Zobacz pełną wersję : Tarcze i klocki...co się teraz rozsądnie kupuje ?
To 15kkm to oczywiście nie do momentu jak trze blacha o tarczę :)
Ja wymieniam klocki jak widzę ubytki płynu w zbiorniczku i średnio wtedy klocki mają jeszcze po ok 3mm okładziny, co jak dla mnie kwalifikuje je do wymiany a kto inny na tym zrobiłby pewnie jeszcze z 10kkm :)
Podając powyższe przebiegi chciałem tylko pokazać, że zarówno Premier jaki Performance zużywają się u mnie w bardzo podobny sposób.
witam
jakie klocki polecilibyście do aero vti na przód ???
tarcze mam speedmaxy po ok 15k przebiegu, jazda raczej normalna tzn hamulce nie będą katowane.
na razie obstawiam na ferodo premier (fdb 905), zależy mi żeby nie piszczały no i jak będę potrzebował nagle zahamować żeby nie zawiodły.
wiadomo ze nie zatrzymam auta na 5m ale wiecie o co mi chodzi ;]
z góry dzięki i pozdrawiam
to weź premiera(chociaz on lubi czasem piszczeć:) )
chyba ze chcesz wydac wiecej siana to hawk hps lub ferodo ds perf
jak będę potrzebował nagle zahamować żeby nie zawiodły.
jeśłi chodzi o takie wymagania hawk spisuje sie znakomicie
Do takiej jazdy jak powiedziałeś również uważam, że premier Ci wystarczy.
Powiedział bym, że to performance lubi piszczeć w porównaniu do premiera :)
Żadne z premierów w poprzednich setupach mi nie piszczały, za to performance każdy popiskuje przy samym hamowywaniu do zera.
a mi piszczały :P moze akurat miałem coś nie tak klocek bo premiera uzywałem raz i to jeszcze w d13
Starstruck
09-03-11, 11:08
Mam do wymiany klocki i co polecacie? Przejeżdżą one jeszcze na tych tarczach co mam (tarcze do przetoczenia) i za następnym razem będzie całość do wymiany. Klocki muszą być dobre, ale nie najwyższej półki, skoro pod koniec roku będzie nowy cały sprzęcior. Pozdrawiam.
Czy zadałeś sobie trudu, żeby chociaż cofnąć się w temacie o kilka stron?
Starstruck
09-03-11, 11:23
Czy zadałeś sobie trudu, żeby chociaż cofnąć się w temacie o kilka stron?
Już otrzymałem KONKRETNĄ i WNOSZĄCĄ do mojego tematu odpowiedź :). Pozdrawiam.
Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc! Zamawiam FDB776. Odezwę się po montażu. Pozdro!:eek:
Witam ponownie...chciałem tylko powiedzieć, że klocki Ferodo FDB 776 pasują do tarcz średnicy 262 mm:eek:
cześć,
podłącze się do tematku, bo własnie jestem na etapie wymiany hamulców. Zakupiłem zestaw EBC i zauważyłem na jednej z tarcz dziwne wycięcie na jej krawędzi.
Tak to wygląda na zdjęciu:
https://lh6.googleusercontent.com/_COB1TjZFYGE/TXp16e8WeXI/AAAAAAAAOU0/0Dr1ySXay4g/s512/P3110317.JPG
Druga tarcza tego nie ma. Pytanie jest takie co to jest i po co? Czy to sposób na jej wyważenie, czy jakaś wada fabryczna. Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi.
widziałem coś takiego już kiedyś ale do czego to jest nie mam pojecia:/
ate ma takie samo wyciecie taki ich urok :)
no tak podejrzewałem właśnie ate ale nie byłem pewien
Witam jakiej firmy poleciclibyscie tarcze i klocki do d15z8 narazie moc seria ale chce wymienic caly wydech, a jazda to roznie czasem sie depnie jak jakis vw swiruje:D
ATE +klocki ferodo
do ostrzejszej jazdy ATE +klocki hawk hps/ferodo DS
http://allegro.pl/tarcze-ate-kpl-tyl-honda-civic-ma-mb-rover-400-i1463336604.html czyli to sa te tarcze a klockow na tyl nie moge znalesc na allegro;/ a caly system hamulcowy z TRW to dobry pomysl??
o ile trw to dobry system?
Co można polecić, zależy do jakiej jazdy, myślę, że na ulicę w zupełności wystarcza Performance (sam używam w Civicku przy 282mm i jestem bardzo zadowolony,
Czy możesz powiedzieć jaki to jest model pod zacisk z MC2/MB6 właśnie, widzę że zwykłe premiery to chyba fdb1505 ale tych nie mogę jakoś namierzyć choć prawdopodobnie to będzie FDS905 tylko czy będą pasować ?
Premiery dedykowane do MB/MC to tak jak napisałeś FDB1505 a DSów jako takich dedykowanych nie ma.
Wymiary 1505 to długość. 149mm / wysokość 57.7mm / grubość 17.2mm
905 to 149 / 57 / 18.5
Wg katalogu do ITRa również dedykowane są 1505 a z DSa ludzie niby wkładają 905 czyli powinny pasować również do MB/MC.
Generalnie wg katalogu 905 to wiele modeli Accorda, Legend, Prelude, NSX czy na 100% pasują do MB/MC tego Ci nie powiem, najlepiej jakby się wypowiedziała osoba co to próbowała włożyć.
Coś mi się wydaje że czasem taką osobą mogę być ja, gorzej jak nie będą pasować , choć może są tylko trochę grubsze więc albo będą pasować albo trzeba będzie przeszlifować, ale dzięki.
Witam, mam pytanie
czy warto kupic klocki EBC Redstuff? Jaka jest roznica w hamowaniu miedzy Greenstuff a red i czy redstuffy szybciej zuzywaja tarcze hamulcowa?
wg producenta czerwone maja wieksza zywotnosc niz zielone (wiec teoretycznie sa twardsze), pylenie chyba wieksze (nie wiem w jakiej kolejnosci jest to zestopniowane , zielone:niewielkie, czerwone:male) Czy ktos spowalnial hondziwke zielonymi i czerwonymi i moze to porownac? Tarcze do tych klockow EBC turbo groove.
dobra ja mam szybkie i proste pytanie miałem EBC gładkie i szybko niestety zwichrowały ciężko powiedzieć co było przyczyną w każdym bądź razie muszę je wymienić i to dość szybko problem taki że nie mogę się na nic zdecydować powiedzmy że na tarcze mam jakieś 300 zł więc cudów nie będzie rozmyślałem nad mikoda nawiercane + nacinane ale jakoś nie wiem czy to dobry wybór HELP może jakieś inne propozycje ?
mikoda to zły wybór weź ATE gładkie. ferodo gładkie. EBC sa drogie i słabe niestety . Proponuje po montażu nowych tarcz jechać na sprawdzenie bicia tarczy moze masz luzy na łożysku albo cokolwiek innego krzywego i tarcza ci moment pójdzie:/
U mnie tarcza ate po 1800 km skrzywiła się (wiadomo wymieniałem obie ale tylko 1 sie pokrzywiła) Przed montazem został wykonany pomiar bicia piast nie przekraczał 0,02mm -czyli w normie (wykonywany zreszta czujnikiem zegarowym firmy ate) również pomiar bicia tarcz nie przekraczał 0,05mm- po montazu.Oddalem na gwarancje czekam (procedura gwarancyjna trwa do 2 tygodni) Nadmienie ze tarcze były w niebieskiem pudełku z napisem made in germany. Narazie załozyłem tarcze jc (najtansze jakie były dostepne) za 58zł sztuka zrobiłem 1200 km i jest malina. Zastanów sie wiec nad ate.
moze jakas wada fabryczna tej tarczy :/
...Bartuś...
22-03-11, 21:01
Panowie jeździ ktoś na tarczach TRW??
Potrzebuję kupić jakieś seryjne tarcze do EP3?
W katalogu Ic w rozsądnej cenie mamy TRW,ATE,ABE,Textar i JC no i jest jeszcze Mikoda która może być nacinana i nawiercana.
U mnie tarcza ate po 1800 km skrzywiła się (wiadomo wymieniałem obie ale tylko 1 sie pokrzywiła) Przed montazem został wykonany pomiar bicia piast nie przekraczał 0,02mm -czyli w normie (wykonywany zreszta czujnikiem zegarowym firmy ate) również pomiar bicia tarcz nie przekraczał 0,05mm- po montazu.Oddalem na gwarancje czekam (procedura gwarancyjna trwa do 2 tygodni) Nadmienie ze tarcze były w niebieskiem pudełku z napisem made in germany. Narazie załozyłem tarcze jc (najtansze jakie były dostepne) za 58zł sztuka zrobiłem 1200 km i jest malina. Zastanów sie wiec nad ate.
Ale tak sama z siebie sie skrzywiła?? Żadnej kałuży nie było na gorących tarczach?? Mi po 25 kkm zaczęły nagle bić Zimmermann'y i skojarzyłem że po wizycie na myjni do której dynamicznie dojechałem. Jedna miała bicie 0,1mm druga 0,05. Przetoczyłem, ciekaw jestem ile pojeżdzę. Ale na takie akcje to nie ma odpornych tarcz.... Następne będą chyba właśnie ATE.
The Player
26-03-11, 01:09
Ktoś się może orientuje czy te tarcze są warte kupienia : http://www.jhpusa.com/store/pc/viewPrd.asp?idproduct=1550&idcategory=627 i http://www.jhpusa.com/store/pc/viewPrd.asp?idproduct=1557&idcategory=630 ?
Czy do mojej Ej2 d15b7 pasować będą klocki Ferodo FDB776, czy kupić FDB777?
FDB776 są do 262mm
FDB777 do 242mm
U Ciebie jest hebel 242mm więc 777.
A jeszcze jedno, czy ktoś może już jeździł na klockach EBC? Jak wrażenia?
