Zobacz pełną wersję : Budowa hybrydowej skrzyni biegów - kilka pytań.
panowie a synchronizatory w każdej d serii są takie same??
Dołacze sie : czy łozyska glowne w skrzyniach D14/ D16 beda takie same?
Michalll_1991
02-06-12, 16:55
Lepiej sprawdź co masz na aucie.W mojej skrzyni było fd 4,25 a wg. tabelki powinno być inne. Masz zdjętą skrzynie?
właśnie nie a sciagac specjalnie (policzyc zęby ?) imo nie ma co
Panowie zalozylem hybryde jakies 3 lata temu, a stara skrzynia "graci mi" w garazu. Czy po paru latach nadaje sie jeszcze do zalozenia czy po takim czasie lozyska dawno powiedzialy papa?
Jeśli skrzynia była naoliwiona to nic nie powinno się stać, jeśli zamokła i zardzewiała, to nadaje się tylko na złom.
Skrzynia Y8 w Del Sol. Możliwe, żebym przy LICZNIKOWYCH 100 km/h miał obroty jakieś 2650? Przy 3 tysiacach mam 115-120.
Skrzynia Y8 w Del Sol. Możliwe, żebym przy LICZNIKOWYCH 100 km/h miał obroty jakieś 2650? Przy 3 tysiacach mam 115-120.
nie jest to seryjna skrzynia.
wg moich obliczeń z danych które podałeś najbardziej prawdopodobna wersja to piątka 0.702 i główne 4.058.
2623 rpm przy 100km/h
i
114km/h przy 3tys
uwzględniałeś rozmiar opon?
inna możliwość to FD - 3,88; piątka - 0,750
Opony R15 profil 50.
2. bieg odcina poniżej 100 km ;)
uwzględniałeś rozmiar opon?
inna możliwość to FD - 3,88; piątka - 0,750
owszem, liczyłem dla opon 195/50 przy R15 - to co napisałeś też rozkminiałem ale moja wersja jest bliższa tym danym co napisał ;)
tak czy siak ani jedna ani druga opcja nie jest fajna i tragicznie muli Ci auto :D
Jeśli skrzynia była naoliwiona to nic nie powinno się stać, jeśli zamokła i zardzewiała, to nadaje się tylko na złom.
Co masz na myśli mówiąc naoliwiona? Przy wymianie spuściłem z niej olej i jak położyłem pod warsztatem w garażu tak leży 3 lata
Co masz na myśli mówiąc naoliwiona
Naoliwiona, czyli nie rozebrana i umyta jakim odtłuszczaczem, a potem składowana na deszczu. Jeśli tylko spuściłeś olej i nie zdjąłeś skorupy (czyli jeśli do środka nie dostawała się wilgoć) powinno być ok.
owszem, liczyłem dla opon 195/50 przy R15 - to co napisałeś też rozkminiałem ale moja wersja jest bliższa tym danym co napisał
tak czy siak ani jedna ani druga opcja nie jest fajna i tragicznie muli Ci auto
Właśnie też wydaje mi się, że nie te prędkości :) Może mam 5. jakoś 0.600? :D Trzeba będzie w końcu zmierzyć, bo skrzynia leci na handel i chciałem uczciwie sprzedać. A wlatywać będzie hybryda, dla której specjalnie założyłem ten temat ponad rok temu - w końcu :D
Właśnie też wydaje mi się, że nie te prędkości :) Może mam 5. jakoś 0.600? :D Trzeba będzie w końcu zmierzyć, bo skrzynia leci na handel i chciałem uczciwie sprzedać. A wlatywać będzie hybryda, dla której specjalnie założyłem ten temat ponad rok temu - w końcu :D
0.702 to najkrótsza piątka w D serii ;) czyli masz jakieś tragiczne FD :D
Najlepiej bedzie jak rozkręcisz i sobie policzysz - wtedy będziesz mógł uczciwie napisać co tam siedzi :)
Michalll_1991
11-06-12, 00:02
0.702 to najkrótsza piątka w D serii
najdłuższa ;)
no tak, tak, o to mi chodziło właśnie ale się zaj*bałem tzn pomyliłem :D
0.702 to najkrótsza piątka w D serii
No wiem przecież ^^ ;) Będzie sucho i chwila czasu to potestuję:)
Brakuje mi podkładki płaskiej przychodzącej pod wałek główny skrzyni S20 (40). Czy ktoś mógłby mnie poratować podaniem wymiarów w celu dorobienia? Byłbym wdzięczny, bo budowa hybrydy utkwiła w martwym punkcie.
Tam są dwie podkładki, jedna w stożkowa (wydaje mi się, że kasuje luz na wałku). Ciężko będzie dorobić, bo one są wykonane z hartowanego materiału. Poszukaj na forum, kogoś kto sprzedaje jakieś części do skrzyni (np. biegi na sztuki) pewnie bedzie miał takie podkładki. Jak tak zrobiłem (dzięki tommmmm !!!) i kupiłem podkładki za grosze.
Jedną podkładkę mam (prawdopodobnie tę stożkową, choć mocno spłaszczona już). Doszły mnie jednak słuchy, że w niektórych skrzyniach występowała tylko jedna podkładka. Czy ktos słyszał cos na ten temat? Tak czy owak, jesli ktos ma te podkładki, albo zna kogos, kto ma - proszę o kontakt :)
U mnie też były dwie. Daj ogłoszenie w dziale giełda/kupie, pewnie ktoś się zgłosi.
albo dzwon do jhm - na pewno sie cos znajdzie.
Temat ogarnięty :D Checker jak zwykle ratuje sytuację :D
czytam ten temat i czytam :) mam silnik d14a2 zastanawia mnie to fd według tabeli zamieszczonej przez Furiousa jest 4,437(więc krótka). Budować hybryde w oparciu o moja skrzynie ?Bo z tego co widze piszecie że 4,437 jest najbaradziej pożądane
Bo z tego co widze piszecie że 4,437 jest najbaradziej pożądane
Zeleżnie od tego kto czego potrzebuje.
mam silnik d14a2 zastanawia mnie to fd według tabeli zamieszczonej przez Furiousa jest 4,437
Jeżeli nikt nie zmienił skrzyni przez tyle lat.
Budować hybryde w oparciu o moja skrzynie ?
Jeżlei jest ok to czemu nie zaoszczędzisz pare zł.
Ja miałem wolne środki i czas to zrobiłem na bazie s40 z dużymi łozyskami.
(...) mam silnik d14a2 (...)
Potwierdzam. Też mam ten silnik i w skrzyni FD 4.437. Jednak będziesz musiał szukać skrzyni lub samego przełożenia drugiego biegu 1.9 lub 1.909. W naszej skrzyni dwójka ma przełożenie 1.761. Zębatką jest większa niż ta 1.9. Po włożeniu trójki z crx zębatki będą o siebie ocierać lub nawet blokować się (sprawdzałem na rozłożonej skrzyni).
szukać skrzyni lub samego przełożenia drugiego biegu 1.9 lub 1.909
Będzie potrzebny wałek razem z trybem.
Też tak miałem.
Po włożeniu trójki z crx zębatki będą o siebie ocierać lub nawet blokować się (sprawdzałem na rozłożonej skrzyni).
Kurcze, nie zauważyłem jakoś tego.
Też na sucho sprawdzałem.
a czy ze skrzyni s40 z d16y8 będą pasowały koła zębate do s40 z d14a4 ?? i czy w ogóle da coś zmiana np 5 biegu (dłuższa) czy trzeba zmieniać też przełożenie główne?? i czy to w ogóle coś mi da??
a czy ze skrzyni s40 z d16y8 będą pasowały koła zębate do s40 z d14a4
Będą.
i czy w ogóle da coś zmiana np 5 biegu
Jak zmienisz z 0,702 na 0,750.
czy trzeba zmieniać też przełożenie główne
Tak. Jak byś chciał sobie skrócić skrzynie.
i czy to w ogóle coś mi da??
Coś tak, ale dupy raczej nie urywa.
ok czyli żeby zrobić sobie długą piątkę wystarczy wymienić koła 5 biegu i nic poza tym nie muszę robić (bo skrzynia z 1.4 jest dla mnie za krótka głównie ten 5 bieg)
ok czyli żeby zrobić sobie długą piątkę wystarczy wymienić koła 5 biegu
Tak.
(bo skrzynia z 1.4 jest dla mnie za krótka głównie ten 5 bieg)
??
Ja patrząc w tabelkę widzę, że skrzynia z d14a4 ma fd 4.058 i 5 bieg 0,702.
Dla mnie to już jest mega długa 5.
Może masz inną skrzynie ??
Może masz inną skrzynie ??
albo mylisz pojęcia krótka / długa ...
Dla mnie krótka to ta z dużym Fd i wartościami poszczególnych biegów naj większymi do wyboru z dostępnych np 5 0.878 z (L3).
