Zobacz pełną wersję : Budowa hybrydowej skrzyni biegów - kilka pytań.
Zebrałem wszystkie graty do zbudowania hybrydy:
- zdrowa S20 od D15B7 z długą piątką
- 3 i 4 z CRX
- FD 4.4
Mam teraz pytanie:
Czy przekładając biegi z CRXa na nowe FD synchronizatory mogę wrzucić od 3 i 4 biegu ze starej skrzyni? Te złote koronki. Wyglądają podobnie, czy są zamienne?
Będziesz budował hybrydę na tej od D15B7 czy na swojej S40 co masz na aucie?Synchra wrzuć te które będą w lepszym stanie
Będę budował na S20, od D15B7. Dorwałem ją za mały pieniądz a w mojej łożyska są na wykończeniu. Wiem, że wybieraki są u mnie lepsze, jednakże u mnie budowa hybrydy to nie będzie kilka godzin, a nie wyobrażam sobie, aby wyciągnąć tą z auta i je uziemić na kilka dni :)
I czy biegi z CRX wkładam na wałek plug&play? Słyszałem coś o ich przetaczaniu lub odwrotnym zakładaniu - hm?
Musisz podtoczyć przełożenie 4 biegu z wałka sprzęgłowego ;)
podtoczyć na średnicy? o ile? kurna, i się zaczynają niewiadome..
Manual mówi, że w S20 wysokość zębatki 4 biegu to 30.12-30.17 - czy do takiej wielkości to stoczyć? Zębatka z CRX ma około 31 mm.
Wysokości nie ruszasz.Trzeba pogłębić i roztoczyć trochę otwór wewnątrz przełożenia.Najprościej i najpewniej to weź przełożenie 4 biegu z D15B7 oraz te z rexa i powiedz tokarzowi żeby roztoczył i pogłębił ten otwór na takie same wymiary jak w D15B7 i będzie git
Mi budowa hybrydy zajeła ze 2 godzinki:) licze roboczo godzine:P bo faktycznie leżało to ze dwa tygodnie bo zanim tokarza znalazłem który się podejmie a to później czasu nie było, żeby się tym zająć:D he ale ogólnie banał:D
Albo mi się wydaje, albo jedno i drugie ma równo 39 mm średnicy otworu...
To chodzi o wewnetrzną część 4 biegu , taki kołnierz jest trzeba go powiększyć:D qurcze ciężko mi to teraz wytłumaczyć ja miałem dwa biegi i kazałem zrobić na taki sam jak ten od s20:D
http://img35.imageshack.us/i/kasta3.jpg/
Mowa o tym otworze.O ile pamiętam w rexie była mniejsza średnica
Na razie to wszystko pomieszałem, muszę to posprzątać, poukładać i pomierzyć raz jeszcze :) Na szczęście załatwiłem sobie tokarza za darmochę, więc odetchnąłem, razem z portfelem :).
Jeszcze jedno pytanie: czy elementy, których nazwy podkreśliłem na tym screenshocie są w 100% zamienne między wałkiem z CRX oraz tym z S20? I oczywiście rozumiem, że to właśnie ten wałek jest wałkiem sprzęgłowym, o którym mowa? :)
http://img688.imageshack.us/img688/9605/mainshaft.png
Synchra czyli synchro ring oraz synchro spring pasują na 100%.Co do spacer collar to wydaję mi się że ma on inne wymiary w crx przez co łożyska igiełkowe obszadzone na nim mogą nie pasować ale pewny nie jestem.Łożysko igiełkowe na którym siedzi przełożenie 3 biegu pasuje, piasta synchronizatora natomiast nie pasuje raczej.Co do przesuwki to nie wiem
Tommmm, powiedz mi jeszcze, czy to właśnie z tego wałka mam przetoczyć zębatkę? Bo pasują obie na wałek
Z wałka po prawo toczysz 4 bieg;)
Tommmm, powiedz mi jeszcze, czy to właśnie z tego wałka mam przetoczyć zębatkę? Bo pasują obie na wałek
Tak z tego.Pasować pasują ale jak złożysz bez przetoczenia to nie będzie się obracało przełożenie 4 biegu
taderek, zrzut ekranu, który umieściłem zawiera jeden wałek :D tylko elementy na lewo i prawo :P A co do pasowania i obracania - przecież to jest na łożysku walcowym, jeśli ręcznie sprawdzę, że się obraca to znaczy, że jest okej? Ewentualnie ile się stacza ten czwarty bieg? Jakaś zauważalna średnica? bo jeden i drugi po sprawdzeniu suwmiarką ma tą samą średnicę :?:
Stoczyć trzeba napewno, chyba że kupiłeś przetoczone ale o tym byś raczej wiedział :p Średnica moooże jest i taka sama ale napewno trzeba ten otwór pogłębić. Na pewno patrzysz na odpowiednie przełożenie i otwór?
wiedziałbym, a w dodatku dostałem całe wałki z CRX, więc nie może być to stoczone ;)
Patrzę na pewno na czwarty bieg, na łożysko rolkowe/walcowe tego biegu, oraz ten space collar ;) I to pasuje oraz się kręci.
Patrzę na pewno na czwarty bieg, na łożysko rolkowe/walcowe tego biegu, oraz ten space collar ;) I to pasuje oraz się kręci.
Tak tylko że otwór trzeba stoczyć z drugiej strony,nie od strony space'a collar'a
kristico86
13-04-11, 19:40
to czyli jak mam s20 z eg3 to wrzucę 3 i 4 (już przetoczone) czy coś jeszcze potrzebuję ???? proszę o odpowiedź :D
Potrzebujesz jeszcze to wszystko dobrze złożyć ;) a tak poza tym masz wszystko.
http://img3.imageshack.us/img3/5743/toczenie.png
Tommm, taderek - która? Bo jeśli niebieska, to nadal mam wątpliwość, a jeśli jakaś inna, to cały czas myślałem o niebieskiej :D
Eh, i jeszcze jedno - pomieszałem zębatki, już nie wiem która jest która - czy ktoś wie ile mają zębów te z CRX na wałku sprzęgłowym? :)
hmm Mam ze dwie skrzynki rozebrane:P wałki kpl chyba nawet podleć to pokaże co i jak , najprościej będzie:P ja też miałem *****iste problemy, żeby się z forum naumieć co jest co, co stoczyc itp:D rozebrałem jedną popatrzyłem pozglądałem i wziałem sie za docelowa:D i działa:P
Bierzesz przełożenie które ma 30 zębów i toczysz od strony czerwonej strzałki(od strony tych trójkątnych ząbków) ;)
Dobra, jest różnica około 1,5 mm :) Myślałem, że mam otwór rozwiercać, stąd ta niepewność.
Teraz rozumiem, że sama zębatka po prostu ma być niższa, tak?
Powiedz mi jeszcze, tommmmm, czy nóż tokarski ma się zmieścić między zębatkę a koronkę synchronizatora (czyli te ząbki)? Bo tak wnioskuję. Czemu w takim razie nie od strony zielonej strzałki, czyli od podstawy zębatki?
Teraz rozumiem, że sama zębatka po prostu ma być niższa, tak?
nie, nie zbierasz z wysokości zębatki tylko zwiększasz wewnętrzną średnice otworu od tej strony gdzie masz czerwoną strzałkę,
zresztą tommmmm Ci już pisał o tym na pierwszej stronie
Okej, czyli otwór, który jest "rozpierany" przez niebieskie strzałki ma być większy, tak?
Okej, czyli otwór, który jest "rozpierany" przez niebieskie strzałki ma być większy, tak?
tak, ale nie na całej swojej głebokości
Powiedz mi jeszcze, tommmmm, czy nóż tokarski ma się zmieścić między zębatkę a koronkę synchronizatora (czyli te ząbki)? Bo tak wnioskuję. Czemu w takim razie nie od strony zielonej strzałki, czyli od podstawy zębatki?
Saiti myślę, że piroman wyjaśnił Ci dokładnie co i jak ;) Jeśli nadal czegoś nie wiesz pytaj ;)
kristico86
14-04-11, 20:06
Potrzebujesz jeszcze to wszystko dobrze złożyć a tak poza tym masz wszystko.
dziemkuję :D
Cześć! Ja z kolegą Malakiem złożylismy już pare skrzyż hybrydowych i nie ma potrzeby ztaczania wałka, trzeba część gratów wziąć z crx , a część z civic i dopasować :P
Saiti masz to szczęście, że masz kompletne wałki z crx'a i możesz sobie pozwolic na pomierzenie i dopasowanie części. Z tego co mi sie kojarzy to któreś łożysko + przełożenia od crx'a szły do skrzynki z civic. Malaka zmolestuje aby wypowiedział sie w tej kwesti :D
Btw szkoda , że te graty wkładasz w skrzynie z aluminiowymi wybierakami. Często sie wyginają, a później pekają. W 6genie jest skrzynia z stalowymi wybierakami i nie ma z tym problemów.
Się nie chwaliłem :P jeździmy tym civiciem http://picasaweb.google.com/malakko/8RundaSzutrowegoPucharuWarmiIMazur#548304870668847 1522
Pozdro!
Można spróbować tak jak mówi Krzysek albo pójść utartym szlakiem i podtoczyć przełożenie 4 biegu
Cholera no, jutro jeszcze pomęczę i spróbuję to spasować bez toczenia.
Ja bym nie wolał przetoczyć na oem s20:P dostepność biegów z rexa wiemy jaka jest a szkoda było,żeby się zmarnowało;) he a koszt przetoczenia aż taki wielki to nie jest a ryzyko spierdzielenia się czegość bez toczenia istnieje;)
Taderek, my się będziem musieli spotkać i mi trochę powiesz co i jak :) Nie chodzi w żaden sposób o pieniądze, już wiem, czym się kończy oszczędzanie w Hondzie, niestety.
Yotomeczek86
18-04-11, 23:20
Swoją drogą nie ukrywam że ciekawy jestem z tym przetoczeniem jak to będzie... bo ile ludzi tyle opinii
Saiti chodzi o Mini-Me z tym oszczędzaniem?
Hyhy 400 post :D
Nie ma problemu;) tokarz się też znajdzie w niedalekiej okolicy;)
Swoją drogą nie ukrywam że ciekawy jestem z tym przetoczeniem jak to będzie... bo ile ludzi tyle opinii
Saiti chodzi o Mini-Me z tym oszczędzaniem?
