Zobacz pełną wersję : Wszystko o mini-me
okej rozumiem, jeszcze raz dzieki za pomoc!! a jesli chce narazie ustawic rozrzad na tym kole z6 to nie wiesz jakie bedzie najlepsze ustawienie dolnego znaczka zeby to jakos wmiare jezdzilo?
bartkonator
02-03-12, 12:46
głowica z6 blok d15b2
kółko od z6
Powiedzcie mi na co patrzeć przy ustawianiu na na ten wypukły trójkącik czy to półokrągłe wcięcie ? zielone/czerwone ma sie zgrac mniej wiecej z kreską(niebieska) ??
http://img689.imageshack.us/img689/1791/ehhph.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/689/ehhph.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
W sumie to już chyba wszystko wiem dzięki temu tematowi. :) Za tydzień minime. Zobaczymy co z tego będzie. Jak ogarnę to będą i foty.
tata_muminka
13-03-12, 11:55
hej, czy ktoś może mi powiedzieć czy właśnie prezz te prestawienie rozrządu o pół zęba auto może nie jechać? złożyłem minime i rewelacji nie ma, powiedziałbym nawet że jest słabo :(
Ustawiłeś zapłon po rozrządzie? Mieścisz się w skali aparatu?
hej, czy ktoś może mi powiedzieć czy właśnie prezz te prestawienie rozrządu o pół zęba auto może nie jechać? złożyłem minime i rewelacji nie ma, powiedziałbym nawet że jest słabo Będzie trochę gorzej ale bez tragedii. Osłona też musi być ta pod kółkiem od z6.
tata_muminka
13-03-12, 19:37
nie da rady ustawić dobrze zapłonu, za mało skali na aparacie :(
Troche to zajelo ale przeczytalem caly temat i jako ze zaczolem zbierac graty systemem ekonomicnym czyli po jednej (jak sie trafi taniej to cap i jest moje) to mam czas na takie pytanko.
Czym rozni sie glowica p2j-2 z d16z6 od glowicy p2j-2 z d15z6.
W moim temacie
civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?133371-p2j-z-d15z6-vs-p2j-z-d16y8
ktos stwierdzil ze niczym a ktos ze kompresje bede mial na nich rozne a ktos inny jeszcze ze kanaly sa inne w nich... Wiec jak to jest? Tam o samym odlewie glowicy byla mowa.
Walek wiadomo, mega lagodny w d15 i ostry w d16. A klawiatury, zawory vtec itp, sa jeszcze jakies "podobienstwa" w nich? Ta od d15 duuuzo tansza mimo tego ze chyba jednak identyczna :/
Help...
d15 to eco vtec, czyli tak jakbys vteca wogole nei mial z tego co sie orientuje;)
teraz moje pytanie :) blok b2 glowica z6 i kolo rozrzadu y7 zniweluje mi to przestawienie o pol zeba o ktorym byla wyzej mowa ??
D15z6 to eko fakt, i faktycznie to taki vatec dzielajacy nie na przyrost mocy tylko na zamulanie. Ale to tylko walek komp i wtryski to powoduja.
Ja sie zastanawiam czy nie taniej jest kupic glowice od vtec-e ktora mocno dopreza w porownaniu do glowicy d16z6 wsadzic do niej sam walek od d16z6/y8/w4 i mamy wtedy tak, jakbysmy oryginalna glowice y8 mieli?
Ma moze ktos glowice p2j oryginalna od D16y8 by pomierzyc kanaly dolotowe i wydechowe, srednice zaworow i co tam jeszccze ozna by zmiezyc? Ja mam glowice od eko i mozna by te pomiary porownac i byla by wtedy pewnosc czym sie one roznia (bo chyba tylko samym ekonomicznym walkiem)...
Dzieki.
Edit:
Wlasnie manuala studiuje, dzwigienki zaworowe w d15z6,d16y5/y6 sa takie same ale roznia sie od tych z d16y8 (maja synchronizatory) i nieco inna budowe.
Ale sama glowica ten odlew nadal nie daje mi spokoju...
Ja dołączam się do pytania Whipash'a. Co z tym kółkiem bo są różne opinie nie którzy pisza że z Y7 pozwoli ustawić a inni że tylko regulowane. U mnie dotyczy to jednak przeróbki na bloku d13 ale to nie ma większej różnicy chyba
W D15 jest e-vtec. Działa on na takiej zasadzie, że do 3000 obrotów mamy tak jakby 4 zawory ssące. Powyżej zawór blokuje krzywkę na pozostałych 4 i mamy osiem, czyli tak jak w normalnym nievtec-owym silniku. Można go przerobić na "zwykły" vtec zmieniając klawiaturę i wałek rozrządu. Ale biorąc pod uwagę ceny części chyba lepiej od razu szukać głowicy z D16. Głowica z D16Y8 jest inna. Ale czy lepsza? Ma mniejsza komorę spalania, co będzie powodowało większą kompresja, jak dobrze pamiętam CR będzie o 0,5 większe. Konstrukcja komory też minimalizuje ryzyko spalania stukowego. Ale jej konstrukcja (coś z kanałami) jest przewidziana do mocy w środkowej partii obrotów. W tym względzie lepsza jest ta od D16Z6. Jak wypadną znaki w duecie blok D15 i głowica D16Y8 to nie wiem. Tutaj (http://www.dodo-upgrades.nl/) gościu montował głowice z Y8 do D14A3. Bloki D13, D14 i D15 maja taka samą wysokość. W D14A3/A4 jest inna pompa wody i napinacz niż w D15B2/B7, wiec może dlatego mu to połączenie się udało (zakładał pasek rozrządu z D14A3 103 zęby).
Co do kółka od Y7... Najlepiej mieć takie do porównania z tym co mamy. Patrząc na klin zorientować w taki sposób, by było widać w jakim momencie wypada znak na kółku. W necie przeczytałem, że od Y8 się nada, ale czy jest takie same jak z Y7 to nie wiem.
Tutaj na temat głowic (http://www.d-series.org/forums/engine-building/21761-building-powerful-street-na-d16y8-z6.html)
Dlaczego gdy pytam o sam odlew glowicy to piszecie o walku i klawiaturze...?
Tego jak pracuje vtec-e tez nie trzeba tlumaczyc bo jest o tym mnustwo tematow.
Wracajac do samego odlewu glowicy o oznaczeniu p2j to komory zpalania w d15z6 i y8 na zdjeciach wygladaja identycznie. Probuje znalesc gdzies rozmiary zaworow do 15z6 i 16y8.
Wie ktos jakie sa w poszczegolnych glowicach.
W jdmshop nie znalazlem zaworow do tych silnikow wcale :(
Bo zrozumiałem twoje pytanie w taki sposób, że zamiast kupić głowice od D16, chcesz kupić od D15, bo jest tańsza. Rozmiary zaworów pewnie znajdziesz w manualach.
jesli kolo od Y8 podchodzi i niweluje przestawienie to od Y7 tez, w tej chwili ma takie zalozone do walka z2 w glowie b2 i zeczywiecie zniwelowalo przestawienie rozrzadu i zaplonu mam ustawiony na znaki i aparat rowno na srodku a na orginalnym kole z b2 brakowalo regulacji
W zasadzie to o to mi chodzi. Mam walek ostry od d16z6 i klawiature i brakuje mi wlasnie tego "odlewu".
Na dol od d15 lepiej jest zalozyc glowice y8 bo glowica d16z6 rozpreza lekko.
A ze sam odlew od y8 ciezko dostac plus jest w uj drogi to zastanawiam sie nad odlewem od z6eko bo obydwa maja symbol p2j i wygladaja identycznie (na zdjeciach).
Moja glowica eko wymaga remontu, nie chce auta na dluzej jak 2dni unieruchamiac. Chce wsadzic wyremontowana, pomodzona glowice w miejcse mojej aktualnej. Zly pomysl?
tata_muminka
14-03-12, 18:26
jesli kolo od Y8 podchodzi i niweluje przestawienie to od Y7 tez, w tej chwili ma takie zalozone do walka z2 w glowie b2 i zeczywiecie zniwelowalo przestawienie rozrzadu i zaplonu mam ustawiony na znaki i aparat rowno na srodku a na orginalnym kole z b2 brakowalo regulacji
a czy auto nie chciało Ci jechać przy przestawionym rozrządzie? bo ja jerstem załamany po minime. AUto po prostu nie jedzie, i myśle że to może być włąśnie przez ten przestawiony rozrząd
jesli kolo od Y8 podchodzi i niweluje przestawienie to od Y7 tez
Czy to znaczy ze te 2 kola sa identyczne, i jesli bede robil mini Y7 na Y8 to kolo moge zostawic z Y7 czy jednak trzeba bedzie regolowane ?
a czy auto nie chciało Ci jechać przy przestawionym rozrządzie? bo ja jerstem załamany po minime. AUto po prostu nie jedzie, i myśle że to może być włąśnie przez ten przestawiony rozrząd
jeszcze nie zrobilem mini-me, ale d15b2 z walkiem z2 i kolem Y7 dalo taki wynik na hamowni;) https://lh4.googleusercontent.com/-pKqtIyCNiVY/TxFvkIOeEvI/AAAAAAAAGk4/ptjifhtwNuI/s640/DSC00079.jpg
a tak przyspiesza http://www.youtube.com/watch?v=ELwu0gwFTfU&list=UUM3jgDMPAPjW0-azEIudO5Q&index=2&feature=plcp
ps. poszperalem w necie i kola Y7 i Y8 sa takie same, przestawione dokladnie o pol zeba
ps. poszperalem w necie i kola Y7 i Y8 sa takie same, przestawione dokladnie o pol zeba
Czyli nie powinno byc zadnych problemow z ustawieniem rozrzadu i zaplonu przy splanowanej glowicy o 2mm?
jak 2mm chcesz glowe planowac, jak tolerancja jest chyba 1,5mm?? jak przesadzisz to bedziesz mial to co ja z b2 obecnym czyli juz 4 raz uszczelke mi wysralo w ciagu kilku miesiecy, zap***, zapier*** co widac na filmie ale zywotnosc uszczelki nijaka i to oem :)
Na filmie to widać ze Ci strasznie licznik zawyża, chyba ze masz jakąś długą skrzynię z d14. Masz GPS i sprawdzałeś o ile przekłamuje?? Ja tam widzę ok + 15 przy 100kmh.
z sprwdzane z GPS rowne 6km/h klamie za to obrotek klamie o prawie tysiaka
a no chyba że tak :) bo coś się nie zgadzało :).
tata_muminka
15-03-12, 00:01
a była jakaś odczuwalna różnica z reg kółkiem lub od y7/8 i bez tego kółka przy zmianie wałka?
ps. poszperalem w necie i kola Y7 i Y8 sa takie same, przestawione dokladnie o pol zeba
Potwierdzam. Wg EPC numery części są takie same.
