Zobacz pełną wersję : Oleje silnikowe i przekładniowe!!!!!
Strony :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[
11]
12
13
piotreek23
05-12-14, 21:57
http://www.ioleje.pl/ hurtownia internetowa. Ja u nich kupowałem bez problemów. No i dostawa do Paczkomatu :-)
Też nie wiem. Był artykuł o życiu silnika. Jako granicę przyjęli Resurs czyli granicę po której silnik jest do remontu i ledwo już zipie. Pewnie jakaś średnia.
To trochę inaczej jest. Projektując silnik, z góry się zakłada ile silnik "przejedzie" i w ten sposób ustawia produkcję/dokładność wykonania, aby statystycznie jak największa liczba silników osiągnęła zakładany przebieg. Dokłada się do tego kwestie np różnego użytkowania, np ze względu na słaby poziom technologiczny obsługi, maksymalne i min temperatury otoczenia itd. Także przy pewnych założeniach x silników dobija do 3/4, y do 1 całego okresu i z powyżej tego okresu. Inną rzeczą jest prawdopodobieństwo wystąpienia awarii, które też się projektuje, że np x silników może się zatrzeć w x może się uszkodzić panewka itd. Teraz, w zależności od tego jak używamy auta, tak zwiększamy lub zmnieszamy prawdopodobieństwo zajścia pewnych zjawisk. Tyczy się to też prawidłowego doboru i zasad stosowania oleju silnikowego. Robiąc odstępstwa od dopuszczenie producenta, narażamy się na większe prawdopodobieństeo zajście jakiegoś zdarzenia lub znaczne skrócenie zakładanego okresu eksploatacji. Jak myślicieli skąd się biorą problemy typu bierze olej, stuka panewka, nie ma moc itd. Oczywiście również "bo tak miało być" w tym przypadku, ale też dlatego że nastąpiły błędy eksploatacyjne w toku użytkowania. I teraz kolega, najpierw śmiga na 0W20, czyli lepkości, której producent nie przewidział, robi dokładnie to co może spowodować nieprzewidziane przez producenta zachowanie. Są też pewne granice, od do i bycie przy kórejś, bo przy splocie nieszczęśliwych wypadków, też nie jest powiedziane, że usterka nie zostanie przez nas spowodowana - np dlatego, że trafimy na słabszy silnik pod pewnym względem. Może on spokojnie zrobić milion bez usterki, przy odpowiedniej obsłudze, a równie dobrze możemy uwolnić demony już po 200 000.
I teraz, w VI mamy takie granice lepkości 50 z jednej i 30 z drugiej. Jasnym powinno być więc, że można je stosować, ale wymaga to już pewnego uzasadnienia od strony technicznej i wcale nie jest to fakt, że ktoś pali gumę, czy czasem puści się spod świateł pendem do 120. Także prawidłowo dobierając olej, przyczynicie się do dłuższej eksploatacji i mniej prawdopodobne, że coś wam wyskoczył niespodziewanego.
Honda mojego kolegi zrobiła 500 000 dwa lata temu i nadal jeździ ;)
w VI mamy takie granice lepkości 50 z jednej i 30 z drugiej.
to znaczy?
piotreek23
06-12-14, 23:58
@Cosmo-pl no dokładnie tak jak piszesz. W motorze była po prostu tabelka samochód->silnik->średni resurs. Po za tym pamiętajmy że 500 000 w trasie to nie jest wyczyn ;-) taki sam silnik tylko po mieście może do 200 000 nie dobić ;-)
to znaczy?
Zerknij do instrukcji obsługi, to często rozwiązuje sporo problemów. ;)
Jaki olej byście zalali do D16Y7 po przebiegu 280tys km?
Aktualnie zanotowałem zużycie jakieś 200ml/1000. Nie kopci, nie puszcza dymka.
Zalewany do tej pory Motulem 6100, nie wiem kiedy nastąpiło na niego przejście.
Pozdr.
A czego oczekujesz od oleju, gdzie i jak jeździsz autem, co ile zmieniasz, jaki budżet, bo olejów jest milion.
Jaki olej byście zalali do D16Y7 po przebiegu 280tys km?
Aktualnie zanotowałem zużycie jakieś 200ml/1000. Nie kopci, nie puszcza dymka.
Zalewany do tej pory Motulem 6100, nie wiem kiedy nastąpiło na niego przejście.
Pozdr.
No i przy takim oleju zostań, dla silnika będzie dobrze a i dla twojej kieszeni bo przesadnie drogi nie jest.
A czego oczekujesz od oleju, gdzie i jak jeździsz autem, co ile zmieniasz, jaki budżet, bo olejów jest milion.
Chciałbym aby był on jak najlepszy dla mojego silnika. Akurat na oleju nie chciałbym oszczędzać, ale też w granicach rozsądku.
Jazda typowo miejska do pracy ( 8km ), czasem jakiś wypad. Zero grubszego piłowania czy jazdy po torze. Zmieniam co 8-9tys.
dżizas, masz 15 letnie auto z silnikiem prostym jak budowa cepa. jak chcesz dobry ale nie chcesz przepłacać to lej co lałeś i spokój.
Wiesz, ten wątek nie jest od takich rad...
Chciałbym aby był on jak najlepszy dla mojego silnika. Akurat na oleju nie chciałbym oszczędzać, ale też w granicach rozsądku.
Jazda typowo miejska do pracy ( 8km ), czasem jakiś wypad. Zero grubszego piłowania czy jazdy po torze. Zmieniam co 8-9tys.
Zmień na Motula 5W40 X-cess. Przy takich krótkich odcinkach lepiej się będzie sprawował. Jest niewiele droższy.
Witam kupiłem drugie auto a mianowice accorda VI 2.0 z Lpg , teraz jest zalany 10w40 mobila pozostać przy tym , czy zmieniać na ? jakieś propozycje ? 215 kk przebieg
Ile bierze na 1000km, czego oczekujesz od oleju, jaki i gdzie jeździsz, co ile zmieniasz, jaki budżet.
Ile bierze niestety niemiałem okazji jeszcze sprawdzić, za krótko użytkuje. Jeżdżony raczej spokojnie rzadko kiedy powyżej 120km/h no raczej na krótkich i czasami średnich dystansach może ok + - 1000km miesiecznie a zmainy tak co 10-12tys. Jeżeli chodzi o kase to raczej cos łatwo dostępnego i przestępnego cenowo :)
Teraz duża popularnością cieszy się wspomniany przez cosmo-pl Motul x-cess 5W40 ja osobiście ostatnio kupowałem siostrze Liquid Moly Synthoil High Tec 5W40 - http://www.iparts.pl/dodatkowa-oferta/oleje-i-plyny,oleje-liqui-moly,syntetyczne,65-128-131.html - bańka 4 litrowa za niecałe 150zł ale naprawdę dobry olej moim zdaniem.
Ile bierze niestety niemiałem okazji jeszcze sprawdzić, za krótko użytkuje. Jeżdżony raczej spokojnie rzadko kiedy powyżej 120km/h no raczej na krótkich i czasami średnich dystansach może ok + - 1000km miesiecznie a zmainy tak co 10-12tys. Jeżeli chodzi o kase to raczej cos łatwo dostępnego i przestępnego cenowo :)
Hej - to zalej Motul Specific LPG/CNG 5W40. Kosztuje 140 PLN za 5l i spokojnie możesz zmieniać go co 15 000 km. Będzie to najtrafniejszy wybór do gazu. Powodzenia.
Witam!
Od zakupu Hani nadszedł czas wymiany oleju.
Poprzedni to Castrol 5W40. Od zakupu na bagnecie było troszkę ponad maximum i tak jest po 10tys km. Wiec wygląda na to, że nic nie bierze.
Auto to VI gen, 1.4 90KM. 190tys przebiegu, a olej wymieniany co 10tys. Używane w tygodniu tylko na krótkich odcinkach a w weekendy trasa 100km i powrót. Maks 120km/h.
Wyczytałem, że Castrol nie cieszy się tutaj najlepszą opinią więc może coś lepszego tak do 150zł? Może coś polecicie ze stajni Valvoline bo mogę mieć od znajomego ciut taniej olej tej firmy.
Valvoline maxlife 5W40 będzie jak znalazł.
Valvoline maxlife 5W40 będzie jak znalazł.
OK, w takim razie wybiorę tą oliwę;)
Dzięki za odp.
Starstruck
30-12-14, 16:43
Panowie, pacjent to B18C6. Jazda miejska + miejskie upalanie, parę razy w roku trasa ok. 250 km w jedną. W B16A2 śmigałem na pełnym syntetyku Shell Helix Ultra 5W40 i byłem bardzo zadowolony (mały pobór, oliwa czysta). Czy przy C6 warto pozostać przy tym samym oleju? W grę wchodzi tylko olej syntetyk, coś właśnie w stylu Shella. B18C6 i B16A2 to konstrukcja i zasada działania ta sama, więc...?
skolopendra
30-12-14, 18:12
5W40
gęstość jak najbardziej tak ,co do marki to wybór należy do ciebie.
Panowie, pacjent to B18C6. Jazda miejska + miejskie upalanie, parę razy w roku trasa ok. 250 km w jedną. W B16A2 śmigałem na pełnym syntetyku Shell Helix Ultra 5W40 i byłem bardzo zadowolony (mały pobór, oliwa czysta). Czy przy C6 warto pozostać przy tym samym oleju? W grę wchodzi tylko olej syntetyk, coś właśnie w stylu Shella. B18C6 i B16A2 to konstrukcja i zasada działania ta sama, więc...?
Przy jeździe w mieście to lałbym 0W40 - np Motul X-max. Nic jednak nie piszesz o zużyciu, potrzebach, kwocie którą chcesz wydać i na czym Ci zależy. Może coś bardziej profesjonalnego np 300V??
Starstruck
31-12-14, 13:15
Zużycie minimalne, praktycznie niezauważalne po 1000 km. Cena: nie mam zamiaru oszczędzać. Wiadomo, nie chcę bańki 5l za 500 zł :p, ale coś porządnego do 200 zł? Zależy mi na tym, aby silnik jak najlepiej i jak najdłużej bardzo dobrze się sprawował.
No to weź X-max powodzenia.
A co myslicie o olejach marki Gulf? chodzi mi o modele 5w50 i 10w60.
Starstruck
08-01-15, 20:37
O co chodzi z klasami API typu SN, SG, SJ? Wytłumaczy mi ktoś łopatologicznie :p?
O co chodzi z klasami API typu SN, SG, SJ? Wytłumaczy mi ktoś łopatologicznie ?
Zerknij :)
http://adwa.pl/index.php/oleje-klasyfikacje-i-zastosowanie/48-klasyfikacje-jakociowe-wg-api
Starstruck
08-01-15, 21:00
Zerknij :)
http://adwa.pl/index.php/oleje-klasyfikacje-i-zastosowanie/48-klasyfikacje-jakociowe-wg-api
Podziękował :D!
Witam co sądzicie o oleju shell 10w40 i do tego filtr oleju blueprint? Proszęo opinie , nie pisać w stylu '' wlej motula itp. itd.''
Witam co sądzicie o oleju shell 10w40 i do tego filtr oleju blueprint? Proszęo opinie , nie pisać w stylu '' wlej motula itp. itd.''
Ww oleju nie miałem okazji testować, w każdym razie wolałbym jakikolwiek inny wpełni syntetyczny 0W40, 0W30, 5W40 lub 5W30. 10W40 ma dość dużą lepkość przy rozruchu. Podejrzewam, że za tą samą kaskę kupisz lepszy olej syntetyczny (obojętnie jakiego producenta).
Filtr Blueprint bym sobie darował. Miałem raz lub dwa i zauważyłem, że prawdopodobnie nie zatrzymuje on w sobie oleju po zgaszeniu silnika np. na noc. Efektem było mrugnięcie kontrolki oleju sekundę po odpaleniu silnika. Po zmianie filtra na markowy Hondy problem zniknął.