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-ebc-honda-civic-jazz-i1496250715.html
ja mam te klocki razem z tarczami EBC mocno pyliły na początku, teraz ok tylko tarcze nie wytrzymały pół roku
Panowie jaki jest rozmiar szczęk w ek3 (hb), w katalogach widze ze srednica jest albo 180 albo 200:confused:
ShiroiTokage
06-04-11, 20:12
Mam problem z ustaleniem parametrów tarcz, jedyne dane jakie mam to te z dowodu rejestracyjnego. Autko rejestrowane 03. 1993r eg3
w sklepie internetowym podano dwa rodzaje tarcz firmy ATE
Średnica [mm]: 240
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 21,0
Minimalna grubość [mm]: 19
Typ tarczy hamulcowej: wentylowany
Ilość otworów: 4
średnica otworu [mm]: 100
Wysokość [mm]: 44,8
średnica otworu centrujacego [mm]: 61
Średnica wewnętrzna [mm]: 126
otwór o śr [mm]: 13
od roku prod.: 1993.07
do roku prod.: 1995.10
Strona zabudowy: Oś przednia
czy
Średnica [mm]: 231
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 17,0
Minimalna grubość [mm]: 15
Typ tarczy hamulcowej: wentylowany
Ilość otworów: 4
średnica otworu [mm]: 100
Wysokość [mm]: 44
średnica otworu centrujacego [mm]: 61
Średnica wewnętrzna [mm]: 124
otwór o śr [mm]: 12,6
do roku prod.: 1993.06
Strona zabudowy: Oś przednia
mikoda to zły wybór weź ATE gładkie. ferodo gładkie. EBC sa drogie i słabe niestety . Proponuje po montażu nowych tarcz jechać na sprawdzenie bicia tarczy moze masz luzy na łożysku albo cokolwiek innego krzywego i tarcza ci moment pójdzie:/
Zły bo niby co?
dobra ja mam szybkie i proste pytanie miałem EBC gładkie i szybko niestety zwichrowały ciężko powiedzieć co było przyczyną w każdym bądź razie muszę je wymienić i to dość szybko problem taki że nie mogę się na nic zdecydować powiedzmy że na tarcze mam jakieś 300 zł więc cudów nie będzie rozmyślałem nad mikoda nawiercane + nacinane ale jakoś nie wiem czy to dobry wybór HELP może jakieś inne propozycje ?
.
ja mam te klocki razem z tarczami EBC mocno pyliły na początku, teraz ok tylko tarcze nie wytrzymały pół roku
.
Ja mam taki zestaw
Mikoda nacinane nawiercane +EBC black
Tarcze trzymaj się bardzo dobrze (jak na tą cene)
Przejździły całą zimę na alufelgach -(łatwy dostęp wody , brodzenie w 30cm śniegu)
nie ma żadnych skrzywień
Klocek własnie wczoraj dał do zrozumienia że ma już dosyć
no ale wiadomo że na nacinaej tarczy kończy się szybciej
Czyli starczył na pół roku ostrej jazdy
tarcza myślę że da rade jeszcze drugie tyle
Jak dostane aparat spowrotem moge ci podesłać foty jak wyglądają
Jak na minimalny fundusz jestem zadowolony
TYlko pylą w ch8j
czarny EBC to jakas porazka
tak drętwego hamulca nie miałem nigdy !!!! Nie wytrzymuje temperatur, hamulec puchnie po kilku depnieciach !!!
po raz kolejny polece tarcze EBC Ultimax, ale to kosztuje (jednak jest warte, bo starcza w pistu ;) ) Przejechane 75tysi na niej i nic nie bije, naciecia dalej są :)
jak ktos chce tanio tarcze to Speedmaxy, bo tanie i jak sie cos stanie to nie szkoda, a hamują dobrze. A wszystkie Brembo oro itd gną się na potege !!
klocek w zaleznosci od potrzeb, ale zwykly ferodo, ate, bosch są spoko, a do upalania DS, albo czerwony EBC (tylko trzeba rozgrzac je lekko )
a ja polece oem honda tylko cena powala...
czarny EBC to jakas porazka
tak drętwego hamulca nie miałem nigdy !!!! Nie wytrzymuje temperatur, hamulec puchnie po kilku depnieciach !!!
)
u mnie tez puchnie po kilku depnięciach tyle że byłem raczej przekonany że to wina niezbyt dużej tarczy
to chyba raczej zadaniem tarczy jest przyjmowanie energii
no ale jak mówisz że jest jak jest
to kupie za twoją poradą klocek ate albo boscha i zobacze jaka jest rożnica
red stuff to nie są ceramiczne przypadkiem?
Pojemność cieplna tarczy to jedno, a wytrzymałość klocka na przegrzanie to drugie.
Myślę, że jak włożysz zwykłe klocki boscha czy ate to jakoś specjalnej różnicy nie będzie.
Chociaż ja i tak każdy klocek EBC uważam za śmietnik w porównaniu chociażby do Ferodo. Za to tarcze mogę na swoim przypadku spokojnie polecić. Moje gładkie 282mm EBC mają przelatane ok 45-50kkm i nie ma absolutnie żadnych bić.
a jaki klocek do mojego sztrucla byś polecił żebym poczuł różnice?
podobno green stuff to strata peniedzy
a w ferodo to jestem zielony
tak powiedzmy do 200zł
albo na ebau
w sumie nie wiem czy jest sens inwestować wiecej niz te 100zł
najlepiej było by zmienić tarcze na większą ale tu skolei jest problem bo muszę wymieniac całą zwrotnicę ble ble bez sensu i mi sie odechciewa
Green Stuff to śmietnik.
Ja bym polecił DS Performance ale to trochę więcej niż 200zł. Do 200zł to w zasadzie możesz sobie eksperymentować ze zwykłymi klockami, nic nazwijmy to sportowego nie znajdziesz.
ds perf sa chyba tylko pod tarcze 280mm
a co powiecie o klocach hawk hps, hp+
jezdzi ktos???
W życiu :)
DS Perf pod
242 - FDS777
262 - FDS776
282 - FDS905
DS2500
242 - FCP777H
262 - FCP776H
282 - FCP905H
DS3000
242 - FCP777R
262 - FCP776R
282 - FCP905R
Przekopłem troche temat i widziałem sporo dobrych opini o ferdo premier
i zdecyowałem sie na nie
o dziwo w norauto były o 10zł tańsze niż w inter carsie , byłem pewny że oni tam naciągają
i niewiele droższe niż allegro
Wk*&^ł mnie troche fakt że na mniejsze tarcze są droższe o 30zł
a co powiecie o klocach hawk hps, hp+
jezdzi ktos???
Przy okazji widziałem tez sporo dobrych opini o tych klockach ale chyba cenwo i jakościowo podobne do ds perf
od kilku tygodni jeżdże na zestawie speedmax nacinany + ferodo premier przód + tył. Sugerowałem się wypowiedziami ludzi którzy mocno eksploatują auta, mocniej ode mnie. Wiem że na razie to przebieg zerowy żeby coś powiedzieć, ale zrobiłem jakieś 1500km i jestem naprawdę zadowolony, fajnie hamuje. Klocek pyli, nie wtapia się w tarczę. coś więcej będę mógł powiedzieć za 10tyś km zapewne
właśnie speedmax zbiera bdb opinie ale to naprawde bdb:) jeszcze troche i moze sie do niech przekonam :P
Założyłem nie dawno speedmaxy i premiery fdb1505 , staram się gwałtownie nie hamować ale tarczę dość mocno się grzeją, oczywiście bardziej jak więcej używam hamulca i mniej jak mniej, normalne to przy tych tarczach czy coś nie tak ? obecny przebieg po zmianie nie całe 200km, ile czasu mniej więcej czekać aż się klocki dobrze ułożą z tarczami ?
tarczę dość mocno się grzeją, oczywiście bardziej jak więcej używam hamulca i mniej jak mniej, normalne to przy tych tarczach czy coś nie tak ?
Na tym polega hamowanie, śpij spokojnie :D
Tak z dnia na dzień jest co raz lepiej, choć jeszcze ostro nimi nie hamuje, ale spisują się, w obecnej fazie używania w porównaniu do poprzednich to mniej pylą i hamują tak samo .... ale nie sprawdzałem ich w ostrych sytuacjach i co najważniejsze już nie biją przy hamowaniu :D
około 350km docierają sie klocki
Z mojego doświadczenia z preludki i civa polecam tarcze i klocki firmy Blue Print,w pralce zrobione około 33tys km i nic klocki ponad połowa a tarcze zero bicia tylko trochę kolorów załapały przez heblowanie parę razy z 140-0 lub 200-0.w civicu zrobione około 6ty km i jak narazie ok.
a zestaw ATE gładkie + klocki KASHIYAMA w serii EG4, czyli 240 z przodu, jak się powinno sprawować? ewentualnie na co zwrócić uwagę?
a zestaw ATE gładkie + klocki KASHIYAMA w serii EG4, czyli 240 z przodu, jak się powinno sprawować? ewentualnie na co zwrócić uwagę?
Kupiłeś już te klocki ?
Kupiłeś już te klocki ?
Jeszcze nie, opinie jakieś?
Są w miarę najtańszymi z dostępnych więc rewelacji się nie spodziewaj.
Jeśli się na nie zdecydujesz mogę zrobić Ci dobrą cenę na nie, bo zalega mi jeden komplet pod 242mm.
Jeszcze nie, opinie jakieś?
Do taczki możesz je sobie założyć:D
Witam
Musze wymienić tarcze i klocki w moim 6gen EJ9 1.4is 97 (240mm chyba) mam do wydania ~350zł. Przyglądam się taki zestawom BREMBO 09.5285.10 + Klocki FERODO FDB 777 (http://allegro.pl/tarcze-brembo-klocki-honda-civic-eg-eh-ej9-ek3-i1558927341.html) lub użytkownik PeJot sprzedaje zestaw tarcze Blueprint + klocki Ferodo Premier. Warto coś takiego kupić czy polecacie coś lepszego ?
Do normalnej miejskiej jazdy w zupełności wystarczy.
Panowie zakupiłem klocki hawk hps .Oto moje spostrzezenia :
w hondziawce miałem juz klocki ferodo premier, ate, textar ale hawk hps to masakratory az boje sie mocniej naciskac na pedał hamulca bo fura zatrzymuje sie w miejscu. Polecam kazdemu. Nie jezdzilem na ferodo ds performance ale zapewne to beda moje nastepne kloce. i teraz pytanie warto inwestowac w stalowy oplot i jakis lepszejszy plytn np ate dot4 sl6?
IMO warto inwestować we wszystko co poprawia skuteczność hamowania.
Jeszcze pytanko czy tarcze brembo lub blueprint nie rdzewieją bo jak widzę tarcze w golfie od sąsiada które po postoju przez weekend wyglądają jakby auto było nie ruszane przez rok to krew by mnie zalała jak bym miał takie. Rozumiem że różnic żadnych nie będzie i obojętnie czy wybiorę brembo / blueprint ?
wszystkie rdzewieją :d
hawk hps to masakratory az boje sie mocniej naciskac na pedał hamulca bo fura zatrzymuje sie w miejscu
nie bój sie hps pracuje dośc progresywnie, opóźnia blokowanie kół
na wszystkich tarczach pojawia się rdzawy nalot jeśli nie są używane.
