Zobacz pełną wersję : Oleje silnikowe i przekładniowe!!!!!
Strony :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[
12]
13
banderas_rr
09-11-15, 16:40
Odma nie powinna być otwarta w tym silniku, bo nie ma separatora i będzie się syf do środka silnika dostawał, wraz z wilgocią i innymi rzeczami. Przeczyść dolot i/lub zainwestuj w dobry separator przed podłączeniem odmy. Dobry olej nie powinien jednak parować w nieuturbionym silniku, aby był z nim problem i żeby coś zapychał. Chyba, że w ogóle odma jest niedrożna i powoduje zbyt duży wzrost ciśnienia. Co w tej chwili masz zalane?
Na tor i do takich zastosowań polecam Ci w ogóle 300V w lepkości dobranej zależnie od przeznaczenia. Do zwykłego jeżdżenia wystarczy 10W40, do rajdów 15W50.
W tej chwili mam jeszcze Motul 6100 Synergie + 10W40 ale zmienię na Motul 300V POWER 5W40 lub Motul 300V COMPETITION 15W50,co do odmy już jest ok poprostu moja wina zaufałem sprzedającemu że dbał o auto i nie sprawdziłem filtra powietrza a był po prostu zaklejony kurzem,chyba nie mył go nigdy(wkład KN )zmieniłem już dolot i teraz jest ok.
5W40 to jest taki olej pół na pół - trochę do jazdy po torze, trochę na co dzień. Tzn może być, ale im mniej SAE jest rozjechane tym olej jest trwalszy. O ile więc nie będziesz często auta odpalał i nim jeździł po bułki, to lepiej sprawdzi Ci się 10W40. 15W50 to już megastabilny olej, do mocnego ścigania.
Ten co masz obecnie do ścigania się nie nadaje ;) Do jazdy hondą, która trochę popija i startu spod świateł co najwyżej ;)
Jak to jest z przejściem z 10W40 na 5W40? Muszę płukać motor czy zwykła zmiana spokojnie wystarcza? Dzięki za info.
Nic nie musisz. Lepkość o niczym nie świadczy. Płukać zawwsze sobie można.
Mój przypadek:
Del Sol D16Y8. Poprzedni właściciel przy wymianie zalał Castrolem 10w40, ja na dolewki stosuje Mobila 10w40. Jeżdżę tylko po mieście na krótkich odcinkach (5-15km). Mój styl jazdy jest raczej spokojny i rzadko przekraczam 4k obrotów. W takim trybie jazdy spalanie oleju nie jest takie straszne bo na 500km weźmie 250ml, może mniej. Jednak jak mnie jakiś szrot sprowokuje na światłach i poużywam troche vteca to następnego dnia od razu trzeba dolewać bo zjeżdża do minimum na bagnecie i wtedy średnia wychodzi litr/1000 albo i więcej.
Mam jeszcze jakieś 3 litry tego mobila i chcę go zużyć do końca. Do następnej wymiany oleju mam jeszcze jakieś 6-7k km. Jakie rozwiązanie będzie najlepsze a zarazem najbardziej ekonomiczne przy takim pochłanianiu oleju?
EDIT: remont silnika odpada ;)
Bez brawury, są lepsze oleje, które nie spowodują momentalnego remontu ;)
Kolego Motul Synergie 6100 15W50. Na pewno ograniczy trochę pobór i finansowo wyjdzie też w miarę ok. Powodzenia ;)
Mój przypadek:
poużywam troche vteca to następnego dnia od razu trzeba dolewać bo zjeżdża do minimum na bagnecie i wtedy średnia wychodzi litr/1000 albo i więcej.
To znaczy że w twoim silniku pierścienie praktycznie nie istnieją :D Musi nieźle dymić to twoje auto.
U mnie kręcąc do czerwonego pola było trochę niebieskiego dymu(zauważyłem to dopiero gdy nakręciłem film: https://www.youtube.com/watch?v=_JLABMqPe4A ).
Ubywało ok. 100ml/2500km (jak dobrze pamiętam,pisałem o tym w innym temacie o dodatkach do oleju). Branie oleju zlikwidowałem do zera płucząc dwa razy układ olejowy środkiem zalewanym na chwilę przed spuszczeniem oleju.
Spróbuj zrobić płukankę i zalać dobry syntetyk/półsyntetyk, castrol i mobil zdecydowanie do nich nie należą. Co to za koszty dolewania skoro 4l tego mobila kosztuje 70-80zł?
Nie ma żadnych wycieków?
@cosmo_pl: moim zdaniem przy takim użytkowaniu olej nawet się dobrze nie rozgrzeje(to przecież typowo wyczynowy!), co za tym idzie smarowanie będzie słabe i stan silnika pogorszy się znacznie w krótkim czasie.
Używał ktoś oleju mannol classic 10w40 ?
To znaczy że w twoim silniku pierścienie praktycznie nie istnieją :D Musi nieźle dymić to twoje auto.
U mnie kręcąc do czerwonego pola było trochę niebieskiego dymu(zauważyłem to dopiero gdy nakręciłem film: https://www.youtube.com/watch?v=_JLABMqPe4A ).
Ubywało ok. 100ml/2500km (jak dobrze pamiętam,pisałem o tym w innym temacie o dodatkach do oleju). Branie oleju zlikwidowałem do zera płucząc dwa razy układ olejowy środkiem zalewanym na chwilę przed spuszczeniem oleju.
Spróbuj zrobić płukankę i zalać dobry syntetyk/półsyntetyk, castrol i mobil zdecydowanie do nich nie należą. Co to za koszty dolewania skoro 4l tego mobila kosztuje 70-80zł?
Nie ma żadnych wycieków?
@cosmo_pl: moim zdaniem przy takim użytkowaniu olej nawet się dobrze nie rozgrzeje(to przecież typowo wyczynowy!), co za tym idzie smarowanie będzie słabe i stan silnika pogorszy się znacznie w krótkim czasie.
Nie, nie jest to olej wyczynowy. Nie wprowadzaj zamętu ;)
To znaczy że w twoim silniku pierścienie praktycznie nie istnieją Musi nieźle dymić to twoje auto.
Powiem Ci, że wcale nie dymi tak ostro, ale to dlatego że uszczelka pod kolektorem wydechowym do wymiany i ucieka przez nią część spalin :P
U mnie kręcąc do czerwonego pola było trochę niebieskiego dymu(zauważyłem to dopiero gdy nakręciłem film: https://www.youtube.com/watch?v=_JLABMqPe4A ).
Ubywało ok. 100ml/2500km (jak dobrze pamiętam,pisałem o tym w innym temacie o dodatkach do oleju). Branie oleju zlikwidowałem do zera płucząc dwa razy układ olejowy środkiem zalewanym na chwilę przed spuszczeniem oleju.
Spróbuj zrobić płukankę i zalać dobry syntetyk/półsyntetyk, castrol i mobil zdecydowanie do nich nie należą. Co to za koszty dolewania skoro 4l tego mobila kosztuje 70-80zł?
Nie ma żadnych wycieków?
Sama płukanka nie naprawi przecież pierścieni więc nie ma co liczyć na diametralną poprawę :D Co do wycieków - troszkę się poci na misce olejowej, ale nie na tyle żeby zostawiać po sobie plamy. Takim poborem jak w Twoim przypadku to bym się nawet nie przejmował i nie szukał rozwiązania, to wychodzi przecież 0,5L co wymiane :)
Sama płukanka nie naprawi przecież pierścieni więc nie ma co liczyć na diametralną poprawę
Czasem pierścienie są zastane i płukanie silnika może je rozruszać.
Choć przy takim przepale jak u Ciebie nic prócz remontu lub zmiany słupka raczej nie pomoże :)
Jakim olejem (syntetyk czy półsyntetyk) zalać d15z6 przy przebiegu 235kkm? Jazda głównie po mieście bez szaleństw, przez ~4kkm dolałem 200ml. Nie wiem co jest wlane w tej chwili tylko tyle że mobil.
Dobrym wyjściem będzie zalanie teraz półsyntetykiem i przy braku ubytków przejść na syntetyk?
Jeżeli półsyntetyk to który z tych wybrać:
http://allegro.pl/olej-motul-6100-synergie-10w40-5l-filtry-oryginal-i5332220728.html
http://allegro.pl/valvoline-maxlife-10w40-5l-tanie-filtry-krakow-i5749572129.html
Przy takim niewielkim zużyciu, to wlej syntetyk. Motul X-cess 5W40 jest bardzo dobrym olejem. Pozdrawiam
Szymon1996
02-12-15, 19:38
Po dotarciu d16z6 zalać syntetyk czy polsyntetyk i jaki ?:)
Motul X-cess 5W40. Powodzenia.
Panowie,
Pacjent EJ6 Y7, przebieg 135tys km na oleju Motul 5w40.
Zbliża się wymiana i zastanawiam sie czy lac caly czas ten sam czy zmienic na inny, auto nie bierze oleju i nie kopci. Moc 105km seria+wydech,ssak z6,short kwasiak. Nie chamowane :)
S3
Okazało się, że mam Motula 8100 5w30 bodajże xclean, z tego co czytam on jest przeznaczony do nowych silników benzynowych i diesla.. i teraz pytanie czy EJ6 1.6 spokojnie może na tym śmigać czy zmienić?
jak nie palujesz i nie wciaga za duzo to czemu nie ? :)
Paluje czasem jak mi sie znudzi jazda do 2,5tys :-P oleju nie ciągnie prawie, że wgl.
Jeśli już chciałbym zmienić to po zlaniu tego co mam można śmiało zalać x-cessa 5w40?
S3
Okazało się, że mam Motula 8100 5w30 bodajże xclean, z tego co czytam on jest przeznaczony do nowych silników benzynowych i diesla.. i teraz pytanie czy EJ6 1.6 spokojnie może na tym śmigać czy zmienić?
Nie ma znaczenia co masz zalane. X-cess będzie lepszy do tego silnika.
Grzesiek_Devil_
06-12-15, 21:28
Hejka. Silnik d16z6 zbliża mi się wymiana oleju i o poradę proszę. Jeżdżę na Motulu 6100 10w40, silnik zdrowy, nie kopci, pobór oleju na vtecu jakis wystepuje zależy jak bardzo wysoko sie kręci i ile ale coś tam znika. Pytanie co zalać, można jakoś jeszcze zredukować pobór? Myślałem nad Vr1 10w60 lub Motul 6100 15w50? czy zostawić 10w40 6100? A może coś innego ?. Krótkie odcinki, w zimie nie jeżdżone.
bunkerites
07-12-15, 11:49
Ktoś z obecnych leje Millersa EE 5w40 ?
ja zalalem Gulfa 10w40, po przejechaniu narazie pol tys kilometrow nie zauwazylem poboru oleju , tani i zblizony do motula . podobno firma dopiero sie wbija na rynek stad niskie ceny . Polecam
https://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_Oil#Gulf_products
Firma istnieje ponad 100 lat ;)
Oszukano mnie , sprawe kieruje do prokuratury . Pozdrawiam
Hejka. Silnik d16z6 zbliża mi się wymiana oleju i o poradę proszę. Jeżdżę na Motulu 6100 10w40, silnik zdrowy, nie kopci, pobór oleju na vtecu jakis wystepuje zależy jak bardzo wysoko sie kręci i ile ale coś tam znika. Pytanie co zalać, można jakoś jeszcze zredukować pobór? Myślałem nad Vr1 10w60 lub Motul 6100 15w50? czy zostawić 10w40 6100? A może coś innego ?. Krótkie odcinki, w zimie nie jeżdżone.
A po co chcesz je likwidować?? Nie odbędzie się to ze szkodą dla silnika, jak są one niewielkie, więc bez sensu. Lepiej spróbuj wybrać lepszy olej np syntetyk, albo HC 10W50, np Totala. Ale 10W60 do tego motoru nie nadaje się w ogóle. Napisz coś więcej odnośnie zużycia oleju - ile bierze na 1000km, do czego auto dokładnie służy, ile w rok przejeżdża, co chcesz uzyskać za pomocą oleju.