Też planuje mini, i rozkminiam jak przygotować się na problemy z rozrządem. Kółko z Y7/Y8 może pomóc, bo faktycznie jest faza przesunięta o pół zęba i jeżeli masz na oko właśnie pół zęba niezgrany rozrząd to warto spróbować. Niestety, wyczytałem ostatnio w temacie Lcfr'a o jego byłym D15B7+VTEC, że na początku użył kółka z Y7, shamował wyszła lipa, wrócił do kółka Z6 i auto zaczęło jechać (oba przypadki były sprawdzane na hamowni).
tata_muminka próbowałeś już czy jak zmienisz przesunięcie koła w drugą stronę to wtedy zapłon jest do ustawienia?
ps. poszperalem w necie i kola Y7 i Y8 sa takie same, przestawione dokladnie o pol zeba
Czyli nie powinno byc zadnych problemow z ustawieniem rozrzadu i zaplonu przy splanowanej glowicy o 2mm?
jak 2mm chcesz glowe planowac, jak tolerancja jest chyba 1,5mm??
Mało byc 0,2mm :)
tata_muminka
15-03-12, 16:24
a wie ktoś jak ustawić reg. kółko przy blku d15 i głowicy d16z6?
3 strony temu napisałem
(...)Ustawiasz je na znak na godzinie 7, luzujesz śruby regulacyjne, ustawiasz wał korbowy na znak i dokręcasz śruby od regulacji na kółku.(...)
aparat zapłonowy od D15Z6 pasuje do głowicy z Z6/Z7/Y8/Z9?
zalozylem dzisiaj czapke z6 na blok d15 i co sie okazalo, pasek 104 zeby, w temacie wyczytalem ze nalezy zastosowac regolowane kolo rozrzadu bo nie da sie zgrac znakow jest przesuniecie 0.5 zeba, ja zalozylem kolko od Y8 ktore jest wlasnie przesuniete o pol zeba i znaki ni cholery sie nie zgraly, mam to przesuniecie ktorego nie mialbym przy ori kole z6, i teraz pytanie zostawic tak opozniony rozrzd bo w sumie blok z tlokoami d13 i CR 11.8:1 czy zakladac ori kolo z6 i zgrac ladnie znaki
Czy zawór i uszczelka zaworu VTEC różnią się pomiędzy silnikami D i B serii?
Czy zawór i uszczelka zaworu VTEC różnią się pomiędzy silnikami D i B serii?
Z tego co się orientuję to tylko Dseria z dwoma wałkami miała inny ale najlepiej napisz do sivy PW na pewno Ci odpisze bo handluje tymi częściami.
Tu masz fragment ogłoszenia użytkownika sivy z OEM częściami:
7.USZCZELKI VTEC
B16A1 - 90zł
D16Z6, B16A2, B16A2 EK4, B18C4, B18C6 99zł
D16Y8 - 90zł
H22A2, H22A5, H22A8 – 105zł
ok juz wszystko jasne, poprostu ciezko stwierdzic czy rozrzd jest ustawiony co do zeba na znaczniku na wale, zalozylem kolo pasowe ustawilem GMP na szczerbinke i jak byk siadlo na kole Y7 jest ustawione idealnie;)
dla potomnych na kole Y7/Y8 znak na godz 7 musisz sobie zrobic sam bo go tam nie ma seryjnie, nakladasz na siebie kola ori z6 i Y7/Y8 tak zeby kliny sie zgraly i wtedy przerysowujesz znak z kola z6 ( po przylozeniu i zgraniu klinow idealnie widac przesuniecie zebow wzgledem kolek)
zalozylem dzisiaj czapke z6 na blok d15 i co sie okazalo, pasek 104 zeby, w temacie wyczytalem ze nalezy zastosowac regolowane kolo rozrzadu bo nie da sie zgrac znakow jest przesuniecie 0.5 zeba, ja zalozylem kolko od Y8 ktore jest wlasnie przesuniete o pol zeba i znaki ni cholery sie nie zgraly,Głowica głowicy nie równa, jedna mogłaby być więcej splanowana inna mniej, do tego dochodzi grubość uszczelki
Głowica głowicy nie równa, jedna mogłaby być więcej splanowana inna mniej, do tego dochodzi grubość uszczelki
juz wszystko jest ok, przeczytaj moj ostatni post :) , jednak kolo Y7/Y8 to jedyna wlasciwe kolo poza regulowanym;) nigdy mi sie tak znaki nie zgraly na rozrzadzie
czyli kólko z z6 nie zda egzminu ? bo przeciez juz pare osob pytalem i wszytko chodizlo na z6 o ile dobrze pamiętam
zda, ale kilka koni i nutkow pewnie ucieknie, dlatego ludzie maja 125KM na mini-me, a przy bloku b2 ktory jest nizszy a silnik doprezony powinno byc wiecej
dzisiaj wszystko odpalilem i jest dupa :) jak vatec sie zalaczy to ryczy jak szalony ale auto nie jedzie :( nie wiem co jest grane, moze to wina tego kolka rozrzadu y7 bo jak znaki mi sie zgraly idealnie to zaplon dzisiaj jak sprawdzalem to porazka, przy max wyprzedonym czyli przekreconym w strone grodzi silnika brakuje mi jakies 4mm to srodkowej kreski :( ale naprawde jak odlaczylem zawor to auto zap*** a jak tylko sie vtek zalaczy to ryk nieziemski ale auto nie jedzie
Z tego co się orientuję to tylko Dseria z dwoma wałkami miała inny
Która Dseria DOHC ma VTEC???
Która Dseria DOHC ma VTEC???
zadna, a ktos jest w stanei odpowiedziec na moje pytanie ?? czy przestawienie rozrzadu o pol zeba moze dac taki efekt ze po zalaczeniu vitka auto jedzie gorzej niz bez
Masz rozrząd przestrzelony więcej niż pół zęba
wlasnie rozrzad ma idealnie na znaki ale na kole Y7 bo na ori z6 byl o pol zeba opozniony, ale jutro zakladam oem kolo z6 i zobacze co z tego wyjdzie
A Ja byłem przekonany że d16z5 ma:mad:
A Ja byłem przekonany że d16z5 ma
Nie ma, on jest silny z natury :D
wlasnie rozrzad ma idealnie na znaki ale na kole Y7 bo na ori z6 byl o pol zeba opozniony, ale jutro zakladam oem kolo z6 i zobacze co z tego wyjdzie
i co założyłeś to kółko od z6?
tak kolo zalozone dzisiaj, jest zeczywiscie delikatnie przestawiony na ori kole z6 ale to nie jest nawet pol zeba i po zalozeniu tego kola zaplon udalo sie ustawic praktycznie na srodku regulacji i jest igla;) ale neistety po zalaczenu vitka szalu nie ma poza dzwiekiem, jutro wgram nowa mape zmodyfikowana A9 bo ta co mam to jakiegos niewiadomego pochodzenia
kazik2_h9w3
26-04-12, 23:03
Ja u siebie taki efekt(wyjący vitek a nie było szczególnie mocy) miałem jak jeździłem na serii D15Z6 a na mapie od D16Z6 więc może jak piszesz mapa jest kiepska
Kazik jakie kółko użyłes przy przejściu na wałek z d16z6
kazik2_h9w3
27-04-12, 21:12
Kazik jakie kółko użyłes przy przejściu na wałek z d16z6
Na początku serię z D16Z6 a teraz mam regulowane
Panowie, by założyć czapkie na d15b2/7 (już założone mpfi) z d16z6, co jest jeszcze potrzebne oprócz kompletnej góry ? Bo wszędzie jest opisane gdy zaczyna się od zwykłego silnika z dpfi. Z góry dzięki za odpowiedź.
kazik a z ustawieniem rozrządu było wszystko ok bo podobno są jakieś problemy z tym i trzeba kółko od y7 zakładać u mnie niby tez lata na tym kółku od z6
tu masz temat http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?140286-jaki-rozrz%B1d-w-d15z6-real-VTEC
kazik2_h9w3
28-04-12, 13:05
Z rozrządem było ok ale już ktoś miał problem z ustawieniem, może ja miałem jakiś fart czy coś a poza tym było to jakiś już czas temu ale mimo to nie przypominam sobie problemów
Czy zawór vtec z b18c4 podejdzie do d16z6?
Mam pytanie a nie chciialem zakladac oddzielnego tematu, chodzi o uszczelke pod glowice z d16y8 ta dwuwarstwowa, mam silnik d16y3 (sohc bez vtec'a) i. Na dniach bede wywalal stara uszczelke, chcialbym troche zwiekszyc stopien sprezania w moim "emerycie":). Czy uszczelka od y8 bedzie pasowala do mojego silnika, czy moge doprezyc jedynie po przez planowanie?
Podejdzie. Kształt ten sam. Ta uszczelka ma 3 warstwy, jest cieńsza po prostu. Jest jeszcze opcja aby wywalić z niej środkową warstwę, podobno to hula bez problemów. Może przetestuję w lato jak będę składał mini-me.
podobno to hula bez problemów.
Dzieki za odpowiedź, no ja aż tak nie będe eksperymentował, tez planuje minime na lato to jak Tobie wyjdzie to i ja spróbuje:).
MarianoItaliano
02-05-12, 21:59
Poczytałem troszkę na innych forach i tak się zastanawiam. Czy w D14 można wsadzić VTECa? Czy to ma sens? Jedni piszą, że da rade, ale osiągi w dolnym zakresie się pogorszą znacznie, inni znów że lepiej swapowac cały silnik, bo dół od D14 może długo nie wytrzymać. Pytam czysto teoretycznie, czy to będzie się trzymać kupy. Weźmy np dół D14A3 i głowicę od D16Y8.
Czy ma sens, to musisz stwierdzić sam. Dla niektórych modzenie d16 jest strata czasu i pieniędzy, bo można wsadzić b18. Na tej stronie (http://www.dodo-upgrades.nl/) gościu opisuje właśnie modyfikacje d14a3, w którym najpierw wsadził ssący od d16z6, później przeszedł na OBD I, a następnie zrobił minime. Wynik 136km i 140nm. Dół od d14 i d15 jest tak samo wytrzymały. Przy czym w teorii d14 można wyżej zakręcić, bo ma lepszy stosunek długości korbowodu do wykorbienia wału korbowego. d15 ma 1.59 a d14 1.75. Prawie taki sam, jak w b16. Sam mam zamontowana głowice od d16z6 i nie odczułem osłabienia dołu. Po to jest właśnie Vtec, zęby mieć moc przy średnich i wysokich obrotach.
