Zobacz pełną wersję : Tarcze i klocki...co się teraz rozsądnie kupuje ?
skolopendra
10-02-12, 14:06
o roznice w wielkosci tarcz?
no właśnie nie .pisze tylko w specyfikacji "dynamika hamowania bez abs"? pytam gdyż nie mam doświadczenia w tej materii, a często w lecie hamuje tak od 200km/h do 0
;)
i szukam dobrego rozwiązania :)
jakie klocki na przód do eg3 ferodo czy trw , a może bosh ? pytałem się sprzedawcy to pow , ze miał ferodo w suprze po dwóch mocnych depach piszczały niesamowicie ..niby do hondy to tylko ferodo polecają , może lepiej dołożyć do trw ?
witam
chce się upewnić czy do EG5/6 klocki na tył od Ferodo mają oznaczenie FDB778?
pzdr
Szukam namiarów na sprzedawcę klocków hawk, proszę o priv lub email.
Cześć,
Słuchajcie w 2007r. wstawione tarcze w ASO Honda (za 730zł więc chyba OEM) i teraz mechanik mi mówi, że mam może z 500km do końca klocków. :O
Zastanawiam się nad EBC standard, bo są w dobrej cenie, Ferodo Premium jednak trochę za drogie. :( Coś jeszcze może być ok? Jurid, Bosch? Jeżdżę głównie w mieście, ale ogólnie staram się jak najmniej hamulców używać.
Ferodo Premium jednak trochę za drogie. jak za Ferodo płaciłem coś koło 90-100 zł i nie uważam że to dużo. Tarcze zmieniałeś 5 lat temu więc klocki też mają prawo się już skończyć
Za 90-100zł? To faktycznie nie dużo. Nigdzie nie widzę takiej ceny..
Bo za tyle nie kupisz.
Zarowno pod heble 242 jak i 262 w chwili obecnej to ok 140-160zl w zaleznosci od sprzedajacego.
W cenie ok 100zł mam Blueprint, EBC i Bosch co z tego będzie najlepsze?
Wg mnie zadne z powyzszych.
Dolozylbym 20-30zl i kupil ATE, Brembo, TRW.
No TRW za 130zł. A to przełoży się na to np. że dłużej mi posłużą? Kurde kasy brak a hamulce 3mm mają. :D
3mm okladziny to jeszcze 1000km lekkim pierdem.
Czy dluzej posluza, hmm wszystko zalezy od tego jak uzytkujesz auto, ale ja bym tu nie kierowal sie tym, ze posluza 1000km dluzej, ale tym, ze nie wkladasz wynalazkow, ktore moga Cie zawiesc w najmniej oczekiwanym momencie :)
jako tarcze bralbym blueprinty - dobra jakosc wyrobów w dobrej cenie. Mialem ate w polaczeniu z klocami hawk hps i po 5000 km zaczely bic. za namowa znajomego z serwisu toyoty zakupilem blueprinty zrobilem na nich juz ponad 10000 km i jest malina znosza bardzo dobrze mocniejsze hamowania i co najwazniejsze nie bija po 5km ( tarcze zalozylem bezposrednio na piaste po zdjeciu tarcz firmy ate). Jak ktos chce chetnie sprzedam bijace tarcze ate 262 mm pod rozstaws srub 4X100 o grubosci 20,7 mm
Ciekawe jak wychodzą BluePrinty jako klocki. Podobno ładują tam random klocki. :D
Chyba wezmę te TRW albo ew. EBC black.
Klocki EBC to syf, ostatnio mialem okazje wyciagac rozwarstwione greeny, ktore wcale nie byly meczone, okladzina odeszla od blachy.
Masakra.
to ja mam inny problem z heblami, standard u mnie to 282mm i 28mm grube.
jedyne co udało mi się znaleźć takiej grubości to BluePrint
z tarcz 282mm i 25mm mam do wyboru
- Zimmermann
- ATE gładkie
- EBC gładkie
Z klockami nie ma problemy, co polecacie brać cieńsze i "lepsze", czy w rozmiarze a BP (3mm to chyba duża różnica) ???
Z klockami nie ma problemy, co polecacie brać cieńsze i "lepsze", czy w rozmiarze a BP (3mm to chyba duża różnica)
np w VI genie heblu 262 mm nowa tarcza ma 21 mm a nalezy ja zmienic kiedy ma 19mm jest to wartosc graniczna dlatego wydaje mi sie ze te 3 mm to roznica bardzo duza i nie zakładalbym tarcz 25 mm. Nie masz co sie bac blueprintów
np w VI genie heblu 262 mm nowa tarcza ma 21 mm a nalezy ja zmienic kiedy ma 19mm jest to wartosc graniczna dlatego wydaje mi sie ze te 3 mm to roznica bardzo duza i nie zakładalbym tarcz 25 mm. Nie masz co sie bac blueprintów
Dwóch userów miało z nimi problemy i dlatego mam dylemat, przy cieńszych tarczach będzie trzeba wcześniej zmieniać klocki i pilnować ich grubości. Jak nic nie znajdę to będę zmuszony na BP.
A jakie klocki do tego? ferodo premier?
skolopendra
16-03-12, 18:15
wybór padł na
EBC Turbo Groove
i
Ferodo DS Preformance
za tydzień będę montował ,to zobaczymy :)
Hondziarz84
20-03-12, 22:16
Jakie klocki będą dobre będą do d14a2- jazda raczej spokojna bo szaleć nie ma czym:) Mam jakieś Kashiyamy, które dał mi poprzedni właściciel. Ale sporo złych opinii o nich słyszałem. I nie wiem czy czy je zakładać czy poszukać czegoś lepszego?
skolopendra
21-03-12, 17:47
jazda raczej spokojna bo szaleć nie ma czym Mam jakieś Kashiyamy,
powinny wystarczyć
MadSkillz84
23-03-12, 16:53
Ja mam tarcze z przodu i z tyłu TRW, klocki ATE,dobre chamowanie,tarcze sie nie wyginają a potrafie je rozgrzać.
Co kupić do 300zł na przód?
tomekB18C4
26-03-12, 09:31
Jak sądzicie jakie tarcze do B18C4 na razie mam serie z EG6, ale kończą mi sie klocki a chce coś konkretniejszego. Myślałem nad EBC turbo groove i klocki Ferodo DS Performance...:)
Prosze o porady
Jak sądzicie jakie tarcze do B18C4 na razie mam serie z EG6, ale kończą mi sie klocki a chce coś konkretniejszego. Myślałem nad EBC turbo groove i klocki Ferodo DS Performance...:)
Prosze o porady
Bedzie to dobry zestaw, chociaz ja osobiscie i tak bym wzial tanie gladkie tarcze albo nacinanego Speedmaxa, ktorych nie bedzie szkoda wymienic jak sie pogna.
Nacinany speedmax nie bedzie powodowal szybszego scierania sie klocka przez fakt ze jest nacinany?
Bedzie, tak samo jak kazda jedna nacinana lub nawiercana tarcza.
skolopendra
27-03-12, 18:32
EBC turbo groove i klocki Ferodo DS Performance.
dziś założyłem ,z czasem dam znać jak się spisują
Piotrek_87
27-03-12, 21:42
Mam dylemat..
Lepiej zainwestować w tarcze (na przód) ATE/TRW czy Mikoda?
