Zobacz pełną wersję : Oleje silnikowe i przekładniowe!!!!!
Strony :
1
[
2]
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Już od 30 miesięcy wlewam i się pobór oleju nie zwiększa, dlaczego miałby się zepsuć jak cały czas będę kontrolował stan oleju. Pierścienie nie szczelne, olej dostaje się do komory spalania, spali się, puści dymka i co z tego ?
kolego szkari, a skąd masz pewność że silnik nadal będzie zużywał olej w takiej samej ilości i pierścienie nie będą coraz bardziej przyczyniały się to wzrostu zużycia smarowidła?? Z motorami jest tak, że jak coś się psuje to progres ciągły. Oczywiście życzę, żeby autko i kolejne 30 miesięcy jeździło tak jak teraz, ale krótkie dystanse, częste odpalanie i gaszenie nie sprzyjają trwałości. Każdy Tobie powie, że silnik który jest odpalany 2-3 razy dziennie i robione 50-70 km popracuje dłużej niż silnik opalany 20 razy przy odległościach rzędu 3-5 km.
Przejechałem od wymiany oleju jakieś 12tys km, międzyczasie 5-6L oleju na dolewek, uważacie że powinienem wymieniać olej ? Przecież dolałem prawie 2 razy więcej niż się w nim mieści :]
Olej to motul 4100, może zalać mu minerałka?, w końcu jest o połowę tańszy
Nic to nie da, minerała szybciej będzie przepalać, za niedługo zaczynam zabieg ale w camry 3.0 V6 gdzie jest własnie ten olej i przepala go ok. ćwiartki na 1000km, zalewam pełnego syntetyka 10W-40 i zobaczymy.
Powinno być lepiej.
szkari jaki masz filtr oleju ?
Jego przeciez trzeba wymieniać..
Same dolewki nie spowodują że stary olej sie ulotni, trzeba stary "towot" spuścić zawsze raz do roku z miski.
Ja znam tylko jeden filtr oleju który wytrzymuje w benzynie 25tys mil ....
szadziofczp
08-04-10, 20:23
witam, a czy ktoś może potwierdzić tę wypowiedz
zawsze po kupnie samochodu wszystkie ! oleje zmieniam na syntetyk.(silnik skrzynia wspomaganie) nawet gdy wcześniej ktoś lał jakiś mineral, niestety w tym wypadku trzeba po zmianie sprawdzć stan po niedługim czasie użytkowania .raz tylko trafiłem na autko w którym musiałem wymienić olej trzy razy w miesiącu bo stan silnika ( nagary) był straszny.w civic-ach nie zdarzyły mi sie nagłe wycieki z tego powodu( honda używała dobrej gumy na uszczelki).poza tym jeśli na mineralu olej znika to na dobrym syntetyku może prawie przestać .
najgorszym olejem który trafił do mnie był mobil-głośna przaca klawiatury znikanie i masełko pod korkiem.
o dziwo bardzo dobrze sprawował sie mineralny elf sport( uzywam go do mycia silnika tzn po kupnie auta przez powiedzmy miesiąc)
w każdej hani leje inny ( testy) ostatnio vawolin ,i na sezon zagości u mnie w autkach. Okazało sie że znika o wiele wolniej niż np castrol.(castrol litr na KJS-vavolin szklanka.)
ps: niestety z powodu braku czasu układ smarowania nie został przebudowany i czasem na długich łukach (kjs)z powodu przeciążeń lubi mignąć lamka smarowania .nigdy nie było z tym problemu dopuki nie zalałem orlen ful syntetyk( tylko taki był w niedziele pod ręką )jedno mrygnięcie i panewki do wymiany.w całej bajce o lejach jest też troche czarów . znam gościa co w pasacie tdi leje od nowości tersus-a bo stwierdza że ciężarowe na tym jeżdżą to i osobowy pojedzie ,kurde i jeździ ............
a w szczególności
poza tym jeśli na mineralu olej znika to na dobrym syntetyku może prawie przestać .
a ja zapodam ciekawostke :D bo ostatnio przeglądałem sobie papiery jakie dostałem przy zakupie mojego V gen. który jest na rynek Austriacki przeznaczony i co wyczytałem w instrukcji odnośnie olejów:
że polecają oleje Shell :D a mianowicie:
do silnika Shell TMO 10W30 bądz Shell Helix 10W40
do skrzyni Shell EP 75w90 albo Shell Helix 10W40
szadziofczp
09-04-10, 14:41
"Uwaga: Silnik nie powinien zużywać więce niż 1,0 dm3 oleju na 1000 km. Większe zużycie jest oznaką szkodzenia uszczelniaczy trzonków zaworów, pierścieni tłokowych lub uszczelnień w układzie smarowania."
Jest to cytat z Książki Honda Civic H.R.Etzold Sam naprawiam samochód str. 14.
Czy to nie jest błąd drukarski?
skolopendra
09-04-10, 19:31
Czy to nie jest błąd drukarski?
nie
witam, a czy ktoś może potwierdzić tę wypowiedz (...) a w szczególności (cyt.)
Syntetyk ma mniejszą odparowalność, o wiele większą stabilność i odporność na wysokie temperatury co wg mądrych książek może przyczynić sie do spadku ubytków nawet do 40% względem oleju mineralnego (potwierdzone jakimiś tam badaniami). Dochodzi jeszcze "górna" klasa lepkości, żeby nie porównywać tu np. jakiegoś xxW30 z xxW50. I puenta na koniec - umarłemu kadzidło nie pomoże ;)
Z ta odparowalnością to jest różnie, niektorzy nie podaja tej wartosci , chodzi o NOACK-a bo jak wiadomo limit dla nowych ACEA czyli bodajże od 2004r. wymosi max. 13, a że niektorzy się nie mieszczą to wolą nie pisać:-)
U mnie po 4000km na Amsoilu 10W-40 który jest 100% syntetykiem nie ubyło więcej niż 150ml, Motula synergie + 10W-40 musiałem juz wlać z 1/3 butelki, czyli jakieś 0.3-0.4L.
Wiec teoria o syntetykach jest jak najbardziej prawdziwa z tym że i tutaj mozna wtopić, sama baza syntetyczna to jeszcze nie wszystko ,liczą się dodatki i skład który nie spowoduje stwardnienia tudziez zmiękczenia usczelnien silnikowych, zwlaszcza w tych starszych samochodach.
Nowe ACEA jasno pisze co powinien spełniac olej wg. danej normy np. A3/B3/B4.
I tak idąc co z tego jak wlejemy 100% syntetyka w ktorym producenci z oszczędzili juz na dobrych dodatkach, jak za jakiś czas silnik zacznie nam sie pocić, co czesto jest konsekwencją tego iż:
Olej zareagował na uszczelnienia silnika w ten sposób że wszelkie uszczelniacze stwardniały, straciły swą elastyczność w starej jednostce (słabe oleje oparte na bazie PAO, bez solidnych dodaków i bez domieszki estrowej), albo zmiękły tak bardzo że nie trzymają w ryzach danego uszczelnienia, a niekiedy nawet zaczynają takie uszczelnienia żelować a wtedy to już jest lipa (przypadłosc słabych olejów estrowych).
Teraz robi się uszczelnienia z innych materiałów niz dawniej,czesto dostosowane do wymagan producentów i zalecanych olejów.
Zgłębiając arkany norm i atrybutów danego oleju czesto może przynieśc zaskakujace efekty, bo o ile ACEA mamy na tacy podobnie jak API czy GF-3/4.to popularne arobaty konstruktorskie juz nie no ale tak z wierzchu, na szybko...
Obecnie ACEA stawia takie wymagania dla popularnego oleju A3/B3/B4:
http://www.acea.be/images/uploads/files/20090105_081211_ACEA_Oil_Sequences_Final.pdf
Tu jest napisane wszystko czarno na białym, min. liczba TBN, Noack, HTHS, i inne ważne parametry.
Notabene Mobil S 10W-40 ma TBN 6.4 więc A3/B3 jakoś się gryzie no ale ....
Idzmy dalej..
Tu macie ACEA z 2004r., starszą wersje od obecnej:
http://www.acea.be/images/uploads/pub/ACEA2004_rev%20Sep05.pdf
Przykladowy olej:
http://valvolineeurope.com/UploadedFiles/1915.pdf
Zobaczcie na TBN czy się zgadza.
Noack:
http://valvolineeurope.com/UploadedFiles/1897.pdf
http://valvolineeurope.com/UploadedFiles/1902.pdf
13.6 no ale to ACEA z 2002r...
Więc spełnia ACEA sprzed 8 lat bo wtedy wymogiem było ..15.
Tak można podawać wiele ciekawych przykładów a wszelki wybór wymage pewnej rozwagi w mojej ocenie, a że ja lubie miec wszystko na tacy więc ...:-)
pozdrawiam wszystkich.
Witam,
Czy coś takiego: MOBIL MOBILUBE HD-A 85W-90 mogę wlać do skrzyni ?
jezeli masz to wlac do skrzyni w samochodzie marki honda to zdecydowanie NIE! do hondowskich skrzyn tylko oryginalny MTF z aso hondy w cenie od 65 do 80zl za litr
Kiedyś na forum pisałem czym jest MTF i gdzie go kupić poza ASO, ale już sam zapomniałem, trzeba by poszukać :/ Gdzieś szukałem i znalazłem za połowę ceny, na pewno ten sam olej.
skolopendra
29-04-10, 16:56
Kiedyś na forum pisałem czym jest MTF
a czym jest? jeśli wiedzieć można
W sensie takim, że jakim innym olejem jest :D Oj już się mnie nie czepiaj. Muszę tego poszukać.
EDIT: nie mogę znaleźć, dawałem nawet linka do tego...
Wiadomo na pewno, że MTF robi firma Idemitsu.
Polecam ten temat, gdzie jest mowa o tym, jak to wygląda w Stanach - ludziska piszą, jakie oleje są LEPSZE od MTF Hondy... A u nas MTF to rarytas i w szarej rzeywistości stosuje się "zamienniki", bo jest strasznie drogi.
