Zobacz pełną wersję : Tarcze i klocki...co się teraz rozsądnie kupuje ?
ate,trw zalezy do jakiej jazdy
Do jazdy normalnej.
Prawdopodobnie mam do wymiany tarcze (przy hamowaniu w duzych predkosciach +120km/h czuc drgania i wibracje)
Osobiście w innym aucie zrobiłem 50kkm na EBC jedna para klocków i tarcz, klocki zamawiam kolejny komplet. Wcześniej jeździłem na TRW i ATE hamulec się ślizgał przy mocniejszym hamowaniu. W EBC jakoś modulacja moim zdaniem wzrosła. Poza tym nie było problemów z brudną felgą co np na klockach Bosch jest czymś okropnym. Nie żeby jakaś kryptoreklama ale przekonali mnie do Siebie. To samo w branży rowerowej jeśli chodzi o och produkty.
Co do Brembo Max widziałem na forum BMW, i na racingforum że niczym się nie różnią od zwykłych brembo ten sam materiał tylko że mają wzorki wycięte które przy normalnej miejskiej jeździe są głośne i "zżerają" klocki ale osobiście na własnej skórze nie testowałem.
A ja nigdy zadnemu mojemu klientowi nie sprzedam EBC po tym jak widzialem i trzymalem w reku kilka kompletow GreenStuffow w ktorych okladzina rozwarstwila sie z blacha :)
Co do zwyklych zamiennikow serii EBC Black to uwazam, ze to syf i lepszy jest np Ferodo Premier czy zwykle ATE. Ilu uzytkownikow tyle opinii.
To normalnie mnie zaciekawiałeś do tego stopnia że przetestuje to na własnej skórze prawdopodobnie.
Wiesz, nie twierdze, ze to norma w EBC ale sie zdarzylo, Ferodo (bez wzgledu na to czy Premier, Performance czy DS2500) czy ATE rozwarstwionego nie widzialem nigdy ;)
Zapewne jest szerokie grono uzytkownikow EBC, ktore takich doswiadczen nie mialo i bedzie je chwalic, jednak te osoby, ktorym Greeny sie rozwarstwily i ktorym sprzedalem Ferodo DS Performance i DS2500 nie chca nawet slyszec juz o EBC :)
Grzybohun94
21-06-14, 21:13
To w takim razie jakie klocki+tarcze polecilibyście do daily cara na przód 262mm?
w ludzkich pieniądzach rzecz jasna, 1000pln na same klocki to nie ta bajka :D
ile by trzba kasy szykować na te DSperformacne oraz do tego np tarcze mikoda... czy które tam polecacie jako najlepsze z opinii własnych i znajomych użytkowników?
DS Performance do daily cara to tez pieniadze wyrzucone w bloto bo nigdy w zyciu nie wykorzystasz potencjalu tych klockow, chyba ze upalasz non stop tego daily cara po miescie z punktu A do B to DS Perofmance ma sens, jesli do normalnej jazdy z okazjonalnym upaleniem szkoda pieniedzy.
Ja bym polecil sensownie tanie dobre jakosciowo tarcze np. BluePrint i klocek Ferodo Premier, ATE, TRW, Bosch, taki zestaw wyjdzie w granicach 250zl i bedziesz zadowolony.
Sam DS Performance pod 262 to 320zl.
Grzybohun94
22-06-14, 12:29
aha, no dzieki za rozwianie wątpliwości, ferodo premier myślę że zagoszczą jak sie te moje obecne skończą.
a co sądzisz o nawiercanych nacinanych mikodach?
Kazda jedna nawiercana tarcza peka miedzy nawiertami i nie ma znaczenia czy jest to mikoda za smieszna kase, zimmerman czy np. brembo oro za worek hajsu.
Ja bym wlozyl zwykla gladka co tez zreszta od wielu wielu lat robie :)
To, ze nacinane i nawiercane tarcze szybciej zjadaja klocki tez mozna tu wymiienic bo wg mnie lepszego hamowania z nich nie ma w porownaniu do gladkiej tarczy :)
EBC to straszliwy syf jest. Placi sie chyba w absolutnej wiekszosci za marketing, bo te ich produkty, nawet drozsze sa kija warte. EBC turbo Groove syf jakich malo, ebc red stuff = nic specjalnego
Kazda jedna nawiercana tarcza peka miedzy nawiertami i nie ma znaczenia czy jest to mikoda za smieszna kase, zimmerman czy np. brembo oro za worek hajsu.
)
jak sie jezdzi z nagrzana tarcza po kałużach to nie dziwne
spychu, Ciebie o takie herezje nie podejrzewałem :P
Przecież oro to odlew a nie nawiert, różnica imho przeogromna ;)
Oczywiscie, ze odlew przepraszam, ze tego nie napisalem, nie zmienia to w zadnym stopniu faktu, ze peka tak samo jak Mikoda :D
Wymieniajac te wszystkie tarcze mialem na mysli to, ze wszystkie maja dziurki ;)
Crazyblack
26-06-14, 15:05
A miał ktoś styczność z tarczami o zwiększonej wydajności firmy Speed Max ? Sprzedawane przez inter cars i chyba są one produktem intercarsu. Już je kupiłem i założyłem z klockami ferodo premier tylko jestem ciekaw co mnie może czekać :D Znajomy korzysta z nich na torze i nie narzeka ale jak będzie w 'daily carze' :>
Starstruck
26-06-14, 15:37
Jeżdżę na takich od 1.500-2000 km i jak na razie jest wszystko w porządku :). Klocek mam TRW. Ludzie jeżdżący na takich zestawach nie narzekają, więc i ja zaufałem - jak na razie pozytywnie.
Speedmax to bardzo dobry wybor jesli chodzi o stosunek cena/jakosc.
Szukam mało pylących klocków do dynamicznej jazdy, co polecacie? Green stuff'y odpadają, skoro piszecie że to taki syf.
Szukam mało pylących klocków do dynamicznej jazdy, co polecacie? Green stuff'y odpadają, skoro piszecie że to taki syf.
małp pylące są napewno ATE Ceramic... ale wg mnie nie nadają się do zbyt dynamicznej jazdy. Jeśli przez dynamiczną jazdę uznajesz kilka startów ze świateł to dadzą radę... ale jeśli to np godzinne upalanie po mieście to zapomnij... Wg mnie lepiej skoczyć na karcher i opłukać koła ale cieszyć się mocnym heblem niż latać z lśniącymi felgami na 'płonącym' klocku :-)
Grzybohun94
15-08-14, 18:17
niech mi ktoś powie czy tarcze ferodo dają radę, czy lepiej brać blueprinta/mikodę?
Ema a jakieś doświadczenie mieliście z tarczami Ferodo?
Mogę mieć komplet z klockami za 350 zł, przód w rozmiarze 262 mm ale nie wiem czy warto, nie upalam auta, nie mam mocy z resztą ( 75 km), zawsze wolę dołożyć kilka złotych do czegoś sprawdzonego iż kupować najtańszy stuff na rynku:)
Celować w coś wyżej czy to spokojnie wystarczy??
Witam, wiem że temat o tarczach i klockach ale ja chciałbym wymienić hamulce z tyłu (bębny) więc jakie bębny i szczęki polecacie ?
Bębny to w zasadzie wsio rawno - może być JPN, albo ATE/TRW jeśli chcesz coś lepszego, szczęki TRW bo koszt niewiele wyższy od najtańszych a to już wyższa półka.
Jakie masz te bębny? Zmień sobie opis samochodu, bo Civica to tu prawie każdy ma ;)
Dzięki za odpowiedź, zamówiłem JPN (bębny i szczęki) zobaczymy jak będą się sprawować.
Już zmieniłem Opis samochodu ;D
Trzeba było pisać to bym Ci tanio pchnął szczęki TRW... No ale nic, na JPN też pojeździsz ;)
Witam, przyszedł czas na nowe tarcze i klocki w EK4. Dotychczas miałem na przodzie Mikodę GT i klocki ATE, z tyłu tania tarcza i klocki ATE. W sumie taki zestaw mi wystarczał, ale teraz zamierzam czasem wjechać na tor. Brać to samo, czy w podobnej kwocie coś lepszego się znajdzie?
W podobnej kwocie nic sie nie znajdzie lepszego.
Jesli chcesz odwiedzac tor, polecam zmienic klocki przod na Ferodo DS Performance.
Siemka
Hample mi się kończą z przodu (262 mm), przeglądam już od ubiegłej niedzieli różne oferty, czytam różne opinie i już mnie głowa boli od tego wszystkiego. Napisze może krótko... potrzebuje hamulce, które dobrze hamują, nie zawiodą, nie pokrzywią się i nie będą piszczały. Na zestaw mam przeznaczone max 400 zł, napewno coś dobrego już kupie w tej kasie, ale co konkretnie wziąć ? Autem jeżdżę na codzień, zdarzają się hamowania z dużych prędkości, czasami jakieś odcinki z częstymi dohamowaniami.
Na miejscu w sklepach mam zestawy: TRW, ATE, ABS, Textar, Girling (podobno to samo co TRW, tylko opakowanie inne). Tarcze Brembo nacinane tylko jaki klocek ewentualnie do tego ?
Starstruck
10-09-14, 23:06
Polecam tarcze Speedmax. Ok. 250 zł za zestaw. Dobra relacja jakość/cena. Miałem parę awaryjnych hamowań i nie było chwili zagrożenia. Do tego mam klocek TRW. Także polecam taki zestaw :).
Tarcze ATE albo TRW kolega podpowiada mi że Speedmaxy nacinane dają radę on katuje w kjs z DS Performance 2500 ale 400 zł to chyba same klocki warte. Ja polecam markę EBC tylko że nie sprawdzałem w Hondzie a w innych markach chociaż tutaj wyszły brudy że trafiły się jakieś słabe uszkodzone czy inne bajki.
Mam od paru miesięcy ATE/ATE i są super do codziennej jazdy, zdarza mi się co jakis czas ostro depnąć, shamować ze stu kilkudziesięciu ostro do zera i żadnych problemów z tym nie ma.
Poszedłem jednak w TRW (tarcze/klocki). Jutro montaż więc niedługo zdam relacje jak się spisują :)
Panowie a ja mam takie pytanko, otóż posiadam swap hebli od "integry 96spec" czyli 260mm przód i 239mm tył z rozstawem 4x114.3 problem polega na tym że za nic nie mogę znaleźć nowych tarczy na tył ponieważ wszystko co jest z tym rozstawem to z mb6 ale tarcza 260mm a taka mi nie wejdzie na zacisk, lub 239mm ale rozstaw 4x100 ;/ szukałem już w paru miejscach, kilku sklepach i nic... stare tarcze nadają się do śmieci a bez nowych jestem uziemiony ;/ gdzie indziej jeszcze szukać, pytać o takie tarcze? pomóżcie :(
Marcin1792
14-10-14, 16:23
Witam, planuje zrobić swap hamulców 260 przod i 240 tyl z EH9 USDM do mojej przedliftowej ej6, upatrzyłem do tego takie tarcze i klocki na przód, zestaw raczej do zwykłej bezpiecznej jazdy.
Czy taki zestaw jest godny kasy i polecenia
http://allegro.pl/brembo-tarcze-klocki-honda-civic-rover-400-45-25-i4653569631.html
?
Witam jakie tarcze są w mojej EJ2 95r czytałem i jedni że 242 inni że 240 i sam nie wiem a chce tarcze i klocki i nie wiem co zamówić
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3218301330141-C34019JCTUOTUV-Tarcza-hamulcowa,scr_content.html czy te tarcze bd do mojej coupety ?
242 to najmniejsza tarcza wentylowana na przod, 240 to tarcza na tyl.
czyli te co podałem to będą te ? :p
242 to najmniejsza tarcza wentylowana na przod, 240 to tarcza na tyl.
Bzdura.
Przednia tarcza to nie 242 (chociaz tak ludzie mowia i wielu producentow tez tak podaje) a 240, tylna tarcza to nie 240 a 239 :)
WiFi
Te co podales beda do Ciebie pasowaly.
