Zobacz pełną wersję : Wszystko o mini-me
Mam pytanie. Robie Mini me d15b7-->d16z6. Chodzi mi o tłoki doprezajace (d16a9) czy beda pasowac?? czy musze kupic tloki od 1,3 albo blok??
Jak chcesz żeby tłoki wystawały 5mm nad blok to wrzuć ... jedynie od d13
A na których bedzie lepiej z d15 czy d13?? chodzi o km
Tyle było o tym napisane w tym i bliźniaczym temacie.
w przypadku tłoków od d13 otrzymasz cr okolo 12 zależy czy czapka będzie od z6 czy y8/y2 , skutkuje to paliwem jedynie pb98 aby uniknąć spalania sutkowego oraz konieczne jest strojenie....
a czy robiac mini me i zakladajac tloki od d13 mozna w takim razie jezdzic na GAZie z sekwencja stag300?
a czy robiac mini me i zakladajac tloki od d13 mozna w takim razie jezdzic na GAZie z sekwencja stag300?
można ale pasowałoby przeprowadzić korektę mapy
marcinbynio
23-09-10, 18:32
Poszukuje kogoś kto na prawdę się zna i podłączył za rozsądną cenę wiązkę do mini me d15b2-d16z6 mam silnikową i trochę kabionowej i kompa też mam. ja mieszkam koło Kołbieli jakieś 20km od Otwocka i Mińska Maz. Sory chłopaki że piszę w tym dziale ale nie miałem gdzie tego umieścić. Propozycje proszę kierować na PW lub gg 1287396
kooondzikkk
23-09-10, 22:10
Panowie pytanie bardzo ważne . Dół silnika Y3 ,a głowica Z6 . Teraz pytanie jaki pasek czy od Z6 czy Y3 czy może jeszcze inny? Bardzo proszę o pomoc bo chciałbym już składać drugi silnik:)
Krótkie pytanie mini-me d15b7 (wał+korby+blok) + tłok P29 (dohc d seria) + głowica d16y2 czy ten tłok bez problemu podejdzie ?
według kalkulatora wychodzi CR 10,6 więc znośnie , pytanie czy tłok nie będzie wystawał z cylindra zbyt i czy nie spotka się z zaworami
Ja mam znowu pytanie dotyczące ECU mam D15B7 wersje kanadyjską i czy jak zmienie kompa na P28 to wtyczki mi podejdą?? bo nie chce ciągnąć całej wiązki tylko te 2 kabelki o czujnika vtec. Licze na konkretną odpowiedź tak lub nie
DOHC do SOHC ? nie wiem jakie ma wymiary tłok DOHC ale powiem Ci ;)
NIE KOMBINUJ :D
Ja mam znowu pytanie dotyczące ECU mam D15B7 wersje kanadyjską i czy jak zmienie kompa na P28 to wtyczki mi podejdą?? bo nie chce ciągnąć całej wiązki tylko te 2 kabelki o czujnika vtec. Licze na konkretną odpowiedź tak lub nie
tak
średnica ta sama kalkulator dopuszcza takie opcje CR przy tłoku PM7/P29 wychodzi 10.64
Gdzie tłok od b7 pm3 ma - Dome -1.50 cc i 30,70 comp height mm
a tłok pm7/29 +7,20 cc 29.00 comp height mm
Zakładamy ,że korby i wal zostaje od b7 a czpka od d16y2/8
dlaczego , majdan na takich jezdzi chocby
DOHC do SOHC ? nie wiem jakie ma wymiary tłok DOHC ale powiem Ci ;)
NIE KOMBINUJ :D
to moze skoro nie jestes zorientowany w temacie to wstrzymaj sie z doradzaniem innym :)
Zaraz zaraz ale Majdan miał te tłoki na wale i korbach od d16z9 a to ma się ni jak do minime...
Gadałem z pewnym specem w temacie i powiedział ,że sworznie w tłokach od d16 są większe niż te w d15 więc lipton... ;/
szczypior88
25-09-10, 22:16
jak podłączyc czujnik temperatury dolotu po mini me z y7 na y8 na ssaku od Z6? Bo czujnik w y7 był na tym pionowym badziewiu a teraz miejsc ena czujnik mam w ssaku. Dodam ze zrobiłem przejscie przy okazji na p28 obd1 i mam przejsciowke.
ok to teraz pyatnie z innej beczki.
czy do walu d15np podejda korby z tlokami d13 ??
pytam bo mam tloki z korbami od d13 i nie wiem czy mam kupoiwac korby z d15 ??
ok to teraz pyatnie z innej beczki.
czy do walu d15np podejda korby z tlokami d13 ??
pytam bo mam tloki z korbami od d13 i nie wiem czy mam kupoiwac korby z d15 ??
korby muszą być od d15. d13 i d15 mają inną długość, nie wiem jaką ale sie różnią. trzeba by było poszukać ile dokładnie;)
czyli mam do sprzedania korby od d13 :d
a czy tlkoki d13 napewno podejda pod korby d15 ??
szczypior88
26-09-10, 10:35
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?87381-problem-z-obrotami/page2 panowie rzucicie okiem na to? Bo ogarąłem juz całe mini me i została mi tlyko walka z tymi nieszczesnymi obotami. Szkoda mi torche katować silnik tym bardziej ze go wyremontowałem a panewy teraz w dupe dostaja niemiłosiernie. pozdro
ceelx rzecz jasna że korby musza być d15 z tłokami d13 :) ja Ci ich nie wybijałem bo po co mi te korby ? :) zanim to zrobisz poczytaj jak to poskładac dobrze ;) bo efektem może być korba pod maską :]
spoko w razie czego zostaje jeszcze moj stary motor :D
pytanko czy wkladając czapke od z6 do d15b2 dol mi to wytrzyma? i czy jak juz bedzie zdjeta glowica to wymieniac odrazu pierscienie?
mi wytrzymuje juz 3-ci czy 4-ty rok wiec smialo zakladaj.
prponuje zalozyc nowe pierscienie, nowe gumki na zaworach i ogolnie przejzec/wymienic czesci eksploatacyjne zeby 2razy nie rozbierac
Wytrzyma dół na pewno, można spokojnie zakładać, nie zapomnij wyciągnąć zaślepki z bloku, bo bez tego Ci sie vtec nie załączy, a czy pierścienie warto wymieniać... Dużo oleju pije??:o
ile by nie pil to i tak bym zmienil.
u mnie przed mini me nie pilo a po juz sie dymi sie :p
karmel o jaką zaslepke ci chodzi? gdzie ona mniej wiecej sie znajduje?
co do oleju to jak u wiekszosci, przy palowaniu lyknie, a przy normalnej jezdzie nic.
dysza ktora siedzi miedzy 2 a 3 cylindrem.
byla mowa pare stron wstecz nawet foto jest
Czytam tutaj o przeróbkach silnika na turbo. Wszystko ładnie i pięknie tylko są tu opisywane kombinacje róznych silników i typów silnika. Pytanie co, jeżeli ja mam silnik D16Y3 i chce załozyc turbospręzarke. Jakie mam glowiece wykorzystac , jakie paski itp. bede wdzieczny za pomoc.
yyyyy zdaje mi sie ze to nie ten temat :confused:
W takim razie be wdzieczny za pokierowanie mnie na odpwiedni dzila, bo w tym momencie zglupialem. Zostalem tutaj pokierowany wlasnie w sprawie przerobienia silnika.
przerobienia czyli zmiany glowicy czy osprzetu N/A
dzial jest ten sam tylko ze temat nie ten.
poszukaj troche, tutaj jest "wszystko o minime"
u mnie przed mini me nie pilo a po juz sie dymi sie :p
Bo pewnie kupiłeś zajechaną głowice i jej nie wyremontowałeś:o:p
ktos sie orietuje jakie ceny za remont glowicy? czy cena za gotowa z wym uszczelniaczami dotartymi zaworami porting 1k to dobra cena?
dlatego polecam wymiane teraz :p
moja byla przegladana i mialbyc wszystko idealnie :eek:
czy cena za gotowa z wym uszczelniaczami dotartymi zaworami porting 1k to dobra cena?
moim zdaniem to za dużo, średnia cena za głowicę Z6 w dobrym stanie to 400-450zł, można znaleźć taniej można i drożej, do tego komplet nowych oem uszczelniaczy 150pln, porting można spokojnie ogarnąć samemu, podobnie z docieraniem i wymianą uszczelniaczy, do tego jeszcze planowanie i dobrze od razu sprawdzić szczelność :)
No chyba że nie czujesz się na siłach robic to samemu to lepiej oddać do sprawdzonego warsztatu....
