Zobacz pełną wersję : Wszystko o mini-me
a jak wiazke chce zostawic od y3 ? czy musze wymieniac cała wiazke silnikową od z6? co prawda mam wiazke od z6 tez ale wtyczki troszke poniszczone dlatego chciał bym pozostac przy tej wiazce z y3 , czy zostaje mi wtedy tylko wybebeszenie z wiazki z6 przewodów odpowiedzialnych za sonde i podłaczenie tego do kompa?
2 przewody od sondy ciagniesz do kompa (wykozystujesz jeden stary), kolejny przewod podpinasz pod czujnik temp (pod przewod laczacy z reszta czujnikow/potencjometrow), ostatni napiecie 12. ponadto dwa kable od vtec do kompa i trzeci masowy.
Teraz ja mam pytanie. Skończyłem składać klawiaturę na glowicy, przypasowałem pokrywę zaworów i okazało się w kartonie ze śrubami brakuje mi 3 śrub od dokręcania pokrywy zaworów - dwóch krótkich i jednej długiej. Czy da się wykorzystać na ich miejsce moje z d15b7 ?
nie musisz załatwic sobie sruby od pokryw ze "swiecami na dole"
Misiekemeryt160
27-04-09, 14:21
nie musisz załatwic sobie sruby od pokryw ze "swiecami na dole"
albo dorobić sobie samemu takie.
ja tez nie mialem to w pierwszym lepszym sklepie z srubami kupilem 6 jedne chyba 4-5 cm a te dluzsze to 13 w miare pasuja ale to jakis inny gwint chyba jest bo sa luzne ale da sie dokrecic
To mam jeszcze jedno pytanie, bo już zacząłem rozkładać u siebie wszystko.
Trzeba na początek zlać płyn chłodzący i tu mam pytanie. Czy zlewacie tylko z chłodnicy czy może też tą subą na bloku - foto poniżej.
http://img261.imageshack.us/img261/9108/sn850849.jpg
zlej wszystko, a i jeszcze jedno czy komus sie przytrafilo takie cos ze zesrala sie panewka na 4 cyl. zostalo wymienione na nowo i po jakis 4 miechach znow sie wysralo rowniez na 4 cyl... wal niby wporzo, co z tym dalej zrobic
Misiekemeryt160
28-04-09, 16:48
zlej wszystko, a i jeszcze jedno czy komus sie przytrafilo takie cos ze zesrala sie panewka na 4 cyl. zostalo wymienione na nowo i po jakis 4 miechach znow sie wysralo rowniez na 4 cyl... wal niby wporzo, co z tym dalej zrobic
wał niby wporządku?? co to znaczy. pozatym taka naprawa tylko jednej panewki to wg mnie bez sensu,jak juz robic to cały dół. pozatym panewka poleciała ponownie bo zapewne źle była dobrana.
robilem komplet tak dla jasnosci i sie wysralo
Misiekemeryt160
28-04-09, 17:48
robilem komplet tak dla jasnosci i sie wysralo
czyli byłe źle dobrane albo wał ma owalizację ponad norme.
Mam problem techniczny przy założeniu kolektora dolotowego od d16z6. Nie mam gdzie podłączyć jednego wężyka.
Kolektor od z6 ma oznaczenia P08 HF-3.
W d15b7 szło to tak jak na foto (widok od dołu).
http://img2.imageshack.us/img2/8553/pict4765.th.jpg (http://img2.imageshack.us/my.php?image=pict4765.jpg) http://img111.imageshack.us/img111/7523/pict4766.th.jpg (http://img111.imageshack.us/my.php?image=pict4766.jpg)
A w d16 te kikut jest skierowany w drugą stronę, ale z dołu kolektora nic nie wychodzi do czego mógłbym go podpiąć... Gdzie wpięte jest to badziewie u was ? Myślałem że zmiana kolektora to jest P&P...
http://img209.imageshack.us/img209/5913/pict4767.th.jpg (http://img209.imageshack.us/my.php?image=pict4767.jpg) http://img209.imageshack.us/img209/6757/pict4768.th.jpg (http://img209.imageshack.us/my.php?image=pict4768.jpg)
jutro zobacze u siebie i powiem jak ma byc moze nawet fotke wkleje
robilem komplet tak dla jasnosci i sie wysralo
wał szlifowany czy tylko zmiana panewek ?
Mam problem techniczny przy założeniu kolektora dolotowego od d16z6. Nie mam gdzie podłączyć jednego wężyka.
z jednej strony podlaczasz przy glowicy, a druga strona przy przepustnicy bodajze, ja to cos (FIV) mam przykrecone ale nie podlaczone, skrecone jest tak ze jest zamkniety i nie przeplywa przez niego powietrze gdyz w moim mniemaniu przeplywajaca przez nie woda podgrzewa to ustrojstwo i przepustnice a dalej powietrze przez nie przelatujace ;)
strone z rurka wystajaca z kopulki laczysz z rurka idaca przy glowicy:
http://images40.fotosik.pl/116/a69f2e2b7a6e45e6.jpg
a drugi wezyk podlaczasz przy przepustnicy:
http://images37.fotosik.pl/116/71cecfb9c74f0dc8.jpg
(u ciebie ta rurka metalowa moze bedzie w druga strona bo to nie jest przepustnica od d16)
Mam takie pytanie.Czy krokowy jest taki sam w D15B7 i D16Z6 i czy takie same sa przepustnice od tych silnikow?
u ciebie ta rurka metalowa moze bedzie w druga strona bo to nie jest przepustnica od d16
Wszystko już gra. LCFR mi pomógł bo sam miał ten problem kiedyś. Były dwie wersję kolektora i samej przepustnicy w d16z6.
Mam takie pytanie.Czy krokowy jest taki sam w D15B7 i D16Z6 i czy takie same sa przepustnice od tych silnikow?
Jeśli chodzi o krokowy to ksztaut mają inny, ale to samo się do nich podpina a co do przepustnicy to średnice są takie same a i konstrukcyjnie nie widzę specjalnych różnic.
Dzieki kfas666.To nadal nie wiem czemu mi te obroty lataja.
A u Ciebie jak po mini-me z obrotami?
Jeszcze nie wiem, bo nie odpalałem. Nie jestem pewien rozrządu i teść podejdzie do mnie na dniach i obluka wszystko.
Hm.. czy opłaca się zabawa w mini me w D14A4 ? zdania są podzielone, koszta na pewno mniejsze jak swap na z6 ale czy zabieg ten nie będzie zbyt męczący dla silniczka ?
teraz pytanko do tych co mieli problemy z ustawieniem zaplonu: jak sobie poradziliscie z tym fantem ? dosc pilna sprawa, a niechce wydawac majatku u mechanika, ktory i tak pewnie g zrobi jak to mialo miejsce ostatnio, przestawil mi walek na kolku, dokladniej wyprzedzil caly cykl, a zaplon ustawil na norme czyl 16 efekt byl taki ze auto nie jechalo i znowu na oko musialem ustawiac, dodam ze na znakach konczyla sie skala na aparacie zapl. HELP !:D
przy dobrze ustawionym rozrzadzie zaplon powinien byc w zasigu regulacji. duzo brakuje do pelni szczescia? mozesz troche rozpilowac otwory w aparacie co troche zwiekszy zasieg regulacji
mozesz troche rozpilowac otwory w aparacie co troche zwiekszy zasieg regulacji
To na pewno pomoże ja tak zrobiłem i jest super:D
U mnie rozrząd jest ustawiony dobrze, a aparat zapłonowy przy zakładaniu ustawiłem na środek. Po pierwszym odpaleniu na zimnym silniku bylo ok, ale jak się zagrzał to się dusił na wolnych obrotach. Wziąłem lampę stroboskopową i zacząłem się w ustawianie bawić i dojechałem do końca możliwości regulacji. Znaki się nie pokryły, ale silnik chodzi równo.
Jedyne co mi przyszło do głowy (ale nie wiem czy to ma sens) to tylko to, że trzpieć z aparatu, który wchodzi w wałek rozrządu został przed zamontowaniem obrócony o 180* i stąd się bierze brak możliwości regulacji. Ale jak napisałem nie wiem czy to ma sens, bo nie wiem czy polożenie tego trzpienia w chwili zakładania ma znaczenie.
trzpieć z aparatu, który wchodzi w wałek rozrządu został przed zamontowaniem obrócony o 180* i stąd się bierze brak możliwości regulacji
z tego co pamietam to raczej niemozliwe bo ten trzpien nie jest symetrycznie na srodku
http://lh5.ggpht.com/_O_KWoEC2gpA/R0M165tm-LI/AAAAAAAACIg/T_awKnfe5YY/P1090613.JPG
z tego co pamietam to raczej niemozliwe bo ten trzpien nie jest symetrycznie na srodku
Ale co to ma za znaczenie skoro to on się obraca podczas pracy ? A że chodzi bardzo lekko to można go palcami obrócić, a co za tym idzie jeśli się zamontowało aparat zapłonowy z trzpieniem obróconym od 180* to czy ma to jakieś znaczenie dla zapłonu ?
Ja mam osobiście inny problem. Zakleszczała mi się przepustnica na zimnym silniku do tego stopnia, że po nocy trzeba było z buta walnąć w gaz żeby wyskoczyła. Podkręciłem ją o 1mm śrubką która jest przy mocowaniu linki i zrobił się drugi problem. Teraz obroty nie spadają mi prawie wcale. A dokładniej rzecz ujmując to jak samochód się porusza (nawet na luzie) to obroty są na ok. 2 tyś. Jest to o tyle głupie, że jadąc na mieście nie wciskam wcale gazu, normalnie jakbym miał tempomat.
Nie chwytam tylko tego, że w chwili gdy auto staje oborty spadają do 1 tyś. Tylko ruszę i dam na luz żeby się auto toczyło obroty znów są wysokie.
O co kurcze chodzi. Rozumiem, że przepustnica jest trochę otwarta, ale czemu to tak głupieje ?