Będę musial to sprawdzic :p
A z tego co ja pamietam sa zarowno tarcze 240 jak i 242 na przod. 240 jest przy tym grubsza.
Gorlis 240mm nie jest grubsza, nie ma czegos takiego jak 242, tylko smieciowe firmy podaja taka srednice
Do Civicka sa tylko tarcze 240x21mm zamienniki dla OEMa 45251-SR3-A10
TRW DF1436
ATE 4.0121-0104.1
Bosch 0 986 478 115
Brembo 09.5285.10
BluePrint ADH24328
Kurde pamietam ze cos takiego w katalogach widzialem, ale to bylo tyle lat temu, ze zdecydowanie nie chce mi sie teraz szukac ;)
Zreszta, kto by zakladal 240 na przod :P
A ja kupiłem oem tarcze do mojej ej6 z 98r. i mierzyłem je mają 262mm wysokości
Zgadza sie w 98 zrobili zmiany w heblach i wszedzie bylo 262.
Czy do auta "daily" opłaca się wkładać nacinane/nawiercane speedmaxy czy raczej będzie to przerost formy nad treścią w dodatku ponoć podczas hamowania słychać jak klocek reaguje z nacięciami dość znacznie. Czy zrobić zwykłe ATE z klockiem EBC albo DS?
Poszedłem w zestaw TRW i jestem mega zadowolony. Hamulce w końcu hamują, nic nie piszczy, a przy okazji wygląda dobrze bo tarcze są lakierowane. Polecam do codziennej jazdy.:)
Witam :)
Potrzebuje porady w sprawie dobrania fajnego kompletu na przód do daily-car.
EJ9 z tarczami 262
Tarcza ate/trw/...? lub coś innego gładkiego, bo po przeczytaniu paru stron tego tematu wiadomo, że tanie i gładkie jest tanie i dobre... :)
Klocek. I tu mam problem:
Chce by był to klocek możliwie mało pylący.
Felgi są koloru białego i przyznać muszę, że dotychczasowe ferrodo premier "hamują przyzwoicie" ale pylą przy tym jak głupie.
EBC green/red stuf trochę drogie, ATE ceramik do civa jakoś znaleźć nie mogę wiec nie wiem ile kosztują...
Jakieś inne porady/pomysły?
I czym czyścic/zabezpieczać felgi?
Do daily cara, ktory nie bedzie upalany jakos ponad przecietnosc wg mnie fajnym zestawem 262 beda
tarcze BluePrint + klocki ATE
Nie ma ATE Ceramic do Civica niestety, no i klocki ATE czy TRW pyla dosc mocno, tak samo jak Ferodo Premier lub Bosch :)
I nie na żadnej alternatywy w rozsądnych pieniądzach dla gren/red stufów? Naprawdę mocno mi zależy na zmniejszeniu pylenia.
I nadal chętnie się dowiem jakich kosmetyków używać do czyszczenia i zabezpieczania lakierowanych felg. (tak, tak wiem, w styling jest temat o "kosmetykach")
Przeciez Green / Red Stuff to nie sa codzienne klocki tylko odpowiedniki DS Performance / DS2500 wiec jakiej tanszej alternatywy dla nich szukasz ?
Nie ma dobrego klocka, ktory bedzie mniej pylil, wszystko co bedzie mniej pylilo to twarde klocki (duzo tansze niz ATE,TRW, Ferodo, Bosch), ktore beda duzo bardziej zuzywaly tarcze ale rowniez jak dla mnie nadaja sie jedynie do pyrkania 80km/h po miescie i niczego wiecej.
Jakie tarcze i klocki polecicie jako budżetowe do MB6? Jazda głównie miejska/podmiejska, czasami troszkę szybciejsza.
Nie ma dobrego klocka, ktory bedzie mniej pylil, wszystko co bedzie mniej pylilo to twarde klocki (duzo tansze niz ATE,TRW, Ferodo, Bosch), ktore beda duzo bardziej zuzywaly tarcze ale rowniez jak dla mnie nadaja sie jedynie do pyrkania 80km/h po miescie i niczego wiecej. SPychu a wiesz ze tylko ferodo z tych producentów produkuje swoje klocki? i to co trafisz w ate(twardy czy miekki klocek) zalezy tylko od farta co oni tam spakowali?
moim zdaniem niestety kupujesz takie tanie klocki nie ma to wielkiego znaczenia, bo dany produkt A z danej fabryki A mozemy spotkac w opakowaniu Boscha, ate, trw czy jakiegos chinskiego brandu.,
ferodo to producent klockow i tam mozemy powtarzalne dobre klocki spotkac, ktore niestety pyla,
u siebie mam twarde klocki breck(polski lumag) i do codziennej jazdy sa bardzo dobre, a przy tym dalem za nie 60 zl...
Sorry ale moim zdaniem trochę bzdury piszesz. Zakładałem już mnóstwo kompletów TRW do różnych samochodów i nigdy nikt nie miał problemów z tą firmą, że źle hamują, piszczą czy inne jakieś hece. Zawsze wyjmując klocek czy tarczę TRW można się spodziewać produktu na jednym poziomie (przynajmniej sam osobiście nie spotkałem się z jakimiś podróbami czy niedoróbkami). Dla ciekawości dodam, że z boschem jest pod tym względem dramat. Kilka razy zdarzyło mi się, że wyjmując klocki z pudełka wyglądały gorzej niż chyba najtańszy tomex, a do tego były problemy z kostkami od czujników zużycia, bo niby pasowały, a styku nie było i trzeba było kombinować. Nie wspomnę już o tym, że klocki boscha potrafią cholernie piszczeć.
Sam jakiś czas temu założyłem do siebie zestaw TRW bo jest to sprawdzona firma i wiadomo co można się po niej spodziewać. Ja jestem mega zadowolony z tego zestawu.
Wkopiuje tutaj moje wrażenia na ten temat, może się komuś przyda :)
Tarcze :
Mam Zimmermann nawiercane na przód, normalne na tył, polecam!
Bardzo przystępna cena, super jakość i powłoka antykorozyjna.
Ważne: Tarcze trzeba koniecznie utemperować dokładnie według wskazań producenta ( hamowanie z odpowiednich prędkości określoną ilość razy z określonym czasem pomiędzy hamowaniami) , żeby uzyskały swoje pełne właściwości.
Również nie powinno się jeździć jakiś wyścigowych klocków żrących tarcze, ponieważ nie są po prostu do takich klocków przystosowane.
Klocki:
EBC Blackstuff, hamują lepiej niz poprzednie klocki ( nie mam pojęcia co to był za syf), nie piszczą i co najważniejsze nie pylą mocno.
Pył wogóle się nie wżera dlatego można go bez szorowania i ostrych środków usunąć z felg.
Sorry ale moim zdaniem trochę bzdury piszesz. Zakładałem już mnóstwo kompletów TRW do różnych samochodów i nigdy nikt nie miał problemów z tą firmą, że źle hamują, piszczą czy inne jakieś hece. Zawsze wyjmując klocek czy tarczę TRW można się spodziewać produktu na jednym poziomie Zrozum ze TRW to nie producent klockow !! wiec od niego bezposrednio nie zalezy jakosc klockow- nigdzie nie napisalem ze sa ciulowe, wiec zacznij czytac dokladniej .. Koncern TRW najczesciej pakuje okladziny textara, ale nie wszystkie.
Koledzy, moje klocki na przodzie już kończą swój żywot, co byście mi polecili w rozsądnych pieniądzach powiedzmy tak do 150 zl do ej9?
Zrozum ze TRW to nie producent klockow !! wiec od niego bezposrednio nie zalezy jakosc klockow- nigdzie nie napisalem ze sa ciulowe, wiec zacznij czytac dokladniej .. Koncern TRW najczesciej pakuje okladziny textara, ale nie wszystkie.
Producent czy nie producent, ale jakościowo części w ich opakowaniach są raczej dobrej jakości. A to że sami nie produkują to żadne tłumaczenie, bo napewno kupując produkty z firmy X poddają je jakimś kontrolom.
Siema, nastawiałem się na brembo ORO do kompletu ITR dc2 - 5szpilek.
niestety nie udało się - nie jestem w stanie ich zdobyć...
Potrzebuje dobrego hamulca, który wyhamuje bez problemu to auto z 200 i nie bedzie po 2-ch hamowaniach rzucało kierownicą...
ma ktoś jakiś pomysł co wrzucić ?
tarcze stoptech + ds performance ?
setup głównie na ulice do Civica 260KM...
Swego czasu tez nastawiałem się kupie drogie tarcze, klocki i bedzie to hamować ale na szczęście trochę mnie ludzie sprowadzili na ziemie ze nie ma sensu wydać zawrotnych $ na tarcze.... bo niestety ale prawie każdą można "załatwić" a nawiercane lubią pękać.
Kup przyzwoite tarcze np ATE gładkie, na przod daj DS2500 tył coś niżej i bedzie to hamować ;)
Obecnie jeszcze mam zestaw na zacisku 2 tłoczkowym, tarcza OEM, klocek TRW hamuje, ale do momentu az klocek sie nie zgrzeje co niestyty go wyklucza i wjedzie DS2500 :)
a nawiercane lubią pękać.
oro nie są wiercone ;)
Co za roznica skoro i tak pekaja.
jakiego rozmiaru są tarcze w eg3 noblesse 95r ? 240 czy 231?
Co do green stuff moge sie wypowiedziec bo wlasnie jestem na ukonczeniu jednego kompletu pod tarcza 262. Slyszalem opinie od wielu osob iz jest to gowno, osobiscie nie podzielam tego zdania i bardzo je sobie chwalilem przez caly okres uzytkowania. Bardzo malo pyla nie wymagaja mocnego dogrzania ("tepy" hamulec wystepuje maksymalnie przez pierwszy kilometr jazdy autem w cyklu miejskim wystarczy raz, dwa razy zahamowac przed swiatlami/skrzyzowaniem i hebel normalnie dziala) w pelni zaczynaja dzialac po dwoch ostrzejszych hamowaniach, osobiscie nie udalo mi sie zagrzac tego klocka, a przyznam szczerze ze bywaly momenty gdzie dym z nich lecial a felga parzyla palce przy dotknieciu. Jedyny ich mankament ktory niedawno zauwazylem to to ze popekaly w zacisku.
Mam pytanie do osob ktore przesiadly sie z 262 na 282, czy czuc duza roznice po takiej przesiadce? Mam okazje zamienic swoj przyszly zestaw - 262 z mintexem 1144 (pompa 1'') na 282 z ferodo premier, warto sie w to bawic biorac pod uwage to ze mam juz wszystko kupione pod 262 (lacznie z nowymi tloczkami i gumkami do zacisku) i musial bym sie teraz z tym bujac i sprzedawac? Hebel ma wytrzymac street przy okolicach 200hp.
Warto ale nie z Premierem a DS Performance, Premier nie nadaje sie do ostrego katowania.
Miedzy 262 a 282 na klockach tej samej klasy jest ogromna przepasc.
Wloz to co teraz masz, skoro juz kupiles i nie chcesz sie bujac ze sprzedaza a przy najblizszej zmianie klockow zrob 282.
Skoro nigdy nie udalo ci sie zgrzac 262, to przejscie na wieksze haki to pieniadze wyrzucone w bloto.
Tak, tylko ze teraz mam 100 hp, a bedzie prawie 2x tyle
A to calkiem inna historia.
Co możecie powiedzieć o kompletnym zestawie TRW 262mm (tarcze i klocki) - dobra opcja?