Te drugie są ~ 30% tańsze, ale nie wiem jak z ich jakością...
skolopendra
01-04-12, 15:34
Te drugie są ~ 30% tańsze,
tu nie szukał bym oszczędności
Witam
jak koledzy mam dylemat mam civica 1,5 b7 i zastanawiam się co kupić kpl tarcze plus klocki przód i coś na tył , (gdzie siedzą bębny) jest tego sporo na aukcjach ale nie wiem co wybrać możne ktoś poradzi co kupić by hamowało dobrze bez ABS-U
Hej koledzy! Jakie polecacie tarcze na przod 262mm? Mam do wyboru Speedmax 220zł za komplet lub hart sport 200zł za komplet. Warto dokładać 100 i brać Mikode lub Brembo Maxa? Pozdrawiam. Aha dodam ze silnik to b16a2, hamulce bez absu
skolopendra
02-04-12, 19:27
Mikode lub Brembo Maxa?
nie ,lecz do ate tak
Nadszedł czas na wymiane tarcz i przy okazji klocków. Tak więc co polecacie na 262 z ABS w fajnej cenie ? :)
Poszukuję tarcz i klocków na 262mm, zastanawiam się nad:
- EBC Ultimax (nacinane, dodatkowa powłoka antykorozyjna) - ok 400 pln
- EBC TurboGroove (nacinane i nawiercane ) - ok 400 pln
- BREMBO MAX (WZMACNIANE, NACINANE oraz WYSOKO NAWĘGLANE) - ok 300 pln
- ZIMMERMANN SPORT (PRZEWIERCANE NA WYLOT) - ok 300 pln
które polecacie, które nie pokrzywią się (aktualnie mam zwykłe brembo, przejechane ok 12000 km i bardzo są zwichrowane)
Brembo maxy od razu sobie odpuść - gnie się to, zapewne tak samo jak te które posiadasz teraz
jeżeli juz brembo to ORO
Ok, a pozostałe które podałem ?
skolopendra
11-04-12, 19:28
EBC TurboGroove (nacinane i nawiercane )
póki co docieram ,ale widzę że dają radę :)
Panowie - zbliża się termin wymiany klocków. Tarcze mam gładkie - nie będe ich wymieniał bo mają się dobrze (nie pamiętam jakiej firmy).
Szukam klocków (EK3 z ABS) do 200zł. Moje jedyne zastrzeżenie - mają nie pylić za bardzo bo mam białą felgę ;)
Co polecacie? ATE? TRW? EBC?
kup ferodo premier
dobra cena i jakośc przystępna
ebc pylą fchuj
tu nie szukał bym oszczędności
wręcz przeciwnie zwłaszcza do w miarę cywilnego auta
nie ma co inwestować w niewiadomo jakie tarcze niby w czym mają być lepsze ?
wjediesz w kałużę to i tak się zcentrują
a hamują tak samo chyba że to ceramiki
A Ferodo to nie pyla :D
Pyla tak samo fchuj jak ebc czy ate.
U mnie byla drastyczna roznica pomiedzy ebc a ferodo ktore mam teraz i osadu nie widac jakos specjalnie przy ebc doslownie wegiel( chyba ze rowki na tarczy sie juz wyrobily i dlatego taka roznica)
hmm .. to może spróbuje te ferodo premier ;P teraz też mam ferodo i nie jest tak źle :P
najwyżej będe co 2 dni latał ze szmatką i pucował felgi ;)
skolopendra
15-04-12, 16:45
teraz też mam ferodo i nie jest tak źle :P
to zmień na ds
to zmień na ds
Myslałem nad tym ale raczej mija się to z celem bo jest to koszt 2x większy niż premier a ja nie używam auta na torze czy w innych ekstremalnych warunkach ;)
skolopendra
15-04-12, 16:59
czy w innych ekstremalnych warunkach
takie sa na co dzień w mieście :)
Chciałbym się dowiedzieć czy będzie bardzo duża różnica w hamowaniu między Ferodo DS2500 a Ferodo Premiere ? Aktualnie mam u siebie DS2500 + Brembo Max (262mm, Honda Civic 5gen). Niestety klocek skończył się dużo szybciej niż tarcza i powinienem go już wymienić. Jako, że z budżetem ostatnio trochę krucho, stąd moje pytanie o Ferodo Premiere. Dodatkowo wolę chyba poczekać aż tarcza też się skończy i założyć jakiś nowy zestaw tarcza + klocek. Jak będzie wyglądało hamowanie w połączeniu z tą tarczą ? Premiere da radę na torze ? Po przeglądnięciu tematu widzę, że trochę osób jeździło na obydwu typach klocków i mam nadzieje, że podzielą się swoją opinią.
Chcesz porownywac zwykly uliczny klocek jakim jest premier, do sportowego klocka ze sredniej ich polki jakim jest DS2500 ? :D
Przeciez to niedorzeczne.
Mógłby mi ktoś podać wymiary tarcz i klocków do 6 gena coupe z ABSem (262mm)? A byłoby jeszcze milej gdyby ktoś podał numery pasujących tarcz i klocków TRW.
tarcza DF3021
klocki GDB3375
Witam! Możecie polecić jakiś dobry zestaw tarcze + klocki do EJ1? Tarcze o średnicy 262mm. Na wydatek mam ~400zł, auto raczej użytkowane normalne ale zdarza się ostrzejsza jazda więc musi to hamować w miarę dobrze ;)
tarcza ATE / TRW + klocek ATE / TRW/ Ferodo
ja 3 tyg temu kupiłem 262 tarcze mikoda i klocki ate za kpl z wysyłką płaciłem 330 zł
ate nie trzeba opisywać a mikode z ciekawości kupiłem narazie wszystko ok auto użytkowane normalnie
ale nawet z 160 hamowanie w dół nic nie huczy
http://henkiel.com.pl/ gosciu sprzedaje na aledrogo tez ale ceny u siebie w sklepie ma niższe
Jeżdże na zestawie tarcze Mikody nacinane i wiercone + klocki textar, wszytsko w porządku, hebel żyleta, tarcze się nie pogieły jak to miało miejsce wcześniej w przypadku tarcz EBC gładkich.
Na początku tylko mimo delikatenego chamowania trochę dymu było i smrodu ale to chyba z tej farby co lakierowana jest tarcza teraz już jest ok.
Witajcie
które tarcze będą lepsze ?
TRW DF1436
Brembo 09.5285.10
a moze inna polecicie ?
i do tego klocki, tylko jakie ?
Mam 240mm z abs
skolopendra
07-05-12, 19:14
a moze inna polecicie ?
tarcza ATE / TRW + klocek ATE / TRW/ Ferodo
jw
W IC dostałem klocki na tył do mojego EK4 o oznaczeniu GDB499 (klocki TRW) - oczywiście już się nasłuchałem, że mogą nie pasować prawda to?
Pier....... w cymbal tego co takie teorie tworzy :)
Klocki ktore dostales beda pasowac, innych do EK4 nie ma.
Dziękuje Ci bardzo kolego ;)
Tarcze BREMBO 09.5285.10 + Klocki FERODO FDB 777 taki zestaw bedzie pasował do mnie ?:)
oto opis:
KLOCKI HAMULCOWE FERODO PREMIER
* OŚ przednia
* System hamulcowy: Akebano
* Długość: 131 mm
* Wysokość: 53 mm
* Grubość nominalna: 15,8 mm
* Z czujnikami zużycia
TARCZE HAMULCOWE BREMBO
* Os przednia
* Tarczy hamulcow wentylowana
* Średnica tarczy 240 mm
* Grubość tarczy hamulcowej nominalna 21 mm
* Minimalna grubość tarczy hamulcowej 19 mm
* Wysokość tarczy 44.7 mm
* Ilość otworów - 4
Tak, beda pasowac pod heble 240mm :)
Tez, to czy masz ABS czy go nie masz, nie wplywa na to, ze sa inne tarcze i klocki.
Oczywiscie mowa o heblu tej samej srednicy.
W takim razie bardzo dziękuję :)
Chciałem się upewnic, bo widziałem w jakims sklepie tarcze gdzie bylo wpisane ABS i nie, wiec to mnie zmyliło.
skolopendra
09-05-12, 19:18
gdzie bylo wpisane ABS
czasem tak piszą choć nie wiem czemu ?
