Zobacz pełną wersję : Oleje silnikowe i przekładniowe!!!!!
Strony :
1
2
3
4
5
6
7
[
8]
9
10
11
12
13
Synthetic Blend to właśnie półsyntetyk. 5 litrowa bańka sprawdza się w D-serii biorącej olej, zalewaj śmiało :)
HondaSpike
09-04-13, 11:51
Oki. Pytam sie bo na Motulu bylo jasno napisane cos w stylu Semi Synthetic Formula i wtedy bankowo bylo ze to polsynetyk.
Ciastek200
12-04-13, 13:40
jaki olej d14a3? poprzedni wlasciciel zalal mineralnym mobil super 1000 15w-40 przebieg 136tys.
nie wiem może to uszczelka ale strasznie nim pluje i dlatego chce ja wymienić i odrazu zmienić olej.
gdzie pluje?
jaka uszczelka?
15w-40 przebieg 136tys.
Hahahaha... poprzedni właściciel musiał być niezły "talent", że przy takim przebiegu zalał minerała:D
Jednak ja bym obstawiał, że wcześniej na liczniku była co najmniej trójka na przedzie:)
Zmień sobie olej na jakiś dobry półsyntetyk (10W40) i śmigaj. Jak ubytków nie będzie, to przy kolejnej wymianie możesz zalać full syntetyk (5W40 lub 5W50):)
Co do tego jaki olej wlać, to ja polecam MOTUL'a lub Valvoline. Mobil tez ponoć daje radę, ale pod warunkiem, że jest w 100% oryginalny:)
Kto mi powie dlaczego Castrol jest zlym/nie nadajacym sie olejem do Hondy. Dla przykładu Castrol Edge 5W30 norma 504,507 jeździ na tym accord z 96 roku z przebiegiem (autentycznym 160kkm). Nie zużywa ani grama oleju, nie puszcza dymów i innych rzeczy.
Kto mi powie dlaczego Castrol jest zlym/nie nadajacym sie olejem do Hondy
a kto Ci powiedział, ze to zly olej??? Olej jak olej - kazdy olej spełniajacy norme danego producenta jest dobrym olejem ktory na trylion bilion procent nie zatrze Ci silnika. ASO Hondy w Mirkowie ( obok Wrocławia ) swojego czasu zalewała Castrola edge podczas serwisów, a np Aso na Karkonoskiej we Wro zalewało Mobila1 5w50 i nikt nie miał problemów z autami. A to ze na forum panuje mit ( odpowiednio podsycany przez forumowych sprzedawców ) ze wszystkie oleje poza motulem to szit i zostawaija tony nagaru w siniku to juz inna sprawa. Zalewałes castrola , z silnikiem nic sie nie dzieje zalewaj go nadal i problemów miec nie bedziesz.
No właśnie na forum wyczytałem że to "zły" olej i dlatego chciałem temu zaprzeczyć na sprawdzonym przykładzie.
norma to nie wszystko ;) lej jaki lejesz, ot filozofia :)
Panowie Mtf hondy jak smierdzi? normalnym olejem czy cebula jak przekladniowka? : D
a kto Ci powiedział, ze to zly olej??? Olej jak olej - kazdy olej spełniajacy norme danego producenta jest dobrym olejem ktory na trylion bilion procent nie zatrze Ci silnika.
Zatrzec nie zatrze ale to jak silnik w srodku wyglada po castrolu i jaki zostaje w nim syf to osobna sprawa :)
panowie takie pytanie mam jaki olej silnikowy moza do skrzyni wlac na chwile w celu przeplukania :)
najtańszy 10w40, 10w30...
Co myślicie o oleju Liqui Moly ? Słyszałem i czytałem, że te oleje są generalnie polecane i zachwalane..
Ja Liqui Moly mam we wszystkich samochodach w domu a w hondzie od początku czyli jeżdżę już 4 rok i jest wszystko dobrze.
Wysłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
Panowie moje d15b7 strasznie pije olej. Ok 0.6 L na tydzień ~( 500 km ) przy spokojnej jeździe.
Mam pytanie czy przesiadka na 15W40 to dobry pomysł ?
Jakie są tego + i - ?
Obecnie śmigam na 10w40
skolopendra
03-05-13, 21:05
15W40 to dobry pomysł ?
nie
tu tylko remont pomóc może
Panowie - ponowie o MTF. Czy ma charaktertystyczny zapach oleju przekładniowego czy pachnie jak zwykły silnikowy? Bo mam od zaufanego sprzedawcy z forum, a zapach 75W ma jak w morde strzelił ; ) Nie wierzę, że nikt nie zna zapachu przekładniowego i MTFa ; ) Tu już ogólnie chodzi, że może płacimy za przekładniowy olej czy co...
Panowie - ponowie o MTF. Czy ma charaktertystyczny zapach oleju przekładniowego czy pachnie jak zwykły silnikowy? Bo mam od zaufanego sprzedawcy z forum, a zapach 75W ma jak w morde strzelił ; ) Nie wierzę, że nikt nie zna zapachu przekładniowego i MTFa ; ) Tu już ogólnie chodzi, że może płacimy za przekładniowy olej czy co...
Oceniasz właścwości oleju po zapachu?? olej w skrzyni wymienia sie na tyle rzadko ze naprawde nie warto na tym oszczedzac nawet jakby hondowski mtf byl zwyklym przekladniowym. Jezeli chcesz przestestuj na własnym aucie kup przekładniowy 75w zalej go pojezdzij na nim z 2k km zlej go i zalej kupionego mtf'a . Zobaczysz czy to to samo :)
W tym problem, że kupiłem MTFa właśnie by HONDA ; ) A zapach przekładniowego.
Zapach skrzyni nie smaruje :] skoro kupiłeś Hondowski MTF lej śmiało i o nic sie nie martw ;)
skolopendra
08-05-13, 17:33
podobno mtf o zapachu wanilii lepiej smaruje
podobno mtf o zapachu wanilii lepiej smaruje
:D
Jest jakaś różnica między tymi emteefami?
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://tegiwaimports.com/images/l/honda-mtf-3-manual-gearbox-oil-transmission-fluid-149.jpg&imgrefurl=http://www.tegiwaimports.com/honda-mtf-3-manual-gearbox-oil-transmission-fluid-149/&h=550&w=830&sz=183&tbnid=4WsNGYmc13yzkM:&tbnh=93&tbnw=140&zoom=1&usg=__gtLj7U3yZNrXywOqaZDctNsbI48=&docid=8y8mmFF2rUAogM&sa=X&ei=_JaKUYTPAoi64ATcyIGIBw&ved=0CEEQ9QEwAQ&dur=494
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.8thcivic.com/forums/attachments/civic-si/38197d1301209311-amsoil-redline-mtf-hondamtf.jpg&imgrefurl=http://www.8thcivic.com/forums/civic-si/249050-amsoil-redline-mtf.html&h=1136&w=852&sz=96&tbnid=2eczVd1HhrmwTM:&tbnh=90&tbnw=68&zoom=1&usg=__BAafbaweLA5On15WVK5Y164mAL4=&docid=X8Lu5rOoGDMbvM&hl=pl&sa=X&ei=J5eKUbegI8z74QTw5IGoBg&ved=0CDkQ9QEwAA&dur=254
skolopendra
08-05-13, 20:24
Jest jakaś różnica między tymi emteefami?
w zapachu?
Panowie takie pytanko: ile oleju wejdzie do skrzyni w 1.5i Vtec-E ?
skolopendra
09-05-13, 05:27
ile oleju wejdzie do skrzyni w 1.5i Vtec-E ?
odpowiedz na takie i inne cenne pytania znajdziesz w manualu :cool:
:D
Jest jakaś różnica między tymi emteefami?
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://tegiwaimports.com/images/l/honda-mtf-3-manual-gearbox-oil-transmission-fluid-149.jpg&imgrefurl=http://www.tegiwaimports.com/honda-mtf-3-manual-gearbox-oil-transmission-fluid-149/&h=550&w=830&sz=183&tbnid=4WsNGYmc13yzkM:&tbnh=93&tbnw=140&zoom=1&usg=__gtLj7U3yZNrXywOqaZDctNsbI48=&docid=8y8mmFF2rUAogM&sa=X&ei=_JaKUYTPAoi64ATcyIGIBw&ved=0CEEQ9QEwAQ&dur=494
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.8thcivic.com/forums/attachments/civic-si/38197d1301209311-amsoil-redline-mtf-hondamtf.jpg&imgrefurl=http://www.8thcivic.com/forums/civic-si/249050-amsoil-redline-mtf.html&h=1136&w=852&sz=96&tbnid=2eczVd1HhrmwTM:&tbnh=90&tbnw=68&zoom=1&usg=__BAafbaweLA5On15WVK5Y164mAL4=&docid=X8Lu5rOoGDMbvM&hl=pl&sa=X&ei=J5eKUbegI8z74QTw5IGoBg&ved=0CDkQ9QEwAA&dur=254
jeden jest EU a drugi US
skolopendra
09-05-13, 17:13
oby dwa będą OK
jeden jest EU a drugi US
Dokładnie, i w jednym jest 1L a w drugim jakoś 946ml...
kaczka208D
24-05-13, 13:27
Leje ktoś taki olej? Wychodzi dobrze cenowo, ale zastanawiam się czy to brać:
http://img.bazarek.pl/294198/16520/2890356/9126563754ec7f85d57e8c.JPG
Ja dużo dolewałem tego oleju i nic nie zauważyłem " dziwnego " :)
Teraz ja mam pytanie , po co coraz większa liczba osób przesiada się z oleju 10w40 na 10w60 ?
pewnie ich parchy złopią olej litrami a 10w60 jest gestszy hehe:)
mozliwe tez ze jezdza w jakis "zawodach" a 10w60 lepiej chroni w wyzszych temperaturach.