Hyhy 400 post :D
Moim zdaniem chyba lepiej jak tryb będzie o takich samych parametrach jak seryjny od s20;) więc przetoczenie jak najbardziej Tak!:)
Nie, nie o mini-me chodzi :P O mój wydech chodzi :D
Taderek, weź mi na PW podaj swój numer oraz napisz, czy jutro/pojutrze jakoś dasz radę się spotkać :P
Yotomeczek86
18-04-11, 23:44
Ta ta twój wydech to wymysł dziwki i szatana ;)
No Mariusz mam nadzieje ze przy składaniu tego cacka będę ;)
Taderek - wbijasz dziś na spota na Bemowo :)
Panowie Super temat!!!
U mnie skrzynia rexa leży już rok i dziś doczekała się drugiej skrzyni S20 dzięki dobro duszności pewnego pana z Mińska Maz. wiec zabieram się również do pracy przy hybrydzie:cool:
Niestety nie dałem rady;)
Ech, Taderek, wbij no na Pragę ;)
To ja moze tez sie tu spytam bo widze ze kilka osob ogarnia ten temat.
Mam skrzynie z d14a4 i mam okazje kupic 4-ty bieg z D16Y2.Troche poczytalem ale wole sie upewnic czy ten bieg da sie p&p przelozyc do d14.
Wyszlo by:
1-3,250
2-1,909
3-1,250
4-0,937 (zamiast 0,909)
5-0,702
Co myslicie o takiej skrzyni,dobry pomysl do d16y7,(2,3,4 duzo krotsza niz seria) od razu mowie ze auto nie do scigania :) Tylko tak zeby przyjemniej sie jezdzilo.
Mam nadzieje ze pomozecie jak rozbiore i nie bede mogl zlozyc :):)
Niewiem czy to ma sens;) jak już rozbierać to i 3,4 z l3 wrzucić;)
nie odczujesz roznicy po zmianie 0,909 na 0,937
nie odczujesz roznicy po zmianie 0,909 na 0,937
To mowisz ze szkoda roboty i kilku zl za 4 bieg .
To mowisz ze szkoda roboty i kilku zl za 4 bieg .
dokładnie, ale sam sie przekonaj...
http://www.zealautowerks.com/transcalc.php
Kubaszow możesz nie ruszać przełożeń biegów jeśli chcesz a tylko wsadzić Fd 4.437 bo wnioskuję że w tej z D14A4 masz Fd 4.058 więc jest długie.Najlepiej jednak tak jak pisał taderek,jeśli już rozbierać to i 3,4 wymienić.
witam
mam pytanko jakie przelozenia w hybrydzie sa najlepsze?
aktualnie mam d15z6 więc mogę zostawić tylko jedynkę i piątkę?
wydumałem tak:
1. 3.250
2. 1.900 (d13 itp)
3. 1.346 (crx)
4. 1.033 (crx)
5. 0.702
FD 4.058/4.250/4.437 ??
pzdr
witam
mam pytanko jakie przelozenia w hybrydzie sa najlepsze?
Zależy jak dla kogo :p Jak hybryda to najlepsze jak najkrótsze więc biegi 1,2,3,4 daj takie jakie napisałeś (ewentualnie 2 bieg 1,909).Piąty bieg to w zależności czy chcesz ekonomicznie czy mieć trochę szybszą piątkę.Według mnie między 4 z crxa a 5 0,702 jest za duży odstęp ale to już trzeba sobie odpowiedzieć indywidualnie jak komu pasuje.Fd na pewno 4,25 lub 4,437.Wybór z tych dwóch bo 4,058 jest za długie a czy 4,25 czy 4,437 to w zależności jakie prędkości chciałbyś osiągać na poszczególnych biegach.Przy 4,437 będą małe i będzie trzeba przy zapier... żwawo zmieniać biegi no i na 5 obroty będą duże ale za to szybciej będzie wkręcać się na obroty.Osobiście wziąłbym Fd 4,437 i piątkę 0,75 ale każdy ma prawo do indywidualnego setupu
Ja mam w hybrydzie 5-kę 0,702 i jak dla mnie jest za długa. Do 180 km/h na 4-ce ładnie i potem wbijam 5 i zamuła dostaje. Musi być dłuuuuga trasa żeby 200 przekroczyło. Zmienił bym ją też na 0,75. (Mam FD 4,25)
tak sie wlasnie zastanawiam czy przy fd 4.437 wrzucac ta piatke 0.702 czy moze 0.771 :D
u mnie jeszcze dochodzi dodatkowo kwestia ultralekkiego zamachu fidanzy:rolleyes:
No własnie a jak dam FD 4,4 (mam w planie) to na 4-ce poleci do 170 ale 5-ka sie też szybciej wkręci? 5-ka 0,702 jest w tym dobra że na trasie naprawdę da się spokojnie i cicho jechać.
to dajmy na to na 5 przy tych 120km/h ile masz obrotow?
dodam też że zamierzam pomodzić D15 więc chyba najkrótsza będzie najlepsza, teraz się zastanawiam czy chce vmax osiągać tylko na 4 biegu 180-190km/h czy na 5 biegu.
No z tą 5-ką długą i FD 4,25 to praktycznie v-max mam 180 na 4-ce bo 5-ka to juz autostrada tylko żeby rozbujać. Nie pamiętam dokładnie ile mam na 5-ce przy 120 ale jutro w drodze do pracy sprawdzę i edytuje rano.
N 5-ce (0,702 i FD 4,25) mam 110 km/h przy 2900 rpm.
a czy faktycznie jest tak sporo roznica miedzy fd 4,25 a 4,43?
radar333 z perspektywy czasu wsadzilbys teraz FD 4,4? niby to tylko 4% miedzy 4,25 ale zdania sa podzielone
Ja mam FD 4,25 bo już silnik z hybrydą kupiłem taką. Teraz jak będę ją otwierać kiedyś to daję FD 4,4 i 5-kę na pewno krótszą bo na lekkim zamachu i tej 5-ce to rozbujać się ponad 200 to lotnisko musi być. Na FD 4,4 jeździłem CRX-em z lekkim zamachem i było spoko. Wtedy postanowiłem że dam FD 4,4 kiedyś. Tylko że do skrzyni hydro wchodzi FD 4,4 tylko z Aerodecka z tego co już szukałem a z Concerto nie więc ciężko dostać takie. Patrzyłem na cenę skrzyń z Aerodecka i nie są tak tanie jak z Concerto... Jeszcze wchodzi z D13 z 95 rok ale o to tez ciężko...
kristico86
05-05-11, 16:30
skrzynie z EG3 1,3 "94 noblesse tez miały FD 4,4 :)
skolopendra
05-05-11, 16:33
teraz FD 4,4? niby to tylko 4% miedzy 4,25
jest różnica ,i to odczuwalna na +
Teraz jak będę ją otwierać kiedyś to daję FD 4,4 i 5-kę na pewno krótszą bo na lekkim zamachu i tej 5-ce to rozbujać się ponad 200 to lotnisko musi być.
tak czesto jezdzisz ponad 200km/h? :P
Codziennie jak z pracy wracam i jakiś laluś w "audiczce" chce mnie wyprzedzić na prostym długim odcinku. Na 4-ce 180 szybciutko i wbijam 5-ke i się wnerwiam bo zamuła dostaje. Brat ma CRX i tam jest najkrótsza 5-ka ale fd za to chyba 3,coś ale jak się 5 wbije to jedzie lepiej wtedy.
To może ja cos dodam od siebie. Wczoraj wstawiłem auto do mechanika na wymiane skrzyni na hybryde + lekki zamach+ sprzęgło exedy, wieczorem dzwoni i mowi ze gotowe, pytam się czy dziala wszystko a on ze nie jezdzi, no to ja dlaczego kur.. , on mowi ze to nie jezdzi tylko lata! ze to jest niemożliwe, jakby wsiadl do innego auta, ze jechal przed i po wymiane gratow. Był w szoku!
Teraz opisze co mowi moja dupo-hamownia. Rzeczywiście się lepiej wkreca na obroty (lekkie kolo+ fd 4,4), powyżej około 4 tys (przejechalem tylko pare kilometrow)jest bardzo duza poprawa, szczególnie przy zmianie z 2 na 3 bo nie spada z vteca jak również z 3 na 4. O 5 biegu nie mowil bo porazka straszna, mialo być 0.750 a wychodzi ze mam 0.878 z crx! Ale już dobra wale to na razie, na trase mam inne auto z lpg. Naprawde bardzo szybko dobilem do 160km/h az się zdziwiłem, bo jedyne modyfikacje to kolektor 4-2-1 i brak kata reszta seria.
Auto to oczywiście civic 6 gen ej8 d16y8.
Było
1 - 3.25
2 - 1.909
3 - 1.250
4 - 0.909
5 - 0.702
Fd - 4.250
Jest
1 - 3.25
2 - 1.909
3 - 1.346
4 - 1.033
5 - 0.878
Fd - 4.437
Na razie to tyle info.
Skrzynia to magia. A ta 5-ka przy tym FD jest masakryczna! Nie da się jechać na mini trasie! 110 km/h i chyba 4000 rpm ponad i cały czas na obrotach auto. Właśnie tym CRX'em co jechałem to był seria z taką skrzynia i zamachem to wiem. Ale przyspiesza elegancko!
Ale panikujecie. S2000 ma 120kmh i 4000rpm na szostce w serii.
wczoraj zrobilem test, wyciaga max 199km/h licznikowe, odcinka niewiem czemu jest na 7400 a bylo 7200.
Obrotomierz przekłamuje po zmianie skrzyni. U mnie na tej samej skrzyni tylko po odpięciu i podpięciu wiązki obroty różnią się o 200 :) chociaż odcinkę i wolne obroty pokazuje prawidłowo.
No ten koleś od CRX'a na skrzyni z FD 4,4 mówił że zamykał skrzynię do odcinki na 5-ce przy 200 km/h. I to na byle jakiej prostej :)
No to chyba calkiem dobrze. Jakos nie widze wielkiego sensu posiadania w CRX 2gen. vmaxa wyzszego niz 200...
Jak się ma drugie auto to można skrzynie złożyć żeby odcinka była na 200 i gra gitara na mieście odejście po wyjściu z zakrętu bezcenne a na kresce no trzeba troche wachlować...
Szybkie pytanie, czy zmiana przełożenia głównego to dużo pier....?
Chcę zmienić FD z obecnego 4.058 na 4.437, ale nie chcę jakoś specjalnie rozgrzebywać skrzynki.
Szybkie pytanie, czy zmiana przełożenia głównego to dużo pier....?