Poprawcie jeśli się myle :) ??
krótka to ta z dużym Fd i wartościami poszczególnych biegów
dokładnie tak
możliwe że coś już było dłubane bo auto jest z niemiec i było oklejone TSS tuning miało parówę i kilka innych pierdół mniej lub bardziej fajnych a skrzynia naprawdę dawała rade przy 1.4 była idealna ( na 5 przy 2tys było jakieś 100km/h a teraz d16y8 mam jakieś 80)
rozbierz skrzynię i policz wszystkie zębatki, będziemy wiedzieć
rozbierz skrzynię i policz wszystkie zębatki, będziemy wiedzieć
Pokręć wałkiem i też będziesz wiedział :D
jak znajdę chwilę czasu to zdejmę skrzynie i policzę te obroty:D ale to dopiero w sierpniu na urlopie. Dzięki za pomoc
Może mi ktoś podpowiedzieć jaką tak naprawdę mam u siebie skrzynię?
Silnik to D16Y7, oznaczenia na niej to D5F P4A. Na jednej z zagranicznych stron znalazłem info, że siedzi tam FD 3.722. Problem w tym, że na piątce przy 3000RPM mam 105km/h, więc wychodzi na to, że nie mogę mieć tak długiego przełożenia.
Pewnie manualną ;)
A tak na poważnie, możesz zrobić tak, jak to było opisywane chyba nawet tutaj w temacie, a na pewno na tym forum. Ściągnąć skrzynie wbić bieg i kręcąc wałkiem głównym liczysz ile razy się przekręcił dyferencjał. Możesz też bez ściągania. Podnieść lewarkiem jedną stronę samochodu, tak by jedno koło było w powietrzu, a drugie na ziemi. Kręcąc kołem pasowym liczysz ile obrotów wykonało koło. Z tego co wiem, wszystkie skrzynie w d serii maja przełożenie pierwszego biegu 3.250. Wiec wbijając jedynkę będziesz wiedział jakie masz przełożenie główne. Znając główne, będziesz mógł policzyć przełożenia poszczególnych biegów. Możesz też wykręcić świece, żeby łatwiej było kręcić.
Podnieść lewarkiem jedną stronę samochodu
wbijając jedynkę
wykręcić świece
Kręcąc kołem pasowym liczysz ile obrotów wykonało koło.
no właśnie
Szkoda, że nie znałem tej metody wcześniej. Całkiem niedawno regulowałem zawory więc mogłem sprawdzić za jednym zamachem. Dzięki Wam za poradę.
Choć idąc drogą na lenia nie ma jakiejś seryjnej skrzyni, w której na piątce przy 105kmh jest 3000RPM?
SPRAWDŹ SOBIE TUTAJ (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?2929-Og%F3lne-info-o-skrzyniach-w-silnikach-serii-D)
Dzięki. Z tabelek wynika, że mojej skrzyni najbliżej do FD 4.058 i piątki 0.75
Michalll_1991
19-07-12, 01:21
dp wzucenia 3 i 4 do skrzyni d15b7 potrzebuje kupic TYLKO I WYŁĄCZNIE 4 tryby (3 i 4 podtoczona ,po dwa tryby) czy cos jeszcze z czesci ? space collar zostaje ten co byl? poprostu w miejsca 3 i 4 zakladam na te same lozyska, space collar cp byly 3 i 4 z rexa bez mieszania innymi czesciam ?
pozdrawiam
Same tryby. Wszystko inne może zostać z twojej skrzyni.
W moim przypadku wymiany wymagał jeszcze synchro hub i synchro sleeve.
Po złożeniu zębatka 3 biegu miała za duży luz a zębatka 4 biegu nie miała go wcale i ciężko się kręciła. (nie wiem czemu tak był, ale dostałem te części od innej skrzyni i siadły jak ulał z książkowymi luzami na zębatkach)
PIMPEK_EJ2
19-07-12, 13:24
Ja założyłem piastę synchronizatora z crx i dopiero wtedy było wszystko oki. Na tej z s20 było tak jak pisze pioootr. Koło 4 biegu bardzo ciężko się obracało
Michalll_1991
20-07-12, 21:30
dobra z tamtym sie jakos dojdzie, teraz większy problem czym tą cholerna 3/8" odkręcić co zakrywa pierścień, 1 klucz juz pogiąłem a śruda ani drgnęła :/
i jak odkręcacie nakrętkę z wałka głównego zeby niezniszczyc samego walka ?
3/8" odkręcić co zakrywa pierścień, 1 klucz juz pogiąłem a śruda ani drgnęła :/
Kluczem 3/8" :) musiałeś mieć strasznie syfny klucz... Spróbuj bardziej "udarowo" a nie przez taką statyczną siłę
i jak odkręcacie nakrętkę z wałka głównego zeby niezniszczyc samego walka ?
Ściskasz imadłem przez drewniane klocki dół wałka (wałek jest hartowany, nic mu nie będzie) i odkręcasz
Michalll_1991
20-07-12, 22:42
przez drewniane klocki
:rolleyes:
ale jestem gupi, no przecież...
Moment dokręcania 110Nm.
... a wiesz jaka satysfakcja będzie jak to poskładasz do kupy ... kup sobie jeszcze ściągacz do łożysk
http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/2227/frame-sciagacz-lozysk-i-sworzni-z-blokada-25-55-mm-37d472.jpg
ściagacz do łożysk?? Tam wszystko elegancko bez tego przyrządu złazi.
Michalll_1991
22-07-12, 13:17
mam nadzieje ze na aucie bedzie tez dobrze, wszystko skrecone ładnie się kręci :cool:
ściagacz do łożysk?? Tam wszystko elegancko bez tego przyrządu złazi.
Moje łożyska bez ściągacza ani drgnęły.
wszystko skrecone ładnie się kręci
Sprawdziłeś luzy na poszczególnych biegach ?
Moje łożyska bez ściągacza ani drgnęły.
Minutowe pukanie w wałek, przytrzymując za łożysko, robi swoje ;)
Minutowe pukanie w wałek, przytrzymując za łożysko, robi swoje ;)
dokładnie :)
Minutowe pukanie w wałek, przytrzymując za łożysko, robi swoje
dokładnie
Ja się dobrze sciągaczem okręciłem w jednej skrzyni, a miałem 4 więc można się zdziwić nie raz. Jak ktoś przewiduje jednorazowe działanie to można próbować bez. :)
Mi taki sprzęt jest potrzebny więc już i tak był w garażu.
Minutowe pukanie w wałek, przytrzymując za łożysko, robi swoje ;)
Tylko się później nie zdziw, że łożyska zaczęły ci szumieć...
Tylko się później nie zdziw, że łożyska zaczęły ci szumieć...
No bez przesady...
Michalll_1991
25-07-12, 01:28
Sprawdziłeś luzy na poszczególnych biegach ?
hee ?
hee ?
No teoretycznie wg manuala powinno się sprawdzić szczelinomierzem luzy pomiedzy zębatkami :p
Panowie ile sa warte 3 i 4 z crx? Dorwalem troche dziwna hybryde i tylko te przelozenia sie nadaja, fd w niej bylo 3,88 wiec masakra. Ile moge maksymalnie zaplacic za te tryby?
Myślę ze uda mi sie wynegocjowac duzo lepsza cenę, tym bardziej ze wlaściciel juz zaczol ja rozbierac na zlom i nie potrafil jej rozpolowic i dal sobie z nia spokój hehe.
No teoretycznie wg manuala powinno się sprawdzić szczelinomierzem luzy pomiedzy zębatkami
A średnicówką, mikromierzem wałki i tryby pomierzyć :)
Ja miałem taki zamiar, ale na nim się skończyło.
Myślę ze uda mi sie wynegocjowac duzo lepsza cenę, tym bardziej ze wlaściciel juz zaczol ja rozbierac na zlom i nie potrafil jej rozpolowic i dal sobie z nia spokój hehe.
To bierz ją za <100 zł bo na złomie więcej nie dostanie amelinium tam nie ma wiele więcej jak z 10 kg.
A średnicówką, mikromierzem wałki i tryby pomierzyć
Ja miałem taki zamiar, ale na nim się skończyło.
No własnie :D
To bierz ją za <100 zł bo na złomie więcej nie dostanie amelinium tam nie ma wiele więcej jak z 10 kg.
No amelinium nie, ale trochę stali :)
Mam pytanie z perspektywy czasu do posiadaczy hybryd zbudowanych na podstawie fd 4.437 oraz 3 i 4 z crx, jakie wybralibyście przełożenie 5 biegu. Chodzi mi o to by nie robić przepaści między 4 z crxa ale też móc cicho i ekonomicznie podróżować w trasie.
Ja mam standartowe 0,750 ze skrzxyni od D13B2 i nie ma jakiejs dramatycznej "dziury" między 4-tym a 5-tym biegiem, ale zaznaczam, ze przełożenie główne mam 4,25.
i wtedy z drugiej strony - ja mam teraz w d16 4,25+0,771 i 3000 obr przy 100km/h jest slaaabe (EDIT: głośne) i wstawianie 0,702 jest jednym z glownych zalozen zrobienia przeze mnie hybrydy.