Mam klocki Girling za free..jakiej firmy mogę dokupić tarcze, żeby wszystko się zgrało i było ok ?
Miał Ktoś styczność z tymi klockami ? Nie pylą dużo ? nie piszczą ?
Pytanko do znawców tematu czy warto brać coś takiego:
http://moto.allegro.pl/tarcze-honda-civic-eg-eh-ej-ek-nacinane-240-brembo-i2356162274.html
Czy polepszy to trochę hamowanie czy nie będzie czuć różnicy między tym a seryjnymi 240 i szkoda na to kasy?
Szkoda kasy. Lepiej zainwestowac w zwykle gladkie tarcze i lepszy klocek.
Czyli jaki klocek do seryjnych tarcz 240 byś polecił?
Czyli jaki klocek do seryjnych tarcz 240 byś polecił
jak bym zaproponowal ferrodo ds performace, hawk hps . Ale szczerze nie spodziewaj sie cudów na hamulcu 242. Moze bedzie lepiej hamowal ale i tak nie bedzie to porównywalne nawet z najtanszym zestawem ( klocek + tarcza ) 262 a tym bardziej 282. Kup cos ze sredniej polki albo zeswapuj na tarcze 262
Czyli jaki klocek do seryjnych tarcz 240 byś polecił?
Zalezy do jakiej jazdy chcesz tego uzywac, jesli do normalnej miejskiej, to DS Performance jest zbytnim luksusem i wydana kasa zupelnie z dupy.
Do miejskiej jazdy w zupelnosci wystarczy Ferodo Premier lub ATE lub TRW.
Do upalania 242mm na smietnik i wlozenie chociaz 262mm i tu juz mozna sie pokusic o DS Performance, ale i tak dla mnie szkoda jakiejkolwiek kasy na ratowanie i ulepszanie 262mm i bym wkladal od razu 282mm :)
dla mnie szkoda jakiejkolwiek kasy na ratowanie i ulepszanie 262mm i bym wkladal od razu 282mm
słusznie prawi. mała tarcza i tak się będzie palić... poza tym powierzchnia styku klocka z tarczą przy 282'' a 240'' jest jak honda accord przy hondzie jazz. ps. pamietajcie o zmianie płynu ( ja polecam drogiego niestety RBF'a 660)
A ja polecam taniego Ferodo DOT4 :)
Reklamowałem ostatnio tarcze TRW bo zaczęło się bicie przy hamowaniu po przejechaniu jakichś 3-4tys km, klocki też były od razu zmieniane razem z tarczami na TRW. Nie mam pewności czy to bicie było przez tarcze czy nie, bo teraz mam stare tarcze i też bije. Dostałem informację o pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji i pytanie czy znowu wziąć TRW, czy lepiej niech oddadzą kasę i kupić coś innego?
skolopendra
25-05-12, 14:23
czy znowu wziąć TRW
ja bym nie brał...
ja bym nie brał...
to co byś polecił?
Ja ostatnio zmieniłem na ATE + płyn FERODO DOT.4 i sobie chwalę ;)
Witam . Chcę wymienić układ hamulcowy ,bo od roku jak auto mam to nic z tym nie robiłem . A dokładniej , nie wiem co może w ten skład się zaliczać : Tarcze + klocki na przód a na tył ?
Witam . Chcę wymienić układ hamulcowy ,bo od roku jak auto mam to nic z tym nie robiłem . A dokładniej , nie wiem co może w ten skład się zaliczać : Tarcze + klocki na przód a na tył ?
szczęki hamulcowe ? ;>
na tył tarcze też idą ? bębny ?
Moze napisz jakie masz auto bo nikt nie ma krysztalowej kuli, ktora by powiedziala co potrzebujesz :)
skolopendra
31-05-12, 11:15
też idą ? bębny ?
może jedno i drugie?
skoro masz ciężarowe?
Moje auto to CIVIC VI Coupe :)
fantastyczna odpowiedz, rocznik, silnik ? :D OMFG czy to jest takie trudne do napisania ? :)
byly wersje 242mm/beben i 262mm/beben
To powiem tak : Silnik 1.6 105 km, dokładnego oznaczenia silnika nie pamiętam . Rocznik 99r.
To powiem tak : Silnik 1.6 105 km, dokładnego oznaczenia silnika nie pamiętam . Rocznik 99r.
Czyli D16Y7 i masz zapewne 262 mm tarcze z przodu i bębny z tyłu.
Co do wymiany to jak każde rozmyślanie się zaczyna, to do jakiego stylu jazdy chce się wykorzystać hamulce i jaki budżet jest do dyspozycji.
Jeżeli bardzo agresywny tryb jazdy to tarcze najlepiej 282mm gładkie z ATE z przodu i z tyły 240mm też gładkie a do tego klocki Ferodo DS Performance z przodu a z tyłu Ferodo Premier. Oczywiście wymiana płynu hamulcowego na markowy DOT-4 (np. firmy Ferodo).
Jeżeli samochodu nie używasz do ciągłego wściekania się tylko do spokojnej a czasami drapieżnej jazdy to rozmiar twoich tarcz w pełni wystarczy jeśli masz dobre i nie zwichrowane. Klocki nie wiem jakie masz więc polecam standardy z ATE albo Ferodo. W zupełności Ci wystarczą i będziesz zadowolony. Tył też możesz zostawić z bębnami ale trzeba się liczyć że przy upalaniu dzięki nim szybciej ugotujesz płyn hamulcowy. Ale jak już napisałem wyżej, że przydało by się wymienić płyn na nowy markowy i tak szybko nie zagotujesz go.
Wybór należy do Ciebie.
Witam!
Mam pytanko?
Jakie oznaczenie mają klocki hamulcowe FERODO do civica MB27 / d14z4 / 1999r 90kM tarcze 262mm?
Piotrek_87
04-06-12, 17:30
Witam!
Mam pytanko?
Jakie oznaczenie mają klocki hamulcowe FERODO do civica MB27 / d14z4 / 1999r 90kM tarcze 262mm?
Poszukaj w katalogu: http://www.fmecat.eu/index-car.asp?langID=1
Yotomeczek86
05-06-12, 01:06
Czyli D16Y7 i masz zapewne 262 mm tarcze z przodu i bębny z tyłu.
Kpisz czy żarty stroisz ? 242 jest z przodu. Do miasta zwykłe klocki TRW/ATE i tak samo tracze TRW/ATE - mam od pół roku TRW i nie mogę złego słowa powiedzieć. Jak robicie hamulce to od razu płyn na nowy wymieńcie - kolosalna różnica ;] Od siebie płyn DOT 4 polecę ATE Super Blue Racing Fluid, ma dużo wyższą temp. wrzenia.
Żadne żarty ani kpiny. Kolega ma rację. Coupe po 98 (nie wiem czy wszystkie z 98) mają z przodu tarcze 262mm.
Kpisz czy żarty stroisz ? 242 jest z przodu.
Kpiny albo żarty to robią osoby, które nie mają wiedzy na jakiś temat. Zanim Yotomeczek86 coś napiszesz to pomyśl. A jeżeli czegoś nie wiesz do końca, to nie pisz czego nie jesteś pewien. Nie tylko Kriss91 potwierdzi moją wypowiedź.
Kto tutaj u nas handluje tarczami 282mm 4x100?
Ma jakieś rozsądne klocki do tego .. żeby pohamowało ~ 210koni?
Biorę wnet ;)
Ale chcesz tarcze i klocki czy same tarcze ?
I ile chcesz wydac na te klocki ? :)
Ale chcesz tarcze i klocki czy same tarcze ?
