Zobacz pełną wersję : tłumik końcowy-wydech -katalizator
skolopendra
08-09-12, 11:41
jako że cała masa wątków na ww temat zasmieca forum
prosił bym o ponowne zgrupowania i pisanie w jednym temacie
bez przescigania sie pseudo sprzedawców w reklamowania swoich i nie tylko ! produktów !
pietruch_82
08-09-12, 12:35
Na prośbę skolopendra przerzucam Tutaj..
Przymierzam się do wymiany całego/części wydechu w moim Ej2... w związku z czym mam kilka pytań...
Posiadam końcowy komorowy supersprinta magnum dedykowany i chciał bym go zostawić
Jaki kolektor wybrać, tak żeby nie trzeba było nic przerabiać szlifować oraz żeby nie leżał za nisko... czy może zostawić ten co jest??
tłumik środkowy planuję wziąć ten
http://tlumikisklep.pl/tlumik-samochodowy-honda-civic-2665.html
tylko nie ma podanych jego wymiarów i nie wiem czy będzie pasował do kolektora a tym bardziej do końcowego
oraz żeby zlikwidować metaliczny dzwięk coś takiego
http://moto.allegro.pl/kadex-tlumik-strumienica-katalizator-stru-i2598748253.html
tylko jaką średnicę wziąć i jakiej wielkości puszkę??
Czy ten zestaw będzie ok.. Proszę o wszelkie porady
Jeśli chcesz tanio i dobrze, to zrób taki setup: kolektor wydechowy 4-2-1 z silnika D16VTEC (Z6,Y8,Y2,W4 itd), ewentualnie kolektor z nierdzewki EBAYowy tak zwany. Kup jeden duży tłumik środkowy zamiast tych dwóch małych. Jeśli rury masz w dobrym stanie to zrób to na seryjnej średnicy. Ewentualnie możesz puścić cały układ na dwa cale, ale do seryjnego silnika to nie będzie jakimś mega korzystnym rozwiązaniem. A tak do seryjnego układu wyjdzie na pewno taniej ;) Ewentualnie przyszłościowo rozwiązując sprawę: możesz kupić tłumik środkowy na średnicę dwóch cali (da się go bez problemu wspawać do seryjnego układu) i z czasem puścić na większej średnicy cały wydech. Ważne w sumie jest to, aby nie dawać większej średnicy układu niż wyjście z kolektora, bo większego sensu tu nie ma. To praktycznie wszystko, co potrzebujesz wiedzieć. Wiele osób poleca tłumiki pokroju AWG, często jednak te tańsze funkcji tłumika zbyt dobrze nie spełniają i powstały rezonans nie jest do końca eliminowany.
pietruch_82
08-09-12, 13:25
A te kolektory co wymieniłeś nie trzeba w żaden sposób przerabiać, pasują p&p , jak to ma się do sondy lambda??
Wsio pasuje - zdejmujesz jeden i przykręcasz drugi - lambda również pasuje :) Uczciwa cena za taki kolektor to 100 zł :)
Jak już jest taki temat, to może wrzucić w pierwszy post zawierający info z najczęściej robionych średnic wydechów w najpopularniejszych setupach, powinno zredukować to liczbę postów typu "mam d13b2 czy 3" armata będzie odpowiednia?"
AWG zamiast kata po równo 20 tysiącach kilometrów zaczął wydawać takie dźwięki, że nie polecę go nikomu. To taka moja luźna uwaga w temacie.
Yotomeczek86
08-09-12, 19:17
Ja bym proponował też poruszyć temat kolektorów do D serii które są okej wykonane... bo ich jakość niestety jest różna
Wszystko jeden kij :) Ja widziałem kopię Hytecha, za bagatela 1200 zł ze sprowadzeniem chyba, gdzie popękały i poodpadały spoiny przy flanszy ;) Więc wiesz, tutaj nigdy nie trafisz ;) Ja np kupiłem swojego czasu u użytkownika NowyKubi (to nie reklama, bo już chyba tym nie handluje) kolektor 4-2-1, niby kwas, ale ani się nie opalał i od razu wysrały się uszczelki, w dodatku jedna ze śrub pękła po jakimś czasie. Mimo wszystko kupiłem po raz kolejny, w zamian za rzeczową pomoc z jego strony, należało mu się uznanie w taki sposób. Drugi kolektor (bo kupiłem drugie auto) był tej samej firmy, ale był już gorzej spasowany, natomiast opala się wyśmienicie.
panowie, panie, pytanie do posiadaczy EK3 + kolektor ebayowy 4-2-1, mógłby ktoś się wypowiedzieć komu nie wisi kolektor, gdzie kupował i czy mógłby podać jego wysokość do spodu portek?
byłbym bardzo wdzięczny
aaa i lepiej dołożyć do grafitowego bandaża, czy kupić zwykły biały o grubości 2mm?
Wszystkie ebaye są takie same, bo robione na jedno kopyto, do spasowania zależy chyba jedynie od dnia i od tego jak danemu chińczykowi chce się robić.
Dokładnie tak, jak pisze maciu$. Co do bandaza - te tanie strasznie się pylą i pękają.
Dokładnie tak, jak pisze maciu$. Co do bandaza - te tanie strasznie się pylą i pękają.
Te droższe i nie firmowe tak samo, pod wpływem temp. i warunków atmosferycznych na dobrą sprawę po sezonie możemy wymieniać bandaż razem z olejem, między tańszym, a droższym różnica jest taka, że grubszy lepiej izoluje termicznie, przy cienkim bandażu ciężko złapać ręką kolektor po jeździe, te nieco droższe dają taką możliwość, bez zbytnich ubytków na zdrowiu. :P
skolopendra
09-09-12, 19:44
ja pociąłem koc gaśniczy na paski i owinąłem kolektor
i tak już w trzech wozach
spełnia zadanie w 100%
Mam bandaż sprzedawany jako "grafitowy" założony pod koniec listopada i nic mu nie dolega. Tylko opaski pordzewiały.
czyli lepiej ten z 2aukcji zwinąć tak ?:P
http://allegro.pl/ceramiczna-tasma-termoizolacyjna-bandaz-kolektor-i2620744106.html
http://allegro.pl/bandaz-na-wydech-5-metrow-5-opasek-grafitowy-i2605937604.html
no to zaryzykuje w najbliższym czasie i może trafię na dobrego chińczyka , co nie będzie tarł po ziemi ;)
dzięki pany za porady
Siema, mam do wymiany tłumik końcowy i środkowy (340 zł), podejrzewam że katalizator też już jest w kiepskim stanie, czy ktoś wycinał i zakładał przelot np. Czy jest duża różnica w hałasie albo jak ogólnie auto na taki zabieg reaguje ? ktoś ma jakieś doświadczenia ??? silnik d14a2, może ktoś polecić coś sensownego i w miarę rozsądnego cenowo
W swoim d14 układ wydechowy modyfikowałem na dwa razy. Pierwsza zmiana to kolektora wydechowego na 421 owinięty bandażem i zamiennik katalizatora PROEX, następnie wymiana reszty układu na 2 tłumikach przelotowych PROEX, całość na 2 cale. Po pierwszej zmianie lekka poprawa elastyczności i wyczuwalna zmiana na wyższych partiach obrotów, lekkie zwiększenie głośności, ale nie duże. Kolejna zmiana to podobne odczucia jeśli chodzi o osiągi (ale to wszystko dupohamownia i nie sprawdzałem tego) i już znaczne zwiększenie głośności w pewnym zakresie obrotów. Dwa cale to moim zdaniem za dużo dla niedłubniętego d14. Teraz ten sam układ wydechowy mam przy d16 i jest bardzo fajnie.
na tą chwilę planuje tylko od katalizatora w tył... na więcej w tej chwili brak funduszy, a wiem że rakiety z tego nie będzie :)
A powiedzcie czy jak w swoim D15Z8 wywalę kolektor wydechowy a więc tym samym katalizator i wstawię Ebay 4-2-1 nie robiąc nic z resztą układu (seria plus końcowy przelot Proex) to czego mogę się spodziewać. Chodzi mi o głośność i ewentualnie o jakieś tam przyrosty.
Z góry dzięki za odpowiedź pozdrawiam!
skolopendra
11-09-12, 14:19
to czego mogę się spodziewać.
szkoda kasy ,lepiej zmienić skrzynie ,odczujesz dopiero przyrost
szkoda kasy ,lepiej zmienić skrzynie ,odczujesz dopiero przyrost
W tym rzecz że kolektor już mam :D A wyczytałem że seryjny wydech z katalizatorem to słabą sprawa i trochę "dławi" ten silniczek. Nie liczę że zmiana przyniesie mi 100km tylko może z 5 :p. Martwi mnie tylko kwestia rezonansu bo słyszałem że może być problem i chciałem tu zasięgnąć rady expertów :)
skolopendra
11-09-12, 15:20
Martwi mnie tylko kwestia rezonansu
przy komorowym końcowym rzadko występuje
z 5
5 czy 15km przy tym silniku to jest nic ,porównując gdybyś wymienił skrzynie
a koszta wcale wielkie nie są
przy komorowym końcowym rzadko występuje
Czyli wg Ciebie wycięcie kata z wydechu (niezależnie czy w kolektorze czy w poziomej części odprowadzającej) i wspawanie rurki przy seryjnym końcowym nie spowoduje zazwyczaj nawet najmniejszego brzęczenia? :>
Końcowy to przelot :) A co do skrzyni to też jest w planie ale to będę już kogoś męczył w innym topicu :P
A więc podsumowując urwie mi brzęczenie łeb czy nie? I ewentualnie co trzeba zrobić przy tym zabiegu żeby to brzęczenie wyeliminować?
skolopendra
11-09-12, 15:50
urwie mi brzęczenie łeb czy nie?
zależy od przelotu
co trzeba zrobić przy tym zabiegu żeby to brzęczenie wyeliminować?
założyć komorowy :)
Wstawić coś, co rozpręży spaliny :) Czyli cokolwiek przypominające katalizator a będące tłumikiem, albo cokolwiek przypominające tłumik i nim będące. Możesz oczywiście wsadzić również coś co wygląda jak wózek sklepowy albo łyżka stołowa, ważne, żeby było tłumikiem ;)) I rozprężało spaliny :)
http://moto.allegro.pl/nowy-tlumik-w-okraglej-obudowie-katalizator-awg-i2600489572.html-cos takiego może być czy straszna tandeta. Zależy mi też żeby później na przeglądzie diagnosta się nie srał że kata nie ma :p
założyć komorowy
Skolo, proszę Cię.... Co ma rezonans środkowej części układu do tłumienia go przez końcową? Spaliny wzbudzają rezonans zanim dotrą do tłumika końcowego, więc sorry, ale czasu nie cofniesz....
skolopendra
11-09-12, 17:50
środkowej części układu do tłumienia
nie ma czegoś takiego jak rezonans środka
jest on wynikiem rezonansu całego układu
Tylko ciekawe gdzie się tworzy ;) To miałem na myśli. A końcowy, jaki by nie był, tego nie wyeliminuje.
Panowie to odpowiedzcie na ostatnie pytanie laika czy tłumik z tego linku który wcześniej wkleiłem będzie ok?
