Zobacz pełną wersję : Budowa hybrydowej skrzyni biegów - kilka pytań.
Wiec czy moge przelozyc wałki z przelozeniami z s20 do s40?
Bez problemu
Średnica wewnętrzna łożysk s20/s40 czy to duże czy male jest zawsze taka sama odpowiednio dla wałka sprzęgłowego czy głównego.
Dzieki za pomoc. Jeszcze ostatnia sprawa - jest opcja żeby gdzieś dokupić pierścień synchronizatora 2 biegu? Widzę że niektóre ząbki są dość zużyte, niemalże na płasko.
witam takie pytanko gdzieś widziałem w dziale sprzedam ktoś miał do sprzedania synchronizatory nie mogę znaleźć wie ktoś może kto to ma pozd
Cywa handluje częściami do skrzyń
Polecicie kogoś, kto handluje wyremontowanymi hybrydami?
W mojej skrzyni zgrzyta synchro 2ki i słychać łożysko na wałku sprzęgłowym, ale zamiast ją naprawiać i na dłuższy czas uziemiać samochód myślałem, by kupić drugą w pełni sprawną skrzynię, podmienić, a tą obecną potem dalej odsprzedać (oczywiście podkreślając jej mankamenty).
A nie lepiej kupić drugą skrzynię i złożyć jedną ze wszystkiego co najlepsze? Nie jest to ani trudne ani czasochłonne, jedynie przy otwieraniu skrzyni przyda się ktoś do pomocy.
W jeden dzień jest to do ogarnięcia :)
I przy okazji mam jeszcze pytanie - stosujecie jakiś specjalny olej montażowy przy składaniu skrzyni czy olej docelowy który będzie zalany?
chłopaki ile zębów ma długa piątka (0.702) ???
Dzięki Gumis1990
Założyłem oddzielny temat z nurtującym mnie pytaniem ale zero odzewu więc napiszę tutaj, może ktoś pomoże.
Czy skrzynia pochodząca z HB z silnikiem D16Z6 ma takie same przełożenia jak od coupe i sedana ?? Bo znalazłem rozpiskę skrzyń w poszczególnych silnikach i z niej wynika że dla D16Z6 były trzy wersje skrzyni S20. Wszystkie miały inne piąte biegi (0.750, 0.702, 0.771) i jedna która wychodziła w cp i sedanach miała czwórkę 0.937.
Pytam bo mam u siebie swap D16Z6 z HB i wsadzałem do tej skrzyni piąty bieg z D15Z1 ale przy jeździe jakoś nie widzę różnicy bo przy 3000 RPM prędkość wynosi +- 103 km/h a według kalkulatora powinna wynosić 109 km/h.
Masz fd4,25 i piatke 0.702? Ja mam tak i mam wlasnie kolo 110km/h licznikowe, ale jak masz 103km/h to chyba dobrze, bedzie lepiej przyspieszal;-) kalkulator tez lekko przeklamuje, obliczylem ori skrzynie na ori oponach(rozmiar) i roznica byla kolo 7km/h na gps na plus dla kalkulatora
tak, fd 4.25 a co do piątki to teraz sam nie wiem. Skrzynie dawałem gościowi co trudni się naprawami i miał mi tylko przełożyć piątkę (0.702) ale patrząc na prędkość to chyba mi nie zmienił jej. Zmiana miała być wyłącznie dlatego że auto troche trasy robi i długa piątka fajna sprawa. Mozesz nagrać filmik jakie prędkości masz na poszczególnych biegach przy 3000rpm ?? Byłbym bardzo wdzięczny.
Moja obecna skrzynia pochodzi z HB D16Z6 czyli:
fd 4.250
1. 3.250
2. 1.900
3. 1.250
4. 0.909
5. miało być 0.702 ale jest chyba jest 0.750
Opony 195/50/15
Jak nie zapomne to nagram tylko ja mam 3 i 4 bieg z crx wiec nijak bedzie pasowac do twojej 3 i 4;-)
spoko, będę miał to na uwadze ;)
5 masz na pewno 0,750, ja przy FD 4,4 i 5 biegu 0,702 mam lekko ponad 105 km/h przy 3000rpm
a do obliczeń prędkości na poszczególnych biegach, polecam ten kalkulator: http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
No a powinienes miec 100km/h jak masz 4,4 i piatke 0,750
Panowie ile €€€ jest wart kompletny 4.785 final drive z integry DC2 ?
Panowie ile €€€ jest wart kompletny 4.785 final drive z integry DC2 ?
Około 1200 polskich złotych ;)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Eee chyba nie az tyle. Moze bede miał takie FD do sprzedania i dlatego pytam.