D16a9 mam wlanego mobila 2000. Mogę bezpiecznie zmienić na motula 6100? Ostatnio jak zmieniłem na motula to po 3km zamienił się w smołe i padł mi silnik :D chyba był za dobry w stosunku do poprzedniego i się pozatykalo wszystko, nie chciałbym tego powtórzyć
Raczej podrobiony. Możesz.
Raczej podrobiony. Możesz.
Oryginalny 100% z beczki - nowa, otwierana przy mnie. Tylko wcześniej w silniku był chyba najtańszy minerał, zresztą chyba długo nie zmieniany. Po otworzeniu silnika okazało się, że nie jest w najgorszym stanie, ale za*****y ostro szlalem. Myślałem, żeby tutaj zrobić płukanie LM i zalać tego motula
Tylko wcześniej w silniku był chyba najtańszy minerał, zresztą chyba długo nie zmieniany. Po otworzeniu silnika okazało się, że nie jest w najgorszym stanie, ale za*****y ostro szlalem.
u mnie bylo podobnie jak kupilem y8 w niby to super stanie
kanaly zatkane az walek sie zatarl i nie chcial zakrecicnawet
reszta byla w nawet dobrym stanie
jak masz silnik w dobrym stanie to wlej plukanke
zmien filtr i olej na najtansze (np orlen 5w40) przejedz sie i znowu zmien olej i filtr na docelowe
przydaloby sie tez miske sciagnac i wymyc po plukance
kupiłem b18c4 na swapa i będę musiał go zalać nowym olejem bo będzie robione przy nim parę rzeczy i proszę o pomoc w wybore oleju. Nie wiem co poprzednio było nalane. Czytałem różne posty ale ogólnie mało informacji na ten temat. Olej do zwyklej codziennej jazdy, czasami dynamicznej.
kupiłem b18c4 na swapa i będę musiał go zalać nowym olejem bo będzie robione przy nim parę rzeczy i proszę o pomoc w wybore oleju. Nie wiem co poprzednio było nalane. Czytałem różne posty ale ogólnie mało informacji na ten temat. Olej do zwyklej codziennej jazdy, czasami dynamicznej.
Motul X-Cess 8100 :)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Oryginalny 100% z beczki - nowa, otwierana przy mnie. Tylko wcześniej w silniku był chyba najtańszy minerał, zresztą chyba długo nie zmieniany. Po otworzeniu silnika okazało się, że nie jest w najgorszym stanie, ale za*****y ostro szlalem. Myślałem, żeby tutaj zrobić płukanie LM i zalać tego motula
No to raczej powodem nie było nalanie lepszego oleju, tylko jakiego byś nie wlał, to sytuacja byłaby taka sama. Pytanie co ty masz w tej chwili - nowy silnik?? To jakie to ma znaczenie co nalejesze, przecież to nie jest to samo, co miałeś.
Co sadzicie o oleju Valvoline Maxlife 10W40. Slyszalem ze bardzo dobry olej. Juz kilka osob mi to mowilo. Zbliza mi sie wymiana i chce sie dowiedziec zmieniac ( leje ELF COMPETITION STI 10W40) czy zostawic to co jest?
A dlaczego lejesz 10W40??
Taki byl lany wczesniej wiec myslalem zeby taki sam wlac
No to jak oleju Ci nie bierze w jakichś dużych ilościach, to wlej 5W40 jakiś. Sporo osób używa Motula X-cess.
Poczytalem sporo tematow i doszedlem do takich wnioskow. Moj silnik d16y8 w del solu aktualnie cos kolo 150tys najechane ktore wydaje sie prawdziwe oleju nie bierze wgl 10 tys nalatane na 10w40 elfa bez dolewki. Zamierzam kupic Millers Oils Engine FLUSH i przeplukac silnik , odkrecic miske i wyczyscic caly syf nastepnie wlac valvoline maxlife 5w40 albo wlasnie kotula x-cessa 5w40. Co myslicie bedzie dobrze?
Oba bedą ok, płukanka nie zaszkodzi. Powodzenia.
Tak jak kolega pisał, płukanka nie zaszkodzi, chociaż przy takim przebiegu to syfu w silniku nie powinno być. Ja używam tego motula X-cess i nie narzekam. Mniej mi silnik pije tej oliwy niż na mobilu.
nadszedl czas wymiany oleju, więc opisze tak jak kiedys obiecałem zuzycie Motula przez moj silnik. Na Mobilu 10w40 zdarzało się że wypijał nagle ok 1L/1000km, gdzie niektorzy pisali, że albo mam durszlak w silniku albo wyjechane wszystko co mogloby być i czeka mnie remont. Zmienilem olej, i tak jak weszło 3,5l przy wymianie tak przez 15,000km dolałem resztke z 5L banki co daje wynik około 100ml/1000km. Silnik ma sie dobrze, nie kopci, nic nie wycieka tak jak mówiłem. :)
Można mieszać MTFa z motylgearem czy raczej nie powinno się tego robić?
A po co chcesz to robić?? Wymień olej w skrzyni na jeden rodzaj i cześć.
ja zalalem Gulfa 10w40, po przejechaniu narazie pol tys kilometrow nie zauwazylem poboru oleju , tani i zblizony do motula . podobno firma dopiero sie wbija na rynek stad niskie ceny . Polecam
Pewnie chodziło o rynek Polski :D
A po co chcesz to robić?? Wymień olej w skrzyni na jeden rodzaj i cześć.
Mam nowego MTFa w skrzyni, ale prawdopodobnie mi trochę spyli.
60 pln na nowy olej to nie majatek ;) wymien calosc. Olejow tego typu za bardzo sie w takich objętościach nie miesza ;) albo kup mtf i dolej ;)
firstborne
07-02-16, 21:06
60 pln x2 bo jedna, litrowa bańka nie wystarczy. Oczywiście piszę o OEMowym oleju.
x2 bo jedna, litrowa bańka nie wystarczy. Oczywiście piszę o OEMowym oleju.
Oczywiście nikt tu nie pisze, żeby wlewać olej MTF Honda
Witam
Mam dosyć specyficzną sytuacje.
1000 kilometrów temu wymieniłem olej w skrzyni biegów na mtf. W miedzy czasie skrzynia powiedzała Papa. Teraz mam nową skrzynie i chciałbym wlać ten mtf, z tym że przy zlewaniu z starej skrzyni jakies 0,5 litra mi sie wylało..
Moje pytanie brzmi:
Czy mogę wlać do nowej skrzyni te 1,5 litra mtfa i 0,5 litra oleju silnikowego o parametrach 10w40? Jesli tak to jakiej marki byłby najlepszy?
Jednym słowem:
Czy moge to mieszać?
Skrzynia z D-serii
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
pare postów wyzej....
Czy moge to mieszać?
Właśnie o to chodzi że nie za bardzo mam ochote kupować butelkę mtfa zeby wykorzystać z niej tylko połowe albo nawet mniej bo 0,5 pisałem mocno na wyrost..
Może inaczej sformułuje moje pytanie:
Czy zamiast Mtfa moge wlać dobrej jakości olej silnikowy o parametrach 10w40 akurat taki mam..
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Możesz lać dobrej jakości 10W40, manual tego nie zabrania. Ja obecnie mam już drugą skrzynię S20, która lepiej pracuje na 10W40 niż na MTFie.
Na MTFie 2ka potrafiła zgrzytnąć na wyższych obrotach, a na 10W40 jeszcze ani razu się to nie zdarzyło.
Jedyny minus oleju silnikowego w skrzyni, to chyba konieczność częstszej jego wymiany (ja zmieniam co rok/półtora).
Daj sobie spokój z tamtym olejem, zwłaszcza jak skrzynia na nim powiedziała pa pa. Nowy, dobry olej to 60 PLN i będzie lepszy od MTFa
Olej silnikowy do skrzyni biegów, to altetnatywa, jak ten do skrzyni nie jest dostępny. W normalnych krajach, gdzie dostęp do środków smarnych jest wystarczający się tego typu rozwiązań nie praktykuje i nie zaleca, bo olej silnikowy nie jedt przystosowany do przenoszenia takich obciążeń, jak występują w skrzyni przy zazębieniach.
A co było lane do skrzyń mniej wiecej 20 lat temu? Chyba nie mtf..
Moja stara skrzynia wykazywała już oznaki zmeczenia, w momencie kiedy zlałem olej był taki brązowo czarny..
I tu pragne zaznaczyć że tylko wyła na niskich biegach i przy wysokich
obrotach.. Myślę sobie zmienie na mtfa wkońcu wszyscy go tak chwalą..
Nie zrobiłem 5 km i pojawiły się problemy ze zgrzytającymi biegami jakieś piski, rzężenie podczas przyśpieszania pod obciążeniem, np pod górkę.. A wiec zmieniłem jeszcze raz na silnikowy ale jedyna poprawa byla taka ze o wiele lepiej wchodziły biegi aaaa i nie ciekło mi z uszczelniaczy półosi jak to miało miejsce w przypadku mtfa
Może ja jakoś źle ten olej zmieniam co?
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
No spoko, to nie zawracaj gitary, skoro wiesz lepiej. Na prwno skrzynia wyła na mtf, a na silnikowym dział jak nówka sztuka nie pierdziana, naaaa pewnooo pozdro
Czy ja gdzieś napisalem ze to wina mtf i tylko mtf?? Napisałem to co zauważyłem po wymianie i nadmieniłem ze skrzynia przed calym zabiegiem konczyla swoj zywot.. Mam teraz nową i chce to zrobic raz a dobrze i nie chce aby sytuacja sie powtórzyła..
I wcale nie pokazuje ze wiem lepiej, bo na podstawie moich obcerwacji ktore tu wczesniej opisalem chcialem aby mi ktos pomogl w podcieciu decyzji mtf a 10w40!
Wie moze ktos co było lane w fabryce do tych skrzyn?
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Nie dziwne, ze na MTFie wyła i biegi źle wchodziły. Przecież jak lata chodzila na silnikowym (bardziej gęstym) oleju niz mtf takich problemow nie bylo, ale za to zużycie elementow bylo większe. Jak ktos sam zalewal mtfa to dobrze wie jaka jest jego konsystencja, jest jak woda co w przypadku dużego zużycia jeszcze podkreśla.
Na silnikowym chodzila od nowosci wiec skad wymysl zeby zalewac je mtfem?
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Pytanie z gatunku "sknera cebula" ;)
U kumpla zmieniamy oliwe, ale że mamy 3l. Shella 10W40 i jakieś 2 setki Mobila 5W50, to pytanie jest następujące - można to pomieszać w takiej proporcji?
Wiem, że najlepiej byłoby dokupić litra Shella i mieć z bani, ale auto już stoi na kanale i tylko czeka na zalanie oleju.
Jeśli taka domieszka na nic nie wpłynie, to trochę szkoda byłoby tego nie wykorzystać, tym bardziej, że oliwy świeże ;)
Jeśli to ma jakieś znaczenie, to pacjentem jest zdrowe D16Z6 (pobór oleju w okolicach 150-200ml./1000km.)
Syntetyka do polsyntetyka 2 setki ?;) ja bym nie lał ale stać nie powinno się nic w zasadzie na pewno się nic nie stanie jak zalejecie ps. Ale to chyba i tak wam braknie ?
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
3,2l. i zawsze jest full stan na bagnecie. W moim Y8 jest to samo - więcej oleju nie wejdzie (oczywiście wymiana razem z filtrem).
Ten Mobil nie jest do końca syntetykiem, więc dlatego właśnie pomyślałem o jego dolewce :)
Mam go jeszcze z wymiany u siebie i szkoda mi go wywalić.
W sumie jeśli go nie zalejecie to będzie przed maksem wiec tez spoko ;)
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Kumpel się uparł na max stan, bo jest przewrażliwiony na tym punkcie i boi się, że mu panewkę w szybszym zakręcie przytrze :p
Aha.. jeszcze w ramach ciekawostki - ten silnik wcześniej latał na Motulu 10W40 i doił blisko 6 setek na 1000km. Na tym Shellu konsumpcja mu spadła do wspomnianych 2 setek. To już któryś z rzędu przypadek w którym słyszę, że Motula żre na potęgę. Albo wszędzie sa podróbki, albo ciul wie co z tym olejem.