Nie chce kupić czegoś co się nie przyda ;)
Michalll_1991
11-09-12, 23:42
link nie działa :)
wywal "-cos" z konca linku :)
http://allegro.pl/nowy-tlumik-w-okraglej-obudowie-katalizator-awg-i2600489572.html
skolopendra
12-09-12, 10:10
jaki by nie był, tego nie wyeliminuje.
nie do końca ,lecz spowolni wylot spalin ,czyli zadziała podobnie to środkowego tłumika który rozpręzając spaliny ,również z powoduje spadek predkości wylotu spalin
złotego środka nigdy nie ma ,coś za coś
http://allegro.pl/nowy-tlumik-w-okra...600489572.html
może być :)
http://allegro.pl/nowy-tlumik-w-okraglej-obudowie-katalizator-awg-i2600489572.html
Odnośnie awugje wypowiedziałem się na pierwszej stronie. Jak chcesz, ja uważam, że to nie jest wyrób wart zainteresowania skoro po +/- roku jazdy jest do wymiany.
skolopendra
12-09-12, 11:00
rok to nie za wiele ,reklamować nie można?
ten już nie prędko przerdzewieje
http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-tlumik-srodkowy-rm-motors-rm01-i2614009452.html
:)
Dzięki wielkie chłopaki za pomoc :)
nie będę pisać oczywistych oczywistości - post edytowany
To co, znow robimy mega rozlazly temat, w ktorym pytania i odpowiedzi beda sie powtarzac co 3 strony?
Dla mnie bomba:P
skolopendra
12-09-12, 18:06
krótki i raczej przy pełnym przelocie kiepsko wygłuszy - zobacz długość puszki 250mm, do komarka to ma być?
nikt ci go nie karze kupować :confused:
Zapowiada się po staremu. Będzie walka proex, hammer, mtech i raz na tydzień pytania z cyklu czy zamiast kata rurka czy awg i o wyższości 4-2-1 ebaya nad 4-2-1 Z6.
Nie tylko nie karze za niekupienie, nawet nie każe kupić. ;)
To co wkleił drvtec to nie zamiennik katalizatora, a tłumik środkowy, zamiennik kata PROEX wygląda podobnie do AGW, jest cięższy (PROEX). U siebie mam PROEX i jestem zadowolony, porównania z innymi nie mam.
To też do końca nie zamiennik, tylko tłumik, którego budowa kształtem naśladuje katalizator ;)) W każdym razie efekt pracy ten sam :) Dobra opcja dla osób, które jeżdżą na diagnostykę do sumiennych diagnostów ;) "Katalizator na oko jest" ;) Bo usuwać nie wolno przecież :P
Sumienny diagnosta użyje analizatora i nic z tego całego misternego planu. Montując taki tłumik co najwyżej pozbędziemy się tego 'oploskiego' rezonansu a nie sprawimy że spaliny będą spełniały Euro4 ;)
A kto jest w stanie mi powiedzieć (oprócz Saiti naturalnie :D ) ile proex już mu wytrzymał? Bo, że komuś 3 lata przy przebiegu 4 tyś. rocznie to mnie nie interesuje. :p 40? 50? 100 tyś ktoś zrobił na tłumikach proexa? Cenę i ogólną renomę ma całkiem ok, u hammera i mtecha cena lekko mówiąc odstrasza, ale nie chcę, żeby się okazało, że na awg za 6-7 dych jeździłem rok, a na proexie za 130 przejeżdżę półtora. ;)
Czekam na wpis Yotomeczka86 w sprawie wytrzymałości, bo chyba jako jedyny z forum ma tłumik dłużej niż dwa lata (mowa o zamienniku kata) i wiem, że nie ma u niego nawet śladów zużycia ;) Ale to już neich on się wypowie ;))
Yotomeczek86
13-09-12, 19:36
Ujowy bo farba zeszła :D - ale spełnia swoje zadanie, nie sypie się itp, żadnego rezonansu nie ma. Końcowy też mam długo i daje rade... Złego słowa nie mogę powiedzieć na temat proex...
Farbą jakąś super dodatkową malował Ci Twój tłumikarz, która rzekomo cały czas śmerdzi, więc wciąż reaguje. Miej pretensje do innych :)
Chłopacy czy seryjne tłumiki w ek4 są przelotowe czy komorowe ? Zastanawiam się czy by seryjnego układu do siebie nie założyć bo mnie zaczyna głowa pękać po dłuższej trasie
panowie chcę zrobić wydech do d16. Mój wydech jest w opłakanym stanie i chciałem go czymś zastąpić w miarę budżetowo tzn nie chcę go spawać z kawasówki a zastosować rury od użytkownika RogeR. Myślę żeby zrobić to na takim końcowym: http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen-2-25-tuning-jdm-apexi-i2633114873.html do tego coś takiego:
http://allegro.pl/strumienica-w-obudowie-katalizatora-awg-wirowa-f50-i2611064716.html. Chciałbym przelot tylko nie wiem jaki do tego wybrać środkowy wydech.
skolopendra
16-09-12, 19:00
http://allegro.pl/strumienica-w-obud...611064716.html.
:confused:
gotowe wydechy z kwasówki znajdziesz w dziale giełda ,lub na allegro
właśnie nie chcę z kwasówki bo drogo wyjdzie, a ja chcę w miarę budżetowo
srodkowy od rovera 2 cale , jak cos to mam taki :D
Ile masz zamiar przeznaczyć na wydech? Co to znaczy budżetowo?
ok 500zł. nie wiem czy 2 cale nie będzie mało bo chciałbym w późniejszym czasie coś robić z tym d16z6
skolopendra
17-09-12, 09:10
czy 2 cale nie będzie
nie będzie
2 cale mało nie będzie, ale sztukowanie jeszcze z zapasem za 500 zł to już będzie ciężko niestety. Daj ogłoszenie w giełdzie na używkę, coś może się znajdzie :))
Może się spodziewać, że spaliny będą wpadały w rezonans i tym samym będzie wydech brzmiał w pewnym zakresie obrotów jakby się rozpadał. A to dlatego, że w miejsce katalizatora trzeba przynajmniej wstawić jakiś tłumik. Jeżeli bierzesz się za coś takiego to zrób to sobie raz a porządnie, 4-2-1 ebay, tłumik w miejsce katalizatora możesz go kupić np: w obudowie katalizatora etc, tłumik środkowy i tłumik końcowy. To jaką będziesz miał średnice wydechu zależy już tylko od Ciebie, ale nie więcej jak 2'.
Mój wydech 421 chińczyk , rurowy zamiast kata , rury 2" , środkowy awg rur. i zakończony seryjnym z EG6 kolanko w nim ma 48mm średnicy wylot tak samo .
I teraz pytanie czy przy silniku D15minime opłacalne jest wymiana tego końcowego na przelotowy czy może nie stawia on takich oporów bo porównując go do seryjnych Dseri ma jednak sporo większe średnice , jak wygląda budowa w środku to nie wiem.
skolopendra
17-09-12, 12:36
opłacalne jest wymiana tego końcowego na przelotowy
czy opłacalne to nie wiem
ale kilka kuni ,po załączeniu v powinno przybyć ,nie wiem jak z samym dołem...
no chciałem kupić jakiś wydech zamiast kata chodziło mi o ten AWG. Saiti a ty możesz mi jakiś wydech polecić ze swojej firmy co by mi troche wygłuszył i był zarazem przelotowy. Cenę podaj na PW.
Ps. mam ebaya 4-2-1
Nie piszemy tutaj o markach osób, które handlują na forum. To już ustalone. :)
chudypiter
23-09-12, 14:58
Panowie, czy wydech z ej9 hb pasuje do cviciv ej sedana 6 gena ( interesuje mnie odcinek od kolektora do tłumika końcowego )
Odcinek widoczny na foto http://images40.fotosik.pl/309/e1b1fb3a9d2c665f.jpg
michalkazanice
01-10-12, 12:50
Siemanko mam pytanko do Was ;) zakupiłem niedawno tłumik środkowy przelotowy 2 cale z kwasówki i teraz mam pytanie odnośnie reszty. Jaki kolektor proponujecie no i czym zastąpić kata, żeby jak najbardziej "odetkać" auto. Końcowy mam WM Sport więc jeśli nie będę miał innych planów przespawam go do nowego wydechu. Co mi poradzicie? ;)
Nie mogę edytować posta więc tylko dopiszę silnik D15B7 z dołem od D15B2
Jaki kolektor proponujecie
ebayowe 4-2-1
czym zastąpić kata, żeby jak najbardziej "odetkać" auto.
A jest tych tłumików ( nie strumienica ) w obudowie kata można dobrać żeby było też 2" , ja mam u siebie poprostu rurowy tłumik i nie mam rezonansu .
michalkazanice
01-10-12, 17:20
Mógłbyś podrzucić jakiś link? Wydaje mi się że źle szukam bo nie mogę znaleźć
Mógłbyś podrzucić jakiś link? Wydaje mi się że źle szukam bo nie mogę znaleźć
Kolektor sklep jakiś pierwszy z google
http://www.mapet-tuning.com/sklep/sportowy-kolektor-wydechowy-honda-civic-dseria-8800-p-11384.html?osCsid=qi4kr2rsb0gvm821d148nel1p5
zamiast kata coś z tych możesz dobrać
http://allegro.pl/listing.php/search?category=3&change_view=1&order=p&sg=0&string=awg
Który kolektor lepiej wybrac? chinczyk 4-2-1 z turbo works za 300zł czy 4-1 za 600zl http://www.stuninguj.pl/index.php?p=2&cat_id=337&prod_id=782
skolopendra
05-10-12, 16:24
za 300zł
powinien dać rade :)
a ja sie podepne i spytam czy do d15b7 ej2 jest lepszym rozwiazaniem 4-2-1 czy 4-1?czy to jest tylko roznica w dzwieku
skolopendra
08-10-12, 12:36
4-2-1
tak
4-2-1 poprawia cały zakres 4-1 poprawia lepiej gore zabiera doł którego i tak mało w D sierr
Ile można to wałkować, co to za pytanie z 4-1...każdy szanujący się projekt w D ma 4-2-1 więc pytanie co lepsze jest tak nudne jak średnica wydechu w każdym silniku z osobna...
chudypiter
09-10-12, 19:55
Jaka jest seryjna średnica wydechu w ek4? I czy ta średnica będzie dobra do b18c4 ?
Starstruck
09-10-12, 19:56
Jaka jest seryjna średnica wydechu w ek4? I czy ta średnica będzie dobra do b18c4 ?
1,8". W jakim sensie dobra?
chudypiter
09-10-12, 21:12
Ok czyli tyle samo co w mb6, więc będzie elegancko.
Jaki będzie najlepszy układ wydechowy do d13b2? Chciałbym go zbudować z myślą o przyszłościowym założeniu wtrysku z b7.
Myślałem o kolektorze wydechowym z Z6 (za chińczykiem nie jestem za bardzo bo może nie spasować się idealnie, albo wisieć za nisko), później tłumik w miejscu kata, tłumik środkowy przelotowy i końcowy komorowy. Preferuję głośność jak w serii, czyli ma być cicho, jedynie chciałbym żeby ładnie "bzyczał" powyżej 5 tys. obr.
Czy taki setup będzie ok? Jaką średnice wydechu dobrać?
