Zobacz pełną wersję : filtr stożkowy, wkladki itd ...
Bo w większości przypadków wkładki pogarszają osiągi silnika, wsadziłeś nareszcie dedykowany filtr do zaprojektowanego przez najlepszych na świecie inżynierów układu dolotowego i dziwisz sie, że silnik pracuje lepiej niż na pseudoturboszmacie która ma zupełnie inne przepływy?
Bo w większości przypadków wkładki pogarszają osiągi silnika
A skąd masz takie informacje?
Seryjny układ dolotowy skonstruowany jest tak aby występujące w nim zjawiska falowe pomagały w napełnienieu cylindrów. Występowanie tych zjawisk zależy od budowy układu dolotowego od jego długości i średnicy rury dolotowej. Dlatego też często po wstawieniu układu dolotowego home made osiągi silnika pogarszają się. Wkładka ma troche wiekszy przepływ powietrza co nie wpływa na budowę dolotu. Zresztą zrób sobie test wyciagnij wogóle filtr powietrza - wtedy opory filtra=0 i przjedz się kawałek. Sam sie przekonasz, że nie jest tak jak napisałes a w aucie osiągi się nie pogorszą
Posiadam wkładkę K&N . Po jej zainstalowaniu osiagi samochodu nie zmieniły się, auto szybciej reaguje na gaz, różnicy w dzwięku również nie zauważyłem
Panowie, dzisiaj w moim EK3 (wydech przelot) wymieniłem w seryjnym dolocie (z rezonatorem) wkładkę SIMOTA na zwykły filtr FILTRONA i mam wrażenie, że auto "idzie" lepiej niż na wkładce sportowej? DLACZEGO? Czy wkładka sportowa bez doprowadzenia zimnego nie daje "ujemnych" efektów? A może mam mylne wrażenia?
Kolego, jeżeli nie masz doprowadzonego zimnego to nie ma raczej sensu montować wkładki. Ja też jeździłem z wkładką simoty przez całe okres wiosenno-letni - auto było nieco głosniejsze a przy bucie w podłodze zdawało mi się, że jedzie lepiej.
Jakiś czas temu wymieniłem wkładkę na zwykły filtr - auto jedzie dużo lepiej niż na wkładce.
Przykładowo:
a.) Z wkładką - wrzucam 1szy bieg i jadę 15km/h, wciskam pedał w podłogę - auto zaczyna buczeć ale nie przekłada się to przyspieszenie (tak jakby dostawał za dużą dawkę CIEPŁEGO powietrza)
b.) Ze zwykłym filtrem - auto jest cichsze i przy tej samej procedurze - wyraźnie czuć, że jedzie do przodu:)
także jeżeli nie masz i nie zamierzasz doprowadzać zimnego powietrza to pozbywaj sie wkładki jak najszybciej :)
Ja mam w swoim aucie już trzeci dolot. Najpierw była wkłada k&n. Następnie stożek Simota na PCV. W stosunku do wkładki znacznie poprawiło się przyśpieszenie. Mogłem zejść poniżej 10s do 100km/h. Teraz zamontowałem CAI z tym samym stożkiem i po pomiarach przyśpieszenie na drugim biegu w zakresie 2000-6000 obrotów poprawiło się o 2,66%. Podsumowując wkładka<PCV ze stożkiem<CAI ze stożkiem. Jak zrobię nawiew powietrza a halogenu i spiro rurą z kratki powinno być jeszcze lepiej.
A skąd masz takie informacje?
Z doświadczenia. Trochę osób, które pojechały na hamownię po zmianie wkładki odnotowało znaczny spadek mocy. W furze Windykatora też była taka sytuacja.
Kolego, jeżeli nie masz doprowadzonego zimnego to nie ma raczej sensu montować wkładki. Ja też jeździłem z wkładką simoty przez całe okres wiosenno-letni - auto było nieco głosniejsze a przy bucie w podłodze zdawało mi się, że jedzie lepiej.
Jakiś czas temu wymieniłem wkładkę na zwykły filtr - auto jedzie dużo lepiej niż na wkładce.
Przykładowo:
a.) Z wkładką - wrzucam 1szy bieg i jadę 15km/h, wciskam pedał w podłogę - auto zaczyna buczeć ale nie przekłada się to przyspieszenie (tak jakby dostawał za dużą dawkę CIEPŁEGO powietrza)
b.) Ze zwykłym filtrem - auto jest cichsze i przy tej samej procedurze - wyraźnie czuć, że jedzie do przodu:)
także jeżeli nie masz i nie zamierzasz doprowadzać zimnego powietrza to pozbywaj sie wkładki jak najszybciej :)
no to w takim razie na jeden pies wychodzi jak doprowadzimy zimne powietrze do seryjnego filtra powietrza to tez powinny sie poprawic osiągi.