No to w takim układzie juz musicie podjąć męska decyzję co robić ;)
D seria ma miskę z przegroda wiec nic się nie stanie ;))
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Ja widzę, że w tej historii, więcej historii niż roboty :D jakkś na forum w tym temacie jest opisane, że Motula bierze każdemu mniej, no i kolejna gwiazda, co twierdzi, że 5W30 olej mniej lepki, wolniej znika od 10W40... Ale jak kolega cebula, to i olej od cygana :P niech leje dalej 5W30, pierścienie staną już na amen i będzie miał z głowy rozterki pod tytułem czy dolać 200ml 5W50 :) ;) a w opowieści dziwnej treści nie ma co wierzyć ;)
analyzer64
27-02-16, 10:28
Co sądzicie o tym oleju?
http://www.specol.com.pl/main/produkt/419.html
Bóg jeden wie co oni tam mieszają. To już lepiej Fuchsa z Polski, chyba w Katowicach jest zakład.
-----------------
Eeee rozpędziłem się :/. W sumie to nic nie wiem o tym oleju ale sam o niego pytałem w motoryzacyjnym jak szukałem czegoś nowego 5w-40 do diesla (po Castrolu mi się masło pod korkiem robiło bo chyba niedogrzany) i mi ziomuś co tam na miejscu wymianami się zajmuje odradził. Wlałem fuchsa 5w-40 i jest b.dobrze.
Sorry, że zaśmiecam temat
analyzer64
27-02-16, 17:07
Parametry ma dobre, skład też.
A co mają patametry do tego?? Skład to skąd niby znasz, przecież to tajemnica. Chcesz, kup zalej i jeździj. Olej nieznany, nikt tu Twoich wątpliwości nie rozwieje.
analyzer64
28-02-16, 20:01
Przecież jest karta msds na dole, w linku który podałem.
http://www.specol.com.pl/download/64223ccf70bbb65a3a4aceac37e21016.pdf
No i co z tego?? Mam Ci wywróżyć?? Polecam wróża Maciej, on się tutaj przyda.
Ale jak kolega cebula, to i olej od cygana
Kolega cebula jak cholera, ale jednak miałem chwile, wsiadłem w swoje auto i podjechałem po dolewkę tego Shella.
Gdyby to pomieszać tak jak wcześniej pisałem pewno nic by się nie stało, bo to 20-kilkuletni trup, któremu pewno prędzej progi odpadną niż zajeździ się ten silnik. W Hondach jak się regularnie pilnuje stanu oliwy i nie pałuje na zimnym/nie przegina na mocno rozgrzanym, to ciężko te silniki zabić.
Co do większego zużycia oleju, to ja się nie sugeruję tym co piszą na internecie.
Wspomniane auto tuż po zakupie było zalane Motulem 6100 10W40 i brało te 6 setek na 1000km. Kolega zastanawiał się już wtedy nad remontem i przy kolejnej zmianie oleju zalał właśnie tego Shella, bo był jednym z tańszych i do "padniętego silnika" wlać go nie szkoda. Jak się potem okazało zużycie bardzo wyraźnie spadło.
U mnie z Motulem też było podobnie, z tym, że ja zmieniłem Motula 5W40 x-cess na Mobila 5W50, więc zużycie oleju mogło zmaleć właśnie przez zmianę lepkości oleju.
Jak z 5W40 przechodzisz na 5W50 to nic dziwnego, ale z 10W40 na 5W30 to albo kolega ściemnia, albo kupił podróbę najtaniej z allegro, albo przypadkiem, akurat po wymianie puściły pierścienie, które na Motulu odpuściły. Miałem taką sytuację w BMW kolegi, gdzie po drugiej zmianie automatycznie zmalało zużycie o połowę.
Ale o co chodzi z tym 5W30?
Przecie ja nic o tym oleju nie wspominałem. Zmiana była z 10W40 na 10W40.
Ale o co chodzi z tym 5W30?
Przecie ja nic o tym oleju nie wspominałem. Zmiana była z 10W40 na 10W40.
Sam nie wiem skąd się to wzięło :) ;)
Ja znam dwie zmiany z tego shella na motul i millers, za każdym razem spadek zużycia ;)
Witam !
Jaki olej polecilibyście zalać ?
Zastanawiam się między Shell 10w60 a Motul 10W60, a może iść w kierunku 5W40, jak manual podaje ?
Brałem pod uwagę jeszcze Valvoline bądź Liquil Moly, niestety cena Millersa 10W60 jest chora ;/
(Nawiasem mówiąc o Shellu 10w60 czytałem na forum EVO, temat sprzed 4 lat, w którym było sporo negatywnych opinii.)
Silnik: B18C4
Auto sezonowe, głównie do wypadów na tor.
Obecnie zalany Millers 10w40.
Z góry dzięki za pomoc !
bednar_ek35
03-03-16, 04:07
Jak sezonowe i na tor to 10w60 jak daily to 5w40.
Takie moje osobiste zdanie.
Ja jeżdze na valvoline bo niczym nie odstępuje od millersa.
Z tym że ja leje 5w30 taki jaki jest zalecany do mojego d4-d
10w60 do tego silnika się nie nadaje w ogóle
10w60 do tego silnika się nie nadaje w ogóle
5w40 będzie okej ?
tak, koledzy już Ci napisali ;)
Jak się sprawdza filtr oleju manna (w610/6) w hondzie 1.4? Nie ma problemu z dłuższym gaśnięciem kontrolki itp, czy ma on tez zawór który trzyma olej w filtrze?
Który będzie lepszej jakości bosch czy mann?
Zawór o którym piszesz (bypass/obejściowy), nie służy do trzymania oleju w filtrze, tylko przepuszcza zbyt lepki po uruchomieniu zimnego silnika olej, zabezpieczając wkład filtrujący przed rozerwaniem.
Ja tam jak mają w sklepie to zawsze wybieram filtrona, bo Nasz.
Jaki olej polecilibyście do nowego focusa 1.5 150 km?
firstborne
07-05-16, 17:50
Jaki olej polecilibyście do nowego focusa 1.5 150 km?
Taki, jaki producent/manual zalecił.
Producent zaleca 5w20 lub 5w30. Pytałem raczej i firmę.
analyzer64
07-05-16, 18:22
Amsoila 5W30 (ASL) lub 5W20 (ALM). Wybrałbym tego pierwszego, bo ma fajne parametry i wysoki TBN.
Pytałem raczej i firmę.
Firma ma tu najmniejsze znaczenie. Patrz na specyfikację, klasę lepkości i jakości.
No właśnie nie bardzo się na tym znam, dlatego pytam :)
Zwłaszcza że to jest turbina.
Do tych silników np. jest Millers albo Castrol.
Wolałem jednak dopytać jeszcze tu, dla pewności :)
Może być droższy, byleby był dobry.
Może być droższy, byleby był dobry.
Sprawdź dokładnie co tam producent każe wlewać - jakiej klasy jakości i lepkości. Poszukaj jakie oleje spełniają wymagane normy i taki zakup. Może być najtańszy polskiego producenta, ważne żeby spełniał wymagane normy.
Jaki olej do palowania D14Z1? Zależy mi na tym żeby miał dużo składników czyszczących i dobrą pompowalnosc zimą.
Motul 300V 5W40?
Pałowanie, pompowalność i jeszcze czystość??? Coś nie za dużo sprzeczności?? Może określ do czego Ci naprawdę olej silnikowy jest potrzebny.
ps. Szczerze, to Twoje wymagnia spełni każdy dobrej klasy olej syntetyczny, a 300V na codzień się nie bardzo nadaje, bo nie wykorzystasz jego potencjału.
Pałowanie, pompowalność i jeszcze czystość??? Coś nie za dużo sprzeczności?? Może określ do czego Ci naprawdę olej silnikowy jest potrzebny.
ps. Szczerze, to Twoje wymagnia spełni każdy dobrej klasy olej syntetyczny, a 300V na codzień się nie bardzo nadaje, bo nie wykorzystasz jego potencjału.
Potrzebny olej do auta używanego na codzień(b. Często silnik widzi czerwone pole) i czasami tor.
Dlaczego nie 300V? 2l kosztuje ok. 100zl,moim zdaniem to nie jest jakaś specjalna rozrzutnosc.
Zalej sobie X-max 0W40 i zmieniaj co 5k km lub jak długo jeździsz po tym torze - co drugą wizytę. Będzie to najbliżej Twoich oczekiwań i ogólnego rozsądku zastosowania środka smarnego.
Dlaczego nie 300V - a jak chcesz wywrzeć wrażenie na oleju do półprofesjonalnych zastosowań silnikiem 1.6 i to jeszcze odprężonym o standardowej mocy?? To że silnik często widzi czerwone pole nic nie znaczy. Jeszcze jakbyś jeździł na tor i głównie do tego auto używał, to być może 10W40 Chrono by się nadało, a tak bez sensu.
To zalanie 300V zaszkodzi czy jak :)? Chyba właśnie lepiej zastosować coś na wyrost, skoro nie szkoda mi $$$?
Kolego nie zaszkodzi, możesz zalać, ale jakby Ci to powiedzieć najlepsze 300V i najbardziej stabilne, to 15W50, do Ciebie by tu pasowało 10W40, 5W40 lub 0W40. W tej, co wymieniłem, kolejności. Problem w tym, że te oleje chronią w ekstremalnych przeciążeniach i mają wysokie HTHS, w przypadku jak olej się bardzo rozgrzewa. Gdzie chcesz ten olej rozgrzać, startując spod świateł?? Pakiet dodatków też jest jakby inny, nastawiony na maksymalną wytrzymałość oleju, dlatego jest to olej na tor, do półwyczynowego ścigania, a nie "kręcenia pod czerwone" starej hondy ;) Jak sobie zrobisz auto na tor i do pojeżdżawek, zrobisz jakiś tuning, to wtedy jak najbardziej, a jak ty na razie zamierzasz jeździć autem w koło komina i czasem na tor, a zależy Ci na zimnych rozruchach, to ten olej, który Ci poleciłem będzie do tej Hondy odpowiedni. Kasę wykorzystaj na częstsze zmiany i ewentualnie kup sobie profesjonalny filter. X-max skoro wytrzymuje spore ciśnienia generowane przez GT-Ra czy Focusa RS, to chyba sobie poradzi z Twoją Hondą. Jak sądzisz?? Lepiej tak i częściej zmieniać, niż 300V i jeździć dwa razy tyle i nie wykorzystać potencjału oleju. U Ciebie po prostu będą panowały dla oleju trudne warunki, przewidziane w książce serwisowej i dlatego bym zmieniał co 5000-7500 km maks, w zależności jak intensywnie było jeżdżone. Alternatywa to X-cess. Powodzenia.
D16A9/D16Z5 niemal zupełnie seryjne 120-140km. Robie samochodem jakieś 500-1000km miesięcznie po miescie i zaczynam jeździć na treningi - głównie drugi bieg po 5-10minut. Obecnie mam motul 10w40 6100, bo nie wiedziałem do końca w jakim stanie jest silnik, ale pobór oleju jest bardzo niski i chce przejść na pełny syntetyk. Co wybrać?
D16A9/D16Z5 niemal zupełnie seryjne 120-140km. Robie samochodem jakieś 500-1000km miesięcznie po miescie i zaczynam jeździć na treningi - głównie drugi bieg po 5-10minut. Obecnie mam motul 10w40 6100, bo nie wiedziałem do końca w jakim stanie jest silnik, ale pobór oleju jest bardzo niski i chce przejść na pełny syntetyk. Co wybrać?
X-cess 5W40
Witam :)
Pacjent to EK3, totalna seria. Jeżdżony przeważnie po mieście, na krótkich dystansach, czasem przeciągany pod czerwone pole, toru na oczy nie widział. Aktualnie zalany półsyntetykiem Motula 10W40 (6100 synergie+), którego przez około 9 tys. km od wymiany dolałem jakieś 1,8 litra. Zbliża się kolejna wymiana oleju, stąd pytanie, czy opłaca się brać Motula, czy może jest coś tańszego i w miarę przyzwoitego?
Nic tanszego nie oplaca sie brac. Zuzycie tez jest jeszcze w pewnych granicach.
