Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wszystko o mini-me



Strony : 1 2 3 4 5 [6]

Młody ŁDZ
04-12-13, 18:47
albo na odwrót wtyczki z TPS podłączone? Słuszna uwaga :)

wiesko1261
04-12-13, 20:22
Zdaje sie że w obd 1 potrzebna jest przepustnica z zaworem ssania FITV

http://www.google.pl/imgres?client=firefox-a&hs=auu&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1024&bih=587&tbm=isch&tbnid=XAXD543JBXkWUM:&imgrefurl=http://www.honda.gda.pl/smf/index.php%3Ftopic%3D41467.0&docid=mPnKjgt-GpZCnM&imgurl=http://www.ff-squad.com/tech/tb/tb.fitv.jpg&w=563&h=555&ei=I0SfUti9A4_H7AbhgYGIAw&zoom=1&ved=1t:3588,r:3,s:0,i:88&iact=rc&page=1&tbnh=200&tbnw=177&start=0&ndsp=13&tx=64&ty=44

występują np. w d16z6, d15b7, w y8 nie było

nie trzeba ja nawet mam wywalone (zimny rozruch)
komp podbija obtoty

Olix
04-12-13, 23:55
dołożyłem kable , nie wywaliło błędu ale nie mogłem odpalić , lecz okazało się że pomyliłem map z tps kostki , zamieniłem jakoś zatrybił samochód ale wywaliło check , sprawdzam znowu tps , map , czujnik temp i sonda . Sprawdzałem na dwóch przepustnicach i to samo :/
Powiedziałem dla kumpla żeby zamówił wiązkę obd1 bo takie dokładanie kabli to albo gdzieś może nie przepływać dobrze prąd albo w ogóle nie przepływać
Poprowadzę na oryginalnej wiązce i zobaczymy co z tego będzie ;>

jakby ktoś miał wiązkę najlepiej silnikową i kabinową obd1 to pisać ;)
jak odnajdzie się sprawca błędu napiszę co było nie halo ;d

kuster
20-12-13, 00:23
Orientuje się ktoś czy na forum są jakieś projekty MiniMe + turbo?
Chciałbym się dowiedzieć jak się sprawują takie silniczki głównie 1.3-1.5
Ile wytrzymują itp.

marcus209
20-12-13, 12:56
dołożyłem kable , nie wywaliło błędu ale nie mogłem odpalić , lecz okazało się że pomyliłem map z tps kostki , zamieniłem jakoś zatrybił samochód ale wywaliło check , sprawdzam znowu tps , map , czujnik temp i sonda . Sprawdzałem na dwóch przepustnicach i to samo :/
Powiedziałem dla kumpla żeby zamówił wiązkę obd1 bo takie dokładanie kabli to albo gdzieś może nie przepływać dobrze prąd albo w ogóle nie przepływać
Poprowadzę na oryginalnej wiązce i zobaczymy co z tego będzie ;>

jakby ktoś miał wiązkę najlepiej silnikową i kabinową obd1 to pisać ;)
jak odnajdzie się sprawca błędu napiszę co było nie halo ;d

Podczas odpalenia z odwrotnie podpiętymi wtyczkami mogł sie uszkodzić któryś z tych czujników.

WściekłyChomik
05-02-14, 00:17
Panowie, posiadam silnik d16b2 (116KM) i planuję w niedalekiej przyszłości zabrać się za minime. Chciałbym wiedzieć dlaczego ta jednostka ma właśnie116km a d16y7 105km? Czy to jest kwestia podniesienia kompresji? Czy po minime z d16b2 na d16z6 mogę się spodziewać przyrostu jedynie o 9KM?

mlodyxx
05-02-14, 01:14
y7 ma bardziej wklesly tlok odprezona glowice mniejsze kanaly w glowicy na dolocie chyba 38 mm mialem obydwa silniki rozebrane kiedys obok siebie w y7 sa ciensze korby , wrazenia z jady seryjne y7 nigdy w zyciu bym drugi raz w rece nie wzial a no i d16b2 i w3 ma inny walek podlug y7 ,
po minime bediesz mial chyba wiecej niz na dole od z6 bo z6 ma bardziej wklesle tloki niz to d16b2 <w3> no i samo to ze vtec ma dlusze czasy otwarcia zaworow to troche inacej rozlozony monent obrotowy bediesz mial niz w non vtec

jakbys chcial glowice sprzedac to daj cynk na pw bo mysle d13 doprezyc a ta glowa by sie akurat nadala

w sumie to jutro powinnienem d15b 1stg przytaszczyc jakby cie z tego glowica podpasowala to bysmy sie mogli dogadac jest wydajniejsza niz ta z6 ma dluzsze czasy otwarcia jak chcesz to ci temat podesle do poczytania

Whiteegg
11-05-14, 13:40
czyli do minime (d15b2) jak dostane wiazke kabinowa i silnikowa z6 to wystarczy je tylko podmienic nie trzeba nic przelutowywac itp ?

