Zobacz pełną wersję : tłumik końcowy-wydech -katalizator
Witam wszystkich
Muszę zrobić wydech, ale może najpierw wspomnę o aucie w którym ma on być. No wiec jest to EG4 z silnikiem D16W4, w wakacje ma wylądować w nim turbo z volvo td04hl-16t i ma być silnik podciągnięty pod jakieś 200-220 koni. Nie chce robić dwa razy wydechu dlatego pasuje to uwzględnić. Wydech prawdopodobnie będę robił ze zwykłej stali, myślę ze nie ma sensu w tym temacie kombinować z czymś "lepszym". Kolejna sprawa to chciałbym aby wydech był jak najcichszy. Że tak brzydko powiem to w rzyci mam rasowe pomruki czy też warczenie. Teraz mam w aucie przelot na kolektorze 4-2-1 ebay, 2 calach z rovera oraz na końcowym ultera który jest malutki i mam dość tego hałasu. Najlepiej dla mnie jakby teraz nie było go w ogóle słychać ;)
Prosiłbym o podpowiedzenie jak taki wydech zrobić? Jaką powinien mieć średnicę? Z ilu i jakich tłumików? Czy reaktor katalityczny też powinienem montować?
zapewne skonczy sie na przelocie 2,5 cala, na jednym badz 2 tlumikach. musisz pamietac na ze turbo i tak bedzie ciszej niz w NA
wybor masz dosyc duzy, chocby miedzy forumowymi producentami
dealer
djhammer
i saiti
tak Saiti jest z Warszawy
co do kolegi hakera- dwar tłumiki z stali alumniowanej (z niej są normalnie robione zamienniki) ale dobrej jakości to z 5 lat pojeździ a koszty w porównaniu do nierdzewnej śmieszne jak cyrk monthy paytona
Czyli wszystko robić na rurze 2.5 cala, tak? A o tłumiki pytać chłopaków z forum. Powiedzcie mi jeszcze tylko co sądzicie o reaktorze katalitycznym? Są ponoć takie tylko ze sportowe które nie hamują spalin. Nie wiem czy to prawda ale słyszałem też że często w sportowych autach z turbosprężarką ludzie nie montują żadnego tłumika tylko za turbiną jest reaktor a dalej leci zwykła rura do samego końca auta i ponoć sama turbina oraz reaktor katalityczny na tyle tłumią że da się tym jeździć.
Czyli wszystko robić na rurze 2.5 cala, tak? A o tłumiki pytać chłopaków z forum. Powiedzcie mi jeszcze tylko co sądzicie o reaktorze katalitycznym? Są ponoć takie tylko ze sportowe które nie hamują spalin. Nie wiem czy to prawda ale słyszałem też że często w sportowych autach z turbosprężarką ludzie nie montują żadnego tłumika tylko za turbiną jest reaktor a dalej leci zwykła rura do samego końca auta i ponoć sama turbina oraz reaktor katalityczny na tyle tłumią że da się tym jeździć.
reaktor katalityczny czyli katalizator - szkoda siana wstaw po ludzku tłumik w obudowie kata, tłumik środkowy i tłumik końcowy
kat sportowy porządny to jakieś 500zł 100cps lub 200cps w tych pieniądzach patrząc na oferty i to że chcesz robić z stali alumniowanej masz już tłumik w obudowie kata, tłumik środkowy i jeszcze coś zostanie na końcowy
reaktor katalityczny czyli katalizator - szkoda siana wstaw po ludzku tłumik w obudowie kata, tłumik środkowy i tłumik końcowy
kat sportowy porządny to jakieś 500zł 100cps lub 200cps w tych pieniądzach patrząc na oferty i to że chcesz robić z stali alumniowanej masz już tłumik w obudowie kata, tłumik środkowy i jeszcze coś zostanie na końcowy
po co mu wogole katalizator?
zeby nie smierdzialo, nie halasowalo i zeby miec o jeden problem mniej na przegladzie?
W ogole tlumiki zamiast kata sa dla plebsu;) :p
zeby nie smierdzialo, nie halasowalo i zeby miec o jeden problem mniej na przegladzie?
W ogole tlumiki zamiast kata sa dla plebsu;) :p
dzięki kolego, tu jest całe wyjaśnienie ;)
na razie to muszę wszystko przemyśleć, zastanowić się oraz zebrać jak najwięcej informacji aby zacząć cokolwiek działać, dlatego wdzięczny będę za wszystkie informacje
zeby nie smierdzialo, nie halasowalo i zeby miec o jeden problem mniej na przegladzie?
W ogole tlumiki zamiast kata sa dla plebsu;) :p
a dlaczego ma śmierdzieć, hałasować, problemy na przeglądzie? jakies bajki prawicie kolego
tłumik w obudowie kata - cisza jak seria, wygląda jak katalizator
nie wiem co ma śmierdzieć
nie wiem co ma śmierdzieć
Jak silnik już bierze oliwę, to po wycięciu kata będzie je*ało jak 150;)
Wiem z autopsji po poprzednim silniku. Z katem nie czułem nic, a jak go wyciąłem, to stojąc w korku szło się udusić:p
Wiem z autopsji po poprzednim silniku. Z katem nie czułem nic, a jak go wyciąłem, to stojąc w korku szło się udusić
Niektórzy podobno kochają zapach benzyny, palonego oleju, a w piątki wieczorem palonej gumy :D
Nie popadałbym w tragedię - ja zawsze zaczynam od usunięcia kata, moje kubki smakowe wszystko mi wybaczają i nie "kręcą nosem" ;)
Tylko jak przepala się już dobry liter na tysiąc, to nie jest fajnie;)
W środku śmierdzi, z tyłu ciemno;)
Teraz jak mam zdrowy silnik, to zapaszek spalin mi odpowiada, chociaż czuć go dopiero jak wetknę nos do rury:p
a dlaczego ma śmierdzieć, hałasować, problemy na przeglądzie? jakies bajki prawicie kolego
tłumik w obudowie kata - cisza jak seria, wygląda jak katalizator
nie wiem co ma śmierdzieć
Co ja za to moge ze jak wycialem kata to smierdzialo spalinami za samochodem:P Wielokrotnie mozna o tym poczytac tu na forum ze jednym smierdzi, a innym nie. Bylo glosniej - bylo. A ze w dowodzie mam wbity katalizator to chcialem miec. Roznica w mocy zadna, a jestem ekologiczny jak honda dzisiaj;)
to jest kwestia podjechania silnika
to że w dowodzie jest kat nie oznacza że musi być w zamontowanej obudowie wkład katalityczny - może być przelot
Panowie ma ktoś założony u siebie kolektor wydechowy z d16z6 ?? Potrzebował bym zdjęcia jak wygląda dolne mocowanie kolektora do bloku silnika. Bo założyłem do siebie chińczyka 4-2-1 i chce dorobić dolne mocowanie (poprzedni chińczyk popękał mi m.in. przez brak tego dolnego mocowanie)
poprzedni chińczyk popękał mi m.in. przez brak tego dolnego mocowanie
W których miejscach i po jakim czasie ?
Ja jeżdze bez tego i nie jest źle już 2 lata.
Jak pęka to z faktu bycia chinczykiem a nie brakiem mocowania, zresztą jest lekki jak piórko :)
W których miejscach i po jakim czasie ?
Ja jeżdze bez tego i nie jest źle już 2 lata.
wiek chińczyka to +6 lat. popękał w miejscu łączenia rurek z metalową flaszą
http://s4.ifotos.pl/mini/201302182_xasxrwr.jpg
w części z 4 rurkami jest to samo
To spawy pękają - silnik Ci za bardzo nie lata przy dodawaniu gazu na poduszkach?
jeżdżę w pojeżdżawkach wiec silnik pewnie trochę lata od przeciążeń. dlatego właśnie chce dorobić dolne mocowanie
A łącznik elastyczny w wydechu posiadasz? Bo i tak nie widzę tutaj, żeby to mocowanie coś wskórało.
jak tego mocowania nie ma to wszystkie naprężenia przy bujaniu silnikiem idą na kolektor, więc nic dziwnego że po jakimś czasie pękają spawy
A łącznik elastyczny w wydechu posiadasz? Bo i tak nie widzę tutaj, żeby to mocowanie coś wskórało.
łącznik elastyczny oczywiście posiadam
jak tego mocowania nie ma to wszystkie naprężenia przy bujaniu silnikiem idą na kolektor, więc nic dziwnego że po jakimś czasie pękają spawy
dokładnie to samo powiedział mi Mechanik
jak tego mocowania nie ma to wszystkie naprężenia przy bujaniu silnikiem idą na kolektor, więc nic dziwnego że po jakimś czasie pękają spawy
Możliwe, jednakże ludzie zazwyczaj montują kolektory i nic się nie dzieje, ja na takim kolektorze w Del Solu zrobiłem ok. 17 tysięcy km i nic się nei stało. Co prawda nie upalam regularnie, a szczególnie na torze, jednak bardzo rzadko spotykam się ze zjawiskiem pękania spawów. Nie mam jak pomóc, nie mam tego mocowania i nie mogę zrobić Ci zdjęcia. Ale kawałek płaskownika dospawaj i w pierwszy wolny otwór przykręć w bloku :)
futrzak313
26-02-13, 02:03
Sory Panowie że się wcinam ale mam pytanie, jakie zadanie pełni te urządzenie, na jakiej zasadzie to działa, miał może ktoś już takie coś? http://www.quicktimeperformance.com/QTEC/index.php
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=3rCT5FfwBl0
1 bajere
2 podobnie urzadzenia sa montowane np 2 bmw otwieraja 2 rure tlumika uwalniajac spaliny zwiekszajac przepływ wydechu.