Cosmo, co myslisz o Motulu 4100 15W50? Znajomy w d16y2 mial problem z poborem Motula 10W40 ponad 1l/1000,zalal ten wlasnie olej i poki co po 1tys nie ubylo nic i przestalo walic chmurami. Taki olej na dluzsza mete nie pomoze dorżnac motoru?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Ale przy 200 ml na 1000 km, to ja bym wlał i tak X-Cess 5W40. ;) U kolegi, jak była taka różnica, to pytanie czy to 10W40 to faktycznie był Motul ;) ale faktem jest, że 15W50 dobrze łata ;) Motoru się nie zarżnie, bo to dobry olej jest. ;)
Cosmo czy podmianka 5w50 na 0w40 w D14 z 216 tys ma sens czy raczej zostawic 5w50 tak jak bylo przez wiele lat ;-)? Obawiam sie, ze na 13-15 km odcinki przy 3,5 do 4 tys, czasem przelot 150 km/h to za duza lepkosc i trace a nie zyskuje na nim. Myslalem o 0W40 mobila.
Pacjent B16A2. Silnik będzie po kapitalnym remoncie, wałki B18C6, tłoki wiseco (CR 11,1:1). Jaki olej lać? Samochód do codziennej eksploatacji (dojazdy do pracy ok 5 km w jedną stronę), czasem do poupalania, okazyjne wyjazdy na tor. Myślałem o Valvoline VR1 Racing 5W-50. Może coś innego?
Starstruck
29-12-16, 17:11
Pacjent B16A2. Silnik będzie po kapitalnym remoncie, wałki B18C6, tłoki wiseco (CR 11,1:1). Jaki olej lać? Samochód do codziennej eksploatacji (dojazdy do pracy ok 5 km w jedną stronę), czasem do poupalania, okazyjne wyjazdy na tor. Myślałem o Valvoline VR1 Racing 5W-50. Może coś innego?
"Za gęsto" jak na takie krótkie, codzienne odcinki. Coś dobrego 5W40 moim zdaniem należałoby poszukać.
"Za gęsto" jak na takie krótkie, codzienne odcinki. Coś dobrego 5W40 moim zdaniem należałoby poszukać.
A czy za gęstość nie odpowiada czasem ta pierwsza wartość, tj 5W? Z tego co się orientuje to druga część to oznaczenie temperatury optymalnej pracy oleju?
Problem w tym, że na 5km to takiego 5W50 nie rozgrzejesz nawet do 60-70'C, nie mówiąc już o temperaturze pracy 90-100'C
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Czyli lepszy byłby nawet jakiś dobry 5W30? Tylko co wtedy z upalaniem? Trzeba będzie sie chyba bardzo pilnować i wskaźnik temperatury oleju obowiązkowo?
Starstruck
29-12-16, 17:51
Pisząc "za gęsto" właśnie chodziło mi o to, że go nie rozgrzejesz na takich odcinkach. 5W30 na pewno będzie spisywał się lepiej, ale taki za to nie nadaje się do upalania, bo zaraz zrobi się niego woda. 5W40 powinno być złotym środkiem a dodatkowo zegar temperatury oleju na pewno będzie mocno pomocny, głównie kiedy należy przestać upalać :).
Rozejrzę się za jakimś 5w40. Pytanie jaki? Valvoline, Motul, Liqui Moly, może coś nowego na polskim rynku jak Eneos?
Wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju będzie na pewno zanim zacznę wyjeżdżać gdzieś na tor, ale teraz fundusz się skończył, musi poczekać :)
Starstruck
29-12-16, 18:07
Ja będę montował po Nowym Roku tego Stacka, więc zdam Ci relację :). Ale z tego co czytam, to mają precyzyjne wskazania, same pozytywne opinie i jakościowo (jak na niego patrzę) to sprawia wrażenie bardzo solidnego. W kwestii marki oliwy Ci nie pomogę, ja bym lał tego Shella, co był wcześniej, ale to już musisz sam podjąć decyzję :).
Nie mówie, że shell jest zły, ale jakoś nie mam do niego przekonania ;)
Poproszę o więcej info o tych wskaźnikach na priv :)
potrzebuje olej do skrzyni manualnej S9B ze szpera czy zwykly olej mtf jest odpowiedni do tej skrzynii czy tylko do tych bez szpery ??
szukalem w temacie ale nie znalazlem takiego info. Jedynie w ktoryms poscie ktos polecal valvoline mtf do takiej skrzyni
Starstruck
14-01-17, 14:35
Jak najbardziej jest to olej do hondowskiej skrzyni ze szperą i bez szpery.
W skrzyni miałem zalany oryginalnie olej koloru żółtego który ma taki kolor mtf czy mtf-3, czy nie ma znaczenia i oba sie nadają ?
marcin001984
14-01-17, 20:05
Nie mówie, że shell jest zły, ale jakoś nie mam do niego przekonania ;)
Poproszę o więcej info o tych wskaźnikach na priv :)
Jak chcesz dobry olej 5w40 i upalasz to polecam Fuchs Titan Race Pro S.
Żeby nie było... coś na dowód że to nie gówno;
http://www.squadracorse.pl/viewtopic.php?f=14&t=1234
Jak chcesz dobry olej 5w40 i upalasz to polecam Fuchs Titan Race Pro S.
Żeby nie było... coś na dowód że to nie gówno;
http://www.squadracorse.pl/viewtopic.php?f=14&t=1234
Dzięki. Zdąźyłem już kupić olej Millers Trident 5W40. Zobaczy jak silnik na nim będzie pracował. Podobno to też bdb olej. Fuchsa zapamiętam, może sprawdzę przy następnej wymianie oleju :)
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
bartek28124683
04-02-17, 17:39
Czeka mnie wymiana oleju w d16y7 który bierze ok 0.6-0.7l/1000km. Teraz jeżdżę na maxlife 10w40. W innym temacie zaproponowano mi Mobil Super 2000 10W40, Liqui Moly 10w40 mos2 i Motul 6100 10w40. Padła także propozycja zalania silnika olejem 10w50. Który z tych olejów byście polecili? Olej 10w50 coś da?
Da tyle, że będzie po rozgrzaniu miał większą lepkość niż w40. Nie spodziewaj się cudów. 0.7 to duży pobór i jedyną radą jest albo naprawa silnika albo motodoktor.
To takich rad nie dawaj.
Olej 10W50 dobry ma szansę zmniejszyć pobór, chyba że już jest owal na tłokach, to nie musi. Może. Jeżeli pierścienie stoją, to niestety, ale raczej remont silnika. Z tanich proponuję Motul 15W50 - będzie lepszy niż 10W40 przy takim zużyciu. Ewentualnie Mobil 5W50 i też zobaczysz co się będzie działo. Możesz też chemicznego płukania popróbować, jeżeli pierścienie stoją. Są płukanki, które dodaje się przed spuszczeniem oleju i jeździ na nich. Możesz też, przed spuszczeniem oleju, zalać nafty do cylindrów. Trzeba by też sprawdzić uszczelniacze (czy dymi po odpaleniu), bo one też mogą takie objawy dawać.
To takich rad nie dawaj.
W sumie racja. Z tym motodoktorem popłynąłem lekko. On nie pomoże w takim przypadku skoro nie ma wycieków.
Ciekaw jednak jestem czy sprawdziłeś te wszystkie oleje we własnym aucie czy też może jest to powielanie tego co zostało już napisane na tym czy innych forach? Bo ja już próbowałem. Może nie wszystkich ale wiem, że jak chla to nie przestanie. Czy to będzie 5w40, 10w40 czy 10w50 to wypije każdego tyle samo. Innych już nie próbowałem.
Uważam, że przy takim zużyciu silnika najlepsze co mozna zrobić (dla własnego komfortu) to olać jakieś próby doraźnego ratowania motoru i po prostu raz na te dwa tygodnie dolewać ten litr a w międzyczasie np. składać sobie drugi silnik. Ja też mam takiego jednego trupa co żłopie. Też go ratować chciałem.
Bardziej od prób przydały mi się studia ;) Tak jak napisałem, w zależności co i w jakim stopniu jest uszkodzone. Jeżeli na jakimś cylindrze, ze względu na owalizację, jest spora szpara, to zwiększenie lepkości nie za wiele da. Tak samo, jak przyczyną są np uszkodzone uszczelniacze, prowadnice etc. W normalnej eksploatacji, zwiększenie lepkości zawsze pomaga. Jeżeli masz auto, które poważnie bierze, to wrzuć ten 15W50 co napisałem. On jest specjalnie tak skonstruowany, aby to zjawisko ograniczać i do tegp to bardzo dobry olej.
Może i ograniczy. Ale tak naprawdę - co za różnica czy wychla 0,7 czy 0,5? To nawet dla człowieka już nie jest wielka różnica ;).
Z drugiej strony - współczuję motorowi zalanemu 15w i odpalanemu na mrozie.
Dla motoru jest - mniejsza degradacja oleju i mniejsze uklejanie pierścieni.
No pewnie, lepiej ma ten, który przepala olej jak szalony, degraduje go i ogólnie klei pierścienie jak szalony ;) 15W do -20 odpalasz bez problemu cP na poziomie 7000 - bezpieczne dla silnika. Już nie wspomnę o tym, że ten silnik zużyty na zimno, to dawno zapomniał co to znaczy szczelność nówki sztuki. Także nie ma się czego bać, olej bardzo dobry i do -20oC spokojnie do użycia.
bartek28124683
08-02-17, 20:11
Dymu przy odpalaniu nie widziałem. Remontu nie przewiduje bo i tak chce wrzucić coś z vteciem ale chciałbym żeby mi jeszcze trochę posłużył. Chyba że pomogło by coś co dużo nie kosztuje ale to raczej marne szanse. Teraz chce pojeździć trochę nie przekraczając 3krpm i zobaczyć czy to coś da.
Zerknij do tematu o kompresji, tam ci opowiedziałem. Wrzuć w takim wypadku 15W50 i przygotuj się, że i tak kupisz silnik do "poprawy". Jak masz świecę zaolejoną, to próbuj może jeszcze jakoś chemicznie sprawę ogarnąć, bo prawdopodobnie stoi pierścień i w ogóle nie zbiera na tym cylindrze.
Polecam 15W50. Jakis czas temu pisalem o znajomym ktoremu żłopie hektolitry Motula 10W40 w d16y2. Po zalaniu Motula 15W50 spalanie znacznie spadło. Wychodzi ok 1l/2,5k km a nie ponad litr na 1000.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
bartek28124683
09-02-17, 10:43
Czyli 10w50 czy 15w50? Dlaczego po zatrzymaniu silnika mam wyższy stan oleju niż przy pomiarze po calonocnym postoju? Bagnet oczywiście wycierany przed pomiarem.
15W50, szkoda pieniędzy na 10W50.
bartek28124683
10-03-17, 09:08
Przy zmianie oleju z max life 10w40 na motul 10w40 potrzebna jest jakaś płukanka?
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Nie jest potrzebna. Jeden olej z drugim napewno się nie pogryzą. Z drugiej strony przy zdrowym silniku płukanka nie zaszkodzi, a coś tam zawsze przemyje.
No i zamiast wlać 50, żeby cokolwiek ograniczyć degradację oleju, to zmieniasz 10W40 na 10W40 i jeszcze będziesz płukankę lał... Po co więc zawracasz d..pę skoro i tak robisz po swojemu??
A faktycznie. Nie doczytałem wcześniejszych jego postów. Ja odnoszę wrażenie, że kolega bartek usilnie próbuje przeprowadzić remont silnika przy pomocy oleju ;).
Lej 15w-50 jak cosmo radzi i koniec tematu. Ja tak zrobiłem bo mi polecił (wybrałem Motul) i spalanie oleju od razu zmalało.
Starstruck
11-03-17, 16:40
Panowie, jaki "termin ważności" ma olej w otwartym wcześniej opakowaniu? Tak jak np. przy wymianie zostaje, np. 0,5l oleju w bańce to do jakiego czasu można go ew. dolać do silnika?
Na bance jest data waznosci oleju. Tak mi kiedys powiedzieli w sklepie.
Zamkniętego oleju, otwarty 12 m-cy.
ja mam do wlania 3.5 litra a mam ponad litr sprzed roku i ponad litr sprzed dwóch lat to nie moge dokupić litra i będzie dobrze? olej jak leży rok czy dwa zamknięty to się nie nada do zalania? jakiś argument merytoryczny ?
