PDA

Zobacz pełną wersję : Oleje silnikowe i przekładniowe!!!!!



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13

mirasek
09-04-13, 11:47
Synthetic Blend to właśnie półsyntetyk. 5 litrowa bańka sprawdza się w D-serii biorącej olej, zalewaj śmiało :)

HondaSpike
09-04-13, 11:51
Oki. Pytam sie bo na Motulu bylo jasno napisane cos w stylu Semi Synthetic Formula i wtedy bankowo bylo ze to polsynetyk.

Ciastek200
12-04-13, 13:40
jaki olej d14a3? poprzedni wlasciciel zalal mineralnym mobil super 1000 15w-40 przebieg 136tys.
nie wiem może to uszczelka ale strasznie nim pluje i dlatego chce ja wymienić i odrazu zmienić olej.

luchuma
12-04-13, 14:52
gdzie pluje?
jaka uszczelka?

Michał102
12-04-13, 15:06
15w-40 przebieg 136tys.

Hahahaha... poprzedni właściciel musiał być niezły "talent", że przy takim przebiegu zalał minerała:D

Jednak ja bym obstawiał, że wcześniej na liczniku była co najmniej trójka na przedzie:)
Zmień sobie olej na jakiś dobry półsyntetyk (10W40) i śmigaj. Jak ubytków nie będzie, to przy kolejnej wymianie możesz zalać full syntetyk (5W40 lub 5W50):)

Co do tego jaki olej wlać, to ja polecam MOTUL'a lub Valvoline. Mobil tez ponoć daje radę, ale pod warunkiem, że jest w 100% oryginalny:)

adrian11
14-04-13, 14:05
Kto mi powie dlaczego Castrol jest zlym/nie nadajacym sie olejem do Hondy. Dla przykładu Castrol Edge 5W30 norma 504,507 jeździ na tym accord z 96 roku z przebiegiem (autentycznym 160kkm). Nie zużywa ani grama oleju, nie puszcza dymów i innych rzeczy.

karas
14-04-13, 14:36
Kto mi powie dlaczego Castrol jest zlym/nie nadajacym sie olejem do Hondy

a kto Ci powiedział, ze to zly olej??? Olej jak olej - kazdy olej spełniajacy norme danego producenta jest dobrym olejem ktory na trylion bilion procent nie zatrze Ci silnika. ASO Hondy w Mirkowie ( obok Wrocławia ) swojego czasu zalewała Castrola edge podczas serwisów, a np Aso na Karkonoskiej we Wro zalewało Mobila1 5w50 i nikt nie miał problemów z autami. A to ze na forum panuje mit ( odpowiednio podsycany przez forumowych sprzedawców ) ze wszystkie oleje poza motulem to szit i zostawaija tony nagaru w siniku to juz inna sprawa. Zalewałes castrola , z silnikiem nic sie nie dzieje zalewaj go nadal i problemów miec nie bedziesz.

adrian11
14-04-13, 14:42
No właśnie na forum wyczytałem że to "zły" olej i dlatego chciałem temu zaprzeczyć na sprawdzonym przykładzie.

sebawo
16-04-13, 14:23
norma to nie wszystko ;) lej jaki lejesz, ot filozofia :)

Poll
24-04-13, 23:56
Panowie Mtf hondy jak smierdzi? normalnym olejem czy cebula jak przekladniowka? : D

spychu
01-05-13, 20:59
a kto Ci powiedział, ze to zly olej??? Olej jak olej - kazdy olej spełniajacy norme danego producenta jest dobrym olejem ktory na trylion bilion procent nie zatrze Ci silnika.
Zatrzec nie zatrze ale to jak silnik w srodku wyglada po castrolu i jaki zostaje w nim syf to osobna sprawa :)

Paputek
02-05-13, 16:04
panowie takie pytanie mam jaki olej silnikowy moza do skrzyni wlac na chwile w celu przeplukania :)

mirasek
02-05-13, 16:34
najtańszy 10w40, 10w30...

kris00011
03-05-13, 08:14
Co myślicie o oleju Liqui Moly ? Słyszałem i czytałem, że te oleje są generalnie polecane i zachwalane..

Silent
03-05-13, 09:58
Ja Liqui Moly mam we wszystkich samochodach w domu a w hondzie od początku czyli jeżdżę już 4 rok i jest wszystko dobrze.
Wysłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2

blazernh
03-05-13, 19:54
Panowie moje d15b7 strasznie pije olej. Ok 0.6 L na tydzień ~( 500 km ) przy spokojnej jeździe.
Mam pytanie czy przesiadka na 15W40 to dobry pomysł ?
Jakie są tego + i - ?
Obecnie śmigam na 10w40

skolopendra
03-05-13, 21:05
15W40 to dobry pomysł ?

nie

tu tylko remont pomóc może

Poll
07-05-13, 22:02
Panowie - ponowie o MTF. Czy ma charaktertystyczny zapach oleju przekładniowego czy pachnie jak zwykły silnikowy? Bo mam od zaufanego sprzedawcy z forum, a zapach 75W ma jak w morde strzelił ; ) Nie wierzę, że nikt nie zna zapachu przekładniowego i MTFa ; ) Tu już ogólnie chodzi, że może płacimy za przekładniowy olej czy co...

karas
08-05-13, 14:04
Panowie - ponowie o MTF. Czy ma charaktertystyczny zapach oleju przekładniowego czy pachnie jak zwykły silnikowy? Bo mam od zaufanego sprzedawcy z forum, a zapach 75W ma jak w morde strzelił ; ) Nie wierzę, że nikt nie zna zapachu przekładniowego i MTFa ; ) Tu już ogólnie chodzi, że może płacimy za przekładniowy olej czy co...

Oceniasz właścwości oleju po zapachu?? olej w skrzyni wymienia sie na tyle rzadko ze naprawde nie warto na tym oszczedzac nawet jakby hondowski mtf byl zwyklym przekladniowym. Jezeli chcesz przestestuj na własnym aucie kup przekładniowy 75w zalej go pojezdzij na nim z 2k km zlej go i zalej kupionego mtf'a . Zobaczysz czy to to samo :)

Poll
08-05-13, 14:09
W tym problem, że kupiłem MTFa właśnie by HONDA ; ) A zapach przekładniowego.

krzyzak88
08-05-13, 15:58
Zapach skrzyni nie smaruje :] skoro kupiłeś Hondowski MTF lej śmiało i o nic sie nie martw ;)

skolopendra
08-05-13, 17:33
podobno mtf o zapachu wanilii lepiej smaruje

Dissnej
08-05-13, 20:19
podobno mtf o zapachu wanilii lepiej smaruje
:D

Jest jakaś różnica między tymi emteefami?
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://tegiwaimports.com/images/l/honda-mtf-3-manual-gearbox-oil-transmission-fluid-149.jpg&imgrefurl=http://www.tegiwaimports.com/honda-mtf-3-manual-gearbox-oil-transmission-fluid-149/&h=550&w=830&sz=183&tbnid=4WsNGYmc13yzkM:&tbnh=93&tbnw=140&zoom=1&usg=__gtLj7U3yZNrXywOqaZDctNsbI48=&docid=8y8mmFF2rUAogM&sa=X&ei=_JaKUYTPAoi64ATcyIGIBw&ved=0CEEQ9QEwAQ&dur=494
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.8thcivic.com/forums/attachments/civic-si/38197d1301209311-amsoil-redline-mtf-hondamtf.jpg&imgrefurl=http://www.8thcivic.com/forums/civic-si/249050-amsoil-redline-mtf.html&h=1136&w=852&sz=96&tbnid=2eczVd1HhrmwTM:&tbnh=90&tbnw=68&zoom=1&usg=__BAafbaweLA5On15WVK5Y164mAL4=&docid=X8Lu5rOoGDMbvM&hl=pl&sa=X&ei=J5eKUbegI8z74QTw5IGoBg&ved=0CDkQ9QEwAA&dur=254

skolopendra
08-05-13, 20:24
Jest jakaś różnica między tymi emteefami?

w zapachu?

m_ek
08-05-13, 22:30
Panowie takie pytanko: ile oleju wejdzie do skrzyni w 1.5i Vtec-E ?

skolopendra
09-05-13, 05:27
ile oleju wejdzie do skrzyni w 1.5i Vtec-E ?

odpowiedz na takie i inne cenne pytania znajdziesz w manualu :cool:

luchuma
09-05-13, 06:29
:D

Jest jakaś różnica między tymi emteefami?
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://tegiwaimports.com/images/l/honda-mtf-3-manual-gearbox-oil-transmission-fluid-149.jpg&imgrefurl=http://www.tegiwaimports.com/honda-mtf-3-manual-gearbox-oil-transmission-fluid-149/&h=550&w=830&sz=183&tbnid=4WsNGYmc13yzkM:&tbnh=93&tbnw=140&zoom=1&usg=__gtLj7U3yZNrXywOqaZDctNsbI48=&docid=8y8mmFF2rUAogM&sa=X&ei=_JaKUYTPAoi64ATcyIGIBw&ved=0CEEQ9QEwAQ&dur=494
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.8thcivic.com/forums/attachments/civic-si/38197d1301209311-amsoil-redline-mtf-hondamtf.jpg&imgrefurl=http://www.8thcivic.com/forums/civic-si/249050-amsoil-redline-mtf.html&h=1136&w=852&sz=96&tbnid=2eczVd1HhrmwTM:&tbnh=90&tbnw=68&zoom=1&usg=__BAafbaweLA5On15WVK5Y164mAL4=&docid=X8Lu5rOoGDMbvM&hl=pl&sa=X&ei=J5eKUbegI8z74QTw5IGoBg&ved=0CDkQ9QEwAA&dur=254

jeden jest EU a drugi US

Dissnej
09-05-13, 10:09
Czyli jeden ch**:)

skolopendra
09-05-13, 17:13
oby dwa będą OK

krzyzak88
09-05-13, 20:35
jeden jest EU a drugi US
Dokładnie, i w jednym jest 1L a w drugim jakoś 946ml...

kaczka208D
24-05-13, 13:27
Leje ktoś taki olej? Wychodzi dobrze cenowo, ale zastanawiam się czy to brać:

http://img.bazarek.pl/294198/16520/2890356/9126563754ec7f85d57e8c.JPG

blazernh
26-05-13, 12:26
Ja dużo dolewałem tego oleju i nic nie zauważyłem " dziwnego " :)

Teraz ja mam pytanie , po co coraz większa liczba osób przesiada się z oleju 10w40 na 10w60 ?

karas
26-05-13, 14:21
pewnie ich parchy złopią olej litrami a 10w60 jest gestszy hehe:)
mozliwe tez ze jezdza w jakis "zawodach" a 10w60 lepiej chroni w wyzszych temperaturach.

luchuma
26-05-13, 14:53
Ja dużo dolewałem tego oleju i nic nie zauważyłem " dziwnego " :)

Teraz ja mam pytanie , po co coraz większa liczba osób przesiada się z oleju 10w40 na 10w60 ?

lepkosc w 100*C dla kilku olei VALVOLINE

vr1 5w50 -- mm2/s w temperaturze 100 ºC ASTM D-445 ---- 18,0
vr1 10w60 -- mm2/s w temperaturze 100 ºC ASTM D-445 ---- 23,0

maxlife 5w40 oraz 10w40 -- mm2/s w temperaturze 100 ºC ASTM D-445 ---- 14,2

przy czym maxlife sie roznia lepkoscia w 40*C, odpowienio 87 i 98,5



vr1 10w60 na ogol wlewa sie do silnikow ktore osiagaja wysoka temp oleju np mocno doprezonych bez chlodnicy oleju

krzysek90
28-05-13, 11:19
Leje ktoś taki olej? Wychodzi dobrze cenowo, ale zastanawiam się czy to brać:

http://img.bazarek.pl/294198/16520/2890356/9126563754ec7f85d57e8c.JPG
brać, ja przejeździłem na nim kilka sezonów i nie zauważyłem niczego niepokojącego. najlepszy jest tutaj stosunek ceny do jakości. kupowałem za 60zł baniak 4l i jeździłem na nim calutki sezon. resztkę się dolewało z czasem, ale jakiegoś zwiększonego apetytu na olej nie było.

siemano panowie, mam pytanie. znalazłem ostatnio taki wynalazek: Venol 10W40
http://truck-tychy.pl/p/s3/6141_9469_1330593681.jpg
i zastanawiam się czy ktoś miał styczność z tym specyfikiem. za uwagi, że tanio to na pewno do dupy - dziękuję. śmieszna cena 13zł za litra, na opakowaniu piszę, że wyprodukowane w reichu :D, a jak wiadomo jak coś z niemiec to dobre (tak się utarło;)). klasy lepkości jak u konkurencji, tylko gorzej z temperaturami (nie na polskie zimy raczej). ktoś miał styczność? proszę o opinie.