Ja dużo dolewałem tego oleju i nic nie zauważyłem " dziwnego " :)
Teraz ja mam pytanie , po co coraz większa liczba osób przesiada się z oleju 10w40 na 10w60 ?
lepkosc w 100*C dla kilku olei VALVOLINE
vr1 5w50 -- mm2/s w temperaturze 100 ºC ASTM D-445 ---- 18,0
vr1 10w60 -- mm2/s w temperaturze 100 ºC ASTM D-445 ---- 23,0
maxlife 5w40 oraz 10w40 -- mm2/s w temperaturze 100 ºC ASTM D-445 ---- 14,2
przy czym maxlife sie roznia lepkoscia w 40*C, odpowienio 87 i 98,5
vr1 10w60 na ogol wlewa sie do silnikow ktore osiagaja wysoka temp oleju np mocno doprezonych bez chlodnicy oleju
Leje ktoś taki olej? Wychodzi dobrze cenowo, ale zastanawiam się czy to brać:
http://img.bazarek.pl/294198/16520/2890356/9126563754ec7f85d57e8c.JPG
brać, ja przejeździłem na nim kilka sezonów i nie zauważyłem niczego niepokojącego. najlepszy jest tutaj stosunek ceny do jakości. kupowałem za 60zł baniak 4l i jeździłem na nim calutki sezon. resztkę się dolewało z czasem, ale jakiegoś zwiększonego apetytu na olej nie było.
siemano panowie, mam pytanie. znalazłem ostatnio taki wynalazek: Venol 10W40
http://truck-tychy.pl/p/s3/6141_9469_1330593681.jpg
i zastanawiam się czy ktoś miał styczność z tym specyfikiem. za uwagi, że tanio to na pewno do dupy - dziękuję. śmieszna cena 13zł za litra, na opakowaniu piszę, że wyprodukowane w reichu :D, a jak wiadomo jak coś z niemiec to dobre (tak się utarło;)). klasy lepkości jak u konkurencji, tylko gorzej z temperaturami (nie na polskie zimy raczej). ktoś miał styczność? proszę o opinie.
Brat to kiedyś lał do fiesty. W zime silnik chodził jak traktor i bardzo powoli kręcił. Po dwóch latach obróciło panewkę i fiesta poszła na złom.
Oczywiście nie mówię, że silnik się popsuł przez ten właśnie olej, ale na pewno nie dopomógł mu on w lżejszej pracy.
Ja bym tego do Hondy nie wlał. W ogóle, to nie rozumiem tych przesadnych oszczędności na oleju. Przecież zmieniamy go raz na 10 tysi i dać dodatkowo te 50zł czy nawet stówę więcej, to nie jest jakaś góra pieniędzy. A tak to ludziska leją byle tańszy szajs, a potem są opinie, że Hondy to złom i litrami piją olej :-/
kaczka208D
29-05-13, 09:44
Dołożyłem jednak trochę i kupiłem Mobil-a Super 2000 x1. Lotos ma jednak kiepskie opinie na necie .
Witam, proszę o rade, jaki olej najlepiej wlać do D15B, przebieg 192 tys. ? Autko bedzie użytkowane na codzień, jednakże nie jestem niedzielnym kierowcą :)
skolopendra
30-05-13, 18:58
Witam, proszę o rade, jaki olej najlepiej wlać do D15B, przebieg 192 tys. ?
odpowiedz znajdziesz w temacie
Witam
Zastanawiam sie nad zmiana oleju w d16y7. Obecnie mam castrola 10w40 a zastanawiam sie nad valvoline max life i w zwiazku z tym chcialbym sie dowiedziec czy ktos robil juz takie przejscie i jak to wplynelo na zuzycie oleju oraz prace silnika
skolopendra
28-06-13, 16:11
i jak to wplynelo na zuzycie oleju oraz prace silnika
u każdego inaczej
lej śmiało
panowie smigam na valvoline max life 10W40 i potrzebowalem dolac oleju a nie mialem akurat valvoline i dolalem castrola 10W40 z 150ml numery na oleja sa takie same i teraz pytanie nic sie nie stanie mozna mieszac oleje ??:)
skolopendra
30-06-13, 18:44
nic sie nie stanie
nie
pszczolka90
19-07-13, 00:23
Hej, mój silnik jest świeżo po remoncie (ok.1000km) przy 800km zmieniałam olej. Stan oleju jest niezmienny, ciągle jest max czyli nie bierze nic,ale zastanawia mnie jedno. Mechanicy wlali do mojej Hanki tylko coś ok.2,7L a wiem z opini innych,że 3,3L a nawet i więcej wchodzi do silnika, powiedzcie mi co robić? Dolać tak żeby było 3,3? Nie przeleje go?
a po co dolewac jak jest na bagnecie max ?? przeciez jest ok :) jak dolejesz to moze byc za duzo
pszczolka90
19-07-13, 00:59
Przeraża mnie myśl,że tak mało wlali, to prawie 0,5L, możliwe jest,że został tam jeszcze stary olej? Że nie zlali wszystkiego?
Przeraża mnie myśl,że tak mało wlali, to prawie 0,5L, możliwe jest,że został tam jeszcze stary olej? Że nie zlali wszystkiego?
Bardzo mozliwe. :)
pszczolka90
19-07-13, 02:04
Może to narobić jakiegoś zamętu ?
jaki byl olej wczesniej ?? a jaki zostal wlany teraz ??
mi po plukance prawie 4l weszly (3.8 l)
pszczolka90
19-07-13, 08:45
Wcześniej jakiś tani 10W40 a teraz motul 10W40, nie wiem zobaczymy póki co jeździ, najwyżej olej zmienie za jakieś 500km na porządnie.
piotreek23
19-07-13, 09:29
najwyżej olej zmienie za jakieś 500km na porządnie.
Ja się zapytam po co? W mojej opinii robisz problem tam gdzie go nie ma :)) Wymień go normalnie po roku albo 10Kkm i tyle.
no ale skoro zuzyty olej zostal w silniku i sie zmieszal z nowym to chyba 10kkm za duzo na wymiane?
ja bym za 2 miechy zmienil olej porzadnie
a wlasciwie skoro silnik po remoncie to czemu jest 10w40 a nie 5w40?
a wlasciwie skoro silnik po remoncie to czemu jest 10w40 a nie 5w40?
No jak kogos stać na docieranie na syntetyku :rolleyes:
no faktycznie 10zl roznicy na bance 4l miedzy 5w a 10w to idzie splajtowac...
Ja się zapytam po co? W mojej opinii robisz problem tam gdzie go nie ma ) Wymień go normalnie po roku albo 10Kkm i tyle.
Przeciez silnik jeszcze nie dotarty.
no faktycznie 10zl roznicy na bance 4l miedzy 5w a 10w to idzie splajtowac...
50zł to w sumie też nie jest dużo. Ani 100. więc można zacząc od 5W30.
Z tego co mi sie wydaje to najlepiej na mineralnym docierać, ja tak docierałem silnik H22 i było tip top. A docieranie to maks pierwsze 50km ;)
pszczolka90
19-07-13, 15:07
10W40 ponieważ taki zalał mi mechanik na dotarcie i powiem szczerze,że też chciałam przejść na 5w40 ale jak zaczął mi swoje racje wywalać to się wkurzyłam i zostawiłam taki jaki był i cena naprawdę nie grała tu żadnej roli,bo zdaje sobie sprawę, że jak porwałam się na takie przedsięwzięcie jakim jest remont silnika to nie warto oszczędzać na rzeczach typu olej itd. Okej, czyli będę po prostu kontrolować to ilość oleju, a za 2miesiące go wymienie i będzie spokój.
Poszukaj kogoś w okolicy z takim samym silnikiem i pożycz bagnet, może jest za długi? tak tylko strzelam, bo nie mam pojęcia czy są różne długości :)
pszczolka90
20-07-13, 23:44
To nie wina bagnetu,juz sprawdzalam :)
po remoncie do silnika wchodzi 4.0litra oleju baj de łej
pszczolka90
22-07-13, 00:05
Ale to była druga wymiana
Witam!
Co zalać: D17A9 zalany 10W40 Przebieg 110tys
W książce serwisowej znalazłem, ze w 2008r przy przebiegu 43tys niemiecki serwis zalał już 10W40.
Myślę o 5W40 Valvoline Durablend lub maxlife. Czy mam się czego obawiać? (w Mitsubishi Galant zamieniłem 10W40 na 5W40 przy przebiegu prawie 180tys i było ok)
Lej full syntetyk, silnik jest do tego zaprojektowany a i mruczeć będzie lepiej i zdrowiej ;).
piotreek23
25-07-13, 10:23
Panowie macie jakiś patent na branie oleju. Mój D14Z2 zaczał chlać z 0.5l na 1000km. Remont odpada (nie opłacalne/ nie kopci na niebiesko) a za dużo ostatnio w niego włożyłem żeby słupek wymieniać :) Myślałem o dolaniu dodatku Mos2 od LM albo Molysplipa ale nie wiem jak na to Mobil S2000 10W40 zareaguje i czy sobie nie zatrę silnika. Mleko twierdzi że to bez sensu i lepiej przejść na dobry mineralny..macie jakieś tipy.
Słupek 400zeta :)
Tapatalk
piotreek23
25-07-13, 11:11
Słupek z montażem 1200zł (mleko, sprawdzony) za dużo wsadziłem w ten stary żeby teraz słupek wymieniać :) po za tym chmury dymu nie ma ;) a dolewki nie rujnują tylko trzeba pilnować :) oraz mam zamiar zajechać go na śmierć :D dopiero potem wymiana o ile będzie co zbierać z podłogi ;)
BTW Gdzie widziałeś D14Z2 za 400zł? Na alledrogo są minimum po 600zł
U nas na giełdzie są czasem,ale może masz racje. Bo słupek,bo oleje, bo włożyc
Tapatalk
piotreek23
25-07-13, 11:25
Dopiero co robiłem rozrząd,płyny,uszczelniacze wału etc..dlatego mi się nie opłaca wsadzać nowego :) Myślałem że może wynalazki typu Mos2 czy Molislip trochę powstrzymają apetyt. Motodoktor i ceramizerom dziękuje ;)
Rozrząd możesz przełożyć
Tapatalk
piotreek23
25-07-13, 11:38
Tak ale uszczelki z pod miski olejowej i uszczelniaczy :D nie przełoże plus płyny :) Jak pisałem tragedii nie ma jak zacznie chlać litra na 1000 to pójdzie do wymiany. Na razie poczekam i zaleje mineralnym.
Na jakim oleju jeździłeś do tej pory?
Jak na jakimś dziadostwie, to zmień go np na Valvoline 10w40 max life i powinno się poprawić. Minerał to dziadostwo i szkoda dobijać nim nie do końca już przecież zdrowy silnik. To trochę tak, jakbyś kulawemu wrzucił na plecy plecak wypełniony kamieniami:)
piotreek23
26-07-13, 10:04
Jak narazie na Mobilu S2000 10W40 ale tak się zastanawiam czy jakiejś trefnej partii nie trafiłem. Mleko twierdzi że spokojnie można lać mineralke :) Chociaż może przejdę na jakiś Olren lub cuś co by tańsze dolewki były wtedy 10W40 styknie.
