Zobacz pełną wersję : Wszystko o mini-me
w kostki od kompa, piny a4, d6
potem bierzesz jakiegos druta, przeciagasz przez sciane grodziową i wpinasz do kostek na kielichu a dalej juz mozesz sobie stosowac wiazkę silnikowa od z6 albo tez przerobic ta od b7
lub po prostu te dwa kable mogę pociągnąć prosto do zaworu vtec majac wiazke z b7?
u mnie wiązka jest od B7, z kompa wychodzą chyba dwa kabelki dodatkowe i puszczone są poza wiązką silnikową do zaworu witka
dobra Panowie pytanie samochód po minime i jadąc na trójce i kręcąc do końca ma problem tak od około 6500rpm strasznie ciężko się wkręca i po chwili wywala błąd nr. 22 czyli czujnik ciśnienia oleju od vteca...
na jedynce i dwójce jakoś kręci się do odciny :confused: czy to może być wina mapy? bo strojenia nie było... czy może dać coś obejście tego czujnika?
Panowie jestem juz zakrecony z tymi gratami wiem że na samym początku tego tematu jest wszystko opisane ale ja chce potwierdzenia zeby być pewnym na 100% robię mini z d16y7 na y8 czy na kompletne mini wystarczą:
kompletna glowica + pokrywa zaworow + zawor VTEC
aparat zaplonowy z przewodami wysokiego napiecia
kolektor ssacy
przepustnica
komputer.
Oczywiscie domyslam się że dobrze by było zmienć rozrząd ale brać ze silnika y8 jeszcze cos oprocz tego co wymieniłem powyżej?
Homie aparat zapłonowy w Y8 jet taki sam jak w Y7 więc jego zmieniać nie musisz.Pokrywa zaworowa też jest chyba taka sama o ile się nie myle
Homie aparat zapłonowy w Y8 jet taki sam jak w Y7 więc jego zmieniać nie musisz.Pokrywa zaworowa też jest chyba taka sama o ile się nie myle
a nie potrzeba przerobić aparatu zapłonowego z y8?
no pokrywa też ale to jak komplet to komplet mi chodzi tylko czy są to wszystkie graty które potrzebuje do mini :)
a nie potrzeba przerobić aparatu zapłonowego z y8?
Nie trzeba :D aparat z Y7 pasuje na głowicę Y8
Pasować pasuje ale działać nie działa.
Czyli montować y8 i wszystko bd smigać ? :)
JulekCIVIC
21-03-11, 08:08
ja w głowicy y7 mam aparat z b7 i smiga wiec nie wiem czemu niby w y8 ma nie pasowac od y7...
do mini przy y7 na y8 potrzeba ci kompa kabelek do Vtec'a, głowica może być bez pokrywy bo twoja normalnie pasuje tylko napisu nie ma i ssący kompletny najlepiej od y8, oczywiście nowa uszczelka stalowa pod głowice też :)
ja w głowicy y7 mam aparat z b7 i smiga wiec nie wiem czemu niby w y8 ma nie pasowac od y7...
do mini przy y7 na y8 potrzeba ci kompa kabelek do Vtec'a, głowica może być bez pokrywy bo twoja normalnie pasuje tylko napisu nie ma i ssący kompletny najlepiej od y8, oczywiście nowa uszczelka stalowa pod głowice też :)
dla pewnosci wezme od y8 no i oprocz tego ten felerny rozrząd i jak wspominales uszczelka pod glowice i mysle ze pod ssaka tez trzeba bd zmienić .
Dwa piny kolego A4 do zaworu D6 do masy :) choć ja go mam połączonego z zaworem Vtec jak pin A4 :) bo mi check wywalało
P.S sorry nie zauwazyłem ze jest dalsze strony w powiadomieniu email :/
***Marco***
22-03-11, 23:18
a jak najlepiej podłaczyc wiazki przy mini z b2 na z6? czy najlepiejej przeplatac całe?
Przy przeróbce jak mam rozumieć silnik d15b2 a głowica d16z6 wiązki najlepiej wymienić na wiązki od z6. Jeśli się uprzesz to nie będzie w ogóle lutowania bo wszystko po składasz na kostkach. Czyli potrzebujesz wiązkę silnikową i kabinową.
***Marco***
27-03-11, 23:55
tak wełasnie robie, tylko troche wiazki były inne elektryki w dzwiach wiazki nie było a ja mam i kilka przewodów swoich przekładam, ogólnie nie przekładałem tylko tej wiązki od strony kierowcy
Ja zrobiłem mini-me D16Y7 na Z6 (kolektor+głowica) i nawet nie dotykałem wiązki kabinowej.
Ja zrobiłem mini-me D16Y7 na Z6 (kolektor+głowica) i nawet nie dotykałem wiązki kabinowej.
bo w 6 gen kostki do kompa są częścią wiązki silnikowej...
***Marco***
28-03-11, 16:27
tak jak patrzylem to i w piatym genie tak by sie dało tylko było by sporo roboty,ogólnie dzisiaj mam zamiar zrobic odpał, aby silnik zapalił z reszta sobie dojde ;) i robie pozniej aku w bagarku z heblem zeby pudło mi sie nie spaliło :D
Ja zrobiłem mini-me D16Y7 na Z6 (kolektor+głowica) i nawet nie dotykałem wiązki kabinowej.
a jaki rozrząd zastosowałeś w takiej konfiguracji, bo włąśnie jestem przed tym samym i niewiem od czego pasek od czego pompa wody itp ;)
Tak łopatologicznie to pompa wody i napinacz od Y7 a pasek od Z6/Z9 ??
Teraz ja już jestem "robity" mini d16y7 na y8 i rozrząd kompletny z ej8 czy musze mixować ?
dobra Panowie dół d15b2, góra d16z6, regulowane kółko, pasek gatesa od z6 i problem z naciągnięciem go :mad:
naciągnę i po nagrzaniu zaczyna "huczeć" czyli jest za bardzo naciągnięty...
no dobra to popuścimy trochę i wtedy na zimnym silniku pasek podczas drgań stuka o łapę silnika
co robię źle lub co jest nie tak? przy standardowym d15b2 nie miałem problemu z naciągnięciem paska
manualowy naciąg o 3 zęby na kółku rozrządu odwrotnie do wskazówek zegara przynosi w efekcie rezultat nr. 1 :(
pomocy bo zlot coraz bliżej
a jaki rozrząd zastosowałeś w takiej konfiguracji, bo włąśnie jestem przed tym samym i niewiem od czego pasek od czego pompa wody itp
Tak łopatologicznie to pompa wody i napinacz od Y7 a pasek od Z6/Z9 ??
Cały rozrząd od Y7 został. Cały, wraz z kółkiem. Nabijasz na wałek od Z6 kółko od Y7. Tyle.
Homie, mówiłem Ci już....
Cały rozrząd od Y7 został. Cały, wraz z kółkiem. Nabijasz na wałek od Z6 kółko od Y7. Tyle.
a dlaczego tak :confused::confused:
Dlatego, że tylko w tej konfiguracji da się ustawić rozrząd odpowiednio?
a bloki z y7 i z6 nie są takie same ? rozrząd nie gra na znaki na kółko z z6?
no dobra to popuścimy trochę i wtedy na zimnym silniku pasek podczas drgań stuka o łapę silnika
co robię źle lub co jest nie tak? przy standardowym d15b2 nie miałem problemu z naciągnięciem paska
manualowy naciąg o 3 zęby na kółku rozrządu odwrotnie do wskazówek zegara przynosi w efekcie rezultat nr. 1
ja mam naciagniete jak manual nakazuje i podczas schodzenia z obrotow gdy pasek wpada w wibracje uderza wlasnie delikatnie o lape
jak naciagalismy bardziej to zaczynal huczec wiec zostawilismy tak jak w manualu
mozesz sprobowac przyszlifowac lape tylko potem wygładź ta powierzchnie zeby nie była nigdzie ostra
JulekCIVIC
16-05-11, 21:02
mi przy opcji blok d15 czapka y7 też pasek trze przy schodzeniu z obrotów o łapke ;)
Panowie moja sytuacja wygląda tak rozrząd miałem robiony kompletny przy 165 tys przy 171 tys robiłem mini me na y8. I teraz pytanie czy koniecznie bd znów wymieniać kompletny rozrząd? czy juz zmiania głowicy kalkuluje obecny setup do wymiany? Nie za pewnie się czuje w tym temacie dlatego pytam bo chce być w 100% pewny że nie bd miał przykrej niespodzianki zwłaszcza że głowica po remoncie itd
Homie, chyba ta osoba, która będzie Ci wykonywać ten zabieg odpowie Ci na Twoje pytania. Nie, nie musisz wymieniać rozrządu. Przedwczoraj dokonaliśmy mini-me na Y8 u pewnej osoby, która na forum się nie udziela i rozrządu nie dotykaliśmy. Pasek ma tyle samo zębów, to Ci wystarczy.