Michał102
28-05-13, 11:57
Brat to kiedyś lał do fiesty. W zime silnik chodził jak traktor i bardzo powoli kręcił. Po dwóch latach obróciło panewkę i fiesta poszła na złom.
Oczywiście nie mówię, że silnik się popsuł przez ten właśnie olej, ale na pewno nie dopomógł mu on w lżejszej pracy.
Ja bym tego do Hondy nie wlał. W ogóle, to nie rozumiem tych przesadnych oszczędności na oleju. Przecież zmieniamy go raz na 10 tysi i dać dodatkowo te 50zł czy nawet stówę więcej, to nie jest jakaś góra pieniędzy. A tak to ludziska leją byle tańszy szajs, a potem są opinie, że Hondy to złom i litrami piją olej :-/

kaczka208D
29-05-13, 09:44
Dołożyłem jednak trochę i kupiłem Mobil-a Super 2000 x1. Lotos ma jednak kiepskie opinie na necie .

zozolek89
30-05-13, 10:49
Witam, proszę o rade, jaki olej najlepiej wlać do D15B, przebieg 192 tys. ? Autko bedzie użytkowane na codzień, jednakże nie jestem niedzielnym kierowcą :)

skolopendra
30-05-13, 18:58
Witam, proszę o rade, jaki olej najlepiej wlać do D15B, przebieg 192 tys. ?

odpowiedz znajdziesz w temacie

wahu
28-06-13, 15:10
Witam
Zastanawiam sie nad zmiana oleju w d16y7. Obecnie mam castrola 10w40 a zastanawiam sie nad valvoline max life i w zwiazku z tym chcialbym sie dowiedziec czy ktos robil juz takie przejscie i jak to wplynelo na zuzycie oleju oraz prace silnika

skolopendra
28-06-13, 16:11
i jak to wplynelo na zuzycie oleju oraz prace silnika

u każdego inaczej

lej śmiało

Paputek
30-06-13, 10:17
panowie smigam na valvoline max life 10W40 i potrzebowalem dolac oleju a nie mialem akurat valvoline i dolalem castrola 10W40 z 150ml numery na oleja sa takie same i teraz pytanie nic sie nie stanie mozna mieszac oleje ??:)

skolopendra
30-06-13, 18:44
nic sie nie stanie

nie

pszczolka90
19-07-13, 00:23
Hej, mój silnik jest świeżo po remoncie (ok.1000km) przy 800km zmieniałam olej. Stan oleju jest niezmienny, ciągle jest max czyli nie bierze nic,ale zastanawia mnie jedno. Mechanicy wlali do mojej Hanki tylko coś ok.2,7L a wiem z opini innych,że 3,3L a nawet i więcej wchodzi do silnika, powiedzcie mi co robić? Dolać tak żeby było 3,3? Nie przeleje go?

RPK
19-07-13, 00:48
a po co dolewac jak jest na bagnecie max ?? przeciez jest ok :) jak dolejesz to moze byc za duzo

pszczolka90
19-07-13, 00:59
Przeraża mnie myśl,że tak mało wlali, to prawie 0,5L, możliwe jest,że został tam jeszcze stary olej? Że nie zlali wszystkiego?

Młody ŁDZ
19-07-13, 01:54
Przeraża mnie myśl,że tak mało wlali, to prawie 0,5L, możliwe jest,że został tam jeszcze stary olej? Że nie zlali wszystkiego?
Bardzo mozliwe. :)

pszczolka90
19-07-13, 02:04
Może to narobić jakiegoś zamętu ?

luchuma
19-07-13, 08:07
jaki byl olej wczesniej ?? a jaki zostal wlany teraz ??

mi po plukance prawie 4l weszly (3.8 l)

pszczolka90
19-07-13, 08:45
Wcześniej jakiś tani 10W40 a teraz motul 10W40, nie wiem zobaczymy póki co jeździ, najwyżej olej zmienie za jakieś 500km na porządnie.

piotreek23
19-07-13, 09:29
najwyżej olej zmienie za jakieś 500km na porządnie.
Ja się zapytam po co? W mojej opinii robisz problem tam gdzie go nie ma :)) Wymień go normalnie po roku albo 10Kkm i tyle.

luchuma
19-07-13, 09:43
no ale skoro zuzyty olej zostal w silniku i sie zmieszal z nowym to chyba 10kkm za duzo na wymiane?
ja bym za 2 miechy zmienil olej porzadnie

a wlasciwie skoro silnik po remoncie to czemu jest 10w40 a nie 5w40?

birchie
19-07-13, 09:47
a wlasciwie skoro silnik po remoncie to czemu jest 10w40 a nie 5w40?

No jak kogos stać na docieranie na syntetyku :rolleyes:

luchuma
19-07-13, 09:52
no faktycznie 10zl roznicy na bance 4l miedzy 5w a 10w to idzie splajtowac...

Młody ŁDZ
19-07-13, 13:04
Ja się zapytam po co? W mojej opinii robisz problem tam gdzie go nie ma ) Wymień go normalnie po roku albo 10Kkm i tyle.
Przeciez silnik jeszcze nie dotarty.

birchie
19-07-13, 13:26
no faktycznie 10zl roznicy na bance 4l miedzy 5w a 10w to idzie splajtowac...

50zł to w sumie też nie jest dużo. Ani 100. więc można zacząc od 5W30.

lukasrz
19-07-13, 14:30
Z tego co mi sie wydaje to najlepiej na mineralnym docierać, ja tak docierałem silnik H22 i było tip top. A docieranie to maks pierwsze 50km ;)

pszczolka90
19-07-13, 15:07
10W40 ponieważ taki zalał mi mechanik na dotarcie i powiem szczerze,że też chciałam przejść na 5w40 ale jak zaczął mi swoje racje wywalać to się wkurzyłam i zostawiłam taki jaki był i cena naprawdę nie grała tu żadnej roli,bo zdaje sobie sprawę, że jak porwałam się na takie przedsięwzięcie jakim jest remont silnika to nie warto oszczędzać na rzeczach typu olej itd. Okej, czyli będę po prostu kontrolować to ilość oleju, a za 2miesiące go wymienie i będzie spokój.

kacza1982
20-07-13, 19:59
Poszukaj kogoś w okolicy z takim samym silnikiem i pożycz bagnet, może jest za długi? tak tylko strzelam, bo nie mam pojęcia czy są różne długości :)

pszczolka90
20-07-13, 23:44
To nie wina bagnetu,juz sprawdzalam :)

RRa
21-07-13, 07:24
po remoncie do silnika wchodzi 4.0litra oleju baj de łej

pszczolka90
22-07-13, 00:05
Ale to była druga wymiana

firtiris
22-07-13, 11:59
Witam!
Co zalać: D17A9 zalany 10W40 Przebieg 110tys
W książce serwisowej znalazłem, ze w 2008r przy przebiegu 43tys niemiecki serwis zalał już 10W40.
Myślę o 5W40 Valvoline Durablend lub maxlife. Czy mam się czego obawiać? (w Mitsubishi Galant zamieniłem 10W40 na 5W40 przy przebiegu prawie 180tys i było ok)

Seweryn
22-07-13, 13:51
Lej full syntetyk, silnik jest do tego zaprojektowany a i mruczeć będzie lepiej i zdrowiej ;).

piotreek23
25-07-13, 10:23
Panowie macie jakiś patent na branie oleju. Mój D14Z2 zaczał chlać z 0.5l na 1000km. Remont odpada (nie opłacalne/ nie kopci na niebiesko) a za dużo ostatnio w niego włożyłem żeby słupek wymieniać :) Myślałem o dolaniu dodatku Mos2 od LM albo Molysplipa ale nie wiem jak na to Mobil S2000 10W40 zareaguje i czy sobie nie zatrę silnika. Mleko twierdzi że to bez sensu i lepiej przejść na dobry mineralny..macie jakieś tipy.

marwol
25-07-13, 11:05
Słupek 400zeta :)

Tapatalk

piotreek23
25-07-13, 11:11
Słupek z montażem 1200zł (mleko, sprawdzony) za dużo wsadziłem w ten stary żeby teraz słupek wymieniać :) po za tym chmury dymu nie ma ;) a dolewki nie rujnują tylko trzeba pilnować :) oraz mam zamiar zajechać go na śmierć :D dopiero potem wymiana o ile będzie co zbierać z podłogi ;)

BTW Gdzie widziałeś D14Z2 za 400zł? Na alledrogo są minimum po 600zł

marwol
25-07-13, 11:23
U nas na giełdzie są czasem,ale może masz racje. Bo słupek,bo oleje, bo włożyc

Tapatalk

piotreek23
25-07-13, 11:25
Dopiero co robiłem rozrząd,płyny,uszczelniacze wału etc..dlatego mi się nie opłaca wsadzać nowego :) Myślałem że może wynalazki typu Mos2 czy Molislip trochę powstrzymają apetyt. Motodoktor i ceramizerom dziękuje ;)

marwol
25-07-13, 11:30
Rozrząd możesz przełożyć

Tapatalk

piotreek23
25-07-13, 11:38
Tak ale uszczelki z pod miski olejowej i uszczelniaczy :D nie przełoże plus płyny :) Jak pisałem tragedii nie ma jak zacznie chlać litra na 1000 to pójdzie do wymiany. Na razie poczekam i zaleje mineralnym.

Michał102
25-07-13, 22:57
Na jakim oleju jeździłeś do tej pory?
Jak na jakimś dziadostwie, to zmień go np na Valvoline 10w40 max life i powinno się poprawić. Minerał to dziadostwo i szkoda dobijać nim nie do końca już przecież zdrowy silnik. To trochę tak, jakbyś kulawemu wrzucił na plecy plecak wypełniony kamieniami:)

piotreek23
26-07-13, 10:04
Jak narazie na Mobilu S2000 10W40 ale tak się zastanawiam czy jakiejś trefnej partii nie trafiłem. Mleko twierdzi że spokojnie można lać mineralke :) Chociaż może przejdę na jakiś Olren lub cuś co by tańsze dolewki były wtedy 10W40 styknie.