Jeden z lepszych do normalnej jazdy. Smialo mozesz kupowac.
grzegorz82
26-12-14, 19:59
Panowie mam bardzo słabe hamulce z tyłu nawet 1000Nm nie osiągają, zauważyłem ze mam szczeki dość zużyte, może to przez to i tak myślę jakie szczeki na tył założyć, możecie coś polecić ?
witam, czeka mnie wymiana tarcz i klocków w moim ej9 na przodzie. Mój mechanik poleca mi zestaw BOSCH'a, mi zaś po głowie chodzi zestaw ATE tylko że kosztuje 385zł, czyli ok 100 zł droższy od BOSCH'a. Zastanawiam się czy jest sens dopłacać te 100 zł do ATE w samochodzie który raczej nie będzie upalany bo nawet nie ma czym (D14A4 pod maską). Poradzi ktoś coś? Może jakaś rozsądna alternatywa?
Nie ma sensu doplacac a moim zdaniem to tez za duzo jak do auta, ktore ma pyrkac tylko sobie w miescie.
Klocki moga zostac ATE, Bosch, TRW, Ferodo do wyboru bez roznicy bo wszystko to jedno i to samo jakosciowo a tarcze i bym dal jeszcze tansze BluePrint.
Może nie tak pyrkać po mieście bo lubię sobie nieraz wysoko zakręcić, ale nie są to jakieś przejazdy mające na celu ustalenie jakiegoś rekordu danej trasy. Ot taka momentami dynamiczna jazda jak na ej9.
W zupelnosci wystarczy cos z tego co wymienilem, BluePrint, Bosch, ATE, wszystko bedzie dzialalo tak samo :)
To chyba wezmę cały zestaw BOSCH'a bo tarcze mam za 98 zł to wiele taniej już chyba być nie może a zestaw to zestaw :)
Spychu, a może masz jakąś wiedzę co z tego budżetowego berachła pyli najmniej? :)
Jest trochę tych stron i wiele opinii krąży na forum a ja mam zapytanie bardziej o performance :D
EK3 Silnik D16Vtec turbo; na przyszły sezon będzie ~200KM i 230NM max , półwydmuszka (jeżeli można tak napisać) przód obecnie EBC TG już zmęczone 262 do tego klocek EBC Greenstuff jeszcze trochę zostało, tył OEM tarcza nowa plus nowy OEM klocek z VIIg 260 (dobry deal przy kupnie swapa), Na nowy sezon Czekają nowe tarcze QH na przód i zastanawiam się nad klockami do nich, do tej pory auto użytkowane sporadycznie na codzień raczej na weekendowy pojeżdzawki i co jakiś czas Time Attack na torach w okolicy (ale nie Poznań - znacznie wolniejsze tory max 3 bieg do odklepania) Zastanawiam się w sumie nad trzema klockami i nie wiem na które się zdecydować
1. Ferodo Premier - z racji ceny i przyzwoitej jakości
2. Ferodo DS2000 Performance
3. Hawk Performance HPS
co wybrać żeby dobrze to hamowało z gładką QH (Bo wymiana na Mikoda GT chyba sensu nie ma) , żeby nie piszczały za bardzo przy jeździe na co dzień, a żeby znosiły chłostanie w weekendy, może jeszcze cos innego na co nie zwróciłem uwagi ??
Prosił bym o uwagi i podpowiedzi raczej użytkowników a nie teoretyków i nocnych marków internetowych.
Spychu, a może masz jakąś wiedzę co z tego budżetowego berachła pyli najmniej? :)
Wszystko niestety tak samo pyli, czytaj dosc widocznie ale za to nie drze tarcz jak glupie.
2. Ferodo DS2000 Performance
Pomijajac fakt tarczy 262mm to te beda na codzien i okazjonalne pojezdzawki idealne. Zrobilem na DSach jakies 90kkm (mialem w Audi, mam w Hondzie, mam w Ibizie, mam w Volvo), generalnie nie chce innych klockow. We wszystkich autach DS lubi przypiszczec przy dohamowywaniu do zera ale tez dosc dziwnie bo np piszczy przez tydzien, pozniej przestaje i znowu zaczyna. We wszystkich autach mam tak samo, nie wiem od czego to zalezy :) pyla tez dosc mocno. Srednie przebiegi jakie na nich robie to ok 12-13kkm z tym, ze ja korzystam z mozliwosci hamulca i sie z nim nie cackam. Uzytkujac to nieco normalniej nie ma problemu zrobic 20kkm.
Zamiane tarczy z gladkiego QH na Mikode GT sobie odpusc, nie bedzie zadnej roznicy a gladka tarcza chociaz pekac nie bedzie :)
3. Hawk Performance HPS
Tez sa to bardzo dobre klocki, smialo porownywalne z DS Performance, osobiscie nie uzytkowalem ale znam osoby co jezdza na HPS i HP+ i sobie je mocno chwala.
Tez sa to bardzo dobre klocki, smialo porownywalne z DS Performance, osobiscie nie uzytkowalem ale znam osoby co jezdza na HPS i HP+ i sobie je mocno chwala.
W niektórych sklepach HAWK HPS jest nawet lepiej oceniany w porównywarkach niż DS Performance a i cena się okazuje atrakcyjniejsza względem Ferodo, mam jeszcze na półce miękkie Mintexy ( zakupione kiedyś jak był bum na tarcze QH ) ale nie wiem bo sporo dobrego wszyscy o nich mówili w komplecie z tymi tarczami ale nie wiem jak mają się w bezpośrednim porównaniu z innymi - cenowo podobna półka jak Ferodo Premier.
Nie ma jak ich porownac do DS Performance czy HPS, bo to zwykly zamiennik seryjnego klocka.
Jest trochę tych stron i wiele opinii krąży na forum a ja mam zapytanie bardziej o performance :D
EK3 Silnik D16Vtec turbo; na przyszły sezon będzie ~200KM i 230NM max , półwydmuszka (jeżeli można tak napisać) przód obecnie EBC TG już zmęczone 262 do tego klocek EBC Greenstuff jeszcze trochę zostało, tył OEM tarcza nowa plus nowy OEM klocek z VIIg 260 (dobry deal przy kupnie swapa), Na nowy sezon Czekają nowe tarcze QH na przód i zastanawiam się nad klockami do nich, do tej pory auto użytkowane sporadycznie na codzień raczej na weekendowy pojeżdzawki i co jakiś czas Time Attack na torach w okolicy (ale nie Poznań - znacznie wolniejsze tory max 3 bieg do odklepania) Zastanawiam się w sumie nad trzema klockami i nie wiem na które się zdecydować
1. Ferodo Premier - z racji ceny i przyzwoitej jakości
2. Ferodo DS2000 Performance
3. Hawk Performance HPS
co wybrać żeby dobrze to hamowało z gładką QH (Bo wymiana na Mikoda GT chyba sensu nie ma) , żeby nie piszczały za bardzo przy jeździe na co dzień, a żeby znosiły chłostanie w weekendy, może jeszcze cos innego na co nie zwróciłem uwagi ??
Prosił bym o uwagi i podpowiedzi raczej użytkowników a nie teoretyków i nocnych marków internetowych.
wkładasz nadal 260mm czy 282mm?
mam u siebie 282mm QH + Hawk HPS, nie piszczą, nie brudzą jakoś masakrycznie, na zimnym hamują poniżej średnej, za to po rozgrzaniu fajnie łapią
przy 220KM nie udało mi się przodu przegrzać na tym zestawie :)
polecam z czystym sumieniem :)
wkładasz nadal 260mm czy 282mm?
mam u siebie 282mm QH + Hawk HPS, nie piszczą, nie brudzą jakoś masakrycznie, na zimnym hamują poniżej średnej, za to po rozgrzaniu fajnie łapią
przy 220KM nie udało mi się przodu przegrzać na tym zestawie :)
polecam z czystym sumieniem :)
Wkładam taki zestaw jak Ty masz, czyli 282 QH i właśnie takie odpowiedzi szukałem bo zdecydowałem sie na HPSa i widzę że chyba nie pożałuje :)
Dzięki Wam za pomoc !
To dales duzo informacji, ze zmieniasz na 282 :D LOL
W 282 od MG ZR nie ma Mikody GT tak btw.
Ja u siebie mam 282 QH z DS Performance, heblowalem 10 razy ze 140 do zera, przejazd za przejazdem i hamulec zawsze dzialal tak samo :)
Mialem EBC gladkie z DS Performance, mialem QH z DS Performance i DS2500 i ponownie mam QH z DS Performance.
To dales duzo informacji, ze zmieniasz na 282 LOL
Na nowy sezon Czekają nowe tarcze QH na przód
Mój błąd, wydało Mi się to oczywiste że jak tarcza QH to 282 :)
W 282 od MG ZR nie ma Mikody GT tak btw.
Jednak są dla tego o Nich pisałem:
http://allegro.pl/tarcze-nawiercane-mikoda-mg-zs-przod-282mm-i4929084759.html
Ja u siebie mam 282 QH z DS Performance, heblowalem 10 razy ze 140 do zera, przejazd za przejazdem i hamulec zawsze dzialal tak samo
Zdam relacje jak się taki zestaw QH 282 będzie zachowywał na trackday'ach z klockiem HPS'a bo już zamówiłem, podejrzewam że dopiero w sezonie bo w obecnych warunkach ciężko Mi RS-R'y dogrzać.
Tak z Ciekawości to DS2000 Performance obecnie kosztują ok 380 pln grzie HPS'y udało się znaleźć po 310 pln, mam nadzieje że zestaw będzie sprawdzał się tak samo dobrze jak u Ciebie QH + DS P
Pozdro
Jednak są dla tego o Nich pisałem:
http://allegro.pl/tarcze-nawiercane-...929084759.html
ooo fajnie, ze wprowadzili bo jak jakis czas temu z ciekawosci patrzylem to nawet gladkiej w tym rozmiarze nie bylo, nie mowiac juz o GT :)
Zdam relacje jak się taki zestaw QH 282 będzie zachowywał na trackday'ach z klockiem HPS'a bo już zamówiłem, podejrzewam że dopiero w sezonie bo w obecnych warunkach ciężko Mi RS-R'y dogrzać.
Tak z Ciekawości to DS2000 Performance obecnie kosztują ok 380 pln grzie HPS'y udało się znaleźć po 310 pln, mam nadzieje że zestaw będzie sprawdzał się tak samo dobrze jak u Ciebie QH + DS P
Bedziesz bardzo zadowolony, duzy hamulec na dobrym klocku to jest duzy hamulec na dobrym klocku i nie ma roznicy czy siedzi tam DS Performance czy HPS ;) juz teraz smialo mozna powiedziec, ze bedzie sprawowal sie swietnie :)
Tak informacyjnie to nie ma czegos takiego jak DS2000 Performance :) kiedys te klocki nazywaly sie DS2000, teraz nazywaja sie DS Performance :)
Pozdro
Co obecnie jest pakowane do pudelek blueprint? (chodzi mi o tarcze)
Witam kolegów.mam taki dylemat.civic eu8,d16v1-klocki na tylną oś.jaki powinien być rozmiar klocka,ponieważ są różne gabaryty,chodzi mi głównie o grubość.spotkałem się z rozmiarem 128,9x47.5x14,6, 128,9x47,5x14,8, 128,9x47,5x15, 128,9x47,5x15,4.Czy każdy z tych klocków pasuje i czy nie będzie problemu z założeniem. system hamulcowy Akebono. Może któryś z kolegów pomoże rozwiać wątpliwości.
przepraszam za bzdury w poprzednim poście.oczywiście nie takie wymiary,mea culpa.dobre wymiary to:88.8x47,5x14,6, 88,9x47,5x14,8, 88,9x47,5x15, 88,9x47,5x15,4, tarcza 260mm na cztery otwory system Akebono,civic 2005r,eu8,d16v1.Pytanie z poprzedniego posta aktualne i jeszcze raz wybaczcie tamtą treść
Nie ma to zadnego znaczenia, wszystkie beda pasowaly, co producent to minimalnie inny wymiar.
dzięki Spychu za szybką odpowiedż
Czy ktoś ma doświadczenie z marką cylinderków w bębnach do EJ9? Kupiłem ABE w IC bo mieli na miejscu i z racji tego że nie chcę inwestować w bębny zbyt wielkiej kasy bo i taką idą w śmietnik. No ale kupiłem lewy i prawy, oczywiście pasował ale odpowietrznik jeden urwał się przy odkręceniu pierwszym po wyjęciu z pudełka. Jakoś wydłubałem okazało się że nowe które miałem kupione pod oryginalne są prawie 2x grubsze. Druga sprawa że jeden jest na klucz 7mm a drugi na 8mm,.
http://i.imgur.com/ZFtYrBG.jpg
Jakie mniej pylace klocki ewentualnie gdzies mi sie przewinelo ze sa jakies klocki pylące na jasno ? (pod zacisk dwutloczkowy z accorda i mikoda gt 282)
Ewentualnie co polecacie w przystepnej cenie na codzien raczej( z rzadka upalanie) wiec priorytet to aby nie piszczało i w miare mało pyliło
Mam Mintexy na sprzedaż pod taki zacisk co do pylenia to się nie wypowiem ale chyba nie było z tym problemów, cena/jakość bdb.