Ale co się dziwić, jak u nas litr MTF Hondy kosztuje ok. 65 zł, a w Stanach 2,5 $ !!!
http://www.allegro.pl/item958133775_958133775.html - Amsoil MTF za 45zł. Aukcja zakończona, ale jest nadzieja... Można pisać do sprzedawcy.
co powiecie o castrolu highmilage 15w40 niby specjalnie opracowany do silników z wysokim przebiegiem? myśle tu o d14a4 177tys i bierze ~400ml castrola magnateca na 1000
skolopendra
02-05-10, 11:41
bierze ~400ml castrola magnateca na 1000
gęstość oleju nie jest lekarstwem
myśle tu o d14a4 177tys a to nie jest wysoki przebieg
oczywiście możesz próbować, lecz taka gęstość bardziej mu zaszkodzi niż pomoże
Oj już się mnie nie czepiaj. Muszę tego poszukać.
;)
to co byś proponował Skolopendra?
po lekturze tego topicu myślałem nad motulem 6100 15w50 ale może z tego co mówisz lepiej wziąć ten z + 10w40?
i do tego ewentualnie przepłukać enginecleanem motula? (z nadzieją że to pomoże w ograniczeniu brania oleju...?)
z drugiej strony ludzie mówią ze jak bierze to brać będzie i nic nie pomoże to wtedy może lepiej pozostać przy tym magnatecu 10w40 bo mam na niego fajną cenę (60zł/5l)
bede wdzięczny za argumenty za i przeciw, mam nadziej pomoże to mi w rozkminie:P
No to moze jakis olej z Mos2 brandu Fuchs , LM podobno w skrzyniach sprawdzają się rewelacyjnie, w silnikach również.
http://www.allegro.pl/item1013566317_olej_przekladniowy_mtf_94_texaco_2_ litry_taniej.html
czy jesli to wleje do szkrzyni to bedzie ok??
Unckle jak masz Castrola w dobrej cenie to nie wlewaj mineralnego. Z tym mineralnym to jest tak że on wcale nie zmniejsza zużycia tylko jest tańszy o syntetycznych i dlatego powstał głupi stereotyp że jak silnik bierze to się bierze minerał.
Co do dużego przebiegu to Ty masz 177 tysięcy a ja 313 tysięcy i nadal zalewam 10w40 Mobila :) Mój motor też bierze olej ale nigdy prze nigdy nie zaleje go mineralnym. W ofercie Motula też masz olej pół syntetyczny przeznaczony do dużego przelotu
skolopendra
03-05-10, 19:21
do szkrzyni to bedzie ok??
nie będzie
Unckle jak masz Castrola w dobrej cenie to nie wlewaj mineralnego. Z tym mineralnym to jest tak że on wcale nie zmniejsza zużycia tylko jest tańszy o syntetycznych i dlatego powstał głupi stereotyp że jak silnik bierze to się bierze minerał.
Co do dużego przebiegu to Ty masz 177 tysięcy a ja 313 tysięcy i nadal zalewam 10w40 Mobila :) Mój motor też bierze olej ale nigdy prze nigdy nie zaleje go mineralnym. W ofercie Motula też masz olej pół syntetyczny przeznaczony do dużego przelotu
tzn.który? bo ich na oczy nie widziałem a po parametrach cięzko
Tencio a to tak jak napisałem jest pół syntetyk ? Nie chcę jakiś farmazonów pierdzielić
tak jest kolego, 4100 to polsyntetyk
moja Hania ma przejechane 163 kkm i olej na jakim jeździ to mineralny castrol magnatec 15w40.tak ja kopiłem. niedługo wymiana oleju i mam pytanko. czy mogę zalać ja półsyntetykiem?? jeśli tak to jaki polecacie?
lej polsyntetyk. gdybys byl zainteresowany motulem, to zapraszam do siebie :)
skolopendra
07-05-10, 16:15
czy mogę zalać ja półsyntetykiem??
koniecznie
albo valvoline albo motul ;)
ja chce kupic olej bo b16a2 jaki bedzie valvoline dobry? vr1 racing 10w60?
skolopendra
11-05-10, 17:39
10w60?
był bym skłonny wlać 5w50
Rover Group
MTF-94; R380, PG1 & H gearbox approvals
Honda MTF-7289
:
Nie mam gdzie dostac MTF Honda,jak wleje 2litry
MTF-94 Land Rover to bedzie zle?
http://www.allegro.pl/item1006523716_land_rover_freelander_olej_mtf94_mt f_94_5litrow.html
Czy Motul AE 75W/80 / API GL-4/GL-5, MIL-l-2105D
http://www.allegro.pl/item1031614086_motul_motyl_gear_sae_75w_80_1l_hurt _gliwice_tanio.html
Dziekuje
motula sobie odpusc, bo to zupelnie inny parametr. najprosciej podjechac do aso hondy i tam kupic, a jak masz daleko, to np kolega jarusnet mial chyba w ofercie oryginalny mtf
skolopendra
13-05-10, 07:35
dostac MTF Honda,jak wleje 2litry
nie dawno czytałem że ten się nieźle sprawuje
http://www.allegro.pl/item1036949829_bmw_olej_do_skrzyni_mtf_lt_2_mtf_tl _1.html
prosze bardzo kolega emg ma na sprzedaz za 55zl litrowki mtf'u
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=77365
polecam go, solidna firma :)
Hej. Moja Hanka 1.3 ma przejechane 240tys km zalana Jest olejem 15w40 mobil1
Jaki olej będzie najlepszym wyborem dla niej?
Oleju nie bierze
ubywa ci cos tego minerala? jezeli tak, to motul 15w50 4100, jezeli nie to 6100+ 10w40. jak zwykle zapraszam do siebie, gdybys akurat sie zdecydowal na produkty motula
skolopendra
15-05-10, 15:51
aki olej będzie najlepszym wyborem dla niej?
półsyntetyk
Skolopendra, a skąd to info o oleju BMW? Może warto poszukać info czy to oby nie tan sam olej.
skolopendra
19-05-10, 16:08
ktoś u nas na forum pisał o tym.nie wiem czy nie lcfr
teatr studio
19-05-10, 19:24
a co myslicie o oleju 10w60 castroll sport??
Do jakich celów? Do jazdy na co dzień? Bez sensu.
skolopendra
20-05-10, 07:36
10w60 castroll sport??
na lato jest ok
na lato to tez przerost formy nad trescia, jezeli auto ma sluzyc do normalnej jazdy
teatr studio
20-05-10, 20:06
no do codziennej jazdy ale ciagle krece do odcinki i latam w trasy to mysle ze tam to temperatura to wysoka sie robi,, i nie wiem czy zainwestowac w tego castrolla czy dalej na mobilu jezdzic.
Może ktoś będzie zainteresowany takim testem olei...
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
Stary ten test, nawet bardzo ;) typowe badanie na falexie, pokazuje własności anti-wear i EP oleju w temp. otoczenia, czyli coś w rodzaju ochrony w czasie rozruchu zimnego silnika i tyle. W tym teście zwykle pierwsze będą oleje z dodatkiem MoS2, potem z MDDP i dalej z klasycznym ZDDP - to tak ogólnie. Procedura jest bardzo ścisła i łatwo o błędy w badaniu. Całkiem podobnie będzie w próbach na aparacie czterokulowym (four-ball test). Oczywiście przekłada się to w pewien sposób na ochronę w wysokich temp. ale równie ważny jest tu też HTHS, co razem daje jako taki obraz jak olej będzie chronił silnik przy wysokich obciążeniach termicznych.
10w60 zalałbym gdyby przeciętna temperatura oleju w misce wynosiła tak 120-130 st.C, a to raczej ciężko osiągnąć seryjnym autem na ulicy. Inna sprawa to że większość olejów o tej lepkości nie jest pomyślana do codziennej eksploatacji przez 10-15 tys.km (duża zawartość polimerów). Taki olej dłużej się rozgrzewa, niedogrzany przy 40 st.C w misce ma lepkość średnio dwa razy większą od przeciętnego 10w40, porażka na krótkie trasy nawet upalnym latem. Jak to mówią, wszystko ma swoje zady i walety ;)
skolopendra
21-05-10, 07:59
porażka na krótkie trasy nawet upalnym latem.
a zapowiadaj baardzo gorące lato :D
jednym słowem ja bym tej gęstości nie stosował .
jaki motul najlepiej lać jeśli chodzi o półsyntetyk?? przebieg:165K, styl jazdy raczej spokojny,czasami a nawet rzadko używam czerwonej skali na obrotku:)
6100 synergie+ 10w40 , mam na stanie :)
Ostatnio koega przesłał mi swoja opinie po wymianie oleju w swoim aerobacku 1.8 VTI...
Nie sadziłem że bedzie taka przepaść po zlaniu castrola 5W/40 ale jak widac to nie odosobniony przypadek ...
http://forum.corollaclub.org/viewtopic.php?p=468545#468545
Z bardziej dostepnych obok motula równiez Millers zbiera pochlebne opinie
Mój silnik został zalany 3,5tys temu Motulem 6100 synergie+
Już jest czarny, "galaretowaty". Wraz z mechanikiem postanowiliśmy, że trzeba oczyścić ten silnik (D14A4)
Silnik nie będzie płukany specyfikami co rozpuszczają nagar a częstymi zmianami oleju.
Co byście polecili taniego (półsyntetyk) na czym mógłbym pojeździć i żeby był w miarę ok, nie chce też lać ścierwa co bardziej zaszkodzi niż pomoże? Będą 2-3 zmiany oleju po 2-3 tys. km aby oczyścić silnik z całego syfu.
Lotos Syntetic 5w40, serio :)
TBN 10,2 mg KOH/g, jak dobrze poszukasz to znajdziesz go za niecałe 90 pln / 4l.
skolopendra
06-06-10, 10:49
2-3 zmiany oleju po 2-3 tys. km aby oczyścić silnik z całego syfu.
to chyba kiepski sposób
nie lepiej zrobić płukankę ? http://www.allegro.pl/item1049527623_plukanka_do_silnika_450ml.html
lub podobne
to chyba kiepski sposób
nie lepiej zrobić płukankę ? http://www.allegro.pl/item1049527623_plukanka_do_silnika_450ml.html
lub podobne
Polecony przez dobrego mechanika, powiedział ze nie ma co ryzykować. Jeżeli stary olej był długo niezmieniany, jest pełno nagaru to płukanka może rozszczelnić silnik / zapchać magistralę olejowa.
