Zobacz pełną wersję : tłumik końcowy-wydech -katalizator
Ja w d15 mialem 4-1, zmienilem na 4-2-1 zeliwny i caly wydech odrazu na 2 cale i na hamowni wyplul 129hp (seria 114hp) i jest glosniej niz seria ale nie budze ludzi w nocy i staruszki nie atakuja na ulicy wiec chyba dobrze( zeliwny421-tlumik w obudowie kata awg- tlumik z rovera 420- proex przelot taka mam konfiguracje)
Panowie mam 2 pytania odnośnie tłumika końcowego i kolektora 4-2-1.
Czy tłumik końcowy firmy proexe powiększony to wyrób przyzwoity i troche posłuży czy raczej kupić coś innego ???
Czy kolektor 4-2-1 przerobić przy flanszy zaraz przy głowicy żeby nie wisiał tak blisko ziemi czy może w dolnej części portek jak już się schodzi w 2 rury??? Tam go odciąć od flanszy i przyspawać pod innym kątem ?? Kolektor to oczywiście chinol ale nim to zrobię potrzebuję jakichś wskazówek osób które miały z tym styczność.
x2 [emoji4]??
Wysłane z iPad
skolopendra
07-10-15, 07:15
Masz na myśli moment i zmulenie dołu?
tak ,góry w tym silniku tak nie odczujesz ...
Ja w d15 mialem 4-1, zmienilem na 4-2-1 zeliwny i caly wydech odrazu na 2 cale i na hamowni wyplul 129hp (seria 114hp) i jest glosniej niz seria ale nie budze ludzi w nocy i staruszki nie atakuja na ulicy wiec chyba dobrze( zeliwny421-tlumik w obudowie kata awg- tlumik z rovera 420- proex przelot taka mam konfiguracje)
Ale mi chodziło o odczucia po zmianie z kolektora 4-2-1 żeliwnego (taki teraz mam) na 4-2-1 stalowy (tzw. chinol) :).
Gdzie byłeś na hamowni?
Pozdrawiam.
Ja bylem w poznaniu w wstr na hamowni. Chinol z tego co mi wiadomo to ma 1,8 cala na wyjsciu a zeliwny po wycieciu zwezki ma 2 cale, i chinola warto owinac bo szybciej traci temperature. Co do odczuc pomiedzy zeliwny a chinol to ci nie pomoge bo ja przesiadalem sie z 4-1 na 4-2-1 zeliwny. Chinola z tego co pamietam to nacinasz go przy flanszy od strony glowicy na szeroksc tarczy, doginasz i zaspawujesz.
lukasz-lukasz
11-10-15, 16:31
Jestem w trakcie kompletowania gratów na wydech. Pacjent to d14 z głowicą d16z6. Nie ukrywam że zależy mi na ekonomicznym podejściu do sprawy :cool:
Graty: Ebay 4-2-1, tłumik w obudowie kata proex, środkowy przelotowy seria, koncowy seria komorowy od ek4, rury 2".
Trzy pytania:
1. Czy lekko spłaszczona rurka na portkach ebayowego 4-2-1 będzie miała znaczący wpływ na wydajność układu? Opłaca się wymieniac kolektor?
2. Czy zwężka na aż 44mm średnicy i długości ok. 5cm na flanszy środkowy -> końcowy będzie miała jakikolwiek wpływ na wydajność? Ciąć zwężke i wstawiać nową flansze?
3. Zastosować złącze elastyczne za kolektorem a przed "katalizatorem" czy mogę sobie odpuścić? Jeżeli wstawić to czy 15cm będzie ok?
Ps. Wszystkie średnice po zewnętrznej.
1 nie powinno miec wplywu
2 tak ta zwezka przytka ci wydech
3 lepiej wspawaj bo albo popekaja tlumiki albo pojawia sie pekniecia na spawach w 421 od drgan.
To pewnie przez to że żeliwny kolektor z D16Z6 ma o wiele grubsze ścianki niż stalowe 4-2-1?
Czyli mając słabą d-serię typu D14, D15 nie warto zmieniać oem 4-2-1 na chinola 4-2-1?