Chcę tarcze i klocki - cena nie wiem - jakaś rozsądna ;)
Znowu prośba o numer części :) Jaki jest nr klocków przednich TRW (242mm) do EG8?
Co Ty za sklepy wybierasz, ze nie potrafia nic dobrac ?
GDB1164
131.5 x 54.5 x 15
Dzięki wielkie.
InterCars... :rolleyes:
Hej słuchajcie,
mam ej9 i tarcze bodajże 262mm.
Co będzie lepsze tarcze ATE+klocki ATE za 342 czy też tarcze TRW i klocki TRW za 353? Cena ta sama dlatego pytam. Nie biorę pod uwagę brembo, chociaż są dosyć tanie. Mówię o standardowych tarczach.
A może np ATE +TRW albo TRW + ATE?
Do normalnej jazdy.
Jedno i drugie bedzie ok.
Siemanko. Mam do Was prośbę o radę. Pacjent to Honda Civic EJ2 '95. Silnik H22A2. Hamulce przód 262, tył 242.
I teraz pytanie - jakie tarcze i klocki byście mi polecili. Zależy mi żeby to dobrze hamowało i dawało pewnie poczucie bezpieczeństwa, no i na pewno nie było z dolnej półki shitmarketowych zamienników, tylko już coś lepszego ale jednocześnie żeby mi nie podcięło gardła cenowo. Taki minimax ;)
Z góry dzięki za odpowiedź
282mm z DS Performance, mysle, ze bedzie dawalo poczucie bezpieczenstwa.
Przy 262mm ciezko operowac tym pojeciem :) chociaz to co dla jednego jest poczuciem bezpieczenstwa dla drugiego bedzie tylko spowalnianiem a nie hamowaniem :)
napisz wiec jaka konkretnie kwote chcesz wydac na calosc i co dla Ciebie znaczy, ze nie podetnie gardla cenowo.
DS Performance w pełni powinny wystarczyć i zadowolić a na pewno zbytnio nie uszczypną w kieszeń.
Kwestia co do "bezpieczeństwa", to hamulce na opony oddziałują, więc Nexave to też weź pod uwagę.
piotrek_bp
12-08-12, 15:02
planuję wymienić tarcze przód 262 jajko b18c4. wybór padł na EBC z tym, że zastanawiam się czy warto pchać się w turbo groove czy wystarczą zwykłe gładkie. Czytałem opinie, ze turbogroove potrafią popękać w przeciągu kilku miesięcy. Zresztą mój styl jazdy jest raczej spokojny, nie powinno się to stać, ale z drugiej strony gładkie może wystarczą. Boję się tylko że zdarzyć się może mocniejsze hamowanie i gładkie nie wytrzymają
klocki będą green stuff.
Green Stuff odpusc bo to syf. Bierz DS Performance jesli juz a tarcze bym wzial gladkie ATE bo tansze a wcale nie gorsze.
tomekB18C4
15-08-12, 23:48
Witam mam taki problem mam jajko B18C4 i swap hebli z Vti klocki z przodu DS performance, ale nie hamuje tak jak powinna:/ Jakie tarcze wrzucic zeby było lepiej i czy jest sens wymieniac klocki i tarcze z tyłu?
Witam mam taki problem mam jajko B18C4 i swap hebli z Vti klocki z przodu DS performance, ale nie hamuje tak jak powinna:/ Jakie tarcze wrzucic zeby było lepiej i czy jest sens wymieniac klocki i tarcze z tyłu?
ostatnio slyszalem opinie, ze zarowno w 5th i 6th warto zainwestowac w reperaturki hebli- podobno bardzo poprawia to sile hamowania
tomekB18C4
16-08-12, 15:05
ostatnio slyszalem opinie, ze zarowno w 5th i 6th warto zainwestowac w reperaturki hebli- podobno bardzo poprawia to sile hamowania
No spoko dzięki zainteresuje się tym :)
A słyszał/używał ktoś może tarczy firmy Black Diamond?
http://allegro.pl/listing.php/search?category=18841&sg=0&string=black+diamond
Jeśi tak, to poproszę "słowo" na ten temat.
Witam . Chce wymienić swoje stare podrdzewiałe tarcze i klocki z przodu na ATE takie http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-honda-civic-iv-v-vi-24h-i2518498393.html - styl jazdy średnio agresywny , będą pasować ?:) A na tył bębny + szczęki takie ? http://allegro.pl/bebny-szczeki-jpn-honda-civic-v-vi-ej-eg-ek-coupe-i2561037250.html ..
CIVIC VI Coupe 99r 1.6 105KM(D16Y7 )
PS. Wie ktoś co to może być : coś ciągle piszczy pod machą ( będąc w aucie też słychać pisk ) ,ale gdy przyduszę pedał hamulca to piszczenie ustaje :)
jezeli chcesz wiedziec czy tarcze beda pasowaly wez kawalek miarki zmierz srednice tarczy i zobaczysz czy masz tarcze 242 mm czy 262 mm wtedy bedziesz mogl smialo zamowic odpowiednia tarcze ( sprzedawca dobierze Ci do niej odpowiedni klocek jezeli jest ogarniety) co do bednów to polecam Ci zdjec tylnie kola zdjac beben ( ta czesc do której przykrecone jest kolo ) i zobaczyc w jakim stanie sa szczeki i powierzchnia sciarna bedna. Jezeli sa w stanie dobrym i powierzni bebna nie jest wyzlobiona zostawic to w spokoju i cieszyc sie zaoszczedzona kasą. Pisze z własnego doswiadczenia - tez kiedys stwierdzilem ze trzeba wymienic bebnu i szczeki z tylu( auto mialo 120 tys km i nigdy nie bylo to wymieniane) kupilem czesci podjechalem do mechanika on zdjal kola, beben i okazalo sie ze wszystko jest w bdb stanie . Prawda jest taka ze Hondy bardzo slabo hamuja tylem
karas - dzięki Ci bardzo za odpowiedź :) Z tego co widziałem to z tyłu bębny są całe zardzewiałe , kawałki rdzy odchodzą to chyba do wymiany :) . I jeszcze tak dla jasności : Z tyłu są tylko bębny i szczęki ? Nie ma klocków ? Klocki tylko z przodu ? Pozdrawiam :)
Tak klocki tylko z przodu.
Obawiam sie, ze masz jednak tarcze 262mm jesli to coupe 99 rok :)
Zmierzyłem tak na oko bez ściągania koła to powiem,że 242 mm napewno to nie jest . Waha sie między 262 a 280 jak zdejmę koło to napiszę dokładnie :)
tak jak napisalem wyzej zapewne 262, nic wiecej w EJ/EK nie bylo seryjnie :)
A może dziadek rocznik 1940 założył coś lepszego hahah xD
PS.Zmierzyłem i miarka pokazała ok. 270 ponad lekko,albo źle mierzę . Tak czy siak 280 na pewno nie jest . Czyli 262mm ?
Co myślicie o czymś takim na przód ?? http://allegro.pl/bosch-tarcze-klocki-przod-honda-civic-iv-v-vi-262m-i2525222438.html
http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-honda-civic-iv-v-vi-262m-i2533787117.html
Albo tarcze BREMBO http://allegro.pl/brembo-tarcze-przod-honda-civic-iv-vi-crx-rover-i2527669207.html + klocki FERODO PREMIER http://allegro.pl/ferodo-premier-klocki-hamulcowe-honda-civic-i2566997638.html
Ferodo Premier to bardzo dobry klocek do codziennej jazdy ale FDB777 sa do hebli 242mm, musisz szukac FDB776 jesli masz 262mm.
Tarcze Brembo jak i zestaw Boscha ja osobiscie bym sobie odpuscil.
Wolalbym np komplet tarcze i klocki ATE lub TRW, lub jedne z tych tarcz i Ferodo Premier.