i bd w 100% spoko jeżeli chodzi o wytrzymałosc? owszem odpowiadziała ale wolę się upewnić i być pewnym na 100% :)
Mam pytanie odnośnie podłączenia zaworu Vteca. Jak przeczytałem, kabel od "kapselka" ma być połączony z pinem A4. Jeden kabelek z tej zielonej wtyczki do D6, a drugi do masy. Gdzie mam go podłączyć? Do masy samochodu (czyli gdzieś do karoserii) Czy do pina D22 - masy dla czujników (jak dobrze rozumiem: "Ground for 5V circuit, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors") albo A23/24 (Ground for battery circuit)
Szukając w internecie odpowiedzi natrafiłem na takie zdanie: "The VTM (D6) pin can be short circuited to the VTS (A4) pin to prevent VTEC error codes from the P28 ECU." Czyli jak dobrze przetłumaczyłem: "Pin VTM (D6) może być zwarty z pinem VTS (A4) by zapobiec błędu vteca na ECU P28". Jak rozumiem, gdy zewrze te dwa piny, to oszukam komputer, by nie brał pod uwagę czujnika załączonego vteca pod uwagę i wtedy nie będzie wyskakiwał błąd vteca. Czy ten 3 kabel jest masą od czujnika czy od zaworu? Bo jeżeli od czujnika, to czy mogę połączyć to w taki sposób: łącze ze sobą pin A4 i D6 przeprowadzam kabel do "kapselka" i wtedy z ta zielona wtyczką nic nie muszę robić.
i bd w 100% spoko jeżeli chodzi o wytrzymałosc?
jestem zdania że jednorazowo napięty pasek który ileś tam czasu pracował nie powinien zostać napinany po raz drugi. Niema zasady że na pewno puści ale po co potem o tym myśleć. Koszta paska Gates to rząd 40 zł
podłacz normalnie osobno przewody pod A4 i D6, masa może być wzięta z silnika, z karoserii czy z aku, byle nie ta dla czujników (D22)
jestem zdania że jednorazowo napięty pasek który ileś tam czasu pracował nie powinien zostać napinany po raz drugi. Niema zasady że na pewno puści ale po co potem o tym myśleć. Koszta paska Gates to rząd 40 zł
no tak ale z 2 strony sam pasek wymieniać to tez bez sensu w takim razie od razu kompletny rozrząd i tyle :)
popytam się jeszcze na parowcowej
Nie czytając całego tematu mam pytanie: czy wiecie że robiąc mini z n.p. d15b2/b7 na d16z6 pasowało by mieć pompę olejową z d16z6 albo tuningować tą z d15? Bo jak są słabe panewki w d15 to po mini mogą się wysrać po kilku dokręceniach do odcinki.
Na forum chyba nikt nie bawił się w wymianę pompy, widzialem kiedyś zdjęcia z amerykańskich projektów to tam dłubią ale przy grubszych projektach
Bo jak są słabe panewki w d15 to po mini mogą się wysrać po kilku dokręceniach do odcinki.
jak są słabsze to i bez minime się wysrają prawda?
No tak ale nie srały się a nagle po mini po pierwszej jeździe lecą. W d16z6 jest mocniejsza pompa oleju. Odkręcając ten otwór w głowicy leci olej z większym ciśnieniem a pompa d15 nie wyrabia i panewki lecą. To by potwierdzało dla czego jak ktoś ma słaby dół to po mini mu lecą panewki na dniach...
Tylko czy to kwestia ciśnienia czy po prostu panewki były na wykończeniu i dobiły je większe siły działające układ k.tłokowy ?Przy zdrowym dole z minime panewki wytrzymują, więc stawiałbym na opcję drugą.
No tak ale nie srały się a nagle po mini po pierwszej jeździe lecą. W d16z6 jest mocniejsza pompa oleju. Odkręcając ten otwór w głowicy leci olej z większym ciśnieniem a pompa d15 nie wyrabia i panewki lecą. To by potwierdzało dla czego jak ktoś ma słaby dół to po mini mu lecą panewki na dniach...
Tak tak . Taka prawda patrz radar mój przypadek nawet Adam to powiedział że pompa nie wydala dlatego też mi padly pewnie
***Marco***
12-06-11, 13:39
Mam pytanie odnośnie podłączenia zaworu Vteca. Jak przeczytałem, kabel od "kapselka" ma być połączony z pinem A4. Jeden kabelek z tej zielonej wtyczki do D6, a drugi do masy. Gdzie mam go podłączyć? Do masy samochodu (czyli gdzieś do karoserii) Czy do pina D22 - masy dla czujników (jak dobrze rozumiem: "Ground for 5V circuit, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors") albo A23/24 (Ground for battery circuit)
Szukając w internecie odpowiedzi natrafiłem na takie zdanie: "The VTM (D6) pin can be short circuited to the VTS (A4) pin to prevent VTEC error codes from the P28 ECU." Czyli jak dobrze przetłumaczyłem: "Pin VTM (D6) może być zwarty z pinem VTS (A4) by zapobiec błędu vteca na ECU P28". Jak rozumiem, gdy zewrze te dwa piny, to oszukam komputer, by nie brał pod uwagę czujnika załączonego vteca pod uwagę i wtedy nie będzie wyskakiwał błąd vteca. Czy ten 3 kabel jest masą od czujnika czy od zaworu? Bo jeżeli od czujnika, to czy mogę połączyć to w taki sposób: łącze ze sobą pin A4 i D6 przeprowadzam kabel do "kapselka" i wtedy z ta zielona wtyczką nic nie muszę robić.
a nie wystarczy tylko pod. kabelka od kapselka? w nowszych zaworach wycofali 2 zielona wtyczke...
ale musi wtedy wylaczyc w kompie czyjnik przelaczania VTECa albo kupic taki, ktory go nie ma, np p1h z d16y2
***Marco***
13-06-11, 12:45
http://clubeg6.com/forumImages/P28_ECUpinout.jpg
znalazlem cos takiego dla ułatwienia piny sa opisane
Można przy kompie zrobić zworke pomiędzy D6 a A4 a zieloną wtyczkę sobie podarować, ja u siebie tak zrobiłem i błędu niema.
Jeżeli już podłaczasz wtyczkę od "Oil Pressure Switch" to zielony kabelek do kompa D6 a drugi czarny do masy auta/silnika też będzie dobrze.
Pytanie w mojej sprawie:
Przy mini Me na Y7 aparat zapłonowy zostawiłem , pasował tylko na jedną śrubę, silnik palił zapłon ustawiłem ale chce zrobic to pożadnie i założyć TD-42U i tu pojawia się problem bo OBD2 i OBD1 mają inne wtyczki przy aparatach, czy ma ktos może jakiś schemat jak wtyczki przerobic żeby to spasować ?? Czy może jakiś inny sposób na podłączenie do wiązki OBD2 aparatu TD-42U.....
Jest możliwe zrobienie minime d14y8/z6 + doprężenie tłokami co mogę osiągnąć jakie koszty i czy można spodziewać się jakiś większych problemów ?? Proszę o pomoc
zrobienie D14y8 z6 jest mozliwe kolega Visnia jeździ na Y8 z doprezeniem chyba nie da rady trzeba by poszukac odpowiednich tłoków i korb
Zrobiłem minime d15z6 +głowica y8. Mam regulowane kółko rozrządu Vision do d16z6. Pytanie jak je ustawić? Wiadomo ,że przy bloku 1.6 cofa się je o 4 stopnie (2 kreski), ale przy bloku 1.5 to będzie chyba inaczej (5 mm różnicy w wysokości bloku). Wie ktoś jak je ustawić?
ustawiasz górne kółko na pozycję 0 i popuszczasz śruby, potem ustawiasz koło pasowe na znak i zakręcasz śruby regulowanego kółka - ustawione
ustawiasz górne kółko na pozycję 0 i popuszczasz śruby, potem ustawiasz koło pasowe na znak i zakręcasz śruby regulowanego kółka - ustawione
No ok, rozrząd jest ustawiony na znaki, chodzi mi jak dokładnie ustawić wałek. Kółko które było wcześniej (d15z6) jest inne niż d16z6 i y8 ( w innym miejscu jest klin, w stosunku do ząbków). Więc na każdym kółku jest inaczej ustawiony wałek, mimo ,ze znaki na kółku rozrządu i kole pasowym się zgadzają. Chciałbym go ustawić optymalnie. Przy ustawieniu tak jak d16y8 dobrze przyśpiesza , ale prędkość max to 150 km/h, czyli nie tak, przy ustawieniu na 0 , jest lekko zmulony , ale rozpędzą się do 200 km/h bez problemu. Druga sprawa ,ze znaki na kółku są pod silniki 1.6 które mają wyższe bloki o 5mm , a wiadomo ,że nawet po mocniejszym planowaniu głowicy(czyli zmianie wysokości między wałem korbowym a wałkiem rozrządu) rozrząd się przestawia i znaki już idealnie nie grają. Nie wiem czy dobrze kombinuję , ale sam już nie wiem jak go ustawić.
idealnie to byłoby ustawić na hamowni a tak pozostaje Ci ustawić pod wałek, czyli kółko z y8 na wałku powinno się zgadzać ze znakami od y8, jak się nie zgadza na normalnym to ustaw regulowane tak jak to y8 i doreguluj później ile trzeba
Starstruck
17-06-11, 23:05
Panowie, szybkie pytanko + uzasadnienie mi dajcie: mam D16Y7 i robić mini me na gratach D16Y8 czy D16W4? A może z D15B się da?
***Marco***
17-06-11, 23:17
ustaw tak aby dobrze zgrywał sie zapłon, najlepiej ustaw wałek na znaki a wał na czujnik zegarowy
a w D15Z6 czasami nie spada CR po założeniu głowicy Z6/Y8 ?? Ja sam chciałem taki manewr robić ale na Hondatech'u bodajże doczytałem żeby nie stosować w D15Z1/3/6 .....
a w D15Z6 czasami nie spada CR po założeniu głowicy Z6/Y8 ??
spada ale nie tak dużo, między d15z1 a d15z6 jest duża różnica komór spalania bo 25.3 do 32.8 a w z6 masz 34,6 cc
ustaw tak aby dobrze zgrywał sie zapłon, najlepiej ustaw wałek na znaki a wał na czujnik zegarowy
Czyli wał na GMP i kółko rozrządu na znaki ? Zapłon ustawiłem na lampę na środkową kreskę.