Za przeproszeniem gowno nas to obchodzi co masz do sprzedania. Dzial gielda jest w innym miejscu.
Nawet rzeczowo nie potrafisz odpowiedziec co do pylenia tych klockow, tylko byle klepnac posta, ze masz akurat przypadkowo do sprzedania takie wlasnie klocki bo moze akurat sie skusi, ja bym Cie za tego posta nagrodzil dla przykladu :)
A teraz do tematu, zaden miekki klocek, jakimi sa Mintexy, Ferodo, ATE, TRW, Bosch nie bedzie malo pylil, malo pyla tylko twarde klocki, ktore z tarcz robia rzeznie.
Wiec musisz sobie sam odpowiedziec na pytanie czy lepiej jest zajechac tarcze dwa razy szybciej czy kupic normalny pylacy klocek i myc kola raz na tydzien.
:confused: nie w tym oknie klepłem bo na szybko pisałem, już PeWu poszło.
EOT
Zdaje sobie sprawe że jest taka zaleznosc te twarde odpuszczam. Na fele trzeba bedzie pewnie dac jakis wosk zeby nue szorowac tego co kilka dni szczoteczka do zebiw :D W takim razie co bys polecil do zastosowan jak wyzej do tarcz mikoda GT ?
Napisz jaki budzet na to ma pojsc :) bo jesli bez roznicy i moze byc do 400zl to Ferodo DS Performance
Sam uzywam w 3 autach od kilku dobrych lat i innych klockow nie chce, pylenie jest w normie, jasne felgi zeby utrzymywac w czystosci trzeba raz w tygodniu umyc, nie trzeba szorowac, wystarczy psiknac najzwyklejszym srodkiem do mycia felg i tyle.
Upalajac oczywiscie felgi beda do mycia po jednym przelocie przez miasto :)
Nie wiem czy takie klocki to nie bedzie nadto przerost formy :D mozliwe ze na takich sie skonczy gdybym jednak chcial zamknac sie w polowie tej kwoty czyli do 200 to czy jest cos bardziej wartego rozwazenia czy w tym budzecie to mniej wiecej wszystko to samo
Ferodo Premier lub ATE za ok 150zl kupisz.
Spychu, jaka oprocz tego ze tarcze szybciej sie zuzywaja jest wada twardszych klockow?Bo wedlug mnie lepiej sie na nich hamuje- maja co prawda tendencje do piszczenia, ale za to nie ma urabanych felg po przejechaniu kilometra, Teraz normlane zamienniki tarcz sa tak tanie, ze ja nawet majac twarde klocki brecka,po 40 tys z klocka malo co zniklo, tarcza wiadome ze jest juz podjechana, ale zrobie jeszcze 10-20 tys i poprostu wleci nowy komplet(tarcze kupilem textara po 85 zl szt- raz na 4 lata kupic komplet hamulca za 220-250 zl to nie jest majatek), Miekkie klocki po przebiegu kolo 30-45 tys juz praktycznie do blach dobijaja, tarcze i tak maja ranty to zakladajac nowy komplet klockow i tak musisz albo tarcze delikatnie liznac, albo kupic nowe..
ja caly czas bede polecal do normalnych dupowozow np. polski produkt- klocki brecka- z dobrych zrodel komplet na 262 kosztuje w granicach 50-70 zl, do tego najzwyklejsze gladkie tarcze typu bosch, trw , ate (zalezy co sie taniej da kupic).
Kamil
282 to nie 262 gdzie masz dostepnosc pierdyliarda tanich tarcz, ktore mozna wymieniac nawet co roku :)
Wady sa takie, ze zjezdzaja tarcze masakrycznie i nie chodzi mi tutaj juz o samo powstawanie rantu, tylko o to jak wyglada powierzchnia samej tarczy przy uzywaniu takiego klocka, dwa to co sam napisales lubia piszczec a niektore mega piszcza.
Dla przykladu mowie o czyms takim jak ponizej, co twardy klocek potrafi zrobic po bardzo malym przebiegu :)
http://i.imgur.com/RCpH43g.jpg
Ja do 262 zawsze polecalem i dalej bede to robil, tanie dobre jakosciowo tarcze BluePrint, Dokuji, AlphaBrakes i stosunkowo miekkie klocki Ferodo, ATE, TRW, Bosch.
Takie uszkodzenie to wydaje mi sie ze bardziej wada klockow w postaci zlej mieszanki(nie tyle co twarda, ale w skladzie niedozwolone np. twardsze metale- widzialem wiele klockow co potrafily miec osady rdzy !) lub wada materialu tarcz(czesto sie rozwarstwia, nie wiem czy spotkales, ale przez pewien czas niektorzy producenci tarcz mieli problem z tym, ze powierzchnia potrafilai zluszczyc sie i odpasc),
moglbym zrobic fotki moich tarcz po jezdzie z twardymi klockami, po 40 tys- powierzchnie cierne idealne- tylko duze ranty i grubosc tarczy jest juz bardzo mala- ale do jakosci powierzchni nie mam zadnych zastrzeżeń ,
co do tego 282 to masz racja- ciezej kupic tarcze, ale tu wiekszosc pyta o tarcze klocki do 262, a nawet szukaja nie wiadomo czego do srednicy 240 ...
A własnie dobrze, że zaczął się temat 282. Spychu tarcze mam 282 4x100 w dobrej kasie, jakość znośna. Zacisk jest z CRV i teraz moje pytanie, bo chce na sezon dobra fajny klocek (jeżdże dużo mięście, czasem przycisnę, do tego wypad na jakiś tor, zlot CKPL) myślałem od DS Performance tylko czy dostane coś takiego pod zacisk CRV/Prelude? Chyba, że masz coś ciekawszego do tego setupu?
Mam takie DS Performance dostepne bez problemu :) swoim civickiem przy 282 zjezdzilem dwa komplety takich DS Performance i komplet DS2500.
Klocki pod 282 Accord, Prelude, CR-V, MB6, ITR to jedno i to samo ;)
Mysle, ze cos ciekawszego czytaj bardziej sportowego jest Ci zbedne, DS Performance do takiej jazdy to swietny wybor, nie dasz rady go zameczyc, gwarantuje.
Zamiast DS Performance mozna poszukac jeszcze Hawk'a HPS bo to ta sama liga i wlasciwosci.
Cos jeszcze lepszego to Ferodo DS2500 i Hawk HP+ ale to bym Ci proponowal gdybys wiekszosc czasu spedzal na upalaniu a nie przycisnieciu w miescie :) ja u siebie podczas miejskiego upalania nie bylem w stanie czuc roznicy miedzy DS Performance a DS2500.
Ok dzięki. W takim razie przed pierwszym wypadem na Jastrzębia się odezwę ;)
Wie ktoś jaki jest rozmiar tarcz w noblessce 95r ? 231mm czy 240mm? próbowałem zmierzyć ale bez zdejmowania tarczy to nie jest takie proste bo to tylko 9mm różnicy
Linijka w z podziałka 1 cm na pewno :0 nie przesadzaj linijka ogarnie a na pewno suwmiarka. Ja obstawiam tarcze 231 mm
suwmiarka jest za mała, a przeglądając katalog inter cars wyczytałem że chyba 231 mają te bez wspomagania a 240 z wspomaganiem
jeśli to noblesska z 95roku to na 100% masz tarcze 242mm.
jeśli to noblesska z 95roku to na 100% masz tarcze 242mm.
dzięki
Jakie są wymiary tłoczka w EJ9 po lifcie?
Konkretnie to chcę kupić zestaw naprawczy zacisku, a w katalogu ic jest niezły bałagan...
Jakie są wymiary tłoczka w EJ9 po lifcie?
Konkretnie to chcę kupić zestaw naprawczy zacisku, a w katalogu ic jest niezły bałagan...
54 mm autofern D4456
Ferodo Premier lub ATE za ok 150zl kupisz.
Miałem ATE i nie polecam. To w ogóle nie hamuje w porównaniu z DS Performance.
Miałem ATE i nie polecam. To w ogóle nie hamuje w porównaniu z DS Performance.
Przecież to dwa inne produkty cenowo i jakościowo
Przecież to dwa inne produkty cenowo i jakościowo
Wystarczy, ze porownuje ATE z DS Performance to juz mowi wszystko :D
Caly dzien nie mialem mozliwosci odwiedzic forum a tu taki strzal, poplakalem sie :)
Wystarczy, ze porownuje ATE z DS Performance to juz mowi wszystko :D
Caly dzien nie mialem mozliwosci odwiedzic forum a tu taki strzal, poplakalem sie :)
Wnosisz coś do tematu przyjacielu? Ktoś polecił klocki ATE, napisałem, że to w ogóle nie hamuje, a Ty urządzasz mi tu prywatne wycieczki.
Nie urzadzam prywatnych wycieczek, tylko zastanawiam sie jak mozna porownywac zwykly zamiennik serii za 150zl jakim jest ATE, do sportowego DS Performance za 400zl :D
Oczywiscie, ze ATE hamuje ale nie nadaje sie do upalania bo to zwykly klocek i sie podda duzo szybciej niz DS Performance, niemniej jednak do normalnej jazdy po miescie z okazjonalnym wcisnieciem, sprawdzi sie wg mnie bardzo dobrze.
Nie urzadzam prywatnych wycieczek, tylko zastanawiam sie jak mozna porownywac zwykly zamiennik serii za 150zl jakim jest ATE, do sportowego DS Performance za 400zl :D
Oczywiscie, ze ATE hamuje ale nie nadaje sie do upalania bo to zwykly klocek i sie podda duzo szybciej niz DS Performance, niemniej jednak do normalnej jazdy po miescie z okazjonalnym wcisnieciem, sprawdzi sie wg mnie bardzo dobrze.
Miałem ATE po poprzednim właścicielu w FN2 i śmiem stwierdzić, że to w ogóle nie hamuje :)
A na tarczach speedmaxa ktos smigal dluzej ??
Starstruck
06-03-15, 15:20
Ja śmigałem ponad pół roku w EK4, teraz od niedawna mam w ITRze. Na chwilę obecną złego słowa powiedzieć nie mogę. Z opinii ludzi, którym mój mechanik zakładał Speedmax'y, wszyscy są zadowoleni.
A na tarczach speedmaxa ktos smigal dluzej ??
smigam od 2009r, wg mnie dobra tarcza, poki co nie ma bicia itp, jakies 2 lata temu wrzuciłem klocki ferodo, ale dość miękki i strasznie syfia
od 2009r
2 lata temu
Uzywasz w ogole hamulcow? ;)
Hanka stoi pod kocem :cool: w zasadzie to bardzo mało śmigam ;p
Witam co polecacie rozsadnego na 262 przod oczywiscie klocek bo tarcze mam speedmax
witam panowie co śadzicie o tarczach od MG MIKODA GT 282 4x100 podejdą bez problemu pod zwrotnice eg6 i zacisk mb6
Czy ktoś może na podstawie Vin powiedzieć mi jakie będą tarcze i klocki pasujące do konkretnej angielki? Chyba, że ktoś może mi od razu powiedzieć co i jak, podrzucić konkretny model tarcz i klocków.
z vin oznaczenie auta MB2
1.4 66,00kW 16/05/2000 pierwsza rej.
potrzebuję coś dla dziewczyny do jej samochodu, jazda tylko po mieście, ewentualnie trasa i prędkości nie więcej jak 120, spokojna jazda. Kryterium - ma być tanio :)
panowie jakie klocki do ek3 ? czasami bedzie dostawal po dupie wiec chce cos rozsadnego wybrac, z gory dzieki.