Bo pewnie kupiłeś zajechaną głowice i jej nie wyremontowałeś:o:p
niekoniecznie, głowica może być ok a jak pierścionki były już w nienajlepszym stanie to po doprężeniu się zaczeło :D
zico1981: bardzo mi się podoba to co robisz ze swoim samochodem ;) Działaj dalej ale daruj sobie kupowanie głowicy. Chyba, że tylko z baaardzo zaufanego źródła, nie bierz od handlarzy i nieznajomych! Każdy bez wyjątku ciśnie wała. Najlepiej kup cały sprawny silnik to nie wtopisz.
Oglądałem zdjęcia tej głowicy za 1k i powiem tylko tyle: masakra. Znajomy pokazał mi wszystkie jej wady, można się za głowę złapać.
Zwykłe oszustwo, portingu to tam nie było a jeśli był to chyba wiertarką na jana bo są takie ślady, nic nie jest wygładzone i mało powiększone. Nagar do końca nie usunięty. Na jednym cylindrze widać, że była inna mieszanka paliwa bo są inne kolory nagaru na zaworach. Na zdjęciu kanału widać jak uszczelniacz przepuszcza olej, więc nie sa pewnie wymienione albo jakiś tani zamiennik.. Ciekawe czy w ogóle zawory dotarte, pewnie też nie. Straciłbyś tylko tysiaka.
Za 1000zł to głowica powinna wyglądać tak (mam nadzieje, że autor się nie obrazi - pozdro :D):
http://img208.imageshack.us/img208/5218/dsc01899ms.jpg (http://img208.imageshack.us/i/dsc01899ms.jpg/)
A teraz królewna za tysiaka:
http://img692.imageshack.us/img692/6247/70431530.jpg (http://img692.imageshack.us/i/70431530.jpg/)
Najlepiej kup cały sprawny silnik to nie wtopisz.
Taaa jaaasne super pomysł kupowanie całego silnika tylko dlatego żeby zmienic głowice, a jaka masz gwarancje że kupiony silnik nie okaże się kupą złomu
Pomyśl, jak kupi cały silnik to po co ma głowice zmieniać? Wrzuci całe D16 i będzie bardziej rozwojowo. A myślisz skąd się biorą głowice na handel? Bo silnik był już trupem to na częsci. A na forum są zaufani sprzedawcy x-tygrysek albo ktoś podobny i można silniczek kupić. No ale można też głowicę.
Każdy zrobi jak uważa i ja się nie będę upierał ale z doświadczenia mogę napisać że głowice kupić jest ciężko. Szukam od 2 miesięcy i sam kupiłem 3 tygodnie temu sprawną i co się okazało? Że jakimś trafem zawory się pogięły (dobrze, że nie wkręcał że przy przesyłce :D ale koleś uczciwy i mu zwróciłem) i walek zatarty a zamiast uszczelki masa sylikonu i w środku straszny syf.
prawda jest taka ze nie kupisz niezajechanej d16 stki, chyba ze ktos robil pod siebie tyle ze wtedy cena bedzie kolo 4-4.5tys. reszta to nadaje sie tylko do remontu
Pomyśl, jak kupi cały silnik to po co ma głowice zmieniać? Wrzuci całe D16 i będzie bardziej rozwojowo.
To teraz Ty pomyśl ile kosztuje głowica a ile cały silnik:confused: 500 a 2500 to chyba różnica. Do tego koszt "wrzucenia". Pewnie, że będzie bardziej rozwojowo tylko idac tym tropem to może od razu lepiej B a nie D:confused:
A na forum są zaufani sprzedawcy x-tygrysek albo ktoś podobny i można silniczek kupić. No ale można też głowicę.
Więc nie pisz bzdur że wszyscy w wała lecą i nie można kupić samej główki...
Kwestia czy mają głowice, lepiej przecież sprzedać cały silnik.
Ja już trochę tych głowic widziałem i widzę, że nie ma w dobrym stanie nic. Jutro jadę po kolejną zobaczymy co tym razem będzie.
Zobacz jak to działa: http://allegro.pl/glowica-silnika-d16z6-i1249345862.html
Tą głowice już kupiłem, wróciła w większej cenie tylko koleś zdarł farbę z pokrywy i sprzedaje z innego miasta. Widzicie na środku jak jest wyczyszczona? Więcej mi się nie chciało czyścić jak się okazało, że zawory są pogięte. Widać też "brzoze" na zaworze po lewej. Jeździła na gazie.
Za dobrą głowice trzeba dać te 600-700zł.
Panowie sprawa dotyczy tylko glowicy nie bede zmienial calego silnika bo mnie na to nie stac:) a nie kupie calego z6 i wsadze go w ciemno i bede sie modlił czy cos nie padnie. Mam zdrowy doł u siebie to chce zalozyc dobra zrobiona glowe i tyle:)
wychodzi na to ze lepiej kupuic glowice jaką kolwiek i we wlasnym zakresie zrobic jej remont niz liczyc na dobra opinie sprzedawcy.
wychodzi na to ze lepiej kupuic glowice jaką kolwiek i we wlasnym zakresie zrobic jej remont niz liczyc na dobra opinie sprzedawcy.
owszem, pod warunkiem, że głowica nadaje się do remontu i jest to opłacalne, czyli nie jest pęknięta, krzywa, zatarta, wypalona na skutek jazdy na zbyt ubogiej mieszance i koszt zakupu jest odpowiedni do jej stanu :)
Bo jakichkolwiek to możesz kupic 10 i nie złożysz z nich żadnej nadającej się do założenia...
Właśnie nie możesz kupić jakiejkolwiek bo nie każdą się da odratować. W mojej był zatarty wałek, jakieś opiłki dostały się do środka i zrobiły rysy na panewce na której leży wałek. Tego już się nie da naprawić. Na szpilki głowicy ktoś nałożył aluminiowe podkładki (!) które stopiły się i odcisnęły w korpusie. Przykręcając ją do bloku śruby nie będą idealnie dociskać głowicy do bloku bo są wyżłobienia. Szybko skończy się to awarią silnika.
Dlatego byle jaka nie może być. Musi być w takim stanie, że jak wymieni się uszczelniacze to jeszcze będzie można na niej polatać jakiś czas. A reszta musi być sprawna czyli małe luzy i szczelna.
ok to teraz jak rozpoznac czy owa glowica sie jeszcze do czegos nadaje? lub tak jak mowicie szukac u kogos kto ma dobrą reputacje?
Jedziesz i oglądasz na miejscu z kimś ogarniającym temat. Na fotkach gówno widać, lepiej zmacać na żywo. Ewentualnie bierzesz w ciemno od kogoś zaufanego i dogadujesz się, że jak coś nie tak to zwracasz. I potem niesiesz głowice do jakiegoś speca, on ją rozbiera i Ci mówi czy będzie jeździć czy nie.
konrad256b
27-09-10, 19:42
Ja też mam w planie mini-me. Czy do tego nadaje się głowica z d15z6? Tzn. czy są między nią a tą z d16z6 jakieś istotne różnice? i jak rozróżnić głowicę z vtec i vtec-e?
Nie nadaje się, tzn jakbyś się uparł to pewnie da rade ale po co przecierać nowe szlaki. Są istotne różnice. Inaczej to działa, VTEC-E jest nastawiony na ekonomie i zwiększa efektywność silnika na niskich obrotach. Działa to tak, że na niskich obrotach jeden zawór ssący na każdym cylindrze otwiera się tylko delikatnie. Można to nazwać 12V. Jak przekroczysz dane obroty to VTEC załącza się i wtedy wszystkie zawory ssące otwierają się normalnie. Silnik ten ma niskie zużycie paliwa i 115KM. Jest na OBD2 więc moze Cie czekać jakaś rzeźba z wiązką.