Obecnie mam mobil 10w40 i filtr boscha, przy następnej wymianie zastanawiałem się nad przetestowaniem shella 10w40 i blueprinta. Czekam na inne opinie :)
Obecnie mam mobil 10w40 i filtr boscha, przy następnej wymianie zastanawiałem się nad przetestowaniem shella 10w40 i blueprinta. Czekam na inne opinie :)
Spoko. Tak naprawdę oba oleje będą zachowywać się bardzo podobnie, więc różnicy pewnie nie zauważysz. Wg mnie warto zainwestować w pełny syntetyk.
Witam co sądzicie o oleju shell 10w40 i do tego filtr oleju blueprint? Proszęo opinie , nie pisać w stylu '' wlej motula itp. itd.''
Spoko, dlatego wlewaj dalej shell'a orlena, elfa czy co tam masz pod ręką, nawet kujawskiego. Szczerze to nie wiem po co tyłek zawracasz, skoro pomiędzy tymi olejami różnicy nie ma żadnej i jakiej opinii oczekujesz, że Ci ktoś powie, że jeden albo drugi jest lepszy, bo "na nim jeździł"??.. Z założenia nie chcesz bardzo dobrego pólsyntetyka Motula, to sobie dalej śmigaj na Mobilu, albo Shellu same shit. ;)
Koledze chyba chodziło o to, żeby nie pisać postów z proponowanym olejem, tylko podać konkretny przykład i uargumentować go, najlepiej swoją opinią :) Tak więc @tom3k22 ja śmigam na Motul X-max 0w40 - http://www.iparts.pl/czesc/olej-syntetyczny-motul-8100-x-max-0w40-1-litr,1-436-102885-638936.html - do miejskiej jazdy jest całkiem dobry, nie pokonuje jakichś specjalnie długich odcinków, ot do pracy i spowrotem po drodze do sklepu i tyle, więc mogę go polecić
Co do tego Shella o którego pytasz, sam go osobiście nie stosowałem ale z opinii moich znajomych wynika, że nie jest to zbyt dobry wybór.
No to nie wiem, ja nie rozumiem albo nie umiem czytać ;) bo jak dla mnie to kolega zupełnie z czapy poprosił o opinię o lepkości 10W40, co jest bez sensu, bo co tu napisać. Parametry techniczne jakie musi spełniać olej klasyfikowany w tej lepkości? Wg mnie kolega nie za bardzo wiedział o co spytać i zawraca tyłek po prostu. Kwestia użycia lepkości to sprawa nie wymagająca niczyjej opinii, bo systematyka jest raczej znana w tym względzie i przy tym silniku. Jeżeli więc ktoś się pyta czy może użyć oleju 10W40, to odpowiedź powinna brzmieć co najwyżej - tak może, a nie zawierać opinie na temat, na który się jej przedstawić nie da... Co do zasadności to już inna kwestia - ale tutaj kolega nie pozostawił pola manewru, bo z góry założył co chce usłyszeć, więc usłyszał ode mnie co ja sądzę, na temat tego co on chce usłyszeć ;) Myślę, że Twojej wypowiedzi nawet nie przeczyta. ;)
Zanim ktoś odpisze na moje pytanie, które zadałem odnośnie oleju i filtra, niech przeczyta 2 razy ze zrozumieniem. Proszę.
filtr ok ale olej wybierz inny
Zanim ktoś odpisze na moje pytanie, które zadałem odnośnie oleju i filtra, niech przeczyta 2 razy ze zrozumieniem. Proszę.
Ktoś uzna, że jestem nader złośliwy, ale nie bierz tego do siebie, bo ja też czekam. Może ktoś pierdyknie doktorat z tego Mobil 10W40 vs Shell 10W40 - wybór od którego zależało wiele, albo uratowali mi życie - wybrałem Shell 10W40, a spać nie mogłem ;) Moim zdaniem, nadal ja umiem czytać, a ty nie umiesz pytać i zadajesz pytanie o ten sam olej. Jakbym przekleił etykiety, to ciężko byłoby się zorientować, że to zrobiłem. Więc kup sobie oba i wymieszaj ;) Salomonowe rozwiązanie problemu, wilk syty i owca cała i jeszcze kilka. Problem się rozwiąże. Pozdrówka.
Moje pytanie było ukierunkowane na olej Shell 10w40 i filtr blueprinta. Użytkownik Luchuma jako jedyny czyta ze zrozumieniem.
Koledze Cosmo pewnie chodziło o to, że i oleje i filtr są ze średniej półki i niczym sobie nie polepszysz.
cosmo , moglbym spytac czy trzeba zrobic plukanke czy cos aby zmienic motula 10w40 na 5w40 ? bo zdania na kazdym forum sa podzielone , podobno rozszczelnia silnik lub wyplukuje jakis nagar , ile z tego prawdy ?( pewnie gdzies bylo , bardzo przepraszam ze nie chce wertowac 250 stron ;p )
Syntetyk sam z siebie wyplukuje syf z silnika co może skutkować rozszczelnieniem tam gdzie stracił szczelność dużo wczesniej i na zbierał się syf który uszczelnil
Olej w żaden sposób nie wpływa negatywnie na uszczelniacze
chyba nie bede ryzykowal , nie mam pojecia co tam moze byc za syf . co byscie polecili motula 10w40 do miasta ? Dzieki z gory !
Nic Ci nie wypłuka. Spokojnie zalewaj. 10W40 ma tą samą lepkość w temp. pracy co 5W40, a środków dyspergująco myjących tyle samo. Fizycznie te oleje są do siebie bardzo podobne, nic nie ma prawa się stać.
chyba nie bede ryzykowal , nie mam pojecia co tam moze byc za syf
Teorie rodem z PRL-u.
Teorie rodem z PRL-u.
a no ;/
cosmo czyli moge bez problemu zlac caly poprzedni motul 10w40 i zalac nowym 5w40 badajze x-cess ? dzieki wielkie za pomoc !
a no ;/
cosmo czyli moge bez problemu zlac caly poprzedni motul 10w40 i zalac nowym 5w40 badajze x-cess ? dzieki wielkie za pomoc !
Tak możesz bez obaw.
Cześć,
muszę wymienić olej w moim d14...
obecnie jeżdżę na mobil 1 5w50 ... ale zaczął mi go pić, chce przerzucić się na 10w40, rozważam:
Valvoline maxLife 10w40
Motul 6100 Synergie+
Ale także zastanawiam się nad:
LIQUI MOLY MoS2-LEICHTLAUF 10W40
Warto dopłacić do liqui moly?
Wiem że poboru oleju do zera nie wyeliminuje, ale chociaż trochę żeby mniej kopcił to było by miło ;]
Co wybrać, jak żyć ?
Edit:
100 strzeliła :cool:
Pytanie ile Ci tego oleju pije.
Mi mobil 5W50 zaczął znikać po 5 tys. km. Obecnie kumpel jeździ na tym w swoim mondeo i to samo - do 5k km. zero ubytków, a teraz schodzi około 0,5l na 1000km. Ogólnie dziwna sprawa z tym Mobilem.
Cześć,
muszę wymienić olej w moim d14...
obecnie jeżdżę na mobil 1 5w50 ... ale zaczął mi go pić, chce przerzucić się na 10w40,
Przechodząc na olej o mniejszej lepkości nie zminiejszysz poboru oleju, a raczej go zwiększysz.
Cześć,
muszę wymienić olej w moim d14...
obecnie jeżdżę na mobil 1 5w50 ... ale zaczął mi go pić, chce przerzucić się na 10w40, rozważam:
Valvoline maxLife 10w40
Motul 6100 Synergie+
Ale także zastanawiam się nad:
LIQUI MOLY MoS2-LEICHTLAUF 10W40
Warto dopłacić do liqui moly?
Wiem że poboru oleju do zera nie wyeliminuje, ale chociaż trochę żeby mniej kopcił to było by miło ;]
Co wybrać, jak żyć ?
Edit:
100 strzeliła :cool:
Ile Ci bierze, bo tego akurat nie napisałeś.
Zbliża mi się termin wymiany oleju w mojej ej9 d14a4. Jeżdze obecnie na Valvoline Max life 10w40 i myślę nad przejściem na 5w40 tez valvoline max life. Przebieg auta 316 tys ostatnio dolalem okolo 500 ml na 10000 km. Warto? Czy zostać przy obecnym? Jeżdze głownie po mieście i robie około 20 tyś rocznie.
0.5 l na 1000 km to chyba chlapnie sobie spokojnie. Z początku brał nie wiele, ostatnio sytuacja się pogorszyła. Muszę zmienić olej bo już jego pora, nie robie tego ze względu na fakt iż znika. Remontować go nie będę na pewno.
Edit, Zastanawiam się czy nie wlać mimo wszystko syntetyka.
Motul 8100 X-Clean C3 5W40
Motul 8100 X-cess 5w40
Valvoline MaxLife 5w40
VALVOLINE VR1 RACING 5W50
A co ty tą zmianą chcesz osiągnąć?? Zmieniając na mniej lepkie raczej spowodujesz, że będzie go brał więcej. Jeżeli auta nie będziesz remontował i chcesz trochę mniej na olej wydawać to Motul Synergie 6100 15W50, albo jak chcesz nadal lać syntetyk, to zostań na Mobilu i tyle.
Zbliża mi się termin wymiany oleju w mojej ej9 d14a4. Jeżdze obecnie na Valvoline Max life 10w40 i myślę nad przejściem na 5w40 tez valvoline max life. Przebieg auta 316 tys ostatnio dolalem okolo 500 ml na 10000 km. Warto? Czy zostać przy obecnym? Jeżdze głownie po mieście i robie około 20 tyś rocznie.
Warto, zwłaszcza jak jeździsz po mieście.
Po prostu chce zaryzykować i wlać może coś lepszego od mobil 1 5w50 i poobserwować co się będzie działo.
Spoko to lepsze
Millers XF Longlife 5w50 (zbyt wysoka cena do jakości, ale jak masz ochotę)
Liqui Moly Molygen SAE 5W-50 (słabo dostępny)
ewentualnie FUCHS TITAN SUPERSYN 5W50 ale to podobna półka do Mobila.
Próbuj, nie wiem co chcesz osiągnąć, ale powodzenia ;)
Cosmo, a co sądzisz o olejach Eneos ?
http://www.eneosoil.pl/
Zna ktoś bolszewicką mowę i może się do tego jakoś odnieść?
http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
Starstruck
09-02-15, 15:25
Zna ktoś bolszewicką mowę i może się do tego jakoś odnieść?
http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
Ooo, ciekawe. BTW: ten Eneos wydaje się niegłupi. Ale też pytanie. Na tej stronie co wrzuciłeś shell helix wygląda mega syfiasto. A jak go zlewam po wymianie to jest stosunkowo czysty, podczas kontroli stanu na bagnecie tez jest przejrzysty, na pewno nie czarny.
eneos to ta sama klasa co liqui moli - choc wole ENEOS ;]
Szkoda czasu na zawracanie głowy takimi rzeczami.
ENEOS, jak i większość olejów spod szyldu norm ILSAC, stawia na energooszczędność. Sami zresztą o tym piszą. Mają też olej 15W50 oparty o estry, jak Motul 300V. Pytanie skąd wiecie, że można go porównać do Liqui Moly?? Myślę, że kolejny hit nowości na polskim rynku w stylu Amsoil kiedyś czy Millers. Ciekawy jest olej 0W50, na pewno jak ktoś chce taki olej stosować, to innego na rynku za bardzo nie dostanie. Cena 500 PLN/4l też jakby tutaj jest adekwatna.
Cosmo, możesz powiedzieć coś odnośnie tego testu, którego wcześniej podlinkowałem?
Ja to ogólnie myślę, że co niektórym trochę odbija szajba:)
Eneosy, Bananosy, extra hiper racing power...