Edit. Zbyt pochopne pytanie, chcialem isc na latwizne ale przeszperalem temat i dalem rade, sry za spam!
Czy ktoś zna może te klocki ? Warte kupna ? :)
https://www.motointegrator.pl/produkty/199635-klocki-hamulcowe-ferodo-fdb776
Czy ktoś zna może te klocki ? Warte kupna ? :)
https://www.motointegrator.pl/produkty/199635-klocki-hamulcowe-ferodo-fdb776
Normalne klocki FERODO, jeśli chcesz kupić uzywki za 120 zł to znajdziesz taniej nowe
Szukam klocków na przód do siebie i myślę o ferodo premierach. Może ktoś mi podać nr katalogowy tego klocka? Cif ej9 240mm przód tarcza ATE. Czy może wybrać coś innego (hamujacego, mało pylacego i nie piszczacego jak stara lokomotywa?
Wysłane z mojego GT-I9105P
Ile mogę przejechać na takim stanie klocków? Przejechałem na nich +/- 14kkm, a już słyszę tarcie przy hamowaniu. Klocki są firmy TRW. :)
http://iv.pl/images/12982187915743504819.jpg
Przy klocku sa takie blaszki, jak sie konczy klocek to piszczy, wywal to i smigaj dalej ale pamiętaj ze niedlugo wymiana klockow :)
One nie piszczą tylko słyszę lekkie tarcie przy hamowaniu :) to brać się już za wymianę czy jeszcze nie ma sensu? Pytam bo jutro będę miał do odbioru nowe. Mniej więcej ile mogę na nich przejechać ?
To zalezy jeszcze od drugiego klocka bo jeden jeszcze jest znosny a ten od strony tloczka zużywa sie szybciej, musial bys zobaczyc jak wyglada :)
klocki powinny się zużywać równo, jeśli ten od strony tłoczka masz cieńszy, to masz zapieczone prowadnice zacisku i trzeba to rozebrać, wyczyscić i przesmarować.
Jakiś specjalny smar czy zwykły może być? Czy rozbierając zacisk będę musiał odpowietrzać układ? Jutro sam będę w sumie pierwszy raz wymieniać sam klocki. :)
smar miedziany, bo zwykły Ci się rozpłynie jak dostanie temperatury. nic nie będziesz musiał odpowietrzać, tylko zmontuj sobie coś do wciśnięcia tłoczka w zacisku. Bo naturalnym jest, że jak wyciągniesz stare klocki i włożysz nowe, to zacisk Ci nie wejdzie ;) nic nie odpowietrzasz.
smar miedziany, bo zwykły Ci się rozpłynie jak dostanie temperatury Zwykly smar ja zawsze daje, smar miedziany pod wplywem temepratury tajakby sie "wytapial" i sie zapieka ...
Klocki wyciągnąłem i okazało się, ze są prawie jak nowe. Obie strony takie same. Jedynie lewy tył mi nie pasuje bo od wewnętrznej strony, klocek jest bardziej starty niż od zewnętrznej. Po prawej stronie jest dobrze. W takim razie co mi może trzeć podczas hamowania?...
Sa dedykowane smary do hamulcow, bezbarwne ,odporne na cieplo i nie zapiekajce sie, n.p. ATE Plastilube:
http://allegro.pl/ate-plastilube-smar-do-zaciskow-i-hamulcow-75-ml-i5170702705.html
Polecam :)
@Genax: Moze masz rant na tarczy ktory trze o zacisk podczas hamowania? Prowadnice klocka porzadnie nasmarowane?
Akurat plastilube to jest tylko na blaszki mocujace.
Do cylinderkow jest ate bremszylinder paste, a do prowadnic przykladowo TRW pfg 110.
Camellia Racing
10-06-15, 12:48
smar miedziany, bo zwykły Ci się rozpłynie jak dostanie temperatury.
Mnie uczyli, żeby nie używać miedzianego przy zaciskach...
Cylinderkow akurat nie smaruje co wymiane klockow jesli nie ma potrzeby, a Plastilube za klockiem i na prowadnice klocka sprawuje sie bez problemu :)
Miedzianej ma sie niby nie uzywac przez sensory ABS na ktorych moze stworzyc zwarcie, ale to byl raczej trik marketingowy zeby wypromowac smary ala Plastilube etc. .
Nie slyszalem o zadym wypadku, gdzie pasta miedziana miala gdzies zrobic zwarcie przy sensorach ABS :)
Co nie znaczy ze pasta miedziana sie w 100% nadaje, tez uwazam ze sie zapieka/zasycha przez co klocek nie posuwa sie prawidlowo w prowadnicach.
Akurat plastilube to jest tylko na blaszki mocujace
wydawało mi się że nawet na opakowaniu piszą że także do prowadnic
witam i mam zarazem prosbe wiecie moze czy szczeki hamolcowe honda civic 1,5 VEI , 1,6 VETC 1,6 CRX 1,6 1,5 200X36 benda pasowac do hondy civic 1,3 75 kmh bo dzwonie po mechanikach kaza mi przyjechac a moge kupic je ale nie wiem czy benda pasowac ? prosze o pomoc z gory dziekuje
W d13 masz bębny o średnicy 180mm i szczęk pod taki bęben potrzebujesz :)
Te które podałeś są do bębnów 200mm, nie będą pasowały
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Kumplowi kiedyś jak robiłem tylne hamulce bębnowe w jajku D15B2 to gość w sklepie pytał o szerokość szczęki, bo mu podobno dwa rodzaje pokazywało.
Nie prościej zdjąć koło, bęben i zmierzyć wszystko ? :)
Panowie, jakie tarcze polecilibyście do Civic VI MB37 D15z8 tracze z tyłu 260 myslałem o TRW,ATE. Macie gdzie sklep w dobrych cenach, bo wbrew pozorom nie jest łatwo znaleźć tarcz na tł 260 ? jeszcze pytanie czy jest sens toczyć tarcze ? Kastek w warsztacie powiedział że nadają się niby do toczenia ale jakoś nie mam przekonania.
Za toczenie zaplacisz type co za 1 nowa tarcze, wiec wlalbym dolozyc I kupic nowe :P
Toczenie to loteria z małymi szansami na powodzenie (trwałość operacji). Często sprawdza się to na jakiś czas a potem zaczynają bić.
ok, więc nówki jeszcze jakieś firmy polecicie ? Cena /jakość OFC . Słyszał ktoś może o firmie TEXTAR ? Jako ciekawostkę https://www.youtube.com/watch?v=DWkK_SPOJn4&ab_channel=MotoFocusPL
Mialem klocki textara byly dobre, ale twarde I dosc mocno zdzieraly tarcze. Aktualnie jezdze na mikodach gt plus klocki ate I jestem zadowolony.
Zadna tajemnica ze bosch, valeo, ate to tylko pakowacze klockow i tarcz- textar produkuje klocki(sa ok), tarcze pakuje( sa jak dla mnie slabe),
a w polsce panuje opinia ze ATE jest the best- a a ni nie robia sami klockow, a nic tarcz.
Przy dzisiejszych cenach tarcz toczenie to bezsens, kupilem toczone tarcze wraz ze swapem hebli i maja pierscienie bardzo juz waskie i dosyc szybko sie nagrzewaja i zaczynaja delikatnie bic... pojemnosc cieplna takiej tarczy to praktycznie zero.
Co do klockow Textara to oni glownie robia pierwszy montaz(+ 3 lata rynku wtornego danego modelu) i na tym sie skupiaja, a na after martket przedstawiciel na PL twierdzil ze kupuja u innych do swoich pudelek.
Ja z jakosci/ cena polecam lumag/ Breck- wspieranie rodzimej produkcji i sa klockami naprawde dobrymi.
https://www.youtube.com/watch?v=3-u8JKOnzOc
Malo kto wie ze taka fabryka jest w Polsce...
Niestety lumag/breck nie robi tarcz a ja narazie zastanawiam się nad tarczami. Kolejna sprawa jak będę już wymieniał chciałbym przesmarować zaciski tuleje uszczelki itp, pytanie jeśli chodzi o ten stworzeń co jest podłączona linka od ręcznego czy można to rozpiąć bez nierozłączania zacisku od układu ?
Witam, zabieram się za wymiane tarcz i klocków z tyłu w del sol D16Y8. Mam do ogarnięcia tarcze brembo za 80zł/szt i klocki remsa (pierwsze słysze) za 80zl komplet. Czy te klocki będą dobre? Jeszcze jedno, jaki rozmiar powinny mieć te klocki ? 88,8 mm szerokość i 36,8 mm wysokość? Bo tarcze są o średnicy 239 na pewno.
Tarcze, zwykłe, gładkie, tanie- nie najtańsze. Klocki na tył o dobrej cierności- ja polecam mintex lub ferodo premier. Mintex- dużo pyli- koła za to stoją dęba na suchym asfalcie. 240mm na tył to chyba w we wszystkich masz taki sam wymiar klocka?
Jakie tarcze 282mm 4x100 polecicie? Mam qh ale są juz do śmieci. Używa ktoś Mikody nawiercane i macinane? Obstawiam ze tylko ładnie wyglądają ale warto zapytać. Gładkie ATE ktoś przetestował?
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Starstruck
17-02-16, 20:10
Speedmax - miałem, mam i polecam. Mikoda to polski wyrób i z zasłyszanych opinii wszyscy chwalą.
Ani Mokody ani Speedmaxa nie ma w 282 4x100 :)
Gładkie ATE ktoś przetestował?
Ja mam ATE w polaczeniu z DS Performance u siebie na aucie i nic sie z nimi poki co nie dzieje. Ostatnimi czasy sprzedalem kilka kompletow ATE uzytkownikom forum.
Jako pierwsze 282 mialem EBC gladkie i pogiely sie w ****u szybko, pozniej QH ktore wymienilem z powodu minimalnej grubosci i w zasadzie nie bily, teraz testuje ATE.
No też jestem ciekaw opini na temat tarcz 282 4x100. Mam ATE ale wytrzymały rok proste. Spychu mnie ubiegł :d a właśnie może Ty coś jeszcze polecisz? A wiesz może jakie szły na pierwszy Montaż do MG? QH może?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Starstruck
17-02-16, 21:01
Sorry hejtery, nie doczytałem - na szybko spojrzałem :)
Jak niema mikody w 282 4x100 ? http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-mg-zs-zr-przod-282mm-4-sruby-kpl-i5161953586.html
Mam je założone na aucie ale jeszcze nie wyjeżdżałem w tym sezonie także opini brak :)
Jezdze na mikodach➕ ate przelatane juz z 6 tys I zlego slowa powiedziec nie moge. Owszem udalo mi sie Ten zestaw zagotowac, ale to jest zwykly zestaw na dobrych zamiennikach. Ogolnie nie spodziewac sie dzieki tym tarczom jakiegos super hamowania, ale daje rade I bardzo dobrze wygladaja na samochodzie(wersja nacinana,nawiwrcana) :)
Wracajac do temaru 4x100 282mm to na aukcji faktycznie Sa, ale jestem zdziwony Bo nie moge ich znalesc na oficjalnej stronie producenta...
Jak niema mikody w 282 4x100 ? http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-mg-zs-zr-przod-282mm-4-sruby-kpl-i5161953586.html
Na stronie Mikody w katalogu nie ma i tym sie sugerowalem :) allegro nie przekopuje w poszukiwaniu tarcz.