Chciałem zrobić płukankę, wiem że to dobry sposób, ale jednak nie we wszystkich przypadkach.
Olej też ma właściwości rozpuszczające nagar / czyszczące więc częstsze zmiany powinny oczyścić motor.
Będziesz miał ten sam efekt tylko kilkukrotnie drożej Cię to wyniesie, ale jak uważasz. Bzdury o rozszczelnianiu i zapychaniu magistrali możesz sobie włożyć między bajki w przypadku markowych płukanek, chyba że w nie wierzysz, w takim razie nawet nie próbuj płukać go olejem bo sie zatrze, zapcha, rozcieknie, rozpuści i wybuchnie na koniec :D
skolopendra
06-06-10, 18:04
Będziesz miał ten sam efekt tylko kilkukrotnie drożej Cię to wyniesie,
raczej kilkadziesiąt razy drożej
Takie przypadki zdarzają sie raz na 100 albo i więcej jednak nie można ich wykluczać.
dobra, tak więc co polecacie?
Liqui Moly engine flush
Motul Engine Clean
STP Engine Flush
Czy może jeszcze jakies inne?
STP chyba jako ostatnie w tej kolejce, ale zarówno LM i Motul to firmy godne polecenia.
Zastanawia mnie skąd masz taki gnój w silniku jak piszesz , na jakim oleju jeździło auto i co ile go zmieniano ?
Czy sprawdzaliście szczelność układu chlodzenia ??
Czy wlewana była jakaś "reperaturka" do silnika ?
STP chyba jako ostatnie w tej kolejce, ale zarówno LM i Motul to firmy godne polecenia.
Zastanawia mnie skąd masz taki gnój w silniku jak piszesz , na jakim oleju jeździło auto i co ile go zmieniano ?
Czy sprawdzaliście szczelność układu chlodzenia ??
Czy wlewana była jakaś "reperaturka" do silnika ?
mam auto od pół roku, poza tym skąd mam wiedzieć, czy ktos coś dolewał? Nikt i tak się nie przyzna.
Już po 2 tys nawet był czarny olej. Jak dla mnie to zalega tam full szlamu i podczas zlewania nie da się całego usunąć. Nie wiem czy nie będzie trzeba zajrzeć do miski olejowej i ewentualnie ją wyczyścić.
ogólnie auto chodzi super, jedzie jak trzeba itd, jedynie pełno brudu w środku, olej 2tys po wymianie już był prawie czarny (bardzo ciemny brąz). Trzeba coś z tym zrobić
Hm....czyli nadal nie wiemy na jakim oleju auto było jezdzone i na czym jeździ i czy układ chłodzenia jest sprawny.
nigdy nie mialem zadnej reklamacji na plukanke silnika, to tak BTW
Hm....czyli nadal nie wiemy na jakim oleju auto było jezdzone i na czym jeździ i czy układ chłodzenia jest sprawny.
Układ chłodzenia sprawny, na czym jeździło niestety nie wiem, wiem tylko że było to czarne (ciemniejsze od tego oleju co mam teraz w silniku ) i gęste podczas wylewania. A na czym jeździ to pisałem wcześniej Motul 6100 Synergie +
łojoj jak gęste to pewnie jakiś doktor,żeby się nie skończyło wymianą pierścionków
Dobra, zobaczymy. Przede mną płukanka i zmiany oleju. Za jakiś czas się przekonam czy wszystko jest ok i silnik był zaniedbany trochę czy co.
Poza tym ten silnik prędzej by zrobił wyjazd niż bym w nim robił remont...
Mimo takiego oleju silnik pracuje i spisuje się naprawdę dobrze, więc liczę na to, że czyszczenie pomoże zlikwidować ten szlam, brud itd
skolopendra
08-06-10, 07:13
Przede mną płukanka
jak by co to na mnie nie będzie ? ;)
teraz pytanie do TENCIO i nie tylko:
ostatnio zalałem Motula 6100 synergie+ i po tysiącu km (trasa-miasto-sportowa jazda) musiałem dolać jakieś 300ml może więcej...to normalne czy moja Hania za dużo łyka olej?? przebieg prawie 219tys
zlikwidować ten szlam, brud itd
Jeżeli olej wyglada podejrzanie gęsto to raczej nie próbował bym wlewać żadnego siuwaksu do płukania silnika bo będzie problem. Zlej ten zalej świeży i obserwuj co się z nim dzieje.
miles_m: a tego motula zalałeś po jakim oleju i ile tego poprzedniego brał silnik ?
miles_m: a tego motula zalałeś po jakim oleju i ile tego poprzedniego brał silnik ?
tez coś takiego....kupiłem ja w październiku od pierwszego właściciela(ok. 45lat i jeździł nią 10lat) i od tamtego momentu zrobiłem prawie 6tys km...to przez 5tys km dolałem jakies 2-3l oleju LOTOS 10W40 teraz mam motula kupiłem bańke 4l to po zrobieniu tysiąca musiałem dolać reszte co miałem w bańce...boje się o ten silnik :( że jest ostro skatowany :( :eek:
miles_m: a tego motula zalałeś po jakim oleju i ile tego poprzedniego brał silnik ?
Nic nie brał - tak mówili, a jaki był zalany to piszę już 3 raz - NIE WIEM. Silnik nie myty i żadnych wycieków nie było ( sprawdzane w serwisie )
Motula też nie bierze ani kropli mimo dość częstego pałowania.
Hmmm, a może dość gęsty bo nie był rozgrzewany zbyt długo przed spuszczaniem. 1 może 2 min chodził przed zmiana oleju - tylko tyle by się przejechać 10metrów i wjechać na podnośnik.
jeszcze z 1 tys. przejeżdże i zaleje nowym olejem. zobaczymy czy to coś da.
Da radę odkręcić miskę olejową, oczyścić ją ze szlamu i potem przykręcić na tej samej uszczelce? Uszczelka to jednorazówka czy nie?
Da radę odkręcić miskę olejową, oczyścić ją ze szlamu i potem przykręcić na tej samej uszczelce? Uszczelka to jednorazówka czy nie? Jak nie masz kasy to nie odkręcaj a jak masz to kup uszczelkę bo przykręcając na starą będzie się lało ew. możesz dać troche silikonu to wtedy nie będzie się lało tylko pociło :D
Musze to przemyśleć bo ten silnik ma mi jeszcze na rok wystarczyć...
jak zalewac nowym olejem to by sie przydało miche wyczyścić z tego syfu by nowy nie zrobił się znowu czarny po chwili
Tak więc jak będziesz śmigał tym rok to zainwestuj w uszczelkę, nie koniecznie oem. Pamiętaj że nie na wszystkim można oszczędzić i zanidbanie uszczelnienia miski możesz odczuć przy dolewkach. Zrób raz a porządnie.
Budzik a co powiesz o moim przypadku??? strona wcześniej :P
Budzik a co powiesz o moim przypadku??? strona wcześniej :P
Jakieś wycieki ? Zapewne jeździsz dynamicznie więc zerowego zużycia nie będziesz miał. Moja maszyna ma już 315 tysięcy i dolewam coś koło 0,5 litra na tysiąc. Radzę Ci rano uzupełnić poziom oleju na max i równym tysiącu sprawdzić jeszcze raz i ew. dolać sprawdzając ile wlałeś. Nie ma panikować zanim się nie jest czegoś pewnym.
był wyciek wcześniej...pomiędzy skrzynią a silnikiem uszczelniacz był walnięty :/ ale jak mówisz ze dolewasz 0.5l na 1000km to już inaczej na to patrze :)
Panowie pytanie . Od zawsze zalewam mobil1 5w50. Jak wiadomo jest w opakowaniach 4 litrowych .Do hanek wchodzi okolo 3l w zwiazku z tym po 3wymianach ( pierwsza 3 lata temu) zostały mi 3 butle z litrem kazda. Czy na zblizajaca sie wymiane moge zmieszac te resztki i wlac do silnika - unikne kupna kolejnego opakowania. Czy 3 letni olej nie bedzie za stary????
pozdrawiam
Ten szlam na pewno nie jest wina motula, lub lotosa, silnik równiez wolny od wad typu sludge .
Co moglo to spowodować, cięzko ocenić moze olej był wymieniany raz na 2-3 lata, w kazdym razie ktos ewidentnie zaniedbał jednostkę.
MIske trzeba zrzucić, przed tym płukanka, nowy minerał 500km i wyczyszczenie wszystkiego z miski, a i warto zrzucic obowiązkowo pokrywe glowicy aby zobaczyc jak wałki wyglądają...
karas:jesli butelki nie miałes otwartej to mozesz wlać, jesli butelke miałes nieszczelna to nie
chwila...czyli to jest normalne ze moja hanka bierze tyle oleju??
takie zużycia oleju są powszechnie spotykane na forum ale żeby nazwać to normalnym zużyciem to się nie pokusze :)
skolopendra
10-06-10, 19:39
czyli to jest normalne ze moja hanka bierze tyle oleju??
w d serii nie jest to normalne w b prędzej do zaakceptowania
chwila...czyli to jest normalne ze moja hanka bierze tyle oleju??
Proszę Ciebie nie panikuj :D Raz dolewam 0,5 litra a raz 0,7 to zależy w jaki sposób zapindalam do pracy.
Moze jestem staroswiecki, ale zeby dolewac 5l oleju miedzy wymianami??
to nie jest dolewanie tylko wymiana na bieżąco:rolleyes:
wymieniam olej co około 6 tysięcy +/- 200 km. Napisałem 0,5 litra i jest to maksymalne zużycie jakie odnotowałem, dodam że mam wyciek z pod misy.
Silnik ma 315 tysięcy przelotu więc nie zanosi się na remont filtr Bosch-a kosztuje mnie 10 zł natomiast olej 10w40 mam za darmo więc nic nie tracę natomiast silnik zyskuje bo ma na bieżąco wymiany oleju.
