Zobacz pełną wersję : filtr stożkowy, wkladki itd ...
eXcential , z czego to spasowałeś? Jakieś pudełko i szybka z pleksi? Wyszło naprawdę profi :d gdyby nie ta kibel rura :)
mam pytanko, czy wkladki K&N sa jakos oznaczone, zeby bylo wiadomo ze to K&N a nie zaden crap?
eXcential , z czego to spasowałeś? Jakieś pudełko i szybka z pleksi? Wyszło naprawdę profi :d gdyby nie ta kibel rura :)
Zwykła miska plastikowa, znajdziesz w każdym sklepie AGD, ja swoją kupilem w bricomarsche/intermarsche. Plexi mialem na stanie. Kibelrura jest ok, te wszystkie doloty z Allegro są ciut za krótkie zeby odpowiednio je w tym boxie umieścić. Po za tym śmieszne koszty, całość około 80zł + filtr
mam pytanko... montowac wkladke do seryjnej puchy przy zagazowanym d15b2 czy nie? a jesli tak to czy np. wkladka gabkowa cos zmieni czy lepiej zainwestowac w bawelne?
Ja mam bawełnianą (33-2047 bodajżę) w zwykłym d15b2 i powiem ze poprawiła się ciut elastycznosc na niskich obrotach, silnik chętniej sie wykreca do 3.5 tyś obr. Nie wiem jak na wyzszych bo z moją Hanią coś nie teges, nie chce ciagnac na wysokich (robiła to tez na seryjnym filtrze) ale podejrzewam ze to wtrysk.
witam
Kupilem ostatnio okazyjnie dolot AEM tylko nie wiem do jakieg to modelu nie ma na nim napisanego zadnego nr katalogowego.
Wyglada on tak http://kirodius.webpark.pl/5.jpg
I pytanie czy podejdzie do civic d16z6 92 r i do czego sluza te dwa wypustki na rurze?
[H] Dylu [H]
25-04-08, 07:14
Z tego co czytam to nie ma sensu zakładać stożka do D14A3 bo bardziej sie zamuli na niskich obrotach;]
nie ma sensu zakładać stożka z dolotem made in china from allegro bo to faktycznie tylko pogarsza warunki pracy silnika, ale dobry dolot zrobiony z głową z doprowadzeniem powietrza i stożkiem odpowiednio odizolowanym od silnika, daje spore przyrosty :) (patrz moje autko :agent:)
Jest coś co da elastyczność większa juz od niskich obrotów ?
kolektor 4-2-1 w połączeniu z dobrym wydechem i dolotem ;)
co do wysokich obrotów na biegu jałowym przy dolocie ze stożkiem a seryjnym to polecam reset ecu :)
Witam. Kilka postów wyżej napisałem, że po założeniu dolotu obroty wzrosły do 1400 na jalowym. Dzisiaj stała się rzecz odwrotna, a mianowicie na biegu jałowym obroty trzymają w okolicach 400, czasem niżej. Proszę o pomoc...
Jak zmieniacie dolot = wywalacie seryjną puszkę to jest więcej powietrza a komputer jest nastawiony na tą ilość jaką dostawał przy seryjnym dolocie. Ja miałem tak że jak odpaliłem to na luzie obroty mi falowały albo były większe albo mniejsze niż zalecane. Po resecie i po pierwszym odpaleniu też tak było ale po kolejnych już wszystko było w normie. Robiłeś ten reset???? Polecam!
Jak zmieniacie dolot = wywalacie seryjną puszkę to jest więcej powietrza a komputer jest nastawiony na tą ilość jaką dostawał przy seryjnym dolocie. Ja miałem tak że jak odpaliłem to na luzie obroty mi falowały albo były większe albo mniejsze niż zalecane. Po resecie i po pierwszym odpaleniu też tak było ale po kolejnych już wszystko było w normie. Robiłeś ten reset???? Polecam!
No w sumie objawy takie, jakie piszesz. Jutro podziałam. Dzieki
co sadzicie o wkladce k&n do d15b2 z gazem 2 gen, bez blosa...?
wkladke mam zalozona i nie ma z nia problemow, ale mysle o zrobieniu dolotu powietrza ze zderzaka... jest sens to robic? NFS napisal w ktoryms z tematow ze nie ma sensu w ogole zakladac wkladki do gazu a co Wy o tym sadzicie? moze ktos z Was ma taka kombinacje?
Moze w tym temacie ktos rozwieje moje watpliwosci... ( pytalem o to samo w temacie pare pozycji nizej ) . Czy kolektory ssace z D16Z6 i D16Z9 czyms sie roznia czy tez moze sa IDENTYCZNE ?? Wielkie dzieki za odpowiedz kogos kto juz przerabial ten temat :piwo2: kiedys sie odwdziecze ;)
Moze w tym temacie ktos rozwieje moje watpliwosci... ( pytalem o to samo w temacie pare pozycji nizej ) . Czy kolektory ssace z D16Z6 i D16Z9 czyms sie roznia czy tez moze sa IDENTYCZNE ?? Wielkie dzieki za odpowiedz kogos kto juz przerabial ten temat :piwo2: kiedys sie odwdziecze ;)
a o co pytasz dokładnie?
nie jestem pewien na 100% ale kanay będą raczej podobne średnicą...
za to może być problem z flanszą-nie ma przypadkiem innego rozstawu montazowego?
No wlasnie o to mi glownie chodzi ... Kanaly pewnie tej samej srednicy bo i moc silnikow niby taka sama , ale co z ta flansza ;/
No wlasnie o to mi glownie chodzi ... Kanaly pewnie tej samej srednicy bo i moc silnikow niby taka sama , ale co z ta flansza ;/
ktoś pisał chyba że głowice od DOHC maja inny rozstaw szpilek...
poszukaj na forum...
No wlasnie o to mi glownie chodzi ... Kanaly pewnie tej samej srednicy bo i moc silnikow niby taka sama , ale co z ta flansza ;/
ktoś pisał chyba że głowice od DOHC maja inny rozstaw szpilek...
poszukaj na forum...
tak maja inny, ssacy z z5 nie pasuje do z6 itd itd ..
D16Z6 i D16Z9 maja takie same kolektory ssace, bo to takie same silniki.
poszukaj na forum...
Szukalem , szukalem ( widocznie slabo ) i nic nie znalazlem ... Ale skoro chlopaki mowia ze to sa te same kolektorki ... rafalb33, - no wlasnie nie jestem do konca pewnien . Przerabiales moze taka operacje ? Pytam z czystej ciekawosci .
D16Z6 i D16Z9 maja takie same kolektory ssace, bo to takie same silniki.
zgadza sie-pasują
pomyliło mi sie d16z9 z d16a9 :speszony:
W takim razie srednica rowniez musi byc ta sama bo inaczej moc w Z9 byla by nizsza niz w Z6 . Thx pozdrawiam
Witam Was! Ostatnio zamontowałem sobie dolot ze stożkiem K&N i na tym sie skonczylo, zostawiłem seryjne rurki spod zderzaka i błotnika. Weźcie chłopaki podsuńcie mi jakieś pomysły na nie trudną zabudowe stożka z doprowadzeniem powietrza, byłem w castoramie i oglądałem takie rurki do kominków fi 80, które łątwo się wyginają myślałem żeby je zastosować ale co z pokrywą i resztą nie wiem. Podsyłam zdjęcia. Dzieki za każde wsparcie ;)
http://mtvk.pl/wizard1/allegro/dolot11.JPG
http://mtvk.pl/wizard1/allegro/dolot22.JPG
to co zostawiłeś to tylko rezonator, musisz to wywalić i zastosować dolot rurą z pod zderzaka. Co do zabudowy, to chyba lepiej zrobić CAI.
. Co do zabudowy, to chyba lepiej zrobić CAI.
moim zdaniem nie ma lepiej lub gorzej...
- jak chce mieć tego shorta to warto go zabudowac;
- jak może miec inny to moze warto właśnie pomyslec o CAI bo takie shorty niekoniecznie coś poprawiają...
jak może miec inny to moze warto właśnie pomyslec o CAI bo takie shorty niekoniecznie coś poprawiają...
CAI tez nie...zrobilem ostatnio u siebie i powiem szczerze ze wcale nie polepszyl.Moze tak reaguje tylko moj silnik ale myslalem ze bedzie lepiej. Najbardziej zadowolony jestem z setupu: seryjna puszka na szerszym dolocie z doprowadzeniem zimnego ze zderzaka- auto najszybciej reagowalo na wcisniecie gazu i ogolnie chyba bylo lepiej. troche jestem zawiedziony tym CAI:(
to co zostawiłeś to tylko rezonator, musisz to wywalić i zastosować dolot rurą z pod zderzaka. Co do zabudowy, to chyba lepiej zrobić CAI.
Ech myslalem ze rezonator to byl nad tymi rurkami...zeby je wywalic pewnie trzeba odkrecac blotnik? ok moge wsadzic tam kibel rury fi pewnie 75 tylko jaka dlugosc i jakie kolanka ewentualnie no i jakie mocowania tych kibel rurek tak samo jak mocowanie dolotu AOMA zeby sie nie ruszal czym najlepiej to przymocowac? pozdro. Sorry ale projektant i konstruktor ze mnie nie jest najlepszy.
panowie, zalozylem zgodnie z instrukcjami dedykowane aem v2. jest pieknie, tylko dlaczego mi sie swieci i nie gasnie check engine? Niby akumulator byl odlaczony przez dobre 30 min, ale czy to wystarczy do resetu kompa (ktory wiem ze powinienem/musze zrobic po zalozeniu dolotu)? bo innego pomyslu nie mam co by moglo byc zle. czujniki dopiete, odma na miejscu, wszystko po prostu plug&play, a tu taki walek.
jakies pomysly?
x-tygrysek-x
15-05-08, 00:29
a ja mam pytanie co jest warty taki filter bmc, daje link do nowego na allegro, a mam używke z hondy ściągniętej z angli.
http://moto.allegro.pl/item350105658_bmc_airfilters_pl_filtr_cda_silver_l imited.html
dokładnie takie jak na allegro, czemu to taka drożyca??