Czy włożysz najtańszą tarcze jaka jest, czy jakiś wodotrysk za worek kasy, jak dla mnie nie będzie różnicy. Jedynie taka, że jak tania tarcza się pognie to nie będzie szkoda jej wymienić na nową.
ceramicznych rudy nie łapie
Panowie, mam hebel seria vti 260/240. Kiedyś tam kupiłem sobie nowe tarcze gładkie Ebc na tył i klocki Ferrodo Premier ale jeszcze ich nie zmieniałem. Tarcze przednie już maja spory próg i chcę je wymienić, jaki zestaw byłby najlepszy głownie do jazdy po mieście żadnych torów itp. Zmiana na 280/260 czy zostawienie tyłu 240 tych Ebc a przód 280 np Qh czy markowe 260/240? Przy zmianie wielkości tarczy z jakimi jarzmami/zaciskami będzie najmniej rzezby?
Z góry dzieki za pomoc :)
To że każda zardzewieje to wiem tylko ja mam zwykle stare tarcze i po tygodniu stania pojawiają się tam jakieś kropki a sąsiad zostawi auto na weekend i są calutkie zardzewiałe nawet kawałka srebrnego nie widać.
ja musze wymienić teraz klocki i tarcze .Pytanie co wybrać? jaka firma ? czy ewentualnie zastosować kolaboracje tarcz i klocków?
jeżdżę bardzo emerycko i nie potrzebuje nie wiadomo jakich extremalnych tarcz czy klocków,sporadycznie przycisne .Ważne aby nie pyliły! bo mam dosc po 3 dniach "normalnej" jazdy felga brudna ;/ jest szans kupowania tarcz nacinanych czy jest to po prostu tylko dla wyglądu ?;)
Witam
Mnie również czeka wymiana tarcz i klocków z tyłu w moim MB2 1.4iS.Tak się składa, że w moim przypadku z tyłu są tarcze w rozmiarze 260mm (rozstaw śrub 4x100) i trochę ciężko jest dostać heble w takiej konfiguracji.Mam kilka swoich typów np tarcze TRW DF4402 albo ATE 24.0110-0296 a klocki albo TRW GDB3175 albo Ferodo FDB956. Dodam, że jeżdżę głównie w długich trasach (po 140km w jedną stronę) a po mieście raczej niewiele (ale w każdej chwili może się to zmienić) i raczej bez zbytniego świrowania:p chcę po prostu solidny i trwały zestaw który długo wytrzyma i nie rozleci się w pierwszej lepszej kałuży,ale też taki który w razie potrzeby wytrzymałby czasami ostre hamowanie.Chciałbym żebyście mi doradzili jakąś sensowną opcję tzn jakie tarcze z jakimi klockami najlepiej współpracują tak żeby mocno nie piszczały ani sie nadmiernie nie pyliły ale żeby skutecznie hamowały i były wytrzymałe, wszystko oczywiście w ramach zdrowego rozsądku:DBudżet do wydania 300-400zł za kpl tarcz i klocków bez zbędnego wpakowywania się w koszty, wolę w przyszłości więcej zainwestować w przednie heble ale tył też chcę żeby był solidny. Tak jak pisałem hamulce nie będą raczej mocno katowane ale lubię mieć świadomość, że w razie awaryjnej sytuacji mam czym zahamować.W grę nie wchodzą żadne hamulce wyczynowe;)
Z góry serdeczne dzięki:cool:
ATE+ferodo premier sprawdzona konfiguracja
ATE+ferodo premier sprawdzona konfiguracja
A co myslisz o konfiguracji TRW+klocki te co podałeś
Skłaniam sie przy TRW tylko dlatego bo mam do nich po prostu lepszy dostęp i tam gdzie chcę kupić są o ok 40zł/szt tańsze (tzn TRW 120-130zł/szt ATE 160zł/szt) od ATE a z tego co wiem to jedna i druga firma szła na pierwszy montaż więc jakość praktycznie taka sama
KOWAL ziom
19-04-11, 23:17
Zmieniałem cały przód, 300 + klocki. Założenie było jedno, jak najtaniej się da!!! Całość wyszła mnie 350zł. Nie spodziewałem się rewelacji, w porównaniu do setupu jaki był... i mile się zaskoczyłem, daje radę... nie wiem jak długo, ale i tak zakładam zmianę w ciągu pół roku. Klocki i tarcze jak dobrze pamiętam Lucasa, wszystko kupione na allegro.
Lucas to to samo co TRW a dokładna nazwa firmy brzmi TRW-Lucas więc masz setup taki jak montowany fabrycznie:cool:
trw nie wiem jak bedzie sie zachowywało. Ale złych opini za dzuo nie słyszałem
Ludzie zamiast pytać przeczytajcie ten temat od początku. Przez 2 czy 3 lata niewiele się zmieniło jeśli chodzi o klocki i tarcze. Po to jest wszystko w jednym temacie by nie trzeba było szukać.
Witam,
mam dylemat do co wyboru klocków. Proszę o radę wielu osób, gdyż każdy może mieć inne zdanie.
Przeanalizowałem cały ten temat płynący i wnioski ograniczyłem do trzech opcji.
Mam tarcze z przodu 240. Na ogół to jazda samochodem normalna ale czasami jak mi się śpieszy to chce mieć możliwość hamowania z np 200 do np 50 i tak z pare razy pod rząd (gdy ktoś przyblokuje pas lewy).
Zastanawiam się nad trzema rodzajami klocków:
- EBC Green Stuff (współczynnik tarcia 0,55)
- Ferodo DS Performance (współczynnik tarcia 0,46)
- Ferodo DS 2500 (współczynnik tarcia 0,42)
Czy współczynnik tarcia ma jakieś znaczenie w rzeczywistości czy to tylko liczby mało istotne? Czy ma to duży wpływ na hamowanie? Bo są to klocki z tej samej albo raczej blisko położonych pólek jakościowych. Nie należy zwracać uwagę na cenę tylko na wydajność.
Ps. I dobrze by było by nie piszczały :)
o chce mieć możliwość hamowania z np 200 do np 50 i tak z pare razy pod rząd (gdy ktoś przyblokuje pas lewy).
:)
Buahaha
też masz wyobraźnie kolego
zainwestuj sobie w ceramiczne
chociaz słyszałem ze te y7 to straszne muły wiec może faktycznie zdązy sie schłodzic zanim go znowu rozpędzisz
Przeanalizowałem cały ten temat płynący i wnioski ograniczyłem do trzech opcji.
nie wierze że przeczytałeś cały temat
gdybyś to zrobił, miał bys jedne klarowny wnisek na tarczy 240 nie da sie tak jeżdzić starcza może na jedno dohamownie ze 180 do 80 i do widzenia bo pożniej juz sie robi klocek
szkoda kasy twoich pieniedzy kup standardowy kolcek i odłoż na wieksze tarcze
Ztych co podałeś wybierz Ferodo DS Performance
albo
z tych co nie podałeś hawk HPS
reaktor może i torpeda to to nie jest ale bujać go można spokojnie do 200 bo do większych prędkości to trzeba go dłużej rozbujać. Ale nie o tym tu mowa.
Temat cały przeczytałem (całe 34 strony, które na razie są) i wiem, że najlepiej wrzucić kasę na większe tarcze ale to wiąże się z dodatkowymi kosztami wiadomo jakimi.
Aktualnie mam jakieś klocki zamienniki i na 3 do hamowania z 200 do 50 czy też 180 do 80 jak to napisałeś dają radę w pocie czoła bo dalej to już klops i hamowania nie ma. Mam niestety je już na końcówce żywotności i tak samo tarcze.
A czytając temat widać, że większość osób chce jak najtaniej i jak najlepiej wyposażyć sobie hamulce. Najlepiej za symboliczną złotówkę mieć zasje...sty układ hamulcowy. Niestety tak się nie da i trzeba wydać tyle na ile chce się mieć skuteczność i jaki styl jazdy się prowadzi.
Ja na obecną chwilę chce przeznaczyć wydatki na tarcze (gładkie ATE) i klocki na te co napisałem bo koszta jakie one wynoszą są w mojej kieszeni.
Nie długo muszę oponki letnie wymienić i na nie też odkładam kaskę. Z czasem zainwestuję w większy rozmiar tarcz ale ta czynność w kolejnym plano gramie wydatków zaplanowałem (będę miał czas na odłożenie funduszy). A w tej chwili chce bardziej poprawić sobie skuteczność hamowania niż mam obecnie.
Dlatego proszę o radę co do tych klocków co uprzednio napisałem.
Nie chce się bawić jak to niektórzy lubią w rozwodzenie się jaki kto jest śmieszny czy też ponadto inteligentny.
Jak chcesz coś poprawiać to trzeba zainwestować w większą średnice hebla, 242mm to będzie kibel bez względu na to czego byś tam nie włożył i wg mnie szkoda kasy na spuszczanie się na dobre tarcze z DSami czy DS2500.
Swoją drogą tak jak i Reaktor gratuluję fantazji ciśnięcią 200 po mieście :D
Jak chcesz coś poprawiać to trzeba zainwestować w większą średnice hebla, 242mm to będzie kibel bez względu na to czego byś tam nie włożył i wg mnie szkoda kasy na spuszczanie się na dobre tarcze z DSami czy DS2500.
Swoją drogą tak jak i Reaktor gratuluję fantazji ciśnięcią 200 po mieście :D
A kto mówi a raczej pisze, że 200 to po mieście? przy takich prędkościach to ja po trasach szybkiego ruchu się poruszam jak mnie gdzieś pilno dojechać.
Czyli spychu sugerujesz bym odkładanie kasy na większe tarcze zaczął już teraz i plan zakupu opon mam odłożyć na później gdyż z aktualnymi wole nie pokazywać się przed policją.
sivy czy Ferodo DS Performance z wprółczynnikiem tarcza 0,46 nie jest gorsze od EBC Green Stuff z współczynnikiem tarcia 0,55??
Borsuk przecież sam pisałeś o hamowaniu z 200 do 50 jak ktoś przyblokuje lewy pas :D a w trasie lewym pasem nikt 50km/h nie jeździ :)
Tak sugeruję, żeby kupić swapa 262mm, jeździłem na 242, następnie na 262, obecnie 282, wszystko w tym samym aucie, wszystko w różnych konfiguracjach tarcza / klocek i coś powiedzieć myślę w tym temacie mogę na podstawie własnych doświadczeń.
Moim zdaniem szkoda wydawać okolice 600zł na DS Performance plus dobre tarcze przy 242mm, za te pieniądze spokojnie kupisz swapa przednich hebli w bdb stanie, którego włożysz i spokojnie będziesz jeździł. Następnie uzbierasz sobie identyczną kwotę na DS + lepsze tarcze pod 262 i to jakoś już będzie hamować.