Chcę zmienić FD z obecnego 4.058 na 4.437, ale nie chcę jakoś specjalnie rozgrzebywać skrzynki.
Rozbierasz skrzynie, wyciagasz mechanizm różnicowy, odkręcasz zębatkę od róźnicówki, zakładasz nową, skrecasz
bierzesz wałek napędowy, odkręcasz nakrętkę zabezpieczającą, ściągasz łożyska (potrzebny ściągacz) i wszystkie zębatki i zakładasz na nowy wałek, zakręcasz nakrętke, wkładasz wszystko do skrzyni, skręcasz skrzynie i masz :D
nagralem filmik, troche dupiaty bo w nocy i trzesie ale widac co trzeba:
http://www.youtube.com/watch?v=dN6d0IJGmw4
A co to jest?
EDIT: Aha, dobra, już wiem. Spoko jak na tą ciężką budę z tym silnikiem z tymi modami.
A mógł by ktoś napisać coś w postaci tutoriala. Tak żeby można było wszelkiego rodzaju potrzebne informacje umieścić w 1 poście.
Tak żebym, mógł to wydrukować, wziąć w łapę i zrobić sobie hybrydę.
A druga rzecz, żeby zrobić hybrydę, potrzebuje skrzynie z z a9 i z5 ?? Podobno to to samo.
Nikt ci tego nie opisze bo ci co robią hybrydy na tym zarabiają. Za wiedzę się płaci.
No tak tylko szkoda że u niektórych ta wiedza, a nawet nie wiedza(gotowy produkt) kosztuje 5 stów :/
To może jakieś podstawowe informacje?
Dobra hybryda do d-seri (3,4 crx, 5 dowolna + fd 4,4) = z 800 ponad stówek. Z FD 4,25 tańsza. Ja sobie w aucie wszystko sam robię ale skrzyni bym się bał otwierać. Mam kolegę mechanika, robi w zawodzie i on też mówi że skrzyni w swojej Hondzie by nie otwierał bo tam w środku jest dużo spraw do zj*bania jak się tego nie robiło nigdy.
Ja sobie w aucie wszystko sam robię ale skrzyni bym się bał otwierać. Mam kolegę mechanika, robi w zawodzie i on też mówi że skrzyni w swojej Hondzie by nie otwierał bo tam w środku jest dużo spraw do zj*bania jak się tego nie robiło nigdy
:D nie tak skrzynia straszna jak ją malują
No tak tylko szkoda że u niektórych ta wiedza, a nawet nie wiedza(gotowy produkt) kosztuje 5 stów :/
To może jakieś podstawowe informacje?
Takie życie Kryśka. Nie możesz wymagać, żeby olali swój zarobek i Ci pomogli - trochę przesadzasz tym razem.
Przesadzam, z czym?
Nie wymagam, po prostu pytam. Rozważam budowę, bądź zakup. Teraz już wiem, że z informacjami będzie ciężko, zepsuć tez coś jest łatwo, więc najprawdopodobniej ją kupie.
A teraz kolejne pytanie z jakim przełożeniem głównym lepiej kupić 4,25 czy 4,4??
Teraz już wiem, że z informacjami będzie ciężko, zepsuć tez coś jest łatwo, więc najprawdopodobniej ją kupie.
A przeczytałeś chociaż ten temat od poczatku:confused: Na forum jest dużo informacji trzeba tylko chcieć je znaleźć. Każdy by tylko chciał dostać wszystko gotowe na tacy:rolleyes:
kristico86
17-07-11, 15:31
Mam kolegę mechanika, robi w zawodzie i on też mówi że skrzyni w swojej Hondzie by nie otwierał bo tam w środku jest dużo spraw do zj*bania jak się tego nie robiło nigdy.
to zmień mechanika :cool: mówię poważnie ...
najwięcej problemów jest z otwarciem jak ktoś nigty tego nie robił a reszta to klocki lego !!!! robisz foty i wtedy wiesz jak składac jak zapomnisz albo nie masz manuala czy jakiegoś schematu :) wiem co mówie bo złożyłem już 2 skrzynie do d serii i swoją do B seri przerabiałem wiec nie jet to trudne a zadnym mechanikiem nie jestem :)
Coś tam czytałem, problem jest taki, że większość z tych rzeczy jest dla mnie zbitkiem informacji które nie do końca rozumiem.
A nie chciał bym zrobić poważnego błędu, skutkującego poważną awarią, patrz zbędnym wydawaniem kasy.
Może nie do końca na tacy, problem jest w tym, że na naszym forum bardzo dużo jest wątków, tematów itd, żeby to wszystko prześledzić, co warto zapamiętać , co odrzucić, potrzebował bym całego dnia albo i lepiej. A że niestety nie posiadam aż tyle wolego czasu, to pytam. Jeśli wiesz coś w temacie to podpowiedz, może komuś innemu(szukającemu) łatwiej będzie znaleźć :D
Już się dowiedziałem, że 4,4 jest lepsze, lecz trudniej jest je znaleźć :)
Najlepiej rozbierać i składać razem z manualem wtedy ryzyko jakiejś pomyłki jest mniejsze ;)
On jest początkującym mechanikiem i robi jako pomocnik na razie. Nie napisałem że to "mój mechanik". Po prostu nie bawił się nigdy wcześniej w grzebanie w skrzyni a miał swój stary silnik i otworzył skrzynię w ramach edukacyjnych i się trochę wystraszył. Tak słyszałem dla tego pisze że jak nikt tego wcześniej nie robił to ja bym się na swojej skrzyni nie uczył tego (chyba że ktoś ma drugie auto w razie unieruchomienia)
szukacie tutoriala? wejdźcie w przyklejony temat how to tuning, ostatni post. Proszę bardzo.
No ale to jest na linkę. Nie wiem czy nie widziałem tego tutoriala już kupę lat temu na civic 4g forum, chyba że to inny a nie wklejony.
to ten sam tutorial z 2008roku, jak mi czas pozwoli to zrobię jeszcze na bazie S20 oraz 9A
No z tym S20 to ja bym bardzo bardzo prosił :)
Ale i tak wielkie brawa za ten tutorial na linkę. Na 4 gen to wypas ale u wszyscy na hydro mają. Na S20 jak zrobisz to będziesz sławny :p
Czy linka czy hydro skrzynie w D serii rozbiera się praktycznie tak samo. Ja robiłem to pierwszy raz, złożyłem z dwóch jedną wymieniłem łożyska kierując się właśnie tym opisem z 4gena, powtarzam KIERUJĄC bo i zdrowe myślenie jest przy tym potrzebne. Skrzynia chodzi jak złoto a do tego mam fun że zrobiłem to sam :D
kristico86
30-08-11, 22:32
odkopuję troszkę...
czy da radę dostać nowe synchro 234 biegu - D seria s20/40- w PL oprócz ASO ???
orientuje ktoś jakie są koszty zakupu przesuwki synchro 234 i przesuwki 3-4 w ASO ???
O synchra możesz zapytać na jdmshop.pl np
odkopuję troszkę...
czy da radę dostać nowe synchro 234 biegu - D seria s20/40- w PL oprócz ASO ???
orientuje ktoś jakie są koszty zakupu przesuwki synchro 234 i przesuwki 3-4 w ASO ???
www.jhm.com.pl
kristico86
31-08-11, 19:33
dla JHM dziękuje .......
zamówienia poszło do haparts :)
A co sądzicie o krótkiej skrzyni (3-, 4- z CRX'a) ale z przełożeniem głównym 4,25 ?
no lepsza 3 będzie, po 4. już dużej różnicy nie odczujesz :)
Czytam rożne wątki o skrzyniach hybrydowych i zastanawiam się co wybrać.
Moja obecna konfiguracja (org) to 3,250; 1,909; 1,250; 0,909; 0,750 i Fd 4,058. Zależy mi aby auto lepiej zbierało się tak na prawdę na 3 biegu, ponieważ jeździ nim głównie moja zona, po mieście i okazyjnie w trasie (prędkości do 100km/h). Nie chce więc przeginać z "krótkością" skrzyni, bo szczególnie w zimie zona nie opanuje auta ... :(
Pioootr proponowałbym Ci zmianę 3,4 przełożenia od rexa i wrzucenie Fd 4.25.Nie będzie aż tak krótko a różnicę na pewno odczujesz ;)
A co sądzisz o podmianie na skrzynię z D16Y2 plug&play ?
Tam są przełożenia 3,25; 1,900; 1,250; 0,937; 0,771; FD-4,250. Jest sens, bo tylko 4 i 5 krótsza, ale mniej roboty za to ?
A co sądzisz o podmianie na skrzynię z D16Y2 plug&play ?
Tam są przełożenia 3,25; 1,900; 1,250; 0,937; 0,771; FD-4,250. Jest sens, bo tylko 4 i 5 krótsza, ale mniej roboty za to ?
zyskasz po trochu na kazdym biegu bo jest krotsze fd ale nie bedzie to jakas wielka roznica... czy jest sens to zalezy czego oczekujesz po takiej zmianie i za ile masz ta skrzynie i czy sobie to sam przelozysz...
jak mi czas pozwoli to zrobię jeszcze na bazie S20
Czy możemy mieć nadzieje że dojdzie do stworzenia tego Tutoriala ??
Czy możemy mieć nadzieje że dojdzie do stworzenia tego Tutoriala ??
Wg, wbrew temu co napisał Bocian - różnicy nie ma dużej. Prawie żadna - tak się mi wydaje.
Nie wiem, specem nie jestem w tej materii, ale skoro on zrobił tutoriala na linkę i pisze "że różnica" jest bo zaproponował że zrobi na S20 to chyba "diabeł tkwi w szczegółach" ;)
Nie wydaje mi się, że to składać można jak puzzle chociaż mylić się mogę ;P
Saiti mam prośbe:
Czy mógłbyć napisać ile dokładnie przetoczyłeś zębatkę od 4-go biegu? O ile trzeba powiekszyć średnicę otworu od strony synchronizatora i jak głęboko.
Mam już graty do hybrydy i przeświadczenie, że wszystko zadziała bez przetaczania.