@Silnik jest w dobrej kondycji po za tym :) ostatnio znów spadło spalanie na trasie tym razem 6,2l /100 :D
Siemanko, właśnie nadszedł czas wymiany oleju i chciałbym o poradę ;)
Auto Honda Civic 1.5 V-TEC 114KM, mam olej aktualnie wlany Mobil 1 5W50, tata kiedyś jeździł nim i przez pomyłkę wlał syntetyk a nie półsyntetyk ale za to sprawuje się dobrze, aktualny przebieg 184k a na kartce już pisze że termin upłynął rok temu a przebieg już przekroczony o tysiąc kilometrów więc chciałbym jak najszybciej wymienić olej... i pytanie, czy mam wlać taki sam olej jaki był czy jakiś inny? lepszy? :) pozdrawiam
przez pomyłkę wlał syntetyk a nie półsyntetyk
Tata przez pomyłkę zrobił Hondzie dobrze:)
No i śmiało możesz dalej lać Mobila 5W50, bo to bardzo dobry olej. Oczywiście pod warunkiem, że jest oryginalny, bo niestety Mobil to chyba najbardziej podrabiany olej na rynku i ciężko trafić na coś pewnego.
Wielkie dzięki a jeszcze jedna kwestia, chodzi o filtr powietrza, lepszy oryginalny za 50zł czy podróba za 35zł? wydaje mi się że lepiej dopłacić 15zł i mieć lepszy, no chyba że niczym wielkim się nie różnią.
Pozdrawiam :)
piotreek23
26-07-13, 13:54
Nie sądze aby na filtrze powietrza była jakaś wielka różnica..
Ja mam zwykłego filtrona i spełnia on swoje zadanie perfekcyjnie - rura dolotowa jest w środku idealnie czysta, nie ma nawet pyłka:)
O ile filtry oleju to podobno szajs, bo lubią się odkręcać, tak filtr powietrza tej firmy jest moim zdaniem bardzo dobry:)
Witam, jestem posiadaczem Hondy EK4. Poprzedni właściciel lał olej Motul 5W50(syntetyczny). Samochód ma prawie 210tys km przebiegu. Czy nadal mam lać ten sam olej? Z tego co się orientowałem, nie jest on zbyt popularny, nie znalazłem nawet na stronie Motula:confused:
Najprawdopodobniej lał Motul Sport. Jeśli nie żłopie Ci oleju, to ja bym został przy tym. Jeśli jest problem z dostępnością, zmień na inny 5w50, np. valvo albo liqui molly. Broń boże nie przechodz na pół syntetyka z racji przebiegu, to są mity.
skolopendra
29-07-13, 08:25
Poprzedni właściciel lał olej Motul 5W50
ciekawe skąd do wziął ?
lej valvoline
Dzięki Wielkie za pomoc;) Czyli podczas wymiany wpłynie Valvoline;) I jeszcze jedno pytanie, podczas wymiany poprostu zlać stary i nalać Valvoline? Bez innych dodatkowych zabiegów?
Edit:
Dobra, to chyba już wszystko wiem, serdecznie dziękuję za pomoc;)
skolopendra
29-07-13, 09:51
Bez innych dodatkowych zabiegów?
tak
witam, czy jest jakaś niebezpieczna strefa nad maxem jeśli chodzi o nadmiar oleju? mam prawie zalane 1cm więcej niż max a wizyta w warsztacie dopiero we wtorek, można jechać powolutku pare km? do pracy np w dwie strony jakies 10km
pozdrawiam
skolopendra
03-08-13, 15:13
mam prawie zalane 1cm
można odkręcić delikatnie korek spustowy i ulać
5 roboty
m_andarynka
04-08-13, 21:51
Albo odessać przez rurkę miarki oleju, ale do tego potrzebna szpryca i odpowiedni wężyk.
Ja od 5 lat jezdze na oleju moze mniej popularym ale jak na moje odczucia to sie spisuje bardzo dobrze a mianowicie mam na mysli Texaco 10W40 półsyntetyk dodam ze mam D15B2 :P do nie wysilonych jednostek polecam jak najbardziej, aha mam dylemat bo mam zamiar w najblizszym czasie zalozyc skrzynie hybrydowa 3,4 z CRX'a zrobiona na bazie S20 i bede potrzebował oleju i co polecicie do takiej skrzyni ?
skolopendra
18-08-13, 14:15
i bede potrzebował oleju i co polecicie do takiej skrzyni ?
odpowiedz w manualu znajdziesz
Witam, jeśli w hondzi jest przebirg 215tys i poprzedni właściciel zalał minerala elfa i wciaga troszke oleju to co będzie jak wleje 10w40 ?
teoretycznie bedzie wciagal wiecej oleju. ale 10w40 jest lepszy dla silnika ;]
Czyli będzie trzeba więcej dolewać,lepszy pod jakim względem?
z moich obserwacji- na poczatku chwile byl max life- brak doswiadczen, bo wymieniony niedlugo na 10w60 vr1 racing tez valvoline. temperaturowo ekstra, upalanie, gorac czy tez nie 110 nie dalo sie przekroczyc, moze do 100 doszedlem i lekko ponad. moze tez za malo upalam :D natomiast bral go dosyc znaczne ilosci, ciezko powiedziec mi ile, bo wlewalem i nie patrzylem, oby stan byl na max. bral to tez pojecie wzgledne, bo leje mi sie spod korka walka i chyba z vteca, a wczesniej spod michy troche sie pocilo. ze 2 msc temu zmienilem spowrotem na max life 10w40 i ubywa go duuuuuzo mniej, ale temperatury za to skacza. przy normalnej jezdzie roboczo jest 90* przy palowanku lekkim to 100 przekracza szybko, a wczesniej dobic do 100 to bylo ciezej. jednak nie gotuje sie ani nic, 110 to mialem ale z kilka razy. jak masz zdrowy szczelny 100% silnik lej vr1 racing, jak jest tak jak u mnie to max life jest swietny :)
Obawiam sie,że mi hania spala olej na wysokich obrotach
moge pomieszać Motul'a 5w30 z Motulem 5w40 ? po prostu kupiłem litr 5w40 a zostało mi 3,3 litry 5w30 :D
a napewno nie wystarczy Ci 3,3l tego 5w30? Co prawda mam 6 gena ale jeszcze nigdy nie udalo mi sie wlac wiecej niz 3l oleju podczas wymiany tzn po spuszczeniu starego oleju wykrecenia starego i wkrecenia nowego filterka wlaniu do silnika 3 l oleju, odpaleniu silnika aby filterek zaciagnal olej poziom na bagnecie jest na max
to masz cos nie tak jak Ci 3 l starcza :P
Witam, miesiac temu kupilem hanie i fajnie by było wymienić olej po kupnie :) Poprzedni właściciel mówił, ze auto jeździło na takim oleju:
http://media1mi.pl/p/1/118/189/photo-b547b5d8-2248-4ff9-8f57-88bb2cba8741-for_zoom.jpg
Można wymienić go na Motul 6100 SYNERGIE 10W-40?? Przez 2 miesiace oleju nic nie ubyło, a przejechałem z 1500km.
Można wymienić go na Motul 6100 SYNERGIE 10W-40?? Przez 2 miesiace oleju nic nie ubyło, a przejechałem z 1500km.
Można,jak najbardziej :)
Można,jak najbardziej :)
Jeszcze jedno pytanie. Czytałem że najlepszy filtr oleju to oem. W jakiej cenie dostane go w aso? wiem ze w różnych aso są przeróżne ceny, ale tak około?
panowie mozecie cos powiedziec o oleju mobil 5w50
Powiem tak,leje taki ojcu do astry G od nowości ,czyli od 9 lat ,przejechał 65000km na tym oleju i będzie jeździł dalej.Silnik chodzi jak nowy i wewnątrz też tak wygląda.
Kupilem d16y3 na swapa, nie wiem jaki olej byl poprzednio. Jaki olej warto wlac?
Kupilem d16y3 na swapa, nie wiem jaki olej byl poprzednio. Jaki olej warto wlac?
Półsyntetyk 10w40
nie bawic sie juz w syntetyki? :)
skolopendra
10-09-13, 23:13
Jaki olej warto wlac?
przeczytaj mój post ze strony pierwszej .i sam wyciąg wnioski
Chcialem sie tez przy okazji dowiedziec jakie maja byc parametry oleju? 5w40? Jakiej firmy oleje byscie polecili wlac? :)
A ja mam konkretne pytanie, czytałem ten wątek jednak nie znalazłem satysfakcjonującej opinii. Czy zmiana oleju z Mobila Super 2000 10W40 na Motul 6100 Synergie + 10W40 w B16A2 z przebiegiem 210kkm łykającym jakieś 200-300ml/10000km i jeździe 70% emeryt i 30% młody gniewny przyniesie odczuwalne zmiany np. dla zużycia silnika czy głośności pracy? Na półsyntetyku jeździ już dość długo i zmiany na pełen syntetyk się trochę obawiam, mimo, że zużycie oleju jest nieduże.
Hej wszystkim,
Mam pytanie odnośnie oleju. Mój silnik to D14A4. Obecnie mam Motul X-clean 5W40, od ostatniej wymiany minęło zdaje się 10-11 tys. km. Wypił mi tyle, że mam prawie pod górną kreskę oleju w silniku i jeszcze prawie pół litra w opakowaniu. Czyli znośnie raczej przyjmując, że schlał ok. 1-1.5 litra.