Ale co to ma za znaczenie skoro to on się obraca podczas pracy ? A że chodzi bardzo lekko to można go palcami obrócić, a co za tym idzie jeśli się zamontowało aparat zapłonowy z trzpieniem obróconym od 180* to czy ma to jakieś znaczenie dla zapłonu ?
po prostu nie da sie zle polaczyc aparatu z walkiem i tyle, jesli przekrecisz to cos w aparacie o 180 to nie wpasujesz go w walek bo trzpien bedzie sie mijal z otworem w walku
Artur ale zerknij choćby na zdjęcie które sam zamieściłeś. Odbrót o 180* powoduje że wypustki są dalej w taki samym położeniu i wejdą w otwory w wałku. Mylisz 180* z 90*.
nic nie myle, przyjrzyj sie jeszcze raz, ten trzpien nie jest idealnie na srodku, jest tak jak na rysunku z mojej radosnej tworczosci ;) :
http://images46.fotosik.pl/136/238bc92594fe3386m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=238bc92594fe3386)
Zwracam honor. Zszedłem do piwnicy i wygrzebałem stary wałek i faktycznie tego się źle założyć nie da.
czyli reasumujac lepiej robic mini-me z6 czy swap z6?
faktycznie tego się źle założyć nie da
I tu niektorzy by się zdziwili ;)
Pytanie, co do robienia mini-me y3/z6 do ogarniających temat. Podczas przygotowań i przeglądania schematów w b7 i z6 obd1 z alternatora wychodzą 4 przewody i 2 idą do kompa natomiast w y3 tez obd1 przewodów wychodzi 3szt i jeden do kompa. Jak to rozwiązać będę musiał dokładać ten kabel do kompa? Wymieniać wtyczkę do alternatora i sam alternator?
Dzięki „tecno” za podpowiedź z sondą.
Odkurzając temat, krótkie i treściwe pytanie.
Czy możliwy jest MiniMe z D16W4 ?
Jak tak, jaki wiąże się z tym orientacyjny koszt, oraz na ile bonusowych kucyków mogę liczyć ?
A co konkretnie chcesz zrobić ? Dać głowicę z tego silnika do jakigoś d15 ?
Sam nie wiem ... coś co zwiększy liczbę KM ale bez robienia SWAPA ...
Mini-me to modyfikacja polegająca na założeniu głowicy od silnika z vtec'iem, na blok z silnika, który fabrycznie vtec'a nie posiada.
Ty masz vtec'a i chcesz się go pozbyć ? Jeśli tak, to radzę najpierw dokładnie przeczytać forum zanim zabierzesz się za jakiekolwiek modyfikacje.
Nie chcę się pozbywać VTEC'a !
Czyli jak piszesz, MiniMe - jest nie dla mnie :(
No nie dla ciebie:D Jest dla mnie na przykład:D
Ty masz ciężką tą budę i te twoje 125 HP nie pcha tego jak moje ~ 120 :D
Jakiś dolocik i wydech zapodaj to ci będzie się lepiej toczyło. I ten LPG wypi*rdol:D
No nie dla ciebie:D Jest dla mnie na przykład:D
Ty masz ciężką tą budę i te twoje 125 HP nie pcha tego jak moje ~ 120 :D
Jakiś dolocik i wydech zapodaj to ci będzie się lepiej toczyło. I ten LPG wypi*rdol:D
No 5D to nie to samo co 3D wagowo :p
Dolot + Stożek K&N , Kolektor + wydech wymienione razem z wyciętym katem już mam.
Dlatego już pisałem ,że powinien mieć ok 140 KM (muszę sie kiedyś go zhamować)
Gazu się nie pozbędę, bo dopiero niecały rok temu go założyłem - i nie żałuję - pomyka prawie tak samo jak na benzynce (sekwencja BRC) , a na dodatek jak podjeżdzam na stację - to zostawiam tam niecałe 50 zł , a nie 200 jak za Pb :D:D:D
Tak jak napisali przedmówcy, mini me to nie dla ciebie. A chyba juz osiągnąłeś wszystko co można na tym silniku. Co można jeszcze zrobić to jakieś tłoki lepszejsze, albo regulowane koło rozrządu.
Tak jak napisali przedmówcy, mini me to nie dla ciebie. A chyba juz osiągnąłeś wszystko co można na tym silniku. Co można jeszcze zrobić to jakieś tłoki lepszejsze, albo regulowane koło rozrządu.
Dzięki kfas666. Tak też myślałem. Wiem, że zawsze można jeszcze zakuć i uturbić, ale koszta przerosną oczekiwania przy tym aucie...
Pozostanę przy samym remoncie w takim razie.
Jak byłbyś zainteresowany regulowanym kołem to zerknij do tematu mojego samochodu - ma jeszcze jedno takie na sprzedaż. Jeśli miałbyś jakieś pytania to pisz na PW.
acociekawego Panowie polecilibyscie do D15Z6 ??? jak myslicie czxy warto robic mini me ??? czy ograniczyc sie do samego dolotu ze stozkiem i kompletnego wydechu 2" lub 2,5" ? ktory jak juz lepiej zalozyc 2, czy2,5 " ??? Czy jest jakas opcja podniesienia mocy D15Z6 bez uturbiania go ???
Panowie takie pytanie :
jakie sa roznice w mapach miedzy p28 a p2p ?
minime z d16y7 > głowa z6 z osprzętem , ale komp z y8 (p2p)
będzie działać wszystko ok ?
co z wiązkami silnikowa i kabinową ? moze zostać z y7
(obd2a y7 tak samo jak w y8 )
Proszę o porade.
Dzięki z góry, pzdr.
Niby powinno ale po co tak kombinować, lepiej całość od y8 założyć...
całość lepiej, tylko że nikt nie ma głowicy y8 na sprzedaż, a kupiłbym z miejsca :(
może ktoś jeszcze coś powiedzieć na ten temat ? komp z y8 głowa z z6 ....
Powiem ci jeszcze tylko że jeśli już chcesz to robić to daj lepiej kompa od z6.
Co do zgodności wiązek z V i VI gen żeby osprzęt silnika podłączyć to nie wiem.
Tony mogę ci jeszcze zaproponować przeszukanie tego działu i znalezienie starego tematu Furious'a gdzie gdzie na d15b7 dał głowę od y7 (taką jak już masz) i wycisnął z fury 140 km bez VTEC'a.
ok, widziałem temat furiousa ale tam koszty są chyba wyższe niż w przypadku minime :)
ale dzięki kfas za odp.
Jeszcze ktoś sie może wypowiedziec ? potrzebuje potwierdzenia czy komp y8 bedzie śmigał z głową z6 i co z wiązkami , czy mogą zostać z y7 ??
Stary czy ja wiem czy wyższe ? Dobrze zrobione mini me to 1500-1700 zł (bez wydechu) a tak jak on robił to dajesz tylko kompa i kolektor dolotowy id z6 (nawet 600 zł), jakaś krótka skrzynia i wydech i masz podobny koszt.
Rozmawiałem Z Furią na ten temat, gdyż chcialem zrobić dokładnie tak jak on. Powiedział, że znacznie lepszy efekt daje mini na Z6. Fakt - głowica od Y8 jest tańsza i samo mini na Y8 jest mniej kasochłonne.
Wybór należy do Ciebie.
Ja kupiłem głowice od Z6 i będę robił mini jak Bóg przykazał ;)
Fakt - głowica od Y8 jest tańsza i samo mini na Y8 jest mniej kasochłonne.
no to ciekawostka, głowica od y8 ma mniejsze komory, przez to podniesie się też cr. Jeśli masz do tego obd2 to tym bardziej mając ecu z d16y8 nie musisz nic zmieniać. Fakt że obd2a nie będziesz miał potem opcji strojenia. Czyli jeśli chcesz się stroić to obd1, jeśli nie, to obd2 plug&play.
Ja tam mini będę robił na d16z6 czapce. Sprawdzone, pewne, daje powtarzalne wyniki u różnych osób itp. A głowica będzie z 50-100 zł droższa tylko.
głowica y8 tańsza od z6 ...hm ciekawe , jeszcze jak mi ktoś pokaże gdzie ją można w pl dostać to mu zapłace :D
pzdr.
No właśnie też tek chciałem pisać że nie dostanie się jej tak łatwo iale bałem się że wtopie:D D16Z6 - szybko, łatwo, pewnie:D
głowica y8 tańsza od z6 ...hm ciekawe , jeszcze jak mi ktoś pokaże gdzie ją można w pl dostać to mu zapłace
pzdr.
Oczywiście. Trzeba tylko trafić na "okazyjną cenę"
D16Z6 - szybko, łatwo, pewnie
Dokładnie tak. Temat sprawdzony juz u wielu.
No, chyba, ze będziesz się szczycił ideą VTEC-free...
dobra znalazlem głowe y8 także chyba pójdę w tym kierunku
mam takie pytanie - jest sens brać kolektor wydechowy z y8 czy to to samo zo w moim y7 ??
da cos zmiana ?
Y8 ma kolektor 4-2-1 ,y7 4-1 i chyba z katem na stałe ?
a w rzeczywistosci roznicy miedzy jednym a drugim nie odczujesz - pozostanie jedynie swiadomosc ze jest lepiej ... heheh :D... kata out i juz ...
witam
panowie jestem w trakcie moda mini me .
jako baza posłużyła mi jednostka d15b7 i głowica od silnika d16z6.
powoli spływają części jakich potrzebuję więc do końca tygodnia będę miał wszystko i od poniedziałku zaczynam modyfikacje.
potrzebuję pewnych info, czy do wiązki od silnika d15b7 który oryginalnie był w moim ej2 94' podłączę bez problemu wiązkę od silnika d16z6, niestety nie posiadam wiązki oryginalnej(silnikowej)bo było w niej małe zwarcie i raczej mało z niej zostało a zamówiłem właśnie taką od z6 i zastanawiam się czy będzie problem w połączeniu silnikowej z6 z kabinową b7 ??
jak robił ktoś już takie dziwne dziwy to proszę o jakieś wskazówki lub foto
z góry dzięki
Ale z tego co wiem to do tej wiązki co masz d15b7 silnikowej to tylko prowadzisz dwa kabelki i masę z zaworu vtec do ecu. Dokładnie nie wiem gdzie się je wpina (w które piny w ecu) ale tez bym chciał wiedzieć bo się też powoli szykuje na mini.:confused:
A wiązka w d15b2 i d16z6 kabinowa jest taka sama, silnikowa ma tylko te kabelki do zaworu vtec. Dobrze mówię?