@Silnik jest w dobrej kondycji po za tym :) ostatnio znów spadło spalanie na trasie tym razem 6,2l /100 :D

Barti90
26-07-13, 11:59
Siemanko, właśnie nadszedł czas wymiany oleju i chciałbym o poradę ;)
Auto Honda Civic 1.5 V-TEC 114KM, mam olej aktualnie wlany Mobil 1 5W50, tata kiedyś jeździł nim i przez pomyłkę wlał syntetyk a nie półsyntetyk ale za to sprawuje się dobrze, aktualny przebieg 184k a na kartce już pisze że termin upłynął rok temu a przebieg już przekroczony o tysiąc kilometrów więc chciałbym jak najszybciej wymienić olej... i pytanie, czy mam wlać taki sam olej jaki był czy jakiś inny? lepszy? :) pozdrawiam

Michał102
26-07-13, 13:24
przez pomyłkę wlał syntetyk a nie półsyntetyk

Tata przez pomyłkę zrobił Hondzie dobrze:)

No i śmiało możesz dalej lać Mobila 5W50, bo to bardzo dobry olej. Oczywiście pod warunkiem, że jest oryginalny, bo niestety Mobil to chyba najbardziej podrabiany olej na rynku i ciężko trafić na coś pewnego.

Barti90
26-07-13, 13:33
Wielkie dzięki a jeszcze jedna kwestia, chodzi o filtr powietrza, lepszy oryginalny za 50zł czy podróba za 35zł? wydaje mi się że lepiej dopłacić 15zł i mieć lepszy, no chyba że niczym wielkim się nie różnią.
Pozdrawiam :)

piotreek23
26-07-13, 13:54
Nie sądze aby na filtrze powietrza była jakaś wielka różnica..

Michał102
26-07-13, 14:37
Ja mam zwykłego filtrona i spełnia on swoje zadanie perfekcyjnie - rura dolotowa jest w środku idealnie czysta, nie ma nawet pyłka:)
O ile filtry oleju to podobno szajs, bo lubią się odkręcać, tak filtr powietrza tej firmy jest moim zdaniem bardzo dobry:)

Bmileek
28-07-13, 21:14
Witam, jestem posiadaczem Hondy EK4. Poprzedni właściciel lał olej Motul 5W50(syntetyczny). Samochód ma prawie 210tys km przebiegu. Czy nadal mam lać ten sam olej? Z tego co się orientowałem, nie jest on zbyt popularny, nie znalazłem nawet na stronie Motula:confused:

sebawo
29-07-13, 07:57
Najprawdopodobniej lał Motul Sport. Jeśli nie żłopie Ci oleju, to ja bym został przy tym. Jeśli jest problem z dostępnością, zmień na inny 5w50, np. valvo albo liqui molly. Broń boże nie przechodz na pół syntetyka z racji przebiegu, to są mity.

skolopendra
29-07-13, 08:25
Poprzedni właściciel lał olej Motul 5W50

ciekawe skąd do wziął ?

lej valvoline

Bmileek
29-07-13, 08:55
Dzięki Wielkie za pomoc;) Czyli podczas wymiany wpłynie Valvoline;) I jeszcze jedno pytanie, podczas wymiany poprostu zlać stary i nalać Valvoline? Bez innych dodatkowych zabiegów?


Edit:
Dobra, to chyba już wszystko wiem, serdecznie dziękuję za pomoc;)

skolopendra
29-07-13, 09:51
Bez innych dodatkowych zabiegów?

tak

Barti90
03-08-13, 12:29
witam, czy jest jakaś niebezpieczna strefa nad maxem jeśli chodzi o nadmiar oleju? mam prawie zalane 1cm więcej niż max a wizyta w warsztacie dopiero we wtorek, można jechać powolutku pare km? do pracy np w dwie strony jakies 10km
pozdrawiam

skolopendra
03-08-13, 15:13
mam prawie zalane 1cm

można odkręcić delikatnie korek spustowy i ulać
5 roboty

m_andarynka
04-08-13, 21:51
Albo odessać przez rurkę miarki oleju, ale do tego potrzebna szpryca i odpowiedni wężyk.

Bartek_87
17-08-13, 22:27
Ja od 5 lat jezdze na oleju moze mniej popularym ale jak na moje odczucia to sie spisuje bardzo dobrze a mianowicie mam na mysli Texaco 10W40 półsyntetyk dodam ze mam D15B2 :P do nie wysilonych jednostek polecam jak najbardziej, aha mam dylemat bo mam zamiar w najblizszym czasie zalozyc skrzynie hybrydowa 3,4 z CRX'a zrobiona na bazie S20 i bede potrzebował oleju i co polecicie do takiej skrzyni ?

skolopendra
18-08-13, 14:15
i bede potrzebował oleju i co polecicie do takiej skrzyni ?

odpowiedz w manualu znajdziesz

UNK
19-08-13, 00:36
Witam, jeśli w hondzi jest przebirg 215tys i poprzedni właściciel zalał minerala elfa i wciaga troszke oleju to co będzie jak wleje 10w40 ?

luchuma
19-08-13, 06:14
teoretycznie bedzie wciagal wiecej oleju. ale 10w40 jest lepszy dla silnika ;]

UNK
19-08-13, 12:37
Czyli będzie trzeba więcej dolewać,lepszy pod jakim względem?

a4tech33
20-08-13, 13:04
z moich obserwacji- na poczatku chwile byl max life- brak doswiadczen, bo wymieniony niedlugo na 10w60 vr1 racing tez valvoline. temperaturowo ekstra, upalanie, gorac czy tez nie 110 nie dalo sie przekroczyc, moze do 100 doszedlem i lekko ponad. moze tez za malo upalam :D natomiast bral go dosyc znaczne ilosci, ciezko powiedziec mi ile, bo wlewalem i nie patrzylem, oby stan byl na max. bral to tez pojecie wzgledne, bo leje mi sie spod korka walka i chyba z vteca, a wczesniej spod michy troche sie pocilo. ze 2 msc temu zmienilem spowrotem na max life 10w40 i ubywa go duuuuuzo mniej, ale temperatury za to skacza. przy normalnej jezdzie roboczo jest 90* przy palowanku lekkim to 100 przekracza szybko, a wczesniej dobic do 100 to bylo ciezej. jednak nie gotuje sie ani nic, 110 to mialem ale z kilka razy. jak masz zdrowy szczelny 100% silnik lej vr1 racing, jak jest tak jak u mnie to max life jest swietny :)

UNK
20-08-13, 13:35
Obawiam sie,że mi hania spala olej na wysokich obrotach

zabas
07-09-13, 13:15
moge pomieszać Motul'a 5w30 z Motulem 5w40 ? po prostu kupiłem litr 5w40 a zostało mi 3,3 litry 5w30 :D

karas
07-09-13, 15:28
a napewno nie wystarczy Ci 3,3l tego 5w30? Co prawda mam 6 gena ale jeszcze nigdy nie udalo mi sie wlac wiecej niz 3l oleju podczas wymiany tzn po spuszczeniu starego oleju wykrecenia starego i wkrecenia nowego filterka wlaniu do silnika 3 l oleju, odpaleniu silnika aby filterek zaciagnal olej poziom na bagnecie jest na max

luchuma
07-09-13, 16:41
to masz cos nie tak jak Ci 3 l starcza :P

Nizki
08-09-13, 12:01
Witam, miesiac temu kupilem hanie i fajnie by było wymienić olej po kupnie :) Poprzedni właściciel mówił, ze auto jeździło na takim oleju:
http://media1mi.pl/p/1/118/189/photo-b547b5d8-2248-4ff9-8f57-88bb2cba8741-for_zoom.jpg
Można wymienić go na Motul 6100 SYNERGIE 10W-40?? Przez 2 miesiace oleju nic nie ubyło, a przejechałem z 1500km.

piter7766
08-09-13, 12:42
Można wymienić go na Motul 6100 SYNERGIE 10W-40?? Przez 2 miesiace oleju nic nie ubyło, a przejechałem z 1500km.

Można,jak najbardziej :)

Nizki
08-09-13, 12:48
Można,jak najbardziej :)

Jeszcze jedno pytanie. Czytałem że najlepszy filtr oleju to oem. W jakiej cenie dostane go w aso? wiem ze w różnych aso są przeróżne ceny, ale tak około?

MrKubek
08-09-13, 13:23
40 zł

Paputek
08-09-13, 22:34
panowie mozecie cos powiedziec o oleju mobil 5w50

piter7766
09-09-13, 00:35
Powiem tak,leje taki ojcu do astry G od nowości ,czyli od 9 lat ,przejechał 65000km na tym oleju i będzie jeździł dalej.Silnik chodzi jak nowy i wewnątrz też tak wygląda.

luchuma
09-09-13, 06:19
na TA Dzida zachwalal :)

zulf
10-09-13, 19:15
Kupilem d16y3 na swapa, nie wiem jaki olej byl poprzednio. Jaki olej warto wlac?

yarOo_krk
10-09-13, 20:06
Kupilem d16y3 na swapa, nie wiem jaki olej byl poprzednio. Jaki olej warto wlac?
Półsyntetyk 10w40

zulf
10-09-13, 21:02
nie bawic sie juz w syntetyki? :)

skolopendra
10-09-13, 23:13
Jaki olej warto wlac?

przeczytaj mój post ze strony pierwszej .i sam wyciąg wnioski

zulf
11-09-13, 09:59
Chcialem sie tez przy okazji dowiedziec jakie maja byc parametry oleju? 5w40? Jakiej firmy oleje byscie polecili wlac? :)

kolc
11-09-13, 16:01
A ja mam konkretne pytanie, czytałem ten wątek jednak nie znalazłem satysfakcjonującej opinii. Czy zmiana oleju z Mobila Super 2000 10W40 na Motul 6100 Synergie + 10W40 w B16A2 z przebiegiem 210kkm łykającym jakieś 200-300ml/10000km i jeździe 70% emeryt i 30% młody gniewny przyniesie odczuwalne zmiany np. dla zużycia silnika czy głośności pracy? Na półsyntetyku jeździ już dość długo i zmiany na pełen syntetyk się trochę obawiam, mimo, że zużycie oleju jest nieduże.

luchuma
11-09-13, 16:04
zmien, nie zaszkodzi

giancardi
11-09-13, 16:30
Hej wszystkim,

Mam pytanie odnośnie oleju. Mój silnik to D14A4. Obecnie mam Motul X-clean 5W40, od ostatniej wymiany minęło zdaje się 10-11 tys. km. Wypił mi tyle, że mam prawie pod górną kreskę oleju w silniku i jeszcze prawie pół litra w opakowaniu. Czyli znośnie raczej przyjmując, że schlał ok. 1-1.5 litra.