Witam,
Hondę kupiłem 5 dni temu, więc czeka mnie w weekend wymiana wszystkich filtrów, płynów itd. W samochodzie zamontowany był dolot powietrza podobny do AOMY (bez jakichkolwiek napisów, oznaczeń, więc co to jest na 100% nie wiem,), patrząc do wnętrza stożka widać takie "śmigiełka" podejrzewam że do lepszego rozprowadzenia powietrza. I tu nasuwa mi się pytanie, czy zostawić toto w spokoju czy wymienić na stockową puszkę z jakimś zamiennikiem, np. Filtrona? Jeśli ktoś znalazłby czas i napisał do mnie PW jakie zamienniki poszczególnych filtrów są polecane byłbym wdzięczny.
bo innego pomyslu nie mam co by moglo byc zle. czujniki dopiete, odma na miejscu, wszystko po prostu plug&play, a tu taki walek. jakies pomysly?
Sprawdź dokładnie jeszcze raz czy wszystkie czujniki wpiete jak trzeba, czy wszystko poskręcane, czy gdzieś nie ma nieszczelności. Jak się upewnisz na 200% to zrób mu jeszcze raz reset. Tylko tym razem nie taki brutalny (odłączanie aku) tylko przez wyciągnięcie bezpiecznika (w CTR bezpiecznik nr.6, w EM2 nie wiem, trzebaby popatrzeć na ściągę - chodzi o ten z rysunkiem silnika, jak CEL). Wystarczy minuta.
mam od niedawna civic-a 92.r 1.3 gaz na gaźniku czy można do tego wstawić dolot z filtrem stożkowym ?? bo patrzyłem na allegro i w większości było napisane ze nie nadają sie do silników z gaźnikiem :/ proszę o szybka odpowiedź z góry dzieki
czy można do tego wstawić dolot z filtrem stożkowym ??
można
czy można do tego wstawić dolot z filtrem stożkowym ??
można
tylko jakim kosztem i po co... hehhee
Panowie mam malutki problem ;)
Założyłem dolot CAI
wzrosła moc : 99,4kM --> 107,2kM
spadł moment : 124,9 --> 123,1
pomiar bez dolotu
http://img216.imageshack.us/img216/39/pomiarkh6.th.jpg (http://img216.imageshack.us/my.php?image=pomiarkh6.jpg)
pomiar z dolotem
http://img158.imageshack.us/img158/1976/pomiar2dm3.th.jpg (http://img158.imageshack.us/my.php?image=pomiar2dm3.jpg)
zestawienie z dolotem i bez -cienka linia
http://img50.imageshack.us/img50/3711/pomiar2zes12ut6.th.jpg (http://img50.imageshack.us/my.php?image=pomiar2zes12ut6.jpg)
nie wiem czy moge sobie to tak tłumaczyć ale przed hamowaniem auto stało 40minut w słońcu, po drugie rozgrzany silnik kiedy jest zgaszony bardzo nagrzewa wszystko wokół i również dolot.... czy można to tłumaczyc w ten sposób że dlatego spadł moment podczas pomiaru ?
wzrost kM tez nie powala ....wzrosł o 7,8kM... ciut za mało jak na CAI ;)
głównie boli mnie moment... domyslałem sie jakiegoś tam małego wzrostu ale nie spodziewałem sie spadku :/
co powiecie na to?
Prawie 8KM na CAI to wg. Ciebie mało??? W silniku 1.4???
Bez żartów...ile byś chciał...20???
Spadek momentu w sumie dość normalny. To się zdarza. Na niskich i średnich obrotach (czyli tam gdzie masz max moment) bardzo istotne są różne ciśnienia i zjawiska falowe w dolocie. To zapewnia dokładnie wyliczony dolot OEM. Zaburzyłeś to nieco więc straciłeś. Ale wzrost powyżej 5500rpm raczej to kompensuje :)
Kras - wzrost prawie 8kM -to nie mało...nie ubolewam z tego powodu ;) jestem zadowolony...
jednak boli mnie "moment" (nad tym sie zastanawiam nie nad moca kucyków;)).... fakt że powyżej 5400rpm jest wzrost i to tez rekompensuje...
jednak zazwyczaj każdemu posiadoczowi CAI najwyższy moment wzrastał a mi spadl...
Hikiel thx :piwo2:
No to że niemało to ja wiem. Dla mnie 8KM po samym CAI to superwynik. To Ty cośtam wybrzydzałeś :P
A ten moment...no cóż...jak widać jednak ta wielka pucha rezonansowa w D14Z1/Z2 czemuś służy :)
Ale spoko...jak porządny hondziarz powinieneś się bardzo cieszyć z tej góry. Dodasz 4-2-1 to momentu trochę na środek wróci.
4-2-1 ...o tym tez pomyslałem... wiec jak założe to mysle że moment wzrośnie odczuwalnie...
jednak i tak dołuje mnie fakt że max moment spadł ;)
Siemanko!!
Dla zainteresowanych!!!!!
W Norauto pryz Carfurze na targowku sa filtry KN RC 3250 za 120 zl! W pudeleczku z naklejkami!
Pozdro
Daniel
Wkońcu ruszyło forum jak fajnie ;). Słuchajcie Panowie po wywaleniu rezonatora i doprowadzeniu zimnego powietrza bez zabudowy do stożka K&N zmienił mi sie poziom obrotów prZy którym jest odcinka, normalnie w moim D15Z6 było 6800 bodajze a teraz do jakiegoś 7200 leci, co o tym myśleć?
Dziwne, ale jak już to cieszyć się ;)
W D15Z6 odcinka fabrycznie ustawiona jest na 7200 więc jest ok
czyli panie wcześniej miałeś liścia w stock-power-rurce :D
Mam pytanie czy filtr stożkowy musi byc czyms zabudowany czy moze byc odkryty i w niczym to nie przeszkadz.
Nie musi, ale jak odgrodzisz go od ciepłego powietrza i doprowadzisz zimne to może dać ci kilka KM
A co sadzicie o czyms takim
http://moto.allegro.pl/item390459916_karbon_filtr_stozkowy_airbox_stozek_ carbon_250km.html
+
http://moto.allegro.pl/item380579802_uniwersalny_uklad_dolotowy_dolot_sim ota_airbox.html
troche bez sensu wydawać 440 zł jak można mieć podobne a nawet lepsze własnej roboty za 100-150 zł
stożek można odgrodzić jakimś boxem homemade - do zrobienia na wiele sposobów i jak najbardziej działa... co do rury to lepiej kupić rurę spiro w castorama lub w jakimś budowlanym. Ja za taką o średnicy 80mm zapłaciłem 16,90 zł. Masz 1m przy rozciągnięciu dając 3m. Z kumplem się podzieliłem i starczyło dla dwojga :D
mtuning.pl
07-07-08, 15:45
Czesc u nas na stronie znajdziesz doloty i wkladki to wszystkich civiców od 1988 do 2000. Jeżeli potrzebujesz fachowej rady zapraszamy www.mtuning.pl tel 017-8733846
mają trochę dobrych gratów :) sie zaopatruje ostatnio. Wczoraj przyszyły mi indiglo, zamoncę w weekend i będziem chwalić :D
Witajcie
Chcę wymienić w swojej D16Y7 cały dolot, wstawić stożek i kolektor od D16Z6. I teraz pytanie. Czy wymieniać tylko kolektor ssący czy całośc łącznie z przepustnicą, krokowym i listwą? W tekstach jest opisana wymiana kolektora dla tego silnika ale dotyczy ona jak się nie mylę tylko gołego kolektora.
Czy nie napotkam problemów nie do przeskoczenia jak wymienię całość? I czy da to lepsze efekty niż wymiana samego kolektora?
Z góry dzięki za fachowe porady.
Panowie... Nie jeden z Was ma w D16Y7 kolektor ssący od Z6. Wymienialiście sam kolektor czy komplet??? Czemu nikt nie odpisze??
Czy przy dolocie i stożku trzeba zakładac filtr na odme czy to tylko zbednie wydana kasa.
arturoleksik
13-07-08, 21:52
fajnie wygląda i tyle:)
fajnie wygląda i tyle:)
odłączenie odmy od dolotu zmniejsza temperature zasysanego powietrza wiec nie wiem czy tylko to ładnie wygląda :p
Czy przy dolocie i stożku trzeba zakładac filtr na odme czy to tylko zbednie wydana kasa.
Ja założyłem, za filtr K&N z wysyłką 64zł dałem. Lepiej odłączyć odme niz nie odłączyć ;) jak mu sie beknie to juz lepiej w eter niech to idzie.
A gdzie kupiłeś K&N , i jakiej srednicy powinnien byc ten filtr.
w intercarsie, kupiłem 1/2 cala, symbol 62-1330.
witam! mam pyt ile jest wart taki dolot?
http://allegro.pl/item404658588_tenzor_dolot_cai_honda_civic_crx_del _sol_wawa.html
mial ktos? poleca ktos? a moze odradzacie ? szukam do d14z2 z pionowa przepustnica zeby OEM rozporke zamontowac
wart tyle ile pisze w aukcji ;)
tu masz tańszy - koles chce za niego 250zł
http://allegro.pl/item403948919_dolot_civic_d14_short_cai_stozek.htm l
albo zamów taki nowy na
www.mtuning.pl
taka ciekawostka:)
Po swapie z D15B7 zauważyłem że na silniku który mam teraz czyli D16Y2 VTEC układ dolotowy ze stożkiem pracuje ciszej niż w B7 który przecież nie ma VTEC:confused:
a co do odmy w naszych silnikach to działa ona tak że w pokrywie zaworów jest wlot powietrza czyli lepiej żeby był on podłączony do dolotu albo żeby był na nim mały filterek, a gazy z bloku silnika są wysysane zaraz pod kolektorem ssącym i są połączone wężem do kolektora ssącego.
"jero11 - a co do odmy w naszych silnikach to działa ona tak że w pokrywie zaworów jest wlot powietrza..."
jak już to wylot, bo przecież to jest odpowietrzenie pokrywy zaworów...