Staroświecki nie jesteś tylko jeśli chodzi o zużycie oleju to każdemu się to kojarzy z dodatkowymi kosztami. Może zużycie by zmalało gdybym zalał Motula ale poco przepłacać ....
oj Budzik jak odbiore hanke wpadne do Ciebie pogadać i mi powiesz co mój silnik jest wart ;)
elo. zastanawiam sie nad kupnem fltra oleju, który bedzie lepszy hamp czy oem honda? ponoć hamp ma zawór zwrotny i zwiększa ciśnienie oleju?
skolopendra
13-06-10, 09:51
czy oem honda?
ja zawsze daje oem
BTW , moje b18c6 ma juz na dotarciu zrobione 1200km , pierwsze 500,bez przekraczania 3500rmp, kolejne 500 jezdzone do 5000rmp, ostatnie 200km juz wysoko, ale bez gwaltownego deptania w podloge, w tym czasie dwie zmiany oleju ( obie 15w40 mineral) , jak na razie zero poboru. jutro zalewam syntetyk 5w40 i koncze docieranie juz na wysokich obrotach :)
p.s
srednie spalanie z docierania to 8l/100km
Witam szanownych :)
Posiadam EG3 D13B2 z 95r Na liczniku ma ponad 220 tyś .Zmieniłem rozrząd i teraz chciałbym wymienić olej .Problem jest w tym iz poprzedni właściciel nie wie albo nie chce widzieć na jakim oleju jeździła.
Nie chcę oszczędzać na "serduszku " a dodam że jest suchy nie widziałem żadnych wycieków pomimo eksploatacji Nie zagazowane :)
Co Polecacie ???
Pozdrawiam :)
motul 6100+ 10w40. mam na stanie caly czas. zapraszam :)
skolopendra
15-06-10, 07:20
motul 6100+ 10w40. mam na stanie caly czas. zapraszam :)
a samą naklejkę można :p
Tencio Cos ta twoja oferta jest niekoniecznie dostepna:) aktualizacj linku by sie przydała - tak poza tematem :):cool:
Tencio Cos ta twoja oferta jest niekoniecznie dostepna:) aktualizacj linku by sie przydała - tak poza tematem :):cool:
płosze bałdzo :)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=1036533#post1036533
jaki olej do Hondy JAZZ przebieg 60tyś jaki byl w orginale
Tencio jaki olej to mojego D14A8 :P 90KM 2000r około 170tys.km przebiegu cale swoje dotychczasowe zycie na Castrol GTX protection 10W40 nie bierze praktycznie ani kropli bynajmniej ja nie zauważylem, jazda normalna po miescie z elementami dosc szybkiej jazdy :). Potrzebuje olej na wymiane bo tydzien temu kupilem hanie wiec nie wiem ile ma przejechane na tym co jest aktualnie:) zakładam ze odpowiedź bedzie
motul 6100 synergie+ 10w40 polsyntetyk ale zawsze warto zapytac specjaliste:)
jaki olej do Hondy JAZZ przebieg 60tyś jaki byl w orginale
podaj silnik, ale zalecany jest 5w30, 5w40 rowniez sie bedzie nadawal. jaki rok auta? pytam ze wzgledu na norme euro.
Tencio jaki olej to mojego D14A8 :P 90KM 2000r około 170tys.km przebiegu cale swoje dotychczasowe zycie na Castrol GTX protection 10W40 nie bierze praktycznie ani kropli bynajmniej ja nie zauważylem, jazda normalna po miescie z elementami dosc szybkiej jazdy :). Potrzebuje olej na wymiane bo tydzien temu kupilem hanie wiec nie wiem ile ma przejechane na tym co jest aktualnie:) zakładam ze odpowiedź bedzie
motul 6100 synergie+ 10w40 polsyntetyk ale zawsze warto zapytac specjaliste:)
tak jest, 6100+ 10w40 , mozna jeszcze pokusic sie o plukanke silnika.
pozdro i ewentualnie zapraszam do zakupow :)
dzieki TEncio i napewno na zakupy udam sie do ciebie :P a co do plukanki to sie pomyśli :)
pytanie głównie do tencia i innych użytkowników, którzy robili płukankę ;)
pacjent ek3 ferio '96 przelot 180 000km, apetyt na oliwę jakieś 2litry na 10kkm. Czy stosując płukankę silnika nie rozszczelni się i nie zacznie brać więcej oliwy? Bo planuję zalać motula(oczywiście od Ciebie ;) ) 6100 10w40 + płukankę, chyba że polecasz co innego. Odkąd jest w PL czyli od stycznia2007 lana mobilem 1 10w40
pozdrawiam
to nie jest agresywny srodek dla uszczelnien silnika. kolejny raz daje przyklad mojego jazza z 1984 roku, auto jezdzilo na minerlanym, po plukaniu nastapila zmiana na polsyntetyk, najpierw 15w50, teraz juz 10w40. pokonane przeszlo 50tys km, zero wycieku, zero poboru oleju
cosmonauth
21-06-10, 22:41
co do jakości olei w Polsce, powiem Wam jedno, oleje grup Exxon Mobil, Castrol, Elf, Shell, sprzedawane przez ich Polskie oddziały są rozlewane w Polskich trzech rozlewniach, gdzie dochodzi do zabiegów, które mają na celu zwiększyć ilość oleju "nie" pogarszając ich jakości (jednym słowem są chrzczone) i jako pracownik firmy motoryzacyjnej polecam Wam oleje niszowych producentów takich właśnie jak Motul, Agip, Millers
Ja bym rozważył zakup oleju z Fuchs-a CFE 10W-40, na pewno nie da mu rady nawet extremalne traktowanie.
Rozgrzewanie silnika i pełne obroty - nawet przy ciagłej pracy na pełnych obrotach i temperaturze oleju w misce olejowej rzedu +165oC !!!, TITAN CFE MC SAE 10W-40 gwarantuje niezawodne zabezpieczenie przed zużyciem sciernym.
Jestem pewien że nauczony doświadczeniem olej ten zatrzyma pobór oleju w jednostkach w których notuje się zużycie ok.0.4L/1000km lub wieksze do poboru praktycznie niezauwazalnego:-)
Ja bym to zalał, olej z Gliwic doskonały środek.
Mam mozliwość załatwić bezpośrednio z fabryki w cenie hurtowej jakby ktoś był chętny to chętnie zapodam ten naprawdę doskonały olej a i cena nie jest wyższa niż średniej i wyzszej jakości markowe oleje klasy 10/40.
skolopendra
25-06-10, 16:18
http://www.allegro.pl/item1093728439_beczka_205_litr_fuchs_titan_truck_1 5_40.html
:D
http://www.allegro.pl/item1093728439_beczka_205_litr_fuchs_titan_truck_1 5_40.html
:D
Po co podajesz link do jakiejś aukcji z olejami mineralnymi ?
co do jakości olei w Polsce, powiem Wam jedno, oleje grup Exxon Mobil, Castrol, Elf, Shell, sprzedawane przez ich Polskie oddziały są rozlewane w Polskich trzech rozlewniach, gdzie dochodzi do zabiegów, które mają na celu zwiększyć ilość oleju "nie" pogarszając ich jakości (jednym słowem są chrzczone) i jako pracownik firmy motoryzacyjnej polecam Wam oleje niszowych producentów takich właśnie jak Motul, Agip, Millers
Kolego a skad te rewelacje, brzmia bardzo interesująco, masz jakies dowody że to nie jakis stek bzdur co piszesz ?
Może napisz gdzie blenduja w taki sposób ?
Przecież sa ściśle nadzorowane linie w blendowniach
Co do przedstawionych producentów nie mam cienia wątpliwości co do jakości ...
skolopendra
28-06-10, 12:36
Po co podajesz link do jakiejś aukcji z olejami mineralnymi ?
coś taki ciekaw
toż to temat o olejach :cool:
Dobra cena za tego Fuchsa, 5zł/l... może warto kupić na dolewki jak komuś bierze olej :D
MoS2 fajna sprawa ale ten Titan CFE jest na bazie HC czyli ogólnie mówiąc "półsyntetycznej" także taki hard core'owy to on nie jest ale na pewno ma wybitne właściwości przeciwzużyciowe i zmniejszające tarcie, to go wyróżnia. Co do zużycia oleju to nie liczyłbym na cuda, jeśli baza jest mocna, odparowalność mała, to i ubytki będą mniejsze ale bez rewolucji, bo jak motorownia ma już z górki to nawet woda święcona nie pomoże :D
olej w d14a4 lepiej mieć na połowie miarki czy na górnej kropce????????????????
miedzy górna a dolna ma byc, ale pytanie.
ale wiesz lepiej mieć pół czy max pytam się bo mi ost mrugnie kontrolka od oleju przy starcie gaśnie i mrugnie jeszcze sek potem wiec myślałem ze poziom równo z górną kropką jest niewskazany i już sygnalizuje ale teraz też po spuszczeniu do połowy mrugnie czasem
jezeli auto ma tendencje do brania , to lepiej miec od pol wzwyz
skolopendra
02-07-10, 08:17
ale wiesz lepiej mieć pół czy max pytam się bo mi ost mrugnie kontrolka od oleju przy starcie gaśnie i mrugnie jeszcze sek potem wiec myślałem ze poziom równo z górną kropką jest niewskazany i już sygnalizuje ale teraz też po spuszczeniu do połowy mrugnie czasem
to nie wina poziomu oleju
Witam, jaki olej do EJ 6 D16 Y7 proponujecie....Motul?pzdr.
skolopendra
21-07-10, 20:06
Witam, jaki olej do EJ 6 D16 Y7 proponujecie....Motul?pzdr.
odpowiedz nie raz padła, w tym i nie tylko temacie :cool:
szukaj
Podobno Lotos jest dobrej jakości
pisałem w tym temacie juz jaki olej do mojej Hanki lecz nic nie zmienialem bo czekala mnie wymiana UPG, zostala wymieniona i teraz czeka mnie wymiana oleju Hania ma za soba juz 247tys jest zalana mineralem mobil1 15w40 oleju nie brala przed wymiana uszczelki i pytam raz jeszcze czym ja zalac? i jaki filtr oleju kupic?:)
Silnik D13B2
pisałem w tym temacie juz jaki olej do mojej Hanki lecz nic nie zmienialem bo czekala mnie wymiana UPG, zostala wymieniona i teraz czeka mnie wymiana oleju Hania ma za soba juz 247tys jest zalana mineralem mobil1 15w40 oleju nie brala przed wymiana uszczelki i pytam raz jeszcze czym ja zalac? i jaki filtr oleju kupic?:)
Silnik D13B2
Jeżeli jesteś pewien że nie masz wycieków i nie pali oleju to zalej 10w40. Filtr kup jakiejś znanej firmy lecz nie koniecznie Filtron. Obecnie mam jakiś Made in Japan ale wcześniej zawsze stosowałem Bosch.