Pytam czysto teoretycznie, czy to będzie się trzymać kupy. Weźmy np dół D14A3 i głowicę od D16Y8.
urzytkownik Marco ma taki setup, dół d14, czapka z6 i mpfi i uwierz że bardzo dobrze jedzie. Tu masz temat:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?30225-D14A1-D15B2-HB-Civic-RED
MarianoItaliano
03-05-12, 16:41
No ale ta kabelkologia mnie przeraża. wiadomo jaka jest wiązka w D14A3. Jakiś wytwór kur...y i szatana ;/
Z dobrymi narzędziami wszystko da rade ogarnąć :)
urzytkownik Marco ma taki setup, dół d14, czapka z6 i mpfi i uwierz że bardzo dobrze jedzie. Tu masz temat:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?30225-D14A1-D15B2-HB-Civic-RED
tylko że Marco ma na "starym" d14 czyli d14a1 w serii na gaźniku.. Podobno bardziej wytrzymałe niż te nowsze ;)
tylko że Marco ma na "starym" d14 czyli d14a1 w serii na gaźniku.. Podobno bardziej wytrzymałe niż te nowsze ;)
To fakt, no i podobno mozna z nich wyciagnac wyzsze stopnie sprezania, ale ne wiem ile w tym jest prawdy. Jednak mysle ze robienie minime na d14 to nizc zlego, skoro da sie na d13 to mozna na d14:).
a przypadkiem d13 i d14 nie ma takich samych tlokow? bo pierscienie napewno ktores d14 ma takie same bo u mnie siedza z d14 na tlokach d13
Takie same ma pierścienie i korbowody (138mm) ale tłoki się różnią. Tłoki z d13 włożone do d14 wystawały by z bloku w górnym martwym położeniu.
Poprawcie jak sie myle mam d15z6 slupel caly z walkiem i klawiatura od d16z6 kolko od d16z6 czy zeby prawidlowo ustswic rozrzad potrzebuje kolko od y7 tak?
jezdze narazie na kolku z d16z6 i niby jest dobrze ale tez szalu nie robi
Ja mam kółko od z6 i wszystko jest ustawione jak być powinno i działa tak jak powinno:)
markotny ale ty masz blok D16.
Sebek_WWL a na kółku od Z6 zgrywa Ci się na znaki rozrząd? Co z zapłonem jest ustawiony dobrze? Jest gdzieś w połowie skali(po ustawieniu lampa)? Co prawda mam wałek od Z2(non VTEC) ale jeżeli bloki są tej samej wysokości, to u mnie z kółkiem Y7/Y8 znaki zgrały się idealnie. A i do tego zależy jak u Ciebie powinno być kółko seryjnie ustawione bo nie wiem, z płaszczyzną głowicy? Widzę że ciągle z tym problem jest, dlatego już zamówiłem regulowane do przyszłej budowy minime.
moze mi ktos wytlumaczyc gdzie dokladnie zastosowac trojnik do wody, mam minime d15b2 na z6 z rurka wody od b2 z jednym wyjsciem i mam zaslepiony waz ktory wychodzi od kolektora co ogrzewa odme (jak kupilem byl zaslepiony). Niech mi ktos powie jak to powinno byc polaczone zeby bylo dobrze.
gdzie dokladnie zastosowac trojnik do wody
Jeżeli dobrze kojarzę, to w rurce Termostat-pompa wody. Akurat o podłączeniu obiegu cieszy było sporo w temacie, także szukajcie, a znajdziecie Panie ;)
pomocny może być też ten wątek (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?33135-D15B2-mpfi-(na-D15B7)-co-jeszcze-mo%BFe-by%E6-potrzebne)
Sebek_WWL a na kółku od Z6 zgrywa Ci się na znaki rozrząd? Co z zapłonem jest ustawiony dobrze? Jest gdzieś w połowie skali(po ustawieniu lampa)? Co prawda mam wałek od Z2(non VTEC) ale jeżeli bloki są tej samej wysokości, to u mnie z kółkiem Y7/Y8 znaki zgrały się idealnie. A i do tego zależy jak u Ciebie powinno być kółko seryjnie ustawione bo nie wiem, z płaszczyzną głowicy? Widzę że ciągle z tym problem jest, dlatego już zamówiłem regulowane do przyszłej budowy minime.
jestem po wymianie rozrządu i tu ciekawostka kółko walka o ok 1/2 ząbka jest przesunięte w prawo ale co najlepsze po zdjęciu koła pasowego na wale znak jak by był o 180 stopni przesunięty i tak wcześniej ten silnik jeździł wiec tak samo ustawiłem zapłon jest ustawiony lampą i jest na środku aha ja mam słupek d15z6 i tylko wałek i kółko z d16z6 i na takim modzie był strojony czy mam się czym martwic (tym ustawieniem wału)
oto zdjęcia wałka i wału zobaczcie czy tak powinno być czy mam wał obrócony o 180 stopni
http://i136.photobucket.com/albums/q171/Sebek_WWL/P1010213.jpg
http://i136.photobucket.com/albums/q171/Sebek_WWL/P1010216.jpg
Jakbys jeszcze pół obrotu zrobił wałem to znaki by się pokryły.
wal ustawiasz na strzalke na pompie oleju jest na godz 13 u ciebie to wieksze czerwone kulko za nim powinna byc strzalka, na ktora ustawiasz wyciecie w zebatce jest tak z boku zeba czyli chyba to co w kolku wiekszym, a kolo rozrzadu bedziesz mial wlasnie tak przyspieszone jak blok i glowica nie planowane
Koledzy, przechodząc z d15b2 na b7 potrzeba:
Kolektor ssący,wiązka silnikowa i kabinowa,komp,sonda 4 żyłowa,rurka do termostatu.
Co jeszcze? np.aparat zapłonowy?
Dzięki
Tak aparat też... jest osobny temat wystarczy poczytać....
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?33135-D15B2-mpfi-(na-D15B7)-co-jeszcze-mo%BFe-by%E6-potrzebne
Dzięki szukałem tego opisu ale w turbo na swap-teraz wiem czemu nie znalazłem:p
Mam pytanie jakie są koszta modyfikacji d15b2 na b7 + Vtec ?
to zależy za ile uda Ci się dorwać graty, ale raczej poniżej 1500zl nie zejdziesz
Słyszałem że do mini-me najlepszy jest ssący od d15z6 JDM minimalnie ale najlepszy i bo sie już potraciłem czy do mini-me muszą kupować zapłonowy z d16z6 czy od d15b7 może być. Uzywałem szukaj !! lecz dziwne rzeczy mi wyszły.
Aparat zapłonowy d16z6 i d15b7 różni się obudową i modułem, możesz założyć z d15b7 ale pasuje tylko jedno mocowanie z trzech.
Dzięki za konkretną odpowiedz. A co z ssącym ?
Chyba chodzi Ci o kolektor z D15B. Pierwsze wersje miały ssaka identycznego jak D16Z6/Y3, a potem w 2stage VTEC był taki sam ssak jak w D16Y8/D16W4. W USA przeważa opinia, że Y8 jest lepszy. U nas były już testy na hamowni i wyniki były bardzo podobne, pisano, że przy Y8 jest lepsza reakcja na gaz.
NIe chodzi mi konkretnie o D15z6 jest taki silnik i ponoć z niego jest ssak najlepszy no ale jak co założe Y8
Wiem że jest silnik D15Z6 :D Ssak chyba bliźniaczy z Y8 ale ma EGR, jeśli chodzi o średnice kanałów to poszukaj na forum bo już to było, a nie chce strzelać czy takie same czy nie :P
Jakie świece najlepiej użyć do minime ( głowa Z6 ) są jakieś może sprawdzone , zalecane czy poprostu BKR6E-11 takie jak w katalogu NGK do D16Z6 ?
Te do Z6 są odpowiednie ;) Chyba, że ktoś próbował czegoś innego, ale w sumie znaczenia to nie ma.
Porównuję ostatnio osiągi mojego D13Z6 z filmikami z Youtuba i jestem załamany. Po prostu za wolno wkręca się na obroty. Rozrząd i zaplon ustawiony, nawet specjalnie kupiłem lampę stroboskopową. Regulowane kółko na pokładzie, także dokładniej się już nie dało. Wydech na pełnym przelocie. Przełożenie główne 4,25.
Filmik poglądowy nakręcony kalkulatorem:
http://www.youtube.com/watch?v=JWihYi1prdo&feature=g-upl
Co moze być przyczyną takiego stanu rzeczy? Proszę o pomoc, bo mi już skończyły się pomysły... :(
Co moze być przyczyną takiego stanu rzeczy? Proszę o pomoc, bo mi już skończyły się pomysły...
Po pierwsze nie oglądaj filmików robionych z górki ... :rolleyes:
Ale źle sie wkręca na postoju też czy w sensie że przyspieszenie słabe ? Po filmiku tragedii nie widać . A na jakiej mapie śmigasz ?
w sensie że przyspieszenie słabe
O to, to! :) Wydaje mi się, ze powinno troszkę lepiej to śmigać. Na wszystkich filmikach w sieci - D13Z6 bardzo szybko wkręcają się na obroty na dwójce, a u mnie trochę to trwa.
na jakiej mapie śmigasz ?
Mapki od Jogala właśnie.
No i jak zwykle dzięki Jogalowi wsio się wyjasniło :) Padła dioda D11 w ECU, stąd taki słaby vtec- a konkretnie jego zupełny brak :)
thompson17
26-09-12, 23:07
Witam, Panowie mam prośbę, właśnie robie u siebie przekładke z d15b2 na b7 i tutaj moja gorąca prośba, mógłby ktoś mi podrzucić info odnośnie podłączenia sondy lambda 4-żyłówki?
już mówie o co chodzi, mam sonde od b7 i cały silnik z wiązką b7, ale sonda na końcach kabelków ma wsuwki po prostu została źle wypięta :)
prosze o podrzucenie info na temat jak wpiąć te wsuwki w kostke, tzn jaki kolor przewodu z wiązki silnikowej ma sie łączyć z jakim z sondy :) z góry dziękuje :)
edit:
znalazłem, jak by ktoś też szukał:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?10255-sonda-lambda-d15b7
Planuję zrobić mini me Z6 na D14A3. Jakiej konkretnie graciarni mam nagromadzić aby złożyć wszystko do kupy? Czy muszę mieć kompletną wiązkę od D16Z6 czy mogę wykorzystać tę z D14 + przejściówka na OBD1?
Tutaj masz wszystko ładnie opisane (http://www.dodo-upgrades.nl/)
witam was
jestem tu nowy ogólnie i modzę hanie d15b7 na z6 i pytanie do tych co mają regulowane kółka na rozrządzie co by mi foto podesłali jak je wyregulować żeby dało to jakiś efekt, gdyż na strojenie narazie brak mi kasy.