No tylko że kolega napisał że jego silnikowa od b7 się spaliła i musi włożyć od z6.
Czy obie wiązki się zejdą to nie wiem.
A dla ciebie radar polecam przeczytać pierwszą stronę tego wątku, tam napisane gdzie jaki kabel jak zostawiasz wiązkę od b7.
heh... no bez kitu... ciezko powiedziec ... ale w sumie powinny pasowac do siebie ...
witam
przeczytałem ten temat i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie
zrobiłem minime na silniku d15b7 używając: głowicy, kol.dolotowego , ap.zapłonowego , kompa p28,wiązki silnikowej i kabinowej z d16z6n i nie chce zapalić , rozrusznik kręci ,pompka podaje paliwo , zapłon ustawiony a nie odpala ??
o co może chodzić - osoby które spotkały się z takim przypadkiem proszę o pomoc co mogę jeszcze poprawić na co zwrócić uwagę ( dodam że bezpieczniki są całe, przekaźniki też, nowe świece, przewody , iskra jest)
Sprawdzałeś czy ECU wysyła impuls do wtryskiwaczy i czy wtryskiwacze podają paliwo?
zapłon ustawiony a nie odpala ??
Jak ustawiłeś zapłon na niedziałającym silniku?
A wiązka w d15b2 i d16z6 kabinowa jest taka sama, silnikowa ma tylko te kabelki do zaworu vtec. Dobrze mówię?
b7 i z6 jest taka sama....
b2 inna
szymanowczyk
23-07-09, 16:27
panowie znalazłem jakiś czas na forum które kabelki z vteca podłączamy do kompa p28 może ktoś mi podpowiedzieć bo teraz ni cholery nie mogę znaleźć;/ ...
W pierwszy poście tego tematu masz wszystko.
szymanowczyk
23-07-09, 19:18
o dzięki tylko potrzebowałbym rysuneczek jak liczyć piny .. nie wiem, może jest ten rysunek ale mi go nie pokazuje bo net mam nie za rewelacyjny
o dzięki tylko potrzebowałbym rysuneczek jak liczyć piny .. nie wiem, może jest ten rysunek ale mi go nie pokazuje bo net mam nie za rewelacyjny
http://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/ecupinout.html&ei=kWpfSqXgNKbbjQe_3p3lDQ&sa=X&oi=translate&resnum=5&ct=result&prev=/search%3Fq%3DpO2shtc%26hl%3Dpl%26lr%3D%26client%3D opera%26rls%3Dpl%26hs%3DGy%26sa%3DG%26num%3D100
tak sie podepne odnosnie calego zabiegu mini me czy ktos sprawdzla jaka ma kompresje po takim zbaiegu bo z tego co wiem to seryjne sohc ma ok 14 a ja dzis mierzylem i mam ok 15 i 15,5 na kazdym przy b7 zrobione na z6 a mimo to mi kopci i pali olej
czyzby zapieczony pierscien czy moze uszczelniacze ??
z tego co sie orientowalem to pierscienie trzeba wymienic.
mam podobne objawy co u ciebie, ale mocy nie czuc spadku zadnego
hehe no wlasnie ja tez nie czuje spadku, kolga pwoiedzial ze moge wziac i nalac do kazdego cylindra nafty troche i na nast dzien wymeinic olej i sprawdzic wtedy jak bedzie sie zachowywac auto, bo ponoc to pomaga na zapieczone pierscienie, a i tak olej zmieniam wiec w sumie zaden koszt a efekt moze jaksi byc, jak nie to wymieniam uszczelniacze na zaworach
to jak masz pierscienie z dupy juz to czemu chcesz uszczelniacze wymieniac ?? :confused:
hm nie wiem co jest w koncu zle ;/i w tym tkwi problem, jakby byly pierscienie zle to chyba bym nie mial takiej wysokiej kompresji, a przed zmiana glowicy co prawda bral troche oleju ale nie bylo az tak czarna za mna a teraz az mam okopcony zderzak ;/ wiec nie wiem co mam zorbci albo ten patent z nafta albo uszczelniacze tylko ze on srednio sie chce podjac bez sciagania glowicy nawzyje pozycze od niego sciagacz i sam sprobuje :D
Kompresje to masz bo zwykłe pierścienie są ok. Pierścień olejowy masz zapieczony i ci przez to oliwe bierze. Miałem to samo, autko miało ok kompresje, jeździło normalnie a jak depnąłem to dymu na pół ulicy. Momentalnie zwiększyło się zjadanie oliwy i wyszło jakieś 4l na 10 tys. km. Po rozebraniu wszystko wyglądało idealnie oprócz pierścieni olejowych które nawet nie miały ochoty się ruszać.
czyli opcja z nafta moze byc uzyteczna ??
Ja bym spróbował. Tylko nie wiem ile to by trzeba czekać, bo moje były dość mocno zastane. Zastanawiam się czy nafta tam dobrze spenetruje ten kanał gdzie siedzi pierścień olejowy, ale spróbować nie zawadzi.
raczej nie zaszkodzi nawyzej zmotam sobie jakis transport do pracy albo auto i bede czekac 2 dni i dolewac nafty zobacze co sie stanie, napisze jak wrazenia :D
nie nastawiaj sie ze to cokolwiek pomoze...
witam
zrobiłem mini me i kompletny remont i :
-dymi mi na czarno!! ewidentnie nie przepala paliwa czego to może być wina??
-silnik nie dokręca się do wyższych obrotów max 4300 i coś w rodzaju zmulenia i strzela w filtr
(nie ma fabrycznego przekaźnika od pompki paliwa , jest podłączona na krótko)
dodam że v tec zawór nie jest podpięty żeby nie kusiło podczas docierania
przy jakich obrotach silnik d16z6 fabrycznie miał odcięcie i przy jakich załączał się v tec??
czy trzeba odrazu stroić kompa czy czy można latać nie wystrojonym??
jakie powinno być ciśnienie (sprężanie ) na cylindrach d15 w seri miało coś ok 14 a po mini me ??
Podejrzewam, że albo nie podłączyłeś vteca albo odwrotnie coś podłączyłeś.
A co do dymienia to chyba trzeba by remont na dole w bloku przeprowadzić.
Podejrzewam, że albo nie podłączyłeś vteca albo odwrotnie coś podłączyłeś.
dodam że v tec zawór nie jest podpięty
glowicy remont robiles czy dolu ??
Nie doczytałem :) no to już masz kolego odpowiedź czemu nie kręci się dalej... jak ma się krecić skoro nie ma co się kręcić :).
ok czyli jak podłącze to ma być git??
a remont był całego silnika polerka wału + nowe panewki, honowanie i miezona owalizacja +nowe pierscionki, frezowanie zaworów + uszczelniacze honda i wszystkie nowe uszczelki itd full profi remont
ok czyli jak podłącze to ma być git??
No przynajmniej silnik będzie pracować w całym zakresie.
bez podlaczanie powinno byc wszytko dobrze, powinien palic sie check i tyle... jak dymi i nie jedzie dalej to cos jest nie tak... standardowa od rozrzadu trzeba zaczac poszukiwania usterki...
dokladnie ja tak mialem i wina byl przestawiony rozrzad o jeden zabek :)
a co do tego stukania to sie u mnie nasililo i w rezultacie wyszedl mi tlok przez blok na 3 cylindrze :) jeszcze nie rozbieralem dolu ale wyglada to na zblokowanie tloka w cylindrze a oluju nadal mam na stanie nawet pod max :D bedzie swap :)
ile wytrzyma seryjny dol od d15b7 ? 160km ? ile niutow ?
hm moj wytrzymal z 4 miesiacie po zmianie glowicy :) i przy przebiegu na blacie 193 tys
pytalem o to jaka moc jest w stanie wytrzymac nieawaryjnie.
pytalem o to jaka moc jest w stanie wytrzymac nieawaryjnie.
To akurat zależy od konkretnego egzemplarza i od wystrojenia. Minime z modami Ci spokojnie wytrzyma.
panowie problem z głowy , jak był odłączony zawór v tec to odcinało przy 4300rpm więc go podłączyłem i jest super , nic nie kopci i kręci się wyżej nie patrzyłem do jakich obrotów bo się dociera ale raz zakręciłem do 5 tysi i było ok, problem dymienia na czarno i zapachu nie przepalonej benzyny znikł
Jakim momentem dokrecac głowicę od z6? Czy tym podanym dla silnika d16z6 czy dla d15b7?
z6
swoja droga nie sa takie same ?
bo znam wartosci dla Z6 i wiem ze takimi powinno sie skrecac w przypadku mini-me.
Pomyślałem, że napiszę tutaj o moich doświadczeniach z minime. Było pare pytań o złe wolne obroty po zrobieniu mini, a konkternych odpowiedzi brak wiec...
Konkretnie chodzi mi o wolne obroty po zrobieniu mini. Ja robiłem D15B7->Z6 no i na B7 wolne obroty były idealne(no prawie-jezdze na lpg) to teraz na głowicy od Z6 wolne obroty falowały i bardzo spadały, czasem nawet samochod potrafil zgasnac.
W pewnym momencie check engine wywalił błąd 41 czyli grzałka sondy lambda. Potem nagle błąd zniknął i sonda nie powodowała wyskakiwania błędu41. Ale postanowiłem ją tak czy siak wymienić. Efekt - wolne obroty wróciły do normy... wniosek - czasem warto wymienić sondę (np. pozyczyć na chwilę w celu sprawdzenia)
Witam
Od dłuższego czasu śledze forum oraz przeszukuje internet w poszukiwaniu potrzebych mi informacji o minime. Pisze tutaj ponieważ mam pare pytań na których nie znam odpowiedzi.
Zacznę od tego że mój silnik to d15b2
Na początek zacznę od najprostszych rzeczy mianowicie z mechanicznych rzeczy z tego co wiem będzie mi potrzebne:
-głowica d16z6
-wiązka silnikowa d16z6 lub d15b7 ( z tego co wiem to kostki do kompa te same tylko do d16z6 potrzeba pare kabli więcej ale z tym sobie poradze.)
