Zobacz pełną wersję : filtr stożkowy, wkladki itd ...
mozna tym do mycia filtrow i pozniej nie nasaczac a mozna tez zwyklym ludwikiem jak to juz kilka osob na forum pisalo, zreszta ja tez tak robilem.
Przepraszam za OT , ale mam na sprzedaz w razie czego filtr K&N do d14a3/4 i d16y7 (nowka w pudelku itp ), wiem ze czesto osoby zainteresowane owymi wkladkami zagaldaja tutaj. W celu dalszych info zapraszam na PW do mnie.
Ze swojej strony polecam gdyz sam uzytkuje takowa wkladke :)
ktoś ma wkładke w d15z3 jakie wrażenia?
wkładka PIPERCROSS plus dolot ze zderzaka śr-7 cm
czy stożek k&n plus dolot ze zderzaka śr-7 cm
nie wiem na co się zdecydować
ktoś ma wkładke w d15z3 jakie wrażenia?
wkładka PIPERCROSS plus dolot ze zderzaka śr-7 cm
czy stożek k&n plus dolot ze zderzaka śr-7 cm
nie wiem na co się zdecydować
na dolocie ze stożkiem stanowczo zmieni się dźwięk silnika ale koni mechanicznych to nie odczujesz zarówno na wkładce jak i stożku
Dokładnie tak, u siebie miałem stożek na kiblu, potem stożek na shorcie z zimnym nadmuchem i tak po prawdzie d15z3 jeździ najlepiej z seryjną puszką :) nie porównywałem na hamowni, być może dolot coś ugrał, może 1KM gdzieś przed odcinką ale odczuwalnie kosztem dolnego i średniego zakresu rpm.
czyli co zdecydowanie dobra wkładka plus dolot ze zderzaka bez rezonatorów
Starstruck
12-12-11, 19:16
czyli co zdecydowanie dobra wkładka plus dolot ze zderzaka bez rezonatorów
Do daily cara to najlepsza opcja. Na tor - CAI.
mozna tym do mycia filtrow i pozniej nie nasaczac a mozna tez zwyklym ludwikiem jak to juz kilka osob na forum pisalo, zreszta ja tez tak robilem.
Ale z tym ludwikiem radziłbym uważać, ostatnio jakaś głośna afera wybuchła ;)
http://www.fakt.pl/Afera-z-ludwikiem-,artykuly,138121,1.html
Sorki za offtop, ale nie mogłem się powstrzymać :P
zyli co zdecydowanie dobra wkładka plus dolot ze zderzaka bez rezonatorów
Tak.
ok dzieki nie mam więcej pytań
Witam
jakie macie doświadczenia z używaniem zestawu stożek+nadmuch ze zderzaka zimą? ja mam lekkie obawy bo w końcu tą rurą skierowaną ze zderzaka bezpośrednio na stożek może nam nalecieć śniegu/wody:confused:
Trochę wilgoci na pewno się tam nazbiera ale CAI to to nie jest więc hydro-locka raczej obawiać się nie powinieneś. Mam taki dolot u siebie i obecnie jak jest tak zimno rurę od strony stożka mam zasłoniętą
nic ci nie naleci, poza tym jak troche sneigu wpadnie nawet na stozek to i tak nic sie nei stanie, nie przesadzajmy
śnieg na stożku nie problem, gorzej jakby zassało z kałuży wodę do silnika, ale to jest niemożliwe z samego dolotu powietrza.
Mati czyli rozumiem że stożek z nadmuchem ze zderzaka+osłona stożka(jedyny dostęp powietrze ma właśnie z rury spiro poprowadzonej ze zderzaka) nie niesie ze sobą jakiegoś zagrozenia ;p?
Ja jeżdżę na CAI'u w zimie i jest ok. Na wiosnę oblepiony stożek solą ale w środku rur czysto. Dla tego do CAI'a warto a nawet trzeba zainwestować w dobry stożek --> K&N.
Wiecie może co warte są wkładki firmy Pipercross?
http://allegro.pl/pipercross-300zx-almera-sunny-civic-pp1195-sport-i1958762255.html
Cena bardzo przystępna w porównaniu do tego co kosztuje K&N..
Wiecie może co warte są wkładki firmy Pipercross?
http://allegro.pl/pipercross-300zx-almera-sunny-civic-pp1195-sport-i1958762255.html
Cena bardzo przystępna w porównaniu do tego co kosztuje K&N..