futrzak313
26-02-13, 12:35
ołkej a czy jest sens to montować w hondzinie?? Pytam czysto teoretycznie bo wpadło mi gdzieś tam niechcący na youtubie :P
nie chyba ze dla bajery
to zależy co jest w aucie zrobione; chodzi o otwarcie drugiego kanału w tłumiku i jest to przydatne gdy np od 4tys wali duże turbo i jest potrzebna większa przepustowość tłumika końcowego
futrzak313
27-02-13, 01:31
Dzięki Panowie :)
Witam, mam pytanko czy taki tłumik będzie mi pasował do civica VI 1.4 90KM rok 1999 ?? bo mam serie i jakoś za cicho jak dla mnie :)
http://moto.allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen-basowy-wm-silencer-opaska-i2997292632.html
Na tym "tłumiku" urwanie głowy masz gwarantowane:)
Chcesz mieć podobny efekt, to lepiej utnij końcowy seryjny i nic w jego miejsce nie dawaj xD
Będzie taniej xD
Witam, mam pytanko czy taki tłumik będzie mi pasował do civica VI 1.4 90KM rok 1999 ?? bo mam serie i jakoś za cicho jak dla mnie
http://moto.allegro.pl/tlumik-sporto...997292632.html
Tak, masz dwie opcje:
1. Albo kupujesz to coś, co zaburza sens słowa "tłumik" i żałujesz po kilku tygodniach
2. Albo wycinasz aktualny tłumik i jeździsz bez, a efekt jest zbliżony do tego, jakbyś zamontował to coś.
Hahahahahaha... praktycznie identyczny post w identycznym czasie;)
Widać wielkie umysły myślą podobnie xD
a możecie polecić mi jakiś dobry tłumik ?? bo tak na tłumikach to się za bardzo nie znam :(
chyba że jakąś fajną końcówkę ?? generalnie chodzi mi o to aby fajnie brzmiało basikiem :)
a możecie polecić mi jakiś dobry tłumik ?? bo tak na tłumikach to się za bardzo nie znam :(
chyba że jakąś fajną końcówkę ?? generalnie chodzi mi o to aby fajnie brzmiało basikiem :)
Zadaj sobie odrobinę wysiłku i cofnij się do pierwszej strony tego tematu, przeczytaj kilka kolejnych, będziesz wiedział. Tak w skrócie mówiąc, żeby nie było to ryczące wiadro, w którym wygłuszenie wypali się po 3 miesiącach, musisz niestety wyjąć z kieszeni minimum dwa razy tyle ile wynosi cena tego co tu podlinkowałeś.
siema ostatnio latałem na wydech 2,12" de-cat, kolektor 4-2-1 na dwóch tłumikach (środkowy RM Motors, końcowy WM Sport). Dolot - Simota Big..
tylko że postanowiłem wybebeszyć ten środkowy, czyli zostawiłem samą rure w celu głośniejszego chodzenia samochodu, miało byc głosno i basowo a zrobiło się brzeczące jak CC 700 :).. teraz pytanko jaki polecacie mi środkowy wydech lub co z tym zrobić, oczywiście nie wielkim kosztem, ogólnie chodzi żeby auto było dobrze słychać.. :) wszystko do d15z6
Czy ktoś z was sam strugał tłumik ? Jeśli tak to jakiego wytłumienia używacie i w jakich ilosciach ?
Jak cała rura bedzie 2"16 i w miejsce środkowego zamontuje mój seryjny od VTI to nie będzie taki jak by strzał w stopę?
Ewentualnie takie coś ? http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-internetowy-tuning-sklep/uklad-wydechowy/tlumiki/turboworks/tlumik-srodkowy-turboworks-qdd-09-225q.html
Ma ktoś jakieś rady jak się zabrać za podgięcie "jebajowego" kolektora 4-2-1 do d-serii?
Założyłem go dziś do swojego D16Y8 i franca wisi tak nisko, że przez próg w garażu nie przejadę bo go urwę :-/
Wydech środkowy od MB2 raczej do Del Sola nie podejdzie, nie?
Ma ktoś jakieś rady jak się zabrać za podgięcie "jebajowego" kolektora 4-2-1 do d-serii?
Ja robiłem to prasą, a teraz go przespawam bo i tak jest kupa
Ja wkrecilem w solidne imadlo a w wyjscie kolektora wsadzilem lom i w ten sposob gielem.
U mnie na zgięciu został lekko nacięty z jednej strony, zgięty i zespawany. Siedzi teraz chyba wyżej niż seria.
A w którym miejscu ma się to zgiąć? Na zakręcie tuż za łączeniem z górną częścią kolektora?
I jak to u Was wygląda już po dopasowaniu... dwururka całkiem chowa się w wyżłobieniu miski?
Podciąć go przy flanszy gdzie się część 2-1 zaczyna i zostawić aby trzymał się na kawałku od strony chłodnicy, dogiąć na palniku to wycięcie do flanszy i zaspawać ;)
Kolektor poszedł na cięcie, gięcie i spawanie. Jest on tak fatalnie spasowany, że nie dość, że portki wiszą nisko jak murzyński kut.., to jeszcze są krzywe.
Chińczyk co to robił chyba za mało ryżu dostał i się zemścił na tym kolektorze:(
Gdybym go kupił jako nówkę ze sklepu, to bankowo bym go reklamował.
Niestety brałem go od forumowicza, który sprzedał auto i nie zdążył go do siebie założyć.
Sprawdź przy okazji czy flansza jest prosta bo trafiają się jak fala Dunaju :)
Flansza przy głowicy była bardzo krzywa... jak lekko złapałem kolektor nie dokręcając mocno śrub, to było kilka szczelin ok. 0,5mm.
Jednak jak odpaliłem silnik i kolektor zrobił się bardzo gorący, to się to ładnie ułożyło... potem dokręciłem mocniej i wygląda, że jest ok.
Same portki zostały już ładnie dopasowane... sąsiad mi to ładnie naciął, podoginał, zaspawał i teraz leży lepiej od OEM:)
Akurat na chwilę obecną nie mam czym porobić fotek, ale potem może pożyczę od kogoś aparat i wrzucę foty do mojego tematu.
U mnie nie obylo sie bez planowania flansz. Rozumiem ze odksztalacaja sie przy spawaniu ale mogli by to na koniec wyruwnac.
Panowie, mam pytanko wymagające jak najszybszej odpowiedzi fachowca;)
Czy to ustrojstwo: http://moto.allegro.pl/awg-tlumik-w-obudowie-katalizatora-czestochowa-i3065250066.html ma znaczenie w która stronę zostało wspawane? Oddałem dzisiaj wydech do pospawania, i gość co mi to robił wspawał mi ten tłumik odwrotnie niż to było do tej pory.
Panowie, mam pytanko wymagające jak najszybszej odpowiedzi fachowca;)
Czy to ustrojstwo: http://moto.allegro.pl/awg-tlumik-w-obudowie-katalizatora-czestochowa-i3065250066.html ma znaczenie w która stronę zostało wspawane? Oddałem dzisiaj wydech do pospawania, i gość co mi to robił wspawał mi ten tłumik odwrotnie niż to było do tej pory.
a czy to coś szumnie nazywane tłumikiem ma w środku coś zabudowane (zwężki itp), czy ma ukierunkowany przepływ spalin - daj troche danych
aha błyszczy sie tak samo z obu stron?
Żadnych danych nie mam... nie znam się na tym:(
Jak nie ma strzałki na obudowie to pewno obojętne
Jak mi jutro przyjdzie uszczelka pod dwururkę, to jeszcze to rozkręcę i popatrzę czy nie ma tam fabrycznej strzałki. Ja specjalnie zrobiłem wielka jak byk strzałkę czerwoną farbą, coby spawacz wiedział w jakim kierunku ma to wspawać, a on i tak tego nie zauważył lol.
Nie dawałbym tam tego tłumika, ale wydech z EK4 razem z katalizatorem nie pasuje pod kolektor z D-serii. Musiałem wyciąć tłumik ze starego wydechu i wspawać go razem ze złączką elastyczną by był odpowiednio długi i sięgnął reszty wydechu. Samej rurki nie chciałem, bo jest to całkowicie seryjny wydech z mikroskopijnym tłumikiem środkowym i pewnie na rurce byłby rezonans.
Czy w d14z2 zrobi różnicę jeżeli zamontuję w miejsce kata awg na srednicy 55 dalej za nim środkowy na 60,3 po ściance zewnętrznej wewnątrz będzie koło 58 i później zwężenie do 2 cali ? Końcówkę czyli obejście na wahacz mam zrobione na 2"
a końcowy to ulter.
Dość dziwne się to wydaje. Kumpel dał mi cały wyspawany środkowy od kata do końcowego wraz z obejściem na wahacz.
Na końcu środkowego jest zwężenie zrobione. Obecny wydech cały się posypał od kata aż do końcowego. Pytanie czy to będzie działać i czy efekt nie będzie odwrotny do zamierzonego.
Jeżeli końcowy będziesz miał mniejszy to raczej nie
Gorzej jakbyś miał cały układ 2cale a końcowy 2,25-2,5
Układ musi mieć strukturę stożka (tak ja wyczytałem :P)
Teoretycznie przy koncu powino byc troche ciasniej z racji ze spaliny sie schladzaja przez co zmniejszaja swoja objetosc wiec potrzebna mniejsza srednica zeby utrzymac odpowiednie cisnienie i nie rozprezyc ukladu.
Czyli miałoby to sens mówicie ? Na kolektorze OEM 4-1 na wyjściu było by około 50 mm później AWG na 55 wlot i 55 wylot, następnie środkowy dwuczęściowy z przelotowym tłumikiem na 60 mm wlot i wylot i dalej za środkowym zwężenie na około 50 (2") od początku fajki obejścia na wahacz do końcowego. Końcowy ma też około 50 mm czyli 2".
Jak Ci spaliny wychodzą z 50 mm i nagle mają wypełnić rurę 55 mm to raczej nie ma to sensu. Sztuka dla sztuki, nie robi się tak.
Nie będę niczego podważać bo na logikę oczywiste jest ze powinno byc to samo fi. Jedynie zastanawiam się czy wpłynie to ujemnie na pracę silnika. Nie szukam przyrostów mocy. Chcę naprawić wydech by przestał pierdzieć. Na wlocie i wylocie średnica jest ta sama.