Ludzie, nasze silniki to są zabytki rodem z lat 80 i tam nie trzeba kosmicznych technologii. Dobry olej typu Motul 5W40 czy Mobil 5W50 w zupełności wystarczą i jeśli tylko będzie się pilnowało stanu i terminów wymian, to silnikowi nic złego się nie stanie:)
Ja nie wiem o co tam chodzi, ale kiedyś ktoś się mnie pytał o akcję, jak Ruscy gotowali oleje w kolbie laboratoryjnej i co to znaczy. No cóż nie wiem co tam próbowali zrobić i udowodnić tym, zwłaszcza że taki test to można bajecznie łatwo zmanipulować - zmieniając dopływ tlenu w palniku - tym samy zmieniając temperaturę płomienia :D Co chcieli osiągnąć i udowodnić mnie nie pytaj. Ja znam do testowania olejów procedury ASTM np i tutaj wyniki są wiarygodne. Gotowanie oleju w kolbie udowadnia dokładnie nic. Patrząc na to zdjęcie - ktoś to właśnie z tymi olejami chyba robił - utleniał w wysokiej temperaturze. Jest to o tyle bez sensu, że temperatura operacyjna na pewno była znacznie przekroczona i nie ma znaczenia jak się olej zachował. To że szkło jest czyste, to nie znaczy, że zawiesina lepiej się spisała, bo zawartość kolby jest zapewne równie bezużyteczna, co i tego oleju gdzie jest bardziej brudno. Paradoksalnie tam gdzie brudno, olej może być lepszy niż tam gdzie jest czysto.. :) Także dowodzi ten test, dokładnie niczego i nie zawracałbym sobie tym zanadto głowy.
Tak też myślałem, ale wolałem zasięgnąć opinii fachowca:)
Dzięki.
leje gulfa i motula i auta jezdza
ja tyż leje motul od dawna, a uściślając od momentu jak Rikoo i inni doradzali na honda śląsk :D Pozdrawiam. Samochód śmiga jak malina.
a co myslicie o oleju mobil 1 5w50? Zastanawiam sie na zmiana z valvoline .
skolopendra
23-02-15, 18:41
mobil 1 5w50?
może być ,choć do 1,4 ?
może być ,choć do 1,4 ?
a to 1.4 cos nie tak? :) duze przebiegi robie
B16a2 oryginalne vti zakupione we wrzesniu, niewiem kiedy ostatnio zmieniany byl olej w skrzyni( skrzynia seryjna), na jaki wymienic mtf czy 10w40?
najpierw wlej zwykly 10w40 na przeplukanie a po 1000 km zmien na MTF
moze byc i tak ale w zimie bedzie ciezej chodzic przed rozgrzaniem
A jakby pomieszal pol na pol z MTF-em?
moze byc i tak ale w zimie bedzie ciezej chodzic przed rozgrzaniem
Guzik prawda ;)
Moja S20 nie lubi się z MTF'em i lepiej pracuje na 10W40.
Odkąd zalałem 10W40 biegi wchodzą lekko (na MTF się zdarzało że nie szło wbić jedynki) i jeszcze ani razu nie zgrzytnęło mi synchro 2ki.
Także ja do tego MTFa cuś przekonania nie mam :rolleyes:
Bo Ty w zime nie jeździsz :P
a jak Twoje s20 wyjechalo z fabryki to jeszcze nie bylo MTF ;]
Guzik prawda ;)
Moja S20 nie lubi się z MTF'em i lepiej pracuje na 10W40.
Odkąd zalałem 10W40 biegi wchodzą lekko (na MTF się zdarzało że nie szło wbić jedynki) i jeszcze ani razu nie zgrzytnęło mi synchro 2ki.
Także ja do tego MTFa cuś przekonania nie mam :rolleyes:
A ja nie mam przekonania czy przypadkiem sam siebie nie oszukujesz i zakryles tylko problem, takim dzialaniem zajedziesz skrzynie do konca i nic wiecej z tego nie bedzie.
A ja nie mam przekonania czy przypadkiem sam siebie nie oszukujesz i zakryles tylko problem, takim dzialaniem zajedziesz skrzynie do konca i nic wiecej z tego nie bedzie.
To jaki olej mam wlać do skrzyni?
Tak jak napisał Luchuma - gdy moja skrzynia była w produkcji, to MTF jeszcze nie istniał. Czym wtedy zalewali te przekładnie?
Olej silnikowy lalo sie do 92, od 92 byl juz MTF. A to ze cos Ci zgrzyta lub nie wchodzi bieg to nie znak ze olej jest zły tylko znak ze pewne podzespoly w skrzyni juz sie koncza.
"Olej skrzyni biegów w Hondzie różni się od innych producentów - do skrzyni nie używamy olejów przekładniowych! Rekomendowany olej to oryginalny Honda MTF (Manual Transmission Fluid). Jeżeli nie jest on dostępny można tymczasowo użyć oleju silnikowego o klasie lepkości 10W30 lub 10W40, klasy jakości SG, SH lub SJ wg. API - jednak to rozwiązanie nie jest rekomendowane przez producenta."
Sa tez zamienniki MTF`a, ale z pewnoscia nie jest to olej silnikowy.
Starstruck
04-03-15, 15:42
To jaki olej mam wlać do skrzyni?
Tak jak napisał Luchuma - gdy moja skrzynia była w produkcji, to MTF jeszcze nie istniał. Czym wtedy zalewali te przekładnie?
Masz dobrą, sprawną, ogarniętą skrzynię? Lej MTFa. Masz wyjące pudło? Zalej silnikowym :).
A przy okazji dyskusji o skrzyniach, mam u siebie wlany MTF (ten różowy), ale nie starczyło do końca i jedyną opcją w tamtym momencie bylo uzupełnienie skrzyni olejem MTF-3 (brązowy). Tego MTF-3 jest może 1/6 skrzyni albo mniej. Czy mogę jeździć na takim wymieszanym czy lepiej to jak najszybciej zalać którymś konkretnym MTF-em?
Olej silnikowy lalo sie do 92, od 92
Z tego co mi wiadomo MTFa zaczęli lać po 94r.
Co do mojej skrzyni, to nie jest w igła stanie (a miała być po full remoncie na nowych łożyskach).
Na biegu jałowym prócz szumu pojawiło się też klepanie oraz synchro dwójki zgrzytało.
Na oleju silnikowym jest o tyle lepiej, że póki co tego synchronizatora nie słychać.
skrzynia po remoncie zalana 10w40 i nic dziwnego ze lozyska wyjebalo :D
No a co ma to do łożysk, że nalał silnikowy??
@Michał102
Zmień ten olej na dedykowany do skrzyni np zamienniki Motula - Motylgear 10W40. Olej silnikowy nie posiada wystarczającej ilości dodatków przeciwzużyciowych i skrzynia na nim dużo gorzej chodzi. To co zaobserwowałeś to kwestia wyższej lepkości od oleju MTF. Motul, ma wyższą lepkość, ale ma też dodatki, które znacząco poprawiają działanie skrzyni i przede wszystkim zabezpieczają współpracujące elementy dużo lepiej przed zużyciem.
Chciałem kupić Motylgear'a 10W40, ale nigdzie u mnie tego nie mieli, nawet w sklepie, który ma całą game smarowideł silnikowych tego producenta.
Ale skoro ten olej jest taki dobry, to poszukam gdzieś w necie. Mam ino nadzieję, że nie trafię na jakąś podróbkę :p
Ja powiem szczerze po zakupie zmieniłem na mtf i zaczęła skrzynia ciec z uszczleniaczy pod wybierakiem szumi niemiłosiernie na zimnym oo odpaleniu przy puszczonym sprzegle i 2nd bieg czasmi zgrzytanie. Na tym co bylo wcześniej a nie wiem co było trzeba by poprzedniego właściciela spytać tego nie zauważyłem ani przez miesiąc jazdy ani przy dwóch jazdach przy oględzinach ale może to wina tlumika który byl wcześniej.
Ja powiem szczerze po zakupie zmieniłem na mtf i zaczęła skrzynia ciec z uszczleniaczy pod wybierakiem szumi niemiłosiernie na zimnym oo odpaleniu przy puszczonym sprzegle i 2nd bieg czasmi zgrzytanie. Na tym co bylo wcześniej a nie wiem co było trzeba by poprzedniego właściciela spytać tego nie zauważyłem ani przez miesiąc jazdy ani przy dwóch jazdach przy oględzinach ale może to wina tlumika który byl wcześniej.
Mozliwe, ze przed sprzedaza poprzedni wlasciciel zamaskowal wyzej opisane problemy zalewajac jakis badziew typu doktor. Po wymianie oleju na wlasciwy okazalo sie w jakim stanie naprawde jest skrzynka.
Witam, mój civic ma już 270tys km, chwilę przed remontem głowicy i po, jakieś łącznie 15 tys km, jeździłem na motulu 6100 10w40, wypłukał silnik z nagaru tak, że w środku błyszczy jak nowy, porobiły się luzy i rozszczelnił się silnik, na zimnym klepie zaworami, jak jest ciepły chodzi idealnie, lecz pobierał olej około 3L/1000km motula. Wlałem Lotosa 10w40, silnik nadal jest czyściutki, mniej klepie zaworami na zimnym i pobiera około 1L/1000km. W sklepie z olejami sprzedawca(znawca) polecił mi olej GM Genuine 10W40, powiedział że jakościowo jest taki sam jak Lotos i jest tańszy. Jeździł ktoś na tym oleju? Boję się trochę tego wlewać. Link do fotki bańki z olejem poniżej. Pozdrawiam.
http://www.webareal.sk/fotky17091/fotos/_vyr_82opel-10w40-olejlacno.jpg
Skończ pisać takie głupoty. Na pewno Lotosa bierze mniej od Motula i lepiej na nim chodzi, na pewno... Chyba że w bańce Motula, nie było Motula. Przy takim zużyciu oleju silnikowego, silnik nie nadaje się do jazdy, tylko do generalnego remontu.. Nic się też nie rozszczelniło i żadne luzy się nie porobiły, a klepie, bo jest wałek na pewno wyjechany, albo ktoś spieprzył remont głowicy. Zresztą jak można remontować głowicę i nie ruszyć pierścieni, jak się notuje taki pobór?? To jest naprawdę skrajnie niepoważne. Kolejna domowa niedoróbka. Co więcej, jakby silnik był czysty, to zapewne by pierścienie olejowe działały i by nie było aż takiego poboru, a tak to zapewne tuleje już zoowalizowane, no ale jak się robi samą głowicę i się liczy na cuda, to się potem dwa razy za to samo płaci.
Co do oleju, to ja bym poszukał opiłków w misce czy nie ma. Może remontujący, spierniczył i porobił za małe luzy i wyjechało wałek, albo którąś prowadnicę. Jeżeli jest ok, to zanim nie zbierzesz na remont, zalej olej Motul 15W50 Synergie 6100 - ograniczy to trochę pobór oleju. Chociaż ja bym oleju nie zmieniał, tylko rozebrał silnik i go porządnie zrobił, potem odpowiedni dotarł i dopiero zalał olej docelowy.
Co mi polecicie do B16A2? Przebieg ponad 241000 km. Zużycie oleju, że tak powiem, w normie :D Nie kopci na niebiesko, ale coś tam ubywa jak się często jeździ na wysokich obrotach :)
Aktualnie zalany jest olejem shell helix ultra 5w40. Do shella nie mam zaufania. Zawsze jeździłem na motulu x-cess 5w40 w d16. Tutaj lać to samo? Myślałem o jakimś valvoline, bo jest w dobrych cenach, a podobno jest ok? Tyle, że nie wiem która serię brać pod uwagę dla silnika, który nie raz będzie jechał pod czerwone pole, a jednocześnie na co dzień jeździ na krótkich dystansach. SYNPOWER czy MAXLIFE?
Starstruck
22-03-15, 15:46
Zostań na tym Shellu :). Dwie wymiany na nim przejeździł ten silnik i było wszystko ok.
Jakoś nie mogę się do niego tak do końca przekonać :P
Panowie może pytanie nie dot. docelowo olejów ale ... jaki płyn do wspomagania użyć? Chce wymienić cały płyn w układzie i zastanawaim się czy kupować OEM czy jakiś zamiennik typu MOBIL ATF?