Ewentualnie 2 opcja tj. przełożyć cały seryjny układ wydechowy z EG5 D16Z6, zastępując jedynie katalizator tłumikiem?
Przy okazji jaka jest seryjna średnica wydechu w EG5 D16Z6?
Ile można to wałkować, co to za pytanie z 4-1...każdy szanujący się projekt w D ma 4-2-1 więc pytanie co lepsze jest tak nudne jak średnica wydechu w każdym silniku z osobna...
Możliwe że szanujace się projekty D-seri maja na wydechu 4-2-1 ale nieznaczy to ze jakis ebay bedzie lepszy od "nudnie" wyliczonego wydechu 4-1, gdzie istotna jest dlugosc jak i srednica kanałow. bisimoto v2 to 4-1 wykonany tak by laczenie rur nie wypadalo pod misa olejowa, czy projekty z takim kolektorem sa bezsensu lub "nieszanujace sie"? po co placic ~1500zł za kolektor bisimoto jesli bylby gorszy od chinskiego 4-2-1 za 300zł
skolopendra
14-10-12, 17:27
1500zł za kolektor bisimoto jesli bylby gorszy od chinskiego 4-2-1 za 300zł
oczywiście że jest lepszy , z tą równicą że nie przełoży się to na osiągi auta ...
z tą równicą że nie przełoży się to na osiągi auta ...
Nic a nic? :>
jakiej długości jest katalizator w D14A4 ? Albo inaczej - jakie wymiary powinien mieć tłumik przelotowy który ma iść zamiast kata ?
jakiej długości jest katalizator w D14A4 ? Albo inaczej - jakie wymiary powinien mieć tłumik przelotowy który ma iść zamiast kata ?
w moim ej9 kat miał ~39,5cm
konstruktor
18-10-12, 23:26
co do kolekorów wydechowych : 4-2-1 vs 4-1
Możliwe że szanujace się projekty D-seri maja na wydechu 4-2-1 ale nieznaczy to ze jakis ebay bedzie lepszy od "nudnie" wyliczonego wydechu 4-1, gdzie istotna jest dlugosc jak i srednica kanałow. bisimoto v2 to 4-1 wykonany tak by laczenie rur nie wypadalo pod misa olejowa, czy projekty z takim kolektorem sa bezsensu lub "nieszanujace sie"? po co placic ~1500zł za kolektor bisimoto jesli bylby gorszy od chinskiego 4-2-1 za 300zł
Zamieszczone przez jerzynew
1500zł za kolektor bisimoto jesli bylby gorszy od chinskiego 4-2-1 za 300zł
oczywiście że jest lepszy , z tą równicą że nie przełoży się to na osiągi auta ...
tylko pytanie o jakim kolektorze 4-1 mówimy , o tym najzwyklejszym :
a)
http://mtuning.pl/index.php?category_id=54&page=shop.product_details&product_id=2675&Itemid=588&option=com_virtuemart&vmcchk=1&Itemid=588
http://mtuning.pl/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=%2Fcomponents%2F com_virtuemart%2Fshop_image%2Fproduct%2FPP-KW-025a_02.jpg&newxsize=150&newysize=150&fileout=
czy też o takim :
b )
http://www.stuninguj.pl/index.php?p=2&cat_id=337&prod_id=782
http://www.stuninguj.pl/catalog_min/828df592d4378c96ecd978e50f24baa7.jpg
wg mnie dla pkt a) i b) będzie całkowicie inna charakterystyka silnika czy też przebieg mocy/momentu , no i który jest lepszy ?
który np do 1/4, a który char. się lepszą elastycznością silnika?
Możliwe że szanujace się projekty D-seri maja na wydechu 4-2-1 ale nieznaczy to ze jakis ebay bedzie lepszy od "nudnie" wyliczonego wydechu 4-1, gdzie istotna jest dlugosc jak i srednica kanałow. bisimoto v2 to 4-1 wykonany tak by laczenie rur nie wypadalo pod misa olejowa, czy projekty z takim kolektorem sa bezsensu lub "nieszanujace sie"? po co placic ~1500zł za kolektor bisimoto jesli bylby gorszy od chinskiego 4-2-1 za 300zł
Pytanie zatem czy jest pięć razy lepszy :) W D serii mimo wszystko trzeba ważyć jakość/cena bo tam niestety pewnego pułapu nie przekroczymy...
Panowie, proszę Was o pomoc bo mam już prawdziwy mętlik w głowie :eek:
Co będzie najlepszym rozwiązaniem do seryjnego silnika D16Y8 - jedyne mody jakie wpadną, to doprowadzenie zimnego powietrza pod seryjną puszkę (w tym przypadku pucha z Z6) oraz strojenie.
1 - seryjny kolektor 4-2-1, seryjny układ wydechowy (bez katalizatora) z D16Y8
2 - seryjny kolektor 4-2-1, seryjny układ wydechowy (bez katalizatora) z B16A2
3 - "ebay'owy" kolektor 4-2-1 z wyjściem 2", wszystkie rury 2", 2 tłumiki przelotowe (jeden w miejsce kata i jeden środkowy) 2", końcowy przelotowy też na 2"
4 - to samo co opcja nr 3, tylko z końcowym komorowym.
Głównie chodzi mi o to, by nie zamulić silnika wydechem, żeby strojenie przyniosło jak najlepszy efekt. Nie chcę też dawać wydechu, który niepotrzebnie drze mordę, a efektów "mocowych" i tak nie daje - cisza jest dla mnie dość ważna.
Będę bardzo wdzięczny za porady osób obeznanych w temacie układów wydechowych :)
Pozdro.
Starstruck
25-10-12, 11:26
Kol. 4-2-1 z d-serii --> rury 2" --> 2 tłumiki przelotowe (jeden w miejsce kata i jeden środkowy) 2" --> końcowy przelot/komorowy 2"
Wg mnie warto zrobić to na rurach z rovera 420 - mniej spawania :), a rury mają 2"
Tylko seryjny kolektor 4-2-1 z D-serii nie ma 2" na wyjściu, wiec nie wiem czy jest sens puszczania reszty układu na 2".
Z tego co się orientuję, to układ powinien się zwężać przy końcu, a nie na odwrót :confused:
Starstruck
25-10-12, 13:00
Szkoda kasy na ten ebayowy. Poza tym można przerobić wyjście kolektora.
3 - "ebay'owy" kolektor 4-2-1 z wyjściem 2", wszystkie rury 2", 2 tłumiki przelotowe (jeden w miejsce kata i jeden środkowy) 2", końcowy przelotowy też na 2"
To najlepsza opcja, swój kolektor pogonisz jeszcze za 100 zł. Mały tłumik tuż za kolektorem, potem środkowy powiększony (wybór masz na forum, allegro itp ;) i na koniec tłumik przelotowy w OEM LOOK puszce. Jak dobrze zakombinujesz to wydech będzie praktycznie niesłyszalny. Nie ma co ukrywać, że 80% sukcesu w kwestii głośności to tłumik końcowy (pomijając oczywiście stosowane średnice).
Swojego kolektora i tak nie pogonię, po mam jeszcze ten z D14 :p
Saiti, a powiedz mi jeszcze, czy jest wyczuwalna różnica między końcowym przelotowym o którym piszesz, a komorowym?
Bo jak widzisz mój silnik nie będzie mocno dłubany i nie wiem, czy w pełni wykorzystam potencjał tłumika przelotowego :confused:
Saiti, a powiedz mi jeszcze, czy jest wyczuwalna różnica między końcowym przelotowym o którym piszesz, a komorowym?
Tak, w głosie i brzmieniu. Ogólnie dużej różnicy nie poczujesz w jeździe, na hamowni też będzie znikoma, w dodatku poprawi Ci trochę dół (jeśli zostaniesz przy ludzkiej średnicy dla tego silnika -> 1.8-2.0). Oczywiście jeśli tłumik zrobiony jest DOBRZE, to możesz go zakupić u DOWOLNEGO PRODUCENTA, nie musi być to MTECH, nie musi być to PROEX, nie musi być to MUGEN ani nic podobnego ;) Kwestia różniąca jest głównie w dźwięku - może i jest ciszej na komorowym, ale wysokie obroty i pełen gaz zdecydowanie lepiej brzmi na kompletnym przelocie ;)
Kupilem kolektor 4-2-1 turboworks. Oczywiście spawany przez niewidomego chińczyka i łączenia przy flanszach trzeba rozwiercać frezem :/ Główny problem polega na tym, że koncowy odcinek kolektora ma średnice fi 48mm, od łączenia rur do konca flanszy ma długość 13cm. średnica wen. rur przed łączeniem - 44mm x2 :) czyli z 2rur o średnicy 44mm kazda spaliny przechodza do rury o średnicy 48mm. Problem w tym że chce robić wydech na 2.5", złączka elastyczna fi 60mm tłumnik środkowy wlot fi 61mm wylot fi 57,3mm. Co w takim wypadku zrobić z tą zwężką w kolektorze ktora ma długość 13cm. pociąć kolektor i rzeźbić flansze + nowa rura, czy nie ma sensu? czy ograniczy przelot taka zwężka na tyle by odczuć różnice?
pociąć kolektor i rzeźbić flansze + nowa rura, czy nie ma sensu?
Można.
mozna ale nie specjalnie chcialbym to rzeźbić jesli 13cm odcinek nie zrobi roznicy. ale jesli ta zwężka bedzie wyraźnie kolidować z wydechem 2.5' bede przerabiał, pytanie tylko czy bedzie kolidować
Dużą "krzywdę" można wyrządzić wydechem 2,25 cala w D16Y7? Obecnie jedynie przeróbki to 4-2-1 chińczyk i niedługo wymieniony kolektor ssący na Z6 z CAIem. Czy zostanie coś z "dołu" po zamontowaniu takiego wydechu?
Mało raczej, przy przelocie. Oczywiście znajdą się obrońcy, którzy powiedzą, że może być (bo w sumie może), ale jeśli od razu nie masz jakichś większych planów to zrób dwa cale - serio, nie przedobrzaj ;))
Ew. 2,16 cala, czyli 55 mm ;) Ale serio, 2 cale będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli samochód nie jest ukierunkowany na głośnego "sportowca" ;)
Plany są, ale na przyszłość :p
Zdaję sobie sprawę, że 2 cale to optimum, ale chodziło mi bardziej o to, czy na 2,25 da się jeździć bez znacznego pogorszenia osiągów. A grają tu role kwestie finansowe :p Muszę wymienić mój obecny wydech, a nie chcę topić zbyt dużo pieniędzy (nie wiadomo jeszcze co znajdzie się pod maską). W tańszych opcji planowałem jeszcze wydech z Rovera, choć to jedynie zwykła stal (ew. aluminiowana). Czasami jednak pojawiają się na sprzedaż używane gotowce z chińskiego kwasiaka za przyzwoite pieniądze.
skolopendra
29-10-12, 12:39
2,25 da się jeździć bez znacznego pogorszenia osiągów.
na torze ,jak najbardziej tak
jeśli samochód nie jest ukierunkowany na głośnego "sportowca"
na torze ,jak najbardziej tak
Teraz sam sobie odpowiedz, czy będziesz przygotowywał samochód na tor czy będziesz miał też "przyjemność" poruszać się po mieście/w trasie ;) Będzie ambicja na więcej, to będziesz myślał ;) Co prawda są ludzie, którym ubzdurało się, że za 2 lata wrzucą turbo więc już puścili układ na 3 cale i tak jeżdżą, ale jeśli chcesz oszczędzać i robić na zaś - to przemyśl tego efekt ;) Zresztą D-seria i tak najoptymalniej jeździ na 2 calach. Dobry dół a i na górze się nie zatyka przy takiej średnicy.