Skrzynia leży niezłożona w piwnicy od czerwca nieruszona. Nie skończyłem projektu. Nie mam auta do którego mógłbym to wrzucić. Na wiosnę będę dalej męczył temat ;)
PS. Nie wiem w końcu :)
Rozłożyłem dzisiaj skrzynię i porównałem zębatki civic'a i crx'a. Moje wnioski są takie:
zębatki 3 i 4 biegu z crx'a można bez problemu przełożyć na wałki z civic'a i wszystko będzie się płynnie kręciło. Zębatka z 4 biegu o nic nie haczy i się nie zawiesza. Przetoczenie o którym mowa i które wzbudza tyle zamieszania spełnia funkcję kanału olejowego, służącego do smarowania łożyska igiełkowego, na którym kręci się czwarty bieg. Średnica otworu zębatki 4 biegu od strony synchronizatora wynosi 42mm (civic i crx - tak samo) nie należy go powiększać tylko POGŁĘBIĆ na 7,5mm. Wydaje mi się, że bez przetoczenia 4 bieg będzie miał kiepskie smarowanie i stąd opinie użytkowników, że będzie się ciężko kręcił.
http://img89.imageshack.us/img89/9951/bieg3civic.jpg
Civic
http://img840.imageshack.us/img840/6971/bieg4crx.jpg
CRX
Na powyższych zdjęciach porównałem 3 bieg z civic'a i 4 bieg z crx'a. Obie zębatki zostały sfotografowane na pierścieniu dystansowym i łożysku igiełkowym. Na pierwszym zdjęciu widać, że górna krawędź pierścienia dystansowego, łożyska i dno otworu od strony synchronizatora zębatki tworzą jedną płaszczyznę. W praktyce (czyli po złożeniu skrzyni) 3 bieg kręci się bezpośrednio na wałku, a 4 na tulei dystansowej, ale to nie jest ważne. Chodziło mi o pokazanie na zdjęciach, na czym polega kniff z przetaczaniem 4 biegu z crx'a. Należy pogłębić otwór od strony synchronizatora na 7,5mm.
Post bardzo pomocny....
Jeszcze jak byś się pokusił o zrobienie Tutoriala tak jak zrobił Boci@n ( ze skrzynią na linkę), tylko że na bazie skrzyni S20/S40 hydro było by wogule cudnie.
Ci co mają jakieś tam możliwości/umiejętności mogli by się pokusić o próbę zbudowania własnoręcznie hybrydy co wiąże się z mega zadowoleniem z własnego rękodzieła, a Ci co nie mają możliwości/umiejętności dowiedzieli by się z czystej ciekawości "How It's Made" i jak potrzebują to i tak dadzą do "fachury" który ogarnia hybrydy na co dzień.
Ci co bawili się w dzieciństwie klockami TEGO TECHNIC zbudują hybrydę jedną ręką :o
Mi się wydaje że bez przetaczania nie będzie się to lekko kręcić ponieważ piasta synchronizatora jest inna w civic niż w crx.W civicu jest wyższa w środkowej części i dlatego musi głębiej wchodzić w przełożenie 4 biegu więc trzeba toczyć.Stosują piastę od crxa pewnie nie trzeba toczyć.Takie moje zdanie :p
Ja jak zrobię to napewno w swoim temacie opiszę, ale jeszcze mi się zejdzie (kręcę też trochę filmików). Mam 4 skrzynie 2 już prawie rozebrane jeszcze s40 rozkręcę i zacznę porównywać i mierzyć zużycie z opisu z manuala. Policzyłem, że w s40 mam długą 5 i niestety 2 jak ją rozbiorę to będę musiał się zastanawiać....
Chyba, że ktoś wie już czy dwójka z L3 będzie się dobrze zgrywać z tą na wałku sprzęgłowym od s40 gdzie była 1.782 ?
Mam skrzynie Y80 bez lsd, seryjna skrzynia od Integry GS-R. przełożenie głowne 4,400.
Na 5 biegu przy laczkach 16' i i 100km/h mam 3.200rpm, myslalem nad przełożeniem 5 biegu od skrzyni z Acury LS, tam jest najdłuższa, podejdzie P&P ?
i zy 2,3,4 biegu z s80 podejdzie również P&P do tej skrzyni?
Skwaromir jeśli chcesz zmienić pzełożenie 2 biegu to musisz przełożyć komplet czyli przełożenie z wałka napędowego i wałek sprzęgłowy (dwójka jest na nim nacięta).Od rexa 2 biegu nie założysz bo wałek sprzęgłowy z L3 ma inną długość niż S20/S40
Tak myślałem, ale jeszcze się łudziłem, że wyda. Faun trzeba będzie jakąś skrzynie po taniości kupić np z d13. Ale najpierw rozbiorę i przygotuje to co mam.
Dzięki
Z pozdrowieniami dla tych, którym się wszystko wysypało ...
(Saiti :D)
Zębatki najprościej zidentyfikować licząc ich zęby.
Moja hybryda będzie taka:
Fd 68/16 = 4,25
..I 39/12 = 3,25
.II 38/20 = 1,9
III 35/26 = 1,346 ... CRX
IV 31/30 = 1,033 ... CRX
.V 27/35 = 0,771 ... krótka piątka
(pierwsza wartość to ilość zębów na zębatkach wałka głównego poszczególnych przełożeń)
schemat:
http://www.wupload.com/file/2641704477/Hybryda.pdf
shrekinho90
14-01-12, 22:06
A ja tak kminie czy aby na pewno trzeba rozbierać skrzynie żeby sprawdzić FD, Bo leży u mnie w garażu jedna i chciałbym wiedzieć czy czasem nie ma 4,437 ale nie za bardzo chce mi się ją rozpoławiać. Teoretycznie rzecz biorąc (to jest tylko gdybanie :p) jakbym wbił jedynkę która wszędzie wynosi 3,25 i zaczął kręcić wałkiem na które wchodzi sprzęgło to te łożysko w które wchodzi półoś powinno się obracać 13,8125 wolniej w przypadku FD 4,25 (4,25x3,25=13,8125) albo 14,42025 (4,437x3,25=14,42025) wolniej od tego wałka. Czyli jeśli obróciłbym wałkiem 500 razy to łożysko powinno się obrócić (przy FD 4,25) 36,2 razy czyli 36 i prawie 1/4 obrotu lub (przy FD 4,437) 34,67 razy czyli 34 i prawie 3/4 obrotu. Myślicie że to się trzyma kupy? czy z nudów i braku chęci do rozebrania skrzyni rozpisuje tu jakieś kocopoły:cool:
Hmm. Oczywiście że to ma sens od nie tak dawna stosuje to kupując skrzynie.
Już kilka razy uratowało mnie to przed kupnem tej niby z 95 z d13b2.
Wszystko ok tylko nie wiem skąd te duże wartości 36 34 ??
Znalazłem to na jednym forum z usa.
shrekinho90
15-01-12, 00:53
Miło to słyszeć
500 / 13,8125 = 36,2
500 wziąłem dlatego żeby różnica na łożysku pomiędzy Fd 4,25 a 4,437 była co najmniej 1
Bo np przy 10 obrotach wałka różnica w obrocie łożyska przy tych FD wynosiłaby około 3 stopnie czyli mniej więcej tyle http://img815.imageshack.us/img815/8044/37081598.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/815/37081598.jpg/)
Czyli nie takie łatwe do wychwycenia przez nasze oko
Spojrzę na to później, ale to 500 jest zbędne wg mnie.
A więc tak miałem to ogarnąć później i wrzucić jak zrobię hybrydę, ale poskładałem to jakoś.
Proszę spojrzeć mam nadziej że nic nie pomyliłem i przyda się komuś.
Sprawdzanie przełożeń (http://www.youtube.com/watch?v=Si_CPvofUc0)
A tego 500 dalej nie rozumiem :/, ale uważam że jest zbędne.
shrekinho90
15-01-12, 20:47
Brawo za filmik,
No masz rację te 500 obrotów jest zbędne, to raczej tak dla przykładu.
piasta synchronizatora jest inna w civic niż w crx.W civicu jest wyższa w środkowej części i dlatego musi głębiej wchodzić w przełożenie 4 biegu więc trzeba toczyć.Stosują piastę od crxa pewnie nie trzeba toczyć.Takie moje zdanie :p
Uważam to stwierdzenie za bardzo słuszne. Byłem dziś u kilku tokarzy i jeden mi pogłebił bieg.
Tak zwany "synchro hub" jest inny w L3 a s20/s40.
Zastanawiam się tylko; żeby nie toczyć tylko wymienić całość od 3 do 4 z L3.
Czy to nie stworzy jakiś problemów przy zmianie biegów ??
Skwaromir świetny filmik.Jeśli już przetoczyłeś tak jak piszesz to musisz piastę dać od civica chyba, że masz jeszcze jedno przełożenie 4 biegu od rexa :p.Myślę że jakby dał piastę i przesuwkę od rexa to powinno hulać bez toczenia ale najlepiej to byłoby właśnie złożyć takie coś,złożyć skrzynię i skręcić na parę śrub i zobaczyć czy biegi na sucho wchodzą.Jeśli by wchodziły na sucho dobrze to podczas jazdy też będą ale jeśli coś było by nie tak to rozpołowić znowu i przetoczyć to 4 przełożenie i zostawić wszystko od cifa.
przesuwkę od rexa to powinno hulać bez toczenia
W tym problem, że składam na bazie s40 i tego manewru nie sprawdzę :/
PIMPEK_EJ2
18-01-12, 21:30
Spojrzę na to później, ale to 500 jest zbędne wg mnie.
A więc tak miałem to ogarnąć później i wrzucić jak zrobię hybrydę, ale poskładałem to jakoś.
Proszę spojrzeć mam nadziej że nic nie pomyliłem i przyda się komuś.
Sprawdzanie przełożeń (http://www.youtube.com/watch?v=Si_CPvofUc0)
A tego 500 dalej nie rozumiem :/, ale uważam że jest zbędne.
*****isty ten filmik. w końcu policzyłem u siebie i wyszło mi 4,25. Teraz mam takie pytanie czy jest sens zmieniania tego na 4,437? Będą odczuwalne różnice?
PIMPEK_EJ2
18-01-12, 21:49
Ale zmieniałeś u siebie? Czy tak Ci sie wydaje?
Za tydzień mam zabieg, ale za 2 Ci pewnie powiem czy czuć :)
PIMPEK_EJ2
19-01-12, 12:13
A jakie wcześniej fd miałeś?
Ale zmieniałeś u siebie? Czy tak Ci sie wydaje?
Jak masz seryjną skrzynię z EJ2 i myślisz o tym modzie to rób zdecydowanie. Bo daje kopa.
Seryjnie masz FD 4.0, wrzucając 4.4 będzie różnica inplus ;)
PIMPEK_EJ2
19-01-12, 12:53
Właśnie liczyłem swoje FD i wyszło mi 4.25. Dlatego też pytam czy FD 4,25 zmieniać na 4,437. Chodzi o to czy będzie jakaś odczuwalna zmiana.