Mogę opisać swoje wrażenia. Było D15B2 z seryjnym 4-1, włożyłem Z6 4-2-1, różnicę odczułem. Potem wpadł słupek D16B2, pełny wtrysk, dwa tłumiki od Hammera, środkowy i OEM look. 2 cale obydwa we/wy i tylko 2,25 cala wyjście końcowego, na seryjnych rurach. Na 4-2-1 Z6 brzmiało fajnie. Zmieniłem ten Z6 na chinola i...? Odczułem różnicę jeśli chodzi o jazdę, w wyższych partiach obrotów się poprawiło, za to dźwiękowo porażka/dramat/tragedia/masakra. Wolę dźwięk tego Z6, chinol jest bardziej syczący, chamski, metaliczny. Pomijam jego wykonanie, bo nówka sztuka miał przedmuch na łączeniu 4-2 w 2-1. Zasadniczo...? Nie polecam! Jeżeli ktoś się zamieni z dopłatą to wezmę ten z Z6 olewając ułamki koni mechanicznych, na rzecz przyjemnego dźwięku..
tylko zdaje się, że przy OEM kolektorze 4-2-1, nie ma 2" na wyjściu i trzeba poszerzać - poprawcie mnie jeśli się mylę?
tylko zdaje się, że przy OEM kolektorze 4-2-1, nie ma 2" na wyjściu i trzeba poszerzać - poprawcie mnie jeśli się mylę?
Tak, zakończenie oem kolektora to rura w rurze - trzeba obciąć kilka centymetrów i dospawać flanszę, to wszystko.
tylko zdaje się, że przy OEM kolektorze 4-2-1, nie ma 2" na wyjściu i trzeba poszerzać - poprawcie mnie jeśli się mylę?
Wystarczylo przeczytac 4 posty wyzej i miales odpowiedz;-)
konrad256b
06-12-15, 17:49
Panowie, szukam końcowego tłumika, komorowego (cichego) do wydechu 2". Nie musi być nierdzewny, raczej budżetowy. Co wybrać?
konrad256b
06-12-15, 18:48
Żeby to było takie proste ;)
Starstruck
06-12-15, 19:29
Żeby to było takie proste ;)
Kurde, pół roku ponad sprzedawałem swój za śmieszne 150 zł i w końcu wziął kolega a tak to nawet pytanie o niego nie było ;).
konrad256b
07-12-15, 18:46
Po prostu nie potrafisz dotrzeć do klienta :D
A czy ktoś wie gdzie kupić nowy zamiennik?
Ma ktoś jakieś doświadczenia z montażem końcowego tłumika z EP3 (dwururka) w EG? Ile cali ma na wej/wyj tłumik z EP3?
w nawiązaniu do posta wyżej, jakie średnice na wej/wyj mają tłumik końcowe z silnikami z K-serii Accord, CRV, Civic itp? Montował ktoś taki w EG
Panowie będę robił wydech z kwasu. Mam pytanie moja honda ej6 jest z 2001roku posiada dwi sondy lambda, jedną w kolektorze wydechowym drugą w katalizatorze z tego co wiem aby nie świecił mi się check engine muszę zastosować do tej sondy która jest w kacie emulator. Moje pytanie brzmi jaki emulator zakupić? jaki gwint może mieć ta sonda? czy ten http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-stal-nierdzewna-i5768677270.html będzie pasował?
Panowie będę robił wydech z kwasu. Mam pytanie moja honda ej6 jest z 2001roku posiada dwi sondy lambda, jedną w kolektorze wydechowym drugą w katalizatorze z tego co wiem aby nie świecił mi się check engine muszę zastosować do tej sondy która jest w kacie emulator. Moje pytanie brzmi jaki emulator zakupić? jaki gwint może mieć ta sonda? czy ten http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-stal-nierdzewna-i5768677270.html będzie pasował?
Drugą sondę zamiast w wydech wkładasz pod dywanik :D Nie będzie żadnego błędu. Z emulatorem błąd może czasem się pojawiać.
Drugą sondę zamiast w wydech wkładasz pod dywanik :D Nie będzie żadnego błędu. Z emulatorem błąd może czasem się pojawiać.
czyli chodzi Ci o to, żeby ją odłączyć? w jaki sposób?
Pytanko mam. Czy do ej9 3d będzie pasował środkowy i końcowy tłumik z Rovera 420? Chcę coś bardziej odetkanego od serii, ale bez przesady z hałasem.
Czy ktoś może mi powiedzieć jaka jest średnica tłumika AWG zamiennika katalizatora? Niestety ze sprzedawcami z allegro marny jest kontakt.
Chcę to wszystko zmontować w miarę możliwości bez ingerencji spawacza na seryjnych połączeniach. Da radę tak?
Panowie mam pytanie bo już zgłupiałem. Poszukuje wydechu końcowego do EJ9 z B18C4, jednak zależy mi na serii. Nie chciałbym jednak schodzić poniżej 2" średnicy wlotowej. Przewertowałem całe forum, wiem że wszyscy polecają od kilku forumowiczów końcowe jednak ten temat też już przerobiłem i dalej jest trochę zbyt głośno. Próbowałem dopasować wydech od czegoś innego, to co udało mi się ustalić:
-wydech końcowy Walker do EK4 - średnica wlotowa 46mm po zewnątrz
-wydech końcowy Walker do MB6 - średnica wlotowa 48mm (1,88cala) po zewnątrz
-wydech końcowy od Rovera 420d - średnica wlotowa 57mm (2,25cala) po wewnątrz jednak puszka jest zbyt szeroka i się nie mieści do EJ.