Motul ma w Swojej ofercie olej 10w40 do silników ze sporym przebiegiem może za takim się rozejrzyj :)
witam.Dordzcie mi jaki olej lac do b18c4.Teraz mialem zalany motula 8100 xcess.Silnik ma przejechane po remoncie 8tys.Pobor oleju ok 0,5litra na 8tys km w iwekszosci przy pałowaniu.Co teraz zalac???Moze motul 300V competion czy Vavoline vr1??
zostan przy 8100 x-cess, to dobry olej , a pobor 0.5 l na 8000km, to praktycznie nic w tym silniku.
pisałem w tym temacie juz jaki olej do mojej Hanki lecz nic nie zmienialem bo czekala mnie wymiana UPG, zostala wymieniona i teraz czeka mnie wymiana oleju Hania ma za soba juz 247tys jest zalana mineralem mobil1 15w40 oleju nie brala przed wymiana uszczelki i pytam raz jeszcze czym ja zalac? i jaki filtr oleju kupic?:)
Silnik D13B2
spokojnie zalej go polsyntetykiem, jezeli bylbys zainteresowany motulem, to proponuje motula 6100+ 10w40, mam go w ciaglym dostepie, lacznie z filtrami oleju :)
Witam
Krótki opis: d14z2 nalatane 120tys, od dwie ostatnie wymiany co 10tys xcess 5w40, latane do odciny hehe... pobor ok 0.5l dolewane po 8tys.
Teraz pytanie: warto na milera zmienic?? chodzi mi głównie o warunki zimowe, czy nie bedzie lepszy??
a co ci nie pasuje w motulu, ze chcesz zmieniac?
a co ci nie pasuje w motulu, ze chcesz zmieniac?
Własnie to dobry olej choć mniej odporny na dłuzsze przebiegi od syntetyka opartego na bazach PAO, dlatego lepiej załozyć max. 8000km przy ostrzejszej eksploatacji na tym oleju i powinno byc OK, na dłuzsze przebiegi juz dobre PAO z solidnymi dodatkami
chodzi mi o eksploatacje w zimie, na wyrost to troche ale wole juz teraz to zaplanowac :)
jak zimą ma się miler do motula??
wg mnie duze przebiegi miedzy wymianami to liczac od 15.000km wzwyz, do tej granicy kazdy syntetyk powinien spelniac swoja role, oczywiscie mowimy tu o autach do jazdy codzinnej, a nie katowanych w sporcie. ja zawsze sugeruje wymiane oleju przy 10.000km przy zwyklej eksploatacji, lub 8000km przy jezdzie miejskiej i dynamicznej. choc szczerze, to te 10.000 na syntetyku np 8100 x-cess to naprawde jest zaden przebieg.
chodzi mi o eksploatacje w zimie, na wyrost to troche ale wole juz teraz to zaplanowac :)
jak zimą ma się miler do motula??
nie ma raczej opcji zebys odczul roznice zakladajac ze oba oleje beda mialy te same parametry np 5w40
wiem ze postow tutaj niemalo na ten temat, ale chcialbym sie dowiedziec co najlepiej dolac do castrola 15w40.. w zasadzie nie zostalo go zbyt duzo, wiec nie wiem czy dolewac czy wymienic zupelnie. samochod niedawno sprowadzony wlasnie na tym oleju. Model to civic 6 gen D14A3. przebieg ok. 220k .bylbym bardzo wdzieczny za sensowna krotka odpowiedz :D
ale to ty wymieniles olej, czy nadal jezdzisz na oleju ktory byl w silniku po kupnie i w dalszym ciagu nie zmieniamym?
caly czas jezdze na tym oleju... ;/ i dzisiaj zauwazylem ze troche go ubylo, a to nawet wiecej niz troche i jest ponizej poziomu minimalnego..
bylbym zainteresowany po prostu tym jaki olej najlepiej dolac
Po kupnie auta pierwsze co to olej i filtry a nie jakieś dolewki. Nie jeździ się z tak niskim poziomem oleju !!!
wiem o tym doskonale dlatego samochod teraz stoi i czeka na wymiane wszystkich spraw eksploatachyjnych ktore nalezy zrobic, z rorzadem wlacznie. jednak nie o to pytam, tylko oto jaki olej wlac i mam nadzieje ze w koncu otrzymam odpowiedz... z gory dziekuje jesli ktos taki sie znajdzie
mozesz dolac dowolny mineral 15w40 , nawet najtanszy, skoro ma to byc tylko dorazna sprawa. ale pomysl potem o zmianie oleju na nowy. w razie czego zapraszam do siebie, dobierzemy cos z motula jak bedziesz chetny :)
Dzieki. I mysle ze niedlugo sie zglosze po jakis przyjemny olej. :)
oto jaki olej wlac i mam nadzieje ze w koncu otrzymam odpowiedz... z gory dziekuje jesli ktos taki sie znajdzie
Odpowiedziałeś sobie sam w pierwszym poście odnośnie oleju. Proponuje troszkę samodzielności
Motul 4100 Power 15w50 5L jeździ ktoś? bo ja obecnie jeżdżę na 6100 ale trochę mi go bierze i silnik chodzi dość głośno...szczególnie przy rozruchu olej potrzebuje dość sporo żeby wypełnić klawiaturę...pierwszy raz się z czymś takim spotykam w Hance a miałem już ich kilka...
Na 15W teoretycznie będzie jeszcze gorzej przy rozruchu niż na 10W...
Dla mnie motul 6100 15W50 okazał się błogosławieństwem:) warto też zaznaczyć że jest to olej półsyntetyczny!!! a nie mineralny...
W sumie na motulu 6100 10w40 rano miałem klekotanie w klawiaturze przesz 5sek a potem cichło ale silnik chodził mimo to dość głośno. Teraz chodzi dużo ciszej a rannego klekotania niema.
Tak wiec polecam dla silników z przebiegiem powyżej 200tyś nawet jeśli były wymieniane pierścionki, motula 6100 ewentualnie 300V 15w50...Bo moim zdaniem Warto!
Motul 4100 Power 15w50 5L jeździ ktoś? bo ja obecnie jeżdżę na 6100 ale trochę mi go bierze i silnik chodzi dość głośno...szczególnie przy rozruchu olej potrzebuje dość sporo żeby wypełnić klawiaturę...pierwszy raz się z czymś takim spotykam w Hance a miałem już ich kilka...
Ja jeżdżę. Silniczek mi oleju trochę bierze, coś tam kopcił, bo był wlany jakiś ściek jak kupiłem Castrol cośtam... Zalałem 4100 Power i wszystko jest pięknie. Nic mi nigdy nie klekotało, na zimnym ani na ciepłym, ani przy niskich temperaturach na dworze, ani przy wysokich. 105 zł. płaciłem za 5 litrów w Łodzi.
Mam zamiar tak jeździć, aż coś nie wymyślę z silnikiem, tragedii jeszcze nie ma, ale pierścienie i uszczelniacze jak wymienię, to będzie coś z 10 na początku a nie 15 :) Ludzie mówią, że po co, że niewarto ale ja jeżdżę. litr tego Motula 30 zł. płacę, a jakieś mobile srile są po 20 zł. więc raz na hohoho czasu to ta dyszka mnie nie zbawia :)
Panowie mam pytanko apropo oleji lotos, użytkował ktoś ? jakie wrażenia ? dokładnie chodzi mi o 10W40
Używałem, zapewniam Cię że są lepsze oleje od niego. Byle by nie byly podrobione.
a co polecacie do silnika z 200 tyś km przebiegu ?
Valvoline Maxlife 10W40
Motul 15W50
...
skolopendra
14-09-10, 19:21
a co polecacie do silnika z 200 tyś km przebiegu ?
jak nie bierze oleju ,to pełny syntetyk
jak nie bierze oleju ,to pełny syntetyki jak czysty w środku.
no samochód nie dawno kupiłem, olej ciemny jak dupa diabła to trzeba wymienić. Ale chyba lepiej pół syntetyk ?
skolopendra
14-09-10, 20:21
no samochód nie dawno kupiłem, olej ciemny jak dupa diabła to trzeba wymienić. Ale chyba lepiej pół syntetyk ?
tak ,możesz teraz wlać 10w i kontrolować jego stan
jak będzie ok ,to następna wymiana 5w
lecz nie jest to konieczny warunek .ale można :)
ok, wielkie dzięki za porady !! :)
na pierwsza wymiane wlej 10w40 polsyntetyk, przy tym oleju tez mozna bezie pozostac. gdybys byl zainteresowany produktem motula to zapraszam do siebie :)
Yotomeczek86
15-09-10, 09:48
TENCIO może byś mi powiedział jakim olejem najlepiej teraz mój silnik zalać jak łyka tak 300ml na 1 tyś kilometrów. Obecnie mam Motul 6100 10W40.
Mam pytanie ponieważ nadal nie wiem jaki mam zalany w silniku olej i podjechałem do mechanika mojego kolegi który po otworzeniu korka od oleju, oblukaniu przez tą dziure stwierdził że jest to mineralny i żebym nie lał żadnego syntetyka. I tu nasuwa mi sie myśl, czy koleś podał odpowiedź bezpieczną dla siebie bo wiadomo że można zalać mineralny jeżeli w silniku jest syntetyk ale nie odwrotnie, czy rzeczywiście mozna rozpoznać olej który jest zalany w silniku ?
skolopendra
23-09-10, 14:30
czy rzeczywiście mozna rozpoznać olej który jest zalany w silniku ?
nie
lej pół syntetyk
nie da rady stwoiedzic w ten sposob opisany przez ciebie jaki olej jest w silniku :)
Mam pytanko, czy ten filtr będzie ok do civica http://moto.allegro.pl/filtr-oleju-honda-hyundai-kia-mazda-rover-warszawa-i1242101512.html ??