Będzie to lepsze/gorsze od simoty? Jakie za? Jakie przeciw?
skolopendra
31-12-11, 13:14
Jakie za? Jakie przeciw?
przeczytaj strony w przód, a odpowiedz w mig znajdziesz :cool:
Panowie powiedzcie mi czy oplaca sie wstawic dolot z b18c jdm do b18c4 da to jakis przyrost mocy i zmieni sie dzwiek czy raczej zabawa nie warta swieczki?
skolopendra
15-01-12, 10:59
da to jakis przyrost mocy
bądź poważny :rolleyes:
nie
myslalem ze istnieje taka mozliwosc bo dolot w c4 i c jdm jest inny te dwa silniki moca tez sie roznia wiec jak by ten z c jdm mocy nie dawal to by byl taki sam jak w c4
skolopendra
15-01-12, 12:28
te dwa silniki moca tez sie roznia
gdyż mają inną budowę
Panowie pytanko, jaki filtr powietrza do dolotu z B16A2, nie interesuje mnie raczej K&N i tego typu ceny, chciałbym coś tańszego nawet kosztem częstszych wymian, coś polecacie, Bosch, Knecht, Mann etc?
Starstruck
26-01-12, 19:28
Może wkładka Simota :)?
w silniku d14a8 civic 5d 1.4 90 KM lepszą moc i moment zrobi wkładka filtra SIMOTA czy PIPERCROSS?
Starstruck
26-01-12, 20:59
w silniku d14a8 civic 5d 1.4 90 KM lepszą moc i moment zrobi wkładka filtra SIMOTA czy PIPERCROSS?
Bez różnicy która firma. Ale to i tak ugrasz z 1KM i 1 Nm gdzieś wysoko.
d14a8 nie jest zbyt dobrym silnikiem do robienia czegokolwiek. daruj sobie wkladki i tlumiki..
Może wkładka Simota :)?
Jest brane pod uwagę ale cena sztuki z wysyłką wysoka, gdybym miał pewność że to się różni na plus od jakiegoś Manna czy Knechta to bym się skusił, zwyczajnie chce mieć dobrej jakości filtr który będę regularnie wymieniać jak każdy inny :)
skolopendra
27-01-12, 17:32
chciałbym coś tańszego nawet kosztem częstszych wymian, coś polecacie, Bosch, Knecht, Mann etc?
owiń bibułą i wymieniaj co tydzień
zaoszczędzone pieniądze.bezcenne :cool:
Nie rozumiem, to już nawet nie można sobie kupić normalnej wkładki filtra dobrej marki, tylko musi być "sportowa" i "tuningowa"? Może ktoś nie czuje potrzeby lansu czy chęci czyszczenia i nawilżania bawełnianych wkładek.
skolopendra
27-01-12, 21:42
"sportowa"
daje ona dużo więcej powietrza
"normalny" papierowy papierek turbina by mi zjadła i przemieliła na wiór ;)
owiń bibułą i wymieniaj co tydzień
zaoszczędzone pieniądze.bezcenne :cool:
Pomijając Twoją "propozycję" sprecyzuję, nie chodzi o cenę tylko o jakość, a jakość taką która zapewni dobrą filtrację na dany przebieg, przyznam się od razu że nie stać mnie na K&N a Simota ma różne opinię,jak na swoją cenę odważnie dodam że zbyt mało pochlebnych, dlatego szukam najlepszego rozwiązania w którym stosunek jakości do ceny będzie zachowany i dalej nie widzę za i przeciw w żadną ze stron, rozumiem że wszystko jest podobne i jeden ciort co wybiorę rozpatrując "dolną" półkę? A może wszyscy robią przebiegi 100k na prestiżowej marce wkładki i wieżą w magie dożywotniej funkcji ze względu na cenę?
Podzwoń po ASO, może okazać się że nie będzie droga oryginalna wkładka a jakościowo to wiadomo że będzie git. Tak z rozpórkami było. Po 120-150 zł chodziły aż w końcu ktoś zadzwonił do ASO i okazało się że są tańsze. Ja swoją kupiłem w ASO w Krakowie za 54 zł :) (rozpórkę). Ja bym spytał w ASO.