Po prostu nie mam żadnego porównania i nie wiem jaka byłaby różnica w osiągach pomiędzy 2 i 2,25. Skoro jednak cały czas trzeba by trzymać samochód na wysokich obrotach to faktycznie jest pozbawione sensu. Wskoczą 2 cale. Dzięki za poradę.
W d16y7 wystarczy nawet 1,8 cala przy pełnym przelocie, nie zabierajmy dołu kiedy go nie ma :D
2/2,16 cala to maksimum przy mocnej wolnossącej D serii, większe średnice się nie odwdzięczą :)
Ciągle czytam "cały wydech na 2 cale" itd., a jak to sie ma do tego wątku http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?48385-tuning-wydechu-na-powa%BFnie ??
seria wydech np u mnie w d15z8 jest po wyjsciu z wąskiego kolektora (38mm jak dobrze pamiętam) przechodzi na 51mm, po czym przed środkowym jest zwęzka 48mm i tak tez wychodzi z tłumika, potem troche zakrętu i zwęzka na 42mm i tak dochodzi do koncowego.
Czeka mnie wymiana kolektora bo mam pękniety i pewnie bedzie to 4-2-1 nierdzewny i jako ze mam dostep i umiejetnosci to caly wydech zrobie ze stali 304 (nierdzewka). Czy gdy zastosuje powiekszony srodkowy nie bede musiał wstawiac dodatkowego tłumika zamiast kata? tlumiki koncowy bedzie przelotowy od forumowicza:)
Panowie a jaki polecicie mi tłumik do 1.4 z zrobionym dolotem i kolektorem 4-2-1 z6? aktualnie mam serie bez kata i końcowy wm sport przelot, jest moc, ale jest za głośno. Szukam czegoś co nie ograniczy osiągów, a wyciszy układ. Co proponujecie?
Pewnie masz cały układ na jednym środkowym tłumiku. Najlepiej wrzuć jeszcze jeden środkowy tłumik w miejsce kata :) To na pewno Ci wyciszy :)
mam strumienice+ środkowy+ końcowy. Na seryjnym końcowym było cicho, na tym wm moze nie jest zabójczo głośno ale drażni ucho przy 130 i radia trzeba głośno słuchać. PS Marus to ten tłumik od Ciebie :)
Wiem wiem :) Ale jakos nie narzekalem choc mialem tylko jeden srodkowy , ktory byl dlugosci 40 cm . Jak chcesz to podjedz w pon wieczorem to dam Ci tlumik od vti :) za jakies 3 piwka :)
Spoko pomyślę nad tym :) A ten co teraz masz dużo jest cichszy niż ten wm?
Ciezko mi powiedziec :P Przyjedziesz wsiądziesz i przejedziesz sie ze mną to sam zobaczysz :D
mam strumienice+ środkowy+ końcowy. Na seryjnym końcowym było cicho, na tym wm moze nie jest zabójczo głośno ale drażni ucho przy 130 i radia trzeba głośno słuchać. PS Marus to ten tłumik od Ciebie :)
Jak słuchasz głośniej radia to raczej ciszej w aucie nie będzie:p
Właśnie, ale będzie słychać radio, a nie tłumik.
quiksilver44
11-11-12, 13:23
nie będę zakładał nowego tematu gdyż ten wydaje się być odpowiedni. moje pytanie jest następujące po wymianie kolektora na ebayowe 4-2-1 w d15z6 (buda ek3 sedan) chce dalej walczyć w układem wydechowym i postanowiłem zakupić rury od rovera 420 (średnica około 2 cale) i tu moje pytanie wiem na pewno ze będę musiał rury przedłużyć bo nie ma katalizatora wiec wymyśliłem ze do przedłożenia posłużę się tłumikiem środkowym przelotowym i chciałbym zapytać czy te rury podejdą? chodzi mi głownie o flansze przy kolektorze i przy wydechu końcowym ( jak narzazie zostaje seryjny komorowy, później będę myślał co dalej)
http://allegro.pl/rura-srodkowa-rover-mg-zs-45-420-2-0-td-1995-2006-i2744767009.html
czy może w miejsce kata wrzucić jakąś strumienice i wszystko będzie ok bez przedłużania?
Starstruck
11-11-12, 13:59
Flansze nie pasują. Kup środkowy jako przedłużenie tej rury. Mam taki u siebie, z rovera 420D i ma on 2,16".
o strumienicy zapomnij
rura jak seryjne tlumiki
witam ;D mam pytanie co sądzicie o sensie zakładania tłumików tego typu http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen-wm-silencer-np-civic-tanio-i2791375231.html lub http://allegro.pl/sportowy-tlumik-basowy-wm-owal-elipsa-najtaniej-i2791444831.html lub http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen-wm-silencer-fi-100-np-civic-i2768304003.html to są tylko takie przykładowe
nie ma to być zabieg podkręcający moc bo wiem że to nie jest w stanie tego zrobić pytam ponieważ urwał mi sie tłumik końcowy i nie chce zakładać zwykłego seryjnego chce żeby coś mi tam lekko pomrukiwało ;D
witam ;D mam pytanie co sądzicie o sensie zakładania tłumików tego typu http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mu...791376612.html lub http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mu...791443898.html
nie ma to być zabieg podkręcający moc bo wiem że to nie jest w stanie tego zrobić pytam ponieważ urwał mi sie tłumik końcowy i nie chce zakładać zwykłego seryjnego chce żeby coś mi tam lekko pomrukiwało ;D
Popraw linki. ;)
chce żeby coś mi tam lekko pomrukiwało
to ci raczej lekko mruczeć nie będzie, będzie cię słychać z kilometra a w środku pewnie po tygodniu oszalejesz ;) i podobno dosyć szybko się przepalają.
Jeśli chodzi o działanie to takie pierdziawki każdy kto autem jeździ trochę dalej niż do szkoły czy na wieczorny spot Ci tu odradzi. Uciążliwe chyba w każdym zakresie obrotów + trwałość taka jak cena. Niby silencer, blebleble... W moim odczuciu to drące mordę wiadra i tyle. :p
A ten owal elipsa to jeszcze ze względu na wygląd moim zdaniem się nie nadaje, no ale to już kwestia osobistego gustu. ;)
Delikatny pomruk to będziesz miał wtedy gdy do seryjnego układu wydechowego doklepiesz końcowy tłumik Ultera. Maja dedykowane tłumiki pod nadwozie Civic-a więc z montażem poradzisz Sobie sam.
ja zakupiłem ok kolegi z forum tłumik komorowy powiększony robiony przez satiego, tyle że był od eg8 a ja go założyłem do mb2 i nie pasuje za bardzo, ale jest super cichy, bardziej słychać dolot niż tłumik. Niestety auto dużo straciło na mocy w górnym zakresie, może dlatego że oprócz 4-2-1 mam seryjną średnice rury i środkowy.
quiksilver44
19-11-12, 09:27
mam szybkie pytanie wie ktoś czy flansza katalizatora z rovera 420 jest taka sama jak ta z hondy?
Nie jest
Edit
Teraz doczytałem że masz na myśli flanszę katalizara, ja pomyślałem o flanszy środkowego:p
quiksilver44
19-11-12, 10:17
tak chodzi o katalizator bo chciałem sie nie bawić w spawanie tylko wrzucić cat converter bo mam akurat od kolegi. podejdzie?
skolopendra
19-11-12, 11:37
podejdzie?
tak
A czy rura wydechu od vti z orginalna flansza podejdzie p&p do kolektora od z6
skolopendra
20-11-12, 11:42
flansza podejdzie p&p do kolektora od z6
nie
prawdopodobnie nie, bo B seria ma flansze w drugą stronę
wleciał u mnie ostatnio 4-2-1 z z6 + wywaliłem katalizator i wstawiłem za niego tłumik AWG w obudowie katalizatora.... przywitało mnie denerwujące brzęczenie między 2 a 3 tys. obr/min ....
Jak można skutecznie pozbyć się tego okropnego brzęczenia ?
Wstaw tłumik a nie AWG :)
wleciał u mnie ostatnio 4-2-1 z z6 + wywaliłem katalizator i wstawiłem za niego tłumik AWG w obudowie katalizatora.... przywitało mnie denerwujące brzęczenie między 2 a 3 tys. obr/min ....
Jak można skutecznie pozbyć się tego okropnego brzęczenia ?
A co jest za AWG i na końcu?
za AWG jest cały środkowy wydech z tłumikiem przelotowym (coś mniej wiecej takiego: http://tlumiki.ipaco.pl/Start.asp?WCU=~TUowOS41NQ== ) i na końcu OEM
Dziwne bo ja miałem jakiś czas temu cały seryjny wydech z AWG zamiast kata i nawet nie brzękło, potem zmieniłem na 4-2-1, środkowy i końcowy wiadomo przelot pod nową średnice i nadal malina :)
A ja mam pewien dylemat..
Mam wydech 2 cale po całości, na 2 tłumikach z rovera ( 2 małe przelotowe ) i końcowym komorowym Proexa. Tylko, że ten układ obecnie jest za cichy jak dla mnie, bo chodzi praktycznie ciszej niż seria :) Co można by wstawić na końcowy aby to auto jakoś brzmiało przyzwoicie? Kiedyś na koncu był przelot Ultera, ale bas to miało taki, że szyby się trzęsły ;] Szukam czegoś " pośredniego". Obecnie jest d13 mpfi, ale docelowo będzie d16 więc pod to dopasowuje sprzęt :)
skolopendra
22-11-12, 09:54
to auto jakoś brzmiało przyzwoicie?
b18 b20
w innym wariancie brzmieć nie będzie
końcowym komorowym Proexa.
Przelotowych zabrakło czy co :confused: :D
b18 b20
w innym wariancie brzmieć nie będzie
No od razu K20 i nie będzie problemu...
Przelotowych zabrakło czy co :confused: :D
A uważasz, że na przelotowym Proexa czy mtecha nie będzie to darło się jak na ulterze?
A uważasz, że na przelotowym Proexa czy mtecha nie będzie to darło się jak na ulterze?
Podałeś trzy firmy, więc nie powinienem pisać, ale z doświadczenia powiem, że znajdzie się jeszcze kilku producentów, których można wymienić w miejscu, gdzie wstawiłeś PROEX czy MTECH, żeby na zadane pytanie odpowiedzieć: Na pewno! :)
No od razu K20 i nie będzie problemu...
No tak, riposta mocna na czcze gadanie :) Lune, wrzuć V12 - dam Ci gratis tłumiki ;) I będzie ładnie brzmiało :)
skolopendra
23-11-12, 09:18
No od razu K20 i nie będzie problemu...
będzie w stawieniem...
Lune, wrzuć V12
z ursusa...
małym silniczkiem dźwięku nie zrobi
można sie tylko łudzic i wciskać komuś produkty swe...
można sie tylko łudzic i wciskać komuś produkty swe...