A nie możesz tego AWG kupić na mniejszej średnicy jeśli to musi być AWG? Dużej różnicy nie będzie, no ale czystego sumienia nie miałbym, żeby coś takiego zamontować w takiej konfiguracji :P
Saiti gdzie masz tych swoich magików od robienia tłumików? Bo mi cos w Twin Loopie pękło w środku myślę czy by nie dało się go otworzyć pospawać co trzeba i może wełny dopchać troche:D
Ja u siebie zrobiłem teraz klasycznego lejka, ale do pełni szczęścia chyba będę musiał przerobić wyjście z kolektora wydechowego, bo wygląda to tak:
- kolektor ma na wyjściu 50mm. (po wew. jakieś 47)
- potem złączka elastyczna + AWG 55mm.
- następnie środkowy wraz z jego orurowaniem na 51mm.
- no i końcowy 45mm.
Mocno mnie zastanawia czy to wąskie wyjście z kolektora tutaj czegoś nie knoci.
Co o tym myślicie?
Saiti gdzie masz tych swoich magików od robienia tłumików? Bo mi cos w Twin Loopie pękło w środku myślę czy by nie dało się go otworzyć pospawać co trzeba i może wełny dopchać troche
Jak masz Twin Loopa OBX to tam siedzi taka kupa, że lepiej nie otwierać bo potem dobrze tej blachy nie pospawasz, bo strasznie cienka, chyba, że jakaś nieprzetapiającą spoina i na pulsie to delikatnie małym prądem pospawać. Ja nikogo na minę z tym tłumikiem nie wpuszczę :P W OBX w zwykłym tłumiku kiedyś widziałem (poza wydmuchanym wygłuszaczem) popękane oczka perforacji i tłumik już ogólnie był śmietnik.
A nie możesz tego AWG kupić na mniejszej średnicy jeśli to musi być AWG? Dużej różnicy nie będzie, no ale czystego sumienia nie miałbym, żeby coś takiego zamontować w takiej konfiguracji :P
Pewnie że mogę :) tylko dalej środkowy od awg do końcowego ma 60 mm. czy to coś poprawi / zmieni ?
Tu jest "łagodniejsze" przejście
Przerabiał ktoś z was kolektor wydechowy od b18c4? Dużo z tym zachodu? Chodzi mi dokładnie o jakieś zwężki w środku?
Panowie pytanie.
W moim d15z6 przpalil sie tlumik srodkowy w zwiazku z czym znalazlem na alledrogo pare tlumików kompletnych tzn z flanszami do tlumika koncowego i kolektora Jednakze mam pewne watpliwosci
1) czy srodkowy z d16y7 podejdzie do d15z6 ( oba maja katalizatory wbudowane w kolektor wiec srodkowy powinien byc teoretycznie tej samej dlugosci ) Czy to jest ori tlumik z d16y7 bo cos mi sie wydaje ze nie: ( wedlg mnie pucha tlumika jest za duza i srednica ukladu jest wieksza )
http://allegro.pl/show_item.php?item=3021341816
2) zalozmy ze chcialbym sobie zrobic kompletny 2 calowy srodkowy z kwasiaka na jednym tlumiku ( koncowy mam supersprint magnum dedykowany na srednicy 2 cali ) czy cos to da zostawiając seryjny kolektor wydechowy z d15z6?
Wiem ze 80 pln za uzywke to troche duzo ale obecny srodkowy wytrzymal 14 lat , tymczasem nowy pluciennik z moim 2 aucie 3 lata wiec zamienniki tego typu odpadają. Co oem to oem. spawac starego tez nie chce bo zapewne przepali sie w innym miejscu badz w miejscu spawu ( temat przerabialem spawajac tlumik koncowy )
Ad.1
Wątpię, żeby to był oryginalny. Ale napisz do nich niech poszukają jakiś oznaczeń. I jak by nie było nie wiadomo jaki jest jego stan w środku. Ja bym robił z kwasa i robię.
Ad.2
Da tyle, że będziesz miał nowy tłumik :) mocy raczej nie poczujesz.
Wydaje mi się, że konkretne efekty są po przebudowie całego wydechu.
pytanie do ludzi przerabiajacych ebay'owy kolektory wyedechowe pod d15. Poniewaz bez przerobek starsznie wisi chcialbym go skrocic w zwiazku czym mam 2 pytania: o ile skrocic 2 rurke ? ( odcinam przy flanszy, skracam 2 rurke i skrocona przyspawuje spowrotem do flanszy ) oraz ile cm od konca kolektora przyspawac dodatkowe mocowanie kolektora do nadwozia ( chcialbym aby ebayowy kolektor przymocowany byl w tym samy miescu co oem pod autem ) A moze ktos ma jakies dojscie do kolektorow ktore nie wisza tak w d15 oraz maja dodatkowe mocowania??
Wiesz jak się ścina drzewa? Nacinają je z jednej strony a potem drzewo samo leci w kierunku, gdzie nie ma podparcia (bo jest tam wycięte miejsce). Tak samo przy flanszy robisz takie wcięcie, by się dosłownie trzymał na włosku z drugiej strony (kątówka 115 mm się nie zmieści - od razu mówię) i doginasz. Wystarczy wcięcie o grubość tarczy. Można potraktować palnikiem.
szybkie pytanie czy seryjny wydech z MB4 podejdzie go EG? chodzi mi o część środkową - ta chyba jest taka sama? i końcową - ta jest na pewno inna. Czy dużo jest roboty z przerobieniem końcowego, tak żeby pasował do EG?
krzysiek civic
23-03-13, 23:14
Witam
Mam takie pytanie, szukam jakiegoś nowego tłumika. Mam obecnie taki ala mugen apexi n1 style. 3 lata byłem zadowolony ale obecnie juz strzela itd więc chciałem wymienić na jakis inny. Moze ktoś sie wypowiedziec na temat jakiegoś z tych, czy bardzo głosne są?
1.http://allegro.pl/mugen-tlumik-wm-sport-silencer-regulacja-opaska-i3112659230.html
2.http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen-basowy-wm-silencer-opaska-i3123234750.html
3.http://allegro.pl/tlumik-sportowy-rm-motors-rm8-apexi-mugen-i3100396229.html
Po co Ci taki szajs:confused:
Dołóż troszkę grosza i bierz porządny tłumik od forumowych sprzedawców ;-)
krzysiek civic
24-03-13, 08:16
a ile wyniesie zrobienie takiego tłumika przez forumowych specjalistów? Wzór jednak chciałbym żeby był taki jak w linkach
Tutaj coś dla fanów "apexi en jeden stajlów" i podobnych chińskich badziewi:
http://www.youtube.com/watch?v=Sipql81z6Uc
Moje Y8 bez końcowego, 3 bieg od 2k rpm do odcięcia.
Sam filmik to pikuś... w rzeczywistość łeb urywa na wysokości jajec xD
Michał102 też bym mógł taki filmik z mojego EG dać jak mi się urwał końcowy, łeb rozwalało, walił mały płomień przy przegazowaniu na postoju, a ludzie na przystanku się odwracali jak stojąc na czerwonym delikatnie przegazowałem do 3 tyś. Tragedia, ale chyba właśnie tego oczekują kupujący alamugenn1stajlawiadroedyszyn wyroby tłumikopodobne. ;)
Najlepiej jest podczas upalania na 2ce i szybkiej przepince na 3ke... strzał jak w WRC:p
Szybkie redukcje to samo, hehe.
jak już o ciekawych tłumikach a raczej pseudo tłumikach rozmawiamy ciekawe jak to bangla i za ile u Saitiego http://allegro.pl/tlumik-proex-honda-civic-iv-gen-crx-inox-i3127573616.html
krzysiek civic
24-03-13, 21:04
Jest ktoś w stanie wykonać taki tłumik ala mugen z wygladu? Zeby to nie był allegrowy szajs.
Panowie czy PIERŚCIEŃ USZCZELNIAJĄCY znajdujący się pomiędzy kolektorem wydechowym a tłumikiem środkowym mógł się na tyle wyrobić/uszkodzić/zardzewieć, że powoduje delikatne metaliczne stuki przy ruszaniu samochodem z miejsca? Dźwięk dobiega właśnie z okolic łącznia wydechów (ze sprężynami), które mam delikatne mówiąc skorodowane.
(najpierw myślałem, że stuki tkwią w poduszkach silnika, ale to dopada bo są jeszcze w dobrym stanie)
Raczej nie... Prędzej by spaliny uchodziły...
Sprawdź czy z tłumikiem jest wsio oki. Ja miałem metaliczne stuki w tłumiki w miejscu katalizatora jak juz się posypał...
Jest ktoś w stanie wykonać taki tłumik ala mugen z wygladu? Zeby to nie był allegrowy szajs.
nikt normalny się tego nie podejmie bo
1. musi być mała puszka czyli mała pojemność tłumika=głosno
2. nie jesteś w stanie za normalne siano tego zrobić bo pomimo tego że materiału mało to robota taka sama jak przy pełnowymiarowym - cena w okolicach 350 - 400zł
krzysiek civic
25-03-13, 09:39
czyli lipa... takiego nikt nie ogarnie
chcialem zrobic wydech bo oryginalny to normalnie słomka:), pytanie do was czy moja konfiguracja sie sprawdzi czy moze cos zmienic? Chce by było cicho a przy wkrecaniu gdzies powyzej 4tys moze zaczac buczeć( taki bassik jak wrc:)) konfiguracja: kolektor 4-2-1 z d16z6, siatka elastyczna, tlumik przelotowy (zamiast kata, myslałem nad AWG ale jak macie propozycje jakies to piszcie, wiem ze to niejest najwyzsza półka:)), srodkowy z rovera 420, koncowy i tu powstaje pytanie jaki? Całość na 2calach. Dolot to parówa z fujita (jak to ma jakies znaczenie). Prosze o pomoc
Zamiast kata AWG to zły pomysł. Właśnie mam taki sam problem jak kilka postów wyżej. Przy ruszaniu metaliczne uderzenie. Poduszki, tulejki, sworznie, pomysłów milion, a na kanale po różnych próbach wyszło, że właśnie najprawdopodobniej stamtąd są te stuki. Z resztą już tu pisałem kiedyś, że to syf, bo po stosunkowo niewielkim przebiegu zaczęły się dziwne dźwięki. Przeleć kilka stron wstecz, poczytaj, tu na prawdę wszystko jest napisane!
