Zobacz pełną wersję : Felgi i opony w Civic VIII gen
Strony :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[
11]
12
13
14
15
Też o nich myślałem, ale ciężko je dostać.. Ciekawa jaka cena ich, pewnie granice 4 tys. :)
Uzywki widzialem tylko zdekompletowane, a ceny nowych sa kosmiczne. Ostatecznie odpuscilem, bo mi hamulce nie wchodza pod felgi z ET55 :(
marcin001984
01-03-15, 00:00
Trochę podobne do nich są Tomasony TN 12 i jak dla mnie ładniejsze
ja jezdzilem w tamtym roku zjechalem je do zera i w grudniu kupilem drugi komplet:)
opony nadaja sie tylko do upalania po torach w miescie nic nie klei chyba ze jest 35 stopni... scianka boczna mega twarda , w deszczu lipa i to chyba tyle
No to szukamy dalej :)
Cytat Zamieszczone przez bunet Zobacz posta
Które z poniższych wybrać,
http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-potenza-s001-225-45-r17-91-y#83157926
http://www.oponeo.pl/model-opony/bridgestone-turanza-t001
http://www.oponeo.pl/model-opony/bridgestone-potenza-adrenalin-re002
Ps: wstępnie wybrałem s001.
I jakie sklepy polecacie?
Styl jazdy-szybki, 60% trasa prędkość 130-160. 40% miasto na wysokich obrotach. Szukam dobrej opony, bezpiecznej, i najważniejsze "nie niemieckiej"!!!😎
Witam, posiadam opony 205/55/16 i chciałbym do nich zakupić komplet felg alumek.
Mam pomieszane informacje jeSli chodzi o parametry takiej felgi. Bo z takiego kompendium: http://www.civicforum.pl/showthread.php/31948-Opony-i-Felgi-do-8gen-Kompendium wynika że powinno być 6,5/16 z ET 50.
Mając to na uwadze to jeśli dobiorę felgę np. 6,5/16 z ET 40/45/48 to będzie ok? które ET będzie najbardziej optymalne? i jak to będzie się miało jeśli wezmę 7,0/16 ? --->to wszystko mając na uwadze opony, o których napisałem.
Proszę o jakieś wskazówki, porady w tej kwestii.
butler.gdansk
03-03-15, 10:32
Im mniejsze ET, tym koła będą miały większy rozstaw. Przy szerokości felgi 6,5-7,0" możesz spokojnie szukać nawet ET35. Mniejszego ET bym nie szukał.
Widzicie te felgi na civicu, Type S deep bronze:
TEC BY ASA AS2 8x18 5x114.3 ET45 72.5
http://www.asa-wheels.de/images/design/pic_1_59.jpg
kolor auta:
http://i210.photobucket.com/albums/bb13/dc_sx/IMG_7128.jpg
butler.gdansk
06-03-15, 15:56
Jak listwy pójdą w kolor nadwozia to tak :)
Jasne że będę szły w kolor :) Tylko mam obawy czy nie będą bardzo się rzucały w oczy :D nie mogę nigdzie znaleźć w necie 8-semki Civa na tych felach :)
Bo rozumiem że rozstaw i rozmiar jak najbardziej ok: 8x18 5x114.3 ET45 72.5 Zależy mi przedewszystkim na szerkości felgi 8,0 lub nawet 7,5 :) ET 45 myślę że będzie nieźle chować i nie będzie ocierać :)
jest taki dzial virtual tuning, popros to Ci je "zamontuja" w Twoim aucie
Panie i Panowie, która opona z tych trzech i dlaczego? :)
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 V1
Goodyear Efficientgrip Performance
Fulda SportControl V1
Panie i Panowie, która opona z tych trzech i dlaczego? :)
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 V1
Goodyear Efficientgrip Performance
Fulda SportControl V1
A ja przejrzawszy kilka stron opini i czytając fora wybrałem
Dunlop SP SportMaxx RT
Continental ContiSportContact5
Bridgestone S001
Bridgestone adrenalina
Co wybrać? Cena nie ma znaczenia.
Panowie wracając do tych felg TEC BY ASA AS2 8x18 5x114.3 ET45 72.5 możecie mi powiedzieć czy jakieś pierścienie dystansowe będą mi potrzebne? Średnica w nich jest 72.5 obecnie mam oryginalne 16 Hondy. Czy po prostu nic nie będzie mi potrzebne? Sciagam obecne i zakładami nowe 18? :) z gory dziękuje..
butler.gdansk
09-03-15, 09:21
Dystansowe nie musisz. Ale centrujące już tak. Potrzebujesz 72,5mm->64mm (czasem podają 64,1mm)
Dystansowe nie musisz. Ale centrujące już tak. Potrzebujesz 72,5mm->64mm (czasem podają 64,1mm)
Sorrki, dokładnie chodzi o centrujące bo oryginalny otwór w ufo to właśnie 64mm zgadza się? Więc podaję rozmiar felgi 72,5 i w civicu na 64 mm.
Te będą w porządku:
http://allegro.pl/pierscienie-do-felg-pierscienie-centrujace-mocne-i5106140386.html
z 72.5 na 64.1? :)
butler.gdansk
09-03-15, 10:59
Tak jak piszesz, 72,5 na 64,1
Posiada ktoś może te oponki Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 225/40 R18 bo zamówiłem właśnie Produkcja luty 2015, mam nadzieje że będą w porządku :)
Też chyba te wybiorę.
Napisz na priv, gdzie i za ile zamówiłeś.
Dzięki.
Pozd.
Witam serdecznie, jakie polecacie optymalne ciśnienie w oponach 225/40/R18 przód i tył? :)
Pozdrawiam
Na 18x8,5 jeżdżę 2.3 przód i 2.1 tył, z większym ciśnieniem było mi za twardo :)
chciałbym się upewnić w kwestii nakrętek w przypadku zmiany felgi ze stali (od nowości) na alumy nie hondowskie. Mianowicie do stalowych mamy nakretki koliste, ale one nie nadadzą się do aluminiowej gdzie potrzeba stożkowych? Mógłby ktoś podać jaki dobrać rozmiar takich nakrętek oraz jaką długość?
I jak wygląda sprawa z nakrętkami zabezpieczającymi w sensie rozmiaru?
butler.gdansk
11-03-15, 16:34
Jak chcesz kupić alu oem Hondy, to one też mają sferyczne gniazda na nakrętki.
chodzi mi właśnie o zamianę na alu nie hondowskie, i z tego co wiem to takie mają stożkowe więc sferyczne nie podejdą - stąd moje pytanie o parametry nakrętek (jak 2 post wyżej)
Witam
Przewaliłem trochę tematów wstecz i większość o ufo:)
Do sedana seria to 16" 6,5 Et45? Opony mam na tym 225. Jeżeli znajdę felgę w tym samym wymiarze tylko ET40 to będzie ok?
Chcę aby wizualnie felgi były bliżej krawędzi.
Witam
Przewaliłem trochę tematów wstecz i większość o ufo:)
Do sedana seria to 16" 6,5 Et45? Opony mam na tym 225. Jeżeli znajdę felgę w tym samym wymiarze tylko ET40 to będzie ok?
Chcę aby wizualnie felgi były bliżej krawędzi.
Przyłoż sobie poziomice pionowo o krawedz nadkola, zmierz ile masz od kola, opony do tej poziomicy i policz jakie chcesz miec et:) proste
wystukane z LG-D855
butler.gdansk
11-03-15, 20:26
chodzi mi właśnie o zamianę na alu nie hondowskie, i z tego co wiem to takie mają stożkowe więc sferyczne nie podejdą - stąd moje pytanie o parametry nakrętek (jak 2 post wyżej)
No tak, nie wiem jak czytałem Twój post ;)
Jak "nie hondowskie" felgi to faktycznie potrzebujesz stożkowych nakrętek. Jeśli chodzi o nakrętki to wszystko zależy od felg. Czasem potrzebne są wąskie nakrętki (by zmieściły się w wąskim gnieździe), czasem długie (jak głębokie gniazda), czasem krótkie (by nakrętki nie wystawały poza obrys samochodu)
Najpierw wybierz felgi o właściwych parametrach, później jakieś nakrętki dobierzemy ;)
z przedstawionych poniżej felg, które polecilibyście albo odradzili?
- DEZENT TD (6,5x16 ET 48,0)
- DEZENT TC (6,5x16 ET 48,0) lub dark
- DEZENT V (7,0x16 ET 40,0 lub 48,0)
- DOTZ Freerider si (7,0x16 ET 48,0)
W poniedziałek prawdopodobnie przyjdą felgi, foto niżej opony to Potenza Adrenalin RE002 225/40/R18 Civic VIII type S 2008.r, felgi mają: 8,00x18 5x114,30 ET45,00 nie będą na 100 % ocierać o nadkola na seryjnym zawieszeniu? Boję się jak nie wiem żeby nie wystawały bo dość że nie podoba mi się jak wystają z nadkoli to jeszcze by ocierały, dobierałem z wysokim ET felgi i nie za szerokie bo 8,0 :) Chociaż wolałbym 7,5 ale nie było :)
http://www.motortrivia.com/section-report/0066-bridgestone-potenza-adrenalin-re002/bridgestone-potenza-adrenalin-RE002-08.jpg
na VW:
http://www.tuningsuche.de/imgdata/CACHE/4435/666287-620-0-farbenfroh-neu-und-sportlich-allseason-felgen-tec-by-asa.jpg
kolor Civica to Deep bronze :)
http://i210.photobucket.com/albums/bb13/dc_sx/IMG_7131.jpg
butler.gdansk
13-03-15, 13:29
Dobrze będzie, nic nie będzie tarło.
Dobrze będzie, nic nie będzie tarło.
Oby... :D Może twardo nie będzie aż tak by zęby leciały wcześniej były zimowe na 205/55/R16 :D
Nie wiem jak będą wyglądały Volk racing na tych felgach:
http://www.theboombopshop.com/v/vspfiles/photos/FORMULANUT-M12x1.25-BL-2.jpg
Jakieś dekielki bym dostał w jakimś "orange" ? :)
Leżą niebieskie na półce i czekają na lato :)
butler.gdansk
13-03-15, 13:46
Ostrożnie z przykręcaniem kół. Adaptery do przykręcenia tych nakrętek nie są najlepszej jakości.
Trzymaj się z dala od kluczy pneumatycznych/udarowych, używaj klucza dynamometrycznego z siłą max 110-120Nm a będzie ok.
Hobbystycznie modzę te Volki... http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?234090-Nakr%EAtki-do-k%F3%B3-Volk-Racing-by-butler-Short-Shifter-y-do-VIII-txt&highlight=volk
A dekielki... http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?20265-Produkcja-dekli&highlight=dekielki
Szukam 17stek na lato i trafiam na te Zeetexy (http://www.oponeo.pl/dane-opony/zeetex-hp102-225-45-r17-94-w-xl#81514146). Pytanie dlaczego tak tanio?!
Szukam 17stek na lato i trafiam na te Zeetexy (http://www.oponeo.pl/dane-opony/zeetex-hp102-225-45-r17-94-w-xl#81514146). Pytanie dlaczego tak tanio?!