Głupie Twoje gadanie, wiesz? Chyba ludzie są świadomi, że czego by nie zrobili, to muszą się liczyć, że pod maską dźwięk generuje mały 4-ro cylindrowiec....
skolopendra
23-11-12, 10:37
Chyba ludzie są świadomi,
oo widzę że sumienie się boli :rolleyes:
ludzie zazwyczaj są nie świadomi ,stąd często infantylne czy wręcz niedorzeczne zapytania ...licząc na szybkie i niedrogie panaceum bolączek ich 4 cylindrów
kierując się zazwyczaj opiniami osób prowadzącymi ich w prost do swoich produktów
w razie wątpliwości proponuję przeczytać ze zrozumieniem mój post z strony pierwszej : :cool:
jako że cała masa wątków na ww temat zasmieca forum
prosił bym o ponowne zgrupowania i pisanie w jednym temacie
bez przescigania sie pseudo sprzedawców w reklamowania swoich i nie tylko ! produktów !
Mi tylko chodzilo o poprawe dzwieku wzgledem komorowego koncowego i ( moze teraz dokladniej ) zeby to brzmialo jakos przyjemnie jak na d serie ;)
Takie male ot.
Poki co przy moich srodkowych z rovera kazdy przelot bedzie glosno pracowal wiec na razie sie wstrzymuje z modami.
Mi tylko chodzilo o poprawe dzwieku wzgledem komorowego koncowego i ( moze teraz dokladniej ) zeby to brzmialo jakos przyjemnie jak na d serie ;)
Takie male ot.
Poki co przy moich srodkowych z rovera kazdy przelot bedzie glosno pracowal wiec na razie sie wstrzymuje z modami.
a podaj może kilka linków o co tobie konkretnie biega, bo jak słyszę że na pełnym przelocie jest zawsze głośno to śmiać mi się chce. Hasło w stylu "żeby fajnie brzmiało" trzeba poprzeć jakimiś konkretami najlepiej w formie nagrań
"skoluś" nie denerwuj się ; dobrze wiesz że jeśli ktoś dłubie w aucie to będzie pisał co i u kogo zrobił. Ty jak miałes swoją d14 też pisałeś co zrobiłeś itp niejako reklamując swoje usługi. Teraz w podpisie masz B18T więc podejrzewam że sam uturbiasz
Kolega chyba nie czyta ze zrozumieniem, bo napisalem, ze bedzie zawsze glosny przy Moich Srodkowych.
Tutaj masz przyklad ( nie chodzi mi o firme ) :
http://m.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&client=mv-google&v=TIbmB2QMeCA
Chodzi o druga czesc z powiekszonym srodkowym. Bo na poczatku filmu sam przelot koncowy pracuje za glosno jak dla mnie.
Wysyłane z mojego Blade za pomocą Tapatalk 2
a może wystarczy któryś z tych środkowych wywalić - rozpatrywałeś taką opcję?
Faktycznie tez tak mozna zrobic i sprawdzic jak to bedzie :) Tylko pytanie - wywalic ten zaraz za kolektorem czy ten dalszy?
Wysyłane z mojego Blade za pomocą Tapatalk 2
Ten dalszy jeśli już musisz wyrzucać.
A uważasz, że na przelotowym Proexa czy mtecha nie będzie to darło się jak na ulterze?
Uważam że na każdym z tych tłumików dźwięk będzie inny, na każdym będzie głośniej niż przy komorowym czyli cały czas trafiamy w Twoje oczekiwanie...jak kupowałem dla siebie to trafiłem w swoje oczekiwania za drugim razem :) Tyle tylko że zmieniłem za drugim sam środkowy bo końcowy był taki jak chicałem.
quiksilver44
25-11-12, 12:37
Panowie mam szybkie pytanie bo muszę w końcu kontynuować walkę z wydechem jaka długość ma odcinek od kolektora do pierwszego zagięcia o 90 stopni? a może ktoś ma jakiś rysunek z dokładnymi wymiarami? albo wie o ile powinienem przedłożyć rury od rovera żeby wszystko pasowało bo przy cat converterze który mam nie pasuje flansza do tej roverowej. a za bardzo nie mam skąd wziąć innej. wiec pomyślałem żeby uciąć flansze (ta do rur i od cata convertera) i dospawać sama rurę z cat konwertera z flansza do kolektora tylko czy w tedy to wszystko nie będzie za krótkie?
panowie potrzebuje rady praktycznej ;) składam wydech na nowo bo mi się środek posypał, między kat a tłumik środkowy wchodzi pierścień uszczelniający
czy w katalizatorze należy wydłubać coś żeby było dla niego miejsce?
tak podejrzewam ale upewnijcie mnie zanim coś schrzanie ;)
http://images42.fotosik.pl/684/72d95a2cd9f68f2dm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=72d95a2cd9f68f2d)
Panowie czy jest sens do seryjnego D15Z6 zakładać wydech na 2" po zewnętrznej (środek 47mm) ?
Powoli muszę coś myśleć nad wydechem bo się sypie :) Środkowy 2" powiększony od proexa i końcowy 2" siedzi i jak narazie jest to wszystko połączone starymi OEM rurami ..
Starstruck
28-11-12, 23:12
Jasne, że jest, zawsze będzie odczuwalnie lepiej, a to jest średnica w sam raz do (jak przypuszczam) seryjnego D15Z6 :)
michalkazanice
01-12-12, 16:47
Wtam, potrzebuje rady odnosnie sprawy kata i koncowego ;) planuje zakup ebayowego kolektora 4-2-1 i mam juz w domu 2" z RM MOTORS i koncowy WM SPORT. Nie chce pakowac duzych pieniedzy w wydech, bo za rok planuje swapa i wtedy bedzie za mala srednica. Chce podniesc albo wyrownac moc z tym co bylo w seryjnym D15B7. Jakie macie propozycje dla mnie zamiast kata tylko rurka? I czy wymieniac ten koncowy bo obecnie mam wlozony silencer zeby nie bylo glosno a chce miec przelot ;)
ciekawe czemu zniknęło kilka postów w tym wątku od użytkowników proexa a najeżdżających na awg - czujny duch forum zawsze czuwa?
Ja ze swojej strony też niestety muszę dodać, że AWG, to zdaje się szmelc. Tłumik w miejscu katalizatora wytrzymał u mnie niespełna 6 tyś. km.
Niby cena tłumika śmieszna, ale szkoda na to roboty spawacza :/
Moim zdaniem jeśli chce się trochę pojeździć to warto zainwestować w dobry wydech. Chytry dwa razy traci. Miałem awg, zobaczyłem jak to wygląda i od razu sprzedałem. Moim zdaniem to szmelc, sorry ale to moje zdanie. Miałem także WM Sport i więcej czegoś takie nie założę
Panowie, mam pytanie odnośnie kolektora wydechowego - czy Waszym zdaniem warto pchać kasę w "ebay'owy" kolektor 4-2-1, czy może lepiej kupić OEM'owy z Z6/Y8 itp?
Właśnie jestem na etapie kompletowania wydechu do mojego D16Y8 i muszę jakiś kolektor kupić. Dodam też, że w sumie każdy grosz się liczy i wolałbym niepotrzebnie kasy nie wydawać... jeśli ebay to tylko ładniejszy wygląd pod maską, to bym go sobie odpuścił.
Aha... jeśli to ma jakieś znaczenie, to reszta układu będzie wyglądała tak:
- rury 2" (śred. wew. 47mm.)
- w miejscu kata nic :p
- tłumik środkowy powiększony
- tłumik końcowy przelotowy
Z góry dzięki za rady,
pozdr
Jest duza.roznica miedzy ebay a oem
ale różnica na korzyść oem czy ebay?
Z tego co wiem na ebay ugrasz wiecej niz na oem
Teraz tylko pytanie jak wiele można tym ugrać, bo jak 1-2KM, to chyba gra nie warta świeczki.
W moim przypadku jest praktycznie seryjne D16Y8... jedyne mody jakie są/będą, to instalacja OBD1, komp P28, seryjny dolot z D16Z6 bez rezonatora + zimne powietrze ze zderzaka, no i wydech będzie po całości na 2". Do tego może jeszcze rozwierce kolektor ssący i dam jakąś większą przepustnicę. Wszystko finalnie zostanie wystrojone u Jogala.
skolopendra
06-12-12, 15:43
Teraz tylko pytanie jak wiele można tym ugrać, bo jak 1-2KM, to chyba gra nie warta świeczki.
wydech będzie po całości na 2"
+ chińczyk, ugrasz spokojnie z 10km
pytanie następujące czy da się zaadoptować wydech z eh6 do ek4 ???
dużo przerabiania ogarniał ktoś to ???
Witam. Na forum jestem całkowicie świeżutki. Posiadam honde jak w temacie z silnikiem D16Y8 (1.6 v-tec o mocy 125km).
Potrzebuję doradztwo w sprawie wymiany układu wydechowego.
W planie mam założyć kolektor wydechowy sportowy 4 2 1(znalazłem na allegro za 320zł). Planuję również pozbyć się katalizatora. Na resztę nie mam pomysłu. Nie wiem jaki dokupić tłumik końcowy. Zależy mi na tym żeby nie darł się jak typowe wiejskie tuningi tylko żeby wydobywał się przyjemny dla ucha dźwięk,bardziej rasowy Przeglądałem różne i przyznam że jestem w kropce.
Bardzo bym prosił o pomoc w doborze
Mam też kilka innych pytań:
Co się stanie po usunięciu kata? Czytałem że u niektórych spada moc u innych kręci lepiej ?
Co włożyć w miejsce kata tak żeby się nie czepiali na przeglądzie? Strumienice? Przelot?
Czy po zmianie wydechu odczuje jakiś delikatny wzrost mocy czy to tylko bajeczki ?
Planuje także założyć układ dolotowy z stożkowym filtrem powietrza.
Dodam że chciałbym się wyrobić w kwocie 1000 zł bez układu dolotowego. Wiadomo fundusze.
Bardzo proszę o pomoc a może jakieś pomysły? Przede wszystkim bądźcie wyrozumiali ponieważ dopiero zaczynam przygodę z tym cudnym autem
P.S Mechanik ze mnie żaden tak że jeśli coś poprzekręcałem to proszę się nie śmiać
1000zł łącznie z kolektorem? Sam nowy kolektor 4-2-1 to koszt właśnie ok. 300zł. Co do reszty to jeśli nie masz znajomego, który dobrze spawa w sumie masz dwie opcje: szukać używanego wydechu lub wstawić wydech z Rovera 420 Diesel po niewielkich przeróbkach. Ma on optymalną średnicę do D serii 1.6 bez skrajnych modyfikacji.
Tłumiki: końcowy wedle uznania. Można wyrwać używkę w dobrym stanie ze stali kwasowej lub kupować nowy przelot. Na forum masz kilka osób, które sprzedają tłumiki (np. Saiti, DjHammer czy Dealer). Środkowe tłumiki najlepiej kupić nowe. Unikaj jednak tanich tłumików robionych na masową skalę. Warto kupić pakiet środkowy+końcowy u jednej osoby, gdyż wtedy można liczyć na małą zniżkę. Ogólnie starczy jeden dobry środkowy tłumik.