Ja mam 4.25.
Przynajmniej tak mi się wydaje po prędkościach.
Nie liczyłem jak zmieniałem zamach bo nie znałem tego sposobu.
FD 4,25 zmieniać na 4,437
Odczujesz różnicę. Małą, ale zawsze. A jak dorzucisz przełożenia 3 i 4 z L3 z REXa to już będzie killer ;) Przy tym setupie na 3 biegu nadal ładnie będzie ciągnął ;)
Ale zmieniałeś u siebie? Czy tak Ci sie wydaje?
ani jedno ani drugie. Po prostu jeździłem paroma d16 z głównym 4,4 i tyle.... skrzynia to zawsze jeden z najlepszych modów
Panowie nie wiecie kto ma do sprzedania 3 i 4 z rexa? Zakupiłem ostatnio skrzynie z fd. 4.4 ale biegów od dłuższego czasu nie dorwać;/
Ziom, daj ogłoszenie że kupisz - to się czasami pojawia :)
Juz dałem, na ckpl, civic5g, civic4g, crx info i Nic;]
Ja wsadzam na dniach FD 4,4 i mimo że to mnie wyjdzie dość $$$ to jak już pisałem jeździłem kiedyś seryjnym CRX ze zmienionym tylko FD i lekkim zamachem i wiem że to jest warte na prawdę ceny. Kto jeździł ten wie.
CRX ma 3.88 względem 4.4 to przepaść, trzeba tylko pamiętać że 2 bieg nie skończy się na 120km/h tylko przed 90tką i czasami może braknąć miejsca przy wyprzedzaniu jak odcinka wejdzie :rolleyes:
Ten Rex na zmienionym FD z 3,88 na 4,4 i poskrobanym zamachu zamykał 5-ke na odcince przy 200 :) Ale na prawdę FD 4,4 robiło z tego auta gokarda :)
trzeba tylko pamiętać że 2 bieg nie skończy się na 120km/h tylko przed 90tką i czasami może braknąć miejsca przy wyprzedzaniu jak odcinka wejdzie a kto Ci każe wyprzedać wszystkich na dwójce do odcinki???
a kto Ci każe wyprzedać wszystkich na dwójce do odcinki???
Jak byś zmienił FD z 3.88 na 4.4 to byś wiedział o czym mowa...
Ja się domyslilem ze chodzi o to ze normalnie skrzynia byla tak dluga ze wyprzedzales na 2-jce a teraz juz bedzie za krótka, ale tez twierdze ze to i tak bez sensu bo 3 spokojnie wystarcza do wyprzedzania nawet w d14 ;)
nie chodzi o samo wyprzedzanie na 2ce czy 3ce ale sam fakt że różnica jest olbrzymia bo jak kiedyś można było miasto "zrobić na 2ce" teraz z przyzwyczajenia do tak długiej skrzyni można się czasami zapomnieć, sam miałem taki przypadek w pierwszym czy drugim tygodniu użytkowania nowej hybrydy, dlatego takie moje spostrzeżenie
3,4 przekładam tylko z wałka sprzegłowego czy z obu wałków ?
3,4 przekładam tylko z wałka sprzegłowego czy z obu wałków ?
obu. musisz mieć 4 tryby
a czy oprócz przetoczenia 4 biegu (zębatki z wałka sprzęgłowego - jak to pokazałem na fotkach kilka stron wcześniej) robiłeś coć jeszcze z tą zębatką?
nic nie musisz wiecej z tym robic
Dzieki za odpowiedz ale sam doszedlem wczesniej do tego :) Poprostu przekladamy 3 i 4 z obu walkow i tyle. 4 bieg bez toczenia pasuje elegancko ale jw pasuje roztoczyc dla lepszego smarowania.
Ot filozofia :)
4 bieg bez toczenia pasuje elegancko ale jw pasuje roztoczyc dla lepszego smarowania.
Zademonsruj jak pasuje bo ja przed toczeniem patrzyłem i tak za super to on nie leży :D pokaż jakąś fotę.
Pytanie za 100pkt :)
Ktoś mi powie w jakich modelach było montowane przełożenie skrzyni 4,7 lub 4,9 wiem, że występowało takowe :)
z góry wielkie dzięki
4,7 lub 4,9
hmm...takie przełożenia to chyba tylko w B-serii, jak się nie mylę?
w d serii najkrotsze fd to 4.437
4.785 bylo tylko w s80 z itr od 98r
Tak krótkie przełożenia występują tylko aftermarketowe.Seryjnie nie były montowane w żadnych modelach z silnikami D serii
PIMPEK_EJ2
20-02-12, 13:42
Ja mam taki problem składam hybryde i pojawił się pewien problem. Mianowicie mam ukruszony kawałek zęba na 1 na wałku napędowym. Myślicie żeby składać z takim kołem czy szukać innego??
Radzę wymienić zębatkę. Pierwszy bieg przenosi największy monent obrotowy, szkoda by było składać hybrydę od nowa. Przełożenie w każdej d-serii takie samo więc nie będziesz miał problemów ze znalezieniem używanej zębatki. Napis PW do kolegów, którzy udzielali się w tym temacie, na pewno ktoś Ci sprzeda zębatkę luzem.
Sory za lekki offtop ale mam tylko jedno krótkie pytanie. W przyszłości będę chciał sprawić sobię taką hybrydę do d16z6, ale z uwagi na to, że nie mam o tym pojęcia nie będę się podejmował budowy. Czy jest ktoś na forum komu mógłbym zlecić taką budowę (ktoś rzetelny, który zrobi to dobrze i uczciwie), a może trafiają się takie cuda do kupienia tu bądź na alledrogo? Ile by to kosztowało w obu przypadkach (budowa/kupno)? Pzdr
Poszukaj trochę i napisz kilka PW do mechaników z tego forum.
Gotowe hybrydy też pojawiają się w dziale sprzedam. W zależności od tego co jeszcze jest do zrobienia i w jaki stanie jest skrzynia ceny od 350zł (nic nie zrobione, tylko pozbierane części) do 800zł za skrzynię złożoną z wymienionymi uszczelniaczami i łożyskami, sklejoną obudową - wystarczy tylko założyć. Jeżeli chcesz oddać auto do mechanika i odebrać na gotowo to jeszcze koszty robocizny za przekładkę dolicz. W zależności, czy mechanik przerobi twoją skrzynię, czy kupisz od niego gotową hybrydę, a swoją skrzynię zabierzesz koszty od 500-1000zł.
Tutaj masz potrzebne biegi:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?134020-3-i-4-crx-cz%EA%B6ci-do-civica-4g-i-crx-2-g-d-seria-sohc
Za 200zł kupisz skrzynie z D16Z6 z przełożeniem głównym 4,25 do której włożysz trzeci i czwarty bieg z concerto/crx
Frajda ze zrobienia tego samodzielnie - bezcenna
PS.: mój setny post ;)
Dodam od siebie zdjęcie przetoczonego biegu z crx-a.
http://img196.imageshack.us/img196/96/img7097x.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/196/img7097x.jpg/)
biegi.
crx vs s20 d15
http://img16.imageshack.us/img16/6249/img7099v.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/16/img7099v.jpg/)
Bogdan19 jakiej skrzyni bazowej użyłeś do budowy hybrydy, jakie dałeś przełożenie główne?
Czy wymieniałeś przy okazji uszczelniacze i łożyska na wałku sprzęgłowym i napędowym?
PIMPEK_EJ2
24-02-12, 13:46
Ile Cie ztoczenie koła kosztowało?
Bogdan19 jakiej skrzyni bazowej użyłeś do budowy hybrydy, jakie dałeś przełożenie główne?
Czy wymieniałeś przy okazji uszczelniacze i łożyska na wałku sprzęgłowym i napędowym?
Skrzynia z d13, fd 4.4.
Jeszcze nic nie robiłem, narazie przetoczyłem bieg. Jutro zabieram sie za rozbieranie skrzyni;)
Na jaki sylikon najlepiej składać skrzynie? Na zwykły czy jakiś specjalny??
Uff właśnie skończyliśmy zakładać skrzynie.
Jeden przejazd zaliczony rano zobaczę dalej.
i jak wrażenia, możesz podać gearset jakiego uzyłeś
Całkiem pozytywnie.
Jeszcze kilka HP by się przydało :) ale to na kiedyś.
Po zmianie biegów 1-4 nie mam takiego spadku obrotów jak wcześniej i jest wrażenie jak by auto równo cały czas przyśpieszało potem 5 i się leciu już spokojnie.
Użyłem s40 z d16:
1-3,25
2-1,9
3-1,346
4-1,03(3)
5-0,702
Fd-4,437
A nie drażnią Cię teraz wysokie obroty na 4 biegu lub łatwe zrywanie przyczepności podczas ruszania na pierwszym?
(pytam o FD-4,437)
Moim zdaniem przy czwórce 1,033 robi się nienaturalna dziura między piątką 0,702 i jednak do daily cara wrzuciłbym albo 1,033 > 0,750 albo 0,937 > 0,702, chyba że auto typowo zabawowe. No ale kto co lubi, chyba nawet była już o tym dyskusja.
Z jedynką jest ok bardzo mi nie zrywa.
Z tą 4 mogło by być niżej na obrotach, ale nie jest źle.
Choć przyznam się że przez chwilę się zdziwiłem, że 120 na blacie a obroty takie wysokie...
Ale za tą płyność w przyśpieszaniu da się przeżyć.
Wyprzedza mi się dużo lepiej po redukcji na 4, a potem 5 ze 115km/h i auto podskakuje na dołkach :D.
Mało narazie przejechałem na tej skrzyni teraz mnie miesiąc nie będzie; zobaczę jak się spodoba innym użytkownikom auta.
Narazie jestem zadowolony. Głównie z tego, że dział. bo też miał sporo szukania.
To liczenie obrotów dużo mi pomogło przy kupnie.
Jak kiedyś trafie fanty po taniości to swoją skrzynie z z6 przerobie tak samo z 5 z crx tak dla ciekawości...
Ale to już offtop
robi się nienaturalna dziura
Dziura jest, ale mi to nie przeszkadza wręcz się podoba :)
Kupie s13 to inaczej będzie się modzić
Jak dasz 5-kę z CRX to powinno zamykać ją na odcince przy 200 km/h. Ta 5-ka jest jak 4-ka w dłuższych skrzyniach wręcz. Do jazdy na co dzień lipa. Jedziesz 90 km/h a auto wyje jakby baba na 3-ce ciągle jechała jakimś Peugeotem :)
Hmm pojeździł by tak trochę, ale raczej licząc nakłada pracy pewnie pomysł pójdzie do lamusa...