Stawiam na to, ze dlatego, ze sa warte tyle ile kosztuja :D
http://oi59.tinypic.com/ieq9g7.jpg
Panowie jaki jest rozmiar tego 7-kąta, bo mi obrobili go i chce kupić jakiś/dopasować na gwałt... :(
butler.gdansk
17-03-15, 15:10
To heptagon opisany na okręgu fi12mm, z tym że zależnie od partii +-0,4mm, co w przypadku nieścisłego dopasowania adaptera do nakrętek prowadzi do szybkiego jego zużycia.
Ciężko dopasować adapter bez nakrętek. Do swoich zestawów (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?234090-Nakr%EAtki-do-k%F3%B3-Volk-Racing-by-butler-Short-Shifter-y-do-VIII-txt&highlight=volk) dołączam adaptery zapasowe (pełniące też rolę odkręcenia kapselków "H"), ale zacząłem je hartować bo wcześniej dla niektórych mimo dopasowania i te były za słabe (ukręcali je).
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Nakretki%20Volk/HEPTAGON_zpskxk1nvpf.jpg
Co sądzicie?
http://allegro.pl/4x225-45r17-uniroyal-rainsport-3-94y-xl-lato-hit-i5155719662.html
http://allegro.pl/4x-225-45r17-91w-dunlop-sport-maxx-rt-lato-hit-i5183084915.html
Możecie polecić jakieś dobre 17stki na lato?
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Test-opon-letnich-2014-GTU,wid,16430368,wiadomosc.html
To heptagon opisany na okręgu fi12mm, z tym że zależnie od partii +-0,4mm, co w przypadku nieścisłego dopasowania adaptera do nakrętek prowadzi do szybkiego jego zużycia.
Ciężko dopasować adapter bez nakrętek. Do swoich zestawów (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?234090-Nakr%EAtki-do-k%F3%B3-Volk-Racing-by-butler-Short-Shifter-y-do-VIII-txt&highlight=volk) dołączam adaptery zapasowe (pełniące też rolę odkręcenia kapselków "H"), ale zacząłem je hartować bo wcześniej dla niektórych mimo dopasowania i te były za słabe (ukręcali je).
http://i145.photobucket.com/albums/r221/butlergdansk/Nakretki%20Volk/HEPTAGON_zpskxk1nvpf.jpg
Będę Ci musiał podesłać śrubę i dorobisz mi konkretny adapter bo oryginalny miałem rozmiar mniejszy i się obrobił i ledwo co je odkręciliśmy, wam też się tak dzieje z tymi volkami, foto niżej kapturek jest jakiś zniekształcony i nie wiem czy mogę je przykręcić do tych felg co mam TEC BY ASA AS2 po lewej stronie jest zniekształcony, sorry za jakość zdjęcia.
http://i62.tinypic.com/iycz2w.png
butler.gdansk
17-03-15, 21:07
Najczęstszy błąd do przykręcanie Volkami felg OEM Hondy ze sferycznymi gniazdami. Wówczas faktycznie te elementy stykające się z felgą ulegają uszkodzeniu.
Nie spotkałem się jak dotąd ze zniszczeniem ich przy prawidłowym użytkowaniu. Na fotce faktycznie jakość słaba, ale wydaje mi się że jest ok - tylko otwór w feldze chyba jest za duży i nakrętka próbuje się chować w szczelinie.
Nie kręciłem Volków do OEM Hondy, tylko były kręcone do (foto niżej) lecz nie udało się ich zakręcić bo adapter przyszedł mi w ogóle jakby mniejszy i się obrobił, chciałem podjechać do drugiego warsztatu ale po 100m się odkręcały więc wróciłem na warsztat i z bólem je odkręciłem i nie wiem czy się nadają jeśli są trochę zniekształcone od tyłu :)
http://www.fotos-hochladen.net/uploads/tecas2color9nlo84drum.jpg
butler.gdansk
18-03-15, 08:05
Dorobię Ci porządny adapter, będzie ok.
Co sądzicie?
http://allegro.pl/4x225-45r17-uniroyal-rainsport-3-94y-xl-lato-hit-i5155719662.html
http://allegro.pl/4x-225-45r17-91w-dunlop-sport-maxx-rt-lato-hit-i5183084915.html
Możecie polecić jakieś dobre 17stki na lato?
Miałem te dunlopy, świetne do jazdy ale niestety leciały w oczach..
W tym roku zaryzykowałem i kupiłem Bridgestone Potenza w cenie 180zl szt.
Używane z 2014r zdarty może 1mm, jedna łatana po gwoździu. Goście ściągaja z anglii opony gdzie jak ktoś przejeżdża z kapciem drogim autem to zamiast łatać zmienia dwie opony lub komplet…
Miał w większości 18 i 19", za 17 trzeba było troche pokopać.
butler.gdansk
18-03-15, 08:16
Potwierdzam że Dunlopy znikają w oczach.
No to rezygnuję z zamówienia i szukam dalej... Nie stać mnie żeby co sezon kupować opony ;)
Następny kandydat: Nokian ZLINE 225/45 R17 (http://www.sklepopon.com/opona-letnia/nokian-nokian-zline-225-45-r17-94-y-xl-56311)
Ja zaryzykowałem i kupiłem właśnie te Dunlopy. Słyszałem, że dość szybko się zużywają, ale zobaczymy... :)
butler.gdansk
18-03-15, 09:34
Dunlopa mi rozerwało (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?165400-N22A2-butler&p=2302892&viewfull=1#post2302892) wzdłuż bocznej ścianki wracając ze zlotu kilka kilometrów przed domem, ale to szczegół.
To mi je skutecznie odradziłeś ;-)
No to rezygnuję z zamówienia i szukam dalej... Nie stać mnie żeby co sezon kupować opony ;)
Następny kandydat: Nokian ZLINE 225/45 R17 (http://www.sklepopon.com/opona-letnia/nokian-nokian-zline-225-45-r17-94-y-xl-56311)
Ja miałem te Nokian-y na przedniej osi, wytrzymały mi dwa sezony, jakieś 25tyś z czego 6 tyś na jeździe po autostradach przez Europę reszta to miasto z dynamicznym stylem jazdy. I wtedy nie miałem jeszcze chipa. Opona dobra w swojej klasie, trzymała nawet łanie.
stevemaster
18-03-15, 11:52
Cześć wszystkim. Najwyższy czas przerzucić się na letnie opony. Co polecacie w rozmiarze 205/55R16? Jeśli kokretny model wpłynałby na ograniczenie hałasu przy wyższych prędkościach to byłoby pięknie. Pierwszy strzał poszedł w stronę UNIROYAL RAINSPORT 3, ale dopiero zaczynam się rozglądać.
To mi je skutecznie odradziłeś ;-)
Przecież to jest loteria. Polecaną i dobrą oponą jest też np. Goodyear F1, ale w necie też są np. opinie, że pojawiają się niej jakieś bomble... I co? I tak jest z każdą oponą - sporo skrajnych opinii.. Ryłem net 2 tygodnie, o każdej oponie można znaleźć RÓŻNE, bardzo dobre i bardzo złe opinie i tyle.
i jakie masz teraz letnie?
Trudno się w sumie z Tobą nie zgodzić... Zamówiłem Goodyear F1 ;-)
i jakie masz teraz letnie?
Teraz jeżdżę na Conti 5 XL. trzyma moim zdaniem lepiej niż Z-LINE. Z tego co wyczytałem jest bardziej odporna na ścieranie nić Dunlop oraz Goodyear, a wziąłem XL bo mój styl jazdy wymaga twardszych boków aby opona nie kładła się na boki w zakrętach.
Ja mam Potenzy 050A w wersji XL. Bardzo dobra opona, a dzieki XL twarda scianka ogranicza podwijanie.
Ja mam letnie DUNLOP SPORT MAXX RT ale powiem, że nie jestem z nich zadowolony. Są dziwnie miękkie, aż za miękkie. Zwłaszcza ścianki boczne. Do szybkiej jazdy w zakrętach nie nadają się jak dla mnie. Ogólnie to fajnie wyglądają i tyle.
Popytajcie u 'kapciarzy' o importowane opony z anglii, zwykle są po przebiciu gwoździem itp. Roczniki 2013-2014 z prawie nowym bieżnikiem i ceną często 1/3 nowej. Ja dałem się skusić na Bridgestone Potenza i super się jeździ bo zrobiłem właśnie na nich kilkadziesiąt km.
Chociaż wcześnie byłem wielkim przeciwnikiem używanych czy bieżnikowanych opon….
Ja dałem się skusić na Bridgestone Potenza i super się jeździ bo zrobiłem właśnie na nich kilkadziesiąt km.
jezdzilem w mazdzie 6 na tych oponach, teraz mam je w hondzie i powiem ze to najlepsze opony na jakich do tej pory jezdzilem, ale drogie sa niestety
Na nowe też bym sobie nie pozwolił. 180zł kosztowała mnie sztuka która nowa kosztuje ponad 600..
Podpowie ktoś jakie są prawidłowe nakrętki do oryginalnych felg aluminiowych z sedana? Chce kupić prawidłowe, a podobno jest parę rodzajów. Interesują mnie czarne bądź kolorowe. Jak można to poproszę jakiś link z allegro bądż inną stronę tutaj lub pw.
Z allegro wynalazłem tylko takie:
http://allegro.pl/nakretki-do-felg-alu-honda-rover-subaru-czarne-i5169127566.html
Z allegro wynalazłem tylko takie:
http://allegro.pl/nakretki-do-felg-a...169127566.html
FABRYCZNIE NOWE, CZARNE NAKRĘTK KRYTE 12X1.25 I 12X1.50 NA KLUCZ 19 DO FELG ALUMINIOWYCH ZE STOŻKOWYMI GNIAZDAMI.
Czyli nie do Hondy,bo oryginalne felgi Hondy mają gniazda sferyczne.
A gdzie najszybciej kupić pasujące w kolorze?
Przyłączam się do pytania borys003, też szukam czarnych sferycznych nakrętek :) Na Allegro nie znalazłem, ale może słabo szukałem.
Dzięki z góry!
Mam nowe komplet ale w chromie.
Wysłane z kalkulatora
Pierwsze wrażenie pod założeniu Dunlopów Sport Maxx RT.... cicho i komfortowo. W porównaniu do słynnych fabrycznych Michelinów to niebo, a ziemia i na pewno mniejsze opory toczenia (przynajmniej takie jest odczucie).
Tak więc póki co, jestem zadowolony. Zobaczymy tylko jak będzie z tym ich ponoć szybkim zużyciem. Ale na ocenę tego przyjdzie mi jeszcze poczekać.
Witam :)
Potrzebuję porady w sprawie nakrętek.
W zeszłym roku kupiłem felgi Drag Wheels i dostałem do nich wąskie nakrętki Japan Racing. Same nakrętki całkiem fajne ale niestety adapter do odkręcania na kilometr walił tandetą. I wytrzymał do pierwszego odkręcania... Skończyło się 'awaryjnym' odkręcaniem nakrętek, a że auto akurat stało na przeglądzie musiałem szybko kupić cokolwiek żeby wogóle wyjechać na kołach. O dziwo w dość wąskie otwory weszły na styk standardowe, stożkowe nakrętki. I tak auto przejeździło do końca sezonu letniego.