Co do katalizatora, nie musisz nic wstawiać w jego miejsce przy dobrym środkowym tłumiku środkowym. Jeśli chodzi o przegląd to kwestia diagnosty. Ja nie mam kata i nie było żadnego "ale". W Polsce raczej nie przywiązują do tej kwestii dużej wagi.
Podsumowując. Przy ok. 700 zł na wydech wg najlepiej byłoby zakupić środkowy wydech od Rovera 2.0D (jest to w zasadzie sama rura środkowa) i zaadaptować go do Civica. Do tego zakupić jeden (lub dwa jeśli preferujesz ciszę) środkowy tłumik przelotowy i końcowy tłumik także przelotowy. Łącznie z zakupem wydechu od Rovera, przeróbką, dwoma tłumikami powinieneś się wyrobić w 700zł.
Właśnie mam znajomego co dobrze spawa tak że dam sobie z tym radę :) co do kasy to jakby było by coś dobrego to jeszcze na pewno znalazło by się z 200zł. Wolałbym wszystko nowe ale wiadomo jak jest.
Kolektor 4-2-1 może być używany (w sumie normalna cena to 200zł). Tłumik środkowy wg mnie najlepiej nowy (może być jeden). Końcowy wedle uznania. Jeśli nie jest mocno wyeksploatowany, może być używka (zawsze te 100zł mniej). Nowe tłumiki możesz zakupić u forumowych sprzedawców, o których Ci wspominałem (bdb jakość). Pozostaje jedynie rodzaj materiału (a tym samym jego koszt) i koszt pospawania całości. Jak znajdziesz miejsce z tanią kwasówką czy nierdzewką jest szansa, że wyrobisz się w swoim limicie, posiadając jednocześnie wydech, który jeśli zostanie dobrze wykonany, przeżyje kilka aut. Jeśli jednak nie masz bardzo dalekich planów z obecną jednostką silnikową czy całym autem, dobra stal aluminiowana też da radę co najmniej kilka lat.
Kolektor 4-2-1 może być używany (w sumie normalna cena to 200zł
Ziom, dolicz uszczelki trzy, zawsze używka bywa przytarta itp :) Summa summarum oszczędzasz 20-30 zł ;)
krzysiek civic
19-12-12, 08:55
Panowie juz tłumik mi odmawia posluszęstwa chyba sie przepalił ( wytrzymał 3 lata) a cena nie była wielka był to allegrowy Apexi N1 , dzwięk mi jak najbardziej odpowiadął. Posiadam kolektor 4-2-1, wycięty katalizator, w sumie pełny przelot. Jaki tłumik koncowy polecilibyście jesli chciałbym głęboki basowy dzwięk. WM? czy jakiś inny?
Jest w ogóle sens ponownie zakładać te chińskie badziewie? Kup lepiej coś porządniejszego od forumowych magików:)
krzysiek civic
19-12-12, 10:08
dlatego tez pytam sie, o jakis tłumik bassowy żeby ladny dzwiek bassowy był...
Jeśli odpowiadał Ci dźwięk a'la Mugena, po prostu zamów tłumik takiej konstrukcji u kogoś z forum (kilka postów wcześniej masz nicki).
krzysiek civic
19-12-12, 11:32
hm przegladam ale nie widze nickow od nikogo kto sie tym zajmuje, moglbys pdoeslac na PM albo podan nr posta
Na forum masz kilka osób, które sprzedają tłumiki (np. Saiti, DjHammer czy Dealer)
Chyba powinienem dostać jakiś gratis za reklamę :p
Krótka piłka, tłumoka końcowego trzeba kupić. Ma być OEM look, cichy w dolnych partiach, głośniejszy powyżej 4 tyś. RPM. Mam swoje typy, tu poproszę o opinie o tłumikach firmy PROEX osób, które zrobiły na nich co najmniej 50-60 tyś. km. Saiti i Yotomeczek wiem, że będą zadowoleni, poproszę jeszcze kogoś o zabranie głosu. ;)
montaz ok 2,5roku temu
civic żony aerodeck 169kM, czarny + końcówka oem, nakulane jak był sprzedawany na tłumiku cos ok 70tys jeżdzi do dzisiaj "w rodzinie"
nowy civic żony wydech z nierdzewki leży do zamontowania
mój accord VI gen mam go od ok roku zamontowany środkowy i końcowy z nierdzewki, zrobione jakieś 20tys bez uwag
montaz ok 2,5roku temu
civic żony aerodeck 169kM, czarny + końcówka oem, nakulane jak był sprzedawany na tłumiku cos ok 70tys jeżdzi do dzisiaj "w rodzinie"
nowy civic żony wydech z nierdzewki leży do zamontowania
mój accord VI gen mam go od ok roku zamontowany środkowy i końcowy z nierdzewki, zrobione jakieś 20tys bez uwag
Super, o takie info mi chodzilo.
Feedback mój - chyba wiarygodne źródło informacji? :>
Feedback wystawia się raczej po zakupie a nie po 70k przebiegu ;)
Ale dołożę od siebie bo wszystko w dobrych intencjach, nie jest to na pewno kluczowa odpowiedź dla pytającego ale u mnie 15k i bez uszczerbków :)
szefy czy środkowe m-techy(te standardowe fi 100mm, długość 50cm) dobrze wyciszają?
bo będę zmieniał kolektor na 4-2-1, więc automatycznie wyleci kat i nie chce, żeby mi łba rozwaliło ;p
czy lepiej dołożyć i wziąć 60-70cm długości?
skolopendra
23-12-12, 16:51
dobrze wyciszają?
wycisza to końcowy dobrze dobrany
srodkowy wycisza tylko metaliczny dzwiek i rozprerza układ
skoluś - to ciekawe czemu jak ludzie opisują tutaj swoje wrażenia albo po dołożeniu środkowego albo po zmianie awg na porządny produkt że jest o wiele ciszej?
DjHam....środkowy rozpręża - oczywiście ale jeśli wnętrze ma innej średnicy niż wlot wylot co tworzy komorę rozprężną i tłumi nie tylko metaliczny dźwięk a le także zniża odgłos wydechu - wiem bo przerabiałem osobiście ten temat
więc Panowie nie wprowadzajcie ludzi w błąd bo po was można by się spodziewać rzetelnych informacji
sparco
dużo zalezy od tego co masz na końću; stosując porządny środkowy (materiał zewnętrzny nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia) od któregoś z forumowych dostawców , w zależności od użytych materiałów tłumiących będziesz miał przy tej samej objętości puszki większe lub mniejsze wyciszenie
jest tak, seryjny słomkowy kolektor z katem, dalej 2" z oemowym środkowym i na końcu ulter nrs, jest spoko, bo i tak wszystko zagłusza parówa ;p
a chcę tak: 4-2-1, jakiś tłumik zaraz za kolektorem (co by wyciszyć delikatnie i żeby nie było brzęczenia 'ala polonez)2", oem środek i ulter nrs
skoluś - to ciekawe czemu jak ludzie opisują tutaj swoje wrażenia albo po dołożeniu środkowego albo po zmianie awg na porządny produkt że jest o wiele ciszej?
DjHam....środkowy rozpręża - oczywiście ale jeśli wnętrze ma innej średnicy niż wlot wylot co tworzy komorę rozprężną i tłumi nie tylko metaliczny dźwięk a le także zniża odgłos wydechu - wiem bo przerabiałem osobiście ten temat
więc Panowie nie wprowadzajcie ludzi w błąd bo po was można by się spodziewać rzetelnych informacji
sparco
dużo zalezy od tego co masz na końću; stosując porządny środkowy (materiał zewnętrzny nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia) od któregoś z forumowych dostawców , w zależności od użytych materiałów tłumiących będziesz miał przy tej samej objętości puszki większe lub mniejsze wyciszenie
ziomus to chyba oczywiste, ale po co to pisac i walkowac tysiace razy jak coniektorym nie chce sie czytac tylko chca zeby podac im wszystko na tacy
A czy zamiast kata (w tym momencie mam awg) jak by wstawić środkowy np z d16 i potem jeszcze raz środkowy z d16 jak seryjnie i końcowy, to te dwa wyciszą to brzęczenie/buczenie przy 2,5tys obr?
A czy zamiast kata (w tym momencie mam awg) jak by wstawić środkowy np z d16 i potem jeszcze raz środkowy z d16 jak seryjnie i końcowy, to te dwa wyciszą to brzęczenie/buczenie przy 2,5tys obr?
masz na forum sprawdzone rozwiązania to kombinujesz jak koń pod górkę. Weź najlepiej cały układ owiń wełną budowlaną, zabezpiecz drutem i tak śmigaj
Najlepiej, to nie używać w ogóle rur... cały układ zrobić z tłumików;)
Najlepiej, to nie używać w ogóle rur... cały układ zrobić z tłumików
:)
masz na forum sprawdzone rozwiązania to kombinujesz jak koń pod górkę. Weź najlepiej cały układ owiń wełną budowlaną, zabezpiecz drutem i tak śmigaj
Witam. Gdzie sa te rozwiazania ? Jest jakas lista lub cos w tym stylu ? Bo tez sie wlasnie
zajmuje ukladem wydechowym do mojej EJ6. Planuje od samego przodu 2,25". Ma byc
kolektor 4-1 (2,25"), kat magnaflow (2,25"), atrapa tlumika srodkowego (2,25") i na
koncu magnaflow 14827 (2,5" ale z adapterem na 2,25"). A nie chce zeby byl ten
metaliczny dzwiek. To lepiej kupic jakis dobry srodkowy pod 2,25" ? Co polecasz ?
Pozdrawiam
Piortek_690
06-01-13, 15:52
Koledzy chcę usunąć kata i zmienić tłumik środkowy. i teraz pytanie czy zamiast kata wspawać zwykła rurę? a zamiast środkowego strumienice? co przy seryjnym układzie można zmienić żeby trochę polepszyć?
ale kombinujesz czlowieku robisz wszyedzie 2,25 a na koncu 2,5................ i wsadasz jakis adapter
do tego kata srodkowy imitacja to chyba sam juz sobie odpowiedziales gdzie jest bład
kolejny ze strumienica gdzie wy o tym sie naczytaliście montuj strumienice !! setki razy bylo tu pisane
wywal kata i srodkowy i wstaw 1 dobry srodkowy
ale kombinujesz czlowieku robisz wszyedzie 2,25 a na koncu 2,5................ i wsadasz jakis adapter
do tego kata srodkowy imitacja to chyba sam juz sobie odpowiedziales gdzie jest bład
kolejny ze strumienica gdzie wy o tym sie naczytaliście montuj strumienice !! setki razy bylo tu pisane
wywal kata i srodkowy i wstaw 1 dobry srodkowy
Magnaflow ma wejscie 2,5" wiec nie moge nic na to poradzic. Dlatego musze zalozyc
redukcje na 2,25". Do kata nie bedzie adaptera, tylko jest z rurami 2". A wystarczy
powiekszyc wlot i wylot na 2,25". Wiec obetne rury, powieksze otwory i wspawam
2,25". Niewiem w czym masz problem. Jak chcesz dawac jakies glupie bezsensowne
odpowiedzi, to najlepiej wogole nie odpowiadaj na moje pytania.
Pozatym pytalem "drvtec" a nie ciebie, zeby sluchac jakis glupich odpowiedzi.
