PDA

Zobacz pełną wersję : tłumik końcowy-wydech -katalizator



Strony : 1 2 3 [4] 5

_Mucha_
16-01-14, 22:14
_Mucha_ jest cicho bo masz srodkowy na rurach srednicy kciuka.

Możesz rozwinąć jaka to jest średnica ?

kubaszow
16-01-14, 22:48
Seryjna:)

albanOS
16-01-14, 23:03
Jesli masz 18lat to wierze ci ze dla Ciebie nie jest za glosno:)


Wsadz naprawde dobry komorowy zamiast tego sportowego kata.
Przelot nigdy nie da ciszy, chyba ze jak kolega wyzej napisal wsadzisz kilka "serc" ale wtedy wydech juz nie bedzie mial 2,25" :)
Dla mnie jedno wyklucza drugie ale moge sie mylic:)

Skoro tak to nie widzę sensu pakowania 1500k, zamówie zamienniki oem i będzie po problemie, skoro wydech przelotowy nie może być cichy, lipa trochę, że nie ma materiałów które by temu sprostały.

Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk

drvtec
17-01-14, 13:40
Jesli masz 18lat to wierze ci ze dla Ciebie nie jest za glosno:)


Wsadz naprawde dobry komorowy zamiast tego sportowego kata.
Przelot nigdy nie da ciszy, chyba ze jak kolega wyzej napisal wsadzisz kilka "serc" ale wtedy wydech juz nie bedzie mial 2,25" :)
Dla mnie jedno wyklucza drugie ale moge sie mylic:)

chcesz lądować tłumik komorowy zamiast katalizatora ? weź przestań ludziom doradzać bo tylko sobie samochody przez ciebie popsują

piszesz że nie będzie miał 2,25cal na sercach a skąd wiesz jaka brana do serc średnica wewnętrzna perforacji - może jest większa żeby zrekompensować serce. Poza tym Saiti gdzieś pokazywał taką perforację z sercem - i nie wiem czemu ale skoro jest to rura perforowana i delikatnie ją zaginasz na środku to pole przekroju jest bez zmian

albanOS
17-01-14, 13:56
Nie wiem muszę to wszystko przeanalizować jeszcze parę razy, żeby potem nie ciąć wspawywać czegoś innego... pamiętajcie zamierzam Chorwację zaliczyć w tym roku, a to nie wypad na działkę za miasto....

kubaszow
17-01-14, 14:24
Chcesz powiedziec ludziom ( polowa forum) ktora ma wywalone katy i jezdzi na waszych komorowych ze rozj... sobie silniki?

Teraz juz nic z tego nie rozumiem:)

Saiti
17-01-14, 15:26
Chcesz powiedziec ludziom ( polowa forum) ktora ma wywalone katy i jezdzi na waszych komorowych ze rozj... sobie silniki?

Teraz juz nic z tego nie rozumiem

Bo zazwyczaj coś w ramach katalizatora występuje. Wydech można zrobić lepiej i gorzej. Można jeb*ąć tylko test-pipe i też byc zadowolonym, jeżeli komuś wyłącznie zależy na tym, aby spaliny wylatywały z tyłu auta, a nic inne nie miało znaczenia.

Co do wspomnianych serc - to nie są stopery wydechowe jak wielu uważa. Zobacz tutaj:

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/335728_277419322362820_1232897799_o.jpg

Jak kiedyś uczyliśmy się wstawiać serca i dobrać odpowiednie ich parametry (bo łatwo jest mocno zdławić wydech takim czymś), to kołnierzem zakrywaliśmy perforację do samego serca i flow benchem mierzyliśmy jakie ciśnienie występuje w układzie. Potrafiło działać jak zatyczka, ale udało się dopracować to tak, aby nie wpływało to na znaczne wyhamowanie spalin. Serce nie ma za zadanie wyciszyć poprzez zmainę prędkości spalin, a po prostu rozbija delikatnie spaliny, aby lepiej rozeszły się po wygłuszaczu. To tak po krótce.

drvtec
17-01-14, 15:37
Chcesz powiedziec ludziom ( polowa forum) ktora ma wywalone katy i jezdzi na waszych komorowych ze rozj... sobie silniki?

Teraz juz nic z tego nie rozumiem:)

bo piszesz niezrozumiale - to co cytowałem to napisałeś że komorowy w miejscu katalizatora co jest oczywiście głupotą

Saiti o właśnie o to zdjęcie chodziło

albanOS
17-01-14, 15:49
Saiti rozumiem, że obudowa serca jest również wyciszona materiałami? to teraz powiedzcie mi ile jestem w stanie osiągnąć takimi tłumikami? masz jakieś próbki dźwiękowe?

Saiti
17-01-14, 16:00
Saiti rozumiem, że obudowa serca jest również wyciszona materiałami? to teraz powiedzcie mi ile jestem w stanie osiągnąć takimi tłumikami? masz jakieś próbki dźwiękowe?

Wygłuszacz jest w całym tłumiku - różnica jest taka, że jest wprowadzany liniowo, nie jest ubijany, rozpręża się dopiero po pracy tłumika - w wolnym rozumieniu odbierz to tak, że na wysokości przetłoczeń serca wygłuszacz jest delikatnie luźniejszy - co wbrew pozorom dodatkowo pozwala lepiej rozejść się spalinom w tłumiku. Gdy wprowadzamy wygłuszacz po całości tak samo ubity, tłumik paradoksalnie jest głośniejszy. Oczywiście potwierdzają to prawa fizyki.

Co do próbek dźwiękowych - trzeba szukać po użytkownikach lub na naszym kanale, znajdziesz go ze strony proexa. Linka nie pojadę, bo nie chcę aby działało to reklamowo.

kubaszow
17-01-14, 18:03
na wysokości przetłoczeń serca wygłuszacz jest delikatnie luźniejszy
To wygluszenie jest luzne przez caly czas czy tylko z poczatku zanim para wodna nie zbije wygluszenia (wtedy juz raczej traci to swoja efektywnosc)mam racje, czy sie myle?
Bo wiadomo co sie dzieje z wygluszenie po dluzszym uzytkowaniu, od spalin i wilgoci zbija sie,skleja wokol perforacji.
I nie mowie tutaj o najtanszych wygluszeniach, dzieje sie tak nawet z najlepszymi.

siwy01
03-02-14, 21:32
witam, mam takie pytanko do Was.
posiadam ej9 polifta d14z1/2 i chciałbym trochę zmienić dźwięk wydechu.
na coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=4U_vPXrPdnA
cały układ wydechowy mam seryjny więc musiałbym wymienić tylko końcowy (na jaki?) i dać środkowy zamiast katalizatora?
myślałem nad tymi tłumikami bo z proexa i mtecha nie ma na allegro więc ciężko cokolwiek wybrać...
http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-turbo-works-nierdzewka-2-i3898776312.html
http://allegro.pl/tlumik-sportowy-turbo-works-nierdzewka-2-i3898721360.html

_Mucha_
03-02-14, 21:41
witam, mam takie pytanko do Was.
posiadam ej9 polifta d14z1/2 i chciałbym trochę zmienić dźwięk wydechu.
na coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=4U_vPXrPdnA
cały układ wydechowy mam seryjny więc musiałbym wymienić tylko końcowy (na jaki?) i dać środkowy zamiast katalizatora?
myślałem nad tymi tłumikami bo z proexa i mtecha nie ma na allegro więc ciężko cokolwiek wybrać...
http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-tu...898776312.html
http://allegro.pl/tlumik-sportowy-tu...898721360.html

chyba z TwinLoopa nie uzyskasz takiego dźwięku, też podobno trudno go zmieścić do HB

kubaszow
03-02-14, 21:43
Chlopaki z Proexa i mtecha sa na forum, pisz do nich.

siwy01
03-02-14, 21:45
jeszcze mnie nakierujcie czy dobrze kombinuje z tym katalizatorem, żeby zamiast niego dać jakis przelotowy, środkowy zostawić serie i końcowy jakiś sensowny tak aby dało się swobodnie porozmawiać w trasie z pasażerem :P
@edit
i czy na te dwa tłumiki starczy 500zł?

Rudy_
03-02-14, 22:07
tak aby dało się swobodnie porozmawiać w trasie z pasażerem :P
u mnie jest 4-2-1 -> tłumik w obudowie kata-> środkow powiekszony przelotowy-> końcowy przelotowy i przelot 2" (all od proexa) i spokojnie mozna gadać, dopiero powyżej ok 5 tyś jest pomruk, a tak w trasie jest normlanie :)

Saiti
03-02-14, 23:46
i czy na te dwa tłumiki starczy 500zł?

To, czy starczy, jest już kwestią tego jakie tłumiki i jakiej firmy chcesz kupić :)


To wygluszenie jest luzne przez caly czas czy tylko z poczatku zanim para wodna nie zbije wygluszenia (wtedy juz raczej traci to swoja efektywnosc)mam racje, czy sie myle?

Wygłuszacze nie zbijają się tak jak mąka ;) Wilgoć nie ma takiego wpływu na żywotność wygłuszacza, chyba, że ktoś myje tłumiki od środka.

drvtec
04-02-14, 10:20
wszystko bierz od jednego producenta

a proex jest na allegro tylko że nie z pełną ofertą no i z tego co widze taniej ugrasz u Saitiego

slayerek
07-02-14, 21:49
witam , kto poradzi jaką i gdzie znaleźć flansze aby pasowało (połączyć kolektor z resztą wydechu) :
wydech po całości: zewnątrz 55mm 2.16" wewnątrz 52mm 2.04"
kolektor wydechowy: zewnątrz 60mm 2.36" wewnątrz 57mm 2.24"
http://wrzucaj.net/images/2014/02/07/kolwew.jpg
http://wrzucaj.net/images/2014/02/07/kolzew.jpg

kamil39
08-02-14, 09:27
Koledzy macie jakies zrodlo, zktorego mozna dostac pierscien uszczelniajacy laczacy kolektor 4-2-1 z reszta wydechu ?53mm po wewnatrz potrzeuje i nigdzie znalesc nie moge...

lub3cki
10-02-14, 21:40
czy OEM flansza z wydechu z civica 6g coupe d16y7 podejdzie jakoś do flanszy w kolektorze ebay 4-2-1? szczerze nie mialem jej w rekach i nie wiem czy jest taka opcja żeby to połączyć z rurami 2cale po zewnętrznej? a jeśli nie to czy wiecie gdzie kupić taką flansze?

kubaszow
10-02-14, 22:02
Seryjna flansza zlapie tylko kilka mm pierscienia od 421.
Obecnie mam tak u siebie i co chwile gdzies mi tam lekko przedmuc****, musze wspawac wieksza flansze.
Na OEM flanszy jest jak po lewej a powinno byc jak po prawej.
http://i.imgur.com/bMF7eEh.png

lub3cki
10-02-14, 22:26
a masz wymiary/namiary gdzie i jaką dokładnie kupić zeby było OK?

kubaszow
10-02-14, 22:53
Najtaniej to uzywke ze szrotu za grosze. Bo nowa to ok 50 zl.
Kupie pierscien i bede szukal do niego flanszy.

skolopendra
11-02-14, 18:31
miałem podobny problem zamontowałem u siebie oryginalną flanszę z b18b 2.5"

Starstruck
11-02-14, 23:48
Orientujecie się może Panowie po jakiej $ obecnie można sprzedać katalizator z Civica? Konkretnie z EK4 (katalizator pod autem).