Dobra FD juz jedzie do mnie, ale zostawie dla siebie. Jezdzi ktos na S9B plus samo Fd 4.78? Warto jeszcze zmienac poszczegolne biegi?
Poslano z mojega D2403 z uporabo Tapatalk
Osobiscie od biegow zaczalbym cala zabawe, a dopiero pozniej myslał o FD ;) Samo glowne nie zmieni Ci syfiastych "shift pointow", zyskasz jedynie na dostepnej mocy. Chociaz sa i tacy ktorzy wkladaja fd 5.0 do s9b i sobie chwala.
No dobrze mowisz. Ale tez myslalem czy by nie zmienic tylko 3. bieg i specialnie zostawic ten troche dluszy 2. bieg. Wtedy zmiana z 2 na 3 bedzie jeszcze lepsza. A na 2. biegu i tak i tak moze sie okazac ze niema pelnej trakcji.
Poslano z mojega D2403 z uporabo Tapatalk
Troche kombinujesz, jesli oczekujesz "przyrostow" ze strony skrzyni musi ona byc odpowiednio zestopniowana w calosci. W przypadku dlugiej 2 i krotkiej 3, to co "zyskasz" przy zmianie z 2 na 3 stracisz przy zmianie z 1 na 2. Przy takiej opcji shift pointy rozjada sie jeszcze bardziej, wg. mnie gra nie warta swieczki i jak juz wkladac to komplet 2-4 (ew. 5) z y21/s80
No to dzisiaj jednak jade po S4C skrzynie z powypadku (cos tam na obudowie odłamane) i bede składac komplet. S9B + 2-5 S4C + 4.785 FD. Bedzie krotko. :cool:
Nawet mega krotko, pomysl nad inna piątka, ewentualnie wloz chociaz tą z s9b. Chyba ze auto typowo torowe..
Nawet mega krotko, pomysl nad inna piątka, ewentualnie wloz chociaz tą z s9b. Chyba ze auto typowo torowe..
z ta krótką piątką to fakt, mam skrzynie z D serii, krotke FD i krótka piątka - gdyby nie tor to bym wstawił długą, na torze jest ok bo zdarza mi sie 5 wrzócić sporadycznie ale zdarza, ale za to jak dojeżdzam na tor na autostradzie dość wysoko musze kręcić i to przy rozsadnych predkościach 100-120km/h - dość irytujące...
No w teorii tak. Ale :D Po pierwsze, 5 w S9B i S4C jest taka sama. Po drugie, nawet jak bym dostał gdzies 5 z integry, to pri 135 kmh, zamiast 5000 rpm bedzie 4650 rpm. Jakas wielka roznica to nie jest. :p
No w teorii tak. Ale Po pierwsze, 5 w S9B i S4C jest taka sama. Po drugie, nawet jak bym dostał gdzies 5 z integry, to pri 135 kmh, zamiast 5000 rpm bedzie 4650 rpm. Jakas wielka roznica to nie jest. Ma znaczenie przy zalaczaniu sie vtec,
chyba nie chcesz drzec autostrada non stop na nim :D?
No w teorii tak. Ale :D Po pierwsze, 5 w S9B i S4C jest taka sama. Po drugie, nawet jak bym dostał gdzies 5 z integry, to pri 135 kmh, zamiast 5000 rpm bedzie 4650 rpm. Jakas wielka roznica to nie jest. :p
Po pierwsze, jestes pewny ze jest taka sama? Za duzo internetow sie naczytałeś.
A po drugie roznica pomiedzy 5 y21/s4c a 5 s80 jest kolosalna.
Po pierwsze, jestes pewny ze jest taka sama? Za duzo internetow sie naczytałeś.
No przyznam, nie jestem pewien, dane z internetu. Niedługo otwieram obie skrzynie i zobaczymy. Jakie ratio ma 5ty bieg z S9B twoim zdaniem? Oczywiscie ze jak jest dłuszsze od tego z S4C to zostawie to z S9B.
A po drugie roznica pomiedzy 5 y21/s4c a 5 s80 jest kolosalna.
No napisałem wyzej jaka jest. No matematyki sie nie oszuka. 400 rpm mniej. Any spalania raczej to nie zmieni, ani hałasu.
Rozbierz, sprawdz, policz i wtedy porównaj.
Zdania nie zmienie, roznica pomiedzy 5 y21/s4c a 5 s80 jest kolosalna zwlaszcza przy uzytkowaniu na co dzien.
z ta krótką piątką to fakt, mam skrzynie z D serii, krotke FD i krótka piątka - gdyby nie tor to bym wstawił długą, na torze jest ok bo zdarza mi sie 5 wrzócić sporadycznie ale zdarza, ale za to jak dojeżdzam na tor na autostradzie dość wysoko musze kręcić i to przy rozsadnych predkościach 100-120km/h - dość irytujące...