***Marco***
18-06-11, 16:37
tak tak, jak zapłon dało się ustawić to wszystko jest ok
Panowie, szybkie pytanko + uzasadnienie mi dajcie: mam D16Y7 i robić mini me na gratach D16Y8 czy D16W4? A może z D15B się da?
Przyjedź na Pragę Płn, pokażę Ci panewki po mini-me ;)
***Marco***
19-06-11, 16:46
Przyjedź na Pragę Płn, pokażę Ci panewki po mini-me
to juz panewki Ci wysrało?
Przyjedź na Pragę Płn, pokażę Ci panewki po mini-me ;)
jakbys wystroił po mini i miał panewki w lepszym stanie to wszystko byłoby ok ;) uwierz mi u mnie nic totalnie sie nie dzieje a był strojony. A panewki tęz były sprawdzane ,wiedziałęm żę dół mam dobry bo na wczesniejszym setupie nic nie brał oleju .
Homie, kilka rzeczy, o kótych zapomniałeś:
Komp był po strojeniu pod mini-me na blok D16 z głowicą Z6, panewki były w dobrym stanie, tak jak cały dół. Był zdrowy.
marcinbynio
19-06-11, 18:48
Homie, kilka rzeczy, o kótych zapomniałeś:
Komp był po strojeniu pod mini-me na blok D16 z głowicą Z6, panewki były w dobrym stanie, tak jak cały dół. Był zdrowy.
Moim zdanie jak masz d16z6 i Ci sie obrocila panewka to albo mocno pałowałes na zimnym badz zle był wystrojony. Prędzej bloki d15b2/7 klękają od d16z6
a może ma ktoś mapę D16Y7/Z6 na sprzedaż ?
Homie, kilka rzeczy, o kótych zapomniałeś:
Komp był po strojeniu pod mini-me na blok D16 z głowicą Z6, panewki były w dobrym stanie, tak jak cały dół. Był zdrowy.Moim zdanie jak masz d16z6 i Ci sie obrocila panewka to albo mocno pałowałes na zimnym badz zle był wystrojony. Prędzej bloki d15b2/7 klękają od d16z6
albo po prostu za mocno skręciłeś:rolleyes:
***Marco***
19-06-11, 22:42
2 pytania: rosnie komus temp. w miare szybko po upalaniu? http://i412.photobucket.com/albums/pp201/Vtec1991/Obraz005-1.jpg ta srubka na zdjeciu po prawej stronie od listwy olejowej to jest korek do kanału olejowego? bo nie zawsze mi sie zalacza vtec a tej srubki tam nie mam i moze poprostu nie byc cisnienia na listwie?
Homie, kilka rzeczy, o kótych zapomniałeś:
Komp był po strojeniu pod mini-me na blok D16 z głowicą Z6, panewki były w dobrym stanie, tak jak cały dół. Był zdrowy.
komp po strojeniu a strojenie na obecnym setupie to 2 różne rzeczy :) i wybacz ale gadałem na ten temat z rysiem :) i wcale sie nie dziwił że panewki Ci poszły
Ale dlaczego poszły? Spalanie stukowe, zbyt bogata/uboga mieszanka?
a tej srubki tam nie mam i moze poprostu nie byc cisnienia na listwie?
sam sobie odpowiedziałeś
***Marco***
20-06-11, 08:39
sam sobie odpowiedziałeś
tak czy inaczej dzieki ;)
marcinbynio
20-06-11, 08:54
A wyciągnąłeś z bloku ten mały kikut między 2 a 3 cylindrem??:) U mnie też rosła temperatura po upalaniu. Okazało sie że uszczelka pod głowicą:) i wymieniłem na większą chłodnice z Vti i jest gitara:)
***Marco***
20-06-11, 23:23
A wyciągnąłeś z bloku ten mały kikut między 2 a 3 cylindrem??:) U mnie też rosła temperatura po upalaniu. Okazało sie że uszczelka pod głowicą:) i wymieniłem na większą chłodnice z Vti i jest gitara:)
tak wyjąłem to coś ;) zobaczę jeszcze ten korek na listwie jak mi się zachce... bo już mi się nic nie chce robić przy tym 20 letnim trupie... jeszcze kilka jego chimer i znajdzie miejsce na allegro ;)
Witam mam takie pytanie:
Do d14a4 mam zamiar założyć głowicę od y7 (wałek rozrządu made in Grabowski). Co mi potrzeba prócz kompletnej głowicy (do tego będzie dochodził ssak od b7). Czy potrzebuje aparatu zapłonowego z y7, czy wtryski też y7 czy zostawić a4, jak z rozrządem (podejrzewam że kółko od y7 i pasek też dedykowany do y7) Na co zwrócić uwagę przy tego typu robocie.
Uprzedzam od razu cenne uwagi dotyczące sprzedaży d14, samochód szykowany jest do startów w klasie 2 podczas imprez amatorskich, dlatego taki mod.
Ssak lepiej od z6 bo ten przy ostrym walku bedzie malo wydajny.
metrowiec2
27-06-11, 20:56
takie pytanie z mojej strony panowie jakies linki badz namiary na ludzi zajmujacych sie mini me ? na mazowszu ostatnio gdzies bylem na jakiejs stronce ale nie moge jej znalesc ;/ dzieki z gory pozdro i powodzenia w modzeniu ! :D
***Marco***
27-06-11, 22:16
ja robiłem w swoim żaden problem ;) i jestem na mazowszu
marcinbynio
28-06-11, 22:24
Również robiłem sam:) [oprócz przerobienia wiązki] Też na mazowszu jestem. Żaden problem tylko musisz trochę poczytać na ten temat.
***Marco***
28-06-11, 22:50
wiązke jak by co tez ogarnę ;)
Nie dawno robiłem remont silnika d15b2 z myślą o przygotowaniu się do mpfi z b7 i skrzyni hybrydy, zakładałem że koszt takich operacji to 1500-1700zł.
Ale że apetyt rośnie troche w miarę jedzenia zastanawiam się nad mini me d16z6.Co byście doradzili? mpfi z hybrydą, czy mini me ale już bez hybrydy, liczę że w 2000 bym się zmieścił, ty bardziej że części mogę składać powoli jak tylko kasa pozwoli, i trochę zł będzie jak sprzedam swoją głowicę bo świeżo po remoncie.
Dzięki.
Jak nie chcesz przesadzać z wydatkami a niedawno remontowałeś b2, to idź w hybryde oraz mpfi ze ssakiem Z6. Będzie juz całkiem miło, a potem w razie co wystarczy dołożyć głowice z aparatem, ECU P28 i 2 kabelki do VTEC(mozesz już wcześniej je puścić).
Jak nie chcesz przesadzać z wydatkami a niedawno remontowałeś b2, to idź w hybryde oraz mpfi ze ssakiem Z6. Będzie juz całkiem miło, a potem w razie co wystarczy dołożyć głowice z aparatem, ECU P28 i 2 kabelki do VTEC(mozesz już wcześniej je puścić).
W tej sytuacji najrozsądniej.
Ten ssak Z6 jest znacznie lepszy ?
A czy inne części tez za tym idą czy ssak kpl z6 a reszta b7 ?
Ten ssak Z6 jest znacznie lepszy ?
A czy inne części tez za tym idą czy ssak kpl z6 a reszta b7 ?
tak, reszta z b7
Może nie jest znacznie znacznie lepszy, ale jest lepszy. Na tyle tania modyfikacja że głupotą jej nie zrobić. Do seryjnej głowicy wystarczy w sumie i B7, ale jak będziemy chcieli wykręcać więcej to na pewno Z6 będzie obowiązkowy ;)
Panowie z innej beczki czy to jest przepustnica i ssacy od y8 ? ktos ogarnia ten temat? bo 2 mechaniorow powiedziało że jest to przepustnica z innego modelu; /
http://img708.imageshack.us/img708/5591/201107013813.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/708/201107013813.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
kolektor powinien mieć oznaczenie, w sumie wygląda jak z y8 ale chyba jakieś eco miały też podobny
w wolnej chwili poszperam ale jak robilem to foto to przeglądałem i nic nie moglem sie dopatrzeć ;/ a problem jest ogromny bo obroty nawet po interwencji jednego mechaniora sa na poziomie 1tys .1.5tys wczesniej bylo non stop 2 tys;/
Z tyłu powinien mieć oznaczenie, kto tak zakombinował z linką od gazu :confused::confused:
Z tyłu powinien mieć oznaczenie, kto tak zakombinował z linką od gazu :confused::confused:
tzn od strony szyby czy bardziej od strony dołu ? hmm nie pytaj ale jest to jeden ze znanych warsztatów z wawy z którego notabene nie bylem zadowolony :)
tzn od strony szyby czy bardziej od strony dołu ?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?36768-Mini-me-kolektor-ss%B1cy-jak-pod%B3%B1czy%E6 tam gdzie cyfra 2 na drugim zdjęciu, co do obrotów to może być lewe powietrze skoro regulacją nie da się zbić do przepipsowych
kazik2_h9w3
01-07-11, 21:43
wygląda jak z y8 ale chyba jakieś eco miały też podobny
Te z D15Z6 miały zawór EGR albo jakoś tak po lewej stronie no i nie miały tego czegoś na listwie wtryskowej
Tu mam foto mojego starego z D15Z6
http://img62.imageshack.us/img62/6378/ssakd15.th.jpg (http://img62.imageshack.us/i/ssakd15.jpg/)
A przepustnica to może od pionowego ssaka ???