"jero11 - a co do odmy w naszych silnikach to działa ona tak że w pokrywie zaworów jest wlot powietrza..."
jak już to wylot, bo przecież to jest odpowietrzenie pokrywy zaworów...
i tu się mylisz;) też tak myślałem
odma działa na zasadzie przewietrzania bloku silnika, oczyszczone powietrze jest zasysane z układu dolotowego do pokrywy głowicy, a wysysane jest do kolektora ssącego przez przewód wychodzący z puszki znajdującej się obok filtra oleju, której zadaniem jest to żeby cząsteczki oleju oddzielić od powietrza:cool:
wg tej teorii ciśnienie zasysające pod pokrywą zaworów musiało by być większe, niż te w kolektorze dolotowym.
i tu się mylisz;) też tak myślałem
odma działa na zasadzie przewietrzania bloku silnika, oczyszczone powietrze jest zasysane z układu dolotowego do pokrywy głowicy, a wysysane jest do kolektora ssącego przez przewód wychodzący z puszki znajdującej się obok filtra oleju, której zadaniem jest to żeby cząsteczki oleju oddzielić od powietrza:cool:
to ja chyba założe CAI na odme :D:D:D pewnie zrobie +10kM ;)
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=57-0527 mial ktos stycznos z takim czyms ?
o harry86 widzę że znalazłeś coś ciekawego do naszych silników też ciekawy jestem co to jest??? czy ktoś testował :D I jaka cena tego cacka
no szukam ogolnie CAI , malyna by byla jak by spasowal z OEM rozporka, Aquarius kupil CAI w mtuning chyba i pasuje pod ta rozporke , sek w tym ze juz takiego dolotu nie maja w ofercie ;/ wiec trzeba szukac, kombinowac i PYTAC ;)
Widzę że zbiera się grupka osób szukających dolotu do D14 :)
Dolot K&N 57-0527 (podany w linku powyżej) w Intercarsie kosztuje 426,26 zł, sklepmoto.pl 385.87 zł
Korzystał ktoś z tego dolotu ?
wg tej teorii ciśnienie zasysające pod pokrywą zaworów musiało by być większe, niż te w kolektorze dolotowym.
Chyba o podciśnienie Ci chodziło. I raczej przy zamkniętej przepustnicy tak jest. Do tego zapewne ruch korbowodu też powoduje zassysanie tamtędy powietrze
Co do układu przewietrzania to jest tak jak napisał jero11
Dla poparcia tu schemat:
http://img514.imageshack.us/img514/7990/dolotol3.th.jpg (http://img514.imageshack.us/my.php?image=dolotol3.jpg)
Miejsce w którym jest dolot odmy to gumowa rura, wylot to ten wężyk przechodzący od spodu i podłączony od czoła aluminiowego kolektora ssącego.
W układzie tym jest zaworek zwrotny, zapobiegający wędrowaniu powietrza w drugą stronę.Dlatego oddzielanie odmy w miejscu gdzie to wszyscy robią, aby nie szło gorące powietrze, nie ma totalnego sensu. Przecież od tamtej strony powietrze jest zaciągane, nie wydmuchiwane.
Co więcej dawanie tam tych filterków może prowadzić do tego, że przez ten filterek będzie zasysane brudne, a co najśmieśniejsze z całą pewnością bardziej GORĄCE (przy robiących dolot z zimnym powietrzem) powietrze spod maski do silnika.
Więc podsumowująć filterek na pewno prowadzi do zasysania przez silnik bardziej gorącego powietrza (a niby miało być odwrotnie) i do tego te powietrze raczej nie będzie tak przefiltrowane jak przez normalny filtr, czy to oryginalny czy sportowy.
@Up:
Można jaśniej? :)
Otóż po montażu stożka + rury dolotowej co mam zrobić z odmą?
a) łączyć ją tak jak jest standardowo - czyli gumą do rury dolotowej od stożka
b) filtr odmy montować tam gdzie standardowo biegnie przewód do rury dolotowej?
Czy jak?
Mam pytanie. Tyle roboty z osłona stożka, tyle kombinowania z rurami, zeby to było jak trzeba, a jak poszedłem wreszcie kupic stozek to usłyszałem takie cos: Nie powinienes montowac stozka bo jak Ci kropla oleju (tego do nasączania) poleci na przepływomierz to bedzie po nim. I dlatego tak duzo civiców ma problemy z wolnymi obrotami.
Byłem w szoku, nigdy nigdzie o tym nie przeczytałem. Co o tym sądzicie?
Ja u siebie zrobiłem, tak jak jest w oryginale, czyli odma podłączona do przewodu pomiędzy stożkiem a kolektorem ssącym.
Co do filterka na odmę:
Ciekawe jak wygląda sprawa filtrowania powietrza przez te małe filterki, bo jak brud wpadnie do kolektora ssącego, to tam wielkich szkód zbytnio nie porobi. Przynajmniej w porównaniu do tego jak się dostanie do układu smarowania olejem. A przecież te powietrze zasysane przez odmę prowadzi bezpośrednio do miski olejowej, korbowodów, panewek itd.
Więc jaki sens wydawania kasy na porządne stożki, skoro odmą może zassać brudy?
Ale niech też inni się wypowiedzą, co sądzą na ten temat
W sumie jak podepnie się odmę do stożka... to istnieje podobne niebezpieczeństwo, prawda?
Stożek jakiś syf też może przepuścić... który do odmy trafi...
Ale raczej jak ktoś kupi w miarę dobry stożek, to chyba będzie lepszy niż ten mały filterek.
Po prostu wątpię w jego filtrację, ale może ktoś widział jakieś testy czy coś tych filterków.
Ogólnie Google za wiele nie powie...
tzn:
- ładnie wygląda
- ew. wycztujemy marketingowy bełkot, że po zmianie na stożek filterek jest zalecany
- ew. niektórzy (tu zależy) w ogóle nie zakładają filterka/nie łączą z dolotem...
Aczkolwiek jak się filterek poczyści raz na jakiś czas to większych szkód ponoć nie robi...
A czemu się pytam?
Bo sam jutro montuje stożek i nie wiem czy wpinać odmę standardowo do dolotu czy bawić się w filterek...
Efyr - to co napisałeś z tym zasysaniem ciepłego powietrza przez filterek dało mi domyslenia...
mysle teraz czy wywalić ten "filterek"
Kumpel ma w B18 dwa węże z odmy, jeden wpięty w dolot a drugi normalnie luzem, bez filtra na końcu i jakoś to jeździ już 10 tysięcy od swapa...
Gwoździu - Nie ma to większego znaczenia, po prostu zwróciłem uwagę na absurd reklamowania tego filterka jako zapobieganie zasysania ciepłego powietrza.
Powietrze te i tak się podgrzeje, bo przeleci przez komory z rozgrzanym olejem, tyle, że na starcie już będzie miało wyższą temp. i ewentualnie będzie gorzej filtrowane.
Bardziej bym się zastanawiał nad filtrowaniem, bo te powietrze trafia bezpośrednio do komory z panewkami, a te nie lubią brudu...
hmm, nie wiem jak z filtrowaniem....
ale faktem jest że z filterkiem odma zasysa (w małym stopniu) ciepłe powietrze z komory silnika
jest jeszcze jedna istotna rzecz;
przez odme opary z cząsteczkami oleju bezpośrednio mogą dostawać sie do przepustnicy i do kanału ssącego co może byc bardzo niekorzystne...
do seri odnosi sie to w ten sposób że odma ma wlot do puszki na wysokości filtra wiec wszystkie nieczystosci pozostają na filtrze, a nie trafiają do przepustnicy
Witam. Mam pytanie, czy ktoś może mi polecić jaki stożek założyć do 3d 1.4 is? I ewentualnie gdzie w Warszawie można kupić i założyć?
Czy ktoś wie jakiej jakości są te filtry:
http://allegro.pl/item411503943_tenzor_dolot_cai_honda_accord_sklep_ wawa.html
czy ten zestaw nada się do Accorda TypeR?
dzięki
mam dylemat :) szukam stozka z dolotem przegladam wlsanie strone www K&N (http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx) i za nic nie wiem co wybrac, mam MA9 D15ZS. Ktos doradzi ?
Grzesiek(H)
18-08-08, 20:50
Zna ktoś może (index,model) stożka K&N który podejdzie do silnika d16z6? z góry dzięki za informacje.
Zna ktoś może (index,model) stożka K&N który podejdzie do silnika d16z6? z góry dzięki za informacje.
http://allegro.pl/item415065514_k_n_stozek_oryginalny_duzy_od_ss_skl ep_wawa.html
RC-3250
Nawet nie napisali średnicy :/
Grzesiek(H)
18-08-08, 23:19
Bardzo dziękuje.:D
zieliniaczek
19-08-08, 00:36
czy taki stozek tylko styknie by poprawic osiagi?czy efekty dziwekowe na bardziej sportowe? bo lipa jest tylko taka ze kreci sie ten silnik od 5tys...
czy taki stozek tylko styknie by poprawic osiagi?czy efekty dziwekowe na bardziej sportowe? bo lipa jest tylko taka ze kreci sie ten silnik od 5tys...
Jak włożysz stożek pod maskę , zabudujesz go czymś i doprowadzisz nawiew zimnego powietrza to powinno dać pozytywny efekt :)
Stożki dźwięków nie wydają :p
zieliniaczek
19-08-08, 16:41
ale doloty tak hehehe milaem taki w seju ale caly dolocik zmieniony wraz z innym kolektorem i efekt byl dlatego pytam czy sama zmiana filtra na stozek cos poprawi czy nie warto sie bawic?
ale doloty tak hehehe milaem taki w seju ale caly dolocik zmieniony wraz z innym kolektorem i efekt byl dlatego pytam czy sama zmiana filtra na stozek cos poprawi czy nie warto sie bawic?
No jak zrobisz tak jak napisałem to coś da :)
Jeśli włożysz sam stożek na seryjną rurę od dolotu. Nie zabudujesz stożka itd to nie spodziewaj się efektów żadnych oprócz dźwiękowych.