4,25+0,771 i 3000 obr przy 100km/h jest slaaabe
Słyszałem kiedys o czyms takim jak redukcja biegów :rolleyes:
nie, mi chodzilo o to ze w trasie jest glosno, szczegolnie jak masz przelot.
Panowie mam problem z rozebraniem wałka sprzęgłowego, udało mi się zdjąć zębatkę 5 biegu i dalej ani drgnie
http://s1.pokazywarka.pl/i/1226322/937911/img-0214.jpg
http://s1.pokazywarka.pl/i/1226322/349474/img-0215.jpg
Jak to dalej ugryźć? Nie mogę za cholerę ściągnąć bieżni łożyska 5 biegu która blokuje kolejne zębatki.
i wtedy z drugiej strony - ja mam teraz w d16 4,25+0,771 i 3000 obr przy 100km/h jest slaaabe (EDIT: głośne) i wstawianie 0,702 jest jednym z glownych zalozen zrobienia przeze mnie hybrydy.
A ja odwrotnie uważam, że do 3 i 4 z crx'a najlepiej pasuje FD 4,25 i V 0,771.
Nie mogę za cholerę ściągnąć bieżni łożyska 5 biegu która blokuje kolejne zębatki.
Spróbuj zaczepić ściągacz o następną zębatkę i ściągnąć bieżnię pośrednio.
Nie mogę za cholerę ściągnąć bieżni łożyska 5 biegu która blokuje kolejne zębatki.
Obraca się w ogóle? Prawdopodobnie tuleja zatarła się na wałku, normalnie zdejmujesz to dwoma palcami. Łap ściągaczem za czwórkę i jazda, innej opcji nie ma. Kiedyś robiłem taką skrzynie i niestety wałek sprzęgłowy nadawał się do wywalenia...
Obraca się w ogóle? Prawdopodobnie tuleja zatarła się na wałku, normalnie zdejmujesz to dwoma palcami. Łap ściągaczem za czwórkę i jazda, innej opcji nie ma. Kiedyś robiłem taką skrzynie i niestety wałek sprzęgłowy nadawał się do wywalenia...
Dokładnie, u mnie wszystko trzymało się tylko na zębatce 5-go biegu. Pozostałe elementy tego wałka można było ściągać bez użycia siły. Tzn same wypadały i wchodziły na miejsce pod wpływem grawitacji;)
Obraca się w ogóle? Prawdopodobnie tuleja zatarła się na wałku, normalnie zdejmujesz to dwoma palcami.
Obracać się nie obraca, zapierałem 4 o imadło i próbowałem wybić wałek i nie dało rady, na szczęście nie jest to docelowy wałek więc można go nawet przeciąć
Witam Panowie w weekend planuje zrobic hybrydę wspólnie z kolega , który juz jest w tym troche ogarniety . Kupiłem już rzekome 3 i 4 z crxa tylko prosił bym aby zerknął ktoś kto widział te przełożenia na oczy i mógł by mi powiedzieć ze to sa te bądz typ co mi je sprzedał poleciał w ch...
Tu sa foty z góry dziekuję
http://w553.wrzuta.pl/obraz/4dGHPy9nfsL/dsci0033
http://w553.wrzuta.pl/obraz/4Sts0IDYJ9p/dsci0035
http://w553.wrzuta.pl/obraz/6vASoNyktxV/dsci0036
http://w553.wrzuta.pl/obraz/6HfpQX1OEjN/dsci0034
http://w553.wrzuta.pl/obraz/7L5osEsSaZd/dsci0032
http://w553.wrzuta.pl/obraz/afLcSGaO1zZ/dsci0031
Policz - 3 ma 26 zębów a 4 - 30 ;P
no właśnie ale tam sa 4 tryby a nie dwa
ja nie wiem który ile powinien mieć
:/
no właśnie ale tam sa 4 tryby a nie dwa
Bo tyle ma być
3 bieg jeden 35 drugi 26 daje 1.346
4 bieg jeden 31 drugi 30 daje 1.03(3)
N to wychodzi mi ze jeden tryb ma 27 zębów
:/
Jak dobrze liczę to masz trójkę 1.259 a czwórkę 0.937 więc są to przełożenia z cifa 4gena a nie z rexa :/
czyżby jednak ktoś mi sprzedal nie te przełożenia ?
Na to wychodzi :/.Napisz jeszcze ile zębów ma każdy tryb to będzie jasność
o jeden 27 drugi 34 trzeci 30 czwarty 32 ale dokładnie nie wiem najlepiej jak by ktos policzył ze zdjęć bo moze ja sie mylę po prostu
Mi właśnie wyszło tak samo więc jest tak jak pisałem niestety
Bedziesz mial troszke dluzsze biegi. Ale to nie zmienia faktu że jeśli zaplacileś za przelożenia z rexa a do stałeś co innego to ktoś zwyczajnie przycioł w c..ja
o jeden 27 drugi 34 trzeci 30 czwarty 32 ale dokładnie nie wiem najlepiej jak by ktos policzył ze zdjęć bo moze ja sie mylę po prostu
kuźwa :/ jak zwykle
Liczylem i to nie sa przelozenia od rexa, plus taki ze mozesz te biegi wsadzic bez toczenia z tego co widze po zdjeciach, ale to marne pocieszenie pewnie.
Udało mi się oswobodzić tryby, teraz chciałbym się upewnić co do toczenia:
-Toczymy tryb zaznaczony na czerwono?
- Toczymy w miejscu zaznaczonym na niebiesko?
Nie mam orginalnego trybu na wzór, na jaką średnicę i głębokość powiększyć ten otwór?
http://s1.pokazywarka.pl/i/1227252/406323/img-0216.jpg
Poczytaj temat od początku, byłą już odpowiedz jak toczyć.
Nie mam orginalnego trybu na wzór, na jaką średnicę i głębokość powiększyć ten otwór?
Srednicy nie zwiększasz, tylko toczysz w głąb. Poszukaj wstecz, tak jak pisze marcus. Było już wsio dokładnie omawiane.
Owszem było omawiane, ale było podane ile w głąb trzeba wytoczyć, orginalny tryb na wzór będe miał dopiero jak zrobiore swoją skrzynie a do tego czasu chciałbym mieć wszystko przygotowane.
A wie ktos moze czy biegi z Y2 (B16A1 Na linke) podejdą do S9B?
Owszem było omawiane, ale było podane ile w głąb trzeba wytoczyć, orginalny tryb na wzór będe miał dopiero jak zrobiore swoją skrzynie a do tego czasu chciałbym mieć wszystko przygotowane.
To przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem post 115. Napisałem tam dokładnie jak trzeba toczyć.
http://fotoo.pl//out.php/i45384_3civic-mini.jpg
Wystarczy założyć przesówkę z crxa i nic nie trzeba toczyć :P
Rzeczywiście było, nie zauważyłem. Dziękuje i Przepraszam Panie Piotrze że wogóle zapytałem, bo przecież forum to nie miejsce do tego.
Michalll_1991
27-07-12, 17:08
Panie Michale gdyby kazdy tak pytał to wie Pan ze zrobiłby sie smietnik, wpierw szukasz -> nie ma -> pytasz :P
Szukałem. nie zauważyłem i dlatego zapytałem, a poza tym przeprosiłem.
Dziękuje i Przepraszam Panie Piotrze że wogóle zapytałem
Nie spinaj się tak, najważniejsze, żeby hybryda dobrze działała. Pozdrawiam!
:)
Już chyba nie macie się o co spierać. Przyznać się, że posty sobie nabijacie;)
PIMPEK_EJ2
29-07-12, 00:03
Wystarczy założyć przesówkę z crxa i nic nie trzeba toczyć :P
Chyba piastę...
Manuale do skrzyni biegów:
LINK (http://turbobit.net/lecsrse6mihu.html)
i jeszcze taka stronka:
Messing with a Honda Transmission (http://www.performanceforum.com/wesvann/honda/trans/trans.html)
Honda S20 Parts Illustration (http://www.drivetrain.com/parts_catalog/manual_transmission_overhaul_kits/honda_s20_a1_manual_transmission_illustration.html )
powiedzcie mi koledzy czy concerto z silnikiem d16a8 i skrzynią p7 ma takie same biegi jak crx? szukałem wszędzie, ktoś wspominał ze o to samo, ale chciałbym sie upewnić żeby nie wyrzucić kasy w błoto
Super link:
http://www.honda-acura.net/forums/do-it-yourself/284236-diy-transmission-rebuild-89pics.html
Z pomocą tommmmm'a:
http://img841.imageshack.us/img841/7452/przeoenia.png
Dobra robota Panowie, napewno sie przyda.
co oznaczają te liczby umieszczone pod przełożeniami poszczególnych biegów?
ilość zębów na współpracujących kołach z. poszczególnych przełożeń
co oznaczają te liczby umieszczone pod przełożeniami poszczególnych biegów?