LukasEG8
11-05-14, 23:01
Nie, to będzie P&P

konrad256b
31-05-14, 17:47
Siema mam pytanie, które już może się pojawiło, ale przecież nie będę tylu stron wertował. Mam d13 mini me, górna osłona paska rozrządu z d16z6 nie pasuje do dolnej części z bloku d13. Czy jak kupię dolną część z d16 będzie ona pasowała do bloku d13?

wiesko1261
01-06-14, 10:28
raczej nie , blok D16 jest wyższy
ale z d14 (u mnie osłony pasowały z głowicą d16)

DSOS
24-08-14, 21:20
Post do usunięcia.

LukasEG8
25-08-14, 09:42
Tu jest troche informacji

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?141898-dopr%EA%BFenie-d15z6-jakie-sposoby-i-co-z-silnikiem-po-tym
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?91931-Civic-MA8-D15Z6-Salvadore

do tego lepiej zmienić kolektor ssący bo ten seryjny jest ograniczony w kanałach i egr-em

Stalker1943
18-09-14, 17:04
Jaką głowice najsensowniej założyć do d15z3 90KM ? Najlepiej żeby dodać z 15km jak najmniejszym kosztem. Mam komputer niestety z d15b7. Mysłałem o głowicy z b7 101km i małe doprzężenie silnika.

kamil39
18-09-14, 21:02
Ponoc do d15z3 nie da sie innej glowicy dac, bo wychodzi wtedy za maly stopien sprezania, jak jezdzi d15z3 na kompie z d15b7 ?przeciewz to nie ma prawa jezdzic, d15z3 potrzeuje do tego szerokopasmowej sondy..,
Jak chcesz modzic to tylko wydech i dolot, nic innego rtaczej nie ugrasz.

luc
10-11-14, 12:16
jak to jest z minime d16y8 na dół d14a3? czy do takiego zestawu podejdą tłoki p29?i potem jeszcze wałek Comp Cams model 105300 zagra to?

DSOS
25-12-14, 02:00
Witam, mało jest d15z6 po mini me więc mam kolejne pytanie. Ma ktoś jakąś stronę gdzie mogę zobaczyć jak wyjąć środkową warstwę z uszczelki d16y8 ? Jaki pasek rozrządu mam użyć przy seryjnej głowicy d15z6 z wałkiem d15b? Kolejne pytanie czy po mini me lepiej używać świece od d16z6/y8? Jakim momentem przekręcić wałek d15b - moment z manuala d15z6 bo taka jest głowicą czy moment z manuala od użytego wałka ? Mam reg. Kółko Blox jak ustawić rozrząd w wałku d15b? Czy po przejściu na obd 1 muszę coś kombinować z przepustnica ?(używam z h22)

mariuszmaxs
28-12-14, 11:13
Witam.
Chcę się upewnić kiedy rozrząd jest opóźniony a kiedy przyśpieszony? jak mam znaczek na 7 godzinie na obudowie rozrządu,to gdy kreska na kole rozrządu jest za tym znacznikiem w stronę kabiny to jest opóżniony?

dam01ian
26-01-15, 16:21
szybkie pytanko, pacjent d16z6 wymienione zostały pierscienie nominał oraz wszystkie panewki, czy konieczne jest docieranie silnika? jesli tak to w jaki sposob i jakim olejem?

wiesko1261
26-01-15, 16:29
ja przez 3tyś normalnej jazdy na 10w40 (bez pałowania ) potem docelowo było 5w30
i już czwartą wymianę ( co 10-12tyś ) będe robił , i na razie niema ubytków :)

dam01ian
26-01-15, 16:31
ale robiles remont czesciowy tak jak ja napisalem czy kompleksowy z obrobką cylindrów, wału itp.?

wiesko1261
26-01-15, 21:15
wał i blok nominał ( po pomiarach , panewki wymieniałem dla spokoju -były w dobrej kondycji) ,tuleje po lekkim honowaniu
porting głowicy i pompy olejowej ( głowica po remoncie uszczelniacze ,frezowanie gniazd i dotarcie zaworów )

dam01ian
27-01-15, 02:11
no widzisz a u mnie tylko panewki i pierscionki wiec zastanawiam sie czy jest sens "docierać"

kuster
27-01-15, 03:30
no widzisz a u mnie tylko panewki i pierscionki wiec zastanawiam sie czy jest sens "docierać"