Brylant1
12-02-14, 01:54
Kolo 150zl powinienes za nigo dostac.

djpawel123
12-02-14, 14:47
witam mam silnik d16y8 uklad dolotowy Cai Simota teraz chc zajac sie wydechcem jaka konfiguracje mi polecacie zeby wydalo jak najwiecej koni i dalo sie latac w trasy mam ju kolektor 421 i chce poleciec na 2cale bedzie dobrze jak dam na koncu komorowy np M-tech.

Saiti
12-02-14, 14:52
Jak dołożysz dobry środkowy to tak: będzie dobrze.

Labed2007
13-02-14, 02:18
Witam,

Czy warto zmieniać kolektor wydechowy d16z6 na ebay'owy? Silnik D14 ze zrobionym dolotem,reszta wydechu 2".

_Mucha_
13-02-14, 14:25
Czy warto zmieniać kolektor wydechowy d16z6 na ebay'owy?
Z forum wynika że ten seryjny od d16 jest podobno lepszy bo seryjny :)

vipek
14-02-14, 20:21
Z forum wynika że ten seryjny od d16 jest podobno lepszy bo seryjny :)

No seryjny jest, ale niekoniecznie lepszy :) ...szczególnie przy całym wydechu na 2"

Matthew-93
16-02-14, 01:26
No to teraz ja zapytam. Mam silnik d16y7 z ssącym z6 i stożkiem. Kupiłem ostatnio kolektor 4-2-1 i zastanawiam się co kupić do dalszej części wydechu. Myślałem nad całością 2" i do tego środkowy i końcowy Proex albo Mtech. Nie zależy mi na żadnym buczeniu ani robieniu hałasu, żeby się dało wytrzymać przy 140km/h. Liczy się dla mnie efekt pod względem przyrostu mocy.
Doradźcie co bym mógł kupić i ile muszę wydać na to kasy, bo sam już nie wiem:) Pzdr

@lbi
16-02-14, 11:09
No to teraz ja zapytam. Mam silnik d16y7 z ssącym z6 i stożkiem. Kupiłem ostatnio kolektor 4-2-1 i zastanawiam się co kupić do dalszej części wydechu. Myślałem nad całością 2" i do tego środkowy i końcowy Proex albo Mtech. Nie zależy mi na żadnym buczeniu ani robieniu hałasu, żeby się dało wytrzymać przy 140km/h. Liczy się dla mnie efekt pod względem przyrostu mocy.
Doradźcie co bym mógł kupić i ile muszę wydać na to kasy, bo sam już nie wiem:) Pzdr

Do d16y7 2'' Ci wystarczy spokojnie. Co do kosztów to na proex wyjdzie Ci taniej. Pytaj Saitiego o środkowy i końcowy :)

wiesko1261
16-02-14, 20:03
bierz środkowy powiększony i końcowy cichy przelot (ja mam od Saitiego i jestem zadowolony),będzie cicho prawie jak w serii :p
a co do kolektora wydechowego lepszy ebayowy (nawet chińczyk ) niż seryjny 4.2.1 ;)

kubaszow
16-02-14, 20:47
,będzie cicho prawie jak w serii
Jesli wywalisz kata to uwiez mi ze nie bedzie jak na serii:) Kazde depniecie w pedal bedzie glosno:)

kuster
16-02-14, 23:08
Jesli wywalisz kata to uwiez mi ze nie bedzie jak na serii:) Kazde depniecie w pedal bedzie glosno:)

Ggdzies to wyczytał? Ja po wywaleniu katalizatora mam na odwrót ;) w aucie zrobiło się ciszej a elastyczność auta wyszła na "+"

Labed2007
17-02-14, 02:54
No to teraz ja zapytam. Mam silnik d16y7 z ssącym z6 i stożkiem. Kupiłem ostatnio kolektor 4-2-1 i zastanawiam się co kupić do dalszej części wydechu. Myślałem nad całością 2" i do tego środkowy i końcowy Proex albo Mtech. Nie zależy mi na żadnym buczeniu ani robieniu hałasu, żeby się dało wytrzymać przy 140km/h. Pzdr

W 6 genie to nawet na seryjnym wydechu jest głośno przy tej prędkości :D
Proex albo mtech to jedyne co masz do wyboru jeśli chcesz cicho, polecałbym powiększony środkowy.

Saiti
17-02-14, 12:34
Ggdzies to wyczytał? Ja po wywaleniu katalizatora mam na odwrót w aucie zrobiło się ciszej

Ziom, z grzeczności nie będę podważał....

... no ale kurna, katalizator w swojej budowie działa jakby skuteczniej niż tłumik w kwestii wyciszenia. Nie rozumiem jak jego usuniecie moglo wplynac na wyciszenie ukladu ;)

billiejoe
17-02-14, 14:23
Ziom, z grzeczności nie będę podważał....

... no ale kurna, katalizator w swojej budowie działa jakby skuteczniej niż tłumik w kwestii wyciszenia. Nie rozumiem jak jego usuniecie moglo wplynac na wyciszenie ukladu ;)
Nierozumieta...

Może zamiast kata wstawił dziurawą rurkę i stąd różnica w brzmieniu :D

A tak na poważnie to chyba nie ma takiej możliwości żeby zrobiło się głośniej, może zmienić się lekko barwa dźwięku i to chyba tyle.

Michalll_1991
17-02-14, 15:00
ja wpierw mialem serie wydech z końcówka dwururką remusa, teraz zrobiłem 4-2-1 , całość 2" na tłumiku z rovera 420 w którym jak wiadomo jest przelotowy środkowy , kat out i prosta rura w jego miejsce , końcowy powiększony przelot mtech oem look.

Co do odczuć, około 2700 rpm zmienia sie barwa troche ale nie negatywnie, głośniej nie jest niz na pierwotnym setupe , takze mam total przelot i jest naprawde cicho i fajnie brzmi :) polecam

LechuLK
21-02-14, 16:23
Czy pod turbo musi być koniecznie przelotowy tłumik końcowy? Bo kupiłem właśnie przelotowy ale póki co nie do turbo ale teraz się rozmyśliłem i wolałbym komorowy. Czyli ten przelot co mam bym sprzedał a kupił komorowy ultera taki jak chce. Tylko teraz pytanie jakbym w przyszłości zakładał turbo to musiałbym znowu zmieniać tłumik na przelot czy komorowy mógłby zostać?

kubson012
05-03-14, 16:09
Przymierzam sie do zakladania jebajowego 4-2-1 i naczytalem sie ze wszystkie sa zle spasowane i trzeba przerabiac. Z tego co tam mniej wiecj slyszalem to wisi nisko co przeszkadza przy nizszym zawieszeniu a takie wlasnie mam. Pytanie czy sa jakies sprawdzone patenty czy poprostu mozna przy czesci 2-1 uciac kawalek przy flanszy laczacej z 4-2 i pospawac? Z gory dzieki.

sparco
05-03-14, 16:22
u mnie magik od wydechów naciął na 2 grubości tarczy diaxa przy flanszy, naciągnął i obspawał leży jak oem + dosapawał stare mocowanie, co by nie trzymało się tylko na bloku silnika ;)

Michalll_1991
05-03-14, 22:30
zobacz jakie ja mam zawieszenie , mam nieprzerabiany 4-2-1 i jeszcze mi sie nie zdarzylo przytrzec, a jak babcie nie jezdze :P

PIMPEK_EJ2
05-03-14, 23:11
Przymierzam sie do zakladania jebajowego 4-2-1 i naczytalem sie ze wszystkie sa zle spasowane i trzeba przerabiac. Z tego co tam mniej wiecj slyszalem to wisi nisko co przeszkadza przy nizszym zawieszeniu a takie wlasnie mam. Pytanie czy sa jakies sprawdzone patenty czy poprostu mozna przy czesci 2-1 uciac kawalek przy flanszy laczacej z 4-2 i pospawac? Z gory dzieki.

Ja słyszałem że nagrzewają mocno i doginają;) Ale to tylko słyszenie było.

kubson012
06-03-14, 18:40
Ja słyszałem że nagrzewają mocno i doginają Ale to tylko słyszenie było.

Ale to sie chyba srednica lekko zmieni



zobacz jakie ja mam zawieszenie , mam nieprzerabiany 4-2-1 i jeszcze mi sie nie zdarzylo przytrzec, a jak babcie nie jezdze :P

Ja nie twierdze ze kazdy musi przerabiac tylko jak czytalem to kazdy cos tam mial z tym kolektorem. Jak nie za nisko to krzywo szedl na dole itp. dlatego pytam zeby byc na jakies ewentualnosci przygotowany. Przymierze bedzie pasowac i nie bedzie nisko to tez zostawie. Ja tam jakiegos obnizenia nie mam duzego bo H&Ry chyba nicale -30 obnizaja. Dzieki za odpowiedzi.

Michał102
06-03-14, 21:37
Jest to chiński wyrób bardzo słabej jakości, więc praktycznie każdy wygląda inaczej. Jedne pasują lepiej, a inne wcale... zależy od farta:)

Mój wisiał tak nisko, że nie dało się z nim jeździć na seryjnym zawieszeniu.

PIMPEK_EJ2
06-03-14, 23:21
Ja tam jakiegos obnizenia nie mam duzego bo H&Ry chyba nicale -30 obnizaja

To ja bym sie nie przejmował przy takim obniżeniu:P u mnie - 40 i nie wadzi o nic:)

kubson012
07-03-14, 15:37
Tak jak Michal napisal chinski badziew wiec kazdy moze sie roznic bede wiedzial jak przyloze do silnika. Myslalem poprostu ze kazdy ma taka sama wade ale jak widac jedne krzywo, drugie nisko wiec reguly nie ma.

lub3cki
08-03-14, 14:05
będę montował nowy wydech do d16y7: kolektor 4-2-1 ebay + środkowy przelotowy powiększony PROEX + końcowy powiększony przelotowy PROEX a wszystko na rurach 50mm po zewnętrznej. Nie będę miał kata i w związku z tym powiedzcie mi w którym dokładnie miejscu ulokować środkowy? Saiti powiedział mi, że najlepiej zaraz za kolektorem tylko żeby do flanszy 10cm rury dospawać i środkowy żeby nie było rezonansu. A Wy co myślicie o tym? Tak właśnie zrobić? czy dać środkowy jednak trochę dalej od kolektora? Czy ulokowanie go zaraz za kolektorem nie skróci jego żywotności z powodu wysokiej temperatury spalin?

skolopendra
08-03-14, 14:28
Nie będę miał kata

więc daj tam tłumik



w którym dokładnie miejscu ulokować środkowy?

w miejsce seryjnego

drvtec
08-03-14, 20:42
będę montował nowy wydech do d16y7: kolektor 4-2-1 ebay + środkowy przelotowy powiększony PROEX + końcowy powiększony przelotowy PROEX a wszystko na rurach 50mm po zewnętrznej. Nie będę miał kata i w związku z tym powiedzcie mi w którym dokładnie miejscu ulokować środkowy? Saiti powiedział mi, że najlepiej zaraz za kolektorem tylko żeby do flanszy 10cm rury dospawać i środkowy żeby nie było rezonansu. A Wy co myślicie o tym? Tak właśnie zrobić? czy dać środkowy jednak trochę dalej od kolektora? Czy ulokowanie go zaraz za kolektorem nie skróci jego żywotności z powodu wysokiej temperatury spalin?

jak nie dajesz kata ani tlumika w obudowie kata to środkowy trzeba dac jak najbliżej kolektora

lub3cki
08-03-14, 22:59
w d16y7 kat jest w kolektorze więc wymiana na ebay 4-2-1 automatycznie sprawia pozbycie się kata, ponoć rezonansu ma nie być na powiększonym zaraz za kolektorem, a tak na marginesie to dzisiaj oberwała mi się rura przed tłumikiem środkowym więc spaliny wylatywały zaraz za kolektorem i powiem wam, hardcorowo się jechało hehe

sparco
08-03-14, 23:05
ja mam zaraz za portkami wspawany środkowy m-tech, 2' i na końcu komorowy oem look, brak rezonansów ;)

Starstruck
08-03-14, 23:49
A ja jestem dzisiaj po wycięciu kata w EK4 (cała reszta seria) i jestem w ciężkim szoku, bo praktycznie nie ma rezonansu o_O. Jakieś delikatne popiardywanie przy ok 3.000 rpm, które przy grającym radiu i dźwięku silnika jest praktycznie niesłyszalne.