Ferodo DS Performacne nie jest gorsze niż Green Stuff, jak dla mnie jest zdecydowanie lepsze, patrząc po cyferkach ten nieco wyższy współczynnik tarcia ma tu znikome znaczenie, bo Green Stuff go traci jakieś 150-200'C wcześniej niż DS Performance.
Przy "podobnych" klasowo klockach nie liczy się to, który ma na papierze o kilka pkt wyższy wspołczynnik tarcia ale to, który klocek potrafi ten współczynnik tarcia utrzymać w bardzo wysokich temperaturach. Poczytaj sobie o fadingu.
Druga sprawa to pojemność cieplna tarczy, która przy 242 jakby to powiedzieć, jest śmieszna. Większa średnicą, grubsza tarcza, jest w stanie znieść również wyższe temperatury.
Dla mnie GreenStuff to kibel i absolutnie nie są warte swojej ceny w porównaniu do DS Performance. Takie mam odczucia jeżdżąc na DSach i mając możliwość być wożonym autami na Green Shitach.
Borsuk przecież sam pisałeś o hamowaniu z 200 do 50 jak ktoś przyblokuje lewy pas a w trasie lewym pasem nikt 50km/h nie jeździ
Oj jeździ jeździ. :/ może nie notorycznie ale są takie osobniki którym nawet migasz światłami to oni wolą jechać lewym pasem przykładowo w zakresie 50 km/h do 80 km/h. A najgorsze jeśli ci taki pacjent wyskoczy z prawego pasa i chce wyprzedzić jakiś jadący samochód w zakresie prędkości taki jak wyżej napisałem. I jadąc około 2 stówek to nieciekawie czasami jest i dlatego w takich przypadkach nie chce wylądować w czyjejś du.ie.
Tak sugeruję, żeby kupić swapa 262mm, jeździłem na 242, następnie na 262, obecnie 282, wszystko w tym samym aucie, wszystko w różnych konfiguracjach tarcza / klocek i coś powiedzieć myślę w tym temacie mogę na podstawie własnych doświadczeń.
Nie śmiem wątpić :)
Przy "podobnych" klasowo klockach nie liczy się to, który ma na papierze o kilka pkt wyższy wspołczynnik tarcia ale to, który klocek potrafi ten współczynnik tarcia utrzymać w bardzo wysokich temperaturach. Poczytaj sobie o fadingu.
Też prawda. Tylko się zastanawiałem jak to jest w realiach z tym współczynnikiem tarcia w przypadku podanych przeze mnie propozycji.
Druga sprawa to pojemność cieplna tarczy, która przy 242 jakby to powiedzieć, jest śmieszna. Większa średnicą, grubsza tarcza, jest w stanie znieść również wyższe temperatury.
No tak wiadomo.
Tylko jak wiadomo to są koszta.
Co do motywu większych tarczy i do tego zacisków to rozważałem właśnie te rozmiary, których używałeś. I tak teraz się zastanawiam czy jeśli bym zainwestował w 282 to czy mi stalówki 14 calowe zimowe wejdą :P
14" nie wchodzi na 282mm, do tej średnicy hamulca tylko 15" koła a i też nie wszystkie.
Też prawda. Tylko się zastanawiałem jak to jest w realiach z tym współczynnikiem tarcia w przypadku podanych przeze mnie propozycji.
Przecież odpowiedziałem na to pytanie w poprzednim poście :)
14" nie wchodzi na 282mm, do tej średnicy hamulca tylko 15" koła a i też nie wszystkie.
Mam 15", które na pewno by weszły na 282 mm, lecz jeśli bym się zdecydował na te tarcze to mam problem z zimówkami, bo albo nowe stalówki kupować i opony bądź same opony na aluski. A to kolejne wydatki :/
Chyba się skieruję ku 262 mm ATE gładkim i Ferodo DS Performance.
Poprawi mi się na pewno znacznie hamowanie (niż mam obecnie) i 14" wejdą mi też na takie tarcze.
Przecież odpowiedziałem na to pytanie w poprzednim poście
Tak wiem, lecz napisałem stwierdzenie oznajmiające, że miałem wcześniej taką zagadkę ;)
To mam jeszcze takie pytanko: Czy jest sens inwestowania w tylnie hamulce? Bo różnie ludzie to określają.
Mam standardowe bębny.
Mnie się wydaje, że jeśli nie używam samochodu do ścigania się po torze tylko do normalnej jazdy i niekiedy przyhamować mocniej z dużej prędkości, to nie trzeba jakoś specjalnie zwiększać wydajności tylnich hamulców.
jest sens
ja miałem u siebie zjechane tarcze z tyłu i po wymianie na nowe bardzo mocno odczułem różnice
Który zestaw według was będzie lepszy na tył do zwykłej jazdy na trasach:
tarcza TRW + klocek Akebono http://moto.allegro.pl/tarcze-trw-klocki-tyl-civic-vi-vii-ep-es-eu-mb-mc-i1590683422.html
czy
tarcza TRW + kloce TRW http://masterparts.pl/_cart/index/
jak juz mamy taki wybó to ten drugii trw +trw
jak juz mamy taki wybó to ten drugii trw +trw
dlaczego mówisz że "jak już mamy taki wybór"? A co konkretnie mialeś na myśli?
W końcu ten setup idzie na tył, a ja jeżdzę 90% dystansu na trasie przy prędkości 100-120 km/h bez żadnego świrowania i jak już mam zainwestować w cos lepszego to wolę w przednie heble jak już przyjdzie na nie pora.
nie docczytałem ze to tył , sorki
Wojtec12345678
03-05-11, 13:03
Które lepsze : :)
http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-honda-civic-iv-eg-vtec-v-coupe-ej-i1597607101.html
czy
http://moto.allegro.pl/tarcze-brembo-max-klocki-honda-civic-eg-eh-ej9-i1533347828.html
Może polecacie cosik innego do 400 zł?
To zależy jaki masz styl jazdy, ale drugi zestaw wydaje się być solidniejszy.
Poza tym rzeczywistość i tak zweryfikuje to po swojemu który jest lepszy:p
Zawsze istnieje ryzyko, że trafisz na wadliwą sztukę, jakiej by nie były firmy.
Wojtec12345678
04-05-11, 15:43
Powiem że nie oszczędzam hamulców :) Ale jakiego zestawu bym nie wziął to oba są w miare dobre ?:)
moim zdaniem zestaw brembo max + ferodo premier powinny być dobre ale jak już pisałem czas zweryfikuje czy ten setup da radę ;)
Musisz mieć świadomość że tarcze nacinane są z założenia bardziej odporne termicznie itd ale dzieje się to kosztem szybszego zużywania się klocka i głośniejszego hamowania więc coś za coś
Myślę, że sivy może Ci coś więcej podpowiedzieć
Poza tym sam radziłem się co założyć na tył i z otrzymanych opinii wywnioskowałem, że na mój styl jazdy w zupełności wystarczy zestaw TRW (tarcza) + TRW (klocek) a w końcu stanęło na tym, że przymuszony sytuacją (mam sporo roboty przy hamulcach więc koszty mnie do tego zmusiły :( ) zamówiłem tarcze TEXTAR'a + klocki FERODO zwykłe.
Za jakiś czas zobaczymy jak to wszystko będzie się spisywało
to w EJ2 sa tarcze 278mm ?:D chyba nie wiec drugi zestaw odpada
Wojtec12345678
04-05-11, 19:20
Seria to chyba 240 :) z tych 2 opcji chodzi mi ogólnie które lepsze :) linki przykładowe do kompletnych zestawów :)
Jeszcze jedno :) czy przy wyborze tarcz wystarczy że patrzę na rozmiar? 240? czy coś jeszcze jest ważne
ważne jest zeby była dobra jakośc
Wojtec12345678
04-05-11, 20:21
ważne jest zeby była dobra jakośc
No co Ty :) mam na mysli inne wymiary czy tylko wymiar 240 mm jest potrzebny :)
heh, najlepiej żeby wszystkie wymiary się zgadzały bo inaczej nie wejdzie Ci tarcza w zacisk tzn.
1.średnica tarczy
2.grubość -II-
3.rozstaw śrub
4.średnica otworu centralnego
5.ilość otworów na śruby
6.wysokość tarczy
chyba to by było na tyle, jak coś pominąłem to proszę mnie poprawić ;)
najlepiej byłoby zdobyć nr. katalogowy oryginału i wtedy problem z głowy ze zgadywaniem czy tarcza będzie pasowała
Tu masz link gdzie możesz sobie sprawdzić
http://www.japancars.ru/cat/honda
Jeśli nie robiłeś jakiś modów (głównie mam na myśli swapa hebli lub zawieszenia) to w lewym górnym rogu wpisz nr VIN swojego syfika;) i znajdziesz wszystko czego zechcesz, jedynie z rosyjskim trzeba sobie jakoś poradzić ale ja albo włączam sobie gogle tłumacz albo intuicyjnie po obrazkach szukam tego co chcę:cool:
Wojtec12345678
04-05-11, 22:10
Świetna stronka :) dziękuje :)
I jak znalazłeś coś dla siebie? :cool:
Wojtec12345678
07-05-11, 23:02
I jak znalazłeś coś dla siebie? :cool:
Tak :) prawdopodobnie kupię takie :)
http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-honda-civic-iv-eg-vtec-v-coupe-ej-i1597607101.html
Numer katalogowy też się zgadza :)
michalm320
08-05-11, 00:26
Tak prawdopodobnie kupię takie
http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki...597607101.html
Numer katalogowy też się zgadza
Nie lepiej w tych samych pieniądzach kupić ten zestaw http://moto.allegro.pl/tarcze-brembo-max-klocki-honda-civic-eg-eh-ej9-i1598680182.html ?
Wojtec12345678
08-05-11, 00:33
Nie lepiej w tych samych pieniądzach kupić ten zestaw http://moto.allegro.pl/tarcze-brembo-max-klocki-honda-civic-eg-eh-ej9-i1598680182.html ?
Nie znam się na tarczach :) nie interesowałem się dotychczas tym,dlatego zapytałem tutaj co lepiej wybrać...
Dlaczego uważasz że ten zestaw jest lepszy?
drugi zestaw nieco lepszy z uwagi na to ze ten wynalazek serii GTR jest niesprawdony i moze okazac sie kicha
spójrz jeszcze na gwarancję. bozarto daje na swoje tarcze fajną gwarę.
drugi zestaw nieco lepszy z uwagi na to ze ten wynalazek serii GTR jest niesprawdony i moze okazac sie kicha
Co nie zmienia absolutnie faktu, że taką samą kichą są brembo maxy.
