PDA

Zobacz pełną wersję : Budowa hybrydowej skrzyni biegów - kilka pytań.



Strony : 1 2 [3] 4

pioootr
04-08-13, 19:54
druga klasa szkoły podstawowej:
67/18=3,722

http://img406.imageshack.us/img406/1473/dseriesbt3.png

pytonmt
04-08-13, 20:07
spoko:P to ciekawe z jakiego silnika jak z zębatek biegów wychodzi ze jest 1-3.250 2-1.900 3-1.250 4-0.909 5-0.750 no i fd 3.722 :) czyżby jakiś błąd w tabelce?bo nie była wcześniej rozbierana w ogolę...

Brylant1
04-08-13, 20:28
Coś chyba żle policzyłeś najbiżej temu do 3.88

pioootr
04-08-13, 20:48
Coś chyba żle policzyłeś najbiżej temu do 3.88

Tabelka nie jest w 100% wiarygodna, zdarzały się różne wersje skrzyń w danym aucie.

Mario
05-08-13, 09:51
Kiedyś chyba widziałem podobna skrzynie i była od Aerodecka z vtec-e

Atardin
05-08-13, 23:04
Według tej tabelki d15z6 z roku 2000 ma krótszą piątkę niż reszta ek3 - piatka 0.750 zamiast 0.702. To prawda czy jakiś błąd?

pytonmt
08-08-13, 20:57
problem.składam skrzynie na bazie 9A z d16w3 główne 4.4 duże łożyska,stalowe wybieraki i minus taki ze 2 i 3 długie wiec dorwałem za free skrzynie inna żeby przełożyć ta 2 i 3.wiec przełożyłem wałek główny bo na nim1 no i 2 bieg dołem 3 to krótsze i resztę z 9A na wałku napędowym zmieniłem 2 i 3 bieg logiczne.poskładałem pomierzyłem luzy zakładam w obudowę i jest jak na foto
5 i 4 bieghttp://imageshack.us/a/img577/9791/76x9.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/577/76x9.jpg/)
3 i 2 bieghttp://imageshack.us/a/img5/1618/fa7p.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/5/fa7p.jpg/)
nie zgrywają się zębatki idealnie.co mogłem spieprzyć przy składaniu???

kubaszow
08-08-13, 21:26
Zapomniales o podkladkach walka sprzeglowego, masz tam 2 cieniutkie podkladki .

Brylant1
08-08-13, 21:30
Nie koniecznie to jest tego wina bo jezeli by ich nie wlozyl to zebatki na walku sprzeglowym byly by nizej. Nie pamietam dokladnie ale przy pewnej kombinacji przelozen wychodza wlasnie taki kwiatki.

kubaszow
08-08-13, 21:41
Moze tak byc ale pierwsze co niech spr. te podkladki:)

Brylant1
08-08-13, 22:23
Zeby wszystkie zebatki byly przesuniete tyle samo to podkladkami bez problemu by to wyregolowal. A tu mamy przesuniete jedne mniej drugie bardziej.

pioootr
08-08-13, 22:32
Przyczyna jest prozaiczna:

Wałek sprzęgłowy wystaje minimalnie z obudowy skrzyni. Zanim położysz skrzynię na stole, to podłóż sobie pod obudowę skrzyni, po bokach dwie deseczki. Wałek sprzęgłowy wskoczy na swoje miejsce i będzie ok.



A tu mamy przesuniete jedne mniej drugie bardziej.
tym się nie przejmuj

Cywa
09-08-13, 00:01
moze ktos wie czym rozni sie s21 od y21/s4c ? niby przelozenia sa takie same, a co z reszta?

pytonmt
09-08-13, 07:03
podkładki są tak jak maja być a co do ułożenia skrzyni na stole to jest podłożona na krawędziakach wiec wałek nie dotyka stołu.A co do regulowania podkładkami to można tak w ogolę?wtedy przecież łożysko na tym wałku nie siadzie idealnie tam gdzie jego miejsce...???

Gąsior
09-08-13, 09:54
ma ktoś taka tabelkę przełożeń dla skrzyń B-serii?

marcus209
09-08-13, 10:10
Tutaj (http://www.teammfactory.com/gear-calculator) możesz sprawdzić parę przełożeń b serii. Też fajny kalkulator przełożeń.
Pod przełożeniami masz listę: Predefined Gear Ratios. Wybierasz z niej model civica/integry, w którym wiesz jaka jest skrzynia i wypełnia ci automatycznie pola z przełożeniami poszczególnych biegów.

mirasek
09-08-13, 11:14
A co do regulowania podkładkami to można tak w ogolę?
Można a nawet trzeba, istotne aby wałek sprzęgłowy nie miał wzdłużnego luzu między łożyskami ale też obracał sie swobodnie po skręceniu obudowy. Po złożeniu choinki z elementami z innej skrzyni, może okazać się że wymagana jest inna grubość podkładki.

Jeśli chodzi o niewielkie przesunięcia kół to

tym się nie przejmuj

Chyba że koło koliduje boczną powierzchnią z sąsiadującym biegiem na drugim wałku, wtedy gdzieś jest fakap. Nieco inny problem może pojawić się przy długiej dwójce i trójce z crx, ale na to też jest sposób.

marcus209
09-08-13, 13:08
Nieco inny problem może pojawić się przy długiej dwójce i trójce z crx, ale na to też jest sposób.

Możesz go zdradzić?

EDIT

Oczywiście chodzi mi o sposób, bo jaki problem to wiem;)

pytonmt
09-08-13, 17:31
a wiec rozbiorę jeszcze raz,pomierzę,ustawie poskładam i zobaczymy co z tego wyjdzie:)dzięki:)

pioootr
09-08-13, 22:52
Pamietaj ze te "podkladki" to musza byc lozyska slizgowe a nie zwykle podkladki z castoramy.


Wysłane z mojego GT-S6802 za pomocą Tapatalk

mirasek
10-08-13, 11:00
Możesz go zdradzić?

EDIT

Oczywiście chodzi mi o sposób, bo jaki problem to wiem;)
Sprawa jest prosta, przesuwasz wałek sprzęgłowy "do silnika" przez usunięcie wspomnianej podkładki dystansowej i dokładasz odpowiednią podkładkę od strony dużego łożyska. Przesunięcie rozwiązuje problem, a jest na tyle niewielkie że nie zakłóca pracy pozostałych kół czy wybieraków. Tak zrobiona skrzynka jeździ, startuje 1/4, biegi wchodzą b.dobrze, więc uznaje że działa :)

marcus209
11-08-13, 09:40
Czyli tą podkładkę od strony silnika daje przed te 2 łożyska z pierścieniem zabezpieczającym?

mirasek
11-08-13, 09:55
Chyba myślisz o drugim wałku, mi chodzi o sprzęgłowy, którego luz wzdłużny kasuje się normalnie podkładką od strony jedynki / małego łożyska, a chcąc go przesunąć j.w. wywalasz podkładkę i dajesz drugą od strony piątki / dużego łożyska.

marcus209
11-08-13, 11:35
Ok, już czaje ;) A mogę tą podkładkę z pomiędzy jedynki/łożyska przenieść miedzy łożysko/piątkę? Jeżeli tak, to którą? Tą płaską czy sprężynującą?

mirasek
11-08-13, 12:19
Czop wałka z drugiej strony ma mniejszą średnicę i potrzebna jest inna podkładka, odpowiednia średnicą i grubością (najłatwiej uzyskać potrzebny wymiar szlifując z grubszej). Sprężynująca zostaje, płaska jest dystansowa i wylatuje.

Może być tak że wystarczy dać cieńszą dystansową od strony jedynki i wykasować pozostały luz wzdłużny od strony piątki j.w., wszystko trzeba sobie indywidualnie przemierzyć, bo to są dziesiąte milimetra i na pewno nie ma idealnej powtarzalności w różnych egzemplarzach skrzyń i kombinacjach przełożeń.

zdzichu81
11-08-13, 17:21
czy umie ktoś rozkodować mi te oznaczenie ze skrzyni S20 - 2365270 , głownie chodzi mi jakie tam może być fd z góry dziękuję.

vipek
11-08-13, 18:41
oznaczenie skrzyni niestety nijak się ma do FD

Maskunt
12-08-13, 14:13
Czy dobrze rozumuję, że budując hybrydę zmiana poszczególnych biegów reguluje tylko "odstęp" między tymi biegami, a samą długość przełożeń determinuje przełożenie główne? Chodzi mi o to czy można sobie zbudować krótką skrzynię do NA, a potem tą samą skrzynię, zmieniając w niej tylko przełożenie główne, użyć przy turbo/kompresorze?

pioootr
12-08-13, 16:44
Prawie dobrze rozumujesz:


zmiana poszczególnych biegów reguluje tylko "odstęp" między tymi biegami
Tak, policz np odstęp między 3 (1,346) a 4 (1,033) lub 3 (1,172) a 4 (0,900) - prawie takie same.


a samą długość przełożeń determinuje przełożenie główne?
Nie. Długość przełożenia = FD * bieg
Skrzynia w crx będzie krótsza na 3 i 4 niż np vtec-e (3,88*1,346 kontra 3,88*1,172)

Maskunt
12-08-13, 20:12
Wszystko jasne, dzięki :)

zdzichu81
14-08-13, 15:39
panowie mam możliwość dostania skrzyni o oznaczeniu L3 z żelazka 1,4 czy 3 i 4 bieg z tej skrzyni nadaje się na budowę hybrydy?

Brylant1
14-08-13, 16:21
To nie jest to czego szukasz. Potrzebna Ci l3 z crx

zdzichu81
14-08-13, 18:07
czyli nic innego nie wchodzi w grę. ok dzięki serdeczne za info.

kuster
15-08-13, 22:27
Ma ktoś na zbyciu 5tke do d serii 0.702? Jak co to proszę PW
Z giry przepraszam za spam

Lune
15-08-13, 22:54
Pytanie mam do Was znających się na rzeczy - dlaczego moja hybryda tak "swiszczy"?
http://www.youtube.com/watch?v=H9tf4TnIKQA

Najpierw obudowa S20(fd 4,25; 3,4 crx, długa 5) , następnie przy przeglądzie z okazji tego swiszczenia zmieniona została obudowa od d16w4 z łożyskami + fd 4.4 z nowym lożyskiem na wałku sprzęgłowym. A skrzynia nadal swiszczy.

Macie pomysł co to moze być? Na starym jak i nowym setupie dzwięk ten sam. Na 3 i 4 najbardziej słyszalne.

kubaszow
16-08-13, 00:24
A to napewno skrzynia?

Lune
16-08-13, 07:41
Tylko, że przed wymianą na hybryde była cisza. Co innego mogłoby tak hałasować?