Na ten sezon chciałbym jednak kupić coś ładniejszego i jednocześnie antykradzieżowego (choć nie wiem czy ktoś może się połaszczyć na chińskiego JDMa ;) ).
I tu właśnie mam problem, bo przyznam, że troche zraziłem sie do 'niestandardowych' nakrętek.
Czy możecie polecić jakiś produkt w miarę dobrej jakości (a w szczególności mam tu na myśli adapter - żeby nie wyglądał jak cienka rurka, która gnie się palcach...)?
butler ma fajne zestawy do sprzedania. Nie mam osobiście ale tam chyba nie ma lipy :)
marcin001984
20-03-15, 20:45
Jak chodzi o nakrętki zabezpieczające to dobrej jakości są też Mcgard. Mam obecnie takie i są solidne.
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=mcgard&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-mt-0113
marcin001984
21-03-15, 20:01
Za tydzień zamawiam opony na lato 225/40/R18, moim faworytem jest Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. Ktoś może polecić coś lepszego, a niekoniecznie w cenie Goodyearów? Opona do jazdy na co dzień.
Osobiście polecam Hankooka, mam V12 i są super, bardzo dobrze kleją, zużycie na normalnym poziomie,ścianka w wersji XL twarda, nie ugina się na zakrętach.
Teraz Hankook wypuścił nową wersję V12 Evo 2, ma być jeszcze lepsza. Jest jeszcze Hankook S1 Evo 2, lepiej kleją niż V12 ale się szybciej zużywają.
panowie pytanie czy felga 7,5J x 17 H2 et 35 bedą pasowac do ufo czy nie bedą wystawac
panowie pytanie czy felga 7,5J x 17 H2 et 35 bedą pasowac do ufo czy nie bedą wystawac
Nie będą wystawać :)
Jak chodzi o nakrętki zabezpieczające to dobrej jakości są też Mcgard. Mam obecnie takie i są solidne.
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=mcgard&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-mt-0113
Myślałem o Mcgardach (jako zabezpieczenie do zwykłych nakrętek), natomiast pytałem o jakieś wąskie nakrętki, które są odrazu zabezpieczające same w sobie.
Ładniej by wyglądały...
czy jest ktoś w stanie wypowiedzieć się na temat felg alum. PICTUS producenta (niemiecki) OXXO. Jaka jest ich trwałość, jakość itp? Słyszałem ze firma ta robi takie felgi m.in. pod hondę w sensie ze taki zamiennik spełnia parametry oryginału i ponoć ma nabite na feldze ze dla hondy czy coś takiego.
Nie wiem czy te info są prawdziwe dlatego proszę o opinie.
Przyłączam się do pytania borys003, też szukam czarnych sferycznych nakrętek :) Na Allegro nie znalazłem, ale może słabo szukałem.
Dzięki z góry!
odświeżamy pytanie :)
Pytanie....
Proszę o pomoc ponieważ mam civic coupe viii 2008 i zakupiłem felgi od type R ep3 2002 7cali 45et i teraz zaczyna się problem bo nie wiem jakie opony kupić chodzi mi o wymiar nie markę!!!!
muszę dokonać wyboru między tymi wymiarami:
205/50-17
215/45-17
jak macie jakieś zdjęcia tych felg z tymi wymiarami opon bo nie ukrywam że zależy mi na wyglądzie ale również na funkcjonalności,
chyba że macie propozycje na inne wymiary
225/45/17 do OEM felg z EP3
czyli rozumiem że to jest najlepsza propozycja:D
Jeśli nie masz coupe si tylko zwykłe coupe 1.8 to proponowałbym 215/45, na 225 może ci już trochę mulić. Do szerokości 7J najbardziej właściwa jest 215, poza tym ep3 seryjnie miały właśnie 215/45.
hmmm to w takim razie jaki był oryginalnie wymiar opon z type-r bo mamy dwie rozbieżne infomacje,
a fakt jest taki że mam 1.8 z automatem chyba że proponujecie inny rozmiar
sorki, seryjna opona w ep3 to 205/45/17. Ufo type r 225/40/18.
sorki, seryjna opona w ep3 to 205/45/17. Ufo type r 225/40/18. to niestety opona jest za niska więc wracamy do początku całej wypowiedzi
który rozmiar wybrać:D
205/50-17
215/45-17
butler.gdansk
24-03-15, 15:48
Odpowiednikiem 205/50/17 (636.8mm średnicy) jest 225/45/17 (634.3 mm).
215/45/17 ma mniejszą średnicę koła o ponad 10mm (625.3 mm)
chłopaki - ratunku
jakiś najebus w nocy ukradł mi jeden dekielek z moich Tomasonów :( dzwoniłem po sklepach to teraz mają tylko w jednym i prosto z niemcowni za 50 PLN ...
na OLX są po 10 PLN, ale już sprzedane :(
co radzicie ? może wiecie gdzie je dostanę w normalnej cenie ?
ja bym Ci radzi przejrzec ofert butlera i wybrac jakis fajny wzor dekielkow :-) moze w ramach promocji dostaniesz piąty gratis - skoro w Twojej okolicy tak bardzo lubia je krasc... ;-)
ciekawe czy ci nie zlecial,jak np w dziure wpadles,albo szybszy zakret...
nie bo w nocy zaparkowałem i było dobrze, a rano zobaczyłem, że nie ma :(
musisz pilnować pozostałych .Do puki auto bedzie stało pod chmurą to niestety wszystko co fajniejsze mozne byc podpierdzielone:(Jesli jakas menda wypatrzy to dopnie swego.Synowi kiedyś z BMW fajne nakrętki na wentyle ktoś podprowadził.Miał je aż 2 dni .
pzdr
czy jest ktoś w stanie wypowiedzieć się na temat felg alum. PICTUS producenta (niemiecki) OXXO. Jaka jest ich trwałość, jakość itp? Słyszałem ze firma ta robi takie felgi m.in. pod hondę w sensie ze taki zamiennik spełnia parametry oryginału i ponoć ma nabite na feldze ze dla hondy czy coś takiego.
Nie wiem czy te info są prawdziwe dlatego proszę o opinie.
Odświeżam moje pytanie o felgi prod. OXXO np pictus
to niestety opona jest za niska więc wracamy do początku całej wypowiedzi
który rozmiar wybrać:D
205/50-17
215/45-17
do coupe VIII gen optymalny rozmiar na felgę 17x7 to 215/45/17
jak dasz 225/45 to już balon się zrobi:)
do coupe VIII gen optymalny rozmiar na felgę 17x7 to 215/45/17
jak dasz 225/45 to już balon się zrobi:)
jaki balon jesli jest podobnie czyli 45 :confused:
nie będzie balonu, różnica w profilu prawie nie będzie widoczna gołym okiem, ale ja również bym polecał 215/45/17. Co prawda licznik będzie bardziej przekłamywał niż przy 225/45/17, ale wg mnie w coupe 1.8 automat w zupełności wystarczy 215. Szerokość 225 jest już nieco przesadzona.
Nie mam na mysli profilu bo bedzie dokladnie 5mm wyzszy. Na 7 calach szerokości felgi opona 225 to juz wystaje znacznie poza plaszczyzne felgi. Oczywiscie mozna i 235 zalozyc na 7 calach ale jak to wyglada...:)
wystukane z LG-D855
Paluch_tcw
26-03-15, 18:47
Nie mam na mysli profilu bo bedzie dokladnie 5mm wyzszy
To ciekawe skąd taka informacja ?
Bo wg mnie między 215/45/17 a 225/45/17 jest 9 mm różnicy na całej średnicy koła.
Bo wg mnie między 215/45/17 a 225/45/17 jest 9 mm różnicy na całej średnicy koła.
... umiesz liczyć. Będzie wyglądać tak:
http://www.fotoszok.pl/upload/a5e60dba.jpg
Lukash1985
27-03-15, 10:52
Witam, szukam obecnie letnich opon które polecacie :
1. Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 (225/45 R17 91 W)
2. Goodyear EFFICIENTGRIP (225/45 R17 91 V)
3. Dunlop SP SportMaxx RT (225/45 R17 91 Y)
4. Hankook Ventus V12 evo2 K120 (225/45 R17 94 Y)
czy ten allegrowicz sprzedaję oryginały? kupował ktoś od niego felgi...
http://allegro.pl/felgi-5x114-3-lexus-is200-is220-is250-is300-gs300-i5062681373.html
1.Doradźcie bo nie wiem co robić. Mogę kupić felgę 17 cali, szerokość 7,5 odsadzenie 41, otwór centrujący 67,1. Opony mam 225/45. Nie będzie za bardzo naciągnięta? Wg kalkulatora felga będzie wystawać 2cm więcej niż oryginał 17/7/et 55. Nie będzie tarła? Na zimę mam 225/50 i jest twardo a tu jeszcze 45 i szerokość felgi 7,5.
2. Czy ktoś może wie jak nazywa się ta felga
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/3LELN4D645/1.jpg
Może ktoś zrobi VT jak to wygląda na civic'u?
Witam, szukam obecnie letnich opon które polecacie :
1. Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 (225/45 R17 91 W)
2. Goodyear EFFICIENTGRIP (225/45 R17 91 V)
3. Dunlop SP SportMaxx RT (225/45 R17 91 Y)
4. Hankook Ventus V12 evo2 K120 (225/45 R17 94 Y)
Ja jeżdżę od tygodnia na tych Dunlopach. W por. do Michelinów, które były na pierwszym montażu, jest cichutko, komfortowo, klei się do drogi i auto jakby dostało wigoru (małe opory toczenia?). Opona moim zdaniem super, jednakże ponoć szybko się zużywająca. Ale to zweryfikuję dopiero po dłuższym czasie używania.
prz3mo, jeśli chodzi o komfort na tych Dunlopach to bliżej im do Michelinów czy raczej do zimówek ? Pytam, bo na krakowskich dziurach, progach i wszelkich przejazdach przez tory ja odczuwam drastyczną różnicę pomiędzy letnimi Michelinami (17"), a zimowymi Nokianami (16").
Przejrzała wiele opini. Ja wybieram albo adrenalin tylko z indeksem y lub continentale conti sport 5.
Ps: w żadnym wypadku nie wspieraj niemieckiej motoryzacji 😎.
prz3mo, jeśli chodzi o komfort na tych Dunlopach to bliżej im do Michelinów czy raczej do zimówek ? Pytam, bo na krakowskich dziurach, progach i wszelkich przejazdach przez tory ja odczuwam drastyczną różnicę pomiędzy letnimi Michelinami (17"), a zimowymi Nokianami (16").
Zdecydowanie daleko im (na szczęście) do Michelinów. Są dużo miększe, przyczepne. No i przede wszystkim ciche. Takich szukałem i póki co jestem bardzo zadowolony.
Też mam w swoim mieście tragiczne drogi, i nie "łupie" już tak jak na Michelinach, gdzie każdą dziurkę czułem tak jakbym miał felgi rozwalić...