-komputer p28
-aparat zapłonowy d16z6
-kolektor ssący d16z6 lub d15b7
-pasek rozrządu na 104 zęby
-I reszta czyli : świece, kable WN uszczelka pod głowice sonda lambda, zawór vtec
1. Czy o czymś zapomniałem w wyżej wymienionych potrzebnych częściach jeżeli tak to o czym ??
2. Czy wiązka kabinowa z d15b2 ma taką kostke do kompa że podejdzie do p28 ??Czy trzeba zmieniać na wiązke z d16z6 ??
3. Jaka różnica w kolektorach ssących w d16z6 a d15b7 ?? Czy to obojętne który wstawie??
4. Jeżeli podłącze kolektor ssący (d16z6 lub d15b7) do kompa p28 a nie zmienie głowicy to samochod będzie jeździł tylko będzie check ?? (Mysle zrobić to na raty.)
5. Czy zawór vtec jest w głowicy ?? znaczy jeżeli kupie głowice to już będzie kompletna z zaworem ??
Przed całym przedsięwzięciem planuje wyremontować nową głowice oraz zmienić pierścienie tłokowe.
z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
1. Czy o czymś zapomniałem w wyżej wymienionych potrzebnych częściach jeżeli tak to o czym ??chyba wszystko zawarles co potrzeba
3. Jaka różnica w kolektorach ssących w d16z6 a d15b7 ?? Czy to obojętne który wstawie??d16z6 ma podobno szersze kanaly dolotowe takze jest wydajniejszy
5. Czy zawór vtec jest w głowicy ?? znaczy jeżeli kupie głowice to już będzie kompletna z zaworem ??
jest on niejako dokrecany do glowicy. czesto ludzie sprzedaja glowice razem z zaworem, ale musisz tego dopilnowac!
wielkie dzięki tfidos. tak własnie myślałem. A może odpowie mi ktos jeszcze na pozostałe 2 pytania ?? 2 i 4 ??
edit. Jeszcze znalazem gdzies ze jest potrzebny trojnik do wezykow
AD 2. jezeli masz d15b2 to wtyczki sa inne, potrzebujesz wymienic wiazke na ta od MPI.
AD 1. potrzebowal tez bedziesz wezyka laczacego pompe wody z termostatem.
AD 4. bedzie check z racji nie podpietego vtec'a
No dobra czyli ogulnie potrzebuje dwie wiązki. Wężyk to jest pestka bo tanio i wszędzie dostane.
1. Czy jak będzie check to będę mógł normalnie jeździć powiedzmy przez tydzień ?? Nie będzie innych komplikacji ?
2. Jeszcze zapytam o to czy jeżeli dostał bym gdzieś samą kostke która jest przy p28 u ze starej wyciągnął kable i włożył do nowej to mogło by tak być ?? ( wątpie że dostane ale chyba lepiej kombinoważ z kostkami niż rozwalac całe auto)
3. mogą być to od d15b7 wiazki ?? Bo z tego co wiem to wtyczki mają te same tylko w d16z6 jest pare kabelków więcej. Dobrze mówie ??
2. Jeszcze zapytam o to czy jeżeli dostał bym gdzieś samą kostke która jest przy p28 u ze starej wyciągnął kable i włożył do nowej to mogło by tak być ?? ( wątpie że dostane ale chyba lepiej kombinoważ z kostkami niż rozwalac całe auto)
Obejrzyj sobie ten temat (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=33135). Wiązka to problem przejścia na wielopunktowy wtrysk, a nie problem z samym mini-me.
3. mogą być to od d15b7 wiazki ??
Tak.
witam.
zaczynam zbierac graty na mini-me i chce tez zmienic kolektor ssacy na z6 i teraz pytanko.moge kupic goly i przelozyc wszystko z b7 razem z przepustnica?jaki kupic bo z tego co wiem to sa 2 rodzaje.
z gory dziekuje za pomoc
Mozesz kupic goly i wszystko przełożyć a jaki kupisz to juz w zasadzie obojetne, najwyzej zastosujesz inny sposob podlaczenia wezykow
aha oki dzieki wielkie wszystko przeczytałem i już wiem o co kaman.
Teraz pytanie z innej beczki czy można roboć to na raty ??
Chodzi mi o to czy moge najpierw przejść na wielopunktowy wtrysk a puźniej zmienić głowice na z6 ?? powiedzmy za miesiąć?? ( wiem że na pewno sie da ale nie wiem jak z kosztami czy sie opłaca)
Wiec właduje kompa p28 a nie p06 wiem że bedzie check ale chyba nic to nie przeszkadza.
Jak to jest z aparatem zapłonowym ?? trzeba dawać z d15b7 czy moge dać z d16z6 czy może sa takie same ??
Poprostu chce jak najtaniej i najlepiej na raty ale jak aparat nie pasuje to bez sensu kupowac z d15b7 a za miesiąc z d16z6
Mozna robic na raty czyli najpierw wielopunkt a potem glowka od z6 ale jesli chcesz to robic z miesiecznym odstepem to moim zdaniem nie ma to zadnego sensu. Lepiej poczekaj i pozbieraj wszystko na kompletne minime.
Aparat od b7 nie pasuje do głowicy z6. Trzebaby rozwiercac mocowania i wtedy da sie przykrecic na 2 sruby.
mam male pytanko...
czy kots orientuje sie czy glowice d16z6 i y8 sa takie same?
chodzi mi glownie o to czy mogl bym bez wiekszych kombinacji przelozyc klawiature z z6 do y8?
Słyszałem że da rade zrobić mini me z sohc na dohc i ponoć kilka osób tak jeździ, zastanawiam się o jakie silniki chodzi, przerabiał ktoś ten temat??
mam male pytanko...
czy kots orientuje sie czy glowice d16z6 i y8 sa takie same?
chodzi mi glownie o to czy mogl bym bez wiekszych kombinacji przelozyc klawiature z z6 do y8?
glowice nie sa takie same.
glowice nie sa takie same.
dzieki wielkie za odp. juz myslem ze nikt nie wie...
Powiedzmy, że robimy sobie minime do D15B2/D15B7 z głowicą od np. D16Z6 i kompem P28. Jeśli nic nie modyfikujemy to taki komputerek ma mapy dla 1.6. Nawet z nową głowicą, silnik po mini-me to nada 1.5, pojemność się nie zmieniała, zmieniło się najwyżej sprężanie. Moje pytanie jest takie, czy to nie jest przelewanie paliwa?
Przerabiał ktoś ten temat i badał jak działa silnik po przeskalowaniu map do 1.5?
Robiłem tak dla testu u siebie, ale na hamowni z tym nie byłem więc nie jestem w stanie powiedzieć czy miało to wpływ na osiągi (ciężko ocenić jeżdżąc), ale wydaje mi się, że dźwięk silnika jest minimalnie inny.
seryjne mapy dla 1.5 sa tez przelane takie cudo trzeba wystroic i nie ma bata jezeli chcesz zeby palila 11 + to nie stroj i jezdzij tak jak ja :P
11 to mi nie pali, nie spalanie jest problemem. Byłem i nadal jestem ciekawe jak takie coś wpływa np. na osiągi.
jak zrobisz mapy dla 1.5 to powinno spaść spalanie i autko być silniejsze. Logiczne że podaje wiecej paliwa bo to 1.6
jak zrobisz mapy dla 1.5 to powinno spaść spalanie i autko być silniejsze
Chodzi mi o praktykę, nie teorie, czyli o to czy ktokolwiek to weryfikował jakimiś pomiarami.
no ja pisałem czysto teroetycznie. Bardzo fajnie by było aby ktoś sprecyzował jak to jest w praktyce.
Powiedzmy, że robimy sobie minime do D15B2/D15B7 z głowicą od np. D16Z6 i kompem P28. Jeśli nic nie modyfikujemy to taki komputerek ma mapy dla 1.6. Nawet z nową głowicą, silnik po mini-me to nada 1.5, pojemność się nie zmieniała, zmieniło się najwyżej sprężanie. Moje pytanie jest takie, czy to nie jest przelewanie paliwa?
Przerabiał ktoś ten temat i badał jak działa silnik po przeskalowaniu map do 1.5?
Robiłem tak dla testu u siebie, ale na hamowni z tym nie byłem więc nie jestem w stanie powiedzieć czy miało to wpływ na osiągi (ciężko ocenić jeżdżąc), ale wydaje mi się, że dźwięk silnika jest minimalnie inny.
p28 z seryjna mapą bedzie za bogaty dla takiego setupu wg mnie...
vhyba ze głowice jakoś masakrycznie piłowałes... lub jakies nieopisane rzeczy... (moje zdanie jeset adekwatne dla auta z dolotem i wydechem)
ogólnie to trzeba to wystroic....
AFR tam pewnie nieco szaleje....
wiem, ze daje się jeździc ale po strojeniu jest zauważalna róznica+bezpieczeństwo IN PLUS
Jak jest z tym aparatem zapłonowym, znalazłem coś takiego:lhttp://www.d-series.org/forums/general-tech/70869-dizzy-distributor-td41u-vs-td42u-non-vtec-vs-vtec-myth-busted.html
I jeśli dobrze zrozumiałem to trza obrócić tego ślimaka o 180 stopni i będzie banglać i czy potrzebna jest kopułka od td42u??