Jeszcze dodam, że swiszczy tylko przy dodawaniu gazu.

kubaszow
16-08-13, 09:57
Trzeba by ja rozebrac i spr. wszystko- niestety.
U mnie tez cos wydawalo dziwny dziek przy dodawaniu gazu do tego lozyska szumialy na walku sprzeglowym, zabralem sie za wymiane i okazalo sie ze wiecej lozysk jest w kiepskim stanie. Po wymianie błoga cisza, wszystkie dziwne dzwieki znikneły.
Jesli bedziesz sciagal skrzynie to spr. od razu lozysko kola zamachowego koszt 20-30zl a moze wydawac dziwne dzwieki jak zajechane.

kris00011
16-08-13, 16:03
Mam pare pytań:

1. Czy wałki sprzęgłowe w civicu są równej długości ? Np. w skrzyniach od silnika d13b2 d15b2 d16z6 d16y8 d16b2 d14z1 d14z2 d14a3 d14a4 wszystkie sa między sobą zamienne ?
2. Ile zębów jest na wałku sprzęgłowym w miejscu na sprzęgło ? 20 czy 21 ?
3. Czy odczuje jakąś dużą różnice zmieniając 2 bieg z 1.782 na 1.900/1.909 czy to gra nie warta świeczki

pioootr
16-08-13, 16:19
1. Czy wałki sprzęgłowe w civicu są równej długości?
TAK w skrzyniach S20 / S40 / 9A


2. Ile zębów jest na wałku sprzęgłowym w miejscu na sprzęgło ? 20 czy 21 ?
W powyższych skrzyniach 20.


3. Czy odczuje jakąś dużą różnice zmieniając 2 bieg z 1.782 na 1.900/1.909 czy to gra nie warta świeczki
TAK, zyskasz równe zestopniowanie biegów 1., 2., 3.

kris00011
16-08-13, 22:40
Wielkie dzięki po raz kolejny Piotr. !
Pozdro

Mario
18-08-13, 23:17
na dwójce musi być 1.9 bo w innych przypadkach nie ważne przy jakim FD zestopniowanie jest z dupy :) no chyba że do jazdy na trasy non stop.

mirasek
19-08-13, 12:03
Dwójką jeździ się w trasie? :) Nie koniecznie od razu z dupy, dłuższa dwójka to mniejszy odstęp do trójki, znacznie lepsza opcja na pojeżdżawki na 2, 3, 4, z kolei gorsza na parkingową pachołkolandie na 1, 2 gdzie faktycznie lepiej mieć dwójkę 1.9, nie ma idealnego setu przełożeń do wszystkiego.

Mario
21-08-13, 23:14
na trasy czyli nie po mieście, po co Ci w mieście dwójka np 1.78 jak zwykła corsa robi Cie jak małolata :)
takie przełożenie drugiego biegu jest dobre na ekonomie a mało kto chyba tutaj szuka takich rozwiązań, do kulania się na "wprost" z punktu A do punktu B - "trasa" - będzie ok :)

mirasek
21-08-13, 23:50
Na dwójce raczej mało się jeździ, żeby miała jakiś wpływ na ekonomie. Powtarzając się, krótsza dwójka jest dobra jak ścigamy się do ~90-100km/h czyli tam gdzie kończy się ten bieg, dalej już niekoniecznie. Fajnym ulepkiem jest długie 2 i 3, 4 z crx na fd 4.4, znam dwa EG z taką skrzynią jeżdżące ćwiarę i nie można powiedzieć że zwykła corsa je robi :)

marcus209
23-08-13, 08:55
Właśnie jestem po zmianie (a właściwie włożeniu z powrotem) dwójki z 1.9 na 1.761. Wkurzało mnie, że przed 100km/h musiałem wbijać 3 bieg, bo na dwójce się kończyły obroty (FD 4.437). I też na trójce teraz obroty spadają mi do 5500, a nie do 5100. Taki setup polecam wszystkim tym, którzy chcą się sprawnie rozpędzić, nie koniecznie do vmax. Np. włączanie się do ruchu na ekspresówce po wyjeździe z mop-a.

Michał102
23-08-13, 10:19
Panowie, czy Waszym zdaniem warto włożyć FD 4.4 do seryjnej skrzyni z D14A4?
Skrzynia teoretycznie zdrowa, nic nie zgrzyta nawet przy odcince, jakiś tam bardzo cichy szum na jałowym jest, ale jeszcze nie spotkałem się z Hondą w której tego nie było.

Co myślicie?

Brylant1
23-08-13, 10:36
Miedzy fd 4 a 4,4 jest przepasc. Jak najbardziej warto.

Michał102
23-08-13, 10:52
Tylko mi się bardziej rozchodzi o aspekty techniczne:)
Czy ta skrzynia ogólnie się nadaje do zmiany FD i czy warto w niej grzebać:)

Na forum jest mało przypadków gdzie ludzie wymieniają w niej przełożenie główne. Wszyscy wkładają S20 z D13, albo robią hybrydy na bazie innych skrzyń.

Brylant1
23-08-13, 11:02
Jest wykonalne

pioootr
23-08-13, 11:50
Czy ta skrzynia ogólnie się nadaje do zmiany FD i czy warto w niej grzebać
Skrzynia D14A4 to stalowe wybieraki i małe łożyska (D13B2 jest starsza, też ma małe łożyska, a wybieraki alu). Największa zaletą jest równe zestopniowanie biegów więc grzebać warto, jak najbardziej.

Newralgiczne łożysko to SX 05A87NCS3OPX1 NTN 25x52x14, czyli łożysko wałka głównego, to które jest dokręcone śrubą i ma wycięty rowek w pierścieniu zewnętrznym. Jeśli wyczujesz, że ma luz od razu na śmietnik.

Mi się udało kupić za 118 zł oryginał NTN

sped.pl (http://sped.pl)

Michał102
23-08-13, 12:54
No właśnie to równe zestopniowanie biegów jest dla mnie dużą zaletą... do tego piątka 0.702:)

A powiedz mi jeszcze Piotrze, czy z wymianą tego łożyska o którym piszesz jest dużo roboty, czy dla ogarniętego mechanika, to raczej małe piwo?

Brylant1
23-08-13, 13:18
Male piwo, odkrecasz nakretke i lozysko masz jak na dloni.

pioootr
23-08-13, 16:19
czy z wymianą tego łożyska jest dużo roboty, czy dla ogarniętego mechanika, to raczej małe piwo?


odkrecasz nakretke i lozysko masz jak na dloni.

Sam wszystko ogarniesz. Żeby zmienić przełożenie główne to i tak musisz rozkręcić wałek zdawczy i pościągać łożyska.

kubaszow
24-08-13, 10:20
piootr poradzisz sobie sam, tez z miesiac temu pierwszy raz rozbieralem skrzynie i wymienialem lozyska. Wszystko pieknie smiga i ta cisza:):)

barnie
25-08-13, 12:38
Dużo jest roboty z wymianą jedynie 5 biegu w skrzyni S20 z D13 z F.D. 4,437? Seryjnie jest tam piąty bieg 0,750, a chciałbym go zmienić na 0,702 - może różnica mało odczuwalna, ale mimo wszystko spadną nieco obroty przy wyższych prędkościach na trasie.

kuster
25-08-13, 13:00
Dużo jest roboty z wymianą jedynie 5 biegu w skrzyni S20 z D13 z F.D. 4,437? Seryjnie jest tam piąty bieg 0,750, a chciałbym go zmienić na 0,702 - może różnica mało odczuwalna, ale mimo wszystko spadną nieco obroty przy wyższych prędkościach na trasie.

w zasadzie najmniej roboty bo jest na samej górze ;)

Seba27
30-08-13, 14:08
Ja teraz pierwszy raz od remontu pojechałem w trasę...
Naprawde byłem troche zły bo przy 100 miałem juz 3000 na 5tce... :( jadąc 140 w porywach do 170 juz jest troche ból spalaniowy...
Nie mówie juz o wyprzedzaniu bo na 16tkach 215 temu d16z6 nie jest łatwo ale jak na SOHC dobrze idzie. I tak zbieram narazie graty do instalacji kompresora i trzeba zastanowić sie nad ta skrzynia. Palenie nastu litrów na trasie jakos mnie nie nastraja optymistycznie. Rozumiem ze musze zmienić w tej S20 2ke i 5tke. Optymalnie do kompresora taki zestaw? Główne zostawiać czy warto ruszać? Specyficznie z jakiejs jednej skrzyni te 2 biegi mi fajnie podejda? W sumie jeszcze zgrzyta mi czasem 2ka... :/ w skrzyniach zaś jestem laikiem... Manual dokładnie powie mi co i jak zakładam?

pioootr
30-08-13, 16:03
Albo chcesz mieć auto ekonomiczne w trasie, albo auto, którym da się w trasie wyprzedzać.


Palenie nastu litrów na trasie jakoś mnie nie nastraja optymistycznie.
Kompresor raczej Ci w tym nie pomoże.

Najprościej kup skrzynię z D15Z6 (duże łożyska, stalowe wybieraki, swoją sprzedaj w całości) i wkładaj bez modyfikacji lub włóż do niej długą piątkę (0,702)

kopatshu
30-08-13, 16:28
Czy synchronizator 2 biegu podejdzie P&P ze skrzyni S40 z D14A3 do S20 z D13B2?

pioootr
30-08-13, 20:16
tak

Michalll_1991
30-08-13, 21:38
Ja teraz pierwszy raz od remontu pojechałem w trasę...
Naprawde byłem troche zły bo przy 100 miałem juz 3000 na 5tce... :( jadąc 140 w porywach do 170 juz jest troche ból spalaniowy...
Nie mówie juz o wyprzedzaniu bo na 16tkach 215 temu d16z6 nie jest łatwo ale jak na SOHC dobrze idzie. I tak zbieram narazie graty do instalacji kompresora i trzeba zastanowić sie nad ta skrzynia. Palenie nastu litrów na trasie jakos mnie nie nastraja optymistycznie. Rozumiem ze musze zmienić w tej S20 2ke i 5tke. Optymalnie do kompresora taki zestaw? Główne zostawiać czy warto ruszać? Specyficznie z jakiejs jednej skrzyni te 2 biegi mi fajnie podejda? W sumie jeszcze zgrzyta mi czasem 2ka... :/ w skrzyniach zaś jestem laikiem... Manual dokładnie powie mi co i jak zakładam?

nie chce mi sie szukac jaka masz specyfike ale jeśli 3,4 crx i fd 4,437 to ja zmieniłbym tylko fd na jakies mniejsze, 4,058 lub 4,25 i 5 bieg na 0,702.

quiksilver44
04-10-13, 20:42
Jestem swiezo po wsadzeniu fd 4.25 zamiast 3.88 do mojej s40 w silniku d15z6 jest to eko vtec piatka zostala 0.750 i tu pojawia sie moje pytanie i problem bo na poprzednim fd eco palilo sie do 3.5 tys. Obrotow na 5 i to bylo jakies 120-130 km/h a teraz pali sie jak na pozostalych biegach czyli do 2.5 tys obrotow co daje nie cale 90 km/h wszystko zlozone w obudowie mojej skrzyni doszla tez krotsza 2 i 4 czym moze byc to spowodowane? Czy auto dziala powiedzmy przy tych 3 tys. Obrotow jeszcze na 12 zaworach?

mirasek
05-10-13, 02:44
To chyba normalne przy nowszych econo, na krótszej piątce komp myśli że jedzie na czwórce i wyłącza "eco" przy 2500


Czy synchronizator 2 biegu podejdzie P&P ze skrzyni S40 z D14A3 do S20 z D13B2?
Tak

quiksilver44
05-10-13, 14:07
da się to w jakiś sposób rozwiązać? bo skoro komp wyłącza eco to pewnie wtedy już działa 16 zaworów a mogłoby być ekonomiczniej na 12 :)

pioootr
05-10-13, 17:17
Tak jak napisał Mirek

krótszej piątce komp myśli że jedzie na czwórce
i nic tutaj nie poradzić.


wtedy już działa 16 zaworów a mogłoby być ekonomiczniej na 12
to wcale nie jest takie oczywiste.