AWG to dnooo!
Nie polecam... Po 7-8mies użytkowania zaczęło cis brzęczeć jakby ktoś do tłumika śrubkę wrzucił... Wygłuszenie latało jak szmata nasiaknieta wodą...
Juz lepiej dopłacić kilka dyszek więcej i mieć spokój
Stuki czy brzęczenie?
Brzęczenie to raz. ;) A dwa stuki. Po prostu jedno metaliczne stuknięcie przy ruszeniu. Ewidentnie z tego AWG to się wydobywa, koleś ruszał samochodem a ja byłem z drugim mechanikiem w kanale. Szkoda pisać o tym w ogóle tu kolejne strony. Jak ogarnę inne rzeczy w aucie to jadę do dj hammera i robię wydech jak trzeba.
no a co zamiast kata? na cat converter nie mam zbytnio kasy:(
gumis1990 jak chcesz zeby bylo dobrze to 4-2-1 ebayowy + tlumiki od forumowych sprzedawcow - taka opcja ma jedna wade a mianowicie $$ licz ok 1100 pln za calosc no chyba ze sam sobie wszystko pospawasz
Chcesz taniej a tez dobrze to kolektor od d16y8 + tlumik w obudowie kata od forumowych sprzedawcow+ reszta od vti/integry type r itp . niestety w naszych ekono srednica rur wydechowych jest jak palec. Ja ostatnio zmienialem srodkowy zdecydowalem sie na polskiego Asmeta dedykowanego i jest on na srednicy fi 45 takze nie tak zle
tylko kolektor z d16z6 mam i srodek tej juz mam od rovera 420. Potrzebuje pseudo kata, złaczke elastyczna, no i koncowy. Jaki koncowy, jaka srednica (bo słyszałem cos o budowie wydechu w tzw. stozek)?
(bo słyszałem cos o budowie wydechu w tzw. stozek
wielu mówiło, nikt nie praktykował :) Zrób na średnicy 45/50 mm tłumik końcowy - mniejsza nawet korzystniejsza. Chyba, że idziesz w bezprecedensowy stritrejsing i function over comfort, to możesz dać i więcej nawet - najoptymalniej 45 mm ;) W miejsce kata albo tłumik w obudowie kata, albo pojemny tłumik środkowy.
saiti a jaka firme polecasz na tłumik koncowy, tłumik w obudowie kata to jakiej firmy? bo na aledrogo to same awg. A w twojej ofercie jest cos do 6gen 5d?
To pytanko prawdopodobnie nie na miejscu niestety.
To pytanko prawdopodobnie nie na miejscu niestety.
oj tam oj tam
jeśli się wykaże inteligencją to w końcu kliknie w twój baner
oj tam nawet nie zauwazyłem:D ale juz bład naprawiłem Saiti odezwe sie do ciebie na pw tylko za dziesiatego bo w tym miesiacu sie wypstrykałem:D
Wymiana końcowego tłumika z Oem Look 2.25 na Apexi N1 z silencerem może coś pogorszyć osiągi ?
Wymiana końcowego tłumika z Oem Look 2.75 na Apexi N1 z silencerem może coś pogorszyć osiągi ?
czekaj odpalę szklaną kulę i zaparzę herbatę żeby mieć fusy żeby wiedzieć jakie masz auto, jakie modyfikacje, itp. Poza tym jaki oem look, apexi orginał czy to z coś z allegro ?
Wydech 2,25 na 2x OEM LOOK (PROEX)
D16Z6, ostry wałek, kolektor baran + eaton m62
Chodzi mi o końcowy Apexi oryginał
skolopendra
03-04-13, 16:53
może coś pogorszyć osiągi ?
nie
Chodzi mi o końcowy Apexi oryginał
Gdzie kupiłeś?
Gdzie kupiłeś?
Nie kupiłem tylko pytam wstępnie :)
Może inaczej...dlaczego akurat apexi:confused:
Wydech 2,25 na 2x OEM LOOK (PROEX)
D16Z6, ostry wałek, kolektor baran + eaton m62
Chodzi mi o końcowy Apexi oryginał
nie powinno pogorszyć wg "dupciohamowni" na rolkach może być widać
a skąd wytrzasnąłeś oryginał?
http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen-silencer-apexi-n1-np-civic-i3125021138.html taki?
Głównie chodziło mi o ten w linku ale raczej to nie jest oryginał :)
http://www.sctuning.nazwa.pl/sctuning/podstrony/oferta/tlumiki/apexin1burnhighq.html
A dlaczego taki ? Po prostu wrzuciłbym coś co fajnie wygląda a nie pogorszy osiągów :)
Oczywiście, że nie jest to oryginał, ma nawet napisane Apexi Style. Pierdziawka, składa się z komponentów jak normalny tłumik, tylko w "pomijalnej" jakości. to nie jest tłumik, tylko "takie coś, co niektórzy nazywają nie wiedzieć czemu tłumikiem" :)
"BEZ BÓLU GŁOWY" hehehe... no raczej. Urwana głowa już chyba nie boli:p
Pokażcie coś stylowego i dobrego :)
http://www.autocityimports.com//images/products/exhaust/Apexi-Exhaust-WS2-Cat.jpg apexi ori o którym pisałeś :)
http://www.autocityimports.com//images/products/exhaust/Apexi-Exhaust-WS2-Cat.jpg apexi ori o którym pisałeś :)
o dojeb...y
pytanie tylko jak wielki worek trzeba mieć. Nie wiem czy inni forumowicze zwrócili uwagę ale ranty na tym co pokazał Saiti są zawijane tak samo jak w .......
civicD14A4
06-04-13, 14:06
Witam chciałbym aby moja Hania troszkę mruczała :) niż jak to w standardzie pierdziała :P
A więc myślałem o założeniu kolektora 4-2-1 -> coś takiego http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-honda-civic-crx-d-seria-4-2-1-i3139918244.html
+ dołożyć taki tłumik http://allegro.pl/tlumik-wm-sport-mugen-basowy-silencer-100mm-opaska-i3138300437.html
A środkowy tłumik zostawić w oryginale?
Czy najlepiej kupić taki komplecik -> http://allegro.pl/uklad-wydechowy-catback-honda-civic-3d-1996-00-i3091284897.html
Co o tym myślicie? Nigdy nie robiłem takich modyfikacji więc jestem laikiem.
Z góry dziękuje za odpowiedzi ;).
Kolektor OK, tłumik kibel.
Chcesz, by hanka fajnie, a zarazem cicho brzmiała, to ja polecam takie cuś:
http://www.youtube.com/watch?v=yCOEuMcwXnc
http://www.youtube.com/watch?v=ThgMleodt0M
jak dla mnie bajka:)
civicD14A4
06-04-13, 14:18
Kolektor OK, tłumik kibel.
Chcesz, by hanka fajnie, a zarazem cicho brzmiała, to ja polecam takie cuś:
http://www.youtube.com/watch?v=yCOEuMcwXnc
http://www.youtube.com/watch?v=ThgMleodt0M
jak dla mnie bajka:)
Michał , A powiedz mi jak to skompletować ; Założyć kolektor 4-2-1 , tłumik środkowy zostawić oryginalny, tłumik ten końcowy zamieścić ? np taki http://www.youtube.com/watch?v=yCOEuMcwXnc ?? czy zmieniać katalizator i coś tam jeszcze co trzeba?
W miejsce katalizatora możesz dać jakiś niewielki tłumik przelotowy. Ja tam mam AWG kształtem przypominający katalizator, ale jest on tam głównie po to, by koleś na przeglądzie się od razu nie przyczepił. Jeśli orurowanie masz o średnicy zew. 45mm, to wystarczy, że wytniesz sam tłumik środkowy i w jego miejsce wspawasz np. tego Proexa. Z końcowym to samo. W większe średnice rur się nie pchaj, bo to tylko zaszkodzi tak małemu silniczkowi:)
Aha... jeszcze co do kolektora - w D14 chyba lepiej spisze się OEM kolektor 4-2-1 z D16Z6. Chinol jest bardziej przystosowany pod D16 ;-)
Żeby mieć wszystko to należy kupić:
# Kolektor wydechowy o którym wspominasz
# Dwa tłumiki - środkowy i końcowy
# Dodatkowo można zamiennik katalizatora zaraz za tłumikiem kupić
# 5 kolanek i 2 metry rury oraz jakiś metr pręta na haki
Teraz masz już wszystko i jedziesz z tym do spawacza, on Ci robi cyc glanc i masz aftermarketowy układ wydechowy w pełni kompletny.
ta propozycja wydechu z allegro to troche porażka
po zewnetrznej 60,3mm czyli średnica dla jakiejś mocno dłubniętej d16-serie lub b18
jeśli masz tak jak w opisie d14 to średnica 50mm jest ok
d14 to średnica 50mm jest ok
50mm., to już jest za dużo do seryjnego D14;)
Ja mam teraz 50mm w D16... wcześniej miałem w tym silniku OEM wydech po D14 i jak tak dłużej pojeździłem, to jednak odczuwam lekkie pogorszenie się dolnej partii obrotów. Fakt - u góry czuć poprawę, ale dół jest jednak odrobinę słabszy.
W D14 musi to być odczuwalne jeszcze bardziej.
civicD14A4
06-04-13, 15:27
Michał,A możesz mi podesłać link z allegro tego Kolektora D16Z6 ? Bo widzę tylko używki , a nie nowe...
Nowy to OEM Honda - kilkanaście stów kosztuje. Używki się kupuje :) Możesz szukać też z D16Y8, D16Y2, D16W4
civicD14A4
06-04-13, 16:20
Mam np tutaj taki kolektor -> http://allegro.pl/honda-civic-1999r-1-6b-d16w4-kolektor-ssacy-i3117082789.html a nie lepszy 4-2-1 ? jakie są różnice między 4-2-1 a d16w4 ?? Moim zdaniem ładniej by wyglądał kolektor pod maską 4-2-1 , No ale nie na wyglądzie się jeździ :).