Jeśli chcesz zachować stary aparat to niestety nie będzie on pasował rozstawem mocowań do głowicy. Można rozwiercać itp. ale dla mnie śmierdzi to druciarstwem. Miałem aparat od, z6 który padł i wybebeszyłem go i zamontowałem mu wnętrze od aparatu z y3 wszystko pasuje, kopułki tez są takie same. Wszystko działa i nie ma żadnego check błędu
Właśnie też mi się wydaje że zostawianie starego to rzeźba ale ceny td42u są porażające...
no ceny td42u są masakryczne. Ciekawe dlaczego takie drogie ?? Ja na dniach odwiedzę szroty mam kilka w okolicy to sie dowiem jak tam z cenami.
no ceny td42u są masakryczne. Ciekawe dlaczego takie drogie ??
ze świadomości że to od z6, chyba tylko dlatego :P na jakims szrocie ale nie typowo hondowskim, możesz wyhaczyc fartownie taniej bo im to wsio ryba czy to z6 czy co inne
no i własnie dla tego chce się przjechać na szrot i zapytać:) powiem że chce z silnika 1.6 i rocznik a nie ze z z6 :D
Jak mi go da do ręki to sprawdze czy to aby napwno td42u. Może uda sie kupić wiecej części na minime :D
dobra trzeba ruszyc na nowo z tematem kolejny zonk po mini me, zhamowalem swoja sucz moc max 138.9 na odcince, i momentu jak na lekarstwo 142 tez bardzo wysoko i tu moje pytanie jak krecic walkiem zeby moc poszloa troche w dolne zakresy obrotw zeby nie byla max na odcince przyspieszac czy opoznic walek i co z tym nieszczesnym momentem zrobic ??
komp nie storjony, wydech mozna lepiej ogarnac bo mam puche rozprezna zamiest kata( obstawiam wlasnie na to ze moment spadl na ryj)
moc zacna wyszla, ale moment rzeczywiscie niezbyt.... hmmm
moze rzeczywiscie masz za bardzo "odprezony" wydech. kolektor masz 4-2-1?
tak kolektor 4-2-1 - puszka rozpr - dalej dalej kolejna mniejsza puszka- i koncowy tak to wyglada
Temat 6 gena silnik d16y7 i glowica z6 wiadomo y7 ma obd2 , a z6 obd1. Jak przerobic wiazke zeby smigalo.
co gdzie poprzekladac. Jakies pomysly.. konwersje z obd0 na obd 1 robilem , gdzie wiadomo jest hardkor, przez przekladania calych wiazek. jak sprawe rozwiazac obd2 to obd1
Misiekemeryt160
14-10-09, 06:33
no ceny td42u są masakryczne. Ciekawe dlaczego takie drogie ?? Ja na dniach odwiedzę szroty mam kilka w okolicy to sie dowiem jak tam z cenami.
aparat od z6 drogi kjest. mi jak padł to zrobiłem rzeźbę z aparatem od b7 który miałem w garazu
Dokładnie, rzeźba b7 i śmiga jak trzeba ;) Nie dawajmy zarabiać cwaniaczkom! Każda śrubka od z6 jest jakoś dziwnie "droższa"...
Bez przesady. Trzeba wiedziec gdzie szukać. Ja kupiłem tydzień temu aparat z kablami za 250 zł :)
jak masz aparat od b7 sprawny , to szukaj na szrotach badz gdzie indziej uszkodzonego aparatu z6
wszystkie bebechy pasuja i niema co sie spinac nad cena , ja mialem walniety z6 , i sprawny b7 kupilem za 150zl
30 min i smiga az milo , tylko obidowa jest inna.
Tak naprawde mozna nawet na aparacie od b7 smigac tylko trzeba fasolki porozwiercac...
dokładnie, całe wnetrze aparatu jest zamienne róznica w obudowach
A ja mam pytanie czy idzie zrobić mini me z silnika d16b2 na z6, sprawa polega na tym że kupiłem H Vgen z Z6 i zaczęła strasznie kopcić olej, a mam okazje kupić chyba tanio d16b2 i chciałbym podmienić blok od niego do mnie a reszte zostawić z Z6.
I druga sprawa silnik o oznaczeniu d16b2 został wymontowany z Rovera czy to nie jest problem?
Jeśli chodzi o sam blok to powinien podpsaowac, ale może zmienić sie C/R,d16b2 to non vtec a o ile sie zmieni to nie wiem. I pamiętaj aby wyjąc ta zwężke oleju miedzy 2 a 3 cylindrem
robie minime z d15b2 powiedzcie mi jaką trzeba tą dodatkową rurke ??
Chodzi mi o średnice i długość. Jakiś trójnik czy coś ??
Chce zkompletowac wszystkie części wiec dlatego się pytam a nie puźniej w czasie roboty po sklepach jeździć :)
Średnica wewnętrzna 8 mm, długość < 1m, trójników nie potrzebujesz, sprawdź drugi post w poniższym temacie, a dokładnie to co jest na niebiesko:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=33135
Maxoff wielkie dzieki za linka. dziwnym trafem nie trafilem na Twoj temat :) Troche mnie przerazaja te rorki bo nic z tego nie rozumie ale jak bede mial wszystko rozebrane to moze jakos uda mi sie do tego dojsc.
Myślę o mimi-me z D15B2 na D16Z6. Powiedzcie proszę czy poniższa lista jest kompletna:
głowica
aparat zapłonowy
pokrywa zaworów
świece
przewodami WN
wiązka silnikowa i kabinowa
przewody do zaworu ciśnienia oleju VTEC
P28 ECU
pasek rozrządu
kopułka i rozdzielacz
sonda lambda
uszczelka głowicy
uszczelka pokrywy zaworów
uszczelki pod kolektor dolotowy i wydechowy
kolektor ssący z wtryskami
kolektor wydechowy
Lista jest ok wg mnie, jedynie kilka uwag:
głowica
Kompletna, musi mieć zawór VTEC-a + trzeba oddać do zabielenia.
kopułka i rozdzielacz
To jest częścią aparatu zapłonowego który już masz na liście. Skoro kolektora ssącego nie rozpisywałeś to aparatu też nie ma sensu, ma być po prostu kompletny :)
kolektor wydechowy
Możesz założyć 4-2-1 z D16 lub ebayowy ale nie musisz, tego nie trzeba zmieniać aby mieć "mini".
wiązka ... i kabinowa
Z kabinowej tak naprawdę potrzebujesz tylko kawałek i to nawet z anglika będzie pasował. Można też zrobić to mając same wtyczki (zapraszam do tematu o mpfi).
przewodami WN
Wydaje mi się, że przewody WN z B2 będą pasować, trzeba by sprawdzić, gdyż nie pamiętam.
Potrzebujesz jeszcze obudowę górną rozrządu i dolot (oryginalny lub jakiś inny, ten z B2 nie pasuje) oraz trochę rurek do kupienia na metry.
a pierwsze strony ciezko przejzec ?
(...) zapraszam do tematu o mpfi (...)
Właśnie go wałkuję :)
a pierwsze strony ciezko przejzec ?
Przeczytałem całość ale u większości podstawą do modów jest D15B7 a u mnie D15B2 więc lista się trochę różni i chciałem mieć pewność, że wszystko uwzględniłem.
Wydaje mi się, że przewody WN z B2 będą pasować, trzeba by sprawdzić, gdyż nie pamiętam.
.
nie będą
Mnie znów nurtuje jedno pytanie. Jaki ma wpływ mini me na panewki?? Osobiście znam 3 osoby, którym po minime z b7 na z6 poszły panewki w sru. Ma ktos na to jakies uzasadnienie i rade co zrobic aby tego uniknac??
witam co to jest morzna foto pokazowe i jak ja mam to zaslepic ten caly otwór wylotowy oleju
mialem to samo z tymi panewkami... szlif walu i nowe jedyne rozwiazanie, a wytlumaczenie jest takie ze dol w d15 to pomylka jakas dlatego niektorsy po minime swapuja d16z6 i tutaj tez to samo zrobie tylko ze bedzie miazga a nie 1.6 , wzrost mozy o 30-50 % robi swoje nie oszukujmy sie
Czy to znaczy, ze po mini B7 na Z6 jest olbrzymia szansa na wywalenie panewek?
u mnie tez panewki polecialy po mini (choc nie wiem czy mialo to jakis wplyw bo silnik mial juz 220 tys nalatane, niemniej jednak nie bylo z nim wczesniej problemow) i zeswapowalem na z6 :)
dół w b7 czy b2 śmiało wytrzyma te 140HP z mini
nie uwazam, zeby mini kilowało panewki
zważcie, ze auta na mini nie maja przeważnie przejechane mało i poprostu zwiekszenie mocy moze sie jakos odbic na zużytych juz panewkach
moze ale nie musi...
moje stare mini do dzis jeździ i nic sie nie dzieje z panewkami.
Wywnioskowalem, ze poprostu nie ma sensu przesadzac z kompresja, ale wiadomot ot kosztem niutow.
moze ktos zwroci uwage na roznice w tlokach takiego b2/b7 a seryjnego z6/y2/y8, nastepnie przebieg przecietnego b2/b7 a pozniej zacznie myslec czemu wywala panewki i nie jest to przypadek
Chicalbym sie dopytac o kilka rzeczy i mysle ze ten post bedzie tu pasował... Wiec chce zrobic mini-me d16y7 / z6 i mam kilka nie jasnych pytan. Glownie chodzi mi o elektryke , czy da rady podpiac sie z vtec pod seryjny komp y7 ? czy musze zmieniac wiazke silnikowa i robic przejsciowke za obd1 na obd2? od zawory wychodzi 5 kabli w sumie moze da rade jakos to obejsc?
Ja sie troche podłącze;) A czy to raczej nie robi sie przejsciówki OBD2=>OBD1 ?? Wogole to moze ktoś powiedziec gdzie znalezc to zlacze obd2 w takiej hondzie coupe 97 d16y7 ? znalazlem jakies ksiazki serwisowe w necie to pokazuja ze pod kierownica gdzies jest 16-pinowe zlacze do kompa, ale nie moge go znalezc...pomocy
Witam posiadam już wszytko na mini me na z6 do mojego d15b7 oprócz koła rozrządu ;/ na moim kole z b7 nie da się idealnie ustawić rozrządu bo koło z b7 jest przesunięte o pół zęba odnośnie koła z z6. Wiem ze najlepiej by było kupić regulowane koło rozrządu ale na razie cena mi nie pozwala na taka modyfikacje.
Moje pytanie brzmi :
czy od innego silnika oprócz d16z6 podejdzie mi koło rozrządu tak żeby idealnie go ustawić ? czyli w jakich jeszcze silnikach jest takie samo koło rozrządu jak w silniku d16z6.