Teraz się zastanawiam czy nie zalać Elf Excellium NF 5w40 5L, bo kosztuje kilkadziesiąt złotych mniej za tyle samo litrów, a też jest syntetyk. Będzie ok?
kolc, przeciez obydwa oleje ktore podales to polsyntetyki :)
Wiem, tylko się zastanawiam czy przejście na Motula da jakikolwiek wymierny efekt (na dłuższą metę). Mimo że to też półsyntetyk powinien mieć trochę lepszy skład i być bliższy właściwościom do jakiegoś syntetyka niż Mobil. W końcu olej olejowi nie równy, nawet jeśli obydwa to 10W40 ;)
jak sprawdzisz to nam powiedz :)
na hurowni olejów w Rzeszowie mowili, ze nie ma wiekszych roznic miedzy polsyntetykami :P
jak sprawdzisz to nam powiedz :)
Pewnie sprawdzę z ciekawości, bo różnica w cenie nie jest kolosalna a będę się lepiej czuł mają Motula zamiast Mobila :D
w D14 lalem mobila s 2000 70zl za baniak
szybko ubywalo
motul jest nieco lepszy i drozszy ;]
Tak naprawdę należałoby przejść na syntetyk, żeby zmiana była wyraźna... z drugiej strony podobno bardziej dymi i śmierdzi przepalany syntetyk niż pół :P
bardziej dymi i śmierdzi
Jak dymi i śmierdzi, to silnik jest złomem i nadaje się do remontu.
panowie czy uzywanie co roku innego oleju półsyntetycznego ma jakikolwiek negatywny wplyw?
przykaldowo w tamtym roku jezdzilem na Motul 10w40, w tym roku z racji że był trochę tańszy wybrałem Valvoline MaxLife 10w40, już przekroczyłem 10 000km od wymiany i tym razem chce wrócić znowu do motula.
Czy tego typu zmiany są negatywne ?
skolopendra
22-09-13, 18:36
Czy tego typu zmiany są negatywne ?
nie są
Marcin_26KP
23-09-13, 16:37
Witam.
Co powiecie o Motorex 10w40 ?
Pomijajac fakt, ze nie widzialem Motorexow innych niz motocyklowe to jest git :)
Słuchajta Pany mam sprawe mam zalany w d14a3 olej 10w40 castrola polsyntetyk i zastanawiam sie czy jak mi troche bierze to znaczy jakies pol litra na 1000-1500km to zmienic na valvoline vr1 10w60 tez polsyntetyk... czy bedzie to grac... help...
10W60 raczej nie jest dobrym wyborem w normalnie użytkowanym samochodzie, tym bardziej w zimie, która nieuchronnie się zbliża.
jest to olej bardziej do upalania, który lepiej znosi wysokie temperatury, ale w zamian słabo smaruje gdy silnik jest niedogrzany.
Co do Casrtola, to krąży opinia, że ten olej lubi znikać.
Ja bym na Twoim miejscu zalał Valvoline 10W40 Max Life :)
Albo jaki najlepszy bedzie 10w40 zeby nie "znikał" kazdego producenta mam takze tylko powiedzcie jaki brac jaki bedzie najlepszy...
piotreek23
26-09-13, 12:30
Valvoline Max Life ma fabrycznie jakieś dodatki "zagęszczające" go na ciepło być może pomoże jak nie to przestępstwo i gromy z nieba ale lej minerał :D mnie czeka to samo ;)
Panowie filtr oleju knecht do civica to oc 617 czy oc 205?? Zawsze montowalem oc 617 a teraz mi sporzedano oc 205 no i wydaje mi sie ze ten filtr jest jakis za maly.
no coś ty porownanie knecht a blueprint to niebo a ziemia.... knechta masz duzo lepszego... codziennie jak ludzie u mnie kupuja czesci to widac co sie dzieje z innymi prducentami... filtron gubi cisnienie oleju sofima.... brak slow... jedyne filtry jakie sa godne polecenia to bosch i knecht... zadne inne reszta to syf
zadne inne reszta to syf
Ja mam 3 z rzędu Mann'a i żadnych problemów nie mam.
Wcześniej w D14 miałem Ashike i też wszystko było OK.
Natomiast brat założył ostatnio filtrona do Mitsubishi Colt'a i franca bez przerwy się odkręca i się spod niego sączy.
dobra panowie ja wiem ze knecht, blueprint, filtron , mann, ashika robia dobre filtry bo nigdy nie miałem z nimi problemów ( a wszystkie z nich miałem w aucie) tylko czy filtr knechta oc205 bedzie pasowal do civica bo poprzednio montowałem oc617 i nie chciałbym aby okazało sie po zlaniu starego oleju i wykreceniu filtra ze ten nie pasuje. Orientuje się ktos???
Panowie dzisiaj odwiedziłem jeden ze sklepów z olejami samochodowymi i usłyszałem ciekawą teorię od sprzedającego dot. przebiegów po jakich olej powienien zostać wymieniaony jeżeli auto eksploatowane jest w warunkach MIEJSKICH. Mianowicie:
Mineralny 15w40 - wymiana po 5 tys. km
Półsyntetyczny 10w40 - wymiana po 7 tys. km
Syntetyczny 5w40 - wymiana PO 9 tys. km
Czy ta teoria jest słuszna (pytam z czystej ciekawości)? Zawsze mówi się, że optymalnym przebiegiem po jakim powinno się wymienić olej niezależnie od jego rodzaju i warunków eksploatacji jest max 10 tys. km ...
Czy ta teoria jest słuszna (pytam z czystej ciekawości)? Zawsze mówi się, że optymalnym przebiegiem po jakim powinno się wymienić olej niezależnie od jego rodzaju i warunków eksploatacji jest max 10 tys. km ...
Szczerze, myślę że ta zasłyszana dziś przez Ciebie teoria jest czysto "marketnigowa". Więcej sprzedadzą, więcej zarobią :) proste !
Zawsze mówi się, że optymalnym przebiegiem po jakim powinno się wymienić olej niezależnie od jego rodzaju i warunków eksploatacji jest max 10 tys. km ...
I to jest niestety bzdura. Nawet w instrukcji dla użytkownika jest 10 tys.km w normalnych warunkach i 5 tys.km w trudnych warunkach eksploatacji (opisano je w instrukcji). W nowszych modelach zwiększono odstępy do chyba 15 i 7,5 tys.km ale to i tak zalecenie w stylu "nie wkładaj głowy do mikrofali", bo oleje są różne, a warunki eksploatacji skrajnie różne, więc jak się ma pewną świadomość tego to można a nawet trzeba naginać te pisane zasady w jedną lub w drugą stronę. Przy braku świadomości jest instrukcja i proste zalecenia.
dobra panowie ja wiem ze knecht, blueprint, filtron , mann, ashika robia dobre filtry bo nigdy nie miałem z nimi problemów ( a wszystkie z nich miałem w aucie) tylko czy filtr knechta oc205 bedzie pasowal do civica bo poprzednio montowałem oc617 i nie chciałbym aby okazało sie po zlaniu starego oleju i wykreceniu filtra ze ten nie pasuje. Orientuje się ktos???
Oczywiscie OC617, OC205 jest do Mazdy :)
Przykrecic go przykrecisz, srednica gwintu jest taka sama i srednica pierscienia uszczelniajacego praktycznie tez ale jak on bedzie sie zachowywal podczas pracy to ciezko powiedziec.
Spychu dziekuje tez tak myslalem. Niestety takich rzeczy nie zamawiam wysylkowo ( bo sie poprostu nie kalkuluje )a koles w sklepie zapewnial mnie ze bedzie pasowal( moze i ma racje ale skoro jest do mazdy to wole go nie zakładac i go oddam)
Witam, mam pytanie.
Do tej pory lałem do mojej Hani olej QUAKERSTAE 20W50 mineralny (taki olej mi polecono by zredukować niewielkie spalanie). Okazało się jednak że Shell zablokował dystrybucję tego ponoć bardo dobrego oleju na Polskę a może i nawet na Europę.
Na jaki olej wg Was powinienem teraz wymenić, żeby nadal redukował niewielkie spalanie? Chodzi mi o olej dobrej jakości.
szukałem ale coś znależć nie moge,co byście polecili do Crx-a Del Sola 220 tys.przebiegu...jutro chciałbym zmienic olej pozdrawiam
szukałem ale coś znależć nie moge
Bardzo słabo szukałeś.
Podstawowe pytanie - w jakim stanie jest silnik?
silnik śmiga w miare nie jest zle ...jeszcze dlugo pojezdzi
dobry syntetyk albo częściej zmieniany półsyntetyk - cały temat opiera się na tym stwierdzeniu, a przebieg nie ma nic do rzeczy
Ponowie pytanie :)
Do tej pory lałem do mojej Hani olej QUAKERSTAE 20W50 mineralny (taki olej mi polecono by zredukować niewielkie spalanie). Okazało się jednak że Shell zablokował dystrybucję tego ponoć bardo dobrego oleju na Polskę a może i nawet na Europę.
Na jaki olej wg Was powinienem teraz wymenić, żeby nadal redukował niewielkie spalanie? Chodzi mi o olej dobrej jakości.
skolopendra
05-10-13, 17:46
niewielkie spalanie?
jak niewielkie?
Witam czas na zmiane oliwy, obecnie smigam na MOTULU 15W-50, Honda bierze olej nie mało ale tez nie duzo, teraz po wlaniu doktoratu nawet spadło spalanie oliwy, ale do rzeczy jaki olej polecacie w miare tani i jakich parametrów do D16Y7
Powinien byc 10w40 lub 5w40
Jak masz 15w50 z motodoktorem to lej co chcesz bo i tak raczej juz wszystko jedno
Już nie pamietam, max 1L/3000km, może nawet 1L/5000km
jak niewielkie?
max. 1L/3000-5000km.
Co powiecie na taki olej http://allegro.pl/olej-motul-4100-power-15w50-5l-filtry-wawa-i3593465508.html - tylko że to półsyntetyk, a ja wcześniej miałem mineralny 20W50
skolopendra
06-10-13, 21:29
20W50
oleje takie i im podobne dobre są do czołgu czy traktora
jeśli przeszkadza ci spalanie ,zrób remont silnika .więcej informacji o olejach umieściłem na stronie pierwszej tego posta .przeczytaj i wyciąg wnioski ...
oleje takie i im podobne dobre są do czołgu czy traktora
jeśli przeszkadza ci spalanie ,zrób remont silnika .więcej informacji o olejach umieściłem na stronie pierwszej tego posta .przeczytaj i wyciąg wnioski ...
Spalanie które mam mi nie przeszkadza, ale nie chciałbym żeby się zwiększyło przez zalanie złym olejem- stąd mój post. Czytałem Twój teks z pierwszej strony i wygląda na to że wyciągnąłem złe wnioski, bo zrozumiałem to nastąpująco:
olej 15w50 - 15W będzie oznaczało, że nadaje się do eksploatowania w temp. do -20 st.C. a "50" że jest odporny na działanie wysokich temp. więc wydaje się być OK...
proszę doradź co do oleju jaki Twoim zdaniem powinienem zalac po tym jaki teraz mam i tyle.
piotreek23
06-10-13, 22:25
[CIAH] :))) źle doczytałem ;)
Czy do z6 po remoncie - aktualnie Castrol 5W40 C3 - moznaby zalac ELF EVOLUTION 5W30 SXR..?