Czy taki zestaw będzie pasować na przód ?? Tarcze ATE http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-ate-na-przod-honda-civic-iv-v-vi-i2537323343.html + klocki http://allegro.pl/klocki-ferodo-premier-honda-civic-eg-ej-ek-eu-i2584931480.html
Miałem klocki Ferodo, teraz mam ATE (oba na tarczach brembo) i lepiej jest na ATE.
Albo takie tarcze TRW http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-trw-honda-civic-vi-przod-i2528303238.html + http://allegro.pl/klocki-ferodo-premier-honda-civic-eg-ej-ek-eu-i2584931480.html - będzie grać ?
Na tył jakie bębny ?
Tak beda grac.
Beben na tyl ma srednice 200mm i tu wg mnie najtanszy beben + lepsze szczeki.
Taki zestaw na tył ? Bębny JPN a szczęki KASHIYAMA http://allegro.pl/bebny-szczeki-jpn-honda-civic-v-vi-ej-eg-ek-coupe-i2561037250.html
Innych chyba nie ma :)
PS. Litr płynu hamulcowego FERODO DOT-4 starczy ??
Poszukaj szczek, TRW, ATE, Ferodo, Kashiyama to dosc niska polka.
Chociaz z drugiej strony od bebna duzo wiecej nie trzeba wymagac, wiec wybor nalezy do Ciebie :)
Litr plynu wystarczy.
Bębny TRW http://allegro.pl/beben-hamulcowy-honda-civic-tyl-trw-i2565991829.html + szczęki ATE http://allegro.pl/ate-szczeki-hamulcowe-honda-accord-iii-civic-v-vi-i2579017320.html będzie pasować ??
Ok, dzięki . To zamawiam na przód tarcze TRW http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-trw-honda-civic-vi-przod-i2528303238.html + klocki FERODO PREMIER http://allegro.pl/klocki-ferodo-premier-honda-civic-eg-ej-ek-eu-i2584931480.html
Na tył : bęben TRW http://allegro.pl/beben-hamulcowy-honda-civic-tyl-trw-i2565991829.html + szczęki ATE http://allegro.pl/ate-szczeki-hamulcowe-honda-accord-iii-civic-v-vi-i2579017320.html :)
Będe zamawiać na sklepie internetowym, częsci troche tańsze i wysyłka gratis :)
Czym różnią się te szczęki http://www.iparts.pl/czesc/szczeki-hamulcowe-komplet,honda,civic-vi-coupe-ej-em1-1996-03-2000-12,1-6-i-105km,45-5039-17525-100031-0-161-GS8245.html od tych http://www.iparts.pl/czesc/szczeki-hamulcowe-komplet,honda,civic-vi-coupe-ej-em1-1996-03-2000-12,1-6-i-105km,45-5039-17525-100031-0-3-03013702942.html nie wiem które wziąć :)
Przeciez jedne to TRW drugie ATE :)
fakt, nie zauważyłem :)już tyle stron przeglądałem ,że nie zorientowałem się :) to wezme TRW ,bo tańsze a różnicy chyba nie zauważę :)
Czy 300 zł to dużo za wymianę z przodu tarcze+klocki , z tyłu bębny + szczęki ? (sama robota)
skolopendra
29-08-12, 19:58
nie tanio
W sensie ,że tanio czy nie tanio (czyt.drogo) ??
Drogo, zreszta jest to robota ktora mozna latwo ogarnac samemu.
Nie mam garażu i narzędzi . To jest chyba problem :)
Potrzebujesz wkretak udarowy i solidny mlotek. Jesli ogarniesz to w ciagu najblizszego miesiaca to garaz nie potrzebny bo jest dosc cieplo.
Moim zdaniem warto to zrobic samemu, chyba ze na prawde nie czujesz sie na silach bo to jednak uklad hamulcowy i nie ma zartow.
Jesli wymiana przodu jest bezproblemowa, tak tylu na bebnach jesli ktos nie ma pojecia to bym nie ruszal, bo jakims cudem rozbierze a pozniej nawet do mechanika nie dojedzie, zeby mu zlozyli :)
Sam raczej tego nie zrobię a nie wiem czy w najbliższych dniach znajdę kogoś kompetentnego do pomocy :) hym . W jakich granicach cena była by rozsądna za taką robotę ? Byłem narazie zapytać w jednym warsztacie to powiedział ,że przód ok 150 PLN tył troche więcej .
Nie no blagam, calosc powinna kosztowac ze 150zl a nie za os :)
Fakt faktem ,że tam akurat wystawiają fakture i gwarancja na pół roku :) nie wiem czy potrzebne w tym przypadku :) podjadę jutro gdzie indziej i zobaczymy ile zaśpiewa :)
kolego przód zrobisz sobie sam nawet jak nie masz kompletnie pojecia o mechanice - musisz odkrec 2 sruby od zacisków zdjac zacisk, nastepnie odkrecasz jarzmo rowniez 2 sruby, odkrecasz 2 sruby na tarczy zdejmujesz tarcze czyscisz piaste papierkiem sciernym zakładasz w odwrotnej kolejnosci - aha dobrze miec zacisk stolarski do wcisniecia tloczka
instrukcja:
http://www.youtube.com/watch?v=lBSR6bEdm4g
bebnów bym nie ruszal samemu jezeli nigdy tego nie robiles ale rowniez nie jest to trudne. Co do ceny u mechaniora calość powinna kosztowac okolo 200pln tzn 50zł /koło wiecej to juz zdzierstwo
Taniej nikt nie chce robić . Pare obskoczyłem warsztatów i mówią ok. 300 zł .. niby dużo jest z tym roboty, szczególnie tył . Może dlatego ,że nie mieszkam w dużym mieście typu Wrocław czy Łódź :)
Miał ktos moze klocki firmy:WINMAX?słyszałem rózne opinie moze ktos jezdzi na nich i może coś wiecej powiedziec:)
Z tego co wiem WINMAX ARMA coś pokroju FERODO DS Performance :)
Czyli za 70zł opłaca sie je kupić:)
Oplaca ale w zyciu nie porownalbym ich do Ferodo DS Performance.
Co najwyzej do zwyklych Premierow :)
Oplaca ale w zyciu nie porownalbym ich do Ferodo DS Performance.
Co najwyzej do zwyklych Premierow :)
Myślałem że to coś lepszego...
Oplaca ale w zyciu nie porownalbym ich do Ferodo DS Performance.
Spychu jezdziles na nich?
Bo z tego co czytalem maja parametry zblizone do DS perf.
Porownywanie czegokolwiek z peremierem to bezsens bo to najzwyklejszy uliczny klocek.
Gorlis doprecyzuj o ktorych Winmaxach mowisz ?
Sa serie street, sport, circuit, endurance i w kazdej z serii dostepne trzy mieszanki o roznych wspolczynnikach tarcia i temperaturach.
Zeby Winmax byl porownywalny np. z DS2500, ktore ma wspolczynnik tarcia 0.42-0.45 i max temp pracy 650'C, to musi byc seria Circuit AC2 ktora ma wspolczynnik tarcia 0.39-0.43 i 750'C.
Gdzie najslabsza mieszanka Circuit AC1 to 0.37-0.40 i 650'C.
Seria street AT1 to 0.35 i 400'C a np sport AP1 to 0.33 i 600'C.
DS Performance to 0.46 i 600'C.
Jesli juz tak chcesz sie opierac na danych z katalogu.
Do powyzszego nalezaloby jeszcze podyskutowac o sposobie trzymania tego wspolczynnika tarcia wraz ze wzrostem temperatury pracy, w czym akurat Ferodo wypada bardzo dobrze ale nie wiem czy chcemy taka dyskusje zaczynac.