Przy większej prędkości opory powietrza są już duże i często bardziej ekonomiczna jest jazda na wyższych obrotach. Sprawdź to sam i zamelduj za parę tygodni jakie masz spalanie na nowej skrzyni na 5 biegu przy prędkości 120 km/h.


PS.: nie znalazłem tematu z opisem Twojego auta. Pamiętaj, że bez zdjęć się nie liczy. Zakładaj temat i tam dyskutujemy dalej.

barnie
08-10-13, 13:08
quiksilver44 z jakiej skrzyni masz czujnik prędkości obrotowej?

quiksilver44
09-10-13, 18:45
został z ten z s40 d15z6 czyli z eco vtec'a tak samo jak obudowa itp zmienione jedynie 2 4 i fd

Brylant1
21-10-13, 22:58
Panowie niema ktos na zbyciu obudowy od s4c?

Brylant1
27-10-13, 20:33
Podpowie ktos czy przesowki i synchronizatory podejda z s9b do s4c, ja nie mialem okazji robic jeszcze takich kombinacji i wole zapytac bardziej obeznanych w temacie zanim wydam kase.
Edit: juz wiem EPC mi wszystko wyjasnilo.

MarcinWL
28-10-13, 10:10
A ja zastanawiam się czy jest sens budowy hybrydy na seryjnej D15Z6 w konfigu:

fd seria 3.888
1 bieg 3.250 do 60kmh
2 bieg 1.944 zamiast seryjnego 1.782 (przy 7k rpm 100km/h zamiast 110)
3 bieg 1.346 zamiast seryjnego 1.250 (przy 7k rpm 145km/h zamiast 156)
4 bieg seria
5 bieg seria

Nie mam potrzeby ganiać szybciej niż vmax na 3 biegu więc nie ma chyba sensu zmieniać 4 biegu, zależy mi na ekonomii w trasie więc fd musi zostać seryjne, powyższe info zasięgnąłem z tematu o przełożeniach w D-serii.
Pytanie tylko czy gra jest warta świeczki i przyspieszenie na 2 i 3 biegu będzie zauważalnie lepsze? Obawiam się że bez zmiany fd na krótsze różnica może być prawie nieodczuwalna.

Brylant1
28-10-13, 10:21
To fd jest masakrycznie dlugie, po zmianie przelozen odczujes roznice nie bedzie wielka ale bedzie,

pioootr
28-10-13, 10:59
fd seria 3.888 - to jest muł największy, proponuję Ci 4,25
1 bieg 3.250
2 bieg 1.944 - nie da rady, bo jest inny wałek sprzęgłowy i musiałbyś zmieniać sprzęgło, proponuję 1,9 lub 1,909
3 bieg 1,346 - fajne przełożenie, ale potem miedzy 3 a 4 robi się dziura i zaczyna to denerwować
4 bieg seria - czyli 0,935
5 bieg seria - czyli 0,75

Uzyskasz ekonomiczną równo zestopniowaną skrzynię.

MarcinWL
28-10-13, 18:40
fd seria 3.888 - to jest muł największy, proponuję Ci 4,25
1 bieg 3.250
2 bieg 1.944 - nie da rady, bo jest inny wałek sprzęgłowy i musiałbyś zmieniać sprzęgło, proponuję 1,9 lub 1,909
3 bieg 1,346 - fajne przełożenie, ale potem miedzy 3 a 4 robi się dziura i zaczyna to denerwować
4 bieg seria - czyli 0,935
5 bieg seria - czyli 0,75

Uzyskasz ekonomiczną równo zestopniowaną skrzynię.

Ale tu właśnie jest pies pogrzebany, że tryb econo działa tylko do 3k rpm na 5 biegu, z fd 4,25 będę miał wtedy 100km/h a to dość upierdliwie niska prędkość przelotowa. W serii 3k rpm jest przy 120km/h i to mi odpowiada.
I chyba popełniłem powyżej błąd, mam 5 bieg z przełożeniem 0,72 jeśli wierzyć tej tabelce:

http://img13.imageshack.us/img13/5223/biegi30005xf.png

Syszka
28-10-13, 19:40
Panowie pytanko sprawdzalem doglebniej swoją skrzynie i niestety mam długą małe łozyska oznaczenie A000 czyli teraz szukając krótkiej to wzorować sie na B000?
Prawdopodobnie będę miał taka skrzynie na dużych łożyskach,czy bede musiał zmienić zamach i sprzęgło, z tego co wiem jest 200 i 212? Ja mam pewnie 200 a tam 212? czy to ma znaczenie przy takiej skrzyni,?

kuster
28-10-13, 20:55
czy bede musiał zmienić zamach i sprzęgło, z tego co wiem jest 200 i 212? Ja mam pewnie 200 a tam 212? czy to ma znaczenie przy takiej skrzyni,?

nie ma znaczenia po prostu zalozysz zamach i sprzeglo ze starej skrzyni

Syszka
28-10-13, 21:20
nie ma znaczenia po prostu zalozysz zamach i sprzeglo ze starej skrzyni

Dzięki wielkie,to tylko lekki zamach i można przekładać

pioootr
28-10-13, 23:48
Ale tu właśnie jest pies pogrzebany, że tryb econo działa tylko do 3k obr
Pamietaj ze przy predkosci 100 - 120 km/h opory powietrza podczas jazdy sa już bardzo duże i tryb econo moze bardziej dzialać na psychikę niz na niskie spalanie.

Brylant1
29-10-13, 00:02
B000 to ozbaczenie lozysk w tym przypadku duzych a nie dlugosci skrzyni.

Syszka
29-10-13, 01:59
Owszem ale większe łożyska zakladali np w d16z6

Brylant1
29-10-13, 02:28
I d15z6 tez a tam bylo fd 3.88 wiec ta teoria nie jest do konca sluszna.

Syszka
29-10-13, 06:25
No ok to na czym się wzorować

Brylant1
29-10-13, 06:33
Na liczeniu obrotow walka wg filmu ktory w tym temacie ktos juz wstawial, to jedyny sposob zeby wiedziec co sie tak naprawde kupuje.

Syszka
29-10-13, 06:38
Tzn ja wiem na pewno, że tam jest krótka skrzynia bo lata w polaczeniu z D15b2 i zasuwa to ladnie,a z obrotów na biegach można coś wywnioskować?

wiesko1261
02-11-13, 17:32
witam ;)
panowie mam dziwne wskazania (licznika)
więc tak na razie wstawiono mam skrzynie 9A seria
więc fd 4.4
1 3.25 56.9 km/h
2 1.782 103
3 1.172 157
4 0.937 197
5 0750 246
według kalkulatora odcinka 7500obr http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
więc nie zgadza mi się prędkość według licznika czyżby wina czujnika prędkości ?
czujnik ze skrzyni s40
3-kę odcina mi 150km/h a 4 185km/h

Brylant1
02-11-13, 21:26
Ja mam 9a i czujnik z s20, przy 100km/h licznikowych na gps pokazuje roznice max 2km/h.

Syszka
17-11-13, 14:28
Panowie pytanko mam.Czy jest sens bawić się ze skrzynią jeśli mam przełożenie główne 4.25
3-1.25
4-0,937
czy po prostu dać lekki zamach tylko?

pioootr
17-11-13, 14:42
Lekki zamach to sztuka dla sztuki.

Polecam FD 4,4375

Syszka
17-11-13, 14:43
Lekki zamach to sztuka dla sztuki.

Polecam FD 4,4375

Dlaczego sztuka dla sztuki.Tyle osób go zakłada.O 4.4 myślę

pioootr
17-11-13, 14:57
Bo odczuwalny tylko na pierwszym biegu podczas szybkiego ruszania. Czyli w streetowym aucie bez sensu.

Wieksze FD odczuwalne na każdym biegu.

Syszka
17-11-13, 15:01
Czyli lepiej zmienić fd na 4.4 i 3.4 crx

kubson012
17-11-13, 15:32
Troche z inne beczki ale nie bede nowego tematu robil. Chcialem spytac czy ktos sie orientuje jaka predkosc uzyskuje przy 3tys. obr. na 5 biegu na skrzyni z d16z6? Zmienilem licznik i teraz nie wiem ktory sciemnial bo ten wczesniej tez byl kupowany a mam silnik na dotarciu i nie chcial bym przekraczac danych obrotow. Z gory dzieki za info.

Syszka
17-11-13, 15:39
Troche z inne beczki ale nie bede nowego tematu robil. Chcialem spytac czy ktos sie orientuje jaka predkosc uzyskuje przy 3tys. obr. na 5 biegu na skrzyni z d16z6? Zmienilem licznik i teraz nie wiem ktory sciemnial bo ten wczesniej tez byl kupowany a mam silnik na dotarciu i nie chcial bym przekraczac danych obrotow. Z gory dzieki za info.