Czy ma ktoś może wiedze na temat jaką średnice wlotową i wymiary puszki ma wydech końcowy od Type-R (EP3) lub Integry Type-R (DC2)? Albo może z zupełnie innego auta?
Chyba że jest ktoś kto jeździ na wydechu np. z MB6 a wcześniej jeździł na jakimś "większym" i mógłby podzielić się spostrzeżeniami na temat utraty mocy? Nie chciałbym schodzić poniżej 2" ale jeżeli zabierze mi to 5KM to jestem się w stanie skusić. Dodam że aktualnie mam wydech 2,25" i końcowy najcichszy możliwy przelotowy 2" od DJ Hammera.
Maksymalnie co wejdzie pod podłogę EJ to puszka o wymiarach 40x25x15, ale to już raczej granica :) Z góry dzięki za pomoc, bo w pojedynkę poległem.
Czy do ej9 3d będzie pasował środkowy i końcowy tłumik z Rovera 420? Chcę coś bardziej odetkanego od serii, ale bez przesady z hałasem.
Środkowy będzie pasował, ale trzeba dospawać część rury bo ta jest za krótka. Sporo na ten temat na forum, poszukaj bo dokładnie nie pamiętam ile jej potrzeba :) Końcowy, jak napisałem wyżej, niestety za szeroki.
Daczer Pomyśl o seryjnym koncowym z S2000, podobno wejście 50mm, z tego co wyczytałem.
Koncowy z ITRa DC2 jest b.cichy srednica rur jak dobrze pamietam 2,16" Do EJ9 podchodzi p&p nic nie przerabiasz i nie spawasz.
Kilku forumowiczow jezdzilo na takich koncowych i chwalili sobie cisze. Sam na takim jezdze i tlumik robi robote.
Środkowy będzie pasował, ale trzeba dospawać część rury bo ta jest za krótka. Sporo na ten temat na forum, poszukaj bo dokładnie nie pamiętam ile jej potrzeba :) Końcowy, jak napisałem wyżej, niestety za szeroki.
Tak, czytałem i wnioski moje są takie, że trzeba dospawać około 40cm do połączenia z kolektorem. Ja pomiędzy, w miejsce katalizatora jeszcze chcę wstawić tłumik więc długość powinna być ok. Pytanie czy flansza od Rovera pasuje do oryginalnej flanszy katalizatora z Civica?
Ja chcę wydech z 420 benzyny i on ma podobno 2". Nie wiem jak końcowy z benzyniaka, ale prawdopodobnie też będzie 2" na wejściu i być może puszka też będzie mniejsza niż diesel. Skąd masz dane nt. wymiarów poszczególnych tłumików?
Wydech z rovera fajny bo tani, bo 2", rury giete jak w civicu ale jakosc tlumikow i zastosowany w nich material tlumiacy szalu nie robi. I po pewnym czasie sie wypali jak we wszystkich budzetowych tlumikach.
Jak się wypali to się wymieni na coś lepszego. na początek chcę odetkać wydech i wymienić cały. Za jednym zamachem to dość duży koszt zrobić super więc planuję zrobić podstawę cichą ale sprawną a z czasem jak się coś przepali to będzie można kombinować.
Kubaszow - ten końcowy z DC2 jest do dostania nowy w naszym kraju w jakichś rozsądnych pieniądzach?
Tylko uzywki. Znalazlem nowy w USA to koszt grubo ponad tysiaka.
Ja mam końcowy od S2000, ma wejście 2" oraz jest stosunkowo cichy ale jest przy okazji bardzo duży i jest spory problem żeby go zmieścić, nie wiem czy da radę go upchać do budy 3d
Koncowy z ITRa DC2 jest b.cichy srednica rur jak dobrze pamietam 2,16" Do EJ9 podchodzi p&p nic nie przerabiasz i nie spawasz.
Kilku forumowiczow jezdzilo na takich koncowych i chwalili sobie cisze. Sam na takim jezdze i tlumik robi robote.
Bardzo ciekawe rozwiązanie :) a może jeszcze ma ktoś sprawdzony pomysł na wyciszenie wydechu ze średnicą 2,16''? Bo taki z DC2 chyba nie będzie łatwo znaleźć.