Pisal ze duzo jest sprawdzonych rozwiazan, to sie go pytam jak normalny czlowiek.
Zamiast tej strumienicy mojej sie wlasnie pytam czy nie lepiej dac dobrego
srodkowego. A kata niestety nie moge wywalic bo mieszkam w niemczech i jak
mnie ktos udupi ze bez kata jezdze to pojde siedziec za zanieczyszczanie srodowiska.
I na ch*j mit to.
Pozdrawiam
To od czego ten magnaflow? :) Weź WM Sport :) różnicy poza marką nie będzie :) a koszt kilkukrotnie mniejszy :) i też 2,5 cala :)
To od czego ten magnaflow? :) Weź WM Sport :) różnicy poza marką nie będzie :) a koszt kilkukrotnie mniejszy :) i też 2,5 cala :)
Mam WM Sport pod moim EG, i jest g*wno wart. Po prostu tani szajs.
Zrobie wam zdjecie porownawcze i soundfile to sie sam przekonasz.
Roznica jest duza. Jak wezmiesz oba tlumiki w rece to zobaczysz ze Magnaflow
jest duzo wiekszy i ma duzo lepsza jakosc.
Pozdrawiam
Magnaflow ma wejscie 2,5" wiec nie moge nic na to poradzic. Dlatego musze zalozyc
redukcje na 2,25". Do kata nie bedzie adaptera, tylko jest z rurami 2". A wystarczy
powiekszyc wlot i wylot na 2,25". Wiec obetne rury, powieksze otwory i wspawam
2,25". Niewiem w czym masz problem. Jak chcesz dawac jakies glupie bezsensowne
odpowiedzi, to najlepiej wogole nie odpowiadaj na moje pytania.
Pozatym pytalem "drvtec" a nie ciebie, zeby sluchac jakis glupich odpowiedzi.
Pisal ze duzo jest sprawdzonych rozwiazan, to sie go pytam jak normalny czlowiek.
Zamiast tej strumienicy mojej sie wlasnie pytam czy nie lepiej dac dobrego
srodkowego. A kata niestety nie moge wywalic bo mieszkam w niemczech i jak
mnie ktos udupi ze bez kata jezdze to pojde siedziec za zanieczyszczanie srodowiska.
I na ch*j mit to.
Pozdrawiam
dziekuję za uznanie
Więc tak do niemodzonych d14, d15, d16, b16 najlepiej pasuje średnica po całości 2cal. Oczywiście poszczególne tłumiki muszą się różnić wnętrzami pod określony silnik. Zalecany i sprawdzony przez forumowiczów zestaw to pełen przelot
1. tłumik w obudowie kata
2. powiększony tłumik środkowy
3. tłumik końcowy
niektórzy nie stosują tłumika zamiast kata tylko maksymalnie do przodu przesuwają środkowy. O plecionce nie napisałem bo to się rozumie samo przez sie że układ nie może być sztywny i musi mieć elastyczne połączenie żeby nie pękał
jeśli mamy podłubany silnik mechanicznie lub doładowany to trzeba iść w większe średnice. W zależności od mocy jest to 2,25cal (zalecana również do nie modzonych b18 jak i k20) lub wyżej na 2,5cal (zalecana również dla serii w H22).
Oczywiście można się bawić w konstrukcję lejkową ( jak napisał ciekawski w przyklejonym poście) ale to są wyższe koszty a podejrzewam że przyrosty nie będą tak wymierne jak w/w przypadkach.
Celowo pomijam temat kolektora bo chyba wszyscy wiedzą że te z "jebeja" są ok do d-series
ceny - nie wiem , ktoś chciał kiedyś robić tabelkę porównawczą między dostawcami forumowymi ale pomysł upadł
o to może się spytać DjHammera , Saitiego , Dealera
Panowie, orientuje się ktoś z Was z czego będzie pasować uszczelka między przejściem 4-2 w jebajowym kolektorze?
Kupiłem taki kolektor, ale niestety nie mam przy nim tej uszczelki oraz śrub, jednak śruby to mały figiel i coś się na pewno dopasuje. Natomiast z tą uszczelką może być problem, a "wycinania drutowania" wolałbym uniknąć:)
Kup taką jak powinna być i nie będzie problemu :)
Np. http://allegro.pl/uszczelka-kolektora-4-2-1-civic-crx-del-sol-d16-i2876407208.html
Dzięki:)
Szukałem tych uszczelek na allegro, ale chyba coś słabo, bo znaleźć nie mogłem:p
Jeszcze użytkownik Ryba (nie pamiętam dokładnie nicka, Ryba z cyferkami, ma 4 gena, może jest w projektach) miał te uszczelki po mniej niż 10 zł z metalowymi pierścieniami. U mnie trochę nie pasowała (tzn wystawała poza flansze, ale śruby i kanały malina) lecz jakościowo przewyższała te "papierowe"
Ogólnie kibel jest z tymi uszczelkami. Ta między głowicę, a kolektor do niczego się nie nadaje... zupełnie nie pasują otwory na szpilki i kanały wydechowe. Chyba jakiś pijany chińczyk to robił :/
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?162497-S-Uszczelki-kolektora-4-2-1-EBAY-rozp%F3rka-i-inne piwo mi szykuj :)
Doliczysz sobie na to piwo jak będę brał tłumiki:p
Witam mam pytanie wydech o średnicy 2" ma ok.5,08 cm w środku czy po zewnętrznej stronie?
Ja sobie robiłem komplet uszczelek do swojego ebaya, w zakładzie co się tym zajmuje i po 2 latach zero problemu. Chyba można sobie OEM stalowa wrzucić spokojnie ta górna :)
Tylko nie wiem, czy OEM stalowa podoła. Chiński kolektor nie jest idealnie splanowany i nie wiem, czy OEMowa uszczelka nie będzie za cienka. Ta dodawana do kolektora jest grubaśna i pewnie lepiej wyrówna i uszczelni niedoskonałości.
W ogóle to zastanawiam się, czy nie skoczyć do szlifierni (tam gdzie obrabiają silniki) i nie splanować wszystkich płaszczyzn kolektora. Co o tym myślicie?
Tylko nie wiem, czy OEM stalowa podoła. Chiński kolektor nie jest idealnie splanowany i nie wiem, czy OEMowa uszczelka nie będzie za cienka. Ta dodawana do kolektora jest grubaśna i pewnie lepiej wyrówna i uszczelni niedoskonałości.
W ogóle to zastanawiam się, czy nie skoczyć do szlifierni (tam gdzie obrabiają silniki) i nie splanować wszystkich płaszczyzn kolektora. Co o tym myślicie?
weź gruby papier i zobacz jak duża jest ta nierówność
Przykładając miejsce łączenia 4-2 do idealnie płaskiego stołu jest tzw. kolebka. Jeśli przycisnę mocniej z lewej strony, to z prawej robi się szczelina ponad 1mm. W miejscu łączenia z głowicą jest już troszkę lepiej, ale jak całość przylega, to w miejscu lewej skrajnej szpilki robi się szpara.
Pewnie te kolektory wszystkie sa podobnie wykonane, tylko mało kto zwraca uwagę na takie "pierdoły";)
Ja się troszkę obawiam, że po skręceniu tego mogą powstać za duże naprężenia i gdzieś może puścić spaw jak kolektor dostanie temperatury, a w pipe dostanie, bo podczas strojenia będzie pewnie świecił na czerwono;)
Skręcaj, nie marudź. Na tych rudych uszczelkach z kraju gnijącej wiśni :)
Przykładając miejsce łączenia 4-2 do idealnie płaskiego stołu jest tzw. kolebka. Jeśli przycisnę mocniej z lewej strony, to z prawej robi się szczelina ponad 1mm. W miejscu łączenia z głowicą jest już troszkę lepiej, ale jak całość przylega, to w miejscu lewej skrajnej szpilki robi się szpara.
Pewnie te kolektory wszystkie sa podobnie wykonane, tylko mało kto zwraca uwagę na takie "pierdoły";)
Ja się troszkę obawiam, że po skręceniu tego mogą powstać za duże naprężenia i gdzieś może puścić spaw jak kolektor dostanie temperatury, a w pipe dostanie, bo podczas strojenia będzie pewnie świecił na czerwono;)
oczywiście najlepiej byłoby gdyby był równy
ale jak go założysz i przepałkujesz to on się nagrzeje , następnie dokręcasz i on powinien się uformować do głowicy - termoplastyka się kłania
Takie szybkie pytanie.Czy jak założę w D14A4 z katalizatorem wydech 2 cala i z końcowym przelotowym to dół będzie
dużo słabszy, czy raczej nie zauważę dużej różnicy?
Nie będzie dużej różnicy.
skolopendra
12-01-13, 14:40
czy raczej nie zauważę dużej różnicy?
zauważy
zauważy
dużą? :) więc właśnie :)
skolopendra
12-01-13, 14:47
niestety na minus
ten minus nie jest bardzo zauważalny, gdy ktoś będzie robił pomiary itp to oczywiście różnice zauważy, ja jednak nie do końca wiem czy chcesz ten katalizator zostawić, bo pytanie niejasne, chociaż domyślam się, że tego dławika chcesz się pozbyć. Trochę on zmieni, ale tak czy siak - elastyczność w zakresie 2-3,5 tysiąca będzie, hmm, wystarczająca i nie będziesz tego tak zauważał, że trudniej jest dół napędzić ;)
żeście się uczepili tego kata jak rzep psiego ogona zapominając o tym co chce gostek zrobić na końcu - chce dać przelot i pytanie jest jaki? bo w d14 jak wstawi zbyt mocno odprężający niezależnie od tego co ma z przodu będzie kiszka
chce dać przelot i pytanie jest jaki?
A to poza średnicą są jeszcze jakieś parametry, które mogą wpływać na rozprężenie/doprężenie układu?
Myślałem, że przelot to przelot.
Tłumik nie tylko redukuje hałas :) Masz różne zjawiska fizyczne w układzie wydechowym, które należy okiełznać w umiejętny sposób :)
A to poza średnicą są jeszcze jakieś parametry, które mogą wpływać na rozprężenie/doprężenie układu?
Myślałem, że przelot to przelot.
Saiti ma rację szczególnie jeśli chodzi o silniki niedoładowane. Przeloty są różne albo pełne, albo z zwężką. Różne przekroje , różne perforacje, różne materiały tłumiące - a ich używanie i mixowanie to know-how producenta
Jaką średnicę na wyjściu ma 4-2-1 z Z6 ? Bo na pewno nie 2cale
EDIT: znalazłem info, że 42mm. Ponoć :)
chcialem zrobic przelot pytanie do was czy moja konfiguracja sie sprawdzi czy moze cos zmienic? niechce by bylo mnie slychac w calym miescie i chcialbym by byl w miare cichy.
kolektor 4-2-1 z d16z6, tlumik przelotowy (zamiast kata), srodkowy z rovera 420, koncowy twin loop obx.
Prosze o pomoc
A ja zapytam czy ktoś z was się spotkał z kolektorem 4-2-1 chinolem do d seri który ma na wyjściu więcej niż 2 cale?? Czy samemu trzeba przerabiać?
chcialem zrobic przelot pytanie do was czy moja konfiguracja sie sprawdzi czy moze cos zmienic? niechce by bylo mnie slychac w calym miescie i chcialbym by byl w miare cichy.
kolektor 4-2-1 z d16z6, tlumik przelotowy (zamiast kata), srodkowy z rovera 420, koncowy twin loop obx.