Tyle, że w linku z allegro dałeś kolektor ssący a 4-2-1 o którym piszesz to wydechowy
civicD14A4
06-04-13, 16:33
Tyle, że w linku z allegro dałeś kolektor ssący a 4-2-1 o którym piszesz to wydechowy
Aha, no tak jak mówiłem jestem laikiem .. Czyli Kolektor Ssący 4-2-1 z allegro + dołożyć kolektor wydechowy D16w4 ?
Bardzo bym prosił o pomoc w skompletowaniu tego , bo chce to zacząć robić może w przyszłym tygodniu już.
Ciebie interesuje kolektor WYDECHOWY 4-2-1.
Zarówno chinol (ten ładny) jak i OEM D16Z6/y2/y8/w4 to są kolektory 4-2-1:)
civicD14A4
06-04-13, 17:19
Dobra,Michał a jaka jest różnica między tym 4-2-1(ten ładny) a ten d16z6?
P.S mało z tych waszych skrótów rozumiem :)
Ten ładny ma większą pojemność i robi robotę w silnikach D16 VTEC.
Do D14 wystarczy ten OEM z D16 (wiem, zamotane to dla laika:p).
Krótko mówiąc, żeby Twoje auto jeździło lepiej, to potrzebujesz:
- kolektor wydechowy z D16Z6 lub pochodnych
- rury wydechu max 45mm po zewnętrznej
- środkowy tłumik przelotowy POWIĘKSZONY firmy Proex
- końcowy tłumik przelotowy firmy Proex
Tłumiki możesz sobie zastąpić czymś innym podobnej klasy. Na forum znajdziesz kilku gości, którzy handlują takim towarem. Szukaj w dziale giełda.
Opcjonalnie możesz zastąpić kata jakimś tłumikiem, a jak nie, to zwykłą rurką. Podobno jak środkowy jest dobry, to na rurce rezonansu nie będzie:)
A co do kolektora SSĄCEGO - jego też wypada w Twoim silniku wymienić:)
Tutaj dla odmiany szukasz kolektora z silnika D15B7:)
Polecam lekturę forum. Znajdziesz tu bardzo wiele cennych informacji i wkrótce wszystko stanie się dla Ciebie jasne i przejrzyste:)
Pozdro.
civicD14A4
06-04-13, 19:04
Michał;A ten kolektor ssący może być z V gen?
i to ma być taki -> http://allegro.pl/kolektor-ssacy-d15b7-honda-civic-v-i3141882971.html
Czy taki kompletny -> http://allegro.pl/kolektor-ssacy-d15b7-1-5-honda-civic-v-92-95-coupe-i3137322421.html
Co do wydechu...nie wiem, czy wiecie ale Bosal ma w swoim katalogu środkowy tłumik wraz z rurami dedykowany do EJ9 1.4-1.6, jest o tyle fajny, że od strony kata ma średnicę 50mm, a za środkowym zwęża się do 45mm. Mam taki i sobie chwalę :)
Michał;A ten kolektor ssący może być z V gen?
i to ma być taki -> http://allegro.pl/kolektor-ssacy-d15b7-honda-civic-v-i3141882971.html
Czy taki kompletny -> http://allegro.pl/kolektor-ssacy-d15b7-1-5-honda-civic-v-92-95-coupe-i3137322421.html
Może, a nawet musi, bo silnik D15B7 występował tylko w V-genie.
A co do tego czy musi być kompletny, to się w 100% nie orientuję, bo się w tym osobiście nie grzebałem. Poszukaj odpowiednich tematów, a pewnie znajdziesz na to odpowiedzi:)
że od strony kata ma średnicę 50mm, a za katem zwęża się do 45mm.
Że co:confused:
Zwęża się chyba za puszką tłumika, a nie za katem.
Oczywiście zwęża się za środkiem, już poprawiłem
civicD14A4
07-04-13, 13:30
-Kolektor wydechowy -> http://allegro.pl/honda-civic-d16w4-kolektor-wydechowy-i3152281303.html
-Kolektor Ssący -> http://allegro.pl/kolektor-ssacy-d15b7-1-5-honda-civic-v-92-95-coupe-i3137322421.html
-Środkowy Tłumik -> http://allegro.pl/tlumik-proex-srodkowy-przelotowy-wyciszajacy-i3103444406.html (jaką wybrać średnice wlotu?)
-Końcowy tłumik -> http://allegro.pl/tlumik-apexi-n1-style-2-25-cala-z-silencerem-i3138954348.html (kurde nie wiem czy ten dobry jest?) Ciężko mi znaleźć ten odpowiedni do 45-50mm tak ??
I tyle mi potrzeba?? i W miejsce katalizatora zwykłą rurkę dać?
- wydechowy odpada bo nie ma tam dwururki
- ssący wygląda OK
- tłumik środkowy - ja bym brał z kwasiaka... ten co podlinkowałeś jest ze stali aluminiowanej;-)
- końcowy z linka nie nadaje się nawet do powieszenia na ścianę
W sprawie tłumików Proex'a wal na PW do forumowicza Saiti. Gość doradzi Ci co i jak.
civicD14A4
07-04-13, 16:44
- wydechowy odpada bo nie ma tam dwururki
- ssący wygląda OK
- tłumik środkowy - ja bym brał z kwasiaka... ten co podlinkowałeś jest ze stali aluminiowanej;-)
- końcowy z linka nie nadaje się nawet do powieszenia na ścianę
W sprawie tłumików Proex'a wal na PW do forumowicza Saiti. Gość doradzi Ci co i jak.
Najbardziej mnie to wkurza że mało jeszcze z tego wszystkiego coś rozumiem...
Michał mogę poprosić cię o przykładowe linki z allegro co wybrać? O to bym cię prosił i już nie marudzę,Oczywiście bardzo dziękuje tutaj wszystkim za tak szybkie odpowiedzi w moim temacie.
Najbardziej mnie to wkurza że mało jeszcze z tego wszystkiego coś rozumiem...
Michał mogę poprosić cię o przykładowe linki z allegro co wybrać? O to bym cię prosił i już nie marudzę,Oczywiście bardzo dziękuje tutaj wszystkim za tak szybkie odpowiedzi w moim temacie.
ja ci wyjaśnię tłumiki wg Michała
- masz brać to http://allegro.pl/proex-srodkowy-przelot-wyciszajacy-inox-nierdzewka-i3151712075.html
- masz brać to http://allegro.pl/tlumik-proex-koncowy-z-stali-nierdzewnej-custom-i3103074087.html
albo zgłosić się do Saitiego
Najbardziej mnie to wkurza że mało jeszcze z tego wszystkiego coś rozumiem...
Michał mogę poprosić cię o przykładowe linki z allegro co wybrać? O to bym cię prosił i już nie marudzę,Oczywiście bardzo dziękuje tutaj wszystkim za tak szybkie odpowiedzi w moim temacie.
Jeżeli chodzi o kolektor wydechowy to oznaczenie 4-2-1 oznacza jak on wygląda. 4Rury z bloku wchodzą w 2rury, które później wchodzą w 1 ;) NP
http://img4.imageshack.us/img4/6285/kolektorb18.jpg Zdjęcie pożyczone od kolegi remi_k
Co do tłumików to tak jak nazwa wskazuje środkowy jest na środku wydechu końcowy na końcu :) Tylko ze w civicu jest ten problem że środkowy musi być dosyć wąski
Możecie mi doradzić jaki koncowy wybrać do B18c4 z układem 2,5" i przelotowym srodkowym zamiast katalizatora, poniewaz mam twin loopa i jest zdecydowanie za głosno. Zalezy mi na komforcie na codzien, ale fajny pomruk przy wyzszych obrotach jak najbardziej :D
mam 3 do wyboru od M-techa
Tłumik OEM LOOK Komorowy
Tłumik OEM LOOK Powiększony
Tłumik OEM LOOK Powiększony Komorowy
Możecie mi doradzić jaki koncowy wybrać do B18c4 z układem 2,5" i przelotowym srodkowym zamiast katalizatora, poniewaz mam twin loopa i jest zdecydowanie za głosno. Zalezy mi na komforcie na codzien, ale fajny pomruk przy wyzszych obrotach jak najbardziej :D
mam 3 do wyboru od M-techa
Tłumik OEM LOOK Komorowy
Tłumik OEM LOOK Powiększony
Tłumik OEM LOOK Powiększony Komorowy
ciężko powiedzieć jak działa ten środkowy tzn jakie materiały i jak długi jest - napisz więcej szczegółów bo nie chcę na noc pić kawy sypanej
ciężko powiedzieć jak działa ten środkowy tzn jakie materiały i jak długi jest - napisz więcej szczegółów bo nie chcę na noc pić kawy sypanej
Moj srodkowy to RM Motors RM01
Długość całkowita - 350 mm
Puszka tłumika - 110*250 mm
tylko jaki koncowy do tego dobrac zeby dobrze to grało :) ?
Starstruck
09-04-13, 21:44
Mam u siebie końcowy komorowy M-TECH 2" wlot i końcówka 2,25". Cały układ mam na rurach 2,16" po wewnętrznej + 2x tłumik AWG 55 cm długości i jest seryjna cisza "spotęgowana" większą średnicą rur :). To tyle, jeśli chodzi o komorowy. Na Twoim miejscu wziąłbym pod uwagę powiększony przelot.