Tutaj jest ładnie opisane http://en.wikipedia.org/wiki/VTEC
Normalny VTEC ma 125KM, OBD1 no i po minime można się spodziewać jakichś 120KM. W dodatku jest już wszystko obczajone :)
konrad256b
27-09-10, 20:20
aha dzięki. To już wszystko wiem :)
sama glowica mogla by byc z d15zX ale musialbys dokupic walek i klawiature z d16z6 a tkich raczej osobno nikt Ci nie sprzeda, musialbys kompletna glowice kupic wiec nie ma to sensu
Mam pytanie ktore moze juz sie tu pojawilo ale ten temat jest obszerny... Zrobilem mini me wszystko ladnie tylko palo sie caly czas CHECK;/ pewnie chodzi o jakis blad zwiazany z V-tec.
Co to jest i jak to naprawic??
kolego po szukaj na forum bo było z 1000 razy o samodiagnostyce. odczytaj błędy i wtedy pytaj. komputer jaki masz ?
Po szukaj na naszym forum albo wpisz w google "samodiagnostyka civic" znajdziesz wiele tematów. Jak będziesz znał błąd wtedy będzie można osunąć usterkę.
Wyskoczył mi błąd 21 i to był problem z V-teckiem już to zrobiłem chodziło o to że 1 z pinów nie był wsadzony musiał jakimś cudem wypiąć się;/ ale i tak chyba nie ma v-teca bo nie widzę i nie odczuwam radykalnej zmiany przed a po mini me;/ więc już nie wiem co mam zrobić...
Może dlatego ze oczekiwałeś nie wiadomo jakiego pier... ;) Jeśli masz P28 nie ma żadnego błędu to raczej na pewno masz VTEC chyba ze zwężka z kanału olejowego nie została wyjęta
Została wyjeta. Roznica jest tylko 1 kreci sie do 8 a nie do 7;/
Jaki masz setup? Jaki kolektor wydechowy, ssący, dolot? Jaki blok?
Może głowica jest już troche zmęczona :) albo cały silnik. Albo jak wyżej, oczekiwałeś mega ****ięcia a VTEC w d serii to tylko lepszy dźwięk jak nocą jedziesz w tunelu i wyższe spalanie :D
Robił ktoś testy na hamowni z włączonym i odłączonym zaworem VTEC? Ciekawy jestem.
chyba Tomiek jak mierzyl na zlocie to mu sie nie vtec nie zalaczal
Zgadza się tylko on miał urwaną jedną śrubę w głowicy więc to nie był do końca test z odczepionym zaworem ;)
wydech i ssacy od z6 parowa i filtr simota przepustnica od h22 a blok b7. gore kupilem od kumpla z ktorym 2 dni wczesniej jechalem i bylo o niebo lepiej. on mial mini me z blokiem y8 i ogra z6 a ssacy wydech i dolot parowa simoty... wiec juz nie wiem;/
wydech i ssacy od z6 parowa i filtr simota przepustnica od h22 a blok b7. gore kupilem od kumpla z ktorym 2 dni wczesniej jechalem i bylo o niebo lepiej. on mial mini me z blokiem y8 i ogra z6 a ssacy wydech i dolot parowa simoty... wiec juz nie wiem;/
Blok nie mógł mieć oznaczenia y8 tylko głowica... Po poprawieniu pina w kompie zrobiłeś reset? Jakiejś mega różnicy nie poczujesz, ja odczułem dużą poprawę w dolnej partii obrotów(na co mógł mieć wpływ 4-2-1), za to brat (siedząc na miejscu pasażera) twierdzi że czuć lekkiego kopa powyżej 5k rpm, gdzie ja tego w ogóle nie odczuwam.
A ja mam troche odwrotne pytanie niz wszystkie w tym temacie.
Aktualnie mam silnik d16z6, ale dół silnika mi sie sypnoł :( remontował nie bede, bo juz przerabiałem ten temat kiedys i raz ze sie nie opłaca a dwa ze silnk na ori czesciach pojezdzi dłuzej. Jaki dół silnika bedzie najlepszy dla glowicy osprzetu d16z6 ??
Chodzi mi głównie o osiągi i wytrzymałosc silnika.
pewnie od d16 ;)
nie zapominaj o tym ,że przy dole od d15b2/7 należy również wymienić pierścienie i profilaktycznie panewki ...
+ eprom z d16z6 i dostrojenie afr.
pierscienie i panewki niekoniecznie jesli znajde zdroy dół
Doedukuj się w temacie mini me , 99% "zdrowych dołów od d15b2/7 wymięka przy czapce z zmiennymi fazami , spowodowane jest to wzrostem stopnia sprężania :)
Mój też był igła przed mini nie wciągał oleju a po założeniu to do dzisiaj chodzą legendy jakie były chmury oleju.
wydasz około 200 pln na pierścienie i będziesz miał spokój... ale rób jak chcesz.
w temacie mowa o usuniciu korka kanału oleju do Vteca.
Chodzi jmoze o ten zaznaczony na zdjęciu ??
Foto googlowe
http://img543.imageshack.us/img543/7039/d15block.jpg (http://img543.imageshack.us/i/d15block.jpg/)
Chodzi jmoze o ten zaznaczony na zdjęciu ??
zgadza się
Wielkie dzieki, a jeszcze takie pytanie czysto techniczne zeby wiedziec na co sie rzygotowac : on jest wbity, wprasowane, wkręcony czy jakos inaczej zaczepiony ?? Wczesniej pisze zeby kombinerkami go wyciagnac. Jest jak go chwycic ?? wiem ze zobacze jak zciagne glowice ale chce byc przygotowany wczesniej na kazda ewentualnosc. Boje sie zeby skubany, albo jego kawałki nie wpadły do srodka kanału. Acha i jeszcze jedno .... olej do zaworu idzie tylko tym kanalikiem czy tym obok niego tez ??
No bo jesli tylko nim to pzreciez nie jest oddzielony uszczelka d tego drugiego ??
jest wciśnięty na oringu, wbijasz coś w otworek i wyciągasz
Mhm, edytowalem jeszcze wyzeszego posta, mozesz mi odpowiedziec na 2 ostatnie zdania ??
olej do zaworu idzie tylko tym kanalikiem czy tym obok niego tez ??
a głowice to jak chcesz przykręcić :confused: to jest przecież otwór na szpilkę...
Kurde nie zczaiłem :rolleyes:
Dzięki Wielkie, jak bedzie okazja to znajde Cie w tym Mielcu i postawie browarka :)
***Marco***
27-10-10, 16:55
mam pytanko czy na każdy blok D seri da się zrobić mini-me? ja mam blok w jajku od D14A1 nie wiem czy głowica tez jest od tego silnika czy juz od D15 ale cały osprzet to juz d15, wiec h** wie ale nie wazne, pytanie brzmi czy sie da czy nie chce się upewnić w przekonaniu ze się da :D.
chyba nie w każdym silniku d seri, ale w d14a1 sie da sie:) pozdro z mac.phorum:)
***Marco***
31-10-10, 02:45
wiem wiem kojarzę ;)
Witam ma do was takie pytanie bo mnie to od pewnego czasu zastanawia czy na silnik d15z1 będzie pasowac głowica z d15z6? chodzi mi czy przy takiej modyfikacji osiągnie się taką samą moc co przy seryjnym d15z6
Teraz pytania z innej beczki dotyczące mini me : Jak można dłubnąć :
a) planowanie czapki max 0,5mm
b) w przypadku czapki od d16z6 obspawanie komory spalania tak aby wyglądała jak w d16y8 ?! - jakie są koszty takiego zabiegu wszelkie za i przeciw ???
c) tłoki zostają pm3 od d15b2/7 gdyż nadwymiaru od d13 brak a od d16 nie pasują
kwestię ostrego wałka pomijamy.
też w to będę celował i wg kalkulatora wychodzi że trzeba cienką uszczelkę 0.6mm i liznąć głowicę o 0.4 mm
Mam już uszczelkę metalową aczkolwiek według opisu jest od d16z6 a nie od y8
to jeśli to ta uszczelka co wg kalkulatora ma 0.94 mm to nawet przy splanowaniu 0.5mm nie osiągniesz CR 11 a 10.77
jest jeszcze plan na zmniejszenie komory spalania aby wyglądała tak jak w d16y8
jeśli głowica którą posiadam nią nie jest...
z6:
http://ff-squad.com/tech/head/pr3.cmbchamber.jpg
y8:
http://ff-squad.com/tech/head/p72.cmbchamber.jpg
jak dla mnie dużo roboty a takie Cr jak po założeniu głowicy z y8 uzyskasz przez założenie cieńszej uszczelki i splanowaniu
marcinbynio
02-11-10, 16:41
A ja mam pytanko czy seryjna chłodnica od d15b2 daje rade z mini me?? bo przy ostrzej jezdzie mi płyn wywala z pod korka od chlodnicy:( czy tylko korek zimenic ??