Teraz się zastanawiam czy nie zalać Elf Excellium NF 5w40 5L, bo kosztuje kilkadziesiąt złotych mniej za tyle samo litrów, a też jest syntetyk. Będzie ok?

zulf
11-09-13, 17:24
kolc, przeciez obydwa oleje ktore podales to polsyntetyki :)

kolc
11-09-13, 19:33
Wiem, tylko się zastanawiam czy przejście na Motula da jakikolwiek wymierny efekt (na dłuższą metę). Mimo że to też półsyntetyk powinien mieć trochę lepszy skład i być bliższy właściwościom do jakiegoś syntetyka niż Mobil. W końcu olej olejowi nie równy, nawet jeśli obydwa to 10W40 ;)

luchuma
11-09-13, 20:52
jak sprawdzisz to nam powiedz :)

zulf
11-09-13, 21:57
na hurowni olejów w Rzeszowie mowili, ze nie ma wiekszych roznic miedzy polsyntetykami :P

kolc
11-09-13, 22:13
jak sprawdzisz to nam powiedz :)

Pewnie sprawdzę z ciekawości, bo różnica w cenie nie jest kolosalna a będę się lepiej czuł mają Motula zamiast Mobila :D

luchuma
11-09-13, 22:15
w D14 lalem mobila s 2000 70zl za baniak

szybko ubywalo

motul jest nieco lepszy i drozszy ;]

kolc
11-09-13, 22:23
Tak naprawdę należałoby przejść na syntetyk, żeby zmiana była wyraźna... z drugiej strony podobno bardziej dymi i śmierdzi przepalany syntetyk niż pół :P

Michał102
13-09-13, 10:30
bardziej dymi i śmierdzi

Jak dymi i śmierdzi, to silnik jest złomem i nadaje się do remontu.

kappa
22-09-13, 16:28
panowie czy uzywanie co roku innego oleju półsyntetycznego ma jakikolwiek negatywny wplyw?

przykaldowo w tamtym roku jezdzilem na Motul 10w40, w tym roku z racji że był trochę tańszy wybrałem Valvoline MaxLife 10w40, już przekroczyłem 10 000km od wymiany i tym razem chce wrócić znowu do motula.

Czy tego typu zmiany są negatywne ?

skolopendra
22-09-13, 18:36
Czy tego typu zmiany są negatywne ?

nie są

Marcin_26KP
23-09-13, 16:37
Witam.
Co powiecie o Motorex 10w40 ?

spychu
25-09-13, 18:25
Pomijajac fakt, ze nie widzialem Motorexow innych niz motocyklowe to jest git :)

k@rol
26-09-13, 12:02
Słuchajta Pany mam sprawe mam zalany w d14a3 olej 10w40 castrola polsyntetyk i zastanawiam sie czy jak mi troche bierze to znaczy jakies pol litra na 1000-1500km to zmienic na valvoline vr1 10w60 tez polsyntetyk... czy bedzie to grac... help...

Michał102
26-09-13, 12:14
10W60 raczej nie jest dobrym wyborem w normalnie użytkowanym samochodzie, tym bardziej w zimie, która nieuchronnie się zbliża.
jest to olej bardziej do upalania, który lepiej znosi wysokie temperatury, ale w zamian słabo smaruje gdy silnik jest niedogrzany.

Co do Casrtola, to krąży opinia, że ten olej lubi znikać.
Ja bym na Twoim miejscu zalał Valvoline 10W40 Max Life :)

k@rol
26-09-13, 12:21
Albo jaki najlepszy bedzie 10w40 zeby nie "znikał" kazdego producenta mam takze tylko powiedzcie jaki brac jaki bedzie najlepszy...

piotreek23
26-09-13, 12:30
Valvoline Max Life ma fabrycznie jakieś dodatki "zagęszczające" go na ciepło być może pomoże jak nie to przestępstwo i gromy z nieba ale lej minerał :D mnie czeka to samo ;)

karas
26-09-13, 15:53
Panowie filtr oleju knecht do civica to oc 617 czy oc 205?? Zawsze montowalem oc 617 a teraz mi sporzedano oc 205 no i wydaje mi sie ze ten filtr jest jakis za maly.

luchuma
26-09-13, 16:05
oddaj i wez blueprint

k@rol
27-09-13, 10:21
no coś ty porownanie knecht a blueprint to niebo a ziemia.... knechta masz duzo lepszego... codziennie jak ludzie u mnie kupuja czesci to widac co sie dzieje z innymi prducentami... filtron gubi cisnienie oleju sofima.... brak slow... jedyne filtry jakie sa godne polecenia to bosch i knecht... zadne inne reszta to syf

Michał102
27-09-13, 14:27
zadne inne reszta to syf

Ja mam 3 z rzędu Mann'a i żadnych problemów nie mam.
Wcześniej w D14 miałem Ashike i też wszystko było OK.

Natomiast brat założył ostatnio filtrona do Mitsubishi Colt'a i franca bez przerwy się odkręca i się spod niego sączy.

karas
27-09-13, 16:23
dobra panowie ja wiem ze knecht, blueprint, filtron , mann, ashika robia dobre filtry bo nigdy nie miałem z nimi problemów ( a wszystkie z nich miałem w aucie) tylko czy filtr knechta oc205 bedzie pasowal do civica bo poprzednio montowałem oc617 i nie chciałbym aby okazało sie po zlaniu starego oleju i wykreceniu filtra ze ten nie pasuje. Orientuje się ktos???

yarOo_krk
28-09-13, 19:17
Panowie dzisiaj odwiedziłem jeden ze sklepów z olejami samochodowymi i usłyszałem ciekawą teorię od sprzedającego dot. przebiegów po jakich olej powienien zostać wymieniaony jeżeli auto eksploatowane jest w warunkach MIEJSKICH. Mianowicie:

Mineralny 15w40 - wymiana po 5 tys. km
Półsyntetyczny 10w40 - wymiana po 7 tys. km
Syntetyczny 5w40 - wymiana PO 9 tys. km

Czy ta teoria jest słuszna (pytam z czystej ciekawości)? Zawsze mówi się, że optymalnym przebiegiem po jakim powinno się wymienić olej niezależnie od jego rodzaju i warunków eksploatacji jest max 10 tys. km ...

probestic
28-09-13, 19:25
Czy ta teoria jest słuszna (pytam z czystej ciekawości)? Zawsze mówi się, że optymalnym przebiegiem po jakim powinno się wymienić olej niezależnie od jego rodzaju i warunków eksploatacji jest max 10 tys. km ...

Szczerze, myślę że ta zasłyszana dziś przez Ciebie teoria jest czysto "marketnigowa". Więcej sprzedadzą, więcej zarobią :) proste !

mirasek
29-09-13, 22:38
Zawsze mówi się, że optymalnym przebiegiem po jakim powinno się wymienić olej niezależnie od jego rodzaju i warunków eksploatacji jest max 10 tys. km ...
I to jest niestety bzdura. Nawet w instrukcji dla użytkownika jest 10 tys.km w normalnych warunkach i 5 tys.km w trudnych warunkach eksploatacji (opisano je w instrukcji). W nowszych modelach zwiększono odstępy do chyba 15 i 7,5 tys.km ale to i tak zalecenie w stylu "nie wkładaj głowy do mikrofali", bo oleje są różne, a warunki eksploatacji skrajnie różne, więc jak się ma pewną świadomość tego to można a nawet trzeba naginać te pisane zasady w jedną lub w drugą stronę. Przy braku świadomości jest instrukcja i proste zalecenia.

spychu
02-10-13, 10:01
dobra panowie ja wiem ze knecht, blueprint, filtron , mann, ashika robia dobre filtry bo nigdy nie miałem z nimi problemów ( a wszystkie z nich miałem w aucie) tylko czy filtr knechta oc205 bedzie pasowal do civica bo poprzednio montowałem oc617 i nie chciałbym aby okazało sie po zlaniu starego oleju i wykreceniu filtra ze ten nie pasuje. Orientuje się ktos???
Oczywiscie OC617, OC205 jest do Mazdy :)

Przykrecic go przykrecisz, srednica gwintu jest taka sama i srednica pierscienia uszczelniajacego praktycznie tez ale jak on bedzie sie zachowywal podczas pracy to ciezko powiedziec.

karas
02-10-13, 12:43
Spychu dziekuje tez tak myslalem. Niestety takich rzeczy nie zamawiam wysylkowo ( bo sie poprostu nie kalkuluje )a koles w sklepie zapewnial mnie ze bedzie pasowal( moze i ma racje ale skoro jest do mazdy to wole go nie zakładac i go oddam)

Covvboy
04-10-13, 09:01
Witam, mam pytanie.

Do tej pory lałem do mojej Hani olej QUAKERSTAE 20W50 mineralny (taki olej mi polecono by zredukować niewielkie spalanie). Okazało się jednak że Shell zablokował dystrybucję tego ponoć bardo dobrego oleju na Polskę a może i nawet na Europę.
Na jaki olej wg Was powinienem teraz wymenić, żeby nadal redukował niewielkie spalanie? Chodzi mi o olej dobrej jakości.

Matys222
04-10-13, 14:55
szukałem ale coś znależć nie moge,co byście polecili do Crx-a Del Sola 220 tys.przebiegu...jutro chciałbym zmienic olej pozdrawiam

Michał102
04-10-13, 21:39
szukałem ale coś znależć nie moge

Bardzo słabo szukałeś.

Podstawowe pytanie - w jakim stanie jest silnik?

Matys222
04-10-13, 22:49
silnik śmiga w miare nie jest zle ...jeszcze dlugo pojezdzi

mirasek
05-10-13, 03:04
dobry syntetyk albo częściej zmieniany półsyntetyk - cały temat opiera się na tym stwierdzeniu, a przebieg nie ma nic do rzeczy

Covvboy
05-10-13, 17:22
Ponowie pytanie :)


Do tej pory lałem do mojej Hani olej QUAKERSTAE 20W50 mineralny (taki olej mi polecono by zredukować niewielkie spalanie). Okazało się jednak że Shell zablokował dystrybucję tego ponoć bardo dobrego oleju na Polskę a może i nawet na Europę.
Na jaki olej wg Was powinienem teraz wymenić, żeby nadal redukował niewielkie spalanie? Chodzi mi o olej dobrej jakości.

skolopendra
05-10-13, 17:46
niewielkie spalanie?

jak niewielkie?

Teksior
06-10-13, 14:56
Witam czas na zmiane oliwy, obecnie smigam na MOTULU 15W-50, Honda bierze olej nie mało ale tez nie duzo, teraz po wlaniu doktoratu nawet spadło spalanie oliwy, ale do rzeczy jaki olej polecacie w miare tani i jakich parametrów do D16Y7

luchuma
06-10-13, 15:16
Powinien byc 10w40 lub 5w40
Jak masz 15w50 z motodoktorem to lej co chcesz bo i tak raczej juz wszystko jedno

Covvboy
06-10-13, 16:26
Już nie pamietam, max 1L/3000km, może nawet 1L/5000km

Covvboy
06-10-13, 19:18
jak niewielkie?

max. 1L/3000-5000km.

Co powiecie na taki olej http://allegro.pl/olej-motul-4100-power-15w50-5l-filtry-wawa-i3593465508.html - tylko że to półsyntetyk, a ja wcześniej miałem mineralny 20W50

skolopendra
06-10-13, 21:29
20W50

oleje takie i im podobne dobre są do czołgu czy traktora
jeśli przeszkadza ci spalanie ,zrób remont silnika .więcej informacji o olejach umieściłem na stronie pierwszej tego posta .przeczytaj i wyciąg wnioski ...

Covvboy
06-10-13, 21:47
oleje takie i im podobne dobre są do czołgu czy traktora
jeśli przeszkadza ci spalanie ,zrób remont silnika .więcej informacji o olejach umieściłem na stronie pierwszej tego posta .przeczytaj i wyciąg wnioski ...