Winmax dostepne w InterCarsie to najslabsza mieszanka serii sport i jest o kant dupy kladac ja przy DS Performance czy DS2500 i wg mnie mozna ja jedynie porownac do zwyklego ulicznego klocka jakim jest Premier, ktory i tak bije na glowe wiele teoretycznie "sportowych" mieszanek :)
Spychu, tak myslalem ze jak pociagne Cie za jezyk to cos ciekawego sie dowiem:)
Zawsze jak ktos wspominal winmaxy to bardzo ogolnie, bez okreslania mieszanek, stad widocznie rozbieznosci.
Swoja droga nie wiem czy idzie te winmaxy dostac pod zacisk 282 u nas.
Niestety nie ma u nas pod zacisk 282mm bo bym je zaraz przetestowal :) a z japsow jakos nie specjalnie chce mi sie je sciagac :)
Ale sprzedalem ziomowi do EK3 i wg jego opinii zachowuja sie gorzej niz poprzednie DS Performance, ktore tez mu sprzedawalem :)
Okazało się przy wymianie bębnów ,że do wymiany też są cylinderki ,bo są wylane :) Chcę kupić firmy NIPPARTS czy warto ? Nie wiem czy opłaca sie dopłacić do TRW które są 2x droższe . Czekam na wasze opinie :P
scoobany111
03-09-12, 14:22
Ok,potrzebuje cos dobrego na przod do ek4 na tarcze 262..do okolo 300zl za komplet,co polecicie i gdzie to kupie? ;)
Do 300zl to tylko zwykly uliczny komplet ATE/ATE lub TRW/TRW.
scoobany111
03-09-12, 15:59
Ale mowisz o samym przodzie? Bo napisalem komplet z rozpedu,na poczatku zaznaczylem ze interesuje mnie sam przod..i 300zl to okolo,jak bedzie cos za 350 a zauwazalnie lepsze to decyzja raczej jest prosta..ofc same klocki!
Czy cylinderki firmy NIPPARTS będą spoko ?
Ale mowisz o samym przodzie? Bo napisalem komplet z rozpedu,na poczatku zaznaczylem ze interesuje mnie sam przod..i 300zl to okolo,jak bedzie cos za 350 a zauwazalnie lepsze to decyzja raczej jest prosta..ofc same klocki!
Juz sie zaczalem gubic, najpierw piszesz komplet, pozniej znowu komplet na przod po czym na koncu, ze same klocki :)
Piszac powyzszy post mialem na mysli komplet tarcze klocki, jesli same klocki za ~350zl z lekkim hakiem to kupisz np. DS Performance.
Trochę już pojeździłem na setupie tarcza EBC Turbogroove + EBC Yellow stuff a potem na tym samym setupie z tarczą QH 282 i opinia jest taka że nie wiem z czego są zrobione tarcze EBC ale to jest jakas kupa totalna. O wiele lepiej klocek dziala na tarczy QH. Jeżeli chodzi o same klocki to do normalnej jazdy po mieście też to się średnio nadaje. Klocek hamuje *****iście ale dopiero jak się wszsytko porządnie nagrzeje. Wg. mnie szkoda kasy na drogie EBC.
scoobany111
07-09-12, 15:24
Założyłem w końcu winmaxy,te z promo z intercarsu-śmiech-70zł za klocki na przód..iiii...zrobilem jakies 100km zanim zaczalem mocniej hamowac..a po 100km..bajka,duzo lepiej niz na zwyklych TRW czy Ferodo premier..
Potrzebuje tarcze + klocki do VIgen typowy dupowoz na dojazdy do pracy cos w miare dobrego, jak najtanszego.
Tarcze TRW lub Brembo + klocki ATE najtansze co jest w InterCarsie plus znizki.
Jak to bedzie sie spisywac?
Zartujesz sobie, ze to jest najtansze ? :D
Najtansze to sa tarcze po 50-60zl za sztuke i do takich tarcz bym dolozyl klocki Ferodo Premier, ATE, TRW i bedzie do dupowozu ok.
Najtansze ale pomijam chinskie wynalazki:)
A te po 50-60 zl o ktorych mowisz nie zostana w kilka miesiecy zjedzone przez lepsze klocki?
Absolutnie nie, sprzedawalem spory czas temu znajomemu do EK3 Nippartse za jakas smieszna kase i z DS Performance tyral je na Super Oesach na Kielcach jak i po miescie i do tej pory przy trzecim komplecie klockow tarcze nadal zyja.
Do 262mm nie ma sensu wkladac nic lepszego, bo zuzyja lub pogna sie tak samo jak mega wypas a tych za 60zl nie bedzie szkoda *******zielic, np po jednym czy dwoch sezonach gdyby co, gdzie wywalenie od tak tarcz za 400 czy 500zl moze byc juz raczej bolesne :)
co bedzie lepsze do ej9:
http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-honda-civic-iv-v-vi-24h-i2665721832.html
czy
http://allegro.pl/tarcze-brembo-klocki-honda-civic-eg-eh-ej9-ek3-i2644043813.html
co bedzie lepsze do ej9:
http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-honda-civic-iv-v-vi-24h-i2665721832.html
czy
http://allegro.pl/tarcze-brembo-klocki-honda-civic-eg-eh-ej9-ek3-i2644043813.html
Drugi komplet napewno będzie bardziej pylił, dlatego ja wybrałem ATE+ATE i jestem zadowolony z wyboru.
nie chodzi o pylenie tylko o wytrzymalosc.:D
nie chodzi o pylenie tylko o wytrzymalosc.:D
No domyślam się, że przede wszystkim o wytrzymałość.
O tarczach Brembo, tych "podstawowych" słyszałem różne opinie, a na ATE nikt nie narzekał.
No domyślam się, że przede wszystkim o wytrzymałość.
O tarczach Brembo, tych "podstawowych" słyszałem różne opinie, a na ATE nikt nie narzekał.
a klocki?
a klocki?
:D
Klocki Ferrodo pylą bardziej.
:D
Klocki Ferrodo pylą bardziej.
jakosciowa różnica?! :D
jakosciowa różnica?! :D
Wydaje mi się, że podobna jakość, więc wiesz dlaczego wybrałem ATE.
:D
konstruktor
27-09-12, 22:45
zarówno klocki Ferrodo Premier i tarcze ATE oraz 2*ATE to sprawdzone zestawy - dupy nie urywają, ale to zestaw budżetowy
z tego co wiem Ferrodo bardziej pyli i częściej popiskuje na zimnym ale lepiej hamuje , miałem taki zestaw u siebie i byłem zadowolony.
jaki miales? ferodo+brembo?
konstruktor
27-09-12, 23:11
tarcze (ATE) + klocki (ferrodo premier) do 262 pod EK3
:D
Klocki Ferrodo pylą bardziej.
ATE pyla tam samo w cholere jak i Ferodo.
ATE pyla tam samo w cholere jak i Ferodo.
No właśnie u mnie jakoś mniej.
Ale może to autosugestia.
Najtansze to sa tarcze po 50-60zl za sztuke i do takich tarcz bym dolozyl klocki Ferodo Premier, ATE, TRW i bedzie do dupowozu ok.
Czyli takie tarcze jak ABE +klocek ATE beda dawac rade przy normalnej jedzie, bo nie chce zeby nazeczona mi sie zabiła:)
Czyli takie tarcze jak ABE
Chodziło Ci o ATE?
Czyli takie tarcze jak ABE +klocek ATE beda dawac rade przy normalnej jedzie, bo nie chce zeby nazeczona mi sie zabiła:)
Tak, dadzą radę bez problemu.
Chodziło Ci o ATE?
Chodzi o ABE:) maja takie cos w InterCarsie ok 50zl.
Chodzi o ABE:) maja takie cos w InterCarsie ok 50zl.
sorry
:p
Cena jak dla mnie trochę podejrzana.
