Zobacz pełną wersję : Oleje silnikowe i przekładniowe!!!!!
Strony :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[
13]
A do wspomagania kierownicy lać MTF? Czy może być ATF?
A może najpierw dzień dobry lub coś w podobie, hę?
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!/page719
Nie ma znaczenia, bo i MTF i ATF nie jest do tego.
PSF-S
marcin19883
14-04-18, 16:52
Dzień dobry, chociaż nikt się tu nie wita.[emoji58]
Dzień dobry, chociaż nikt się tu nie wita.[emoji58]
Może za drugim razem Ci się uda trafić.
:p
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!/page719
marcin19883
14-04-18, 18:02
Może za drugim razem Ci się uda trafić.
[emoji14]
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!/page719Ok dzięki. Nie mogłem tego znaleźć w tapatalku.
A co do oleju wspomagania. Na innym forum pisali, że mogę wlać atf czerwony. Hmm.
A co do oleju wspomagania. Na innym forum pisali, że mogę wlać atf czerwony. Hmm.
Dla mnie to możesz sobie tam wlać wszystko co tylko sobie życzysz.
marcin19883
14-04-18, 18:23
Dla mnie to możesz sobie tam wlać wszystko co tylko sobie życzysz.Pytam tylko, czy ktoś próbował czegoś innego niż olej Hondy za 100zł panad.
Jak Ci nikt nie odpowie to sugeruję jednak nie kombinować i kupić oryginał. To jedyny płyn w aucie , dla którego nie szukałbym zamienników.
Poza tym wymienia się go pewnie co 60.000 km albo żadziej, więc nie wiem w czym problem, że kosztuje ile kosztuje.
marcin19883
14-04-18, 21:44
Spokojnie. Nie protestuje. [emoji6]
Możesz wlać czerwonego atfa i nic sie nie stanie, 100 tys km w ten sposób przejechalem i magiel, pompa wszystko bylo w bdb stanie
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Możesz wlać czerwonego atfa i nic sie nie stanie, 100 tys km w ten sposób przejechalem i magiel, pompa wszystko bylo w bdb stanieX2.. oem albo zgiń:rolleyes:,
wystarcza litr na pełna wymiane( jeszcze cos na dnie zostanie), z mobila atf chyba max 20-25 pln ?
oem albo zgiń
Jasne. A każdy kto raz na 5 lat kupi jedno opakowanie hondowskiego PSF-S'a i wymieni to jest idiotą bo można taniej, przez to znacznie lepiej.
:D
Nie każdy na świecie lubi/musi "prać papier toaletowy" po użyciu.
A nie kazdy musi kupywać to samo w droższym opakowaniu...
jak Ci padnie aparat to kupisz nowy za 2400? Przeciez raz na 10 lat sie wymienia...
A nie kazdy musi kupywać to samo w droższym opakowaniu...
O, i tak to sobie tłumacz.
Z tą różnicą, że ja ewentualnie muszę kupować a nie kupywać.
:D
Możesz wlać czerwonego atfa i nic sie nie stanie,
Potwierdzam. Też dobijam do 100k i wszystko działa jak trzeba.
Przez ten dystans wymieniłem go raz, czyli po zakupie samochodu, a następnie po 50 tys. km.
Auto ma nalatane kole 400 tys. km. i przede mną pewno też lali ATFa.
Oczywiście nie twierdzę, że oryginalny płyn jest gorszy, ale nie ma co gadać, że ATF się nie nadaje i magiel na nim wybuchnie :p
ale nie ma co gadać, że ATF się nie nadaje i magiel na nim wybuchnie :p
A ktoś tak powiedział/napisał?
Ktoś tam pisał, że to jedyny płyn w aucie, dla którego nie szukalby zamiennika, co sugeruje, że nic prócz niego się nie nadaje.
Niektórzy mają hopla na punkcie oem albo zgin.
Uszczelki dekla i śrub niby żadne prócz oem się nie nadają, a u mnie działają i były już kilka razy zdejmowane i powtórnie zakladane.
To samo uszczelniacze wałków czy choćby aparatu zaplonowego.
Czekam kiedy kto napisze, że Honda powinna jeździć tylko na importowanej z Japonii oryginalnej hondowskiej benzynie :p
No i powietrze w kołach też tylko i wyłącznie oem.