Szukałem tego tematu ale bez skutku.
z góry dzięki
witam was
jestem tu nowy ogólnie i modzę hanie d15b7 na z6 i pytanie do tych co mają regulowane kółka na rozrządzie co by mi foto podesłali jak je wyregulować żeby dało to jakiś efekt, gdyż na strojenie narazie brak mi kasy.
Szukałem tego tematu ale bez skutku.
z góry dzięki
post nr 992 :)
Dzięki
Dla mnie to i tak czarna magia, chyba się wkopałem z tym mini me, bo chyba prościej i taniej było by tylko wrzucenie wałka do d15b7 a mam już wszystko zebrane pod mini me, gdzie brak mi tylko uszczelek i rozrządu.
pozdro
Witam mam takie pytanie mam d15z1 i chce zrobic minime na z6 czytalem ze z d15z1 mozna zostawic czysty blok i nic wiecej bo gdy zrobimy z6 na gratach z z1 czyli wal korby tloki to wtedy cr jest bardzo male a wiec czy do tego bloku moge wlozyc wal i korby z tłokami od d13 ? Podniesie to kompresje ? Jakie CR mozna uzyskac na tym czy to wogole ma sens?
Zostawić możesz blok i wał, na korbach i tłokach z B2/B7, ewentualnie właśnie tłoki D13+korba B2/B7 jak to bywa robione przy okazji zwykłego słupka 1.5.
Przeszperaj ten temat dokładnie, może coś jest bo ja tylko na szybko w autobusie zajrzałem :D
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?6467-D15Z1-niby-nie-modyfikowalny-)
do d15z1 nie wrzucisz sobie ot tak tlokow ani korb z 1.3 ani z innego silnika, zeby go doprezyc tak jak kazde inne 1.5.
bo to nie jest kazde inne 1.5.
najprosztszą i najszybszą opcją jest wrzucenie klawiatury i ssącego/wydechowego z z6. otrzymujemy wtedy takie "pelne z6" o pojemnosci 1.5, czyli podrabiane D15B.
W tym silniku żeby go jakoś dopręzyć to tylko jakimiś rzadkimi tłokami z d17, ewentualnie tłoki z d15b, wszystkie inne tłoki będą sporo wystawać, ponieważ w z1 są korby takie jak w d16z6 137mm, w zwykłym d15b2/b7 korby mają 134mm. Żeby zrobić z tego normalne minime to musiałbyś wsadzić wał i korby z tłokami z d15b2 lub b7. Już lepiej załatwić sobie inny blok niż przekładać to wszystko...
W tym silniku żeby go jakoś dopręzyć to tylko jakimiś rzadkimi tłokami z d17, ewentualnie tłoki z d15b, wszystkie inne tłoki będą sporo wystawać, ponieważ w z1 są korby takie jak w d16z6 137mm, w zwykłym d15b2/b7 korby mają 134mm. Żeby zrobić z tego normalne minime to musiałbyś wsadzić wał i korby z tłokami z d15b2 lub b7. Już lepiej załatwić sobie inny blok niż przekładać to wszystko...
czekalem az ktos to napisze i mnie wyręczy.
dodam tylko ze gddyby do bloku Z1 wkladac tloki od D15B to musiala by zostac glowica od Z1, zeby to doprezyc, przy innej glowicy juz nie uzyskalibysmy tego efektu
uzupelniajac, CR wyszlo by wtedy okolice 11,5:1
gdyby jeszcze obrobic glowice na wieksze kanaly i zawory to juz bylo by fajne rozwiazanie.
Panowie podpowiedzcie mi. Zbieram graty do minime, ale teraz mam wątpliwości czy dół wytrzyma, ogólnie zmieniałem pierścienie 30 tys temu, mechanik patrzył na panewki i mówił że było ok wtedy. Silnik d15b7, mierzyłem kompresje i ma 12 z hakiem na tłokach. I teraz robić dół czyli panewki? czy jeszcze polata na głowicy d16z9? czy może jak walnie kupić dopiero jakiś słupek z wałem i tłokami? albo jeszcze kupić dół i wymienić panewki i od razu tłoki z 1.3 żeby podpić kompresje?
ale teraz mam wątpliwości czy dół wytrzyma
Napisz jeszcze, co ma wytrzymać?
głowica d16z9 i co dalej ...
no tak jak w temacie robię mini me.
dół mam d15b7- jak na razie z górą.
ale mam głowice splanowaną i kanały powiększone (d16z9)
ssący też d16z9 i też pogrzebane kanały
do tego kolektor 4-1 ebay
kompa z wgraną już mapką pod mini me
i pytanie czy dół d15b7 wytrzyma, czy od razu robić panewki czy polatać tak a w między czasie znaleść już dół d15b7/b2 i robić tam panewki i wymienić tłoki na z d13 i jak padnie to szybka reanimacja i podmianka?
Weź poczytaj forum może. Jest x tematów o autach z mini-me. Prawidłowo przygotowany silnik, spokojnie ogarnie 130-150km w zależności od setupu.
To czy Ci padnie zależy od stanu w jakim się znajduje, jeśli robiłeś remont, i na dzień dzisiejszy nie pali oleju przy odcince to wrzucaj czapkę na to co jest.
witam , ja za to mam inne pytanie mam eg4 d15b2 z gazem II gen. chce przejsc na wielowtrysk ale odrazu na czesciach z d16z6 czyli potrzebne mi wszystko to co do auta bez gazu i czy nie bedzie jakis problemow z zalozeniem pozniej do kupy tego ? i teraz drugie pytanie podobno czy gaz i kolektor 4-2-1 bedzie wporzadku ?? bo przy okazji bede wymienial caly wydek na 2'' ??
jak chcesz sie bawic w dlubanie i pozostac przy gazie to tylko przerobienie instalki na sekwencje. W innym wypadku wg mnie nie ma sensu - mikser skutecznie kastruje osiągi :)
czy gaz i kolektor 4-2-1 bedzie wporzadku ??
bedzie
i na dzień dzisiejszy nie pali oleju przy odcince to wrzucaj czapkę na to co jest. To nie jest żaden wyznacznik, bo niejeden poprawnie złożony silnik na dobrych gratach przy odcince kopci... co poradzic :)
jak chcesz sie bawic w dlubanie i pozostac przy gazie to tylko przerobienie instalki na sekwencje. W innym wypadku wg mnie nie ma sensu - mikser skutecznie kastruje osiągi :)
bedzie
orientujesz sie moze jaki jest koszt przerobienia na sekwencje ?? i czy wtedy juz calkowicie bedzie dobrze wszystko ?? w aucie chce dlugac i zmieniac bo chce je miec na dluzej a jeszcze trafila mi sie zdrowa buda to tez warto w to inwestowac
w zasadzie musisz wymienc wszystko, co pod maską, ja zapłacilem 800zl jak u siebie robil ale ogarnial mi znajomy gazownik i płaciłem tylko za części. ile normalnie taki zabieg kosztuje nie mam pojęcia
To nie jest żaden wyznacznik, bo niejeden poprawnie złożony silnik na dobrych gratach przy odcince kopci... co poradzic :)
a mi przy odcince coś słabo puszcza dym, jak narazie to lata 10 tys bez dolewania, ale to przecież nie od panewek zależy a ja się o nie boje.
ale to przecież nie od panewek zależy a ja się o nie boje. A to jest zupełnie inna sprawa :) tylko czemu akurat o panewki wyjątkowo się martwisz, a o reszcie nie wspominasz ?
a reszcie? a co może się wysypać jeszcze?:p
Witam ponownie jednak nie bedzie d15z1 kupilem eg4 d15b2 i mam juz praktycznie komplet na minime. Ogolnie samochod ma służyć tylko na rajdach np kjs i powiedzcie mi jak najlepiej dopreżyć ten silnik i gdzie moge kupic walek Comp cams stage 2 bo nie moge nigdzie znalezc go a słyszałem ze sporo daje
tloki pm7/p29
najlepsza opcja.
walek albo na forum albo ebay.
Witam.:p
Z racji tego ze hrv zostaje w moich rekach chcialbym dodac jej konikow. :) Aktualnie jest zupelna seria (d16w1-kopia d16y7(wyprowadzenie napedu 4x4)), kupuje do tego teraz kolektor wydechowy od d16w5(4-2-1).
i moje pytanie brzmi:
Co oprocz głowicy, uszczelek i paska rozrzadu z z6/y8 potrzebuje do kompletnego mini-me?:eek:
Trapi mnie podłaczenie vteca i temat komputera :x no i najlepiej by było gdyby dokupic kolektor ssacy od w5/z6/y8. Ale czy razem z wtryskami i przepustnica?
Silnik w idealnym stanie.
z tego co wyczytałem rozrzad ustawiony był by przy tej operacji wedle znakow(na blok d16 zakladam glowice od innego d16 w5/z6/y8)
wiec mogł by ktos powiedziec jak by to wygladało kosztowo? ewentualnie za ile ktos zrobił by mini?
Byłbym wdzieczny za pomoc w zobrazowaniu przeprowadzenia tego typu moodow.
Panowie tak z innej beczki ( może i było ale proszę bardzo o szczere słowa) czy zawór od d15z6 V-tec bedzie pasował( i jest taki sam) do d16z6 różni się taki sam , kupować itp.. dzięki wielkei
rozumiem, że nie za bardzo pomozecie:) chodzi o to co trzeba kupic, a co i gdzie i za ile da sie zrobic.
Witam :)
Chciałbym zrobic w swoim silniku (D15z3) mini-me .
Mam takie pytanie czy to jest do ogarniecia no i czy bedzie jakis efekt ??
Wstępnie szukając info na ten temat dowiedzialem sie ze :
- aparat zaplonowy jest taki sam jak w z6 wiec zostaje .
- wiazka jest prawie taka sama jak w z6 ..??? nie jestem do konca pewny
- potrzebne bedzie głowica i pasek rozrządu od z6 , komp p28 , sonda lambda 4 zylowa , uszczelka od y8 pod glowice.
Pewnie jeszcze o czyms zapomnialem .
Albo może tak na poczatek zmienic tylko kompa i sonde lambde i zobazyc jakis efekt bedzie ...???
bo jest juz zrobione : dolot , kolektor ssacy od z6 , kolektor wydechowy ebay 4-2-1 , uklad wydechowy od vti , skrzynia od del sol d16y8.