Pewnie stosunek ilości ząbków na przełożeniu
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Ilość zębów na zębatkach danego biegu.
Edit:
Nie zauważyłem następnej strony z 2 odpowiedziami...
jezeli przelozenie glowne wezme z d16z6 i wsadze do skrzyni s40z econo, to lozyska na walek glowny i sprzeglowy wsadzic te tzw. duze czy male? do w skrzyni od d16z6 sa duze, a przelozenie glowne bedzie wlasnie w tej skrzyni... a tak w ogole mam dylemat na jakiej skrzyni robic hybryde? tej od econo czy tej od d16z6. za d16z6 przemawiaja duze lozyska, a za s40stalowe wybieraki. mozna to jakos pogodzic?
jezeli przelozenie glowne wezme z d16z6 i wsadze do skrzyni s40z econo, to lozyska na walek glowny i sprzeglowy wsadzic te tzw. duze czy male? do w skrzyni od d16z6 sa duze, a przelozenie glowne bedzie wlasnie w tej skrzyni... a tak w ogole mam dylemat na jakiej skrzyni robic hybryde? tej od econo czy tej od d16z6. za d16z6 przemawiaja duze lozyska, a za s40stalowe wybieraki. mozna to jakos pogodzic?
Z jakiego silnika masz tą skrzynię S40?Z tego co widzę to chyba D15Z6. Jeśli tak to składaj hybrydę na bazie tej S40 bo tam też są duże łożyska tak jak w D16Z6, no i oczywiście stalowe wybieraki.
Widzisz, Atardin? Jeszcze tą od Z6 dobrze sprzedasz ;)
Zrób hybrydę na sprawnej skrzyni !!!
(sprawna = żadne łożysko nie szumi, wszystkie synchronizatory w dobrym stanie, zębatki i luzy zgodne z manualem, poniżej service limit)
łożyska, wybieraki.... to wszystko miałoby większe znaczenie, gdybyś budował projekt na 300km.
lozyska i wybieraki maja znaczenie Pioootrze :D jak sie uzywa auta do upalania, wbija biegi bardzo szybko to aluminiowe szybko mowia papa :)
Manuale do skrzyni biegów:
LINK (http://turbobit.net/lecsrse6mihu.html)
można jeszcze raz zapodac ten manual bo pliku juz nie ma...
Z góry dzieki
łożyska, wybieraki.... to wszystko miałoby większe znaczenie, gdybyś budował projekt na 300km.
Jeśli chodzi o wybieraki to niezależnie od mocy silnika stalowe będą lepsze, w alu w większości wykrusza się wybierak 1/2 niezależnie czy to 1.3 czy doładowane 1.6 :) i to zazwyczaj w identyczny sposób, czasami gorzej ;)
Łożyska też nie są specjalnie mocną stroną w tych skrzyniach. Przy składaniu hybrydy ważne jest dobranie odpowiedniej grubości podkładki pod wałek sprzęgłowy przy małym łożysku, chyba wiadomo dlaczego :)
A w skrzyniach s20 z d15b2/b7 są takie same łożyska co w skrzyni 1M/s40 z d14a7/a8?
Takie same, to skrzynie na tzw. małych łożyskach.
A jakbyście zrobili, załozyli stare łozyska (te na wałku sprzegłowym i głównym) czy nówki? jakby nie patrzeć, to te łozyska kosztuja ponad dwie stówy. Wiec zastanawiam się jak zrobic, bo koszty hybrydy, nowego zamachu i sprzegła razem robi niezłą sumke... Co do łozysk w skrzyniach jakie posiadam, to nie wiem w jakim stanie sa, bo kupiłem dodatkową skrzynię od d15z6 i druga skrzynie od d16z6 i nigdy na nich nie jezdziłem. A jak mówicie, że obie maja duze łożyska, to moze któraś miałaby dobre...
Jeszcze jedno, jakbym miał kupić łożyska to tylko te? czy jeszcze jakieś?
SC05A61 26x58x15
SF 0499 22x70x18
Podobno te sa najważniejsze i najczęściej padaja
Przy budowie mojej hybrydy za łożyska zapłaciłem coś koło 350zł, ale było warto, przynajmniej nic nie huczy i skrzynia chodzi bardzo cichutko, nie ukrywajmy że skrzynie w naszych hondach zaczynają być już leciwe i kupienie egzemplarza z dobrymi łożyskami jest praktycznie równe zeru
No właśnie, przydałaby się rozpiska z numerami łożysk skrzyni. Pamiętasz jakie wymieniałeś?
kupowałem 3 łożyska o numerach
1. SF 0499 NTN 22x70x18
2. SC 05A61 (26x58x15) NTN 26x58x15
3. SX 05A87NCS3OPX1 NTN 25x52x14
2 łożyska do wałka sprzęgłowego i jedno do wałka głownego , łożyska kupowałem do skrzyni D15Z6, w D16Z6 parę łozysk trochę się różnią wielkością, są po prostu mniejsze i dlatego skrzynię budowałem na bazie z EK3
które sa do sprzęgłowego a które go głównego?
czy te trzy łożyska w razie czego podejdą zarówno do skrzyni od d15z6 i do skrzyni z d16z6? nie chcialbym ich kupić, a pozniej obudzić sie z ręką w nocniku jak ktoreś nie podejdzie.
SC 05A61 (26x58x15) NTN 26x58x15 - łożysko przednie na wałek sprzęgłowy od strony sprzęgła
SF 0499 NTN 22x70x18 - łożysko tylnie na wałek sprzęgłowy
SX 05A87NCS3OPX1 NTN 25x52x14 - łożysko tylnie na wałek główny z miejscem na pierścień zabezpieczający
które podejdą do jednej skrzyni a które nie to ci nie powiem bo różnie do występuje, najlepiej zdecyduj się którąś ze skrzyń, rozbierz ją spisz numery z łożysk i po problemie, przy takim wariancie prawdopodobieństwo pomyłki = 0 ;)
Sklep internetowy
www.stożek.pl, cena - 372 zł brutto
www.albeco.com.pl, cena - 336,55 zł brutto
Znalazł ktoś taniej?
a orientuje sie ktos, ktore lozyska czesciej padaja, ewentualnie sa waniejsze - na walku sprzeglowym czy glownym?
najszybciej zużywa się łożysko wałka sprzęgłowego,to najbliżej sprzęgła bo jako pierwsze przyjmuje moment obrotowy z silnika
Jeszcze raz ceny (netto):
spintech.pl (http://spintech.pl)
stozek.pl (http://stozek.pl)
www.albeco.com.pl (http://www.albeco.com.pl/PL-H12/esklep.html)
Łożysko SC05A61 NTN 26x58x15
63,14 zł
73,37 zł
69,70 zł
Łożysko SF 0499 NTN 22x70x18
125,30 zł
125,30 zł
111,10 zł
Łożysko SX 05A87NCS3OPX1 NTN 25x52x14
nd
104,43 zł
92,81 zł
Łożysko na wałku sprzęgłowym od strony jedynki akurat jest mniej obciążone (dlatego też mniejsze) niż te od strony piątki, które często dostaje raczka i hałasuje. Na wałku zdawczym najszybciej zużywa się te z miejscem na pierścień (łapie luz osiowy). Tak czy inaczej, lepiej rozebrać i zdiagnozować które łożyska faktycznie są do wymiany, niż polegać na statystyce.
zamowilem wszystkie lozyska, bedzie przynajmniej z glowy;)
Jak zdiagnozować łożysko?
Wiadomo, że jeśli ciężko się obraca lub gruchocze sprawa jest prosta. Ale jak znaleźć winowajcę, jeśli skrzynia szumi, a po demontażu wszystkie łożyska wyglądają nieźle?
Tak czy inaczej, lepiej rozebrać i zdiagnozować które łożyska faktycznie są do wymiany
Chciałem na początku olać temat łozysk, ale tak sobie pomyślałem, że zapewne te łozycha co mam w skrzyni, to dobre naście lat mają. Tak więc cięzko żeby były w igła stanie, profilaktycznie postanowiłem wymienić. Chyba nie ma co się łudzić, że będą dobre, choć z drugiej strony to trochę siana jest i pytanie jak bardzo przeszkadzałby szum? Tak czy inaczej trochę zabolało, ale kupiłem nowe ;)
W sumie ile lozysk wymieniles?
(trzy jak wyzej?)
Wysłane z mojego GT-S6802 za pomocą Tapatalk
Jeszcze nic nie wymieniłem, bo dopiero zamówiłem ;) ale tak, te trzy o których była mowa wczśniej w wątku. Natomiast resztę łożysk udało mi sie zdobyć w bdb. stanie od znajomego, który kompletował sobie graty pod własna hybrydę, tylko plany sie zmieniły w międzyczasie i ja przejąłem łozyska ;)
Jak zdiagnozować łożysko?
Wiadomo, że jeśli ciężko się obraca lub gruchocze sprawa jest prosta. Ale jak znaleźć winowajcę, jeśli skrzynia szumi, a po demontażu wszystkie łożyska wyglądają nieźle?