I co to znaczy w zasadzie HYDROSYNTETYCZNY? ;>
Postraszyli mnie ludzie ze Castrol to smiec i conajmniej ELFa zalac.
Jak myslicie, warty cos ten olej? Ktos mial z nim jakies doswiadczenia?
piotreek23
15-10-13, 10:57
Hydrosyntetyczny (w Technologii Syntetycznej, Synthetic Technology, HC synthese, Hydro Crack)
Oleje hydrosyntetyczne są produkowane z Ropy Naftowej. Są to wysoko przetworzone oleje mineralne. Pod względem budowy molekularnej oraz właściwości fizykochemicznych mają naśladować oleje syntetyczne. Taki olej może mieć właściwości co najwyżej zbliżone do olejów syntetycznych uzyskiwanych z gazu ziemnego na drodze syntezy chemicznej. Nazwy takich olejów są zazwyczaj konstruowane w taki sposób by nawiązywać do olejów syntetycznych co niekiedy wprowadza w błąd klienta, który jest przekonany, że nabył prawdziwy olej syntetyczny.
..
Ktos sie orientuje na jakiej bazie jest robiony "w pelni syntetyczny" Mobil 1 5w50 peak life?
Ogolnie chetnie poslucham opinii o tym oleju.
Ogolnie slyszalem ze jest dobry ;)
Obecnie bujam na motulu 6100 półsynetyk 15w-50, honda d16y7 pali olej nawet 1l/1000km Niezadługo bedzie wymiana i tu pytanie czy nie pogorszy silnikowi np. Mobil1 10w40 poniewaz umnie w okolicy ciezko o motula 6100 i tez cenowo nie ciekawie. Poprostu czy po 15w50 moge zastosowac 10w40
Brzmi sensownie dla mnie - ok
Nie powinno mu zaszkodzic / pogorszyc sie
Panowie mam problem... b18c4, przy kupnie olej byl pod gorna granice na miarce, zolciutki.. przejezdzilem tym 2,5 tys km nie oszczedzajac wysokich obrotow poziom nie zmalal ani o milimetr, olej dalej zolty.. przy zimnym silniku jak i cieplym zero niebieskich bakow z tlumika, bardzo malo sadzy dotykajac srodka koncowego tlumika malo co zostaje na palcu..
Na silniku nie bylo zadnej plakietki jaki byl lany olej, silnik robie pod siebie nie pod handel +/- 200km, bedzie czujnik temp oleju, chce zachowac silnik w jak najlepszej kondycji jednak nie chce tez wlac za rzadkiego oleju, co mi doradzicie do niego wlac nie wiedzac co tam bylo wczesniej ? Myslalem o motulu 5w40 ? Auto bedzie sporadycznie uzywane zima, garazowane
oleju nie wsysa - lej syntetyka, motul będzie ok ;)
Jakie API bylo zalecane przez Honde do c4/c6 ?
Motul 8100 X-cess 5W-40 - o ten mi sie podoba ;) nie bedzie za rzadki? Gdzies wyczytalem ze ma klase API SM ale to chyba pomylka i mialo byc SL ? Do jakich gornych wartosci moze byc uzytkowany taki olej? Jakiej temperatury lepiej nie przekraczac?
skolopendra
16-10-13, 14:54
nie bedzie za rzadki?
nie
Jakiej temperatury lepiej nie przekraczac?
w kraju nie przekroczysz
w kraju nie przekroczysz
Ale nie przekrecze temperatury wrzenia czy nie przekrocze temperatury przy ktorej w silniku zaczyna znikac film olejowy ? Co masz na mysli ?
Nie dawno kupiłem Civic-a z d15b7 i chce zmienić olej. Co będzie dla niego dobre ?? Od razu mówię że nie wiem co lał poprzedni właściciel :-p
Olej silnikowy będzie dobry:)
Jeśli nie podasz podstawowych informacji takich ja np. zużycie oleju, to tylko wróżbita Maciej Ci doradzi.
Chłopie co ja Ci mogę powiedzieć jak 300 kilometrów zrobiłem :P Pytam tak ogólnie co najlepiej do niej nalać. Mogę powiedzieć tyle że ma 186000 przebiegu i gaz od 6000 kilometrów.
Skoro Ty nie wiesz w jakim stanie masz silnik, to skąd inni maja wiedzieć? ;)
Olej dobiera się głównie w zależności od kondycji silnika. Jeśli jest w super stanie i nie bierze przysłowiowej kropli, to lej MOTULa 5W40 x-cess lub Valvoline 5W50 VR1 (ten drugi będzie lepszy gdy więcej upalasz).
Natomiast jeśli silnik zużywa ponad 2 setki na 1000km., to wypadałoby zalać MOTULa 10W40 lub Valvoline 10W40 Max-Life.
Ok. Dzięki za odpowiedź z tych skromnych informacji :D
masz caly temat o olejach, wystarczy poszukac
w manualu masz 10w40
Wiem że mam :D ale nie chodziło mi o to tylko jakiej firmy olej wybrać żeby był najlepszy tak jak to już przedstawił Michał :)
panowie mam problem i nie wiem dlaczego tak sie dzieje.
moje ek3 po wymianie oleju przez pierwsze 4tys km nie bierze ani grama oleju, przez nastepne 5tys km dolewam niecały litr oleju.
co moze byc przyczyna?
sytuacja powtarza sie po raz 3. Najpierw na mobilu, potem na motulu a teraz na valvoline maxlife (wszystkie 10w40) - wszystkie kupowane u autoryzowanych dystrybutorów
ale nie chodziło mi o to tylko jakiej firmy olej wybrać żeby był najlepszy tak jak to już przedstawił Michał
jakiego bys 10w40 nie zalal i tak bedzie ok
wszystko zalezy ile masz $$ w skarbonie. Chcesz super hiper olej zalewaj liqui-moly,, amsoil, redline, millersa (cena zabija ) chcesz porzadny olej zalej sobie valvoline, motula chcesz zwyczajny olej zalej mobila i inne marketówki Ale gwarantuje Ci jedno przy zwyczajnej jezdzie i wymiania co 10k km zadnej roznicy pomiedzy tymi olejami nie poczujesz i wszystkie w twoim silniku beda sie sprawowały prawidlowo
Chłopie co ja Ci mogę powiedzieć jak 300 kilometrów zrobiłem :P Pytam tak ogólnie co najlepiej do niej nalać. Mogę powiedzieć tyle że ma 186000 przebiegu i gaz od 6000 kilometrów.
Zalej sobie olej dedykowany pod LPG - Motul Specific LPG/CNG 5W40
panowie mam problem i nie wiem dlaczego tak sie dzieje.
moje ek3 po wymianie oleju przez pierwsze 4tys km nie bierze ani grama oleju, przez nastepne 5tys km dolewam niecały litr oleju.
co moze byc przyczyna?
sytuacja powtarza sie po raz 3. Najpierw na mobilu, potem na motulu a teraz na valvoline maxlife (wszystkie 10w40) - wszystkie kupowane u autoryzowanych dystrybutorów
Bo ten olej traci swoje właściwości i zaczyna znikać. Tak to jest z półsyntetykami. 1l to nie jest jakaś tragedia. Możesz sobie spróbować przejść na syntetyk i zobaczysz co się będzie działo ;)
Ale nie przekrecze temperatury wrzenia czy nie przekrocze temperatury przy ktorej w silniku zaczyna znikac film olejowy ? Co masz na mysli ?
Zalej sobie do tego auta Mobila 0w40 ja na nim śmigam i jest to bardzo dobry olej. Myślę, że będzie odpowiedni, jak Ci nie bierze i jest motor w dobrym stanie.
ja polecam oleje Liqui Moly. sam na takim jeżdżę, konkretnie na TopTec 4100 5W40. po przesiadce z Castrola silnik zaczął ciszej pracować i spadło spalanie.
Bo ten olej traci swoje właściwości i zaczyna znikać. Tak to jest z półsyntetykami. 1l to nie jest jakaś tragedia. Możesz sobie spróbować przejść na syntetyk i zobaczysz co się będzie działo ;)
Podepne się bo u mnie sytuacja jest praktycznie taka sama jak i kolegi kappa :)
Uważasz, że przy zmianie z Valvoline ML 10w40 na 5w40 bęzie zużywał mniej oleju z racji tego, że syntetyk trzyma dłużej swoje właściwości?
Ja u siebie zastosowałem płukankę i zalałem Millersa Tridenta 5w30. Jak do tej pory stan na na bagnecie taki sam (2tyś po wymianie).
ja polecam oleje Liqui Moly. sam na takim jeżdżę, konkretnie na TopTec 4100 5W40.
Co ile go wymieniasz, co 10 000 km? Na stronie producenta piszą, że przebieg na tym oleju do 30 000 km.
Ja u siebie zastosowałem płukankę i zalałem Millersa Tridenta 5w30. Jak do tej pory stan na na bagnecie taki sam (2tyś po wymianie).
Wcześniej jeździłeś na jakim oleju?
Podepne się bo u mnie sytuacja jest praktycznie taka sama jak i kolegi kappa :)
Uważasz, że przy zmianie z Valvoline ML 10w40 na 5w40 bęzie zużywał mniej oleju z racji tego, że syntetyk trzyma dłużej swoje właściwości?
Napisz coś więcej ile Ci go zużywa, jakie dystanse autem robisz i jak styl jazdy, lpg. Ogólnie to normalne, że półsyntetyk po pewnym czasie ucieka, bo tak jest teoretycznie zaprojektowany (nie jest to normą). Półsyntetyki stosuje się w silnikach, które już trochę zużywają oleju, ponieważ dzięki dolewkom uzupełniamy jego właściwości i nie bankrutujemy, jak w wypadku syntetyka. Ogólnie jak masz bańkę 4l i wystarcza Ci to pomiędzy przeglądami, to powinieneś stosować olej syntetyczny dobrej klasy.
Co do samej wymiany, to nie rzadziej niż 15 000 polecam z własnego doświadczenia. 30 000 żaden olej nie wytrzymuje i w nowych silnikach można się pokusić o co najwyżej 20 000 PLN. 10 000 dla fanów oraz ludzi z ciężką nogą i jest to norma opracowana przez Hondę dla olejów o słabszej klasie, ponieważ w latach 95-98 takie głównie były dostępne. Zresztą Honda ma bardzo szeroką rekomendację odnośnie olejów i tak mniej więcej to 10 000 jest wypośrodkowane.
do 200 000 przebiegu zmieniałem co 15 000 km, teraz zmieniam co 10 000 km. samochód służy mi do normalnej dynamicznej jazdy, nie jest katowany, stąd decyzja o takim a nie innym interwale wymiany.