działa to tak samo w 2 strone jesli wlozymy K&N czy inna wkladke do seryjnego dolotu nie powinny sie pogorszyc osiagi
Hmm, teraz czytam temat (przynajmniej pierwsza stronę przeczytałem) i się waham. Mam podróbkę stożka Fujity (kupiony na angielskim jebaju za 17,50 (około 70zł). Wygląda to tak:
http://img23.otofotki.pl/miniaturki/fn179_SDC17286.JPG (http://img23.otofotki.pl/fn179_SDC17286.JPG.html)
http://img23.otofotki.pl/miniaturki/ba118_SDC17288.JPG (http://img23.otofotki.pl/ba118_SDC17288.JPG.html)
Jest sens to zakładać?
witam,
czy ten stożek da radę?http://allegro.pl/simota-filtr-stozkowy-stozek-dolot-big-tube-now-i2915729327.html
odrazu mówię że mam parówę więc tylko takie rozmiary stożka wchodzę w grę, co Wy na to, w miarę dobry czy ścierwo?
Hmm, teraz czytam temat (przynajmniej pierwsza stronę przeczytałem) i się waham. Mam podróbkę stożka Fujity (kupiony na angielskim jebaju za 17,50 (około 70zł). Wygląda to tak:
http://img23.otofotki.pl/miniaturki/fn179_SDC17286.JPG (http://img23.otofotki.pl/fn179_SDC17286.JPG.html)
http://img23.otofotki.pl/miniaturki/ba118_SDC17288.JPG (http://img23.otofotki.pl/ba118_SDC17288.JPG.html)
Jest sens to zakładać?
Nie ma żadnego sensu, takie "coś" ma zdolności filtracji powietrza na poziomie stożków z allegro za 30zł. Z tą różnicą, że możesz lansować się że to Fujita :D
A to nie czasami podrobka Apexi? ;) Co za czasy, ze podrobki sa bardziej znane niz oryginaly ;)
skolopendra
14-01-13, 22:43
A to nie czasami podrobka Apexi?
dokładnie tak
witam,
czy ten stożek da radę?http://allegro.pl/simota-filtr-stozkowy-stozek-dolot-big-tube-now-i2915729327.html
odrazu mówię że mam parówę więc tylko takie rozmiary stożka wchodzę w grę, co Wy na to, w miarę dobry czy ścierwo?
to filtr który jest sprzedawany w komplecie z "parówa", miałem i nie było źle, ale na Twoim miejscu wolał był dołożyć drugą 100 i kupić Fujite
http://allegro.pl/fujita-filtr-stozkowy-4-5-114mm-do-parowy-big-tube-i2903385356.html
można było kupić na forum za jakieś 190-200 zł
można było kupić na forum za jakieś 190-200 zł
W mniejszej cenie mozna dostac K&N, ktory jest pod wymiar parowy... Warto zapytac, poszukac, bo K&N, a Fujita to jednak roznica...
W mniejszej cenie mozna dostac K&N, ktory jest pod wymiar parowy... Warto zapytac, poszukac, bo K&N, a Fujita to jednak roznica...
różnica w jakim sensie, i te fujita będzie dawało radę? dobry jest?
W sensie zadania filtra powietrza- w filtrowaniu. Nie wiem jak tam Fujita, ale K&Na mozna prac i oliwic dedykowanym zestawem. Zreszta.. K&N to swiatowy lider, mysle, ze nie moze sobie pozwolic na jakas wpadke. A Fujita? Hm..
no właśnie, no i w tym momencie wydajesz mi się osobą nie kompetentną, skoro argumentujesz stożek K&N a o Fujita być może nic nie wiesz i tylko faworyzujesz K&N, dalej proszę o jakieś konkretniejsze odpowiedzi
Z tego co piszą to Fujite założyli ludzie którzy odeszli od Apexi. Jeśli chodzi o K&N vs Fujita to zdania są podzielone z przewagą tego drugiego. Do tego po myciu nie musisz nasączać olejkiem.
Nikogo nie faworyzuje. Gdzies kiedys widzialem test wielu filtrow (nie ten Apexi, KN, HKS) i KN wypadal dobrze. Jest sprawdzony, tanszy wiec ja wybralem KN. Roznic w mocy nie wyczujesz. Mozesz brac drozsza Fujite jesli masz taka ochote, nikt nie broni, a tez nigdzie nie powiedzialem, ze Fujita jest zla. Polecam KN, bo sam mam i wiem, ze jest dobry. Pytales o opinie wiec ja wyrazilem.
Ciekawostka: W swoich dolotach Mugen stosowal filtry K&N (oraz wczesniej, filtry AFE).
Który by nie był K&N czy Fujita i tak będzie lepszy od tego co jest sprzedawany w zestawie z "parówa", jakość wykonania sadze ze porównywalna.