Starstruck
11-03-17, 23:14
Dzięki za odpowiedzi!
Tlen jest destrukcyjny dla oleju i po dwóch latach w otwartej butelce, niestety olej się nie nadaje do użycia, ponieważ musisz założyć, że pewnie przez jeszcze rok będzie w misce. No chyba, że w tej butelce jest tak powyżej 3/4 zawartości. Pytanie czy ten litr oleju, to aż tak wiele, że szkoda. Pachnie mi to cebulą. Oddaj do utylizacji i tyle.
bartek28124683
13-03-17, 06:16
Jeszcze nie wiem co zaleje. Przechodzenie na 15w mi się nie widzi. Nie lepiej 10w50 zalać?
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Gorzej. Olej z mniejszym rozstrzałem lepkości 50-15= 35 będzie lepszy niż z większym 50-10=40. Zresztą wszystko masz w tym temacie.
Starstruck
26-04-17, 00:01
W końcu dorobiłem się zegara temperatury oleju. Silnik B18C6, olej Shell Helix Ultra 5W40 (marketingowo syntetyk, a w rzeczywistości bliżej mu do półsyntetyka). Pytanie moje: od jakiej temperatury mogę bezpiecznie korzystać z wyższych obrotów i na jakiej powinien przestać upalać? Ogólnie zawsze wychodziłem z założenia, że zabawę można powoli zaczynać od 80 stopni celsjusza a kończyć na ok. 110.
Dobry olej bez problemu do 125'C
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Starstruck
27-04-17, 10:31
Doszukałem się takich parametrów mojego 5W40: "(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7)".
Mam bardzo ogólne pojęcie o tym (tylko tyle, które większe/mniejsze to lepiej) i czy ktoś z szanownych kolegów powiedziałby mi do jakiej temperatury ten olej bezpiecznie smaruje silnik?
Ogólnie jak chcesz bardziej upalać, to lepiej zalać jakiś dobry 5W50... to jest chyba najlepszy kompromis do tych silników.
Sorry Michal ale rynek 5W50 jest nieco szczuplejszy niz rynek 5W40 czy 10W40 i nie wierze, ze jak ktos leje Shella 5W40 za 8xzl za banke, nagle wleje Millersa 5W50 za 200zl czy Penrite za 280zl za banke.
ale wracajac do poczatku ktory wiec to ten dobry 5W50 ?
Valvoline VR1
Gulf Racing
Mobil PeakLife
Elf Evo 900
Neste
Millers XF LL
Penrite tenths premium
Amsoil
Fuchs Titan SuperSyn
Mitasu Platinium
Mitasu Moly
Oczywiście masz rację i rozumiem przekaz, ale czy taki choćby Valvo 5W50 nie będzie choć troszkę lepszy od Shella 5W40? :)
Miejmy też na uwadze, że to nie musi być olej do wyczynowej jazdy. Ot zwykłe turlanie z okazjonalnym przedmuchaniem wydechu :p
Do codziennej jazdy z punktu A do B z okazjonalnym upalaniem oczywiscie, ze nie bedzie lepszy bo nie bedzie osiagal temperatury pracy.
A jak w przypadku wyższych temperatur? Poradzi sobie lepiej od Shella, czy to też pic na wode?
Pytam oczywiscie z ciekawości, bo przyznaję, że nie mam fachowej wiedzy odnośnie tych smarowideł.
W wyzszych temperaturach powinien dzialac lepiej, jak rowniez nieco wolniej grzac sie do tych wysokich temperatur przykladowo pod 130'C
Odnosnie VR1 ani Shella sie nie wypowiadam bo ani jednego ani drugiego nie testowalem, moge sie wypowiedziec w temacie Motula 8100 X-cess 5W40 vs Fuchs Titan SuperSyn 5W50.
X-cess 5W40 zeby go zagrzac do okolic 130'C potrzebowal 5 minut jazdy 260+km/h po autostradzie, Fuchs 5W50 na to samo potrzebuje z 7 min.
Przy 220km/h na tempomacie w temperaturze otoczenia 30'C na Motulu temperatura oleju byla w przedziale 115-120'C, na 5W50 jest to przedzial 110-115'C
Przy 170km/h j.w Motul podchodzil pod 110'C a 5W50 trzyma niewiele ponad 100.
Za to co najwazniejsze w miescie, zeby zagrzac oba oleje do 90'C dla 5W50 trzeba przejechac ze 3-4km wiecej.
120'C wytrzymuje bez problemu kazdy olej i kompletnie nie rozumiem tej paniki, ze jak jest 110 to czy jeszcze mozna upalac czy juz nie. Ani 5W50 ani 10W60 ani zadne 15W50 nie sa to dobre oleje do codziennego uzytku i tylko jazdy z punktu A do B (i pomine juz tu fakt jak takie 10W60 czy 15W50 zachowuje sie zima przy -20'C), to sa dobre oleje gdy ktos auto z garazu rusza tylko po to zeby poupalac, do jazdy typowo miejskiej z okazjonalnymi scigankami najlepszy jest 5W40 a gdy ktos auta nie upala w zasadzie wcale to bez wahania leje sie 5W30 albo 0W30 i tez nie jest tak, ze na takich olejach mozna zapomniec o upalania bo to bzdura, trzeba tylko nieco bardziej uwazac i monitorowac temperature, tyle.
Okolice 105'C to normalna temperatura pracy oleju, podczas miejskiej jazdy w mega upalach i to absolutnie bez zadnego palowania.
Ja teraz zalałem Valvo 5W50 (wcześniej jeździłem na Mobilu), ale moje auto nie jest używane na krótkich miejskich trasach. Jak już jadę, to robię minimum te 100km. w jedną stronę i lubie mu po drodze czasem ostrzej depnąć, więc może tym 5W50 mu nie zaszkodzę :p
Wcześniej jeździłem na Motulu X-cess 5W40, ale zadziwiająco dużo mi go silnik żłopał... potrafił wciągnąć nawet 3 setki na 1000km.
Na mobilu 5W50 zużycie było nie większe jak 150ml/1000km, więc różnica spora. Ciekaw jestem jak pod tym względem wypadnie Valvo.
W Lupku miałem podobnie ze zużyciem Motula... nie wybadałem dokładnie ile go silnik wciągnął, ale z bagnetu trochę zeszło. Potem lupka zalałem Shellem i od wymiany do wymiany stan nie zmienił się zupełnie nic.
Shell jest dobrym olejem pod względem zużycia i wyraźnie mówi o tym niski noack. Jednak sprawny silnik nie bierze żadnego oleju, nie brało mi ani Motula ani nie bierze Fuchsa
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Starstruck
27-04-17, 21:32
Dzięki za podpowiedzi, ale widzę, że uszczypliwość mała musiała się wkraść :). To, że kupuję DOBRY olej za 8x zł za bańkę nie oznacza, że mnie nie stać na taki za 25x zł za bańkę. Po prostu ten "droższy i wspanialszy" w moim przypadku jest bezcelowy przy moim stylu jazdy, czyli "z punktu A do punktu B, ze sporadycznym upalaniem". Fajnie, że potwierdziliście, że ten Shell jest spoko i wręcz idealny do mojego przypadku: tylko się utwierdziłem w tym, że nie muszę go zmieniać.
Ja jestem ciekaw jaki były oleje w czasach gdy projektowano te nasze zabytkowe już silniki i jak przy tym wypada taki dzisiejszy Shell czy Valvo dla plebsu za te 80zł :p
Jednak sprawny silnik nie bierze żadnego oleju
Widocznie mój przy apetycie rzędu 150ml/1000km jest już niesprawny i nadaje się na złom :p
Ciekawe co na to powiedzą posiadacze w miarę nowych BMW, gdzie trzeba dolewać jeszcze więcej niż do starej zajechanej Hondy :p
Niestety jeśli chodzi o motul, to mój silnik przed remontem brał go więcej niż valvoline. Taką samą opinie słyszałem też od kolegów że motul lubi bardziej znikać
Grzesiek_Devil_
21-05-17, 15:57
Panowie roznia sie czyms te oleje?
liqui moly leichtlauf high tech 5w40
liqui moly synthoil high tech 5w40
marcin001984
21-05-17, 22:58
Panowie roznia sie czyms te oleje?
liqui moly leichtlauf high tech 5w40
liqui moly synthoil high tech 5w40
To co udało mi się ustalić tak na szybko na podstawie internetu to pierwszy olej jest tańszy od tego drugiego chociażby dlatego, że jest to olej HC, a nie pełen syntetyk jak ten drugi (który właśnie zamówiłem).
zapytam tu, bo sporo fachowców :)
F18B2 w acco na lpg, aktualnie na shellu helix ultra 5w40. Olej znika w ilości ~bagnet (od znacznika do znacznika) na 2000km. Pytanie co zalać? Auto robi te 2k miesięcznie, więc nie będę co miesiąc litra dolewał.
Valvo maxlife 5w40 da radę? coś bardziej lepkiego 'u góry' pewnie potrzebne, bo auto robi 45+45 dziennie głównie po trasie i to wtedy pewnie następuje większe zużycie.
Kolego, zmień na Motul Synergie 6100+ 15W50. Jego może mniej znikać, jednakże to zależy, którędy ten olej ucieka. Możesz spróbować. Pytanie co jest powodem, czy zapieczone pierścienie, czy zużycie jednostki, czy uszczelniacze, czy nieszczelność. Jeżeli olej się spala, to spróbuj zajrzeć do środka silnika, w jakim jest stanie. Nic więcej nie piszesz, o tym jak używasz auto, jak go serwisujesz. Zmiana na tą samą lepkość niewiele da, jak coś to wyższa lepkość. Ten olej co Ci polecam jest specjalnie zaprojektowany, żeby ograniczać zużycie.
Wcześniej jeździłem na Motulu X-cess 5W40, ale zadziwiająco dużo mi go silnik żłopał... potrafił wciągnąć nawet 3 setki na 1000km.
Na mobilu 5W50 zużycie było nie większe jak 150ml/1000km, więc różnica spora. Ciekaw jestem jak pod tym względem wypadnie Valvo.
I ile razy i w jakich ten pomiar powtórzyłeś/sprawdziłeś? ;) Wyższa lepkość, przy zużytym silnik = niższe spalanie oleju, więc ciężko porównać jest 50 do 40 w tym wypadku. Mój kolega do BMW E36, czyli też starego, lał X-cess i w życiu nic praktycznie z bagnetu nie zeszło. Jakby go tak więcej uciekało, to by coś dolewał??
Koledzy, nie rozsiewajcie bzdur. Mnóstwo osób śmiga na tym forum na X-cessie i im ten olej nie znika. Oczywiście, jeżeli oryginalny i w lepkości 5W40, a nie podróba w lepkości bliżej nieokreślonej.
Mniej poważnie patrząc - patrzcie, koledze z postu wyżej bierze Shella, Shella więcej znika ;)
Oczywiście masz rację i różnica w ilości przepalonego oleju będzie się tu brała głównie z lepkości obu smarowideł :)
Kolego, zmień na Motul Synergie 6100+ 15W50. Jego może mniej znikać, jednakże to zależy, którędy ten olej ucieka. Możesz spróbować. Pytanie co jest powodem, czy zapieczone pierścienie, czy zużycie jednostki, czy uszczelniacze, czy nieszczelność. Jeżeli olej się spala, to spróbuj zajrzeć do środka silnika, w jakim jest stanie. Nic więcej nie piszesz, o tym jak używasz auto, jak go serwisujesz. Zmiana na tą samą lepkość niewiele da, jak coś to wyższa lepkość. Ten olej co Ci polecam jest specjalnie zaprojektowany, żeby ograniczać zużycie.
Typowy dupowóz, kupiony 2 miesiące temu, jeździ prawie 100km dziennie, głównie po trasie, ma lpg, nie jest kręcony, ot spokojna jazda do roboty. Olej i filtr zmieniany ostatnio w styczniu, wg info od poprzedniego właściciela i karteczki pod maską. Sprawdzę kompresję w najbliższym czasie, zrobię próbę olejową i wrócę z dodatkowymi informacjami :)
Jaki olej jest wlany?? Pół litra wychodzi na 1000 km?? Czy mniej?