Zalej sobie do tego auta Mobila 0w40 ja na nim śmigam i jest to bardzo dobry olej. Myślę, że będzie odpowiedni, jak Ci nie bierze i jest motor w dobrym stanie.
Jakies konkretne argumenty? Dlaczego 0w do auta ktore bedzie garazowane i nie jezdzone zima ?
Dlatego, że jest to dobry olej a 70% zużycia następuje podczas zimnego rozruchu (poniżej temperatury pracy). Lato czy zima, jeżeli auto jest garażowane, to dużej różnicy nie ma ale 0W szybciej zbuduje ciśnienie i szybciej będzie w odpowiedni sposób smarować. Jak Ci bardzo zależy na tym aby auto zachować w dobrej kondycji, to ten olej będzie bardzo dobry dla Ciebie. Alternatywa to Valvoline Synpower 0W40. Różnica w cenie niewielka, a Motul jest rozlewany do 5l butelek i zostanie Ci sporo oleju, którego nie dolejesz. Pozdrawiam ;)
Napisz coś więcej ile Ci go zużywa, jakie dystanse autem robisz i jak styl jazdy, lpg. Ogólnie to normalne, że półsyntetyk po pewnym czasie ucieka, bo tak jest teoretycznie zaprojektowany (nie jest to normą). Półsyntetyki stosuje się w silnikach, które już trochę zużywają oleju, ponieważ dzięki dolewkom uzupełniamy jego właściwości i nie bankrutujemy, jak w wypadku syntetyka. Ogólnie jak masz bańkę 4l i wystarcza Ci to pomiędzy przeglądami, to powinieneś stosować olej syntetyczny dobrej klasy.
U mnie sytuacja wygląda następująco:
Jeżdżę na oleju Valvoline ML 10w40. Od wymiany do 4 tys. km nie bierze ani kropli.
Po tych 4 tys. do kolejnej wymiany dolewam niecały litr oleju czyli można powiedzieć, że dolewam 1L na 10tys.
Autem jeżdżę najczęściej do pracy na krótkim dystansie (6-7km), nie pałuje ale jeżdżę dynamicznie najczęściej do 4 tys. obrotów.
Miesięcznie około +/- 600km.
No widzisz, to masz odpowiedź - krótkie dystanse. Olej się dobrze nie dogrzewa na tych 6-7 km i do tego trafia do niego sporo benzyny, co na początku daje wrażenie, jakby nie znikał. Potem, jak już się trochę wypali i łatwiej go utlenić, to musisz uzupełnić litr. To jest dobry objaw, bo tak to przewidzieli inżynierowie i akurat Ci cala bańka schodzi. Zależy wszystko od portfela, 5l 10W40 masz za 105, 0W40 Mobila 0W40 za 139 PLN 4l. Jeżeli chcesz dbać o auto, to przy takich krótkich przelotach, możesz odrobinę skrócić okres od wymiany do wymian - np 8 000, 9 000. Ja bym jednak zostawił w spokoju, tylko ewentualnie zainwestował w lepszy olej, wyjdzie Ci pewnie niewiele drożej ale mniej uciążliwie. Ostatecznie możesz zostać przy swoim rozwiązaniu, jeżeli auto to nie jest dla Ciebie jakoś przesadnie wartościowe. ;) Ja śmigałbym na 0W40, również ze względu na oszczędność na paliwie, która pewnie zwróci różnicę pomiędzy kosztem tych olejów i jeszcze z parę złotych zostanie ;)
Nie bedzie z nim tego problemu ze bedzie za rzadki ? Rozumiem ze 0w musi byc sporo rzadszy niz oleje klasy 5w czy 10.. Jaka jest gorna temperatura dla takiego oleju ktora zaczyna byc juz problemem ? Rozumiem ze temperatura optymalna to 70-100 stopni ?
Sam też zaczynam zastanawiać się nad zmianą na 0W40.
Obecnie jeżdżę na MOTUL'u 5W40 x-clean i po przejechaniu 7500km. ubyło go 200ml. W tym czasie auto było strojone i kilka razy niemiłosiernie dostało po dupie. Przy normalnym użytkowaniu tez od czasu do czasu lubię solidnie przycisnąć (oczywiście podstawa, to bardzo dobrze nagrzany silnik).
"Wada" tego MOTUL'a jest taka, że silnik pracuje mi na nim najgłośniej ze wszystkich olei jakie się przez niego przewinęły. Na mineralnym podczas docierania była cisza, następnie na 10W40 MOTUL'a też była cisza, a po zalaniu x-cleana silnik na zimnym pracuje zdecydowanie głośniej.
Aha... jednorazowe przebiegi robię dość spore i jest to minimum 80-100km. Po mieście wole chodzić pieszo lub iść na tramwaj - auta mi szkoda :p
Nie bedzie z nim tego problemu ze bedzie za rzadki ? Rozumiem ze 0w musi byc sporo rzadszy niz oleje klasy 5w czy 10.. Jaka jest gorna temperatura dla takiego oleju ktora zaczyna byc juz problemem ? Rozumiem ze temperatura optymalna to 70-100 stopni ?
Oleje nie są rzadkie, tylko mniej lub bardziej lepkie. Lepkkość 0W odpowiada za jej poziom, gdy silnik jest zimny. 40 jest dokładnie takie samo jak 40 w oleju 10W40, podczas temperatury operacyjnej. Co do samej temperatury oleju, to nie powinno się długo przegrzewać go powyżej 120/130 stopni. Jednorazowo nie powinieneś dojść do 150 stopni. Normalna temp pracy to do 110 stopni. Jeżeli to często przekraczasz, powinieneś zastosować olej wyczynowy. Np Motul 300V, który wytrzyma takie traktowanie albo inny np jakiś racing do użytku cywilnego. Millers ma takie oleje np. Półśrodkiem będzie wlanie np jakiegoś 5W50 albo 10W60.
No widzisz, to masz odpowiedź - krótkie dystanse. Olej się dobrze nie dogrzewa na tych 6-7 km i do tego trafia do niego sporo benzyny, co na początku daje wrażenie, jakby nie znikał. Potem, jak już się trochę wypali i łatwiej go utlenić, to musisz uzupełnić litr. To jest dobry objaw, bo tak to przewidzieli inżynierowie i akurat Ci cala bańka schodzi. Zależy wszystko od portfela, 5l 10W40 masz za 105, 0W40 Mobila 0W40 za 139 PLN 4l. Jeżeli chcesz dbać o auto, to przy takich krótkich przelotach, możesz odrobinę skrócić okres od wymiany do wymian - np 8 000, 9 000. Ja bym jednak zostawił w spokoju, tylko ewentualnie zainwestował w lepszy olej, wyjdzie Ci pewnie niewiele drożej ale mniej uciążliwie. Ostatecznie możesz zostać przy swoim rozwiązaniu, jeżeli auto to nie jest dla Ciebie jakoś przesadnie wartościowe. ;) Ja śmigałbym na 0W40, również ze względu na oszczędność na paliwie, która pewnie zwróci różnicę pomiędzy kosztem tych olejów i jeszcze z parę złotych zostanie ;)
Dzięki w takim razie przy następnej wymianie przejdę na sysntetyk Valvoline 5w40 :) Zobaczę jak ten będzie się sprawował :)
Mam takie dosyc nietypowe pytanie, moj silnik stoi pod chmurka od kilku miesiecy, mialem pozdejmowane kolektory a wiadomo juz jest dosyc wilgotno, mogla ruda dostac sie do cylindrow? Myslicie ze zdrowo by bylo podlaczyc motor pod akumulator i zakrecic rozrusznikiem pare razy co by podpompowac troche oleju na cylindry ?
Lukasz0095
24-10-13, 21:30
Witam ostatnio nabyłem Civica 6G. Z kartki pod maską wynika, że olej był wymieniany dokładnie rok temu, co prawda od tamtej pory przejechał nie wiele jakieś 6 tyś, ale ta świętego spokoju postanowiłem wymienić. Obecnie jest zalany Midland 10w40, szczerze powiem, że pierwszy raz słyszę o takim oleju. W mojej okolicznej hurtowni nie mają takiego, ale podobno słyszeli o takim. Jaki olej polecacie? Przeglądałem wiele artykułów, ale każdy chwali co innego. Zastanawiam się nad VAVOLINE 10w40, z tego co piszą to zaleca się go do silników powyżej 100 tyś. km. (mój ma 138 tyś.) oraz zmniejsza zużycie oleju. Odnośnie brania oleju ciężko mi powiedzieć czy coś bierze, ale wydaje mi się, że coś tam łyka :). Chciałbym usłyszeć wasze sugestie.
Zastanawiam się nad VAVOLINE 10w40, z tego co piszą to zaleca się go do silników powyżej 100 tyś. km. (mój ma 138 tyś.) oraz zmniejsza zużycie oleju. Odnośnie brania oleju ciężko mi powiedzieć czy coś bierze, ale wydaje mi się, że coś tam łyka :). Chciałbym usłyszeć wasze sugestie.
Valvoline MaxLife 10w40 - dobry olej, ale nie wierz w zmniejszenie zużycia oleju :) To raczej tylko i wyłącznie chwyt marketingowy :)
Z 10w40 polecam:
Valvoline MaxLife
Motul Synergie+
(oleje z wyższej, ale nie najwyższej półki ;))
Witam ostatnio nabyłem Civica 6G. Z kartki pod maską wynika, że olej był wymieniany dokładnie rok temu, co prawda od tamtej pory przejechał nie wiele jakieś 6 tyś, ale ta świętego spokoju postanowiłem wymienić. Obecnie jest zalany Midland 10w40, szczerze powiem, że pierwszy raz słyszę o takim oleju. W mojej okolicznej hurtowni nie mają takiego, ale podobno słyszeli o takim. Jaki olej polecacie? Przeglądałem wiele artykułów, ale każdy chwali co innego. Zastanawiam się nad VAVOLINE 10w40, z tego co piszą to zaleca się go do silników powyżej 100 tyś. km. (mój ma 138 tyś.) oraz zmniejsza zużycie oleju. Odnośnie brania oleju ciężko mi powiedzieć czy coś bierze, ale wydaje mi się, że coś tam łyka :). Chciałbym usłyszeć wasze sugestie.