Może głupie pytanie ale chciałbym się upewnić bo będę brał od nich olej to od razu wziąłbym też filtr ...
skolopendra
30-09-10, 16:15
wygląda że podejdzie ten filtr
dzięki, dzięki, Jutro zamierzam się zabrać za wymiane oleju, macie może jakieś rady co robić podczas wymiany ? może jakieś cenne wskazówki czy zwrócić na coś uwage ? Ojciec mi mówił że warto po zlaniu oleju zamknąć zaworek na dole i nalać litr czystego oleju i na jakieś 3 min włączyć silnik żeby czystym olejem spłukać syf i następnie to też spuścić i dopiero zmienić filtr i zalać nowy olej. co Wy na taką technikę ?
skolopendra
30-09-10, 18:34
1l na zapalonym silniku wydaję się być ciut za mało :rolleyes:
z ile trzeba by było podlać na oczyszczenie o ile w ogóle warto ? orientujesz się może ile do tego mojego silniczka wchodzi oleju ?
takie płukanie nie ma sensu. jezeli sam robisz wymiane to najlepiej bedzie jak przy spuszczaniu oleju pozwolisz mu spłynac do ostatniej kropli czyli zostawić na klika godzin niech sie wykapie. Są tez płukanki do silnika takie jak motul engine clean ale one w sumie nie wiele dają, a najlepiej czyszczą silnik oleje syntetyczne.
jezeli olej całkiem spłynie to wchodzi jakieś 3,2l
dzięki za rady !! dam znać jutro jak mi poszło :P
teorie o kreceniu pustego silnika , lub tak jak pisales o zalaniu 1l nowego oleju i zakreceniu silnuika to nic dobrego dla motorowni! nie zgodze sie rowniez ze stwierdzeniem ze plukanka silnika nieiwele daje. oczywiscie kazdy ma prawo do wlasnej opinii.
pozdrawiam
moje zdanie jest takie ze za płukanke trzeba liczyć ponad 60zł a za te 60 zł to kupie sobie 3 litry oleju pólsyntetycznego zaleje go powiedzmy na 100km spuszcze i on wtedy napewno lepiej mi wypłuka silnik niz płukanka zalana na 15min IMO.
Opisze dokładnie moje perypetie z zasyfionym silnikiem:
Po kupnie auta wiadomo zmieniłem od razu olej na nowy castrol 10w40 bo taki był lany wcześniej, ale po odebraniu auta od mechanika olej był od razu czarny (bardzo czarny) pojezdziłem na tym oleju jakieś 300km i po oczytaniu sie forum kupiłem płukanke motula. Pojechałem na warsztat kazałem mechanikom zrobić płukanke choć niechętnie do tego podchodzili, ale byłem nieugięty zrobili wszystko tak jak trzeba patrzyłem im na ręce i liczyłem minuty płukania i zlewania oleju. Po wszystkim zalałem silnik olejem motul 5w40 wszystko ładnie pięknie, weszło 3l. zajechałem do domu 15km i sprawdzam bagnet wszystko elegancko olej czyściutki i pachnący:P ale na drugi dzień rano otwieram maske i patrze na bagnet a tam olej czarny jak dupa diabła... i nic pojeździłem tak 2000 km i szarpnąłem sie na następną wymiane oleju na taki sam motul 5w40 i dopiero ta wymiana przyniosła rezultat co prawda olej nie jest jeszcze tak ładny jak w butelce ale jest juz wiele wiele lepiej.
Zawsze przy wymianie oleju coś tam starego w misce zostaje powiedzmy 100 - 200ml zalezy jak ktoś podchodzi do spuszczania, a wiadomo jak to w warsztatach robią... i ten olej co zostaje cos tam zawsze zabarwia stary.
Nie wiem jak u was ale mi przy wymianie wchodzi 3l oleju i jest na max na bagnecie wg manuala wchodzi 3.3 - 3.5?
@lar, jak chcesz się pobawić to na czas zlewania starego oleju spróbuj wjechać przodem np. na deski od kanału tak żeby był wyżej te kilka cm, wtedy silnik masz lekko pochylony w stronę korka w misce i powinno ściec nieco więcej starej oliwy. Przed zalaniem świeżej oczywiście spychasz auto z tych desek ;)
@lar, nic dziwnego, bo zostaje ci w silniku prawie 0.5l , skoro wlewasz tylko 3l przy wymianie. na 100% zaden polsyntetyk nie ma nawet w polowie takich wlasciwosci pluczacych jak engine clean
jak bym mial warunki zeby samemu zmienić olej to napewno bym dopilnowal zeby zeszło jak najwięcej a tak to w warsztatach sami wiecie jak wymieniają olej...
olej zmieniony, już się lekko zafarbował od resztek starego ale planuje za niedługi czas ponowną zmianę - zostało w końcu jeszcze 2 litry ;]
@lar, nic dziwnego, bo zostaje ci w silniku prawie 0.5l , skoro wlewasz tylko 3l przy wymianie. na 100% zaden polsyntetyk nie ma nawet w polowie takich wlasciwosci pluczacych jak engine clean
Tak-zdejmiesz pokrywe zaworów i odessiesz z glowicy (bedzie tego spokojnie ponad 0,1L). Z tym że w manuala aż tak pedantycznie do tego nie podchodzą i nie wymagaj aby w warsztacie sciągali Ci pokrywe zaworów i odciągali olej z pod walka rozrządu, który jakby nie bylo sie tam znajduje zawsze i nie splywa do miski przy wymianie oleju.
Takze zastanow sie co piszesz.
nie musze sie zastanawiac...nigdzie nie napisalem ze nalezy zdejmowac dekiel i wycierac silnik do sucha ze starego oleju. 0.5 przepracowanego oleju wystarczy by zmienic kolor nowego oleju z bursztynowego na ciemny, pozatym najgorszy sciek pozostaje na dnie miski olejowej i o to dokladnie mi chodzilo.
Sorki wielkie Tenciu, nie ten cytat wkleiłem :mad:
Moja wypowiedz skierowana była do uzytkowanika LAR
luzik, ja sie i tak nie spinam :)
zauważcie jeszcze ze zawsze jak sie zmienia olej to robi sie to od razu po zgaszeniu silnika a to oznacza ze część tego oleju została pobrana do smarowania i zanim spłynie w całości do miski to upłynie przynajmniej 30 minut i mamy następne 200ml albo nawet więcej oleju który nie zostanie spuszczony.
to samo tyczy sie zalewania oleju - machanik zalewa olej sprawdza bagnet jest prawie na max no to uruchamia silnik na kilkanaście sekund zeby filtr wciągnął i sprawdza bagnet i dolewa jeszcze z pół litra bo jest przy minimum. dolał sprawdza jast na max i po robocie, a ja rano sprawdzam i jest z pół cm ponad max na bagnecie i tak jest zawsze jak oddaje do wymiany u mechanika i to nie tego samego tylko za każdym razem inny. szlak mnie trafia...
Dobrze prawisz Lar :)
To prawda, dlatego warto samemu zmieniać olej, odczekać pewien okres czasu przed spuszczaniem oleju. A następnie nalać olej i powoli sprawdzać co pewien odstęp czasu jak już da rade w miarę spłynąć do miski. Wiadomo, że mechanicy nie mają czasu na takie rzeczy i robią to na szybko. Też miałem takie przypadki jak Ty i od 2 lat sam sobie i ojcu zmieniam olej.
Ja po odpaleniu silnika olej jest na minimum to dolewając pól litra nie ma mowy abyś przelał. Od minimum do maximum wchodzi litr.
Jak mechanik ma trochę oleju w głowie i nie sra na Swoją pracę to wie takie rzeczy i nie spierdzieli tego co zostało mu powierzone.
Zresztą panikujecie jak stare zgredy bo jak macie tą oliwę ponad max to wystarczy dwa dni ostro pojeździć i stan będzie jak ulał.
Stan silnika czy oleju ? ;p
Stan silnika czy oleju ? ;p
Oliwki of kors :)
używał ktoś z Was może amsoil 5w40?amerykański olej,bijący na głowę mobile czy castrole?
http://forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=22561
pod spodem jest strona z testami na you tube amsoil
Amsoila używają chłopaki do ścigów-wypowiadają się bardzo pozytywnie.
Masz skąd ściągnąć ten olej? Jaka cena?
Panowie jest takie pytanko, kilka dni temu w moim posiadaniu pojawiła civic VI gen 1,4 140 tyś przelotu sporwadzona z niemcowni. Chcę wymienić olej no, ale tak się składa że nie mam zielonego pojęcia na jakim jeździł poprzedni właściciel. Skoro moja wiedza na ten temat jest zerowa jaki najlepiej teraz olej zalać?
I ogólnie jakiej firmy stosunkowo tani olej nadaje się do hondy?
skolopendra
07-10-10, 09:10
jakiej firmy stosunkowo tani olej nadaje się do hondy?
motul 10w40
skolopendra
07-10-10, 16:14
do nabycia u mnie :)
chyba zacznę brać profity za rekomendacje :)
mam głupie pytanie,ale mające pewien sens.Czy wymieniając olej z filtrem lepiej używać maszyny opróżniającej olej w aucie przez miejsce,gdzie wchodzi bagnet do jego sprawdzania,czy lepiej powiedzieć mechanikowi,by spuścił olej odkręcając śrubę?w sumie jak mechanik uprze się na maszynę,to może trochę oleju zostawić w misce,bo wiadomo,żę nie zawsze wszystki olej się odeśsie i część starego może zostać?!Jak myślicie?:cool:
ciekawe,czy wymieniając olej samemu można coś zepsuć?no może poza gwintem do mocowania filtra?!a macie jakieś propozycje a propo dobrych filtrów oleju?