Spalanie które mam mi nie przeszkadza, ale nie chciałbym żeby się zwiększyło przez zalanie złym olejem- stąd mój post. Czytałem Twój teks z pierwszej strony i wygląda na to że wyciągnąłem złe wnioski, bo zrozumiałem to nastąpująco:

olej 15w50 - 15W będzie oznaczało, że nadaje się do eksploatowania w temp. do -20 st.C. a "50" że jest odporny na działanie wysokich temp. więc wydaje się być OK...

proszę doradź co do oleju jaki Twoim zdaniem powinienem zalac po tym jaki teraz mam i tyle.

piotreek23
06-10-13, 22:25
[CIAH] :))) źle doczytałem ;)

Seba27
14-10-13, 18:24
Czy do z6 po remoncie - aktualnie Castrol 5W40 C3 - moznaby zalac ELF EVOLUTION 5W30 SXR..?
I co to znaczy w zasadzie HYDROSYNTETYCZNY? ;>
Postraszyli mnie ludzie ze Castrol to smiec i conajmniej ELFa zalac.
Jak myslicie, warty cos ten olej? Ktos mial z nim jakies doswiadczenia?

piotreek23
15-10-13, 10:57
Hydrosyntetyczny (w Technologii Syntetycznej, Synthetic Technology, HC synthese, Hydro Crack)

Oleje hydrosyntetyczne są produkowane z Ropy Naftowej. Są to wysoko przetworzone oleje mineralne. Pod względem budowy molekularnej oraz właściwości fizykochemicznych mają naśladować oleje syntetyczne. Taki olej może mieć właściwości co najwyżej zbliżone do olejów syntetycznych uzyskiwanych z gazu ziemnego na drodze syntezy chemicznej. Nazwy takich olejów są zazwyczaj konstruowane w taki sposób by nawiązywać do olejów syntetycznych co niekiedy wprowadza w błąd klienta, który jest przekonany, że nabył prawdziwy olej syntetyczny.
..

Gorliś
15-10-13, 12:25
Ktos sie orientuje na jakiej bazie jest robiony "w pelni syntetyczny" Mobil 1 5w50 peak life?
Ogolnie chetnie poslucham opinii o tym oleju.

luchuma
15-10-13, 14:28
Ogolnie slyszalem ze jest dobry ;)

Teksior
15-10-13, 21:00
Obecnie bujam na motulu 6100 półsynetyk 15w-50, honda d16y7 pali olej nawet 1l/1000km Niezadługo bedzie wymiana i tu pytanie czy nie pogorszy silnikowi np. Mobil1 10w40 poniewaz umnie w okolicy ciezko o motula 6100 i tez cenowo nie ciekawie. Poprostu czy po 15w50 moge zastosowac 10w40

Seba27
15-10-13, 22:02
Brzmi sensownie dla mnie - ok

Nie powinno mu zaszkodzic / pogorszyc sie

Cywa
15-10-13, 23:29
Panowie mam problem... b18c4, przy kupnie olej byl pod gorna granice na miarce, zolciutki.. przejezdzilem tym 2,5 tys km nie oszczedzajac wysokich obrotow poziom nie zmalal ani o milimetr, olej dalej zolty.. przy zimnym silniku jak i cieplym zero niebieskich bakow z tlumika, bardzo malo sadzy dotykajac srodka koncowego tlumika malo co zostaje na palcu..

Na silniku nie bylo zadnej plakietki jaki byl lany olej, silnik robie pod siebie nie pod handel +/- 200km, bedzie czujnik temp oleju, chce zachowac silnik w jak najlepszej kondycji jednak nie chce tez wlac za rzadkiego oleju, co mi doradzicie do niego wlac nie wiedzac co tam bylo wczesniej ? Myslalem o motulu 5w40 ? Auto bedzie sporadycznie uzywane zima, garazowane

sebawo
15-10-13, 23:38
oleju nie wsysa - lej syntetyka, motul będzie ok ;)

Cywa
16-10-13, 12:47
Jakie API bylo zalecane przez Honde do c4/c6 ?

Motul 8100 X-cess 5W-40 - o ten mi sie podoba ;) nie bedzie za rzadki? Gdzies wyczytalem ze ma klase API SM ale to chyba pomylka i mialo byc SL ? Do jakich gornych wartosci moze byc uzytkowany taki olej? Jakiej temperatury lepiej nie przekraczac?

skolopendra
16-10-13, 14:54
nie bedzie za rzadki?

nie



Jakiej temperatury lepiej nie przekraczac?

w kraju nie przekroczysz

Cywa
16-10-13, 20:58
w kraju nie przekroczysz

Ale nie przekrecze temperatury wrzenia czy nie przekrocze temperatury przy ktorej w silniku zaczyna znikac film olejowy ? Co masz na mysli ?

tomekbrk
17-10-13, 14:56
Nie dawno kupiłem Civic-a z d15b7 i chce zmienić olej. Co będzie dla niego dobre ?? Od razu mówię że nie wiem co lał poprzedni właściciel :-p

Michał102
17-10-13, 16:38
Olej silnikowy będzie dobry:)

Jeśli nie podasz podstawowych informacji takich ja np. zużycie oleju, to tylko wróżbita Maciej Ci doradzi.

tomekbrk
17-10-13, 21:49
Chłopie co ja Ci mogę powiedzieć jak 300 kilometrów zrobiłem :P Pytam tak ogólnie co najlepiej do niej nalać. Mogę powiedzieć tyle że ma 186000 przebiegu i gaz od 6000 kilometrów.

Michał102
17-10-13, 21:57
Skoro Ty nie wiesz w jakim stanie masz silnik, to skąd inni maja wiedzieć? ;)
Olej dobiera się głównie w zależności od kondycji silnika. Jeśli jest w super stanie i nie bierze przysłowiowej kropli, to lej MOTULa 5W40 x-cess lub Valvoline 5W50 VR1 (ten drugi będzie lepszy gdy więcej upalasz).
Natomiast jeśli silnik zużywa ponad 2 setki na 1000km., to wypadałoby zalać MOTULa 10W40 lub Valvoline 10W40 Max-Life.

tomekbrk
17-10-13, 22:20
Ok. Dzięki za odpowiedź z tych skromnych informacji :D

luchuma
17-10-13, 22:41
masz caly temat o olejach, wystarczy poszukac

w manualu masz 10w40

tomekbrk
18-10-13, 12:40
Wiem że mam :D ale nie chodziło mi o to tylko jakiej firmy olej wybrać żeby był najlepszy tak jak to już przedstawił Michał :)

kappa
19-10-13, 16:38
panowie mam problem i nie wiem dlaczego tak sie dzieje.
moje ek3 po wymianie oleju przez pierwsze 4tys km nie bierze ani grama oleju, przez nastepne 5tys km dolewam niecały litr oleju.

co moze byc przyczyna?

sytuacja powtarza sie po raz 3. Najpierw na mobilu, potem na motulu a teraz na valvoline maxlife (wszystkie 10w40) - wszystkie kupowane u autoryzowanych dystrybutorów

karas
19-10-13, 17:07
ale nie chodziło mi o to tylko jakiej firmy olej wybrać żeby był najlepszy tak jak to już przedstawił Michał
jakiego bys 10w40 nie zalal i tak bedzie ok
wszystko zalezy ile masz $$ w skarbonie. Chcesz super hiper olej zalewaj liqui-moly,, amsoil, redline, millersa (cena zabija ) chcesz porzadny olej zalej sobie valvoline, motula chcesz zwyczajny olej zalej mobila i inne marketówki Ale gwarantuje Ci jedno przy zwyczajnej jezdzie i wymiania co 10k km zadnej roznicy pomiedzy tymi olejami nie poczujesz i wszystkie w twoim silniku beda sie sprawowały prawidlowo

cosmo-pl
21-10-13, 23:00
Chłopie co ja Ci mogę powiedzieć jak 300 kilometrów zrobiłem :P Pytam tak ogólnie co najlepiej do niej nalać. Mogę powiedzieć tyle że ma 186000 przebiegu i gaz od 6000 kilometrów.

Zalej sobie olej dedykowany pod LPG - Motul Specific LPG/CNG 5W40


panowie mam problem i nie wiem dlaczego tak sie dzieje.
moje ek3 po wymianie oleju przez pierwsze 4tys km nie bierze ani grama oleju, przez nastepne 5tys km dolewam niecały litr oleju.

co moze byc przyczyna?

sytuacja powtarza sie po raz 3. Najpierw na mobilu, potem na motulu a teraz na valvoline maxlife (wszystkie 10w40) - wszystkie kupowane u autoryzowanych dystrybutorów


Bo ten olej traci swoje właściwości i zaczyna znikać. Tak to jest z półsyntetykami. 1l to nie jest jakaś tragedia. Możesz sobie spróbować przejść na syntetyk i zobaczysz co się będzie działo ;)




Ale nie przekrecze temperatury wrzenia czy nie przekrocze temperatury przy ktorej w silniku zaczyna znikac film olejowy ? Co masz na mysli ?
Zalej sobie do tego auta Mobila 0w40 ja na nim śmigam i jest to bardzo dobry olej. Myślę, że będzie odpowiedni, jak Ci nie bierze i jest motor w dobrym stanie.

chaves
22-10-13, 10:36
ja polecam oleje Liqui Moly. sam na takim jeżdżę, konkretnie na TopTec 4100 5W40. po przesiadce z Castrola silnik zaczął ciszej pracować i spadło spalanie.

yarOo_krk
22-10-13, 20:19
Bo ten olej traci swoje właściwości i zaczyna znikać. Tak to jest z półsyntetykami. 1l to nie jest jakaś tragedia. Możesz sobie spróbować przejść na syntetyk i zobaczysz co się będzie działo ;)
Podepne się bo u mnie sytuacja jest praktycznie taka sama jak i kolegi kappa :)
Uważasz, że przy zmianie z Valvoline ML 10w40 na 5w40 bęzie zużywał mniej oleju z racji tego, że syntetyk trzyma dłużej swoje właściwości?

T0mekk1
22-10-13, 20:24
Ja u siebie zastosowałem płukankę i zalałem Millersa Tridenta 5w30. Jak do tej pory stan na na bagnecie taki sam (2tyś po wymianie).

esel
22-10-13, 20:26
ja polecam oleje Liqui Moly. sam na takim jeżdżę, konkretnie na TopTec 4100 5W40.

Co ile go wymieniasz, co 10 000 km? Na stronie producenta piszą, że przebieg na tym oleju do 30 000 km.

yarOo_krk
22-10-13, 21:02
Ja u siebie zastosowałem płukankę i zalałem Millersa Tridenta 5w30. Jak do tej pory stan na na bagnecie taki sam (2tyś po wymianie).
Wcześniej jeździłeś na jakim oleju?

T0mekk1
22-10-13, 21:12
Motul 6100 10w40.

cosmo-pl
22-10-13, 21:41
Podepne się bo u mnie sytuacja jest praktycznie taka sama jak i kolegi kappa :)
Uważasz, że przy zmianie z Valvoline ML 10w40 na 5w40 bęzie zużywał mniej oleju z racji tego, że syntetyk trzyma dłużej swoje właściwości?

Napisz coś więcej ile Ci go zużywa, jakie dystanse autem robisz i jak styl jazdy, lpg. Ogólnie to normalne, że półsyntetyk po pewnym czasie ucieka, bo tak jest teoretycznie zaprojektowany (nie jest to normą). Półsyntetyki stosuje się w silnikach, które już trochę zużywają oleju, ponieważ dzięki dolewkom uzupełniamy jego właściwości i nie bankrutujemy, jak w wypadku syntetyka. Ogólnie jak masz bańkę 4l i wystarcza Ci to pomiędzy przeglądami, to powinieneś stosować olej syntetyczny dobrej klasy.