Swoja droga chora cena :D
patrick1989
18-02-16, 23:38
Też tarcze mam na aucie, ale dopiero co były założone, więc ciężko o opinię :)
http://imgur.com/X3HJIDG.jpg
Przejechalem na mikodach już 15kkm i narazie nie biją. Mogę polecić
http://images.tapatalk-cdn.com/16/02/20/f1f376cb8ca65e10d1144e37ba9cf1dc.jpg
To może teraz ja coś napisze[emoji14]na mikodach zrobiłem ok 50k km.. ugotowalem je już kilka razy ale są prosteale maja juz pęknięcia przy dziurach - tak czy siak juz jest ich kres i zbieram na jakieś inne tarcze.. może ate dla porównania ;)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Kumpel miał w mmercu 190 też mikody, komplet przód/tył i też mu popękały dookoła otworków.
Ja ze swojej strony mogę polecić zestaw tarcze klocki TRW. Śmigam już od dłuższego czasu i napawde dają radę.
Kumpel miał w mmercu 190 też mikody, komplet przód/tył i też mu popękały dookoła otworków.
Ja ze swojej strony mogę polecić zestaw tarcze klocki TRW. Śmigam już od dłuższego czasu i napawde dają radę.
Uściślijmy... dają rade jak nie szalejemy[emoji14]chcąc gdzieś polatać, parę mocnych dohamowań i tarcze zaczynają wymiękać, ale patrząc na cenę i wiedząc że nie będzie się upalać są wystarczajace :)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Uściślijmy... dają rade jak nie szalejemychcąc gdzieś polatać, parę mocnych dohamowań i tarcze zaczynają wymiękać, ale patrząc na cenę i wiedząc że nie będzie się upalać są wystarczajace Teoretycznie w zamyśle tarcze nawiercane mają być lepiej schładzane...a schładzanie hamulca wieksze potrzebujesz tylko na torze- a te tarcze sie nie nadaja, bo od temperatury materiał nie wytrzymuje- tarcze jak np. topowe wersje Brembo sa odlewane z otworami, a nie nawiercane, w codzinnej jezdzie takie tarcze oprocz wygladu nie daja kompletnie nic, gladka tarcza, byle prosta była i ważyła swoje(chinskie tarcze jak sa proste to tez daja rade, ale trzeba uwazac. bo czesto oszczedzaja na materiale i jest go mniej niz innych tarcz- polozenie na wage chinczyk i porzadnej tarczy juz wiele rozjasni- pojemnosc cieplna zupelnie inna)
Miał ktoś styczność z tarczami hella pagid 282 4x100? jak się mają do QH? bo z tego co wiem to QH to był tylko "pakowacz" i w środku wkładali tarcze TRW prawda to?
bo z tego co wiem to QH to był tylko "pakowacz" i w środku wkładali tarcze TRW prawda to?
Kto taka bzdure ogarnął? QH (Quinton Hazell) to producent, ma jeśli dobrze pamiętam 7 swoich fabryk na świecie
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Na forum MG czytałem i dlatego się chciałem upewnić czy to prawda. A wiesz jak wypada hella do qh?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Nie wiem, z tarczami hella pagid nie miałem nigdy styczności
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
hella Pagid to jest pakowacz,
pakuja glownie(klocki to chyba nawet 100%) textara.
Gładkie tarcze abe, jest to coś warte czy omijać?
Brand intercarsu z Chin, wiec loteria- mozesz trafic cos ciulatego.
Mogę mieć nowe za 60zl/2szt, stąd moje zainteresowanie
Są rzeczy, których nie warto brać za darmo...
Są rzeczy, których nie warto brać za darmo...
Tylko OEM ;)
No w temacie fejk czy oem czy jakos tak, pisales, ze tylko OEM tarcze sie nie gna dlatego o tym wspomnialem :)
No w temacie fejk czy oem czy jakos tak, pisales, ze tylko OEM tarcze sie nie gna dlatego o tym wspomnialem :)
Co innego tarcze, które się gną, a co innego wyceniać swoje życie na tyle, ile kosztuje Mc Zestaw w Zurychu...
Dzida, tarcze są robione ze zwykłego stopu żelaza z węglem(żeliwa),
Jak kawałek metalu ma wpływać na skuteczność hamowania, czy bezpieczentwo? Zeliwo oem ma lepsze wspolczynniki tarcia czy co?
jak mówisz ze tarcze sa lepsze to prosze jakis dowód pokazac, moze jakas analiza materialu itp? Fakt jeden mogę potwierdzieć ze tarca orginalna więcej waży i przez to ma wieksza pojemnosc cieplna, ale w codziennej jezdzie nie gotuje sie hamulcow przeciez... Grubosc tarczy zrobi roznice taka, ze chinska sie zagotuje po dwoch wyhamowaniach z 180-0 , a orginał po 3-4. Ale to kompletnie nie ma znaczenia w codziennej jezdzie,a raczej ma znaczenie dla piratów jak Spych :D i na torze.
Dzida, tarcze są robione ze zwykłego stopu żelaza z węglem(żeliwa)
taaaaaaaaaa... :rolleyes:
Jak kawałek metalu ma wpływać na skuteczność hamowania, czy bezpieczentwo? Zeliwo oem ma lepsze wspolczynniki tarcia czy co?
jak mówisz ze tarcze sa lepsze to prosze jakis dowód pokazac, moze jakas analiza materialu itp?
Proszę bardzo:
http://www.jfe-steel.co.jp/research/giho/020/pdf/020-10.pdf
http://www.kurimoto.co.jp/technology/data/62/tr62_report_5.pdf
albo chociaż taka prezentacja gdzie wszystko jest wytłumaczone jak dla chłopa:
http://www.lab.kochi-tech.ac.jp/a213/internal/PDF/zairyo05No13-2.pdf
Ciekawostka 1: opracowanie na temat tarcz stosowanych w pociągach Shinkansen (tych co sobie jadą 300km/h z Tokyo do Osaki m.in.):
http://www.hitachi-chem.co.jp/japanese/report/046/46_r9.pdf
Tutaj jakiś materiał z Hitachi Chemical (nie czytałem), ale tytuł wskazuje na to, że ktoś zastanawiał się nad tarciem:
http://www.hitachi-chem.co.jp/japanese/report/046/46_r9.pdf
Japońska inżynieria materiałowa, chemicy i materiałoznawstwo rysuje wykresy, poprawia parametry i BADA produkt, tak, żebyś się zatrzymał.
Chińczyk bierze suwmiarkę i robi okrągły kawałek metalu na wzór.
500PLN za sztukę tarczy, której zachowanie było badaniem prac naukowych to są GROSZE a kupowanie tarcz za 60PLN to kupowanie zrecyklingowanego metalu w kształcie tarczy. Japończycy zabijają się na podziemiach światowych uniwersytetów żeby współczynnik tarcia udało się zachować nie przy 490 ale przy 510 stopniach, a ty mówisz, że tarcza to tarcza.
Zyj w swoim swiecie i mysl dalej ze honda pakuje do pudełek tarcze badane i z materiałów takich jak hamulce pociągów ważących kilkaset ton i pędzących po 300 km/h:/
I takie badania tylko Japonia robi... śmieszne. Jestes zapatrzony tylko na ten jeden kawałek globu, który skopiował wszystkie rozwiazania technologiczne Niemców i amerykanów. Przypomnij sobie jak technologia wyglądała w latach przed 2 wojna i dzieki komu sie odbudowali po 2 wojnie.
A USA i Wielka Brytania i Niemcy na tory furmanki kładą.
Proszę Dzida jak wychwalasz jakiś produkt i wiesz, że ma lepsze parametry od pozostałych zamienników to oświeć nas co w surówce w hucie jest dodawane, że jest to produkt lepszy od pozostałych ?
masowo do cywilnych aut tarcze są robione z prostych stopów żelaza z węglem, bo innych materiałow nie opłaca się i żadnej technologii i materiałow w tarczy za 500 zl nie ma, bo wiekszosc tej ceny to chore marże hondy i sprzedawców.
Proszę udowodnij w jakis sposób, że tarcze ktore zachwalasz za 500zl maja lepsze rozwiazania od innych- bo ogolniki takie, ze Japonscy inzynierowie siedzą na uniwersytetach i licza cos ma sie nijak do tego co jest w opakowaniu tarczy.
Zyj w swoim swiecie i mysl dalej ze honda pakuje do pudełek tarcze badane i z materiałów takich jak hamulce pociągów ważących kilkaset ton i pędzących po 300 km/h:/
Tego nie napisałem.
I takie badania tylko Japonia robi... śmieszne.
Tego też nie napisałem.
Jestes zapatrzony tylko na ten jeden kawałek globu, który skopiował wszystkie rozwiazania technologiczne Niemców i amerykanów.
A ty jesteś w Europie, gdzie robi się byle co, byle sprzedać. Rozwiązania może i skopiowane, ale udoskonalone w niesamowity sposób.
Przypomnij sobie jak technologia wyglądała w latach przed 2 wojna i dzieki komu sie odbudowali po 2 wojnie.
A co to za różnica?
Proszę Dzida jak wychwalasz jakiś produkt i wiesz, że ma lepsze parametry od pozostałych zamienników to oświeć nas co w surówce w hucie jest dodawane, że jest to produkt lepszy od pozostałych ?
Dałem lineczki do PDFów. Tablica mendelejewa i słownik w dłoń i hop. Bez czytania tekstu wystarczy tabele albo wykresy przeanalizować.
masowo do cywilnych aut tarcze są robione z prostych stopów żelaza z węglem, bo innych materiałow nie opłaca się i żadnej technologii
ehe. Nie opłaca się jak tarcza ma kosztować 30PLN. Opłaca się jak masz w głowie japoński challenge spirit. I oni tak to robią.
W Japonii ma być dobre i przy okazji się opłacić.
W zamienniku ma się opłacić i przy fajnie będzie jak nikt nie zginie.
i materiałow w tarczy za 500 zl nie ma, bo wiekszosc tej ceny to chore marże hondy i sprzedawców.
Chore to jest to że Europejczycy dali sobie wmówić to że każdy produkuje szajs.
Proszę udowodnij w jakis sposób, że tarcze ktore zachwalasz za 500zl maja lepsze rozwiazania od innych- bo ogolniki takie, ze Japonscy inzynierowie siedzą na uniwersytetach i licza cos ma sie nijak do tego co jest w opakowaniu tarczy.
te materiały co dałem to ogólniki?
pfffffff..........
te materiały co dałem to ogólniki?haha udowodnij ze te wyliczenia i materiały są zastosowane w tarczy w pudełku hondy. Ot co tyle. Te materiały co wysłałeś są po japońsku to raz, dwa dotyczą innej tematyki niż tarcza 262mm do civica z 95 roku, nieprawdaż ?
Chore to jest to że Europejczycy dali sobie wmówić to że każdy produkuje szajs.Chore jest to, że do angielki jest taka sama tarcza co w japonskich wersjach, a do angielek były pakowane tarcze TRW/Lucasa, które są produkowane w dziadowskiej europie... i co smieszne, tarcza w pudelku hondy do eg i do ma jest w takiej samej cenie nie wazne od pochodzenia.
ehe. Nie opłaca się jak tarcza ma kosztować 30PLN. Opłaca się jak masz w głowie japoński challenge spirit. I oni tak to robią. Nie kupisz tarcvzy za 30zl, moze kolega wyzej poprostu ma okazje kupic takie od znajomego, co mu nie sa juz potrzebne,
tani chinski zamiennik 262 w hurcie kosztuje kolo 60-70 zl sztuka.
Dalej uważasz, że tarcza oem nie jest produkowana z zeliwa? DO JASNEJ CHOLERY TO NAPISZ Z CZEGO!!! wkoncu.