Saiti
09-03-14, 01:30
A ja jestem dzisiaj po wycięciu kata w EK4 (cała reszta seria) i jestem w ciężkim szoku, bo praktycznie nie ma rezonansu o_O. Jakieś delikatne popiardywanie przy ok 3.000 rpm, które przy grającym radiu i dźwięku silnika jest praktycznie niesłyszalne.

A co, spodziewałeś się, że będziesz budził krowy we wsi obok? Było zapytać, od razu bym Ci powiedział, że nie :P

Teksior
11-03-14, 17:49
A co wy na pozbycie sie tłumika srodkowego i wstawienie tam zwykłej rury, Na kolektorach 4-2-1 strumiennicy i seryjnym koncowym, Niezamuli go to?

Kwapcio23
12-03-14, 02:16
A co wy na pozbycie sie tłumika srodkowego i wstawienie tam zwykłej rury, Na kolektorach 4-2-1 strumiennicy i seryjnym koncowym, Niezamuli go to?

Leo łaj?

karas
12-03-14, 15:03
Leo łaj
for money

Ciastek200
13-03-14, 16:54
Wie ktoś może czy będzie pasował ten środkowy tłumik też do mojego 1,4 hb 3d?
jest pod 5d i nie wiem czy spasuje go później. :( Chyba że ktoś zna namiary na inny środkowy do hb 3d
http://pamaku.pl/produkt-Tłumiki_Honda_Civic_1.4__,09.57_Tłumik_środkowy,37 07.html

Kwapcio23
13-03-14, 19:14
for money

for money to można katalizator wyciąć co i tak jest średnim biznesem, ale czy warto wywalać środkowy tłumik? Nie sądzę.

karas
13-03-14, 21:45
Kwapcio masz racje ale nie moglem sie powstrzymac zeby tego nie napisac:)

kaczka208D
23-03-14, 17:51
Hej mam kilka pytań ile można aktualnie dostać w skupie za katalizator z civica EG ? Czy ktoś z forum skupuje takie katalizatory, ewentualnie u kogo polecacie sprzedać ? Czy katalizator musi mieć końcówki rurek z flanszami do przykręcenia czy mogą być obcięte (przydały by się do wstawienia tłumika) ?

lub3cki
23-03-14, 18:09
też mnie ciekawi ile mogę dostać za kata z d16y7

Starstruck
23-03-14, 18:38
też mnie ciekawi ile mogę dostać za kata z d16y7

Ok. 120 zł.

lub3cki
23-03-14, 19:38
a gdzie to można sprzedać? skupy złomu skupują takie coś?

kubaszow
23-03-14, 19:53
szukaj skupow katalizatorow w twojej okolicy, pelno tego w necie. Podzwonisz,popytasz i wybierzesz najlepsza oferte.

lub3cki
23-03-14, 19:56
tak trzeba będzie zrobić :)

Wojtuuus
23-03-14, 23:52
dostalem ostatnio 150 pln za katalizator z rovera (d16a6); rover=civic.

kaczka208D
24-03-14, 08:47
A nie wiecie czy ktoś z forum skupuje takie katalizatory? W tym temacie ktoś pisał, że u Ralfa sprzedał http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?119080-Jak-si%EA-pozby%E6-katalizatora-d15z6/page2 tylko trochę czasu od tego minęło :)
Szukałem w necie ale u mnie w okolicy chyba nie ma takiego punktu skupu, także wolę go wysłać niż jechać z nim specjalnie xx kilometrów :)

reaktor
07-04-14, 10:20
możesz do mnie wysłac ja go opyle:D mam koło domu skup

kaczka208D
07-04-14, 13:26
Ale odkopałeś temat :) Już wiem gdzie go popylić :) Teraz muszę tylko wykrzesać trochę czasu i w tym tygodniu na pewno wyleci.

Labed2007
07-04-14, 13:29
Witam,

Mam wydech 2" przelot, mały awg w obudowie kata zaraz za kolektorem, awg 45cm jako środkowy i końcowy rm motors sr90.

Jaki wpływ na głośność i barwę dźwięku miałoby wspawanie trzeciego awg przed końcowym, lub zastąpienie środkowego proexem lub m-techem przelotowym?

lozek
07-04-14, 21:39
Nie wspawuj 3-go tylko zastąp 2 obecne gó*na jakimś normalnym dobrym tłumikiem.

1 Powiększony środkowy m-tech > 2 duże środkowe AWG
Piszę to z doświadczenia ;)

Labed2007
07-04-14, 22:48
Wiem że to lepsze rozwiązanie ale: Jaki wpływ na głośność i barwę dźwięku miałoby wspawanie trzeciego awg przed końcowym, lub zastąpienie środkowego proexem lub m-techem przelotowym?

:D

LechuLK
08-04-14, 00:20
Dołączę się do pytania bo zmieniłem końcowy na mtech OEM look komorowy i od 4 tys jest metaliczny dźwięk i myślę czy nie wymienić środkowego na jakiś lepszy, żeby tego dźwięku nie było.

sparco
08-04-14, 00:24
ja też mam m-techa komorowego + środek m-tech i nie ma żadnych pierdzeń czy metalicznych dźwięków ;)

kubson012
11-04-14, 13:27
Powiedzcie mi czy do pospawania proexa do samej puszki wystarczy mi pol metra rury i 4 kolanka? W sensie zeby go polaczyc ze srodkowym.

Brylant1
11-04-14, 13:37
Jedno kolanko 90 stopni Ci wystarczy, pol metra moze byc malo

kubson012
11-04-14, 17:10
Na pewno z jednego kolanka zrobię te 4 kąty? To wezmę metr rury.

Tadis
28-04-14, 08:57
Słuchajcie panowie chcę kupic wydech proexa 2.25" oraz kolektor 4-2-1 i chcę zapytać po pierwsze czy ta średnica nie zamuli mi auta a mam d15z6 ek3 a po drugie jakie elementy zastosowac aby wydech nie był za głośny ale zeby miał troche sportowego brzmienia?

reaktor
28-04-14, 09:04
Słuchajcie panowie chcę kupic wydech proexa 2.25" oraz kolektor 4-2-1 i chcę zapytać po pierwsze czy ta średnica nie zamuli mi auta a mam d15z6 ek3 a po drugie jakie elementy zastosowac aby wydech nie był za głośny ale zeby miał troche sportowego brzmienia?
myślę ze 2.25 do eco vteca spooora przesada
2.0 bedzie ok albo raczej 1.8 czyli cos koło serii tylko kata wywal (o ile mozna nie wiem jak tam z sondami ) i daj przelotowe tłumiki

Tadis
28-04-14, 09:09
myśle kiedys nad kompresorem albo przynajmniej swapem jakiegos wiekszego silnika i pomyslalem ze 2.25cala bedzie jakby znalazł tylko nie wiem jakie "konsekwencje" z tego beda czy spadek mocy lub momentu w dołach.

reaktor
28-04-14, 09:14
dobry wydech to sporoo pieniedzy wiec odradzam takie kombinowanie na zapas bo teraz nie bedzie dobrze a i później sie moze okazać ze też kicha w miedzy czasie zacznie gnić
lepiej kup cos prostego teraz a kase odłoz na ten swap czy kompresor

Tadis
28-04-14, 09:16
czyli mowisz ze 2" to w max? i pełen przelot? a jak z dzwiekiem bedzie bo nie chce zeby glowe rozwalalo po paru minutach w srodku :P

sparco
28-04-14, 09:26
jak złożysz na dobrych tłumikach i na dużych puszkach a nie jakimś ala apexi n1 style to powinno być ok :)

reaktor
28-04-14, 09:33
czyli mowisz ze 2" to w max? i pełen przelot? a jak z dzwiekiem bedzie bo nie chce zeby glowe rozwalalo po paru minutach w srodku :P

no nie wiecej niz 2

czy pełny przelot zastanów sie czego oczekujesz
ja mam na 3ch przelotach i główną atrakcja jest prychanie a'la WRC po odpuszczeniu gazu i raczej bym tego nie zamienił na nic innego mimo ze jest to uciążliwe

i jaki masz budzet bo wydech to droga sprawa
moze poszukaj jakiejs uzywki skoro to ni e jest docelowy silnik

Tadis
28-04-14, 09:45
i jaki masz budzet bo wydech to droga sprawa
moze poszukaj jakiejs uzywki skoro to ni e jest docelowy silnik

Jak na razie to docelowy silnik może zle się wcześniej wyraziłem kiedys chcialbym cos innego ale jeszcze dluga droga. A czy proex jest taki drogi? Myśle ze nie.

skolopendra
28-04-14, 11:06
lub momentu w dołach.

spadnie...

Rudy_
07-05-14, 00:13
czesc mam pytanie co do kolektora ebay 4-2-1 w Ej9 i jego cięcia/podgięcia/skrócenia, mianowicie za nisko wisi i obciera czasami, moje pytanie jest takie (bo nie mogę znalesc o tym tematow a wiem ze nie razy byl poruszany) czy wystarczy skrócić go o te 3-4 cm w okolicach flanszy przy pionowym odcinku dwóch rur i zespawać co automatycznie podniesię się o ten wymiar czy jakiś inny pomysł? A drugie pytanie to takie że jak się "skróci" ów kolektor to czy nie zmieni się charakterystyka tzn zmniejszy się gora a przybędzie dół(tak słyszałem,może to ściema)? czy to będzie po po prostu nie odczuwalna różnica ?
:D :D

kubson012
07-05-14, 14:28
Strona 80 w tym temacie może Ci pomoże.