Ja wzoruje się na tym.,
http://civic5g.pl/printview.php?t=1022&start=0&sid=224a7ceeacb1b85244647dd5cd75a32f

kubson012
17-11-13, 15:48
Wiec lipa bo przeklamuje wlasnie o te ~10km:\ bo na starym mialem 110km\h a z tych tabel wynika wlasnie 109km\h z innego zrodla mi wyszlo 112km\h a teraz mam 100km\h rowniutkie.

pioootr
17-11-13, 16:29
Czyli lepiej zmienić fd na 4.4 i 3.4 crx
Przy FD 4,4 nie możesz dać 5 większej niż 0,750. Robi się wtedy dość duża dziura w przełożeniach miedzy 4(crx) a 5(0,75) a tym bardziej między 5(0,703). Mnie taka dziura drażniła.

rosiniak99
17-11-13, 17:24
Wiec lipa bo przeklamuje wlasnie o te ~10km:\ bo na starym mialem 110km\h a z tych tabel wynika wlasnie 109km\h z innego zrodla mi wyszlo 112km\h a teraz mam 100km\h rowniutkie.
Jaką masz piątkę u siebie bo w D16Z6 były 3 rodzaje i może być przypadek że stary licznik ci kłamał a nie nowy ;)
Prędkość na 5 biegu przy FD 4.25 i oponach 195/50R15 wynosi odpowiednio:
0.702 - 109km\h
0.750 - 102km\h
0.771 - 99km\h


Przy FD 4,4 nie możesz dać 5 większej niż 0,750. Robi się wtedy dość duża dziura w przełożeniach miedzy 4(crx) a 5(0,75) a tym bardziej między 5(0,703). Mnie taka dziura drażniła.
x2

Syszka
17-11-13, 18:32
Przy FD 4,4 nie możesz dać 5 większej niż 0,750. Robi się wtedy dość duża dziura w przełożeniach miedzy 4(crx) a 5(0,75) a tym bardziej między 5(0,703). Mnie taka dziura drażniła.

A jak z obrotami na takiej 5?

HakerPL1
17-11-13, 18:45
ja przy 62 mph mam niecałe 3 tys obr, a mam piątkę 0.75 i fd 4.25

barnie
17-11-13, 21:13
Czy przy zmianie jedynie 5 biegu z 0,750 na 0,702 w oryginalnej skrzyni z EG3 noblesse, czyli z FD 4,437 będzie odczuwalna różnica przy zmianie biegu z 4 na 5? - w sensie, czy obroty nie spadną za nisko?

kuster
17-11-13, 22:00
Czy skrzynia z przełożeniami jak w d16z6 Fd4.25 ale z 5tka 0.702 bedzie odpowiednia pod soft turbo?
Czy zmieniać FD na 3.88?

Michalll_1991
17-11-13, 22:08
do softa nie ma sensu imo takiego długiego fd, jakbym mial wsadzac do softa to dałbym fd wlasnie 4.25. Kolega ma 3.88 w sofcie 210KM to jak dla mnie jest duzo za długie, on natomiast mowi ze musi byc długie booo tak, ale co tam, ja sie nie znam :P

mirasek
17-11-13, 22:28
Przy FD 4,4 nie możesz dać 5 większej niż 0,750. Robi się wtedy dość duża dziura w przełożeniach miedzy 4(crx) a 5(0,75) a tym bardziej między 5(0,703). Mnie taka dziura drażniła.
x3


Czy przy zmianie jedynie 5 biegu z 0,750 na 0,702 w oryginalnej skrzyni z EG3 noblesse, czyli z FD 4,437 będzie odczuwalna różnica przy zmianie biegu z 4 na 5? - w sensie, czy obroty nie spadną za nisko?
Tam czwórka jest chyba 0.909 więc piątka 0.702 będzie ok, takie stopniowanie występuje fabrycznie w innych skrzyniach. U siebie mam zrobione 0.938 -> 0.702 i wg mnie to jest max odstęp jaki można zrobić przy słabawym silniku, w mocnym zresztą też większa dziura drażniłaby.

kubson012
18-11-13, 15:45
Nie wiem jaka mam piatke w sumie ale czy na zimnym silniku po uruchomieniu nie powinny obroty wskoczyc na 1500? Zawsze tak mialem a teraz mi na 2000 wchodzi na "ssaniu" i po zagrzaniu jest milimetr ponad 1000?


Jaką masz piątkę u siebie bo w D16Z6 były 3 rodzaje i może być przypadek że stary licznik ci kłamał a nie nowy
Prędkość na 5 biegu przy FD 4.25 i oponach 195/50R15 wynosi odpowiednio:
0.702 - 109km\h
0.750 - 102km\h
0.771 - 99km\h

rosiniak99
19-11-13, 13:27
wsadź od kumpla sprawny i sprawdzony licznik i będzie porównanie ;) a jak nie to mam od Vti USDM na sprzedaż :D

A tak w ogóle to proszę link KLIK (http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html) lub TUTAJ (http://www.teammfactory.com/gear-calculator) do wszystkich pytających o prędkość na danym biegu lub na odwrót itp itd...
Tylko koniecznie stosowny rozmiar opon trzeba podać ;)

kubson012
19-11-13, 15:10
No wpisywalem wszystko juz wczesniej tam to mi wyszlo 112km\h zas na klubie znalazlem rozpiske z ktorej wynikalo 109km\h czyli podobnie ale znow slyszalem ze bylo kilka skrzyn w d16z6. Zmienil bym chetnie ale nie ma od kogo wziac u mnie w miescie deficyt Hond:D Poczekam az dotre silnik bo zostalo nie wiele to sprawdze odcinke cos sie moze wyjasni. Tylko nie jest czasem tak ze na zimnym silniku na "ssaniu" obroty powinny rosnac do 1500 i spadac wraz z zagrzewaniem sie silnika?

unique20
30-11-13, 19:31
Siema forumowicze. Mam pytanie odnosnie skrzyni 1M z d14a2. Czy kazda skrzynia 1M z tego silnika miala FD 4.4 ?

wiesko1261
30-11-13, 20:38
były też fd 4.05 i 3.88
wszystkie 9A miały fd 4.4

unique20
30-11-13, 21:00
były też fd 4.05 i 3.88
wszystkie 9A miały fd 4.4

znalazlem taka na sprzedaz ale sprzedawca nie wie jakie ma FD. dzieki wiesko1261 za odpowiedz. Golo wiem ze kupil taka skrzynie i akurat trafil fD 4.4 :)

PIMPEK_EJ2
01-12-13, 21:31
Jak sprzedawca ma tą skrzynię wyjętą to może policzyć:) Jest tu gdzieś nawet filmik.

unique20
01-12-13, 23:23
Jak sprzedawca ma tą skrzynię wyjętą to może policzyć:) Jest tu gdzieś nawet filmik.

Sprzedawca nie policzy, powiedzial ze jak zaplace to bede mogl liczyc, rozbierac itp :P

Michalll_1991
03-12-13, 01:19
To jak ma takie podejście to niech się yebie i niech mu zalega pod płotem :)

Wysłane z mojej Xperii T przez Tapatalk

Shakur
28-01-14, 11:54
Mam skrzynie s9b, oraz 1;2;3 z y21. Czy opłaca się wrzucić jeszcze 4 z y21? Wiem, że jest trochę krótsza, ale to "trochę" nie objawi się mułem po przerzuceniu z 3 na 4?

Cywa
28-01-14, 15:31
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/20/1v0d.jpg (https://imageshack.com/i/0k1v0dj)

Po lewej masz hybryde z 2-3-4 z y21, po prawej masz tylko 2-3 , widac jakie sa mniej wiecej shift pointy..



Ja tez mam pytanie odnosnie skrzyn, nigdy takiej nie rozkrecalem, potrzebuje aby mi ktos zaznaczyl na jakims zdjeciu ktore to dokladnie sa biegi w skrzyni s9b 2-3-4-5 , jedynka jest razem z FD i szpera na oddzielnym walku zgadza sie? Bardzo prosze o wytlumaczenie i zdjecie.

tommmmm
28-01-14, 16:42
http://images39.fotosik.pl/605/9b88dd425df4d923med.jpg
Jedynka jest zintegrowana z wałkiem sprzęgłowym(głównym) a Fd z wałkiem napędowym.

Cywa
28-01-14, 17:39
Kozackie zdjecie, dzieki wielkie, powiedz mi jeszcze tylko czy robiac hybryde musze miec przelozenia z tych dwoch walkow - counter shaft i main shaft czy tylko z ktoregos jednego ?

tommmmm
28-01-14, 17:46
Z dwóch wałków.W przypadku przełożenia 2-go biegu potrzebujesz cały wałek sprzęgłowy gdyż przełożenie drugiego biegu jest na nim nacięte.

rosiniak99
29-01-14, 07:37
Cywa pamiętaj tylko jak za mocno tą jedną choinkę skręcisz na koniec to będą problemy z wrzuceniem biegu ;) U mnie przy wrzucaniu kiedyś 5 z LSa która była jakieś tam "dziesiętne" milimetra grubsza taki błąd wynikł - na szczęście nie ja to robiłem tylko mechanik, którego trochę rutyna zgubiła i skrzynia musiała znowu trafić na stół zabiegowy ;)

Shakur
29-01-14, 08:51
Po lewej masz hybryde z 2-3-4 z y21, po prawej masz tylko 2-3 , widac jakie sa mniej wiecej shift pointy..

Dzięki Ci serdeczne. Wg. mnie wniosek jest taki, można wymienić, ale nie trzeba :)

gumis1990
20-02-14, 19:57
witam chciałbym u siebie zrobic hybryde i nie wiem czy wymienic skrzynie w calości, czy wstawic do siebie przełożenie glówne 4.25 i troche dłuzszą piatke? Czy jak wstawie przełożenie główne 4.25 i piatke 0.702 to bedzie lepiej sie zbierała (chodzi mi o 1-2-3-4) i piatka taka na trase by nie bylo zbyt duzych obrotow (aktualnie mam przy 3 tys cos kolo 120km/h) ,jak z dynamika? robie w roku jakies 25kkm i srednio to 40 trasa 60 miasto. Wiec poszukuje skrzyni co bedzie elastyczniejsza od oryginalnej i nie bedzie jakos bardziej paliwozerna:D nie chce miec przy zapietym 5 biegu 3 tys przy 90 lub 100km/h oczywiscie wzgledy economiczne(Econo). pomozcie:D

Michalll_1991
20-02-14, 20:14
przy 100k/h masz 3tysiace rpm na skrzyni 4,437 i piatce 0,75 wiec spoko nie grozi Ci to , wpisz w google "transmission calculator"czy cos w ten desen z uwzglednieniem rozmiaru kół i beda predkosci :)

Plastikowy
20-02-14, 20:59
witam a w concerto jak mozna pomodzic z biegami zeby bylo lepiej d16a8model
jakie tam jest fd i biegi? 4,4?
ogolnie jezdzac tyn autem wydaje mi sie ze jest bardzo krotka , ale moze sie myle

mirasek
20-02-14, 21:19
Jak dobrze pamiętam to w concerto dohc biegi masz jak w crx dohc i fd 4,4 czyli krócej już się nie da :)

bednar_skc
20-02-14, 21:23
racja dzis taka wkladalem w swoja od y8 ;)

i mam pytanko:

zlozylem swoja hybryde na sucho bez wybierakow biegi luxio wchodzily, po wlozenieniu zalozeniu wybierakow tez bylo ok, po skreceniu tego ustrojstwa od wstecznego i tych bolcow od wybierakow to juz gorzej...

czy to wina ze wszystko jest juz na sztywno i potrzebuje oleju dopiero sie rozbuja?