Jak miałem kiedyś 242 to moje Maxy wytrzymały 15 tyś km i nadawały się na śmietnik.
to już druga kwestia Pawle ;) i podzielam twoje zdanie co do Max'ów
Mówicie, że tarcze brembo max to kanał:confused: ?Hmm, a to ciekawe bo sam się nad nimi zastanawiałem żeby założyc na przód, ale na szczęście jeszcze trochę zostało mi obecnych tarcz. Co w takim wypadku polecacie? To, że nacinane czy nawiercane tarcze do jazdy miejskiej/na trasie to "przerost formy nad treścią" to już wiem, ale tyle różnych opinii słyszałem, że sam już nie wiem jaki wybór byłby najlepszy (tzn solidne i wytrzymałe)
Żadne nacinane i nawiercane, po co Ci takie ? żeby popękały między nawiertami po jednym sezonie jak to robi chociażby Zimmerman :)
Tylko gładkie, mogą być np ATE.
Chociaż ja i tak uważam, na podstawie własnych doświadczeń i doświadczeń tych którym sprzedawałem tarcze, że przy średnicy tarczy 242 i 262 każda droższa niż najtańsza tarcza to kompletnie zbędny wydatek.
[QUOTE=spychu;1330731]Żadne nacinane i nawiercane, po co Ci takie ? żeby popękały między nawiertami po jednym sezonie jak to robi chociażby Zimmerman :)
Dlatego nie widzę sensu pchania się w nacinane tarcze.
Jesli chodzi o gładkie tarcze to najtańszy wybór też nie jest chyba do końca rozsądny.Zrobiłem tak kiedyś na próbę w poprzednim samochodzie i nie dalej jak po 2 mieś. od założenia po wjechaniu w kałużę pokrzywiły mi się :(
Teraz z kolei w swoim syfiku mam z przodu najprawdopodobniej (rdza nie pozwala tego sprawdzić) jeszcze fabryczne tarcze czyli zapewne albo ATE albo TRW i nie mogę o nich powiedzieć złego słowa a jeżdżę dość dużo ( ok 2500 km na mieś.) i jak to na polskich drogach :mad: czasami trafi sie jakiś baran przez którego trzeba mocnej dać po heblach lub wpadnie w dół pełen wody i póki co są w stanie bdb bez rantu i proste :o więc kupno dobrych tarcz jednak w przyszłości procentuje. Więc które są solidniejsze ATE,TRW,TEXTAR,BOSCH itp czy są na tyle porównywalne jakościowo że różnice są pomijalne i zależą od przypadku i użytkowania?
Przy 242mm moje brembo maxy pokrzywiły się po 15kkm i zmieniłem hamulce na 262
przy 262mm moje gładkie brembo pokrzywiły się może po 5-6kkm, zmienione na Nippartsa wtedy za 65zł/szt, które przejeździły u mnie 15kkm i zmieniłem heble na 282. Nippartse, które wziął ziom w komplecie z zaciskami i niemal nowymi klockami jeżdżą u niego do dziś i nie ma problemów.
Kolejny przykład na nippartsa 262mm wytrzymały u kolejnego zioma z DS Performance cały sezon SuperOesów plus dziesiątki miejskich upalań i po tych przejściach, dostawały bić jak się mocno rozgrzały, o dziwo jak były chłodne czy normalnie rozgrzane, żadnych bić nie było.
Jeśli już wybierasz spośród tych co wymieniłeś, ja bym wziął ATE albo TRW.
Hmm, czyli jak to się mówi "bądź tu mądry i pisz wiersze" możemy sobie tutaj polemizować, wymieniać się opiniami a życie i tak to zweryfikuje po swojemu ;)
Najważniejsze żeby tarcze były z metalu a nie z plastiku :D
Też biorę pod uwagę głównie ATE lub TRW w zależności co będzie w lepszej cenie w momencie zakupu
A poza tymi co wymieniłem jest coś jeszcze ciekawego, wartego uwagi?
To jak Spychu poza tymi firmami tarcz co wymieniłem jest coś jeszcze ciekawego, wartego uwagi?
Do normalnej codziennej jazdy nie ma.
Chcesz mieć markową solidną tarczę to któraś z powyższych. Sytuacje na drodze i użytkownik zweryfikują jak się dana tarcza zachowa.
To dobrze,czyli nie ma się co fazować i zbędnie wpędzać w koszty, lepiej zainwestować w sprawdzone już marki. Dzięki za odp :D
Wojtec12345678
09-05-11, 11:14
Czyli co...czyli kupować tarcze lepszych firm ale gładkie?
Witam
Zakupiłem ostatnio klocki ATE do mojego EK o nr kat. 13.0460-5943.2 i po wymianie nastąpił pewen obaj tj. zaczynam cofać nacisnę hamulec następuje stuk, ruszam do przodu nacisne hamulec znów stuk.
Tylko przy przy takiej konfiguracji słychać stuki
Wyczytałem że klocek może być nie ten tj. za mały.
Wiem że 2 rodzaje w EK były Akebono i Nissin.
Na starych takie coś się nie działo więc pewnie złe klocki zakupiłem.
Jakie teraz kupić?
Jeśli chodzi o ATE to powinno być 13.0460-5820.2
Te które podałeś są do tarcz 242mm wiec nie dziwota, że napierdziela przy hamowaniu, co to za cudowny mechanik Ci to złożył na tych klockach i wypuścił auto z warsztatu ?
Jeśli chodzi o ATE to powinno być 13.0460-5820.2
Te które podałeś są do tarcz 242mm wiec nie dziwota, że napierdziela przy hamowaniu, co to za cudowny mechanik Ci to złożył na tych klockach i wypuścił auto z warsztatu ?
pasują do 242mm a otrzymałem je w komplecie z tarczami 262mm :D
nic trzeba zmienić bo juz nikomu nie można wierzyć tym w sklepie również
ja mam brembo maxy w innym aucie i te rowki można powiedzieć ze mi się zaspawały i tarcza wydaje czasem dziwne buczenie chyba przez to, jednak co gładkie to gładkie do codziennej jazdy lepszych nie potrzeba.
Ja testuje na przodzie speedmaxy i ferodo premiery, sprawują się z dnia na dzień co raz lepiej a przednie hamulce po trasie chłodniejsze niż tył gdzie są gładkie nekermany czy zimermany (nie pamiętam dokładnie) plus ferodo premiery .
Po przeczytaniu wątku zdecydowałem się na ATE gładkie + klocek ATE
Wczoraj założyłem po 100 KM jest bardzo przyzwoicie.
http://img585.imageshack.us/img585/8715/calo.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/585/calo.jpg/)
http://img651.imageshack.us/img651/1634/left2w.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/651/left2w.jpg/)
http://img836.imageshack.us/img836/1050/rightwk.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/836/rightwk.jpg/)
Siemka, niedługo muszę zmienić obie tarcze i klocki przód.
Co możecie mi polecić aby to hamowało i nie uszczupliło mnie zbytnio czyli było w miare tanie, myślałem żeby dać jakieś wentylowane tarcze. Szukam to do EP1 czyli civ 7 gen 1.4
Z góry dzięki za pomoc ;)
Hej pytanie jakie tarcze do mojego civic"a VI 1.4 97r Proszę o pomoc i czy to by pasowało bo jestem zagubiony http://allegro.pl/tarcze-klocki-ferodo-honda-civic-rover-200-400-i1654819221.html
raczej na przodzie masz w serii 242 tarcze wiec nie bedzie pasowało
v-max zmierz srednice tarczy. Bo z tego co zauwazylem w civacha nie ma reguly w niektorych przed liftowych byly juz tarcze 262 i bebny 200mm w niektorych nie. Nie wiem od czego to zalezy
z tego co ja wiem to od 98r były 262 i chyba we wszystkich 1.5, nie wiem jak w coupe ale chyba tak samo
262mm było w ej9 od 98 do 2001 oraz w każdym ek3
w coupe ej6 0d 96-2001 242mm
natomiast ej6 w roczniku 96-2001 ze skrzynia automatyczną 262mm
ej8 oraz EM1 czyli d16y8 i b16a2 tj z vtec wszystke roczniki od 96-2001 262mm
Aha dzięki bo mam zamiar wymienić, a może wiecie dlaczego przy hamowaniu mi biją przy większych prędkościach po wyżej 60?:confused: I co trzeba zrobić żeby tak nie było.:confused:
bija bo pewnie są pokrzywione, wiec trzeba wymienić na nowe. Jeśli są nowe można spróbować przetoczyć ale bezpieczniej wymienić.
Nie są nowe są może z rok więc nie wiem co zrobić, ale one wyglądają na dobre możliwe jest to że klocki się skończyły?:confused:
Podjedz do pierwszego lepszego mechanika i niech sprawdza miernikiem zegarowym zwichrowanie tarcz.
Na 99.9% sa to krzywe tarcze, mimo, ze maja tylko rok.
Aha to dzięki za podpowiedz;]
koledzy,
czy taki zestaw podejdzie do mojego Civica 6gen '96 1.5?
http://allegro.pl/tarcze-brembo-klocki-ferodo-honda-civic-crx-91-i1668506352.html
tak ale brembo bardzo szybko sie zepsuje
KOWAL ziom
21-06-11, 00:24
jeżeli chodzi o to co wyczytamy z aukcji to tak będą pasowały
tak ale brembo bardzo szybko sie zepsuje
czy w zbliżonej cenie można kupić coś, co się nie zepsuje szybko?
ATE, Speedmax jest jednak droższe. znajdzie się coś taniej, ale w miarę dobrej jakości? samochód prawdopodobnie niedługo sprzedam i nie chcę już za wiele zainwestować, ale lipy też nie chcę kupić, jak będzie trzeba to kupię droższe tarcze. hamuję zazwyczaj bardzo delikanie, z użyciem silnika, nie upalam nigdy samochodu.
Hej, co warto założyć na przód do EG8, ze swapem 262mm z przodu - klocki i tarcze - tak żeby hamowało seryjny silnik z dołożonym kompresorem - B16A2.. w aucie siedzi pompa calowa i servo z preludy h22. Ma się nie pogiąć zbyt szybko, więc wiadomo, że warto wydać więcej grosiwa. Może ma ktoś w sprzedaży jakieś cudo ;)
Hej, co warto założyć na przód do EG8, ze swapem 262mm z przodu - klocki i tarcze - tak żeby hamowało seryjny silnik z dołożonym kompresorem - B16A2..