Jaki olej jest wlany?? Pół litra wychodzi na 1000 km?? Czy mniej?
shell helix ultra 5w40. nie pamiętam teraz ile jest na bagnecie od znacznika do znacznika, jeśli jest to litr, to tak, wychodzi pół litra na 1000km.
To masz dwa wyjścia, albo wlać 15W50, żeby dolewki nie były tak kosztowne i się zmniejszyły, albo spróbować jeszcze 5W50 lub 10W50, ale tutaj może nie być znaczącej różnicy. 15W50 masz bardzo dobry Motul Synergie 6100, paru osobom ograniczył zużycie, 5W50 to np Mobil robi, 10W50 jest od Totala. Przy takim spalaniu możesz też przejść na olej 10W40 i po prostu dolewać. Wszystkie te oleje to półsyntetyki. Oczywiście najbardziej ograniczy zużycie olej 15W50, to bez wątpienia i taki bym zalał. Zrób płukankę, wymień olej, bo nie wiesz czy poprzednik na pewno go zmienił, a może tego nie zrobił, albo wlali mu mineralny. Tego nie wiesz. Pojeździsz na 15W50, zobaczysz jak się sprawy mają, napisz na forum.
marcin001984
08-07-17, 12:39
To masz dwa wyjścia, albo wlać 15W50, żeby dolewki nie były tak kosztowne i się zmniejszyły, albo spróbować jeszcze 5W50 lub 10W50, ale tutaj może nie być znaczącej różnicy. 15W50 masz bardzo dobry Motul Synergie 6100, paru osobom ograniczył zużycie, 5W50 to np Mobil robi, 10W50 jest od Totala. Przy takim spalaniu możesz też przejść na olej 10W40 i po prostu dolewać. Wszystkie te oleje to półsyntetyki. Oczywiście najbardziej ograniczy zużycie olej 15W50, to bez wątpienia i taki bym zalał. Zrób płukankę, wymień olej, bo nie wiesz czy poprzednik na pewno go zmienił, a może tego nie zrobił, albo wlali mu mineralny. Tego nie wiesz. Pojeździsz na 15W50, zobaczysz jak się sprawy mają, napisz na forum.
Jak chodzi o 10W40 to jest jeszcze Amsoil Premium Protection:
http://www.squadracorse.pl/viewtopic.php?f=14&t=1234
Zapomnij o tej firmie, im szybciej tym lepiej.
marcin001984
08-07-17, 15:38
Zapomnij o tej firmie, im szybciej tym lepiej.
A co nie tak z tym Amsoilem?
Royal Purple drogi, Redline drogi, Millers CFS drogi, Motul 300V i Penrite Racing drogie i nie nadają się do codziennej jazdy. Wymieniłem oleje 10W40 bardzo dobre jakościowo, a nie jakieś z marketu.
Jeszcze jest Selenia Petronas i Eneos Premium w rozsądnej cenie.
Ogólnie amerykańskie oleje są tworzone pod normy API, które nie bardzo odpowiadają europejskim normom. Także daj sobie spokój z amerykańskimi olejami, a zwłaszcza ich polecaniem. To taka typowa moda, nacechowana propagandą i nachalnym marketingiem. Nawet w USA Ams to jakiś lichy udział w rynku. Ogóonie tam, jak ktoś dba o auto, to wlewa europejskie oleje. Zaufaj mi. Racing lany na co dzień, powoduje tylko same problemy i daje zabezpieczenie silnika, z którego nie skorzystasz nawet w połowie. Działa jak się porządnie rozgrzeje i ma ograniczone dodatki dyspergująco myjące, bo musi sobie radzić z innymi problemami. Po CFSie, jeżdżonym za długo, momentalnie się brudno robi. Widziałem auta, zalane tym specyfikiem, "bo na forum napisali". Skup się więc na doborze zwykłego środka smarnego, króry będzie optymalny. Da sobie radę ze "startami spod świateł". Osobiście nie wiem, dlaczego niektórym się wydaje, że sobie nie da.
marcin001984
09-07-17, 11:45
W tej chwili zalewam Liqui M. 5w40 do EP3, ale zauważyłem że muszę raz po raz robić dolewki. 5W50 piszesz, że nie nadaje się do jazdy na co dzień i sugerujesz, że można spróbować 10W40. Co w tej lepkości jest godne polecenia wg. Ciebie? Jazda typowo po mieście, ale czasem do odcięcia. Wymieniam co 10 tys.
Ile tych dolewek robisz? Masz type-r'a? czy serię?
Ja do ep3 type r leje mobila 5w50 ale do roboty mam 50km często 140-200 i też dolewam. Na zimę xcees 5w40 i też dolewam
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
marcin001984
09-07-17, 12:57
Ile tych dolewek robisz? Masz type-r'a? czy serię?
Seria ep3 type r. Dolewki jakie robię to powiedzmy 300 ml na miesiąc czyli ok. 1300 km.
To 5W50 nie ma sensu. Tak przy 400-500/1000 bym kombinował i sprawdzał. Lepiej wlać dobre 5W40 i za każdym razem robić płukankę. X-Cess to dobry wybór. Te 250ml to nic nic na 1000 km. Dolejesz trochę świeżego oleju, to tym lepiej dla silnika. Kwestia, żeby trzymać go w dobrej kondycji, a nie zalepiać olejami w technologii syntetycznej. Zwłaszcza jak sporo jeździsz. Wymiana regularnie i dobra płukanka załatwi sprawę. Oczywiście olej z pewnego źródła.
Ogólnie, żeby była jasność, 5W50 to jest średni pomysł. 10W50 będzie prawdopodobnie znacznie lepszym i wytrzymałym olejem. Pewnie bym i też wtedy wybrał takie rozwiązanie i wlał technologię syntetyczną od Totala, albo coś innego i częściej zmieniał. Ewentualnie coś innego. Ogólnie auta, które przepalają oleju sporo, potrzebują częstszych wymian i szczególnej dbałości, bo olej dostaje mocniej w kość, pomimo regularnych dolewek. Dlatego schodzenie z jakością poniżej przyzwoitego półsyntetyka i utrzymanie interwałów przeglądu, silnik dobija. Nie mówiąc już o pomysłach z nie zmienianiem oleju, czyli brud w filtrze i misce, etc. Znam x przypadków, gdzie auta biorące olej, odpowiednio potraktowane, zaczęły po czasie mniej brać, albo w przypadku mojej przygody z A3 kiedyś, właściwy dobór oleju, pozwolił zmniejszyć dolewki z 700 na 500 ml/1000 i auto przejechało ze mną bez zająknięcia 40k km. Zużycie się nie zwiększyło w tym czasie. Uważam więc, że najgorsze co można zrobić, to kombinować.
To 5W50 nie ma sensu.
Mam D14A3 '97 EJ9
W chwili obecnej hanka pije mi koło 1,5 l na 2000 km. Myślałem właśnie nad 5w50 żeby zobaczyć czy to coś da ale czytam i dochodzę wniosku że pierścionki i uszczelniacze pójdą w ruch szybciej niż myślałem.
Teraz jestem na Elf Evolution 900 NF 5W40 doleje jeszcze z 1-2 litry i biorę się za remont.
Przy takim zużyciu to tylko 15W50. Tego silnika to się chyba nie opłaca remontować.
Przy takim zużyciu to tylko 15W50.
To jest mineralny? Inaczej - mam zalewać mineralnym czy syntetykiem?
marcin001984
09-07-17, 20:42
Dzięki Cosmo za porady. Chyba faktycznie zostanę przy 5w40 i następnym razem wezmę X-Cessa zamiast Liqui Moly.
-> Woody, ja brałem ostatnio z petrostar. Mają spory asortyment.
Poszukaj na ich stronie, może znajdziesz coś odpowiedniego dla siebie.
Dzięki Cosmo za porady. Chyba faktycznie zostanę przy 5w40 i następnym razem wezmę X-Cessa zamiast Liqui Moly.
-> Woody, ja brałem ostatnio z petrostar. Mają spory asortyment.
Poszukaj na ich stronie, może znajdziesz coś odpowiedniego dla siebie.
Dzięki za naprowadzenie.
To jest mineralny? Inaczej - mam zalewać mineralnym czy syntetykiem?
To jest technosynthese, czyli w technologii syntetycznej wykonany olej, nie minerał i też nie półsyntetyczny, chociaż tak jest traktowany. Motul Synergie 6100 15W50
To jest technosynthese, czyli w technologii syntetycznej wykonany olej, nie minerał i też nie półsyntetyczny, chociaż tak jest traktowany. Motul Synergie 6100 15W50
Dzięki wielkie.
Motul Synergie 6100 15W50
Synergie 6100 to jest 10w40. 15w50 to Power 4100.
10W40 to 6100 Synergie+, 15W50 to 6100 Synergie. Power to niższa linia.
Ja mam jeszcze takie pytanie - czy zalanie oleju typowego pod LPG (np Motul Specific 5W40), a następnie pałowanie na benzynie może mieć jakiś negatywny wpływ na żywotność silnika?
bartek28124683
23-07-17, 15:06
To 5W50 nie ma sensu. Tak przy 400-500/1000 bym kombinował i sprawdzał. Lepiej wlać dobre 5W40 i za każdym razem robić płukankę. X-Cess to dobry wybór. Te 250ml to nic nic na 1000 km. Dolejesz trochę świeżego oleju, to tym lepiej dla silnika. Kwestia, żeby trzymać go w dobrej kondycji, a nie zalepiać olejami w technologii syntetycznej. Zwłaszcza jak sporo jeździsz. Wymiana regularnie i dobra płukanka załatwi sprawę. Oczywiście olej z pewnego źródła.
Ogólnie, żeby była jasność, 5W50 to jest średni pomysł. 10W50 będzie prawdopodobnie znacznie lepszym i wytrzymałym olejem. Pewnie bym i też wtedy wybrał takie rozwiązanie i wlał technologię syntetyczną od Totala, albo coś innego i częściej zmieniał. Ewentualnie coś innego. Ogólnie auta, które przepalają oleju sporo, potrzebują częstszych wymian i szczególnej dbałości, bo olej dostaje mocniej w kość, pomimo regularnych dolewek. Dlatego schodzenie z jakością poniżej przyzwoitego półsyntetyka i utrzymanie interwałów przeglądu, silnik dobija. Nie mówiąc już o pomysłach z nie zmienianiem oleju, czyli brud w filtrze i misce, etc. Znam x przypadków, gdzie auta biorące olej, odpowiednio potraktowane, zaczęły po czasie mniej brać, albo w przypadku mojej przygody z A3 kiedyś, właściwy dobór oleju, pozwolił zmniejszyć dolewki z 700 na 500 ml/1000 i auto przejechało ze mną bez zająknięcia 40k km. Zużycie się nie zwiększyło w tym czasie. Uważam więc, że najgorsze co można zrobić, to kombinować.
Co byś polecił do d16y7 który bierze ok 0,5-0,6/1000km? Chciałbym żeby wytrzymał możliwie jak najdłużej. Dlaczego polecasz płukankę za każdym razem? Nie zaszkodzi to takiemu silnikowi? Zalanie Amsoil Premium Protection 10W40 było by dobrym rozwiązaniem? Obecnie jeżdżę na Valvoline Max Life 10W40, zmieniam co ok 8000km. Co ile byś zalecał zmieniać olej?
Nie zaszkodzi, może pomóc.
Amsoil kosztuje 187 za galon, czyli niecałe 4l i jest to olej 10W40... Sam sobie odpowiedz czy z Twoimi dolewkami warto. Dla sprzedawców jest to na pewno opłacalny biznes.
Co do oleju, to zależy, co chcesz uzyskać. 0,5l / 1000 km to do przeżycia jeszcze. Możesz spróbować 10W40 Motul Synergie+ 6100 10W40, a jak chcesz trochę ograniczyć spalanie to Synergie 15W50. Wyższa lepkość powinna ograniczyć zużycie oleju, o ile problemem są już pierścienie, a nie tuleje, wycieki czy uszczelniacze. Wymiany zależą jak jeździsz, jak w trasy głównie, to 10k jest ok, bo przy takim zużyciu to olej dostaje w kość. Możesz też co 8 k, będzie lepiej. Ja bym wlał 15W50 i nie przesadzał z olejami za 200 PLN do Hondy biorącej olej w takiej ilości.