Michalll_1991
20-02-14, 21:33
czy to wina ze wszystko jest juz na sztywno i potrzebuje oleju dopiero sie rozbuja?
nie , cos jest zle



jakie tam jest fd i biegi? 4,4?
concerto:
sohc :
I 3.250
II 1.894
III 1.259
IV 0.937
V 0.771
FD 4.437
dohc :
I 3.250
II 1.944
III 1.346
IV 1.033
V 0.878
FD 4.25

bednar_skc
20-02-14, 22:30
Tylko co? Przed wyjeciem choinek bylo tak samo w seri ze biegi nie wchodzily...:

mlodyxx
20-02-14, 22:38
jak jest wszystko ok walek kreci sie reka biegi walczysz kawalkiem srubokreta bez problemu, sprobuj jeszcze raz ten mechanizm od wstecznego zalozyc tak zeby luzno pasowal na sruby nie dociagaj go srubami musi trafic sam na swoje miejsce

kristico86
21-02-14, 07:44
concerto sohc miały tez FD 4,25 i jak dotad nikt nie odnalazł reguły czemu raz jest 4,4 a raz 4,25.....

bednar_skc
21-02-14, 09:00
jak jest wszystko ok walek kreci sie reka biegi walczysz kawalkiem srubokreta bez problemu, sprobuj jeszcze raz ten mechanizm od wstecznego zalozyc tak zeby luzno pasowal na sruby nie dociagaj go srubami musi trafic sam na swoje miejsce

walki sie kreca ;) jak zalozylem wszystko z wybierakami bylo ok jak mowisz srubokretem biegi wchodzily po mocowaniu wlasnie tego mechanizmu wstecznego co tam wchodza bolce od wybierakow na 2x 10ki to juz przestalo dzialac , a bolce wskoczyly w swoje miejsce ;/ ale srubuje wyjme jeszcze raz ;)

Plastikowy
21-02-14, 10:44
nie , cos jest zle



concerto:
sohc :
I 3.250
II 1.894
III 1.259
IV 0.937
V 0.771
FD 4.437
dohc :
I 3.250
II 1.944
III 1.346
IV 1.033
V 0.878
FD 4.25

dzieki auto ma prawie 3800 rpm przy 100 napewno ma 4,25? czyli patrzac na biegi sa krotkie oprocz przelozenia, jezeli chce sie jeszcze skrocic to kupic skrzynie z 1,5 concerto i przelozyc caly dyfer? wtedy bedzie rakieta?

gumis1990
21-02-14, 10:53
A od jakiego modelu mozna dorwac przelozenie piatego biegu 0.707? I czy lepiej wsadzic przelozenie glowne 4.25 czy 4.08( czy jakies takie bo nie mam pojecia jakie sa)?

Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2

mlodyxx
22-02-14, 18:52
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?2496-Przelozenia-skrzyn-biegow-w-serii-D
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?2929-Og%F3lne-info-o-skrzyniach-w-silnikach-serii-D
tu masz wszystko co z czego i po co

orientuje sie ktos jakie bieg i reszte przelozen ma delsol Y8 oznaczenie skrzyni S8C

kasiatasia
25-02-14, 02:22
Takie szybkie pytanie :) jakim sposobem odkręcacie śrubę na cuntershaft żeby podmienić biegi (blokadę od krzywiłem i zastanawiam się czy wsadzenie tego w imadło nie zniszczy wałka czy coś )

kubaszow
25-02-14, 09:59
Wsadz w imadlo ale daj drweniane klocki.

pioootr
25-02-14, 12:14
Wsadz w imadlo ale daj drweniane klocki.

x2

kasiatasia
25-02-14, 14:35
Dziękuje :) A później śrubę na jakiś moment dokręcacie czy na oko bo gdzieś było że jak za mocno się dokręci to biegi będą ciężko wchodzić ?

kubaszow
25-02-14, 15:31
Dokrec do tego samego momentu gdzie bylo zab. i zaklep

kasiatasia
25-02-14, 15:35
Niby oczywiste a nie wpadłem na to :) kubaszow bardzo dziękuje :) Miał byś jeszcze jakieś cenę porady ?

mirasek
25-02-14, 16:06
A później śrubę na jakiś moment dokręcacie
na 108 Nm

marcus209
27-02-14, 21:58
Takie szybkie pytanie :) jakim sposobem odkręcacie śrubę na cuntershaft żeby podmienić biegi (blokadę od krzywiłem i zastanawiam się czy wsadzenie tego w imadło nie zniszczy wałka czy coś )

Ja poradziłem sobie bez imadła. Nie wyciągaj wałków ze skrzyni, wrzuć bieg na każdej przesuwce, zwiąż czymś mocnym na samej górze wałków żeby się nie rozeszły i odkręcaj.

kasiatasia
28-02-14, 03:08
Ja poradziłem sobie bez imadła. Nie wyciągaj wałków ze skrzyni, wrzuć bieg na każdej przesuwce, zwiąż czymś mocnym na samej górze wałków żeby się nie rozeszły i odkręcaj.

Niestety skrzynie już rozebrałem więc zostaje imadło :P (Ma Ktoś z Kolegów 3 I 4 BIEG L3 CRX albo 4.437 - nie trafiłem w nobelsce i mam 4,25:/ )

Mario
28-02-14, 08:15
Dokrec do tego samego momentu gdzie bylo zab. i zaklep

rozumiem że piszesz z autopsii ?

to nie jest dobry odnośnik do tego jak i ile trzeba dokręcić nakrętkę, bo wystarczy załapać w innej pozycji niż była początkowo i miejsce zaklepane wychodzi np 1/4 obrotu dalej, więc nie wprowadzaj kolegi w błąd.

Bierzesz klucz dynanometryczny wałek za dolne zęby (zęby są utwardzane) w imadło przez drewniane klocki i dokręcasz na 108Nm (108-0-108).
Ja odkręcałem pneumatem i nawet bez imadła by się obyło w tą strone.

kubaszow
28-02-14, 09:19
więc nie wprowadzaj kolegi w błąd.
Zalozylem z gory ze kolega nie ma klucza dynamo, bo to nie srubokret ze kazdy ma w domu.
Uzywajac glowy wszystko da sie zrobic, wystarczy zrobic znacznik na srubie i i walku.Z tej samej pozycji zaczac dokrecanie i dokreci tak jak bylo.

kasiatasia
28-02-14, 18:16
To wychodzi na to że będzie trzeba zakupić klucz dynamometryczny :( (macie jakieś propozycje na klucz ? ) ale najpierw muszę części skończyć kompletować.

kubaszow
28-02-14, 18:43
Wywalic 200 zl zeby jedna srube dokrecic:)

mirasek
28-02-14, 23:51
Bez sensu zabierać się za cokolwiek nie mając odpowiednich narzędzi. Teoria z dokręceniem w to samo miejsce jest chybiona w przypadku zmiany elementów składowych wałka, gdzie ich wysokość bywa minimalnie inna niż w fabrycznej kompletacji (być możne na suwmiarce z bazaru tego nie widać), także to nie musi być odpowiedni moment. Dystansowaniem wałka sprzęgłowego też mało kto się przejmuje, pozostaje życzyć bezawaryjności na dziesiątki tyś.km i cichych łożysk :)

kasiatasia
01-03-14, 08:06
Klucz i tak się przyda do modzenia a i wiele ciekawych rzeczy będzie można robić samemu :P (koledzy nadal szukam fd 4,437 i biegów z rexa :P w akcie desperacji może być nawet sam 3 bieg :D)

Skwaromir
01-03-14, 08:23
Jestem akurat na bieżąco co klucza dynamometrycznego.
Za 200 zł to hu.. nie klucz.
Kupiłem dwa Hazet-y.
Polecam.

kasiatasia
01-03-14, 17:59
Jestem akurat na bieżąco co klucza dynamometrycznego.
Za 200 zł to hu.. nie klucz.
Kupiłem dwa Hazet-y.
Polecam.

Dać z klucz prawie dwa tysiące to kosmos jak dla Mnie

kubaszow
01-03-14, 19:11
Dla kazdego kto lubic tylko grzebac w przy domowym garazu:)
Poza tym jesli kupisz klucz z momentem od 40 w gore to za duzo nim nie podokrecasz, bo wiekszosc srubek w komorze wymaga mniejszego momentu:)

Ja kupilem klucz Drapera 10-80Nm dla mnie najbardziej uzyteczny zakres.Przed kupnem klucz jest kalibrowany, kwit dolaczony jest do klucza. Do domowego grzebania uwazam ze spisze sie doskonale a i firma ponad 80lat na rynku znana z dobrych narzedzi.

Skwaromir
01-03-14, 22:18
Dla kazdego kto lubic tylko grzebac w przy domowym garazu
Ja też grzebie tylko w przydomowym garażu od A-Z przy swoich gruzach(no jeszcze kilku pozycji brakuje, ale to kwestia czasu :) )
Zjeździłem trochę okolicznych "mechaników" popytałem, popatrzyłem i po dłuższych przemyśleniach doszedłem do wniosku, że te klucze muszą być dokładne i dobre. Zabolało po kieszeni, ale mam i już się kilka razy przydały.


Poza tym jesli kupisz klucz z momentem od 40 w gore to za duzo nim nie podokrecasz, bo wiekszosc srubek w komorze wymaga mniejszego momentu
Dokładnie; dlatego mam dwa 5-60 i 40-200Nm


Przed kupnem klucz jest kalibrowany, kwit dolaczony jest do klucza.
Pytałeś czy Ci go późnij skalibrują ?
Ewentulnie wymienią zużyte elementy.

Pamiętajcie o zerowniu kluczy; zauważyłem, że niektórzy nie wiedzą o co chodzi.
Zresztą Ja też długo w nie wiedziałem.

kasiatasia
01-03-14, 22:25
To ja chyba będe pożyczał klucz od kolegów bo zbankrutuje :D Jest ktoś z okolic Oświęicmia :D

Skwaromir
02-03-14, 00:16
O właśnie :) też tak robię w przypadku kilku narzędzi.
Ale ten klucz za często się przydaje, i drogą wyrzeczeń kupiłem coś przyzwoitego.
Niestety do mnie masz 400 km, bo chętnie pomogę.

kasiatasia
02-03-14, 06:03
dla pewności zapytam :P jak zmieniam jakiś bieg na wałku głównym to muszę tez zmienić na tym drugim tez od tego biegu ?

marcus209
02-03-14, 07:30
Tak.