Panowie może pytanie nie dot. docelowo olejów ale ... jaki płyn do wspomagania użyć? Chce wymienić cały płyn w układzie i zastanawaim się czy kupować OEM czy jakiś zamiennik typu MOBIL ATF?
Też jestem ciekaw, bo słyszałem, że wszystko poza hondowskim płynem może rozszczelnić układ, ale to może być mit. ktoś wymieniał na coś innego?
Może być Mobil ATF. Po wymianie każdego może ciec, bo taki urok tego oleju, że niestety. Wtedy STP robi stop leak i na nim cieknie bardzo mało, albo w ogóle. Ja go swojej Hondy leję i się bardzo dobrze sprawuje. Dolewam o połowę mniej. Jakby ktoś chciał to mam Motula Multi ATF na stanie - oddam za 4-pak dobrego piwa. Posiada te normy - ATF Z1 (except CVTs), # 082000-9001, ATF DW-1 (except CVTs), więc się spokojnie nada.
Ile bierze na 1000 km?
Ciężko dokładnie określić. Dodatkowo cieknie mi dość obficie z pokrywy zaworów, także tu też jakiś tam olej znika.
Przy spokojnej jeździe ubywają śladowe ilości, ciężkie do zmierzenia.
Przy ostrej jeździe już coś tam ubędzie. Mieszczę się na pewno w 0,5l/1000 km, choć nie obliczałem dokładnie
To zamiast zmieniać olej, kup porządną uszczelkę pod pokrywę zaworów i potem zbadaj porządnie zużycie olej na 1000 km, taką bym sobie kolejność obrał.
Oem uszczelka jest już kupiona i zostanie wymieniona lada dzień. Na olej nie mam co czekać, bo już czas na wymianę. Chyba spróbuję tego valvoline...
Co znaczy czas na wymianę?? Na syntetyku spokojnie można zmieniać co 15 000 km, 1000 w tą czy w drugą nie zaszkodzi, ale rób jak chcesz.
Ja wymieniam co 10000 km lub co 12 miesięcy i staram się tego nie przekraczać. Też uważam, że przekroczenie tego progu o 1000 km niewiele zmieni, ale staram się tego nie robić. Tak czy inaczej będę lał syntetyk, więc nie ma na co czekać. Zastanawia mnie tylko który np. z dostępnych valvoline 5w40 będzie najlepszy dla hondy.
analyzer64
26-03-15, 19:34
Piszesz, że silnik często pracuje na najwyższych obrotach...osobiście wlałbym 5W50, jak chcesz Valvo to VR1.
O nim właśnie myślałem, tylko nie wiem czy spełni drugi warunek. Czy nada się do codziennej jazdy na krótkie dystanse gdzie będzie codziennie tak na prawdę niedogrzany.
Teoretycznie w opisie jest "VR1 Racing właściwy wybór na trasę i na rajd" :D
analyzer64
26-03-15, 20:34
Ale jak ma być niedogrzany?
Ten olej ma większą lepkość co oznacza, ze przy wyższych obrotach film olejowy nie będzie tak się zrywał jak przy "energooszczędnym" xW30. Sam jeżdżę na M1 5W50 i nie odczuwam negatywnych skutków jeżdżąc w trybie miejskim.
Chodzi mi o częste włączanie i wyłączanie silnika. Codzienna jazda do pracy na dystansie 3-4 km. Woda w układzie nie zdąży sie zagrzać, a co dopiero olej :)
Jest to normalna sytuacja, dla auta użytkowanego w mieście i jeśli nie to "racing" w nazwie to bym sie nie zastanawiał. Nie wiem czy taki "racing" olej nie straci swoich właściwości przedwcześnie przez takie użytkowanie jak niektóre gęściejsze oleje do motorsportu.
Wybór jest teraz tylko między Motul 8100 5w40 X-Cess lub w.w. Valvoline VR1 5w50.
analyzer64
26-03-15, 21:23
8100 to się leje do zwykłego samochodu, przecież to przeciętny olej...
No tak, w sumie olej do sań świętego mikołaja co najwyżej.
X-cess spokojnie na cycki kładzie większość 5W40 na rynku, pod względem ochrony silnika, ale co ja tam wiem.. przecież nie wiem, nie znam się to się wypowiem..
@Piter90
To jak jeździsz do 10 000 km i wymieniasz regularnie, to w sumie szkoda marnować pieniądze na olej syntetyczny, możesz wlać sobie półsyntetyk spokojnie i da radę, a zwłaszcza jak dolewasz 0,5l na 1000 km. Motul Synergie 6100+ 10W40. 5W50 jak coś to Mobila ewentualnie, bo ten VR się bardziej do ostrej jazdy, niż do cywilnej nadaje i jego trzeba wymieniać co 8000 km mniej więcej, bo potem traci właściwości, ale jest tani. Na 5W50 może trochę mniej oleju przepalać. Jednakże, pośpiech to zły doradca - zmień uszczelkę, dolej tego Shella, co masz do maks, przejedź 1000 km, sprawdź zużycie i wtedy realnie napisz ile bierze. Tak sam nie wiesz i zaraz się okaże, że na 1000 dolewasz więcej niż 0,5 litra, co przy tym silniku nie byłoby niczym dziwnym.
Ale jak ma być niedogrzany?
Ten olej ma większą lepkość co oznacza, ze przy wyższych obrotach film olejowy nie będzie tak się zrywał jak przy "energooszczędnym" xW30. Sam jeżdżę na M1 5W50 i nie odczuwam negatywnych skutków jeżdżąc w trybie miejskim.
5W50 od valvo po 17km trasy +-100kmph ma 70*
w jeździe miejskiej ten olej się rozgrzewa tak samo długo, dla mnie było to za długo i poszedłem w 5W40 ;)
5w50 mobil 1 tak samo w mieście nie dogrzewał się i miałem majonez pod korkiem, przesiadka na 5w40 -majonezu brak ;]
A może się cieplej zrobiło??? Założę się o dużego browara, że 5W40, będzie tak samo szybko się nagrzewał, jak 5W50.
Ok, przekonaliście mnie. Wymienię uszczelkę i zmierzę te zużycie oleju. Nie mniej jednak jestem już prawie przekonany do motula :) W poprzednim civicu byłem z niego zadowolony
A może się cieplej zrobiło??? Założę się o dużego browara, że 5W40, będzie tak samo szybko się nagrzewał, jak 5W50.
Ja się nie zakładam, ale w zakresie 60-85*C obserwowałem jednak różnicę w tempie osiągania odpowiedniej temperatury między 5w40 a 5w50. I nic mnie nie przekona bo to było sprawdzone doświadczalnie :P
Zeby byly wiarygodne wyniki to trzeba by 2 rowne objetosci tych olejow podgrzewac w jednakowych naczyniach, stale mieszajac i mierzac temperature B)
Mam pytanie: Mam silnik b16a2 zalany obecnie Motulem 6100 Synergie+ 10W40. Pobór na poziomie 100/200 ml na 1000 km. Z racji, że nie jeżdżę raczej jak niedzielny kierowca, raczej wręcz przeciwnie zacząłem rozważać przejście na pełen syntetyk. Czy przy takim poborze oleju ma to sens? I co w wypadku wymiany musiałbym zrobić oprócz płukanki?
nie ma sensu plukanki robic, syntetyk i tak wyplucze :)
lej 5w50
nie ma sensu plukanki robic, syntetyk i tak wyplucze :)
lej 5w50
Wlać najpierw jakiegoś tańszego syntetyka i wypłukać przez trochę kilometrów czy od razu finalny olej?
skolopendra
04-04-15, 18:46
Wlać najpierw jakiegoś tańszego syntetyka i wypłukać
bez jaj :confused:
bez jaj :confused:
Mógłbyś udzielić jakiejś konkretnej odpowiedzi? Nie znam się jeszcze na tym, więc dlatego pytam o takie sprawy dla niektórych banalne.
poprostu wlej 5w50 i zmieniaj co 8tys km
skolopendra
05-04-15, 17:02
Mógłbyś udzielić jakiejś konkretnej odpowiedzi?
na stronie pierwszej tego tematu ,udzieliłem konkretnej odpowiedzi .przeczytaj więc !
Cześć,
słuchajcie miałem Motul Xclean 5W40, potem wlałem Total Quartz 9000 5W40.
Motula brał 100-150ml/1000, natomiast Totala wziął może od wymiany z 200 ml a zrobiłem 13tys.
Czy zalewać dalej tego Totala? Bo to nie jest 100% syntetyk tak?
Myślałem jeszcze o Valvoline 5W40 Maxlife?
Przebieg 197k.
Lej totala 5w40 to syntetyk.
Nie Total, to nie syntetyk, ma powyżej 20% dodatków baz niesyntetycznych.
@giancardi
A źle jeździł na Motulu?
Witam forumowiczów,
Mam pytanie odnośnie wymiany płynu do wspomagania kierownicy. Posiadam Civica 1.3 94r., ostatnio zauważyłem, że płyn ten mam na poziomie minimum i czuć luzy w kierownicy. Jako, że od kiedy mam autko (3-4 lata) płyn ten nie był wymieniany, oraz nie mam pojęcia jaki był lany wcześniej postanowiłem go wymienić. Nie mam pojęcia jaki płyn wybrać i tu moje pytanie.
Na necie wygrzebałem, że nada się DEXTRON III, co o tym myślicie? ewentualnie czy można wlać jakiś tańszy zamiennik?
Drugie pytanie, to czy przy wymianie tego płynu, trzeba wymienić jakiś filtr lub uszczelki? Chciałbym kupić wszystko naraz.
Pozdrawiam
plyn wspomagania nie ma nic do luzu na kierownicy
za luz na kierownicy odpowiada krzyzak, drazki kierownicze i koncowki drazkow.
co do samego plynu sa rozne teorie ;]
od psf po atf
filtrow i uszczelek nie widzialem. dopiero w nowszych sa i trzeba caly zbiorniczek wymieniac
od psf po atf
psf - power steering fluid
atf - automatic transmission fluid
to chyba teoria w tym przypadku jest jedna który wlać ;)
Chłopaki, dzięki za odpowiedzi.
Tak jak pisałem, nie wiem jaki płyn był lany wcześniej. Próbowałem sprawdzić poprzez zamoczenie szmatki w zbiorniczku, płyn bardziej przypominał ciemno żółty niż czerwony. Czy w tym wypadku mogę dolać płynu psf? Na necie znalazłem coś takiego w opakowaniach 0.3l, więc akurat na dolewki:
http://www.ludegeneration.co.uk/wiki/images/thumb/c/c1/PowerSteeringFluidLabel.jpg/500px-PowerSteeringFluidLabel.jpg
Co o tym myślicie?
Widzę, że ciężko o opinie na temat tego oleju :)
Spróbuję dolać tego o którym pisałem powyżej. Prosiłbym tylko o poradę, jak ewentualnie poznam później, że został dolany zły olej. Czy wyczuję to po tym jak chodzi wspomaganie? czy po odgłosach z pod maski? :) Pytania mogą wydać się trochę głupie, jednak w dziedzinie motoryzacji jestem kompletnym laikiem. Załączam jeszcze fotkę, z namoczonym ręcznikiem w zbiorniczku, w celu sprawdzenia koloru. Ciężko mi stwierdzić w 100%, czy wcześniej był on żółty czy czerwony, wygląda bardziej na żółty :) może ktoś z forumowiczów rzuci fachowym okiem i się wypowie.
http://zapodaj.net/images/0486f3a7f2d9b.jpg
Pozdrawiam
Mam problem zawsze lalem do ek3 helixa 5w40. Miesiac temu zalalem Mobil1 5w30, dzis sprawdzilem i mam stan na minimum :( jutro jade w trase i mam do przejechania troche ponad 1kkm, czy moge zrobic dolewke helixem 5w40 ? Samochod nie dymi, pomimo braku katalizatora, nie zostawia plam oleju. Czy to mozliwe ze po prostu nie polubil sie z mobilem ?