Co do samej wymiany, to nie rzadziej niż 15 000 polecam z własnego doświadczenia. 30 000 żaden olej nie wytrzymuje i w nowych silnikach można się pokusić o co najwyżej 20 000 PLN. 10 000 dla fanów oraz ludzi z ciężką nogą i jest to norma opracowana przez Hondę dla olejów o słabszej klasie, ponieważ w latach 95-98 takie głównie były dostępne. Zresztą Honda ma bardzo szeroką rekomendację odnośnie olejów i tak mniej więcej to 10 000 jest wypośrodkowane.

chaves
22-10-13, 23:05
do 200 000 przebiegu zmieniałem co 15 000 km, teraz zmieniam co 10 000 km. samochód służy mi do normalnej dynamicznej jazdy, nie jest katowany, stąd decyzja o takim a nie innym interwale wymiany.

Cywa
23-10-13, 01:04
Zalej sobie do tego auta Mobila 0w40 ja na nim śmigam i jest to bardzo dobry olej. Myślę, że będzie odpowiedni, jak Ci nie bierze i jest motor w dobrym stanie.

Jakies konkretne argumenty? Dlaczego 0w do auta ktore bedzie garazowane i nie jezdzone zima ?

cosmo-pl
23-10-13, 10:01
Dlatego, że jest to dobry olej a 70% zużycia następuje podczas zimnego rozruchu (poniżej temperatury pracy). Lato czy zima, jeżeli auto jest garażowane, to dużej różnicy nie ma ale 0W szybciej zbuduje ciśnienie i szybciej będzie w odpowiedni sposób smarować. Jak Ci bardzo zależy na tym aby auto zachować w dobrej kondycji, to ten olej będzie bardzo dobry dla Ciebie. Alternatywa to Valvoline Synpower 0W40. Różnica w cenie niewielka, a Motul jest rozlewany do 5l butelek i zostanie Ci sporo oleju, którego nie dolejesz. Pozdrawiam ;)

yarOo_krk
23-10-13, 10:02
Napisz coś więcej ile Ci go zużywa, jakie dystanse autem robisz i jak styl jazdy, lpg. Ogólnie to normalne, że półsyntetyk po pewnym czasie ucieka, bo tak jest teoretycznie zaprojektowany (nie jest to normą). Półsyntetyki stosuje się w silnikach, które już trochę zużywają oleju, ponieważ dzięki dolewkom uzupełniamy jego właściwości i nie bankrutujemy, jak w wypadku syntetyka. Ogólnie jak masz bańkę 4l i wystarcza Ci to pomiędzy przeglądami, to powinieneś stosować olej syntetyczny dobrej klasy.
U mnie sytuacja wygląda następująco:

Jeżdżę na oleju Valvoline ML 10w40. Od wymiany do 4 tys. km nie bierze ani kropli.
Po tych 4 tys. do kolejnej wymiany dolewam niecały litr oleju czyli można powiedzieć, że dolewam 1L na 10tys.
Autem jeżdżę najczęściej do pracy na krótkim dystansie (6-7km), nie pałuje ale jeżdżę dynamicznie najczęściej do 4 tys. obrotów.
Miesięcznie około +/- 600km.

cosmo-pl
23-10-13, 11:57
No widzisz, to masz odpowiedź - krótkie dystanse. Olej się dobrze nie dogrzewa na tych 6-7 km i do tego trafia do niego sporo benzyny, co na początku daje wrażenie, jakby nie znikał. Potem, jak już się trochę wypali i łatwiej go utlenić, to musisz uzupełnić litr. To jest dobry objaw, bo tak to przewidzieli inżynierowie i akurat Ci cala bańka schodzi. Zależy wszystko od portfela, 5l 10W40 masz za 105, 0W40 Mobila 0W40 za 139 PLN 4l. Jeżeli chcesz dbać o auto, to przy takich krótkich przelotach, możesz odrobinę skrócić okres od wymiany do wymian - np 8 000, 9 000. Ja bym jednak zostawił w spokoju, tylko ewentualnie zainwestował w lepszy olej, wyjdzie Ci pewnie niewiele drożej ale mniej uciążliwie. Ostatecznie możesz zostać przy swoim rozwiązaniu, jeżeli auto to nie jest dla Ciebie jakoś przesadnie wartościowe. ;) Ja śmigałbym na 0W40, również ze względu na oszczędność na paliwie, która pewnie zwróci różnicę pomiędzy kosztem tych olejów i jeszcze z parę złotych zostanie ;)

Cywa
23-10-13, 12:48
Nie bedzie z nim tego problemu ze bedzie za rzadki ? Rozumiem ze 0w musi byc sporo rzadszy niz oleje klasy 5w czy 10.. Jaka jest gorna temperatura dla takiego oleju ktora zaczyna byc juz problemem ? Rozumiem ze temperatura optymalna to 70-100 stopni ?

Michał102
23-10-13, 13:48
Sam też zaczynam zastanawiać się nad zmianą na 0W40.
Obecnie jeżdżę na MOTUL'u 5W40 x-clean i po przejechaniu 7500km. ubyło go 200ml. W tym czasie auto było strojone i kilka razy niemiłosiernie dostało po dupie. Przy normalnym użytkowaniu tez od czasu do czasu lubię solidnie przycisnąć (oczywiście podstawa, to bardzo dobrze nagrzany silnik).

"Wada" tego MOTUL'a jest taka, że silnik pracuje mi na nim najgłośniej ze wszystkich olei jakie się przez niego przewinęły. Na mineralnym podczas docierania była cisza, następnie na 10W40 MOTUL'a też była cisza, a po zalaniu x-cleana silnik na zimnym pracuje zdecydowanie głośniej.

Aha... jednorazowe przebiegi robię dość spore i jest to minimum 80-100km. Po mieście wole chodzić pieszo lub iść na tramwaj - auta mi szkoda :p

cosmo-pl
23-10-13, 17:15
Nie bedzie z nim tego problemu ze bedzie za rzadki ? Rozumiem ze 0w musi byc sporo rzadszy niz oleje klasy 5w czy 10.. Jaka jest gorna temperatura dla takiego oleju ktora zaczyna byc juz problemem ? Rozumiem ze temperatura optymalna to 70-100 stopni ?

Oleje nie są rzadkie, tylko mniej lub bardziej lepkie. Lepkkość 0W odpowiada za jej poziom, gdy silnik jest zimny. 40 jest dokładnie takie samo jak 40 w oleju 10W40, podczas temperatury operacyjnej. Co do samej temperatury oleju, to nie powinno się długo przegrzewać go powyżej 120/130 stopni. Jednorazowo nie powinieneś dojść do 150 stopni. Normalna temp pracy to do 110 stopni. Jeżeli to często przekraczasz, powinieneś zastosować olej wyczynowy. Np Motul 300V, który wytrzyma takie traktowanie albo inny np jakiś racing do użytku cywilnego. Millers ma takie oleje np. Półśrodkiem będzie wlanie np jakiegoś 5W50 albo 10W60.

yarOo_krk
23-10-13, 20:43
No widzisz, to masz odpowiedź - krótkie dystanse. Olej się dobrze nie dogrzewa na tych 6-7 km i do tego trafia do niego sporo benzyny, co na początku daje wrażenie, jakby nie znikał. Potem, jak już się trochę wypali i łatwiej go utlenić, to musisz uzupełnić litr. To jest dobry objaw, bo tak to przewidzieli inżynierowie i akurat Ci cala bańka schodzi. Zależy wszystko od portfela, 5l 10W40 masz za 105, 0W40 Mobila 0W40 za 139 PLN 4l. Jeżeli chcesz dbać o auto, to przy takich krótkich przelotach, możesz odrobinę skrócić okres od wymiany do wymian - np 8 000, 9 000. Ja bym jednak zostawił w spokoju, tylko ewentualnie zainwestował w lepszy olej, wyjdzie Ci pewnie niewiele drożej ale mniej uciążliwie. Ostatecznie możesz zostać przy swoim rozwiązaniu, jeżeli auto to nie jest dla Ciebie jakoś przesadnie wartościowe. ;) Ja śmigałbym na 0W40, również ze względu na oszczędność na paliwie, która pewnie zwróci różnicę pomiędzy kosztem tych olejów i jeszcze z parę złotych zostanie ;)
Dzięki w takim razie przy następnej wymianie przejdę na sysntetyk Valvoline 5w40 :) Zobaczę jak ten będzie się sprawował :)

Cywa
24-10-13, 21:19
Mam takie dosyc nietypowe pytanie, moj silnik stoi pod chmurka od kilku miesiecy, mialem pozdejmowane kolektory a wiadomo juz jest dosyc wilgotno, mogla ruda dostac sie do cylindrow? Myslicie ze zdrowo by bylo podlaczyc motor pod akumulator i zakrecic rozrusznikiem pare razy co by podpompowac troche oleju na cylindry ?

Lukasz0095
24-10-13, 21:30
Witam ostatnio nabyłem Civica 6G. Z kartki pod maską wynika, że olej był wymieniany dokładnie rok temu, co prawda od tamtej pory przejechał nie wiele jakieś 6 tyś, ale ta świętego spokoju postanowiłem wymienić. Obecnie jest zalany Midland 10w40, szczerze powiem, że pierwszy raz słyszę o takim oleju. W mojej okolicznej hurtowni nie mają takiego, ale podobno słyszeli o takim. Jaki olej polecacie? Przeglądałem wiele artykułów, ale każdy chwali co innego. Zastanawiam się nad VAVOLINE 10w40, z tego co piszą to zaleca się go do silników powyżej 100 tyś. km. (mój ma 138 tyś.) oraz zmniejsza zużycie oleju. Odnośnie brania oleju ciężko mi powiedzieć czy coś bierze, ale wydaje mi się, że coś tam łyka :). Chciałbym usłyszeć wasze sugestie.

yarOo_krk
25-10-13, 08:51
Zastanawiam się nad VAVOLINE 10w40, z tego co piszą to zaleca się go do silników powyżej 100 tyś. km. (mój ma 138 tyś.) oraz zmniejsza zużycie oleju. Odnośnie brania oleju ciężko mi powiedzieć czy coś bierze, ale wydaje mi się, że coś tam łyka :). Chciałbym usłyszeć wasze sugestie.
Valvoline MaxLife 10w40 - dobry olej, ale nie wierz w zmniejszenie zużycia oleju :) To raczej tylko i wyłącznie chwyt marketingowy :)

Z 10w40 polecam:
Valvoline MaxLife
Motul Synergie+
(oleje z wyższej, ale nie najwyższej półki ;))

cosmo-pl
25-10-13, 12:49
Witam ostatnio nabyłem Civica 6G. Z kartki pod maską wynika, że olej był wymieniany dokładnie rok temu, co prawda od tamtej pory przejechał nie wiele jakieś 6 tyś, ale ta świętego spokoju postanowiłem wymienić. Obecnie jest zalany Midland 10w40, szczerze powiem, że pierwszy raz słyszę o takim oleju. W mojej okolicznej hurtowni nie mają takiego, ale podobno słyszeli o takim. Jaki olej polecacie? Przeglądałem wiele artykułów, ale każdy chwali co innego. Zastanawiam się nad VAVOLINE 10w40, z tego co piszą to zaleca się go do silników powyżej 100 tyś. km. (mój ma 138 tyś.) oraz zmniejsza zużycie oleju. Odnośnie brania oleju ciężko mi powiedzieć czy coś bierze, ale wydaje mi się, że coś tam łyka :). Chciałbym usłyszeć wasze sugestie.