Warto wsadzić 282mm z np. DS Performance / DS2500.
spychu - dopiero wsadziłem swap na tarcze z tyłu, montuje kompresor i maluje całe auto - wiec swap narazie z przodu odpada z tych powodow i kolejnych jak nowe opony z stalowkami, 14 cali na zime - ktore i tak pasuja na styk na 262mm z przodu..
wiec moze jakos pominmy swap - pomyslmy cos dalej ;)
pozatym jak swap.. to raczej bym myslal o czyms 300mm z typeS jakiegos - tygrysek mi kiedys proponowal p&p .. no ale niestety odpadl z takich samych powodow..
http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-ate-na-przod-honda-civic-iv-v-vi-i1668067273.html +
http://allegro.pl/klocki-p-hawk-honda-civic-eg-eh-ej-ek-em-ep-eu-mb-i1674532624.html
albo szukać klocków FERODO DS Performance ?
Przyznam, że cena klocków trochę mnie przeraziła ;)
http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-ate-na-przod-honda-civic-iv-v-vi-i1668067273.html +
http://allegro.pl/klocki-p-hawk-honda-civic-eg-eh-ej-ek-em-ep-eu-mb-i1674532624.html
albo szukać klocków FERODO DS Performance ?
Przyznam, że cena klocków trochę mnie przeraziła ;)
W sklepach masz tańsze klocki niż na allegro , myślę ze urwiesz jeszcze kilka procent jak powołasz się na forum. HB418F.646 od Hawka kosztują normalnie 350 zł
No nic, wezmę ten zestaw - mam nadzieję , że się nie zawiodę ;)
szukałem dzisiaj w katalogu klocków Ferodo do mojego modelu i według producenta (Ferodo) do Civica EJ9 1998r D14 numer katalogowy to FDB777, a są to klocki na mniejsze tarcze czyli 240mm, więc jak to w końcu jest? Mam civica przedlifta z duży H na grillu, z tego co ludzie tutaj piszą to powinien mieć tarcze 262mm.
Jeśli to 98 rok to powinien mieć tarcze 262mm a klocki do nich to FDB776
odkrecilem kolo i zmierzylem, tak, tarcze są 262mm :) dobrze ze na szybkiego nic nie kupowalem dzisiaj :)
Mam EJ9 '99 1.4iS D14Z2 z ABS. Również spotkałem się z kilkoma grubościami tarcz... macie może informacje które będą pasowały pod mojego Civica? i jakiej firmy klocki i tarcze polecacie?
Do Twojego civicka są tylko i wyłącznie 262x21, a co polecamy, wystarczy przemielić kilka stron do tyłu.
****mały****
09-07-11, 19:58
ja u siebie w zeszlym tygodniu wymienialem tarcze i klocki , tarcze brembo a klocki trw za calosc zaplacilem 260 zlotych :)
Dzięki Spychu ;) Szukam ATE, tylko mam jeszcze jedno małe pytanie... widzę że są klocki z akustycznym czujnikiem zużycia. Jakich szukać? Jaka szerokość i długość?
Tarcze ATE są tylko wentylowane?
A jak chcesz założyć niewentylowaną tarczę w miejsce wentylowanej ? :)
Akustyczny czujnik zużycia to standard we wszystkich klockach do Civicka.
Ajj, mylę pojęcia :P Chodzi mi o żłobienia na tarczy tj w drugim linku.
Myślę nad tym (http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=ate+d14z2&category=0&description=1&us_id=5877679) zestawem. Cena wydaje się konkurencyjna lecz czy to nie są podróbki?
Ew już komplet http://moto.allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-honda-civic-iv-v-vi-i1677033776.html - te są wentylowane...
Tarcze raczej nie podróbki, cena nieco atrakcyjniejsza niż normalna.
Natomiast klocki z aukcji są do tarcz 242mm, Ty potrzebujesz klocki o numerze 13.0460-5820.2.
W drugim linku masz kompletny zestaw pasujący do Twojego auta. W pierwszym linku tylko tarcze, reszta jak wyżej napisałem.
Zarówno pierwsze jak i drugie tarcze są wentylowane, a zdjęcia na aukcjach są tylko poglądowe.
Tarcza wentylowana oznacza to, że masz wewnątrz tarczy kanały do jej chłodzenia, co widać jak tarcza stoi na sztorc w pierwszym linku. W drugim linku są zdjęcia tarcz ATE ale modelu PowerDisc i są to tarcze dodatkowo nacinane co też widać na zdjęciach.
Wojtec12345678
19-07-11, 01:46
Jakiś czas temu pytałem o ten zestaw:
http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-honda-civic-iv-eg-vtec-v-coupe-ej-i1703029399.html
Nie dostałem jednoznacznej odp czy dobre czy nie, tylko że nikt tego jeszcze nie testował...więc może ktoś już coś wie na ich temat??
Kupiłem klocki ferodo i przymierzam się do tarcz. Czy te http://moto.allegro.pl/tarcze-brembo-honda-civic-eg-eh-ej9-ek3-4-240mm-i1712654719.html są godne polecenia?
Cena mi pasuje;)
brembo omijaj szerokim łukiem. Kupuj ATE
ATE za drogie jak na moje możliwości.
Coś tańszego?
Z tańszych to najtańsze, w 240mm pogną się w ****u tak samo jak brembo, ate czy inne a kosztują 1/3 ich ceny i nie szkoda będzie zmienić.
KOWAL ziom
27-07-11, 11:36
Jakiś czas temu pytałem o ten zestaw:
http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-honda-civic-iv-eg-vtec-v-coupe-ej-i1703029399.html
Nie dostałem jednoznacznej odp czy dobre czy nie, tylko że nikt tego jeszcze nie testował...więc może ktoś już coś wie na ich temat??
Szaleństwa tu nie ma... 240 słabo się nadają do upalania, dlatego też, ja bym uderzył w gładką tarczę i do tego premier. Na allegro do wyrwania są tarcze TRW, za śmieszne pieniądze (ja za 300 płaciłem chyba 120zł sztuka) i do tego premier komplet ok 120, albo i mniej. I to chyba będzie lepsza opcja w Twoim przypadku niż dziurki i nacięcia...
co mozecie polecic do ek4 tarcze i klocki w rozsadnej cenie, nie jezdze codziennie ale jak juz jezdze to czesto musze ostro hamowac :p
gładkie ATE plus Ferodo DS Performance.
+ sprawdzenie płynu hamulcowego :]
Witam kolegów. Mam parę pytań. Co polecacie do d14a2 5d 95r 300 - 400zł komplet, jazda raczej spokojna. Czy znacie jakiś tani sklep z częściami w Warszawie czy może allegro. I może macie jakiś zaprzyjaźniony warsztat w okolicach Bielan, gdzie je wymienią?
gładkie ATE plus Ferodo DS Performance.
ewentualnie zamiast DS - Premier
Do spokojnej jazdy DS to zdecydowanie za duzo i szkoda na niego pieniedzy.
Premier w zupelnosci wystarcza, nawet do mocno dynamicznej jazdy :)
A do mojej Hani wejdą 262 czy 240, na razie aura nie sprzyja aby zdjąć koło i zmierzyć. Orientujecie się gdzie mógłbym taniej kupić ten zestaw - gładkie ATE + Premier w okolicach Wawy.
A do mojej Hani wejdą 262 czy 240, na razie aura nie sprzyja aby zdjąć koło i zmierzyć. Orientujecie się gdzie mógłbym taniej kupić ten zestaw - gładkie ATE + Premier w okolicach Wawy.inter cars, bądź inny sklep motoryzacyjny
Grzesiek_Devil_
05-08-11, 22:19
witam, jakie tarcze na tyl i przod do d16z6 eg5 ? oraz klocki i gdzie ? pozdrawiam nie za drogie :)
KOWAL ziom
23-08-11, 23:23
hmmm.... tarcze lucas/trw klocki premier. tarcze można kupić w "hydrozagadce coś tam" na alledrogo są nie drogie, a klocki np hamulce.net też masakry cenowej nie będzie. Zestaw do CTR na przód kosztował 260 tarcze i 155 klocki. Myślę, że do Ciebie za komplet przód tył nie zapłacisz wiele więcej.
Starstruck
24-08-11, 00:07
Panowie, co polecacie do EJ6, hebel seria, czyli umieralnia, 242 z przodu? Chodzi mi o tarcze i klocki i jak, mniej więcej, cenowo by to wyglądało?
Ja do swojego MB6 zakupiłem tarcze ATE i klocuchy Ferodo Premier.
W MKH jeździło kilka ludzi na takim tandemie i byli zadowoleni. Ja podejrzewam, że też będę zadowolony, bo moje obecne hamulce po prostu nie hamują :D
Ja bym polecil klocki i tarcze ATE pod 242mm z racji tego, ze Premier pod 242mm jest o jakies 15% drozszy niz Premier pod 262mm i jakies 20% drozszy niz ATE pod 242mm :)
Starstruck
24-08-11, 15:21
W poprzedniej [H] miałem z przodu 262 mm i kupiłem klocki ferodo premier. Były ok, ale zostawiały sporo pyłu (?). Pomyślę nad tym zestawem ATE.
Pylenie przy premierach to standard.
Panowie potrzebuje pilnie pomocy w sprawie hamulca ręcznego bo jestem raczej zielony w tych sprawach. Mam rozebrane wszystkie koła z przodu już mam powymieniane klocki z tyłu wymieniłem szczęki ale mam problem z ręcznym. Mianowicie jak zaciągnę ręczny to brakuje mu tak jakby 2-3 zębów zeby zblokował koła w 100% i nie mam zielonego pojecia jak sie podciąga ręczny. Myślalem z początku że to linka sie zerwała ale jednak ręczny coś tam trzyma ale nie w 100%. prosił bym o jakaś szybką wskazówkę bo samochód na jutro rano jest mi potrzebny
Zdejmujesz obudowe srodkowego tunela i bedziesz widzial miejsce w ktorym sa zaczepione linki recznego do dzwigni.
Jest tam tez sruba do regulacji linek.
co mozecie polecic do ek4 tarcze i klocki w rozsadnej cenie, nie jezdze codziennie ale jak juz jezdze to czesto musze ostro hamowac :p
gładkie ATE plus Ferodo DS Performance.
A na tył?
A na tyl gladkie ATE plus Ferodo Premier albo ATE.
Dzieki spychu tak zapytałem bo tarcze juz mam w garażu, a DS performance sie dowiedziałem że na tył nie ma i nie wiedzialem wlasnie czy premier lepsze czy ds2500
Wkładając ostry klocek na tył, taki jak DS2500 zmieni się balans hamulców (auto będzie się zachowywać zupełnie inaczej niż przy DS z przodu i np. Premierze czy zwykłym ATE z tyłu) więc wszystko trzeba dobierać z głową.