Jaki olej do d16z6 po dotarciu?
Silnik mam po remoncie, aktualnie kończę go docierać na oleju Millers CRO 10w40 mineralnym, a co polecacie lać potem? Zastanawiam się nad:
-Millers Oils XF LONGLIFE 5w40
-Millers Oils EE LONGLIFE 5W40
Naczytałem się o tych olejach i chyba nie ma dużej różnicy między nimi, auta używam na codzień na dojazdy do pracy, nie pałuję na torze, który będzie lepszy do tego silnika?
bartek28124683
25-07-17, 21:08
Nie zaszkodzi, może pomóc.
Amsoil kosztuje 187 za galon, czyli niecałe 4l i jest to olej 10W40... Sam sobie odpowiedz czy z Twoimi dolewkami warto. Dla sprzedawców jest to na pewno opłacalny biznes.
Co do oleju, to zależy, co chcesz uzyskać. 0,5l / 1000 km to do przeżycia jeszcze. Możesz spróbować 10W40 Motul Synergie+ 6100 10W40, a jak chcesz trochę ograniczyć spalanie to Synergie 15W50. Wyższa lepkość powinna ograniczyć zużycie oleju, o ile problemem są już pierścienie, a nie tuleje, wycieki czy uszczelniacze. Wymiany zależą jak jeździsz, jak w trasy głównie, to 10k jest ok, bo przy takim zużyciu to olej dostaje w kość. Możesz też co 8 k, będzie lepiej. Ja bym wlał 15W50 i nie przesadzał z olejami za 200 PLN do Hondy biorącej olej w takiej ilości.
Czyli zostanę przy obecnym oleju. Normalne jest że na bagnecie pokazuje trochę inny poziom oleju w zależności od strony bagnetu?
A ja mam pytanie trochę nie związane ze światem Hondy :o
Jaki olej byście polecili do BMW M5 F10. Silnik seryjny, a olej zmieniany co 5-7 tys KM. Na chwilę obecną zużycie oleju to jakieś 200 ml-300ml/ tysiąc ale jak wiadomo, to jest w tym silniku dość normalne.
Kumpel kupił takie BMW. Jemu pije od 800ml do ponad litra na tysiąc i w serwisie mu powiedzieli, żeby się niczym nie martwił i po prostu dolewał :p
Co do doboru oleju aktualnie mam zalany Shell Helix Ultra 5w40 pozostać przy nim bo myślę też o Motul 8100 x-cess 5W40 ewentualnie o którymś z LM 5w40.
cosmo co sądziszo tym platinum (http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/Produkt.aspx?produkt=PLATINUM_ULTOR_EXTREME_10W-40.aspx)? Głównie mnie zachęca wysokie (nie za wysokie?) Tbn, bo w gazie wiadomo, siarka.
Typowy dupowóz, kupiony 2 miesiące temu, jeździ prawie 100km dziennie, głównie po trasie, ma lpg, nie jest kręcony, ot spokojna jazda do roboty. Olej i filtr zmieniany ostatnio w styczniu, wg info od poprzedniego właściciela i karteczki pod maską. Sprawdzę kompresję w najbliższym czasie, zrobię próbę olejową i wrócę z dodatkowymi informacjami :)
Kolego, zmień na Motul Synergie 6100+ 15W50. Jego może mniej znikać, jednakże to zależy, którędy ten olej ucieka. Możesz spróbować. Pytanie co jest powodem, czy zapieczone pierścienie, czy zużycie jednostki, czy uszczelniacze, czy nieszczelność. Jeżeli olej się spala, to spróbuj zajrzeć do środka silnika, w jakim jest stanie. Nic więcej nie piszesz, o tym jak używasz auto, jak go serwisujesz. Zmiana na tą samą lepkość niewiele da, jak coś to wyższa lepkość. Ten olej co Ci polecam jest specjalnie zaprojektowany, żeby ograniczać zużycie.
Zaryzykowałem i zmieniłem na valvo 10w40 robiąc płukankę i po 1000 zero zużycia. Trefny wcześniejszy olej czy o co chodzi? Po płukance pierścień puścił?
bartek28124683
15-08-17, 11:25
Wszystko jedno jakiej płukanki się użyje czy są lepsze i gorsze?
Markową najlepiej.
No to przejedź kolejny, jak nie zniknie, to być może trefny olej o zbyt niskiej lepkości, albo pierścienie odpuściły.
Ja bym oleju do ciężarówek nie lał do osobówki. Do LPG masz fajny olej Motul Specific LPG/CNG, TBN to nie jedyny parametr, który jest kluczowy przy doborze oleju silnikowego. W oleju typu Ultor, być może tak.
W Mce warto wlać 5W40, zamiast 5W30. Ewentualnie miżna spróbować 0W40 X-max i zobaczyć jak się będzie zachowywał.
Hej
Koleżanka kupiła auto :
- suzuki swift sport 1.6 125km 2008 rok
- 60tys nalatane
- co wcześniej lane było - nie wiem
- bedzie jeżdzone na krótkich odcinkach w mieście
Jaki olej polecacie w rozsądnych pieniądzach?
Edit. I coś do skrzyni biegów (manual) :)
Dzięki
bartek28124683
15-08-17, 12:28
Płukanki Millers/LiquidMolly/Valvoline będą ok? Mogą być jakieś problemy z zastosowania płukanki w silniku z kiepską kompresją? Nie mam żadnych wycieków z uszczelek oprócz tej od miski olejowej ale chce ją wymienić przy okazji wymiany oleju.
jaki olej byscie polecili do F22z2 z accorda '98? obecnie mialem platinum 10w40, teraz jest turbo i wydaje mi sie ze przydaloby sie cos rzadszego, na zimnym do 3tys wogole nie slychac slimaka a po 2-3 minutach gwizda juz od 2tys. bez specjalnego palowania- wiadomo zdazy sie ale ogolnie jezdze spokojnie, rev limit 6.6k wiec tez niewysoko. ubytków na bagnecie niewidac zadnych ale to raczej przez nieduze miesieczne przebiegi. myslałem o VALVOLINE MAXLIFE 5W40
VALVOLINE MAXLIFE 5W40 kiedyś lałem to do poprzedniego auta, silniczek zdrowy oddałem następnemu właścicielowi, maxlife bardzo dobre oleje do starszych już silników.
bartek28124683
14-09-17, 22:39
Wszystkie płukanki powinno się zalewać na rozgrzany silnik? Mam płukankę Millersa i instrukcja tego nie precyzuje.
Lej na rozgrzany. Na logikę gorące czyści lepiej, a jak zalejesz na zimny to w czasie zalecanym na opakowaniu nie rozgrzejesz dobrze oleju do wymiany.
bartek28124683
16-09-17, 19:24
Zrobiłem płukankę. Na dnie miski do której spuściłem olej po płukaniu zostało coś co przypomina rozgrzaną smołę ale bardziej martwią mnie kawałki czegoś co przypomina płaskie "płatki" rdzy. Ktoś wie co to może być? Po zalaniu Motulem silnik chyba pracuje trochę ciszej i nowy olej nie zrobił się od razu czarny.
Ktoś tutaj stosował dodatki do oleju z dwusiarczkiem molibdenu? Daje to coś czy raczej szkodzi?
Witam. Jaki byście polecili olej do silnie Hondy Jazz 1.4 i-dsi 2005. W tej chwli jest Shell Helix Ultra 5W40 ale szału nie ma. Zużycie 0.25 L / 1000 km. Stan licznika 176 tyś. Km. Jak go kupiłem zalany był magnateciem 10W40. Zmieniłem na Motul 8100 X-cess 5W40 i było lepiej. Teraz po tym shellu zastanawiam się jeszcze nad Motulem 8100 X-maxx 0W40 i Valvoline SynPower 0W40.
Akurat Shell to dobry olej.
Te co wymieniles tez sa ok, tylko po co Ci 0W ?
Za mocno trze i tłucze na zimnym chocby przy - 5 dr. Ewidentnie smarowanie mogłoby być lepsze. A poza tym chce spróbować ograniczyć z użycie oleju przez silnik.
0W nie ograniczy zużycia.
Ja wiem że 0W nie ograniczy zużycia Ale na 5W40 Motula pobór był identyczny (a jeździłem 140-160 po autostradzie z pełnym obciążeniem) co na Shell Helix Ultra 5W40 w Koło komina delikatnie. Nie mówiąc już o tym że na Motulu silnik po prostu lepiej pracował.
bartek28124683
30-03-18, 23:49
Mojemu d16y7 się mocno pogorszyło ostatnio, zalanie go jakimś 15w40 ograniczy zużycie oleju? Szukam silnika do swapu więc to tylko po to żeby rzadziej dolewać.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Starstruck
31-03-18, 11:06
Mojemu d16y7 się mocno pogorszyło ostatnio, zalanie go jakimś 15w40 ograniczy zużycie oleju? Szukam silnika do swapu więc to tylko po to żeby rzadziej dolewać.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Jak silnik i tak do wyrzucenia, to lej cokolwiek taniego byle by było i dotrwać do SWAPa.
bartek28124683
31-03-18, 17:06
Swoją drogą to czym zalać zeswapowany silnik? Jakiś syntetyk można zalać?
Starstruck
31-03-18, 17:20
Ja od kilku lat do swoich Hond leję tylko syntetyki, bo dowiedziałem się, że nic innego do Hondy lać nie można.
bartek28124683
31-03-18, 22:16
Ja od kilku lat do swoich Hond leję tylko syntetyki, bo dowiedziałem się, że nic innego do Hondy lać nie można.
Też spotkałem się z taką opinią, niestety poprzedni właściciel mojego auta o tym nie widział i lał mineralny. Coś konkretnego możesz polecić?
Starstruck
01-04-18, 09:28
Shell Helix Ultra 5W30 albo 5W40 np albo Mobil 5W50.
Jak masz spory pobór (1 l/1000km zdaje sie?) to żaden syntetyk nie zadziała jak remont. Lej jakąś tanią oliwę na dojechanie do swapa i nie marnuj pieniędzy na syntetyki. Ten ostatni wymieniony olej mobila, jeśli to Mobil_1 (jedynka robi różnicę) pewnie będzie pełnym syntetykiem ale już oba przytoczone oleje Shell mają w nazwie olej w TECHNOLOGII syntetycznej co już wskazuje na zwykły HC, co oczywiście nie znaczy, że są to oleje złe ale to takie chwyty marketingowe z tymi nazwami. Dobrym syntetykiem (100%) będzie też np. Liqui Moly synthoil high tech 5w-40. Jak poszukasz to znajdziesz w necie sprzedawców ściągających go bezpośrednio z Niemiec.
bartek28124683
01-04-18, 12:35
Jak masz spory pobór (1 l/1000km zdaje sie?) to żaden syntetyk nie zadziała jak remont. Lej jakąś tanią oliwę na dojechanie do swapa i nie marnuj pieniędzy na syntetyki. Ten ostatni wymieniony olej mobila, jeśli to Mobil_1 (jedynka robi różnicę) pewnie będzie pełnym syntetykiem ale już oba przytoczone oleje Shell mają w nazwie olej w TECHNOLOGII syntetycznej co już wskazuje na zwykły HC, co oczywiście nie znaczy, że są to oleje złe ale to takie chwyty marketingowe z tymi nazwami. Dobrym syntetykiem (100%) będzie też np. Liqui Moly synthoil high tech 5w-40. Jak poszukasz to znajdziesz w necie sprzedawców ściągających go bezpośrednio z Niemiec.
Syntetyk chce nalać do nowego silnika, możliwie jak najlepszy. W obecnym mam pobór 0.8l/1000km, więc chyba zaleje go 15w40 żeby rzadziej dolewać.
skolopendra
02-04-18, 12:08
15w40
szybciej zarżnie silnik...
bartek28124683
02-04-18, 16:25
Czyli dolewać tylko Motula 10w40 który teraz tam jest? Swoją drogą zalewając silnik Valvolinem 10w40 max life po kupnie auta zamiast 15w40 który tam był pomogłem mu czy raczej zaszkodziłem?
skolopendra
02-04-18, 16:35
10w40 który teraz tam jest?
tak
Shell Helix Ultra 5W30 albo 5W40 np albo Mobil 5W50.Żaden z nich nie jest robiony na bazie syntetycznej, wszystkie powyższe to bazy hydrokrakowane
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Starstruck
02-04-18, 22:32
Z tego co się doczytałem i dowiedziałem, to są to oleje syntetyczne.