No ale po co 10W40? Jak ktoś robił 6kkm rocznie, to może i miało to sens ale jak chcesz robić przynajmniej 10kkm pomiędzy wymianami, to lepiej użyć oleju syntetycznego może, zamiast półsyntetyka? Nie ma znaczenia co było lane wcześniej, a Midland to olej ze Szwajcarii i dlatego w PL pewnie nie wszędzie jest dostępny. W necie bez problemu znajdziesz dystrybutora ale ja bym się przeniósł na 5W40 przynajmniej. http://www.olejemidland.pl/
Midland ma fajny olej 10W50, do zużytych silników. Taka trochę lepsza wersja 15W50 Motula, o lepszych nieco parametrach.
Lukasz0095
25-10-13, 18:36
Ja myślę, że dużo więcej niż 6kkm nie zrobię. cosmo-pl więc co byś zalał? Jutro chce jechać na wymianę i mam mętlik w głowie co wlać.. Chodzi mi o konkretną firmę i rodzaj.
No to jak chcesz co roku zmieniać, a nie zrobisz więcej jak 6k km to 10W40 dobry wystarczy. Spokojnie może być Valvo. Możesz też zmieniać co 10k, 12k km i wtedy sobie wlej Mobila 0W40, też powinieneś go mieć pod ręką. :) powodzenia ;)
Nie lubię tego tematu. Co rusz to inny olej polecany i idzie zgłupieć po prostu.
Niemniej jednak zapytam, dosyć ważne w sumie. Mam silnik po kapitalnym remoncie, złożony na bardzo dobrych częściach w nominale. Jest oczywiście na dotarciu. Jeszcze tysiąc kilometrów i będę wymieniał olej i tu pytanie-zagadka: na jaki? Teraz wlany jest 10W40, pojeżdżę do 3 tyś. km i wleję nowy na kolejne 5 tyś. km.
Ale nie wiem co wlać. Na razie jazda w stylu emeryckim, druga część docierania już nieco dynamiczniej. Myślałem nad Mobilem 10W40, w oplach co mają przelatane 200 000 km (a może i więcej, kto to wie) spisuje się dobrze.
Po dotarciu planuję wlać nieco lepszy olej, może nawet syntetyk.
O docieraniu prawidłowym już było. Zazwyczaj, robi się to na oleju mineralnym i to nie tylko ze względu na koszty. Zrzuca się go po 1000, 1500 km i zalewa olej właściwy. Jak jest autko świeże to nie widzę innego wyjścia jak olej syntetyczny. U mnie w tym motorze hula 0W40 Mobila prawie od nowości i jestem z niego bardzo zadowolony. Polecam go też tobie. Alternatywy to inne oleje dobrej marki, syntetyczne. ;) Powodzenia
witam, obecnie jezdze na oleju 10w40 mobila( zaluje ze go wlałem) gdy silnik sie wkręca na vteca zaczyna go troche brac, przy odcinke widac juz niewielką chmure:), jednak ze gdy jezdze dynamnicznie ale tylko do max 3,5-4 tys obrotów, wogole praktycznie go nie bierze( sprawdzone na 2 tys km nic nie ubyło) gdy katuje to potrafie dolac litra na tysiac( ale wtedy nonostop redline) poprzednik robil remont i podobno nie bral oleju po dotarciu, nie pamietam na czym jezdzil ale chyba 10w60) silnik to d15z6(d15b7,tłoki d13+z6) nadal nie wystrojone, moze to jest pryzczyna? mysle nad Motul Specific CNG/LPG 5W40 lub max life tez 5w40 albo 10w60 valvoline... lub poprostu remont pierscieni/uczelniaczy mnie czeka, podobno glowica robiona była dół tez.. przebieg trudno stwierdzic, ale ponad 200tys moze byc, ja sam robie ok 25-40 tys rocznie.. auto smiga na gazie
Ale z v-tec'iem tak jest, że przy przeciążeniach olej jest upuszczany do komory spalania. Nic więc złego się nie dzieje. ;) Oleje nie są do wszystkiego, zależy od ciebie do czego chcesz olej bardziej. 10W60 nijak się porównać do 5W40 nie da. Zależy do czego jest auto, jak więcej jeździsz normalnie niż nienormalnie, to Specific, jak się bardziej ścigasz i to na dłuższych odcinkach niż spod świateł to 10W60. Pozdrawiam. ;)
tak po trochu to i to, ale chyba 5w40 specifika, za dwa dni wleje i bede obserwowac zuzycie przy normalniejszej jezdzie, dzieki za porade.
skolopendra
30-10-13, 18:07
swoją drogą zaciekawił mnie ten olej :
Millers Oils XF Longlife 5W50
ciekawe jak będzie się zachowywał...
Millers dobry olej. Sam teraz zalałem do swojego silnika tą markę ale 5W30.
Panowie wczoraj usłyszałem, że oleje Valvoline (w tym MaxLife) pozostawiają w silniku straszny syf (szlam, glut który ciężko idzie domyć) - czy to prawda? spotkał się ktoś z taką opinią?
Troszkę ma się to nijak do ogólnych opinii użytkowników panujących w internecie, że valvoline (jak i MOTUL) mają bardzo dobre właściwości czyszczące ..
Tak i do tego jeszcze rozpuszczają tłoki, po czym w silniku lęgną się korniki...
Czytam te posty i człowiekowi robi sie mętlik w głowie , co do jakiego silnika , przy jakim przebiegu , jeden mówi A a kolejny B itd. Czyli sprawa oleju tyczy sie do tego jak auto jest używane i ile się jeździ
Więc jeśli mam D14A4, przebieg 193k km, robię dziennie około 110km(~50km do pracy i droga powrotna)
Aktualnie mam zalany 10w40 Castrola , czy to dobry olej do tego silnika czy raczej szukać innego?
Jak Ci pasuje to jezdzij dalej
Czytam te posty i człowiekowi robi sie mętlik w głowie , co do jakiego silnika , przy jakim przebiegu , jeden mówi A a kolejny B itd. Czyli sprawa oleju tyczy sie do tego jak auto jest używane i ile się jeździ
Więc jeśli mam D14A4, przebieg 193k km, robię dziennie około 110km(~50km do pracy i droga powrotna)
Aktualnie mam zalany 10w40 Castrola , czy to dobry olej do tego silnika czy raczej szukać innego?
Każdy olej, który dopuszcza instrukcja obsługi lub producent, jest dobry. Kwestia tego, że są oleje lepsze i gorsze. Jeżeli dolewasza ponad 350 ml/1000km to sobie zostań na 10W40. Jeżeli nie dolewasz to przejdź na syntetyk 0W40 lub 5W40. Możesz wybrać też któregoś z popularnych producentów, Motul, Mobil, Valvoline itp. Powodzenia.
mam pytanie silnik jezdził na 15w50 300v motula. Jako że pierwsza zima jego ktorą bd go uzytkował.. Czy zalać go np 5w40 lub 10w40? Tez 300v? Jesli ktoś posiada odpowiednia wiedzę to proszę o odpowiedz :)
Coś więcej na temat, tego jak użytkujesz auto? V300 to nie są oleje na co dzień po bułki, zwłaszcza w tej lepkości. Pewnie ktoś zalewał wcześniej, bo mu się puszka podobała.
To jest b16a2/b, po remoncie został takim zalany, jakieś 18 tyś km temu, uzywałęm go tylko w wolnym czasie czyli żeby pojezdzić, na ale teraz muszę trochę wiecej pojezdzić np po "bułki "
piotreek23
20-11-13, 20:38
Jabko11 jeśli jest po remoncie to syntetyk. Ale dziwne bo minerałke się stosuje po remoncie na dotarcie pierścieni ale nie przez 18K km. :)
To nie jest olej mineralny, tylko syntetyczny.
Jak nie masz jakichś zapędów sportowych i będziesz tym jeździł w miarę normalnie, to Mobil New Life 0W40 wystarczy. Ten olej co miałeś wlany, to był do ścigania i to raczej takiego mocniejszego, gdzie temperatura w misce rośnie. Do tego jest ten olej zaprojektowany, do okrążeń na torze. Jeżeli jesteś maniakiem Hondy i uwielbiasz ponadprzeciętnie swój samochód, to proponuję Ci 300V 0W40 lub 5W40 do tego silnika, jako oleje uniwersalne... ale moim zdaniem przy zastosowaniach niesportowych, nie ma większego sensu używać takiego oleju. Jak chcesz ;)
To teraz tak, jak możecie to doradźcie.
Mam d16z9 po małych modach wypluło 176 koni. Teraz jest jakiś gówniany mobil półsyntetyk.
Stąd moje pytanie CO MU ZALAĆ?
W poprzednich moich autkach lałem motula, ale jest to moja pierwsza honda i chciałbym się Was poradzić.
Dodam tylko że mam 219k przebiegu.
Pozdrawiam
no zalezy od tego ile oleju bierze i na jaki Cie stac
na Twoim miejscu 5w50 na zime i 10w60 na lato bym bral
mozesz motula 5w40 na zime tez zalac
Mam d16z9 po małych modach wypluło 176 koni.
faktycznie 'małe' jak wskoczyło 46 kucy ;)
sorry za OT
To teraz tak, jak możecie to doradźcie.
Mam d16z9 po małych modach wypluło 176 koni. Teraz jest jakiś gówniany mobil półsyntetyk.
Stąd moje pytanie CO MU ZALAĆ?
W poprzednich moich autkach lałem motula, ale jest to moja pierwsza honda i chciałbym się Was poradzić.
Dodam tylko że mam 219k przebiegu.
Pozdrawiam
zużycie oleju na 1000km gdzie i jak tym jeździsz, bo mody to fajnie, że zrobiłeś ale nie jest to jakaś niezbędna informacja.