Wszelkie uwagi i rady bedę mile widziane :D
Pozdro :)
zmiana kompa nic ci nie da.
d15z6 to eco vtec? mozna zawsze pokusic sie o zmiane tylko klawiatury na tą z z6. wraz z wałkiem.
raczej to jest d15z3 eco vtec 90 km
tez o tym myslalem lecz bardziej zastanawiam sie nad zrobienie mini me lecz to juz drozsza sprawa .
a klawiatura i walek to juz tansza opcja.
i teraz bede musial sie zastanowic
Jedyna opcja to swap, z d15z3 nie zrobisz nic sensownego ponad to co już masz, dlaczego? Poczytaj forum, także o bliźniaczym d15z1, przy mini-me tylko blok zostanie seryjny. Te silniki są dobre do ekonomicznej jazdy a nie krzesania z nich mocy :) Z nowszymi econo z6/z8 jest już o niebo lepiej.
kubczak88@wp.pl
02-11-12, 16:46
siema! robiłem mini me z D15B2 na B7, potem na Z6 i nie wszystko gra jak powinno... mianowicie, po ogarnieciu pełnego wtrysku trzasnęła uszczelka pod głowicą więc postanowiłem zmienić czapke i wpadła od Z6. Po przekladce wyskoczył błąd nr 14- zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód- ale po wymianie krokowca dalej to samo... obroty po odpaleniu, na zimno stoją na niecałym 1k RPM i spadają, w trakcie nagrzewanie się silnika, aż ten całkiem gaśnie... nie wiem co to może być! można jeździć, ale trzeba pamiętać żeby mieć non stop wciśnięty pedał gazu (chodź trochę)... regulowałem obroty śrubą na przepustnicy, ale bez zmian, linka gazu też próbowalem regulować- nic nie daje :/ proszę o pomoc!
witam
w sobotę godzina 16,00 start z kumplem nad pracą z podmianą głowicy itd i stąd pytanie, jak najlepiej ustawić regulowane kółko rozrządu? podpowie ktoś kto ma po strojeniu, bo na to na razie brak $. Czy po prostu ustawić na znaki bez żadnego wyprzedzania czy opóźniania otwarcia zaworów? Proszę o pomoc, bo nie zbyt to czaje:(
Myślisz że przez blisko 115 stron nikt o to nie pytał? :D
stronka 100 np...
Myślisz że przez blisko 115 stron nikt o to nie pytał? :D
stronka 100 np...
no tak wiem, bo czytałem cały temat od 1 strony, ale nikt dokładnie po strojeniu nie napisał jak najlepiej ustawić kółeczko, czy wyprzedzić o stopień czy może opóźnić.
Bo w każdym silniku może być inaczej (zależne od np. wydechu, dolotu). Jak dokładnie ustawić wyprzedzenie/opóźnienie możesz tylko sprawdzić na hamowni. W temacie jest napisane, jak ustawić regulowane tak, by znaki na kółku rozrządu i wale korbowym pokrywały się ze znakami fabrycznymi z D16Z6.
Dzięki, szkoda że nie ma jakiejś złotej recepty na ustawienie kółka, ustawie na znaki wtedy.Napisze jak uda się pojeździć, bo w weekend podmianka głowicy itd.
Panowie pomocy, mam problem i nie wiem co jest przyczyną. Rano po nocy gdy odpalę to chodzi nie równo, klekocze jak by nie paliła na wszystkie lecz gdy jadę prztyka coś jak by w skrzynce bezpieczników w środku. Pomocy, bo ja nie mam pomysłów co to.
Pierwszy szach na zapłon. Kable, świece, kopułka, palec ...
No i jak pyka w środku, to może akurat się wysypał przekaźnik pompy paliwa. Do przelutowania.
Najprawdopodobniej komp p28 nawalił, na tym p06 chodzi dobrze, ale moc jak w b7. W przyszłym tygodniu wpadnie kolejny i wszystko się okaże. Dzięki za pomoc :cool:
Koledzy wolnymi krokami przymierzam się do zmiany głowicy w d15b2 na d16z6.
Mam pytanko czy wiązka silnikowa z d15b7 (która zalega mi w garażu) przyda się do takiego zabiegu?
Czy pasek rozrządu i pompa wody jest taka sama w d15b2 i d16z6-pytam bo niedawno wymieniałem i szkoda było by się tego pozbywać?
Jeśli ktoś z kolegów byłby tak miły i zrobiłby mi liste części do w/w minime to byłbym wdzięczny może być na pw.
Nie chce mi się czytać ponad 100stron :p
Zdecydowanie sobie jednak poszukaj i poczytaj, bo widać że nie bardzo jesteś w temacie, a tu i w innych wątkach znajdziesz wszystkie odpowiedzi.
Jak jeszcze nie masz mpfi to ta wiązka z B7 się może przydać, albo wszczepiasz całą(plus 2 kabelki VTEC) albo bierzesz z niej tylko elementy których nie ma wiązka z B2.
Pompa zostaje, pasek musi być do Z6.
Dzięki -reszty poszukam :)
Z wiązki od B2 bierzesz wtyczki od sondy lambda i czujnika temperatury (ten 2 pinowy) doczepiasz do wiązki od B7 (jako wtyczki do vteca i czujnika ciśnienia) i masz piękną wychuchana wiązkę jak w D16Z6. Pompę wody zostawiasz, pasek musisz zmienić, będzie za długi. Poszukaj w wątku jaki musi być napinacz paska. Nie pamiętam, ale chyba musi być z Z6.
Witam. Jestem w trakcie skladania D13 Mini Me.
Czesci beda te :
- blok D13B2
- wal korbowy D15B2
- korbowody D15B2
- glowica D16Z6
- uszczelka D16Y2 (2 layer)
- ITB
- 11.46:1
Moze mi ktos powiedziec, czym najlepiej wystroic silnik z ITB
na Etanol E85 (85% etanol, 15% benzyny) ? P28 + chip czy
lepiej jakis Piggyback ala "Greddy E-Manage Ultimate" czy
Hondata ?
Pozdrawiam
witam ponownie
Problem z zimnym silnikiem zginą przy wymianie kompa, ale pozostał problem z wolnymi obrotami. Po odpaleniu silnik wskakuje na 2 tys obr i powoli spada tak do 800 obr. ale gdy jadę i kręcę wysoko i wcisnę sprzęgło to obroty lecą łeb na szyje aż auto zgaśnie, czasami uda się że nie zgaśnie, ale i tak strasznie nisko spadnie co kolebocze silnikiem i często falują obroty 500 do 1200. Robiłem minime d15b7 na z6. Silniczek krokowy podmieniany z b7 i oczywiście czyszczone oby dwa. Co może być taką przyczyną spadania tych obrotów? czytałem że to zawór FITV może być zabrudzony. Proszę o jakąś poradę.
Pozdrawiam
Odepnij wtyczkę od krokowca i odpal silnik jak jest zimny. Jeżeli zapali i w miarę nagrzewania się obroty będą spadać, to FITV masz sprawny. U mnie gasł podczas schodzenia z obrotów jak miałem źle ustawiony rozrząd.
dzięki, sprawdzę dziś co się dzieje po odpięciu krokowca na zimnym. Co do rozrządu to mam regulowane kółko i starałem się dobrze to ustawić, ale może być troszkę opóźniony jak dobrze pamiętam o jedną kreskę góra. Macie jeszcze jakieś podpowiedzi?
odepnij wtyczkę od krokowego na ciepłym silniku i ustaw 500rpm śrubką wolnych obrotów na przepustnicy...
Mam ej6 z d16y7. Założyłem mini me z6 i mam problem bo pokazuje mi błąd nr 9 czyli czujnik pierwszego cylindra w aparacie na kompie p28 z przejściówką. Obroty falują 1500-3000 jakby krokowy. Aparat mam od z6, w aucie ucięta stara kostka i założona ta od z6 i tu pierwsze pytanie kable powinny zostać tak jak były w starej kostce czy trzeba poprzekłądać piny? Ma ktoś jakiś schemat czy coś? Rozrząd sprawdzałem kilka razy, czujnik w aparacie wymieniłem i nic, potem cały aparat i dalej to samo. Źle ustawiony luz zaworowy też może to powodować? Kolejne pytanie obroty chyba nie skacza tak przez ten błąd? Zmieniłem kompa na stary i tam już obroty są dużo lepsze. Ssący mam z z6 a przepustnice zostawioną od y7 i ona ma w sobie krokowy czy to jest fitv? Krokowy w kolektorze zaślepiony. Ssący miałem już przej założony na starym kompie i wtedy nie było problemu z obrotami dopiero jak zalozylem obd1. Prosze o szybką pomoc bo auto stoi a jest mi potrzebne :/
Piny w aparacie są inaczej poprowadzone w OBD1 i OBD2 jak sobie przypomnę gdzie to widziałem, to napisze.
EDIT.
coś znalazłem
http://www.d-series.org/forums/diy-forum/145601-obd2-harness-obd1-distributor-conversion-harness.html
Na prawde wielkie dzięki! Nic nie mogłem znaleźć. Idę modzić
Mam problem po mini-me w moim d15b2. A więc, silnik nie pracuje równo podczas jazdy, nie ma płynności, jak stałem dzisiaj na przejeździe to trzęsło całą budą. Obroty lubią spaść prawie do zera. Mam rególowane kółko, ale nie mam pewności czy dobrze ustawiłem. I teraz pytanie... czy objawy wskazują na złe ustawienie rozrządu??
witam ponownie
mam jeszcze jeden dziwny objaw, gdy auto jest nagrzane i przy kręceniu do końca od 5 tys obrotów temperatura spada w oczach prawie do zera, jak by wskazówka obrotomierza popychała wskazówkę temperatury w dół i przy spadaniu znów się podnosi. Dziwny objaw, jak by szła w górę to można by było powiedzieć że jest zapowietrzony układ, ale w drugą stronę. termostat działa raczej poprawnie, bo nie nagrzewa się chłodnica od razu tylko stopniowo jak termostat puszcza. Panowie macie jakąś podpowiedz co to mogło się posypać?
A zauważyłeś może ubytki płynu chłodzącego?
płynu to nie, minime mam od niedawna tak że nie da się wyczuć minimalnego ubytku. Chyba znów komp, dziś podmieniłem czujnik temp i dalej to samo zaraz po zalaniu płynem i przegazowaniu gdy troszkę się silnik nagrzeje. Kable nie były ruszane żeby było zwarcie gdzieś. Ja sam już jestem bezsilny, od mechanika do mechanika i ciągle inna teoria. wrzuciłem filmik
http://www.youtube.com/watch?v=d18q_-sOM7A&feature=youtu.be
Widzę, że masz tarcze indiglo. Może z nimi jest jakiś problem. Który czujnik wymieniłeś? W głowicy są dwa. Ten z jednym kabelkiem jest od wskaźnika temperatury, ten z dwoma wysyła sygnał do komputera. Odłącz kabel od tego jednoprzewodowego i podepnij miernik. Jedną końcówka do czujnika, drugą do głowicy i sprawdź, czy zmienia się opór w takich warunkach jak spada wskazówka od temperatury. Jeżeli będzie ok, to zrób to samo przy zegarach. Odepnij wtyczkę od zegarów i sprawdź jaki jest i czy się zmienią opór na kabelku od czujnika we wtyczce.