Cena normalna jak za tania tarcze, beda dawaly rade, spokojnie mozna brac.
Witam kupiłem dzisiaj te oto tarcze http://allegro.pl/show_item.php?item=2638156105 i nie wiem czy dobrze zrobiłem poprzednio miałem gładkie brembo dwa razy i po 5kkm musiałem wyrzucić na śmietnik. Nie mówię że ja byłem święty i je oszczędzałem ale czy te też są tak samo słabej jakości ? Znalazłem tutaj w temacie posty o tarczach ATE ale ne wiem czy chodziło o gładkie czy o takie jak w linku ?
te z linku tez są chyba gładkie.
O faktycznie to właśnie z tego linku kupiłem ;p To co te też się gną od byle hamowania bo jak tak to napiszę do sprzedawcy że ich nie chce ;p
Chodzi o ABE:) maja takie cos w InterCarsie ok 50zl.
Ją bym się bał na czymś takim jeździć no chyba że sprzedajesz hanke i dlatego montujesz jednorazowki.
Ją bym się bał na czymś takim jeździć no chyba że sprzedajesz hanke i dlatego montujesz jednorazowki.
Bałbyś się bo .... ?
Jakieś argumenty, czy tylko to, że są tanie ?
Jeśli tylko to zamilcz proszę.
Bałbyś się bo .... ?
Jakieś argumenty, czy tylko to, że są tanie ?
Jeśli tylko to zamilcz proszę.
Forum jest po to żeby każdy mógł wyrazić swoje zdanie! A zamilcz to możesz do swoje starej mówić a nie do mnie!
Klocki Ferodo mogę z pewnością polecić - trochę pylą, ale nie piszczą i hamują całkiem w porządku, a cena też kusząca.
Witam kupiłem dzisiaj te oto tarcze http://allegro.pl/show_item.php?item=2638156105 i nie wiem czy dobrze zrobiłem poprzednio miałem gładkie brembo dwa razy i po 5kkm musiałem wyrzucić na śmietnik. Nie mówię że ja byłem święty i je oszczędzałem ale czy te też są tak samo słabej jakości ? Znalazłem tutaj w temacie posty o tarczach ATE ale ne wiem czy chodziło o gładkie czy o takie jak w linku ?
Czy mógłby ktoś wypowiedzieć się na temat tych tarcz ? Nie chcę znów mieć problemów jak w przypadku brembo.
Kupiles tarcze i teraz dopiero szukasz o nich opini??
Troche od du.. strony podchodzisz do tematu:)
Jezeli kupiles te z linku, to to sa zwykle gladkie ATE, a nie power disc (z nacieciami).
Forum jest po to żeby każdy mógł wyrazić swoje zdanie! A zamilcz to możesz do swoje starej mówić a nie do mnie!
To moze miszczuniu powiedz jak kupiles auto to na jakich tarczach jezdzilo i kiedy je zmieniles ? :D
Kupujac auto ludzie tluka kilometry na uzywanych tarczach bedacych na aucie o ktorych nie maja zielonego pojecia czy byly kupione nowe za 40 czy za 200zl za sztuke i jest ok a jak trzeba zmienic to juz tanie tarcze sa be :)
Jak ja kocham takich wspanialych forumowych teoretykow, tak sie sklada, ze sprzedalem mase tanich tarcz roznych firm, jak i tych drogich markowych i z zadnymi z reguly nie ma problemu, tanie gna sie tak samo jak te drogie a kosztuja 3 razy mniej.
Reszte Twojej wypowiedzia pozostawie bez komentarza :) Chyba skasuje normalnie konto na tym forum tak mnie pojechales i bedziesz mial kolejne 9 miesiecy na napisanie 20 postow, w ktorych nikt Cie nie skrytykuje :D
Jestem tylko ciekaw czy ty pakujesz do swojego cifa tarcze za 40 zł a innym polecasz takie!
Odpowiem Ci w tej chwili na pytanie, jak mialem 262mm to oczywisciem, mialem tarcze nippartsa za 70zl za sztuke, sprzedalem je po minimalnym przebiegu w komplecie z klockami Ferodo i zaciskami jak przesiadalem sie na 282mm i ich uzytkownik (moj ziomek) do tej pory byl zadowolony i ostatnio tez kupil u mnie tanie tarcze OPTIMALa za 65zl za sztuke.
Przy obecnym 282 tanich tarcz nie wkladam, tylko dlatego, ze ich najzwyczajniej nie ma, do MG ZR dostepne sa w zasadzie tylko QH, EBC, ATE. Gdyby byly tanie tarcze pod to auto to bym oczywiscie takie wkladal.
Wiec z laski swojej odpowiedz prosze sensownie na jakiekolwiek pytanie, ktore Ci zadalem :)
Jak nadal nie masz nic sensownego do napisania w tym temacie poza swoimi wyimaginowanymi teoriami i odpowiadaniem pytaniem na pytanie a nie argumentami, ponawiam moja prosbe z pierwszego postu.
Jako, że stwierdziłem, że na razie nie będę wsadzał większego hebla do swojego civica poszukuje zestawu do EJ2 (tarcze+klocki). Do około 300zł.
Coś takiego będzie okej?
http://moto.allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-kpl-civic-iv-v-240mm-i2683880039.html
Wczoraj wymieniĹem tarcze i klocki ( Ate) narazie wszystko ok. Ps. Ile mniej wiÄcej km trwa docieranie?
Jako, że stwierdziłem, że na razie nie będę wsadzał większego hebla do swojego civica poszukuje zestawu do EJ2 (tarcze+klocki). Do około 300zł.
Coś takiego będzie okej?
http://moto.allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-kpl-civic-iv-v-240mm-i2683880039.html
Mam takie, tylko że 260 mm i jest przyzwoicie.
Wczoraj wymieniĹem tarcze i klocki ( Ate) narazie wszystko ok. Ps. Ile mniej wiÄcej km trwa docieranie?
Na dobra sprawe ze 4 pierwsze hamowania :)
Ale +/- pierwsze 100km zrob spokojnie.
pytanko:
sprawa ma się tak, przód 262mm tył 240mm
jest sens zmiany przodu na 282mm ze standardowymi okładzinami czy może wsadzić przewody w oplocie do 262mm i DS Performance?
pzdr
Piotrek_87
11-10-12, 20:48
Ja bym przeszedł na 282mm, a z czasem założył przewody w oplocie i lepszy klocek :)
Pzdr.
Na dobra sprawe ze 4 pierwsze hamowania :)
Ale +/- pierwsze 100km zrob spokojnie. ok dzieki
pytanko:
sprawa ma się tak, przód 262mm tył 240mm
jest sens zmiany przodu na 282mm ze standardowymi okładzinami czy może wsadzić przewody w oplocie do 262mm i DS Performance?
pzdr
282 z normalnymi klockami, nie ma absolutnie co porownywac do 262mm.
Sam DS Performance pod 262 kosztuje tyle co tarcze QH 282mm i Feorod Premier / ATE / TRW / Brembo, wiec nawet kupujac oplot, koszt wsadzenia 282mm powieksza sie tylko o koszt zaciskow.
O wyzszosci tarczy 282x25mm nad 262x21 i sporo wiekszym rozmiarowo klocku chyba nie trzeba dyskutowac ? :)
Bym zapomnial dodatkowy koszt to jeszcze pompa 1" z serwem. Ale i tak wolalbym wlozyc 282mm bez oplotu i na ulicznym klocku, niz lepic w gownie jakim jest 262mm.
kruszyna9227
14-10-12, 00:02
Hej, mam 262 z przodu i chce wsadzic 282, czy musze koniecznie zmienica pompe z serwem na ta z preli 2.2 czy ta od cifa podola??
edit
Rozumiem, ze wystarczy tylko zmienic zaciski? jarzma moga zostac te od 262?