Popatrz na niemieckie bańki. Tam jest wyraźnie rozróżnione nazewnictwo na pełny syntetyk (vollsynthetisch) i olej w technologii syntetycznej, bo tego wymaga niemieckie prawo. To co u nas jest sprzedawane jako syntetyczny tam już nie przejdzie. Zresztą nie ma co dywagować trzeba patrzeć na parametry i zmieniać na czas.
bartek28124683
03-04-18, 10:09
Popatrz na niemieckie bańki. Tam jest wyraźnie rozróżnione nazewnictwo na pełny syntetyk (vollsynthetisch) i olej w technologii syntetycznej, bo tego wymaga niemieckie prawo. To co u nas jest sprzedawane jako syntetyczny tam już nie przejdzie. Zresztą nie ma co dywagować trzeba patrzeć na parametry i zmieniać na czas.W takim razie gdzie szukać informacji co jest pełnym syntetykiem a co nie skoro na opakowaniu piszą bzdury?
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W pełnych specyfikacjach mniej lub bardziej dostępnych, które wyraźnie mówią jaka baza została użyta w danym oleju, HC czy jak w przypadku pełnych syntetykow pao albo estrowa
Tak jak kolega delek napisał, to co u nas jest sprzedawane i sygnowane mianem full synthetic na rynek niemiecki jest opisywane zupełnie inaczej, ze wzgledu na prawo obowiązujące u nas i u nich.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
W takim razie gdzie szukać informacji co jest pełnym syntetykiem a co nie skoro na opakowaniu piszą bzdury?
Podejrzewam, że na angielsko języcznych stronach internetowych sensownych producentów olejów będzie opisane wszystko jak należy i zgodnie ze stanem faktycznym.
To na takim pseudo syntetyku jakim jest np Shell 5w40 taki 25 letni hondowski kapeć się zatrze i wybuchnie?
Już nie popadajcie w paranoję z tymi olejami:)
Ja po remoncie już blisko 100 tys km na tego typu olejach zrobiłem (z czego 40k na lpg) i silnik działa.
bartek28124683
04-04-18, 10:37
W pełnych specyfikacjach mniej lub bardziej dostępnych, które wyraźnie mówią jaka baza została użyta w danym oleju, HC czy jak w przypadku pełnych syntetykow pao albo estrowa
Tak jak kolega delek napisał, to co u nas jest sprzedawane i sygnowane mianem full synthetic na rynek niemiecki jest opisywane zupełnie inaczej, ze wzgledu na prawo obowiązujące u nas i u nich.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu TapatalkaWięc można spojrzeć na niemieckie opakowanie i będzie ok? Lepiej zalać "nowy" silnik 5w30 czy 5w40?
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
się zatrze i wybuchnie?
Gdzie widzisz takie slowa ? czy ktos gdziekolwiek napisal, ze to zle oleje ? ja nie widze.
Odnosimy sie tylko do okreslania ich mianem "syntetyczny"
Lepiej zalać "nowy" silnik 5w30 czy 5w40?
Ja bym nalał 5W40.
Gdzie widzisz takie slowa ? czy ktos gdziekolwiek napisal, ze to zle oleje ? ja nie widze.
Odnosimy sie tylko do okreslania ich mianem "syntetyczny"
Ja też nie widzę i nie twierdzę, że tak piszesz.
Chodzi mi o ogół - niektórzy ludzie wydziwiają o szukają oleju z kosmiczną technologią, a nie biorą pod uwagę, że ich silnik był konstruowany w latach 80 ubiegłego wieku i taki zwykły Shell 5w40 w zupełności zaspokoi ówczesne normy.
Ludzie bardziej powinni się skupić na terminowości wymian i pilnowaniu stanu, a nie poszukiwaniach super uber full syntetyka:D
Oczywiście w drugą stronę też nie można przesadzić i nie zalewać silnika jakimś najgorszym berachłem.
Chodzi mi o ogół - niektórzy ludzie wydziwiają o szukają oleju z kosmiczną technologią, a nie biorą pod uwagę, że ich silnik był konstruowany w latach 80 ubiegłego wieku i taki zwykły Shell 5w40 w zupełności zaspokoi ówczesne normy.
Jeśli kogoś stać na to i ma ochotę to jaki problem? Jego pieniądze i jego silnik. A ból dupy to zazwyczaj występuję u tych, u których jedynym kryterium przy kupowaniu czegokolwiek jest tylko i wyłącznie cena. A dla tych to i Orlen z Lidl'a będzie znakomity i wystarczający.
:D
Login, nie popadaj w skrajności.
Nikt tu nie wykazuje bólu dupy.
Mi się rozchodzi głównie o to, jak laik pyta jaki olej zalać do starego klamora. Na wstępie będziesz mu polecał smarowidło w cenie 100 zl za 1l lub droższe? Chyba jest to bez sensu.
Ktoś kto kupuje tak drogie oliwy doskonale wie do czego mu to potrzebne i jaki jest sens ich stosowania.
Login, nie popadaj w skrajności.
Nikt tu nie wykazuje bólu dupy.
Ja nie o Tobie, tylko ogólnie.
:D
Na wstępie będziesz mu polecał smarowidło w cenie 100 zl za 1l lub droższe?
Raczej nie, aczkolwiek znam przypadki lania do B-serii i Motul'a 300V i berbeluchy z beki, co olejem jest tylko z nazwy, według mnie.
Ja kiedyś też się zastanawiałem nad czymś lepszym typu 300v, jednak doszedłem do wniosku, że do auta uzytkowanego na codzień raczej jest to bez sensu.
Zresztą olej zmieniam czesto, co ok 8kkm 4 razy w roku, więc zwykłe smarowidła typu shell 5w40 czy motul x-cess 5w40 w zupełności wystarczą i należycie ochronią te starą padline przed zatarciem.
Na torach i pod remizami też się mało kiedy upala:p
bartek28124683
04-04-18, 21:04
Ja potrzebuje oleju do codziennej eksploatacji ale też lubię czasem dociągnąć do odcinki. Zresztą czasem trzeba :) Terminów wymian sobie pilnuje, mimo że przy obecnym silniku nie ma to raczej sensu. Właściwie to dlaczego 5w40 a nie 5w30 który podaje instrukcja? Oleje które można kupić na allegro dużo taniej niż np w haparts to nie są jakieś podróbki?
Sa podrobki w sieci a dlaczego 5W40 a nie 5W30, wystarczy zerknac na lepkosci kinematyczne w 100'C.
I to tez nie jest tak, ze na 5W30 nie mozna upalac, trzeba pamietac tylko, ze wlasnie taki olej sie ma w silniku i wiedziec kiedy odpuscic. 5W30 duzo szybciej sie nagrzewa i duzo szybciej dochodzi do temperatur niebezpiecznych.
Właściwie to dlaczego 5w40 a nie 5w30 który podaje instrukcja?
Pierwszy post tego tematu powinien Ci sporo jeśli nie wszystko wyjaśnić.
Oleje które można kupić na allegro dużo taniej niż np w haparts to nie są jakieś podróbki?
Dzwoń i pytaj:
-. http://www.wrozbita-maciej.pl/
:D
A tak na poważnie to wystarczy kupować olej w sprawdzonych miejscach zamiast od przypadkowych sprzedawców w internecie to będziesz miał pewność, że nie kupujesz gnoju.
bartek28124683
04-04-18, 22:06
Sa podrobki w sieci a dlaczego 5W40 a nie 5W30, wystarczy zerknac na lepkosci kinematyczne w 100'C.
I to tez nie jest tak, ze na 5W30 nie mozna upalac, trzeba pamietac tylko, ze wlasnie taki olej sie ma w silniku i wiedziec kiedy odpuscic. 5W30 duzo szybciej sie nagrzewa i duzo szybciej dochodzi do temperatur niebezpiecznych..
Czyli względy bezpieczeństwa. Są marki oleju albo konkretne oleje których nie polecacie (5w40)? Olej w skrzyni zmieniacie tak jak podaje instrukcja czy częściej?
Są marki oleju albo konkretne oleje których nie polecacie (5w40)?
Orlen, Lotos i wszystkie podobne wynalazki.
Olej w skrzyni zmieniacie tak jak podaje instrukcja czy częściej?
Jeśli niczego w skrzyni nie wymieniasz, to według mnie nie ma sensu robić tego częściej niż jest napisane w manual'u.
bartek28124683
04-04-18, 22:22
Pewnie nie będzie miało dużego znaczenia czy wybiorę sobie olej 5w40 Motula, Liqui Moly, Valvoline, Shell, Mobil_1? Zalać płukankę silnikowi po swapie? O ile ludzie którzy będą robić swap się na to zgodzą.
Starstruck
05-04-18, 09:49
Po prostu zrób po swapie 100 km i zlej olej jak chcesz przepłukać silnik. I zalej docelowy. W skrzyni olej powinno się zmieniać bodajże co 100.000 km.
Zalać płukankę silnikowi po swapie? O ile ludzie którzy będą robić swap się na to zgodzą.
A co? Ci ludzie nie są pewni, czy po płukance nie zacznie popijać??? W takim razie cała ta przekładka mija się z celem. Lepiej wydać te pieniądze na jakiś cel charytatywny.
bartek28124683
05-04-18, 14:32
A co? Ci ludzie nie są pewni, czy po płukance nie zacznie popijać??? W takim razie cała ta przekładka mija się z celem. Lepiej wydać te pieniądze na jakiś cel charytatywny.Jeszcze z nimi o tym nie rozmawiałem ale wiem że wielu mechaników ma problem z robieniem płukanek. Trochę mnie to dziwi bo nawet mojemu nie zaszkodziło.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Cześć, zbliża się u mnie wymiana oleju, silnik d15z8, przebieg 265kkm. Na ten moment jakiś 10w40 półsyntetyk (według poprzedniego właściciela, nie dawno fura kupiona). Planuje zmienić na syntetyk tylko nie wiem czy 5w40 czy 10w40 lać. Dodam, że nie jeżdżę za dużo, w większości krótkie odcinki. Polecacie może jakiś konkretny olej? Z góry dzięki za pomoc :).
skolopendra
08-04-18, 12:28
Planuje zmienić na syntetyk
ile bierze oleju?
Według poprzedniego właściciela 2-3 setni od wymiany do wymiany. Niestety przy moich przebiegach nie mam zbytnio jak tego sprawdzić, ale od kupna (z 400km) nic nie znikło.
skolopendra
08-04-18, 12:35
więc wlej 5w40
Dzięki za odpowiedź :). Jakiś konkretny? Gdzieś widziałem, że Valvoline Maxlife 5w40 będzie dobry, ale może macie lepsze propozycje.
Dzięki za odpowiedź :). Jakiś konkretny? Gdzieś widziałem, że Valvoline Maxlife 5w40 będzie dobry, ale może macie lepsze propozycje.
Motul, amsoil, liqui moly. Ja sporo czasu lałem valvo, z tym że miałem to od znajomego z pewnego źródła w dobrej cenie. Problemów nie było żadnych. Ktoś kiedyś tutaj na forum pokazywał/pisał że olej zostawił mu syf, więc jest duża szansa że można trafić podróbę :P . Ale jak kupisz w normalnym sklepie nie powinno być problemu.
Ja miałem problem z valvo 5w50.
Olej pozostawial czerwony nalot na elementach klawiatury. Olej kupowałem w jednym z lepszych sklepów w miescie, więc w podrobe trochę ciężko mi uwierzyć. No, ale w dzisiejszych czasach wszystkiego można się spodziewać.
Tak czy owak potem po zmianie na Motula x-cess 5w40 i przelataniu na nim 3kkm cały ten nalot po valvo zniknął.
Teraz olej ma już blisko 10kkm przelotu i silnik pod deklem wygląda jak nowy.
marcin19883
14-04-18, 16:16
A do wspomagania kierownicy lać MTF? Czy może być ATF?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.