Zaraz napiszesz, że to co na studiach inzynierskich w europie o materiałach i stopach to sa same bzdury i oczywiscie stopy wegla z zelazem i pobocznymi dodatkami maja cudowniejsze wlasciwosci w Japonii :D
Tego nie napisałem. Nic nie napisałeś :
-z czego są tarcze w pudełku Honda
- w jaki sposób sa :bezpieczniejsze" od zamiennikow i jak to mierzyles:D
Nie pogadamy z takim podejściem.
Nie pogadamy z takim podejściem.No jasne, że nie, bo nie podajesz konkretów- jeśli rozmawiamy o technicznych aspektach to rozmawiajmy po chociaz pseudo inzyniersku, bo ja ani Ty nie jestesmy technologami, ale wyrzucmy marketingowe hasla typu, ze tarcza produkowana w japonii jest lepiej "obliczona", "przemyslona" z lepszych mteriałów(a smiejesz sie z tego, ze napisałem ze tarcze sa z zeliwa- smiejac sie z tego chyba nie masz pojecia o tarczach zczego sa robione do cywilnych wozow) i to ze Pan w Japonii lepiej odlewa formy od pana w chinach czy niemczech.
A granie cena, ze drozszy produkt jest napewno lepszy jest bezsensu- Ty w strone oemu dzialasz takim mysleniem- a w druga strone uwazasz ze to co tanie to ciulate- a tak nie jest zawsze i takie generalizowanie do niczego nie prowadzi.
Ja uwazam, ze tarcza w pudelku hondy jest tez z zeliwa, tak samo produkowana jak zamienniki, a roznica z ceny wynika z tego, ze Dla hondy produkuje to ktos inny i dwie odzielne firmy zarabiaja na marzy + transport z europy i cla.
Chociaz tez pewnosci nie ma, czy tarcza sprzedawana w europie napewno pochodzi z japonii, czy czasem nie klepie to jakies trw ...
Koledzy, pytanie brzmiało czy jest sens to brać z racji na cenę. Wiem, że to niższa półka, ale nie miałem z tym styczności i Wy chyba tez nie. Jak ma po jednym dniu szybszej jazdy nadawać się na śmietnik to wezmę gładką mikodę za zawrotne 80zl/sztuka, ale jak ABE wytrzymają mi przynajmniej pół roku i przez ten czas będą hamować jak inne tarcze to nie będę się nawet zastanawiał. OEM z góry wykluczam chociażby z tego względu, że to będą tarcze od opla combo z zaciskiem 282.
Ponawiam pytanie
Wczoraj przetestowane mikoda 282mm nacinane nawiercone + klocki EBC standard / Moim zdaniem hamuje to w civicu świetnie , na ale z żywotnością to wyjdzie w czasie
Ponawiam pytanieNapisałem Ci, że to tarcze z chin- róźnie u nich z "kontrola" jakosci i mozes trafic ciulate tarcze fabrycznie, sugerowałbym zerknać na pierscienie tarczy czy sa mniej wiecej takiej samej grubosci na całym obwodzie- jesli tak to bedzie jezdzic przy prawidlowym montazu.
patrick1989
01-03-16, 19:47
Wczoraj przetestowane mikoda 282mm nacinane nawiercone + klocki EBC standard / Moim zdaniem hamuje to w civicu świetnie , na ale z żywotnością to wyjdzie w czasie
Szczególnie z 200 hamuje zadziwiająco, w porównaniu do 262mm i pompy 15/16. Byłem zaskoczony :) ale trzeba hamować z wyczuciem :)
Kamil_Taki
02-03-16, 00:14
Jakie macie zdanie o tarczach Dokuji oraz klocek DS3000 zestaw wart 1000 zł, potrzebuje do upalania miasto + tor w ciągu roku auto robi 1000km większość czasu jest czyszczona i stoi pod kocykiem w grę wchodzi jazda tylko w słoneczne dni wiec nie ma mowy o akcji rozgrzana tarcza plus deszcz. Co ten zestaw jest wart?
Przecież DOKUJI to jakiś totalny noname promowany na japoński. Zmieścisz się w tej kasie z oryginalnymi tarczami Honda - ja bym się nie zastanawiał.
Kamil_Taki
02-03-16, 10:40
Wszystko testowałem czas przetrzeć szlaki i spróbować czegoś nowego, czytałem większość tematu i nie znalazłem nic o tarczach Dokuji. Niebawem zdam relacje jak to się sprawuje.
Ktoś wcześniej założył w moim aucie hamulce na większe. Posiadam zaciski od prelude VTI i klocki już dobrałem o takie https://hamulcesklep.pl/o/13.0460-5982.2 tylko z tarczami nie jestem pewien.
Czy takie 282 będą dobre do mojej emki? https://hamulcesklep.pl/o/24.0125-0161.1 Cena podejrzanie niska, ale sklep raczej ma dobre opinie. Podpowiecie coś?
Tak te 282 beda dobre, cena jakas mega kosmicznie niska, ja ATE jak ostatnio mialem sprzedawalem po 260zl z wliczona wysylka kurierska.
Dzięki za odpowiedź. Nie byłem pewien do końca.
Właśnie ta cena podejrzana się wydaje. Wiadomo, że w Polsce okazje się raczej nie zdarzają i trzeba się pilnować.
robili wyprzedaż ostatnio z magazynów ate to może polacy nie chcą zarobić za dużo ;)
Witajcie,
poszukuję dobrego zestawu tarcz na przód do Mb6 razem z klockami. Znalazłem zestaw nawiercanych i nacinanych tarcz po 250zl i zastanawiqm się czy nie macie jakiejś propozycji.
Honda Będzie miała około 200km
Tak wyglądają: http://obrazki.elektroda.pl/2742479600_1461501375_thumb.jpg (http://obrazki.elektroda.pl/2742479600_1461501375.png)
wyglądają jak każde inne, pytanie czy nie są zrobione z plasteliny :p
Okazało się że znajomy ma takie założone w swoim civicu. Jest bardzo zadowolony, więc zdecydowałem że wybiorę te. Są to Dokuji NJ0258F RS.
Mimo, że nie mają lekko, gdyż serce jest z turbina (283KM) hamulce spisują się znakomicie. Wahalem się między Tymi a speedmax'ami.
Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
Kamil_Taki
08-05-16, 15:59
Potwierdzam, pisałem nie tak dawno czy ktoś to testował i za tarcze z wyższej półki Dokuji (400 zl zaplacilem za pare)z klockiem DS2500 rewelacja wiec śmiało możesz zakładać.
Potrzeba mi dobrych, gladkich tarcz i dobrze ciernych klocków na przód do ED6. Ktoś coś poleci?
Witam, poszukuję klocków do Civica EK4 na przód do jazdy na codzień i czasem po torze. Zwykłe ATE nie dają rady podczas upalania. Tarcze zostają(Mikoda GT-262mm), jakie klocki do tego?
zestaw 262 nie nadaje się do upalania
zestaw 262 nie nadaje się do upalania
Oczywiście, że się nadaje.
Oczywiście, że się nadaje.
Jedynie gdy ma zastosowane OEM tarcze i klocki ;)
zestaw 262 nie nadaje się do upalania
w pelni sie zgadzam.
Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w mojej ej1. I się zastanawiam jaką firmę wybrać. Auto to totalny daily car, zero upalania (chyba ze raz na tydzień spod świateł :P).
Co możecie doradzić? Znalazłem taki zestawik: http://allegro.pl/brembo-tarcze-klocki-przod-honda-civic-iv-v-vi-262-i6260054472.html . Pytanie teraz czy można ufać sprzedawcom allegro i za tą cenę rzeczywiście dostanę oryginalne markowe tarcze i klocki?
No i ile warte dziś jest to brembo, bo słyszałem nieciekawe opinie i to na tym forum.
PS. Średnica 262 mm.
I gdzie polecalibyście zakupy? Jakiś sklep internetowy? Może być PW żeby nie było że reklamuje ktoś coś
Pytanko za 10 punktów mam teraz 260 z przodu w oplocie kupiłem juz zaciski z itra i pytanie odnośnie starych przewodow w oplocie wszystko będzie pasować ?
Będzie. A gdzie moje 10 punktów?! :D
u mnie w pamięci jeszcze 90 i nagroda Cie czeka :D
A co sądzicie o klockach ferodo lub trw?
Ktoś miał doświadczenie
Zastanawiam się co wybrać
Może ktoś doradzi, pomoże?
Śmigam od ok 3 lat na zestawie trw z przodu (tarcze, klocki) złego słowa nie mogę powiedzieć. hamulec skuteczny, nie puchnie zbyt szybko nawet po kilku mocniejszych hamowaniach. Klocki trochę pylą, ale raczej w normie. Ostatnio robiłem inspekcję hamulców i klocki jak i tarcze w dobrym stanie, pojeżdżą kolejne 2 albo i może 3 sezony.
Dobrze, to teraz ja zapytam. Civic EG5 145KM. Mam zestaw 282 4x100 z przodu, 260 4x100 z tyłu, Pompa 1" z ATR, wpadną przewody w oplocie HEL, jest home-made stoper pompy. Jestem przed wymianą tarcz i klocków, tylko z przodu. Auto służy GŁÓWNIE do jazdy na co dzień, ale czasami do upalania na mniejszych torach. Być może w tym roku zaliczę przejazdem też Nurburgring (więc potrzebuję czegoś co mnie tam nie zabije, choć to raczej rekreacyjny wyjazd krajoznawczy, niż kręcenie rekordów, ale wiadomo że to szybki tor i nawet jazda daleka od granicy jest wymagająca dla auta i hamulców). Obecne tarcze były QH, ale pokrzywiły się, klocki Mintex (takie były w zestawie swapa na 282 który brałem).
I teraz tak.
Pytanie numer 1: Od zawsze mam duży problem z krzywieniem się tarcz, myslalem że po przejściu na konkretne 282 QH nie będzie już tego problemu, a niestety jest. Zaczynam podejrzewać, że winne może być coś innego. Wiem, że to temat stricte o doborze tarcz i klocków, ale czy ktoś mógłby podsunąć pomysł dlaczego tak się dzieje? Czy może być inna usterka, która wpływa na szybsze krzywienie się tarcz z przodu?
Pytanie nr 2, standardowe: Jestem ograniczony do tarcz z MG ZR, 282mm, 4x100. Są jakieś różne nacinane EBC i inne wynalazki, ale raczej skłaniam się do normalnej gładkiej tarczy, najprawdopodobniej ATE (widziałem powyżej dyskusję o cenach, rzeczywiście te tarcze do MG kosztują około 100zł w sklepach, zarówno internetowych jak i stacjonarnych. Sprawdzałem). Czy ATE to dobry i wystarczający wybór?
Pytanie nr 3, standardowe: Klocki. Zacisk jest z Preludy. Czy da się kupić coś lepszego niż DS Performance do tego zacisku? Np. właśnie DS2500 (mogę prosić o podanie kodu)? Jakie inne klocki pokroju DS2500 polecacie? Widziałem ofertę Hawk Performance, ale który model?
Dzięki wielkie :)
Wiem, że to temat stricte o doborze tarcz i klocków, ale czy ktoś mógłby podsunąć pomysł dlaczego tak się dzieje? Czy może być inna usterka, która wpływa na szybsze krzywienie się tarcz z przodu?Wpływ ma milion rzeczy,
ja bym sprawdził takie podstawowe sprawy, jak bicie piast, luz łozysk oraz tylnej tulei w wahaczach dolnych. Piasty oczywiscie przed montazem oczysciles do gołego metalu?
Tak, były wyczyszczone.
EDIT:
Ok znalazłem gdzieś wcześniejszego posta Spycha o kodach klocków Ferodo. Wklejam dla potomnych
DS Perf pod
242 - FDS777
262 - FDS776
282 - FDS905
DS2500
242 - FCP777H
262 - FCP776H
282 - FCP905H
DS3000
242 - FCP777R
262 - FCP776R
282 - FCP905R
@Jarzomb, zmierz piastę miernikiem zegarowym, miałem to u siebie, 3 komplety poszły zanim pomierzyłem i wymieniłem piastę (prawy przód). Od wymiany spokój.
