Zobacz pełną wersję : Oleje silnikowe i przekładniowe!!!!!
Strony :
1
2
3
4
5
6
[
7]
8
9
10
11
12
13
Musze kupić olej na dolewkę tylko nie bardzo wiem jaki był wcześniej lany. Można dolać innego? Mam civica 94 1.3 benzyna gaz 3 drzwi. I prz okazji. Jakie są dedykowane opony do niego?
Dolej 10W40.
A tak poza tym, to czemu nie wiesz jaki olej był wcześniej lany ? Kupiłeś auto i nie zmieniłeś od razu oleju ?
Ja znów mam pytanie do znawców tematu.
1. Obecnie swój D16Z6 mam zalany Motul 8100 X-Cess 5W-40. Przypadkiem kupiłem na dolewkę Motul 8100 X-Clean 5W-40 zamiast C-Cess... czy jest różnica jeśli doleję Xcleana czy lepiej wymienić na x-cessa?
2. Przygotowuje silnik pod kompresor, który olej lepiej lać, w/w X-Cessa czy może Valvoline VR1 Racing 5W50?
spokojnie mozesz zmieszac x-clean z x-cess. x-cess tez bedzie ok pod kompresor :) . jakby co to zapraszam do siebie :)
Witam, chciałbym by ktoś mi doradził w zmianie oleju, otóż kupiłem Honde Civic VI 1,4IS (jest to moja pierwsza Honda) z przebiegiem 247tyś. km pytałem się faceta jaki olej lał, odpowiedział że Castrol 10W30, szukałem takiego ale raczej nie istnieje.. więc jaki mi polecacie?
Pewnie coś pokręcił i chodziło o 10w40. Możesz dalej stosować tą lepkość ale ja bym zmienił markę. Na poprzednich stronach znajdziesz jakie są tu polecane.
Quattro250
01-11-12, 23:03
Witam..
Pozdrawiam wszystkich,jestem nowy na forum, niedawno kupiłem Hanię '92 V gen z silnikiem 1.5 90 KM przebieg 200 000 i mam problem.. próbowałem coś znaleźć na ten temat ale dostaję już oczopląsów.. ;)
Problem jest taki..
chciałbym wymienić olej, poprzedni właściciel z tego co wiem to lał mineralny, czy muszę już teraz lać mineralny czy mogę wlać półsyntetyk valvoline max life bądź motul 6100..??
Co do spalania oleju to nie mogę dużo powiedzieć bo auto mam od paru dni, a na bagnecie jest przy dolnej granicy..
Właściciel mówił że mało bierze oleju.. od wymiany do wymiany i nie dolewał nigdy..
Co radzicie??
Co radzicie??
Radzimy sprawdzić rzeczywisty apetyt na olej... wtedy coś doradzimy;)
Quattro250
02-11-12, 22:44
Sprostowanie..
Poprzedni właściciel dowiedział się że Hania miała zalany MOBIL SUPER 2000 10W40.. kupiłem literek dolałem i zobaczymy jaki ma apetyt.. ;)
siemka ma d15b i przy palowaniu (ostrym) troche bierze tego oleju (po zimie szykuje sie remoncik), ale np przy jezdzie do tych 5 tys nie ubywa oleju ani grama, czy zalanie go Valvoline maxlife 10w40 to dobry pomysl ? wyczytalem ze "regeneruje silnik" a zime musze jakos przetrwac ?
Na zimę to ja bym wlał 0W40 lub 5W40, a nie 10W.
no tak ale 5w40 jest rzadszym olejem tak ? to czy wtedy nie bedzie go spalala wiecej ?
Nie. Jest "rzadszy" na zimnym silniku, po rozgrzaniu do temp. roboczej ma zbliżoną lepkość. Chcesz "gęstszy" to zalej 5w50.
suchy-wolk
07-11-12, 19:52
Mam dość nietypowe pytanie, iż dzisiaj chciałem zakupić olej przekładniowy (do ręcznej skrzyni biegów) HONDA MTF II, do mojego samochodu, iż nie jestem pewien czy aby na pewno poprzedni właściciel wymienił ten olej przy przebiegu 120.000km.
W każdym razie, skierowałem się dzisiaj do autoryzowanego dealera Hondy i zakupiłem 2 litry. Ku mojemu zdziwieniu, sprzedawca poszedł na serwis mówiąc, że musi go "przelać" - od razu pomyślałem, że ten olej powinien być w gotowych butelkach z informacjami producenta itd. Pan serwisant, przyniósł mi MTF'a wlanego do dwóch butelek po innym płynie Hondy. Wzbudziło to moje obawy, lecz podobno 1 litrowe butelki z olejem MTF kosztują u dealerów Hondy ok.90PLN, dlatego wlał mi to z jednej dużej bańki, aby nie tracić kasy.
Z racji tego, że dokonuje w tym serwisie regularnie zakupów, wziąłem ten olej ufając sprzedawcy. Jednakże po przyjrzeniu się konsystencji tego specyfiku w domu, mam podejrzenia czy aby na pewno to jest to, co potrzebuję. Zazwyczaj olej jest gęsty i ma ciemną barwę. Tutaj jest inaczej - ten olej co kupiłem, ma czerwonawy kolor (ew. bordowy) i jest rzadki, jakby nawet wodnisty, przypomina bardziej płyn hamulcowy.
Nigdy niestety nie robiłem podobnego zakupu oleju przekładniowego do samochodów, więc nie mam odniesienia. Także zgłaszam się do was z prośbą o odpowiedź, na nurtujące mnie pytanie "Jak wygląda prawdziwy olej przekładniowy Honda MTF i czym się charakteryzuje, aby go rozpoznać wizualnie? :)
nie mialem w reku oleju Hondy mtf II. Miałem za to Hondowski MTF 3 w litrowych butelkach - kupowałem w jarusnet.pl za 53 zł http://jarusnet.pl/2012/05/04/mtf-3-oryginalny-olej-do-skrzyni-biegow-2/ Wydawało mi sie , ze MTF3 był zółtawo zielony a nie czerwony. Może przez przypadek kolo zalal Ci ATF'a
suchy-wolk
07-11-12, 23:35
W ogóle prosiłem o MTF-II, a nalał mi prawdopodobnie MTF - jaka jest w tym różnica dokładnie? MTF I, II czy III ?
czy olej Valvoline VR1 5W-50 przypasuje do d16y8 ? ewentualnie co byscie polecili? obecnie jest jakis motul
i jaka jest temp pracy dla tego oleju ? wrzenia?
skolopendra
09-11-12, 16:35
ewentualnie co byscie polecili?
przeglądnij 152 strony i wyciągnij sam wnioski :cool:
przejzalem 40 :P a potem pytanie napisalem ;]
Ja bym wybrał 5w40, 5w50 nadaje sie wtedy kiedy ostrzej jeździsz ponieważ potrzebuje wyższej temp do optymalnej pracy.
Ja bym wybrał 5w40, 5w50 nadaje sie wtedy kiedy ostrzej jeździsz ponieważ potrzebuje wyższej temp do optymalnej pracy.
Czyli jak go kręci regularnie wyżej, to 5W50 odpowiedniejsze.
w50 bardziej do sportowej jazdy (wysokie krecenie itp), do normalnej w40. Gdzies wczesniej w tym temace bylo o tym dużo pisane wiec mozecie poszukac i wczytać sie w szczegóły.
w50 bardziej do sportowej jazdy (wysokie krecenie itp), do normalnej w40. Gdzies wczesniej w tym temace bylo o tym dużo pisane wiec mozecie poszukac i wczytać sie w szczegóły.
Kręcenie nie ma tu nic do tego do zerwania filmu olejowego, liczy się czas pracy i obciążenie silnika. Poza tym olej o niższej lepkości będzie szybciej odprowadzał ciepło niż gęsta oliwa.
W ogóle prosiłem o MTF-II, a nalał mi prawdopodobnie MTF - jaka jest w tym różnica dokładnie? MTF I, II czy III ?
jak chcesz dobrze to po co ci MTF, kup olej Redline MTL , żaden olej MTF z ASO nie dorówna olejom Redline. MTL jeden z najpopularniejszych olejów do skrzyn manulnych w Hondzie na świecie. I jest tańszy
Kręcenie nie ma tu nic do tego do zerwania filmu olejowego, liczy się czas pracy i obciążenie silnika. Poza tym olej o niższej lepkości będzie szybciej odprowadzał ciepło niż gęsta oliwa.
Chyba nie wiesz co piszesz... drugi człon oznacza tak jakby wytrzymałość oleju w wyższych temp. olej w40 szybciej traci swoje właściwości w wysokich temp
(czyt. szybciej może nastąpić zerwanie filmu olejowego), olej w50 dłużej zachowuje właściwości dlatego napisałem że do sportowej jazdy nadaje sie bardziej (czyt. przy większym obciążeniu).
no dobra, ale czy sa jakies wykresy/tabelki zachowan olejow w40, w50 przy roznych temp ?
wszyscy pisza, ze dla wyzszych temp jest w50 ale te "wyzsze" nie sa okreslane jakimis temperaturami
i tutaj tylko moge zgadywac, ze w40 jest do 90* a w50 do 100* ??????????? czy moze jakos inaczej??
czy moze w50 obrobi do 110*??????????
Wiem że bankowo możesz znaleść tabele w których masz podane lepkości olejów w temp 100*.