Natomiast który lepiej filtruje, który daje "lepsze" osiągi, lepiej spełnia swoje zadanie trzeba by przetestować i to najlepiej na takim samym setupie.
Bo posiadacz np. civa D14 będzie miał inne wrażenia w porównaniu do civa z B18.
Tak ze wg mnie czy KN czy Fujita to tylko kwestia kasy, moje oczekiwania spełni jeden i drugi.
Natomiast który lepiej filtruje, który daje "lepsze" osiągi, lepiej spełnia swoje zadanie trzeba by przetestować i to najlepiej na takim samym setupie.
Ja bym się wcale nie zdziwił, jakby najlepsze rezultaty dawała OEM puszka + filtron (czy tam jakiś inny zwykły filtr) :p
Dzisiaj miałem przyjemność przewieźć się jajkiem kolegi... pod maską D16Z6 + parówa simoty + stożek K&N. Pewnie wielu z Was mnie za chwilę wyśmieje i powie, że pier*ole jak potłuczony, ale śmiem twierdzić, że moje Y8 z OEM puszką, filtronem i doprowadzeniem zimnego ze zderzaka przyspiesza i reaguje na dodanie gazu zdecydowanie lepiej niż jajko kolegi. Na parówie jest tylko ryk, a kopa czuć jakoś słabo.
Yotomeczek86
27-01-13, 19:34
Jak nie odgrodzony pewnie, to czemu się dziwić że wyje a nie jedzie ? Ja mam porównanie seryjną puszkę z CAI Simoty, i powiem Ci że nigdy bym nie zamienił na nic innego. Różnica jest kolosalna, reakcja na gaz jest świetna a o dźwięku nie wspomnę. Jeśli chodzi o przyrosty ciężko powiedzieć, nie hamowałem swojego.
a ja Wam powiem że dopiero teraz sie przekonałem że warto odgrodzić stożek:p Zawsze myślałem że pewnie coś tam da odgrodzenie ale i tak tego nie odczuje wiec szkoda zabawy. Pomijam co lepsze CAI, parówczaki czy inne wkładki ale jak sobie przypomne jazde latem i teraz zimą gdy nie ma takiej sauny pod maską to różnice czuć - mimo że mam tylko 1.5
a ja Wam powiem że dopiero teraz sie przekonałem że warto odgrodzić stożek:p Zawsze myślałem że pewnie coś tam da odgrodzenie ale i tak tego nie odczuje wiec szkoda zabawy. Pomijam co lepsze CAI, parówczaki czy inne wkładki ale jak sobie przypomne jazde latem i teraz zimą gdy nie ma takiej sauny pod maską to różnice czuć - mimo że mam tylko 1.5
Wg mnie różnica jest odczuwalna, zwłaszcza w zimie jak dostaje mroźne powietrze, efekt taki ze wkręca się o niebo lepiej niż w letnie dni.
Uważam również ze parówa w D14 to nieporozumienie, chyba ze z powiększoną średnicą wydechu. A jak wszystkim chyba wiadomo najlepsze efekty uzyskuje się po wystrojeniu całości.
Poza tym temat jest o stożkach, wkładkach...;)
http://imageshack.us/a/img402/9176/injenhydro.jpg
Jest taka może gdzieś do nabycia podróba Made in China?:D
A to takie drogie że trzeba jakiejś podróby szukać :rolleyes:
Zawsze możesz pończoszki nawlec :)
A to takie drogie że trzeba jakiejś podróby szukać :rolleyes:
Zawsze możesz pończoszki nawlec :)
To jak dla Ciebie to jest tanie to daj mi 130zł. skoro dla ciebie to żadne pieniądze ;)
Nie napisałem że ani to tanie, ani to dla mnie żadne pieniądze :)
Ale jakbyś rozeznał się w temacie to wiedziałbyś z jakiego materiału jest wykonany hydroshield, jakie ma właściwości i ile kosztuje z metra taka dzianinka :)
Chce kupić wkładkę K&N pod OEM puszke z B18 ktoś się orientuje jakie oznaczenia ma owa wkladka?
Pod bude MB6 wychodzi mi: 33-2234
To jak dla Ciebie to jest tanie to daj mi 130zł. skoro dla ciebie to żadne pieniądze ;)
To za ile chcesz kupić? Nie za 130 tylko za 50? Oszczędzisz 80 zł. a stracisz więcej jeśli nie zadziała.
Najlepiej jest wyznawać zasadę "biednego na tanie nie stać". ;) Stożek do tego też masz jakiś tjuningowy za 30 zł. bo porządny za drogi? Na prawdę nie są to kosmiczne pieniądze i warto zapłacić za jakość.
Chce kupić wkładkę K&N pod OEM puszke z B18 ktoś się orientuje jakie oznaczenia ma owa wkladka?