kurde bo juz sam nie wiem moze po prostu kupie przepustnice od y8 i sprawa z glowy :) tylko czy to pomożę jeden bóg raczy wiedzieć :D i dzieki wielkie chłopaki jutro postaram sie przypatrzyć co tam za symbole siedzą i ewentualnie biorę od y8
kazik2_h9w3
01-07-11, 22:03
A jeszcze pytanko czy linka gazu ma jakiś luz ??
byla przerabiana na długasna jak zapewne widać na fotke poza tym to nic nie zauwązyłem nawet jeżeli chodzi o jazdę. Zauważalne jest tylko to że jak zjeżdża się z górki na jałowym to obroty są na poziomie tys obrotów a jak sie zatrzymuje to wzrastają automatycznie i zeby je zgubić musze "dziubac" gaz
a te dziubanie gazu pomaga ? jak tak to brak luzu na lince lub motylek się przycina. Przepustnica nie musi być koniecznie od y8
no tak bo obroty spadaja po dziubaniu do tysiaca i stopniowo (wolno bo wolno) ale podnoszą się do 2 tys tak bylo wczesniej teraz po ingerencji . Falują mi stopniowo od 1tys do 1.5. I mechaniory krzykneli mi dosc sporo za naprawdę dlatego mysle żeby byc przygotowanym i juz miec tą przpeustnice nawet na podmiankę i mieć spokój a nie rozbierać ssący i przepustnie i szukać winowajcy:) zwłaszcza że ssacy i przepustnica pochodzą z y8 z gazem możę to ma jakies znaczneie?
zwłaszcza że ssacy i przepustnica pochodzą z y8 z gazem możę to ma jakies znaczneie?
nie ma w tym przypadku.tak jak pisałem: luz na lince, sprawdzenie czy motylek się szczelnie domyka (jest regulacja na ograniczniku przepustnicy), lewe powietrze.
kazik2_h9w3
01-07-11, 23:12
ssacy i przepustnica pochodzą z y8
Ssak owszem ale TB niekoniecznie
nie ma w tym przypadku.tak jak pisałem: luz na lince, sprawdzenie czy motylek się szczelnie domyka (jest regulacja na ograniczniku przepustnicy), lewe powietrze.
Jeżeli ssący pochodzi od Y8 z gazem to ma znaczenie..... najprawdopodobniej jeżdził na sekwencji a pod sekwencje rozwierca się małe otwory pod wtrysk gazu w kanały kolektora ssącego może gdzieś jest nie zaślepiony otwór po gazie i łapie lewe powietrze.
Ssak może być Y8 lyb W4 bo były niemal identyczne, póki nie sprawdzisz oznaczenia to sie nie dowiesz.
Napewno nie jest od economa bo niema EGR tak jak już wcześniej pokazali.
ps. z tą linką to niezła rzeźba :/, sprawdz czy masz luz na lince ew. popuść linke tak żeby miała trochę luzu i po wciśnięciu pedału gazu do podłogi nie dało się jej ręcznie motylkiem już bardziej otworzyć.
Jeżeli ssący pochodzi od Y8 z gazem to ma znaczenie..... najprawdopodobniej jeżdził na sekwencji a pod sekwencje rozwierca się małe otwory pod wtrysk gazu w kanały kolektora ssącego
Powiększ zdjęcie i nie widać otworów po wkrętkach od gazu bo patrzyłem
dziekuje panowie za dobre wyjasnienie obejrze dzis jak bd mial czas jaki tam symbol siedzi i powiem mechaniorom bo cos za duzo krzyczą za wyrównanie tych obrotów ?? :? zaspiewali mi 400-500zl bez gratów
haha pewnie nie wiedzą o co chodzi i chcą się Ciebie pozbyć
strasznie zaczeli się krzywić jak zobaczyli jak to nazwali "rzeźbę" bo wczesniej zapomniałem im powiedzieć o mini wiec zabawy troche mieli ;)
kazik2_h9w3
02-07-11, 15:28
400-500zl bez gratów
No to okazja:p
a wiec tak panowie symbol jaki udało mi się znaleźć to P2K IPT-2 i nie mam pojecia co to oznacza ? :D
dodatkowo linka jest strasznie nie chlujnie zrobiona i jest malutki luz może to ma też na to wpływ?
kazik2_h9w3
02-07-11, 16:00
i jest malutki luz może to ma też na to wpływ?
Właśnie wyczytałem w manualu że zwis linki powinien wynosić 10-12 mm
A co do reszty to wymień jeśli nie całą TB to chociaż ślimak no i linkę pewnie wyjdzie taniej
tylko pytanie czy ja mam od y8 przepustnice :) mam możliwosc kupna od y8 wiec raczej się skusze taniej wyjdzie niż zabawa z obecną a może od y7 bd chulać panowie?
kazik2_h9w3
02-07-11, 16:14
a może od y7 bd chulać panowie?
Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd ale wydaje mi się że ta obecna jest od Y7 (lub innego z pionowym ssakiem) bo linka powinna iść w prawo a nie tak jak na fotce w lewo
Postaraj się także o ori mocowanie linki gazu
W y7 przepustnica jest pozioma więc ja bym się w to nie pchał, nadal nie wiem po co chcesz kupować drugą przepustnicę jak nie sprawdziłeś co jest z tą
o masz 2 opinie przeciwne :D wiesz wolałbym mieć na zapas niż za chwile oni mi bd szukać nowej i pójdzie z 2 paki albo lepiej a tu mam za paczke używke z y8 wiec ewentualna podmiana myslę że rozwiązała by problemy
kazik2_h9w3
02-07-11, 16:23
rozwiązała by problemy
Ale to nie rozwiąże problemu z mocowaniem linki będziesz musiał znów rzeźbić
Faktycznie ta przepustnica co jest teraz może być od y7, dlatego tak jak Ci pisałem drugiej takiej nie kupuj bo to od innego rodzaju kolektora.Będzie Ci jeszcze w razie czego brakować mocowania linki które przykręcone jest do ssaka
gruby benek
02-07-11, 16:50
witam jest oze ktos z cze-wy kto si bawił w mini chodziło by mi o pomoc przy ogarnieciu kabelkow bo nie wiem czy dam rade sam mini b2/z6 chyba ze ktos chetny na kupno całego zestawu to moge sprzedac pozdro jakby co to tel 518311472 lub sms
czyli mówicie że najlpeiej tego nie ruszać ? i niech oni kombinują ? ;) bo jak mam sam ogarniać sprawe z linką to troche kłopotliwa sprawa :)
nie mogę znaleźć nigdzie apropo sondy . bo mam b2 i mam zamiar całą wiazkę wiąć od b7 i dwa kable do vteca przeciągnąć ...
a sonda w b7 jest 3 żyłowa , z6 4 - i gdzie co mam do kompa przeciagnac jeden kabel czy jak ??
nie mogę znaleźć nigdzie apropo sondy . bo mam b2 i mam zamiar całą wiazkę wiąć od b7 i dwa kable do vteca przeciągnąć ...
a sonda w b7 jest 3 żyłowa , z6 4 - i gdzie co mam do kompa przeciagnac jeden kabel czy jak ??
w b7 masz sonde 4 przewodowa tak jak w z6
dwa kable ida do kompa a pozostale dwa to masy, bylo juz o tym nie raz pisane ktory kabel do czego
aaa no chyba , że tak ;/ sry ..
metrowiec2
06-07-11, 13:24
mogłby mi ktos wypisac jakie graty dokladnie potrzebuje na mini me ?:) to bede sobie mogl juz powoli jhe zbierac ;)
z tego co wiem to glowa od z6/z9
ssak z z6 a nawet chyba y8
co do tego jeszcze ?
do tego jeszcze wróć kilkadziesiąt stron i będziesz wiedział.....
Ema:)Mam pytanko mianowicie zamierzam kupic czesci na minime i mianowicie mam silnik d16y7 i czy musze wymieniac tez pasek rolke napinacza i wiazke silnikowa i kabinowa?:)Z gory dzieki wielkie za pomoc:)
Pasek, rolka zostaje, wiązka kabinowa jest osobną wobec silnikowej. Silnikowej też wymieniać nie musisz - można ją przerobić (wtyczkę do kompa oraz wtyczki do podzespołów pod maską). Nie ma za co ;)
To jeszcze jedno ostatnie pytanko mam co do przwodow zaplonowych czy musze wyminiac je z mojego d16y7 na jakies z d16z6?:)
Nie, też będą pasować. Świece również możesz przekręcić. Potrzebujesz natomiast jednej śruby głowicy od D16Z6 (przy zaworze jest dłuższa). Śruby D16Z6 nie będą pasować do Twojego bloku, więc robisz hybrydę 9 śrub Y7, 1 śruba Z6.
Yotomeczek86
07-07-11, 13:43
Aaaaa i pamiętaj aby nie ukręcić gwintu ;) Świece to kup nowe... niema co przekładać. Pamiętaj żeby zostawić sobie kółko rozrządu od Y7 bo niektórych przypadkach ciężko jest go ustawić na tym od Z6
Witam, mam takie pytanko, czy to, że w moim D15B2 jest LPG może w jakiś sposób przeszkodzić przy mini me z Z6?