Moj srodkowy to RM Motors RM01
Długość całkowita - 350 mm
Puszka tłumika - 110*250 mm
tylko jaki koncowy do tego dobrac zeby dobrze to grało :) ?
małe to trochę. Weź albo powiększony przelot podwójnie dogłuszony, albo komorowy z obniżoną ilością wygłusznia
Weź albo powiększony przelot podwójnie dogłuszony, albo komorowy z obniżoną ilością wygłusznia
Rozumie ze komorowy bedzie bardziej komfortowy?
skolopendra
10-04-13, 11:28
Rozumie ze komorowy bedzie bardziej komfortowy?
tak
prestoneg3
18-04-13, 21:28
problem z rezonującym wydechem .
obecnie posiadam ej6 d16y7 . wywaliłem kolektor z katalizatorem i dałem 4-2-1 wymieniłem środkowy (asmet) końcowy mam przelotowy MG.
oczywiście wszystkie nowe uszczelki na łączeniach.
sama głośność może nie jest wielkim problemem ale w okolicach 3000rpm dobiega rezonujące brzęczenie i jest to strasznie upierdliwe.
i tu moje pytanie .czy montaż strumienicy zniweluje ten efekt ? i może troszkę wyciszy cały układ ?
skolopendra
19-04-13, 00:47
czy montaż strumienicy zniweluje ten efekt ? i może troszkę wyciszy cały układ ?
obawiam się ze pogorszy wszystko
prestoneg3
19-04-13, 09:13
a co w takim razie pomoże ? prosze o konkrety a nie "obawy"
a co w takim razie pomoże ?
Wymiana środkowego i końcowego tłumika na porządne:)
wstaw tlumik w obudowie kata i nie bedzie tego takiego metalicznego dzwieku
problem z rezonującym wydechem .
obecnie posiadam ej6 d16y7 . wywaliłem kolektor z katalizatorem i dałem 4-2-1 wymieniłem środkowy (asmet) końcowy mam przelotowy MG.
oczywiście wszystkie nowe uszczelki na łączeniach.
sama głośność może nie jest wielkim problemem ale w okolicach 3000rpm dobiega rezonujące brzęczenie i jest to strasznie upierdliwe.
i tu moje pytanie .czy montaż strumienicy zniweluje ten efekt ? i może troszkę wyciszy cały układ ?
powiększony przelot środkowy i po temacie tylko nie kupuj AWG bo nic nie da
Generalnie strumienica powinna zniwelować rezonans, ale polecą ci osiągi auta w dół więc jest to bezsensowne.
drvtec - ja u siebie miałem rezonans wstawiłem AWG i nie mam rezonansu więc co jestem wyjątkiem bo u mnie coś dało? Na końcu mam mtech poprzeczny.
prestoneg3
19-04-13, 16:18
wstawiłem zaraz za flanszą środkowego płaską puszkę (25cm) komorową i po problemie :) nie ma już żadnych metalicznych dźwięków tylko przyjemne basowe mruczenie :) no może ciut za głośne w okolicach 3500rpm ale potem już cichutko.
Siema!
Myślicie że taki środek http://www.supersprint.com/en/prod-c-7095-5936-7866-centre_exhaust_C3B8_50.aspx do D15 ecovtec będzie dobry?. Chodzi o średnice żeby była optymalna. Do tej pory jest zrobiony ebay 4-2-1, tlumik w obudowie kata i końcowy proex.
Wszyscy zazwyczaj mówią że 2" ale wydaje mi się, że to ciut za dużo do tego silniczka i takie coś to będzie dobry kompromis :)
Z tymi średnicami, to och*jeć można... jedni piszą, że 50mm. po zewnętrznej styknie, inni, że trzeba ładować 55mm.
Ja myślę, że do D15 50ka będzie wystarczająca.
Ja mam natomiast dylemat, czy przed wymianą tłumików nie wymienić też rur u siebie. Teraz mam 50mm.
Co radzicie? Pchać się w 55mm. po całości (od kolektora aż po końcowy)?
Pany... doradźcie co z ta średnicą do D16Y8. W przyszłym tygodniu będę chciał zamawiać tłumiki i muszę się na 100% zdecydować co brać.
55mm. da mi wyraźny przyrost względem 50mm?
Starstruck
27-04-13, 14:00
Wyraźny nie sądzę. Mam u siebie w Y7 55 mm po wewnętrznej i na pełnym przelocie do 2.000 rpm było słabo, dopiero komorowy ładnie doprężył.
skolopendra
27-04-13, 14:58
da mi wyraźny przyrost względem 50mm?
może być wręcz przeciwnie
może być wręcz przeciwnie
No i tego się właśnie obawiam. Teraz nie wiem kogo słuchać - ilu użytkowników tyle opinii :/
Zostaw te 50mm i nie kombinuj
Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2
Zostaw te 50mm i nie kombinuj
koniec tematu :)
Panowie co może być przyczyną brzęczenia wydechu podczas schodzenia z wyższej partii obrotów ? katalizator jest w środku rozsypany ?
Panowie co może być przyczyną brzęczenia wydechu podczas schodzenia z wyższej partii obrotów ? katalizator jest w środku rozsypany ?
Raczej tłumik środkowy.
Brzęczeć też może blaszana obudowa katalizatora, ta blacha nad nim lub blacha osłaniająca podłogę nad tłumikiem środkowym. Trzeba wejść do kanału i poszarpać tu i ówdzie i wszystko będzie jasne:)
Blachy już od dawna nie ma :) a jeszcze jedno pytanie czy katalizator mozna jakoś wypatroszyć ? żeby zostala tylko obudowa po nim a środek out
skolopendra
03-05-13, 17:27
czy katalizator mozna jakoś wypatroszyć ?
tak
Maximus1919
03-05-13, 21:29
Hejka, mam taki mały problem gdyż nie dawno stałem się posiadaczem *****istego jaja z b16a i wydechem z Buddy Club-a 2,5". Dzwiek *****isty ale baaaardzo głośny niestety... ;/ Chciałbym zmienić w nim końcowy na jakiś przelot z tym że pytanie na jaki?? Zależy mi na tym żeby układ wydechowy wyciszyć na maxa (wiadomo że do serii nie wrócę ale żeby się jak najbardziej do niej możliwie zbliżyć). Na forum są trzy osoby co się zajmują cichymi przelotami (tj. Mtech, PROEX i DjHammer) Jeśli mieliście kiedyś możliwość porównać takie tłumiki lub macie jakieś swoje spostrzerzenia to bym bardzo prosił o opinie.
Ps. Ten wydech jest z kwasówy i ma mega duży tłumik środkowy (czyli myślę że ,,coś'' tam już wytłumia :) )
Na forum są trzy osoby co się zajmują cichymi przelotami (tj. Mtech, PROEX i DjHammer) Jeśli mieliście kiedyś możliwość porównać takie tłumiki lub macie jakieś swoje spostrzerzenia to bym bardzo prosił o opinie.
Obawiam się, że nie będzie to czystą zagrywką, jeśli zaraz ktoś zacznie coś wychwalać i poniżać :) Takie metody niestety nie przechodzą :( ;)
a jeszcze jedno pytanie czy katalizator mozna jakoś wypatroszyć ?
W kwestii mechanicznej jest to możliwe :) Rozumiem, że samochód teściowej? :>
Rozumiem, że samochód teściowej? :>
Niee.. Mój :P ale niby czemu teściowej ?:D
Niee.. Mój :P ale niby czemu teściowej ?:D
bo jak wybijesz kata i zostawisz pustą skorupę to będzie dzwonić jak na pogrzebie
pany co będzie lepsze na końcu do d-seri
4-2-1, środek m-tech, 2", na końcu powiększony oem look/komorowy oem look?
może głupie pytanie, bo jedno przelot, a drugie komorówka, ale czy czasem komorowy nie dopręży lepiej całego układu? no i z głośnością czy nie będzie dosyć podobnie? bo przelot będzie powiększony, a komorowy standard 35cm długości
z góry dzięki za odpowiedźhttp://www.hondziarze.pl/images/smilies/nerd.gif
bo jak wybijesz kata i zostawisz pustą skorupę to będzie dzwonić jak na pogrzebie
Dzięki za info
To teraz ja :D
Wymieniłem tłumik koncowy typu twin loop na M-tech'a (powiekszony komorowy) i dalej powyzej 3500 obr słychac ten głosny, metaliczny dzwiek. Układ zrobiony jest z kwasiaka 2,5", a zamiast katalizatora wstawiony mam 35cm tłumik przelotowy RM Motors RM01. Myslicie ze dołozenie drugiego tłumika srodkowego spowoduje pozbycie sie tego rezonansu?
mysle ze tak tylko nie kupuj drugiego motorsa
Czy ktoś z forum posiada u siebie wydech robiony w EMPIRE? Chodzi mi dokładnie o wydech ze stali ocynkowanej (swoją drogą pierwszy raz widzę wydech z ocynku zamiast stali aluminiowanej). Jak z głośnością, jakością tłumików oraz spawów?
Witam
Trzeba Honde wyciszyć :) Aktualnie mam : tłumik w obudowie kata, środek seria, koniec ulter komorowy
1sza opcja - zamiast tego tłumika w obudowie kata wrzucić jakiś dłuższy np 550mm , reszte zostawiamy
2ga opcja - zamiast tłumika w obudowie i środkowego wrzucić jeden długi np 880mm
Chyba że macie jakieś inne pomysły ?? A może pierwszy i środek wymienić na dłuższe??
Pozdrawiam
Ja mam 90cm AWG w środkowy wspawany i jest dla mnie cichutko :] Dorwę jakiś sprzęt to nagram filmiki -.-
Witam
Trzeba Honde wyciszyć :) Aktualnie mam : tłumik w obudowie kata, środek seria, koniec ulter komorowy
1sza opcja - zamiast tego tłumika w obudowie kata wrzucić jakiś dłuższy np 550mm , reszte zostawiamy
2ga opcja - zamiast tłumika w obudowie i środkowego wrzucić jeden długi np 880mm
Chyba że macie jakieś inne pomysły ?? A może pierwszy i środek wymienić na dłuższe??