Cywa
02-03-14, 14:54
Skwaromir -> tez zastanawiam sie nad takim kluczem jednak taki jak chce kupic ma wyjscie na nasadki 3/8 a ja praktycznie wszystko mam na 1/2 czy montujac przejsciowke taka jak ponizej klucz dalej bedzie dokladnie dokrecal swoim momentem?

http://allegro.pl/jonnesway-redukcja-3-8x1-2-przejsciowka-na-nasadki-i4015850030.html

Sheiva
02-03-14, 15:04
Naturalnie.
To tak, jakby powiedzieć, że nie można używać przedłużek do tych kluczy.
Pamiętaj tylko, że 3/8" wytrzyma mniej, zatem przydatny jest do mniejszych momentów, ale to przecież wiesz ;)

Skwaromir
02-03-14, 20:24
Nie do końca.
Klucz hazet-a ma wymienne końcówki.
Ja akurat mam grzechotkę wtykową stalwhille 735/10 przy kluczu 6290-1CT a ,można tam montować inne.
Im mniej przejść tym wynik dokładniejszy ;), jednak jest to często nie możliwe, przedwczoraj dokręcałem korby i bez przedłużki na leżaka nic bym nie zrobił, trzeba po prostu mieć świadomość, że nie jest to do końca dokładne tak jak przewidział producent..
Coś jak wał napędowy. Chodzi o bezpośrednie przekazanie momentu.... ( mam nadzieje, że jasno się wyraziłem).

A co do tej redukcji wyżej, jeśli jest taka jak te jonnesway-e i yato co jakiś czas temu kupowałem to porażka... :/
Położyć w aucie w bagarku i niech leżą...

kasiatasia
02-03-14, 20:56
Panowie ile zębów maja biegi 3 (1,346)i 4 (1,033) z rexa ?

mirasek
02-03-14, 21:41
Musisz podjąć czelendż odszukania tabelki w tym temacie, były tu podane dostępne przełożenia dla d-serii i ilości zębów na poszczególnych kołach, zamieszczał ją chyba pioootr. Chyba że ktoś ma pod ręką trybiki i policzy.

Co do przejściówek i przedłużek na dynamometryku to przy stosunkowo małych momentach nie ma to znaczenia, im większe momenty tym większa 'strata' na skręcaniu przejściowego elementu ale to już raczej wartości nie występujące w civicu, żeby się tym przejmować, spokojnie w granicach błędu 'pomiarowego'.

marcus209
03-03-14, 05:21
Ja spotkałem się z teorią, że z każda przedłużka trzeba dodać 5 Nm do momentu dokręcania.

kasiatasia
03-03-14, 11:45
Wie Ktoś czemu w skrzyni s20 z nobeleski nie ma łożyska na samej górze wałku z biegami a w skrzyni s40 jest?

Mario
03-03-14, 11:55
bo zostało w obudowie :)

kris00011
03-03-14, 12:04
Podobno przy robieniu hybrydy zaleca się zmianę łożysk. Które łożyska najlepiej zmienić ma ktoś jakiś link do sklepu z takimi

kasiatasia
03-03-14, 12:18
bo zostało w obudowie :)

Zostało bo tak się dzieje czy czegoś nie ogarnąłem ? Musze to sprawdzić :P

Michalll_1991
03-03-14, 22:36
Tam im było ciasnej to tam zostały :) nie znaczy to że nie ogarnąłes

Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka

kasiatasia
04-03-14, 08:00
Ciekawy jestem jak ogarne skrzynie żeby luzy były odpowiednie :D. A prawdą jest że jak ma łożyska igłowe w biegach od rexa to można je zakładać bez szlifowania ? (W dalszym ciągu szukam fd 4,437 oraz 3i 4 z rexa :P)

Czy Ktoś może mnie oświecić bo rozkręciłem skrzynie i wypadły mi dwie stalowe kulki ale wszystkie łożyska (na wałkach ,na fd i w podstawie skrzyni) są całe - nie ogarniam :D

wiesko1261
04-03-14, 18:29
bo wypadły z prowadnic widełek lub wałka wybieraka :p
to te śrubki ze sprężynkami i od nich kulki
ciekawe jak poskładasz :D

_Mucha_
04-03-14, 22:12
W D14Z2 mam skrzynkę S40 i chciałbym zmienić samo FD na to od S20 4,437. Rozumiem że to wszystko jest p&p ? Czy jakieś niespodzianki mogę spotkać przy przekładce ? Proszę o info jak można :)

Sheiva
04-03-14, 22:48
Odnośnie kulek, o których pisze kasiatasia i wiesko.
Raz miałem klienta, któremu ciekł olej z wszystkich trzech śrubek dociskających owe kulki. Można je było wykręcić praktycznie palcami, ale ja nie o tym. Rozbieram pierwszą, czyszczę, składam, następnie drugą, to samo, zabieram się za trzecią (tą pod kątem, odpowiadająca za 3 i 4 bieg), rozbieram, patrzę a tam nie ma kulki... była sprężyna, podkładka, ale kulki ani śladu. Jak się później okazało ową kulkę znalazłem pod... śrubą mocującą skrzynię do łapy. No i teraz pytanie - za co dokładnie one odpowiadają, co się dzieje jak ich nie ma, jakie mogą być objawy ? Klient jeździł tak od zakupu, czyli około roku i nie było żadnych problemów z wbijaniem biegów, ani nie wyskakiwały ani nic. Na logikę odpowiedź naturalnie znam, zastanawiam się bardziej czy ktoś potrafi odpowiedzieć czemu nie było żadnych złych objawów.

kasiatasia
05-03-14, 05:53
bo wypadły z prowadnic widełek lub wałka wybieraka :p
to te śrubki ze sprężynkami i od nich kulki
ciekawe jak poskładasz :D

Ktoś wie jak to poskładać do kupy ?

wiesko1261
05-03-14, 06:40
wydruki z manuala ;) i się składa :p
a te śrubki ze sprężynkami najlepiej na koniec

kasiatasia
05-03-14, 07:27
wydruki z manuala ;) i się składa :p
a te śrubki ze sprężynkami najlepiej na koniec

Manual oczywiście jest :) ale nie ma to jak rzeczowa porada człowieka :) Dzięki

PIMPEK_EJ2
05-03-14, 23:15
Podobno przy robieniu hybrydy zaleca się zmianę łożysk. Które łożyska najlepiej zmienić ma ktoś jakiś link do sklepu z takimi

Główne na obu wałkach bo te się najszybciej zużywają:)

pioootr
05-03-14, 23:55
Linki już były, gdzieś na 30 stronie.

Brylant1
06-03-14, 02:54
Wiekszosc lozysk znajdziesz na albeco.pl czy jakos tak:p

LukasN
06-03-14, 13:00
Jak już składasz to sprawdź bieżnie w łożyskach od różnicowego, bo i te mogą wymagać wymiany.

gumis1990
07-03-14, 20:59
[QUOTE=mirasek;2222050]Musisz podjąć czelendż odszukania tabelki w tym temacie, były tu podane dostępne przełożenia dla d-serii i ilości zębów na poszczególnych kołach, zamieszczał ją chyba pioootr. Chyba że ktoś ma pod ręką trybiki i policzy.
/QUOTE]
Podjalem czelendz i jest to post np 358:) tak dla potomnych



Wysyłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2

kasiatasia
13-03-14, 21:04
dal pewności zapytam :P Czy jak mam łożyska igłowe od biegów z rexa to muszę staczać 4 bieg ?

pioootr
14-03-14, 22:03
Tak, bo zębatka bedzie tarła o przesuwkę.
Łożysko nie ma nic do rzeczy.

Michalll_1991
15-03-14, 12:27
Ale z 2 skrzyń da się złożyć żeby nic nie toczyć :) nie pytajcie bo nie pamiętam juz

Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka

kasiatasia
15-03-14, 12:53
to będzie trzeba stoczyć. Mam jeszcze jeden problem. Mam niewielki prześwit (widoczny tylko pod światło i pod odpowiednim kontem) między 2 a 3 biegiem z rexa coś jak by tylko część powierzchni przylegała do siebie.

mirasek
15-03-14, 13:24
Niewielki, czyli? Na wałku sprzęgłowym dopuszczalna szczelina między kołami 2 i 3 to 0,33 mm , na zdawczym 0,23 mm. Jakbyś spojrzał w manual to wszystko byś wiedział, a bez takich podstaw nie ma co się zabierać za budowę skrzyni. Albo dobrze albo wcale albo boleśnie :)

kasiatasia
15-03-14, 14:01
Wartości znam tylko dojść nie mogę czemu tak jest. Czy to podkładki cierne czy tuleja ? Ogólnie wszystko składałem z 7 razy zgodnie z manualem i zawsze jest tak samo. Szczelina mieści się w normie ale chciałbym wszystko złożyć jak najlepiej.

PIMPEK_EJ2
16-03-14, 21:09
Czy jak mam łożyska igłowe od biegów z rexa to muszę staczać 4 bieg ?

Ja u siebie złożyłem bez toczenia tylko nie pamiętam które części poszły z s20 a które z L3:/

Ogólnie jak masz 2 całe skrzynie, wałki to nie musisz nic toczyć !!

sprawdzone u mnie:) nikt nie narzekał na jakieś wycie tarcie czy coś

Na pierwszych km zgrzytała 3 na wysokich ale po dosłownie paru km sie zamkneła i nic już słychać nie było:)

Jak rozbierałem swoją skrzynie to nie było widać jakieś dziwnego zużycia

kasiatasia
16-03-14, 22:02
Zadko Ktoś sprzedaje Coś więcej niż same biegi wiec zostaje stoczyć :( (ma Ktoś może na sprzedaż komplet 3 i 4 z rexa ?)

kristico86
17-03-14, 21:14
szukaj na stronie crx info w dziale sprzedam, widziałem po 200 zł kopmlet

Michalll_1991
17-03-14, 21:26
ja mam pierdoły z L3 crx co sie zaklada na wałki jak cos , 3 i 4 wsadzilem do sibie toczac bo nie mialem czasu na mierzenia ale reszte mam :)

kasiatasia
18-03-14, 09:31
szukaj na stronie crx info w dziale sprzedam, widziałem po 200 zł kopmlet
Było tam ogłoszenie ale wystawione w 2012 roku :D - i tak napisałem do gościa :P


ja mam pierdoły z L3 crx co sie zaklada na wałki jak cos , 3 i 4 wsadzilem do sibie toczac bo nie mialem czasu na mierzenia ale reszte mam
Nie chce na razie pchać się w dodatkowe koszta.