Widzę, że masz tarcze indiglo. Może z nimi jest jakiś problem. Który czujnik wymieniłeś? W głowicy są dwa. Ten z jednym kabelkiem jest od wskaźnika temperatury, ten z dwoma wysyła sygnał do komputera. Odłącz kabel od tego jednoprzewodowego i podepnij miernik. Jedną końcówka do czujnika, drugą do głowicy i sprawdź, czy zmienia się opór w takich warunkach jak spada wskazówka od temperatury. Jeżeli będzie ok, to zrób to samo przy zegarach. Odepnij wtyczkę od zegarów i sprawdź jaki jest i czy się zmienią opór na kabelku od czujnika we wtyczce.
Witam, tarcze już długo długo są zamontowane i przed minime było wszystko ok, tak jak podpowiadasz sprawdze dziś ten czujnik na jednego pina gdyż jest on luźny a wtyczka jest wogóle jakaś dziwnie zrobiona, bo wczoraj wymieniłem ten większy na dwa piny i nic to nie dało. Przeszukiwałem forum i gdzieś czytałem że ten na jednego pina to od załączania wentylatora i to musiała być jakaś bujda, tak to jest jak się wypowiadają ci co nic nie wiedzą. Dzięki za pomoc. Po pracy będę walczył :-)
Od wentylatora jest w obudowie termostatu. Masz wszystkie masy podpięte do silnika? Miałem podobny przypadek, co prawda nie w Hondzie. Silnik nie był zmasowany z budą, wskaźnik szalał po całej skali jak się silnik nagrzał.
Już się wyjaśniło, była to luźna wtyczka w czujniku od temp ta na jednego pina. Dzięki wielkie za pomoc wszystkim :D
Witam! Zgłaszam się jeszcze raz z problemem. Moje mini-me to d15b2 + z6 , ssący z6, kolektor 4-2-1, i regulowane kółko rozrządu i kompa p28 seryjnego. Mój problem tkwi w tym że na ciepłym silniku lubią spadać mi obroty po włączeniu świateł, nawiewu itp. Raz spadną na sekundę i wrócą, a nieraz już nie wracają. Druga sprawa dotyczy luzów zaworowych. Wyregulowane są jak w książce, czyli 0,20 na ssaku a 0,25 na wydechu. Zawory bardzo mi klepią, bardzo je słychać. Trzeci problem jest z dźwiękiem wydawanym z wydechu. Na jałowym nie ma ciągłego " buuuuuuuuuu "( nie wiem za bardzo jak to słowami opisać) tylko " bu bu bu bu bu bu" Auto normalnie jedzie i normalnie przyspiesza, ale jak przyspiesza to i tak jest takie " bu bu bu bu bu" :p mam nadzieje że tym razem ktoś mi na jakieś pytanie pomoże;p Aha, auto nie było jeszcze strojone;/
to że spadają obroty to normalne , alternator dostaje obciążenie i na chwilkę spadają obroty , ale skoro piszesz że nie raz już nie wracają to może już wysiadać alternator , akumulator , ew spróbuj przeczyścić silniczek krokowy ;)
codo zaworów po wyregulowaniu zmieniałeś olej ?
z tym bu bu bu to dziwna sprawa szkoda że auto nie było strojone może ma niedobór czegoś :p albo zapłon źle ustawiony
Nie zmieniałem po regulacji. Wymiane planuje za jakieś 400km . Akumulator nowy, może to alternator;p
Myśle że po strojeniu wszystko się okaże , tylko denerwują mnie te zawory;/
Michalll_1991
11-12-12, 16:10
o mini duzo nie wiem ale wystroic to trzeba, masz regulowane kolko a skad wiesz jak nim pokręcić.
Co do zaworów albo jestes przeczulony albo lipnie ustawiles innej rady nie ma na nie
Mini na seryjnym kole z6 jest przestawione o pół zęba, po przyłożeniu regulowanego do z6 klin do klina jest przesunięcie na regulowanym o pół zęba bez kręcenia kółkiem;) chyba że mam problemy ze wzrokiem;p ustawione na godzine siódmą. Przyspiesza dobrze, mocą problemu nie ma;)
Mini na seryjnym kole z6 jest przestawione o pół zęba, po przyłożeniu regulowanego do z6 klin do klina jest przesunięcie na regulowanym o pół zęba bez kręcenia kółkiem;) chyba że mam problemy ze wzrokiem;p ustawione na godzine siódmą. Przyspiesza dobrze, mocą problemu nie ma;)
To ciekawe bo regulowane kółka dostępne na rynku mają takie samo ustawienie w pozycji zero jak koła Z6 i B7.
Jeszcze nie spotkałem innej wersji.
Tak czy inaczej jest już w tym temacie opisane jak ustawić rozrząd z kółkiem regulowanym :)
To zależy, czy kupiłeś regulowane do Z6 czy do Y8.
To zależy, czy kupiłeś regulowane do Z6 czy do Y8.
a są takie?
Ja jak kupowałem było opisane tylko że do D serii.
Są i mogą być stosowane zamiennie, więc pewnie dlatego nikt sobie tym głowy nie zawraca. Ustawiasz jakie ma być wyprzedzenie/opóźnienie na hamowni, wtedy nie interesują cie znaki na kole.
Np. AEM ma rozróżnione kółka dla Y8 o numerze 23-804BK i Z6 o numerze 23-800BK
Planuje zrobić minime z głowicą z6 na bazie mojego b2, ale żeby wszysto miało ręce i nogi potrzeba troche $$, bo głowice trzeba przygotować i z dołem też coś podłubać bo troszkę mi dymka puszcza.
Dlatego chcę to zrobić w dwóch etapach-najpierw przejść na pełny wtrysk już na podzespołach od z6.
Czy mogą być jakieś przeszkody-rzeźby żeby zrobić w/w pierwszy etap?
Z góry dzięki.
Planuje zrobić minime z głowicą z6 na bazie mojego b2, ale żeby wszysto miało ręce i nogi potrzeba troche $$, bo głowice trzeba przygotować i z dołem też coś podłubać bo troszkę mi dymka puszcza.
Dlatego chcę to zrobić w dwóch etapach-najpierw przejść na pełny wtrysk już na podzespołach od z6.
Czy mogą być jakieś przeszkody-rzeźby żeby zrobić w/w pierwszy etap?
Z góry dzięki.
Według tego tematu ogarniesz przejście na obd1.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?33135-D15B2-mpfi-(na-D15B7)-co-jeszcze-mo%BFe-by%E6-potrzebne&highlight=mpfi+maxoff
Aby dwa razy nie wydawać kasy od razu kupuj kolektor ssący z D16Z6,Y3 lub Y8. ECU może być P06, można tanio wyrwać a w przyszłości oddać do przerobienia (obsługa VTEC,mapka pod mini-me).
Dobrze zaopatrzyć się w wiązkę silnikową, ja dorwałem w swoim czasie od anglika za bezcen i wykorzystałem wtyczki (m.in do wtrysków), cały koszt elektryki zamknął mi się w cenie kostek OBD1:)
W przypadku EG4 czy EG8 jak dla mnie przeszkód poważnych nie ma. Jakieś minimum obycia z mechaniką się przydaje aby się wszystkiego nie bać :D
Teraz jestem na etapie żmudnego przygotowania mini-me i koszty na tip top są faktycznie spore, głowicę jak kupisz nawet za 300zł to bez sprawdzenia szczelności, dotarcia zaworów i wymiany uszczelniaczy to bym nie wkładał (chyba że pewniak :)). Dodatkowo będę też dół rozbierał dla inspekcji panewek i wymiany pierścieni, tuleje też lepiej pomierzyć. No i do tego dochodzą koszty różnych uszczelek itp.
Jeśli chodzi o wiązkę silnikową akurat zalega mi w garażu od b7 wiec wykożystam.
Pozostałe części będą już od z6.
Głowicę z6 jak już w przyszłości kupię to napewno pójdzie na warsztat bo z życia wiem że później to się odwdzięcza.
Dzięki airman za info-bardzo przydatne.
jeszcze jedno jak z kablami wn i aparatem zapłonowym-trzeba coś rozwiercać?
Koledzy czy wiązka kabinowa z automata różni się od manuala (dot.d16z6).
Aparat z B7 na upartego dopasujesz pod głowicę VTEC ale właśnie w grę wchodzi rozwiercanie i mocowanie na 2 śruby, szczegóły na bank już na forum były nie raz.
Czy kable od B2 podejdą to nawet nie wiem, chyba inna długość fajek, mam już kable do Z6 ale nie porównywałem :D
Odnośnie wiązki kabinowej, to najlepiej zostaw swoją i przelutuj kabelki wg. schematu do mpfi.
Chodziło mi czy aparat z6 podejdzie pod głowicę b2?
Bez przeróbek nie podejdzie. Łapy mocujące są pod innym kątem. Nawet jak trafią w otwory pod śruby, to nie ustawisz zapłonu. W przeróbce w drugą stronę tzn. przy zakładaniu aparatu z B7 na głowice Z6 można było zrobić taki trik, że przekładałeś środek aparatu z B7 do obudowy niesprawnego aparatu z Z6 i działało (tylko nie pamiętam, czy coś jeszcze nie trzeba było zrobić, np. poprzekładać fajki od przewodów WN, poszukaj info na ten temat). Głowica z B2 i B7 jest taka sama. Może się udać w taki sposób, że kupisz aparat z Z6, zmienisz mu obudowę na tą z B2 i zadziała.
Czyli chcąc zrobić na razie mpfi na gratach z6 muszę kupić sam aparat b7 a później jak wpadnie głowica z6 to albo zmiana aparatu też z z6 lub obudowa z6 i środek b7?
Dokładnie.
Marcus209 obudowa B2 odpada bo jest inna w środku.
A kable wn z b2 nadadzą się do aparatu b7?
Czytając o konwersji b2->b7 nie wyczytałem o zmianie kabli.Pytam bo w przeciwnym razie musiałbym kable kupować 2x.
A kable wn z b2 nadadzą się do aparatu b7?
Czytając o konwersji b2->b7 nie wyczytałem o zmianie kabli.Pytam bo w przeciwnym razie musiałbym kable kupować 2x.