Widzę, że ciężko o opinie na temat tego oleju :)
Spróbuję dolać tego o którym pisałem powyżej. Prosiłbym tylko o poradę, jak ewentualnie poznam później, że został dolany zły olej. Czy wyczuję to po tym jak chodzi wspomaganie? czy po odgłosach z pod maski? :) Pytania mogą wydać się trochę głupie, jednak w dziedzinie motoryzacji jestem kompletnym laikiem. Załączam jeszcze fotkę, z namoczonym ręcznikiem w zbiorniczku, w celu sprawdzenia koloru. Ciężko mi stwierdzić w 100%, czy wcześniej był on żółty czy czerwony, wygląda bardziej na żółty :) może ktoś z forumowiczów rzuci fachowym okiem i się wypowie.
http://zapodaj.net/images/0486f3a7f2d9b.jpg
Pozdrawiam
Fachowym okiem, to tylko abyś dolał płynu do wspomagania ;) ja używam Prestone Stop leak i jest git.
Widzę, że ciężko o opinie na temat tego oleju :)
Spróbuję dolać tego o którym pisałem powyżej. Prosiłbym tylko o poradę, jak ewentualnie poznam później, że został dolany zły olej. Czy wyczuję to po tym jak chodzi wspomaganie? czy po odgłosach z pod maski? :) Pytania mogą wydać się trochę głupie, jednak w dziedzinie motoryzacji jestem kompletnym laikiem. Załączam jeszcze fotkę, z namoczonym ręcznikiem w zbiorniczku, w celu sprawdzenia koloru. Ciężko mi stwierdzić w 100%, czy wcześniej był on żółty czy czerwony, wygląda bardziej na żółty :) może ktoś z forumowiczów rzuci fachowym okiem i się wypowie.
http://zapodaj.net/images/0486f3a7f2d9b.jpg
Pozdrawiam
U siebie też muszę dolać bo mam lekko poniżej minimum, sprawdzałem kolor i u mnie tak jak u Ciebie bardziej przypomina to ciemny żółty. Jeśli chodzi o dolewkę hmm.. wydaje mi się, że śmiało można dolać ten który pokazałeś na zdjęciu (PSF), gdyby chodziło o wymianę płynu w całym ukladzie wtedy trzeba by się więcej głowić nad wyborem ;)
Wydziergane z S III
Dzięki chłopaki. Doleje PSF i za jakiś czas dam znać czy wszystko ok. :)
Witam, miałem remont b18c4 i w chwili obecnej mam zalane coś na docierke. Mój mechanik polecił mi na docelową wymianę olej Liqui Moli 10w60. Dobra to decyzja czy jednak polecalibyście coś innego?
10w60. Dobra to decyzja czy jednak polecalibyście coś innego?
głupia i bezsensowna o ile nie pałujesz na torze w godzinnych sesjach. Tylko i wyłącznie syntetyk i nie w takiej gęstości
obecnej mam zalane coś na docierke
minerał ?
czy jednak polecalibyście coś innego?Normalne, dobre, syntetyczne 5W40.
Witam, miałem remont b18c4 i w chwili obecnej mam zalane coś na docierke. Mój mechanik polecił mi na docelową wymianę olej Liqui Moli 10w60. Dobra to decyzja czy jednak polecalibyście coś innego?
Coś zdecydowanie innego.
Najlepiej 0W40 lub 5W40, ewentualnie 5W30.
A może w ogóle zalej 5W20 albo 0W20, albo w ogóle 0W, no bo przecież remont zawsze sobie nowy zrobić możesz.
Ogólnie rady jak tego mechanika - nie mam pytań. Ktoś się w ogóle zastanowił, zanim wypluł post, do czego i jak kolega chce ten olej. Przecież 10W60 to też olej silnikowy, dlaczego więc propozycja mechanika jest głupia i z góry o tym wiecie?? Może tak "dokładnie" wykonał remont, że ten olej tylko zostanie, albo wie coś więcej o zastosowaniu auta, niż wy, i jak co niektórzy proponując stosowanie oleju 5W30. Norlamnie no comment.
5W40 to też 5W40 nierówne, tak samo jak podawanie lepkości, to hm... każdy głupi sobie może do instrukcji zajrzeć i będzie wiedział, jaką lepkość ma zastosować. 3 rady i żadna tak naprawdę prawidłowa, bo nikt nie raczył zapytać kolegi o zastosowanie samochodu i do czego on mu będzie służył. Sorki za krytykę, ale właśnie jest to poziom mniej więcej tego mechanika.
Skydiverek
06-05-15, 07:40
i jak co niektórzy proponując stosowanie oleju 5W30
Manual do B18C4 zezwala na zastosowanie oleju 5W30 w tym silniku tylko z adnotacja że w poniżej 30 stC temp. zewnetrznej
Sugerujesz, że nie znam instrukcji obsługi tego samochodu?? Jeżeli jest ACEA A3, to spokojnie można jeździć w każdych warunkach, ale nie w tym rzecz.
Może tak "dokładnie" wykonał remont, że ten olej tylko zostanie, albo wie coś więcej o zastosowaniu auta, niż wy, i jak co niektórzy proponując stosowanie oleju 5W30. Norlamnie no comment
Przecież 10W60 to też olej silnikowy, dlaczego więc propozycja mechanika jest głupia i z góry o tym wiecie??
a powiedz mi proszę po co tak gęsty olej( i w dodatku półsystetyk, bo wątpie by proponował syntetyk w tych parametrach) w cywilnym samochodzie, bo założę się o flaszkę, że na pewno nie do wpp, gdzie samochód będzie upalany w półgodzinnych sesjach. ps tak miałem taki olej w b16 i silnik chodził przy rozruchu jak traktor.
Skydiverek
08-05-15, 22:30
Jakby każdy porządnie przeczytał instrukcje obsługi do swojego samochodu a szczególnie rozdział o oleju to temat nie miały 265 stron.
No to po co dokładasz kolejne??
a powiedz mi proszę po co tak gęsty olej( i w dodatku półsystetyk, bo wątpie by proponował syntetyk w tych parametrach) w cywilnym samochodzie, bo założę się o flaszkę, że na pewno nie do wpp, gdzie samochód będzie upalany w półgodzinnych sesjach. ps tak miałem taki olej w b16 i silnik chodził przy rozruchu jak traktor.
Znam przynaniej kilka olejów syntetycznych w tej lepkości. Lepkość nie ma nic do tego z czego olej jest zrobiony. Spokojnie znajdziesz 10W40 syntetyczny. Może to był traktor. Pierwsze słyszę, żeby chodziło auto inaczej, zwłaszcza że na zimno ten olej jest jak standardowy 10W.. Nie wiem więc o czym mówisz.
Witam, pisałem już w październiku na temat zmiany oleju, zaraz po kupnie samochodu, ale ostatecznie okazało się, że wtedy samochód był niecałe 2tys. km po wymianie więc odpuściłem temat, aczkolwiek właśnie mi pyknęło 10tys. km. i muszę zmienić.
Sprawa wygląda następująco : Ej6 y7, przebieg licznikowy 225tys. ( na 99% realny), aktualnie zalany Shellem Helixem 10w40 przez poprzedniego właściciela i prawdopodobnie taki olej był lany od 4lat jak go przytargał z DE (a tam co było lane to już nie mam pojęcia), samochód ma lpg, trasy jakie pokonuje to zazwyczaj kilka-kilkanaście km, jasne, zdarzy się nieraz i 100. Styl jazdy raczej mieszany.
Silnik aktualnie pobiera od <100ml / 1000km przy zwykłej jeździe miejskiej do 0.4 / 1000km przy ostrzejszej jeździe ( w tym trasa z większymi prędkościami ) w cieplejsze dni. Co prawda w typowe upały go jeszcze nie miałem ale myślę, że więcej jak 500ml/1000km nie łyknie.
Rozeznałem się trochę w temacie olejowym, chciałbym zrobić płukankę oraz przejść na 5w, z tym, że mam 3 typy i sam nie wiem co wybrać.. kusi mnie valvo vr1 5w50, valvo maxlife 5w40 i motul lpg/cng 5w40.. Z początku byłem nastawiony na vr1 ale teraz zacząłem myśleć czy to ma faktycznie sens skoro ten olej ma być niedogrzany, z tym, że znowu przy lpg/cng hths wynosi 3.6 i nie wiem czy nie będzie go wcinał tak jak i obecnego shella.
Do oleju oczywiście filtr, dobre robi mann/knecht z tego co się orientuje ? No i muszę jeszcze zrobić uszczelkę miski, z tym też mam trochę dylemat bo zastanawiam się nad elringiem który kosztuje 1/3 tego co oem, a wydaje mi się, że przy prawidłowym montażu nawet elring spełni swoje zadanie, a zaoszczędzoną na nim kasę mogę wydać właśnie na lepszy olej i lepsze piwko :cool:
w y7 czesto pierscienie olejowe sie zapiekaja
wlej nafte na noc po 50ml na cylinder a rano zdejmij miske i wylej scieki
uszczelka elring przy prawidlowym montazu nie bedzie ciekla
fitr blueprint moge polecic lub OEM
olej hmmm
lej 10w40
Z naftą będzie ciężko bo na kanał muszę dojechać.. czemu 10w40 ? jeśli 10w40 to myślałem o lm super leichtlauf z mos2, ale jednak 5 mi bardziej pasuje z tego co naczytałem, tylko pytanie jaka..
Filtr oem to wiadomo, co do blueprinta to czytałem różne opinie a na knechta czy manna skarg nie widziałem
Kompresję jeszcze sprawdzę w tym tygodniu, powinno być 11-14 ?
VR 1 się nie nadaje do takiej jazdy. Wlej na początek Specific CNG/LPG i porównaj zużycie. Jeżeli nie spadnie, to przy następnej wymianie, możesz spokojnie zostać na 10W40 dobrym. Od Motula Synergie+ 6100 10W40 jest bardzo dobry. HTHS 3,6 jest wystarczający. Ogólnie alternatywą dla 10W40, jeżeli będzie znikał Specific, jest 5W50 Mobilia, tylko że nie wiem czy nie lepiej po prostu sobie dolewać i tyle. Zużycie takie jak Twoje da się przeżyć, a ja myślę, że po przejściu na Specific spadnie.
Ciśnienie, nie kompresję ;) Nic przy takim zużyciu ciekawego nie zobaczysz zapewne. Ja bym sobie dał spokój z grzebaniem. Spokojnie zrobisz 300 000 tym autem, jak będziesz o nie dbał ;)
Kompresja - Przyzwyczajenie z silników 2t, do których przywykłem :P (można powiedzieć że zostałem u swoich, bo niektóre Hondy dymią jak 2t na mixolu :P )
A widzę, że maxlife został pominięty w Twoim zestawieniu, nie zauważyłeś, czy są jakieś inne powody ku temu? Może będziesz wiedział jaki maxlife ma hths, bo niestety nie mogłem tego znaleźć..
Jeśli miałbym zostać przy 10w40 to tak jak pisałem, zalałbym Liqui Moly z MoS2, naprawdę zbiera super opinie, wiem, że x stron wcześniej pisałeś, że MoS2 nadaje się do skrzyń a nie silników, ale z drugiej strony wydaje mi się, że skoro zabezpiecza powierzchnie swoją warstwą to silnikowi na pewno nic złego się nie stanie, bo film olejowy i inne parametry ma zapewne taki jak zwykły LM Super Leichtlauf, także chętnie posłucham Twojego zdania na jego temat, bo widzę, że pojęcie masz niemałe.
Z filtrami Manna/Knechta miałeś może do czynienia?
Standardowy, nie dużo wyższy od 3,5. Ja bym wybrał 5W40 Maxlifa jak już coś. Co LM ok, ale cena za MoS2 jest w Polsce zbyt wysoka. Leicht jest ok, ale na nim zużycie nie spadnie. ;)
Filtry są ok. Ta sama półka.