***Marco***
02-11-10, 21:59
mam pytanko czy na każdy blok D seri da się zrobić mini-me? ja mam blok w jajku od D14A1 nie wiem czy głowica tez jest od tego silnika czy juz od D15 ale cały osprzet to juz d15, wiec h** wie ale nie wazne, pytanie brzmi czy sie da czy nie chce się upewnić w przekonaniu ze się da :D.
halooooooo :p
Upewnić w przekonaniu może Cię to że udało się założyć czapkę od b2. Idąc dalej tym tropem skoro zgrały się kanału olejowe, rozmiar tłoka ten sam to jazda ... . Jedyne co mi się wydaje to, to że możesz mieć problem z zastosowaniem niektórych patentów w postaci tłoków podbijających kompresje itp. A i jeszcze Marek d14a1 to czapka od gaźnika więc najprościej jak sprawdzisz czy masz w głowicy miejsce na mechaniczną pompkę oleju, d15b2 jej nie ma zać d14 powinna. Ale ja to się nie znam :P
czy masz w głowicy miejsce na mechaniczną pompkę oleju
chyba paliwa :rolleyes:
dobra dobra :P wiadomo o co chodzi, sprawdzałem czy jesteście czujni
***Marco***
03-11-10, 22:09
Upewnić w przekonaniu może Cię to że udało się założyć czapkę od b2. Idąc dalej tym tropem skoro zgrały się kanału olejowe, rozmiar tłoka ten sam to jazda ... . Jedyne co mi się wydaje to, to że możesz mieć problem z zastosowaniem niektórych patentów w postaci tłoków podbijających kompresje itp. A i jeszcze Marek d14a1 to czapka od gaźnika więc najprościej jak sprawdzisz czy masz w głowicy miejsce na mechaniczną pompkę oleju, d15b2 jej nie ma zać d14 powinna. Ale ja to się nie znam :P ogólnie znalazłem takie mini me na innym D14 ale to co innego, znalazłem jedno na angielskich stronach ale mało info było a nie chce rozebrać sobie silnika i w pewnym momencie się wk*rwić ;) a jak to mocowanie dokładnie wyglada?
a dlaczego musi bo byc d14 ? wsadz d15 dół nie jest drogi :] pamietaj ze czeka cie wymiana baku i wiązki ;) przewód do filtra paliwa też
***Marco***
03-11-10, 22:36
a dlaczego musi bo byc d14 ? wsadz d15 dół nie jest drogi :] pamiętaj ze czeka cie wymiana baku i wiązki ;) przewód do filtra paliwa też
baku nie muszę wymieniać... :rolleyes: bo mam w swoim samochodzie dół od d14 i 2 lata temu wymieniałem w nim pierścienie i panewki, dlatego będzie dól od d14.
miał być ogólnie cały silnik D16 ale zostaje przy tym bloku.
pompka paliwa będzie od strony aparatu zapłonowego na wysokości kanałów wlotowych kolektora ssącego
http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-08/1c15c1ba.jpg
zaślepka wygląda tak
http://pnp.impressiveworks.eu/d13b7+/zaslepka_pompa.gif
W d14a1 w tym miejscu powinna być pompa, w d15b2 nie ma nawet tego wejścia
a czy można zrobić taki mini-me na bloku silnika d13 ?? pewnie ktoś napisze że to pytanie już nie raz pało ale nie mogłem znaleźć dla tego pytam.
szczypior88
07-11-10, 13:39
mozna
Panowie mam problem brakuje mi 4 piny w kosce z obd1 poniewaz robie przejsciowke A8, A12, A22, D6 wiazka pochodzila z angola odcialem wtyczki ktos moze mi powiedziec czemu ich nie ma :/ a wiazka pochodzi z d16z6 i jak rozwiazac ten problem czy dosztukowac te kable ???? czy sa one z czyms wspolne
***Marco***
07-11-10, 19:46
pompka paliwa będzie od strony aparatu zapłonowego na wysokości kanałów wlotowych kolektora ssącego
http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-08/1c15c1ba.jpg
zaślepka wygląda tak
http://pnp.impressiveworks.eu/d13b7+/zaslepka_pompa.gif
W d14a1 w tym miejscu powinna być pompa, w d15b2 nie ma nawet tego wejścia
o to chodzilo :D dzieki ziomek ;)
Ja z kolei zadam o wiele bardziej banalne pytanie. Jaki jest koszt części potrzebnych do zrobienia mini-me z D16Y7? Tak, wiem, google nie gryzie, ale nie mogłem znaleźć takiej informacji.
wchodzisz na allodrogo,sprawdzasz ile kosztuje kazda czesc po czym sumujesz kwoty, naprawde nic trudnego w tym nie ma zeby sie samemu dowiedziec, troche samodzielnosci...
pany, szybkie pytanie, przy mpfi na d15b2 potrzebna mi jest rurka termostat>pompa wody od czegos innego? bo wydaje mi sie ze brak jednego wyjscia na wezyk do krokowego.
szczypior88
08-11-10, 08:00
panowie jak wyglada sprawa z knock sensorem przy mini me y7 ---> Y8 ? Wiem ze y7 nie ma knock sensora a y8 ma. Jak go zamontowac i podpiąć?
marcinbynio
09-11-10, 20:50
Witam. A ja mam taki problem niestety:( złożyłem minime blok d15b2 oczywiscie planowanie glowicy(d16z6) nowa uszczelka od d16y8 i po złozeniu okazalo sie ze ubywa mi plynu z chlodnicy:( napoczatku przy wysokich obrotach z pod korka chlodnicy wywalalo plyn (szłyszałem ze seryjna chlodnica od d15b2 wystarcza pod mini) co mam zrobic?? Prosze o pomoc.
dymi zimny zaraz po odpaleniu ?
w oleju przybywa?
korek od wlewu oleju czysty w środku ?
marcinbynio
09-11-10, 21:11
nie dymi na zimnym i do oleju nie przybywa a korka nie patrzyłem. Tylko dymi na wysokich obrotach ale nie jest tez tak tragicznie. Jutro sprawdze jeszcze kompresje
Jeżeli nie wymieniłeś pierścieni to nie ma cudów będzie ciągnął olej,
blok był dobrze oczyszczony z poprzedniej uszczelki ?
Chłodnica nie ma tu nic do znaczenia.
marcinbynio
09-11-10, 21:26
Blok jest bardzo zdrowy oleju nie ciagnie. Dobrze wyczyściłem po starej uszczelce.
Chłodnica nie ma tu nic do znaczenia.
Wiem ale zeby mi płyn z pod korka chlodnicy wywalalo(na wysokich obrotach)?? zdziwilem sie bardzo a jak mialem stary silnik d15b2 to nigdy mi sie tak nie zdarzyło zeby mi plyn wywalalo z pod korka chlodnicy. A jak jezdze normalnie to tylko płynu ubywa:( może faktycznie ze uszcelka ale nowa była zalozona i zaledwie 1000km zrobiłem
Blok jest bardzo zdrowy hmm... a skąd wiesz używałeś średnicówki do pomiaru owalu tulei cylindrowych ???
Jaki ma przebieg ? przy mini me wzrasta stopień sprężania więc zdrowe doły klękają , i większość mini bez remontu obarczone są tym "dodatkiem"
mój też był zdrowy seryjnie a po zmianie głowicy brał litr oleju na 100km ;]
marcinbynio
09-11-10, 21:43
Nie no bez przesady tego nie zrobiłem, blok ma 99tyś i w automacie był. Moze tak byc ze uszczelka padła?? (zreszta pewnie nikt nie odp na to pytanie tylko napisza ze jak nie sprawdzisz to sie nie dowiesz) :) Wole spytac ludzi co juz dlugi czas posiadaja mini
a wężyk od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego jest sprawny ? nie zatkany etc ???
ps: masz pewność ,że ma 99tyś ? a nie 199 czy 299 ?
marcinbynio
09-11-10, 21:48
Mam pewność. Nawet wyjąłem zbiorniczek i wyczyściłem go przewód sprawny. Jutro sprawdze kompresje jak bedzie wszystko dobrze to juz sam nie wiem bede pewnie głowe zdejmował i sie okaże.