Rudy_
07-05-14, 21:28
Strona 80 w tym temacie może Ci pomoże.
no niby tak i niby nie, bo nadal nie ma odpowiedzi na moje pytania :(

Tadis
10-05-14, 09:18
ile potrzeba rury i kolanek na uspawanie wydechu do civic gen6 ek3 hb? Oraz ile trzeba skrócić kolektor wydechowy 4-2-1 zeby nie ocierał na glebie?

Tadis
19-05-14, 19:51
Z czego zrobić uszczelki między łączenia wydechu?

chudypiter
09-06-14, 21:24
Jaką długość ma katalizator w ek4 ? Muszę coś wstawić w jego miejsce. Czy kawałek rurki z flanszami wystarczy, czy montować decata, aby nie było tego charakterystycznego dzwięku jak się w niektórych autach wycina kata.

lozek
10-06-14, 21:27
Wstaw najzwyklejszy tłumik - np RM Motors robi na wymiar i jakościowo oraz cenowo są git :)

And84
11-06-14, 13:55
Jaką długość ma katalizator w ek4 ?

400

Grzybohun94
20-06-14, 16:23
okej, krótka piłka: W czym jest lepszy taki kolektor do Dserii
http://www.garazracing.pl/wp-content/uploads/2014/02/PLM-HD16-HEADER-2.jpg

od standardowego jebajowego 4-2-1. Pomijam jakość wykonania czy obcierający dół, chodzi po prostu o przyrosty jakie można uzyskać (najlepiej jakby miał ktoś porównanie) ;)

reaktor
20-06-14, 17:03
w d serii nic nbie daje w k serii daje

And84
21-06-14, 17:28
testował ktoś kolektor wydechowy z ITR b18c6 w b16a2 podejdzie p&p ? i czy jest to opłacalne ?

Starstruck
21-06-14, 21:22
Podejdzie p&p.

UNK
26-06-14, 08:53
Pany zamiast kata w swojej EJ9 mam rure wspawaną bez flansz i strasznie sztywno jest,pomoże wspawanie złącza elastycznego?

Wydziergane z Galaxy S III

Calypso
26-06-14, 14:14
Pomoże.

M.
06-07-14, 20:12
Siemka, zabieram się powoli do budowy wydechu w moim EM2. Wydech będzie 2" (sądzę że nie ma sensu więcej). Potrzebuje opinii, które tłumiki wybrać. Zastanawiam się między proex, m-tech a produkcja DjHammera. Wydech nie ma drzeć japy, dlatego środkowy ma być powiększony jak i końcowy. Ktoś może mi coś polecić? :+)

kepa416
06-07-14, 20:18
Witam szukam tłumika końcowego, obecnie posiadam coś dość głośnego jak dla mnie. Wybieram między seryjnym końcowym nawet używanym oryginałem w dobrym stanie aby tylko było ciszej i taniej. Druga opcja to zakup Proexa lub Mtecha OEM look ale z wejściem na seryjną średnicę tłumika bo robienie teraz przy 1.4 całego przelotu nie ma sensu. Tylko jeśli kupno już Proexa lub Mtecha to czy jest sens kupowania teraz go z seryjnym wejściem jak w planie jest tak czy inaczej swap i zrobienie przelotu. Czy to nie za dużo kombinowania i potem wycinania i dłubania w tym tłumiku. Bo zwężanie całego układu wydechowego na końcu z 2" na wejście na seryjne 47 mm chyba nie ma sensu.

UNK
06-07-14, 23:38
Witam szukam tłumika końcowego, obecnie posiadam coś dość głośnego jak dla mnie. Wybieram między seryjnym końcowym nawet używanym oryginałem w dobrym stanie aby tylko było ciszej i taniej. Druga opcja to zakup Proexa lub Mtecha OEM look ale z wejściem na seryjną średnicę tłumika bo robienie teraz przy 1.4 całego przelotu nie ma sensu.

Podbijam



Wydziergane z Galaxy S III

Grzybohun94
07-07-14, 17:09
Jak masz 300+ na tłumik to proex albo mtech jak najbardziej, ale w nizszych cenach to oem uzywka albo jakies zamienniki po prostu ;)

UNK
07-07-14, 21:18
Mam 4-2-1 od z6,wyciętego kata-środkowy-końcowy ala apexi n1, niestety go *******ziało już i nie mam pojęcia czym go zastąpić.
A mam już dość tego darcia się :D Co polecicie?

BrodaMGS
08-07-14, 12:14
Twin loop ;)

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

UNK
08-07-14, 14:46
A cos taniej?:P np komorowy od proexa?

Wydziergane z Galaxy S III

BrodaMGS
08-07-14, 16:06
Bez jaj. Ja wybrałem ostatnio za 250 z wysyłką. Teraz też, ktoś na forum sprzedaje. Tylko trzeba poszukać ;)

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

fełtek
08-07-14, 16:09
Mam 4-2-1 od z6,wyciętego kata-środkowy-końcowy ala apexi n1, niestety go *******ziało już i nie mam pojęcia czym go zastąpić.
A mam już dość tego darcia się :D Co polecicie?

OEM Look od DjHammera. Sam mam taki,jest cichy z lekkim pomrukiem basu.

UNK
08-07-14, 16:52
A cena? Masz jakies foto ?

Wydziergane z Galaxy S III

Gibbon
08-07-14, 17:48
http://mar-tec.pl/

Również polecam Hammerowe produkty, końcowy przelot 350zł jeśli dobrze pamiętam.

UNK
08-07-14, 20:41
Thx, mi chodzi głównie o to,żeby cicho było:)

Wydziergane z Galaxy S III

kolc
09-07-14, 19:53
Mam pytanie, posiadam kolektor 4-2-1 w B16A2 zacnej firmy Turbo Works. O jakości tego produktu przekonałem się porównując jakoś kwasówki z której jest zrobiony w porównaniu z resztą wydechu (rury i tłumiki), ale do rzeczy. Od razu po montażu okazało się, że jest przedmuch na OEM uszczelce przy samym silniku. Na seryjnym żeliwniaku wszystko było szczelnie. Została więc zmieniona na tę którą dostałem 'w pakiecie', która była sporo grubsza od OEM. Było to jakieś 1000-1500km temu i przez ten czas jeździłęm głównie po mieście, wszystko było w porządku. Ostatnio zrobiłem dość dynamiczną trasę 300km (dodatkowo był upał) i zauważyłem, że znowu mam dość głośny efekt pierdzenia pod maską, zdaje się że znowu ta duża uszczelka przy silniku. Czy to możliwe że ten szajs się odkształca i ciągłe bawienie się w uszczelki nic nie da? Uszczelka wizualnie jest jak nowa, więc nie sądzę żeby mogła się po takiej jeździe wydmuchać.

motoboy
14-07-14, 22:35
Witam, w moim ej6 mam może nie głośny, ale od 3 tys/obr brzęczący i drażniący układ wydechowy, na dłuższą drogę jest to męczące. Tłumik środkowy to jest jedynie jakaś mała pusta komora taki jak na tej aukcji: http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-honda-civic-crx-1-6-16v-sklep-i4414776740.html
To musi być wina tego tłumika i myślałem aby wspawać coś rozsądnego, co polecicie? przelotowy Proex z tzw "sercem"? Reszta układu to 4-2-1 i zwyczajny tłumik końcowy, rury 50mm. W przyszłości ewentualnie dokupiłbym jakiś godziwy tłumik końcowy, chcę aby było cicho i ładnie brzmiało. Pozdrawiam.

bartex_92
26-07-14, 14:48
Witam, temat wałkowany ale nie mam za dużo czasu (ciągła praca) zeby czytac i przyswajac.
pytanie na szybko - co polecacie zamiast oem katalizatora?
pacjent eg4 d15b2 (niedlugo przejscie na b7)
4-2-1 zalozone, koncowy przelotowy, katalizator (chce go wywalic) oraz srodkowy (zwykla rura).
ogladalem na alledrogo cos takiego http://allegro.pl/kadex-tlumik-strumienica-katalizator-awg-stru-i4426921713.html i chcialbym zeby ktos sie wypowiedzial na ten temat. zda to egzamin? moze byc glosno (spodziewam sie tego) ale czy na takim zestawie (plus wymianka kata na cos takiego/podobnego) jestem w stanie uzyskac cos mocy?
przepraszam za spam jezeli ktos juz mial taki przypadek
pozdrawiam!

And84
26-07-14, 19:46
wkładaj takie coś tylko nie strumienica a jako tłumik rurowy i bedzie git.

mat_
06-08-14, 23:32
Hej,

wydech po modyfikacjach to: 4-2-1 -> [wywalony kat.] rura ze środkowym od Rovera ( http://tlumiki.ipaco.pl/Start.asp?WCU=~TUowOS41NQ== ) -> końcowy przelotowy Mtech. Jest trochę za głośno i chcę to wyciszyć. Pytanie jak to zrobić?
1. Wyciąć ten środkowy Roverowy i w jego miejsce wstawić Mtech środkowy
2. Wyciąć ten środkowy Roverowy, w jego miejsce wstawić Mtech środkowy a jego dać w miejsce katalizatora
3. Jeszcze jakoś inaczej (jak? :) )

Ogromne dzięki za pomoc!

Tiga
07-08-14, 06:29
Zalozyc koncowy tlumik komorowy.

TajniakOsz [PL]
07-08-14, 19:29
Witam, wiem że temat jest obszerny i pewnie odpowiedzi (przynajmniej częściowo) na moje pytania już padły, ale przebrnąwszy 18 stron mam taki mętlik w głowie, że wolę wprost zapytać:
VI gen, EK3 4d, D15Z6. Jak zapewne wszyscy wiedzą katalizator jest tam fabrycznie częścią kolektora, który lubi pękać - u mnie pęknięcie było naprawdę znaczne, w związku z czym pod wpływem paru rad kupiłem na prędce "e-bay'a" 4-2-1. Teraz myślę o tym, aby cały wydech (który już jest niestety w kiepskim stanie) zrobić aby jak najbardziej odpowiadał dwóm rzeczom: po pierwsze, aby nie było za bardzo problemu z przeglądem ("oooo, widzę że nie mamy katalizatora" etc.), po drugie, aby było cicho (najlepiej jak najbardziej zbliżony dźwięk do fabrycznego, jakby był cichszy nie pogardzę). Trzeci aspekt, ciut mniej ważny, to żeby był przygotowany pod ewentualne przeróbki silnika i całej reszty.

W związku z powyższym mój pomysł rysuje się tak:
- kolektor zostawić e-bay'owy 4-2-1,
- zaraz za nim wstawić jakiś tłumik w obudowie katalizatora (może tu ktoś coś polecić i zarzucić kosztorysem? ostatecznie co sądzicie o tym? --> link (http://allegro.pl/katalizator-sportowy-awg-100-cpsi-euro2-mos20-i4411857986.html)),
- rurki od rovera 420 (każdy rover 420 miał te 2" czy trzeba szukać czegoś konkretnego?),
- nieco lepszy tłumik środkowy (proszę o opinie --> link (http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-tlumik-srodkowy-rm-motors-rm01-i4443234697.html), brałbym chyba te dodatkowe wypustki tłumiące wtedy),
- dobry tłumik końcowy (tu ważna kwestia dalej pozostająca dla mnie czarną magią: jaki dobrać, żeby było cicho? jest jakiś przelotowy, który zrobi robotę, najlepiej choć w miarę tanio? jakieś konkretne propozycje/kosztorys?).