Trzeba zmienić emulator wtryskiwaczy.
jako, ze jestem zielony, mógłbyś tak 2 zdania więcej? ; )
jako, że domyślam się, iż sam tego nie będziesz robił - pojedź do gazownika, który się tym zajmie, a wytłumaczy Ci najdokładniej, gdyż będzie miał to przed oczami.
U nas w d15b2 jest dwa wtryskiwacze, i dwa się emuluje na gazie, po minime trzeba zmienić emulator na 4.
ok ok, wybadam jak to wszystko wypadnie cenowo, co prawda przy robociznie pomoże mi znajomy hondziarz/mechanik ale na gazie to niestety on się nie zna : P dzięki za info ; )
Ema :) Chcialbym poprosic kogos by mi pomogl lub wytlumaczyl jak przerobic wiazke silnikowa z mojej d16y7 na d16z6:)Bylbym wdzieczny za pomoc jak cos to gadu:1273679:)Z gory dzieki
Yotomeczek86
11-07-11, 18:16
Człowieku za to ludzie biorą niezłą kasę... A ty chcesz aby Ci to ktoś na tacy podał... litości... Poszukaj na google...
Witam wszystkich:) mam następujące pytanko na szybką odpowiedz, mam teraz silnik D16Z6 i padają mi panewki, Mam do kupienia słupek D15B3 w dobrym stanie i za dobre pieniądze, pytanie jest takie czy podejdzie mi to bez problemowo i czy będzie to w miarę chodził, zależy mi na jak najmniejszej utracie mocy i na niewielkich kosztach bo w przyszłym roku i tak planuje swap. Proszę o odp. Pozdrawiam Daks. PS, jeśli by był już taki wątek to przepraszam:)
Witam wszystkich:) mam następujące pytanko na szybką odpowiedz, mam teraz silnik D16Z6 i padają mi panewki, Mam do kupienia słupek D15B3 w dobrym stanie i za dobre pieniądze, pytanie jest takie czy podejdzie mi to bez problemowo i czy będzie to w miarę chodził, zależy mi na jak najmniejszej utracie mocy i na niewielkich kosztach bo w przyszłym roku i tak planuje swap. Proszę o odp. Pozdrawiam Daks. PS, jeśli by był już taki wątek to przepraszam:)
odpuść sobie i zrób porządny remont (wtedy już calutki silniczek będzie sprawny i nie będziesz musiał się martwic ) albo kup blok d16z6 ALBO d15b2 i rób mini-me
no właśnie wszystko bardzo fajnie tylko w przyszłym roku chciałbym wsadzić B18C4 a nie chce w ten silnik pchać za bardzo dużych pieniędzy, chce żeby do jeździł do przyszłego roku i potem poszedł na emeryturę, mógłbym zrobić remont ale musiał bym oddawać do planowania gładzie cylindrów bo są potężne rysy, więc wole wsadzić tańszy duł aby tylko narazie jeździło, tylko nie wiem czy dół od tego D15B3 podejdzie:(
***Marco***
11-07-11, 22:08
http://www.honda-crx.info/forum/printview.php?t=38087&start=0&sid=a67d1550a319800be223dfe9848a621a podejść podejdzie na bank, tylko jak to będzie jeździło.
no właśnie to jest kluczowe pytanie, żeby to nie była walka o pietruszkę, z drugiej strony mam chęć spróbować
***Marco***
11-07-11, 22:25
tylko oddaj głowice do roboty sam już tego nie rób...
a co tam jest do roboty uszczelniacze zaworów wymienić a pyzatym to delikatnie prze planować ale bo było robione niedawno, no nie wiem co zrobić:) rada proszę:)
nie rób rzeźby z tym d15b3.
Blok od d16 albo od d15b2 też drogi nie jest, można za grosze nie raz znaleźć a w sumie tylko sam blok Ci jest potrzebny.
no napisał jakiś kolunio że ma D15B7 w bardzo dobry stanie za 600 zł
no napisał jakiś kolunio że ma D15B7 w bardzo dobry stanie za 600 zł
sam blok czy słupek czy komplet? jak sam blok to go obśmiej i szukaj dalej
Przy mini me dojdzie jeszcze koszt strojenia, ew kupienia kości z wystrojonym b7 po mini me jak ma do konca roku pojezdzić to z glowa uzywany nie powinienes mu krzywdy na takiej mapie zrobic
Przy mini me dojdzie jeszcze koszt strojenia, ew kupienia kości z wystrojonym b7 po mini me jak ma do konca roku pojezdzić to z glowa uzywany nie powinienes mu krzywdy na takiej mapie zrobic
Dlatego uważam, że najlepiej kupić sam blok od d16.
To B15D7 jest cały słupek, podobnież przyjechało z samochodem 1,5 roku temu z przebiegiem około 180 tyś i stało w garażu do tej pory
Jak stało tyle czasu nie jeżdżone to pierścienie mogą się nadawać na śmietnik.
na ile ustawia się rozrząd przy mini me y7/y8 ? chodzi mi rzecz jasna o ilosc zębów i rozrząd oczywiscie kupuje y7 ?
jak to na ile? na znaki sie ustawia.
SZybkie pytanko mam osprzet i wiazke przerobiona pod d16z6 i czy na tym osprzecie odpale d15z6 u siebie z klawiatura i walkiem od d16z6
Yotomeczek86
12-07-11, 17:12
Ale dlaczego miałbyś nie odpalić?
Jak odpalisz to jedz na strojenie inaczej to wiele/nic nie da, sam mialem taki projekt ale do strojenia nie doszlo bo priorytety sie zmienily i projekt rowniez.
Z wiązką problemów być nie powinno tylko lambde musisz od Z6 tez zalozyć bo D15Z6 jest 1 przewodowa a w D16 jest 4ro, reszta powinna podejsc bez większych problemów.
a jak z mocowania alternatora i pompy wspomagania czy te z d16z6 mogą być lambdę mam od d16z6 oraz czy aparat zapłonowy podpasi d16z6
Aparat zostawiasz ori D15, jeżeli masz wiązke od D16Z6 to albo wiązke przerobisz przy aparacie wtyczki, albo bebechy z TD-42U przełożysz do obudowy TD-80U, bo aparat od D16 nie podejdzie do mocowania przy głowicy D15Z6. Jak coś to mam tak przerobiony aparat na sprzedaż.
czyli da rade przełożyć bebechy do aparatu z d15 tak?? ktoś pisał ze da asie mocowania przerobić
Można rozwiercić mocowanie (rzeźba) i jeżdzić na jednej śrubce z trzech ;)
Koledzy mam pytanie odnośnie tej zatyczki miedzy 2 a 3 cylindrem. Zakładam głowice od d16z6 na blok d14a2. Wyciągnąłem ją, ale mam pewne wątpliwości czy jej nie włożyć z powrotem. Spodziewałem się czegoś w rodzaju korka, a ta z mojego silnika jest czymś w rodzaju dławika. Na wylot ma jedną małą dziurkę, tak na oko 0,5 mm (od góry jest około 3 mm, a później przechodzi w mniejszą). Czy w d15 wygląda to tak samo?
EDIT:
W ruskim EPC cześć ma taki sam nr. Ale chciałbym jeszcze potwierdzenie.
pany, taka sprawa, pacjent B2 glowa Z6, pasek z z6 - 104 zeby. no i przy ustawieniu rozrzadu na znaki dol i gore, to pasek nie pasuje na zeby, pasuje dopiero gdy dol sie przestawi jakie 4st w kazda strone. chyba z 6 razy ustawialem i za kazdym razem dol przeskakiwal w ktoras ze stron. mial ktos taki problem? czy to ja cos zle robie?
w z6 kolko rozrzadu ma byc ustawione na znak na godzinie 7, czy jakos inaczej?
Jedyne wyjście to regulowane kółko lub gdzieś czytałem, że od d16y8 jest przestawione już o te pół zęba.
Pany moze ktos doradzi.mam głowe y8 i dół d15 ktory nie wytrzymał za długo prawdopodobnie poszedł sforzeń na korbowodzie i teraz nie mozna ustawić zaworków prawidłowo i walą.pytanie czy ryzykować i bawić sie w wymiane dołu?jak tak to na jaki?co najlepsze bez zbednych przerobek i komplikacji podejdzie?moze lepiej wymienić słupek?
scorpion_07
12-08-11, 20:19
witam mam takie pytanko ?
chodzi mi o podlaczenie p28 pod wiazke d15b2 gdzies widzialem taka rozpiske z pinami jak podpiac te z p04 pod p28 jak by ktos to widzial to prosze o linka
pozdrawiam
https://rs751tl4.rapidshare.com/#!download|751l35|281411868|OBD0_TO_OBD1.pdf|162|R ~A3DBC13B894A3590DD0B1ED10CD26F2A chyba Co Ci chodzi o to co zrobił Piroman
scorpion_07
13-08-11, 20:46
Podziekowac ;) dokladnie oto mi chodzilo
Ma ktos moze schemat kabli, jakie trzeba dołozyc do kompa w wiązce kabinowej b7>z6 ?
Kurde szukam i nie moge znalesc a zalezy mi na czasie :(
dwa kable do vteca, a4, d6
A czy ktoś wie czy da radę swapować VTEC'a do D14Z6 mówimy o tym z & gena.
dwa kable do vteca, a4, d6
a z drugiej strony wiązki w miejscu łączenia z wiązką silnikową w któe miejsca ??
dwa kable do vteca, a4, d6
Da sie wiązke musisz posiadać z ep2 lub em2(lub oddać Adamowi do przeróbki) glowice najlepiej chyba od d16v1 czy jakos tak:P Pytanie czy sie opłaca
Powiedzcie mi prosze któe konkretnie kable trzeba dołozyc w wiązce kabinowej b7 zeby zrobic z niej z6 ? wiem ze a4 i d6 ale macie moze jakies obrazki lub cos ?