No ale po co 10W40? Jak ktoś robił 6kkm rocznie, to może i miało to sens ale jak chcesz robić przynajmniej 10kkm pomiędzy wymianami, to lepiej użyć oleju syntetycznego może, zamiast półsyntetyka? Nie ma znaczenia co było lane wcześniej, a Midland to olej ze Szwajcarii i dlatego w PL pewnie nie wszędzie jest dostępny. W necie bez problemu znajdziesz dystrybutora ale ja bym się przeniósł na 5W40 przynajmniej. http://www.olejemidland.pl/

Midland ma fajny olej 10W50, do zużytych silników. Taka trochę lepsza wersja 15W50 Motula, o lepszych nieco parametrach.

Lukasz0095
25-10-13, 18:36
Ja myślę, że dużo więcej niż 6kkm nie zrobię. cosmo-pl więc co byś zalał? Jutro chce jechać na wymianę i mam mętlik w głowie co wlać.. Chodzi mi o konkretną firmę i rodzaj.

cosmo-pl
25-10-13, 21:21
No to jak chcesz co roku zmieniać, a nie zrobisz więcej jak 6k km to 10W40 dobry wystarczy. Spokojnie może być Valvo. Możesz też zmieniać co 10k, 12k km i wtedy sobie wlej Mobila 0W40, też powinieneś go mieć pod ręką. :) powodzenia ;)

esel
25-10-13, 21:41
Nie lubię tego tematu. Co rusz to inny olej polecany i idzie zgłupieć po prostu.
Niemniej jednak zapytam, dosyć ważne w sumie. Mam silnik po kapitalnym remoncie, złożony na bardzo dobrych częściach w nominale. Jest oczywiście na dotarciu. Jeszcze tysiąc kilometrów i będę wymieniał olej i tu pytanie-zagadka: na jaki? Teraz wlany jest 10W40, pojeżdżę do 3 tyś. km i wleję nowy na kolejne 5 tyś. km.

Ale nie wiem co wlać. Na razie jazda w stylu emeryckim, druga część docierania już nieco dynamiczniej. Myślałem nad Mobilem 10W40, w oplach co mają przelatane 200 000 km (a może i więcej, kto to wie) spisuje się dobrze.
Po dotarciu planuję wlać nieco lepszy olej, może nawet syntetyk.

cosmo-pl
25-10-13, 23:46
O docieraniu prawidłowym już było. Zazwyczaj, robi się to na oleju mineralnym i to nie tylko ze względu na koszty. Zrzuca się go po 1000, 1500 km i zalewa olej właściwy. Jak jest autko świeże to nie widzę innego wyjścia jak olej syntetyczny. U mnie w tym motorze hula 0W40 Mobila prawie od nowości i jestem z niego bardzo zadowolony. Polecam go też tobie. Alternatywy to inne oleje dobrej marki, syntetyczne. ;) Powodzenia

JunkieXL
28-10-13, 07:42
witam, obecnie jezdze na oleju 10w40 mobila( zaluje ze go wlałem) gdy silnik sie wkręca na vteca zaczyna go troche brac, przy odcinke widac juz niewielką chmure:), jednak ze gdy jezdze dynamnicznie ale tylko do max 3,5-4 tys obrotów, wogole praktycznie go nie bierze( sprawdzone na 2 tys km nic nie ubyło) gdy katuje to potrafie dolac litra na tysiac( ale wtedy nonostop redline) poprzednik robil remont i podobno nie bral oleju po dotarciu, nie pamietam na czym jezdzil ale chyba 10w60) silnik to d15z6(d15b7,tłoki d13+z6) nadal nie wystrojone, moze to jest pryzczyna? mysle nad Motul Specific CNG/LPG 5W40 lub max life tez 5w40 albo 10w60 valvoline... lub poprostu remont pierscieni/uczelniaczy mnie czeka, podobno glowica robiona była dół tez.. przebieg trudno stwierdzic, ale ponad 200tys moze byc, ja sam robie ok 25-40 tys rocznie.. auto smiga na gazie

cosmo-pl
28-10-13, 09:43
Ale z v-tec'iem tak jest, że przy przeciążeniach olej jest upuszczany do komory spalania. Nic więc złego się nie dzieje. ;) Oleje nie są do wszystkiego, zależy od ciebie do czego chcesz olej bardziej. 10W60 nijak się porównać do 5W40 nie da. Zależy do czego jest auto, jak więcej jeździsz normalnie niż nienormalnie, to Specific, jak się bardziej ścigasz i to na dłuższych odcinkach niż spod świateł to 10W60. Pozdrawiam. ;)

JunkieXL
29-10-13, 19:42
tak po trochu to i to, ale chyba 5w40 specifika, za dwa dni wleje i bede obserwowac zuzycie przy normalniejszej jezdzie, dzieki za porade.

skolopendra
30-10-13, 18:07
swoją drogą zaciekawił mnie ten olej :

Millers Oils XF Longlife 5W50

ciekawe jak będzie się zachowywał...

T0mekk1
30-10-13, 18:14
Millers dobry olej. Sam teraz zalałem do swojego silnika tą markę ale 5W30.

yarOo_krk
13-11-13, 08:33
Panowie wczoraj usłyszałem, że oleje Valvoline (w tym MaxLife) pozostawiają w silniku straszny syf (szlam, glut który ciężko idzie domyć) - czy to prawda? spotkał się ktoś z taką opinią?
Troszkę ma się to nijak do ogólnych opinii użytkowników panujących w internecie, że valvoline (jak i MOTUL) mają bardzo dobre właściwości czyszczące ..

cosmo-pl
13-11-13, 13:03
Tak i do tego jeszcze rozpuszczają tłoki, po czym w silniku lęgną się korniki...

me9363
13-11-13, 13:44
Czytam te posty i człowiekowi robi sie mętlik w głowie , co do jakiego silnika , przy jakim przebiegu , jeden mówi A a kolejny B itd. Czyli sprawa oleju tyczy sie do tego jak auto jest używane i ile się jeździ

Więc jeśli mam D14A4, przebieg 193k km, robię dziennie około 110km(~50km do pracy i droga powrotna)
Aktualnie mam zalany 10w40 Castrola , czy to dobry olej do tego silnika czy raczej szukać innego?

luchuma
13-11-13, 15:01
Jak Ci pasuje to jezdzij dalej

cosmo-pl
13-11-13, 20:17
Czytam te posty i człowiekowi robi sie mętlik w głowie , co do jakiego silnika , przy jakim przebiegu , jeden mówi A a kolejny B itd. Czyli sprawa oleju tyczy sie do tego jak auto jest używane i ile się jeździ

Więc jeśli mam D14A4, przebieg 193k km, robię dziennie około 110km(~50km do pracy i droga powrotna)
Aktualnie mam zalany 10w40 Castrola , czy to dobry olej do tego silnika czy raczej szukać innego?

Każdy olej, który dopuszcza instrukcja obsługi lub producent, jest dobry. Kwestia tego, że są oleje lepsze i gorsze. Jeżeli dolewasza ponad 350 ml/1000km to sobie zostań na 10W40. Jeżeli nie dolewasz to przejdź na syntetyk 0W40 lub 5W40. Możesz wybrać też któregoś z popularnych producentów, Motul, Mobil, Valvoline itp. Powodzenia.

jabko11
20-11-13, 12:27
mam pytanie silnik jezdził na 15w50 300v motula. Jako że pierwsza zima jego ktorą bd go uzytkował.. Czy zalać go np 5w40 lub 10w40? Tez 300v? Jesli ktoś posiada odpowiednia wiedzę to proszę o odpowiedz :)

cosmo-pl
20-11-13, 17:26
Coś więcej na temat, tego jak użytkujesz auto? V300 to nie są oleje na co dzień po bułki, zwłaszcza w tej lepkości. Pewnie ktoś zalewał wcześniej, bo mu się puszka podobała.

jabko11
20-11-13, 18:17
To jest b16a2/b, po remoncie został takim zalany, jakieś 18 tyś km temu, uzywałęm go tylko w wolnym czasie czyli żeby pojezdzić, na ale teraz muszę trochę wiecej pojezdzić np po "bułki "

piotreek23
20-11-13, 20:38
Jabko11 jeśli jest po remoncie to syntetyk. Ale dziwne bo minerałke się stosuje po remoncie na dotarcie pierścieni ale nie przez 18K km. :)

cosmo-pl
20-11-13, 21:24
To nie jest olej mineralny, tylko syntetyczny.

Jak nie masz jakichś zapędów sportowych i będziesz tym jeździł w miarę normalnie, to Mobil New Life 0W40 wystarczy. Ten olej co miałeś wlany, to był do ścigania i to raczej takiego mocniejszego, gdzie temperatura w misce rośnie. Do tego jest ten olej zaprojektowany, do okrążeń na torze. Jeżeli jesteś maniakiem Hondy i uwielbiasz ponadprzeciętnie swój samochód, to proponuję Ci 300V 0W40 lub 5W40 do tego silnika, jako oleje uniwersalne... ale moim zdaniem przy zastosowaniach niesportowych, nie ma większego sensu używać takiego oleju. Jak chcesz ;)

Kiedroi
21-11-13, 22:24
To teraz tak, jak możecie to doradźcie.
Mam d16z9 po małych modach wypluło 176 koni. Teraz jest jakiś gówniany mobil półsyntetyk.
Stąd moje pytanie CO MU ZALAĆ?
W poprzednich moich autkach lałem motula, ale jest to moja pierwsza honda i chciałbym się Was poradzić.
Dodam tylko że mam 219k przebiegu.
Pozdrawiam

luchuma
21-11-13, 22:40
no zalezy od tego ile oleju bierze i na jaki Cie stac

na Twoim miejscu 5w50 na zime i 10w60 na lato bym bral


mozesz motula 5w40 na zime tez zalac

sebawo
22-11-13, 13:43
Mam d16z9 po małych modach wypluło 176 koni.

faktycznie 'małe' jak wskoczyło 46 kucy ;)
sorry za OT

cosmo-pl
23-11-13, 13:01
To teraz tak, jak możecie to doradźcie.
Mam d16z9 po małych modach wypluło 176 koni. Teraz jest jakiś gówniany mobil półsyntetyk.
Stąd moje pytanie CO MU ZALAĆ?
W poprzednich moich autkach lałem motula, ale jest to moja pierwsza honda i chciałbym się Was poradzić.
Dodam tylko że mam 219k przebiegu.
Pozdrawiam
zużycie oleju na 1000km gdzie i jak tym jeździsz, bo mody to fajnie, że zrobiłeś ale nie jest to jakaś niezbędna informacja.

jabko11
23-11-13, 14:10
Olej wymieniam co 5 tyś km, nie dolewam go od wymiany do wymiany (oczywiscie kontrolowany jest stan, ale zawsze jest ponad połowe miarki zawsze )
przyszła pora wymiany dlatego się zastanawiam, czy zostawić ten olej , Czy moze on być użytkowany na codzień tez, czy on wrecz szkodzi pracy silnika jesli czesto uzywany jest na krótkim dystansie,

cosmo-pl
26-11-13, 11:56
Szkodzi zupełny brak oleju albo niski stan. Olej, nawet przeciętny raczej silnikowi nie zaszkodzi. Napisałem Ci odpowiedź powyżej. Olej ten ma zastosowanie torowe lub półprofesjonalne a nie do jazdy day-by-day. Oleje do sportu mają inną konstrukcję dużo bardziej zabezpieczają silnik przed mechanicznym zużyciem, niż zimnym rozruchem czy np długą neutralizacją związków szkodliwych dla trwałości układu, które akumulują się zwłaszcza na krótkich odcinkach. Z racji charakteru, mają też mniej innych dodatków, które z punktu widzenia, krótkich acz wysilonych przebiegów, nie są potrzebne w oleju. Jednakże nadal są to "oleje drogowe", więc jeżeli masz chęć to z nich korzystaj, tylko w innej lepkości. ;)

ziom3159
28-11-13, 17:39
Ile oleju wchodzi w D15Z6 ?? Szykuje się do wymiany ,aktualnie jeżdże na 10W40

luchuma
28-11-13, 18:02
banka 4l wystarczy
3.2-3.3 l

skolopendra
28-11-13, 18:43
Ile oleju wchodzi w D15Z6 ??

lecz zanim zadasz tak infantylne zapytanie -proponuje pobrać sobie manual i o tak podstawowych rzeczach poczytać i się naumieć na przyszłość...