To nie jest prosta sprawa wybrać, bo pewnie nie masz wskaźnika temp. oleju wiec nie wiesz w jakich warunkach olej pracuje najczesciej...dlatego sie uogolnia i mowi ze ten do jazdy codziennej a ten do sportu :]
no wlasnie mam czujnik i dlatego sie pytam :D
max mialem powyzej 100 ale ponizej 110*C
przy normalnej jezdzie jest deko ponizej 90*
skolopendra
11-11-12, 16:40
no dobra, ale czy sa jakies wykresy/tabelki zachowan olejow w40, w50 przy roznych temp ?
wysil się i poszukaj w google ,a znajdziesz na pewno :cool:
na szybkości na stronie Valvoline, porównując 5w40 do 5w50 to ten pierwszy w temp 100* ma lepkość - 13.8 a ten drugi -18. Wiec wybrać musisz sam ;)
Thx. wiec 5w50
a ja szukac chyba nie umiem bo google mi nie pomoglo
Ale wiesz ze im mniejsza lepkość tym lepsza ochrona silnika ? :P bo powiem Ci ze zdziwiłeś mnie tym wyborem w50
to ja juz nic nie rozumiem :P
im mniejsza lepkość tym olej lepiej dociera do elementów, lepiej smaruje, stawia mniejszy opór itp itd jednak zwykłe oleje w wyższych temp szybko tracą właściwości przez co może dojść do zerwania filmu olejowego dlatego stosuje się oleje w50/60 które są bardziej wytrzymalsze na wyższe temp jednak kosztem lepkości w tych standardowych temp... jesli w Twojej sytuacji nie grzejesz oleju jakoś szczególnie to wybrałbym zwykły w40.
panowie, czy z oleju półsyntetycznego mogę przejść na pełny syntetyk ? i jeszcze takie pytanie odnośnie oleju Valvoline Max Life 10w40 na kartce pisze że to jest "Synthetic Blend" czyli to jest syntetyczny olej czy polsyntetyk ?
Camellia Racing
12-11-12, 08:37
Troszkę do poczytania: źródło (http://www.synthetic-solutions.com/definitions.htm)
How much synthetic is in a synthetic blend?
A. Correct!
Regardless of your answer, you are likely right. That's because there are no rules, regulations, standards or other precepts that govern how much "synthetic" a blend must contain. Instead, it's left to the company that blends and markets these products to decide. Rather than having to comply with restrictive definitions or limits set by SAE International, the American Petroleum Institute or any other standards organization or industry watch-dog, formulators have the freedom to do as they see fit when deciding how much synthetic to put in a synthetic blend. And what they see fit to do varies considerably.
Some - albeit very few - say the term "blend" implies to the consumer a 50/50 mix of conventional and synthetic base stock. Some further feel obligated to use PAO base stock for the synthetic half of the blend since PAO (polyalphaolefin) is what the consumer originally was sold on as being synthetic. They maintain that although you can reduce costs by replacing PAO with API Group III base stocks, it would be unethical to do so without first telling consumers about the change.
Then there are those who, although agreeing a blend should contain 50 percent synthetic base stock, maintain that there is no reason to use PAO since Group IIIs are synthetic base stocks and perform equally as well. In their minds, it's certainly not unethical to replace PAO with Group III; after all, Group IIIs were accepted as "synthetic" years ago by the National Advertising Division of the Council of Better Business Bureaus. Moreover, since Group III costs about half as much as PAO, they save close to $2.00 a gallon on the costs of goods sold. Although this lower coast may not pass through to the consumer in the form of a lower price, they see it as a win/win for both the supplier and buyer.
Most lubricant manufacturers, however, take a different approach. Although they may elect to use Group III instead of PAO due to cost, the amount of "synthetic" base stock used in their blends often is reported to be lower. Instead of the expected 50 percent, these blends typically may contain 10 to 20 percent Group III blended with 80 to 90 percent conventionally refined base stock. This amount of synthetic base stock, advocates say, is sufficient to deliver "measurable performance advantages." In addition, they maintain this approach delivers optimum value because it strikes the best balance between cost and performance. Understandably, the cost of goods sold for manufacturers who take this approach is even lower than for those in the previous two examples.
Finally, there are a few who reportedly say that you don't actually have to use any synthetic base stock at all in a synthetic base stock at all in a synthetic blend. They assert that since additives comprise roughly 20 percent by volume of an engine oil and additives contain fully synthesized molecules, any engine oil containing additives constitutes a synthetic blend. By taking this approach they feel they can legitimately label most engine oils as "synthetic blends," and enjoy a manufacturing cost significantly below virtually everyone else in the business.
Most understandably will cry foul and say that this last approach is irresponsible, unethical and deceptive. Others, however, could counter that these charges are no more than mudslinging about where one elects to participate along a quality continuum of products that can comprise anywhere from 1 percent "synthetic" material. Unfortunately, they could be right, even when what they are doing is wrong for the consumer. Remember, there are no rules that govern how much synthetic a blend must contain. It's up to the company that blends and markets these products to decide.
Is it time to better define "blend" products? In the words of Lou Burke, manager, commercial lubricants, at ConocoPhillips, "Defining a minimum synthetic base oil content is vital for the synthetic blend category to have any true meaning in the market place."
panowie, czy z oleju półsyntetycznego mogę przejść na pełny syntetyk ? i jeszcze takie pytanie odnośnie oleju Valvoline Max Life 10w40 na kartce pisze że to jest "Synthetic Blend" czyli to jest syntetyczny olej czy polsyntetyk ?
Jeśli silnik nie bierze oleju, nic sie z nim niepokojącego nie dzieje to jak najbardziej... Ja tak zrobiłem, przeszedlem z Maxlife 10w40 na Synpower 5w40 i nie żałuje.
Jeśli silnik nie bierze oleju, nic sie z nim niepokojącego nie dzieje to jak najbardziej... Ja tak zrobiłem, przeszedlem z Maxlife 10w40 na Synpower 5w40 i nie żałuje.
Przejechałem już 6895km i oleju na bagnecie jest tyle samo.
to zmieniaj :) teraz na zime ulżysz silnikowi przy zimnym rozruchu syntetykiem
Ale widze że też jest Max Life 5W40 Syntetyk
Troszkę nie po kolei piszę ale czy ktoś z was zwrócił kiedyś uwagę na temperaturę płynięcia oleju? Widzę tu tylu "mega specjalistów", że aż mi się wątroba przewraca... Fakt, że coś niektórzy wiedzą na ten temat. Ja leje olej, który ma -45 stopni temperaturę i nic mi w zimie nie puka na zimnym silniku i te -45 to też nie jest najwięcej na minusie ile w olejach występuje, jest jeszcze wskaźnik TBN o którym nie wiem czy było pisane.
Twój olej płynie do -45 ale już dawno nie jest pompowalny, także z użytkowego punktu widzenia taki parametr niewiele nie mówi. Istotna jest charakterystyka lepkościowa i temperatura w której olej traci pompowalność. Tak, jest jeszcze TBN, TAN, zawartość cynku, fosforu lub innych dodatków przeciwtarciowych i przeciwzużyciowych, wszystko to jest równie a nawet bardziej ważne niż cyferki które możesz znaleźć w internecie.
Mirasek z całym szacunkiem do Ciebie ale nie wiesz do kogo się zwracasz bo coś na ten temat wiem... Zastanawiam się co masz na myśli pisząc "pompowalny" a w internecie to sobie można poczytać różne bajki i bajeczki. Uwierz sprzedaję bardzo dużo różnych olejów między innymi uwielbianego przez wielu użytkowników na tym forum MOTULa, za którym nie przepadam delikatnie mówiąc choć zarobek jest na nim spory dzięki takim jak niektórzy z tego forum :-)
za którym nie przepadam delikatnie mówiąc
A co jest nie tak z Motulem?
Zgadza się, nie wiem do kogo pisze :) i nie sprzedaje olejów.
co masz na myśli pisząc "pompowalny"
Mający lepkość dynamiczną max 60 tys.cP - tak klasyfikuje to SAE J300, a bardziej praktycznie chodzi o zdolność wytworzenia odpowiedniego ciśnienia w silniku. Także sama płynność oleju w niskich temperaturach nie czyni sukcesu :)
przypadkiem znalazłem ten temat i przy okazji mam pytanie
w aucie mam zalany pełen syntetyk 10w60 shell-a, wiem że jest to dość gęsty olej jak na silnik hondy (d16w4) stąd moje pytanie czy mogę mieć zimą jakieś problemy związane z nim?
Co sądzicie o olejach Liqui Moly? Obecnie jeżdżę na Valvoline MaxLife 10w40 i planuje zmienić go na własnie Liqui Moly. Tu jest moje pytanie, czym różni się Liqui MolySUPER LEICHTLAUF 10W-40 od MoS2-LEICHTLAUF 10W-40? Wiem że ten drugi ma dodatek molibdenu ale jak wygląda to w praktyce? Który olej będzie bardziej odpowiedni przy przebiegu 220 000km, pobór oleju ok.1,5l na 10 000km.
maxlife Ci tyle wpiernicza ??, z doswiadczenia wiem ze on ma dodatki uszczelniajace i jest w miare gęstawy, jak zmienisz na cos innego moze wiecej oliwy brac
Wydaje mi się że 1,5l od wymiany do wymiany to nie jest dużo:rolleyes: Jakie są opinie o Liquid Moly?
Używałem Liqui Moly z MoS2 w kilku silnikach, nieco cichsza praca szczególnie na zimnym motorze ale chodzi tu głównie o zmniejszenie tarcia i zużycia, czego użytkownik bezpośrednio nie odczuje. Jednak MoS2 naprawdę działa, kiedyś robiłem doświadczenia z m.in. tego typu dodatkami w oleju i korzyści są wymierne, choć wg niektórych MoS2 to przeżytek.
Jak masz dojście do LM w dobrej cenie to warto, ja kiedyś miałem, teraz odpuściłem tą markę bo ceny detaliczne nie zachęcają ;) ale oleje b.dobre.
Quattro250
22-11-12, 06:31
Radzimy sprawdzić rzeczywisty apetyt na olej... wtedy coś doradzimy;)
Witam..
Po przejechaniu 1000 km okazało się że przetrawiła niecałe 100 ml oleju mobil super 2000 10 W 40...
I pytanie czy zostać przy mobilu czy zalać coś innego?
skolopendra
22-11-12, 09:25
I pytanie czy zostać przy mobilu czy zalać coś innego?
na twoje pytanie już padła nieraz odpowiedz
wysil się ,wyciąg wnioski sam ...