Do śmigania po ulicy ja bym na tył DS2500 nie wkładał.
Yotomeczek86
27-08-11, 12:11
Używał ktoś klocków TRW pod 242? Warte są uwagi ? Czy kupować ATE lub Ferodo ?
Jeden czort bym powiedział, TRW to w zasadzie ta sama półka co ATE czy Premier.
Starstruck
27-08-11, 17:09
Panowie, czy jest jakiś hebel ponad 262 mm (mowa o przodzie) do Civica VI gen (konkretnieEJ6) o rozmiarze szpilek 4X100 (no i z ABSem)? Najchętniej 282, ale tylko z MB6 znalazłem, a tam jest 4X114,3 :(.
Yotomeczek86
27-08-11, 18:44
Panowie, czy jest jakiś hebel ponad 262 mm (mowa o przodzie) do Civica VI gen (konkretnieEJ6) o rozmiarze szpilek 4X100 (no i z ABSem)? Najchętniej 282, ale tylko z MB6 znalazłem, a tam jest 4X114,3 :(.
Nie które civici EG5 miały ABS i 262 tracze, pewnie też EG6 miał. A do VI o ile się nie myle powinny podejść.
konstruktor
27-08-11, 19:57
Panowie, czy jest jakiś hebel ponad 262 mm (mowa o przodzie) do Civica VI gen (konkretnieEJ6) o rozmiarze szpilek 4X100 (no i z ABSem)? Najchętniej 282, ale tylko z MB6 znalazłem, a tam jest 4X114,3 .
oczywiście że jest , ale tzw. składak :
np:
a) zaciski , jarzma z prelude (282mm) - mozliwe że z angielki vti ale nie jestem pewien, ja kupiłem od "H22a JDM 94r"
b) tarcze z mg 282mmm 4x100 mm i chyba sa jeszcze QH - o ile sie nie mylę
c) do tego pompa i serwo 1" , np z w/w prelude - cos musi napompować cały zestaw
ale więcej o tym temacie znajdziesz tutaj:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?8735-swap-hamulc%F3w
nie pamiętam na których str. więc musisz poszukać
Starstruck
27-08-11, 20:18
oczywiście że jest , ale tzw. składak :
np:
a) zaciski , jarzma z prelude (282mm) - mozliwe że z angielki vti ale nie jestem pewien, ja kupiłem od "H22a JDM 94r"
b) tarcze z mg 282mmm 4x100 mm i chyba sa jeszcze QH - o ile sie nie mylę
c) do tego pompa i serwo 1" , np z w/w prelude - cos musi napompować cały zestaw
ale więcej o tym temacie znajdziesz tutaj:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?8735-swap-hamulc%F3w
nie pamiętam na których str. więc musisz poszukać
O właśnie, o to mi chodziło :). Dzięki wielkie za info i link :)
czy warto brać OEM-owe klocki Hondy( przód i tył za ok 600zł) do Civica VIII gen. 1.8 5d dodam iż samochód w większości robi krótkie przebiegi w mieście, a jeśli nie to jakie polecacie.
Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Jeśli nie masz problemu z wydaniem tych 600zł to nic nie stoi na przeszkodzie.
Nie zmienia to faktu, że wg mnie mija to się kompletnie z celem, bo ATE czy Ferodo za 50% tej ceny za komplet spokojnie wystarczą i nie będziesz w stanie wyczuć różnicy.
KOWAL ziom
30-08-11, 18:17
zarzuciłem premiery... i jestem rozczarowany, trochę jakoś słabo mi hamują. Niby już powinny się dotrzeć... a tu lipton straszny. Po ok 200km delikatnej jazdy, zrobiłem procedurkę i nic :(
Jeśli nie masz problemu z wydaniem tych 600zł to nic nie stoi na przeszkodzie.
Nie zmienia to faktu, że wg mnie mija to się kompletnie z celem, bo ATE czy Ferodo za 50% tej ceny za komplet spokojnie wystarczą i nie będziesz w stanie wyczuć różnicy.
mogę wydać nawet więcej o ile przełoży się to na jakość, ale jak to mówią skoro nie widać różnicy to po co przepłacać :) Poleciłbyś jakiś konkretny model, w serwisie jako zamienniki proponują TRW w nawet znośnej cenie 170 zł za komplet na przód. Ja niestety zupełnie się na tym nie znam :( i jeszcze z rok temu nawet by mi do głowy nie przyszło pytać się o "jakieś" zamienniki
ja ostatnio za 470zł zanabyłem gładkie ATE i Ferodo Premier do siebie.
hamuje po prostu dobrze, ABS włącza się rzadziej niż na poprzednim tandemie (noname + Nissin), a hamuje się lepiej. wnioski tylko wyciągam takie, że muszę felgi w gunmetal pomalować bo pylą te klocki straaaasznie. następne klocki na te tarcze polecą DS Performance.
Yotomeczek86
09-09-11, 18:43
mogę wydać nawet więcej o ile przełoży się to na jakość, ale jak to mówią skoro nie widać różnicy to po co przepłacać :) Poleciłbyś jakiś konkretny model, w serwisie jako zamienniki proponują TRW w nawet znośnej cenie 170 zł za komplet na przód. Ja niestety zupełnie się na tym nie znam :( i jeszcze z rok temu nawet by mi do głowy nie przyszło pytać się o "jakieś" zamienniki
TRW to dobra firma. Jest to klocek typu standard i nic poza tym. Ja mam w swoim EG5 tarcze i klocki TRW, spisują się baaardzo dobrze. Wiem że to inna generacja, ale firma robi całkiem dobre te klocki w przyzwoitej cenie, tak samo firma ATE.
mogę wydać nawet więcej o ile przełoży się to na jakość, ale jak to mówią skoro nie widać różnicy to po co przepłacać :) Poleciłbyś jakiś konkretny model, w serwisie jako zamienniki proponują TRW w nawet znośnej cenie 170 zł za komplet na przód. Ja niestety zupełnie się na tym nie znam :( i jeszcze z rok temu nawet by mi do głowy nie przyszło pytać się o "jakieś" zamienniki
TRW to jest już zamiennik, a cena normalna. Ale wolałbym Ferodo premier.
Witam, co sądzicie Panowie o takim oto zestawie http://allegro.pl/tarcze-klocki-ferodo-honda-civic-rover-200-400-i1795564511.html
Zastanawiam się też nad tarczami TRW (http://allegro.pl/tarcze-przod-trw-honda-civic-v-civic-vi-i1779477449.html) i do tego klocki ATE (http://allegro.pl/klocki-przod-ate-honda-civic-vi-concerto-i1767703108.html) lub TRW (http://allegro.pl/klocki-przod-trw-honda-civic-vi-concerto-i1817854589.html). Warto dopłacać do tych TRW czy nie odczuję różnicy? Chciałbym jutro kupić te części tylko nie wiem co wybrać...
Używał ktoś klocków TRW pod 242? Warte są uwagi ? Czy kupować ATE lub Ferodo ?
ja mam w tej chwili trw - hamuja jak hamuja - w porzadku nie mam zastrzezen natomiast strasznie pyla i to na brazowo , widzialem ze te ferodo tez pyla z tego co piszecie - jest jakis normalny klocek ktory bedzie hamowal podobnie a nie bedzie robil strasznego syfu ? bo teraz to jest dramat i to na brazowo ...
kupiłem klocki TRW i jestem bardzo zadowolony, hamują tak samo jak seryjne które były bardzo dobre a kosztowały tylko 256 zł za komplet przód i tył :) Co do pylenia to tragedi nie ma, może ciut bardziej niż seria która to nie pyliła w moim przypadku prawie zupełnie.
A ktoś może używa tarcz ferodo ? Albo cały komplecik bo zastanawiam się nad zakupem ale nie wiem czy nie lepiej ATE lub TRW ?
odpowiedz na twoje pytanie w ostatnich 3 stronach
Starstruck
14-09-11, 19:23
Podobno klocki ferodo premier lepiej współpracują z tarczą ATE, niż klocki ATE.
odpowiedz na twoje pytanie w ostatnich 3 stronach nie doczytałem jeszcze tak daleko :P ale dzięki, a tak serio to już nie wiem sam :]
sacrosaint
05-10-11, 14:02
a co sądzicie o takim zestawie??
przód: ate gładkie + ds2500
tył: ate gładkie/mountain + ds performance
Ewentualnie jaką dobrą tarcze polecacie w tym rozmiarze (hamulce z anglika vti)?
ten zestaw bedzie spoko funkcjonował
bialutki2001
06-10-11, 21:45
Ja kupiłem tarcze BREMBO MAX + klocki FERODO PREMIER i jestem z niech bardzo nie zadowolony. Wytrzymały mi klocki i tarcze max 15tys. km. Tarcza jest nacinana i po przebiegu o którym pisałem nacięcie prawie całe zniknęło i klocki się zjechały do zera. Fakt faktem, że dość mocno były eksploatowane, ale bylem pewien, że wytrzymają dłużej. Zestaw kupowałem na allegro za około 450zł.
Ja kupiłem tarcze BREMBO MAX + klocki FERODO PREMIER i jestem z niech bardzo nie zadowolony. Wytrzymały mi klocki i tarcze max 15tys. km. Tarcza jest nacinana i po przebiegu o którym pisałem nacięcie prawie całe zniknęło i klocki się zjechały do zera. Fakt faktem, że dość mocno były eksploatowane, ale bylem pewien, że wytrzymają dłużej. Zestaw kupowałem na allegro za około 450zł.
tym co napisałeś zaskoczyłeś mnie i to bardzo - mam ten sam setup na którym przejechałem już ponad 40tyś i klocki jak i tarcze spokojnie pociągną jeszcze jeden sezon a też nie ukrywam że nie oszczędzam hamulców :)
bialutki2001
11-10-11, 09:55
Jutro postaram się wrzucić zdjęcie jak wyglądają tarcze i klocki :)
bialutki2001
14-10-11, 20:02
Jutro postaram się wrzucić zdjęcie jak wyglądają tarcze i klocki :)
LINK do zdjec tak jak pisalem wyżej http://imageshack.us/photo/my-images/40/zdjcie0404d.jpg/
15 tyś km dla miękkiego klocka na nacinanej tarczy przy ciężkiej eksploatacji to mało ? :D Dla mnie to bardzo dobry przebieg.