Np. lekko szumią przy obracaniu w ręce, mają luz albo "raka" na kulkach/wałkach, itp... Przy odrobinie doświadczenia można wyłapać niesprawności. Pamiętajcie też o łożyskach wewnętrznych na wałkach (5 sztuk).
Żeby nie zakładać nowego tematu: ok. pół roku temu złożyłem skrzynię hybrydę. Synchronizatory i wszystkie częsci były w cacy stanie, zwłaszcza że dobierałem najlepsze elementy z dwóch skrzyń, które miałem do dyspozycji. Ok. miesiąca temu zauważyłem pocenie się pompki sprzęgła wewnątrz kabiny. Naprawę postanowiłem odłożyć na później, bo ubytek płynu był niezauważalny. Tymczasem kilka dni temu przy pociągnięciu na dwójce w okolice 7k i zmianie na trojkę- pojawiają się zgrzyty w skrzyni. Czy może to być spowodowane nieszczelnoscią pompki? Nie wiem: zapowietrzeniem? za małą iloscią pompowanego płynu? Czy to już wyrok na synchronizator? Dodam, że mimo pewnego zamiłowania do ostrej jazdy- nie jeżdżę sportowo i nie katuję w jakis wyjątkowy sposób skrzyni.
Zapowietrzyl sid pewnie uklad i nie wysprzegla do konca tak jak powinnien.
nie wysprzegla do konca tak jak powinnien
j/w
W wysprzęglikach i pompkach sprzęgła często pękają sprężynki i to też może być przyczyną.
Zakupiłem zestaw naprawczy pompki i zabrałem się za robotę, Wszystko szło dobrze do czasu założenia nowych uszczelnień. Chyba coś nie tak z pasowaniem, bo pomimo wysmarowania uszczelek olejem roślinnym- nadal tłoczek przesuwał się z dużym oporem,a po wciśnięciu został w miejscu, bo sprężynka nie ma siły go wypchnąć. Jednym słowem: porażka. Jutro jadę po nową pompkę...
bo pomimo wysmarowania uszczelek olejem roślinnym
Trochę puściłeś wodze fantazji... olej roślinny to nie to samo co mineralny. Może po prostu guma spuchła i stąd problemy. Wrzuć tłoczek do oleju silnikowego, może dojdzie do siebie i nie będziesz musiał wymieniać go na nowy.
Może po prostu guma spuchła i stąd problemy. Wrzuć tłoczek do oleju silnikowego, może dojdzie do siebie i nie będziesz musiał wymieniać go na nowy.
Siedzi tak, że nie idzie wysunąć nawet przy użyciu sprężonego powietrza i to pomimo moczenia w oleju silnikowym :) Zabiłem pompkę :P
Sklepowych poszukiwań ciąg dalszy:
(wszystkie ceny już brutto)
spintech.pl (http://spintech.pl)
stozek.pl (http://stozek.pl)
albeco.com.pl (http://www.albeco.com.pl/PL-H12/esklep.html)
rolimex.pl (http://www.rolimex.pl)
Łożysko SC05A61 NTN 26x58x15
77,66 zł
90,24 zł
85,73 zł
104,05 zł
Łożysko SF 0499 NTN 22x70x18
154,12 zł
154,12 zł
136,65 zł
90,74 zł
Łożysko SX 05A87NCS3OPX1 NTN 25x52x14
nd
128,45 zł
114,16 zł
135,20 zł
Ceny małych łożysk:
(netto)
spintech.pl (http://spintech.pl)
stozek.pl (http://stozek.pl)
albeco.com.pl (http://www.albeco.com.pl/PL-H12/esklep.html)
rolimex.pl (http://www.rolimex.pl)
lozyska.net (http://www.lozyska.net.pl)
Łożysko 6205/26V16 NTN 26x52x15
nd
126,43 zł
120,10 zł
126,00 zł
141,82
Łożysko SX04A34V1 NTN 22x65x17
143,52 zł
140,71 zł
127,26 zł
183,50 zł
121,08
ale jazda, małe łożyska droższe od dużych
Witam kolegów ;)
Czy majac skrzynie z d14a2 gdzie fd to 4.4 i długa piątka 0.702 spokojnie da rady przełożyc FD i długą piątke do skrzyni z d16z6 gdzie juz jest 3 i 4 z crxa a fd to 4.250 ? Fd są wymienne bez problemu ?
Tak, ważne czy skrzynia hydro czy linka, tylko tam się to różni, ale D14 była z hydro. Między 5 i 6 genem jest to przemienne.
tylko chodzi mi o taką kwestie iż doszły mnie słuchy ze jak chce przełozyc FD to musze z walkiem z tego d14a2 a tam jest dwójka dłuższa, a nie po to chce sklecic hybryde zeby wydluzac dwójke.
teraz mam dwie skrzynie:
czyli d16z6 ( 3,4 crx)
1 - 3.25
2 - 1.909
3 - 1.346 (crx)
4 - 1.033 (crx)
5 - 0.750
Fd - 4.250
2) skrzynai d14a2
1 - 3.25
2 - 1.761
3 - 1.250
4 - 0.909
5 - 0.702
Fd - 4.437
Czy bez problemu zrobię z tego taka hybrydę ?
1 - 3.25
2 - 1.909
3 - 1.346 (crx)
4 - 1.033 (crx)
5 - 0.702
Fd - 4.437
Teraz zrobiłeś mi rebusa tym pytaniem. U siebie do skrzyni z D14A2 mam włożony wałek z dwójką 1.9, ale nie wiem z jakiej skrzyni on pochodzi. Jeżdżę tak już od roku i nic nie wskazuje na złą prace takiego zestawienia. Tylko się teraz zastanawiam jakie dokładnie mam FD. Zębatka na dyfrze z FD 4.437, a na wałku sprzęgłowym nie wiadoma. Według tej tabelki (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?2496-Przelozenia-skrzyn-biegow-w-serii-D) dwójka o przełożeniu 1.9 występowała w skrzyniach z FD 4.058, 4.25 i 4.437. Może mi się udało trafić tą właściwą...
Teraz mam takie przełożenia
I 3.250
II 1.9
III 1.346
IV 1.033
V 0.702
Ja słyszałem ze 1 i 2 bieg są zespolone ale chyba nie ma to znaczenia przy FD
Zostawiasz 1 i 2 z d16 a zmieniasz tylko koło zębate z FD 4.4
tylko chodzi mi o taką kwestie iż doszły mnie słuchy ze jak chce przełozyc FD to musze z walkiem z tego d14a2 a tam jest dwójka dłuższa, a nie po to chce sklecic hybryde zeby wydluzac dwójke.
teraz mam dwie skrzynie:
czyli d16z6 ( 3,4 crx)
1 - 3.25
2 - 1.909
3 - 1.346 (crx)
4 - 1.033 (crx)
5 - 0.750
Fd - 4.250
2) skrzynai d14a2
1 - 3.25
2 - 1.761
3 - 1.250
4 - 0.909
5 - 0.702
Fd - 4.437
Czy bez problemu zrobię z tego taka hybrydę ?
1 - 3.25
2 - 1.909
3 - 1.346 (crx)
4 - 1.033 (crx)
5 - 0.702
Fd - 4.437
Przy zmianie FD wymienia się wałek napędowy oraz koło zębate mechanizmu różnicowego więc dwójka się nie zmieni bo jest nacięta na wałku sprzęgłowym a drugie koło zębate dwójki jest wymienne na wałku napędowym.Bez problemu zrobić taki setup jaki chcesz.
Teraz zobaczyłem w manualu. Pisałem z pamięci, która mnie zawiodła. Tak, wszystko będzie pasować. Zębatkę FD przykręconą do dyferencjału i wałek napędowy bierzesz z D14. Na niego zakładasz 1 i 2 bieg z D16. W skrzyni z D16 zostawiasz wałek sprzęgłowy, dokładasz resztę przełożeń i masz taką skrzynie jaką chcesz.
dziekuje Panowie, bo już zacząłem tracić nadzieje i pół dnia szukać nowych skrzyń z odpowiednimi przełożeniami ;) dopiero teraz dorwałem manuala z VI gena po polsku ale co do skrzyń to wygląda tak samo, i zacząłem jarzyć o co chodzi w tym wszystkim. A powiedzcie mi rozbieranie tych wałków idzie bez problemu czy potrzebny jest jakiś ściągacz tak jak wcześniej czytałem. W manualu pisze ze trzeba to prasą wyciskać... ;|
Warto mies ciagacz bo jak bedziesz walil mlotkiem to ci zebatki popekaja
Wysłane z mojego GT-S6802 za pomocą Tapatalk
Beż prasy trudno będzie wcisnąć zębatki i łożyska na wałek sprzęgłowy. Chodzi o równomierny pionowy nacisk na zębatkę i łożysko. Porównałbym to do wkładania podkładki na śrubę. Jeżeli będziesz ją trzymał prostopadle do gwintu to wejdzie, jak pod innym kątem to zablokuje się na nim.