Mierz kompresje i rób próbe olejową ;) bedzie wiadomo :) a tak wymienisz pół silnika :P
marcinbynio
09-11-10, 21:58
Nawet mnie nie dołuj:p
***Marco***
09-11-10, 22:34
a grzeje się silnik czy tylko płyn wywala ?
marcinbynio
10-11-10, 07:01
Płyn wywala nie grzeje sie
zmienił bym korek jak radzi embargo + jeszcze raz odpowietrzył
marcinbynio dokładnie jak piszą wyzej zmien korek. Jesli masz o oznaczeniu 1,1 zmien na 0,9.
Ja w d16z6 gdy zmieniłem chłodnice miałem ten sam problem. co chwile mi wyrzucało płyn. ymieniłem na chłodnice z d15b7 gdzie to korek był własnie 1.1. na starej chłodnicy miałem 0.9. Stary nie pasował do nowej, ale naruchałem sobie owy koreczek i problem znikł !!!
marcinbynio
11-11-10, 00:52
Ok. Dzięki chłopaki za pomoc załątwie sobie korek i sprawdzę czy pomorze.Pozdrawiam
siema, mam silnik d15b2 (niby) i jak poznać czy właśnie mam serie nic nie dłubaną ? a nie np b7 lub minime ?
oznaczenie silnika masz na silniku. b7 poznasz po tym ze masz 4 wtryski. minime poznasz ewentualnie po numerach głowicy albo jesli masz zawór Vtec na głowicy
Chcę do mojego D16Y7 dać głowicę od D16Y8. Mam z związku z tym kilka pytań:
1)co oprócz głowicy, uszczelki pod nią i kompa będę musiał zdobyć?
2)czy kolektor ssący jest potrzebny od razu z wersji z VTEC'kiem(czy ten od D16Z6 będzie pasował bez problemu)?
3)czy kolektor wydechowy od mojego D16Y7 może tymczasowo pozostać?
4)czy rozrząd jest taki sam w D16Y7 i D16Y8 (czy są jeszcze jakieś pasujące części w obu silnikach, których nie będę musiał zmieniać przy mini-me)?
5)czy nowy dolot jest wymagany od razu?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
1) jeszcze uszczelki pod kolektory, ewentualnie wiazke d16z6,z9 lub y8, wiązka opcjonalnie jesli nie chcesz ciagnąc dodatkowycha kabli do VTeca, Aparat zapłonowy ale pewny nie jestem niech ktos sie wypowie jeszcze w kwestji aparatu.
2) kolektor moze zostac stary z Y7, d16z6 bedzie pasował bez problemu i to bedzie bardzo dobre rozwiązanie
3) Tak moze bez zadnego problemu
4) Rolka i pasek to samo. oba paski mają po 104 zeby
5) nie, nie jest
leszek kojder
14-11-10, 13:41
Kolego jeżeli chodzi o mini w y7 to jeżeli masz zamiar zmienić samą głowice to nie wiele ci to da bo bo y7 w głównej mierze jest zdławiony właśnie przez kolektor ssący i wydechowy i jeżeli nie masz kasy na pełne mini to właśnie od kolektorów bym zaczął. Sama głowica wiele ci nie da
Słyszałem właśnie, że D16Y7 jest zdławione przez kolektory, ale mam do wymiany uszczelniacze zaworowe i właśnie z tego powodu biorę się za głowicę. Oczywiście wymienię także oba kolektory jednak nie jestem pewien czy starczy mi na to funduszy, żeby zrobić to od razu. Najprawdopodobniej teraz dam głowicę i ssaka, a na wiosnę/lato wleci kompletny wydech.
tylko nie zapomnij zmienić uszczelniaczy w głowicy z y8, jesteś pewny że masz tylko do wymiany uszczelniacze zaworowe a pierścienie są dobre? jeśli przed minime łyka coś oleju to bądź gotowy na to że ten pobór się zwiększy po minime
Tak, tak wiem. Z tym, że jeden z forumowiczów zaoferował mi głowicę świeżo po remoncie (uszczelniacze OEM).
Co do pierścieni to na 80% są jeszcze dobre, ale nie wykluczam, że także będę je musiał zmieniać.
w przypadku minime w d16y7 nie podpierał bym się teorią z d15 gdyż zmiana stopnia sprężania w przypadku d16 jest mniejsza bądź znikoma.
kolega chce włożyć czapkę z y8, przy oem uszczelce wyjdzie mu CR około 10 a przy cienkiej 10.25 więc jakaś różnica jest
http://zealautowerks.com/dseries.html według tego wychodzi 9,62
Co do pierścieni to na 80% są jeszcze dobre,niać.
Zawsze niestety zostaje te 20% :(
Radze zmierzyc cisnienie sprężania przed zabawą !!!!!
http://zealautowerks.com/dseries.html według tego wychodzi 9,62
a mi 9.96...
A jak ma się sprawa z wiązką? Muszę zmieniać całą czy wystarczy ją zmodyfikować (jeśli tak, co trzeba kupić)?
Czy aparat zapłonowy, przewody WN, świece itp. mogą zostać z D16Y7 (dla przypomnienia: mini-me na D16Y8)?
Z moich informacji aparat podejdzie jedynie nie jestem pewien zamocowania go, bo jeśli rozstaw dziur do zamontowania aparatu w głowicy Y8 jest jak w d16z6 to nie będzie pasował (ja jednak go zamontowałem rozwierciłem dziury i jakoś jeżdżę ale leje się olej z pod aparatu)
Kable WN nie musisz zmieniac.
Do wiązki brakuje ci 2 kabli od zaworu V-TEC do komputera albo je do ciagniesz i połączysz zawór z komputerem albo musisz załawic sobie wiązkę od y8 albo z6 i wymienisz.(ja dociągałem kable i nie ma dużo roboty)
Na starych świecach auto będzie pracować lecz zależy jaką chcesz uzyskać kompresje jeśli ją zwiększysz to i zmiana świec wpłynie na poprawę osiągów
y7 > y8
http://www.d-series.org/forums/naturally-aspirated/137219-d16y7-d16y8-ready-roll.html
http://www.d-series.org/forums/naturally-aspirated/139249-d16y7-d16y8-swap-questions.html
miłej lektury
czy przy zmianie głowicy i doprężeniu na 11 wymagana jest zmiana świec na zimniejsze? poprawi się praca silnika ?
marcinbynio
20-11-10, 18:38
Mierz kompresje i rób próbe olejową ;) bedzie wiadomo :) a tak wymienisz pół silnika :P
Dzisiaj zmierzyłem w swoim kompresje i wyszło na drugim cylindrze 13 a na pozostałych 16 jest to mozliwe? i co moze byc spowodowane ze na drugim mniej jest?
Według mnie na 2-gim masz normalnie, a pozostałe jakieś z kosmosu..
marcopolo87
21-11-10, 01:20
Red to nic dziwnego, tez robilismy pomiar kompresji i na probie olejowej na 2 cylindrach skali brakło tj. więcej niz 15 było. Po drugie te wyniki pewnie też wyszły na probie olejowej i są większe od pomiaru na sucho co na moją wiedzę mówi, że pierścienie puszczają
marcinbynio a ten korek wymieniłeś w końcu? Ciśnienie sprężania zależy od stopnia sprężania więc to normalne że po minime będzie większe, to że wzrasta ciśnienie przy próbie olejowej o niczym złym jeszcze nie świadczy (żeby oceniać co puszcza trzeba by porównać o ile % wzrasta)
marcinbynio
21-11-10, 09:23
marcinbynio a ten korek wymieniłeś w końcu? Ciśnienie sprężania zależy od stopnia sprężania więc to normalne że po minime będzie większe, to że wzrasta ciśnienie przy próbie olejowej o niczym złym jeszcze nie świadczy (żeby oceniać co puszcza trzeba by porównać o ile % wzrasta)
Nie zmieniłem. W poniedziałek będę miał.