No kuzwa raczej... Przecież to się musi "ułożyć"...
Jakbyś robił samą głowicę to nie ma potrzeby docierać ale przy panewkach i pierścieniach to wg. Mnie podstawa...

airman
27-01-15, 09:06
Panewki bym trochę pooszczędzał, większa szansa,że się coś nie padnie ;)

DSOS
29-03-15, 14:58
Witam, może mi ktoś powiedzieć czy pasek rozrządu od d15z6 będzie pasował jeżeli podczas mini me zjadę głowicę 1 mm ? Czy przy mini me muszę zmienić , zawór v tec ?

kamil39
24-05-16, 08:03
A ja mam pytanie, czy zmieniając głowice w d13b2 na głowice d16z6 daje się pasek 104 zęby d16z6,
wie ktoś czy z d16z6 podpasuje pompa wody i napinacz rozrzadu ???

wiesko1261
25-05-16, 06:44
A ja mam pytanie, czy zmieniając głowice w d13b2 na głowice d16z6 daje się pasek 104 zęby d16z6,
wie ktoś czy z d16z6 podpasuje pompa wody i napinacz rozrzadu ???

u siebie kiedyś w d14 i głowicy y8 pasek zostawiłem 103 zęby -serii (bez problemu ustawiło się rozrząd i zapłon )
przy zmianie na dłuższy- korekty mogą być potrzebne na rozrządzie i zapłonie

MrKubek
23-06-16, 13:25
Mamy z kolega problem. Na y7 zalozylismy czape y8 ssacy rowniez, whdechowy jest chinol.
Jest zalozona przejsciowka, przerobiony krokowiec. Auto kuleje na wolnych, potrafi zgasnąć. Czyzbysmy cos przeoczyli przy przejsciu na obd1 ?
Komp jest p06 z obsluga vtec od jogala wraz z mapą od niego

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
23-06-16, 17:21
A poza telepaniem na wolnych wszystko ok??

siara87
23-06-16, 17:57
mozwe w tym temacie znajdziesz jakies informacje http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?257694-Prosz%EA-o-pomoc-przy-minime-Z6-Y7

airman
23-06-16, 18:53
Sprawdź inna mapę. Mi w 1,5 falował i przygasał, winna była mapa.

Dandis1993
03-07-16, 22:59
Pany macie jakieś opinie na temat wałków Crowera do D16 konkretnie 63442y, jak to się ma do Comp cams'a stage 2 (59300 i 105300)

ElKoziRRo
10-01-17, 19:54
Powiedzcie Pany czy głowica d16a9 przypasi do d15b7?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

LukasEG8
10-01-17, 20:05
są spore różnice w uszczelkach pod głowice i zapewne kanałach wodnych i olejowych pomiędzy nimi
także raczej się nie da choć jakiś czas temu był taki składak zbudowany na Dragi głowica Z5/A9 i blok B2

podobne tematy
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=1&t=14757
http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-73837.html

ElKoziRRo
10-01-17, 21:04
To jaka głowę wsadzić na d15 , zamiast b7 czego najlepiej użyć?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

cichykzn
10-01-17, 21:17
Jak chcesz zrobić minime z vteciem to najlepiej szukać d16z6, nie wiem jak by to wyglądało z y2 albo y8 ale chyba podobnie ale tu nie dam sobie ręki uciąć

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

LukasEG8
10-01-17, 22:43
Wszystko zależy co chcesz zrobić ze swoim silnikiem, sohc 16V można tez po modzić i mieć mocne, miałem D15B7 w ej2 120KM z katem i bez stożka i ostrego wałka, wszystko da się zrobić
Głowica dowolna z vtec-iem, Z6,Z9,Y2,Y8,W4 lub D15B, jak masz PGM-FI to już sprawa ułatwiona, zakładasz czapke, wiązkę może zmodyfikować jakiś magik o dwa kabelki sterowana vtec, kompa podmienić lub ten sam magik przerobi na taki ze sterowaniem vtec, wszystko najlepiej ma OBD1

ElKoziRRo
10-01-17, 23:53
A taki cały kolektor ssący z PGM-FI np z preludy to tez pasuje na wszystkie głowice czy tez tam trzeba czarować coś ? Bo nie wiem jak z rozstawieniem szpilek to wyglada pomiędzy tymi głowicami. Czy tu tez konkretne kolektory wchodzą tylko w grę

Konkretniej ten jest z preludy ponoć, przypasi?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170110/94022ee8c1b09adcd4de8fe9ab4a08ec.png

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

HakerPL1
11-01-17, 00:33
nie "przypasi"

i nie problemem są szpilki tylko rozstaw kanałów

poszukaj sobie jaki kolektor do czego pasuje

LukasEG8
11-01-17, 10:00
Dla ułatwienia,
kolektor ssący pod głowicę D serii pasować będzie:

D14A2-MA8 tu są chyba szerokie kanały ssące jak w vtec

https://www.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2FfVR wM_CXYXE%2Fhqdefault.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3F v%3DfVRwM_CXYXE&docid=0yoBbwvQ_KUkMM&tbnid=uruys_ENI_Hb9M%3A&vet=1&w=480&h=360&bih=576&biw=1366&q=d14a2&ved=0ahUKEwjF_Jve2rnRAhVC1BoKHb5QC7EQMwgcKAAwAA&iact=mrc&uact=8

D15B7 ej2 eg8
D16A6 (obd0, nieopłacalne) ed7, ed9
D16W4 vtec
D16Y2 vtec
D16Y3-mb1 tu są chyba szerokie kanały ssące jak w vtec
D16Y8 vtec
D16Z6 vtec
D16Z9 vtec

pomijamy kolektory z silnika vtec-e i vtec econo z egr, nieopłacalne,
kolektor PGM-FI z dohc D16Z5/D16A9 nie pasuje do powyższych głowic

wiesko1261
12-01-17, 06:33
Dla ułatwienia,
kolektor ssący pod głowicę D serii pasować będzie:


pomijamy kolektory z silnika vtec-e i vtec econo z egr, nieopłacalne,
c

dlaczego z econo nieopłacalne , cena 1/3, kanały i baniak taki sam (d15z6/8 -d16y8 ) tylko zaślepka szpeci z egr
ja np ; za d15z8 dałem 50pln :)
dać 250-300 zł zmienić , nie wystroić ,to dopiero nieopłacalne - czasem w większości sama podmiana , kolektora
nic nie da mocy , a nawet pogorszy osiągi :p i tylko ładnie brzmi

LukasEG8
12-01-17, 11:06
jak nazwa wskazuje, econo, ma to wpłynąć na jakąś tam ekonomie, ogólnie ten kolektor z D15Z6 dobry może być do poprawy 1.4, w 1.6 lepiej wziąć jakiś z vtec żeby coś tam ugrać na mocy, np. Z6 jest ich sporo i nie są już takie drogie
zmieniłem u siebie kolektor z Z6 na Y8 z większą przepustnicą, urwane prawie 5 KM bez strojenia
wtryski z econo też słabo leją

wiesko1261
12-01-17, 16:14
jak nazwa wskazuje, econo, ma to wpłynąć na jakąś tam ekonomie, ogólnie ten kolektor z D15Z6 dobry może być do poprawy 1.4, w 1.6 lepiej wziąć jakiś z vtec żeby coś tam ugrać na mocy, np. Z6 jest ich sporo i nie są już takie drogie
zmieniłem u siebie kolektor z Z6 na Y8 z większą przepustnicą, urwane prawie 5 KM bez strojenia
wtryski z econo też słabo leją

a ja kilka lat temu na ssącym z econo :) na strojeniu urwałem , łącznie z +VTEC - minime ze 30 KM w d14

Halivo
10-02-17, 20:54
dodałem obsługę vtec w P06 w minime i się nie zalącza http://imgur.com/a/GCO4v . Ps czy spalony tranzystor Q31 może mieć coś z tym wspólnego. Płyta 11F0

Tomson95
14-02-17, 02:10
dodałem obsługę vtec w P06 w minime i się nie zalącza http://imgur.com/a/GCO4v . Ps czy spalony tranzystor Q31 może mieć coś z tym wspólnego. Płyta 11F0

A wrzuciłeś eeprom z mapą od np. P28? Ostatnio też pytałem i musi być mapa z włączoną obsługą vtec, której mapa P06 nie posiada. A tranzystor po coś jest, więc wypadałoby go wymienić.


A teraz mój problem. Po zrobieniu minime śmierdzi niedopalonym paliwem. Dzieje się tak i na mapie P06 i na P28. Czy bez indywidualnego strojenia to normalny objaw? Olałbym to, ale objechało mnie 1.4 90km zaledwie z kolektorem 4-2-1, więc coś chyba jest nie tak.

Jeśli to nie mapy to podejrzewam zapłon. Mam tutaj trzy kwestie do rozpatrzenia:
1) Mam rzeźbiony aparat z D15B7 na głowicy D16Z6, czy może ktoś podesłać fotkę jak ma rozszlifowane mocowania, oraz jak ma zamontowany ten aparat na głowicy? W necie znalazłem też TAKI (http://www.d-series.org/forums/general-tech/70869-dizzy-distributor-td41u-vs-td42u-non-vtec-vs-vtec-myth-busted.html) temat. Ile w tym prawdy i czy to ma jakieś znaczenie?
2) Mam koło pasowe od D13B2, ponieważ w seryjnym do D15B2 ścięło klin. Na pewno kreski od zapłonu są w innym miejscu, a jak jest ze znacznikiem GMP? Mam wrażenie, że też jest ciut różnicy.
3) Przyjmując że mam poprawne koło pasowe D15B2, oraz kółko rozrządu D16Z6 to ustawię rozrząd na znaki? Jeśli tak, to którymi się w końcu sugerować, tymi dwoma naprzeciw siebie(na godzinę 9 i 3), czy jednym (na godzinę 7).