Prosiłbym o odpowiedzi do pytań umieszczonych przy kolejnych punktach oraz ogólne uwagi do "projektu".

Edit.

Spotkałem się tu jeszcze z określeniem "tłumik przelotowy OEM LOOK" - czy to oznacza, że są jakieś dobre tłumiki przelotowe choć na pierwszy rzut oka niezaburzające oryginalnego wyglądu?

wiesko1261
07-08-14, 21:51
ja mam zamiast kata strumienicę z nierdzewki (cały wydech z nierdzewki 2 cale) i trzeci przegląd bez problemu :p można też tłumik w obudowie kata :p
środkowy z linku se odpuść ,naprawdę szkoda kasy lepiej powiększony środkowy jeżeli chcesz cicho (ja brałem z tego forum i polecam )
końcowy jak najbardziej cichy przelotowy (ja mam proexa powiększony cichy przelot)
lub komorowy

Michał102
08-08-14, 10:08
Ja mam tak:
- kolektor e-bay 4-2-1
- zamiast kata tłumik przelotowy AWG 55mm., kształtem przypominający katalizator. Jest to zwykły tłumik bez żadnych zwężek czy innych udziwnień. Tłumić też pewno nic nie tłumi, ale jest on tam tylko jako pozorant by nie było od razu problemu na przeglądzie.
- środkowy powiększony 50mm. by DjHammer
- końcowy przelotowy OEM Look 50mm. by DjHammer.
- rury na których wszystko zostało oparte, to OEM układ z EK4.

Powiedzieć mogę tyle: cichszego przelotu ze świecą szukać. Każdy, kto jechał moim ulepem to może potwierdzić:)

TajniakOsz [PL]
08-08-14, 11:37
"środkowy powiększony 50mm. by DjHammer"; "końcowy przelotowy OEM Look 50mm. by DjHammer" - jedyne, co udało mi się znaleźć w google, to że DjHammer to użytkownik tego forum. Ba! Nawet go znalazłem, ale link z jego podpisu nie działa, a zanim zamówię, czy się z nim skontaktuję, chciałbym się jeszcze dowiedzieć:
a) czy na rurach 2" z rovera też powinno być tak cicho?
b) ponawiam: "każdy rover 420 miał te 2" czy trzeba szukać czegoś konkretnego?",
c) jak to wygląda? (byłbym niewypowiedzianie wdzięczny za zdjęcia, zwłaszcza zamontowanego końcowego),
d) może się nie znam, ale jak wpisuję awg w allegro to puszki na zdjęciach na mój gust nie wyglądają jak katalizatory - jakieś sugestie/konkretne modele?
e) jako że link od DjHammera nie działa - wie ktoś może, czy nadal je robi i jakim mniej więcej kosztem?
f) tutaj w dużej mierze do Michała, który i tak sporo mi pomógł: jak z żywotnością tego układu?

Michał102
08-08-14, 12:28
Hammer cały czas ma w ofercie te tłumiki, dopiero co zamawiałem u niego środkowy dla kolegi. Pisz do niego na PW:)

Co do wyglądu, to na moim wraku wygląda to tak:

http://i60.tinypic.com/2m3frth.jpg

http://i57.tinypic.com/23iuxau.jpg

http://i57.tinypic.com/wlt5r6.jpg

Jeśli chodzi o trwałość, to jest to kwasiak + porządny materiał użyty do wygłuszenia, więc pewno taki tłumik przeżyje auto ;)

TajniakOsz [PL]
08-08-14, 12:51
Auto niestety jak się okazało kupiłem w stanie agonalnym, więc mimo rozpaczliwych prób reanimacji, prawdopodobnie tak się to skończy :(
Nie mniej jednak dziękuję bardzo za pomoc. Za wymianę układu będę brał się we wrześniu, więc jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to z chęcią je poznam. Byłbym też wdzięczny za odpowiedzi na pkt. a), b) oraz d) z mojego powyższego posta.

Michał102
08-08-14, 13:11
To z czego są rury nie ma żadnego znaczenia jeśli chodzi o głośność. Znaczenie ma ich średnica - czym większa, tym głośniej. Jeśli te z Rovera maja 2 cale, to będą jak najbardziej OK :)

gumis1990
08-08-14, 19:41
Jak nie jestes pewny srednicy w tlumiku z Rovera 420 to poszukaj od Rovera diesla tam jest napewno 2 cale. Ja mam od benzyny 2litry i tam mialem 2cale ale nie wiem czy benzyna czy diesiel(znajomy mial to wziolem od niego)

wyskrobane z andka na hd2

wiesko1261
09-08-14, 06:37
w rowerach TD były 2,25cala (miałem parę tygodni )
http://www.mar-tec.pl/ DjHammer

UNK
09-08-14, 17:31
Hammer cały czas ma w ofercie te tłumiki, dopiero co zamawiałem u niego środkowy dla kolegi. Pisz do niego na PW:)

Co do wyglądu, to na moim wraku wygląda to tak:

http://i60.tinypic.com/2m3frth.jpg

http://i57.tinypic.com/23iuxau.jpg

http://i57.tinypic.com/wlt5r6.jpg

Co to za felgi masz?:D

Ja sie przymieżam do zakupu Proex OEM LOOK od Saitiego,mam 4-2-1 od z6 bez kata i z końcowym jakimś ala apexi który drze sie niemiłosiernie.
Mam nadzieje,ze oem look wyciszy układ.


Wydziergane z Galaxy S III

peter000
09-08-14, 20:18
Jaka jest średnica seryjnego wydechu w ej9? Szukałem, ale w zależności od forum/strony www podają inaczej.

kepa416
10-08-14, 00:11
47mm? Chyba tyle jest w oryginale.

Druga sprawa czy ktoś kto kupował tłumik końcowy Asmet 13.017 może pomóc i powiedzieć czy posiada on tą durną chromowaną końcówkę czy jest zwykła. Ostatecznie dać namiar na taki tłumik bez tego dziadostwa :D

Rossi90
10-08-14, 03:06
Witam

Chce zwrócić się z prośbą o rade, bo mam Ej9 z D16W4 i własnie zabieram się za przelot.. Pytanie tylko jaki, skłaniam się póki co do 2", ale czytałem różne opinie że np. 2.25" lepiej wpływa.. itp itd, wiadomo ile ludzi tyle opinii. Dodam tylko że w tym roku chce zamknąc projekt w NA na tip top. A na następny rok będę chciał włożyć kompresor dlatego pewnie tej mocy trochę przybędzie i w sumie fajnie by było już później tego wydechu nie modzić. Jeżeli ktoś coś na ten temat wie to bardzo dziękuje za ewentualne cenne opinie. :)

vipek
10-08-14, 08:43
Pod kompresor to 2,25" raczej

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

gumis1990
10-08-14, 11:20
jak pod kompresor to wieksza srednica tak jak vipek napisal 2,25" lub 2,5" jak bedziesz mocniej dmuchał

gambit
28-08-14, 12:33
Osobiście mogę polecić ciekawy sklep z tłumikami i wydechami, który specjalizuje się wyłącznie w tym asortymencie. Sklep Pamaku sprzedaje wszystko wysyłkowo i online, a telefonicznie możecie poradzić się odnośnie konkretnego modelu. To bezpośredni link do nich: http://pamaku.pl/tlumiki-honda,600.html Mam nadzieję, że post okazał się pomocny.

kubaszow
28-08-14, 14:06
Dobra reklama:)

mariuszmaxs
29-08-14, 12:06
Wie ktoś jakie były by objawy przytkanego któregoś tłumika? auto straciło moc i na wyższych obrotach silnik strasznie wyje.

kepa416
29-08-14, 14:52
Wie ktoś jakie były by objawy przytkanego któregoś tłumika? auto straciło moc i na wyższych obrotach silnik strasznie wyje.

A jak się może przytkać tłumik chyba że kat się rozleciał i zblokował ale to raczej mało prawdopodobne. To że wyje i straciło moc może mieć tak samo przyczynę przy wejściu do silnika powietrza i paliwa a nie koniecznie wyjścia spalin.

mariuszmaxs
29-08-14, 15:14
Bo stało się tak gdy miejscowi tłumikarz pospawał mi cały wydech na nowo na 3 tłumikach.

robraf
29-08-14, 15:56
przepatrz dolot, obczaj stozek jesli go masz czy sie nie rozpadl i nic tam nie rezonuje jesli masz mozliwosc to zdejmij wydech i sproboj go jakos przedmuchac

quiksilver44
31-08-14, 15:52
Panowie wydech 4-2-1 chinol dalej byla 2 calowa rurka zamiast kata resta z integry type r lacznie z koncowym i srodkowym straszny rezonans przy 3k rpm. Wiec zamiast rurki zostal wspawany awg w obudowie kata i teraz cos strasznie brzeczy od 1,5k rpm do 2.5 wydech dosc mocno sie naciagnal a nie mam jak na razie sprawdzic czy nie dotyka gdzies budy lub innego elementu i dla tego tak buczy czy moze to wina awg?

LechuLK
01-09-14, 13:02
Mam takie pytanie jakie tłumiki są stosowane seryjnie w superautach typu Lamborghini Ferrari komorowe czy przelotowe ?

skolopendra
04-09-14, 19:32
seryjnie w superautach typu Lamborghini Ferrari komorowe czy przelotowe ?

zaraz zejdę do garażu to zobaczę...

Saiti
04-09-14, 19:37
zaraz zejdę do garażu to zobaczę...

Ahahahaha :D



jakie tłumiki są stosowane seryjnie w superautach typu Lamborghini Ferrari komorowe czy przelotowe ?

Komorowe :) Bardzo rzadko zdarzają się przeloty w autach homologowanych.

LechuLK
04-09-14, 22:56
Myślałem, że na komorowym nie można uzyskać rasowego dźwięku.

Labed2007
12-09-14, 00:33
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-4w1-baran-civic-eg4-jajko-1-5-i4585036894.html

Co to za kolektor i jak go zamontować w miejsce 4-2-1 d16z6?

Gorliś
12-09-14, 07:26
Gosc albo nie wie co sprzedaje albo wstawil zle zdjecia - flansza nie jest do D-serii i ksztalt ostatniej rury tez nie pasuje do hondy.

Dobrzyk
14-09-14, 09:56
Witam.

Chcę w swojej Hani wymienić kompletny układ wydechowy (obecny swoje już prawdopodobnie przeszedł). Nie bardzo jednak wiem jak się za to zabrać. Jakie są tego koszta itp.
Chciałbym przy okazji trochę wzmocnić Hanie - różnicę daje podobno kolektor wydechowy 4-2-1 - co o tym myślicie?

Nie chcę wpierdzielać się w wielkie koszta - jeśli takowe by były, więc zadowoliłbym się również po prostu przyjemnym mruczeniem z wydechu :)
Proszę żebyście poradzili kompletnie jakie części kupić, przy założeniu wersji wzmacniającej, jak i oszczędnej po prostu z miłym sportowym pomrukiem :)

Dane auta:
Civic VI Hatchback 1.4 90km 1998r, silnik D14A3

PS. Pewnie trochę podobnych tematów było, ale były to pojedyncze pytania o daną część wydechu. Tutaj jednak zależy mi na tym, aby to było od A do Z.
Z góry wielkie dzięki!