Bo kabel a4 w wiązce kabinowej juz jest a d6 nie ma, gdzie z drógiej strony wiązki we wtyczce wpiac kabel d6 ?
czy przy zakładaniu głowicy od Z6 do D13 trzeba wymieniać pompe oleju na Z6 ?
młodyBogdan
20-09-11, 21:32
planuje mini-me z d15b2 na d16z6
wiem ze potrzebuje:
- glowica d16z6
- uszczelka pod glowice d16z6 lub d16y8
- pasek rozrzadu d16z6
- pokrywa zaworow d16z6
- ecu p28
- dysza vtec (nie wiem o co dokladnie chodzi)
- wiazka kabinowa i silnikowa d15b7 + wiazka vtec czy wiazka d16z6? bo tego nie wiem do konca
czy cos jeszcze jest potrzebne?
ta dysza to pewnie zawór vtec.
Wiązki najlepiej D16Z6 ale chyba może być D15B7 + dwa kable z kompa do zaworu vtec, ale nie jestem pewien dobrze jak ktoś potwierdzi
Jeszcze aparat zapłonowy z D16Z6 / D15B7 z przerobionymi uchwytami
uszczelka kolektora ssącego
sonda lambda 4 żyłowa
rurkę łączącą termostat z pompą wody ale tego też nie jestem pewien w D13B2 była potrzebna
czy przy zakładaniu głowicy od Z6 do D13 trzeba wymieniać pompe oleju na Z6 ?
Według mnie trzeba większość projektów w których sie wysypały panewki i pierścienie to projekty gdzie została seryjna pompa d13 d15 która nie wydala brakuje oleju . I nikt mi nie wmówi ze 2bary przy 3 tys to mała różnica
A w jakiej cenie taka pompa z D16Z6? Nowa pewnie bardzo droga? A Używka?
czy przy zakładaniu głowicy od Z6 do D13 trzeba wymieniać pompe oleju na Z6 ?
Radzę Ci wymień. D13 i D15 ma niej wydajna pompę niż D16. Nie musisz ale jak masz już zmęczone panewki to może się zrobić kuku jak nagle włączy się vtec a nie dostana ciśnienia oleju takiego jak daje pompa z D16. sprawdzane w praktyce, nie w teorii na forum.
Wymienię, panewki są raczej w dobrym stanie ale po co ryzykować.
a jest jeszcze w jakimś silniku identyczna pompa jak w D16Z6? Wydajność i plug&play
Jeszcze koło rozrządu trzeba kupić z D16Y7 bo w tym z D16Z6 chyba nie będą się zgadzały znaki?
Wie ktoś o ile trzeba przestawić koło D16Z6 żeby dobrze ustawić rozrząd w D13Z6?
***Marco***
21-09-11, 21:53
ja mam mini na D14 jeżdżę już tak gdzieś od marca i nic się nie dzieje. Auta nie żałuje ;) i żyje
Witam. Zrobiłem minime z d15b7 na d15z6, Wszystko ładnie się składało bo z b7 na z6 nie ma wiele roboty. Ale po odpaleniu słychać dziwne dźwięki...
http://www.youtube.com/watch?v=hXll5tvQa8Q
Zawory wyregulowane, podejrzewam, że to może być źle ustawiony rozrząd bo auto niema kompletnie mocy a rozrząd ustawiony był na stare znaki jak w b7 a tak chyba nie jest dobrze... Lub może jeszcze zapłon do wyregulowania ale czy przy źle ustawionym zapłonie występowały by takie stuki?
Głowica sprawna bo nawet słyszałem jak chodzi(bo to kolegi). Być może po oddaniu do splanowania, coś nie dokręcili tam składając ją do kupy..
Witam. Zrobiłem minime z d15b7 na d15z6, Wszystko ładnie się składało bo z b7 na z6 nie ma wiele roboty. Ale po odpaleniu słychać dziwne dźwięki...
http://www.youtube.com/watch?v=hXll5tvQa8Q
Zawory wyregulowane, podejrzewam, że to może być źle ustawiony rozrząd bo auto niema kompletnie mocy a rozrząd ustawiony był na stare znaki jak w b7 a tak chyba nie jest dobrze... Lub może jeszcze zapłon do wyregulowania ale czy przy źle ustawionym zapłonie występowały by takie stuki?
Głowica sprawna bo nawet słyszałem jak chodzi(bo to kolegi). Być może po oddaniu do splanowania, coś nie dokręcili tam składając ją do kupy..
Oddaj auto do kogoś kto ogarnia temat bo widocznie Twój bieżący "mechanik" nie potrafi sobie poradzić z ustawieniem rozrządu i zapłonu.
Silnik gaśnie jak schodzi z obrotów? Głowice ustaw na znak z Z6, czyli na znak na godzinie 7. Wyreguluj zapłon i powinno być OK.
A czy pompa oleju od D16Z5 lub D16A9 może być do minime D13Z6? Bo ma większe ciśnienie o 0,2 bara. Nie będzie to z kolei w drugą stronę źle, jak za duże ciśnienie będzie? Może więcej oleju brać czy coś?
Silnik gaśnie jak schodzi z obrotów? Głowice ustaw na znak z Z6, czyli na znak na godzinie 7. Wyreguluj zapłon i powinno być OK.
nie gaśnie, wkręca się normalnie i schodzi normalnie... Ale to pewnie kwestia rozrządu lub zapłonu, a może jednego i drugiego
dzisiaj rozrząd ustawiony idealnie na znaki , kręciliśmy zapłonem i stuki dalej występują :/ możne jak oddałem głowice do splanowania to czegoś później nie dokręcili... już sam nie wiem..
Według mnie trzeba większość projektów w których sie wysypały panewki i pierścienie to projekty gdzie została seryjna pompa d13 d15 która nie wydala brakuje oleju . I nikt mi nie wmówi ze 2bary przy 3 tys to mała różnica
Radzę Ci wymień. D13 i D15 ma niej wydajna pompę niż D16. Nie musisz ale jak masz już zmęczone panewki to może się zrobić kuku jak nagle włączy się vtec a nie dostana ciśnienia oleju takiego jak daje pompa z D16. sprawdzane w praktyce, nie w teorii na forum.
Rozmawiałem z kolegą który się na Hondach bardzo dobrze zna i miał dużo pomp oleju w ręku i powiedział że pompy D13 D15 i D16Z6 są takie same o oznaczeniu P01
http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9420&npl=17SR301&_nplgrp=1&nplblk=E__1300
http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9431,9432&npl=17SR301&_nplgrp=1&nplblk=E__1300
Więc wymiana nie ma sensu, a to że poleciały panewki to świadczy o ich stanie - nie wytrzymały minime, też wiedza zdobyta od kolegi.
Czy do minime trzeba wymieniać pompę wody? Jak się zmieni pompę to chyba obudowę rozrządu też trzeba wymienić? Duża rzeźba jest z ta obudową?
pompa zostaje stara, bloku przeciez nie zmieniasz
chyba ze uznasz ze przy okazji dobrze byloby ja wymienic na nowke sztuke
kazik2_h9w3
07-10-11, 18:18
A czy ktoś próbował założyć głowicę z D15Z6(z wałkiem i klawiaturą D16Z6)na blok D16Z6
Nie znam się aż tak ale mając obie w rękach to głowa z D15 wygląda jak bardzo splanowana z D16 może tak można by doprężyć a co do bloków to już nie wiem totalnie czym się różnią poza położeniem bagnetów czy mają inne tłoki itp
Rozmawiałem już o tym i słyszałem że można nawet rozprężyć jednostkę przez taki zabieg ale chcę się upewnić czy to ma w ogóle sens
juz bylo o tym kilka razy ze glowice z economow maja mniejsza komore spalania, i istotnie zwiekszaja kompresje, natomiast maja mniejsze kanaly ssace i wydechowe jak i zawory, wiec nie oplaca sie ich zakladac.
Witam
Ja mam pytanie o mini Y7/Y8 bo jest malo info, wiekszosc postow jest o z6.
Chodzi o aparat zapl. czy sa takie same i czy podejdzie moj z Y7, spr na Japancars.ru i niby pojedyncze graty sa te same a jak spr calosc to sa 2 inne nr. Jak to z tym jest?
I druga rzecz immobilizer i ECU na co sie zdecydowac P06 z Y8 czy pakowac sie w P28 i co w obu przypadkach z immo?
Ktora opcja lepsza, czy na P28 dal by sie duzo wiecej ugrac (strojenie).
aparaty zapewne bebechy maja takie same tylko roznia sie obudowa a konkretniej to mocowaniam wiec musisz wziac taki, ktory seryjnie byl z glowica, która bedziesz wrzucal. A komp p06 pochodzi z d15b7 a nie d16y8. Jesli chodzi o strojenie to chyba nie ma znaczenia na który sie zdecydujesz, z p28 jest latwiej bo nie trzeba go przerabiac na VTECowy, za to p06 mozna taniej wyrwac.
kazik2_h9w3
08-10-11, 11:17
juz bylo o tym kilka razy ze glowice z economow maja mniejsza komore spalania, i istotnie zwiekszaja kompresje, natomiast maja mniejsze kanaly ssace i wydechowe jak i zawory, wiec nie oplaca sie ich zakladac.