Tematy wałkowane zapewne pierdyliard razy, ale widzę multum sprzecznych odpowiedzi w kilku tematach i mam ból głowy :/

edit:
Niepokojącą rzeczą jest również to, że jak auto pochodzi na zimnym z 15 minut, to przy próbie ruszenia gaśnie, a gdy próbuję odpalić, ma objaw stającego rozrusznika i przygasających kontrolek, oraz dziwny smród, jakbym odpalał na plaku. Muszę wtedy odczekać z 20 minut i odpala normalnie. Akumulator jest ok. Czasem wywala mi check z grzałką sondy, ale wg mnie to nie przyczyna, bo na jednożyłowych sondach bez grzałki auta nie mają takich problemów, mam rację?

Mój silnik: dół seryjny D15B2, głowica D16Z6 o oznaczeniu P08-3.

siara87
14-02-17, 04:00
Kolka rozrzadu sa takie same w d15 i d16 vtec, na Twoim miejscu zdjalbym kolo pasowe i obudowe rozrzadu i dla pewnosci ustawil rozrzad po znakach na bloku

wiesko1261
14-02-17, 06:43
ja dodam ze znajomemu niedawno robiłem minime b7 z głowicą d16z6 i tak :P na aparacie b7 poległem
,nie odpalił :confused:
iskra była w odpowiednim miejscu i momęcie , świece mocno zalewało
po zamianie na aparat z6 odpalił bez problemu - pasek 104 zęby , głowica z kółkiem z6 , rozrząd idealnie pasował na znaki

kamil39
14-02-17, 10:52
Przy bloku d15b/d13b i wlozeniu glowicy vtec masz pol zeba przesuniety rozrzad. Albo kolo y7 albo regulowane powinno siedziec. mapa z d16z6 w takim d15 wiadome ze bedzie przelana.
W d16z6 rozrzad ustawia sie na godz 7.

Halivo
15-02-17, 21:59
trzeba przesunąć w lewo te pół zęba?

kamil39
16-02-17, 18:48
trzeba przesunąć w lewo te pół zęba? Zalezy tez przy ustawiania, czy opoznisz o pol zeba, czy przyspieszyc. Ja musiałem na regulowanym kole zjechac nim w lewo pol zeba.

Tomson95
17-02-17, 02:20
ja dodam ze znajomemu niedawno robiłem minime b7 z głowicą d16z6 i tak :P na aparacie b7 poległem
,nie odpalił :confused:
iskra była w odpowiednim miejscu i momęcie , świece mocno zalewało
po zamianie na aparat z6 odpalił bez problemu - pasek 104 zęby , głowica z kółkiem z6 , rozrząd idealnie pasował na znaki

Znajomy nic nie mówi, że śmierdzi paliwem, szczególnie na wolnych obrotach? Wiem że mapa z D16Z6 przy minime będzie przelewać, ale czy są takie objawy, jak opisuję?
Z tym błędem grzałki(41) pomyliłem się. Zrobiłem samodiagnostykę i to jednak 43, czyli dawka paliwa. Pokazuje się z reguły, gdy jadę na nierozgrzanym silniku. Komuś jeszcze po minime wywala ten błąd?

kamil39
17-02-17, 10:18
Pisz do uzytkownika Jogal - wysle Ci kosc z mapa pod d15z6 bez zbednego kombinowania. Kompa musisz miec p28 lub wyslac p06 do przerobienia do obsługi vtec.

Robkoo
17-02-17, 18:40
mam pytanie odnośnie minime b7/y8. Czy do głowicy y8 pasuje ssący z6 ? Drugie pytanie odnośnie aparatu zapłonowego. Wyczytałem gdzieś, że podobno aparat b7 pasuje go głowicy y8, czy to prawda ? Jeśli nie, to czy mogę zastosować ten z6 do y8 ?

airman
17-02-17, 20:09
Znajomy nic nie mówi, że śmierdzi paliwem, szczególnie na wolnych obrotach? Wiem że mapa z D16Z6 przy minime będzie przelewać, ale czy są takie objawy, jak opisuję?
Z tym błędem grzałki(41) pomyliłem się. Zrobiłem samodiagnostykę i to jednak 43, czyli dawka paliwa. Pokazuje się z reguły, gdy jadę na nierozgrzanym silniku. Komuś jeszcze po minime wywala ten błąd?