Kto ma 3 i 4 z CRX, FD 4,437 i 5-ke 0,750?
Kolega ma :D ...o coś zapytać?
Już mi zakit na pw odpisał ale napiszę jeszcze tu:
Co się dzieje jak kończycie 4-kę (przy około 170 km/h) i zapinacie 5-kę? Jest AŻ tak duży lag? Macie jakiś onboard?
Ja mam 3 i 4 CRX i FD 4,25 i 5-kę 0,702 i po wpięciu 5-ki na końcu 4-ki (180 km/h) to jest taki lag że auto w ogóle żeby do 200 dobujać to musi być autostrada. Robię za tydzień FD 4,437 i chcę właśnie troszkę skrócić 5-kę na 0,750 żeby po tych 170 do tych 200 dobijać jakoś sprawnie. Zakit odpisał mi ze na 5-ce leci dalej i nie trzeba lotniska. O to mi chodziło.
Tak z innej beczki, przy D14 i hybrydzie FD 4.4, 3&4 z crx i piatce 0.702 Vmax to koncowka 4ki czyli 160km/h? :cool: Czy na 5 costam jeszcze pojdzie? Pytam z ciekawosci bo i tak taka skrzynie wkladam, powyzej 160 ganialem w ciagu 3 lat tyle razy ze na palcach u rak mozna policzyc wiec niezbyt mnie to w sumie martwi ale ciekawosc jest:p
Już mi zakit na pw odpisał ale napiszę jeszcze tu:
Co się dzieje jak kończycie 4-kę (przy około 170 km/h) i zapinacie 5-kę? Jest AŻ tak duży lag? Macie jakiś onboard?
Ja mam 3 i 4 CRX i FD 4,25 i 5-kę 0,702 i po wpięciu 5-ki na końcu 4-ki (180 km/h) to jest taki lag że auto w ogóle żeby do 200 dobujać to musi być autostrada. Robię za tydzień FD 4,437 i chcę właśnie troszkę skrócić 5-kę na 0,750 żeby po tych 170 do tych 200 dobijać jakoś sprawnie. Zakit odpisał mi ze na 5-ce leci dalej i nie trzeba lotniska. O to mi chodziło.
Po dociągnięciu czwórki do 7,5k rpm spada na jakieś 5,5k rpm na piątce i leci dalej, czy sprawnie to kwestia subiektywna :) nie czuć wyraźnej dziury. Zależy też od charakterystyki silnika, koleżka ma d16z5 dohc i najwięcej niutów wypada mu właśnie gdzieś przy 5,5k rpm (choć i tak ma dość płaską kreskę).
krzychu_pro24
09-03-12, 08:43
A ja mam takie pytanko mam skrzynke S9b b-seria b18 chcce przelozyc bebechy z Y21 b16 ,czy przekladac 3,4 ,czy moze zamieniac walek i przekladac 1,2,3,4 , piatka zostaje dluga z s9b , wiem ze 1 maja takie same przelozenia ,czy zostawiajac 2-ke z s9b b18 bedZie duzza roznica miedzy 2-ka z y21 b16 ,ma ktos tak zrobione prosze o konkretna odpowiedz z gory dzienx!!!!
Mam pytanie odnośnie oleju. Chce zbudować hybryde z 3,4 i 5 biegiem z crx. Ale nie do końca jestem przekonany do tak krótkiej piątki (0,878). Liczyłem na kalkulatorach przełożeń jakie będę miał prędkości na poszczególnych biegach, przy jakich obrotach. Cyfry wyglądają dobrze, ale praktyka może wyjść już trochę gorzej. Docelowo skrzynie chce zalać MTF-em. Wiem, że Honda zezwala na olej silnikowy 10w40. Tylko szkoda mi wydać 5 dych na olej, który po jakimś czasie wyrzucę. Tak samo ma się sprawa z MTF. Nie chce go lać od razu, bo jak się okaże, że jednak 5 będzie dla mnie za krótka, to stracę jeszcze więcej pieniędzy, wkładając dłuższy bieg. Do czego zmierzam. Mam 2 litry oleju 5W40. Czy mogę go wlać bez szkody dla skrzyni na te 200-300km, czy już lepszym pomysłem by było zalanie mineralnego 15W40?
Albo MTF albo 10W40. Poza tym hybryda troszkę ci się będzie docierać po złożeniu. Ta 5-ka jest bardzo króciutka. Jakie bedziesz dawał FD? Wg mnie pojeździsz i zmienisz tą 5-kę. To nie jest do normalnej jazdy przełożenie. CRX w serii ma ta 5-ke ale FD 3,8...
Mam skrzynie z FD 4.437 ale za to z najdłuższymi przełożeniami biegów. Teraz po dojechaniu na 4 (0.909) do odcinki i zmianie na 5 (0,702) bieg auto już nie przyspiesza. Boje się tego, że jak założę 4 bieg z przełożeniem 1.033 i 5 z 0.702 sytuacja będzie podobna, tylko zamiast vmax na 4 biegu 190 km będę miał 165...
Tak z innej beczki, przy D14 i hybrydzie FD 4.4, 3&4 z crx i piatce 0.702 Vmax to koncowka 4ki czyli 160km/h? :cool: Czy na 5 costam jeszcze pojdzie? Pytam z ciekawosci bo i tak taka skrzynie wkladam, powyzej 160 ganialem w ciagu 3 lat tyle razy ze na palcach u rak mozna policzyc wiec niezbyt mnie to w sumie martwi ale ciekawosc jest:p
ja mialem co prawda 4.25 i d14 na 100koni pomierzone. 4ka konczyla sie na obrotomierzu przy 180 (15tki profil 50) i na piatce juz nie szło, ale jak pojawiła sie górka to do 190 sie rozpedzil i taka predkosc juz utrzymał. Sprawdzane w drodze na ulez na obwodnicy Garwolina. To jest dobry zestaw i juz mnie zmeczylo szukanie fd 4.4 (3 skrzynie spudlowane) i taka skrzynie wloze do siebie do d16 z mala roznica ze 4 wsadzam seryjna - rozpedzanie sie spod swiatel i tak styka do konca 3 biegu, a wtedy jest i 4 dluzsza troche, i mniejszy skok do piatki. a przy d16 nie trzeba az tak sie martwic o brak rozpedu.
To jak FD 4,4 bedzie to daj 5-kę 0,750. 5-ka 0,702 juz nie będzie chciała jechać dalej a ta z Rexa to jest nie do jazdy na codzień, zobaczysz. wiem bo jeździłem. W CRX zamykało się skrzynie na 5-ce przy 200 km/h na odcince.
Tak się właśnie zastanawiam bo miałem wcześniej w D15 skrzynie mega długą bo od EK3 (FD 3.88) i na 4ce do 200 prawie dochodziła a na piątce to już była stagnacja chociaż kiedyś udało mi się z górki w 5 osób bujnąć troche ponad 210 na autobahnie wiadomo :), teraz mam dylemat co do D16 dać bo 3 i 4 z rexa będzie i się własnie zastanawiam że dobrym rozwiązaniem jest FD 4.25 tak jak pisze Benec bo 4,4 ciężko znaleźć (chociaż dziś na forum się pojawiła) ale ciągłe wachlowanie w przypadku nie ganiania się po mieście/torze (wolne ciasne zakręty) troche mnie się nie widzi i FD 4.25 będzie chyba optymalnym rozwiązaniem, a w przypadku planów na boost do 4.44 wogule chyba odpada bo o trakcji można tylko pomarzyć na pierwszych biegach.
4.25 a 4.4 juz niewielka roznica jest (ale to akurat mi sie udalo ustrzelic 4.4 z gieldy :P)
Jesli ktos ma woz tez na codzien to moim zdaniem V jak najmniejsza jako nadbieg (byle starczylo ciagu zeby predkosc utrzymac;) a i nad 4 mozna sie zastanowic czy dawac z rexa ale to juz moc silnika troche wazy. W trasie najlepsze wyprzedzanje i tak jest przy redukcji na 3. Po miescie nie sciga sie na 4 biegu tez. A jak juz kogos wyprzedzimy to i tak wbija sie v zeby nasz przelotowy wydech dal uszom odetchnac.. na pewno przesiadka z 3.8 na 4.25 to bedzie ostry kop, a jak przy okazji roboty przy skrzyni dorzucicie lekki zamach no to bedziecie piali z zachwytu.
Zwróćcie uwagę, że krótka 4 i 5 może być zaletą w jeździe po mieście, bo na przykład przy 60-70km/h możesz spokojnie jechać na piątym biegu i nawet lekko przyspieszać. Mam tu na myśli jazdę np po ulicach typu obwodnica śródmiejska. Z drugiej strony szukając optymalnego rozwiązania dla siebie (auto miejskie) założyłem, że przełożenie całkowite na piątym biegu nie powinno być krótsze niż w CRX lub D13B2. Z długością nie wychodziłbym jednak poza D16Z6.
Czyli tak:
hybryda 1 ----> 4,437 * 0,873 = 3,874
hybryda 2 ----> 4,250 * 0,873 = 3,710
hybryda 3 ----> 4,437 * 0,771 = 3,421
CRX ---------> 3,880 * 0,873 = 3,387
D13B2 ------> 4,437 * 0,750 = 3,328
hybryda 4 ----> 4,250 * 0,771 = 3,277 :D (to je moje)
D16Z6 -------> 4,250 * 0,750 = 3,188
hybryda 5 ----> 4,437 * 0,707 = 3,137
D14Z2 -------> 4,056 * 0,750 = 3,042
hybryda 6 ----> 4,250 * 0,707 = 3,005
Czyli radzisz zostawić tą piątkę co mam, lub polować na 0.771 i od razu lać MTF?
Z piątką to kwestia gustu: część osób pisało, że 0,707 jest the best, a część że między 1,033 (4) a 0,707 (5) jest za duża różnica na każdym FD.
Mam skrzynie z FD 4.437 ale za to z najdłuższymi przełożeniami biegów.
Według mnie jeśli nie chcesz, aby piątka była tylko nadbiegiem wsadź 0,750
Czyli radzisz zostawić tą piątkę co mam, lub polować na 0.771 i od razu lać MTF?