Można prosić o manuala do skrzyń s20 i s40?
Wcześniej w temacie był ale coś mi link nie działa...
Z góry dzięki ;)
PS. Jak ktoś ma też manual do silników Dserii to też bym prosił najlepiej na pocztę ^^
tutaj jest instrukcja serwisowa do VI gena po polsku i jest tam temat skrzyń, opisane co do najmniejszej śrubki ;)
nie wiem czy to o to chodziło ale jeśli nie to ja też chętnie przygarnąłbym ten manual tyko do skrzyń :p
http://www55.zippyshare.com/d/72137696/615488/CIVIC.7z
Przydatny link z 36 strony tematu (http://www.honda-acura.net/forums/do-it-yourself/284236-diy-transmission-rebuild-89pics.html)
A powiedzcie mi rozbieranie tych wałków idzie bez problemu czy potrzebny jest jakiś ściągacz tak jak wcześniej czytałem.
Zwykle wystarczy demontaż "grawitacyjny" o drewniany klocek i ładnie wszystko schodzi z wałków. Ściągacza (i to dużego) używałem do zdjęcia zatartych tulei kół 4/5 na wałkach sprzęgłowych ale to już była anomalia i wałki na złom.
Czy w skrzyni S40 z D14A3 występują małe łożyska czy duże, jak w S20 z D16Z6?
każde D14 to małe łożyska
Jedynie w d16 sa duze i to nie we wszystkich. Zreszta sa oznaczenia na obudowie.
Jedynie w d16
W D15 S40 są duże (D15Z6 , D15Z8)
Zreszta sa oznaczenia na obudowie.
To jedyny słuszny sposób, a nie wiara, że jest z silnika a lub b, po tylu latach mogły być już różne kwiatki...
sorki za głupie pytanie, ale jakie to oznaczenia i gdzie są wybite ?
Bodajrze kolo uszczelniacza polosi jest wybite w kuleczku a albo b. B to duze
Dziekować ;) a powiedzcie mi czy stalowe wybieraki ze skrzyni S40 bez problemu można przełożyc do S20 z d16z6 ?
Michalll_1991
10-04-13, 19:59
można
no to w końcu jak z tym jest ? 1 głos za / 1 głos przeciw.
można
Hmm jesteś pewien ??
Ja tam zauważyłem trochę różnic szczególnie w tych śrutach co idą na sprężynkach w obudowie przy metalowych...
Mirasek dobrze pisze.Nie da rady przełożyć
Przelozyc moze i da rade ale stalowe wybieraki S40 sa inaczej mocowane w skorupie skrzyni i nie beda dobrze dzialac.
Wysłane z mojego GT-S6802 za pomocą Tapatalk
Jedyna możliwość to przekładka wybieraków razem z obudową. Jeśli ta S40 jest na dużych łożyskach, to warto.
Główną przeszkodą jest to, że aluminiowe osadzone są za pomocą 4 otworów w obudowie (po 2 otwory na połówkę obudowy) a stalowe za pomocą 6 otworów.
Michalll_1991
10-04-13, 23:48
a to przepraszam za wprowadzanie w błąd
Czy przy włożeniu 3 i 4 biegu do skrzyni od civica wkładamy również synchronizator 3 i 4 biegu czy to zostaje ze starej skrzyni ?
Wybieramy synchronizatory w najlepszym stanie.
Wybieramy synchronizatory w najlepszym stanie.
a synchro sleeve i synchro hub (pierścień i przesuwkę) bierzemy z Civic'a
Ja użyłem samych zębatek, reszte wziąłem ze skrzyni którą przerabiałem bo miała dużo mniejszy przebieg. Wszystko działa jak powinno.
ja tez u siebie brałem co lepsze, wszystko chodzi jak ta lala ;)
Da mi ktoś link do manuala skrzyni biegów s20/s40?
Proszę, s20
http://www.uees.edu.sv/sae_foro/manual/13-1.html
Dzieeeekkkkuuuuujjjjjeeeeee!!!! :* ^^^
Panowie, jak sprawdzic, jakie przełożenie ma 2 bieg ? Wyczytałem, że dzieli sie liczbę zębów przez siebie ale u mnie 2 na jednym wałku ma 18 zębów a na drugim 26.
I pytanie drugie - zmieniając drugi bieg w skrzyni zmieniam automatycznie cały wałek gdyż są one połączone, dobrze rozumiem ?
Dzielisz ilość zębów z wałka napędowego przez ilość zębów z wałka sprzęgłowego dla danego biegu w tym wypadku dwójki.Coś źle policzyłeś bo u Cb wychodzi 26/18 czyli 1.44 a takiego przełożenia 2 biegu nie ma w Dserii. Na wałku sprzęgłowym masz kolejno nacięty 1 bieg,wsteczny a potem 2 bieg więc jeśli chcesz zmienić 2 bieg to automatycznie zmieniasz cały wałek sprzęgłowy łącznie z kołem 2 biegu z wałka napędowego.
Mam hydro sprzęgło i skrzynie ze sprzęgłem na linke
Da się to jakoś zrobić żeby skrzynia była hydro? Pompkę jakoś zamontować?
Michalll_1991
19-06-13, 15:00
szukaj "cable to hydro clutch conversion"
panowie mam pytanie odnośnie skrzyń i budowy hybrydy, ale myślę że dość nietypowej kombinacji. W obecnej chwili mam dwie skrzynie biegów i trzecie w drodze do mnie :) Pierwsza to skrzynia S20 przy moim silniku D15B2, nie modzona, taka jak wyszła z fabryki, drugą skrzynię mam przy swapie silnika D16Z6 natomiast trzecia to skrzynia, którą kupiłem niedawno na forum z silnika D15Z1 czyli z eco, gdzie są najdłuższe przełożenia.
Chciałbym zrobić dość nietypową kombinację, mianowicie przełożyć 4 i 5 bieg ze skrzyni od D15Z1 do mojej przy silniku D15B2.
I tu rodzi się pytanie, czy taka przekładka jest możliwa??? czy nie pojawi się problem z brakiem mocy pomiędzy 3 biegiem a 4 i 5 ??? a może macie jakieś inne pomysły. Odrazu mówię, że silnik będzie D16Z6 po kapitalnym remoncie i na grubych gratach bo w przyszłości ma być eaton. Mile widziane sugestie od osób zagłębionych w temacie skrzyń i przebudowy:)
Michalll_1991
01-07-13, 21:05
jak dla mnie bez sensu, wsadziłbym skrzynie z z6 i tyle... jak wsadzisz jeszcze dluzsza 4. to bedzie muł totalny i nie bedzie czym wyprzedzic nawet. No moze jak latasz trasy to bym wsadzil 5. bieg 0.702 ale tez nie wiadomo jaki tam siedzi bo byly rozne wersje tej skrzyni. Rozumiem ze chcesz ja wydluzyc ze wzgl na m62, ale imo to jeszcze nie te moce.
a jak bym wsadził kompletną skrzynię D15Z1 bez żadnych przeróbek??? skoro mocy powinno być pod dostatkiem (na jakiś czas) a auto nie będzie na tor itp tylko jako dupowóz z niespodzianką to chyba nie straci zbytnio na dynamice z tą skrzynią??
skrzynia z d15z1 pochodzi z wersji usdm (VX) czy edm (VEi)? bo to dość znaczące
tu mnie zastrzeliłeś pytaniem, wiem tylko że z V gena i nie była nic modzona ale z jakiej wersji to nie wiem, a czym one się różnią między sobą?? mają inne przełożenia??
tak, różnią się przełożeniami, z VEi jest długa, a z usdm'a masakrycznie długa :)
moim zdaniem wrzuć piąty bieg 0.702 do skrzyni d16z6 i nie kombinuj... przy ilu masz odcinkę? 7400? na skrzyni eco z usdm'a jedynkę odetniesz przy prawie 80 km/h, dwójkę przy 140, trójkę... 235, ma to sens?
tak, przy 7400:)
a powiedzcie mi prosze jak wygląda sprawa remontu skrzyni, mam na myśli łożyska i synchronizatory - jest to do dostania??? Pytam bo nie chciałbym robić czegoś dwa razy tylko zapobiegawczo wyremontować żeby uniknąć niespodzianek
same łożyska oscylują w granicy 350-400pln ale to wszystko było już opisywane również w tym temacie.
Budując skrzynie pod kompresor zrobił bym tak: FD, 1 i 2 z D15Z1. 3, 4 i 5 z CRX.
Tylko jedna uwaga - przy długiej dwójce 1,761 / 1,782 i trójce z crx 1,346 żeby działało, trzeba nieco inaczej dystansować wałki niż normalnie.
a czego akuratnie 1 i 2 z Z1 ??? myślałem, że pierwsze biegi lepiej mieć krótsze??
No ale w Z1 2 i 3 (1ka jest wszędzie taka sama - 3.250) są piekielnie długie, a nie krótkie.