Kiedyś polecano mi filtry mana?
skolopendra
08-10-10, 11:35
olej samemu można coś zepsuć?
raczej nie
dobrych filtrów oleju?
każdy oprócz filtrona
lepiej Filtrona niż chinola za dyche ;) akurat budowa Filtrona do D-serii nie jest zła, widziałem duuużo gorsze szity, dyskutować można o jakości filtracji, jakieś tam standardy spełnia ale raczej daleko mu do czołówki ;) ze skuteczności membran przeciwzwrotnych też nie słynie (słynne mignięcie kontrolki po rozruchu) ale uwierzcie że są gorsze filtry :)
jeździł ktoś na czymś takim?
http://allegro.pl/item1227201513.html
zbliża się termin wymiany oleju w silniku. do tej pory lany był x-cess motula. zmieniła się jednak "charakterystyka jazdy" , tzn rano 4km do pracy, później powrót. czyli krótkie odcinki na których auto tak naprawde do końca się nie zagrzeje... na dodatek zima idzie... chodzi mi o jak najlepszą ochronę silnika w tych warunkach. zostać przy tym syntetyku czy zmieniać?? może jakieś dodatki??
pozdrawiam
skolopendra
09-10-10, 19:51
zostać przy tym syntetyku
tak
jeździł ktoś na czymś takim?
http://allegro.pl/item1227201513.html
Tak i nie dodaje to koni. Koledzy też nie będą w stanie podziwiać bo nie widać tego po otwarciu maski...a szkoda :)
zbliża się termin wymiany oleju w silniku. do tej pory lany był x-cess motula. zmieniła się jednak "charakterystyka jazdy" , tzn rano 4km do pracy, później powrót. czyli krótkie odcinki na których auto tak naprawde do końca się nie zagrzeje... na dodatek zima idzie... chodzi mi o jak najlepszą ochronę silnika w tych warunkach. zostać przy tym syntetyku czy zmieniać?? może jakieś dodatki??
pozdrawiam
5w40 to optimum , rowniez w warunkach zimowych
słyszał ktoś o przejściu z 10w40(połówka) na 10W60(pełny)?? Klasa lepkości jest ta sama, więc chyba nieszkodliwe dla motoru. Jest sens robić taką zmianę?
10w60 stawia bardzo duże opory i nadaje sie praktycznie tylko na tor.
Do normalnej jazdy wystarczy 10w40
10w60 w d14 di codziennej jazdy jest bezsensu
Też tak sądziłem, ale wolałem zapytać się ekspertów :D
Mam teraz Mobil 10W40(wiem,że to grzech dla Hondy, ale wszystko było na szybko), wymiana lada chwila u mam 3 do wyboru, sam nie wiem co wybrać:
1.Motu 6100+ Synergie(wiem, że Tencio zaraz będzie chwalił :D jak zdecyduje się na niego to odezwę się)
2.Valvoline Max Life
3.Liqui Moly "MoS2 - Leichtlauf 10W40
P.S. - szkoda, że nie ma jednego rodzaju jak za komun,y ale z dzisiejszą jakością :)
Każdy z wymienionych będzie dobry do Twojego auta.
Ja bym sie zasugerowal ceną i pojemnoscią opakowania (5L jest zbędne przy zdrowym silniku).
10W40(wiem,że to grzech dla Hondy
a to niby czemu ?! Nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków lania tego oleju do silnika...obecnie na półsyntetyku Mobila silnik cyka już 220.000 kilometrów ze swoich 325.000 przejechanych po Polskich drogach i jego kondycha nadal jest bardzo dobra. Płacę za 4 litry oleju niecałe 60 a 5 litrów Motula kosztuje ponad 100 zł
No i przekonajcie mnie że Mobil jest złym olejem
mobil z pewnego zrodla nie jest zlym olejem :)
Nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków lania tego oleju do silnika
Nie stwierdziłem, że Mobil to zły olej. Tak jak powiedział Tenico, ważne skąd jest bo często są to oleje jakości roślinnego :D Tylko jakoś tak nazwa, Honda i Mobil nie współgra ze sobą(moje subiektywne odczucie).
pawcio1813
18-10-10, 16:38
witam ,
przyszła pora zmiany oleju w mojej hance, obecnie zalana jest Mobilem 15w40 ( niestety poprzedni właściciel tak uczynił) no i stosunkowo dużo " bierze ". Postanowiłem zaryzykować i zmienic na półsyntetyka Motula 61000 bądz Valvoline , pomóżcie który mam wybrać:)
a moze by tak motul 4100 power polsyntetyk 15w50, ogranicza pobor oleju 108zl/5l
To chyba najlepsze wyjście no chyba ze koniecznie chcesz 10w40 wiadomo na zime lepszy, motul 6100 i valvoline max life
0stosunkowo dużo " bierze
tzn. Ile /? Dużo musisz dolać między wymianami? Mówimy o 200ml czy 2 L :D??
W temacie:
Z racji że skrzynia biegów u mnie i tak umiera (problemy z wrzuceniem 2 i 3 biegu, zgrzyty przy zmianach biegów przy wyższych obrotach) to po-eksperymentowałem z olejem do niej (żeby przez zimę jeszcze przekulać się na obecnej skrzyni, zawsze nowy olej to lepszy niż ori po 14 latach);
Zalany Shell SF 5288 75W-80 (58zł za 2 litry z wysyłką); Niby projektowany dla skrzyń Peugeota... niby;
Skrzynia działa, pracuje lepiej niż na starym, 14-letnim oleju;
Napewno lepiej to niż zalać silnikowym 10W40 wg manuala...
skolopendra
18-10-10, 18:57
Napewno lepiej to niż zalać silnikowym 10W40 wg manuala...
na pewno nie
witam ,
przyszła pora zmiany oleju w mojej hance, obecnie zalana jest Mobilem 15w40 ( niestety poprzedni właściciel tak uczynił) no i stosunkowo dużo " bierze ". Postanowiłem zaryzykować i zmienic na półsyntetyka Motula 61000 bądz Valvoline , pomóżcie który mam wybrać:)
skończy się to na 99% remontem choć i tak widze trzeba najlepiej remoncik zrobić
Napewno lepiej to niż zalać silnikowym 10W40 wg manuala...
Gwarantuję Ci że pierwsze porządne przymrozki spowodują to że w podskokach udasz się po 10w lub Mtf
Gwarantuję Ci że pierwsze porządne przymrozki spowodują to że w podskokach udasz się po 10w lub Mtf
analogicznie wychodzi, że MTF jest odporny na temperatury ujemne i nie robi się gęstszy??
Tak ponieważ jest bardzo rzadki i jak to Skolopendra kiedyś tutaj napisał że odpowiada gęstości 5w ...
Zeszły rok o tej porze już był dla mnie bolączką z samego rana bo miałem problem z wrzuceniem wstecznego czy 1. Wtedy 10w załatwiło sprawę a teraz na Mtf-ie jest po prostu malinowo
Miałem zdać relację to zdaję:
Przypominam - zalałem skrzynię biegów olejem: Shell SF 5288 75W-80
I przy pierwszych przymrozkach solidnych miałem ponoć w podskokach lecieć po MTF;
Auto stało od ~17 (ok -10'C) poprzez całą noc (ok -12/-13'C) do ~14 (ok -9'C) następnego dnia na dworze w ogóle nie ruszane; Dla mnie to już solidny przymrozek;
Wszystkie biegi wchodziły bez problemu, nic nie haczyło (na ile pozwalają na to wyj**** synchronizatory i wyr***** łożysko/a), biegi mogłem bez problemu zmieniać;
Zapewne na MTF'ie byłoby jeszcze (znacznie) lepiej; Ale i tak skrzynia pracuje lepiej niż w zeszłą zimę (gdy był ori olej jeszcze);
I mi to wystarcza;
Szczególnie że 2l oleju kosztowały mnie 1/2 kwoty 2l MTF'u;
pawlakowski
02-12-10, 18:50
ostanie nowinki mówią że wymiana oleju to bezsens bo podobno olej który pływa w misce tym lepszy jest im dłużej jest używany, ale pewnie wielu teraz zaatakuje tą teorię ( szczególnie koncerny olejowe)
hehehehe to Ty mozesz jedzic nie wymieniając oleju popem powiedz nam co sie dzieje... a to dobre
skończy się to na 99% remontem choć i tak widze trzeba najlepiej remoncik zrobić
Interesujące... Masz jakieś traumatyczne przeżycia po zmianie z 15w40 na 10w40? :)
tak dużo brał minerała, zalałem 15w50 który tak poczyścił silnik że nie widziałem nic we wstecznym lusterku:)
Kolejny report z ww. oleju Shella do skrzyń biegów 75W80:
Auto na dworze całą noc, cały dzień stało, następna noc (wczoraj/dziś): temp -20'C w powietrzu, auto wciąż nie ruszane:
Skrzynia nadal pracuje bdb, biegi wchodzą wystarczająco dobrze;
Shell nawet jak zgęstniał to nie na tyle, żebym miał problemy ze zmianą biegów;
tak dużo brał minerała, zalałem 15w50 który tak poczyścił silnik że nie widziałem nic we wstecznym lusterku:)
Kadzidło umarłemu już nie pomoże :)
Przy w miarę zdrowym motorze nie widzę problemu, ponieważ: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?70332-Zalany-mineralnym-zmieniac-na-10w40&p=972074&viewfull=1#post972074 ...i złych doświadczeń z tym nie mam, a jeśli motorownia bierze dużo oleju to coby jej nie wlać to ma już raczej z górki...
tak też myślę i ja ale nie chciałem jeździć na minerale to zalałem pół żeby zobaczyć co będzie.