Zastanawiam sie nad jedna rzecza. Mam wkladke KN i pociagniete zimne powietrze zza zderzaka. Niby wszystko jest ok ale do 60km/h przyspieszenie jest tragiczne. Trace z 0.5sek do serii. Do 100km/h odrabiam straty ale czas ostateczny jest taki sam jak w serii. Wydawalo mi sie, ze jak dlubne to powinno byc lepiej a jest gorzej. Mam tez jebajowy kolektor 4-2-1, brak kata i ulter koncowy. Czy przypadkiem nie jest tak, ze silnik dostaje za malo benzyny a za duzo powietrza i przez to mieszanka jest nieodpowiednia?
skolopendra
20-08-08, 11:43
Mam tez jebajowy kolektor 4-2-1, brak kata i ulter koncowy.
nie jest powiedziane że taki zestaw będzie prawidłowo działał ,zapewne auto jest zbytnio odetkane ,stąd ta dziura na dole
Skolopendra, co w takim razie proponujesz?
BTW, nie zmienialem srednicy wydechu.
Skolopendra, co w takim razie proponujesz?
BTW, nie zmienialem srednicy wydechu.
Kompa resetnij. Przy wkładce powinno sie poprawić na dole , to samo przy kolektorze 4-2-1.
Baaa.... Robilem to pare razy. Czy jest szansa, ze samochod dostaje za duzo powietrza?
A czy przerabiał ktoś taki temat jak jest u mnie tylko że z wkładką... jako że moje auto było malowane i rozebrane więc poprosiłem lakiernika wy wyjął cały rezonator z pod zderzaka tak żę została tylko pucha z wlotem skierowanym pod zderzak...... wiele osób pisze o poprawie osiągów jak się wkłada wkładkę do seryjnego dolotu..... a co z takim jak u mnie jeżeli ja nie mam(rezonatora) więc teoretycznie więcej powietrza się dostaje do silnika ponieważ w rezonatorze grubość rura czasami się poważnie zmniejszała.... czy dodanie wkładki da więcej niż przy całkowicie seryjnym dolocie ??
Jezeli nie masz rezonatora to luz, jest on niepotrzebny, mozesz jeszcze aluminiowa rura elastyczna (takie jak do piecow itp) doprowadzic zimne powietrze ze zderzaka, jak tak mialem przy seryjnym filtrze i H nie mulila sie kiedy bylo goraco i na trasie tez nie.
Jak mam dolot zza zderzaka to chyba warto pomyslec o mocniejszych wtryskach, tak zeby zrownowazyc ilosc podawanego powietrza i ilosc benzyny?
mam taki filtr stożkowy w karbonowej obudowie Simota :
http://moto.allegro.pl/item380580338_karbon_filtr_stozkowy_airbox_stozek_ 250km_simota.html
z tym, że siedzi to na seryjnej rurce dolotowej...jaki dolot do tego byłby najlepszy ? bo chyba nie ma sensu brać alu rurek z allegro
Jak mam dolot zza zderzaka to chyba warto pomyslec o mocniejszych wtryskach, tak zeby zrownowazyc ilosc podawanego powietrza i ilosc benzyny?
AFR się ustawia podczas strojenia, większe wtryski dopiero przy większych mocach.
Zastanawiam się nad zastosowaniem filtra gąbkowego z motocykli cross lub enduro. Miałem motocykl Enduro i te filtry z tego co zauważyłem to oczyszczają powietrze idealnie, zaletą jest to że można go po zdjęciu dobrze przeprać i nasączyć specjalnym olejem. Pozostaje tylko kwestia tego czy taki filtr będzie miał odpowiednią przepustowość powietrza dla silnika samochodowego, Testował ktoś taki filtr?
http://moto.allegro.pl/item418790827_cross_enduro_x_race_ktm_sx_exc.html
Przymierzam sie do kupna dolotu. I tu zwracam sie do Was z uprzejma prosba i pytaniem: czy ktokolwiek mal do czynienia z tymi zestawami?
K&N
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=63-1017
AEM
http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20230451.html
Witam. Mam założony CIA ze stożkiem K&N i chciałbym sie poradzić czy to normalne bo poprawił sie dół obrotow i to odczuwalnie, góra tez ale pomiedzy 4000 a jakies 5200 obrotów zrobil sie straszny dołek i prawie nie przyspiesza...mógły mi ktoś poradzic co z tym zrobić?
[H] Dylu [H]
02-10-08, 16:55
panowie, gdzie kupię HydroShield na stożek K&N lub inna osłonę przed syfem w okresie jesienno-zimowym ?
Dylu [H];499187']panowie, gdzie kupię HydroShield na stożek K&N lub inna osłonę przed syfem w okresie jesienno-zimowym ?
Zdążyłem wczoraj sprzedać :)
Trzeba pewnie ze stanów ściągać teraz .
Ja miałem KN'a RC-3250 i hydro czerwone czyli największe. Mieściło się.
Witam borykam sie z problemem puchy w d15b2. Cytam forum juz kilka dni i o dolocie wiem juz duzo tylko ze nie znalazlem nic o wywalaniu puchy i doprowadzeniu powietrza bezposrednio do przepustnicy. Uparlem sie tak na likwidacje tej puchy poniewaz widzialem juz doprowadzenie powietrza bezposrednio na pionowa przepustnice tyle ze w d14a4 i to kilka razy. Tylko czy puszka z VI gen duzo rozni sie budowa od puszki V gen ? Bylbym wdzieczny jak by ktos cyknal fotke wnetrza puchy w silniku szostki z pinowa przepustnica. Istnieje juz odpowiedni temat http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=25559
Pozdrawiam ;)
witam
czy taki stozek bedzie ok do b15b7?chodzi mi o wymiary,czy nie bedzie za maly.
http://www.allegro.pl/item443899612_filtr_stozkowy_sportowy_stozek_olej_ k_n.html
a jezeli jest za maly,to prosilbym o linka z odpowiednim stozkiem(K&N)
Moze ten?
http://www.allegro.pl/item443630932_k_n_filtr_stozkowy_stozek_oryginal_t uning.html
witam
czy taki stozek bedzie ok do b15b7?chodzi mi o wymiary,czy nie bedzie za maly.
http://www.allegro.pl/item443899612_filtr_stozkowy_sportowy_stozek_olej_ k_n.html
a jezeli jest za maly,to prosilbym o linka z odpowiednim stozkiem(K&N)
Moze ten?
http://www.allegro.pl/item443630932_k_n_filtr_stozkowy_stozek_oryginal_t uning.html
Jak Cie stać to bierz ten drugi .
Jak Cie stać to bierz ten drugi .
jak taniej sie nie da to bede musial:cool:
a ten pierwszy za maly?
[H] Dylu [H]
03-10-08, 18:32
Zdążyłem wczoraj sprzedać :)
damn :(
Pytanie za 100 pkt :) Jest roznica miedzy dolotem do B i D serii ?
Przewaznie czytajac ogloszenia jest napisane "CIVIC/DEL SOL 92-95" i nie ma podzialu na B i D
??????
W sumie to samo powinno być , jedynie co to przepustnica w B-serii ma trochę większą srędnicę.
A tak to dolot do cifa to do cifa.
Chciałem do mego autka wsadzic dolot simoty. Wszedlem sobie na stronke przedstawiciela na PL www.simota.com.pl i zaczal sie problem, do mojego autka jest kilka rodzajów dolotów:
1) SHORT RAM
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=83&category_id=6&option=com_virtuemart&Itemid=1
2) AERO FORM
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=198&category_id=7&option=com_virtuemart&Itemid=1
3) COLD AIR INTAKE
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=226&category_id=9&option=com_virtuemart&Itemid=1
4) BIG TUBE
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=293&category_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=1
5) BIG TUBE CARBON
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=295&category_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=1
stad prosze o podpowiedz ktory bedzie sie najlepiej sprawowal i czy ktos z was juz taki montowal?
Chciałem do mego autka wsadzic dolot simoty. Wszedlem sobie na stronke przedstawiciela na PL www.simota.com.pl i zaczal sie problem, do mojego autka jest kilka rodzajów dolotów:
1) SHORT RAM
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=83&category_id=6&option=com_virtuemart&Itemid=1
2) AERO FORM
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=198&category_id=7&option=com_virtuemart&Itemid=1
3) COLD AIR INTAKE
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=226&category_id=9&option=com_virtuemart&Itemid=1
4) BIG TUBE
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=293&category_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=1
5) BIG TUBE CARBON
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=295&category_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=1
stad prosze o podpowiedz ktory bedzie sie najlepiej sprawowal i czy ktos z was juz taki montowal?
Myślę , że CAI będzie lepszy od parówy. Z tym że na zimę nie warto zakładać dolotu. Pomyśl w wiosnę nad dolotem. Zainwestuj lepiej w opony zimowe :)
Moze ten?
http://www.allegro.pl/item443630932_...al_tuning.html
Ja mam dokładnie taki. Nie kupuj Jacky, dozbieraj i na wiosne zapodaj K&N i spij spokojnie bez obaw że ci silnik parchy ssa:)
czesc-dzisiaj robiłem odgrodzenie stozka i zauwazyłem patrzac przez stozek pod swiatło ze bardzo przeswituje(bardzo drobne szcelinki) ale swiatło przebija tak jak przez płotno.Moje pytanie czy stozek juz jest na tyle zuzyty ze nadaje sie do kosza czy u was tez tak jest.Stozek AEM.Jak tak to gdzie moge kupic AEMa bo wszystkie inne sa a tego nie moge znalezc.A jak nie to czy na dolot AEMa moge załozyc inny stozek np KN?powiedzcie jeszcze czym oliwicie stozki i czy na zime zakładacie seryjny dolot czy moze zostac stozek w komorze silnika.dzieki
jurekkiller
25-11-08, 12:23
panowie pyt o dolot do b18c4.
poki co mam seryjny kolektor dolotowy, wiec dolot chcialbym zrobic budzetowo (np z kibelrurek), tylko problem jest taki, ze sr rurek jest albo za mala albo za duza (50mm lub 77mm). Srednica roznych firmowych (aem itp) "power rurek" nie jest wieksza od seri, wiec zakladam, ze najlepsza bedzie sr zblizona do oem rury. I tu pytanie skad wziac elementy o takich srednicach do budowy dolotu?
czy nie martwic sie i motnowac kibel rurki z wieksza niz oem srednica?