Pozdrawiam
cały wydech zrób jednym wielkim tłumikiem
wyślij do kogoś ten wydech końcowy, niech zostawi końcówkę i zrobi normalna puchę i po temacie
Ten ulter 400zeta kosztował i troche szkoda ciąć :)
Tapatalk
Ten ulter 400zeta kosztował i troche szkoda ciąć :)
Tapatalk
to weź go sprzedaj, kup same końcówki wyślij do jednego z forumowych producentów i zrób tłumik a nie głośnik
Ja mam 90cm AWG w środkowy wspawany i jest dla mnie cichutko :] Dorwę jakiś sprzęt to nagram filmiki -.-
To samo miałem, każdy przelot na końcu brzmiał godnie przy takiej rurze na środkowym, dziś jeszcze raz bym go założył jakbym miał robić układ od podstaw.
krzysiek civic
12-05-13, 02:19
witam
Kto jest w stanie wykonac porzadny tłumik koncowy? Bo pisze do Saiti z Proex ale nie odpisuje albo juz sie tym nie zajmuje albo nie dochodza wiadomosci wiec jesli to czyta prosze o odpowiedz na PW. Chyba ze ktos jesczze sie zajmuje, potrzebuje na gwałt bo moj sie posypal i auto uziemione jest niestety;/
Zadzwoń do proexa bezpośrednio lub napisz do DjHammer
Mam nadzieję, że nie będę dublował pytania, bo starałem się przeglądnąć temat.
Pacjent: Civic EJ8 z seryjnym D16Y8, dolot EK4 + wkładka K&N;
Wydech: kolektor 4-2-1 ebay -> nierdzewka 60mm -> tłumik przelotowy rozprężny w miejscu kata -> 60mm -> końcowy przelotowy z końcówką 63mm.
Dźwięk był ładny, bez brzęczenia, leciutko basujący poniżej 4k, ogólnie nie bardzo głośny ale też nie cichy. Chciałem jednak trochę wyciszyć i końcowy został przebudowany na komorowy ... i tu pojawił się problem. Całość z zewnątrz zrobiła się tylko minimalnie cichsza a dźwięk się obniżył, w środku zrobiło się może nie głośniej ale bardziej męcząco przez bas w prawie całym zakresie obrotów, dodatkowo powyżej 4k pojawiło się brzęczenie, którego wcześniej nie było. Układ jest szczelny, brzęczenie nie wynika z obijania się wydechu o coś.
Pytania: Co mogło zostać źle zrobione? Czy środkowy może być za wcześnie i przesunięcie max do tyłu zmniejszy bas i głośność? Czy środkowy lepiej żeby był bez komory rozprężnej? Jakiś pomysł jak niewielkim kosztem można poprawić układ który już za dużo kosztował?
Dodam, że znajomy ma w B16A podobny wydech (nierdzewka 63mm robiony w tym samym zakładzie), tylko z końcowym przelotowym i jest tam ciszej i zdecydowanie mniej basowo nawet na pierwszej krzywce.
Chłopaki mam pytanko, co sądzicie o tłumikach TurboWorks ? Pytam gdyż przymierzam się do kupna tłumika al'a apexi n1, i tu zastanawiam się czy brać pospolitego WM sporta al'a apexi n1 czy może kupić tego TW al'a apexi, co byście polecali ;) ? Dodam że aktualnie jako biedny student nie mam kasy aby kupić porządnego ulterka czy nawet blackflame'a więc niestety w gre wchodzi niższa półka do 200zł :(
Turbo Works to zwykły chinol w dodatku bedzie strasznie darl lape jak kazdy ala apexi. W koncu Ci sie znudzi / lub nie bedziesz mógł wytrzmac w trasie oraz w normalnym uzytkowaniu i kupisz przelot od forumowych sprzedawców z powiekszoną puchą - który nie meczy. Prawie kazdy uzytkownik tuningowanej hondy burzliwie przechodzil przez zachwyt tłumikami ale apexi i prawie zawsze konczy sie tak samo tzn. kupnem cichego przelotu / komorowego lub tlumika od vti z dospawana ladna koncówką. Takze zastanów się czy stać Cie na kupno 2 tłumików zamiast jednego porzadnego.
Ktoś ma u siebie Twinloopa od MTecha lub DJHammera? Jest sporo ciszej niż standardowy końcowy?
Do wyboru mam :
OBX od Jarusneta - 549zł
DJHammer - 500zł
M-Tech - 530zł
Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2
ja mam ale zwykly od dj hamer i jestem MEEEGA zadowolony
Turbo Works to zwykły chinol w dodatku bedzie strasznie darl lape jak kazdy ala apexi. W koncu Ci sie znudzi / lub nie bedziesz mógł wytrzmac w trasie oraz w normalnym uzytkowaniu i kupisz przelot od forumowych sprzedawców z powiekszoną puchą - który nie meczy. Prawie kazdy uzytkownik tuningowanej hondy burzliwie przechodzil przez zachwyt tłumikami ale apexi i prawie zawsze konczy sie tak samo tzn. kupnem cichego przelotu / komorowego lub tlumika od vti z dospawana ladna koncówką. Takze zastanów się czy stać Cie na kupno 2 tłumików zamiast jednego porzadnego.
Zrzućmy mu się na piwko :)
No juz kilka ich slyszalem, sa mniej basowe niz moj proex. Zastanawia mnie czy twinloop bedzie znacznie cichszy i czy warto doplacac te 200zl
Wysyłane z mojego Sony Tablet S za pomocą Tapatalk 2
twin jest przereklamowany
Czy ktoś zmieniał wydechowy 4-2-1 z Z6 na Chinola ? ....wygooglałem śmiałą opinie z tego forum że jest sporo lepiej. Ktoś to może potwierdzić ?
skolopendra
28-05-13, 06:57
sporo lepiej
to przesada,jednak lepiej jest...
Chyba sobie odpuszczę jednak
Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2
Chyba sobie odpuszczę jednak
a ja bym nie odpuszczał :) Raz - lepiej wygląda, dwa - lepiej działa, trzy - może to subiektywne, ale lepiej brzmi :)
Mariusz, nie dbasz kompletnie o mój budżet :P
Przy modach na auto ciężko zadbać o swój, a co dopiero o czyjś :D I odradzam kupno używek, chyba, że ktoś Ci sprzeda za max 150 zł, bo dokupujesz uszczelki itp. Szukaj - fajny mod!
Zamówiłem nówkę u Jarusneta, na Z6 już jest chętny więc będzie szybki dil
marcinkovsky
28-05-13, 12:14
Turbo Works to zwykły chinol w dodatku bedzie strasznie darl lape jak kazdy ala apexi. W koncu Ci sie znudzi / lub nie bedziesz mógł wytrzmac w trasie oraz w normalnym uzytkowaniu i kupisz przelot od forumowych sprzedawców z powiekszoną puchą - który nie meczy. Prawie kazdy uzytkownik tuningowanej hondy burzliwie przechodzil przez zachwyt tłumikami ale apexi i prawie zawsze konczy sie tak samo tzn. kupnem cichego przelotu / komorowego lub tlumika od vti z dospawana ladna koncówką. Takze zastanów się czy stać Cie na kupno 2 tłumików zamiast jednego porzadnego.
x2
Tez przechodzilem przez ala apexi ;) i jest dokladnie tak jak mowisz ;D
Pawelekcc1992
31-05-13, 21:28
Witam, mam pytanie odnosnie ukl. wydechowego czy podejdzie z civica 6gena htb do 5gen htb od kolektora do koncowego? czy trzeba bedzie sztukowac?
Co sadzicie na temat repliki tody od usera Noud ?
Pany jest gdzieś opcja kupienie tej rury (najlepiej z flaszą) która przechodzi nad wahaczem i łączy się z końcowym?
Nie spotkalem sie z taka nowa rura nigdy, ja spawam z kolanek ewentualnie ucinam kawalki rury pod odpowiednim kontem tak aby po zespawaniu tworzyly kolanko.
Aha myślałem że może można dorwać gdzieś gotowca :) W takim razie będzie spawane :)
Może mi ktoś podpowiedzieć jaką uszczelkę kolektora wydechowego kupić?? mam Civic 5D silnik D15Z8 i chce włożyć kolektor od D16Z6 tylko jaka uszczelkę kupić i czy konieczne jest coś zamiast katalizatora??
Może mi ktoś podpowiedzieć jaką uszczelkę kolektora wydechowego kupić?? mam Civic 5D silnik D15Z8 i chce włożyć kolektor od D16Z6 tylko jaka uszczelkę kupić i czy konieczne jest coś zamiast katalizatora??
1. Albo doskonale oczyść przylgnię głowicy i kolektora i wtedy zastosuj metalowy OEM, albo nie czyść i ciesz się przedmuchami :P
2. Nie jest konieczne, ale będzie Ci pierdzeić i brzęczeć ;)
Chodziło mi czy uszczelkę od d15z8 czy d15z6 :)?? Jak mam środkowy i końcowy to będzie brzęczało??
Uszczelkę kup do kolektora a nie silnika na którym będzie jeździł, tak, będzie brzęczało.
trancemusic
07-06-13, 00:33
Mam juz dosc buczacego WM Sporta co mi polecicie ? d13b2 bez kata. Pasuje mi dzwiek seryjnego tlumika tylko ze wyglada niecikawie.
Polecicie cos taniego ?
W jakim civicu?
Poprzeczny od crx'a np jak 4 gen. Lub końcowy z vti z jakąś łądną końcówką w nowszych. Lub proex, a jak masz więcej $ to kwas mtech / proex np.
trancemusic
07-06-13, 17:10
EG3, z vti bedzie pasowac ? Bo masz na mysli 6gen ?
Tak będzie pasować z vti, możesz nawet cały wydech środkowy przeszczepić. Bo kolektor będzie inny.
Mam zamiar wywalić katalizator i moje pytanie brzmi co wstawić w jego miejsce żeby to miało sens ...
Od się dowiedziałem ... A może strumiennice w obudowie kat ? Albo rurke w obudowie kat? Wady i zalety?
Strumienica zabierze ci konie i niutony. Rurka da rezonans. Tłumik wyciszy układ i nie będzie rezonansu.
Tłumik wyciszy układ i nie będzie rezonansu.
To jeszcze zależy jaki tłumik, no i co mamy na środku. U mnie na seryjnym układzie z EK4 + tłumik AWG w miejscu kata był rezonans nie do wytrzymania. Teraz w miejsce OEM tłumików mam przeloty od Hammera + ten sam AWG w miejscu kata i jest błoga cisza. Pewnie największe znaczenie ma tutaj tłumik środkowy. To OEM gówienko trudno tłumikiem nazwać.