Tiga
15-09-14, 06:34
Tak jak pisales kolektor 421 i reszte oem tlumiki. Koszt 400 - 600zl za czesci. Mozesz pokusic sie o wyciecie kata i wspawanie tlumika przelotowego.

m1j4g1
25-09-14, 20:17
czy tłumik końcowy w ej9 z polifta podejdzie do przedlifta?

UNK
26-09-14, 06:44
czy tłumik końcowy w ej9 z polifta podejdzie do przedlifta?

Nom

Wydziergane z Galaxy S III

walk3r
07-10-14, 12:07
Czy ktoś miał problem na przeglądzie okresowym, bo nie miał kata mimo, że w dowodzie był wpisany?

wiesko1261
07-10-14, 18:56
mi od paru lat robią bez wjeżdżania do środka ;)
dla świętego spokoju można wstawić tłumik przelotowy w obudowie kata :p

gumis1990
07-10-14, 20:33
U mnie sie gosc skapnol ze to tlumik w obudowie kata:-) ale przeglad przeszedl. Zreszta powiedzialem mu "czy widzial wogole honde z katem?":-)

wyskrobane z andka na hd2

davidddd
13-10-14, 13:24
Aaa tak naprawde to zalezy od kolesia ... nieektorzy nawet lamp nie sprawdzaja ...

wojan
15-10-14, 12:24
Ostatnio zaczął mi się rozsypywać tłumik środkowy. Jak go wytnę i wstawię zwykłą rurę to będzie jakoś znacznie głośniej? Jest sens coś takiego robić?

skolopendra
15-10-14, 13:03
Jak go wytnę i wstawię zwykłą rurę

tak tego się nie robi ,tu można tylko pogorszyć...

wojan
15-10-14, 19:22
Więc jak najlepiej to zrobić w miarę tanim kosztem?

skolopendra
15-10-14, 19:37
w miarę tanim kosztem?

hm. to trudne.ale,sprzedaj hondę ,kup 20 letnie bmw 318 od sąsiada za płotu.zyskasz komplet opon zimowych 15letnich ,i powinno jeszcze zostać na wymianę tłumika końcowego?

wojan
15-10-14, 20:48
Końcowego może tak, ale bardziej zależało by mi na środkowym, bo to on się sypie. Ale naprawdę dzięki za dobre chęci, gratuluje, masz u mnie +.

Nikt nie karze Ci odpisywać na siłę. Nie chcesz pomóc? Nie pomagaj i wracaj przeglądać dalej. Nie podoba Ci się to co napisałem? Pod moim postem masz ładny guziczek, naciskasz go, zgłaszasz mój post do moderatora i po sprawie.

Labed2007
15-10-14, 22:14
Czy wydech a'la lejek,klepsydra może podnieść moc albo moment? Mam na myśli kolektor 4-2-1, dalej wydech 2", a na koniec komorowy 1,75".

kepa416
15-10-14, 23:30
Więc jak najlepiej to zrobić w miarę tanim kosztem?

Przecież nowy środkowy można kupić w hurtowni w okolicy 150 zł z rurą i wszystkim.

skolopendra
16-10-14, 09:40
4-2-1, dalej wydech 2", a na koniec komorowy 1,75".

jeśli masz ten układ to przy pojemności 1,4l , a chcesz dać przelot to stracisz sporo Nm !

Labed2007
16-10-14, 10:22
Ale za to moc wzrasta. Przy 2" w D14 jeszcze nie jest tak źle, chociaż do 2500rpm jedzie na pewno gorzej niż seria.
Wracając do mojego pytania: czy końcowy 1,5-1,75" uratuje te Nm?

Widziałem takie 'cuda' jak 2,25" w D14, albo mistrz - 3" w d15b7 :D

skolopendra
16-10-14, 10:26
chociaż do 2500rpm jedzie na pewno gorzej niż seria.

powiem więcej , nie jedzie

Labed2007
16-10-14, 10:27
powiem więcej , nie jedzie
Można to tak nazwać, wydech buczy i prawie nic się nie dzieje :/
Wracając do mojego pytania: czy końcowy 1,5-1,75" 'uratuje' te parę Nm?

skolopendra
16-10-14, 10:36
1,5-1,75" 'uratuje' te parę Nm?

tylko komorowy i to bardziej przytkany niż odetkany

Labed2007
16-10-14, 10:39
bardziej przytkany niż odetkany

Nie rozumiem co chciałeś przez to powiedzieć.
Czy dając zamiast przelotowego 2", komorowy o mniejszej średnicy wlotu na koniec, pogorszy się góra albo spadnie moc?

kubaszow
16-10-14, 13:22
tylko komorowy i to bardziej przytkany niż odetkany

W takim razie jest jakas roznica miedzy wydechami 2" z mocno przytkanym koncowym komorowym a powiedzmy seria z przelotowymi srodkowymi i komorowym malo przytkanym?
Obstawiam ze pewnie delikatnie lepiej bedzie na 2"?

skolopendra
16-10-14, 15:21
W takim razie jest jakas roznica miedzy wydechami 2" z mocno przytkanym koncowym komorowym a powiedzmy seria z przelotowymi srodkowymi i komorowym malo przytkanym?

należało by wyhamowywać autko z jednym, potem z drugim :)

Labed2007
16-10-14, 17:26
Na komorowym bedzie prawdopodobnie lepszy dol, zwlaszcza w slabszych silnikach to odczujesz.

Michał102
16-10-14, 17:32
Ja na początku przygody z D16 miałem jeszcze kompletny OEM układ (kolektor i cała reszta) z D14 i z perspektywy czasu wydaje mi się, że było to wtedy żwawsze niż obecnie z przelotem 2" i jebajowym kolektorem :p

Przy pałowaniu może jest lepiej, ale dół, to już nie to samo.

Jak będę mieć trochę luźnego grosza, to chyba zainwestuje w jakiś porządny (zależy mi by był z kwasu) końcowy komorowy.

bartex_92
30-10-14, 18:16
Pany mam okazje kupic w tanich pieniadzach uklad wydechowy Cat Back firmy TurboWorks.
Teraz pytanie do Was - jak oceniacie sprzet? da rade tym cos podniesc mocy? bedzie glosny czy strasznie glosny? :)
pozdro!

Mareczuczek
30-10-14, 18:39
Będzie darło ryja niemiłosiernie

bartex_92
30-10-14, 18:49
Będzie darło ryja niemiłosiernie

hahahahaha z jednej strony jara mnie to max :D z drugiej zas - moge miec problem przy kontroli nie?

Mareczuczek
30-10-14, 20:14
Może przez tydzień będzie fajnie ale później będzie cię to irytowało i nie będziesz mógł tego znieść.

Labed2007
30-10-14, 23:35
hahahahaha z jednej strony jara mnie to max :D z drugiej zas - moge miec problem przy kontroli nie?

Ja jeżdżę 2,5 roku na przelocie, 3 tłumiki tylko że ich skuteczność tłumienia jest wątpliwa :D 2xAWG i na koniec rm motors. Ze względu na końcówkę średnicy prawie 4", wycisza również słabo :) Znajomi mówią że wydech robi hałas niemiłosierny, ja jeżdżę na codzień i rzadko ale jednak mnie wkurza jak człowiek chce odpocząć :D
Do 3,5 tys. rpm i małym otwarciu przepustnicy(stała prędkość lub wolne przyspieszanie) nawet przy wydechu mało nastawionym na niską ilość DB, dźwięk będzie jak na serii, policja nawet nie zwróci na ciebie uwagi. Przed chwilą mijałem się z patrolem który nie nawidzi, czy to motocykli(zwłaszcza ich), czy też aut ze sportowym wydechem. Cisza jak w kościele(akutalnie jestem w małej miejscowości u rodziców), poza weekendem żywej duszy po 23 praktycznie nie widać. Gdyby coś usłyszeli to na bank byłby HALT :).

peter000
31-10-14, 01:04
Ja jeżdżę 2,5 roku na przelocie, 3 tłumiki tylko że ich skuteczność tłumienia jest wątpliwa :D 2xAWG i na koniec rm motors.
A wydech masz na seryjnej średnicy? Bo mam zamiar teraz przelot robić i te AWG są tylko 45mm i 50mm a EJ9 ma chyba 47mm...

barnie
31-10-14, 10:04
Jaki setup polecicie na cichy wydech zwiększajacy osiągi w D16W4 - nie nastawiam się tu na pełen przelot, kosztem kilku KM, końcowy może być np komorowy, średnica jaką chce to 2". Zaczynam od 4-2-1 Megan Racing, bo taki już mam, pytanie co dalej? Podkreślam, że ma być cicho - przynajmniej do 3,5tys. rpm.

Saiti
31-10-14, 10:20
A wydech masz na seryjnej średnicy? Bo mam zamiar teraz przelot robić i te AWG są tylko 45mm i 50mm a EJ9 ma chyba 47mm...
W takich sytuacjach bez problemu - kupujesz tłumik 50mm wlot/wylot, nakładasz rurę i obspawujesz. Ścianka ma 1,4-1,6 mm czyli tłumik ma w środku 46,8-47,2 średnicy - spasujesz to z seryjnym wydechem bez problemu.


Jaki setup polecicie na cichy wydech zwiększajacy osiągi w D16W4 - nie nastawiam się tu na pełen przelot, kosztem kilku KM, końcowy może być np komorowy, średnica jaką chce to 2". Zaczynam od 4-2-1 Megan Racing, bo taki już mam, pytanie co dalej? Podkreślam, że ma być cicho - przynajmniej do 3,5tys. rpm.

Na dobrym tłumiku środkowym przelotowym głośno i tak nie będzie, więc możesz pakowac oba tłumiki przelotowe (oczywiście dźwięk będzie daleki od seryjnego). U mnie, oczywiście PROEX, mam 2,5 cala przelot na powiększonym końcowym i jakoś nie ściągam gazu przy policji, a w trasie przy stałym obciążeniu gazem bardziej irytuje szum powietrza niż wydech, mówiąc o prędkościach 160-180. Nie chodzi o chwalenie swojego produktu, zasugeruję, że po prostu na dobrym tłumiku tak będzie. Kwestia pojemności puszki i wygłuszacza oraz powierzchni otworów w perforacji przy przelocie - zauważ, że najtańsze tłumiki przelotowe kosztują zazwyczaj tyle, ile sam wygłuszacz do normalnego tłumika przelotowego ;) Ludzie nauczyli się na WM Sportach że przelot jest głośny nawet jak samochód stoi wyłączony ;)

barnie
31-10-14, 11:00
a co w miejsce kata? coś by się przydało co dodatkowo wyciszyło by cały układ... może jakiś tłumik?

Labed2007
31-10-14, 12:31
A wydech masz na seryjnej średnicy? Bo mam zamiar teraz przelot robić i te AWG są tylko 45mm i 50mm a EJ9 ma chyba 47mm...
Mam wydech o średnicy 50mm. Seria EJ9 ma sporo mniej niż 47mm. Dodatkowo ma zwężenia, w najwęższym miejscu będzie średnica na pewno poniżej 1,5".


a co w miejsce kata? coś by się przydało co dodatkowo wyciszyło by cały układ... może jakiś tłumik?