Czym niższa liczba przełożenia, tym bieg jest dłuższy:)
Wkładaj skrzynię z D16Z6 i tyle. Ewentualnie możesz wrzucić do niej piątkę 0.702 (opcja na trasę).
No i jeśli auto ma być w przyszłości dmuchnięte, to FD sobie zostaw 4.250, a jeśli N/A, to wkładaj 4.437:)
Po co ci któtkie pierwsze 2 biegi, jak tylko na nich bedziesz tracił trakcje? Krótkie biegi sprawdzaja sie w N/A.
Michalll_1991
02-07-13, 12:00
Toby86 po przedostatnim poscie wydaje mi sie ze mylisz dlugie/krotkie przelozenia.
dlugie- szybciej pojedzie ale wolniej sie napedza
krotki- osiaga mniejsze predkosci ale szybciej sie napedza
lepiej miec pierwsze biegi dluzsze, niz ostatnie jesli mowimy o osiagach, ale tu tez jest duzo zmiennych... Na 1 i 2 i tak sie napedza dobrze, wiec moze oplacac sie wydluzyc 1 i 2, skutkiem czego "wyżej" wpadniesz na 3 i dalej masz sie czym napedzac...
Ja mam hybryde z fd 4.437 i 3,4 crx, 0.75 -5'th bieg, ale chyba sobie cos w wakacje porzeźbie
Budując skrzynie pod kompresor zrobił bym tak: FD, 1 i 2 z D15Z1. 3, 4 i 5 z CRX.
cos kojarze ze 5. z crx nie podchodzi P&P, w d16z6 czasami byla 5 - 0,771
5 z CRX wchodzi P&P. Miałem taką przez miesiąc, ale trasy z FD 4,437 zmusiły mnie do jej zmiany. Tylko 4 z CRX wymaga przeróbki.
Fajny kalkulator skrzyni biegów (http://www.teammfactory.com/gear-calculator)
Michalll_1991
02-07-13, 15:05
Tylko 4 z CRX wymaga przeróbki.
roztoczenie ? nie wymaga, ale nie wystarcza 4 tryby
a co do 5. mozliwe ze masz racje, napisalem ze "cos kojarze" ;)
a powiedzcie mi co będzie jak założę poprostu całą skrzynie z Z1 w połączeniu z lekkim zamachem do D16Z6 dłubniętym na 150-160 KM ??? To pytanie czysto teoretyczne więc proszę nie karcić :) Mogę źle rozumować ale wydaje mi się że przy takiej mocy i lekkim zamachu różnica w rozpędzaniu auta powiedzmy do 100km/h albo wyprzedzaniu na 3 biegu nie powinna być aż taka wielka jak na OEM skrzyni z D16Z6 czy nawet tej co mam teraz czyli z D15B2, dobrze myśle ???? poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie :)
Michalll_1991
02-07-13, 23:10
z b2 jest "ładna" skrzyynia. z1 bedzie najbardziej zmulona ale predkosci jakie uzyskasz na biegach beda wieksze z czego nie ma co sie cieszyc, to jak z rowerem na wyzszym biegu (dluzszym) pojedziesz szybciej ale musisz dobrze dusic pedaly zeby sie rozpedzac :P
PS: powiedz jeszcze dlaczego tak sie upierasz na tą z1 skoro naprawde jest najgorsza ? ja bym wsadzil z z6 i nie kombinowal.
jak masz cos do dolozenia pieniazków to mysle ze jednak warto odrazu kupic 3,4 z CRX (koszt ok 200-250), a jak na bogato to ewentualnie fd 4,437 (tu sprawdzic przełożenie 5 biegu bo jak mam 0,75 to robi sie krótko ), pozniej bedziesz chcial wydluzyc np. pod boost to wywalisz to fd i wsadzisz oryginalne z z6 4.25 :)
Ps2: tysiączek pękł :cool:
a powiedzcie mi co będzie jak założę poprostu całą skrzynie z Z1 w połączeniu z lekkim zamachem do D16Z6 dłubniętym na 150-160 KM ??? To pytanie czysto teoretyczne więc proszę nie karcić :) Mogę źle rozumować ale wydaje mi się że przy takiej mocy i lekkim zamachu różnica w rozpędzaniu auta powiedzmy do 100km/h albo wyprzedzaniu na 3 biegu nie powinna być aż taka wielka jak na OEM skrzyni z D16Z6 czy nawet tej co mam teraz czyli z D15B2, dobrze myśle ???? poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie :)
150-160KM powiadasz...
Powiem Ci tak... Jest WIELE osób które maja silniczki B16/B18 które w serii dysponują moca 160-170KM a i tak zmieniają przełożenia na krótsze ;)
co do twojego boxa... Rozpędzenie auta zajmie dłuższą chwile a i tak pełnego potencjału takiej skrzyni nie wykorzystasz...
tak jak koledzy proponują zakładaj skrzynie z d16z6 - przełóż tylko 5bieg i smigaj ;)
co do Z1 to się nie upieram :) pytam tylko bo kupiłem tą skrzynię w sumie dla samego 5 biegu bo często jeżdżę w trasy i to w dodatku ze sporymi prędkościami więc zamysł przełożenia 5 biegu z Z1 był od dawna, pozatym kolega ma w swoim sedanie B16 z JRSC i wsadził do siebie 5 bieg z Integry LS gdzie też robił spore trasy i poprostu sobie chwali takie rozwiązanie, raz że ciszej przy wyższych prędkościach niż na OEM poza tym coś tam zawsze mniej spali na trasie bo silnik się aż tak nie męczy. Budowa prawdziwej hybrydy z 3 i 4 z CRX'a raczej odpada bo tak jak wspominałem auto pomimo konkretnych planów będzie służyć do zwykłego przemieszczania się, nie na tor, czy jakieś zawody na kreske :)
Teraz już mniej więcej wiem, że przełoże 5 do skrzyni z Z6, wymienie wszystkie łożyska i tyle :)
Michalll_1991
03-07-13, 01:09
Patrze na tabelke i widze ze skrzynie z b2 i z6 roznia sie tym ze z6 ma 3 opcje na 5. bieg 0.750, 0.702, 0.771. Zarówno z6 jak i b2 maja fd 4,25. Do skrzyni z6 chcesz wsadzic 5 z z1 (0.702).
Wniosek: sprawdz jaka masz 5. w tej skrzyni z6 bo moze nic nie trzeba przekladac :P
uzyj tego : http://www.youtube.com/watch?v=Si_CPvofUc0 a zamiast wrzucac 1 wrzuc 5. on znal przełozenie1, Ty znasz fd=4.25 jak skonczyles podstawowke to dasz rade :)
skrzynia pochodzi z hb a w nich 5 bieg był 0.750 według tabelki z forum ale jak na złość wczoraj w dziale sprzedam pojawiła się skrzynia z sedana D16Z6 właśnie z długą 5 za 350zł :) wniosek nasówa mi się taki sam jak w każdej innej kwestii życia - jak szukam bo chce kupić to choćbym się zesrał to nie znajde ani nikt nie sprzedaje :) ale jak kupie to zaraz okazja jakaś się pokaże albo odrazu kilka :cool: no ale cóż - życie :rolleyes:
dzięki za świetny link :)
Vitojcie !
Panowie czy hybryda fd 4.25 z 3 i 4 z crxa do doładowanego z6 ( docelowo 200km ) zrobi robote ? Obecnie mam skrzynie z noblessa Fd 4.437 i nie wiem czy będzie sie to dobrze spisywało...hmm.
4,4 jak dla mnie za krotkie dla softa.
Vitojcie !
Panowie czy hybryda fd 4.25 z 3 i 4 z crxa do doładowanego z6 ( docelowo 200km ) zrobi robote ? Obecnie mam skrzynie z noblessa Fd 4.437 i nie wiem czy będzie sie to dobrze spisywało...hmm.
Jak dla Mnie to przy zwykłych oponach może być problem z trakcją (1,2) przy takim FD, wszystko zależy do czego to potrzebujesz, jak do upalania na ćwiartkę to wkładaj FD 4,05, jak na codzień po bułki to FD4.25 a jak wpadnie jeakiś federal to tym bardziej
Michalll_1991
08-07-13, 12:48
jak na moje to do softa 4.25, 4.4 pierwsze biegi bedzie smalić aż miło a pozatym trzeba dobrze wajchować i turbo nie "nadmucha". 4.05 znowu dlugawe te biegi jak na soft. ja bym dal 4.25, mialem wczesniej i byl to taki kompromis.
Czy można przełożyć całe bebechy czyli obydwa wałki i przłożenie głowne z skrzyni posiadającej aluminiowe wyiberaki do skrzynki z d167y gdzie są stalowe ? czyli wybeiraki i obudowa zostają z y7 a przełozenie głowne i cała reszta od hybrydowej skrzyni na bazie skrzyni d15b2
W calosci nie beda pasowac musisz zamienic przesowki.
przesuwki czyli te części wybieraka co biegi przesuwają ?:> czy te części które są na wałku do przesuwania ( głupie pytanie ale wolę sie upewnić)
przy rozkręcaniu skrzyni ze stalowymi wybierakami wyleciały mi 3 kuleczki ;> tak jakby z łożyska lecz wszystkie sa kompletne ;> dobrze podejrzewam ze wkłada sie je w miejsca gdzie wybieraki opierają sie w obudowie ?