Xsi_83
20-03-14, 19:03
Wie ktoś czy skrzynia P7 (grube półosie) z concerto (silnik D16a8 DOHC ) ma takie krótkie 3 i 4 jak crx (D16z5/a9) ? Szukałem w necie ale opinie są różne. Czy ktoś rozbierał konkretnie taką skrzynię od tego silnika (D16a8) i sprawdzał przełożenia? A może ktoś budował hybrydę na biegach z takiej skrzyni? Niech ktoś obeznany w temacie się wypowie :)

jarque
22-03-14, 16:39
Witam. jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.
Rok temu zacząłem przygodę z kjs. ścigam się Hondą Civic EJ9, jednak wsadzili mi inny silnik D16A9 wszystko pięknie gra ale skrzynia została ta stara z 1,4 iS czyli S40, jak wiecie to straszny muł i ciągle mam ogromne straty na przyspieszeniu. Moje pytanie brzmi czy podjął by się któryś z kolegów poskładania Hybrydowej skrzyni z jak najkrótszymi przełożeniami i ewentualnie w miarę normalną 5. Oczywiście mogę wysłać dla zainteresowanych współpracą zadatek na budowę skrzyni. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam. Jarek

kopatshu
08-05-14, 11:47
Witam. Wczoraj zarzuciłem hybrydę zrobioną ze skrzyni 9A z Aerodecka do swojego D14A3 i mam parę pytań spostrzeżeń.
1. Położenie drążka zmiany biegów odsunęło się w stronę fotela pasażera- czy to normalny objaw czy ja coś patyki pochrzaniłem w montażu, teraz piąty bieg żeby wrzucić to trzeba całkiem daleko ręką pojechać w prawy przód. Czy winowajcą tego położenia może być fakt taki, że to była skrzynia z anglika, bo patyki zostały stare od S40 z D14A3.
2. Wszystko ładnie pracuje ale mam wrażenie że droga drążka przy przejściu z 3 na 4 bieg jest dużo krótsza niż z 1 na 2, skrzynia pracuje bardzo poprawnie i nic nie zgrzyta- ale to też zwróciło moją uwagę.
Proszę o wypowiedzi kogoś kto coś może powiedzieć więcej w temacie :)

Ps.jarqe- ze swoją prośbą kieruj się do użytkownika Brylant1 (chyba taka nazwa użytkownika)- może coś Ci pomoże

endriu286
11-05-14, 18:42
Witam mam Pytanie jak sPrawdzić jakie mam Przełożenie w skrzyni , jak się to liczy które zęby wiem ze na wałku głównym , ale nie wiem jak to się ma , dzięki a i jeszcze jak ma się to do Piątego biegu ile musi mieć zębów . DOBRA JUZ WIEM :)

HakerPL1
17-05-14, 20:09
koledzy pomóżcie, szukam i nigdzie nie mogę doczytać z jakimi silnikami były skrzynie z dużymi łożyskami? wiem że kiedyś była informacja na ten temat i pamiętam że skrzynie od d16z6, d15z6 i chyba od d15z8 miały duże, ale czy jakieś inne też miały?

Brylant1
17-05-14, 20:14
D16y8

HakerPL1
18-05-14, 06:56
a d16y7 jakie ma łożyska?

pioootr
18-05-14, 11:10
a jest przyklejony temat który trzeba przeczytać ...

Szczur[R]
18-05-14, 12:56
d16w4 też duże, d14z4 małe

HakerPL1
18-05-14, 17:59
pioootrze szukałem gdzie się dało informacji na ten temat i nie mogę znaleźć

Brylant1
18-05-14, 18:14
Y7ma male, uogolniajac wiekszisc jak nie kazda d seria z vtec-iem ma duze lozyska w skrzyni

barnie
09-07-14, 08:19
Czy w K-serii skrzynie biegów są tak samo zamienne P&P jak w B i D-serii?
Interesuje mnie podmiana skrzyni w civic'u EV1 K20A3 ze standardowej 5-biegowej na 6-biegową z EP3 K20A2, jest to wykonalne?

kasiatasia
09-08-14, 23:22
Mam problemik :( Złożyłem skrzynie znaczy bebechy w środku, biegi chodzą - wsteczny z deka ciężko :/ ale nie mogę założyć górnej obudowy :( Ktoś wie co może być nie tak ?

marcus209
10-08-14, 05:49
Rozszerzyłeś pierścień który trzyma wałek?

kasiatasia
10-08-14, 14:27
Obudowa nie dochodzi do tego momentu,gdzie trzeba rozszerzyć pierścień :/

marcus209
10-08-14, 17:22
Może wałek sprzęgłowy masz podniesiony jak próbujesz założyć obudowę. Tzn. Obudowę z walkami masz opartą na ziemi i wałek nie jest do końca schowany, bo też się opiera na niej.

kasiatasia
10-08-14, 22:03
wałek jest dobrze osadzony bo szczelina się zgadza a obudowa jest podparta tak żeby nie było tego o czym piszesz :/

pytonmt
11-08-14, 18:52
łożysk nie zamieniłeś?(tych co są 2 jedno nad drugim) albo z innej skrzyni nie dawałeś ich? sprawdź czy przy 5tym biegu wszystko dobrze poskładane?(zębatka synchro i ten szpej z wieloklinem) . miałem oba przypadki jak składałem sam skrzynie, CH... to milion poleciało zanim skapłem się o co chodzi:P

kasiatasia
13-08-14, 02:10
na wałku głównym dałem łożyska z innej skrzyni bo były w lepszym stanie - sprawdzałem czy wejdą wkładając osobno każdy i pasowały. Wałki na pewno dobre złożyłem bo sprawdzałem to 3 razy. Nerwica Mnie powoli bierze :/ Mam wrażenie ze to właśnie łożyska nie chcą wejść.

mirasek
13-08-14, 08:07
Czasem po prostu pokrywa klinuje się na łożyskach przy składaniu. W momencie jak blokuje się, masz równą szczelinę między obudową? Wystarczy lekki skos i nawet siłą nie pójdzie dalej, a tu silikon schnie, nerwy, itd. ;) Jeśli wszystko dobrze złożyłeś to nie bardzo widzę inna przyczynę, po prostu trochę cierpliwości i kombinacji z ułożeniem :rolleyes:

kasiatasia
13-08-14, 23:11
i to jest cały problem :/ bo mam łapę przykręcona do skrzyni i ciężko jest równomiernie nałożyć pokrywę :( Dziwne jest to że na łożysko głównego wałka nachodzi obudowa i dalej nie chce iść. Będę kombinował dalej :D a nóż się uda :D

cyborgwrc
16-08-14, 10:34
Mam pytanie do forumowiczów odnośnie hybryd: ktoś budował hybrydę w skrzyni civie VII gen 1.6 ?
Zasięgnąłem opinii, że ze starych d-serii żadne przełożenie nie podchodzi...no ale może ktoś coś robił stąd pytanie.

Wiem, że istnieje opcja podmianki przełożenia głównego ze Streama no ale 5tka wtedy będzie katorgą na trasach a tych robię sporo ;)

Dawid0688
10-11-14, 14:31
Szukam i nie mogę się doszukać czy lsd z s9b wejdzie do obudowy s4c ?

marcus209
10-11-14, 15:34
Tak, ale trzeba coś rzeźbić. Przeszukaj wątki w podforum układ jezdny.

Dawid0688
10-11-14, 20:38
Rozebrałem obie skrzynie i wyglądają w środku tak samo:) wyczytałem też ze skrzynie od 96-01 b seria mają takie same obudowy problem z upchnięciem LSD występuje w skrzyniach y21

marcus209
10-11-14, 20:53
A może to była y21... Jak masz obie skrzynie na stole to sprawdź, a nie pytaj czy da rade:P

Dawid0688
10-11-14, 21:05
Chciałem się upewnić zeby się nie rozczarowac jak cos nie pyknie. Na dniach bedę skladał to napisze czy zagrało :)

marcus209
10-11-14, 21:12
Mhm, chodziło mi o y21 i ten wątek (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?99347-za%B3o%BFenie-szpery-(LSD)-ze-skrzyni-S80-S9B-do-Y21).

vipek
16-11-14, 10:39
Na wiosnę chciałbym poskładać hybryde. Bazą będzie S40 z D14A4, bo jest w bardzo dobrym stanie i mam ją za 100zł. Chciałbym takie przełożenia :

1 - 3.25
2 - 1.944 lub 1.909
3 - 1.346
4 - 1.033
5 - 0.771
FD - 4.4 lub 4.25

Czy drugi bieg 1.944 będzie pasił ? Gdzieś mi sie obuiło, że wymaga innego wałka (?)

mirasek
16-11-14, 11:15
Dwójka 1,944 jest ze skrzynki ze sprzęgłem na linkę, a tam wałek sprzęgłowy który musisz przeswapować jest nieco inny i nie podchodzi do nowszej obudowy, nie pamiętam już w czym rzecz, mogę porównać bo na pewno mam wałki luzem z nowszej i starszej, chyba że ktoś wcześniej przypomni co by tam nie grało.

wiesko1261
17-11-14, 20:58
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2929
:p

też coś kojarzę ze ja z takiej właśnie brałem 3 i 4 bieg ( L3 z 4 gen )
i wałek miał 20 zębów pod tarcze sprzęgła

endriu286
24-11-14, 22:24
Witam mam pytanie do znawców tematu :) ma d16z6t miałem skrzynie z przełożeniem 3.8 zmieniam teraz na oryginał d16z6 ,4.25 i nie wiem czy wkładać jeszcze do niej 3i4 z crx czy będzie za krótko z góry dzięki

mariusz
24-11-14, 23:23
Witam a jakie graty uzbierać do budowy hybrydy s9b pod mocne turbo? ,miałem wcześniej y21 teraz jest s9b ,ktoś coś kombinował w celu lepszego przełożenia?

kuster
02-03-15, 20:40
Panowie! Drogie Panie ;)
Mam hmmm... Pilne pytanie :P
Mam kilka skrzyń biegów ;) ale głównie chodzi mi o samo FD
Dseria
Fd 4.437
Ilość zębów na dyferencjale: 71
Ilość zębów na wałku: 16
2-gi bieg: 1.782

FD 4.25
Ilość zębów na dyferencjale: 68
Ilość zębów na wałku: 16
2-gi bieg: 1.9

Czy wałki (16 zębów) są zamienne między sobą?
Wolałbym mieć przy hybrydzie krótki 2-gi bieg a nie długi :P

mirasek
03-03-15, 09:15
Biegi nie są powiązane z fd, wszystkie sie zdejmują z tego wałka.
1, 2 i R są jednolite ale na wałku sprzęgłowym :) więcej poszło na pw

MarcinWL
23-04-15, 11:10
Chcę założyć do siebie skrzynię z D13B2 czyli fd 4,4 ale muszę przełożyć do niej długą piątkę z d15z6 i nurtuje mnie pytanie czy wymaga to rozbieranie wszystkich przełożeń czy wystarczy rozłożyć skrzynie i podmienić tylko ostatni bieg? Jakie narzędzia będą potrzebne? Da radę to ogarnąć w jeden dzień? (wyjęcie skrzyni, podmiana piątki i złożenie wszystkiego do kupy)

Brylant1
23-04-15, 13:19
Piaty bieg jest praktycznie na wierzchu po zdjeciu odudowy, podstawowe narzedzia powinny wystarczyc. A co do tego czy da rade w jeden dzien, da rade.