Witam. Mam na oku OEMowe aluski Hondy 7,5/16/38ET z oponami 205/55/16V z Accorda.
Może mi ktoś bardziej zaznajomiony z tematem odpowiedzieć, czy będą pasowały do mojego CIVICA VIII w sedanie 1.8?
Nie będą obcierać/wystawać?
2. Czy ktoś może wie jak nazywa się ta felga
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/3LELN4D645/1.jpg
Może ktoś zrobi VT jak to wygląda na civic'u?
Epsilon. 7J ET55
Próbował ktoś 19" w 1.8 type S? Domyślam się, że będzie sztywno, ale przede wszystkim zastanawiam się czy osiągi bardzo na tym ucierpią ?
Witam, da się pogodzić jakoś koło zapasowe by było uniwersalne obecnie mam setup: Lato: 225,40,R18 Zima:205,55,R16. Jeżdżę bez koła zapasowego mając tylko zestaw naprawczy ale nie chce go używać, wolałbym mieć jakiś zapas. Rozumiem że koła dojazdowego nie znajdę? A jeśli chodzi o stalówkę to jaką?
czemu nie znajdziesz?
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=dojazd%C3%B3wka+honda&search_scope=category-620&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-mt-0113
marcin001984
29-03-15, 18:35
Próbował ktoś 19" w 1.8 type S? Domyślam się, że będzie sztywno, ale przede wszystkim zastanawiam się czy osiągi bardzo na tym ucierpią ?
Kolega kali1987 jeździ na "19"
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?225848-R18A2-HB-5D-Sport-NIGHTHAWK-by-kali1987
czemu dojazdówki nie znajdziesz? widziałem na alledrogo..
Ja też kupiłem swoją dojazdówkę na allegro. Ale założyłem zaciski od Type R i zacząłem się zastanawiać czy dojazdówka mi teraz wejdzie...
Ja też kupiłem swoją dojazdówkę na allegro. Ale założyłem zaciski od Type R i zacząłem się zastanawiać czy dojazdówka mi teraz wejdzie...
Też ostatnio o tym myślałem i doszedłem do wniosku że nie ma różnicy ;) o ile informacja że dojazdowka powinna być raczej z tyłu (nie na napedzajacej osi) jest prawdziwa, to w przypadku przebicia przedniej opony i tak powinno przełożyć się koło z tyłu na przód a dojazdowke dać na tył. I wtedy odpada problem za dużego hamulca z przodu :)
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
marcin001984
29-03-15, 19:11
Też ostatnio o tym myślałem i doszedłem do wniosku że nie ma różnicy ;) o ile informacja że dojazdowka powinna być raczej z tyłu (nie na napedzajacej osi) jest prawdziwa, to w przypadku przebicia przedniej opony i tak powinno przełożyć się koło z tyłu na przód a dojazdowke dać na tył. I wtedy odpada problem za dużego hamulca z przodu :)
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
No fakt, masz rację. Zupełnie zapomniałem o tej zasadzie :p
Panowie ale jaką kupić tą dojazdówke skoro na lato mam rozmiar 18 a na zime 16?
Panowie ale jaką kupić tą dojazdówke skoro na lato mam rozmiar 18 a na zime 16?
15"
jak zlapiesz kapcia z przodu to przekladasz tylna 18" na przod a dojazdowke na tyl
Panowie ale jaką kupić tą dojazdówke skoro na lato mam rozmiar 18 a na zime 16?
Przeciez obwod kola jest bardzo zblizony, na feldze jest jeszcze opona, w 16 jest jej wiecej niz w 18
Panowie szybkie pytanie :)
VREDESTEIN ULTRAC VORTI 225/45R17 94Y XL czy GOODYEAR EAGLE F1 ASSIMETRIC 2 225/45R17 91Y FR
ile może kosztować regeneracja wizualna Tomasonów ? chodzio o ranty i rysy - są proste
Przyszedł czas na zakup letnich opon, mają już 8 lat.
Mam dwóch faworytów:
Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 225/45 R17 94 Y XL
DUNLOP SP SPORT MAXX 225/45R17 94Y MFS;XL
Może ktoś mi poradzić, czy opony z takim indeksem wagi, prędkości oraz XL nie będą za twarde?
Chciałbym, aby trzymały się drogi tak jak oryginalne michały.
Podobno dunlopy są dosyć miękkie, ale z takim indeksem, może by były lepsze?
Generalnie chodzi mi o to aby ktoś porównał te opony do oryginalnych pod względem twartdości. Nie lubię jak samochód buja mi się tak jak na zimówkach, ale też aby nie były twardsze od michałów.
Mam nadzieję, że jasno to wyraziłem. Auto to HB 5D.
Widzę, że kolejna osoba pyta o GoodYeary...
Od 3 lat jeżdzę na GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 225/45R17 91Y i jestem bardzo zadowolony. Trzymają świetnie zarówno na suchym jak i mokrym. Fabrycznie montowane Miecheliny Pilot Primacy to moim zdaniem opony co najmniej o klasę niżej (a może i dwie). Co do twardości to trudno mi się ustosunkować. Niski profil nigdy nie będzie jakoś specjalnie miękki niezależnie od typu opony, a jak ktoś ma preferencję taką czy inną to sobie może doregulować ciśnieniem (w pewnym zakresie oczywiście). Ja np daję ciut większe ciśnienie niż instrukcja sugeruje.
15"
jak zlapiesz kapcia z przodu to przekladasz tylna 18" na przod a dojazdowke na tyl
Nie wiem czy 15 właśnie będzie odpowiednia bo mam wersje gdzie za tarczami jest jeszcze osłona jakaś.. Pisał ktoś chyba o tym..
Zdjęcie zapożyczone:
http://img849.imageshack.us/img849/5921/img1105u.jpg
Więc wejdzie 15 na pewno?
Paluch_tcw
02-04-15, 00:40
15 nie wejdzie. 16 minimum
Przyszedł czas na zakup letnich opon, mają już 8 lat.
Mam dwóch faworytów:
Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 225/45 R17 94 Y XL
DUNLOP SP SPORT MAXX 225/45R17 94Y MFS;XL
Może ktoś mi poradzić, czy opony z takim indeksem wagi, prędkości oraz XL nie będą za twarde?
Chciałbym, aby trzymały się drogi tak jak oryginalne michały.
Podobno dunlopy są dosyć miękkie, ale z takim indeksem, może by były lepsze?
Generalnie chodzi mi o to aby ktoś porównał te opony do oryginalnych pod względem twartdości. Nie lubię jak samochód buja mi się tak jak na zimówkach, ale też aby nie były twardsze od michałów.
Mam nadzieję, że jasno to wyraziłem. Auto to HB 5D.
Też kilka dni temu zastanawiałem się nad tymi samymi oponami. Również zmieniałem orgyginalne Micheliny, który były moocno zużyte po poprzednim właścicielu więc nie przejeździłem na nich zbyt długo - przemęczyłem się poprzednie lato, a na to kupiłem już nowy komplet. Zdecydowałem się na Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 225/45R17 91Y i jestem bardzo zadowolony. Auto zrobiło się bardziej komfortowe (też myślałem, że będzie twardziej, a jest odwrotnie!) i bardzo dobrze trzyma się*drogi. Względem Michelinów na pewno nie odstają, a są z pewnością i lepsze.
Z Dunlopów pomimo bardzo dobrych właściwości zrezygnowałem ze względu na szybkie zużycie. Wszyscy pisali, że to*świetna opona, ale znika w oczach.
Pik, jepek, dziękuję Wam za wypowiedzi. Jednak chyba nie do końca się zrozumieliśmy. Właśnie chciałbym aby opony były mniej więcej tak twarde jak Micheliny.
Nie wiem tylko z jakim indeksem kupić. Dzięki Wam wiem już, że Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 225/45R17 91Y jest również miększy od Michelinów. Czytałem, że Dunlopy również są miękkie.
I właśnie teraz interesuje mnie, czy jeżeli wziąłbym Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 225/45 R17 94 Y XL to czy byłyby porównywalne do michelinów, a może wystarczy 94Y, bez XL? Nie lubię miękkich opon, bo na zimówkach, które są z natury miekkie- strasznie samochodem buja.
Na oryginalnych michelinach auto się nie bujało.
Mi bardziej chodziło o to, że opona jest bardziej komfortowa, a właściwościami nie odstaje od Michelinów. Nie czuję też żadnego dodatkowego bujania w porównaniu do fabrycznie montowanych opon.
Kwazar, do Civika nie ma konieczności kupowania opon wzmocnionych (XL), o podwyższonej nośności (94). Są one droższe, poza tym zapewne będą mniej komfortowe (niż np 91Y).
Dzięki za ostatnie dwie wypowiedzi. O takie jasne postawienie sprawy mi chodziło.
Pozdr.
Oryginalna fela w sedanie - nakrętka sferyczna.
Allegro wypluło 2 aukcje z różnym gwintem, która jest ok?
http://allegro.pl/nakretka-honda-civic-jazz-accord-cr-v-fr-v-hr-v-i5130667020.html
http://allegro.pl/nakretki-do-felg-sferyczne-m14x1-5-zakryte-k19-i5199528717.html
butler.gdansk
02-04-15, 22:35
12x1,5
do oem felg alu honda polecacie nakrętki zbezpieczające oryginalne czy lepiej szukać zamiennika, a jesli zamiennik to co jest godne uwagi, co macie u siebie?
Oryginalne hondowskie to plastelina. Miałem i nie polecam
Wysłane z kalkulatora
marcin001984
03-04-15, 20:28
McGard są dobre, mam jeden komplet u siebie
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=mcgard+honda&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-sm-isqm-3-default-0113
McGard ale tylko te z obracającym się kołnierzem.. bo inaczej:
https://www.youtube.com/watch?v=NTAqE-NOBDk
;)
Czy felgi o tych wymiarach przy oponie 225/45 nie beda mialy zbytniego naciagu? no i czy beda pasowaly do civica przy sprężynach -25 ?
ROZMIAR - 18'x7,5'
ROZSTAW - 5x114,3
ET - 40
butler.gdansk
04-04-15, 13:05
McGard ale tylko te z obracającym się kołnierzem.. bo inaczej:
https://www.youtube.com/watch?v=NTAqE-NOBDk
;)
Nie jestem pewien czy nakrętki zabezpieczające można traktować pneumatem...
Czy felgi o tych wymiarach przy oponie 225/45 nie beda mialy zbytniego naciagu? no i czy beda pasowaly do civica przy sprężynach -25 ?
ROZMIAR - 18'x7,5'
ROZSTAW - 5x114,3
ET - 40
225 na 7.5 calach siedzi idealnie, naciągu nie będzie żadnego.
Czy felgi o tych wymiarach przy oponie 225/45 nie beda mialy zbytniego naciagu? no i czy beda pasowaly do civica przy sprężynach -25 ?