Zalej coś z Millersa http://racing-oils.pl/ :) Dystrybutor Ci pomoże i udzieli odp ;P
Zalej coś z Millersa
Przez całe uzykowanie mojego auta lałem mobila1 5w50( taki od nowosci lało wrocławskie aso ), teraz wlałem millersa 5w40 xfs. Różnicy w pracy silnika nie ma żadnej. Po zdjeciu pokrywy zaworów po mobilu silnik był czysciutki jak łza, po millersie jest taki sam. Tak jak bez problemu odpalał na mobilu w mroźne dni tak samo odpala na millersie. Nie bierze i tego i tego oleju. Jezeli chodzi o millersa jego syntetyki są w 100% syntetykami a nie hydrocrakami jak u konkurencji ( mobil , motul, valvo itp). Niestety oleje millersa są okolo 2x droższe jezeli chodzi o syntetyczne od konkurencji, dlatego warto się zastanowic czy jest sens zalewac taki olej do zwykłego niewysilonego silnika 1.4 uzytkowanego na codzień ,zmienianego co 10k km- jeżeli tak to chyba tylko dla własnego dobrego samopoczucia. Co innego jezeli chodzi o wysilone silniki użytkowane na torze. Ja wniosek wyciągnąłem i przy nastepnej wymianie wracam do mobila 1 5w50
Camellia Racing
26-11-12, 12:21
Znaczy że Motul 8100 5w40 X-cess nie jest Syntetykiem ???
są w 100% syntetykami a nie hydrocrakami jak u konkurencji A teraz potwierdź tą tezę, proszę. :)
A teraz potwierdź tą tezę, prosz
oleje w pełni syntetyczne oparte sa na bazie PAO (PoilAlfaOlefin) i estrów. Co do potwierdzenia tej tezy oto karta charakterystyki 5w40cfs. Ale wiadomo Millers w karcie pisze ze jest 100% PAO a jak jest w rzeczywisctosci tego nie wie nikt hehe. Opieram się tylko na danych podanych na ich stronie www
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/millersoils/CFS-5w40.pdf
Co do motula jest to olej syntetyczny na bazie hc ( w uproszczeniu olej mineralny po przetworzeniu ) oto karta charakterystyki: czytaj pt. 3
http://www.worldpac.com/tagged/MOTUL_X-CESS_5W40-5L_3374650_238241_MOT.pdf
Oczywiscie to ze nie jest na bazie estry+Pao nie czyni go gorszym. Teraz wszystkie oleje które mają napisane na etykietce ze sa syntetyczne sa na bazie hc ponieważ są tańsze w produkcji. Z tego co się orientuje na rynku zostało niewielu producentów którzy podobno robią oleje na bazie pao+ estry np Liqui Moly , Millers itp. Mimo wszystko kupując olej który ma etykietke 100%synthetic czy jakos tak chciałbym miec olej 100% syntetyczny a nie hydrokrakowany.
Starstruck
26-11-12, 15:14
oleje w pełni syntetyczne oparte sa na bazie PAO (PoilAlfaOlefin) i estrów. Co do potwierdzenia tej tezy oto karta charakterystyki 5w40cfs. Ale wiadomo Millers w karcie pisze ze jest 100% PAO a jak jest w rzeczywisctosci tego nie wie nikt hehe. Opieram się tylko na danych podanych na ich stronie www
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/millersoils/CFS-5w40.pdf
Co do motula jest to olej syntetyczny na bazie hc ( w uproszczeniu olej mineralny po przetworzeniu ) oto karta charakterystyki: czytaj pt. 3
http://www.worldpac.com/tagged/MOTUL_X-CESS_5W40-5L_3374650_238241_MOT.pdf
Oczywiscie to ze nie jest na bazie estry+Pao nie czyni go gorszym. Teraz wszystkie oleje które mają napisane na etykietce ze sa syntetyczne sa na bazie hc ponieważ są tańsze w produkcji. Z tego co się orientuje na rynku zostało niewielu producentów którzy podobno robią oleje na bazie pao+ estry np Liquid Molly , Millers itp. Mimo wszystko kupując olej który ma etykietke 100%synthetic czy jakos tak chciałbym miec olej 100% syntetyczny a nie hydrokrakowany.
Jeśli to prawda, do dzięki za cenną wiedzę na przyszłość :). Jednak cena Liquid Molly musi mieć uzasadnienie.
Jednak widac, ze ta marka nie jest u nas specjalnie popularna. Liqui Moly, a nie Liquid Molly (http://www.youtube.com/watch?v=-8j-axlByv0):P
musi mieć uzasadnienie. W marketingu być może ;)
Starstruck
26-11-12, 15:49
Widząc konkurencję, która przykładowo sprzedaje oleje po 70 zł za 4 litry, to jednak coś musi w tym być. Oczywiście cena w obecnych czasach nie jest wyznacznikiem, ale czy zawsze? Jak doczekam się realizacji swoich planów na pierwszy rzut zaleję Molly'ego i "pochwalę" się wrażeniami ;)
Wątpię byś odczuł jakąkolwiek różnicę w porównaniu do innego dobrego "niby syntetyka" ;)
Starstruck
26-11-12, 16:39
Myślę, że najwięcej może odczuć sama jednostka napędowa a ja będę miał psychiczne zadowolenie :). Gdyby jednak nie dawały rady, to raczej nie byłoby ich na rynku albo chyliłyby się ku upadkowi.
Camellia Racing
26-11-12, 22:45
Millers podaje dane o PAO w podpunkcie "Users benefits" to raczej mało wiarygodne, raczej marketingowa paplanina ;)
Ale ok, ja nie jestem specem od olejów więc mogę tylko tak się czepiać :)
Panowie jaki olej polecacie do Hondzi civic VI 1.4 90km z przebiegiem 209tys ?
Panowie jaki olej zalać do D14a5 ? 190kkm. wcześniej jeździła na lotosie 10w40 , nic nie bierze .
skolopendra
30-11-12, 15:18
Panowie jaki olej polecacie do Hondzi civic VI 1.4 90km z przebiegiem 209tys ?
Panowie jaki olej zalać do D14a5 ? 190kkm. wcześniej jeździła na lotosie 10w40 , nic nie bierze .
odpowiedz znajdziecie na stronie pierwszej
:cool:
słuchajcie czy nie ma żadnych przeciwwskazań żeby przejść z oleju mobila5w50 na valvoline5w50?
słyszałem wiele pochlebnych opinii na temat tego oleju, że ponoć do Hond bardzo dobrze podchodzi, mobil też nie jest zły ale wydaje mi się że ten valvoline może być też dobry a nawet lepszy, mam silnik b16a2. co o tym myślicie? nie stanie mi się nic złego z silnikiem? jak pewno wiecie to jest Vti :)
dostales odpowiedz w swoim topicu :P
nie ma
wodzio12321
16-12-12, 20:47
Siema, po przeczytaniu mniejszej polowy postów mam metlik w głowie, kupiłem Honde 92r 185 tyś, silnik niby ok, nie kopci itd, oleju tez jako tako nie łyka, nie ubywa duzo, ale coś pewnie musi, poprzedni wlaściciel mówił, ze lałtam jakiś olej z "beczki" mineralny, tak więc kieruję do was pytanie, jaki olekj wybrać ? I czy koniec zne jest płukanie silnika takim czyms; http://sklep.millersoils.pl/dodatki-do-olejow/305-millers-oils-engine-flush-250ml.html Z góry dziękuję za pomoc.
Witajcie.
Jeżdzę od 6 lat Civic Ej 9 1.4i bez gazu:) Przebieg 238 000 km
Zalewałem olej Valvoline Max Life 10w40 , Motul 6100 10w40
Teraz mam kolejną wymianę oleju, zastanawiam się nad LIQUI MOLY 10w40 Mo S2- co sądzicie na temat tgo oleju??? Lepszy dla silnila???
Pozdrawiam[/B]
Maxlife 5w40 :D a bierze coś oliwy?
Panowie - Mobil 1 5W40 super 3000 produkowany we Francji. Nadaje się to? ; )
Czy u użytkowników jeżdżących na olejach VALVOLINE MAX LIFE jest widoczny rzeczywiście spadek zużycia oleju czy jest to tylko chwyt marketingowy? :)
Czy u użytkowników jeżdżących na olejach VALVOLINE MAX LIFE jest widoczny rzeczywiście spadek zużycia oleju czy jest to tylko chwyt marketingowy? :)
Mój ojciec używa w octavii i delikatnie spadło mu zużycie oleju. Wcześniej jeździł na castrolu.
Wszyscy zachwycają się maxlifem mówiąc, że jako jedyny olej posiada właściwości zmniejszające zużycie oleju. Dzisiaj z ciekawości zaglądnąłem na oficjalną stronę Motula, a tam taka informacja:
http://images45.fotosik.pl/1664/38059c8ebf65c0ffmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images40.fotosik.pl/1891/6c1dc541b316e076med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Wychodzi na to, że MOTUL Synergie+ również posiada w jakimś stopniu właściwości podobne do Valvoline maxlife (stąd pewnie komentarze niektórych użytkowników np. MOBIL'a 10w40, którzy mówili, że po przejściu na MOTULA zauważyli bardzo duży spadek zużycia oleju), jak myślicie?
Starstruck
25-12-12, 11:39
Miałem EK3, które pobierało ok. 300 ml oleju na 1000 km. Jeździłem od początku swojego posiadania na Valvo MAX LIFE 10W40, potem przeszedłem na tańszego Mobila 10W40 i nie zauważyłem jakiejkolwiek zmiany w zużyciu oliwy przez silnik. Było tak samo.
Co do tego Motula, to teraz właśnie co raz więcej osób skarży się, że im pobiera oliwę, niż w magiczny sposób ogranicza. To jest wszystko tylko marketing.
Czy u użytkowników jeżdżących na olejach VALVOLINE MAX LIFE jest widoczny rzeczywiście spadek zużycia oleju czy jest to tylko chwyt marketingowy? :)
w d14 pobieranie mobil s2000 250ml/1000km
maxlife 10w40 50ml/1000km
polecam z autopsji ;]
Jaki polecacie do VII gena 1.4 z przebiegiem 75tys km(rocznik to koncówka 2004) ? Silnik zdrowy w hooy
skolopendra
26-12-12, 13:01
Jaki polecacie do VII gena 1.4 z przebiegiem 75tys km(rocznik to koncówka 2004) ? Silnik zdrowy w hooy
każdy jeden syntetyczny
każdy jeden syntetyczny
też tak w sumie myslalem ale zapomnialem dodać,że była serwisowana w Aso-Berlin i szwabki lali jej Castrola GTX Professional a3 10w-40 ; p
skolopendra
26-12-12, 13:45
ja bym go wylał
tak też zrobię, odziwo ubytków nie ma i jest idealnie czysty.