Mam dokładnie wkładkę k&n o numerze 33-2047 i pasuje jak ulał.
http://allegro.pl/filtr-powietrza-kn-honda-civic-eg-ej-mb-92-97-i3128379677.html
panowie, co polecicie, posiadam D16 import z japoni kod silnika ZC :P wiec nie wiem czy to D16y8 czy Bóg wie co xd ale mniejsza o to, na chwile obecna mam seryjna puche i pod nia doprowadzone zimne powietrze z pod zderzaka, i teraz moje pytanie co lepiej wsadzic, stożek z rura? czy lepiej wkładke w orginalnego Box'a ?
panowie, co polecicie, posiadam D16 import z japoni kod silnika ZC :P wiec nie wiem czy to D16y8 czy Bóg wie co xd ale mniejsza o to, na chwile obecna mam seryjna puche i pod nia doprowadzone zimne powietrze z pod zderzaka, i teraz moje pytanie co lepiej wsadzic, stożek z rura? czy lepiej wkładke w orginalnego Box'a ?
miałem parówe -> sprzedałem -> mam OEM puszke + bedzie wkładka K&N
odczucia:
parówa - mocniejsza góra
OEM puszka na OEM filtrze - mocniejszy i stabilniejszy dów
na wkładce ma byc ~pomiedzy ^^
panowie chce zalozyc CAI ale boje sie o jazde w deszczu jak zaloze ta "SKARPETE " bede mogl w spokoju :)
Skarpeta -hydroshield :)
i warty jest cos ten filt
http://allegro.pl/filtr-powietrza-apexi-power-intake-style-stozek-i3114402081.html
bo moge go wyrwac za 100zl i sie zastanawiam czy warto ???
skolopendra
31-03-13, 10:33
i warty jest cos ten filt
to górna półka filtrów
czyli warto za 100 zl go zabrac :)
mierzył ktoś moc na hamowni przed i po wkładne filtra k&n?
i może macie doświadczenia z tym filtrem w civic 8 gen 1.8 vtec 140 koni r18a2
Paputek ale to jest podrobka co jest zreszta napisane na aukcji.
tak ja wiem wlasnie ze to replika i czy warto ja kupic za to 100zl
nie, bo za 200 masz oryginal fujite lub kn w takim rozmiarze jakim potrzebujesz. Nie warto kupowac podrabianego filtra bo zazwyczaj marnie filtruja;)
zobacze na zywo jak to wyglada i tak z tymi filtrami tyle ile opini bylem pytac u mnie w miescie w firmi co tam tuninguja jakies subaru evo to typ np mowil ze simota jest ok :)
tylko sie zastanawiam z tym cai czy ta skarpeta ogarnie jazde na codzien i podczasz deszczu :)
Simota to ścierwo. odkąd zobaczyłem ile syfu do dolotu przelatuje to już nigdy tego ścierwa nie założę do CZEGOKOLWIEK...
Kupuj Fujite. Polecam z całego serca
Simota to ścierwo. odkąd zobaczyłem ile syfu do dolotu przelatuje to już nigdy tego ścierwa nie założę do CZEGOKOLWIEK...
Kupuj Fujite. Polecam z całego serca
Ja z kolei byłem bardzo pozytywnie zaskoczony działaniem wkładki Simota, pozwolę sobie zacytować siebie z forum c5g.pl:
Dziś wyczyściłem wkładkę i...
Po dokładnie 6098 kilometrach od poprzedniego czyszczenia i impregnowania wyglądała tak:
http://img407.imageshack.us/img407/3456/dsc7416.jpg
Nie wiem jakim cudem, ale normalne błoto tam było.
Za to druga strona, czyli ta gdzie powietrze jest już czyste wyglądała w ten sposób (podkreślam PRZED czyszczeniem):
http://img87.imageshack.us/img87/1875/dsc7409t.jpg
http://img841.imageshack.us/img841/4774/dsc7413b.jpg
Zdjąłem rurę tą plastikową, która idzie już do przepustnicy i jest czyściutko, absolutnie zero jakiegokolwiek pyłku, nie mam foty bo mi się nie chciało butów zdejmować, wchodzić do domu po aparat... Możecie jednak uwierzyć na forumowe słowo pisane. Moim zdaniem wkładka Simoty w takim razie DZIAŁA i nie jest skrajnym syfem.
Aha, nikt mi nie płaci za taką opinię, po prostu informuję. :P
No i komu tu wierzyć;)
Ja pokazuję jak u mnie to wyglądało, nie mam zamiaru nikogo namawiać, najwyższa półka to nie jest, ale jak było czysto to chyba działa. ;)
Simota to ścierwo.
Wkładka SIMOTY w Type-Rze zabrała uwaga 40KM (testowane na dyno). Z 232 do 192. Ten filtr ich ma chyba zerową przepuszczalności powietrza.