Ten pomiar zrobiłem na sucho tak na szybko ponieważ byłem ciekaw. W poniedziałek bede robił próbę olejową i zobaczymy co wyjdzie. Ale mam takie podejrzenia że uszczelka padła pod głowicą:(
ziolek19990
23-11-10, 18:46
dobra panowie przeleciałem wszystko od początki do końca , było z 2 razy zapytanie z silnikiem d14a4 a ja mam a3 robił to ktoś już w swoim i jakie przyrosty mocy są ??
było z 2 razy zapytanie z silnikiem d14a4 a ja mam a3 robił to ktoś już w swoim i jakie przyrosty mocy są ?? d14a3 to jest to samo, co d14a4. Różnią się zwężką na przepustnicy( d14a3 ją ma, co powoduje zdławienie silnika do tych 75 koni)
ziolek19990
23-11-10, 19:46
d14a3 to jest to samo, co d14a4. Różnią się zwężką na przepustnicy( d14a3 ją ma, co powoduje zdławienie silnika do tych 75 koni)
no ja dokładnie wiem o tym ale nie było w ogóle odzewu a mam taki plan zrobienia :) i zwężki nie mam i po hamowni też mam :) ale ogarniał ktoś to ??
prosta sprawa silniczek d16y7 i teraz pytanie lepiej y8 pakować w ten blok czy lepiej z6 ? ;) Są jakies "widełki" mocy pomiedzy tymi głowicami ? czy jest to identiko ? Co łatwiej ogarnąć w moim silniczku ? ;) planuje oczywiscie kolektor 4:2:1 i wydech przelot 2 cale no i stożek który już jest na obecnym setupie ;> pzdr
y8 ma mniejszą komorę spalania w głowicy więc lepiej taka, co do widełek to nikt Ci tego nie wywróży ,
Co do wydechu to tutaj są zdania podzielone , znajomy przy d15b na rolkach miał lepszy wynik na przelocie 2.25 niż na 2" :)
a y8 wejdzie z tymi samymi gratami co z6? :) z wydechem mnie zdziwiłes wszyscy mi mówili żę 2 cale to max przy d-serii i jak bd wiecej czyli np 2.25 to moze byc juz za duzo ;)
Mam nadzieje ,że Gruszka mnie nie zje ;p
http://images50.fotosik.pl/402/3892dfd96895909c.jpg
2" to turkusy ,2,25" to czerwony i brąz
Co do gratów podejdą , nie wiem jak z wałkami ale raczej również.
eej aż tak dużej różnicy to nie widzę chyba że źle odczytuje :P
Strata w peaku 3KM i 2Nm co prawda poprawa na środku
myslalem że zmiany są bardziej drastyczne ale raczej 2.5 nie wrzuce do d16y8 ;D
no tak ale 2.5 to juz mega za duzo wiec albo 2 lub 2.25 chociaż bardziej jestem na 2 cale swap na b czy h serie to raczej odległy plan ;D
witam, podjalem decyzje o mini na z6 i mam pytanie, a w zasadzie prosbe o potwierdzenie:
1. jaka dokładnie jest rzezba z mocowaniem aparatu b7 do z6? czy ogarne to sam, czy trzeba wiercic a moze od razu kupowac aparat 42?
2. rozumiem ze komp i wiazka od b7 zostaje, wystarczy przerobic?
3. rozrzad z napinaczem wkladam od z6?
4. oplaca sie celowac w glowice po remoncie, czy nigdy nie ma pewnosci ze bedzie si?
pzdr
1. http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?79640-Mini-me...adaptacji-td-41u-do-g%B3owicy-Z6
2. tak
3 si
4 zależy kto jaki robił remont i czy wogóle go robił :)
dzięki za odpowiedzi, czyli w sumie głowica z zaworem vtec, przewody, świece, rozrząd, uszczelka y8 i to wsio co potrzebuje ;-) A trzeba to robić:
Bardzo ważne: Jeśli posiadasz blok od D15 (albo jakikolwiek inny z Serii-D), musisz się upewnić, że usunąłeś otwór wylotowy oleju pomiędzy 2 a 3 cylindrem, zanim przystąpisz do swapa. Jeśli tego nie zrobisz, nie będziesz miał VTEC. Ja zapomniałem usunąć otwór wylotowy za pierwszym razem. Nie dostaniesz kodu, twój ECU wyświetli, że wiązka działa poprawnie, tak samo jak wszystko inne, ale VTEC nie będzie załączony. Upewnij się, że usunąłeś otwór wylotowy. Ja wziąłem śrubokręt, wkręciłem go w otwór wylotowy, po czym wyciągnąłem przy pomocy kombinerek.
bo jakoś nie widziałem u nikogo w temacie
dzieki
hehe no to to konieczność:D świece chyba są te same.
Te same świece podejdą ale lepiej założyć od d16y8 lepiej jedzie na nich bo kompresja się po mini zmienia ja takie mam i odczułem ze jest lepiej :)
szybkie pytanie, czy przy przykręcaniu głowicy śruby smarować olejem czy nie? bo widziałem już trzy wersje:
1) nie dawać wcale
2) dać tylko na powierzchnie gdzie nie ma gwintu
3) tak jak w punkcje drugim + na gwint
:confused:
tam gdzie gwint ale bez przesady, manual prawdę Ci powie
dokładnie tam gdzie gwint a pozatym na kartce z uszczelki głowicy powinienes miec napisane co i jak
głowica d16y8, aparat d15b7, komp d15b7 przerobiony lub p28 d16z6 i kable d16z6 bedzie to działać?
z uszczelką żadnej kartki nie dostałem, olej poszedł na gwint ;)
głowica siedzi tylko nie mogę ustawić rozrządu... rozumiem, że przy setupie dół b2 góra z6 pasek z6 znaki powinny się pokrywać idealnie?
a ile Ci brakuje ? może głowica była już sporo liźnięta
w momencie gdy dól jest na znaku i próbuję górę ustawić na znak który znajduje się na godzinie 7 w najlepszym położeniu jakie udało mi się uzyskać brakuje tak na oko jakieś ~0,5cm
ustawiamy na poziome znaki na płaszczyznę głowicy:)
hmm mówisz? :p ale skoro to głowica od z6 nie powinno się jej ustawiać dla znaku od z6 :confused:
w sumie jak na poziome to pewnie będzie git ;)
znak od z6 to znaki poziome:)
***Marco***
19-01-11, 22:28
a robił z was już ktoś mini na d14? za dużo info nie ma. bo jestem w trakcie robienia na d14a1, a jaki pasek zakładacie na d13 z mini tez z z6?
no ale manual mówi co innego :confused:
http://img809.imageshack.us/img809/5139/znak.th.jpg (http://img809.imageshack.us/i/znak.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
czy to tylko ja go źle rozumiem? ;)
N
o i przyznam się że mnie tym zastrzeliłeś,byłem pewny że na płaszczyznę, sprawdziłem jeden z manuali i jest na godzinę 7, jutro jeszcze zobaczę w innym,musiałem coś źle zapamiętać:mad::mad::mad:
edit masz rację, powinno być na 7.
dzisiaj kolejna runda walki z rozrządem i tak na oko brakuje około 3mm żeby znaki się pokryły :(
http://img513.imageshack.us/img513/599/ehhp.th.jpg (http://img513.imageshack.us/i/ehhp.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
jutro spróbuję tak odpalić zobaczymy co się będzie działo
a czy kółko rozrządu od b2 różni się czymś od tego od z6?
jasiek09 a Ty jak ustawiałeś rozrząd?
a czy kółko rozrządu od b2 różni się czymś od tego od z6?
niczym
tak też myślałem
czemu nie mogę ustawić idealnie rozrządu? da się tak w ogóle? czy trzeba zainwestować w regulowane kółko?
dzisiaj kolejna runda walki z rozrządem i tak na oko brakuje około 3mm żeby znaki się pokryły :(
http://img513.imageshack.us/img513/599/ehhp.th.jpg (http://img513.imageshack.us/i/ehhp.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
jutro spróbuję tak odpalić zobaczymy co się będzie działo
a czy kółko rozrządu od b2 różni się czymś od tego od z6?
jasiek09 a Ty jak ustawiałeś rozrząd?