Olej wymieniam co 5 tyś km, nie dolewam go od wymiany do wymiany (oczywiscie kontrolowany jest stan, ale zawsze jest ponad połowe miarki zawsze )
przyszła pora wymiany dlatego się zastanawiam, czy zostawić ten olej , Czy moze on być użytkowany na codzień tez, czy on wrecz szkodzi pracy silnika jesli czesto uzywany jest na krótkim dystansie,
Szkodzi zupełny brak oleju albo niski stan. Olej, nawet przeciętny raczej silnikowi nie zaszkodzi. Napisałem Ci odpowiedź powyżej. Olej ten ma zastosowanie torowe lub półprofesjonalne a nie do jazdy day-by-day. Oleje do sportu mają inną konstrukcję dużo bardziej zabezpieczają silnik przed mechanicznym zużyciem, niż zimnym rozruchem czy np długą neutralizacją związków szkodliwych dla trwałości układu, które akumulują się zwłaszcza na krótkich odcinkach. Z racji charakteru, mają też mniej innych dodatków, które z punktu widzenia, krótkich acz wysilonych przebiegów, nie są potrzebne w oleju. Jednakże nadal są to "oleje drogowe", więc jeżeli masz chęć to z nich korzystaj, tylko w innej lepkości. ;)
Ile oleju wchodzi w D15Z6 ?? Szykuje się do wymiany ,aktualnie jeżdże na 10W40
banka 4l wystarczy
3.2-3.3 l
skolopendra
28-11-13, 18:43
Ile oleju wchodzi w D15Z6 ??
lecz zanim zadasz tak infantylne zapytanie -proponuje pobrać sobie manual i o tak podstawowych rzeczach poczytać i się naumieć na przyszłość...
Koledzy jezdze tera na oleju 5w50 mobil peak life, przez 10 tys doleje max moze setke, dwie, ,lalbym dalej ten olej, ale mam okazje za darmo zalac motulem 5w40...(za darmo od kuzyna ph), pytanie brzmi czy moge przejsc nataki olej i czy parametry tych oleji sa podobne?(na 5w50 silnik zima po odpaleniu fajnie chodzi..)
Możesz przejść, zwłaszcza teraz zimą nic się nie stanie złego silnikowi, 5W50 bardziej chroni przy wysokich temp. pracy motoru przy wysokich obrotach.
Witam
Jaki olej będzie najodpowiedniejszy do D16W4 po 90tys. przebiegu ? 0W20 5W30 a może jeszcze inny ?
Starstruck
14-12-13, 19:46
5W40 może? Lepszy do kręcenia wyżej się wydaje :). Np. Shell Helix Ultra 5W40.
Na początku też tak myślałem, ale podobno im mniejsza lepkość rozigranego oleju tym mniejsze opory, rożne źródła rożnie podają
Witam
Jaki olej będzie najodpowiedniejszy do D16W4 po 90tys. przebiegu ? 0W20 5W30 a może jeszcze inny ?
Z tych dwóch 5W30.
Moja Halina jedzi na 0W40 Mobil 1 cały rok. Wg mnie najlepszy kompromis.
ArekWawa84
18-12-13, 22:08
witam ktory jest gęstrzy 15w40 czy 10 w 40 ?
No raczej 15w40 jest gestszy.
Teraz pytanie na które szukam odpowiedzi i znaleźć nie mogę-różnica między motulem 5w40 x-cess a x-clean?
Wysłane z mojego HTC One S za pomocą Tapatalk 2
witam ktory jest gęstrzy 15w40 czy 10 w 40 ?
Oba mają tą samą lepkość w temperaturze pracy, czyli ok. 100 st. C.
15W40 jest bardziej lepki podczas rozruchu, co oznacza że 10W40 jest po prostu lepszym olejem i lepiej chroni silnik. Jeszcze lepszy jest 5W40 oraz 0W40 (ten właśnie lubi moja Halina). 5W40 i 0W40 będzie droższy, ale jego wyższa cena zwróci się dzięki obniżonemu zużyciu paliwa na tych olejach względem 15W40.
Teraz pytanie na które szukam odpowiedzi i znaleźć nie mogę-różnica między motulem 5w40 x-cess a x-clean?
Miałem kiedyś ten sam dylemat i wg mnie porównując szczegółowe specifikacje wychodzi na to, że dla naszych aut nie ma znaczenia który z tych dwóch wybierzesz. X-clean jest niby do nowszych silników (jeździłem na tym), X-cess ma praktycznie b. zbliżone parametry, które są istotne dla naszych maszyn.
Dzięki za odpowiedź! Bańka stoi tylko sie zastanawiałem czy lać, bo wcześniej miałem x-cess;-)
Wysłane z mojego HTC One S za pomocą Tapatalk 2
Dzięki za odpowiedź! Bańka stoi tylko sie zastanawiałem czy lać, bo wcześniej miałem x-cess;-)
X-Clean ma jedynie więcej dodatków i jest specjalnie opracowany aby spełnić wymagania filtrów cząstek stałych (DPF) oraz katalizatorów trójfunkcyjnych, czyli w sumie bez znaczenia dla starej Halinki. Poza tym to to samo.
Wysłane z mojego HTC One S za pomocą Tapatalk 2
No to już mówiłeś wcześniej. Tutaj rozmawiamy o olejach a nie o zabawkach ;).
Wysłane z mojego HTC One S za pomocą Tapatalk 2
No to już mówiłeś wcześniej. Tutaj rozmawiamy o olejach a nie o zabawkach
jaja sobie robisz czy nigdy w zyciu nie uzywales telefonu z androidem :)???
Tez mam zabawke
paplatalk 4
jaja sobie robisz
Troche ;).
czy nigdy w zyciu nie uzywales telefonu z androidem :)???
Mam telefon z Androidem, ale się nie chwalę ;).
Ale kolego tapatalka nie używąłes. Poprostu nikogo to nie obchodzi z jakiego kto telefonu pisze i nie chce im się usuwać tego podpisu
Który olej wybrać: http://jdmshop.eu/Olej-silnikowy-Millers-Oils-EE-Semi-Synthetic-10w40-5l lub http://jdmshop.eu/Olej-Silnikowy-Millers-Oils-XFE-10W40-5l. Może nie przepłacać i zalać Motulem? Silnik po remoncie kapitalnym, mechanik stwierdził, żeby zalać półsyntetyk po dotarciu.
Który olej wybrać: http://jdmshop.eu/Olej-silnikowy-Millers-Oils-EE-Semi-Synthetic-10w40-5l lub http://jdmshop.eu/Olej-Silnikowy-Millers-Oils-XFE-10W40-5l. Może nie przepłacać i zalać Motulem? Silnik po remoncie kapitalnym, mechanik stwierdził, żeby zalać półsyntetyk po dotarciu.
Żaden z powyższych. Po dotarciu najlepszy syntetyk - Mobil1 0W40 czy Motul 5W40 na przykład.
Ale kolego tapatalka nie używąłes. Poprostu nikogo to nie obchodzi z jakiego kto telefonu pisze i nie chce im się usuwać tego podpisu
Spoko, ale gdyby to był mój telefon to bym ten podpis usunął. Wiem, czepiam się ;).
Dobra nie kloccie się, już usunąłem :-D
Ciekawy "test":
http://www.youtube.com/watch?v=KufkNdIYMto
Sent from my Amiga 500 using DiscCopy
skolopendra
20-12-13, 16:57
Ciekawy "test":
jest od dawna na stronie pierwszej ...
Jeżeli silniki są w dobrej kondycji to dlaczego większość ludzi leje olej 10w40?
jest od dawna na stronie pierwszej ...
Rzeczywiście.
Nie zauważyłem, sorki.
Jeżeli silniki są w dobrej kondycji to dlaczego większość ludzi leje olej 10w40?
Bo masz w ksiazce napisane lac 10w40 i potem drobnym druczkiem 5w40
paplatalk 4
skolopendra
20-12-13, 18:18
to dlaczego większość ludzi leje olej 10w40?
bo im "mechanicy" tak nakazują
Panowie wczoraj usłyszałem, że oleje Valvoline (w tym MaxLife) pozostawiają w silniku straszny syf (szlam, glut który ciężko idzie domyć) - czy to prawda? spotkał się ktoś z taką opinią?
Troszkę ma się to nijak do ogólnych opinii użytkowników panujących w internecie, że valvoline (jak i MOTUL) mają bardzo dobre właściwości czyszczące ..
Tak i do tego jeszcze rozpuszczają tłoki, po czym w silniku lęgną się korniki...
Cosmo, z całym szacunkiem do Twojej teoretycznej wiedzy ale czy widziałeś chociaż jeden rozebrany silnik, który jeździł na Valvo? Opinię, o której pisze Yaro usłyszałem od swojego mechanika, który nie jeden silnik w życiu rozkręcił, wyremontował, zeswapował i ciul wie co jeszcze. Ja się na olejach nie znam ale widziałem silnik, który był zalany Valvo i usłyszałem zdanie, że to nie pierwszy tak wyglądający motor po tym oleju i to mi wystarczy.
Silnik który widziałeś był zalewany Valvoline przez cały okres eksploatacji? Starych, wcześniej nagromadzonych nagarów i laków zwykle nie usunie żaden Valvoline ani woda święcona, nawet po kilku(nastu?) wymianach. Też nie jeden silnik w życiu rozkręciłem, zeswapowałem, itp. i wiem że jak motor po czyszczeniu i złożeniu od podstaw był jeżdżony na choćby hydrokrakach od Valvo, to po dwóch sezonach upalania był nadal czysty. Rozkręcałem też silniki z przeznaczeniem na skup metali kolorowych zagnojone w środku tak że nawet pokryw zaworów nie szło doczyścić od środka agresywną chemią i wiszą sobie teraz jako ozdoby, i z cała pewnością nie było to skutkiem stosowania ostatnio oleju marki X, a raczej całego toku eksploatacji włącznie z przegrzaniami, przeciąganiem wymian oleju, niewłaściwym jego doborem, itp...
Tak naprawdę każdy silnik jest indywidualny i ciężko coś tak stanowczo wyrokować.
ps. Nie diluje Valvoline, żeby nie było, już bardziej wolę Liqui Moly.
Silnik, który widziałem był 2 czy 3 lata temu remontowany i od tamtej pory jeździł na Valvo. Tak jak piszę, nie mam wiedzy i doświadczenia na temat olejów tylko opieram się na tym co widziałem na własne oczy i słyszałem od doświadczonych ludzi. Skoro mechanik, który zrobił mi remont silnika stanowczo odradził wlewanie do niego Valvoline to ja po prostu mu wierzę. Tyle, nie chcę rozpętać kolejnej wojny na argumenty tylko pozwoliłem sobie dorzucić swoje 3 grosze do tematu.
Pytanko czy ktos zna Valvoline All Climate 10W-40. warto brac czy lepiej poszukac cos innego?
Lepiej poszukaj coś z 5W/40.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.