Ten filtr ich ma chyba zerową przepuszczalności powietrza.
przepuscił 192 km:D
Tak na powaznie to bardzo dziwna sprawa ze jedni chwala a drudzy nie:(
Ktoś tu wcześniej chyba pisał, że po zmianie wkładki K&N na najzwyklejszego filtrona auto dostało wyraźnego kopa...
Także ciekawe to jest:)
na najzwyklejszego filtrona auto dostało wyraźnego kopa...
tylko ciekawe ile syfu przepuscił:D
O ile filtry oleju tej firmy to raczej kiepski pomysł, tak filtry powietrza chyba takie złe nie są. Ja na tym "dziadostwie" zrobiłem już jakieś 5tys. km. i górna strona filtra jest idealnie biała. Wcześniej przed założeniem tego filtra dokładnie wypucowałem rurę dolotową od wewnątrz i do tej poty nie ma tam żadnego nalotu.
Także chyba nie jest źle:)
Także chyba nie jest źle
Ja musze swoj wymenic własnie:D
czyli filtronka polecasz?:P
Czy polecam? Trudno powiedzieć;)
Ja póki co nie mogę na niego złego słowa powiedzieć:)
Najlepiej niech się jeszcze wypowie ktoś, kto już kilka takich filtrów "zajeździł":p
moze ja i ja dodoam cos od siebie
Wkladke K&N posiadam od 4 lat i w tym roku powiedzilem basta jak zdjalem rure dolotowa po dystanie okolo 120k km i zobaczylem jak jest w srodku zakurzona
wydeje mi sie, ze kupowanie wkładki jest bezsensu nie dosc ze nic nie daje to w dodatku gorzej filtruje niz papierzak za 20 pln ponadto koszt wkładki sie poprostu nie zwraca - koszt papierzaka 20 pln zmiana co 10kkm , koszt wkladki k&n 200pln + 50pln zestaw czyszczacy czyli zwroca Ci sie po przejechaniu 120kkm Wiekszosc uzytkowników nawet nie robi takich dystansów tylko po 3 latach uzytkowania sprzedaje auto
test filtrowania bawełnianego filtru k&n ( kto zna angielski ten sobie poradzi ze zrozumieniem)
http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html
przykładowy test wkładki k&n na hamowni:
http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?41956-Zwykly-filtr-Vs-Wk%B3adka-K-amp-N-Hamownia&
No i fota mojej wkladki po 3 praniach (120k km ). Zastanawiam sie jak to moze dobrze filtrowac nawet jak jest naoliwione
http://images33.fotosik.pl/579/0546fcb0913a4846med.jpg (http://www.fotosik.pl)
test wkładki na hamowni MEGA!:) hahah padłem...
civicD14A4
03-04-13, 11:32
Witam forumowiczów :),
Mowa tu o modelu D14a4 90km Civic VI
Chciałbym zapytać jaka jest różnica między filtrem stożkowym, a zwykłym filtrem powietrza??
-Bo obecnie mam zamontowany filtr stożkowy,zwykły dolot i jakoś to po sklejane taśma,paskami aż wstyd popatrzyć pod maskę (z takim kupiłem auto).. I myślę aby to wywalić i wsadzić zwykły filtr powietrza + zwykły dolot.... I tu pytanie co zrobić mieć dalej stożek czy postawić na fabryczne ustawienie?
-Drugie pytanie ; pozwolę sobie wkleić link z allegro jakieś Ładnej Hani ;) http://allegro.pl./honda-civic-1-4-75km-i3125204057.html
Mamy filtr powietrza dolot, a te dwa czarne plastiki obok tej rury dolotowej to co to jest???
P.s Zaraz zamieszczę zdj. Jak to u mnie wygląda...
Mamy filtr powietrza dolot, a te dwa czarne plastiki obok tej rury dolotowej to co to jest??? to rezonator, głównie wycisza układ dolotowy
Co do filtrów to jest do tego oddzielny temat
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?7495-filtr-sto%BFkowy-wkladki-itd
civicD14A4
03-04-13, 12:39
A u mnie wygląda to tak ;; http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/386571a9f6c89cd7.html
P.s Jeśli jestem w złym dziele, proszę o przeniesienie mojego tematu:) Dziękuje.
Ciekawy ulepek ktoś ci zostawił w spadku. Puszka na filtr jest pusta?;)
to rezonator, głównie wycisza układ dolotowy
Nie wiem skąd te nie prawdziwe informacje. Jeśli piszesz o czymś, to wypadało by choć trochę wiedzieć co to jest i po co to jest zamontowane przez producenta, późnej się takie brednie roznoszą po całym forum...
Nie wiem skąd te nie prawdziwe informacje. Jeśli piszesz o czymś, to wypadało by choć trochę wiedzieć co to jest i po co to jest zamontowane przez producenta, późnej się takie brednie roznoszą po całym forum...