B18 często pałowane ale z umiarem, lubiące łyknąć olej, jeżdżone zimą i niekiedy na krótkich odcinkach - czym zalać 5w50, 10w60 czy 15w50 z gamy valvoline aktualnie jeździ na 10w40
skolopendra
27-12-12, 15:41
czym zalać 5w50
tak,i ja to robię
mam mały problem :) wymieniałem w moim d15z6 olej cpś mnie zaskoczyło. Gdy wlewałem świeży to po 3l po odpaleniu samochodu, już jestMAX na bagnecie . wszędzie gdzie patrzyłem to wymiana oleju w tym silniku to 4l :) w takim razie gdzie podział się ten 1l ??/
nie jestem pewien ile oleju zlałem bo zlewałem go zbiorczego pojemnika już z którymś olejem ze zmiany :)
a teraz po przejechaniu paru kilometrow jaki ma kolor ?
moze trzeba plukanke zrobic :P tylko nie wiem co sie potem z uszczelkami porobi ;]
kolor ma normalny słomkowy, trudno zobaczyć poziom na bagnecie, nie pierwszy raz zmieniam olej i na pewno nie zostawiłem 1l w silniku, poza tym tamten był czarny jak smoła więc na pewno odbarwił by mi olej
weszło 3 l i tyle powinno wejsc. Od zawsze do mojego d15z6 wchodzi od 3l do 3,3 l . Pamiętaj ze w silniku zawsze oleju cos zostaje, zresztą jakbys zdjął pokrywe zaworów to zobaczyłbys ze klawiaturka jest złotawa od oleju a nie czysto srebrna od metalu. Jakbys chciał rzeczywicie zlac te 4 l oleju z silnika to chyba musiałbys auto zostawaic na przynajmniej 2 doby w ciepłym pomieszczeniu zeby wszystko splynelo ale 4 litrow i tak bys nie zalal .
Camellia Racing
27-12-12, 21:52
Witam,
Mam wątpliwości co do Motula 8100 X-Cess.
Origo powinien mieć taką etykietę na przodzie: (Baniak po prawej)
http://img541.imageshack.us/img541/7797/motulfake01.jpg
Natomiast 5L które zakupiłem rewers ma jak Ori, natomiast wątpliwość mnie nachodzi patrząc na front.
Front jest taki:
http://motul.sklep.pl/img/p/28-279-thickbox.jpg
Jest to Ori Motul czy Fake???
Nie doszły mnie słuchy, że pozmieniali etykiety więc pytam. Niby na sklep.motul.pl jest taka 5tka ale mają też z etykietą dobrze nam znaną. Jak to jest obecnie?
To jest nowa etykieta ORI Motula.
5w40 -> http://motul.sklep.pl/28-motul-8100-x-cess-5l.html
10w40 -> http://motul.sklep.pl/95--motul-6100-synergie-10w40-5l-.html
Camellia Racing
29-12-12, 13:47
Dzięki ;)
Panowie jaki płyn lejecie do wspomagania kierownicy ?
220
Manual niby nie zaleca ATF'a...jest tam nawet napisane, że może to uszkodzić układ wspomagania, ale na forum wielu ludzi na tym jeździ i nie słyszałem by coś się działo. Ja u siebie też mam ATF 220 i śmigam już na nim ponad rok.
cytat z manuala:
"Ostrzeżenie: Używać wyłącznie oryginalnego płynu Honda
Power Steering Fluid-V. Użycie innego płynu np. do przekładni
automatycznych ATF lub płynów innych producentów może
uszkodzić układ wspomagania."
Mam szybkie pytanko. Smigam na motulu 6100 10w40 i zastanawiam się nad zmiana oleju na inny. Silnik b18c4 w ładnym stanie, przebieg 180k km, na 6500 km dolałem jakieś 7 setek oliwy. Bez vtecowania olej nie znika. Jest jakiś olej który byście polecili zamiast motula czy nic nie zmieniać?
Nic nie zmieniaj :) po co? Kup tylko motula z dobrego zrodla i dalej go lej :)
Sent from my ST25i using Tapatalk
skolopendra
01-01-13, 19:57
Jest jakiś olej który byście polecili
pełny syntetyk
witam przymierzam sie do wymiany oleju w moim civicu eg4 , przebieg 186k i mam dylemat miedzy valvoline maxlive , valvolive vr1 i motul 6100 ? tyle roznych opini ze ciezko sie zdecydowac..
skolopendra
03-01-13, 14:40
tyle roznych opini ze ciezko sie zdecydowac..
żuć kostką
lepiej zagrac w marynarzyka
kamien, papier, nozyce ;]
skolopendra
03-01-13, 19:34
więc żucajcie :D
a i tak będą wszystkie ok
Panowie sprawa wygląda tak:
EK3 D15Z6 robiący zazwyczaj krótkie dystanse (przebiegi roczne ~10 000km). Zazwyczaj jazda spokojna do 4k RPM, ale jak każdy lubię czasem szybciej odskoczyć od świateł :)
Na dzień dzisiejszy zrobione ~7000km od wymiany oleju (Motul 10w40) - w puszce zostało mi ~0,9L oliwy , zalany był 3,2-3,3L więc dolałem do tej pory jakieś 0,9L
czyli pobór oleju to jakieś 100-130ml / 1000KM
Pytanie - przejmować się tym? Zostać przy obecnym Motulu 10w40 czy przejść na MaxLife 10w40? Może zmniejszy pobór oliwy ..
Możesz zmienić na Valvo, to bardzo dobre oleje i możliwe, że silnik będzie Ci pracował ciszej niż na Motulu.
Co do samego zużycia oliwy, to tragedii jeszcze nie nie masz:p
Pytanie - przejmować się tym?
Nie tym bardziej że robisz krótkie odcinki
Jakby brało 1000-1300 ml to by się można przejmować
skolopendra
04-01-13, 09:13
100-130ml / 1000KM
jeśli nie żyłujesz zbyt kasy ,można się pokusić o wlanie syntetyka
jeśli nie żyłujesz zbyt kasy ,można się pokusić o wlanie syntetyka
Zabaczę jak będzie po 3000 km (tyle brakuje do wymiany) i wtedy przejde na MaxLife 10w40 lub 5w40.
Słyszałem, że może zmniejszyć zużycie oleju tak żeby nie dolewać między wymianami :)
skolopendra
04-01-13, 11:20
5w40.
lej ten
Koledzy kupiłem wczoraj civica d15b2, przebieg ok 270 000. Facet nie umiał mi powiedzieć czym jest zalany... i na bagnecie jest bliżej minimum niż maksimum.. Troche kopci z wydechu więc pewnie coś tam spala... Czym zalać? Półsyntetyk typu max life? czy jakiś dobry minerał ?
W jakim przedziale obrotowym kopci? Dolej teraz jakiegoś pół syntetyka do połowy miarki, pojeździj trochę często kontrolując stan i wybadaj dokładne zużycie oleju, wtedy będzie można coś doradzić.
O mineralnym zapomnij, no chyba, że nie wiążesz z tym silnikiem żadnych planów i wywalisz go potem na złom:p
Od dołu samego praktycznie kolego kopci... Boje się że już jest zalany minerałem, sprzedający sam nie widział co jest wlane więc wole się nastawić na najgorsze.. Więc jeżeli jest mineralny a doleje teraz pół syntetyka to kaplicy nie będzie ?
chciałem cały spuścić i wymienić filtr oleju, no i sam nie wiem jakie rozwiązanie wybrać..
chciałem cały spuścić i wymienić filtr oleju,
Najbezpieczniej półsyntetyk zalać 10W40 i patrzeć co się będzie działo
Ale spuścić stary olej, czy do tego dolać tak jak michał102 pisał i dopiero później podjąć decyzje jaki konkretnie olej wlać ?
Dopiero kupiłeś auto więc to jedna z podstaw na dzień dobry nie wspominając o rozrządach,filtrach itd...
Lepiej zrobić co trzeba tym bardziej że poprzednik nie wie co było nawet wlane
Ja bym pierw dolał, zrobił z ~500km często kontrolując stan i dopiero potem podjął decyzję czym to zalać. Kolega twierdzi, że silnik dymi już od samego dołu. Przypuszczam, że jest to już niezły trup i nie ma co od razu zalewać lepszym olejem, bo być może silnik nie jest tego wart. Jak się okaże, że ta dolewka zniknie bardzo szybko, to wtedy kup jakiś tańszy 10W40, zmień filtr i jeździj odkładając w między czasie na zdrowy słupek. D15B2 chyba nie ma sensu remontować.
Miał ktoś doczynienia z płukanką MOTULa lub inną? Dało to jakieś efekty?
skolopendra
05-01-13, 20:53
Dało to jakieś efekty?
po przejściu na syntetyk ,umyje się samo
po przejściu na syntetyk ,umyje się samo
dokładnie.
Tylko przed wymiana oleju zdjąc miskę i ją dokładnie wymyć z wręcz czarnego szlamu. U mnie po takim zabiegu olej był baaaaardzo długo złocisty.
jeszcze jedno pytanko. po przejściu z motula 10w40 na valvo 10w60 mogą wystąpić jakieś negatywne skutki? czy bez wahania można zmieniać?
po przejściu z motula 10w40 na valvo 10w60 mogą wystąpić jakieś negatywne skutki? czy bez wahania można zmieniać?
Nic się nie stanie
jeszcze jedno pytanko. po przejściu z motula 10w40 na valvo 10w60 mogą wystąpić jakieś negatywne skutki? czy bez wahania można zmieniać?
A dlaczego chcesz przejść na tak gęsty olej ? . Ja miałem 10w40 motula i po przejściu na Vr1 10w60 silnik zdecydowanie głośniej chodził, a przy takiej temp jak teraz jest za oknem zawory było słychać przez dłuższy czas na zimnym silniku..
skolopendra
06-01-13, 14:57
czy bez wahania można zmieniać?
na tor i nie na zimę można
mam pytanie odnośnie przejścia z Mobila 10w40 na Valvoline 10w40, wiem że teoretycznie Valvoline jest lepszym olejem, jednak do każdego auta jakie miałem lałem Mobila i nic złego sie nie działo.