Od się dowiedziałem ... A może strumiennice w obudowie kat ? Albo rurke w obudowie kat? Wady i zalety?
Nie AWG.
Nie AWG.
Ja jeżdzę na AWG już prawie rok i zero problemów. Może zależy jak się trafi :)
Albo zależy od tego jak kto głośno słucha muzy jak i stopnia głuchoty :)
Pojęcie ciszy jest szeroko rozumiane
Starstruck
11-06-13, 21:07
AWG są za słabe do tego, aby pozbyć się np. rezonansu - mam 2x AWG 55cm + końcowy M-TECH OEM LOOK i niestety na pow. 4.000 rpm jest rezonans. Myślę, że dobry, powiększony środkowy będzie zbawieniem na moje utrapienie.
Ja jeżdzę na AWG już prawie rok i zero problemów. Może zależy jak się trafi :)
Znam takich co w rok robią 4-5 tyś. km więc wtedy ok, na 2-3 lata starczy. ;)
Znam takich co w rok robią 4-5 tyś. km więc wtedy ok, na 2-3 lata starczy. ;)
Przejechałem 15 tys, ale z reguły nie spieram sie z expertami więc kupujcie co chcenie ja tylko mówie jak to wygląda u mnie.
Przejechałem 15 tys, ale z reguły nie spieram sie z expertami więc kupujcie co chcenie ja tylko mówie jak to wygląda u mnie.
Nie jestem ekspertem, ale po takim dystansie o jakim piszesz ten "tłumik" już nie działał tak jak powinien. Ja nie polecam, koniec tematu z mojej strony.
Koledzy mam zamiar kupić sobie końcowy mtecha i chcę go podczepić pod seryjny środek. Teraz pytanie brzmi jaką wielkość wlotową powinienem zamówić? Kompletnie się na tym nie znam i proszę o podpowiedź :)
Planujesz zakup mtecha myśląc w przyszłości o budowie całego układu wydechowego czy tylko chcesz kupić żeby się świecił i dobrze brzmiał?
Chyb raczej po to żeby dobrze wyglądał :)
Ja mam awg z 2 lata już, przelatane z 10-15k lekko, i dalej nie mam rezonansu, a wydech jak dla mnie chodzi cicho, nie wiem czy mógł by jeszcze ciszej :D
Ja mam awg z 2 lata już, przelatane z 10-15k lekko, i dalej nie mam rezonansu, a wydech jak dla mnie chodzi cicho, nie wiem czy mógł by jeszcze ciszej :D
bo 2lata temu jeszcze się starali a dzisiaj to jest loteria
Z AWG zabawa jest taka, że raz się uda raz się nie uda - i taka jest prawda, przerabiałem temat. Niektórym brzęczy od razu, niektórym później, niektórym wcale. Ryzyko - zabawa. Ryzyko - pieniądze. Co kto lubi. Prosta tania konstrukcja na wełnie, która z czasem po prostu musi isę wypalić.
Ja mam awg z 2 lata już, przelatane z 10-15k lekko, i dalej nie mam rezonansu, a wydech jak dla mnie chodzi cicho, nie wiem czy mógł by jeszcze ciszej :D
U mnie było to samo, jeździłem ponad dwa lata, przebieg 15k+ i nic nie wskazywało żeby miało coś rezonować czy brzęczeć...z tego co wiem aktualnie też nie ma z nim problemów, ja byłem zadowolony.
Witam wszystkich.
Panowie pomocy!!
Posiadam EK3 d15z6 polift. Dziś urwal mi się tlumik koncowy (puszka). gdy zajrzalem pod auto zobaczyłem że odpadł przy łączeniu z środkowym. auto mam 2 miesiące,a poprzedni właściciel twierdził że 1.5 roku temu wymieniał cały aż do końca. coś mi się w to wierzyć nie chce bo przerdzewial na spawach. a teraz jak przekrocze tylko 2tys obrotów to klang jak z traktora. maskara.
Panowie doradzcie coś. Warto to pospawac? czy lepiej rozglądać się za jakimś nowym? z kasą z teraz mam cienko i taniej byłoby chyba pospawac. ale to wy tu mądre głowy jesteście także oddaje głos wam;)
PS: Heh najlepsze w tym wszystkim jest to że za 2 dni mam przegląd a tu du** ;(
pozdrawiam:)
Nie wiemy w jakim tak naprawdę stanie jest Twój wydech. Jeśli pękło na spawie, a reszta jest ok, po prostu niech ktoś pospawa łączenie na nowo. Jeśli całość się sypie, pomyśl o nowym układzie, a tymczasowo w miarę możliwości napraw to co masz (skoro na razie cienko z groszem).
Kup fajny, dobry przelot ( przez fajny mam na mysli cichy ) lub poprostu jakis komorowy tlumik. Koszta nie sa duze bo za 200 zl bodajze mozna miec naprawde fajny tlumik , ktory CI przez dlugo posluzy, a moze przy okazji jeszcze autko delikatnie odetchnie sobie po zmianie. Pomysl ze jak pospawasz ten to moze sie posypac w innym miejscu za miesiac chociazby. Przy okazji sobie przegladnij jak caly uklad wyglada czy jeszcze gdzies nie ma miejsc newralgicznych gdzie zaraz tez cos zrobi "kuku" :)
Jesli za 2 dni przeglad to i tak tlumik nie dojdzie wiec moze sprobuj to u jakiegos znajomego zasmarkac troche spawem zeby chwile wytrzymalo i potem zrobisz na spokojnie jakis sensowny tlumik
Kriss91 tak wygląda jakby spawy przerdzewialy i puściły. tlumik opadł ale trzymie się na zaczepach(jeszcze). środkowy jest w bardzo dobrym stanie i jest to OEM.
iliash Co do reszty to czekam na kolektor wydechowy (chinol) bo seria już pierdzi i też przy łączeniu ze środkowym przerdzewial. tego końcowego nie spodziewałem się że jest aż w tak tragicznym stanie. Chciałbym by nowy tlumik koncowy fajnie mruczal i miał basowy dźwięk na wolnych niskich obrotach.
Co byście polecili? mało się na tlumikach znam, a chciałbym coś miło grajacego dla ucha ale nie robiacego chalasu to priorytet!
PS: rozmwailem już z kuzynem i powiedział że to obejrzy ale na moje oko to pospawac na chwilę obecna.
Jeśli chcesz basowy dźwięk na wolnych obrotach, nie urywający głowy na wysokich, pozostaje jedynie przelotowy tłumik z dużą puszką. Komorowe tłumiki nie dadzą Ci pomruku na wolnych obrotach, choć wg mnie są lepsze do codziennej jazdy ze względu na niemęczący ucho dźwięk przy dłuższej jeździe. Jeśli zainwestujesz więcej, możesz kupić tzw. twin-loopa, który jest chyba najlepszym kompromisem. Jednak już powiększony przelotowy tłumik z dobrego źródła będzie dobrym wyborem. Skoro jednak wstawiasz nowy kolektor i planujesz końcowy wydech to warto byłoby również wymienić środkowy wydech na ok. 2 calach. To jednak kolejne koszty, choć taki zabieg odmuli Ci jednostkę.
Witam wszystkich.Jestem nowy na forum
Mam civica mb2 1.4. Zalozylem ostatnio kolektor ebajowy 421 i do tego caly wydech przelotowy na 2 calach. Z tym ze okazalo sie ,ze ten kolektor na wyjsciu ma 2,25 i teraz pytanie ,czy to nie za duza srednica czy zostawic jak jest, czy jest ok ???
Tak jak by ktoś był ciekawy.
https://www.dropbox.com/s/zfg8a4kddavjg73/2013-07-11%2020.44.58.mp4
środkowy rover 420 + awg + mtech ~2.16 -> 2"
demonwolow
19-07-13, 17:09
Mam Ej2 z seryjnym wydechem oprócz końcowego i tu jest problem nie wiem jaki ale jest strasznie głośny w aucie się ciężko jedzie w krótkie trasy około 30 km a przy dłuższych nawet szkoda mówić chce zmienić ta końcówkę na jakąś fajną sportową i cichą. Jaka będzie najlepsza według was ?
Albo napisz do djhammer :)
Albo napisz do djhammer :)
bardziej mtech i proex
A dlaczemu bardziej? :rolleyes:
Pytam poważnie, bo chciałbym wiedzieć w czym gorsze są tłumiki od Hammera.
Grzybohun94
23-07-13, 21:51
Dzień dobry, czy tłumik TurboWorks z poniższej aukcji jest cichy? Mam WM sporta i już nie daję rady w trasie, potrzebuję ciszy
http://allegro.pl/tlumik-sportowy-twin-loop-2-wawa-i3393969436.html
Teoretycznie powinien być cichy, bo to twinloop, ale wolałbym brać coś od sprawdzonych sprzedawców z forum. Masz ich wymienionych kilka postów wyżej.
Grzybohun94
23-07-13, 23:09
napisałem prva do Saitego, tłumiki od niego dają radę ?
czlowiekzblizna
05-08-13, 12:30
Krótko i na temat.
Silnik D13B2. Wycięty katalizator. Rezonans.
Co wstawić w miejsce kata i jaki tłumik końcowy? Samochód ma ładnie mruczeć i nie męczyć uszu w trasie.
Chce zrobić to w miare przyzwoitym kosztem.
Pozdrawiam
Grzybohun mam wydech po całości pusty przelot 2.75" i końcowy od saitiego i jest taka cisza że jestem w głebokim szoku.
Polecam z całego serca.
potrzebuje cos zamiast katalizatora, ale z nierdzewki. Jakiś pomysł po za turbo worksem ?
potrzebuje cos zamiast katalizatora, ale z nierdzewki. Jakiś pomysł po za turbo worksem ?
tłumik w obudowie katalizatora z stali żaroodpornej (jest to jeden z rodzajów nierdzewki) - tupu tupu do Saitiego
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.