Jeśli już pojechałeś po nim jak po łysej kobyle, to wypadałoby napisać po co tak na prawdę jest ten rezonator i wyprowadzić nas z ciemnogrodu, a nie tylko strugać mądralę:)
PS. chyba, że rozchodzi się o samą puszkę na filtr powietrza, bo rezonatora to ja tam nigdzie nie widzę ;-)
PS2. niezły ulep:p
PS. chyba, że rozchodzi się o samą puszkę na filtr powietrza, bo rezonatora to ja tam nigdzie nie widzę ;-)
-Drugie pytanie ; pozwolę sobie wkleić link z allegro jakieś Ładnej Hani http://allegro.pl./honda-civic-1-4-75km-i3125204057.html
Mamy filtr powietrza dolot, a te dwa czarne plastiki obok tej rury dolotowej to co to jest???
ma1ster Z tobą napewno nie będę dyskutował bo znowu będziesz pier$#^% kilka stron bez sensu jak na temat katalizatora :)
A u mnie wygląda to tak
W wypadku tego ulepa to napewno seria jest 100 razy lepszym rozwiazaniem:D
I tu pytanie co zrobić mieć dalej stożek czy postawić na fabryczne ustawienie?
Stozek moze byc lepszym rozwiazaniem jesli jest zamontowany z głowa.
Najlepszym rozwiazaniem jest oddzielenie go od komory silnika, i doprowaniedzie zimnego powietrza ze zderzaka.
W innym wypadku moim zdaniem stozek psuje osiagi.
Mam nadzieje ze pomogłem:)
Popatrz w tematach jak inni maja to zrobione: np: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?158752-Silver-EK4-by-mateuszvti&p=1933549#post1933549
post#89
Jeśli już pojechałeś po nim jak po łysej kobyle, to wypadałoby napisać po co tak na prawdę jest ten rezonator i wyprowadzić nas z ciemnogrodu, a nie tylko strugać mądralę:)
Jeszcze czego... proszę sobie znaleźć artykuł na ten temat i poczytać... wskazałem tylko błędne zdanie wynikające z niewiedzy, żeby czytający nie powtarzali bzdur...
Ja do siebie zaaplikowałem wkładkę pipercross. Dupohamownia odczuła lekką poprawę po przesiadce z czegoś kupionego w norauto.
o taka :
http://allegro.pl/pipercross-honda-civic-filtr-wkladka-gabkowy-i3126147144.html
civicD14A4
03-04-13, 22:56
Ciekawy ulepek ktoś ci zostawił w spadku. Puszka na filtr jest pusta?;)
Puszka na filtr pusta? Ale jakie to ma znaczenie skoro jest stożek??
To co myślicie żeby puścić serie i ten rezonator zakładać czy to jest bez sensu?
civicD14A4
07-04-13, 17:18
Takie coś wrzucić -> http://allegro.pl/honda-civic-vi-6-1-4-obudowa-filtra-powietrza-i3138653931.html Zamiast tego mojego żenującego stożka??
Ja na Twoim miejscu bym się nie bawił przy tym ssącym tylko odrazu wymienił na ssący z poziomą przepustnicą (D16z6, D15b7 etc. ) i do tego zamontował jakieś CAI z prawdziwego zdarzenia.
panowie a co to sa za firmy takich filtrow np
http://allegro.pl/sportowy-filtr-powietrza-stozkowy-pipercross-i3112203058.html ???
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-stozek-jr-uniwersalny-60-90mm-hit-i3114424454.html ?????
albo firma BMC
pytam moze ktos cos wie na temam z ktoregos , bo zaraz bedzie nie kombinuj kup fuijte :)
skolopendra
18-04-13, 21:04
o właśnie się dowiedziałem ze średnica filtra za ma zależność do mocy :
http://allegro.pl/sportowy-filtr-powietrza-stozkowy-pipercross-i3112203058.html
PRZEZNACZONY DO SILNIKÓW O MOCY DO 100KM ;)
ja wybrał bym k&n
tylko gdzie kupic k&n oem a nie jakis badziew ktorego jest na alegro pelno i nawen mozna kupic jakis badziew przypominajacy k&n
skolopendra
19-04-13, 00:45
np w intercars
to tam mamj takie rzeczy :)
Chcę założyć Short Ram do D14 niby prosta robota ale zastanawiam się co zrobić z czujnikiem IAT ( chyba tak się to nazywa) podpowie ktoś?
skolopendra
15-06-13, 05:11
wywiercić otwór i osadzić czujnik w nim.