IMO koło z6 i b7 sa takie same jak pamiętam
i daje sie na pewno na tym ustawic wszystko
zgadza sie sa takie same... tylko ze znaczek na ustawienie rozrzadu jest jakby inaczej nabity ale to jest tylko kosmetyka bo zeby sa tak samo ulozone na obu klach... wiem bo miale zakladane obydwa i wlasnie tak jak piszesz na jednym idealnie a na drugim pol zeba czyli %-)
Dzięki za odpowiedzi jak zmienię głowice i ustawie rozrząd napisze :)
witam wszyscy robia mini me na vteca ja chcialbym zrobic na d15b2/d16z5 czy jest to mozliwe? wydaje mi sie ze powinno wszystko podejsc tylko czy ktos juz to robil i czy jest oplacalne w stosunku do przyrostu mocy czy lepszy jest w przypadku z6?
witam wszyscy robia mini me na vteca ja chcialbym zrobic na d15b2/d16z5 czy jest to mozliwe? wydaje mi sie ze powinno wszystko podejsc tylko czy ktos juz to robil i czy jest oplacalne w stosunku do przyrostu mocy czy lepszy jest w przypadku z6?
nie założysz głowicy DOHC na blok SOHC
nie prawda, jest możliwość założenia głowicy z5/a9 na blok SOHC, tutaj można sobie poczytać http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=8035
kurcze po przeczytaniu tej lektury to chyba lepszym rozwiazaniem jest kupic od razu doł od z5/a9 dohc bo rzezba nie jest taka mala jak w przypadku glowicy z6 vtec
dzordzmakowiec
29-01-10, 12:05
pytanie z dupy :D : czy dwóch słabo ogarnietych z mechanika mlodziecow potrafiłoby przejsc na pelen wtrysk w 13b2(-->13b7)? Dodam, ze z bratem bez wiekszego problemu ogarniamy np. odblokowanie 2 przepustnicy :D
szybko sie ucze :)
Ja powiem że nie. Ktoś powie że tak. Co z tego wynika?
dzordzmakowiec
29-01-10, 13:49
Że w takim razie bede musial dac komus do zrobienia:D, a wiec +/- (600zł?) do tyłu :/
nie prawda, jest możliwość założenia głowicy z5/a9 na blok SOHC, tutaj można sobie poczytać http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=8035
ok wiem, że się da ale chodziło mi o to, że bez grubej rzeźby takiej głowicy nie można założyć a tym bardziej na blok d15
kurcze po przeczytaniu tej lektury to chyba lepszym rozwiazaniem jest kupic od razu doł od z5/a9 dohc bo rzezba nie jest taka mala jak w przypadku glowicy z6 vtec
jeśli już to kup całego swapa d16z5/a9, albo zrób sprawdzonym sposobem minime na z6
przestudiowalem juz kilka tematow zwiazanych z mini me ale dokladnej odpowiedzi nie znalazlem na moje pytania, jak ktos wie to prosze o pomoc.
- jezeli w D16Z6 skok tloka wynosi 90mm a w D15Z6 skok tłoka wynosi 84,5mm, to czy ta roznica wplynie na kompresje po zalozeniu czapki od D16, jezeli tak to jakiej kompresji mozna sie spodziewac (probowalem to wyliczyc na tym internetowym liczydle ale wyniki wychodzily mi kosmiczne poniewaz nie ogarnialem wszystkich opcji tego liczydla) - w przypadku braku zmiany komporesji czy nie lepszym/tanszym wyjsciem bylo by wymienic tylko walek i klawiature ??
- czy zawor vtec od D15Z6 podejdzie p&p do czapki od D16Z6 ??
- przy mini me musial bym wymienic kompa na np P28, jezeli mam kompa od D15Z6 to wystarczy ze zakupie przejsciowke OBD2 a/b -> OBD1 ?, jezeli tak to z OBD2 a czy b :)
- z tekstow znalezionych w necie wynika ze jest jakis problem z paskami rozrzadu (z iloscia zebow) czy pasek od D15Z6 podejdzie do takiego mini swapa czy musi byc pasek od D16Z6 ??
- po zrobieniu mini me lepiej zostac przy wtryskach d15z6 - 190cc czy zmienic na d16z6 240cc ?? (oczywiscie calosc strojona po zabiegu)
Witam mam problem z przewodami wysokiego napięcia :/ robię mini me w moim d15b7 na Z6 i wszędzie piszą ze przewody z B7 nie pasują do Z6 a w sklepie dobrali mi przewody z ngk (bo innych nie chce ) RC-HE73
z tego co widzę na pudełku i na stronie NGK to te przewody nie beda do Z6 bo moim zdaniem maja byc: RC-RV603
prosze o pomoc bo jak nie będą pasować to mogę oddać.
i jesli jest mozliwosc czym się różnia te przewody ??
odsyłam do strony ngk:
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=kabel&lmf=HONDA&h=HONDA&m=Civic
zalezy jaka fajka, ale powinny pasowac jedno i drugie to vtec i maja chyba te same pokrywy bo gruboscia przewodu to raczej sie nie roznia
zalezy jaka fajka, ale powinny pasowac jedno i drugie to vtec i maja chyba te same pokrywy bo gruboscia przewodu to raczej sie nie roznia
od kiedy b7 to vtec??
na pewno różnią się kapturkiem na otwór świecy, co do długości fajki to nie jestem pewien
ja bym wymienił na takie od z6 wg. katalogu i po problemie
RC-HE73 to d15z6 czyli vtec przynajmiej tak podaja na tej stronce... czytaj dobrze
Problem rozwiązany:
Kable które próbowałem to oryginały mitsuboshi(chyba tak to się pisze ) i do głowicy z6 nie weszły bo gniazda w głowicy są węższe i fajka nie dostaje do świecy a w katalogu zamiennik do D15B7 NGK to RC-HE73
Próbowałem tez kable NGK RC-HE53 i tez ten sam problem
w poniedziałek jadę do nich żeby oddać te kable i zamówić RC-RV603 jak będą pasować napisze.
Dzięki za pomoc :)
Że w takim razie bede musial dac komus do zrobienia
Jak macie jeszcze jako takie rozeznanie w elektronice to powinniście sobie poradzić, kwestia zaparcia. Ja będę niedługo robił sam i zobaczymy, najwyżej nim nie odjadę:p Ale jak się uda to kaski zostanie i będzie na malowanie:D
Pomoze ktos z moim problemem na stronce wczesniej ?? Jakies info mam ale potrzebuje opinii kogos kto przerabial ten przypadek lub chociaz w teorii wie wiecej odemnie.... HELP :o
przeczytalem caly temat od deski do deski mimo to nei znalazlem wszystkich odpowiedzi na swoje pytania..
moim celem jest jak najwiekszy przyrost mocy
1 czy listwa wtryskowa wraz z wtryskami w d15b7 jest taka sama jak w z6? z tego co kojarze to chyba wtryski z z6 sa wieksze i nalezalo by je tez przelozyc?
2 czy zmiana przepustnicy na wieksza np z b16 da jakis przyrosty? czy wymiana samej przepustnicy jest bez sensu? gdzies czytalem ze przy przepustnicy najlepiej jest wkladac odrazu walek..
3 co da mi wymiana walka na jakis agresywniejszy i jakiego walka uzyc? co z walkiem nalezy wymienic i czy to sie oplaca?
4 czy w przypadku wymiany kolka rozrzadu na te z z6 jak kupie regulowane to cos mi to da? moge w jakis spobos kolem rozrzadu ingerowac w moc?
5 czy mozna kupic uszczelke pod glowice 2 warstwowa z y8? czytalem ze mozna sie pozbyc srodkowej warstwy z 3warstwowej ale nie chce takiego druciarstwa..
6 "Poza tym, 96-00 Civic EX’s ma kompresje o współczynniku 9.6:1, więc świece z tego
silnika będą lepsze z wyższą kompresją niż te z Z6. Części Hondy # 98079-5614P,
NGK ZFR6J-11" rzeczywiscie w czyms pomoze taka wymiana swiec? czy to tylko "kosmetyka" ?
7 o ile splanowac glowice aby troche podbic kompresje? celuje wyjsciowo w 10.5-11:1
8 obecnie moj silnik jest w bardzo dobrym stanie nie kopci nie bierze oleju i chcialbym aby tak zostalo po zmianie glowicy.. co poza uszczelniaczami zaworowymi wypadalo by jeszcze w glowicy wymienic?
przestudiowalem juz kilka tematow zwiazanych z mini me ale dokladnej odpowiedzi nie znalazlem na moje pytania, jak ktos wie to prosze o pomoc. :o
- jezeli w D16Z6 skok tloka wynosi 90mm a w D15Z6 skok tłoka wynosi 84,5mm, to czy ta roznica wplynie na kompresje po zalozeniu czapki od D16, jezeli tak to jakiej kompresji mozna sie spodziewac (probowalem to wyliczyc na tym internetowym liczydle ale wyniki wychodzily mi kosmiczne poniewaz nie ogarnialem wszystkich opcji tego liczydla) - w przypadku braku zmiany komporesji czy nie lepszym/tanszym wyjsciem bylo by wymienic tylko walek i klawiature ??
- przy mini-me musial bym wymienic kompa na np P28, jezeli mam kompa od D15Z6 to wystarczy ze zakupie przejsciowke OBD2 a/b -> OBD1 ?, jezeli tak to z OBD2 a czy b :)
- z tekstow znalezionych w necie wynika ze jest jakis problem z paskami rozrzadu (z iloscia zebow) czy pasek od D15Z6 podejdzie do takiego mini swapa czy musi byc pasek od D16Z6 ??
- po zrobieniu mini me lepiej zostac przy wtryskach d15z6 - 190cc czy zmienic na d16z6 240cc ?? (oczywiscie calosc strojona po zabiegu)
Wszelkim zainteresowanym z gory dziekuje za odpowiedz ;)
przestudiowalem juz kilka tematow zwiazanych z mini me ale dokladnej odpowiedzi nie znalazlem na moje pytania, jak ktos wie to prosze o pomoc. :o
- jezeli w D16Z6 skok tloka wynosi 90mm a w D15Z6 skok tłoka wynosi 84,5mm, to czy ta roznica wplynie na kompresje po zalozeniu czapki od D16, jezeli tak to jakiej kompresji mozna sie spodziewac (probowalem to wyliczyc na tym internetowym liczydle ale wyniki wychodzily mi kosmiczne poniewaz nie ogarnialem wszystkich opcji tego liczydla) - w przypadku braku zmiany komporesji czy nie lepszym/tanszym wyjsciem bylo by wymienic tylko walek i klawiature ??