ROZMIAR - 18'x7,5'
ROZSTAW - 5x114,3
ET - 40
co do naciagu: http://www.nakole.pl/tabela-szerokosci-felgi-a-opony.php 7.5 cala szerokosc felgi i 225 szerokosc opony - w sam raz :)
co do profilu 45 to nie wiem - trzebaby przeliczyc. o ile zwieksza sie srednica koła. Butler mial chyba profil 50 przy 17 i bylo ok, wiec wydaje mi sie ze bedzie spoko.
przy ET40 i feldze 7.5 tez nic nie powinno obcierac o nadkola, a po obnizeniu z przodu - jesli dobrze kojarze- robi sie negatyw dodatkowo, wiec tym lepiej.
moze ktos mnie poprawi - zeby moje dywagacje nie wprowadzily Cie w blad :)
McGard ale tylko te z obracającym się kołnierzem.. bo inaczej:
https://www.youtube.com/watch?v=NTAqE-NOBDk
;)
Nie jestem pewien czy nakrętki zabezpieczające można traktować pneumatem...
no właśnie chyba kolo na tym filmiku troche pojechał...
Na samej str McG piszą żeby tylko ręcznie zresztą to chyba żadna ameryka w tym przypadku
no właśnie chyba kolo na tym filmiku troche pojechał...
Na samej str McG piszą żeby tylko ręcznie zresztą to chyba żadna ameryka w tym przypadku
Na filmiku jest pokazane jak to ściągnąć bez kluczyka nabijając trochę większą nasadkę. Złodziej raczej pneumata nie będzie brał na akcję ;)
W tych McGardach z obracającym się kołnierzem już się tak nie da.
btw. w warsztatach nagminnie się zdarza, że dokręcają te nakrętki pneumatem.
Gdyby ktoś się zastanawiał jak wygląda oryginalne koło pomalowane na czarny połysk z oponą 215/45 17r to proszę bardzo :)
http://images69.fotosik.pl/768/f332ce99e997059bgen.jpg
marcin001984
04-04-15, 20:10
Z nakrętkami zabezpieczającymi trzeba się obchodzić delikatnie. Znam przypadek że nakrętka się wyszczerbiła i trzeba było przyspawać jakiś stary klucz żeby to odkręcić. I felga oczywiście do lakierowania
Gdyby ktoś się zastanawiał jak wygląda oryginalne koło pomalowane na czarny połysk z oponą 215/45 17r to proszę bardzo :)
http://images69.fotosik.pl/768/f332ce99e997059bgen.jpg
a dzieki :D myslalem kiedys o przemalowaniu moich na czarno + niewielki czerwony lip. ale poki co nic z nimi nie robie.
Zrobię na dniach kilka innych fotem i wam zapodam ;) W realy wygląda DUŻO lepiej niż na zdjęciu. Jedyne co bym tylko jeszcze zmienił, to dodał bym dystanse żeby koła nieco wypchnąć na zewnątrz... no i może -20 w dół i wygląda świetnie !
Nypel - tak zrób - załóż Eibacha i dystanse tylko spore :D będzie spora różnica :)
no niestety ta felga wyglada tragicznie przez to ET55. przymierzalem jedne dystanse ale nie pasowaly niestety. sam wzor jest w miare ok.
jak dystans to i szpilki chyba jak sie nie myle Pany
marcin001984
04-04-15, 22:52
Zależy jaki dystans się zastosuje, bo są dwa typy. W jednym trzeba wymienić szpilki, a w drugim nie.
Jaka, że wiosna już jest (chociaż śnieg pada :/) muszę zaopatrzyć się w zestaw felg i opon na lato.
Aktualnie mam takie felgi ATT 16" jako zimówki http://images69.fotosik.pl/771/9d6578e278bb8bc3.jpg.
Zastanawiam się nad 18" Tomason TN1 18 x 8.5 (waga 11,1kg) i do tego sprężyny EIBACH -25mm, tylko czy to czasem nie jest przerost formy do civica FK2 18" felgi?
Ewentualnie może Wy macie jakieś propozycję felg 17" bądź 18"?
Proszę o pomoc, ja już się zgubiłem :/
marcin001984
04-04-15, 22:58
Wszystko zależy od budżetu :) I czy ważniejszy jest dla Ciebie nieco lepszy komfort czy wygląd
Shinoda, jaki dystans sprawdzales i dla czego nie podeszedł?
Budżet 2000-2300zł, najlepiej wygląd połączony z dostatecznym komfortem :D
hubert21 ja ma taki zestaw i polecam
ta felga nie waży ponad 11 kg tylko 10.3 kg bo sam ważyłem
Shinoda, jaki dystans sprawdzales i dla czego nie podeszedł?
kali1987 kupil felgi OZ i do nich mial dystanse:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?225848-R18A2-HB-5D-Sport-NIGHTHAWK-by-kali1987&p=2460303&viewfull=1#post2460303
dystanse nie podeszly do seryjnej felgi bo ich kołnierz nie wchodzil w otwor centrujacy felgi... - zrszta przy seryjnym ET te dystanse naprawde niewiele by pomogly... - ale nie doszedlem akurat do etapu podejmowania decyzji o odkupieniu ich od Rafała ;-)
marcin001984
04-04-15, 23:19
Jeśli chcesz "18" to chyba najtaniej będzie kupić tu na forum OEM z Type R (na allegro drogie), ale w połączeniu z Eibachem koła optycznie się chowają w nadkolach. Ja tak właśnie miałem i zamiast kupować dystanse żeby wysunąc koła na zewnątrz, trafiła się okazja kupić Roty GR6 tu z forum. Do nich kupiłem Goodyeary i musze omijać wszystkie dziury na drodze. Musisz poprzeglądać zdjęcia w googlach czy na forum i zobaczyć które Cię kręcą.
zamiast kupować dystanse żeby wysunąc koła na zewnątrz, trafiła się okazja kupić Roty GR6 tu z forum. Do nich kupiłem Goodyeary i musze omijać wszystkie dziury na drodze.
masz je zalozone i ja jeszcze nie widzialem fotek? dafuQ?
@ArdianFK2 masz może zdjęcia jak wyglądają z FK2?
@marcin001984 czyli nie bardzo zadowolony jesteś z tych 18"?
marcin001984
04-04-15, 23:31
Zadowolony jestem bo super wyglądają, tylko o komforcie zapomnij.
Zdjęcia porobiłem, ale nie mam jak ich przerzucić na komputer. Jutro będę w domu to wrzucę foty :)
no ale komfort spadl w porownaniu do oem 18 z fn2? przeciez to ten sam rozmiar? opony zmieniales tez? felgi sa pewni szersze o 0.5 albo 1 cal i wiecej roznic nie podjrzewam...
marcin001984
04-04-15, 23:37
Oem Type R 7,5 cala, Roty 8,5. Komfort porównywalny, a raczej jego brak :) W koleinach trochę gorzej. Opony nowe.
Wymieniłem felgi i 1 śruba zerwana:/
Będzie pasować do sedana 2007rok?
http://allegro.pl/honda-civic-viii-06-12-szpilka-sruba-piasty-kola-i5178495194.html
Znalazłem na miejscu z forda, gwint pasuje ale jaką długość powinna mieć śruba?
Paluch_tcw
05-04-15, 10:37
Wymieniłem felgi i 1 śruba zerwana:/
Będzie pasować do sedana 2007rok?
http://allegro.pl/honda-civic-viii-06-12-szpilka-sruba-piasty-kola-i5178495194.html
Znalazłem na miejscu z forda, gwint pasuje ale jaką długość powinna mieć śruba?
Z forda wieloklin na 90% nie podpasuje żeby szpilkę umieścić w piaście. Ja jak miałem zerwaną pojechałem do ASO i kupiłem kosztowało grosze, leżało na półce.
Na 4 szpilkach możesz trochę pojeździć - może nie autostradowe prędkości ale spokojnie możesz śmigać i kupić taką szpilkę jaka ma być.
do ASO 100 km, więc muszę się posiłkować allegro:) W aukcji, którą wkleiłem gość pisze, że są dwa rodzaje. Jak znaleźć prawidlowy?
Paluch_tcw
05-04-15, 12:08
do ASO 100 km, więc muszę się posiłkować allegro:) W aukcji, którą wkleiłem gość pisze, że są dwa rodzaje. Jak znaleźć prawidlowy?
Wyjąć starą i policzyć ilość wypustów na wieloklinie + pomierzyć grubość,
Druga opcja - zadzownić do ASO podać VIN i poprosić o numer OEM prawidłowej szpilki.
wrzucałem tutaj już sporo zdjęć mojego FK2 - gdzieś w tą zimnę - szukaj kilka stron wcześniej
wygasły zdjęcia http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?10768-Felgi-i-opony-w-Civic-VIII-gen&p=2450835&viewfull=1#post2450835
wrzucałem tutaj już sporo zdjęć mojego FK2 - gdzieś w tą zimnę - szukaj kilka stron wcześniej
wygasły zdjęcia http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?10768-Felgi-i-opony-w-Civic-VIII-gen&p=2450835&viewfull=1#post2450835
akurat fotki TN1 w rozmiarze 18x8.5 sa w temacie winniego: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?209041-Nighthawk-FN1-Beauty-in-Progress-by-Winni-)
polecam przejrzenie dzialu "nasze hondy" dla VIII gena. - potencjalne inspiracje dla Ciebie.
pomalowane na czarno z czerownym lipem masz w temacie sławucziego: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?201508-red-corvette-)-K20Z4-by-s%B3awuczi
Po wielogodzinnych poszukiwaniach znalazłem takie felgi:
(cały czas nie mogę się zdecydować czy 17" czy 18" :confused:)
1. PLATIN P 64 polarsilber https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTNdBF-3a_CkR2NbondwZnjHWcUD8aan7yRnnbZH7poqu1XK9vFMAo94g U
2. Drag Wheels DR42 Charcoal Gray https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTqnKvhClX3qFmE_GqxPeDWWQb9-g5JUYo_ppkPmJHrHSOgWVe_Dy45BSQ
3. Honda Civic TypeR EP3 https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQu0eLJvEWRdkHfbwS1TBUfRGhgiPep3 h7zdeFOT84fF_9JyAs5pkLefJq6
4. TOMASON TN1 https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTg_vXc0J4ZY2OE9qp9asaA0J2ju34le H7eis5-WTvVXjZGQ-Xwjy1Cwr8
5. Carmani 2 Twilight jak u kolegi Ca$h (nie mogę ich znaleźć w Polsce) https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTuxZRRq_MZUNrYYcCs52sZInAPOgwPd F_TzKwf5zWYog-hDYNEO3lI3vekrw
Kolor samochodu Galaxy Grey Metalic http://images66.fotosik.pl/500/dba1d274764f483dm.jpg
Co sądzicie która będzie lepiej pasować i przede wszystkim brać 17" czy 18"?