Prosze o pomoc
Będzie głośniej, to wiadomo. Jednak będzie stosunkowo cicho :) Wrogów u emerytów nie powinieneś sobie narobić.
no to napeno bedzie glosniej niz seria:D dzieki za odpowiedz Saiti.
Jaki tłumik koncowy do OEM wydechu w D14A3?
Jaki tłumik koncowy do OEM wydechu w D14A3?
Oem nadal pewnie :)
StreetPerforman
30-01-13, 16:03
panowie mam pytanie czy kolektor od d16z6 podejdzie do d16z5 ? chodzi i głównie o flanszę i spasowanie otworów.
StreetPerforman
30-01-13, 16:17
acha czyli rozstaw otworów we flanszy jest inny tak? Saiti ty zajmujesz się tłumikami dało by radę ogarnąć samą flansze do d16z6
Nie, ale pisz do kolegi -=Simon=- :) Wiem, że coś działał w temacie, nie wiem natomiast na czym się skończyło.
czy fakt ze tlumik koncowy ma wejscie 3 cale ma znaczenie? moze to wplynac negatywnie na uklad? Chodzi mi o twin loopa, wnetrze ma takie same jak 2.5 calowy ktory mam na aucie - roznica jest w rozmiarze wejscia. jakies przeciwwskazania?:confused:
czy fakt ze tlumik koncowy ma wejscie 3 cale ma znaczenie? moze to wplynac negatywnie na uklad? Chodzi mi o twin loopa, wnetrze ma takie same jak 2.5 calowy ktory mam na aucie - roznica jest w rozmiarze wejscia. jakies przeciwwskazania?:confused:
a skąd wiesz że wnetrza są takie same? bo wg mnie bez sensu ładować wlot 3 cal jesli wnętrze jest takie same jak w wersji 2,5cal. ten co robi takie rozwiązania to baran i tyle.
tutaj jako ciekawostka http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=106787&st=0
co myslicie o tym? http://allegro.pl/sportowy-tlumik-mugen-r1-do-mniejszych-aut-glosny-i2997607330.html
co myslicie o tym? http://allegro.pl/sportowy-tlumik-mugen-r1-do-mniejszych-aut-glosny-i2997607330.html
szczerze?
Yotomeczek86
10-02-13, 21:16
Jeśli kolega chce mieć tylko stylowe zakończenie układu wydechowego bez funkcji tłumika to polecamy wszyscy zgodnie ;) A jeśli szukasz lepszego tłumika to parę stron do tyłu..
..
a skąd wiesz że wnetrza są takie same? bo wg mnie bez sensu ładować wlot 3 cal jesli wnętrze jest takie same jak w wersji 2,5cal. ten co robi takie rozwiązania to baran i tyle.
tutaj jako ciekawostka http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=106787&st=0
Ale czy wpłynie to jakoś negatywnie na cały układ wydechowy? rozpręży czy coś w tym stylu?
. .
co myslicie o tym? http://allegro.pl/sportowy-tlumik-mugen-r1-do-mniejszych-aut-glosny-i2997607330.html
No roli tłumika to to nei spełnia. A co do dźwięku to taniej Cię wyjdzie płytka CD Biebera do auta.
Ale czy wpłynie to jakoś negatywnie na cały układ wydechowy? rozpręży czy coś w tym stylu?
Nie wiem jak zrozumieć konstrukcję tego tłumika, jeśli wnętrze ma 2,5 cala. Wlot jest rozbity na 3 cale? wątpię. wątpię ogólnei w taką konstrukcję tłumika. Jeśli wlot ma 3 cale tylko, to uciąć i dospawać stricte do puszki ;) No, kawałek naddatku dla spawów trzymających perforację.
Nie nie, chodziło mi o to czy jeśli końcowy ma 3 cale,a cały przelot 2 bądź 2,5 cala to czy wtedy wpłynie to jakoś negatywnie.
skolopendra
12-02-13, 12:05
jakoś negatywnie.
będzie głośniej i bardziej rozpręży
układ
Nie nie, chodziło mi o to czy jeśli końcowy ma 3 cale,a cały przelot 2 bądź 2,5 cala to czy wtedy wpłynie to jakoś negatywnie.
Tłumik końcowy, który w największym stopniu odpowiada za głośność układu wydechowego będzie miał wpływ na rozprężenie układu (którego praktycznie nie da się zauważyć podczas normalnej jazdy osobie niewprawionej), na zwiększenie głośności (nawet na logikę - mniejsza objętość wygłuszacza). Jednak po prostu nadal nie wierzę w tą konstrukcję tego Twin Loopa o którym pisał Nyndz i wydawało mi się, że o tym dalej mówimy ;)
Tłumik końcowy, który w największym stopniu odpowiada za głośność układu wydechowego będzie miał wpływ na rozprężenie układu (którego praktycznie nie da się zauważyć podczas normalnej jazdy osobie niewprawionej), na zwiększenie głośności (nawet na logikę - mniejsza objętość wygłuszacza). Jednak po prostu nadal nie wierzę w tą konstrukcję tego Twin Loopa o którym pisał Nyndz i wydawało mi się, że o tym dalej mówimy ;)
Nie uściśliłem pytania. Mam twin loopa OBX 3 cale, bo taki akurat był dostępny od reki, a przelot mam 2 cale i tak się zastanawiam czy go montować. Obecnie mam jakiś wm czy coś w tym stylu z silencscreen czy jakoś tak i chciałem trochę cichszy, ale w takim razie zastanawiam się czy go nie sprzedać i nie poszukać 2-u calowego.
Nie uściśliłem pytania. Mam twin loopa OBX 3 cale, bo taki akurat był dostępny od reki, a przelot mam 2 cale i tak się zastanawiam czy go montować. Obecnie mam jakiś wm czy coś w tym stylu z silencscreen czy jakoś tak i chciałem trochę cichszy, ale w takim razie zastanawiam się czy go nie sprzedać i nie poszukać 2-u calowego.
sprzedaj i szukaj 2cal, tak jak pisza koledzy (kurde zaczynam zgadzać się z skolusiem chyba się starzeję) mocno odpręży i będzie głosniej. A po co uparłes się na twin loopa?
sprzedaj i szukaj 2cal, tak jak pisza koledzy (kurde zaczynam zgadzać się z skolusiem chyba się starzeję) mocno odpręży i będzie głosniej. A po co uparłes się na twin loopa?
Chciał bym zostać przy przelocie, żeby za bardzo nie przytkać silnika, a z ogólnej opinii wynika, że twin loop jest jednym z najcichszych tłumików przelotowych, czy tak jest faktycznie tego nie wiem. Czyli pewnie jeśli go sprzedam, to poszukam jakiegoś komorowego oem look-a, bo jednak robię ok 3000 km miesięcznie, to czasem po całym dniu bania puchnie...
Chciał bym zostać przy przelocie, żeby za bardzo nie przytkać silnika, a z ogólnej opinii wynika, że twin loop jest jednym z najcichszych tłumików przelotowych, czy tak jest faktycznie tego nie wiem. Czyli pewnie jeśli go sprzedam, to poszukam jakiegoś komorowego oem look-a, bo jednak robię ok 3000 km miesięcznie, to czasem po całym dniu bania puchnie...
trochę źle rozumujesz ale od początku
1. tłumik komorowy nie musi być cichy, tłumik przelotowy nie musi być głośny
2. dźwiek nie bierze się z nikąd zależy od tego jaką masz średnicę wydechu, oraz jakie tłumiki
3. w tłumikach ważna jest przepustowość oraz materiały tłumiące
4. jesteś w stanie zrobić pełen przelot i w dodatku cichy lub cichy do..... lub cichy od....
trochę źle rozumujesz ale od początku
1. tłumik komorowy nie musi być cichy, tłumik przelotowy nie musi być głośny
2. dźwiek nie bierze się z nikąd zależy od tego jaką masz średnicę wydechu, oraz jakie tłumiki
3. w tłumikach ważna jest przepustowość oraz materiały tłumiące
4. jesteś w stanie zrobić pełen przelot i w dodatku cichy lub cichy do..... lub cichy od....
Bardzo możliwe, że źle, bo się nie znam:rolleyes:
To tak, przed chwilą wróciłem od mechanika, bo urwał mi się tłumik przy flanszy. I sobie obejrzałem przy okazji co tam jest. Jest średnica z zewnątrz 50 mm czyli na oko 2 cale. Od silnika idzie tak: wydechowy 4-2-1 chińczyk, dalej kawałek rury 52mm do złączki elastycznej, dalej znowu idzie 50 mm, jeden środkowy, dalej już prawie przy końcowym kolejna złączka elastyczna:confused: nie wiem po co, no i końcowy jakiś przelotowy. Ogólnie pospawane jest to na odwal.
Mój majster mówi, że aby było to podobne do ludzi i pojeździło dłużej, to trzeba od kolektora pociągnąć to na nowo aż do samego końca, tylko, że on może zrobić to na gotowym zestawie do tego auta czyli mniejszej średnicy (koszt gratów 350 zł+ robota 100 zł), zrobienia tego od nowa na rurach 2 cale nie chce się podjąć. I pytanie, czy jest sens się cofać w rozwoju i zakładać serię czy znaleźć chętnego na zrobienie tego na 2 calach? No i na końcu jaki założyć końcowy, żeby wyglądał ładnie i nie urywał łba, bo tego twin loopa sprzedam i będę szukał czegoś innego.
Bardzo możliwe, że źle, bo się nie znam:rolleyes:
To tak, przed chwilą wróciłem od mechanika, bo urwał mi się tłumik przy flanszy. I sobie obejrzałem przy okazji co tam jest. Jest średnica z zewnątrz 50 mm czyli na oko 2 cale. Od silnika idzie tak: wydechowy 4-2-1 chińczyk, dalej kawałek rury 52mm do złączki elastycznej, dalej znowu idzie 50 mm, jeden środkowy, dalej już prawie przy końcowym kolejna złączka elastyczna:confused: nie wiem po co, no i końcowy jakiś przelotowy. Ogólnie pospawane jest to na odwal.
Mój majster mówi, że aby było to podobne do ludzi i pojeździło dłużej, to trzeba od kolektora pociągnąć to na nowo aż do samego końca, tylko, że on może zrobić to na gotowym zestawie do tego auta czyli mniejszej średnicy (koszt gratów 350 zł+ robota 100 zł), zrobienia tego od nowa na rurach 2 cale nie chce się podjąć. I pytanie, czy jest sens się cofać w rozwoju i zakładać serię czy znaleźć chętnego na zrobienie tego na 2 calach? No i na końcu jaki założyć końcowy, żeby wyglądał ładnie i nie urywał łba, bo tego twin loopa sprzedam i będę szukał czegoś innego.
jeśli jesteś z tej Kobyłki pod Warszawą to masz praktycznie pod ręką Saitiego on ci pomoże
jeśli jesteś z tej Kobyłki pod Warszawą to masz praktycznie pod ręką Saitiego on ci pomoże
Tak, z tej pod W-wą. On jest z W-wy?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.