- przy mini-me musial bym wymienic kompa na np P28, jezeli mam kompa od D15Z6 to wystarczy ze zakupie przejsciowke OBD2 a/b -> OBD1 ?, jezeli tak to z OBD2 a czy b :)
- z tekstow znalezionych w necie wynika ze jest jakis problem z paskami rozrzadu (z iloscia zebow) czy pasek od D15Z6 podejdzie do takiego mini swapa czy musi byc pasek od D16Z6 ??
- po zrobieniu mini me lepiej zostac przy wtryskach d15z6 - 190cc czy zmienic na d16z6 240cc ?? (oczywiscie calosc strojona po zabiegu)
Wszelkim zainteresowanym z gory dziekuje za odpowiedz ;)
Komp w D15Z6 to OBD2b
Poczytaj tutaj: http://www.d-series.org/forums/naturally-aspirated/59672-one-more-time-d15z6.html
leszek kojder
09-03-10, 09:32
Mam małe pytanie odnośnie braku czujnika cisnienia oleju w zaworze vtec, a dokaładniej to przechodze w moim d16y8 z obd2 na obd1 i montuję kompa p28 a ten komp potrzebuje a w obd1 na vtecu jest jeszcze czujnik ciśnienia oleju . Jak to pominąć żeby nie wywalało błędu
Siemano, czytałem temat od początku i nic nie znalazłem na temat silnika d15b3, powiedzcie mi jak tutaj sprawa wyglądą bo z tego co załapałem to w silnikach b2/b7 nie ma raczej wiekszego problemu z zrobieniem mini me, zaś ja mam u siebie w Vgen eg8 silnik d15b3 i on jest na gażniku dwugardzielowym kolektor ssący gaźnik i obudowa filtra powietrza wyglądają jak w d13 i szczerze mówiąc chciałbym ogarnąć u siebie mini me ale nie wiem jak ugryźć temat. Jeżeli by ktoś wiedział co i jak to mógłby mi to mniejwiecej nakreślić?
mini-me d15b3 = d13b2, praktycznie ta sama robota
Jak ustawić regulowane kółko rozrządu gdy wcześniej był wałek rozrządu z D16z6, teraz jest d16y8.
siema
majac d13z6 i te 125 koni jak zrobic 150 kucy? bez turbo
Supercharger, NOS, kompresor.
nie, nie
cos jeszcze sie dalo zeby zrobic 150 kucy a pozniej dopiero kompresorem
a tloki doprezajace brales pod uwage??i nie wiem byc moze wieksze wtryski ,wydajniejsza pompa paliwa moze inna listwa wtryskowa.
wal i korby z d15 podobno mozna wrzucic, bedzie wtedy takie d15 minime + tloki z d13 ktore troche CR podbijaja
witam. mam caly silnik d16z6 i chcialbym pdbic kompresje nie przekraczajac 12. czy tloki z d15b7 czyli PM3 podejda do tego ?
Wydaje mi się że wszystkie tłoki z D serii podejdą (jak nie poprawcie mnie :D)
moze i wszystkie ale czy podbija i o ile tą kompresje
Według kalkulatora te z D15B7 ( http://www.zealautowerks.com/dseries.html ), powinny podbić.
jak podejda to dobrze a wedlug kalkulatora do 11.70:1 mi wyszlo.
jak zalozylem temat to nikt nie byl w stanie pomoc to moze tutaj ktos sie wypowie...
no wiec jako ze u mnie swap pełna parą, to pojawił się problem, z podłączeniem Vteca, zeby nie bylo pytan to D15B do budy EG4, wiązka kabinowa jest od d15b7 i silnikowa tez, pociągniete sa juz kable od vteca, i wszystko pozostale jest ok, teraz zostalo tylko przeciagnac te kable do ECU, jest to seryjny P08,
i teraz tak, według schematów elektrycznych sa dane takie kable:
Spool solenoid - zielony/żółty
Oil pressure switch - niebieski/czarny + czarny(masa)
carny dałem pod masę, więc zostały 2 kable w/w. z tego co wyczytałem to nieb/czarny ma isc pod pin D6, a ziel/żół ma isc pod pin A4
i teraz tak, po pierwsze pytanie jak się podłączyć pod wtyczkę od kompa(te piny o ile pamietam są wolne - brak kabli tam), i drugie pytanie:
W manualu jest cos takiego jak purge control solenoid - co to jest, i czy to tez musze jakos podlaczyc, bo wszystkie wtyczki w sumie sa podlaczone poza 1, ale z tego co mi wiadomo to ma wisiec luzno. z tego co mi sie wydaje to to tez cos od vteca ale nie mam pojecia co, ma kable żół/czar (masa) + czer(pin A20)
z czym to sie wszystko je
tutaj zalaczam schemat dla pomocy:
http://img148.imageshack.us/img148/5655/beztytuusju.png
W manualu jest cos takiego jak purge control solenoid - co to jest, i czy to tez musze jakos podlaczyc, bo wszystkie wtyczki w sumie sa podlaczone poza 1, ale z tego co mi wiadomo to ma wisiec luzno. z tego co mi sie wydaje to to tez cos od vteca ale nie mam pojecia co, ma kable żół/czar (masa) + czer(pin A20)
z czym to sie wszystko je
tutaj zalaczam schemat dla pomocy:
http://img148.imageshack.us/img148/5655/beztytuusju.png
A20 to jest EVAP purge control solenoid ( http://www.automex.pl/techinfo/obd/mon.php )
A gdzie to jest, to już nie mam pojęcia :o , przy mini nie miałem takiego problemu :D
A20 to jest EVAP purge control solenoid ( http://www.automex.pl/techinfo/obd/mon.php )
A gdzie to jest, to już nie mam pojęcia , przy mini nie miałem takiego problemu
z tyłu po prawej stronie na ssaku obok rurki króra idzie do serwa, taki małe czarne z grzybkiem :D
no dobra, to to mnie nie interesuje, to w takim razie reszta mojego pytania, jak wogole sie wpic we wtyczke od kompa? :)
jak wogole sie wpic we wtyczke od kompa?kabelkiem z konektorkiem
kabelkiem z konektorkiem
tak z tym ze we wtyczce nie mam kabelka wystajacego, wiec mysle jak to zrobic, ale chyba wpadlem juz :) potem najwyzej sie zobaczy
Prześledziłem 20 pierwszych stron tego tematu i... i nic :D Lanie wody w kółko o tym samym zmarnowałem 20 minut życia a nadal nie rozwiałem Swoich wątpliwości :) Jeżeli ktoś jest naprawdę kumaty w sprawach silnikowych i temacie przekładania głowic to proszę o jakiś kontakt na PW bo mam kilka prostych pytań które muszę mieć klarowne do najbliższej wypłaty :D
ja bede niedlugo sie zabieral za mini me. czy pasek rozrzadu do silnika d15b2 z glowa od z6 ma miec 103 zeby czy 104? bo sa 2 dostepne w intercars? ktos wie? wydaje mi sie ze 104 ale wolal bym zeby ktos to potwierdzil.
potrzebujesz paska rozrządu do silnika D16Z6, który ma 104 zęby.
panowie,
1. do bloku d16y7 i głowicy z6 potrzebny jest pasek rozrządu d16z6?
2. czy wiązka kabinowa d15b2 wystarczy od mini me na z6 czy potrzebna jest od b7/z6?
i jak możecie to niech ktoś mi prześle listę rzeczy potrzebnych na mini me
z góry dziekuje
potrzebujesz wiązke D16Z6 lub B7+podłączenie VTECa home made.
liste rzeczy masz na 1 stronie
a w jaki sposob zrobic podlaczenie vteca?
mam wiazke silnikowa od z6 a kabinowa od b7 czy cos jeszcze potrzebuje zeby podpiac vtec??
mam wiazke silnikowa od z6 a kabinowa od b7 czy cos jeszcze potrzebuje zeby podpiac vtec??pociagnac dwa kajble od ecu do kostek gdzie wiazka kabinowa laczy sie z silnikowa
dzieki. mam nadzieje ze sobie poradze a jak nie bede pisal :)
Kuba, jakby co to wal na pw/gg to Ci wszystko wytlumacze.
Dobra Panowie, przewertowałem, przeczytałem cały temat od początku, dowiedziałem się jakie rzeczy są potrzebne do mini me. Ale...
mam słynny silnik d15z1 :D
mini robiła Aśka z forum ale niestety nie mogę wyrwać do niej żadnego kontaktu.
Nie mogę nigdzie znaleźć informacji jakie tłoki trzeba by było założyć do takiego mini me d15z1. Na seryjnych tłokach z1 i głowicy od z6 kompresja sporo spada, że jeździć się nie da wcale. Cała operacja w z1 jest o tyle prostsza, że vtec już jest i nie trzeba nowych kabelków ciągnąć do zaworu. Wynika, że przy mini me z Z1 na Z6 trzeba dodatkowo wymienić tłoki i korby od d15b2. Może ktoś to potwierdzić?