Łukasz bez urazy ale stac cie na B18 a nie stac na normalny dolot(uzywka 200zeta,lub uzbieraj i zamontuj na wiosne jak teraz nie masz kasy) a nie pchac kibel koło takiego piekna jakim jest widok C4:)pozdro
jurekkiller
25-11-08, 22:59
tez zawsze bylem przeciwnikiem kibelrurek :D ale mnie koledzy namawiaja, ze dobrze zrobiony kibeldolot bedzie lepszy od innych markowych... szkoda mi teraz wywalic kase na dobry dolot pod oemowy kolektor bo pozniej taki dolot do nie przypasuje mi pod inny kolektor (skunk itp).
Witam,
Widzieliscie juz cos takiego ? Moze ktos ma zamontowane ? W ogole warto brac ?
http://images44.fotosik.pl/35/5bfdfe2605922c8dm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5bfdfe2605922c8d.html)
Witam,
Widzieliscie juz cos takiego ? Moze ktos ma zamontowane ? W ogole warto brac ?
http://images44.fotosik.pl/35/5bfdfe2605922c8dm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5bfdfe2605922c8d.html)
Warto się wstrzymać.
mam zamaiar teraz nabyc filtr stozkowy, z tego co czytalem to polecacie k&n
co myslicie o filtrach tenzoR albo simota lub czegos innego w cenie do 100zl?
czy filtry ktore wymienilem powyzej sa juz nasaczone olejkiem ?
k&n na pewno jest co do reszty to nie wiem.
Ja mam coś takiego:
http://images44.fotosik.pl/37/e47a2f04cd3c3a11.jpg (www.fotosik.pl)
Tyle że nie carbon i innej firmy ale jest nieźle wykonane. Jedyne co moge powiedziec to to że daje naprawde zaj...sty dźwięk, jak z przyrostami mocy, momentu nie wiem, zreszta sam stożek i rura niewiele dadzą...
Za tą "podróbkę" dałęm 350 PLN, więc chyba możesz zapomnieć o SIMOCIE za 100 PLN :(
ja też zamontowałem dzisiaj a'la parówke jdm i potwierdzam, dzwięk jest *****isty ;) ciekawe jak z osiągami
ja też zamontowałem dzisiaj a'la parówke jdm i potwierdzam, dzwięk jest *****isty ;) ciekawe jak z osiągami
Moje odczucie: Chyba jakoś lepiej o dołu ciągnie trochę...
Panowie gdzie można tanio kupić taką parówke pod d15z6 ??
Panowie gdzie można tanio kupić taką parówke pod d15z6 ??
www.simota.com.pl, albo poczekac bo mozliwe ze jero bedzie robil takie parowki z laminatu cena chyba kolo 150zl
o to kolego dawaj info co i jak to sam bym parówkę chciał :P
i co coś slychać w temacie parówki ?
Widze tu tylko wypowiedzi na temat filtrów K&N, JR, AEM, Simota itd. i mam takie pytanko co filtrami Pipercrossa, czy sie nadają do Hond czy nie ? Z tego co pamiętam to była kiedyś bradzo dobra marka . Czy to sie zmieniło?
teraz moje takie rozmyslanie jezeli skroce CAI tzn stozek idzie do specjalnej puszki pod maske, a wszystko jest szczelnie polaczone i pociagniete do air ducta w zderzaku takze na uszczelnieniu to jak bedzie z Nm i hp czy jakos sie zmienia, czy zostanie bez zmian ????? bo strasznie mnie to interesuje
Podepnę się pod temat.
Mam silnik D14Z1 (pionowa przepustnica). Jakiego CAI powinienem szukać? Do wersji DX czy EX?
Myślałem o czymś takim (http://autostyle.pl/product_info.php?manufacturers_id=6&products_id=35433), ale nie wiem czy będzie pasować, bo zdjęcia produktów są takie same i do DX i do EX (czyli do poziomej przepustnicy).
Proszę o pomoc bo już się pogubiłem :(
i co coś slychać w temacie parówki ?
no właśnie bo ja też takową bym przytulił :D
Witojcie mam takiego o to problema zamątowałem Air-Ducta od Jer-a jak wiadomo jest profi tylko ze jak ostatnio otworzylem puche z filtrem powietrza to było tam pełno piasku :/macie jakies pomysly jak rozwiązac ten problem?? Air ducta połączyłem bezpośrednio do puchy z filtrem przez 2 elastyczne gumy i kolankową rure .
Wygląda to tak:
1)widok zderzaka
http://images49.fotosik.pl/39/023096ea26b16f81m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/023096ea26b16f81.html)
2) widok połączenia do puchy
http://images42.fotosik.pl/39/ee9be633d48c358cm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee9be633d48c358c.html)
piach na stożku i czasem liście to są wady bezpośredniego i szczelnego nawiewy na stożek.
Co to jest to ja wiem pytałem o pomysły na rozwiązanie problemu.....
hmmm... pomyślmy... skoro wpada nam syf do puchy bo jest zasysany razem z powietrzem bezpośrednio ze zderzaka to sposobem na unikniecie tego jest zdemontowanie bezpośredniego nawiewu do puchy.
Chyba logiczne jest że jak dolot będzie brał powietrze które znajduje się 15 cm nad ziemia z przodu auta to będzie zasysał cały syf który się tam znajduje. Jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć B.
Oczywiście ze logiczne tylko ja nie pytam dlaczego tak sie dzieje tylko jakie są mozliwości naprawienia tego mankamętu(czytaj ze zrozumieniem) więc jak nie wiesz jak temu zapobiec i nie masz pomysłu to zaoszczędz sobie czas na nastepne tego typu posty . Powiedziałem A ze mam taki chwyt powietrzea i nadal chce go miec ! B jest pytaniem jakie mają ludzie pomysły/co stosują u siebie (siateczki,pokrowce ..??)....
... soo any ideas:D??
sprobuj naciągnąć rajstope na ta rure gumowa miedzy połaczeniem rury z boxem oczywiscie delikatnie zeby nie rozerwac jej ;) napewno troche pomoze . Pozdro!
Ile taka nylonowa pończocha wytrzyma? Większy owad itp i po rajtuzach :D poza tym zaklejona piachem skutecznie będzie blokować przepływ.
a co myślicie o Siateksiee :D takim jak widnieje nieraz na zderzakach w miejscu 1-szego łączenia dla zatrzymania większych syfów i takiej miekkim materiale z otworkami do mycia naczyn w miejscu 2-giego łęczenia ??
Robiłeś ten dolot chyba żeby ułatwić oddychanie silnikowi, nie utrudnić... jakiś siatex spoko, zatrzyma większe robactwo i liście, resztą zajmie sie filtr, częściej go myj/wymieniaj i tyle.
W sumie racja a co jesli bym tą puszkę zastąpił tylko stożkiem bedize lepiej czy nie ?? BO moglo by sie zdawac ze wtedy syyfy gdzies na boki sie rozejdą?
cześć,
kolega w swoim d15 takim jak tutaj: http://img337.imageshack.us/img337/4247/dsc02897in4.jpg
chce założyć dolot ze stożkiem, i prosił mnie, żebym zapytał na forum znawców co będzie dobre do jego cifa, do wyboru ma:
opcja 1. Filtr Fujita http://www.allegro.pl/item553453010_fujita_filtr_2_75_honda_mazda_nissan .html
i power rura AOMA : http://www.rpmotorsport.pl/auta/uklad_dolotowy_honda_civic_1992-1995_hph-102-p-149.html
opcja 2. http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=83&category_id=6&option=com_virtuemart&Itemid=1
dzięki za informacje w imieniu kolegi.
elo
ja tez chcialbym sie spytac ktore filtry teraz sa dobre??? bo chcialbym zakupic sobie i do wyboru sa
http://www.allegro.pl/item559793196_stozek_filtr_tenzo_r_air_filter_3_77 mm.html
http://www.allegro.pl/item567809751_pipercross_stozek_gabkowy.html
http://www.allegro.pl/item567741134_k_n_stozek_oryginalny_duzy_od_ss_skl ep_wawa.html
http://www.allegro.pl/item553453186_fujita_filtr_3_honda_mazda_nissan.ht ml
Witojcie mam takiego o to problema zamątowałem Air-Ducta od Jer-a jak wiadomo jest profi tylko ze jak ostatnio otworzylem puche z filtrem powietrza to było tam pełno piasku :/macie jakies pomysly jak rozwiązac ten problem?? Air ducta połączyłem bezpośrednio do puchy z filtrem przez 2 elastyczne gumy i kolankową rure .
Wygląda to tak:
[/IMG][/URL]
mam podobny problem ;/
na przyszłą zime chyba wróce do seryjnego dolotu bo troche szkoda silniika, innego sensownego roziwązania nie widze ;/
TRoche odgrzeje kotleta bo przkopałem cały topik i nie znalazłem nic na temat jak doprowadzic powietrze do stozka w silniku D15Z6 buda EK3 z klimą?wersja przed liftem wiec wszystkie wczesniejsze rozwiązania odpadają.Jakies sugestie?
Witam zna ktos moze symbol stozka pasujacego do tzw parowy do 5gena , bylbym wdzieczny za podanie ?
do standardowej parówy potrzebujesz filtra 114mm - jest zamówienie grupowe na filtr Fujita 114mm http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=641552#post641552 .. oczywiście można też kupić taniej http://allegro.pl/item578759414_filt...ing_sport.html ...ja osobiście polecam Fujite :)
Co wy na ten zestaw. Szczerze mówiąc wolał bym K&N ale cena jest kosmiczna i nie za bardzo mnie stać na taki duży wydatek a Simota no jest gorsza firma i sam już nie wiem testował to ktoś w Civic Ek3 D15Z6 115KM do tego mam kolektor 4-2-1 przelot na 2 cale wydech przelotowy Apexi N1 replika to taje jakieś 125 KM Da to wogule coś ten filtr :confused::confused:
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=97&category_id=6&keyword=civic&option=com_virtuemart&Itemid=1
Własnie tez sie zastanawiam nad tym zestawem Simoty do mojego D15Z6. Był bym wdzięczny jakby sie wypowiedział ktoś kto uzywał takiego zestawu.