Dzięki za szybką odp po prostu mam zrobioną głowicę z D15Z6 i pomyslałem żeby ją podmienić
I druga rzecz immobilizer i ECU na co sie zdecydowac P06 z Y8 czy pakowac sie w P28 i co w obu przypadkach z immo?
A komp p06 pochodzi z d15b7 a nie d16y8
Oczywiscie chodzi o kompa z Y8 p2p ( moj bład:) ) I co z tym immo. w obu przypadkach P2P i P28?
Ktora opcja bedzie lepszym rozwiazaniem?
Aparat z Y7 pasuje do głowicy Y8 :)
Oczywiscie chodzi o kompa z Y8 p2p ( moj bład:) ) I co z tym immo. w obu przypadkach P2P i P28?
Ktora opcja bedzie lepszym rozwiazaniem?
W P06 i P28 immobilizer jest oddzielnym układem. W P2P na 90% jest w komputerze.
Aparat z Y7 pasuje do głowicy Y8
Ale pasuje po rozwierceniu mocowan czy p&p ?
W P2P na 90% jest w komputerze
Czyli po przekladce kompa i podlaczeniu immo bedzie dzialalo bez zadnych niespodzianek ?
Ale pasuje po rozwierceniu mocowan czy p&p ?
P&P
Czyli po przekladce kompa i podlaczeniu immo bedzie dzialalo bez zadnych niespodzianek ?
Raczej powinno działać. 100% gwarancji nie dam, bo moja wiedza w tym temacie opiera się na tym, co wyczytałem w internecie.
po przekladce kompa i podlaczeniu immo bedzie dzialalo bez zadnych niespodzianek
jeśli włożysz P2P to nie będzie, trzeba wprogramować stare kluczyki do nowego kompa
Bez nerwów, szukałem w szukajce i nic nie znalazłem...
Mozecie mi podpowiedziec jak to jest przy mini-me na z6 z pompa wody? obiło mi sie o uszy ze od z6 jest wydajniejsza ale czy pasuje, wiec ktorą zarzucic b7/or/z6?... i drugie pytanie bo widze tutaj ludzie roznie planuja glowice, jaka jest taka maksymalna w mm granica planowania?
Pompa wody to pompa wody, łopatki takie same.
A co do mocnego planowania głowicy - też nie polecam, nie tak powinno doprężać się silnik. Komory spalania muszą mieć niektóre wielkości bliskie seryjnym, lepiej doprężyć tłokiem, którego "wybrzuszenie" trzyma się bliżej osi symetrii.
Czyli po przekladce kompa i podlaczeniu immo bedzie dzialalo bez zadnych niespodzianek ?
W y7 immo jest osobnym układem który działa niezależnie od włożonego komputera. Wiem bo sprawdziłem to na własnym aucie podłączając na próbę p06(przerobiony na p28) za pomocą odpowiedniej przejściówki. Immo zadziałało prawidłowo, kontrolka mrugała tak jak mrugała auto odpaliło. Mogę się mylić ale wydaje mi się że to zależy od OBD komputera i komputery OBD2a nie miały wbudowanego immo a OBD2b już tak ale jak pisałem, mogę się mylić. Sam jestem przed mini-me z y7 na z6 i całą te elektrykę będę sobie ogarniał samodzielnie i po przejrzeniu całej masy różnych stron z opisówkami(głównie zagraniczne bo na polskich jest jedno wielkie G) taki wniosek nasuwa mi sie na myśl:)
Markotny dzieki za info, musze jeszcze poczekac czy ktos to potwierdzi ze tak jest bo caly czas wacham sie miedzy P2P a P28 i nie wiem co wybrac, P28 wiadomo mozna by zawsze lekko podstroic, ale co z immo co nie?:)
U siebie w EJ6 też mam P28 i odpala bez problemu.Tak jak pisze markotny, kontrolka zachowuje się jak dawniej.
Chciałbym zaczerpnąć trochę wiedzy w temacie mini-me. Mianowicie mam silnik D14A3 w VI gen, ostatnio pojawiło się na sprzedaż :
Kompletna glowica d16z6 z zaworem Vtec i czujnikami
Pokywa zaworow Vtec
Kompletny kolektor ssacy d16z6 z przepustnica, czujnikami, listwa wtryskowa,
Aparat Zaplonowy D16z6
Jak wygląda sprawa z komputerem i strojeniem ?
Czy ma to sens zakładania przy moim zdrowym dole? Czy D14 po mini me będzie oscylowało podobną mocą do seryjnego Z6?
Chętnie wysłucham wszystkich komentarzy na temat takiej modyfikacji :)
Witam,mam pytanie dotyczące mini me w d16y3. z reguły jak ktos robi mini w d16 to y7 na z6. dolot i kolektor wylotowy mam od z6, został tez zawór vtec, komp p28 itp itd, generalnie wcześniej siedział seryjnie d16z6 ale poprzedni właściciel zmienił na to słabe y3. W ej chwili nie mam odpowiedniego budżetu na konkretny słupek d16z6 + remont i póki co zdecydowałem się na mini me:).
Czy w d16y3 jest ta zwężka olejowa przez którą vtec się nie załącza czy kanał jest seryjnie odblokowany jak z y7?
Wyczytałem gdzies na forum że można dopręzyć wrzucając tłoki od d16a6 ( lub a9, nie pamietam dokladnie więc poprawcie jeżeli to nie ten silnik). I czy wystarczą same tłoki czy korby też się wymienia?
Jak jest z doborem paska rozrządu po mini me y3 na z6? pasek od którego silnika wtedy pasuje?
Z góry dzięki za info.
Wyczytałem gdzies na forum że można dopręzyć wrzucając tłoki od d16a6 ( lub a9, nie pamietam dokladnie więc poprawcie jeżeli to nie ten silnik). I czy wystarczą same tłoki czy korby też się wymienia?
Tłoki doprężające z D16A9 o oznaczeniu P29 lub PM7. Korby mogą zostać.
Tłoki doprężające z D16A9 o oznaczeniu P29 lub PM7. Korby mogą zostać.
dzięki, to juz jest jasne:). A jest sens wrzucać używane pewniaki o małym przebiegu czy lepiej nowe oem?
Sam sobie odpowiadasz na pytanie - jak epwniak to wrzucaj, a wszystko nowe jest better i good :)
Saiti ja mam sporo tych pytań:). czy oprócz tłoków mozna jakoś dodatkowo podniesc kompresję nie licząc nadmiernego planowania głowicy?
Saiti ja mam sporo tych pytań:). czy oprócz tłoków mozna jakoś dodatkowo podniesc kompresję nie licząc nadmiernego planowania głowicy?
tak mozna, przez obspawanie komory spalania
Tylko mało który zakład się tego podejmie ;)
jeżeli auto do którego pakujesz minime to DD to nie widzę sensu podbijania powyżej ~12:1 gdzie pb98 jest musem. około 13 i więcej to już paliwo wyścigowe i zaczyna być dizlem ;)
Tylko mało który zakład się tego podejmie ;)
jeżeli auto do którego pakujesz minime to DD to nie widzę sensu podbijania powyżej ~12:1 gdzie pb98 jest musem. około 13 i więcej to już paliwo wyścigowe i zaczyna być dizlem ;)
to prawda, ale zawsze moze stroic na podtlenku LPG :p 116oktan wkoncu ;)
116oktan wkoncu Tutaj się już zagalopowałeś.
Tutaj się już zagalopowałeś.
wiki prawde ci powie "Liczba oktanowa LPG wynosi 90-120" w pl jest rozrzut na po chrzcie i przed czyli od 108-116 :p
ale fakt jest jeden ma powyzej 100 wiec ma mniejsza tendencje do stukowego niz BP98
ale fakt jest jeden ma powyzej 100 wiec ma mniejsza tendencje do stukowego niz BP98
zgadza się, znajomy w uturbionym silniku tylko na lpg lata bo na pb ma stukowe i nie moze tego ogarnąć.
Whiplash dzieki za info aż tak nie będe szalał:). chodzi mi o podbicie sprężania ale chcę się łapać max na pb98. Czy wiecie jaki stopień sprężania mozna złapać na seryjnej uszczelce od z6 i tłokach od a9? Mam jeszcze jeden problem, nie wiem czy korby w y3 są takie jak w z6. Generalnie nie mogę znaleźć nikogo kto robił mini me w y3, a jak juz bede rozbierał silnik to chciałbym zrobić jak najwięcej w miarę mozliwości:). A nie wiecie może jak to jest z tą zwężką olejową w glowicy y3 i z paskiem rozrządu po mini me?
tutaj masz kalkulator CR http://www.zealautowerks.com/dseries.html
przy twoim setupie cr 12.05 wiec bp98 ogarnie
przy minime z d15b7 i czapka z6 śruby na których trzyma sie głowica ( nazywaja sie chyba szpilki) beda pasowały z b7 ?;> a śruby z pokrywy zaworów ?
i jeszcze jedno , w instrukcji na 1 stronie jest napsiane "- Możesz użyć ponownie swoich zaworów od D15B7 ponieważ są takie same" a ja widze w manualu że wymairy sa różne tych zaworów.... bo mam krzwy 1 zawór w głowicy z6 i sie zastanaiam czy nie przełożyć...
beda pasowały z b7 ?będą
a śruby z pokrywy zaworów ? nie będą
a ja widze w manualu że wymairy sa różne tych zaworów.... bo mam krzwy 1 zawór w głowicy z6 i sie zastanaiam czy nie przełożyć... są różne
Czy do silnika D14Z2 (6gen po liftingu '99 rok) można w prosty sposób zastosować przejściówkę OBD2b-->OBD1 i tym sposobem podłączyć komputer P06 i wystroić auto po wymianie kolektora ssącego na ten z D16Z6?
zapewne by dalo rade. tylko po co stroic po takich modyfikacjach?