Smrodu paliwa nigdy nie miałem, może akurat pojawiła się jakaś nieszczelność? Ustaw rozrząd, zmień to koło pasowe, i wyreguluj zapłon lampą. Też mi wywalało checka, układ paliwowy lub jego obwód. Miałem ze 3 kości D15+ VTEC, każda za uboga się okazywała i były problemy z biegiem jałowym. Radzę zaplanować strojenie bo warto.

wiesko1261
18-02-17, 16:16
mam pytanie odnośnie minime b7/y8. Czy do głowicy y8 pasuje ssący z6 ? Drugie pytanie odnośnie aparatu zapłonowego. Wyczytałem gdzieś, że podobno aparat b7 pasuje go głowicy y8, czy to prawda ? Jeśli nie, to czy mogę zastosować ten z6 do y8 ?
kolektory ssace pasują
przykładałem aparat b7 do głowicy i uszy aparatu pasują na głowicę y8 ,ja mam aparat założony z angielki P1K (taki sam w d16w4)
z d16z6 nie pasuje do głowicy y8 :) na jedne ucho po sporej rzeźbie otworu :p

Robkoo
18-02-17, 17:07
czyli mogę swój aparat z b7 zostawić ?

MallyD16z9
28-06-17, 22:09
witam, mam EP2 D16v1
- ssak y8
- wydechowy chinol
- klawiatura + wałek y8
- wydech 2 cale od kolektora do końcowego na 1 przelotowym, końcowy oem Honda dwuruka.

Będziemy to stroić na ECUMaster Det3, pytanie jak to z gazem (LPG) będzie grało?

podlez
18-08-19, 21:51
Czy ktoś poleci mi zakład gdzie od A do Z zrobią mi minie w moim Logo? Mam kompletny motor d16z6 poza kompem. Motor wyjety z ej2 ale trochę kopcil na 10w40 stąd nie pełny swap a minime na początek. Z góry dziękuję za każdy namiar. Najlepiej dolnośląskie, ale mogę jechać dalej jak zakład sprawdzony.

kamil39
18-08-19, 22:40
Leserze, zrób sobie sam ;)

kazik2_h9w3
19-08-19, 05:36
Przyjedź w okolice Łodzi to Ci kogoś polecę

wrobellos
19-08-19, 06:34
mirka emg masz pod wrockiem

podlez
19-08-19, 09:54
Do Mirka podjadę. Ale on takie projekty robi, że obawiam się czy to nie za śmieszne dla Niego. Chcę jeszcze oddać głowice do rewizji i ewentualnegi remontu.

podlez
26-08-19, 15:59
Edit.
Byłem u Mirka. Termin na przyszły rok. Poza tym ie gwarantuje że blok zLogo przyjmie głowice Z6

kazik2_h9w3
26-08-19, 17:26
Powinno wszystko grac P&p bo to d seria
Jak chcesz foto bloku d13b7z logo to moge Ci podeslac fotki bo mam go rozebranego na graty
Ale rozsadniej moze bylo by włożenie jakiegoś d16 z czapą z6

krzysiek50
28-08-19, 07:44
Mógłbym ci to ogarnąć. Odezwij się na PW, bo masz pełną skrzynkę.

Fiodor
06-05-20, 09:18
Witam, jestem w trakcie składania D13Z6 i natrafiłem na problem z ustawieniem rozrządu. Wiem, że na oryginalnym kółku nie zgadza się o 1/2 zęba i można tę różnicę zniwelować kółkiem od Y7, toteż takiego użyłem. Problem w tym, że u mnie na tym kółku znaki są przekręcone w lewo, może mniej niż 1/2 zęba ale znacznie (widać na załączonym obrazku).
Z wielu postów wynika, że na takim zestawieniu powinno się to zgrać, ale może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Teoria jest taka, że głowica jest już zbyt dużo splanowana.

Pytanie, czy na takim ustawieniu ma to sens (niby obroty robi bez problemu), czy może lepiej jak znaki są w prawo przekręcone jeżeli ma to jakieś znaczenie? A może nie obejdzie się bez regulowanego kółka?

https://i.imgur.com/6u5mupz.jpg

JarkoCivic
09-05-20, 21:52
Witam, jestem w trakcie składania D13Z6 i natrafiłem na problem z ustawieniem rozrządu. Wiem, że na oryginalnym kółku nie zgadza się o 1/2 zęba i można tę różnicę zniwelować kółkiem od Y7, toteż takiego użyłem. Problem w tym, że u mnie na tym kółku znaki są przekręcone w lewo, może mniej niż 1/2 zęba ale znacznie (widać na załączonym obrazku).
Z wielu postów wynika, że na takim zestawieniu powinno się to zgrać, ale może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Teoria jest taka, że głowica jest już zbyt dużo splanowana.