Jakie masz parametry skrzyni?
Fd - 4,437
1 - 3,250
2 - 1,900
3 - 1,346
4 - 1,033
5 - 0,878
Fd - 4,437
1 - 3,250
2 - 1,900
3 - 1,346
4 - 1,033
5 - 0,878
Patrzylem po kalkulatorze to dziwnie jest zestopniowane( chodzi o 5 bieg) tzn mega dużo obrotów po zmianie z 4 na 5.
Ale jednak dłuższa masz od mojej.
wiesz za dużo jej i tak niepoużywam na torze przy 1,3 ale to zawsze może dać te kilka km/h wiecej zanim zaczne hamować :)
Skrzynia "dawca" rozebrana, zmierzyłem szczeliny synchra - biegi. 3 bieg wynosi 0.80mm, reszta po 1.00mm. Manual mowi ze 0.85-1.10 to standart (nominał ??), a 0.40 to service limit. Moge spokojnie zostawic te synchra?
5ty bieg ma z S4C ma 0.875, wiec zostawie tego z S9B. (0.848 ???)
rosiniak99
27-01-16, 11:40
Rozbierz, sprawdz, policz i wtedy porównaj.
Zdania nie zmienie, roznica pomiedzy 5 y21/s4c a 5 s80 jest kolosalna zwlaszcza przy uzytkowaniu na co dzien.
Cywa nie przesadzaj bo w Vgenie mialem najpierw 5 z Y21 czyli chyba .875 a potem z S9B .848 i bylo deko lepiej ale szalu nie widzialem. Na pewno niżej w B16 bym nie zszedł bo za malo momentu z FD 4.26 :-)
?
Co ma 5tka z s9b, tym bardziej y21 do tej z s80 ? Zwlaszcza ze mowa o FD 4,785
rosiniak99
28-01-16, 10:07
O kurde zle przeczytałem moj błąd :D Ze o FD takie miałeś na mysli nie wiedziałem kolega wyzej pisze o 4.4
Osobiscie od biegow zaczalbym cala zabawe, a dopiero pozniej myslał o FD ;) Samo glowne nie zmieni Ci syfiastych "shift pointow", zyskasz jedynie na dostepnej mocy. Chociaz sa i tacy ktorzy wkladaja fd 5.0 do s9b i sobie chwala.
Jest tu ktoś kto ma fd 5.0 w S9B? Jak wygląda jazda z taką skrzynią. Prędkości się obniżają na danym biegu ale czy skrzynia sama w sobie pozostaje nadal dobrze zestopniowana?
Jest tu ktoś kto ma fd 5.0 w S9B? Jak wygląda jazda z taką skrzynią. Prędkości się obniżają na danym biegu ale czy skrzynia sama w sobie pozostaje nadal dobrze zestopniowana?
Skrzynia będzie tak samo zestopniowana ale krótsza. Będziesz miał więcej mocy na każdym biegu, ale niska prędkość maxymalna.
kristico86
15-04-16, 11:08
Bry, biegi z d serii FWD podejda do skrzyni 4wd ? tak samo pytanie o FD, ktos cos przymierzał ?
Witam!
Kładł ktoś 2, 3, 4 bieg ze skrzyni S4C z EK4 do skrzyni S9B na podmiankę? Jak to się ma do zastosowania FD4,75 z S80 w S9B? Jest jakaś różnica w konstrukcji, spięciu LSD z S80 a tym z S9B?
Tak miałem i siebie. Tylko pamietaj ze do włozenia 2 z S4C potrzebny cały mainshaft. I do FD z S80 pasuje zebatka 1 biegu i łozysko tylko z S80.
Pytanie: obudowy skrzyni S80 i S9B sa takie same? Da sie przelozyc wnetrze z S80 do obudowy S9B?
hej. skladam wlasnie hybryde do d seri i mam pytanko. czy to ze zebatki 4 biegu sie nie zgrywaja w calosci to normalne? 3 i 4 oczywiscie z crx. 4 bieg przetoczony na glebokosc 7.5mm tak jak oryginalna zebatka 4 biegu.https://images83.fotosik.pl/593/a039260c938ec3e3med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a039260c938ec3e3)
dobra juz sie wyjasnilo. skladalem na szybko zeby zobaczyc czy ok i nie wlozylem podkladek. po wlozeniu podkladek wszystko pieknie w linii :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.