No to w końcu MaxLife czy Specific Lpg ? Motul jest o ok 25% droższy a jeśli specyfikacja jest podobna to może być decydujący argument :)
No i valvo lepiej dostępne na ewentualne dolewki..
I jeszcze zapytam co do sklepów internetowych z olejami, czy macie może o nich jakieś doświadczenie i zdanie :
galonoleje.pl
najlepszeoleje.pl
oil-land.pl
Bo poza mną olej będzie kupował jeszcze ojciec do 2 samochodów - także koszty przesyłki będą miały wtedy sens :)
A jaki olej będzie kupował i do jakich samochodów, bo ja bym na jakości nie oszczędzał, tylko raczej np na unifikacji środka smarnego. ;) Od 5 PLN na litrze też nie zbiedniejesz i to nie powinno decydować. Rozumiem, jakbym Ci kazał lać olej 20 PLN droższy. Twoje zużycie jest dosyć dziwne i bardzo się waha nie wiadomo dlaczego, zwłaszcza jak jeździsz głównie na LPG. Jeżeli olejów się nie da jakoś połączyć, to wybrałbym Specifica i sparwdził jak się będzie zachowywał silnik i jego zużycie. Jak nie spadnie i będziesz musiał dolewać średnio przynajmniej powyżej 300/1000 km, to bym wlał 10W40 Synergie 6100+, o którym Ci mówiłem.
Galonoleje mam na miejscu :) polecam
Będzie kupował jakieś 5w30/40 do colta cz3 i astry h 1.7cdti
Moje zużycie wcale nie jest dziwne, minimalne uwzględniłem gdy jeżdżę spokojnie (czyt. na krótkie odcinki i silnik nie jest na tyle dogrzany abym go butował :) i to zaobserwowałem zimą) wtedy mam spalanie <0.1/1000, a maksymalne zdarzyło się gdy w ciepły dzień, ~25C robiłem trasę kilkaset km bez przerwy, wtedy jak na moje po prostu hths obecnie zalanego shella nie dało rady i sobie pouciekał :)
O sklepy pytam czy któreś są sprawdzone bo mają lepsze ceny niż na miejscu u mnie a skoro mają oleje niepodrabiane, to chyba warto :)
To weźcie sobie do wszystkich Motula X-cess 5W40 - będzie pasował i z pewnością jest mocniejszy od tego Shella. Zobaczysz co i jak.
A co z tymi stronami? Któreś znasz może?
Do colta i astry X-cess'a polecę ale do siebie chciałbym wybrać pomiędzy Specificiem a MaxLife, spróbuję chyba tego Motula, co mi szkodzi.
Jeśli chcesz zamówić Valvolina to ze strony http://www.najlepszeoleje.pl/. Ja tam zawsze zamawiam i nie ma problemu.
Sklep-oleje.pl też testowałem i jest spoko :)
Witam auto jeździło na Castrolu 10W40, zmieniłem na Motul 10W40 6100 niezaobserwowaniem zużycia oleju czy mogę przejść na Motula 5W30 czy może Valvoline Max Life 5w40. Głównie chodzi o fakt że zimą po odpaleniu słychać około 30-40 sekund delikatnego klepania prawdopodobnie zaworów które znikają po dodaniu delikatnie gazu dzieje się tak tylko przy niskich temperaturach poniżej 0 stopni. Silnik to zabójcze 1.4 nieupalane często odpalane na niskich dystansach.
Do tego silnika 5W40 X-cess np, ewentualnie 0W40 Xmax powinien szybciej zawory uciszać.
A czemu jest tak ze katalog motula mowi o 5w30 a nie ma słowa o 5w40?
Pytaj katalogu ;)
A dobrą Hondę wybrałeś tak na marginesie..
No to się tym nie sugeruj. Fatalnie to działa. Ostatnio znowu coś modzą i Motylgear jest nawet do silnika zalecany, więc nie ma co na to patrzeć. Olej 5W40 lub 0W40 jest najbardziej predysponowany do tego silnika.
A może w ogóle zalej 5W20 albo 0W20, albo w ogóle 0W, no bo przecież remont zawsze sobie nowy zrobić możesz.
Ogólnie rady jak tego mechanika - nie mam pytań. Ktoś się w ogóle zastanowił, zanim wypluł post, do czego i jak kolega chce ten olej. Przecież 10W60 to też olej silnikowy, dlaczego więc propozycja mechanika jest głupia i z góry o tym wiecie?? Może tak "dokładnie" wykonał remont, że ten olej tylko zostanie, albo wie coś więcej o zastosowaniu auta, niż wy, i jak co niektórzy proponując stosowanie oleju 5W30. Norlamnie no comment.
5W40 to też 5W40 nierówne, tak samo jak podawanie lepkości, to hm... każdy głupi sobie może do instrukcji zajrzeć i będzie wiedział, jaką lepkość ma zastosować. 3 rady i żadna tak naprawdę prawidłowa, bo nikt nie raczył zapytać kolegi o zastosowanie samochodu i do czego on mu będzie służył. Sorki za krytykę, ale właśnie jest to poziom mniej więcej tego mechanika.
Nie zauważyłem Twojej odp wcześniej. Tak masz rację, ale zauważ jedno. Oddajesz b18c4 do mechanika, który niekoniecznie musi się znać bdb na olejach. Słysząc, że to sportowa honda z automatu podsuwa pod nos 10w60( i sam wiesz, jak często te określenie odnosci się do półsyntetyka) bo do" sporotwych fur jest idealny" i soory, ale nie sądzę by civic był upalany w wpp, a i tak bym wtedy oleju bym wolał. No nic... :) Do civica b18c4 ja bym zastosował "normalny" syntetyk.
To teraz ja ;)
d16z6 mocno dopreżone, samochód upalany na torze i głownie tam jeżdzi. Na chwilę obecną zalany Vr15w50 i pobiera go powiedzmy, że litr na 10 tys km, może trochę więcej. Zostawić go, czy może coś innego zastosować ? Olej może być trochę droższy, ale bez szaleństw cenowych. Wymianę robię i tak max co 6-7 tys km
do jakiej temp Ci sie rozgrzewa oliwa?
do jakiej temp Ci sie rozgrzewa oliwa?
Staram się nie przekraczać 120-125 stopni( nie mam jeszcze chłodnicy oleju )
uzywalem VR1 5w50 jak i 10w60 i polecilbym Ci Mobila peak life 5w50 ktorego teraz uzywam ;]
6tys km w ciezkich warunkach to max dla tych olei
Do takiej jazdy co najmniej 300V Motula ;) lepkość w zależności od potrzeby, jak jeździ tylko po torach to 15W50. Dużo lepszy olej od VR-a
Co do naszej dyskusji, to ja nie twierdzę, że on dobrze powiedział, ale z góry gościa j..ać też nie ma co. Może jest luźno złożony i co wtedy???
Do takiej jazdy co najmniej 300V Motula lepkość w zależności od potrzeby, jak jeździ tylko po torach to 15W50. Dużo lepszy olej od VR-a
głownie do upalania służy,ale szybciej po bułki też się zdarzy :) czyli nadal 15w50 ? pytam, bo jutro w południe muszę kupić koniecznie olej..:)
Co do naszej dyskusji, to ja nie twierdzę, że on dobrze powiedział, ale z góry gościa j..ać też nie ma co. Może jest luźno złożony i co wtedy???
Jasne, ja tak samo nie twierdze, ze mam racje, ale trzeba racjonalnie podchodzić do takich informacji ;)
Tak przy okazji, bo nie mogę znależć. Który filtr zastosować, bym spokojnie spał w nocy ?
No to możesz 10W40 próbować. 15W50 jak nie bierze oleju, to raczej torówka.
K&N ;) jak doataniesz ;) powodzenia
No dobra, a co polecicie do d15z6 z przebiegiem 213 tys km.
Przy stanie 199tys był zalewany Mobil 10w40 , który przy stanie 206 tys poprostu znikł nagle, dolany litr znikł po kolejnych 1000km , nastepnie dolałem Gulfa 10w40 i teraz tez go juz ubyło. co ciekawe, mozna auto pałowac ile wlezie i NIE PUŚCI ŻADNEGO DYMKA!! Nie ma tez zadnych wycieków, olej jakby wyparował. Max temp jaka udało mi sie osiagnac to 92 stopnie..
Jutro zmieniam oliwe, i poki co stawiam na Motula 6100 10W40.
Zmiana marki oleju nie pomoże, masz albo solidny wyciek albo silnik do remontu. Powodzenia.
A czego nie przeczytales? :D Auto nie puszcza zadnego dymka a silnik jest suchy jak pieprz :)
Krasnoludki go wynoszą wiaderkami. Wiesz lepiej to po co pytasz? Piszesz litr/1000, jak nie cieknie to przepala, albo te krasnoludki.
haha przeczytales tylko litr/1000 ? Dziwne ze po 6 tys wzial litr/1000 a potem litr/5000 po zalaniu Gulfa. :D Krasnoludki sie nachapały i tyeraz znowu mialy potrzebe !
piotreek23
01-06-15, 10:21
Nie puszcza dymka bo jest katalizator to puszczać nie będzie chyba że osiągniesz 1l/100km..;) Ja o dziwo wróciłem z minerała (bo też chleje) na uwaga zwykłego Lotosa 10W40 i nie wiem co jest ale od 400km bagnet na max :D a normalne już pół nie było :P
No widzisz, a ponoć producent producentowi równy.. gówno prawda. Mimo ze co prawda z minerała no ale na lotosa... Jakby tak było to kazdy by lał orlena i miał w dupie wszystko.
A gdzies napisałem ze mam katalizator ? Tak, mam... Sprzedany :D
Widziałem silnik z katem ktory wdupiał litr/1000 i na niebiesko walił niesamowicie, a beda mi wciskac ze mam wyciek , pali i ch* wie co, a ja sie zapytałem o dobry olej do lekko spracowanego silnika... Litości... jakos wczesniaj mialem Mobila 10w40 i przez 7 tys nie ubyło nic, potem zalałem Mobila z innego źródła (ponoc z Biedry) i bylo spoko, nagle wdupił wiekszosc, potem Gulfa domieszalem do tych scieków i wdupiło litr po 5 tys. gdyby byl silnik do remontu/wyciek to by chlał cały czas... No ale widac znajda sie Mirki które najlepiej by wymieniły pół auta albo zmienili na passata w Tedeiku , a gosc pyta sie tylko o porzadny markowy olej.
następny majster co się zna najlepiej :) po co pytasz jak wiesz co się z olejem dzieje? Zalej to, czego wdupiało najmniej i nie zawracaj gitary ;)
i taka rozmowa z "forumowiczami" :D pytam co polecaja za olej to rozbiora mi auto na graty zaraz.. :D
piotreek23
01-06-15, 11:05
Mogłeś trafić na podróbkę..ostatnio w WLKP zamknęli gościa co podrabianymi na szeroką skalę handlował. Co do kata jak jest sprawny powinien odfiltrowywać :)
Zwiększ lepkość, to pomoże, a znika Ci różnie, bo paliwo się dostaje i co jakiś czas je odparuje. Ogólnie 15W50 Motul Synergie 6100 i obserwuje. Powodzenia ;)
Valvoline VR1-RACING 10W60 - stosunkowo lepki i nie najdroższy - w okolicach 120zł za bańkę 5litrów. Na opakowaniu widnieje info, że jest to syntetyk, ale skoro nie podają że fullsynthetic, to można się spodziewać że bliżej mu do półsyntetyka. Jeżdżę na tym oleju od dawna i jestem zaskoczony jego wyjątkową lepkością. 10W60 na lato powinien być w sam raz i być może rozwiąże chociaż częściowo problem znikania u cosmo-pl.
No to możesz 10W40 próbować. 15W50 jak nie bierze oleju, to raczej torówka.