TRoche odgrzeje kotleta bo przkopałem cały topik i nie znalazłem nic na temat jak doprowadzic powietrze do stozka w silniku D15Z6 buda EK3 z klimą?wersja przed liftem wiec wszystkie wczesniejsze rozwiązania odpadają.Jakies sugestie?
Sprawa banalna - po wyciągnięciu rezonatora ma się wiecej miejsca. Odkręcasz nadkole Zakładasz rurę spiro ala castorama i podprowadzasz ją dołem do dolnych wlotów zderzaka. Ja dodatkowo zamocowałem opaskami żeby było stabilne i pewne podczas jazdy. Jak tylko będę miał czas mogę zrobić foty wkleić ale to najwcześniej przyszły tydzień... No chyba że przedlift jest jakiś dziwiejszy i coś będzie przeszkadzało w montażu. do mojej ek3 poliftowej wszystko weszło jak trzeba.
W wersji przedliftowej nie ma przeciez wlotów w zderzaku z których mozna doprowadzic powietrze i trzeba kombinować.
spotkał się ktoś z Was ze stożkiem typu:
http://avtgarde.com/images/filters/others/360Urethane_Filter-others_6.jpg
http://avtgarde.com/images/filters/others/360Urethane_Filter-others_5.jpg
(takie w Polsce niedostępne)
Mógłby być podobny, ważne żeby wejście miał pod kątem ok 10-15st i wymiary:
w najszerszym miejscu 100-110mm
górna średnica do 70mm
długość do 130-150mm,
flansza 65 - 77.
Mam problem z kupieniem podobnego, inne są za wielkie do mojego projektu/potrzeb np k&n robi podobne ru-3120 ale górna średnica 76mm :/ Jak ktoś ma namiary na coś podobnego to proszę o info
Jeszcze znalazłem tutaj http://www.jacky.pl/pl/katalog/index.php?strona=234 takie jak do tych obudów
kingdragon robi tez skośne
slyszal ktos cos o wkladkach filtra produkowanych przez ITG? Angole sie tym swego czasu zachwycali ale chcialem zapytac czy dotarlo toto do Polski i czy ktos na tym jezdzil?
znalazłem już podobny stożek firmy BMC, nie mam doświadczenia z tą marką, nie mam pojęcia o jakości wykonania, jakieś sugestie? Chodzi mi o to czy jest to jakość K&N czy coś z niższej półki.
Który z poniższych filtrów bedzie dobry do silnika D16Z6?
http://moto.allegro.pl/item608811821_filtr_stozkowy_simota_dolot_do_150km _promocja.html
http://moto.allegro.pl/item608809890_filtr_stozkowy_simota_dolot_do_240km _promocja.html
Sugerowałbym Ci ten mniejszy. Jak dla mnie zbyt duża przepustowość filtra prowadzi do osłabienia niezbędnego podciśnienia w dolocie. Często ludzie montują bezsensownie wielkie stożki, układy dolotowe o dużych średnicach do silników o małej pojemności co tak naprawdę zabija osiągi (szczególnie moment w dolnym zakresie obrotów) w porównaniu do serii. Ale to tylko moja skromna opinia.
No chyba że chcesz kupić tylko po to żeby głośniej się darł :)
Hej.Wlasnie kupilem wkladke K&N i potrzbuje,zebyscie rozwiali moje watpliwosci. Mam d14a3/4 ej9 Chce zrobic wlot zimnego powietrza ze zderzaka,ale mam klime,wiec ciasno :/ Wywalilem rezonator i ukazal sie taki widok
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/865590d55c9fb0f1.html
I teraz pytania. Czy zrobic dziure w zaznaczonym miejscu,zeby puscic fi100 aluflexe? Bo inaczej chyba sie nie przepchne. A jak juz sie przepchne,to co dalej??? Ciagnac ta rure az do puchy, wywalajac seryjna? Czy zostawic seryjna rure i skierowac na nia aluflexe? Z tego co mierzylem to wejscie do puchy ma jakies 7cm, wiec jak to rozwiazac? Pomozcie,bo tyle sie naczytalem,a konkretow zero. Nawet foty zadnej nie znalazlem u kogos z wkladka i wlotem :/ Pozdr
Kolego DjMariush na dole przy podłużnicy powinieneś mieć dziurę 10 cm która idzie w nadkole tam pokombinuj z dolotem
Kurde,musze sprawdzic przy tej podluznicy... Bo wczoraj tam zagladalem i ciasno jak w d... :D No,ale nie wykluczam,ze cos przeoczylem. No i powtarzam pytanie "A jak juz sie przepchne,to co dalej??? Ciagnac ta rure az do puchy, wywalajac seryjna? Czy zostawic seryjna rure i skierowac na nia aluflexe? Z tego co mierzylem to wejscie do puchy ma jakies 7cm, wiec jak to rozwiazac?"
PS Widze,ze kolega DjHammer po fachu :D Gdzie grasz?
DjMariush: Po kilku przemyśleniach to możesz zrobić tak:
- wywal rezonator.
-oryginalną rurę skieruj w prawo i w dół - stojąc i patrząc od strony zderzaka
-Wykonaj ładny Airduct który wyłapie powietrze spod zderzaka i umieśc go po lewej stronie chłodnicy (jest tam trochę miejsca i ładnie zbierze z dziury w zderzaku)
-Krótką rurą poprowadzisz powietrze w stronę fabrycznej rury.
- nie łącz obu rur, zostaw przerwę, za to załataj dziury po rezonatorze :D
Jak coś to przyjedź do mnie jutro na podwórko to pokaże o co mi chodzi. Call me to Cię poprowadzę do mnie :)
Blondyn988
04-05-09, 12:53
Witam czy taki filtr bedzie mi pasowal do D16Z9 http://moto.allegro.pl/item622343292_zesatw_dedykowany_aoma_civic_1992_95 _stozek.html
Witam czy taki filtr bedzie mi pasowal do D16Z9 http://moto.allegro.pl/item622343292_zesatw_dedykowany_aoma_civic_1992_95 _stozek.html
Będzie ale poszukaj może Simoty lepiej albo kup sobie stożek K&N na przykład a resztę zainwestuj w kibel rurkę :)
krystian.NH
16-05-09, 10:58
czesc, male pytanie do posiadaczy tego zestawu..bo zapewne ktos taki jest :)
http://www.allegro.pl/item632160810_uklad_dolotowy_simota_dolot_honda_ci vic_92_95.html
czy warto kupic taki stozek z rurka ? sa jakies roznice?wady.. ? mysle nad stozkiem od pewnego czasu, szukalem po forum ale jakos jednoznacznej odpowiedzi nie znalazlem, z gory dzieki za odp i pozdrawiam :]
cifek wawa
16-05-09, 13:31
w ktore miejsce stozka powinien byc skierowany zimny strumien powietrza? chodzi o double stozek
Misiekemeryt160
16-05-09, 15:19
lepiej ten stożek
http://www.allegro.pl/item632160957_filtr_stozkowy_simota_dolot_160km_za impregnowany.html
a sam dolot z pcv. będzie lepiej i taniej.
cifek wawa
16-05-09, 20:12
nikt nie wie jak z tym montazem?
Mam pytanie. Tyle roboty z osłona stożka, tyle kombinowania z rurami, zeby to było jak trzeba, a jak poszedłem wreszcie kupic stozek to usłyszałem takie cos: Nie powinienes montowac stozka bo jak Ci kropla oleju (tego do nasączania) poleci na przepływomierz to bedzie po nim. I dlatego tak duzo civiców ma problemy z wolnymi obrotami.
Byłem w szoku, nigdy nigdzie o tym nie przeczytałem. Co o tym sądzicie?
Ile jest w tym prawdy jesli chodzi o ten przepływomierz...?
Mam silnik d16z2 w cifie 4g. i mam pytanko czy taki stożek nie będzie za mały (FILTR STOŻKOWY RC-1060 KN) ?
wcześniej ktoś polecał do silnika d16z6 stożek RC-3250 ,ale do mojego silnika to chyba będzie za duży,co?
Misiekemeryt160
17-05-09, 14:29
ja bym napisał tak:
jak dobry do Z6 to do Z2 również. Z2 to mocny motor.
Też tak myślę, ale czy to nie jest za duży stożek?
dzisiaj zamontowalem parowe i zastanawiam sie jak ja odgrodzic od silnika.ma moze ktos jakies pomysly?
Co będzie lepsze do b16: parówczak simoty:http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=294&category_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=1
czy gąbkowy Pipercross http://www.rpmotorsport.pl/auta/filtr_powietrza_pipercross_70_200_200-p-2909.html. Oba z doprowadzeniem zimnego powietrza odgrodzone od silnkia
dzisiaj zamontowalem parowe i zastanawiam sie jak ja odgrodzic od silnika.ma moze ktos jakies pomysly?
staram się zrobić coś fajnego - na razie etap rzeźbienia modelu z kartonu -z tym że ja to chcę w 6gen zrobić.
Chce kupić 'parówe' Simoty. I teraz zastanawiam się jak jest z jakością ich filtrów<?> czy warto za jakiś czas kupić na tą parówe filtr K&N, Fujita, Passwordjdm ?? (chodzi przede wszystkim o odczucia z jazdy)
nie martw się tu o odczucia tylko o jakość filtrowanego powietrza. Osobiście na simotę złego słowa nie powiem, uważam że filtry są dobrej jakości. Czyścić, olejkować i będzie cacy.
http://www.allegro.pl/item634265288_...999_filtr.html
http://www.allegro.pl/item647682100_...00_tuning.html
http://www.allegro.pl/item654770031_..._np_civic.html
te rzeczy dodadzą kunia czy raczej zabiorą?