Jak miałem kiedyś Brembo Maxy z Premierami to klocki nie wytrzymały nawet 10 tyś km :) Miałem na początku Premiery przy gładkim 282 to wytrzymały 13 tys km, później komplet DSów wytrzymał 14 tyś km :)
Sądzę, że tarczą też nieco pomogłeś tyrając klocki do takiego stanu jaki jest na fotach, czytaj absolutnego braku jakiejkolwiek okładziny :)
Co byście polecali do EK3 D15z6 tarcza 262mm , Tylko ATE odpadają strasznie szybko się sypią a Brembo ostatnio doszły mnie głosy że lipna sprawa z nimi się stała.
Czy coś słyszeliście o TRW, SPEEDMAX, FEBI, BOSCH, TEXTAR?
Mówisz o tarczach czy klockach ?
Jeśli o szybko sypiących się tarczach to w większości przypadków w pierwszej kolejności zabijają je użytkownicy. ATE to wg mnie bardzo dobre tarcze, Brembo sobie daruj, mnóstwo podróbek chodzi na polskim rynku, chyba, że z pewnego źródła TRW, Febi myślę, że ma poziomie ATE.
Speedmax tania tarcza i jak dla mnie również jakościowo przyzwoita w stosunku do ceny.
Textar i bosch się nie wypowiadam, bo tego nie sprzedawałem :)
Ładuj Ate najdroższą tarcze można w bardzołatwy sposób zarżnac. Spychu ma racje w iekszości awarii tarczy wina lezy po stronie uzytkownika. speedmax po ostrym sezonie siada
TRW tarcza +klocek to dobre rozwiązanie i cena przyzwoita. pozdrawiam
kryniu honda
01-11-11, 15:37
Witam chciałem w swojej Hondzie wymienić klocki ale sprzedawca zapytał jaki tam jest system lukas czy Akebono,dodam że jest to Honda 5 drzwi 1997,1,4 90km proszę o porade,Pozdrawiam!
Mimo że temat o tarczach i klockach. Zapytam o okładziny bębnów. Jaka firma ma dobre okładziny, zarazem nie wydając na nie majątku, ważne aby dały rade zatrzymać marne 1,4 :P
ate, ferodo ja mam kashiyame i też jeżdzą
Hubert Multana
24-11-11, 18:26
Widzę, że w temacie przewijają się głównie ATE, TRW, EBC i Ferodo. A miał ktoś styczność z tarczami Mikoda w wersji GT czyli nawiercane i nacinane? Szukam czegoś na co dzień, po torach nie latam, ale lubię czasem przycisnąć. EK3 D15Z6, więc chyba 262mm. Jakie klocki do tego?
Starstruck
24-11-11, 18:50
Bardzo dobre opinie słyszałem o tych tarczach: http://allegro.pl/tarcze-speedmax-nawiercane-honda-civic-przod-262mm-i1936940685.html Podobno jedne z lepszych w tym przedziale cenowym. Ja miałem w poprzednim cifie klocki Ferodo Premier i tak: hamowało to spoko, ale pyliły jak głupie i piszczały (nie wiem czemu, może dlatego że tarcza wymagała przetoczenia). Teraz mam Kashiyamy (podobno najtańsze z tych markowych) i powiem ci, że jestem zadowolony. "Sprzężone" jest to z tarczą 242 mm (przetoczone, bo świeże są) i naprawdę jak na taki podstawowy zestaw, do jazdy na co dzień i przyciśnięcie od czasu do czasu daje radę, choć i tak będę zmieniał na 282 mm :).
Hubert Multana
24-11-11, 19:16
O, też fajna cena za te tarcze. Markę kojarzę, chyba gdzieś sporo dobrego czytałem o nich. Natomiast co do klocka...chciałbym tak dobrać zestaw, żeby to nie pyliło jakoś strasznie i w miarę przyzwoicie hamowało. Cena też...przyzwoita :).
Jak ma nie pylić strasznie to zapomnij o nawiercanych, nacinanych itp tarczach, bo te zjadają klocki dużo szybciej niż gładka tarcza a co za tym idzie bardziej też siłą rzeczy pyli.
Mikoda to spoko tarcza porównując jakość do ceny.
Klocki na miasto bym Ci polecił mimo wszystko Ferodo Premier albo ATE. Kwestia tylko tego, co dla Ciebie znaczy przyzwoita cena, bo dla jednego będzie to 70zł dla innego 300zł, więc może konkretniej się wypowiedz :)
Hubert Multana
25-11-11, 10:52
Zdaję sobie sprawę, że różnice między Ate a Ferodo Premier będą symboliczne...a droższe klocki typu Ferodo DS są jednak trochę za drogie dla mnie. Więc szukamy zestawu typu tarcze ate/klocki ate żeby to w miarę hamowało, w miarę nie pyliło i kosztowało w okolicy 350-400zł (- ewentualne rabaty w IC :) )
Witam.
Zastanawiam się nad kupnem tarcz + klocków mojego eg i się zastanawiam nad TRW i ATE, pytanie do osób które smigają lub wiedzą czy Trw faktycznie piszczą przy hamowaniu i które z nich bardziej pylą? A może kupić np. tarcze Ate + klocki Trw, czy lepiej komplet jednej firmy?
ja jezdze na klockach i tarczach ate i jest dobrze :)
myśle ze tarcza +klocek trw bedzie spoko rozwiazaniem całkiem małe pieniądze i hamulce działają. jesli chodzi o piszczenie to różnie bywa zalezy jak dotrzesz klocki i tarcze. na początku moe piszczeć później powinno przestać lub będzie piszczało bardzo cicho.
pozdr
ok, dzięki czyli wezmę Trw.
Witam, może ktoś mi pomoże i poda jakie tarcze i klocki mam założyć do swojego EK3 polift 3d. Chodzi mi o wymiary bo w intercars wyszukując po modelu wychodzi kilka rodzajów tarcz :/
michalm320
03-12-11, 20:39
Witam, może ktoś mi pomoże i poda jakie tarcze i klocki mam założyć do swojego EK3 polift 3d. Chodzi mi o wymiary bo w intercars wyszukując po modelu wychodzi kilka rodzajów tarcz :/
Na 100% EK3 tarcze o średnicy 262mm i grubości 21mm. Dokładnie takie same jak EK4
Mam klocki firmy Girling (Ktoś coś słyszał na temat tych klocków?) Jakiej firmy kupić do tego tarcze ? Na opakowaniu jest obrazek z tarczą 262 i 21..Pisze że pasuje do Civic VI 97-> a także Civic V 95->. Będzie to pasować do mojego EK3 ?
bedzie tarcze weź jakiekolwiek byle nie chińskie;) na tym klocku i tak szału nie bedzie do spokojnej jazdy starczy.
Ktoś może polecic dobry i rozsądny zestaw na tył do EK4?
Witam, zamknęli mój temat odnosnie tarcz i klocków... Mam pytanie, czy do tarcz nawiercannych lub nacinanych konieczne są miękkie klocki? Czy mozna dobrac dowolne? Zabieram się za wymianę hebli więc chcialbym nie ładowac sie w dodatkowe koszta, teraz mam tarcze nawiercane i klocki są miękkie (takie juz kupiłem z samochodem). To jak to jest z tymi klockami do nawiercanych tarcz?
Nie musza byc miekkie, miekki klocek bedzie duzo szybciej zjadany przez taka tarcze.
miekki klocek bedzie duzo szybciej zjadany przez taka tarcze
tak własnie myslałem że to troche nie bardzo ale nie sprawdzałem wiec chciałem sie upewnić:). Czyli do nawiercanych tarcz mikody moge wrzucic normalne klocki (średnio twarde)?
Mnie się nasuwa pytanie, po co Ci te nacinane tarcze ?
Nie możesz włożyć w tej samej cenie normalnych gładkich dobrych tarcz, np. ATE, TRW itp ? Plus normalny w miarę miękki klocek, Ferodo, ATE, który nie będzie darł tarczy i zarazem przy gładkiej tarczy, będzie wytrzymywał rozsądne przebiegi ?
Mnie się nasuwa pytanie, po co Ci te nacinane tarcze ?
Nie możesz włożyć w tej samej cenie normalnych gładkich dobrych tarcz, np. ATE, TRW itp ? Plus normalny w miarę miękki klocek, Ferodo, ATE, który nie będzie darł tarczy i zarazem przy gładkiej tarczy, będzie wytrzymywał rozsądne przebiegi ?
W sumie moge ale teraz mam nawierty i nie narzekam tyle że z tego co pamietam to sa zimmermany... Poprostu chcialem wrzucić to co było do tej pory, z racji ze mikoda nawiercana jest o prawie połowe tańsza niz zimmermany (mikoda 148, zimmermany 250/tarcza) i tak jak sie wypowiadali inni nie są to złe tarcze to czemu nie:). Tyle że mam problem z doborem klocków, najwyzej jak nic nie znajde to zrobie tak jak Ty piszesz:). Wtedy wrzuce gładkie tarcze i jakieś klocki ferrodo... Póki co ogarniam magiel...
Mogłby ktos powiedziec cos na temat zestawu na tył w EK4, mianowicie: Kocki mk kashiyam, tarcze: ashika?
skolopendra
06-02-12, 13:41
czy nacinane tarcze ate nadają się do abs?
wyczytałem gdzieś na stronie sklepu "bez abs"?
A co wrzucić do tyłu na swap z EG9?
Przód ATE i klocki HAWK HPS.. a tył?
Co doradzacie?
A co wrzucić do tyłu na swap z EG9?
Przód ATE i klocki HAWK HPS.. a tył?
Co doradzacie?
aTE + ATE, ATE + Ferodo, ATE + Ferodo DS, tania tarcza i tani klocek, tania tarcza + dobry klocek, itd
Zależy ile chcesz wydać i do jakiego użytkowania to ma być.
Na ma jeszcze w tym roku wspomóc przód w hamowaniu B16 z doładowaniem 0,6 bara - bez wyczynowej jazdy, jak każdy raz za czas się przyłoży.
To chyba przyszedł czas na przód 282 bo wspomagający tył to da rade nawet zwykły klocek ATE czy Ferodo Premier.
Tarcze ashika + klocki ashika, ewentualnie tarcze ashika + klocki akebono
Co lepiej?
Przyjdzie i to w tym roku Spychu, ale tył wymienić trzeba ;)
To chyba przyszedł czas na przód 282 bo wspomagający tył to da rade nawet zwykły klocek ATE czy Ferodo Premier.
czy nacinane tarcze ate nadają się do abs?
wyczytałem gdzieś na stronie sklepu "bez abs"?
skolopendra, a nie chodzilo tam przypadkiem o roznice w wielkosci tarcz?
mozliwe ze model z abs'em mial wieksze tarcze i stad inny model o mniejszej srednicy nie bedzie pasowal.
Bo tak na logike to co ma nacinanie tarcz do abs.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.