Pan_Ciastek
05-04-15, 23:23
Tomasony tn1 18 i wszystko w tym temacie ;)
marcin001984
05-04-15, 23:28
Z tych co podałeś to najładniejsze są Tomasony. Tomason ma też inne ładne wzory np. TN4, TN12, TN9
Tutaj też możesz coś ciekawego wybrać;
http://dragwheels.pl/index.php?kat=28
ja bym optowal za tymi z ep3, zwlaszcza ze kolorystycznie beda bardzo pasowac
et 45 tez bedzie lepsze niz to, co masz w serii
ja bym optowal za tymi z ep3, zwlaszcza ze kolorystycznie beda bardzo pasowac
et 45 tez bedzie lepsze niz to, co masz w serii
sa ciezkawe ale pancerne i calkiem sensownie wygladaja, chociaz UFO az sie prosi o 18"
co powiecie o tych:
model felgi: Drag wheels DR31 Gold
średnica: 18
szerokość: 8
rozstaw śrub: 5x114,3
średnica otworu centrującego: 73 (pierścień centrujący jest w zestawie z felgami)
ET: 48
Będą pasowały do Galaxy Grey Metalic?
http://www.civicforum.pl/attachment.php?attachmentid=20141&d=1427047740
Wyjąć starą i policzyć ilość wypustów na wieloklinie + pomierzyć grubość,
Druga opcja - zadzownić do ASO podać VIN i poprosić o numer OEM prawidłowej szpilki.
Przy obrobionej szpilce tylko ją trzeba wymienić czy coś jeszcze?
W poprzednim aucie miałem tak, że i łożysko szło nowe, a jak to wygląda w sedanie FD7?
Paluch_tcw
07-04-15, 18:11
Przy obrobionej szpilce tylko ją trzeba wymienić czy coś jeszcze?
W poprzednim aucie miałem tak, że i łożysko szło nowe, a jak to wygląda w sedanie FD7?
nie wiem jak jest w sedanie w 5D z tyłu szpilkę można wybić bez rozbierania piasty. Podejrzewam, że w sedanie też dasz radę. Wybić starą a nową delikatnie włożyć żeby pasowała na wieloklinie i wciągnąć ją dokręcając nakrętkę.
W sedanie z tylu mozesz wykrecic cala piaste z lozyskiem wiec mysle ze problemu nie bedzie
wystukane z cegły
W moim przypadku padło na przód, oby to nie zmieniło tych założen :)
W moim przypadku padło na przód, oby to nie zmieniło tych założen
Obawiam się że z przodu, do wymiany szpilki trzeba wycisnąć piastę ,bo tam nie ma miejsca żeby szpilkę wyjąć
Do tej pory jeździłem na OEM'owych Michelin 225/45/17 91Y - oceniam je słabo tzn. są dla mnie za twarde i za głośne, jak napompuję zgodnie z zaleceniami producenta 2,1 to znowu wyglądają jak kapeć - pewnie to przez brak wzmacnianych ścianek.
Jakie opony byście wybrali - tylko spośród niżej wymienionych - zależy mi aby były w miarę komfortowe, ciche, w dobrej cenie (poniżej ceny w których mogę je kupić).
Moja kolejność:
1. GT Radial Champiro HPY 225/45 R17 94 Y XL ZR (http://www.oponeo.pl/dane-opony/gt-radial-champiro-hpy-225-45-r17-94-y-xl-zr) Opór toczenia: E, Przyczepność na mokrej: B, Hałas: 70 dB (około 250 zł)
2. Kumho KU39 225/45 R17 94 Y XL (http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-ku39-225-45-r17-94-y-xl) Opór toczenia: C, Przyczepność na mokrej: B, Hałas: 74 dB (około 270 zł)
3. Kumho HS51 225/45 R17 91 W (http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-hs51-225-45-r17-91-w) Opór toczenia: E, Przyczepność na mokrej: C, Hałas: 69 dB (około 260 zł)
4. Kumho KU31 225/45 R17 94 Y XL (http://www.ceneo.pl/1832392#tab=spec) Opór toczenia: C, Przyczepność na mokrej: B, Hałas: 71 dB (około 270 zł)
5. Nokian zLine 225/45 R17 94 Y XL (http://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-zline-225-45-r17-94-y-xl) Opór toczenia: E, Przyczepność na mokrej: A, Hałas: 72 dB (około 320 zł)
W zimie jeździłem na Pirelli SottoZero Winter 210 Serie II 225/45/17 94 H - oceniam je dobrze, choć jedną rozwaliłem na dziurze.
Ten cały sezon zimowy przejeździłem (po rozwaleniu Pirelli) na GT Radial Champiro WinterPro HP 225/45 R17 94 V XL (http://www.oponeo.pl/dane-opony/gt-radial-champiro-winterpro-hp-225-45-r17-94-v-xl) - oceniam je równie dobrze jak Pirelli tzn. są odpowiednio komofrtowe i ciche, a dodatkowo mają wzmocnioną ściankę (XL).
Jak konieczne tylko z wyżej wymienionych to oczywiście Nokiany.
A można wiedzieć dlaczego? Marka?
co powiedzielibyście na takie zjawisko jak: zmiana opon z felgami oem honda 16 (zima była na feldze stal) i co się dzieje na nierównościach zdarza się ze wykręca kierownice, i jakoś niekomfortowo sie prowadzi jakby tańczyło po drodze jakby sciągało to w prawo to w lewo... felgi niby proste i wyważone. Co myślicie?
Obawiam się że z przodu, do wymiany szpilki trzeba wycisnąć piastę ,bo tam nie ma miejsca żeby szpilkę wyjąć
Udało się wymienić bez wielkiego rozbierania, po ściągnięciu zacisków w osłonie od środka auta byla mała dziurka, w która idealnie wpadła śruba:)
Z allegro zamówiłem śrubę do FD i nie pasowała ( gwint ok, wieloklin ok, sam łeb trochę inny nie pozwalał na dociągnięcie do końca ). Kupiłem od forda i byla ok :)
Paluch_tcw
11-04-15, 12:58
Przymiarka felg zrobiona. Zostało polakierowac zaciski i zmienić tarcze, klocki przód i tył
http://i.imgur.com/POeKWGc.jpg
http://i.imgur.com/VFoq8Ui.jpg
Przymiarka felg zrobiona. Zostało polakierowac zaciski i zmienić tarcze, klocki przód i tył felgi mega a zacisk zostaw taki jak masz tylko odswiez kolor A mialem pytac jak tam klapa zrobiles na pilota bo pisalem z Trafo i ponoc cos zaczoles grzebac
Paluch_tcw
11-04-15, 19:03
Przymiarka felg zrobiona. Zostało polakierowac zaciski i zmienić tarcze, klocki przód i tył felgi mega a zacisk zostaw taki jak masz tylko odswiez kolor A mialem pytac jak tam klapa zrobiles na pilota bo pisalem z Trafo i ponoc cos zaczoles grzebac
Klapa gotowa, zostało poskładać plastiki do kupy. Właśnie miałem dać znać Trafo, że wszystko ok.
Zaciski prawdopodbnie na czarno polecą.
Klapa gotowa, zostało poskładać plastiki do kupy.
ciezko ogarnac to w calosc czy nie bo czekam na modul i calą reszte i sie zastanawiam ile mi z tym zejdzie heh
Paluch_tcw
11-04-15, 19:30
Klapa gotowa, zostało poskładać plastiki do kupy.
ciezko ogarnac to w calosc czy nie bo czekam na modul i calą reszte i sie zastanawiam ile mi z tym zejdzie heh
Zależy jak bardzo lubisz rozkładac plastiki. Samo lutowanie to 4 kabelki sprężyny to też moment o ile klapa na głowe ci nie spadnie. Na spokojnie te 3 godziny musisz liczyć.
elminsterr
12-04-15, 21:17
Trochę z innej beczki. Aktualnie nie mam koła zapasowego tylko zestaw naprawczy. I dlatego mam do Was pytanie.
Czy jeśli latem jeżdżę na oponach 225 / 45 na felgach aluminiowych 17 to czy mogę jako zapas wozić stalową 16 z oponą zimową 205 / 55?
Jak wejdzie do bagażnika,to możesz, ja Ci pozwalam,tylko ostrożnie proszę jeździć :p
elminsterr
12-04-15, 22:26
Jak wejdzie do bagażnika,to możesz, ja Ci pozwalam,tylko ostrożnie proszę jeździć :p
Czyli przełączyć się w tryb serwisowy i nie przekraczać 100 km/h, tak? :p
Wejść, wejdzie tylko szkoda dodatkowego miejsca w bagażniku, bo tak fajnie tą wnękę wykorzystywałem... jednak planuję dłuższe wypady za granicę, a wolałbym nie utknąć gdzieś na autostradzie na poboczu z powodu zwykłej gumy... gdzieś gdzie pomoc drogowa kasuje w euro. :D
jak to jest, że wy macie zapasówki, a ja nie mam bo mam kompresor i piankę zamiast koła ? :D
W zaleznosci od rynku szlo z dojazdowka albo z zestawem naprawczym.
U mnie w sedanie jest pełnowymiarowe koło i jakieś styropianowe podkładki pod wykładziną bagażnika aby wyrównać poziom.
Witam,
W sobotę zmieniałem koła na letnie i zrobiłem sobie przymiarkę włożenia koła zimowego do wnęki, ale niestety nie wchodzi, więc na obecną chwilę pozostaje przy zestawie naprawczym :D
Do tej pory jeździłem na OEM'owych Michelin 225/45/17 91Y - oceniam je słabo tzn. są dla mnie za twarde i za głośne, jak napompuję zgodnie z zaleceniami producenta 2,1 to znowu wyglądają jak kapeć - pewnie to przez brak wzmacnianych ścianek.
czy myślicie ze to ściąganie o którym pisałem może wynikać z opony np. z niskiego ciśnienia? bo jak pisze lukpaw rzeczywiście wygląda jak kapeć (oprócz tego szumi itp) z tym że moja to 205.55.16
Nie mogę dojść o co biega z tą podsterownością, dziwnie reaguje podczas jazdy, jak skręcam to kiera sama się jeszcze jakby dokręca jakbym wjechał w koleinę...
Chyba ze to wina felgi. Oem hondy 16 (ale wyprzedaż z salonu miały być 100% proste) tylko zastanawia mnie ze z lewej strony mają po 1 odważniku a z prawej całe korale (chyba min z 10).
jesli masz takie watpliwosi to powinienes dawno sprawdzic cisnienie,to sie robi jekies 3 sekundy cisnieniomierzem. Nie kojarze zebym widzial na feldze tak duzo ciezarkow,dziwne to,podjedz do innej wulkanizacji i powiedz o problemie
no ciśnienie sprawdziłem jest właśnie jak zalecane 2.1 opona jak kapeć
Witam,
Mam pytanie o opony Dunlop SP SportMaxx RT 225/45 R17 91 Y. Czy wziąć:
- zwykłe (E/B/67dB) link (http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sportmaxx-rt-225-45-r17-91-y#89021561)
- z rantem ochronnym (E/B/69dB) link (http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sportmaxx-rt-225-45-r17-91-y-mfs-ao#88702199)
- czy może wziąć 94 Y (C/A/67dB) link (http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sportmaxx-rt-225-45-r17-94-y-v1#88308756)
Wiem, że wyższy indeks nośności nie jest mi potrzebny, ale kusi różnica w oporach toczenia i przyczepności. Pytanie czy te różnice z etykiety w ogóle będą zauważalne ? Felga OEM 17".