K&N jak doataniesz powodzenia
to wybrałem 15w50, po niecałym tysiącu km dolałem moze z 0,2( może trochę mniej), a nie miał lekko :D. Dzięki za porady :), Czyli przy następnej wymianie przejść na 10w40 ?
Samochód głównie na tor, choć czasami szybciej się przejdę po bułki
Valvoline VR1-RACING 10W60 - stosunkowo lepki i nie najdroższy - w okolicach 120zł za bańkę 5litrów. Na opakowaniu widnieje info, że jest to syntetyk, ale skoro nie podają że fullsynthetic, to można się spodziewać że bliżej mu do półsyntetyka. Jeżdżę na tym oleju od dawna i jestem zaskoczony jego wyjątkową lepkością. 10W60 na lato powinien być w sam raz i być może rozwiąże chociaż częściowo problem znikania u cosmo-pl.
Bardziej mu do minerala
Vr1 to oleje HC
Syntetic Blend
Kuba pakuj chłodnice oleju ;)
paplatalk
to wybrałem 15w50, po niecałym tysiącu km dolałem moze z 0,2( może trochę mniej), a nie miał lekko :D. Dzięki za porady :), Czyli przy następnej wymianie przejść na 10w40 ?
Samochód głównie na tor, choć czasami szybciej się przejdę po bułki
No i zobaczysz jak Ci tamtego znika. Jak więcej będzie uciekać, to wrócisz do 15W50. Tak to trzeba czasem doświadczalnie ustalić ;)
Dzyndzel86
09-06-15, 12:54
d15b jakies 180 tys przebiegu , jaki olej polecacie ?
z Orlenu! Przeciez to nie ma znaczenia, olej to olej... :D
600km na Motulu i nie ubyło NIC! Ale przeciez mam silnik do remontu... :)
z Orlenu! Przeciez to nie ma znaczenia, olej to olej... :D
No nie powiedziałbym....Eneos 5W30 u mnie znikał w oczach, po zmianie na VR1 5W50 pobór oliwy po 1kkm = ZERO
No nie powiedziałbym....Eneos 5W30 u mnie znikał w oczach, po zmianie na VR1 5W50 pobór oliwy po 1kkm = ZERO
Wroc strone lub dwie i zobacz. Mi tego tlumaczyc nie musisz, ale jak napisałem że Mobil 10w40 znikał w oczach i co moge zalac aby to zmniejszyc to uslyszalem ze jestem majster, nic to nie zmieni bo olej to olej firma bez znaczenia a ja mam nie kopcący nawet przy odcinie silnik do remontu.. LOL :D 600km na Motulu, pobór zerowy a olej dalej przezroczysty :)
Weź przestań się barandzlować, raz piszesz o litrze na 1000km, teraz niby zero poboru (zrób z 10.000 i sie pochwal) - aż takie różnice nie są możliwe ze względu lepkość i odparowalność oleju X i Y, nawet znawca cosmo.pl Ci to powie :) więc albo nie umiesz poprawnie sprawdzać poziomu oleju albo ktoś Cie wydymał na podróbce z biedronki i tyle w temacie. Jak olej sprawdzasz na "przezroczystość" to super, obyś zawsze miał przezroczysty olej.
Miras handlarz pełną gebą. :D W dodatku niekumaty za grosz.
I oczywiście że jak zrobie 10,000km to zrobie pomiar i powysyłam Ci fotki na PW !
Gdyby auto mi brało litr/10k km to bym tu nawet nie pisał, ale własnie z powodu że nagle zaczal ubywac olej a potem przestał po dolewce innej firmy napisałem tu z pytaniem o DOBRY olej, który nie bedzie mi odparowywał i zachowa swoje wlasciwosci do nastepnej wymiany (bo wyecieków nie mam, a auto nie dymi - kata tez nie mam). Uzyj szarych komórek a nie insynuuj mi ze nie umiem oleju sprawdzać. W dodatku co do przezroczystości to chyba jasne, że jak wlejesz swiezy olej i po 200km robi sie czarny to cos nie halo z motorem. No ale sam napisałeś ze mam silnik do remontu, panie majster :)
Pozdrawiam.
Daj znać przed następną wymianą ile go zjadło.
No ale sam napisałeś ze mam silnik do remontu, panie majster Mogl sie zawiesic pierscien olejowy, i na swiezym oleju jakos sie rozruszal,
powodow czegos takiego co Tobie sie przytrafilo jest tysiace, od powyzszego, po podrabiany oleju, zle pomiary, styl jazdy itp
ale najlepiej "pojechac po kims", Mirasek akurat z tego co widze ma poprawna wiedze i takie komentarze powinieneś sobie darowac
Mirasek akurat z tego co widze ma poprawna wiedze i takie komentarze powinieneś sobie darowac Dokładnie tak, tymbardziej ze posiada wiekszy staż na forum od Ciebie Matt_Btw !!
Jak narazie to po mnie pojechano, że mam silnik do remontu, taaaaaka wiedza, ciekawe czym mierzona! :)
Jak napisałem że nie przepala mi oleju (bo gdyby tak bylo to bym tu nawet nie pisał) to bylo ze zawracam gitare bo mam solidny wyciek, silnik do remontu albo "krasnoludki mi go wynosza" to jest ta wiedza , że ktos sie pyta bo olej znika bez wycieku i bez kłębów dymu to jestem majster bo wiem lepiej że nie zostawiam czarnych plam na chodnikach.
1100km , olej dalej przezroczysty i stan na bagnecie bez zmian. Sam jestem ciekawy jaki bedzie stan przed wymiana, ale poki co moj "zajechany silnik" nie spalił nic ;)
Tacy jak mirasek powinni troche sie zastanowic jak napisza, bo odechciewa sie tu szukac jakiejkolwiek pomocy, jak sie slyszy ze jest sie majster bo wie sie lepiej niz inni ze we wlasnym aucie nie ma wycieku. Nie każdy ma w głowie cała wikipedie, a takie komentarze "nie zawracaj gitary" skutecznie odwracaja niektorych od szukania jakiejkolwiek pomocy a potem powstaja takie fp na "Typowy Civicklubowiec" bo ludzie robia bez wiedzy i na wlasna reke, bo tej wiedzy nikt nie chce im przekazać.
Pozdrawiam.
Ty dalej nie rozumiesz, ze taka ilosc oleju co Tobie " wyparowala" nie bierze sie z kosmosu ? Roznicy spalania oleju ze wzgledu na marke nie ma szans, cos musialo byc nie tak z silnikiem przez ten okres,
Jak auto nie kopcilo, wyciekow nie bylo to ktoredy ten znikajacy olej Twoim zdaniem uciekl ? Ludzie Ci proponuja co moglo byc nie tak, ze takie wyniki Ci wyszly nie widzac auta na oczy, zebys ie na cos ukierunkowal, potem twierdzisz ze ktos nie zna Twojego auta i daje rady, WIEC WTF? po co pytasz wogole ??
I Mirasek pomogl wielu uzytkownikom, a Ty przez te pare swoich postow wniosles tylko hejt i przymiotniki., smutne.
Myślę, że czas skończyć przepychanki. Powodów znikania mogło być wiele, ale z pewnością ich tu nie odkryjemy, bo po drodze mogło wydażyć się milion rzeczy. Mobil tak trochę ma, że lepkość leci i po pewnym czasie trzeba dolać. Nawet na 0W40 taki objaw się dało zaobserwować. Castrol ma podobnie - polityka firm i to żeby dolewać. 1l są droższe, zazwyczaj jeszcze kupujemy je na stacji. Mógł też olej zniknąć, bo się jakiś pierścień podwiesił i po zmianie oleju go ruszyło. Nie ma co drążyć, ani dociekać, bo jeżeli było takie zużycie, to najpewniej przez złożenie kilku rzeczy. Gadajmy o olejach, nie o tym kto kogo i po co obraża. ;)
Który olej wlałeś w końcu 10W40 czy 15W50??
Motul 6100 10W40. Z mojej strony koniec przepychanek. :)
Temat powtarzany milion razy. Silnik 1.4 nieupalany używany w mieście. Obecnie motul 10W40 6100 czy jest sens zmiany na 5W40 x-cess? Poboru oleju nie ma ogromnego, przebiegu 8-10 kkm w roku. Problemem było stukanie zimą po odpaleniu przez około 30 sekund bądź do momentu dodania gazu jakby olej był zbyt gęsty.
Honda nie ma hydraulicznych kasatorów luzu, co więc stukało?? Jeżeli klawiatura, to pytania:
- kiedy regulowałeś zawory
- skąd masz olej
- ile go dolałeś od przeglądu do przeglądu
Ja bym dla pewności jeszcze podjechał do mechanika i sprawdził ciśnienie oleju. Możliwe też jest, że w silniku coś się przytkało, jakiś kanalik i jest taki problem. Może warto spróbować płukankę. Znasz historię auta, było regularnie serwisowane.
- luz był sprawdzany przed zimą czyli koło 5 kkm temu, ale zrzucę pokrywę i sprawdzę jeszcze raz.
- olej raczej z pewnego źródła bo albo od dostawcy na dln, albo z InterCarsu,
- poboru nie zauważyłem przez ostatnie 3 kkm stan się nie zmienił.
Co do historii to raczej regularnie, wcześniej jeździł na Castrolu 10w, chciałem zmienić na 5w i zrobić płukankę przed tym dla świętego spokoju. Co do samego stukanie dziwne jest to że słychać je bardziej w środku auta pod maską trzeba się wsłuchać żeby usłyszeć.
No to mi na 10W40 Motula chodził ciszej, niż na 5W40 Magnatecu. Możesz śmiało zmieniać. Płukankę zrób, bo może jakiś kanał delikatnie się przybrudził, albo smok. Jak masz czas, to zrzuć pokrywę i miskę, przy okazji sobie wyczyścisz. Stukanie ze środka to niestety może być panewka, więc sprawdź od razu czy nie mają jakiegoś wyczuwalne go luzu. W każdym razie, jak już to powinny grać zawory, bo tam najpóźniej dociera oliwa. Ciężko stwierdzić przez neta, ale lepiej sprawdzić. Lepszy olej na pewno pomoże, jak już przykładowo panewka jest wyświechtana.
A jeszcze jeśli chodzi o Motula 5w to xcess czy xclean jest wskazany bo raz mi sie pokazał jeden raz drugi a teraz na ich stronie zadnego nie ma.
Obojętne. Weź sobie X-cessa wystarczy spokojnie.
A czy ktoś ma informacje czy 5W od Motula jest w pełni syntetycznym olejem czy jest na bazie HC bo tak to się chyba nazywa? Na podobnej tematyce forum można wyczytać że Motul 10w to tak na prawdę słaby olej na równi z produktami marketowymi i zostawiający masę zanieczyszczeń w silniku. A jak jest z 5W?
Ostatecznie czy ktoś miał styczność z produktem Millers Oils TRIDENT 5W-40 LONGLIFE lub Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40
@up
Teraz to zaciekawiłeś mnie z tym Motulem. Większość ludzi twierdzi, że to jeden z najlepszych produktów do silników Hondy, i to bez znaczenia zawsze było czy 5W czy może 10W. Ja na chwile obecna nie moge powiedziec na ten olej złego słowa, po przejechanych 3 tys km nie ubyło ani grama, ani tez zbytnio nie zmienił koloru na czarny, więc ja poki co jestem jak najbardziej zadowolony.
Ja używam motula już od 2007,nie zamierzam zmieniać na nic innego.
A czy ktoś ma informacje czy 5W od Motula jest w pełni syntetycznym olejem czy jest na bazie HC bo tak to się chyba nazywa? Na podobnej tematyce forum można wyczytać że Motul 10w to tak na prawdę słaby olej na równi z produktami marketowymi i zostawiający masę zanieczyszczeń w silniku. A jak jest z 5W?