Tak są zamienne.
możesz jeszcze zrobić tak że założysz sobie MPFI (B7 lub Z6 najlepiej) na B2 a między czasie szykować słupek, blok B2/B7 z głowicą Z6, kupić zajechany blok, byle nie po panewce ze zdrowym wałem lepiej go nie szlifować, wymienić same pierścienie ew. panewki też na nominał, w głowicy obowiązkowo uszczelniacze zaworowe no i uszczelka najlepiej oem Z6 lub Y8, cieńsza, wtedy masz zdrowy silnik, póżniej przekładasz go, osprzęt ju mas wcześniej
możesz jeszcze zrobić tak że założysz sobie MPFI (B7 lub Z6 najlepiej) na B2 a między czasie szykować słupek, blok B2/B7 z głowicą Z6, kupić zajechany blok, byle nie po panewce ze zdrowym wałem lepiej go nie szlifować, wymienić same pierścienie ew. panewki też na nominał, w głowicy obowiązkowo uszczelniacze zaworowe no i uszczelka najlepiej oem Z6 lub Y8, cieńsza, wtedy masz zdrowy silnik, póżniej przekładasz go, osprzęt ju mas wcześniej
Tak właśnie planuje tylko dół zostaje mój b2.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Proszę o pomoc, bo czytałem cały temat, ale mimo wszystko potrzebuję potwierdzenie:
Dół D16Z2, głowica Y8.
Pytania:
Do tego jaki potrzebuję aparat, czy może zostać z Z2, czy musi być z Z6, czy może jakiś z B7, albo z czego obudowa i z czego wnętrze?
Z czego pasek rozrządu i od czego rolka?
Czy przerabiać na ODB1, czy można zostawić to na OBD0?
Co jest łatwiej zrobić i co do tego potrzebuję?
Jaki komp? P06 czy P28, a może jak może zostać ODB0 to zostaje PM6?
Oczywiście chcę to wszystko stroić.
Czy jeszcze czekają mnie jakieś niespodzianki?
Hmm, nie lepiej szukać jakiegoś taniego bloku, np. D16Y7, dalej pozostajesz w D16 bo ten D16Z2 ma jakieś wklęsłe(odprężające?) tłoki,
wiązkę też lepiej zmienić na OBD1 bo jest bardziej dostępna ( nawet z D15B7+ 2 kabelki do vtec),
komp też może być P06 i przerobić na P28, te są już droższe,
no i cała góra vtec czyli jak piszesz np. Y8 i do tego też uszczelka pod głowice i pasek rozrządu, aparat zapłonowy, kolektor ssący Z6/Y8 do wyboru
elektryka w zależności jaką masz OBD 1 lub 2
a silnik D16Z2 może jeszcze pogonisz dalej bo jest już ich mało
Według kalkulatora to akurat na Z2 wychodzi większa kompresja niż na Y7
ale jeżeli z jakiegoś powodu dół z Y8 będzie lepszy to dlaczego?
Podobno Z2 ma grubszy wał, ktoś to potwierdzi?
jak ustawić zapłon na b7/z6 minime ? metodą prób i błędow ? na lampe ? :) a rozrząd normalnie na znaki ? ;) poskaldalismy wlasnie minime ze znajomymi i coś słabo jedzie oraz odcinka przy 4 tys ;/
Czy mini-me stosuje sie tylko w silnikach z vtec'em?
:) minime stosuje sie w silnikach bez vteca żeby mieć vteca ;]
i dlatego zapytałem bo kompletnie nie wiedziałem o co chodzi z tym mini-me,dziękuje za odpowiedź ;) a jeszcze pytanko wsadzając takie mini-me do silnika 1.6ies 116km (dokładnie nie wiem jakie jest oznaczenie silnika) jak uzyskam przyrost mocy? i jaki będzie tego koszt
w kostki od kompa, piny a4, d6
potem bierzesz jakiegos druta, przeciagasz przez sciane grodziową i wpinasz do kostek na kielichu
O jaki kielich chodzi -jakieś foto?
Dot.podłączenia kabelków do vteca z wiązki b7.
Blok d15B2/b7 głowica d16z6
aparat zapłonowy z d15b2/b7 będzie pasował? Na ilu srubach da się go złapać?
Bebechy b7 tak ale obudowa nie.
Bebechy b7 tak ale obudowa nie.
coś więcej? Na ile śrub złapie?
lepiej by było przełożyć bebechy ew sprzedać ten aparat dołożyć i kupić z6
na jednej śrubie nie wiem czy dobrze ustawisz zapłon
Na dwie dolne da rade, widziałem takie coś...
Na dwie dolne da rade, widziałem takie coś...
ja też ale głowica była bodajże z d15z6
Jak wsadze głowice z d16z6 to juz tak kolorowo chyba nie będzie...
Jakby na 2 srubach miało być to bym się nie przejmował... Ale na jednej?
sprzedać ten aparat dołożyć i kupić z6
Popieram ale na razie nie sprzedawaj tego starego jak by się oka okazało że td42 będzie coś nie tak to sobie bebechy przełożysz ze starego.
Jakby na 2 srubach miało być to bym się nie przejmował... Ale na jednej?
Pytales na ile srub zlapiesz to Ci powiedzialem :D Nie polecam Ci jednak jezdzic na 1 srubie, lepiej kupic aparat od z6 lub mozna jakos przerobic mocowanie i przykrecic aparat od b7
Michalll_1991
22-04-13, 10:21
flansze z blachy 2mm i jazda ;) ja tak mialem aparat z b7 w d16a9 ogarniety i pieknie siedział :)
witam chce zrobić swap mam obecnie silnik d15b7 i chciałbym założyć głowice od z6 czy z7 i z8 sie różnią co muszę mieć jaki to jest koszt mniej więcej czy korektory mogą zostać z b7 i czy np . robieniu takiego swapu zrobić sobie porting głowicy
Głowica Z6 najpopularniejsza, najwięcej tego, Z7 rzadkość, Z8-było takie coś? Z9 ma lepsze CR niż Z6, może to kwestia rocznika, lekko poprawiona Z6 ('95)
do montażu potrzebujesz najlepiej całą górę z tego silnika - głowica + uszczelka + pasek, aparat zapłon. kolektor ssący, osprzęt podejdzie z B7, wydech najlepiej chińczyk 4-2-1, wiązka podejdzie z B7 ale do dorobienia sterowanie vtec (2 kabelki i trzeci masa), komp. może być P06 po przeróbce na P28
porting może być, na gładkich kanałach czasem ciężej odpala
no i musisz pamiętać o usunięciu dławika między 2im i 3im cylindrem
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11949261/smietnik/1234.jpg
będę o tym przypominał bo ja ten błąd popełniłem i nie miałem vitolda :p
ok a jakie są to mniej więcej koszty z kupnem tych części oraz planowaniem głowicy od początku ? to mówicie ze porting jest zbędny w tym wypadku czy coś to daje?
Nie było D16Z8, tylko D15Z8 ale to VTEC-E
Mam pompy
PM3
Średnica zewnętrzna rotora.
PM3 - 77,9mm
Grubość rotora:
PM3 - 6,5mm
P01
Średnica zewnętrzna rotora.
P01 - 72,9mm
Grubość rotora:
P01 - 7,9mm
PODOBNO! te dwie pompy maja wydajność 45l tylko która jest lepsza?
o co chodzi z jakas podkładką zwiekszającą ciśnienie?
bierz PO1 z d16z6 badz Z9 :P podkladasz podkladke pod sprezyne :P
Mam ssący z6,komp p28,wiązkę b7, aparat, sonde.Czy da radę zrobić pełny wtrysk na tych częściach bez wymiany wiązki kabinowej? jakoś ją przerobić-baza to d15b2.
kup wiazke kabinowa b7 badz z6 :P chyba ze lubisz sie bawic w elektryke :)
można taki zabieg zrobić, przerobić kość do kompa z D15B2 na OBD1 ale musisz mieć te kostki na OBD1, kabelki można przelutować, sterowanie vtec też można dorobić, miałem tak u siebie
no mozna ale czy jest sens skoro kolega Inside4 ma juz kompa P28? wiazka kabinowa to nie taki znowu majatek ;)
Nie majątek ale zabawy trochę ;)
LukasEG8 a nie ma gotowej przejściówki? lub czy masz może schemat przelutowania?
przelicz sobie kosza tej calej rzezby i zobacz co sie bardziej oplaca :P ale to juz Twoja decyzja, gotowej przejsciowki na pewno nie ma. wiazka kabinowa b2 jesli dobrze pamietam ma 2 kostki do kompa, P28/PO6 ma 3. jesli sie myle niech ktos poprawi :)
w skrócie, http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?17111-przejsciowka-OBD0-gt-OBD1-schemat
reszta, kwestia umiejętności,
Przeszukelem caly ten temat pod tym kontem, używałem szukajki i mimo 6ciu stron wynikow o d16v1 nie znalazłem interesującej mnie odpowiedzi.
Do rzeczy.
Mam wszystko co potrzebne (poza UPG oraz reg. kołkiem) do mini-me (a w przypadku mojego d15z6 przejścia na pelen vtec).
Głowica to wyremontowana (uszczelniacze, uszczelki, frezowanie, szlifowanie i planowanie) d16y8.
Jest P28 z 2-ma mapami (pod strojenie)
przejsciowka, wtryski, skrzynia z d13 i inne graty.
I przez takiego jednego gościa mam problem.
Bo moje D15z6 z przebiegiem ponad 300tys świeże nie jest. Oleju nie bierze (150ml/5tys), nie kopci. Głupich problemów nie stwarza ale mimo tego ma ponad 300tys przejechane.
A d16v1 są tanie i trudno o takiego powyżej 180tys i dość łatwo o takiego w okolicy 120tys i mniej czasem.
Czy sam dół od d16v1 nadaje się na mini-me z głowicą y8? W serii ma vtec-e wiec powinien to wytrzymać jakoś?
Opłacalne to to?
Robił ktoś już może podmianke głowicy na tym silniku? Jakie efekty (porównywalne do np. D16y7)?
Jeśli ma tłoki odprężające to chyba gra nie warta zachodu, na D15Z6 można jak najbardziej, CR na pewno lepszy
D15z6 9,6:1
D16V1
Pojemność: 1590
• Moc: 110KM/5600rpm
• Moment: 152NM/4300rpm
• Kompresja: 10.4:1
• Średnica Tłoka: 75mm
• Skok Tłoka: 90mm
• Rodzaj Głowicy: SOHC
• VTEC: Tak (SOHC VTEC II)
• OBD: 2
W d16v1 trzeba pompe oleju zmienić na tą z bagnetem a to juz kolejny koszt lepiej wyremontować d15z6
Koledzy mam pytanie odnośnie, swapu kolektora dolotowego, mam pionowy z y7 a chcę zamontować ten z Y8 poziomy. Ten drugi dostałem z wiązkom, i zastanawiam się nad wtryskiwaczami, wystarczy je wpiąć i podłączyć pod istniejące z mojej wiązce gniazda ?