Ja mam tłumik AWG w obudowie kata. Raz że diagnosta się nie będzie czepiał, dwa wycisza trochę wydech.

peter000
31-10-14, 17:05
Mam wydech o średnicy 50mm. Seria EJ9 ma sporo mniej niż 47mm. Dodatkowo ma zwężenia, w najwęższym miejscu będzie średnica na pewno poniżej 1,5".

Ale w okolicach tłumików wiesz mniej więcej ile może być? W kilku miejscach już czytałem, że EJ9 ma około 1,8"

@Saiti
Dzięki za uświadomienie :)

Labed2007
31-10-14, 19:42
Ale w okolicach tłumików wiesz mniej więcej ile może być? W kilku miejscach już czytałem, że EJ9 ma około 1,8"

@Saiti
Dzięki za uświadomienie :)

W okolicach tłumików jest bodajże 1,75", czyli tak jak pisał Saiti - pójdzie bez problemu zamontować AWG.

Michał102
31-10-14, 22:55
Mam pytanie do znawców - czy ilość i jakość materiału wygłuszeniowego w tłumiku przelotowym może mieć wpływ na jego przepustowość?
Taki tłumik ma w środku drożne i nadziurowane rursko, więc na logikę nic go nie powinno dusić.

Ja mam u siebie bardzo cichy wydech, ale fura coś mi słabo jedzie przy wyższych prędkościach i kumpel podpowiada mi, że to może być spowodowane tym wydechem.

Co Wy na to?

peter000
31-10-14, 23:18
W okolicach tłumików jest bodajże 1,75", czyli tak jak pisał Saiti - pójdzie bez problemu zamontować AWG.

Dzięki :)
A jaką długość wziąć z tych? http://allegro.pl/kadex-strumienica-tlumik-rurowy-awg-stru-i4676310290.html

Labed2007
31-10-14, 23:57
Dzięki :)
A jaką długość wziąć z tych? http://allegro.pl/kadex-strumienica-tlumik-rurowy-awg-stru-i4676310290.html

Bierz 880mm, możliwe że będzie wtedy cicho do 4000rpm i pozwoli to na w miarę dynamiczne przyspieszanie. Ja mam 550mm i głośność wygląda tak, jak to opisywałem kilka moich postów temu :) Mogłoby być trochę ciszej, ale wtedy jak montowałem wydech nie było tych tłumików 880mm.

peter000
01-11-14, 00:14
A on myślisz wejdzie bez problemu?

kubaszow
01-11-14, 08:34
a w trasie przy stałym obciążeniu gazem bardziej irytuje szum powietrza niż wydech
Tylko ze jadac ze stala predkoscia prawie kazdy wydech jest cichy. U nas niestety ciagle trzeba przyspieszac,hamowac itd i wtedy w trasie juz tak przyjemnie nie jest, strasznie meczy ciagle buczenie przy kazdym dotknieciu gazu.

wiesko1261
01-11-14, 09:32
Mam pytanie do znawców - czy ilość i jakość materiału wygłuszeniowego w tłumiku przelotowym może mieć wpływ na jego przepustowość?
Taki tłumik ma w środku drożne i nadziurowane rursko, więc na logikę nic go nie powinno dusić.

Ja mam u siebie bardzo cichy wydech, ale fura coś mi słabo jedzie przy wyższych prędkościach i kumpel podpowiada mi, że to może być spowodowane tym wydechem.

Co Wy na to?

ja mam u siebie i środkowy i końcowy powiększony cichy przelot (robiony pod d14vtec)
i jest dobrze na d16 (tylko usunąłem przetłoczenia w środku na końcowym )
jakość i ilość niema znaczenia na drożność , chyba że się przepali i wylezie wygłuszenie ,
to ma prawo przy pchać :)

Michał102
01-11-14, 09:47
strasznie meczy ciagle buczenie przy kazdym dotknieciu gazu.

U mnie coś jest zyebane, bo mam przelot i żadnego buczenia nie ma.
Przy pałowaniu ten wydech jest tak samo głośny jak seryjny:


https://www.youtube.com/watch?v=v1ac2oo5ndc

Nagrywany jest wydech, a bardziej słychać dolot ;)

PS. sonda w rurze nie ma żadnego wpływu na dźwięk jakby kto pytał. Bez jest dokładnie tak samo.

kubaszow
01-11-14, 11:04
Ciesze sie ze u ciebie tego problemu nie ma, ale niestety wiekszosc przelotow halasuje w trasie przy kazdym obciazeniu silnika.

I zeby nie bylo zaraz jakis spinek bo narod nerwowy ostatnio, nie pije do nikogo:)

Labed2007
01-11-14, 12:31
Michał, twój wydech brzmi prawie jak seria bez kata. Na niskich jakiś rezonans czy brzęczenie a wyżej wydechu wcale nie słychać :)

Michał102
01-11-14, 12:42
Każdy kto ze mną jedzie i pyta o wydech dostaje odpowiedź, że jest to przelot. Zaraz następuje głupie chichotanie i tekst, że bredze i chyba w życiu przelotu nie słyszałem. Nikt nie chce uwierzyć, że to jest przelot :)

Ja tuż po wyjeździe z warsztatu gdzie tłumiki zostały wspawane byłem w szoku, że nie jest nic głośniej niż na w pełni seryjnym układzie z D14 (jedynie kata nie było). Spodziewałem się pierdzenia, basowania itp., a tu jest praktycznie jak na seryjnym układzie.
Jedyna zmiana, to ton dźwięku. Seria brzmi jakoś tak "bez jaj", a tutaj mam lekko rasowy dźwięk :)

Dla porównania przelot u kumpla:


https://www.youtube.com/watch?v=4U_vPXrPdnA

DjHammer
02-11-14, 20:15
Mam pytanie do znawców - czy ilość i jakość materiału wygłuszeniowego w tłumiku przelotowym może mieć wpływ na jego przepustowość?
Taki tłumik ma w środku drożne i nadziurowane rursko, więc na logikę nic go nie powinno dusić.

Ja mam u siebie bardzo cichy wydech, ale fura coś mi słabo jedzie przy wyższych prędkościach i kumpel podpowiada mi, że to może być spowodowane tym wydechem.



Co Wy na to?
Nie ma zadnego wplywu na jego przepustowosc. Wytlumienie i jego ilosc odpowiada za glosnosc tak w duzym skrucie

Michał102
03-11-14, 09:32
Nie ma zadnego wplywu na jego przepustowosc

Tak też myślałem, ale wolałem się zapytać :)

Ciastek xD
06-11-14, 23:47
Witam. Koniecznie muszę wymienić końcową część układu wydechowego. Czy możecie coś polecić? Najlepiej ze stali nierdzewnej i o ładnym acz nie zbyt głośnym dźwięku.

Labed2007
07-11-14, 00:03
Resztę układu masz przelotową?

Ciastek xD
07-11-14, 00:21
Jeszcze nie, zajmę się tym na wiosnę ale końcowy tłumik, jak byłem na podspawaniu bo lekko się oberwał, mechanik powiedział że przerdzewiał że jeszcze trochę i do niczego się nie będzie nadawać.

Labed2007
07-11-14, 17:44
Możesz brać coś z rm-motors, nie są takie głośne, a brzmienie moim zdaniem ładne :)
Mój film:
https://www.youtube.com/watch?v=aHrX3LudF_w

sparco
07-11-14, 18:50
bierz coś na dużej puszce i najlepiej komorowego

Labed2007
08-11-14, 13:41
Komorowy bedzie mial dzwiek jak seria.

sparco
08-11-14, 13:52
mam przelot i na końcu komorowy i uwierz mi na słowo, nie ma serii ;)
jest delikatny pomruk i dźwięk konkretny bez pierdziawek, kiedyś muszę się zebrać i jakiś filmik nagrać jak gada

pafeu
08-11-14, 17:32
pany sprawa do was gdzie dostanę wkładkę silencer'a do tłumika bo dudni a czasem chciałbym pojeździć w ciszy... 3.5cala wyliczyłem mierząc od góry do dołu końcówkę

And84
14-11-14, 14:52
Szukam pierścień uszczelniający na końcówkę kolektora wydechowego o średnicy wew. 55mm ale nigdzie tego znaleźć nie mogę , ktoś może przerabiał temat i wie gdzie kupić ?

kepa416
14-11-14, 19:14
Czy jeśli zamiast katalizatora mam wspawaną strumienicę to czy w 1.4 wpływa to na pracę, spalanie i powiedzmy osiągi? Bo ostatnio zaglądam w katalizator przynajmniej tak myślałem a tam wewnątrz brak tylko takie wystające górki jakby pianka do wygłuszenia akustycznego chyba że to jeszcze coś innego. No i czy brak złącza elastycznego może wpłynąć negatywnie na mocowanie kolektora czy jeśli mam ori kolektor przytwierdzony w dwóch miejsca + flansza to nie będzie problemu?

wiesko1261
14-11-14, 21:51
Szukam pierścień uszczelniający na końcówkę kolektora wydechowego o średnicy wew. 55mm ale nigdzie tego znaleźć nie mogę , ktoś może przerabiał temat i wie gdzie kupić ?

spróbuj u niego :) 55x70.5x13.5
http://allegro.pl/pierscien-uszczelniajacy-wszystkie-rozmiary-krk-i4712358850.html
albo z audi , tylko deko luźniejsza 56.5 mm
http://allegro.pl/pierscien-uszczelniajacy-audi-a6-2-6-2-8-uszczelka-i4717322118.html

And84
15-11-14, 09:53
wiesko1261 o dzięki :) niby szukałem na allegro ale coś tego nie widziałem :o

ADI524
22-12-14, 23:05
Klubowicze pytanie do was zaswieciła mi sie kontrolka ze katalizator sie niby skonczył.. kupic emulator i dalej latac .. niechce wydawac na nowy kat kupe hajsu .. wiem ze strumienica tez tam nie wchodzi w gre bo sa rozne opinie o tym.. podobno lepiej wstawic rurke albo jakis sportowy katalizator słyszałem ze wchodzi tez w gre drugi srodkowy.. jestem w tym zielony takze co radzicie ?

maximuss83
23-12-14, 16:08
hmm... a która to jest kontrolka, że "katalizator się skończył"? :confused:

ADI524
23-12-14, 16:12
67 bodajże ale wstawię raczej tłumik w obudowie kata proexa i do tego emulator

m1j4g1
15-01-15, 20:35
Kończy mi się końcowy a w planach mam kiedyś zrobienie przelotu tylko zależy mi na jak najcichszej pracy układu wydechowego. Gdybym teraz założył końcowy dajmy na to proex eco series (z uwagi na cenę) a całą resztę zostawił w serii to byłoby bardzo głośno? I jak ze średnicą, bo marzy mi się też kiedyś swap na coś z d16 vtec. Czy średnica wydechu jak w d14a4 będzie odpowiednia dla takiego silnika? Chciałbym nie wymieniać już wydechu gdybym kiedyś swapował.

Michał102
15-01-15, 21:42
Do D16 nie przekraczającego 140KM optymalne będą 2".