Ja tu widzę opóźnienie rozrządu o jakieś pół zęba, nie wiem czy starczy Ci skali do ustawienia zapłonu na znaki (zapłon będzie opóźniony). Generalnie przy takim ustawieniu dół będzie raczej słaby, ale za to góra będzie lepsza, jak przyspieszysz rozrząd o ząbek to będzie odwrotnie. W tej sytuacji ratuje Cię kółko z y7/y8 lub regulowane kółko.
a jaki powód tego, że nie da rady ustawić na znaki? głowica już aż tak splanowana?
i jaka różnica jest w tych kołkach serii y od tego z z6?
Ja tu widzę opóźnienie rozrządu o jakieś pół zęba,
a nie za wczesny ? klin w kole z y7/y8 jest przestawiony o pół ząbka w stosunku do tego co masz
a jak to jest z osłoną rozrządu? bo widzę, że dolna nie bardzo pasuje z górną... czy da się założyć dolną osłonę od z6? czy może jeszcze jakąś inną od 1.4 czy 1.5
osłony nie będą ze sobą pasowały, ale jak popatrzysz przymierzysz górną to będziesz widział gdzie można ja pojechać pilnikiem nożykiem itp i będzie leżeć jak oryginalna:)
a ja mam proste pytanie, po zrobieniu mini me o ile moze wzrosnac spalanie ?
a ja mam proste pytanie, po zrobieniu mini me o ile moze wzrosnac spalanie ?
Jak nie zmienisz stylu jazdy to nie wzrośnie. Przynajmniej ja nie zauważyłem różnicy kiedy miałem głowice Z6 na moim starym silniku.
psycholoog
23-01-11, 21:53
czemu nie mogę ustawić idealnie rozrządu? da się tak w ogóle? czy trzeba zainwestować w regulowane kółko?
Zeby bylo idealnie to jednak przydaloby sie te regolowane kolko
Jaki pasek rozrządu będzie odpowiedni do bloku D16Y7 i głowicy Z9 ?? tak żeby nie był za ciasny a głowica nie wyła jak zajeżdzona szlifierka ;)
tak żeby nie był za ciasny a głowica nie wyła jak zajeżdzona szlifierka
właśnie u mnie coś wyje przy rozrządzie i jest to słyszalne szczególnie na biegu jałowym :/ blok mam D16A6 (pompa wody i rolka napinająca jak w B2,B7) głowica Y2. na pasku Z6 104z, dodam że w takim setupie rolka jest na max cofnięta po napięciu paska, gdzie przy bloku Y2 śruba była na środku fasolki w rolce... najlepiej byłoby dać pasek 105z jak w hyundaiu coupe ale jest o 2mm węższy
luzowałem pasek - bez zmian
wczoraj zmieniłem pasek na nowy i zmieniłem dolne koło zębate które było już trochę zmęczone - dalej wyje ale trochę ciszej (aktualnie dolne i górne koło zębate są z B7 w którym rozrząd pracował cicho)
co do ustawienia rozrządu to znak na górnym kole nie zgadza się o pół zęba (dokładnie tak jak u Swietywwl), czyli z tego co piszecie na 100% kółko y7/y8 załatwi ten problem? ewentualnie regulowane...
A kto mi doradzi jak najlepiej spasowac znaki z d15 i y7 ???? bo tez nie wyjdzie rowno z tego co mi wiadomo... regulowane kolo zniweluje ten problem???
jero11 tak, różnica jest pół zęba i powinno Ci się zgrać
najlepiej byłoby dać pasek 105z jak w hyundaiu coupe ale jest o 2mm węższy
Po co tak daleko szukac :) mozesz zastosowac pasek od d15b7 w mini na blokach d16 wysokość bloków jest zachowana natomiast napinacz jest o 3,5 mm wzgledem z6 wiekszy i koło zębate pompy wody jak dobrze pamietam 1 mm wieksze, wiec można zastosować pasek 106z. Ten od z6 jest troszke ciasny
Mnie się jednak wydaje ,że wysokość bloków d15 i d16 jest różna.
u mnie na mini wałek jest wyprzedzony o 3-4mm i wszystko gra
u mnie pasek 106z był znowu strasznie luźny, ale nie pamiętam czy brakowało już naciągu na napinaczu, czy sprężyna już słabo naciągała... muszę jeszcze raz to sprawdzić :(
wysokość bloku D15 i D16 jest identyczna, porównywałem oba bloki ;)
bloki d16 są o 5mm wyższe od bloków d13 i d15, proszę nie wprowadzać ludzi w błąd...
a kto mi podpowie na ile ustawic kolko regulowane na bloku d15 z glowa od z6 i tlokami d13 :rolleyes:
Nie da się tak podpowiedzieć, bo u każdego to trochę inaczej wychodzi ale opisałem tu gdzieś jak ustawia się rozrząd na 0. W skrócie to ustawiasz koło na 0, potem na znaki w głowicy, następnie popuszczasz i ustawiasz dół na znaki, dokręcasz regulowane i gotowe.
Mam problem z rozrządem po mini b7+z6 otóż mam wyprzedzony wałek o 3-4mm auto jedzie dobrze czy jest sens instalować regulowane i czy cokoliwek to zmieni ?
Przy czym jest to najbliższe seryjnemu ustawienie
Mnie się jednak wydaje ,że wysokość bloków d15 i d16 jest różna.
u mnie na mini wałek jest wyprzedzony o 3-4mm i wszystko gra
ja nie pisałem o bloku d15:) tylko o mini na blokach d16!!
wysokość bloku D15 i D16 jest identyczna, porównywałem oba bloki ;)
to chyba musiałeś źle porównać bo nie są takiej samej wysokości :)
to chyba musiałeś źle porównać bo nie są takiej samej wysokości
muszę jeszcze raz to sprawdzić:p
szybkie pytanie, czy weze chlodnicy od d16 podpasuja do d15?
szczypior88
09-02-11, 11:22
tak
Czy ktoś mnie poratuje wiedzą, jak przerobić wiązkę z D16Y7 pod czapkę od D16Z6 oraz kolektor ssący D16z6?
wiązka y7 jest na obd2 a z6 na obd1. Inne wtyczki, długosci kabli i wogóle. W pissssdo zabawy i chyba nie warto przerabiac. Lepiej moim zdaniem naruchac sobie wiąke z6 albo b7 i ta przerobic
porównałem bloki D15B2 z D16Y2 i rzeczywiście D16Y2 jest wyższy:) nie wiem jak wcześniej to mierzyłem że wyszły takie same:D
zmieniłem też pasek rozrządu na 106z i przy takiej kombinacja jaką mam czyli blok D16A6 + głowica D16Y2, rolkę napinającą musiałem dociągnąć ręką aż do końca regulacji aby pasek był napięty, sprężynka napinacza była już luźna i skróciłem ją żeby przypadkiem nie spadała... czyli najlepszym rozwiązaniem byłby pasek 105z, znalazłem taki tylko w Hyundaiu ale o 2mm węższy:/
albo zostawić pasek od z6 tylko w jakis sposób przerobić napinacz od z6, ktory normalnie nie pasuje do bloku a6
marcinbynio
11-02-11, 22:15
Witam. Zrobiłem u siebie mini d15b2/z6 i mam teraz taki problem jak przeciągam go na v-tecu to wskazówka od temperatury strasznie się podnosi:confused: czy to jest normalne w tym modzie(mysle za tak nie powinno byc) czy jednak mam coś nie tak czy nalezalo by zmienic chlodnice? prosze o pomoc
nie powinno się tak dziać .
marcinbynio
12-02-11, 10:37
No ale u mnie tak jest, jestem bardzo zdziwiony:(
do ilu się podnosi, kiedy włącza się wentyl?
marcinbynio
12-02-11, 19:14
V-TEC włącza sie na 4600 a wskazówka podnosi się na 3/4(jak krótko go przeciągnę) a dłuższy czas to pod high podchodzi...