Ostatecznie czy ktoś miał styczność z produktem Millers Oils TRIDENT 5W-40 LONGLIFE lub Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40
Tak a Żydzi zburzyli WTC. Najlepiej sprawdzić jak oleje nazywają się w Niemczech. Tam np Mobil 1 0W40 to technologia syntetyczną. Linia Motula niesyntetyczna to 6100 i w dół. Masz też Motula 5W40 Synergie 6100. 8100 i 300V są olejami syntetycznymi, niezależnie od tego co ktoś sobie napisał na forum. Oleje półsyntetyczne Motula, to powiedzmy syntetyczne marketowe, jak już takiego porównania chcesz używać. Plotki i bzdury tego typu rozsiewają ludzie - handlarze, którzy nie sprzedają Motula, bo jest na nim niewielka marża, a pchające swoje gówno, w dużo wyższej cenie. Nie dziwi mnie więc dlaczego pytasz o Millersa i LM. I nawet wiem, który sklep - "pseudo znawca" jest autorem tych paszkwili na temat Motula. Millersa to podobna klasa oleju. LM, ten o którym mówisz, to olej starego typu i spełnia gorsze normy od X-cessa. Przy czym w Polsce jest nieuzasadnienie drogi. Żaden z nich jednak silnika nie pobrudzi i z powodzeniem da sobie radę z Twoimi wymogami. Millers jednak też będzie droższy, bo funt do złotówki jest mocniejszy niż euro.
Co do samej technologii HC to jest ona również stosowana przy produkcji PAO i mało kto o tym wie z "forumowych mędrców", bo jest to podstawowy sposób obróbki ropy naftowej. Dodatkowo, czytanie składu z karty charakterystyki i bezpieczeństwa produktu, to wymysł idiotów, którzy za dużego pojęcia o tym nie mają. Oleje HC też same w sobie nie tworzą jednorodnej grupy i są oleje tylko trochę lepsze od mineralnych i porównywalne albo obecnie już lepsze od syntetyków w starym sposobie rozróżniania tych olejów. Technologia idzie naprzód, a wiedza niektórych obłąkanych olejową religią, stoi w miejscu. Tak samo jak tych, którzy nadal wierzą, że olej syntetyczny rozpuszcza uszczelki i powoduje rozszczelnienia silnika.
No i chyba wszystko w temacie. Trochę myślałem że tak to jest co jak się zagłębi w karty producentów to wyniki są podobne do tych polecanych olei za tym forum i na tej stronie o olejach.
Korzystał ktoś z olei penrite albo royal purple, które najlepiej wypadły w teście z pierwszej strony?
Siemka. Robie remont silnika tzn pierscienie uszczelniacze zaworowe itd i jakim olejem to zalac ? Niby na poczatek mineralnym a pozniej polsyntetyk ? Moze jakis motul ?
Gdzieś już w tym opasłym temacie cosmo pisał, że na docieranie koniecznie mineralny bo olej na bazie syntetycznej zbyt skutecznie izoluje od siebie współpracujące elementy.
ale potem mozna zmienic na polsyntetyk?
na poczatek mineralnym a pozniej polsyntetyk ? Moze jakis motul ?
mineralny, a docelowo syntetyk
Jakie są wasze zdania czy 5w50 vr1 to dobry syntetyk? Czy jest sens inwestować w coś innego, jest jakiś lepszy syntetyk, olej do silnika po dotarciu.
Jaki olej do Civica VIII gen, silnik R18A2. Auto dużo jeżdzone w mieście (90%) na dystanasach do 10 km. W tym momencie zalany jest Castrol 5W40.
Podejrzewam, że Magnatec. Jeśli wierzyć producentowi, to postawił w tym oleju na to aby chronić silnik podczas zimnych startów, więc olej ok. Możesz też spróbować coś z 0W40, np Mobila lub Motula (oba używałem i były ok). Też dobry olej i pewnie do takich krótkich dystansów będzie odrobinę lepszy, ale i droższy.
Dzieki za odopowiedz ;)
A jeszcze, ktory konkretnie Mobil bedzie dobry?
kaczka208D
12-08-15, 08:13
D14z6 civic VII czym powinien byc zalany 5w40 ? W ksiazce serwisowej gdzis widzialem ze pisze niby 0w20. I nie wiem niestety jakim byl wczesniej zalany, ale bylnod nowosci serwisowany w ASO.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
Pasuje ten i ten, nie ma znaczenia czym był zalany wcześniej. Lepkość dobiera się pod zużycie i wymagania. Honda ma szerokie spektrum jeżeli chodzi o dopuszczalne SAE. Najbardziej optymalny będzie olej pomiędzy dla tego silnika 0/5W30. Osobiście 0W20 bym tam nie lał, a jak bierze trochę oleju to 0/5W40.
kaczka208D
12-08-15, 15:19
Dzięki :)
czy olej Motul Specifc CNG/LPG 5W40 (bo posiada instalacje gazową) będzie odpowiedni do silnika d15b7? będzie robił codzienne dojazdy do pracy. 15km w jedną strone, przy spokojnej jeździe. Oczywiście czasem dla zabawy silnik będę kręcił wyżej, ale na codzień raczej normalna jazda. Nie wiem jaki jest pobór oleju, bo Hanka dopiero kupiona.
Będzie. Sam takiego używam i sprawuje się bardzo dobrze. Gdyby brała olej, to przy następnej wymianie przejdź sobie na jakiś 10W40, też może być Motula, a jakby już dużo brała, to 15W50 też Motula. Osobiście bym jednak przejechał ten 1000 km zanim olej bym wymienił i zobaczył co i jak. Zużycie 300ml/1000km to granica opłacalności dla stosowania oleju 5W40 dobrej marki.
Czy TEN (http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-supersyn-5w40-1ltr.html) Fuchs ujdzie w tłumie? Produkowany w Polsce w zakładach Fuchsa. Silnik d16y7 ~180.000km. Przy spokojnej jeździe Motula 10W40 pobiera równo 500ml/1000km, rocznie robię max 3000km, zmieniam co 12 miesięcy.
Jest ok, ale ja bym nie zmieniał na 5W40. Szkoda kasy, jak tak mało jeździsz i tyle dolewasz. 10W40 jest optymalny. Jak chcesz ograniczyć trochę jego spalanie, to możesz spróbować np Motul Synergie 15W50
Starstruck
18-08-15, 19:45
Jeżdżę na 5W40 Shell Helix Ultra w swoim ITRze. Pod koniec roku pewnie wybije 8 tys. km na tym oleju i zastanawiam się czy przejść na Mobil 1 5W50? Czy są to praktycznie takie same oleje i silnik nie odczuje różnicy?
Nie za bardzo wiem o co pytasz. Silnik, nie ma mózgu i nie wie czy mu jest źle czy dobrze. :) Oleje się różnią lepkością, ale jak zmieniasz je co 8k km, to nie sądzę, aby silnik się na Ciebie obraził, jeżeli Ci o to chodziło :)
firstborne
20-08-15, 20:13
Bierze Ci ten olej? Czy jakieś inne objawy? Jeśli nie, to po co kombinować? Tańszy jest czy co?
Starstruck
20-08-15, 20:43
Nope, ok. 200 ml na 1000km przy dynamicznej jeździe w mieście ze sporadycznym upalaniem. Są to oleje z tej samej półki cenowej (Mobil ok. 20 zł droższy na 4L-trowej bańce). Tak po prostu kminię z racji nadchodzącego czasu wymiany.
No to próbuj Mobila, jak już coś tam bierze ;)
Jaki olej wybrać? Motul 10w40 6100 pobór zerowy. Jeden wałek wystrojony do 8tys. Zostać przy tym czy zmienić na coś lepszego?
Lepszego. Auto do ścigania, czy na co dzień?
"Na codzien" nie jeździ na torze, ale jest do zabawy, wiec zastanawiam się nad czymś lepszym, ale nie wyścigowym.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
X-cess 5W40 Motula wystarczy.
Pany mam głowicę po kapitalnym remoncie. Zawsze jeździłem na oleju 10w60. Obecnie docieram na 10w40.
Co wlać potem ? 10w40 czy 5w40 ?
Jak nie bierze, to po co 10W40, dobry 5W40 będzie lepszy.
Jaka roznica miedzy 5w40 a 5w50? Wiem, ze 5w50 stosuje sie do ostrzejszej jazzy. Lubie przycisnac dzwiek vteca uzaleznia, ale czy do daily to nie przesada?
banderas_rr
07-11-15, 12:07
witam,wymieniam skrzynie biegów i zastanawiam się co zrobić zaraz po zmianie,auto będzie brało udział w sporcie wiec przebiegi nie duże natomiast pod pełnym obciążeniem
mam pytanie odnośnie oleju do skrzyni biegów ze szperą ,jaki olej stosować jak często zmieniać,czy stosować jakieś środki czyszcząco myjące
honda civic eg6 skrzynia s9b hybryda+lsd
skolopendra
07-11-15, 13:21
,jaki olej stosować
honda mtf
Panowie,
Pacjent EJ6 Y7, przebieg 135tys km na oleju Motul 5w40.
Zbliża się wymiana i zastanawiam sie czy lac caly czas ten sam czy zmienic na inny, auto nie bierze oleju i nie kopci. Moc 105km seria+wydech,ssak z6,short kwasiak. Nie chamowane :)
S3
Ale po co zmieniać skoro wszystko jest w porządku? Motul to dobry olej ;)
witam,wymieniam skrzynie biegów i zastanawiam się co zrobić zaraz po zmianie,auto będzie brało udział w sporcie wiec przebiegi nie duże natomiast pod pełnym obciążeniem
mam pytanie odnośnie oleju do skrzyni biegów ze szperą ,jaki olej stosować jak często zmieniać,czy stosować jakieś środki czyszcząco myjące
honda civic eg6 skrzynia s9b hybryda+lsd
Do sportu się MTF nie nadaje kompletnie, tym bardziej do szpery. Tylko jakiś pełny syntetyk, najlepiej Gear300 LS 75W90 Motula lub jakiś inny oparty o estry. MTF Hondy to minerał do normalnej jazdy najwyżej, w zwykłej skrzyni.
5W50 do tego silnika jak bierze. Jak nie bierze, 5W40 wystarcza i nie ma znaczenia czego słuchasz. Jak zaczniesz jeździć po torze i grzać olej, to wtedy możesz się zastanawiać czy masz dobry olej.
banderas_rr
09-11-15, 00:32
Do sportu się MTF nie nadaje kompletnie, tym bardziej do szpery. Tylko jakiś pełny syntetyk, najlepiej Gear300 LS 75W90 Motula lub jakiś inny oparty o estry. MTF Hondy to minerał do normalnej jazdy najwyżej, w zwykłej skrzyni.
5W50 do tego silnika jak bierze. Jak nie bierze, 5W40 wystarcza i nie ma znaczenia czego słuchasz. Jak zaczniesz jeździć po torze i grzać olej, to wtedy możesz się zastanawiać czy masz dobry olej.
Dziękuje za informacje,piwo dla ciebie
W jednej skrzyni już mi synchro padło dlatego pytam o olej do sportu,silnik olej bierze ale chyba już przyczynę znalazłem brudny filtr powietrza i zaciągało odmą olej do ssącego w tej chwili odma puszczona na glebę a filtr zastąpił dolot ze stożkiem,czy lepiej zobaczę po następnych zawodach.Najważniejsze żeby skrzynia i szpera się sprawdzała a do tego musi być dobry olej
Odma nie powinna być otwarta w tym silniku, bo nie ma separatora i będzie się syf do środka silnika dostawał, wraz z wilgocią i innymi rzeczami. Przeczyść dolot i/lub zainwestuj w dobry separator przed podłączeniem odmy. Dobry olej nie powinien jednak parować w nieuturbionym silniku, aby był z nim problem i żeby coś zapychał. Chyba, że w ogóle odma jest niedrożna i powoduje zbyt duży wzrost ciśnienia. Co w tej chwili masz zalane?
Na tor i do takich zastosowań polecam Ci w ogóle 300V w lepkości dobranej zależnie od przeznaczenia. Do zwykłego jeżdżenia wystarczy 10W40, do rajdów 15W50.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.