OEM średnica z D14 już zamuli taki silnik.

m1j4g1
15-01-15, 22:20
To załóżmy ze kupie 2" i przed końcowym dam jakąś redukcje z 1,75 na 2". Jest w ogóle możliwe coś takiego? Robią takie redukcje? I czy będzie na takim setupie bardzo głośno?

ADI524
16-01-15, 00:33
Doradźcie mi jaki kupić wydech końcowy do d14 żeby ładnie chodził z pomrukiem i nie darł ryja

sparco
16-01-15, 06:30
Coś na większej puszcze, przelot lub komorowy, m-tech, mar-tec, noud, proex ;)

Starstruck
16-01-15, 12:38
Ew. Ulter Sport. Ma taki tradycyjny, basowaty dźwięk.

m1j4g1
24-01-15, 12:41
Kupiłem wydech końcowy przelotowy od djhammer'a, czekam właśnie aż do mnie dotrze i mam pytanie. Jest to używka od użytkownika który miał go w coupe, cała rura będzie pasować do ej9 czy trzeba będzie przerabiać? Jeśli będzie P&P to nasuwa mi się 2 pytanie. Mam teraz fabryczny wydech z ej9 czyli 1,75" z tego co udało mi się wyczytać i nie wiem czy da się je połączyć razem gdyby z coupe pasował bez przeróbek ( ma średnicę 2"), czy trzeba będzie zastosować jakąś redukcję? Nie mam teraz aż tyle pieniędzy żeby zrobić cały wydech a ten końcowy trafił mi się okazyjnie i kupiłem bo w przyszłości planuję zrobić właśnie przelot na 2" ale nie mogę czekać aż dozbieram pieniądze na całość bo stary jest już tak przerdzewiały że nie chce mi się nawet auta odpalać i muszę go teraz założyć

Kriss91
24-01-15, 13:22
Gdybyś wstawił fotkę tego wydechu byłoby łatwiej. Zwykle przy przełożeniu końcowego z coupe do hatcha, końcowa rurka wystaje zbyt mocno. Jeśli wydech ma powiększoną puszkę, mogą być problemy ze zmieszczeniem wydechu. Rura łącząca końcowy z resztą wydechu jest z flanszą czy jest zaciskana? Jeśli na flanszy to wystarczy pierścień uszczelniający. Jeśli na zacisku, wiadomo, mogą być problemy bez przeróbek. Jest szansa, że nałożysz jedynie pasty uszczelniającej i mocniej skręcisz. Wiele zależy od tego jak naprawdę wygląda ten wydech.

m1j4g1
24-01-15, 18:19
Wydech przyjdzie do mnie dopiero w przyszłym tygodniu. Nawet nie wiem czy jest z flanszączy bez bo było to dla mnie bez znaczenia bo zawsze to jakos ew dorobi a sama puszka jest najdroższa. Ciekawi mnie tylko czy zgodzą się flansze. Problem ze zmieszczeniem może być przez rozmiary puszki czy przez długość rurki w coupe? Sprzedający zapewniał mnie ze przynajmniej sama puszka będzie pasowała.

Kriss91
25-01-15, 09:40
Jeśli pucha się mieści to resztę da się zrobić.

patrick1989
25-01-15, 23:28
Mam pytanko. Kupiłem tłumik dobrej marki, wygląda dość przyzwoicie. Z wyglądu a'la Mugen. Jeśli w środku przy potrzasaniu coś delikatnie grucha (jakby dźwięk maleńkich kamyczków) tzn. że tłumik jest już w stanie agonalnym? Niby dużego przebiegu nie ma i jeździł w aucie z D13, jeśli to ma jakieś znaczenie.

m1j4g1
25-01-15, 23:41
Ja ostatnio jak chciałem przyoszczędzić na wydechu kupiłem z pozoru piękną używkę na allegro w środku której też coś latało to teraz po kilku miesiącach od montażu mam w nim tyle dziur że brakłoby mi palców żeby je wszystkie pozatykać.

patrick1989
25-01-15, 23:47
Hmmm. Jak zaglądam do środka, to nie widzę dziur, poza fabrycznymi dziurkami/perforacją. Mogę w jakiś sposób zbadać ten tłumik? Z tego, co wiem ma dożywotnią gwarancję producenta.

m1j4g1
26-01-15, 07:29
Tylko ciekawi mnie czy ta dożywotnia gwarancja nie obowiązuje przy montażu przez jakiegoś autoryzowanego przedstawiciela czy coś w tym stylu. Jeśli ktoś go wczesniej pospawał w niewłaściwy sposób to może teraz gnić. W moim jak kupowałem też nie było dziur a teraz jest sito. A z czego jest ten wydech?

patrick1989
26-01-15, 10:13
Podobno kwasówka :) tylko mnie właśnie zastanawia, co tak delikatnie grucha w środku, raczej nie resztki skopconych spalin? :D
Z tego, co czytałem warunki gwarancji, to faktycznie jest tak, jak piszesz o tym montażu.

Cezar28
10-02-15, 17:29
Witam w B16 mam środkowy przelotowy powiększony od dj hamera i pytanie? Co wrzucić na końcowy tak żeby autko ładnie gadało bo na seryjnym jest cichutko? Przelot wm sport ala mugen założony na chwilkę od kolegi jest strasznie głośny. Co polecacie komorowy czy dobry przelotowy końcowy np. dj hamer? I oczywiście żeby mocy przybyło a nie ubyło.Wolał bym nie tracić Nm na niskich obrotach,autka raczej nie pałuje pod czerwone i po przestudiowaniu tematu chyba komorowy lepszy. No i dźwięk ma być ładny ale nie ryczący jak WM.

MarcinWL
18-05-15, 09:27
Użytkuje ktoś turboworks twin loop? Kosztuje podobnie co proex i djhammer, tylko zastanawiam się jak z jakością wykonania i głośnością?

barnie
27-06-15, 15:53
ktoś się orientuje jaką średnicę wewnętrzną ma OEM wydech z EG6? konkretnie chodzi mi o tłumik środkowy

@di
26-07-15, 17:11
witam. Mam pytanie związane z tłumikami i kolektorem wydechowym ze stali kwasoodpornej. Wykonuje ktoś takowe na forum ?

maras78
26-07-15, 17:37
djhammer :)

@di
26-07-15, 18:27
dzięki za info ;)

sparco
28-07-15, 17:26
noud też ogarnia :)

m1j4g1
28-07-15, 17:41
witam. Mam pytanie związane z tłumikami i kolektorem wydechowym ze stali kwasoodpornej. Wykonuje ktoś takowe na forum ?

Djhammer, Noud, Saiti i pewnie jeszcze ktoś. Najlepiej zamieść ogłoszenie w dziale Kupię to chłopaki sami się do ciebie zgłoszą.

UNK
30-07-15, 17:39
Panowie doradźta coś, seryjny wydech w EJ6 mi sie sypie i mam rebusa co z tym fantem zrobić, dodam, że puki co motor 1.6 105 seria.
Czy kupowac wydech po trochu i z czasem go zlozyc bo kasy po kupnie auta za duzo nie mam, czy poprostu kupic wydech cos pod oem za 350zl i wymienic..
Proszę o odpowiedź :)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalk 4

maras78
04-09-15, 00:01
szybkie pytanie, 2.36" na jednym OEM LOOK urywa łeb jak Apexi czy nie? :)

Spokoloko
18-09-15, 20:14
Jeśli nie w tym miejscu post to pokierować, bo szukajki nie ogarniam i odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie nie znalazłem, a należę do ludzi którzy zanim o coś pytają przeczytają całe forum ( w tej chwili niestety brak czasu).

Nabyłem świadomie MC2 ze zmęczonym układem wydechowym i się zastanawiam czy nie robić od razu całego. Jak to zrobić, żeby zostać w miarę blisko serii, i wydech nie hałasował ( nię męczył do 4 tyś). Modzić za bardzo nie zamierzam, przyszłościowo może jakiś odseparowany dolot.

Jest sens bawić się w coś takiego ? http://www.noweczesci.pl/tlumik,honda,civic-vi-fastback,1-8-16v-mb6-169km,lc,45-1275-7818-100314/

W innym temacie doczytałem że MC2 od MB6 różni się tym że jest ciut krótszy więc to tam pół biedy, ale tak patrze to te niby pasują do B i D serii, więc nie wiem czy będzie dobra średnica :/ . Jak jest ze środkowym od diesla z Rovera ? Pasuję to bez żadnych przeróbek i ew kupić od niego nowy i wspawać ?

Jak to najlepiej zrobić ? Nie znam się na tyle, żeby rzeźbić jakieś przelotowe mtechy itp, a najrozsądniejsza opcja z nierdzewki jest trochę droga jak na serie :)

Grzesiek_Devil_
19-09-15, 13:18
ktoś się orientuje jaką średnicę wewnętrzną ma OEM wydech z EG6? konkretnie chodzi mi o tłumik środkowy

1.8' ?

UNK
19-09-15, 18:26
szybkie pytanie, 2.36" na jednym OEM LOOK urywa łeb jak Apexi czy nie? :)

Urywa

S3

toby86
05-10-15, 23:36
Panowie mam 2 pytania odnośnie tłumika końcowego i kolektora 4-2-1.
Czy tłumik końcowy firmy proexe powiększony to wyrób przyzwoity i troche posłuży czy raczej kupić coś innego ???
Czy kolektor 4-2-1 przerobić przy flanszy zaraz przy głowicy żeby nie wisiał tak blisko ziemi czy może w dolnej części portek jak już się schodzi w 2 rury??? Tam go odciąć od flanszy i przyspawać pod innym kątem ?? Kolektor to oczywiście chinol ale nim to zrobię potrzebuję jakichś wskazówek osób które miały z tym styczność.

Labed2007
06-10-15, 09:56
Wymieniał ktoś w D15 żeliwny kolektor 4-2-1(np. taki z d16z6) na chinola 4-2-1? Jakie wrażenia? Wiem że na pewno będzie głośniej.

kubaszow
06-10-15, 10:14
Jesli reszta wydechu seria to roznicy nie odczujesz. Co do samego dzwieku bedzie nieznacznie glosniej

Labed2007
06-10-15, 12:41
Jesli reszta wydechu seria to roznicy nie odczujesz. Co do samego dzwieku bedzie nieznacznie glosniej
To pewnie przez to że żeliwny kolektor z D16Z6 ma o wiele grubsze ścianki niż stalowe 4-2-1?
Czyli mając słabą d-serię typu D14, D15 nie warto zmieniać oem 4-2-1 na chinola 4-2-1?

UNK
06-10-15, 14:44
Na kwasiaku 2' po dlugosci na 2 powiekszonych proexa chinol brzeczy jak szalony ;D

S3

skolopendra
06-10-15, 19:48
Czyli mając słabą d-serię typu D14, D15 nie warto zmieniać oem 4-2-1

nie ,stracisz więcej niż zyskasz

Labed2007
06-10-15, 20:10
nie ,stracisz więcej niż zyskasz

Masz na myśli moment i zmulenie dołu?
Góra pewnie by się poprawiła...

Starstruck
06-10-15, 20:16
Raczej stratę pieniędzy. Bo uzyskasz 0,00000000000001 KM może gdzieś przy odcince.