1) +
2) +
3) w moim przypadku na - niestety
2 i 3 to nie ten dział. :D Wg mnie
1. - jak nie będzie zimnego powietrza
2. +
3. +
tomekpoznan
10-06-09, 22:37
Warto cos takiego w tej cenie kupić
- http://allegro.pl/show_item.php?item=659267163
Jakieś no name z allegro mnie mało interesuje ale w sumie to też jest zestaw stożek K&N a dolot jakiejś firmy dynamik. A może coś innego polecicie. Może jakaś fajna stronka gdzie coś dobrego można wychaczyć. Dodam, że ma być to dolot do silnika 1,6 vtec z 2000r.
Ja bym kupił sam filtr K&N (ok. 160 zł) i zamiast tej "power-rury" kibelrurę za 7,50 zł:D Efekt ten sam a może nawet i lepszy i 200 zł w kieszeni. A i tak i jedno i drugie nie da za wiele a może nawet teraz w upały odebrać jak nie będzie widziało zimnego powietrza:p
Czym czyścicie stożek AEM'a ? Mam CAI i za wczasu pytam :)
PEWNIE JEST JAKIS ZESTAW CZYSZCZACO-OLIWIĄCY DEDYKOWANY DLA AEMa:) Na necie szuklales? Bo do K&N to wiem,ze latwo dostac
Aha,mam wkladke do sprzedania jesli ktos chce. Szczególy ----> http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=48045&highlight=wkladka
Czy opłaca się kupować taki zestaw? http://allegro.pl/item651698207_uklad_dolotowy_dolot_simota_honda_ci vic_96_00.html
Jak to się ma użytkowaniem, czy równie zassysa tyle syfu co CAI?
Jak to się ma użytkowaniem, czy równie zassysa tyle syfu co CAI?
Myślę że nic bardziej nie zasysa syfu niż CAI. No chyba że long ram i odkręcony reflektor:D
Duhon86 to raczej syfu nie bedzie zaciągać jak CAI bo filtr dalej bedzie w komorze silnika
jaki stożek polecacie do b18c4?
jaki stożek polecacie do b18c4?
Zabiłeś kotka :(
A może powiesz czego od tego stożka oczekujesz?
Zabiłeś kotka ???
Czego oczekuje, najlepiej więcej mocy, chce stożęk odgrodzić od silniki i dać dopływ zimnego powietrza.
Sam stożek mocy Ci nie doda. Chcesz zamontować stożek na seryjnym dolocie, czy zrobić cały dolot? A nawet samym układem dolotowym dużo nie zyskasz, najwyżej kilka Nm w dolnym zakresie obrotów. Jak chcesz więcej mocy to razem z porządnym dolotem przydałoby się zrobić też wydech.
???
Spójrz w sygnaturę użytkownika "Kenny".
akurat przy niższych obrotach by mi starczyły, dolot mam fabryczny, a chociaż dźwięk sie poprawił,
Niedawno założyłem do swojego d14a4 kolektor dolotowy z d16z6. "D*pohamownia" wykazała wzrost dynamiki w całym zakresie obrotów (a zwłaszcza w dolnym i średnim). Niestety nie miałem jeszcze czasu ani pomysłu na ogarnięcia dolotu, więc tymczasowo zagościło rozwiązanie rura OEM d16z6 + kibel rura 75 + stożek no name :(
http://img170.imageshack.us/img170/3522/zdjcie185.th.jpg (http://img170.imageshack.us/i/zdjcie185.jpg/)
Wiadomo, że na pierwszy strzał idzie stożek - wymiana na jakiś lepszej jakości np. K&N. Przed zmianą kolektora ssącego miałem CAI allegro-style (rury o śr. 70mm) , którego elementy mógłbym wtórnie wykorzystać do budowy nowego dolotu (oczywiście musiałbym zakupić nowe silikonowe złączki i kolanka). Pytanie czy przy większej pojemności kolektora dolotowego (w stosunku do serii) nie lepiej by było użyć rur o mniejszej średnicy dla zwiększenia ciśnienia zasysanego powietrza? A może po po prosty zakupić tzw. parówę? :confused:
U mnie parówka sprawuje się znakomicie, nie bawiłbym się w kombinowanie, poza tym parówa daje świetny dźwięk :)
Witam. Podepnę się pod temat. Od razu zaznaczam że jeśli zabiję kotka to nie umyślnie :p Mój OEM dolot a'la gumowa rura sypie się, pęka i bierze lewe powietrze mimo moich prób uszczelnienia tego badziewia. I w związku z tym moje pytanie. Jaki dolot mam założyć, shrota z allegro? A może parówę? Czy załatać :D tą OEMową rurę i założyć jakąś sportową wkładkę + CA spod zderzaka?
Za wszelką pomoc Bóg zapłać!
Jak chcesz shorta to mogę załatwić Simoty w cenie 150- 160. Na allegro tak 180 stoją.
Jak coś to pw proszę.
Moje pytanie czy dolot AEM 52mm średnicy + stożek FUJITA w silniku d13 zrobionym na b7 :) + kilka innych modów będzie odpowiedni ? nie czuje aby auto było zamulone bo wkręca sie jak głupie :) ale pytam bo nie mam porównania z innymi średnicami ... jest zabudowany w podstawie ma 100mm rurę z zimnym powietrzem z kratki zderzaka :)
CO o tym sądzicie dobre rozwiązanie ?
http://img262.imageshack.us/img262/9896/dsc02002.jpg
http://img262.imageshack.us/img262/5125/dsc02001h.jpg
Panowie przepraszam jeśli post jest głupi, ale planuję zrobić sobie dolot z kibelrury i tu rodzi się pytanie - jakiej średnicy rurka i jakiej wielkości stożek będzie odpowiedni do seryjnego D14?
Panowie mam pytanko - mam stożek fujita - jest tak zamocowany że delikatnie ryrki od AC ocierają o niego z dołu. Niestety okazało się że od tego ocierania zrobiło się delikatne (na 1cm) przetarcie filtra. Można to jakoś naprawić żeby mi tamtędy syf jakiś nie poleciał ?? Bo nowego nie ma chyba sensu kupować jak jest co dopiero kupiony :(
Musisz go przymocowac WaSSIL. Najlepiej na jakas opaske czy cos. Mialem taki sam problem.
skolopendra
29-08-09, 20:40
będzie odpowiedni do seryjnego D14?
60-mm
A co powiecie na temat grzybka HKS?? Czy jest to dobry filtr?? I jak on sie ma do np. stozka K&N??
chciał bym założyć stożek do d15z6 czy warto ? bo podobno spowalnia auto ? jak tak to jaki polecacie stożek?
cristiano gdzie sie takich bajek naczytałes ze spowalnia auto ?? dobry dolot i wydech w d15z6 daje pare ładnych kucy !!
aha to jaki stożek kupić?jaki by był najlepszy ?
napisałem ci na PW najlepiej K&N ale ceny kosmiczne :)
Przymierzam się do zrobienia custom'owego CAI'a z rurek alu i kolanek uniwersalnych dostępnych na allegro. W związku z tym mogę prosić o wklejenie zdjęcia CAI'a jakiegoś firmowego zamontowanego w EG przy ściągniętym zderzaku? Chodzi mi konkretnie jak to jest poprowadzone przy stożku. Na pewno ktoś ma foto z montażu. Dzięki.
pytanko mam co lepsze do d14a4 (na wiosne swap na vtec albo d15bjdm albo d16z6)
czy parówa czy CAI
chciał bym założyć stożek do d15z6 czy warto ? bo podobno spowalnia auto ? jak tak to jaki polecacie stożek? Jak się ogarnie dobrze temat to daje i to dość sporo A jak się zrobi po to by coś ryczało pod maską to różnie może wyjść
Jak się ogarnie dobrze temat to daje i to dość sporo A jak się zrobi po to by coś ryczało pod maską to różnie może wyjść
rozwin temat?
pytanko mam co lepsze do d14a4 (na wiosne swap na vtec albo d15bjdm albo d16z6)
czy parówa czy CAI ktos odpowie?
CAI jest najlepszym z możliwych dolotem do silników Hondy. Minus że trzeba odkrecać zderzak do czyszczenia stożka a w zasysanie kałuży to nie wierzę. Jechałem w taką ulewę że jakby miało się coś stac to wtedy albo nigdy. Dobrze jest też owinąć bandażem termoizolacyjnym ramię do CAI'a.
tommy_runner
24-09-09, 15:43
Sorki ale nie cczytałem całosci do czego sie podpina ta rurke niebieska zaznaczona na fottce i i do czego ona słuzy i czy ten filtr jest dobry???
http://img97.imageshack.us/i/86019096.jpg/
rozwin temat?
No kolego pierwszy przykład który widziałem z dziesięć razy w różnych projektach jak stożek jest tak zamocowany, że podczas jazdy cały goni na lewo-prawo co ma wpływ na pogorszenie przepływu powietrza a w dodatku bez odgrodzenia od komory silnika to ciągnie gorące powietrze. Po takim projekcie nie ma się co spodziewać przyrostów a wręcz odwrotnie.