Pytanie, czy na takim ustawieniu ma to sens (niby obroty robi bez problemu), czy może lepiej jak znaki są w prawo przekręcone jeżeli ma to jakieś znaczenie? A może nie obejdzie się bez regulowanego kółka?

https://i.imgur.com/6u5mupz.jpg

Jest dobrze ustawione. Zostaw

Rafał#1951
28-10-20, 09:48
Witam. Złożyłem następującą konfigurację w budzie MC1:
- blok D16W3
- głowica D15Z8 + pełny VTEC (czyli tak jakby głowica D16Y8) + ostry wałek
- aparat zapłonowy został D15Z8
- kolektor ssący D15Z8 + przepustnica D16W3 (mam więc 2 krokowce - 1 w ssącym obecnie jako zaślepka, 1 w przepustnicy, podłączony do wiązki, która została z D16W3)
- ECU mam OBD1 podłączone przez przejściówke (zawór VTEC jeszcze nie podpięty)

Teraz problem: pierwsze odpalenie, generalnie z półobrotu, bardzo ładnie, ale obroty odrazu wędrują na około 3.5tys, więc gaszę. Każde kolejne odpalenie to samo. Podmiana kompa na oryginalny od D16W3 - to samo. Wypiąłem krokowca, odpala i chodzi, ale mocno faluje od 1.5 do 2tys obr. Czy mam szukać przyczyny w krokowcu i kombinować jakoś podłączenie tego co mam w kolektorze, czyli D15Z8, czy muszę szukać jeszcze inny?

kazik2_h9w3
29-10-20, 06:59
Sprawdź czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza
A ten krokowy co masz to ilo pinowy?

kamil39
29-10-20, 10:04
Sprawdz czy dobrze podpiety masz zawor dolnej odmy, on ma odpowiedni kierunek- mialem kiedys przypadek ze przez ssacy silnik zassysał dodatkowe, lewe powietrze z skrzyni korbowej.

Rafał#1951
09-11-20, 09:29
Dolna odma wyeliminowana, serwo również wyeliminowane. Krokowiec 2pinowy z D15Z8 usunięty i zaślepiony. Została przepustnica z D16W3 wraz z krokowcem. Wiązka silnika również została D16W3. Wpuszczany był dym do kolektora, i jedyne miejsce gdzie dym wychodził to któreś akurat uchylone zawory (nadal nie mam założonego kolektora wydechowego). Postęp jest taki, że na krokowcu z D16W3 silnik wchodzi na 3500obr i tak trzyma. Bez krokowca mocno faluje od 1250 do 1750. Z kodów migowych wychodzi tylko zawór VTEC, który nie jest podłączony i sonda lambda, która również jest nie podłączona.

Czy powinienem dołożyć jeszcze jakiś czujnik? Czy mogą takie jaja powodować wtryski 240 z B18? Ręce mi już opadają, nie jeden silnik człowiek składał, a tu taki zonk. Aparat zapłonowy z D15Z8 miałby na to jakiś wpływ?

kazik2_h9w3
09-11-20, 09:35
A powiedz mi ilo pinowy jest krokowy z tego w3

Rafał#1951
09-11-20, 10:04
Krokowy z W3 ma 3piny. Krokowy z Z8 miał 2piny. Zanim jeszcze pozbyłem się tego z Z8 podłączałem go do kostki od W3 z pominięciem pomarańczowego przewodu bo tak gdzieś wyczytałem w necie i bez zmian, silnik wchodził nawet na ponad 4500obr.

Może coś nie tak jest z przejściówką z OBD2A na OBD1 ?

Chyba już widzę, że muszę postąpić wg tego...
https://www.hamotorsports.com/pages/3-wire-to-2-wire-iacv-conversion-for-96-98-civic

kazik2_h9w3
09-11-20, 13:04
Ja już dawno się z tym nie bawiłem ale z tego co pamiętam jeden pin trzeba było przepiąć przy kompie i załóż dwu pinowy krokowy
Od tego bym zaczął
Chyba właśnie w tym linku o to chodzi

Jasin
10-11-20, 10:23
Witam, przymierzam się do wrzucenia czapki Y8 na blok D15B2 i przejściu na OBD1. Temat już raczej rozpracowałem pod względem wiązki itd. Mam jedno "ALE" czy ktoś wiem czy zakładając głowicę Y8 musze wadzić aparat TD41-U czy mogę wsadzić od Z6 TD42-U? Sprawa istotna bo rozbija się o wiązkę.