ArturO9
11-12-13, 18:01
4 litry wystarczy

kamil39
13-12-13, 17:10
Koledzy jezdze tera na oleju 5w50 mobil peak life, przez 10 tys doleje max moze setke, dwie, ,lalbym dalej ten olej, ale mam okazje za darmo zalac motulem 5w40...(za darmo od kuzyna ph), pytanie brzmi czy moge przejsc nataki olej i czy parametry tych oleji sa podobne?(na 5w50 silnik zima po odpaleniu fajnie chodzi..)

Jacek1983
13-12-13, 19:46
Możesz przejść, zwłaszcza teraz zimą nic się nie stanie złego silnikowi, 5W50 bardziej chroni przy wysokich temp. pracy motoru przy wysokich obrotach.

pablo__89
14-12-13, 19:43
Witam

Jaki olej będzie najodpowiedniejszy do D16W4 po 90tys. przebiegu ? 0W20 5W30 a może jeszcze inny ?

Starstruck
14-12-13, 19:46
5W40 może? Lepszy do kręcenia wyżej się wydaje :). Np. Shell Helix Ultra 5W40.

pablo__89
14-12-13, 20:15
Na początku też tak myślałem, ale podobno im mniejsza lepkość rozigranego oleju tym mniejsze opory, rożne źródła rożnie podają

Seweryn
14-12-13, 21:28
Witam

Jaki olej będzie najodpowiedniejszy do D16W4 po 90tys. przebiegu ? 0W20 5W30 a może jeszcze inny ?
Z tych dwóch 5W30.
Moja Halina jedzi na 0W40 Mobil 1 cały rok. Wg mnie najlepszy kompromis.

ArekWawa84
18-12-13, 22:08
witam ktory jest gęstrzy 15w40 czy 10 w 40 ?

rallykot
18-12-13, 22:43
No raczej 15w40 jest gestszy.

Teraz pytanie na które szukam odpowiedzi i znaleźć nie mogę-różnica między motulem 5w40 x-cess a x-clean?

Wysłane z mojego HTC One S za pomocą Tapatalk 2

Seweryn
18-12-13, 22:59
witam ktory jest gęstrzy 15w40 czy 10 w 40 ?
Oba mają tą samą lepkość w temperaturze pracy, czyli ok. 100 st. C.

15W40 jest bardziej lepki podczas rozruchu, co oznacza że 10W40 jest po prostu lepszym olejem i lepiej chroni silnik. Jeszcze lepszy jest 5W40 oraz 0W40 (ten właśnie lubi moja Halina). 5W40 i 0W40 będzie droższy, ale jego wyższa cena zwróci się dzięki obniżonemu zużyciu paliwa na tych olejach względem 15W40.



Teraz pytanie na które szukam odpowiedzi i znaleźć nie mogę-różnica między motulem 5w40 x-cess a x-clean?
Miałem kiedyś ten sam dylemat i wg mnie porównując szczegółowe specifikacje wychodzi na to, że dla naszych aut nie ma znaczenia który z tych dwóch wybierzesz. X-clean jest niby do nowszych silników (jeździłem na tym), X-cess ma praktycznie b. zbliżone parametry, które są istotne dla naszych maszyn.

rallykot
18-12-13, 23:07
Dzięki za odpowiedź! Bańka stoi tylko sie zastanawiałem czy lać, bo wcześniej miałem x-cess;-)

Wysłane z mojego HTC One S za pomocą Tapatalk 2

Seweryn
19-12-13, 09:23
Dzięki za odpowiedź! Bańka stoi tylko sie zastanawiałem czy lać, bo wcześniej miałem x-cess;-)
X-Clean ma jedynie więcej dodatków i jest specjalnie opracowany aby spełnić wymagania filtrów cząstek stałych (DPF) oraz katalizatorów trójfunkcyjnych, czyli w sumie bez znaczenia dla starej Halinki. Poza tym to to samo.


Wysłane z mojego HTC One S za pomocą Tapatalk 2
No to już mówiłeś wcześniej. Tutaj rozmawiamy o olejach a nie o zabawkach ;).

karas
19-12-13, 14:17
Wysłane z mojego HTC One S za pomocą Tapatalk 2
No to już mówiłeś wcześniej. Tutaj rozmawiamy o olejach a nie o zabawkach

jaja sobie robisz czy nigdy w zyciu nie uzywales telefonu z androidem :)???

luchuma
19-12-13, 14:24
Tez mam zabawke

paplatalk 4

Seweryn
19-12-13, 14:51
jaja sobie robisz
Troche ;).


czy nigdy w zyciu nie uzywales telefonu z androidem :)???
Mam telefon z Androidem, ale się nie chwalę ;).

MrKubek
19-12-13, 23:23
Ale kolego tapatalka nie używąłes. Poprostu nikogo to nie obchodzi z jakiego kto telefonu pisze i nie chce im się usuwać tego podpisu

ABG
20-12-13, 00:04
Który olej wybrać: http://jdmshop.eu/Olej-silnikowy-Millers-Oils-EE-Semi-Synthetic-10w40-5l lub http://jdmshop.eu/Olej-Silnikowy-Millers-Oils-XFE-10W40-5l. Może nie przepłacać i zalać Motulem? Silnik po remoncie kapitalnym, mechanik stwierdził, żeby zalać półsyntetyk po dotarciu.

Seweryn
20-12-13, 07:55
Który olej wybrać: http://jdmshop.eu/Olej-silnikowy-Millers-Oils-EE-Semi-Synthetic-10w40-5l lub http://jdmshop.eu/Olej-Silnikowy-Millers-Oils-XFE-10W40-5l. Może nie przepłacać i zalać Motulem? Silnik po remoncie kapitalnym, mechanik stwierdził, żeby zalać półsyntetyk po dotarciu.
Żaden z powyższych. Po dotarciu najlepszy syntetyk - Mobil1 0W40 czy Motul 5W40 na przykład.


Ale kolego tapatalka nie używąłes. Poprostu nikogo to nie obchodzi z jakiego kto telefonu pisze i nie chce im się usuwać tego podpisu
Spoko, ale gdyby to był mój telefon to bym ten podpis usunął. Wiem, czepiam się ;).

rallykot
20-12-13, 08:03
Dobra nie kloccie się, już usunąłem :-D

Michał102
20-12-13, 12:01
Ciekawy "test":


http://www.youtube.com/watch?v=KufkNdIYMto


Sent from my Amiga 500 using DiscCopy

skolopendra
20-12-13, 16:57
Ciekawy "test":

jest od dawna na stronie pierwszej ...

T0mekk1
20-12-13, 17:18
Jeżeli silniki są w dobrej kondycji to dlaczego większość ludzi leje olej 10w40?

Michał102
20-12-13, 17:57
jest od dawna na stronie pierwszej ...

Rzeczywiście.
Nie zauważyłem, sorki.

luchuma
20-12-13, 18:05
Jeżeli silniki są w dobrej kondycji to dlaczego większość ludzi leje olej 10w40?

Bo masz w ksiazce napisane lac 10w40 i potem drobnym druczkiem 5w40

paplatalk 4

skolopendra
20-12-13, 18:18
to dlaczego większość ludzi leje olej 10w40?

bo im "mechanicy" tak nakazują

Dissnej
20-12-13, 18:46
Panowie wczoraj usłyszałem, że oleje Valvoline (w tym MaxLife) pozostawiają w silniku straszny syf (szlam, glut który ciężko idzie domyć) - czy to prawda? spotkał się ktoś z taką opinią?
Troszkę ma się to nijak do ogólnych opinii użytkowników panujących w internecie, że valvoline (jak i MOTUL) mają bardzo dobre właściwości czyszczące ..


Tak i do tego jeszcze rozpuszczają tłoki, po czym w silniku lęgną się korniki...

Cosmo, z całym szacunkiem do Twojej teoretycznej wiedzy ale czy widziałeś chociaż jeden rozebrany silnik, który jeździł na Valvo? Opinię, o której pisze Yaro usłyszałem od swojego mechanika, który nie jeden silnik w życiu rozkręcił, wyremontował, zeswapował i ciul wie co jeszcze. Ja się na olejach nie znam ale widziałem silnik, który był zalany Valvo i usłyszałem zdanie, że to nie pierwszy tak wyglądający motor po tym oleju i to mi wystarczy.

mirasek
20-12-13, 19:33
Silnik który widziałeś był zalewany Valvoline przez cały okres eksploatacji? Starych, wcześniej nagromadzonych nagarów i laków zwykle nie usunie żaden Valvoline ani woda święcona, nawet po kilku(nastu?) wymianach. Też nie jeden silnik w życiu rozkręciłem, zeswapowałem, itp. i wiem że jak motor po czyszczeniu i złożeniu od podstaw był jeżdżony na choćby hydrokrakach od Valvo, to po dwóch sezonach upalania był nadal czysty. Rozkręcałem też silniki z przeznaczeniem na skup metali kolorowych zagnojone w środku tak że nawet pokryw zaworów nie szło doczyścić od środka agresywną chemią i wiszą sobie teraz jako ozdoby, i z cała pewnością nie było to skutkiem stosowania ostatnio oleju marki X, a raczej całego toku eksploatacji włącznie z przegrzaniami, przeciąganiem wymian oleju, niewłaściwym jego doborem, itp...
Tak naprawdę każdy silnik jest indywidualny i ciężko coś tak stanowczo wyrokować.

ps. Nie diluje Valvoline, żeby nie było, już bardziej wolę Liqui Moly.

Dissnej
20-12-13, 19:47
Silnik, który widziałem był 2 czy 3 lata temu remontowany i od tamtej pory jeździł na Valvo. Tak jak piszę, nie mam wiedzy i doświadczenia na temat olejów tylko opieram się na tym co widziałem na własne oczy i słyszałem od doświadczonych ludzi. Skoro mechanik, który zrobił mi remont silnika stanowczo odradził wlewanie do niego Valvoline to ja po prostu mu wierzę. Tyle, nie chcę rozpętać kolejnej wojny na argumenty tylko pozwoliłem sobie dorzucić swoje 3 grosze do tematu.

Sprezyna
24-01-14, 22:18
Pytanko czy ktos zna Valvoline All Climate 10W-40. warto brac czy lepiej poszukac cos innego?

T0mekk1
24-01-14, 23:12
Lepiej poszukaj coś z 5W/40.