To temat o minime.
Lepiej w "szybkim pytaniu" ten temat poruszyć.
Wtryski możesz zostawić te z Y7, dadzą rade ale te z Y8 są identyczna na wtyczce, da sie odpiąć chociaż mają inny symbol, jedna literka, może być drobna różnica w wydajności, nie tak jak w V genie w vtec i nonvtec, maja tak samo, znajomy zostawił z Y7 i działa to,
Szczery, a nie lepiej kupić ci słupek za te 200pln od d15b2 w dobrym stanie i go za kolejne 150-200 pln wyremontować ??
ja tak zrobiłem i jest git. tajger wybrał mi silnik, a po sprzedaży koła zamachowego wyniósł mnie 100pln :rolleyes:
Pogooglowałem troche o tym d16v1 i to wcale nie taki zły silnik.
Po wydechu (trudno dostepne kolektory ale mam dostęp do odpowiednich maszyn by tani ebayowy przerobić na pasujący) oraz zmianie dolotu na power rure + stog + ssący z y8 generują średnio 125koników. Po zmianie dodatkowo wałka i klawiatury (tak jaj w d15z6/z8) plus komp (przejsciówka itp) i strojeniu nawet 160 - 165koników jest realne.
W szoku jestem.
Ale nie znalazłem nadal absolutnie żadnej informacji odnośnie tego co daje dół d16v1 z góra d16y8 + inne niezbędne towarzyszące modyfikacje.
Remont dołu z d15B2 za 200zł? To chyba lepiej w moim jak narazie zdrowym dole od d15z6 powymieniam panewki na "mocniejsze" i sprawdze owal (oleju nie bierze więc raczej jest git). Tyle że wtedy mam auto na dłużej uziemione.
to nie wiem czego szukasz :rolleyes: do takiego setapu jak mój dołóż wałek compcamsa i przepustnicę trochę większa z rozwierconym kolektorem i masz 17x nie wyjęte raczej :rolleyes:
BTW
tłoki z d13 wg mnie to powinna być standardowa operacja do minime :cool:
D16V1 ma spory stopień sprężania, bez dobrego paliwa (PB98) sie nie obędzie i pewnie strojenia,
bloki dla porównania D16V1 i D16Y7 wyglądają prawie identycznie, uszczelka, kwestia wyboru - może być z Y8 lub Z6
jak wszystkie D16 wymiar tłoka to 75.0x90.5
http://images40.fotosik.pl/2067/8ffedfdd295d3d4fm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ffedfdd295d3d4f.html)
możesz jako pierwszy zaryzykować i zbudować to bo nic nie można znaleźć
Nasuwa sie jeszcze jedno pytanie, jak wygląda sprawa z mocowaniami alternatora i wspomagania? Jak z łapami?
http://allegro.pl/honda-civic-vii-silnik-1-6-v16-d16v1-automat-wro-i3271289109.html
Uchwyty bym sobie w pracy zrobił :p
to chyba sie faktycznie za dołem z v1 zaczne rozgladać. Ktoś z forum handluje takimi gratami do VIIgenów?
D16v1 to jest smietnik nie silnik , jezeli to jazdy na codzien to spoko , to tajuningu nieoplacalne , obadaj sobie przedewszystkim wyglad panewek , ( niejest taki jak w wiekszosci d16 stek , sa bardzo waskie ) no i sam osprzęt jest inny jak w d16 , ssak chyba podejdzie , gorzej jest z wydechowym .
Wiem. Wydechowy jest z rurek fi38 po zewnątrz i flansza jest inna. Ale to jest akurat ogarnięte (eMailowi takie coś robilem). O panewkach nie wiedziałem. Wychodzi na to że celowo obnirzono trwałoś silników z seri D :p
a poza panewkami są jakieś inne "słabsze" podzespoły?
- blok D14Z2
- wal korbowy D15B2
- korbowody D15B2
- glowica D16Y8
- uszczelka D16Y8
Aktualnie D14 jest już na OBD1 i wystrojone. To co wlepiłem powyżej będzie pasiło ? Coś jeszcze trzeba by podmienić ?
BTW jakby ktoś chciał mnie poinformować, że się nie opłaca albo, że mam robić swap to nie musi :)
Nie opłaci się. Rób swapa:p
A tak poważnie, to swapy też się nie opłacają. Gdybym miał to robić jeszcze raz, to bym nie zrobił. Wolałbym kupić seryjne EK4 i w nim dłubać, ewentualnie dostukać funduszu i celować w Integre DC2:)
I Ty Brutusie przeciw mnie ? :p
Tyle już porobiłeś, że wrzucenie tego fałteka nie będzie aż tak odczuwalne:p. Jak jeszcze dorwiesz części po dobrych pieniądzach, to działaj śmiało:).
Mi natomiast już się to znudziło. Jestem po swapie i remoncie pełnym przygód, więc wiem jak to smakuje i drugi raz bym się w to nie pchał.
Utopiłem mnóstwo kasy w silnik (o nerwach nawet nie chcę wspominać - blisko 3 miechy bez auta), a gdzie tam jeszcze hamulce i zawieszenie. Cały czas jest to nędzna seria z EJ9. W EK4 miałbym to wszystko od razu + w bonusie jeszcze lepszy silnik ;-)
arecki18is
05-08-13, 21:29
Wiec tak panowie zrobiłem minime w silniku d16y7
Głowica- Z6
Pasek 104 zęby
Aparat- Z6
Przejściówka kabinowa OBD2a na OBD1 sprawdzana przed swapem głowicy.
Problem wygląda następująco, po złożeniu wszystkiego do kupy pozostała mi nie pasująca wtyczka aparatu obciołem wtyczki obu aparatów i polutowałem według tego schematu
http://www.d-series.org/forums/attachments/diy-forum/27389d1301859377-obd2-harness-obd1-distributor-conversion-harness-obd-wire-color-differences.jpg
no i po całym zabiegu fail.. iskrana na czwartym garze macie jakiś sugestie? dodam że kable w aparatach zgadzały się równiż kolorami.
może kopułka już do wywalenia , sprawdzałeś ten aparat zapłonowy u kogoś innego ?
sprawdź jeszcze raz połączenie może coś nie łączy
http://oi48.tinypic.com/ao5nnt.jpg
arecki18is
05-08-13, 22:32
Nie mam gdzie sprawdzić tego aparatu, a nie chciał bym kupować w ciemno kopułki
Kopułkę zmieniasz jak ma wypalone styki. Co znaczy "iskra na czwartym garze"? Na pozostałych jest? Zacznij od sprawdzenia podpięcia kabli WN czy są poprawnie 1342 i pierwszy tam gdzie ma być :) potem obwody (tdc, ckp, cyp) od przejściówki do kostki aparatu wg schematów, jak są ok to zostaje aparat.
arecki18is
06-08-13, 03:57
Chodziło mi o to że iskra jest tylko na czwartym cylindrze,
witam wszystkich
mam takie pytanko, kolega ma silnik d15z3 i kombinujemy czy da się z niego coś więcej wykrzesać.
o ile dobrze się orientuję w d15z6 da się podmienić wałek rozrządu z klawiaturą na taki z d16z6 bądź y8
w d15z3 też jest taka możliwość?
czytałem temat na stronie 113/114 ale nic konkretnego tam nie ma
W tych silniczkach econo wszystko jest ograniczone pod ekonomie, mały ssak, małe kanały ssące w głowicy i prawdopodobnie też małe zawory, także grzebanie półśrodkami jakimiś wałkami itp. wg. mnie mija sie z celem w wyniku uzyskania jakiś słabych 120KM,
lepiej zmienić głowicę kompletną (D16Z6/D16Y8), szybciej znajdziesz,
kiedyś kumpel podmienił blok w D16Z6 po złamanej korbie na D15Z6 econo i jeździło to, w silnikach econo masz fajny stopień sprężania
Przyznaje się odrazu.
To z lenistwa ale też z tego, że nie mogłem w szukajce trafić na interesujący mnie temat.
Pytanie dość proste.
Jaki najlepiej dół pod lekko splanowaną głowice z Y8 (zdjęte 0,25mm, nowe uszczelniacze i inne oem uszczelki, frezowane i docierane gniazda)?
Jakie D?
Dlaczego akurat taki "blok"?
D16Z6/Y8/W4/V1 a może szukać D17?
Odgrzeje troche :D Moje pytanie dotyczy korb d15b2. Ile max obrotow wytrzymaja te oto korbki ? Wiem ze wytrzymuja okolo 200KM ale nigdzie nie moge znalezc info dotyczace wartosci obrotow... Mow oczywsicie o N/A.
wiesko1261
30-11-13, 20:33
V1 i D17 mają inne rozmieszczenie kanałów (np; spływowych oleju)wo gule inna uszczelka,
dlatego odpadają pod głowicę Y8
sukaj y8 i w4 ,w miarę młode silniki i przebiegi można trafić
robimy ze znajomym minime d14a3 z głowicą y8 i jest kilka problemów
wiązka d14a3 to obd2x jest przerobiona na obd1 p28 , problem jest tego typu że na zimnym ciężko pali prawdopodobnie przez czujnik płynu chłodniczego ,
jak podłączę krokowy obd1 pod ssaka y8 to obroty falują jakby wgl nie chodził i nie chce się wkręcić na obroty jakby było za dużo powietrza a mało paliwa , sprawdzaliśmy dwa krokowce obd1 i to samo , na krokowcu z a3 wkręca się na obroty ale cały czas trzyma mocno wysokie obroty
iat jest w rurce od dolotu tak jak w y8 i a3 , czujnik był sprawdzony na innym aucie i jest sprawny
Błędy :
6 - Ect - Czujnik Temp Płynu Chłodniczego
7 - TPS
10 - IAT
14 - Iacv
Wygląda mi na słabą masę, poprawcie masy w komorze.
Zdaje sie że w obd 1 potrzebna jest przepustnica z zaworem ssania FITV
http://www.google.pl/imgres?client=firefox-a&hs=auu&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1024&bih=587&tbm=isch&tbnid=XAXD543JBXkWUM:&imgrefurl=http://www.honda.gda.pl/smf/index.php%3Ftopic%3D41467.0&docid=mPnKjgt-GpZCnM&imgurl=http://www.ff-squad.com/tech/tb/tb.fitv.jpg&w=563&h=555&ei=I0SfUti9A4_H7AbhgYGIAw&zoom=1&ved=1t:3588,r:3,s:0,i:88&iact=rc&page=1&tbnh=200&tbnw=177&start=0&ndsp=13&tx=64&ty=44
występują np. w d16z6, d15b7, w y8 nie było
Bez FITV też sobie radzi. A może masz MAP-a walniętego? albo na odwrót wtyczki z TPS podłączone?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.