Panowie mam pytanie bo już zgłupiałem. Poszukuje wydechu końcowego do EJ9 z B18C4, jednak zależy mi na serii. Nie chciałbym jednak schodzić poniżej 2" średnicy wlotowej. Przewertowałem całe forum, wiem że wszyscy polecają od kilku forumowiczów końcowe jednak ten temat też już przerobiłem i dalej jest trochę zbyt głośno. Próbowałem dopasować wydech od czegoś innego, to co udało mi się ustalić:
-wydech końcowy Walker do EK4 - średnica wlotowa 46mm po zewnątrz
-wydech końcowy Walker do MB6 - średnica wlotowa 48mm (1,88cala) po zewnątrz
-wydech końcowy od Rovera 420d - średnica wlotowa 57mm (2,25cala) po wewnątrz jednak puszka jest zbyt szeroka i się nie mieści do EJ.
Czy ma ktoś może wiedze na temat jaką średnice wlotową i wymiary puszki ma wydech końcowy od Type-R (EP3) lub Integry Type-R (DC2)? Albo może z zupełnie innego auta?
Chyba że jest ktoś kto jeździ na wydechu np. z MB6 a wcześniej jeździł na jakimś "większym" i mógłby podzielić się spostrzeżeniami na temat utraty mocy? Nie chciałbym schodzić poniżej 2" ale jeżeli zabierze mi to 5KM to jestem się w stanie skusić. Dodam że aktualnie mam wydech 2,25" i końcowy najcichszy możliwy przelotowy 2" od DJ Hammera.
Maksymalnie co wejdzie pod podłogę EJ to puszka o wymiarach 40x25x15, ale to już raczej granica Z góry dzięki za pomoc, bo w pojedynkę poległem.
Zamontowałem w końcu tłumik z Integry (DC2). Wydech ma 2,16" po zewnątrz przy samej puszce tak jak pisał Kubaszow. Powiem Wam że różnica jest niesamowita, bliżej z głośnością do serii niż do przelotu a dodam że reszta wydechu to 2,25" na dwóch środkowych Proexa który jeździ w zestawie z lekko dłubniętym B18C4. Nie wiem jak tylko ze stratą mocy, bo robiłem też remont silnika i auto i tak się lepiej odpycha niż wcześniej, ale za taki komfort mógłbym poświęcić spokojnie 5km :)
a czy koncowy z dc2 podejdzie do ej6 ?
Witam,
Koledzy kupiłem Civica vi MB fastback 1.4i 90 km i brzęczy mi układ wydechodzy prawdopodobnie wydobywa się to od strony katalizatora, oraz tłumika końcowego.
Moje pytanie brzmi czy jak zamiast katalizatora wspawam przelot to co to zmieni? Końcowy włożę jakiś zamiennik.
Czytałem trochę ten temat, ale dalej nic z tego nie wiem. Proszę o wyrozumiałość
firstborne
13-11-16, 17:26
Brzęczy pewnie już nadgryziony katalizator, wywal go i zamiast niego daj przelotowy (od Hammera np.) i brzęczenia nie będzie. Generalnie jak ma być cicho, to dajesz 2 środkowe i jakiś oem look na końcu. Ja mam 1 przelot środkowy i komorowy na końcu Proexa ,a i tak jest jeszcze głośno.
Dziękuję za odp. Poszło PW
Panowie jak to w końcu jest w d14 na obd2 z dwiema sondami. Wywalając kata wystarczy emulator czy można coś innego zrobić ?
Możesz tez kupic kompa np p06 i wystroic to wylączajac 2 sonde :)
Tapniete z S4
Nie będzie strojenia, komp pozostaje seryjny. Będzie tylko wywalony kat, byle jaki emulator za 5dych z Allegro załatwi sprawę ?
siemka wiecie moze jak zrobic układ wydechowy do d16z6 zeby tak fajnie brzeczało jak na filmiku od 15 sekundy ???????
https://www.youtube.com/watch?v=UNjqtBLtXp4
siemka wiecie moze jak zrobic układ wydechowy do d16z6 zeby tak fajnie brzeczało jak na filmiku od 15 sekundy ???????
https://www.youtube.com/watch?v=UNjqtBLtXp4
Pierwsze skojarzenie :D
https://www.youtube.com/watch?v=LnFimHQmwyk
Recepta jest prosta: zastosowanie w układzie tylko końcowego tłumika, koniecznie przelotowego z puszką niewielkich rozmiarów i końcówce o średnicy zbliżonej do wlotu.
Będzie "brzęczeć", straszyć ludzi i urywać głowy hałasem :D
własnie mam tak i nie robił tak
własnie mam tak i nie robił tak
co masz konkretnie za wydech i jaka średnica?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.