Obecnie civic ma przebieg prawie 200 tyś, nie bierze dużo oleju - wystarcza mi na dolewki to co zostaje z 4l baniaka.
Jest sens zmieniać? Rozumiem że nic złego sie nie będzie działo a tylko silnik będzie wdzięczny :)?
Pytanie może błahe ale nie mam za dużego doświadczenia z olejami...
skolopendra
07-01-13, 15:21
Jest sens zmieniać?
tak, na pełny syntetyk
A dlaczego chcesz przejść na tak gęsty olej ?
Nie zmienia gęstości oleju.10W to 10W czyli gęstość ta sama a to że druga cyfra jest większa oznacza to że silnik ma lepsze smarowanie przy wysokich temperaturach czyli olej jest odporniejszy w wysokich temperaturach
tak, na pełny syntetyk
Może ale nie musi
Osobiście zostałbym przy tym co mam
Ale to moje zdanie
10W to 10W czyli gęstość ta sama a to że druga cyfra jest większa oznacza to że silnik ma lepsze smarowanie przy wysokich temperaturach czyli olej jest odporniejszy w wysokich temperaturach
Nie ma zależności że im wyższa druga cyfra klasy lepkości, tym lepsze smarowanie. Znaczna większość silników nie osiąga takich temperatur w typowej eksploatacji żeby 60 spełniła swoje zadanie, będzie wręcz przeszkadzać. Wysoka lepkość to gorsza cyrkulacja oleju, wolniejsze odprowadzanie ciepła, oczywiście będzie jeździć ale to nie jest optimum, chyba że na jakiś tor lub długie trasy pełnym ogniem - było o tym pisane tu wiele razy. No chyba że motor padlina i nie trzyma ciśnienia, to jedyny ratunek ;)
10W, itp. klasyfikuje własności niskotemperaturowe - lepkość, pompowalność. Gęstość to inna bajka :)
Nie ma zależności że im wyższa druga cyfra klasy lepkości, tym lepsze smarowanie.
Nie wiem po prostu jak to określić inaczej
Znaczna większość silników nie osiąga takich temperatur w typowej eksploatacji żeby 60 spełniła swoje zadanie, będzie wręcz przeszkadzać.
Doskonale to rozumiem
Wysoka lepkość to gorsza cyrkulacja oleju, wolniejsze odprowadzanie ciepła, oczywiście będzie jeździć ale to nie jest optimum, chyba że na jakiś tor lub długie trasy pełnym ogniem - było o tym pisane tu wiele razy.
Wiem o co chodzi o to po części chciałem przekazać
No chyba że motor padlina i nie trzyma ciśnienia, to jedyny ratunek
Niestety ale w naszym kraju wiele aut ma ten problem
Czeka mnie wymiana oleju za jakiś miesiąc. Lać to co mam czyli Motula czy lepiej eksperymentować z valvoline lub Liqui Moly? Oczywiście 10w40.
skolopendra
08-01-13, 16:13
Lać to co mam czyli Motula czy lepiej eksperymentować z valvoline lub Liqui Moly? Oczywiście 10w40.
164 na temat
zdecyduj sam :cool:
164 na temat
zdecyduj sam :cool:
Zdecydowałem i "Żucam" na maxlife :D
@Edit
Dla świętego spokoju chciał bym zmienić olej w skrzyni. Doczytałem się 2 postów o oleju przekładniowym redline mtl, czym się różni od naszego najwspanialszego MTF Honda :)?
BTW. Bez tekstów "nie lepiej dopłacić i kupic MTF?"
SportowyGlan
10-01-13, 17:50
siemka czy http://allegro.pl/olej-valvoline-maxlife-10w-40-5l-oryginalny-i2914902639.html do d15b bedzie ok ? dodam ze zima auto nie jezdzi (siedzi w garazu pod pokrowcem) a tylko odpalam ja co jakis czas zeby sobie "pochodzila"
Z tym pytaniem, to do wróżbity macieja.
Nie podałeś nam rzeczy najważniejszej, czyli w jakim stanie jest silnik, czy żłopie olej itd.
Jeśli jest zdrów, to możesz wlać Max Life'a, ale 5W40:)
Ponawiam pytanie.
Dla świętego spokoju chciał bym zmienić olej w skrzyni. Doczytałem się 2 postów o oleju przekładniowym redline mtl, czym się różni od naszego najwspanialszego MTF Honda ?
BTW. Bez tekstów "nie lepiej dopłacić i kupic MTF?"
skolopendra
12-01-13, 14:37
czym się różni od naszego najwspanialszego MTF Honda ?
poczytaj moje posty ze strony pierwszej,a znajdziesz specyfikacje mtf-a
Ponawiam pytanie.
Dla świętego spokoju chciał bym zmienić olej w skrzyni. Doczytałem się 2 postów o oleju przekładniowym redline mtl, czym się różni od naszego najwspanialszego MTF Honda ?
BTW. Bez tekstów "nie lepiej dopłacić i kupic MTF?"
Dopłacac do czego??? kolego niecaly litr tego redline kosztuje okolo 80 pln
pierwsze co wyskakuje w google http://www.topendpower.pl/p/pl/50204/olej+przek%C5%82adniowy+red+line+mtl.html
, litr mtf hondy ok 60 pln ( jarusnet, happarts, jdm shop) Po jakiego grzyba lac olej o innej specyfikacji niz oem hondowski i do tego drozszy??? Rozumiem-bylby tanszy to ok mozna probowac ale w takiej sytuacji jest to bez sensu
skolopendra
12-01-13, 14:58
http://www.topendpower.pl/p/pl/50204...+line+mtl.html
tego tylko nie rozumiem
"Producent: Red Line
Olej przekładniowy klasy 70W80 GL-4 (SAE 5W30/10W30 klasa lepkości olejów silnikowych) "
Przekładniowa klasa 70w80 jest bardzo zbliżona parametrami lepkościowymi do silnikowej klasy 5w30 / 10w30. Tak samo silnikowe 10w40 spełnia warunki dot. lepkości dla przekładniowego 75w90.
Zabawne jest gdy ktoś twierdzi że olej przekładniowy jest dużo "gęstszy" od silnikowego, sugerując się cyferkami w umownym oznaczeniu klas SAE :) Warto przejrzeć tabele SAE J300 i J306 :)
witam co myslicie o oleju motul 6100 Synergie 15W50. mam silnik d14a3 przebieg 220000 tys.
skolopendra
14-01-13, 22:42
15W50.
nie nadaje się
nie nadaje się
znajomy ma accord 2000 rok. 1.8 vtec bardzo sobie chwalil i mi tez polecał ten olej. to wobec tego co polecsz ? tylko blagam nie castrol 10w40 bo to lipny olej wpiepsza mi go litrami moja honda i nie dymi
co polecsz ?
Masz 165 stron przydatnej wiedzy.
Ale skoro jesteś aż takim leniem i nie chce Ci się poczytać, to Ci w skrócie podpowiem:
- 10W40 MOTUL/Valvoline
- 5W40 MOTUL/Valvoline.
Jak zużycie oleju masz spore, to bierz pierwszą opcję. Jak silnik zdrów i oleju nie popija, to drugą.
Olej do wspomagania Mobil ATF 320 Premium będzie dobry dla wspomagania kierownicy ?
Olej do wspomagania Mobil ATF 320 Premium będzie dobry dla wspomagania kierownicy ?
powinien być dobry, ale lepsze bedzie to:
http://www.haparts.pl/08206-9002.html
powinien być dobry, ale lepsze bedzie to:
http://www.haparts.pl/08206-9002.html
Ile takich buteleczek trzeba zakupić ?
Ile takich buteleczek trzeba zakupić ?
2 szt.
Masz 165 stron przydatnej wiedzy.
Ale skoro jesteś aż takim leniem i nie chce Ci się poczytać, to Ci w skrócie podpowiem:
- 10W40 MOTUL/Valvoline
- 5W40 MOTUL/Valvoline.
Jak zużycie oleju masz spore, to bierz pierwszą opcję. Jak silnik zdrów i oleju nie popija, to drugą.
165 stron piepszenia, dzieki za odpowiedz :)
Najlepiej zalej sobie teraz tego MOTUL'a lub Valvo 10W40. Jak zużycie będziesz mieć małe (max 2 setki na 1000km), to przy następnej zmianie możesz pokusić się o przejście na jakiś full syntetyk. Niektórzy twierdzą nawet, że lepiej, jak silnik pobiera znikome ilości full syntetyka, niż nie pobiera nic pół syntetyka;)
PS. z tym Castrolem, to jakieś jaja są. Kumplowi nie dawno zalali olej tej firmy w serwisie BMW... "karkonosz" dość młody, model bodaj E60. Na trasie Włochy-Polska i z powrotem obalił tego oleju przeszło 2 litry:p
Dziś zmierzyłem, że moja wyścigówka połyka ok. 0.1 litra syntetyka 5W40 na 1000km (dolałem 0.4l na 5500km przejechane od wymiany i teraz jest mniej więcej ten sam stan co przy wymianie). To chyba w normie? Czy zupełnie zdrowy motor bierze jeszcze mniej? Podejrzewam, że to też zależy od stylu jazdy i wycieków np. spod uszczelki filtra oleju, itp.
Seweryn wszystko w normie nie masz co się martwić narazie.
Jeśli mam spore zużycie oleju i przebieg 210tys,ten motul bd ok? http://moto.allegro.pl/motul-6100-synergie-10w40-10w-40-5l-gratis-i2909687388.html
skolopendra
17-01-13, 11:07
Jeśli mam spore zużycie oleju
to robi się remont,oleje już nie pomogą wiele
Misiekemeryt160
17-01-13, 12:14
Lub wlewasz najtańszego minerała i dolewasz cały czas
I czekasz az motor grzecznie umrze :)
Misiekemeryt160
17-01-13, 12:17
Przecież już umarł...skoro pobiera litrami
Słuchajcie Panowie, mega dziwna rzecz.