MarcinWL
23-04-15, 13:24
Dzięki Brylant1, będę walczył :)

barnie
23-04-15, 14:20
po co chcesz przekładać 5 bieg? Jeśli masz OEM skrzynię z EK3 polifta i OEM skrzynię z noblesski, to w obu skrzyniach piątka ma wartość 0,750.

MarcinWL
23-04-15, 14:55
w forumowej tabelce odnośnie przełożeń podane jest że 0,750 ma tylko rocznik 2000 (mój 99r) - ale jeśli dotyczy to wszystkich poliftów to będę musiał skombinować sobie piątke z innej skrzyni, bo jednak na trasie krótka skrzynia + przelot = ból głowy albo ślimacze tempo jazdy, a na 0,702 będzie około 10kmh więcej przy tych samych obrotach

artek0903
23-04-15, 15:25
to raczej chcesz długą piątkę tam wcisnąć a nie krótka

MarcinWL
23-04-15, 15:40
błąd, oczywiście że długą :)

barnie
23-04-15, 21:53
Mam właśnie taki setup u siebie FD 4,437 i piątkę 0,702 i jest całkiem znośnie w trasie, 3 tys. obr. mam przy prawie 110km/h.

Swój 5 bieg możesz łatwo obliczyć na podstawie prędkości, którą uzyskujesz na poszczególnych biegach, polecam ten kalkulator: http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

PIMPEK_EJ2
24-04-15, 22:30
Panowie! Drogie Panie ;)
Mam hmmm... Pilne pytanie :P
Mam kilka skrzyń biegów ;) ale głównie chodzi mi o samo FD
Dseria
Fd 4.437
Ilość zębów na dyferencjale: 71
Ilość zębów na wałku: 16
2-gi bieg: 1.782

FD 4.25
Ilość zębów na dyferencjale: 68
Ilość zębów na wałku: 16
2-gi bieg: 1.9

Czy wałki (16 zębów) są zamienne między sobą?
Wolałbym mieć przy hybrydzie krótki 2-gi bieg a nie długi :P


Wałki nie są między sobą zamienne!!!! Mają inny "profil, kąt zębów" nie wiem jak to nazwać. Testowałem na swojej hybrydzie i tak nie dało rady jej złożyć

MarcinWL
18-05-15, 12:41
Ja sie zastanawiam nad jeszcze jedną opcją a mianowicie kupić skrzynię z 9A/1M z aerodecka (z mojego researchu wynika że jest ona na dużych łożyskach i ma stalowe wybieraki?) + D14A4 i na podstawie tych dwóch złożyć "półhybrydę" :D

Obudowa + FD 4,4 + 1 bieg + 4 bieg 0.937 z 9A/1M, ze skrzyni D14 2,3,5 1.909/1.250/0,702
Co da zestopniowanie 3.250/1.909/1.250/0.937/0,702 FD 4.4
Ewentualnie poszukać jeszcze 3 biegu od CRX bo jak doczytałem to wchodzi on bez przetoczenia?

Resztę złożyć do kupy i sprzedać.

pioootr
18-05-15, 19:36
Do powyższego setupu proponuje piatke 0.750. Aby nie bylo dziury w zestopniowaniu między czwórką a piątką.

Tzw reszte sprzedaz najlatwiej na zlom.

MarcinWL
19-05-15, 15:56
Chyba nie będę kombinował z takim składaniem bo może się okazać że w kupionej skrzyni będą do wymiany łożyska w związku z czym zakup dwóch skrzyń + łożysk będzie nieopłacalny.

Zastanawiam sie teraz czy z s20 (d13b2) można przełożyć fd + przełożenia z wałkami w całości bez rozbierania do skrzyni s40 (d15z6) podmieniając tylko łożyska i zostawić wybieraki stalowe z s40? Czy też może trzeba rozebrać wszystko i przełożyć z s40 zostawiając tylko przełożenia i wałki z s20?

Pytam na wszelki wypadek jeśli okaże się że zakupiona skrzynia będzie miała zużyte łożyska bo moja s40 jest w dobrym stanie a remont s20 raczej mija się z celem.

kamilen
18-06-15, 22:26
Hej. Czy znacie może kogoś kto mi przetoczy IV z CRX żebym mógł do skrzyni s40 wrzucić? Najlepiej z Warszawy lub zachodnich okolic.
Byłem dziś w czterech zakładach tokarsko-frezarskich i żaden "majster" nie chciał się tego podjąć. Bez próbowania każdy mówił że to za twarde i nie da rady. Jak im mówiłem, że na zwykłej tokarce do metalu jest do ogarnięcia, że znam ludzi którzy to zrobili to mówili że nie możliwe.
Ludzie pomóżcie proszę bo już nie wiem gdzie jechać.

majson
18-06-15, 23:17
To fakt. Materiał jest twardy, ale odpowiednim nozykiem jest do ogarnięcia.

Fawor
18-06-15, 23:20
Zastanawiam sie teraz czy z s20 (d13b2) można przełożyć fd + przełożenia z wałkami w całości bez rozbierania do skrzyni s40 (d15z6)podmieniając tylko łożyska i zostawić wybieraki stalowe z s40?
można, ja tak zrobiłem.

Na prędce może ktoś podrzuci, bo nie chce mi się wertować wątku - co dokładnie trzeba zmodyfikować w 3 i 4 z Rexa, zeby weszły P&P do skrzyń hydro? Kolega coś wyżej o toczeniu 4rki mówi. Jakieś precyzyjne dane, wymiary itp?

wiesko1261
19-06-15, 06:42
Rozłożyłem dzisiaj skrzynię i porównałem zębatki civic'a i crx'a. Moje wnioski są takie:
zębatki 3 i 4 biegu z crx'a można bez problemu przełożyć na wałki z civic'a i wszystko będzie się płynnie kręciło. Zębatka z 4 biegu o nic nie haczy i się nie zawiesza. Przetoczenie o którym mowa i które wzbudza tyle zamieszania spełnia funkcję kanału olejowego, służącego do smarowania łożyska igiełkowego, na którym kręci się czwarty bieg. Średnica otworu zębatki 4 biegu od strony synchronizatora wynosi 42mm (civic i crx - tak samo) nie należy go powiększać tylko POGŁĘBIĆ na 7,5mm. Wydaje mi się, że bez przetoczenia 4 bieg będzie miał kiepskie smarowanie i stąd opinie użytkowników, że będzie się ciężko kręcił.

http://img89.imageshack.us/img89/9951/bieg3civic.jpg
Civic

http://img840.imageshack.us/img840/6971/bieg4crx.jpg
CRX

Na powyższych zdjęciach porównałem 3 bieg z civic'a i 4 bieg z crx'a. Obie zębatki zostały sfotografowane na pierścieniu dystansowym i łożysku igiełkowym. Na pierwszym zdjęciu widać, że górna krawędź pierścienia dystansowego, łożyska i dno otworu od strony synchronizatora zębatki tworzą jedną płaszczyznę. W praktyce (czyli po złożeniu skrzyni) 3 bieg kręci się bezpośrednio na wałku, a 4 na tulei dystansowej, ale to nie jest ważne. Chodziło mi o pokazanie na zdjęciach, na czym polega kniff z przetaczaniem 4 biegu z crx'a. Należy pogłębić otwór od strony synchronizatora na 7,5mm.

:)

kamilen
19-06-15, 09:56
To fakt. Materiał jest twardy, ale odpowiednim nozykiem jest do ogarnięcia.

No ale ktoś to robił już nie raz. Wie ktoś gdzie można takie coś wykonać?
W okolicach Łodzi tez się kręcę więc też mógłbym podjechać jak się chętny znajdzie

Fawor
19-06-15, 11:43
Chyba mam dziś słabszy dzień, bo po samych zdjęciach nadal nie widzę, co trzeba przetoczyć...muszę wziąć dziś biegi do ręki :)

kamil39
19-06-15, 12:10
Nie robilem tego nigdy, alewidzac te dwa zdjecia to jedyna roznica jest tu :
http://wrzucaj.net/images/2015/06/19/bieg4crx.jpg

mirasek
19-06-15, 19:24
Tak jak zaznaczyłeś, trzeba zebrać wewnątrz, ale jak się ma piastę przesuwki ze skrzyni L3 to nie trzeba nic toczyć.

majson
07-08-15, 10:21
Macie gdzies info jakie maja oznaczenia lozyska w skrzyni s20 i gdzie poszczególne ma sie znajdowac?

kamilen
09-08-15, 13:55
Łożyska:
95 (nr honda 91003-P21-003, nr ntn 25X52X14/15 kulkowe) SX05A87NCS30PX1 - (25x52x14/15)
94 (nr honda 91006-PL3-A03, nr ntn 25X52X15 6205UC/25 kulkowe)
76 (nr honda 91101-PL3-A02, nr ntn 30X47X21 igiełkowe) 8E-NK 30x47x21
1 (nr honda 91004-PL3-A03, nr ntn 22X65X17/18 kulkowe) SX04A34V1 (22x65x17/18)
20 (nr honda 91002-PL3-A04, nr ntn 6205UC/26 kulkowe) 6205 TVH C3
Mechanizm różnicowy (nr honda 91005-PL0-008, ntn 6207, kulkowe)

Nr na początku to nr oznaczony na schemacie skrzyni w manualu PL.
Masz numery OEM i numery NTN (czyli producenta części OEM tylko taniej). Na końcu numery, które są na łożyskach
Skrzynia S20 z tzw. małymi łożyskami
Na stronie rufus.pl są prawie wszystkie dostępne od ręki

stiepe
18-08-15, 19:32
rozbieralem skrzynie s40 zeby zamontowac szpere po zlozeniu biegi wchodza jednym paluszkiem do czasu gdy wkrece te 3 kulki co chodza po wybieraku. wtedy nie idzie wbic zadnego biegu albo idzie bardzo ciezko. nie wiecie co to moze byc?

EDIT: problem rozwiazany, okazalo sie ze podkladki na tych srubach od ciaglego dokrecania splaszczyly sie i dociskaly za mocno kulke do wybieraka. dodatkowa podkladka zalatwila problem :)

MarcinWL
22-08-15, 22:02
Przed zalozeniem na auto otworzylem skrzynie s20 od d13b2 i okazalo sie ze jeden zab od widelek jest ulamany, czy sa one zamiennie ze stalowymi?

mirasek
22-08-15, 22:18
Niestety nie są zamienne ze stalowymi, chyba że z całą obudową skrzyni. Alu widełki 1/2 biegu często pękają.

MarcinWL
22-08-15, 23:06
Wiec czy moge przelozyc wałki z przelozeniami z s20 do s40?

mirasek
22-08-15, 23:51
Razem z łożyskami? Możesz jeśli masz obudowę pod tą samą opcje łożysk (wiadomo, są "małe" i "duże" łożyska), to bez problemu.