Będę wdzięczny za podpowiedź.

Rafał#1951
10-11-20, 10:28
Witam, przymierzam się do wrzucenia czapki Y8 na blok D15B2 i przejściu na OBD1. Temat już raczej rozpracowałem pod względem wiązki itd. Mam jedno "ALE" czy ktoś wiem czy zakładając głowicę Y8 musze wadzić aparat TD41-U czy mogę wsadzić od Z6 TD42-U? Sprawa istotna bo rozbija się o wiązkę.

Będę wdzięczny za podpowiedź.
To co lepię u siebie, czyli głowica do D15Z8 to ten sam korpus co od D16Y8. Aparat od D16Z6 nie pasuje mi rozstawem mocowań (naczytałem się wszędzie, że musi być ten TD42U to kupiłem dawno temu jak gromadziłem części), musiałem zostawić ten od D15Z8, ale nie wiem jeszcze czy to będzie prawidłowo działać z pełnym VTEC, bo narazie muszę zwalczyć problem wolnych obrotów.

Jasin
10-11-20, 10:40
Aparat od D16Z6 nie pasuje mi rozstawem mocowań (naczytałem się wszędzie, że musi być ten TD42U to kupiłem dawno temu jak gromadziłem części)

Nie pasuje rozstawem wszystkich 3 śrub czy tylko 1?

kamil39
11-11-20, 21:14
Aparat musi być od glowicy, z d15z8 wiazkowo pasuje do obd1 o ile dobrze kojarze. Z tego co pamiętam to jedną srubą da sie chwycić, ale nie ustawisz na tym zaplonu - zeby zaplon był w widelkach to nie pasowala mi zadna sruba.
Naczytałem sie, że glowica y8 to to samo co z6, ale nikt nie pisał, ze aparat nie pasuje.. :)

Vajrus11
12-11-20, 00:50
To co lepię u siebie, czyli głowica do D15Z8 to ten sam korpus co od D16Y8. Aparat od D16Z6 nie pasuje mi rozstawem mocowań (naczytałem się wszędzie, że musi być ten TD42U to kupiłem dawno temu jak gromadziłem części), musiałem zostawić ten od D15Z8, ale nie wiem jeszcze czy to będzie prawidłowo działać z pełnym VTEC, bo narazie muszę zwalczyć problem wolnych obrotów.

Nie jestem w 100% pewny ale chyba obudowa z b7 w miarę sensownie pasowała do y8 jedno mocowanie trzeba było przerobić.

Jasin
12-11-20, 13:39
Nie jestem w 100% pewny ale chyba obudowa z b7 w miarę sensownie pasowała do y8 jedno mocowanie trzeba było przerobić.

Ok. Zastanawiam się jeszcze nad jedną opcją. Aparat do Z6 ma 9 pinów na dwóch wtyczkach 2 pinowa i 7 pinowa, aparat do Y8 ma 9 pinów na jednej wtyczce. Czy mając schemat można by takie złączki przerobić aby pasowały i temat załatwiony.

kazik2_h9w3
12-11-20, 14:40
Z tego co pamiętam nie potrzebne są schematy bo kolory kabelków były takie same
Przynajmniej w B serii tak bylo

krzysiek50
12-11-20, 18:20
Między z6, a y7/y8 jest tak samo. Kolory się zgadzają

Jasin
13-11-20, 13:50
Między z6, a y7/y8 jest tak samo. Kolory się zgadzają

Ehh czyli można było iść w Y8 na większym CR ... No nic będzie na głowice Z6. Dzięki za odpowiedź.

Rafał#1951
26-05-21, 11:37
Witam. Kilka miesięcy później znów mam czas coś pogrzebać. Poskładałem jakiś czas temu moje minime D16W3 z głowicą od D15Z8, ale na pełnym VTEC D16Z6 z ostrym wałkiem. ECU wystrojone dawno temu pod D15Z8 z pełnym VTEC, wtryski z B18C4. Pochodziło sobie kilkanaście godzin na wolnych obrotach, bo wymieniałem też pierścienie i kilka dni temu wymieniłem olej i postanowiłem zacząć tym jeździć. Po kilku kilometrach wnioski są takie, że nie jedzie powyżej 4tys obr, tylko buczy. Pełny zbiornik świeżej 95 v-power, świeży filtr paliwa. Czy mam szukać przyczyny w aparacie zapłonowym? Został od eco-vteca, ale ustawiony na lampę. Nie szarpie, nie przerywa, z dołu jedzie w porządku, a na 4 biegu dokręca sie do około 4tys i jest tylko buuuu i nie przyspiesza.