Macie jakies wykresy co lepsze ? Mam aktualnie mini me d15z6, narazie jezdze na oem dolocie i mam dylem robic dolot na stozku czy kupowac wkladke pipercrossa ? Ogolnie mam juz poprowadzone powietrze ze zderzaka, jeszcze bede to poprawiac . Auto sluzy mi do rajdow i nie chce CAI zeby syfu nie wciagnelo ani zeby stozka nie zgubic na wybojach :) Auto to civic 4gen
odświeżę trochę,
posiadam filtr Simoty, czy wyczyszczenie go zestawem do czyszczenia K&N może mu w jakiś sposób zaszkodzić? Wydaje mi się, że preparaty są te same, a różnią się tylko opakowania (simota/K&n) ?
odświeżę trochę,
posiadam filtr Simoty, czy wyczyszczenie go zestawem do czyszczenia K&N może mu w jakiś sposób zaszkodzić? Wydaje mi się, że preparaty są te same, a różnią się tylko opakowania (simota/K&n) ?
Ta z niebieskiego zrobi się bardziej niebiesko bordowy.
wiesko1261
04-02-14, 06:56
dziwne ja od 2lat myję płynami K&n wkład simoty i nic się nie dzieje :)
tymbardziej nie zmienia koloru , morze podróba :confused:
morze podróba :confused:
Morze to ty zostaw w spokoju :). Mi lekko zmienił kolor ale raczej to nie przeszkadza w dalszym użytkowaniu:p
panowie mam pytanko jak wygląda sprawa z hydroshield-em ? używał ktoś? zdaje to w ogóle egzamin?
Ja mam uszyty z szalika... ale czy działa, to by trzeba badania prowadzić na jakimś stanowisku :D:D
U mnie po wsadzeniu stozka civic zlapal mula i wrocilem do serii
skolopendra
04-04-14, 15:44
U mnie po wsadzeniu stozka civic zlapal mula i wrocilem do serii
w 1,4 tak będzie.pakuj wkładkę k&n lepiej powinno być ...
Witam,
Jakie filtry stożkowe (firmy) polecacie? Czy warto dopłacać do Fujity czy może np. Simota jest wystarczająco dobra ?
Proszę o opinie i wypowiedzi (oraz podpowiedzi).
Stożek ma być zamontowany do AEM short ram z obudową i dolotem świeżego powietrza ze zderzaka (stary filtr AEM jest do wywalenia).
ja kupiłem stożek no name i nie widzę różnicy, co jakiś czas go tylko czyszczę i jest ok :)
skolopendra
12-05-14, 14:48
ja kupiłem stożek no name i nie widzę różnicy
ty może nie lecz silnik z pewnością ...
ty może nie lecz silnik z pewnością ...
mam ten stożek prawie rok i nic się nie dzieje, silnik trzyma moc jak na początku.
przeraziłbyś się jakbyś rozebrał silnik i zobaczył ile piachu masz w środku :)
przeraziłbyś się jakbyś rozebrał silnik i zobaczył ile piachu masz w środku :)
wiem że coś tam wciągnie ale staram się nie jeździć po bezdrożach :)
@slimer, filtr no-name, paczaj na kibelrurę :)
http://images61.fotosik.pl/926/65142efc91443579.jpg
a potem "ratunku, chąda bierze olej! chąda dymi na niebiesko!" :)
a potem "ratunku, chąda bierze olej! chąda dymi na niebiesko!"
No poniekąd racja, jeśli jeździ się po drogach z ziemi, to podczas braku opadów atmosferycznych można wzbić wiele drobin ziemi które mogą mieć jakieś negatywne skutki w postaci zużycia pierścieni tłokowych...
Ja osobiście po OEM filtrze po przebiegu 30tys. km nie widzę ilości zgromadzonego na nim pyłu, która mogła by choć w minimalny sposób przyczynić się do zużycia pierścieni tłokowych...
To się zgadza, bo elementy na foto pochodzą z auta jeżdżącego także po szutrach, ale daje to obraz jaka jest jakość filtracji tanich stożków. Może wyolbrzymiam problem, jednak w swoich autach wolę mieć skuteczne filtry i nie martwić się że czegoś za dużo wleci do silnika gdziekolwiek bym nie jechał.
no cokolwiek być musi, choć kawałek siatki, żeby żaby nie zassało :P:P
A reasumując co możecie polecić :) ??? AEM Ori kosztuje ok 250zł.
Byle nie no name. Simota też średnio jak nie chcesz mieć tego:
http://www.house-whisperer.com/xsites/Inspectors/house-whisperer/content/uploadedFiles/PVC%20Dryer%20Duct.jpg
Byle nie no name. Simota też średnio jak nie chcesz mieć tego:
http://www.house-whisperer.com/xsites/Inspectors/house-whisperer/content/uploadedFiles/PVC%20Dryer%20Duct.jpg
Co to jest??? Fragment stożka Simoty czy co u licha?:eek:
jakub2332 lepiej wydać te kilkadziesiąt złoty wiecej na np AEM czy Fujite bo nie zmieniasz filtra co rok więc jest to inwestycja długofalowa. Ja miałem K&N potem fujite i sobie bardzo chwale.