Przesowka czyli ta czesc na walku w ktorej wyciecie wchodzi wybierak. Tak kulki pelnia role zapadek, w obudowie masz trzy sruby pod ktorymi sa sprezynki. Po zlozeniu wszystkiego do kupy wkladasz kulke pozniej sprezynke i dokrecasz sruba
Panowie nie ma ktoś na stanie zdrowej cichej skrzyni, może być długa opór. Szukam zdrowej bazy pod hybrydę. Mogę też rozważyć hybrydę z fd 4,4;3i4crx, i 5 0,750 lub 0,702. - w stanie ideał.
Michalll_1991
11-07-13, 23:29
ile dajesz ? pisz pw :P
Wszystko poskładane 34 z crx piatka długa fd 4.4 i wszystko wpakowane w skrzynie d16y7 ze stalowymi wybierakami :) Wszystko działa , no może wsteczny jakoś sie nie chce wbijac do końca bez pomocy ale wydaje mi sie że to kwestia małej siły i ułożenia i po założeniu na auto bedzie ok :)
Jeden problem, po wkreceniu sruby imbusowej od strony sprzegła w strone wybieraków blokuje mi mozliwość wrzucania biegów ;/ no ale przecież wcześniej ta śruba tam była więc powiedzcie mi jak to wkręcić żeby było cacy, wkręcam oczywiscie na neutralnym położeniu foto poniżej
foto wybieraków ( tam gdzie wkreca sie od drugiej strony tą śrube imbusową)
http://imageshack.com/a/img17/373/mheu.jpg (http://imageshack.com/i/0hmheuj/)
a tu nieszczęsna śruba
http://imageshack.com/a/img163/151/zaos.jpg (http://imageshack.com/i/4jzaosj/)
Wkręcając trafiasz stoczoną końcówką śruby w wycięcie?
Co do tej sruby tak jak Mirasek pisze musi trafic w wyciecie steruj patykami od zmiany biegow tak zebys przez dziorke widzial wyciecie. Upewnij sie ze zebatka od wstecznego nie jest odwrotnie wlozona.
tak jak mówiliście chłopaki ;) nie trafiałem w tą szczelinek ;) troche gimnastyki i wszystko ładnie pracuje.
Teraz mam cudną skrzykę
1 - 3.25 (d14a2)
2 - 1.909 (d16z6)
3 - 1.346 (crx)
4 - 1.033 (crx)
5 - 0.702 ( d16y7)
Fd - 4.437 (d14a2)
w skrzynce z y7 S40 z metalowymi trwalszymi wybierakami :)
niezły mix :) Podziękowania dla wszystkich za pomoc ! satysfakcja naprawdę wielka :)
Fajnie ze moglismy pomoc.
Gratki ogarnięcia skrzynki, jedyna rzecz to 2ka w D16Z6 jest 1.900 a w S40 występuje 1.909 :p
wymieniałeś łożyska czy zostawiłeś stare (bo były ok) ?
Zabieram się od dobrego roku żeby złożyć taki gearset tylko w pudle z EK3 na dużych łożyskach i z FD 4.25 lub 4.05 - pod doładowanie
żeby wymienić bieg na inny,znacz się o innym przeleżeniu ,trzeba wymienić koła zębate danego biegu na obydwóch wałkach tak?
żeby wymienić bieg na inny,znacz się o innym przeleżeniu ,trzeba wymienić koła zębate danego biegu na obydwóch wałkach tak?
tak
A czemu 2, glownie 4,i wsteczny wchodzic moze plyciej niz wczesniej?
Mi ostatnio chodzi po głowie, żeby włożyc do drugiego civica, którego użytkuję najdłuższe biegi. Tym civiciem zawsze jezdzimy właściwie w trasy więc zawsze jest to jakaś ekonomia i cisza w środku bez męczenia silnika. Wkładając piąty bieg 0.702 i fd 3.25 przy 3tys obrotów mamy już 142km/h :) Myślę, że przy takich obrotach i prędkościach spokojne jest zejście do spalania ok 5l/100. Co myślicie ?
Tez kiedys mialem taki pomysl i do tego kompresorek i jechalo by to i byla by ekonomia:)
Jestem w trakcie wymiany lozysk w skrzyni, mam rozebrana z D14 i z y7, mowicie ze wybieraki z y7 sa lepsze?
nie wiem po jakich drogach jezdzisz ale nawet jadac w trasie zawsze musisz troche przyspieszyc troche zwolnic, i juz uklad 3,25x0,702 chyba skutecznie uniemozliwi cokolwiek innego na biegu jak utrzymanie predkosci. a moze sie nawet okazac ze przez to ze mocniej wysilasz silnik zeby podbic predkosc o 5km/h (bo pewnie nie bedzie ci sie chcialo co chwila z V biegu zrzucac na IV) ze spalanie i tak bedziesz mial wieksze. Jak ktos ma kompresor czy jakis zapas momentu z 2 litrowego silnika to jeszcze moze. Ale jak mowisz o 1.6 NA to ponizej 3.8x0,702 nie radze schodzic.
Szukam biegow z crxa pomoże ktoś?
Może ktoś ma na stanie i chce je sprzedać ale się nieoglasza na dziale sprzedam...
Pisać pw
Pozdrawiam
Wysłane z mojego ST26i za pomocą Tapatalk 4
a moze sie nawet okazac ze przez to ze mocniej wysilasz silnik zeby podbic predkosc o 5km/h (bo pewnie nie bedzie ci sie chcialo co chwila z V biegu zrzucac na IV) ze spalanie i tak bedziesz mial wieksze.
Zdecydowanie tak!
Nie ma sensu krócej niż 3,88 x 0,702, a nawet lepiej 3,88 x 0,750
Jestem w trakcie wymiany łożysk w skrzyni, mam rozebrana z D14 i z y7, mówicie ze wybieraki z y7 są lepsze?
Wybieraki stalowe są wszystkie takie same. Wykorzystaj w lepszym stanie.
tak na szybko pytanie, jaka jest ilość zębów 5 biegu 0,702 na jednej i drugiej zębatce, bo mam to w kawałkach te wałki i chciałbym wiedzieć co potrzebuję zdjąć.
jaka jest ilość zębów 5 biegu 0,702 na jednej i drugiej zębatce
26/37
Nie ma sensu krócej niż 3,88 x 0,702, a nawet lepiej 3,88 x 0,750
mam 3,722 x 0,702 w d15 i jedzie, coś tam przyspiesza i nie widzę sensu skrócania nawet przy dychawicznym motorze, chyba że pod czwórkę z CRX, wtedy V bieg 0,750 max, a najlepiej 0,771
tak na szybko pytanie
szybka odpowiedź
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?106765-Budowa-hybrydowej-skrzyni-bieg%F3w-kilka-pyta%F1&p=1895032&viewfull=1#post1895032
http://img841.imageshack.us/img841/7452/przeoenia.png
Panowie, mam seryjne s20 z d16z6... (2szt) Nie narzekam na 1 i 2 bo sa spoko ale na 3 i 4 troche brakuje mocy narazie.
Nie ruszam ze wzgledu na fakt kompletowania gratow do kompresora M62... Czy warto ta skrzynie wopgole ruszac w polaczeniu z eatonem?
Hybryda zawsze jest modem na plus.
Zależy czy auto do wyścigów czy do jazdy na co dzień.
dzięki za odpowiedź pioootr, wiedziałem, że gdzieś tu jest ta tabelka, ale nie chciało się wertować 49 stron tematu :rolleyes:
co do D16Z6 + M62, osobiście dałbym FD 4,25 + 3 i 4 z L3 i do tego w ramach gustu 0,703 lub 0,750
donald1992
03-08-13, 21:34
Panowie troche z innej beczki.Wiecie moze ile wchodzi oleju do skrzyni s20?
Oraz kto na forum handluje olejami(mtf)?
pozdro
Podobno niecałe 2l więc potrzebujesz 2 bańki 1l. Kupisz w Haparts lub u jarusneta.
donald1992
04-08-13, 00:28
dzieki za info:)
quiksilver44
04-08-13, 10:31
panowie poszukuje od dłuższego czasu 5 0.702 i nie mogę nic znaleźć. wiem ze to nie dział giełda ale tonący brzytwy sie chwyta:) ma ktoś możne ? kontakt pw proszę o pomoc
od tego masz gielde nie rob tu syfu.
wie ktoś jakie jest przeleżenie w skrzyni gdzie ilość zębów na zębatkach przy FD jest taka 67/18 oznaczenie s20 z tym ze "niezaju" jakie fd bo w tej tabelce kilka postów wcześniej nie ma takiego zestawienia.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.