Panowie jakie tarcze + klocki na przód do ej6 240 do zwykłej jazdy po mieście ? tarcze blueprint + klocki ate/trw beda ok ? Pierwszy raz bede kupywał przez neta wiec jak macie jakies sklepy sprawdzone to prosze o linki :)
analyzer64
08-07-17, 20:58
Kupiłbym komplet Textar lub ATE. Blueprint to pakowacz i na różne produkty można trafić w środku - od słabych po dobre.
Ja kupuję głównie na e-autoparts.pl ale podobnych sklepów w sieci masz mnóstwo, są też sklepy które specjalizują się w układach hamulcowych, np. hamulcesklep.pl, brakes.pl, topbrakes.pl itd.
Tarcze blueprinta są dosyć fajnie wykonane - grube, rowne pierscienie, ranty tarcz są malowane. Za taką kasę nic lepszego raczej nie kupisz.
ATE to też akurat pakowacz.
@Jarzomb, zmierz piastę miernikiem zegarowym, miałem to u siebie, 3 komplety poszły zanim pomierzyłem i wymieniłem piastę (prawy przód). Od wymiany spokój.
A jak duże bicie wyszło Ci na tej krzywej piaście?
Wczoraj zmierzyliśmy. Kierownicą trzepie konkretnie, a bicie na tarczy wyszło z obu stron około 0,04 - 0,05mm, co jest wartością dopuszczalną, a na piastach jeszcze minimalnie mniejsze. Więc najprawdopodobniej to nie piasta. Czy bicie przy hamowaniu może być spowodowane bardzo wywalonym jednym drążkiem kierowniczym? U mnie było juz na tyle, że nie dało sie prawidłowo zbieżności ustawić, bo był luz. Teraz zostanie wymieniony.
A jak duże bicie wyszło Ci na tej krzywej piaście?
Wczoraj zmierzyliśmy. Kierownicą trzepie konkretnie, a bicie na tarczy wyszło z obu stron około 0,04 - 0,05mm, co jest wartością dopuszczalną, a na piastach jeszcze minimalnie mniejsze. Więc najprawdopodobniej to nie piasta. Czy bicie przy hamowaniu może być spowodowane bardzo wywalonym jednym drążkiem kierowniczym? U mnie było juz na tyle, że nie dało sie prawidłowo zbieżności ustawić, bo był luz. Teraz zostanie wymieniony.
Na krzywej piaście wychodziło mi 2x takie, gdzieś 0.09 - 0.1 miałem odchylenie. Wymień drążek, sprawdź też łożysko.
Mogą być drgania od wywalonych koncowek/drazków
jesli piasty są ok, to jeszcze tak jak wyzej, do sprawdzenia luzy lozysk, profilaktycznie tylna tuleja przedniego wahacza bym sprawdził.
jesli masz czujnik zegarowy to mozesz też "pokrecic" tarczą na piascie tak, ze bicia piasty i tarczy bedą sie odejmować, zamiast dodawać.
Mogą być drgania od wywalonych koncowek/drazków
jesli piasty są ok, to jeszcze tak jak wyzej, do sprawdzenia luzy lozysk, profilaktycznie tylna tuleja przedniego wahacza bym sprawdził.
jesli masz czujnik zegarowy to mozesz też "pokrecic" tarczą na piascie tak, ze bicia piasty i tarczy bedą sie odejmować, zamiast dodawać.
Tylne tuleje tego wahacza są wymienione na poliuretan, nic się złego z nimi nie dzieje. Łożyska też nie wykazują luzów, w żadnym zauważalnym stopniu. Mam czujnik zegarowy. Popróbujemy. Dzięki
panowie pomocy :) u brachola w civic 4g ni9e idzie odpowietrzyć układu hamulcowego, podczas od powierzania pedał hamulca jest mieki i wpada w podłoge. Macie może jakieś rady sugestie???
sprawdź pompę i serwo, może jakieś uszczelnienie poszło i tamtędy ci powietrze wpada do układu
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Tarcze ATE, Brembo...
Jakieś dobre złe doświadczenia? Interesują mnie opinię osób które mają założone na samochodzie a nie gdzieś coś czytali widzieli :)
Eloszka! Jeździ może ktoś na zaciskach dwutłoczkowych z Hondy Legend KA7/KA8? Mam problem z dostępem do części. Szukam sprężynek 45227-SL0-013. Sklep proponuje mi tylko OEM. 135 zł za stronę... Pytanie dos, czy ktoś może jeździł na tych zaciskach z tarczami o grubości 23mm? Można zawsze w ostateczności dotoczyć dystanse pod tłoczki :rolleyes:
Tarcze ATE, Brembo...
Jakieś dobre złe doświadczenia? Interesują mnie opinię osób które mają założone na samochodzie a nie gdzieś coś czytali widzieli :)
w innych samochodach miałem ATE i byłem bardzo zadowolony, żadnych przykrych doświadczeń, mogę polecić
Witam. miałem ostatnio tarcze i klocki ATE na przodzie 262 w civicu ej9 sedan . przez 2 lata było dobrze. nie wiadomo z jakiej przyczyny zaczęły bić. przejechałem na nich około 40 tysięcy kilometrów przeważnie trasa. wiec nie polecam tarcz ATE. na tarczach zrobił się duży rant. z obydwóch stron zebrało po milimetrze tarczy. tarcze jak z plasteliny. klocków jeszcze z 1/4 została. wiec klocki w miarę spoko
może ktoś polecić tarcze do civica EL5 sedan 1.6 d16y4 120koni . tarcze są 262 z przodu. moze ktos ma brembo albo ferodo i by cos napisał o takich tarczach?? ostatnio miałem ATE to na minus :( pokrzywiły sie
jakieś doświadczenia związane z zestawem firmy ABS? mam kolegę w hurtowni i za śmieszne pieniądze może mi ogarnąć zestaw tarcz i klocków, mówi że nie jest to jakaś górna polka ale dadzą radę do zwykłej jazdy po mieście plus czasem trasa. Ktoś jakieś doświadczenia z nimi miał?
Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka
jakieś doświadczenia związane z zestawem firmy ABS?
Polecam :D
Pol roku upalania z Ferodo DS Performance
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180102/b7c13d208306e39b28e7ab4f9d5d549b.jpg
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Ale nie ładnie piasty oczysczone miałeś :P No nie powinno sie coś takiego dziac, pomimo że na rantach widać ze troche ciepla przyjeli ;) Ale pewnie tyle kasy ile za nie dales to i tak warto co pol roku zmienic przy takiej ekspploatacji na kolejne tanie, smiec tarcze.
Ale nie ładnie piasty oczysczone miałeś :P
A twierdzisz tak bo? [emoji14]
No nie powinno sie coś takiego dziac, pomimo że na rantach widać ze troche ciepla przyjeli ;)
Przyjęły ale to i tak raczej papierowe tarcze, bo poza tym pęknięciem po tych 6 miesiącach +/- 10 tys km miały tez wyraźny rant i zużyta powierzchnie cierna
Ale pewnie tyle kasy ile za nie dales to i tak warto co pol roku zmienic przy takiej ekspploatacji na kolejne tanie, smiec tarcze.
Po testach uwazam, ze na te ABS nie warto, są lepsze jakościowo tarcze w podobnej kasie.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
spuchu tylko że ja cię znam i wiem jak jezdzisz tym swoim mocarnym 1.4 w gazie [emoji23] pytam do zwykłej jazdy na codzień czy normalne użytkowanie tarcz bez upalania, jakieś 15kkm rocznie i czy wytrzymaja koło roku- półtora bez problemu
Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka
Jezdze normalnie i użytkuje normalnie, tak jak przystało na 1.4 w gazie :)
Zapytales o opinie, wyrazilem, inne tarcze jakoś tak nie wyglądają przy mojej jeździe.
Skoro uwazasz, że wiesz lepiej i to moja jazda temu winna, po co pytasz o opinie na temat danego produktu? :) nawet nie wiesz z którego to mojego auta tarcza a z gory zakladasz ze z ibizy ;) nawet nie wiesz z jakimi innymi porównywalne i jak a z gory zakladasz, ze będą ok a tu pękły bo upalam.
Tak wytrzymaja Twoje założenia, chyba bo nikt tego nie wie, równie dobrze wytrzymaja dwa miesiące bo sie wladujesz w wodę i sie pogną :)
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jezdze normalnie i użytkuje normalnie, tak jak przystało na 1.4 w gazie :)
Zapytales o opinie, wyrazilem, inne tarcze jakoś tak nie wyglądają przy mojej jeździe.
Skoro uwazasz, że wiesz lepiej i to moja jazda temu winna, po co pytasz o opinie na temat danego produktu? :) nawet nie wiesz z którego to mojego auta tarcza a z gory zakladasz ze z ibizy ;) nawet nie wiesz z jakimi innymi porównywalne i jak a z gory zakladasz, ze będą ok a tu pękły bo upalam.
Tak wytrzymaja Twoje założenia, chyba bo nikt tego nie wie, równie dobrze wytrzymaja dwa miesiące bo sie wladujesz w wodę i sie pogną :)
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
nic z góry nie zakładam, a za opinię dziękuję bardzo i wezmę ją pod uwagę na pewno i nie uważam że wytrzymają u mnie bo jakbym tak uważał to bym nie pytał tutaj ;) uspokając atmosferę, masz jakiś fajny zestaw godny uwagi nie pakując się w jakiejś wielkie koszta?
Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka
Z tanich tarcz do hondy to polecam Japan Parts oraz blue print,
sa spoko, nie oszukane - grube mają pierscienie, mają odpowiednią wagę, przez co pojemnosc cieplna jest spoko i są w miare tanie. Blue printy mają ranty lakierowane to szybko tak nie zardzewieją i jako tako za felgą ładnie wygladają.. Te najtansze tarcze ( bo na komplecie wzgledem tej sredniej polki jak blue print zaoszczedzisz 30-40 zl) jako tako przy spokojnej jezdzie posmigaja, lecz czesto sa sporo lzejsze, i przy mega pałowaniu kończą jak te Spycha :cool:. Do tego często te najtansze marki to nie żadni producenci, tylko podkupują towar "byle taniej". zdarzają się sytuacje, że w jednym opakowaniu masz tarcze z dwóch różnych fabryk. Do polowki z silnikiem 1,0 wzialbym te najtansze, do coupe bym raczej dolozyl te dwie flaszki...
masz jakiś fajny zestaw godny uwagi nie pakując się w jakiejś wielkie koszta?
blue print
Jak wyzej, to bardzo spoko tarcze patrzac na cene.
ok obejrze się za tym blue printem, dzięki bardzo ;)
Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka
blue print, to jest chyba pakowacz, tak? Czyli nie wiadomo jakie tarcze będą w środku, czy wiadomo co wkłada? Jak to wygląda? btw jak przeglądam neta, to widzę ze coraz więcej ludzi narzeka na ate, przenieśli gdzieś produkcje czy co?
A kto na rynku nie jest pakowaczem? ATE tez swego czasu tylko mieli od kogoś tarcze i klocki, ATE jest glownie konstruktorem układów hamulcowych/ hydrauliki, czy sie teraz coś zmienilo to nie wiem. Aczkolwiek nie liczyłbym na jakąś odlewnie ATE w niemczech.. :)
.
To ze ktos pakuje to nie znaczy ze nie moze taki blue print wybrac sprawdzonego dostawcę, ktory dla nich robi tarcze na przyzwoitym poziomie. Teraz malo firm podkupuje od innych towar, lecz zamawiają cala produkcje w chinach, gdzie w kontenerze towar przyjezdza w opakowaniu, oznaczeniem na rancie jaki sobie zamarzysz i oczywiscie jakości w zaleznej od tego ile chcesz za produkt zaplacic... W przypadku blueprinta na 99% jestem pewny, ze tarcze są z jednej fabryki ktora im robi tarcze na "zamowienie" i sa zauwazalnie lepsze od najtanszych produktów na rynku.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.