1. pompe musisz zmieniac, 15/16" nie podola ale kiedys ktos tu twierdzil, ze zostawil pompe 15/16" i hamowalo, oczywiscie hamowac bedzie ale pytanie jak w porownaniu do 1"
2. musisz dac komplet od 282, jarzma i zaciski
kruszyna9227
14-10-12, 17:29
Ok, dzieki, a jeszcze jedno wymienic sama pompe czy serwo rowniez?
kruszyna9227
14-10-12, 17:47
Dziekowac:)
Panowie gdzie dostanę tarcze Speedmax 262mm? Macie jakiś namiar? Szukam na Allegro ale do Cifa brak http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=SPEEDMAX&category=18841
Panowie gdzie dostanę tarcze Speedmax 262mm? Macie jakiś namiar? Szukam na Allegro ale do Cifa brak http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=SPEEDMAX&category=18841
Może tutaj:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&gru=701020000&typ=5197&wsk=O&towkod=BF4399
Sory, tam to wiem, że są ale bez żadnych zniżek w IC to taniej wychodzą ATE czy TRW na Allegro:( Myślałem, że ktoś tym handluje w sieci.
Sory, tam to wiem, że są ale bez żadnych zniżek w IC to taniej wychodzą ATE czy TRW na Allegro:( Myślałem, że ktoś tym handluje w sieci.
Może Ci, co sprzedają Speedmax'a na allegro do innych samochodów mają też do Civic'ów, tylko nie są wystawione.
Pytałeś?
Zapytam, dzięki za sugestię:)
Piotrek_87
02-12-12, 09:56
Kupował ktoś od tego gościa tarcze QH 282mm ?
Cena dziwnie niska... :confused:
http://moto.allegro.pl/tarcze-hamulcowe-mg-zr-zs-przod-282mm-kpl-2szt-i2829513355.html
Komplety z klockami chodza po 300 wiec cena za tarcze ok wedlug mnie.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Witam wszystkich.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć, jaki rozmiar tylnych tarcz mam kupić do Civic(MB3) 5d 1,5 114km Vtec-e 98r. Gdzie nie szukam,to podają różne rozmiary (239mm-260mm).
Witam,
Orientuje się ktoś może, jak znaleźć zamienniki do tych klocków w PL i w przystępnych cenach?
http://img402.imageshack.us/img402/3184/dsazc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/402/dsazc.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
jak polecacie płyn hamulcowy?? czy 0,5l starczy? bebel 282/260.
Ferodo - litr kup bo wchodzi chyba 0,8
Sent from my ST25i using Tapatalk
Dzięki Lozek, ty to wszędzie jesteś na tym forum :D
edit: takie ferodo?? > http://allegro.pl/ferodo-racing-plyn-hamulcowy-dot-5-1-1l-i2916380876.html
sacrosaint
10-01-13, 15:06
takie
mam je u siebie i działa :D
edit: takie ferodo?? > http://allegro.pl/ferodo-racing-plyn...916380876.html
Albo ewentualnie dot4.
tez niedługo bede zmieniał i mam pare pytan odnosnie tego ferrodo racing?? Honda zaleca dot 3 i dot 4 .
1)Podobno dot 5.1 nie niszczy uszczelek i mozna go stosowac zamiast 3 i 4 ale jak jest z tym naprawde?
2) Jak z wytrzymałościa tego płynu bo nie usmiecha mi sie zmieniac go co pol roku gdy straci swoje właściowści
3) Staram sie raczej nie katowac hebli , nie biore udziału w zadnych zawodach zreszta d15 nie jest do tego stworzone co innego b18 - jednakze dosc czesto zdarza mi sie hamowanie z predkości powyzej 140 km/h jadac do pracy i w druga strone ( A4 i wyprzedzajace sie tiry ) w zwiazku z czym czy nie lepszym rozwiazaniem bedzie ATE dot4 typ200 -podobno trzyma swoje własciwosci przez 3 lata temp wrzenia tez ma spoko i kosztuje nieduzo
Ja u siebie uzywam Ferodo DOT4, przy stalowym oplocie, 282/240 Ferodo DS Performance i obecnym 2 tloczku 282/260 Ferodo DS2500 / DS Performance ani razu nie udalo mi sie doprowadzic Ferodo DOT4 do wrzenia a heble dostaja ostre wpierdzy za kazdym razem jak jezdze honda.
Zmieniam go raz na dwa lata. 0.5l nie starczy na wymiane w calym ukladzie.
1)Podobno dot 5.1 nie niszczy uszczelek i mozna go stosowac zamiast 3 i 4 ale jak jest z tym naprawde?
Prawda. Ważne, aby był to 5.1 na glikolu a nie 5 na silikonie.
http://allegro.pl/ate-super-blue-racing-dot4-1l-hamulcowy-mokotow-i2933098801.html
stosował ktoś ten płyn ATE?
ja 2 dni temu wlalem typ 200 ale tylko dlatego ze producent zaleca zmiane co 3 lata :) Hamuje dobrze
warto kupić tarcze gładkie brembo i do tego klocki ferodo premier ? dobrze to hamuje ?
konstruktor
24-01-13, 20:11
warto kupić tarcze gładkie brembo i do tego klocki ferodo premier ? dobrze to hamuje ?
już nawet na pierwszej stronie tematu jest ten wątek :
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?66492-Tarcze-i-klocki-co-si%EA-teraz-rozs%B1dnie-kupuje
poszukaj.
P.S. Dla jednych jest to dobry setup dla innych nie - czy dla Ciebie będzie to wystarczające .... nikt tego nie wie
słuchajcie co wybrać brembo max czy ate gładkie standard czy co ??
Przy heblu 242mm najtansza tarcze i normalny klocek Ferodo / TRW / ATE.
Czy wlozysz najtansza tarcze, brembo max, ate czy jakakolwiek inna nie bedzie roznicy.
Jeden ...uj :)
Gladkie ATE.
to co brembo niby takie sportowe i lipa?
nie bedzie zadnej roznicy, mozesz kupic brembo
Poza tym brembo max sportowe, blagad :D "sportowe" to moga byc co najwyzej brembo oro ale te tez wspaniale pekaja miedzy nawiertami.
a tarcze speedmax dobre, sporo osób je ma
Za ta kase sa ok, ale rowniez nie bedzie rownicy z ATE czy Brembo
no to chyba sie skusze na nie a jakie brac nacinane czy nacinano-wentylowane?
Witam. Jaki zestaw tarcz i klocków proponujecie do normalnej jazdy na trasie i po miescie , najlepiej w miare dobry i nie za drogi.
Jaki zestaw tarcz i klocków proponujecie do normalnej jazdy na trasie i po miescie , najlepiej w miare dobry i nie za drogi.
Nie rozumiem za bardzo przy hamulcach pojęcia nie za drogi ale oki
Osobiście ostatnio co zakładałem to klocki Boscha,tarcze ATE i w porównaniu do starego zestawu bajka
Zakładałem też tarcze Jurid,mój brat ma w zestawie z klockami również boscha i muszę przyznać że lepiej się to spisuje niż wcześniejszy zestaw
Witam. Jaki zestaw tarcz i klocków proponujecie do normalnej jazdy na trasie i po miescie , najlepiej w miare dobry i nie za drogi.
Zamiast czekać, że Ci ktoś poda na tacy, to już byś dawno przeczytał cały ten temat i na 100% byś wiedział.
Witam. Jaki zestaw tarcz i klocków proponujecie do normalnej jazdy na trasie i po miescie , najlepiej w miare dobry i nie za drogi.
kupuj tak jak ja speedmax tani i podobno dobry
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.