Kadzidło umarłemu już nie pomoże :)
Przy w miarę zdrowym motorze nie widzę problemu, ponieważ: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?70332-Zalany-mineralnym-zmieniac-na-10w40&p=972074&viewfull=1#post972074 ...i złych doświadczeń z tym nie mam, a jeśli motorownia bierze dużo oleju to coby jej nie wlać to ma już raczej z górki...
howgh! :)
adrian_gdz
07-12-10, 20:19
Witam
Kupiłem niedawno Civic V D15B2 - wlany jest rzekomo "półsyntetyk Lotos" więcej stary właściciel nie był w stanie powiedzieć. Co teraz polecacie na zmianę? Motul lub Vavoline najczęściej pojawiają się w temacie jako polecane. Zależy mi na szybkiej wymianie, a Motul jest trudno dostępny u mnie w mieście, nie wiem jak z Vavoline bo nie pytałem. Jaką ewentualnie z "popularnych" i łatwo dostępnych firm polecacie. Czy może lepiej wlać teraz dostępny Lotos 10W40 a np. na wiosnę już zmienić na coś innego Motul/Vavoline?
u mnie dzis zamawiasz motula za pobraniem, a jutro masz go w domu :)
D14a8, pewne 139 tysiecy przebiegu - auto po rodzicach. Obecnie syntetyk mobila 5w40 wlany w warsztacie. Praktycznie zerowy ubytek oleum. Co polecacie wlać teraz?
dalej syntetyk... ja mam motula od uzytkownika tencio, tyle ze polsyntetyk, spokojnie moge polecic.
skolopendra
29-12-10, 09:46
dalej syntetyk..
dokładnie tak
A jakieś wskazówki co do marek? Faktycznie ten Motul taki rewelacyjny?
Motul i Valvoline to dobre oleje.
Ja mam u siebie Valvoline MaxLife 10w40 i mogę polecić
skolopendra
29-12-10, 11:25
A jakieś wskazówki co do marek?
47 stron na temat olei , a ty się pytasz o wskazówki :confused:
mmarcinn12
08-01-11, 20:20
witam;] mam pytanko odnśnie oleju silnikowego nie wiem co mu wlać , mianowicie jest to silnik 1,4 16V z przebiegiem 165tys
nie wiem na jakim oleju auto chodzilo wcześniej brak danych;// co polecacie??
liczę na pomoc;]]
skolopendra
08-01-11, 21:50
co polecacie??
10w40 firmę sam wybierz
witam;] mam pytanko odnśnie oleju silnikowego nie wiem co mu wlać , mianowicie jest to silnik 1,4 16V z przebiegiem 165tys
nie wiem na jakim oleju auto chodzilo wcześniej brak danych;// co polecacie??
liczę na pomoc;]]
Na twoim miejscu zrobiłbym jak kolega napisał, 10W40. Przejechał się kilka tysięcy kilometrów i gdyby nie ubyło na bagnecie ani 1 mm to zalałbym 5W40.
Witam,
Panowie, mam problem. Posiadam Civica 1.4 iS, przebieg 228.000km. Jest to "spadek" po teściach. Trzy miesiące temu podjechałem do serwisu na wymianę oleju, dodam iż teść nie pamiętał jaki olej był wlany na poprzedniej wymianie, więc zdałem się na wiedzę mechaników. Pod maską była kartka z logo Castrol i napisem 15W40. Pan powiedział, że to był olej mineralny i teraz też trzeba zmienić na mineralny. "Wysłał" mnie do hurtowni abym kupił dobry olej, ponieważ miał tylko niezbyt dobry Lotos. W hurtowni polecono mi olej Mobil 1 Delvac MX (http://allegro.pl/mobil-delvac-mx-15w40-4l-15w-40-hurtownia-warszawa-i1389805296.html), zauważyłem, że leje się go do ciężarówek, na co sprzedawca powiedział, że jest to jeden z najlepszych olejów i do osobowych też. Kupiłem, wymieniłem i nie daje mi to spokoju. Jakie jest Wasze zdanie? Dobrze zrobiłem?
a teściom oleju ubywało? kiepsko zrobiłeś ale jeszcze nic straconego przecież
z logo Castrol i napisem 15W40. Pan powiedział, że to był olej mineralny
Jak nie bierze, to płukanie i na 10W40.
zapytaj tescia , czy robil dolewki i co ile km zmienial oliwe? tak, czy siak proiponuje zalac silnik polsyntetykiem 10w40
już ustaliłem wszystko - nigdy nie brał oleju, wymieniany był co 8000-10000km, przy 200.000km mechanik uznał, że trzeba już zmienić na mineralny. to wszystko
skolopendra
10-01-11, 18:29
mechanik uznał, że trzeba już zmienić na mineralny. to wszystko
pora zmienić mechanika :cool:
no mechanik zmieniony, ale niestety na jeszcze gorszy okaz, który także zaproponował mineralny, wymienił tarcze, klocki i nie odpowietrzył hamulców ani nie przeczyścił hamulców, wiadomo co się dalej działo. co proponujecie w związku z tym olejem, płukanie?:confused:
zastosuj płukankę, a potem 10W40. Ja najpierw po mineralnym dałem Mobil 10W40 a potem coś lepszego, czyli bardzo dobrze znany Valvoline MaxLife 10W40.(Najlepsze jest to, że Mobil silnik popijał,a Valvoline ani grama :) ) To chyba mechanik, ale tylko jak śpi między narzędziami :D
O olej i płyn do płukania, to możesz do TENCIO pisać(jeszcze robię reklamę :D )
A ile przejechałeś na mineralnym?
Płukanie nie szkodzi-ale jeśli przebieg niski na mineralnym to nie jest obowiązkowe.
na mineralnym przejechałem ok 20.000km, a od ostatniej wymiany ok. 3000km. Myślicie, że nic nie będzie się dziać po "powrocie" do syntetyku? Dzięki wszystkim za wypowiedzi.
u mnie było 15 880 Km przejechane na mineralnym. Zrobiłem tak jak wcześniej napisałem. Dzieje się, ale tylko pozytywnie. Lepszy rozruch przy mrozie i świadomość, że lepsza oliwa jest :)
rozumiem, ze przed zalaniem minerala ( ach, te polskie zabobony) auto smigalo na syntetyku? jezeli tak, to proponuje wrocic do tego oleju, plukanie przy przebiegu 200.000 spokojnie mozna zrobic, nie zaszkodzi ono silnikowi. gdybys byl zainteresowany produktami motula, to juz tradycyjnie zapraszam do siebie na zakupy :)
szczerze mówiąc nie jestem na 100% pewny czy przed mineralem jeździł na syntetyku czy półsyntetyku, ale myśląc logicznie, to musiał być syntetyk... jeżeli chodzi o płukanie, to znajomi z pracy odradzają, doczytałem na różnych forach, że takiemu silnikowi (13lat, duży przebieg) może to zaszkodzić, podobno nagar działa trochę jak uszczelniacz i to może doprowadzić do problemów z silnikiem. nie znam się na tym i nie za bardzo wiem co mam zrobić. TENCIO masz jakieś osobiste doświadczenia związane z płukaniem? a może ktoś inny robił coś takiego? a co będzie jeżeli po prostu teraz spuszczę mineralny i zaleję hanię syntetykiem?
syntetyk będzie robił przez bardzo długi czas to co zrobiła by płukanka od razu i po krótkim czasie twój olej będzie czarniutki ;]
skolopendra
12-01-11, 09:49
jeżeli chodzi o płukanie, to znajomi z pracy odradzają, doczytałem na różnych forach, że takiemu silnikowi (13lat, duży przebieg) może to zaszkodzić, podobno
są rożne opinie na ten temat
ja osobiście jestem przeciw
ja jestem za, plukalem wielokrotenie ( wielorotnie tez to pislalem) wszystkie swoje samochody poczawszy od jazza z 1984 roku jezdzacego pierwotnie na minerale, a na integrze type R skonczywszy. sprzedalem tych plukanek kilkadziesiat, jak nie wiecej i nie mialem nigdy zadnej negatywnej informacji zwrotnej. oczywiscie nikogo tu nie bede specjalnie namawial, bo decyzja nalezy ostatecznie do kupujacego.
pozdrawiam.
tencio
Witam.
Prześledziłem cały temat i raczej nikt nie pytał..
Stosuje ktoś filtry oleju firmy JAKOPARTS ?
Dobre to jest czy niekoniecznie ?
to filtry premium sprzedawane w intercarsie, swego czasu nimi handlowalem i oceniam je bardzo dobrze, w opakowaniu byly filtry produkcji japonskiej.
to filtry premium sprzedawane w intercarsie, swego czasu nimi handlowalem i oceniam je bardzo dobrze, w opakowaniu byly filtry produkcji japonskiej.
Tak dobre te filtry .
Dzięki Panowie.
Pozdrawiam.
w tym tyg zmieniam oliwe i co wybrac??wczesniej lany był Mobil 1 10w40 teraz mysle nad
Motul 6100 10w40 czy Valvoline VR1 10w60 ???? do 1,6 VTI bardziej sie skłaniam do valvo bo motul podobno szybko ciemnieje i robi sie rzadki choc nie wiem czy to prawda ale moze ktos sie wypowie,
czy jak kupie 4L to styknie czy kupic 5L
pzdr
ze ciemnieje, to znakiem tego ze spelnia swoja role i wyplukuje nagary, generalnie to indywidualna kwestia danego silnika. w jednym bedzie oliwa brazowa, w drugim ciemna juz po paruset km.proponuje zakupic opakowanie 5l, bo zazwyczaj B-serie wymagaja dolewek.
pozdrawiam.
zakupic opakowanie 5l
ok :)
ale ktory olej wybrac ?? jakie macie doswiadczenia?? Motul czy Valvo ? :)
mnie nie pytaj, jestem stronniczy :)
skolopendra
18-01-11, 16:08
ale ktory olej wybrac ?? jakie macie doswiadczenia?? Motul czy Valvo ?
następny :cool:
50 stron na temat olei a on nie wie :rolleyes:
rzuć monetą leniu
50stron no to mimłej lektury,
temat jest po to zeby pytac a nie walkowac xx godz zeby dojsc do wniosku,
no tak ale stara gwardja zawsze ma jakis problem-standard
skolopendra jak nie masz do powiedzenia nic pomocnego i wartosciowego to lepiej nic nie mów :)
skolopendra
18-01-11, 16:42
temat jest po to zeby pytac a nie walkowac xx
tematy są po to aby umieć z nich korzystać,leniu ,opcji szukaj :cool:
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.