Aby mieć prawidłowy AFR w całym zakresie pracy silnika.
Wsadzenie dużego ssaka do D14, a nie daj Boże jeszcze przepustnicy od H22 może spowodować AFR w okolicach 16 na pełnym bucie...
Chłopaki jak to jest z aparatem zapłonowym ? Czy koniecznie musi być ten od Z6 ?
Sprawdzałem AFR w d14a4 po zmianie na kolektor z d16z6 na seryjnych wtryskach i AFR jest w okolicach 11-11.5 po całości. Nie wiem czemu tak, możliwe że jest większe ciśnienie jak regulator ciśnienia paliwa jest z z6...
Sprawdzałem AFR w d14a4 po zmianie na kolektor z d16z6 na seryjnych wtryskach i AFR jest w okolicach 11-11.5 po całości. Nie wiem czemu tak, możliwe że jest większe ciśnienie jak regulator ciśnienia paliwa jest z z6...
Gdzieś znalazłem informację, że regulator ciśnienia paliwa w d16z6 daje 2,8bara a d14a4 2,4bara i to by tłumaczyło dlaczego po takiej zmianie kolektora auto jest lekko przelane.
***Marco***
28-12-11, 21:39
ja mam mini na D14 i pełen osprzęt Z6 AFR nie mierzyłem ale na oko widać że auto jest przelane, po chwili solidnego upalania na vitku temperatura wody w oczach rośnie.
No ale na kompie seryjnym p28 to wiadomo że przelane, a my tu piszemy że na seryjnym kompie z d14 tylko po zmianie kolektora na ten z d16 auto też jest przelane. Mimo to autko jedzie dobrze, na 1/4 mili ok 16.5 s robi.
***Marco***
29-12-11, 23:02
ale na wtryskach z D14?
jak temp rosnie to jest raczej zasucho :)
ps. jak robicie minime to rozrad jak ustawiacie tak jak ma byc w z6 czy w starym silniku ?? np przy konwersi d15z6 gdzie blok jest nizszy niz d16
Na wtryskach d14 robiłem pomiar. Rozrząd się ustawia tak jak w danym silniku z którego pochodzi wałek, a najlepiej to tak, żeby zaplon wypadal w okolicy połowy skali aparatu zaplonowego.
hmm czy moze mi ktos udzielic jednoznacznej odpowiedzi ? czy przy minime d15 jeżeli mam wiązkę silnikową z d16 to czy sa potrzebne jakies przerobki ? czy jest ona p&p ? jak sytuacja wyglada z kabionową ?
b2
posiadam kompletną wiązkę z silnika d16z6. muszę ją przerabiac zeby podpiąć pod przewody kabinowe ? czy p&p ? jeżeli przerabiac dokładnie co trzeba ? ;)
przede wszystkim to trzeba przerabiac kabinowa żeby można ją było połaczyć z tą silnikowa od z6 i podpiac nowego kompa
a co trzeba przerabiac to było już pisane nie raz, poszukaj w temacie o przejściu na mpfi....
dzieki ;], ale wiesz szukałem i nie moglem znalezc dlatego napisałem tutaj..
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?33135-D15B2-mpfi-(na-D15B7)-co-jeszcze-mo%BFe-by%E6-potrzebne
Musze jeszcze sie was podpytac co robic?
Mam juz praktycznie wszystko na mini me Y8 do D16Y7 i ciagle meczy mnie to czy remontowac dol i czy po zlozeniu w calosc nie bedzie to sprawiac problemow,panewki,branie oleju itd bo wiele osob zle wyszlo na mini?
Czy posprzedawac to co mam +obecny silnik i szukac calej przekladki Y8,W4 lub Y2 bo np Y8 sam bym sobie wsadzil +ze starego silnika nowy rozrzad i sprzeglo, a remont musialbym komus zlecic to dochodza spore koszta. Jakiej sumy mozna sie spodziweac za remont dolu i mini Y8?
Ew.sam slupek ale tego raczej sie nie znajdzie.
***Marco***
23-02-12, 00:16
remont dołu czyli wymiana panewek korbowych to koszt około 300/400 zł z wymianą , max! a jak są ok nie ma sensu ich wymieniać, jeśli ustawisz rozrząd jak się należy nic się nie stanie, najważniejsze żeby nie wyprzedzać zapłonu wtedy wpierd@#$ dostaną panewki i siła rzeczy się wytłuką.
Ma ktoś może tą lub inna fotorelacje z mini me w jezyku polskim ale z dzialajacymi zdjeciami??
Jak ustawić rozrząd na bloku d15b2 i głowicy z kółkiem d16z6?? Wogóle da rade czy trzeba jakies inne kółko?? Na znaki poziome nieda rady ustawić bo jak jeden ze znaków ustawie na znak na obudowie to drugi jest za wysoko...
Musisz kupić regulowane kółko rozrządu. Ustawiasz je na znak na godzinie 7, luzujesz śruby regulacyjne, ustawiasz wał korbowy na znak i dokręcasz śruby od regulacji na kółku. Podobno kółko rozrządu z D16Y8 jest przestawione o pół zęba względem tego z D16Z6 i na nim da rade ustawić rozrząd prawidłowo.
a na kółku z6 da rade jakos ustawic, nie patrzac na oznaczenia na obudowie?
a na kółku z6 da rade jakos ustawic, nie patrzac na oznaczenia na obudowie?
Jeśli masz oryginalny aparat z z6 to ustaw rozrząd tak, żeby po ustawieniu zapłonu na znaki lampą aparat był mniej więcej w połowie swojej skali.
a na kółku z6 da rade jakos ustawic, nie patrzac na oznaczenia na obudowie?
Da rade. Będziesz miał wyprzedzony albo opóźniony rozrząd i zapłon. Zależy od tego, czy po założeniu paska rozrządu znak na obudowie będziesz miał przed, czy za znakiem na kółku. Zapłon skorygujesz. Różnica, jak dobrze pamiętam 4,5 stopnia, powinna się mieścić w zakresie regulacji, ale do skorygowania rozrządu będziesz potrzebował regulowanego kółka.
Jak to w końcu jest? Da się ustawić zapłon na aparacie z b7 i rozrząd na kółku z z6? Czy jest to jakieś arcytrudne? Ma ktoś zdjęcia ustawienia aparatu z b7 na czapce z z6?
Aparat z Z6 na 99% ustawisz, ale nigdy aparat nie będzie w środku regulacji. Będzie w skrajnym punkcie tej regulacji. Aparat napędzany jest poprzez wałek rozrządu, który będzie przestawiony, bo znaki głowicy i bloku nie będą się zgadzać. Blok D16 jest wyższy od D15 o 5mm. Przez co jak założysz pasek rozrządu i ustawisz wał korbowy na znak, to znak na kółku nie będzie się pokrywał ze znakiem na obudowie i odwrotnie. Rozwiązaniem jest albo kupno regulowanego kółka rozrządu, albo kółko z D16Y8. Ja poradziłem sobie regulowanym, a o tym z Y8 tylko wyczytałem, wiec nie jestem pewny tej metody.
A co do aparatu z B7. Też można go użyć ale nie będzie pasował bez rzeźby. Otwory montażowe są pod innym kątem, niż w aparacie od Z6. Gdzieś w tym temacie jest zdjęcie jak przerobić mocowanie, żeby dało się go przykręcić na 2 śruby. Albo możesz kupić niesprawny aparat z Z6 i przełożyć "bebechy" do niego z aparatu B7.
Dzięki za rzetelną odpowiedź. ;) Wiem o rzeźbie i mam nawet takie zdjęcia na komputerze :) tylko czy będzie to funkcjonowało jak aparat z z6? Odnośnie rozrządu, jak piszesz znaki na pewno nie będą się zgadzać, więc można zostawić te nie do końca pokrywające się znaki na głowicy? Czy tylko regulowane kółko mnie ratuję.
Aparat z Z6 na 99% ustawisz, ale nigdy aparat nie będzie w środku regulacji. Będzie w skrajnym punkcie tej regulacji. Aparat napędzany jest poprzez wałek rozrządu, który będzie przestawiony, bo znaki głowicy i bloku nie będą się zgadzać. Blok D16 jest wyższy od D15 o 5mm. Przez co jak założysz pasek rozrządu i ustawisz wał korbowy na znak, to znak na kółku nie będzie się pokrywał ze znakiem na obudowie i odwrotnie. Rozwiązaniem jest albo kupno regulowanego kółka rozrządu, albo kółko z D16Y8. Ja poradziłem sobie regulowanym, a o tym z Y8 tylko wyczytałem, wiec nie jestem pewny tej metody.
ok dzieki wielkie za odpowiedź, czyli da rade ustawic na kólku z6 nie patrzac wogole na znaki, zeby chodził tak jak trzeba bez straty mocy?
Regulowane kółko wymyślili nie po to, żeby móc zrobić mini-me w hondzie. Służy ono do dokładnego ustawienia rozrządu. Na seryjnym będziesz miał na stałe wyprzedzony lub opóźniony. Silnik będzie pracował, ale będzie miał przesunięty moment obrotowy w wyższe lub w niższe partie obrotów.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.