Witam,
Mam pytanie o opony Dunlop SP SportMaxx RT 225/45 R17 91 Y. Czy wziąć:
- zwykłe (E/B/67dB) link (http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sportmaxx-rt-225-45-r17-91-y#89021561)
- z rantem ochronnym (E/B/69dB) link (http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sportmaxx-rt-225-45-r17-91-y-mfs-ao#88702199)
- czy może wziąć 94 Y (C/A/67dB) link (http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sportmaxx-rt-225-45-r17-94-y-v1#88308756)
Wiem, że wyższy indeks nośności nie jest mi potrzebny, ale kusi różnica w oporach toczenia i przyczepności. Pytanie czy te różnice z etykiety w ogóle będą zauważalne ? Felga OEM 17".
Ja miesiąc temu kupiłem te z 91Y. Póki co jestem bardzo zadowolony po przesiadce z fabrycznych Michelinów.
Oznaczenie z etykiet C,A.
Witam,
Mam pytanie o opony Dunlop SP SportMaxx RT 225/45 R17 91 Y. Czy wziąć:
- zwykłe (E/B/67dB) link (http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sportmaxx-rt-225-45-r17-91-y#89021561)
- z rantem ochronnym (E/B/69dB) link (http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sportmaxx-rt-225-45-r17-91-y-mfs-ao#88702199)
- czy może wziąć 94 Y (C/A/67dB) link (http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sportmaxx-rt-225-45-r17-94-y-v1#88308756)
Wiem, że wyższy indeks nośności nie jest mi potrzebny, ale kusi różnica w oporach toczenia i przyczepności. Pytanie czy te różnice z etykiety w ogóle będą zauważalne ? Felga OEM 17".
Ja bym wziął 94 Y (C/A/67dB) ze względu na mniejsze opory toczenia, a to że indeks nośności wynosi 94 to wg mnie tylko plus - mocniejsza ścianka przy mniejszym ciśnieniu nie wygląda jak kapeć - ja zawsze dodatkowo biorę jeszcze XL (wzmocnioną ściankę).
Teraz zamówiłem na lato (mam nadzieję, że jutro dotrą):
Kumho KU39 225/45 R17 94 Y XL (C/B/74dB*) link (http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-ku39-225-45-r17-94-y-xl)
Trochę boję się tych decybeli, ale na forach ludzie piszą, że są ciche.
*w oponeo mają pomyłkę i napisali 76dB, a faktycznie jest 74dB.
Tą zimę przejeździłem na nowo zakupionych:
GT Radial Champiro WinterPro HP 225/45 R17 94 V XL link (http://www.oponeo.pl/dane-opony/gt-radial-champiro-winterpro-hp-225-45-r17-94-v-xl) i jestem z nich bardzo zadowolony właśnie ze względu na mocną ściankę, a porównuję je z wcześniejszymi Pirelli SottoZero Winter 210 Serie II 94 H.
W tym zestawieniu co podał pmisiek jest błąd, bo ja jak wspomnialem wyżej mam 91Y i na etykietach mam C i A, a nie E i B.
No właśnie prz3mo, niektórzy sprzedawcy podają tak jak napisałem, a niektórzy tak jak Ty kupiłeś. Ja oczywiście wolałbym z etykietą C/A i prosiłem w kilku miejscach o sprawdzenie, ale na razie bez odpowiedzi. Możesz zdradzić gdzie nabyłeś te opony i za ile ?
No właśnie prz3mo, niektórzy sprzedawcy podają tak jak napisałem, a niektórzy tak jak Ty kupiłeś. Ja oczywiście wolałbym z etykietą C/A i prosiłem w kilku miejscach o sprawdzenie, ale na razie bez odpowiedzi. Możesz zdradzić gdzie nabyłeś te opony i za ile ?
Kupiłem tu i fizycznie na etykietach jest CA.
http://www.8opon.pl/14640_225-45r17y-sp-sport-maxx-rt-fr.html
Fajna cena i co ważne mają świeże opony.
widocznie jeden typ opony wystepuje z roznymi parametrami.
Ja jak kupowalem moje Bridgestony od kolegi, ktory pracuje w fabryce tej firmy, to przyslal mi rozpiske dla moich opon i ten sam model Potenza RE050A 225/45 R17 91W mial chyba 4 rozne odmiany z roznymi wartosciami oporu, gloscnosci i hamowania.... takze nie ma sie co dziwic, ze moga byc roznice w tym, co przedstawiacie. :)
widocznie jeden typ opony wystepuje z roznymi parametrami.
Ja jak kupowalem moje Bridgestony od kolegi, ktory pracuje w fabryce tej firmy, to przyslal mi rozpiske dla moich opon i ten sam model Potenza RE050A 225/45 R17 91W mial chyba 4 rozne odmiany z roznymi wartosciami oporu, gloscnosci i hamowania.... takze nie ma sie co dziwic, ze moga byc roznice w tym, co przedstawiacie. :)
Raczej chodzi o to, że w dana opona jest w różnych rozmiarach i one poszczególne mogą (i mają) różne parametry. Inna sprawa, że na stronach sklepów jest pełno błędów :)
No w waszym przypadku może tak być :) u mnie dotyczyło to jednego konkretnego rozmiaru ;)
Na stronach sklepów są błędy to fakt. Ale jeżeli dana opona - w danym rozmiarze i indeksie występuje tylko jako jeden model to można sprawdzić na stronie producenta (ja tak zrobiłem jeżeli chodzi o Kumho było 74db, a na oponeo jest 76db).
Co do Dunlopów o których mowa niestety występuje kilka modeli tej opony o tym samym rozmiarze i tych samych indeksach, a o różnych etykietach (więc każdy sklep może mieć inną oponę):
225/45ZR17 (91Y) SPT MAXX RT MFS
225/45R17 91Y SPT MAXX RT AO1 MFS
225/45R17 91Y SPT MAXX RT AO MFS
Można to sprawdzić na stronie:
http://www.dunlop.eu/dunlop_plpl/tires/passenger/sp-sport-maxx-rt/?from=browse i wybrać opcję dopasuj do samochodu.
Dlatego może lepiej wziąć tą oponę:
225/45ZR17 (94Y) SPT MAXX RT XL MFS
Będziesz miał pewność, że dostaniesz C/A. Albo upewnij się u sprzedawcy co sprzedaje - dziwne, że się nie odzywają może nie chcą sprzedać :).
P.S.
Mnie dzisiaj przyszły Kumho KU39 225/45 R17 94 Y XL (C/B/74dB) DOT0315, od razu założyłem i po krótkim odcinku (~3km) mam odczucie (w porównaniu do OEM'wych Michelinów), że przesiadłem się z taczek do samochodu. Do tego w wulkanizacji nabili mi ciśnienie 2,4 (nie przypilnowałem), a na Michelinach miałem 2,2 więc może być jeszcze lepiej jak zejdę z ciśnieniem :) Komfort jazdy się poprawił, słychać tylko delikatny szum, a na michelinach czułem jakbym walcem po drodze jechał - fakt, że były już stare DOT4109 i widać było na nich te lata :) Zobaczymy jak dłużej pojeżdżę, jakie będą moje odczucia.
Najprawdopodobniej kupuję TOMASON TN1 8.5x18 5x114,3.
Z tego co wyczytałem to chyba najlepiej na niej leży opona 225/40.
Polecicie jakieś dobre opony do tej felgi?
Zastanawiam się nad Hankook VENTUS V12 EVO2 K120 225/40 R18.
Gdzie najlepiej/najpewniej w internecie kupować opony?
czy myślicie ze to ściąganie o którym pisałem może wynikać z opony np. z niskiego ciśnienia? bo jak pisze lukpaw rzeczywiście wygląda jak kapeć (oprócz tego szumi itp) z tym że moja to 205.55.16
Nie mogę dojść o co biega z tą podsterownością, dziwnie reaguje podczas jazdy, jak skręcam to kiera sama się jeszcze jakby dokręca jakbym wjechał w koleinę...
Chyba ze to wina felgi. Oem hondy 16 (ale wyprzedaż z salonu miały być 100% proste) tylko zastanawia mnie ze z lewej strony mają po 1 odważniku a z prawej całe korale (chyba min z 10).
Spróbuj z ciśnieniem 2.4 powinno być lepiej. Dobre wyważenie felg też swoje robi, a w wulkanizacji z tym różnie bywa.
Z tego co się orientuje mało osób jeździ z ciśnieniem, które zaleca producent - tłumacząc to stanem polskich dróg. W wulkanizacji zazwyczaj biją 2.5 i na takim ciśnieniu ludzie jeżdżą.
Ja dzisiaj zszedłem z 2.4 na 2.2 i wrażenia z jazdy gorsze (również w koleinach) - więc wracam do 2.3-2.4.
dokładnie dzięki
metodą poszukiwań jakoś udało sie
nabiłem większe ciśnienie i jest dużo lepiej.. po za tym z prawej strony były źle wyważone za dużo nakleili odważników
Może ktoś ma ochotę. Wczoraj założyłem nowe.
Okolice Tarnowa.
http://olx.pl/oferta/opony-fulda-sportcontrol-225-45r17-91y-CID5-ID9MKtb.html
jezdzil ktos na Toyo T1 Sport 225/40R18 92Y ? jakies opinie o tej oponie?
huber21 bardzo dobre felgi, a opony też dobre - kupuj gdzie najtaniej byle data produkcji była świeża
marcin001984
16-04-15, 20:08
Od siebie mogę polecić sklep www.sklepopon.pl Wysyłka kompletu opon - 50zł, były u mnie po dwóch dniach od zamówienia i mają dość atrakcyjne ceny
Pytanie mam czy smialo moge pakowac 17" et 38 szer. 8" u mnie akurat siedzialy te 18"et40 szer. 8" ktos sprawdzal takie zestawienie ? (17" et 38 szer. 8)
Rozumiem ze 17" z et 38 bedzie jeszcze mniej sie chowaly w nadkola bo tych ze zdjecia na et40 juz malo brakuje do rownej lini
Bo ta felga mi wpadlo w oko.
http://s6.postimg.org/fdr70joul/image.jpg (http://postimg.org/image/fdr70joul/)
http://s6.postimg.org/l0njy0rdd/15_1.jpg (http://postimage.org/)
Jak ktos zainteresowany felgami tymi co sa na aucie :)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?237048-FELGI-18-quot-ADVANTI-RACING-QUAINT-5x114-3-ET40
butler.gdansk
17-04-15, 16:18
Trudne pytanie... Dużo będzie zależeć od tego jakie opony kupisz i jak się będą układać na feldze. Jak byś się pytał o ET40 w 8" to ok. ET38 wystaje na zewnątrz tylko 2mm bardziej na stronę więc może będzie ok.
Trudne pytanie... Dużo będzie zależeć od tego jakie opony kupisz i jak się będą układać na feldze. Jak byś się pytał o ET40 w 8" to ok. ET38 wystaje na zewnątrz tylko 2mm bardziej na stronę więc może będzie ok.