Ewentualnie jak już koniecznie chcesz coś budżetowego to mam prawie nieużywany grzybek HKS z 3 warstwami gąbki oczywiście nie jest to oryginał :) na PTP ludzie sobie chwalą filtracje, ja nie sprawdzałem bo jeździłem na nim kilka dni testowo
Co to jest??? Fragment stożka Simoty czy co u licha?
Jak widać nie jest to z układu dolotowego pojazdu, może ta rura pochodzić z instalacji centralnego odkurzania... Czy jeszcze jakiejś innej przemysłówki...
skolopendra
14-05-14, 09:22
apexi bądź k&n...
Albo Fujita (w sumie to chyba to samo co Apexi )
nie wiem czy było poruszone a nie mam czasu czytać wszystkich postów. czy filtr gąbkowy tzw grzybek HKS'a będzie lepszy niż fujita?
grzybek HKS'a będzie lepszy niż fujita?
Nie kupuj tylko podróbki HKSa...
A roznica miedzy gabkowym a tym fujita..? Chodzi mi o wieksze bezpieczenstwo dla silnika..mam fujite i nie wiem czy zmienic na gabkowego grzybka.
A roznica miedzy gabkowym a tym fujita..? Chodzi mi o wieksze bezpieczenstwo dla silnika..mam fujite i nie wiem czy zmienic na gabkowego grzybka.
masz Fujitę to ją zostaw. to bdb filtr. Sam mam i na nic innego go nie zmienie
Jak się boisz o piach i syf to naciągnij sobie hydroshielda, na pewno już nic nie przejdzie
właściwie nie powinienem się szczególnie bać, ale widzę jak szybko brudzi się komora silnika to filtr na taką ilość syfu nie wszystko jest w stanie zatrzymać..obawy moje o skuteczność filtrów papierowych pojawiły się po wysłuchaniu opinii innych użytkowników i zacząłem zastanawiać się nad zmianą dolotu lub samego filtra..
To prawda że grzybkowy filtr jest skuteczniejszy przy doładowanych silnikach?zawsze zastanawiałem się czemu pakują je do subaru czy mitsubishi, a rzadko do wolnossących
Panowie, ktoś z Was używał lub miał do czynienia z airboxem tego typu:
http://img23.otofotki.pl/obrazki/mp415_Filtr_carbonowy.jpg
???
U siebie mam problem z upchnięciem stożka pod odgrodzeniem (krótki dolot) i zastanawiam się nad takim wynalazkiem.
to prawda że fujite przestają produkować? chciałem kupić do siebie i sprzedawca mnie poinformował o tym fakcie...wziąłem aem, chyba też dobry :)?
Starstruck
16-01-15, 23:05
to prawda że fujite przestają produkować? chciałem kupić do siebie i sprzedawca mnie poinformował o tym fakcie...wziąłem aem, chyba też dobry :)?
Już ponad rok temu przestali. Wyprzedają tylko zapasy magazynowe. Np. 3" stożek Fujity już jest nie do dostania.
Panowie, ktoś z Was używał lub miał do czynienia z airboxem tego typu:
http://img23.otofotki.pl/obrazki/mp415_Filtr_carbonowy.jpg
???
U siebie mam problem z upchnięciem stożka pod odgrodzeniem (krótki dolot) i zastanawiam się nad takim wynalazkiem.
Koniecznie "podłącz" zimne powietrze pod tą puchę, w porównaniu do zwykłego stożka jest jeden duży plus: nie ma zmulenia gdy w komorze zrobi się gorąco(szczególnie odczuwalne w korkach latem).
Zimne oczywiście byłoby podłączone. Niektórzy jednak mi sugerowali, że tak szczelna konstrukcja zmieni charakterystykę dolotu i jego liczenie pójdzie do lasu.
Z tego co gdzieś kiedyś wyczytałem, to dolot kończy się tam gdzie jest filtr - wszystko co będzie za nim nie ma znaczenia. Jednak nie jestem tego tak do końca pewien - zobaczcie chociaż na OEM dolot z D14 - tam filtr siedzi na przepustnicy i dopiero potem zaczynają się rury.
Pamiętam, że jak miałem jeszcze D14 i wywaliłem z OEM dolotu rezonator, to wyraźnie było czuć pogorszenie dolnego i średniego zakresu obrotów... auto mocno buczało i straciło na elastyczności.
Witam. Mam tylko małe pytanie czy ten filtr JAMEX 330007 to jest filtr suchy. Chciałbym go wymyć i nie wiem czy go potem nasączać, a nie mogę znaleźć nigdzie informacji na jego temat.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.