Do czego robisz auto? MA8 to dupowóz więc jak chcesz zostawić długą piątkę to zamiast czwórki 1,033 lepiej dać 0,937 i mieć w miarę równo rozłożone biegi, bo tak po prawdzie d14 wystarczą pierwsze 3 krótkie a na czwórce i tak szału nie zrobi :) chyba że mocno podłubane.
W D14 momentu mało, a chce żeby na każdym biegu przyspieszało. Auto "trochę" podłubane. Została mi skrzynia i może kiedyś się zdecyduje na wałek comp cam 59300. (wiem, że do wałek do D16Z6;))
W takim razie 3, 4 z crx i jakaś krótsza 5 to może jeszcze na niej się trochę rozpędzi :)
Wsadziłem wczoraj zamiast FD4,25 --> FD4,437. Auto na każdym biegu jakby o paredziesiąt kilo lżejsze, tak jakbym jeździł cały dzień w 3 osoby a potem wysadził balast. 5-kę jak się okazało miałem 0,75 więc została. Przedtem po zamknieciu 4-ki przy 180 km/h z bólem do 195 km/h napędzało a teraz jak kończe 4-kę przy 170 km/h i zapina 5-ke to 210 leci i to nie jakoś super długo to trwa ale to jest mój v-max teraz bo juz dalej nie drgnie. Mam lekki zamach Fidanza = 3,1 kg! Do 170 km/h napędza się chwilę :D Opłacało się choć myślałem że będzie większa różnica.
Jak poradziliście sobie ze zdjęciem przełożeń i łożysk z wałka zdawczego? Próbować przecinakiem? Boje się ze uszkodzę łożyska...
marcus209, zapierałem wałek, przykładałem rurkę która równomiernie dociskała przełożenia i młotkiem delikatnie ;) Dużo roboty ale zejdzie.
Mam taka sprawę jeszcze: Na 5-ce 0,75 i FD 4,25 przy 3000 rpm miałem 120 km/h. Teraz na tej samej 5-ce ale FD 4,437 też mam 120 km/h. Wiem że to niemożliwe i musi być coś przekłamane z licznikiem lub obrotomierzem ale tylko w tym przedziale prędkości lub obrotów bo kończąc wszystkie 4 biegi na czerwonym polu zarówno przedtem jak i teraz zgadza się z tabelami prędkości (teraz wszystkie mniej o 10 km/h). Ktoś wie co jest grane?
Wg kalkulatora przy 3000 powinno być 105 km/h z FD 4.25. 120km/h powinno być przy 3400 obrotów. Na FD 4,437 różnica prędkości dla tych samych obrotów to 5 km/h. Może odczytując licznik nie widzisz takiej małej różnicy.
u mnie na piątym biegu 0.750+4.437 przy 100km/h jest ~3000-3100obr/min
Wiem, kolega ma MB4 z D16W3 i tam jest seryjnie FD4,437 i 5-ka 0,75 i on ma 100 km/h przy 3000 rpm. To dla czego ja mam 120 i na starym FD też tyle miałem? Właśnie dla tego myślałem że mam najdłuższą 5-kę (na której i tak przy starym FD4,25 nie powinno być tych 120 a mniej...). Dziwne bardzo. (liczyłem wszystkie zęby na każdym biegu i FD przy grzebaniu w skrzyni i na 101% wiem co mam).
PIMPEK_EJ2
14-03-12, 17:38
Jak poradziliście sobie ze zdjęciem przełożeń i łożysk z wałka zdawczego? Próbować przecinakiem? Boje się ze uszkodzę łożyska...
Ja uderzałem wałkiem o twardy drewniany klocek:) Za każdym uderzeniem wszystko zsuwało się trochę:D
Mam taka sprawę jeszcze: Na 5-ce 0,75 i FD 4,25 przy 3000 rpm miałem 120 km/h. Teraz na tej samej 5-ce ale FD 4,437 też mam 120 km/h. Wiem że to niemożliwe i musi być coś przekłamane z licznikiem lub obrotomierzem ale tylko w tym przedziale prędkości lub obrotów bo kończąc wszystkie 4 biegi na czerwonym polu zarówno przedtem jak i teraz zgadza się z tabelami prędkości (teraz wszystkie mniej o 10 km/h). Ktoś wie co jest grane?
U mnie po odpięciu i podpięciu wiązki obrotomierz zaczął zaniżać obroty o 200 przy 3000, ale przy odcince pokazywał prawidłową wartość. Teraz mam wg obrotomierza odcinkę między 5800-6800, zależy jak skoczy wskazówka. U Ciebie pewnie będą takie same objawy za jakiś miesiąc. Obrotomierz do wymiany.
W sumie faktycznie zmieniałem ostatnio podświetlanie w zegarach. Spróbuję odpiąć i podpiąć zegary jeszcze raz i sprawdzę.
takie pytanie czy przy wymianie fd z 4.25 na 4.4 zmieniam sam wieniec 68 zebow na 71 zebow, czy walek tez ?? bo w sumie w obu przypadkach maja one 16 zebow, chodzi o hybryde na bazie skrzyni S20
Hmm... Ja bym wymienił. Mogą mieć po 16 zębów, ale odległości miedzy zębami mogą być inne o jakiś ułamek milimetra.
EDIT: Chodzi mi o to, że różnica obwodu zębatki na wałku miedzy FD 4.25 a 4.4 jest na tyle mała, że nie zmieściłby się dodatkowy ząb na niej. Zębów jest tyle samo, ale są rozmieszczone rzadziej lub np. są grubsze.
Zmienia się też wałek, ma tyle samo zębów ale są pod innym kątem aby zaplatać się w wieniec.
A czy zmieniając FD 4,058 na 4,25 sytuacja jest analogiczna?
Zmieniamy tylko wieniec, czy wałek też ?
Przy 4.058 wałek ma 17 zębów więc trzeba zmienić ;)
Czyli wałek 17 zębów a wieniec 69 ???
69/17 = 4,058823
Czyli wałek 17 zębów a wieniec 69 ???
Dokładnie ;)
To można by spróbować złożyć FD 4,3125
69/16 = 4,3125
Próbował ktoś, czy pasuje?
skoro
Zmienia się też wałek, ma tyle samo zębów ale są pod innym kątem aby zaplatać się w wieniec.
walki o tej samej liczbie zebow sie nei zaplataja dobrze jak maja inne katy, to watpie zeby walki o innej liczbie zebow dobrze dzialaly:)
Też myślałem o takim bajerze ale nawet nie sprawdzałem.Ciekawe tylko czy nie będzie cięło zębów podczas jazdy pomimo tego, że w skrzyni będzie się lekko obracało, o ile będzie w ogóle.Może właśnie nie zgadzać się kąt nacięcia zębów.Jak kiedyś dorwę wałek 16 zębów to sprawdzę bo mam luzem wieniec 69 zębów.
To można by spróbować złożyć FD 4,3125
69/16 = 4,3125
Próbował ktoś, czy pasuje?
Oczywiście że nie. Średnica podziałowa kół zębatych musi być odpowiednia - podstawy konstrukcji maszyn :) Liczba zębów to tylko jeden z wielu istotnych parametrów koła zębatego.
Mija już trzeci tydzień od kiedy moje autko śmiga na nowej skrzyni. Setup mam następujący: FD(4.25), I(3.25), II(1.9), III(1.346), IV(1.033), V(0.771). Pierwszy tydzień jazdy byłem załamany... Ciężko wchodziła mi piątka lub wchodziła do połowy lub nie wchodziła wcale. Pomyślałem, że trzeba będzie skrzynię rozbierać. Na szczęście z każdym dniem było coraz lepiej, czyli po prostu skrzynia się powoli docierała. Teraz piąty bieg wchodzi tylko z lekkim kliknięciem (nawet nie z oporem) a pozostałe biegi jak w masło. I tutaj muszę się ukłonić przed olejem silnikowym marki TRAWOL :)
Tak, tak to jest ten orlenowski olej 10W30 do kosiarek czterosuwowych. Pytałem na forum i jak łatwo się domyślić zostałem wyśmiany. Jedyną sensowną poradę udzielił mi Mirasek, który napisał, że w lecie, na 10W30 jego skrzynia chodziła, jak na MTF'ie, a lepiej niż na 10W40. W zimie natomiast było już gorzej. Moja trawolowa filozofia była taka, że na dotarcie skrzyni chciałem zastosować niedrogi olej zgodny z zaleceniem producenta. W razie gdyby skrzynia okazała się jednak rupieciem do zezłomowania nie będzie żalu zlać z niej taniego oleju. Jeśli natomiast będę ze skrzyni zadowolony to zaleję MTF'a. No i zadowolony jestem, bo skrzynia elegancko się dotarła.
Co do wrażeń z jazdy: bardzo pozytywne!!! Auto żwawo reaguje, dużo łatwiej wkręca się na obroty, biegi mam zestopniowane gęsto i co najważniejsze - równo między poszczególnymi przełożeniami. Jestem bardzo zadowolony z przełożenia piątego (0,771), ponieważ nie odstaje za bardzo od czwórki z crx'a. Auto jeździ głównie po mieście więc często tej piątki używam. Na trasie z kolei ze wzgledu na FD 4,25 nie mam na piątce przesadnie wysokich obrotów. Mogę teraz powiedzieć z pełnym przekonaniem, że tzw długa piątka przy czwórce z crx'a będzie tylko nadbiegiem na długie trasy, a ze względu na duży odstęp w zestopniowaniu nie do użytku po mieście.
Tak więc polecam wszystkim FD(4.25), I(3.25), II(1.9), III(1.346), IV(1.033), V(0.771) i Trawol na dotarcie:)
PIMPEK_EJ2
26-05-12, 00:02
Ja nie polecam długiej 5.. Na 4 biegu z rexa przy fd4.437 odcina w okolicy 160km/h po czym wrzucamy 5 i mamy muła....*****istego muła. Jak miałbym robić raz jeszcze na pewno bym dał krótszą 5
A ja do miasta polecił bym 5-tke też z rexa, czyli 0.878. Ale tylko do miasta. W trasie jeździ się tak, jak na 4. Wiem bo miałem takie przełożenie, ale zmieniłem na 0.702. Przy FD 4,437 jeszcze nie ma takiej tragedii z takim przełożeniem. Chociaż jakbym miał 5-tke 0.750 lub 0.771 to bym bez zastanowienia ją wsadził do skrzyni.