Zalałem nowy olej 5W40 Motula przy 174000. Przy 175000 wyglądało na to, że nie wziął nic. Jednak po 176000 uparcie pokazuje mi, że jest lekko ponad "min". Czy to możliwe, że po 1tys. oleju było aż te powiedzmy 0.8 więcej niż po 2tys? Ten niższy poziom pokazał się po dłuższej trasie. Generalnie auto niestety jeździ krótkie odcinki nie wiem czy to ma wpływ. Wcześniej przejechałem na półtorarocznym półsyntetyku około 3tys km i nie drgnęło..
Jakieś rady? Dolać do max tego Motula i dalej obserwować i w razie jakby znowu wypił w tempie ~0.5l/1000 to następny olej półsyntetyk?
a pomiary byly na cieplym czy na zimnym?
Tzn. ten pomiar po tysiaczku był na pewno na płaskim terenie i po mroźnej nocy więc miarodajne, dlatego się cieszyłem, że nie drgnęło z miarki.
Pomiary obecne- tylko raz sprawdzałem całkowicie na płasko (mieszkam na zadupiu, gdzie porządnej drogi nie ma) ale troszkę biło ciepłem od silnika i bagnet był też trochę wyżej brudny. Jednak taki pomiar powtarzał mi się kilka razy, na mniej bądź bardziej płaskiej ulicy.
dolej i zobacz, jak sie skonczy szybko to wroc na 10w40 albo remoncik ;]
no chyba ze gdzies wyciek jest to go usun :P
Hmm wyciek chyba nie, bo zatrzymało się na pewnym poziomie i tak jest.. Może musiałbym w trasę z 500km pojechać to by było miarodajne.
Na 10W40 Castrola przejeździłem te kilka tys. od kupna, pół roku, w zimie, ani milimetr się nie zmniejszyło. Tylko potem była płukanka i ten Motul. Może było nie kombinować. ;P
Może trafiłeś jakiegoś trefnego tego Motula. Pełno podróbek teraz.
No i druga sprawa, to sprawdzaj stan zawsze w tym samym miejscu, będzie to miarodajne.
Kurde niemożliwe. :( Kupowany w Gdańsku z pewnego źródła na 100% (konsultowałem to z przedstawicielem Motula w PL). Dlatego sytuacja co najmniej dziwna.
A czy jest zależność krótkie-długie odcinki/ częste-rzadkie odpalanie do konsumpcji oleju?
Tak wiem, tylko niestety w tym mieście, gdzie prezydent ma 85% poparcia, nie wszędzie jeszcze są drogi..
Nie ma. Jak silnik zdrowy, to nie będzie brał oleju niezależnie od warunków. Ja mam silnik po remoncie - krótkie odcinki, dłuższe trasy, ostre upalania - jak zalałem docelowy olej (Motul X-clean 5W40) jakieś 4tys. km. temu, tak poziom dalej jest taki sam.
A czy jest zależność krótkie-długie odcinki/ częste-rzadkie odpalanie do konsumpcji oleju?
Jedyna zależność to... jak wysoko kręcisz. :D
Też mam właśnie x-cleana..
Nie kręcę wysoko, zazwyczaj do 3tys. sporadycznie pewnie wskoczy do 3,5-4. Więc jak na Hondę to emerycko wręcz.
Rozgrzej porządnie silnik (jakieś 15-20km jazdy, bo teraz dość zimno), posadź kogoś za sterami i niech gazuje na jałowym... Ty idź i patrz na wydech. "Dodawacz gazu" (;)) niech wkręca silnik stopniowo na coraz to wyższe obroty, a Ty dokładnie obserwuj kiedy pojawi się duża chmura dymu. Przy takim przepale nie ma bata, by silnik nie kopcił na niebiesko. Niestety wszystko wskazuje na to, że czeka Cię remont silnika lub swap na coś innego :/
Aha... jeszcze jedna ważna rzecz - tego Castrola wcześniej wlewałeś Ty, czy poprzedni właściciel auta?
Dzięki za radę, mam nadzieję, że jednak coś źle sprawdzałem czy jak, bo kurde kupuję auto, jeżdżę, 0 zużycia półsyntetyka, a teraz zużywałby 0,5l na 1000? :/
Poprzedni właściciel.
Skoro oliwe zalewał poprzedni właściciel, to chyba wlało mu się też troszkę moto doktorka:p
Miałem dokładnie to samo - gdy kupowałem samochód silnik nie puszczał nawet bąka... po zmianie oleju i przejechaniu kilkuset kilometrów zaczęła się tragedia - powyżej 5k rpm dymił jak stary zaporożec, a olej zaczął znikać w ekspresowym tempie (niecały litr na 1000km.) Po prostu po wymianie oleju i przejechaniu jakiegoś dystansu świeży czysty olej wypłukał doktora i zaczęły się klocki:(
Nawet mnie nie strasz.. Remoncik 1000zł pewnie coś?
Żartujesz?:p
1600 to jest taka minimalna stawka na OEM częściach. Oczywiście za tyle masz remont polegający tylko na wymianie części (pierścionki, uszczelniacze, upg, plan głowicy itp.). To tzw. podstawowy remont.
Ja olałem sprawę i kupiłem D16... w nim dopiero zrobiłem remont i wrzuciłem do auta:)
Jak masz zamiar długo tym autem jeździć, to warto taki podstawowy remont zrobić... zawsze będziesz wiedział na czym stoisz. Kupno niepewnego słupka D14 to spora loteria, a swap na D16 to koszt przekraczający 4tys. jeśli chcesz, by wszystko było cacy:)
Na OEM gratach pewnie więcej niż 1000, moim zdaniem nie opłaca się remontować d13 i d14. Albo szukać d16 albo kupić drugie d14 od chociażby tygryska lub kogoś innego znajomego na forum
Hmmm
To zrobię chyba test 1- dymienie. Jak nie będzie to doleje do pełna i zobaczę co będzie. Nie wiem tylko czy jeżeli na półsyntetyku będzie pił mniej to czy bardziej nie będę dolewał, 10W40 to tani olej już. A jakbym swapował to raczej na coś mocniejszego za parę stówek więcej. Da się coś zamiast D14A4 mocniejszego tanim kosztem wrzucić (bez zmiany połowy auta:P). Np. D15Z6 (ze skrzynią z D14A4 bodajże byłby ciut szybszy o ile współgrają) czy tam D16A2, nie wiem nie znam się na tym.
EDIT: właśnie twojego edita przeczytałem
" a swap na D16 to koszt przekraczający 4tys. jeśli chcesz, by wszystko było cacy" :O OMG!
Nie no pewnie max 2-3 lata pojeżdżę.
Do EJ9 przed liftem żaden swap nie jest p&p i wymaga większej bądź mniejszej rzeźby. Najlepiej swapować na D16 VTEC i od razu robić wiązkę na OBD1 + komp P28.
No a jak masz większy budżet, to możesz wrzucać B-serię, ale to już koszty nieporównywalnie większe niestety.
E tam, niby całość w miarę wygląda blachy w miarę są ok itd. Jednak 4 czy 6 tysiów do auta wartego może teraz z 6 to już wolę dozbierać i kupić Civica VII z 1.6 po prostu.
Civica VII z 1.6
Tylko że to auto nie jedzie:cool:
A moje aktualne jedzie? :P Tak samo to wygląda. Zawsze można wziąć Civica sedan z 1.6 to już jeździ lepiej tylko ten turecki wygląd..
Cześć panowie napisałem tego posta w innym dziale ale dostałem tylko 1 odpowiedź otóż:
sytuacja wygląda nastepująco: móje EK3 popijało sobie troszkę oleju. Jakieś max 200ml/1000KM.
Jakiś czas temu porządnie "przepaliłem" auto, dolałem oleju do połowy bagnetu i ... po przejechaniu 750KM nie widać kompletnie oznak zużyci oleju! WTF?
Czy porządne "przepalenie" auta na wysokich obrotach mogło spowodować "wyczyszczenie" np. zapieczonych pierścieni? WTF?
zrób z 5.000km i wyciągnij średnią, bo 750km to trochę mało żeby coś stwierdzać... ja tam często "przepalam" na trasie i ubytki oliwy trzymają swoją normę ;)
110km na taką bude to stanowczo za mało,wieksze wrazenia odmulonym D14 masz:P
No i zrobiłem test. Gaz był przyciskany do około 6300-6500. No i nic, po prostu spaliny przy mrozie są trochę bardziej białe, ale to normalne. Jednak nie była to taka zasłona dymna ani coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=6VWUtA4gFHQ
Wiem, że nie gazowałem do odcinki, jednak nie było ani cienia niebieskawego koloru ani nie było dymiące. Normalne uważam.
Masz katalizator? On też sporo potrafi wyłapać.
Tak mam chyba, nikt mi nigdy nie mówił, że nie mam. Chyba, że ktoś go wyciął.. Jestem 3 właścicielem.
Może jednak pomiar zdupczyłem.
płyn BP Autran III będzie do wspomagania Civica 5 gen ?, czy będzie bezpieczny dla samej pompy wspomagania bo z maglownicy i tak sie leje ;) a tego BP mam z 5 litrów
Układ wspomagania to chyba jedyny układ, gdzie wszyscy krzyczą, że tylko oryginał. Niestety drogi jest. ;/
Byłem po sklepach i nigdzie nie ma tego oryginalnego, a jakis jest na alledrogo, ale pewnie to i tak nie oryginał 40zł za 0,3 litra, wleje Mobil 320 Premium i już chodzi mi tylko zeby pompy nie zjechać
Na jarusnet jest oryginał za 70zł.
lub Haparts.pl
http://www.haparts.pl/08206-9002.html
potrzeba 2 takie buteleczki
Starstruck
21-01-13, 19:54
Ja w swoim byłym EK3 płyn we wspomie zalałem ATFem Mobila i wszystko pracowało miodnie, a koszt był naprawdę bardzo w porządku (już nie pamiętam tej kwoty, bo było to ponad 2 lata temu).
za 1 litr Mobil ATF 320 Premium zapłaciłem 20zł, a płyn chłodniczy jaki polecacie ? wcześniej nie wiedziałem jaki był lany jak civica kupiłem i wlałem dynagela.
Gdzie najtaniej kupie OEM MTFa ? Przy okazji zapytam ile wchodzi do skrzyni S20 z D13B2 ?