Sorki ale nie cczytałem całosci do czego sie podpina ta rurke niebieska zaznaczona na fottce i i do czego ona słuzy i czy ten filtr jest dobry???
http://img97.imageshack.us/i/86019096.jpg/
to tzw. odma - wężyk prowadzisz od pierwszego otworu po prawej jak się patrzy na fotkę z dolotem a z drugiej strony do otworu w pokrywie zaworów. Popatrz na projekty forumowiczów i spokojnie zauważysz jak to ma prawidłowo wyglądać.
stormraider
24-09-09, 16:50
http://moto.allegro.pl/item751696343_oslona_stozek_stozka_24cm_najdluzsza _simota.html
Takie cos ma w ogole sens ? Tzn. czy spelni swoja role tak jak homemade sciana odgradzajaca.
zawsze coś tam da ale prawie nic bo ta osłona nie odgrodzi całkowicie stożka od gorącego powietrza a o to w tej całej zabawie chodzi
a ja mam pytanie a raczej dwa : stożek Fujity jest stożkiem suchym, tak ? czyli myjemy suszymy i zakładamy, tak ? jakie jeszcze filtry są tego typu dostępne na naszym rynku ?
przeleciałem wszystkie strony i nic na temat konkretnego zestawu do d14 z poziomą przepustnicą( chyba dobrze mówię, filtr leży na silniku) , chodzi mi o cały zestaw do montażu, jaki? najlepszy? i gdzie??
zna ktoś jakies porządne (polskie sklepy) z ukladamy dolotowymi porzadnych firm, itp ?
mam jeszcze jedno pytanko, czytalem ze ludzie sportowe doloty montuja i cos spod zderzaka zeby zassysaly powietrze?? o co z tym chodzi, po zalozeniu wystarczy zostawic czy trzeba jeszcze cos ustawiac, jak to zrobic zeby spod zderzaka zassysalo powietrze ?? albo czy sa lepsze sposoby niz spod zderzaka ?
i jeszcze jedno pytanko, po wymianie na porzadny uklad dolotowy / kolektor 4-2-1 / wydech, trzeba stroic samochod czy nie ?
jakie jeszcze filtry są tego typu dostępne na naszym rynku ?
np AEM
przeleciałem wszystkie strony i nic na temat
to przeleć jeszcze dział Nasze Hondy 6 gen, tam jak ktos ma 1,4 to prawie zawsze ma stożek, ot takie spostrzeżenie :)
a gdzie? chociażby na allegro jest tego masa, tylko filtr jakiś porządniejszy kup, jakiś np K&N
zna ktoś jakies porządne (polskie sklepy) z ukladamy dolotowymi porzadnych firm, itp ?
np http://www.rpmotorsport.pl
mam jeszcze jedno pytanko, czytalem ze ludzie sportowe doloty montuja i cos spod zderzaka zeby zassysaly powietrze?? o co z tym chodzi, po zalozeniu wystarczy zostawic czy trzeba jeszcze cos ustawiac, jak to zrobic zeby spod zderzaka zassysalo powietrze ?? albo czy sa lepsze sposoby niz spod zderzaka ?
Zależy od auta.
W 5 genie HB ostatnio były robione wloty przez kolegę jero11. Montuje się je w miejsce prawego halogenu.
W 6 genie przed liftem i 5 genie sedan i coupe trzeba puścić rurę spiro koło skrzyni do wlotu pod atrapą lub robić dziurę w zderzaku
W 6 genie po lifcie robi się analogicznie do 5 gena HB.
i jeszcze jedno pytanko, po wymianie na porzadny uklad dolotowy / kolektor 4-2-1 / wydech, trzeba stroic samochod czy nie ?
nie
Dzięki Kenny za odpowiedź :D
krzysiek civic
11-10-09, 09:02
Ja sie podepne pod temat mam filtr stozkowy od pewnego czasu w 6 gen HB..i wlasnie szukam czegos zeby go odgrodzic od silnika..i wlasnie na calym allegro sa same gowna takie co sie zaklada na filtr a z tego co widze to to jest gowno warte..ma ktos gdzies jakas aukcje albo ktos sprzedaje tutaj odgrodzenia do stozka?? uzytkownik jero11 ale tylko do 5 gen bo juz do niego pisalem...
Może poczekaj chwilkę i zamówisz sobie Air-Boxa a'la Mugen z zamówienia grupowego
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=50682
krzysiek civic
11-10-09, 15:48
oo nie wiedzialem ze cos takiego robicie chyba bylbym zainteresownay jesli by podeszlo do mojego dolotu
Hello
Wzięło mnie na małe mody d14a4...
Zakupiłem ssaka od d16z6 i pojawił się problem dolotu - oczywiście seryjny nie podejdzie.
Kolega (Karuzel) podpowiedział mi że ten kolektor powinien poprawić dół, a na tym by mi zależało najbardziej (po mieście się górą za dużo nie poszaleje ;))
Teraz nie wiem jaki dolot kombinować - nie chcę iść w hardkorowe CAI ze stożkiem w zderzaku - nie jara mnie zdejmowanie zderzaka co kwartał i czyszczenie stożka ;) W związku z tym co by było lepsze - krótki dolot czy parówa? Jeśli parówa to czy taka zda egzamin? - http://allegro.pl/item764902769_uklad_dolotowy_dolot_honda_civic_par owa_promocja.html Jeśli krótki to jaki?
A może najlepiej sprawdzi się seryjny dolot z z6? Chociaż w to wątpię...
Parówa jest lepsza, oczywiście stożek zabudujesz? :)
btw. ja nie muszę zdejmować zderzaka ;)
Prędzej czy później zabuduję ;)
Będzie pasować (zmieści się?) do d14a4 ze ssakiem d16z6? Wydaje mi się za mało wygięta, ale głowy nie dam...
Parówa jest elastyczna, powinieneś ją upchnąć ;)
Kit, biorę ;) http://allegro.pl/show_item.php?item=777021870
Będzie co ma być :)
U kolegi keicam jest podobny mod - ta parówa plus kolektor z d16, więc musi robić swoje ;)
http://img43.imageshack.us/img43/8272/p1010001jt.jpg
d15b2. wywaliłem wczoraj rezonator i zostawiłem seryjną puche z filtrem. Teoretycznie juz jest zasysane zimniejsze powietrze, ale chciałbym doprowadzic sobie zimne powietrze bezpośrednio ze zderzaka. Problem w tym, że mam halogeny, kilka pytan:
1. Czy po wywaleniu rezonatora powinienem zrobic reset kompa ?
2.jakiej średnicy rure zastosowac do podciągniecia zimnego powietrza?
3. którędy ją puscic, jak nie przez otwór na halogen, może przez środkową kratkę w zderzaku:? Może ktoś już robił cos takiego ?
4. Jeżeli miałoby byc tylko doprowadzone zimne powietrze ze zderzaka na seryjnej puszce z filtrem , to czy jest sens odgradzac tą puche od komory silnika? czy sama obudowa filtra wystarczająco go odgradza ?
czekam na (p)odpowiedzi :)
ad1 nie
ad2 rura spiro castorama 80mm i będzie ok
ad3 u ciebie nie wiem - w ek3 jest otwór na taką okazję i pod zderzak pięknie się prowadzi
ad4 jest
4. Jeżeli miałoby byc tylko doprowadzone zimne powietrze ze zderzaka na seryjnej puszce z filtrem , to czy jest sens odgradzac tą puche od komory silnika? czy sama obudowa filtra wystarczająco go odgradza ?
a sorki :) jeśli masz puchę seryjną to nie ma sensu odgradzanie bo i po co jak filtr jest w puszce Co innego przy stożku
witam.
jezdze jakis czas na parowie simoty i nie jestem za bardzo zadowolony.wydaje mi sie ze przymulila troche silnik,przedtem mialem stozek k&n i bylo lepiej,nie mam testow z hamowni, ale bylo czuc roznice.
ma ktos na forum parowe w b7 i byl na hamowni.jestem ciekaw czy tylko dzieje sie tak u mnie czy u wszystkich.
dwa bardzo wazne i szybie pytania:
1)Czy w 5 genie seryjne puszki dolotwe w D serii są jednakowe? tzn do D15B2 pasuje ta od D16Z6, D15B7 i odwrotnie? Pasuje czyli tak samo do puszki dochodzi rura dolotowa?
2) Czy w puche mieści sie stożek?
skolopendra
21-11-09, 21:43
wydaje mi sie ze przymulila troche silnik,
zapewne rozprężyło trochę dół ,lecz pewnie góra jest odrobinę lepsza
-=GrZeSiEk=-
28-11-09, 12:54
1. Jaka firma jest najlepsza jesli chodzi o stozek w rozsadnej ceni oczywiscie.
2. Ktory bedzie lepszy ???
http://moto.allegro.pl/item828676761_k_n_dolot_honda_civic_vtec_vti_sklep _wawa.html
http://moto.allegro.pl/item834341378_uklad_dolotowy_dolot_simota_honda_ci vic_92_95.html
http://moto.allegro.pl/item831775804_uklad_dolotowy_cai_simota_dolot_hond a_civic_92_95.html
http://moto.allegro.pl/item822727918...klep_wawa.html
skolopendra
28-11-09, 13:20
jest najlepsza jesli chodzi o stozek
filtr ma przedewszystkim na zadanie filtrować:) dobrze
więc
1 apexi
2 k&n
czy demontaz stozka na zimę ma jakis sens? A jak sie ma sprawa z dolotem zimnego powietrza? Demontowac czy zostawic? I jak sie to ma to czujnika temp. na dolocie,do czego on wlasciwie sluzy? Pozdr
skolopendra
15-12-09, 17:17
czy demontaz stozka na zimę ma jakis sens?
tylko w przypadku cia
takie pytanko, czy kos montowal parowke od jerro? czy parowa rozni sie ona wytrzemaloscia, jakimis wlasciwosciami/dzwiekiem od tej "oryginalnej" simoty? slyszalem rowniez ze dzwoniac do simoty mozna zalatwic sobie taki filtr ktory oficjalnie nie jest spzrdawany osobno bez parowki
Frydzio, szczerze mówiąc nie wiem jaki ma sens kupowanie kopii samej parówy za 180zł bez niczego jak oryginalny zestaw z obejmą, uchwytem, stożkiem i przejściem z kolektora kosztował niecałe 300zł... tylko teraz go na allegro nie widzę :)
A ja swój zestaw kupiłem leciutko używany za 200zł :)
EDIT: Chociaż widzę że teraz na stronie simoty parówa kosztuje 400zł :eek:
parówa simoty bodajże teraz 399zł kosztuje :P skończyła sie promocja :D
no wlasnie, na rsport tez jest stara cena 315zl, ale za 3 tyg beda mieli, a ze sa odbiorca simotyPL wiec taniej pewnie nie sprzedadza
filtr do parowy to chyba 114mm? taki filtr kosztuje (simoty) gdzies 80zl, obejmy to 10zl w sklepie i wychodzi 270zl
Zamiast kupować zestawik simoty próbuję ogarnąć wszystkie części i samemu zrobić dolot.
Myślałem o 2 rurach połączonych kolankiem 75 stopni, ale teraz wpadłem na coś takiego
http://www.allegro.pl/item863592818_rura_dolotowa_do_filtra_stozkowego_e lastyczna_80cm.html
czy to ma racje bytu? Czy zauważalna jest różnica między dolotem z rury karbowanej a tej gładkiej w środku?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.