Zastanawiałem się też nad opcją:
FD- 4.058
I - 3.25
II - 1.9
III - 1.346
IV - 1.033
V - 0.878
właśnie z zastosowaniem do auta miejskiego. Byłoby wtedy mniej roboty po FD 4.058 zostałoby b/z a 3, 4, 5 z Crx'a
PIMPEK_EJ2
26-05-12, 09:22
Ja wsadził bym główne 4,4 tak jak u siebie a 5 tak jak piszesz z crxa
Ja wsadził bym główne 4,4 tak jak u siebie a 5 tak jak piszesz z crxa
FD 4,4 * 5 (0,878) = FD 4,25 * 4 (0,909)
Przy takim FD wyjdzie Ci z tego drugi czwarty bieg.
PIMPEK_EJ2
26-05-12, 11:58
Chodzi mi o to że na moim stupie jest za duży przeskok między 4 i 5 biegiem. Na 4 ładnie idzie po czym wbijasz 5 która zabija wszystko..
Chodzi mi o to że na moim stupie jest za duży przeskok między 4 i 5 biegiem. Na 4 ładnie idzie po czym wbijasz 5 która zabija wszystko..
Też tak myślałem, dlatego przy pierwszym składaniu skrzyni włożyłem 5-tke z crx, czyli 0.878. Było wszystko super do półki nie musiałem przejechać 20 km w trasie. Ta piątka jest niewiele dłuższa niż czwórka w naszych skrzyniach. Ale też ile będziesz miał okazji, żeby jechać powyżej 160km/h i jeszcze będzie ci potrzebne przyspieszenie. Według mnie najlepszym kompromisem byłaby piątka 0.771.
najlepszym kompromisem byłaby piątka 0.771.
Taka jak moja ... :cool:
Ale też ile będziesz miał okazji, żeby jechać powyżej 160km/h i jeszcze będzie ci potrzebne przyspieszenie.
Ja codziennie :rolleyes: Dosłownie. Miałem FD4,25 i 5-kę 0,750 Myślałem że to 0,702 bo taki był przeskok z zamuleniem po 4-ce z crx'a. Dałem FD4,4 i zostawiłem 5-kę - żałuję - mogłem dać 0,771.
5-ka z crx'a 0,878 z FD4,4 jest IMO tylko na tor. Jest za krótka i w jakiejkolwiek trasie to baaaardzo irytujące. Kto jechał ten wie.
PIMPEK_EJ2
26-05-12, 23:52
Też tak myślałem, dlatego przy pierwszym składaniu skrzyni włożyłem 5-tke z crx, czyli 0.878. Było wszystko super do półki nie musiałem przejechać 20 km w trasie. Ta piątka jest niewiele dłuższa niż czwórka w naszych skrzyniach. Ale też ile będziesz miał okazji, żeby jechać powyżej 160km/h i jeszcze będzie ci potrzebne przyspieszenie. Według mnie najlepszym kompromisem byłaby piątka 0.771.
Ostatnio dosyć często:)A na 5 czyli powyżej 160 nic sie nie dzieje... Dla mnie dupa z tym wyszła. A w trasy rzadko jeżdze. Poza tym 20km to nie trasa....
Wiem, że to nie trasa. Chodzi mi o to, że jak w 20 km zaczęło mi to przeszkadzać, to nie wyobrażam sobie zrobić 200 km z taką piątką;)
Ja mam przeskok ogromny miedzy obrotami, mam 4,4 i 0.702 - wg gps vmax spadl mi do 175km/h - co akurat nie jest problemem - ale za to odbija sie na spalaniu, a mianowicie robiac bak caly (po zmianie skrzyni i paru innych modach) cieszac sie autem i jezdzac pod czerwone pole praktycznie co jazda spalil mi 8.3 litra na 100km... Tak wiec co kto woli, ja sie juz przyzwyczailem - no i mam 3.5k przy 120 i jest cicho.
Jak ma sie 160Km + to mozna wsadzic dluga 5 bo jedzie i rozpedza sie jak nalezy. PIPEK_EJ2 mowielm Ci na spocie jak sa roznice i zebys sie zastanowil. do miasta dluga piatka jest ok jak ktos smiga powyzej 80 km/h bo wtedy jest ok 2200 rpm (fd 4.4)
Ja mam przeskok ogromny miedzy obrotami, mam 4,4 i 0.702 - wg gps vmax spadl mi do 175km/h - co akurat nie jest problemem - ale za to odbija sie na spalaniu, a mianowicie robiac bak caly (po zmianie skrzyni i paru innych modach) cieszac sie autem i jezdzac pod czerwone pole praktycznie co jazda spalil mi 8.3 litra na 100km... Tak wiec co kto woli, ja sie juz przyzwyczailem - no i mam 3.5k przy 120 i jest cicho.
jak to v-max 175km/h? jak Ty to rozkminiłeś? ;) Z przełożeń wynika 184,6km/h na 4 biegu i 239km/h na 5 biegu czyli licząc, że masz d14 to 200+ vmax jest do osiągnięcia (trochę to potrwa ale jednak).
PIMPEK_EJ2
28-05-12, 00:25
Maju zapomniałem co mówiłeś... Pw poproszę jak można
lozek masz jakis kalkulator latwy w obsludze? bo u mnie (spodziewam sie 4,25+ 0,771) przy 4 tys na 5tce jest 140km/h a majac 4,25+0,702 przy tych samych 4tys rpm mialem 180 co wydaje mi sie jest zbyt duza roznica i nabieram watpliwosci co obecnie mam w skrzyni tak naprawde.
EDIT: na szybko sobie policzylem i jesli na 4,25*0,771 by bylo 140km/h to na 0,702 by bylo 153, wiec nie wiem skad tak male przelozenie mialem wczesniej, a zeby to udowodnic to gdzies chyba znajde tego fotke. po odcince na 4ce wpadalem na wlasnie 4-4,5 i moje byle 1.4 nie mialo sily sie juz rozpedzac..
Maju zapomniałem co mówiłeś... Pw poproszę jak można
dokladnie mowilem Ci to samo co teraz rozkminacie z ta dluga piatka (0.702) i dalem porownanie z 0.750 zebys sie nie meczyl z ponownym rozkladaniem skrzyni.
lozek masz jakis kalkulator latwy w obsludze? bo u mnie (spodziewam sie 4,25+ 0,771) przy 4 tys na 5tce jest 140km/h a majac 4,25+0,702 przy tych samych 4tys rpm mialem 180 co wydaje mi sie jest zbyt duza roznica i nabieram watpliwosci co obecnie mam w skrzyni tak naprawde.
EDIT: na szybko sobie policzylem i jesli na 4,25*0,771 by bylo 140km/h to na 0,702 by bylo 153, wiec nie wiem skad tak male przelozenie mialem wczesniej, a zeby to udowodnic to gdzies chyba znajde tego fotke. po odcince na 4ce wpadalem na wlasnie 4-4,5 i moje byle 1.4 nie mialo sily sie juz rozpedzac..
mam
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
czyli jednak sie zgadza wszystko obecnie. to jakies dziwne wspomnienie po d14 musialem miec.. dzieki lozek - pierwszy kalkulator ktory da sie ogarnac.
jak to v-max 175km/h? jak Ty to rozkminiłeś? ;) Z przełożeń wynika 184,6km/h na 4 biegu i 239km/h na 5 biegu czyli licząc, że masz d14 to 200+ vmax jest do osiągnięcia (trochę to potrwa ale jednak).
Ano tak ze nie napisalem wyzej ze mam 3 i 4 z crx, az dziwie sie ze nie pamietales o tym:) 4ka konczy mi sie przy 160, potem jest powolne gramolenie sie do 170-175 - GPS mi tak pokazal.
Przed zmiana skrzyni 196 mi na GPS raz pokazalo - ale rzadko jezdze takimi predkosciami wiec nie wiem czy to byl maks czy nie. Wtedy miejsce mi sie skonczylo.
Ano tak ze nie napisalem wyzej ze mam 3 i 4 z crx, az dziwie sie ze nie pamietales o tym:) 4ka konczy mi sie przy 160, potem jest powolne gramolenie sie do 170-175 - GPS mi tak pokazal.
Przed zmiana skrzyni 196 mi na GPS raz pokazalo - ale rzadko jezdze takimi predkosciami wiec nie wiem czy to byl maks czy nie. Wtedy miejsce mi sie skonczylo.
masz krótszą skrzynie niż ja miałem w d14 (miałem serie) a ja jechałem 195km/h za czasow d14 RAZ W ŻYCIU więc v-max masz pewnie w okolicach 200 na spokojnie :) dlatego nie wiedzialem o co chodzi z tymi 170-175 bo v-max jest "troche" wyzej :)
Jesli dobrze pamietam to 5tka 0.750 przy 4.058 jest troche choc niewiele krotsza niz 5tka 0.702 przy FD 4.4 - stad tez sie nie dziwilem jak przy 175 przestal przyspieszac. Tez mi sie miejsce konczylo i bylo troche pod gore ale mysle ze wiecej niz 180 to na bank nie pojade - no chyba ze z gorki;)
Michalll_1991
28-05-12, 22:28
wlasnie looknalem w ten kalkulator i sie zdziwilem , mam d15b7 ej2 i biegi kszaltuja sie u mnie nast. przy 3000 rpm:
1- ~20 km/h
2- ~40 km/h
3- 62 km/h
4- 84 km/h
5- ~100 km/h
a z kalkulatora wychodzi przy 3k rpm odpowiednio I-25, II-46, III-68, IV-88, V-114 hmm jak sprawdzic skrzynie ? a moze ktoras seryjna s20 tak miala ? bylem pewien ze to seria skrzynia
Masz wersję EJ2 E lub L Si (na klapie powinna być naklejka). Si to oznaczenie m. in. przełożeń skrzyni biegów. U Ciebie jest 4,25 3,25 1,9 1,25 0,909 0,75. W HB i sedanie są jeszcze oznaczenia DX/LX (długa skrzynia), EX (taka sama jak Si) i CX/VX (fd i wszystkie biegi najdłuższe).
Michalll_1991
30-05-12, 20:27
no ja liczylem z rozpiski jaka wrzucal furious na forum.
http://img406.imageshack.us/img406/1473/dseriesbt3.png
panowie a synchronizatory w każdej d serii są takie same??
PIMPEK_EJ2
30-05-12, 22:52
no ja liczylem z rozpiski jaka wrzucal furious na forum.
http://img406.imageshack.us/img406/1473/dseriesbt3.png
Lepiej sprawdź co masz na aucie.W mojej skrzyni było fd 4,25 a wg. tabelki powinno być inne. Masz zdjętą skrzynie?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.