Gdzie najtaniej kupie OEM MTFa ? Przy okazji zapytam ile wchodzi do skrzyni S20 z D13B2 ?
haparts.pl / jarusnet.pl?
haparts.pl / jarusnet.pl?
Jeszcze jdmshop.pl jest warte polecenia.
Gdzie najtaniej kupie OEM MTFa ? Przy okazji zapytam ile wchodzi do skrzyni S20 z D13B2 ?
co do tego gdzie kupić to jestem takiego zdania jak poprzednicy. a do skrzyni wchodzi około 1.8 l
Prestone. ;)
lepszy jest od Dynagela ? bo tego mi ciągle ubywa,
bo tego mi ciągle ubywa, A co ma marka płynu do ubywania ?
A co ma marka płynu do ubywania ?
widocznie ma kiepska jakość ? w innych autach też mi tego Dynagela ubywa
Witam, mam silnik B16a2 i zalewam go Mobilem 5w50, i chce sie przerzucić na inny, który polecacie motula 5w40 czy valvoline 5w50? proszę o odpowiedzi i argumenty przemawiające za danym olejem
Witam, mam silnik B16a2 i zalewam go Mobilem 5w50, i chce sie przerzucić na inny, który polecacie motula 5w40 czy valvoline 5w50? proszę o odpowiedzi i argumenty przemawiające za danym olejem
Wiesz dlaczego ten topic ma 171 stron? Poniewaz 80% z tych 171 stron to dokładnie to samo pytanie ktore zadales. Reszta tzn 20% to pytania o olej przekładniowy mtf oraz o oleje polsyntetyczne.
Takze nie badz leniem i przeczytaj z 20 wczesniejszych stron i bedziesz wiedzial ktory olej syntetyczny i dlaczego polecany jest przez forumowiczów
widocznie ma kiepska jakość ? w innych autach też mi tego Dynagela ubywa
Kolego jakosc plynu chlodniczego nie ma nic do jego obywania. Masz 2 rozwiazania albo masz nieszczelnosc w układzie chlodzenia : chlodnica, weze do chlodnicy itp albo plyn przedostaje sie do komory spalania i wylatuje przez rure wydechową
skolopendra
23-01-13, 20:11
proszę o odpowiedzi i argumenty przemawiające za danym olejem
:confused:
Wiesz dlaczego ten topic ma 171 stron? Poniewaz 80% z tych 171 stron to dokładnie to samo pytanie ktore zadales.
Witam, mam silnik B16a2 i zalewam go Mobilem 5w50, i chce sie przerzucić na inny, który polecacie motula 5w40 czy valvoline 5w50? proszę o odpowiedzi i argumenty przemawiające za danym olejem
ale ja bym prosił, jestem laikiem w tej dziedzinie i jak ktoś by się natknął i miał już kiedyś taki dylemat to bardzo proszę o udzielenie mi rady, oglądałem większość wątków ale mam dylemat czy valvo czy motul 8100, proszę rozwiejcie mój dylemat
Piotrek_87
23-01-13, 22:26
Zależy jak użytkujesz samochód (krótkie/długie odcinki, spokojna/agresywna jazda) oraz jak wygląda spalanie oleju.
Generalnie oleje 5w50 nadają się do aut, które już delikatnie popijają olej i są często kręcone pod czerwone pole.
Jeśli natomiast jeździsz krótkie odcinki, a silnik jest w dobrej kondycji to warto zadbać o jak najlepszą ochronę podczas zimnego rozruchu. Do tego nadają się bardziej oleje z gamy 5w40 lub nawet 0w40.
Z własnego doświadczenia testowałem u siebie Mobila 5w50, Valvoline VR1 5w50 i obecnie jeźdzę na Motulu X-cess 5w40.
Ja polecam ten ostatni, bo w moim przypadku oleju mi nie ubywa, a dość częste są zimne rozruchy.
o taką właśnie odpowiedź mi chodziło, jest ktoś jeszcze co mógłby coś dodać?
o taką właśnie odpowiedź mi chodziło, jest ktoś jeszcze co mógłby coś dodać?
Generalnie zalecany olej to 5W30 lub 10W40, więc dowolny olej (najlepiej syntetyczny) 0W40 lub 5W40 czy też 5W30 spełni swoje zadanie. Ważne jest też, żeby ten olej zmienić na czas...
Jeżeli płyn chłodniczy schodzi w niewielkich ilościach (rzędu 100ml na 2-3tys. km) o ile są to niewielkie ilości, to może być jakaś po prostu malutka dziurka i można to olać? :D
Camellia Racing
25-01-13, 17:54
Dla mnie odparowywanie to mit.
Małą dziurkę olejesz a później będziesz z dużą płakał ;(
Pytanie do znawców tematu:
Olej półsyntetyczny 10w40 to mieszanka 70% minerala i 30% syntetycznego
MOTUL Synergie+ 10w40 to 70% syntetyka i 30% minerala (tak przeczytałem na formach).
Moje pytanie: Valvoline MaxLife 10w40 jaki ma stosunek minerala do syntetyka?
No i zrobiłem w końcu chyba dobry pomiar na prostym.
Po płukance i zmianie z 10W40 na 5W40, po 3200km zeszło trochę mniej niż połowa odległości od dwóch kropek. Czyli wyjdzie pewnie ze 100-150ml/1000km. Czy na tym oleju przy tym przebiegu (173k) jest to akceptowalne i nie wymaga zmiany na półsyntetyk?
Czy na tym oleju przy tym przebiegu (173k) jest to akceptowalne i nie wymaga zmiany na półsyntetyk?
W instrukcji jest podane, że maksymalne zużycie oleju to 1 litr na 1000 km więc chyba wszystko ok. A mógłbyś wyjaśnić co to jest "połowa odległości od dwóch kropek?" bo chyba wolno trybię.
ze pol litra zuzylo ;]
polowa pomiedzy max i minimum na bagnecie
dla jednego zuzycie bedzie OK a drugi bedzie lal polsyntetyk
Podobno dla silnika jest lepiej jak zużywa trochę syntetyka niż nic półsyntetyka ;-)
Jeżeli takie zużycie to jest trochę to spoko, chciałem tylko spytać czy mogę to tak zostawić i ew. dolewać ubytek do następnej wymiany.
skolopendra
09-02-13, 06:55
jest to akceptowalne
tak
Obecnie silnik zalany jest motulem: Specific 505 01 502 00 505 00 5W40. Wszystko jest idealnie silnik nie bierze oleju. Stuknęło już 15 tyś i przyszła pora na zmianę. I tu mam problem. Zalewać silnik takim samym czy np takim:
8100 X-CESS 5W-40. Czy można będzie później mieszac te dwa oleje? Chodzi mi tu głównie o ewentualne dolewki. Czy poprostu zostać na tym oleju który jest teraz?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
skolopendra
17-02-13, 19:39
Czy można będzie później mieszac te dwa oleje?
można
Dzięki kolego za odpowiedź
panowie robie remont calego silnika i po dotarciu juz doceleowy co wlac
motula cartrola valvolin ??? i jaka lepkosc
Na dotarcie minerał, a potem MOTUL lub Valvo 5W40.
Castrola omijaj szerokim łukiem.
Witam kumpilem Hanie VI generacji 3 miesiace temu, po kartce przy silniku niedlugo powieniem wymienic olej. Moja Honda to Civic VI D15Z6 97rok, jaki olej najlepiej wybrac?
Na dotarcie minerał, a potem MOTUL lub Valvo 5W40.
Castrola omijaj szerokim łukiem.
Nie rozumiem z kąd sie wzięło przeświadczenie, że właśnie wtedy, kiedy silnik potrzebuje największej ochrony, to należy lać najbardziej parszywy olej.
Podatny na "przerwanie", nieprzywierajacy,nie dający się tłoczyć w niskiej temperaturze,nie myjący,pozostawiający więcej popiołu i syfu po spaleniu,mniej ściśliwy i nieodporny na temperaturę,szybciej ulegający degradacji i tracący swoje właściwości,podatniejszy na rozrzedzenie paliwem itd
Jak można wydać kupę kasy na remont ,tylko po to żeby z powrotem za..bać motor.
Witam kumpilem Hanie VI generacji 3 miesiace temu, po kartce przy silniku niedlugo powieniem wymienic olej. Moja Honda to Civic VI D15Z6 97rok, jaki olej najlepiej wybrac?
Valvo synpower 5w40 albo motul
Jak bierze olej to 10w40
Witam kumpilem Hanie VI generacji 3 miesiace temu, po kartce przy silniku niedlugo powieniem wymienic olej. Moja Honda to Civic VI D15Z6 97rok, jaki olej najlepiej wybrac?
I zapomniałem o odpowiedzi:)
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=15&t=2420
Nie rozumiem z kąd sie wzięło przeświadczenie, że właśnie wtedy, kiedy silnik potrzebuje największej ochrony, to należy lać najbardziej parszywy olej.
Podatny na "przerwanie", nieprzywierajacy,nie dający się tłoczyć w niskiej temperaturze,nie myjący,pozostawiający więcej popiołu i syfu po spaleniu,mniej ściśliwy i nieodporny na temperaturę,szybciej ulegający degradacji i tracący swoje właściwości,podatniejszy na rozrzedzenie paliwem itd
Jak można wydać kupę kasy na remont ,tylko po to żeby z powrotem za..bać motor.
Przyjelo sie, ze po remoncie silnika, silnik musi sie dotrzec tzn elementy silnika musza sie do siebie ulozyc dopasowac itp. Zalanie pelnego dobrego syntetyka na dotarciu powoduje, ze smarowanie jest "za dobre" i docieranie trwa o wiele dluzej
To nie jest do końca tak:( docieranie polega na stopniowym usuwaniu tego co "wystaje" ,a nie przerwaniu ciągłości powłoki olejowej w miejscu największego nacisku,powoduje to
"zadarcie" powierzchni elementów ,a w efekcie punkt zaczepienia do następnych "zadarć".W skrajnych przypadkach dochodzi do zatarcia ,bo materiał ma się pozbyć stopniowo tego,co przebija film olejowy,a nie wałkować bez smarowania grube warstwy tego co odpadło.Równie dobrze można nie nalać oleju wcale i dotrzeć silnik w trzy minuty. Nie mam tu na myśli pierścieni,bo one ułożą się rzeczywiście szybciej(szybciej też się zetrą),ale całą resztę tego co ze sobą współpracuje i musi być odseparowane od siebie na zaplanowaną odległość.