Wlozyles kij w mrowisko, zaraz zaczna sie pluć i bana dostaniesz na forum [emoji23]
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
A jak model nie był produkowany na Japonię... To jaka benzyna wtedy? :(
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
a jak model nie był produkowany na japonię... To jaka benzyna wtedy? :(
wysłane z mojego mi 6 przy użyciu tapatalkalpg
jak hondowski MTF do skrzyni bo inaczej skrzynia się zepsuje :D. A co ludzie lali jak nie było Hondowskiego MTFa ? Oem to tylko tuleje i uszczelniacze, reszta to wedle uznania. ATF jak najbardziej ok, byle nie do opla :D
jak hondowski MTF do skrzyni bo inaczej skrzynia się zepsuje :D. A co ludzie lali jak nie było Hondowskiego MTFa ?
No faktycznie argument konkret za tym żeby nie używać MTF'a tylko lać co tam kto uważa.
:D
Kiedyś koła nie było i ludzie też dawali radę.
Starstruck
19-04-18, 17:27
Honda wprowadzając MTF dodała zalecenie, aby do wcześniejszych modeli również stosować ten olej. Taka sama sytuacja była ze skrzyniami CVT: początkowo Honda zalewała je ATFem i skrzynie trapiły awarie. Z czasem wprowadzili olej CVTF z zaleceniem, aby również starsze modele tym płynem zalewać.
bartek28124683
26-04-18, 21:17
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 do d16w4 będzie spoko? Wcześniej chce zalać płukankę.
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 do d16w4 będzie spoko? Wcześniej chce zalać płukankę.
lej
bartek28124683
27-04-18, 07:28
Ile płynu do wspomagania potrzeba na przepłukanie układu? Wlałem trzy i kolor dalej nie ten.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Starstruck
27-04-18, 08:27
Musiałbyś ze 3 razy przepuścić PSFa, żeby chociaż trochę wypłukać taki 20-letni układ ;). Czyli jakiś 7-9 butelek.
Pacjent : D15Z6, przebieg 263k km.
Kupilem jak mial 188 tys, zalewany przez poprzedniego wlasciciela 10W40 (nie wiem jak długo - Niemcy), Najpierw lałem 2 razy Mobila, ktory znikał w dziwnych ilościach, od 60 tys jezdzi na Motulu 6100 10W40.
Ubytek: ~0,2l-0,3/1000km w zależności od obciążenia i stylu jazdy (od wymiany do wymiany dokańczam bańkę). 10 tys temu zmieniona miska olejowa na czyściutką.
Pytanie: Czy warto zalewać 5W40, a jeśli tak to jaki, czy może lepiej zostać na 10W40 i nic nie zmieniać?
Pacjent : D15Z6, przebieg 263k km.
Kupilem jak mial 188 tys, zalewany przez poprzedniego wlasciciela 10W40 (nie wiem jak długo - Niemcy), Najpierw lałem 2 razy Mobila, ktory znikał w dziwnych ilościach, od 60 tys jezdzi na Motulu 6100 10W40.
Ubytek: ~0,2l-0,3/1000km w zależności od obciążenia i stylu jazdy (od wymiany do wymiany dokańczam bańkę). 10 tys temu zmieniona miska olejowa na czyściutką.
Pytanie: Czy warto zalewać 5W40, a jeśli tak to jaki, czy może lepiej zostać na 10W40 i nic nie zmieniać?
Ja bym zostawił tak jak jest.
marcin19883
28-07-18, 12:49
Mi też ubywa 0.2/1000km w d14a3. Brak niebieskiego dymku czy białego z wydechu. Mam Valvoline Max Life 10w40. Czy zmiana na Motula 6100 10w40, coś pomoże? Tzn. czy to lepszy jakościowo olej od Valvoline?
Poprzedni właściciel lał 15w40. Jeździł 1tys km rocznie. Od razu wlałem Valvoline 10w40. Brak wycieków.
Klasę jakości jednego i drugiego masz podaną na opakowaniu i w internecie. Wybierz sobie ten z wyższym indeksem lepkości lub lepszym hths i wszystko. Zauważalnych zmian w poborze bym się nie spodziewał. Zajrzyj pod korek wlewu oleju, jeśli nie ma tam tony osadów to zrobiłbym płukankę przy każdej zmianieoleju. Zresztą 0.2L/1000km to żadna tragedia. Nie zawracałbym sobie głowy.
bartek28124683
30-07-18, 13:32
W moim po zmianie na motula 10w40 z max life 10w40 spalanie oleju wzrosło ale to ma chyba większy związek ze stanem silnika.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W moim po zmianie na motula 10w40 z max life 10w40 spalanie oleju wzrosło ale to ma chyba większy związek ze stanem silnika.
Bardziej przede wszystkim niż chyba.
:D
bartek28124683
25-11-18, 13:36
Jakie oleje 5w40 polecacie?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.