Wiem, że lepiej swapować na d16z6 ale chciałbym mieć jednak na bloku d15z1 wybite mieć i pokrywę VTEC-E :D
Sprawa kompletnego dolotu i wydechu jest już ogarnięta. Została tylko głowica...
kompletna głowica d16z6 z gniazdami świec, wałkiem itp
tłoki i korby d15b2 lub d15b7
uszczelka pod głowicę d16z6 lub d16y8
ecu p28
sonda 4-ro żyłowa
pasek rozrządu d16z6 ???
napinadz d15b2
pompa wody JC AUTO D14033 ???
dzięki z góry za pomoc
Scareguy_KHS
12-07-10, 18:27
a ja mam takie pytanie, mam wiązkę silnikową z z6 i już wiem że można ją sparować z b7 ale jak do niej ma się komp z6 który także posiadam? czy kostki podejdą czy wystarczy tylko te dwa przewody podłączyć od silnikowej do komp?
a ja mam taki problem, po ustawieniu rozrzadu zawsze mam 1 zabek albo w przod albo w tyl na kole walka rozrzadu:/
i nie da sie tego obejsc. esli dol jest dobry gora zle jesli gora dobrze to dol. ktos moze powiedziec co jest nie tak? i jeszcze pytanie jak kto przerabial aparat zaplonowy od d15b7 zeby podszedl mocowaniami pod d16z6?
a ja mam taki problem, po ustawieniu rozrzadu zawsze mam 1 zabek albo w przod albo w tyl na kole walka rozrzadu:/
i nie da sie tego obejsc. esli dol jest dobry gora zle jesli gora dobrze to dol. ktos moze powiedziec co jest nie tak?
a na które znaki ustawiasz na kółku rozrządu? w z6 ustawia się patrzac na ten znak na godzinie 7 i wtedy powinno być ok
no ustawiam dol na znak i tam na znak na godzinie 7 i nic. zawsze gora zabka rafia na gore zabka w kole walka rozrzadu:/ i nie idzie ustawic. ktos to juz robil moze pomoc za dobra flaszke? albo wie kto to ogarnie? zalezy mi na szybkosci w sumie bo cala reszta zlozona ;)
Witam.
Przeczytałem wszystkie 47 stron i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
1. silnik D14A8 głowica D16Z6 - jakiej długości śruby do przykręcenia głowicy - 10x120,5mm czy 10x140mm.
2. kółko rozrządu od D16Z6 - pasek rozrządu 104 zęby czy jakiś inny ?
Pozdrawiam
zrobilem minime z d15z6(slupek)+d15b7(osprzet)+d16z6(walek vtec ) - wiazke mam od d15b7(OBD1 brak vtec) ecu od d15z6(vtec-econo OBD2) da sie to jakos polaczyc by byl normalny vtec?? taki jak w d16z6??czy do tego musze miec komp od d16z6?
musisz miec kompa OBD1 P28 lub P06 z "dołożonym" VTEC
czy wszystkie bebechy z aparatu zapł od d15b7 będą pasowac do d16z6? bo moge kupic aparat bez modułu cewki i palca?? prosze o szybka odpowiedz
pozdrawiam
aparaty są takie same (bebechy też) - różnią się mocowaniami
a ktoś miał problem z tym że kopci mi na bialo? z tyłu auta, jakby bral olej ale nie jestem pewien czemu. czytalem ze ktos mial taki problem ale nie moę znaleźdz gdzie to jest w watku prosze o odpowiedz:/ glowica byla robiona uszczelki nowe...
Mam wiazke silnikowa od z6 a reszta b7 i kompa p06. Ktore kable podlaczyc z wiazki silnikowej do kompa zeby byl podlaczony vtec?? jakis dokladny opis by sie przydal :) jakeij grubosci kable jezeli to istotne ?!
hmm w moim temacie cisza więc może tu mi ktoś odp :) 1.4 90HP z civic'ka VII gen. Czy tej jednostce da się zrobić mini-me, warto, co to da konkretnie jej i czy to skomplikowane.
Czy tej jednostce da się zrobić mini-me
Wszystko sie da ale jaki sens d14 pakowac skoro za grosze można mieć dół d15 :) i na niego wsadzić z6 .skomplikowane zależy dla kogo ...
Witam mam pytanie co do minime czy jest różnica jeżeli wkładam go do d15b2 lub do d15b7?? czy jest wiecej roboty przy d15b2?
w b7 masz juz wielopunkt a w b2 jedno
to wiem tylko czy to ma jakies znaczenie podczas minime? wiecej czesci jest potrzebnych?
kolektor ssacy wizki obowiazkowo, listwa paliwowa.
to chyba z tych glowniejszych.
w b7 masz juz to wszystko
robiac minime z d15b2 zawsze warto kupic kolektor ssacy od z6 bo ma wieksze kanały niz b7.
no tak tylko ze robiac z b7 nie musisz koniecznie go kupowac
no nie, ale zawsze to lepiej wyjdzie ;) a swoj z b7 mozna zawsze sprzedac :D
a powiedzcie mi jakie czesci mógłbym wykorzystac z silnika d15z1 przy robieniu minime chodzi mi do silnika d15b2/b7?
a powiedzcie mi jakie czesci mógłbym wykorzystac z silnika d15z1 przy robieniu minime chodzi mi do silnika d15b2/b7?
jak do b7 to pewnie aparat a do b2 to jeszcze wiązki
a listwa paliwowa gdybym mial b2 podejdzie? a kolektor ssacy nie podejdzie? a powiedz mi lepiej kupic kompletny b2 czy goły silnik? wogóle co wchodzi w jego skład?
wtryski są mniejsze, kolektor ssacy pasuje ale ma tak wąskie kanały że nie ma sensu go zakładać
kompletny czy goły zależy od ceny, jak niewielka różnica to brałbym kompletny, te silniki i tak kosztują niewiele
No jeżeli bym kupił goły silnik to oprócz
-D16Z6 głowica (włączając pokrywę rozdzielacza, pokrywę zaworów, świece/przewody, wiązka VTEC, itp.)
-D16Z6 albo D16Y8 uszczelka głowicy
-P28 ECU
-D16Z6 pasek rozrządu
-Świece i przewody dla przełącznika ciśnienia oleju VTEC
to jeszcze kolektor ssacy i wtryski?
jak to jest z tym zapłonem po minime? idzie go w końcu ustawić jakoś normalnie czy kończy się skala i trzeba kombinować?
Jeśli zostawisz aparat d15b7 to rozwieć porzadnie bo moze zabraknąć Ci skali :) ale ustawi się na bank ;)
robiąc minime przy użyciu głowicy od D15B (jdmowy 130km przed 95 rokiem) najlepiej kupić świece od D16Y8 i pasek od Z6?
czy pod tą głowicę jakiś inny setup?
gdzieś na zagranicznym forum wyczytałem, że potrzebny jest też napinacz paska od Z6, prawda to?
czy mogę wgrać seryjną mapę od D15B i będzie to jeździć przyzwoicie?
które z elementów potrzebnych do minime z D15B2 na D16Z6/Y8 można wziąśćz silnikia D16Y7 ??
marcinbynio
14-09-10, 19:29
Witam czy to jest konieczne co poniżej jest napisane?? dołączam fotke również mi sie wydaje że w bloku d15b2 nie ma nic takiego POMOCY! I jeszcze takie pytanko czy pasek rozrządu jest od d15b2 będzie pasował? z Góry dziękuje
Bardzo ważne: Jeśli posiadasz blok od D15 (albo jakikolwiek inny z Serii-D), musisz się upewnić, że usunąłeś otwór dyszę olejową pomiędzy 2 a 3 cylindrem, zanim przystąpisz do swapa. Jeśli tego nie zrobisz, nie będziesz miał VTEC. Wystarczy wziąć śrubokręt, wkręcić go w dyszę, po czym wyciągnąć przy pomocy kombinerek.
http://www.maxrev.de/album_mod/upload/b3ba3dde06fb26c8407d922b90b9ff15.jpg
ale wydaje Ci sie czy widziales ze nie ma? jesli Ci sie wydaje to dowiesz sie jak sciagniesz glowice czy to konieczne, jesli juz sciagnales i tego nie ma no to problem z glowy bo nie wyciagniesz czegos czego nie ma. A pasek od D16Z6 (104 zeby o ile dobrze pamietam, znajdziesz w tym temacie)
marcinbynio
14-09-10, 20:01
kiedyś miałem rozebrany ale nie pamiętam;] dowiem się jak ściągne z góry dziekuje
czy to jest konieczne co poniżej jest napisane?? dołączam fotke również mi sie wydaje że w bloku d15b2 nie ma nic takiego
U mnie w D15B2 było i trzeba było to wydłubać.
szczypior88
19-09-10, 13:42
zrobiłem mini me y7---> y8 z kolektorem ssącym od z6 i mam pytanie. Na seryjnym kompie od y7 chodzi bardzo dobrze tlyko ze wiadomo ze nie ma vtec.
Jak wrzuce kompa obd1 z wgranym vtec, mam przejsciowke obd2 na obd1 to zaczynaja sie dziac cuda. Po odpałce obroty falują od 1000-3000 i tak w kółko. Wiem że musi byc cos z krokowym ale co? Podpiety jest dobrze, wężyki podprowadzone, wtyka cała. W czym tkwi problem?
Po zrobieniu mini-me blok d15, głowica d16y8, wałek d16y8, regulowane kółko rozrządu, ecu P08 (d15B). Pytanie : w którą stronę przestawić regulowane kółko rozrządu, żeby zgadzały się czasy wałka?
z moich informacji wynika iż złą drogą jest jazda na mapach od d15b ponieważ: zapłon jest wyprzedzony w kosmos i nie da się tego ustawić aparatem, co za tym idzie auto nie jedzie...
regulacja wałkiem nic nie zmieni bo nie zmieniasz czasu zapłonu w funkcji otwarcia/zamknięcie zaworów ale suwu tłoka....
jedyną dobrą mapa jest ta od d16 aczkolwiek trochę przelewa.
minime d15+d16y2/y8.
Zapłon jest ustawiony, chodzi mi o to jak zniwelować róznicę na wałku.
Ja mam takie jedno pytanie. Czy mając silnik d15z6 też muszę odkręcać tą duszę między 2 i 3 cylindrem ? Są w tym silniku zmienne fazy więc i może tej dyszy niema. 4 miesiące temu wymieniłem UPG i nie uśmiecha mi się znowu tego zwalać a tak to bym tylko wałki wymienił
wg mnie nie musisz, maz VTAKA - masz odblokowany ten kanal, dobrze byloby sprawdzic w manual (o ile jest tam taka informacja)
Mam pytanie. Robie Mini me d15b7-->d16z6. Chodzi mi o tłoki doprezajace (d16a9) czy beda pasowac?? czy musze kupic tloki od 1,3 albo blok??
wg mnie nie musisz, maz VTAKA - masz odblokowany ten kanal, dobrze byloby sprawdzic w manual (o ile jest tam taka informacja)
Dziękuje uprzejmie zaraz postaram się coś wygrzebać chodź nie ukrywam że sporo by mi brak tej dyszy ułatwił
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.