EDIT
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=mechanizm%20zacierania%20si%C4%99%20powierzchni&source=web&cd=1&ved=0CCsQFjAA&url=http%3A%2F%2Fyadda.icm.edu.pl%2Fbaztech%2Fdown load%2Fimport%2Fcontents%2FBPB2-0035-0010-httpwww_actawm_pb_edu_plvol3no1kaczynskiklos.pdf&ei=X4UqUdnCDIOn0QXEjIDADg&usg=AFQjCNGP93Rz9riDlrLDknTebdzNyWoNgw
proponuję część ze zdjęciami,tam widać i jest opisane jak działa za mała warstwa smarna.
Ja zrobiłem jakieś 500km. na mineralu 2 razy go wymieniając. Nie kręciłem silnika więcej jak 3k rpm. Następnie zalałem dobry półsyntetyk (MOTUL 10W40) i zrobiłem na nim kolejne 500km. stopniowo wkręcając silnik na coraz to wyższe obroty. Potem zalałem już docelowy full syntetyk i silnik chodzi jak rakieta. Kompresja jest idealna jak na D-serię, bo wynosi równiutkie 15 bar na każdym cylindrze, przy odcince ni puści nawet obłoczka, po 5tys. km. ubytku oliwy totalne ZERO, a lubię często przycisnąć po dobrym rozgrzaniu silnika.
Jak ktoś jest głupi i butuje nie wiadomo jak na mineralu, to nie dziwię się, że silnik się zatrze. Docierać trzeba z głową.
Czasem bywa też tak, że tuż po remoncie silnik weźmie trochę oleju (mój akurat nie brał nic) i jak zalejesz full syntetyk na dzień dobry, to taki silnik może łykać ten olej już do końca. Był na forum taki przypadek.
Nie widzę przyczyny dla której miałby brać olej do końca przez zalanie syntetykiem na poczatku.Oczywiście nie musisz zniszczyć prawidłowo spasowanego silnika na takim dystansie ,jeżeli rzeczywiście go nie pokręcisz ani nie przeciążysz,ale ciśnienie to nie wszystko.Z ekonomicznego punktu widzenia to ma to sens ,bo minerał jest tani,ale nie zawsze jest tak fajnie że wszystko się uda,bo wystarczy nieraz jedna drobna niedoskonałość na jakiejś powierzchni żeby wszystko zniszczyć,a szczególnie w zimie ,kiedy lanie minerału nawet do dawno już dotartego silnika to zbrodnia.Wystarczy wyjąć masło z lodówki i porównać je z tym które już "postało",tak zachowuje się olej,jak wiec ma trafić przez cienki kanał na panewki.Parę lat temu ,mój kolega (mechanik z trzydziestoletnim stażem) wyremontował terenówkę,dotarł silnik,cały sezon jeździł na "przeprawy" a potem podarował go bratu -w zimie złapało na korbie bo brat wymienił olej na minerał,który był za gęsty .
Panowie, zamówiłem z allegro olej Valvoline Max Life 10w40 razem 6l (bańka 5l + 1l), dokładnie z tej aukcji :
http://allegro.pl/valvoline-maxlife-10w40-6l-fv-najtaniej-5l-1l-i3090178071.html
Dziś doszła do mnie paka i okazało się, że przysłali mi Valvo 10w40 max life 5l ale do Diesla, a druga bańkę 1l zwykłą, nie do diesla...
Docelowo olej ma isc do Renault Megane 1.4 96'... Muszę im ten olej odsyłać ? Jakimi właściwościami rózni się ten olej do diesla a do benzyny ?
Sprawdz na etykietce jak ma klase API . API SL/CF - jest to olej uniwersalny do diesla i PB , CF tylko do diesli , SL do benzynowych silników. Jezeli olej ktory kupiles ma api sl/cf mozesz spokojnie go zalac do silnika benzynowego.
Temat w dużej mierze przeglądnięty, ale jednoznacznej odpowiedzi jakoś mi brak...
D13B2, niestety, przez poprzedniego właściciela zalewany minerałem (Mobil 1 15w40), od dłuższego czasu (od co najmniej 5 lat) na szczęście regularnie, co 8-10 kkm. Silnik nie cieknie, na zewnątrz suchy, spalanie oleju znikome (między wymianami oleju nie było potrzeby robić dolewki). Niedługo odbędzie się montaż podtlenku lpg.
Czy płukanie + zalanie półsyntetykiem, powiedzmy Valvoline 10w40 dobrym pomysłem będzie?
Valvo synpower 5w40 albo motul
Jak bierze olej to 10w40
Jakiej firmy i jaka nazwa "modelu oleju" konretnie polecacie 10w40?
Jakiej firmy i jaka nazwa "modelu oleju" konretnie polecacie 10w40?
Motul Synergy+ 10w40, Valvoline MaxLife 10w40
W tamtym roku jeździłem na motolu, w tym roku przesiadłem się z czystej ciekawości na valvoline - obydwa sobie chwalę, obydwa to ta sama jakość więc wybór należy do Ciebie :) Kupuj tylko u dystrybutorów bo w internecie jest masa podróbek ;) Pzdr.
witam
mam takie pytanie do was
jaki olej wlac do civica z d16y7 i przebiegu około 200tysiecy.
od kiedy mam wlewalem raz liqui moly 10w40 z molibdenem pozniej mobila ale jego zaczelo mi spalac duzo i zalalem tez liqui 10w40 ale bez molibdenu,
co polecacie wlac mowie o oleju 10w40 ,millers, valviline ,motula synergie6100 czy inny polecie prosze i podajcie konkretny typ oleju
pozdrawiam i dziekuje za informacje
@alowy
post wyzej masz odpowiedz...
panowie moze to nie dotyczy oleju ale jakim plynem zalewac silnik chodzi mi plyn do chlodnic :)
Jak to jest Panowie z tymi normami itp...
Motul Xcess 5w-40:
Klasa jakościowa API:
SL/CF
Klasa jakościowa ACEA:
A3/B3/B4
MOTUL 8100 Eco-nergy 5W30 (niby do hondy polecany)
Klasa jakościowa API:
SL/CF
Klasa jakościowa ACEA:
A5/B5
Ile w tym prawdy, że mobil bez "1" jest gorszy od mobila z "1"?
Po prostu mam już mętlik jaki olej kupować w paramterach 5W, full syntetyk... Motul i valvo dośc drogie, ale wiadomo dobre. Ale czy jest sens lać do 1.4 takie oleje. Jak oceniacie mobila 5W40 np super3000?
Czy motul X-cess 8100 jest git do hondy. Czy to jest taka ściema marketingowa z tymi symbolami itp?
Panowie co jaki czas dolewacie płynu do wspomagania kierownicy ?
Panowie co jaki czas dolewacie płynu do wspomagania kierownicy ?
Od zakupu (2 lata) nie dolałem ani kropelki :)
Panowie co jaki czas dolewacie płynu do wspomagania kierownicy ?
Też gdy miałem Civica, nie dolałem ani grama od momentu zakupu mineło 4 lata i nic nie dolałem. Być może masz gdzieś nieszczelność? sprawdziłbym przy wężykach od zbiorniczka, ten gruby, może się gdzieś przetarł i delikatnie ucieka?
Też gdy miałem Civica, nie dolałem ani grama od momentu zakupu mineło 4 lata i nic nie dolałem. Być może masz gdzieś nieszczelność? sprawdziłbym przy wężykach od zbiorniczka, ten gruby, może się gdzieś przetarł i delikatnie ucieka?
tyle co naprawialem przekladnie kierowniczą 2 dzien jezdze na niej, patrzylem pod oslony drążka kierowniczego jest sucho,na przewodach do magla tez sucho, na wezach od zbiornika tez sucho, po zmianie magla oczywiscie dolalem plynu bo zassała pompa itd, a jak sie odpowietrza ?
a jak sie odpowietrza ?
Trzeba na włączonym silniku parę razy przekręcić kierownicę od oporu do oporu.
***Marco***
01-04-13, 22:09
Jak to jest Panowie z tymi normami itp...
Motul Xcess 5w-40:
Klasa jakościowa API:
SL/CF
Klasa jakościowa ACEA:
A3/B3/B4
MOTUL 8100 Eco-nergy 5W30 (niby do hondy polecany)
Klasa jakościowa API:
SL/CF
Klasa jakościowa ACEA:
A5/B5
Ile w tym prawdy, że mobil bez "1" jest gorszy od mobila z "1"?
Po prostu mam już mętlik jaki olej kupować w paramterach 5W, full syntetyk... Motul i valvo dośc drogie, ale wiadomo dobre. Ale czy jest sens lać do 1.4 takie oleje. Jak oceniacie mobila 5W40 np super3000?
Czy motul X-cess 8100 jest git do hondy. Czy to jest taka ściema marketingowa z tymi symbolami itp?
nie ma żadnej ściemy, nie wiem czy to już tu było.
http://www.2112.ru/showthread.php/23726
ale zdjęcia pokazują co może zostać w silniku po kiepskim oleju.
jaki masz przebieg swojego auta? mogę Ci coś dobrać w dobrej cenie ;)
HondaSpike
09-04-13, 11:35
Panowie pytanko...
Do tej pory lalem olej polsyntetyk 10w40 Motula. Ostatnio kupilem Valvoline MaxLife 10W40 ale za chiny nie wiem co to za oliwa. Czy jest to syntetyk?? Nie chcialbym zalewac syntetykiem bo przy moim przebiegu 225kk i braniu oleju to raczej nie jest dobra opcja. Bylem pewny w czasie zakupu ze jest to polsyntetyk bo i cena oleju byla jak za polsyntetyki ale teraz juz zglupialem.
Starstruck
09-04-13, 11:40
Jest to półsyntetyk.
HondaSpike
09-04-13, 11:44
Bankowo?? Ta nalepka synthetic blend mnie niepokoi:p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.