JulekCIVIC
12-02-11, 20:31
a moze instalacja, a nie problem cieplny, czyli im dluzej jedzie na vitku tym bardziej wznosi sie wskaźnik temp, jak econno :D
marcinbynio
12-02-11, 20:42
No ja właśnie nie wiem chce się dowiedzieć bo strach jeździć. I nie wiem co mam z tym zrobić? Instalacje robiłem u TGR. Wiec myślę że dobrze jest zrobiona.
czujnik temperatury jest oem ?, być może termostat się nie do końca otwiera
albo zostawić pasek od z6 tylko w jakis sposób przerobić napinacz od z6, ktory normalnie nie pasuje do bloku a6
z przerobieniem rolki nie będzie problemu, trzeba tylko jeden otwór rozpiłować i rolka podejdzie:) ale mam przeczucie że wtedy pasek 104z będzie przy takiej kombinacji za długi, będę musiał to sprawdzić...
Panowie do D14A7 dało by się mini-me zrobić jak tak to poproszę o informacje .
***Marco***
14-02-11, 15:57
da rade ja robie na na d14a1 ;)
no to ok Napiszę PW do ciebie żeby nie robić spamu!
pany pytanie o mini me na podstawie d15b2+gora y8.Czy rozrzad z napinaczem podejdzie od y8 bez problemow czy treba kombinowac z reg.kolkiem??
napinacz od y8 nie podejdzie reszta TAK
Czyli napinacz od b2 musi być?
panowie kilka pytanek mini me d16y7/y8 czy na z6? Rorząd kompletny robiłem przy 165tys km teraz mam nie całe 170 czy należałoby wymienić znów kompletny przy zmianie głowicy ? jak z kółkiem rozrządu koniecznie trzeba mieć regulowane ?
wiem wiem wczesniej juz pytałem odnosnie tych głowic ale znów naczytałem się różnych informacji ;D
No i jeżeli chciałbym dłuuugo polatać na takim setupie to konieczny jest remont dołu i głowicy ? czy np tylko głowicy jeżeli dół nie jest skatowany ?
no i gdzie w Warszawie dobrze by mi to ogarneli i za ile oczywiscie nie licząc gratów . Wiadomo że bd robił remont głowicy bo to trzeba zrobić czyli remont plus ogarniecie tematu
Panowie wszystko ładnie pięknie czytam i czytam i coraz bardziej jestem przekonany ze minime to bardzo dobra opcja dla mnie przyrost mocy jest a koszty mniejsze niz swap. Ale kilka drobnych ale a zarazem pytań... Silnik nie d15 ale d13
1) Czy mozliwe jest zrobienie minime d13Z6 czyli góra od z6
2) Czy musze od razu robić MPFI
3) Czy do D13 trzeba zmienić bak i dokładać pompke paliwa?
4) Czy ktoś na DolnymŚląsku byłby w stanie ogarnąć minime/mpfi w d13
Pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc...
1. Tak
2.tak
3. tak
4 ktoś napewno
JulekCIVIC
18-02-11, 17:53
napisałeś że mini-me jest tańsze niż swap. prawda to ale jak dobrze poszukasz to tanio zrobisz swap a jak źle znajdziesz to drogo mini-me i tu nadal masz 1,3 a swap to swap.
wszystko zależy od kondycji silnika który ma być sercem mini me
Czy zły stan silnika d15b2 (bierze ponad 1l/1000oleju) wpłynie na minime d16z6?
Czy w 2tys z robocizną się zmieści taka operacja?
nie/nie
gadasz jak potluczony,
zly stan silnika jak najbardziej wplynie na minime. zanim sie zabierzesz za zmiane glowy, zrob dol w silniku.
zly stan silnika jak najbardziej wplynie na minime.
dokładnie. To jest na tyle duża ingerencja w silnik ze panewki i pierścienie to raczej...tak samo uszczelniacz i prowadnice w głowicy powinny iść nowe. Zrobic to raz a porządnie i bez spinania ze zaczął brać olej.
Dzięki- czyli lepiej zrobić swapa całego silnika? Taniej.
Dzięki- czyli lepiej zrobić swapa całego silnika? Taniej.
a masz pewność, że po swapie nie będziesz musial zrobić remontu jak coś sie stanie z silnikiem nagle i zacznie mocno brać olej?
Pewności nie ma, i biorąc pod uwagę fakt że jest to jednostka dość poszukiwana chyba dam spokój , moje d15b2 bierze juz konkretnie olej i szukam rozwiązania :confused:
przy mini me lepiej pierscionki wymienac :)po co potem rozbierac drugi raz...a co do swapa to ciezko trafic dobry co nie luka oliwki jak szalony, przy mini wiesz co masz i na czym jezdzisz a swap to dopiero poznasz:o:o:o
napisałeś że mini-me jest tańsze niż swap. prawda to ale jak dobrze poszukasz to tanio zrobisz swap a jak źle znajdziesz to drogo mini-me i tu nadal masz 1,3 a swap to swap.
masz d13 ktore objedzie seryjne d16z6:D:cool::cool:
Pewności nie ma, i biorąc pod uwagę fakt że jest to jednostka dość poszukiwana chyba dam spokój , moje d15b2 bierze juz konkretnie olej i szukam rozwiązania :confused:
rozwiazanie to glowica y8 z osprzetem z6 i 130hp peknie:cool:
mini d15b2 +z6 nasz koleka moderator ma taki zestawik i 135hp mu peklo przy dobrym wystrojeniu:D to wyobraz sobie ile wyjdzie z blokiem d13 przy glowicy y8 i ssakiem z6lub y8??po wystrojeniu:D:D:D:D
przy mini me lepiej pierscionki wymienac :)po co potem rozbierac drugi raz...a co do swapa to ciezko trafic dobry co nie luka oliwki jak szalony, przy mini wiesz co masz i na czym jezdzisz a swap to dopiero poznasz:o:o:o
masz d13 ktore objedzie seryjne d16z6:D:cool::cool:
rozwiazanie to glowica y8 z osprzetem z6 i 130hp peknie:cool:
mini d15b2 +z6 nasz koleka moderator ma taki zestawik i 135hp mu peklo przy dobrym wystrojeniu:D to wyobraz sobie ile wyjdzie z blokiem d13 przy glowicy y8 i ssakiem z6lub y8??po wystrojeniu:D:D:D:D
Z mechanikie za ile to ogarnę 2500?starczy?
masz d13 ktore objedzie seryjne d16z6
Tam gdzie kończy się d13 zaczyna się d16... i analogicznie gdzie konczy się d16 zaczyna się B/H/K seria [...]
Z mechanikie za ile to ogarnę 2500?starczy?
Starczy:)
Potrzebował bym fotki jak jest ustawiony aparat z b7 przy głowicy z6 bo lampa się nie chce dogadać z aparatem, jak ktoś ma to proszę o fotki :)
panowie powiedzcie mi czy jest w ogóle możliwość i sens robienia mini me na d14z4? robił to ktoś? jest to wykonalne? jak się za to zabrać w ogóle??
panowie powiedzcie mi czy jest w ogóle możliwość i sens robienia mini me na d14z4? robił to ktoś? jest to wykonalne? jak się za to zabrać w ogóle??
Zadaj sobie na początek pytanie ile masz gotówki i co chcesz osiągnąć. SWAP będzie kosztował Cię około 3000 - 3500 i będziesz miał 125 KM. Natomiast graty do mini możesz zbierać stopniowo, potem to wszystko złożyć no kupy i jeździć, z tym że do końca nie wiadomo jakie przyrosty osiągniesz. U Ciebie może być jedyni problem z dostępnością gratów bo z tego co mi się wydaje D14Z4 jest na OBD2 więc będziesz potrzebował gratów z silnika np. D16Y8, a tego jest niestety mniej niż D16Z6.
witam jaki pasel do mini d14z2 z głowica d16y8 prawdopodpbnie ten od y8 ale nie jestem pewien wie ktos?????? Napinacz od d14
Jedno pytanie, robiąc mini me z b7 na z6 wystarczy wiązka silnikowa z z6 czy kabinowa też potrzebna? Wiem że wystarczy dwa kable do vtec'a podciągnąć ale tak bez zabawy chciałbym to zrobić. Pozdro
jak dla Ciebie wieksza zabawa jest pociagniecie dwoch kabli od wymiany calej wiazki to nic nie stoi na przeszkodzie - wymieniaj wiazke
jak dla Ciebie wieksza zabawa jest pociagniecie dwoch kabli od wymiany calej wiazki to nic nie stoi na przeszkodzie - wymieniaj wiazke
a w którym miejscu przy kompie z nimi się trzeba wpiąć?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.