No wlasnie Szymon w pore sie odezwales jade Ci wyslac shorta bo znowu zapomne xD Ale jak tylko 2mm to *****iscie prawdopodobnie osiagne efekt taki jaki chcialem zeby byl rowno z linia :)
Ps. Opony 215/45 takie chce wstepnie zalozyc lub 215/50 chce komfortu troche ;p
butler.gdansk
17-04-15, 16:32
215/50 nie rób bo będzie obcierać (za duża średnica koła). Jak już to bierz 225/45/17, ewentualnie 205/50/17 ale to już będziesz miał widoczny naciąg na 8" feldze i każdy kontakt z krawężnikiem będzie skutkował $%*&^$&%* :D :D :D
Ale wyglądać będzie miodnie ;)
Ewentualnie te 215/45, ale pamiętaj że średnica koła będzie wówczas mniejsza o około 9mm od powyższych. 215/50 będzie miał większą o około 12mm dlatego podejrzewam że będzie tarło.
215/50 nie rób bo będzie obcierać (za duża średnica koła). Jak już to bierz 225/45/17, ewentualnie 205/50/17 ale to już będziesz miał widoczny naciąg na 8" feldze i każdy kontakt z krawężnikiem będzie skutkował $%*&^$&%* :D :D :D
Ale wyglądać będzie miodnie ;)
Ewentualnie te 215/45, ale pamiętaj że średnica koła będzie wówczas mniejsza o około 9mm od powyższych. 215/50 będzie miał większą o około 12mm dlatego podejrzewam że będzie tarło.
To bedzie 225/45 tylko najpierw musze pogonic swoje 18" ;p Ewentualnie zamienic na 17" jak ma ktos jakies 17 to z checie za fajny model moge strzelic wymianke.
Ps.Do wszystkich jak w ogole ten wzor lezy hmmm ?
http://s6.postimg.org/fdr70joul/image.jpg (http://postimg.org/image/fdr70joul/)
Tak dla porównania.
Jakie ciśnienie bijecie do swoich ufokow do opony 225/45/17?
Ja bije 2.4 (rozważam jeszcze 2.3), ale już 2.2 dla mnie to zbyt duży kapeć i na naszych drogach dla mnie za niskie (ściąganie na koleinach, większa możliwość rozwalenia opony - niestety sprawdzone empirycznie).
Mnie 2.2 pasuje, a to i tak więcej niż zalecane.
nie wiem jak benzyna ale u mnie na tabliczce jest 225/45/17 przód 2,4 tył 2,0.Są poliuretany i rozpórka i przy tym cisnieniu do normalnej jazdy jest ok.
pzdr
p.s.Zbyt duzo luftu na tyle i puste przebiegi = wyząbkowanie opon na tyle.
Może jeszcze inni koledzy się podziela ile biją do 17 cali?
Takie pytanie - mam opcje zakupu w ten weekend felg Asuka Racing EV32, 17x7,5 przywiezione z UK.
Spotkał się ktoś z takimi felgami? Warto się interesować? Ponoć są to kute felgi chociaż ciężko mi znaleźć jakieś info na ten temat.
Coś w ten deseń, trochę inny kolor:
http://wheelmania.co.uk/image/cache/data/wheels/invev36-800x600.png
o kutych felgach to chyba zawsze ciężko znaleźć info :D
ponawiam pytanie: jezdzil ktos na Toyo T1 Sport 225/40R18 92Y ? jakies opinie o tej oponie?
Przypomnijcie mi prosze Panowie poprawne cisnienie opon dla FN2.
marcin001984
19-04-15, 02:26
ponawiam pytanie: jezdzil ktos na Toyo T1 Sport 225/40R18 92Y ? jakies opinie o tej oponie?
Czytaj, pozycja 16 :) jednym słowem shit
http://blog.8opon.pl/2013/03/test-opon-letnich-adac-2013-rozmiar-22545r17/#idc-cover
Przypomnijcie mi prosze Panowie poprawne cisnienie opon dla FN2.
Na słupku masz napisane
Sprawdzenie samej felgi na wywazarce wystarczy żeby stwierdzić czy jest prosta czy lepiej założyć jeszcze oponę?
Na słupku masz napisane
Faktycznie. Myslalem, ze podali tylko wymiary opon.
marcin001984
20-04-15, 18:07
Faktycznie. Myslalem, ze podali tylko wymiary opon.
No i co tam macie napisane? Bo ja mam naklejkę odnośnie kół 17 cali, a jeżdżę na 18
No i kupiłem Dunlop SP SportMaxx RT 225/45 R17 91 Y. Dzięki prz3mo za namiary :)
Spostrzeżenia po kilku dniach mam takie, że komfort jak na zimówkach 16", autko jedzie jak przyklejone i sprawia wrażenie bardziej zrywnego. Nie wiem jak będzie ze zużyciem, ale na razie jestem bardzo zadowolony.
No i kupiłem Dunlop SP SportMaxx RT 225/45 R17 91 Y. Dzięki prz3mo za namiary :)
Spostrzeżenia po kilku dniach mam takie, że komfort jak na zimówkach 16", autko jedzie jak przyklejone i sprawia wrażenie bardziej zrywnego. Nie wiem jak będzie ze zużyciem, ale na razie jestem bardzo zadowolony.
I co udało Ci się dostać z etykietą C/A?
Ciśnienie nabiłeś zgodnie z zaleceniami 2,1 czy więcej?
Tak, etykieta C/A/67dB.
Ciśnienie nabiłem 2.3 (tak na wszelki wypadek, żeby nie rozwalić opony na jakiejś dziurze) i dałem azot.
To super, że C/A - jednak małe opory toczenia to podstawa.
Na ciśnieniu jeżdżę dokładnie takim jak Ty czyli 2.3 - ze względu na dziury, ale również lepsze zachowanie w koleinach. Na lato azotu nie dałem, chociaż miałem azotem nabite zimówki i byłem zadowolony.
No i kupiłem Dunlop SP SportMaxx RT 225/45 R17 91 Y. Dzięki prz3mo za namiary :)
Spostrzeżenia po kilku dniach mam takie, że komfort jak na zimówkach 16", autko jedzie jak przyklejone i sprawia wrażenie bardziej zrywnego. Nie wiem jak będzie ze zużyciem, ale na razie jestem bardzo zadowolony.
:)
et38 przy 8calach na szerokosc nie bedzie o nic ocierac przy eibach -25 ?
marcin001984
26-04-15, 14:09
Wielce prawdopodobne że będzie ocierać na wybojach czy szybciej pokonywanych zakrętach. Zawsze możesz kupić śruby mimośrodowe
to lepiej zrezygnuje z zakupu ;)
Ma ktos fote jak wyglądają fele z ep3 ( 7 ramion, kazde podwójne ) na ufo?
Pan_Ciastek
27-04-15, 23:22
Panowie, a jak wygląda montaż tych śrub mimośrodowych? Coś trzeba rozwiercać, nawiercać?
Gdzie mogę to kupić?
Intercars miał te śruby Eibacha
Wysłane z kalkulatora
Pan_Ciastek
28-04-15, 18:48
Być może miał, ale już ich chyba nie ma :). Nie zmienia to jednak faktu, że nadal nie wiem, jak to zamontować...?
Tutaj masz fotkę :
http://fs2.directupload.net/images/150429/8natnpf5.png (http://www.directupload.net)
Wykręcasz starą śrubę, wkręcasz nową. Musisz ją włożyć tak żeby ten dzyndzel pokazywał w stronę auta. Żeby ustawić negatyw poluzować dolną śrubę, kręcąc górną śrubą Eibach ( dzyndzel zostaje w tej samej pozycji) ustawiasz ile chcesz negatywu, najlepiej podjechać na geometrię laserową i ustawić przy pomiarze.
No i potrzebuje waszej pomocy bo moja wiedza oponiarska jest znikoma, a wyzwanie nie male.
Mieszkam w Irlandii, gdzie 70% pory roku leje, w dodatku asfalt (dla bezpieczenstwa?) żre opony jak glupi. Irlandczycy jako ludzie oszczedni pokochali "chinskie" opony i takie tez znajduja sie na moim FN2. Finalnie dzis podczas deszczu "wysunelo" mnie lekko na rondzie, na zewnetrzny pas. Powiedzialem sobie, ze nalezy cos z tym zrobic i pomalu przymierze sie do zakupu nowych opon. Co mozecie wiec polecic?
- raczej twadre by "chamski" asfalt nie zjadl ich za szybko
- dobrze kleily na mokrym oraz oczywiscie na suchym
- posiadaly rant chroniacy felge
Istnieje cos takiego?
Masz przeciwstawne wymagania... Miękkie opony z reguły lepiej "kleją" się do powierzchni niż twarde. Także musisz się zdecydować, czy zależy ci na trwałości opon czy też przyczepności? Ja jeżdżę na Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 225/45R17 91Y i mogę je polecić jako rozsądny kompromis między trwałością a przyczepnością (ale ze wskazaniem na to drugie). Przy tym mają rant chroniący felgę.
Jak opony deszczowe to firma Uniroyal i np Rainsport 3. Tylko nie wiem czy trwałość będzie dobra.
Tanie kiepskie opony szybciej się zużywają możliwe że to nie kwestia asfaltu a powszechności g... opon ?
Mam założone UNIROYAL RAINSPORT 3 i jestem zadowolony. Na mokrym asfalcie idą jak po szynach, podczas przejazdu przez kałużę prawie nie szarpie samochodem. Na suchym też spisują się dobrze. Do tego fajnie wyglądają. O zużyciu nie wypowiadam się bo mam je od dwóch miesięcy.
Być może miał, ale już ich chyba nie ma . Nie zmienia to jednak faktu, że nadal nie wiem, jak to zamontować...?
https://lh4.googleusercontent.com/Ij_woZmQbziQgI1q_mmlzc1nqaLHLAIgM0L-DN1ooQk=w958-h719-no
https://lh6.googleusercontent.com/WIGecDH5TrzQBaUuu4L17hhHNffI7zuPPM5qoZSmV9I=w958-h719-no
https://lh4.googleusercontent.com/w0_LwKKHkYkX0OsQ4cEzECCcUPKSCLk8WnwU9JRePWI=w958-h719-no
https://lh3.googleusercontent.com/-CWvEj9FEZRU/VEAGB950WXI/AAAAAAAACgE/2yxh4KQrMgc/w617-h823-no/IMG_8368.JPG
tylko ty gorna srube wykrecasz
Witam,
Mam pytanie odnośnie felg do sedana. OEM mają rozmiar 16x6,5 ET45. Czy zakładał ktoś z Was w ich miejsce 16x6,5 ET38? Bo nie ma na rynku prawie żadnych felg z otworem centr. 64,1, a nie chcę się bawić w pierścienie centrujące. A może ktoś ma oryginalne felgi do sedana na sprzedaż.
Pozdrawiam.
pierscienie to nie problem i w kazdym motoryzacyjnym sie kupi, nie niszcza sie i nie wplywaja na bezpieczenstwo - przemysl temat jeszcze raz, bo szkoda kupic felgi ktore sie nie podobaja bo czynnikiem determinujacym zakup bedzie otwor centrujacy
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.