Starstruck
28-01-12, 11:33
Nie wiem czy to dobry dział, ale mam pytanie dot. kolektora ssącego B18C4. Dużo osób mówi, że jest on "słaby". Co w nim jest złego i dlaczego ten z B16A2 ma być "lepszy"? Jest wydajniejszy czy co?
Ssak w C4 ma ITB czyli klapki w środku (zmienna geometria układu dolotowego). W Lanosie takie coś jest :) Po zmianie ssaka na "zwykły" i po strojeniu są lepsze efekty niż na seryjnym ssaku. To ITB utrudnia też strojenie. Mozna dać z B16A2 ale trzeba go przerabiać, spawać flansze. Mozna też szukać od B18B1, jest mniej do przerabiania ale jest trudno dostępny. Najlepsza opcja to oczywiście ssak Aftermarketowy typu Skunk 2 + strojenie. Chyba nie ma B18C4 podziubanej pod 190hp+ która ma seryjnego ssaka.
radar ale pomylily Ci sie pojecia :P IAB a nie ITB :D
Starstruck
28-01-12, 12:12
O własnie, chyba IAB, bo ITB ostatnio w modzie jest ;). Dzięki za wyjaśnienie, teraz już wiem w czym szkopuł :). Pzdr!
skolopendra
28-01-12, 14:16
nic nie utrudnia
ja miałem seryjny iab ,komp z obsługą przepustnic i po strojeniu wypluło pod 196KM :cool:
Podzwoń po ASO, może okazać się że nie będzie droga oryginalna wkładka a jakościowo to wiadomo że będzie git. Tak z rozpórkami było. Po 120-150 zł chodziły aż w końcu ktoś zadzwonił do ASO i okazało się że są tańsze. Ja swoją kupiłem w ASO w Krakowie za 54 zł :) (rozpórkę). Ja bym spytał w ASO.
Dzwoniłem do ASO, oryginalny filtr powietrza do B16A2 prawie 120zł wyjdzie
skolopendra
02-02-12, 12:41
wkładka stówę drożej i będzie na wieki
Dzwoniłem do ASO, oryginalny filtr powietrza do B16A2 prawie 120zł wyjdzie
Billi to nie możesz zakupić filtra w Inter Cars ?
JC Premium - 16,73 zł
Knecht - 23,74 zł
zamówiłem sobie wczoraj filtr powietrza sportowy w intercarsie........ Podałem rok, pojemność, model, nawet kod silnika, wybrałem pipercross z uwagi na niską cene, dziś odebrałem szczęśliwy, prubuję zamontować i okazje sie, że jest za wąski i za długi :/ Szukałem po wszystkich filtrach jakie ta firma oferuje i nie znalazlem wogóle filtra do civic 1.4.
Pytanie czy ktoś orientuje się o jakim symbolu pasuje lub ew jakiś inny filtr poza k&n który kosztuje majątek?
p.s szukałem na stronie simoty, aoma i allegro sportowej wkładki do d14a8 i .... po prostu nie ma. załamka.
O ile się nie mylę to wkładka pasująca do D15B7/D16Z6 itp, powinna pasować do Twojego D14A8. Ja kiedyś wyrwałem za śmieszna kase na allegro wkładkę K&N niby dedykowana do anglika i pasowała do mojej puszki :)
Dzwoniłem do ASO, oryginalny filtr powietrza do B16A2 prawie 120zł wyjdzie
Bodajże wczoraj, w dziale sprzedam, było ogłoszenie o wspomnianych wyżej wkładkach Pipercross.
Zamówiłem już dla siebie do B16. Koszt niższy niż oryginał, o którym piszesz.
O ile się nie mylę to wkładka pasująca do D15B7/D16Z6 itp, powinna pasować do Twojego D14A8. Ja kiedyś wyrwałem za śmieszna kase na allegro wkładkę K&N niby dedykowana do anglika i pasowała do mojej puszki :)
to ma wmieć ymiary zewnętrzne 213mm na 189 mm
Billi to nie możesz zakupić filtra w Inter Cars ?
Knecht - 23,74 zł
Mogę nawet osobiście :)
Knecht naprawdę w dobrej cenie :) Sprawdzałem teraz i potwierdzam, będę musiał się tym zainteresować :)
jak to jest z tymi wkladkami sportowymi jesli zakupie taka i zamiast rezonatora puszcze rurke z airducta do puszki przyrost bedzie podobny np jak bym zamontowal parowe?
A dlaczego zakładasz że po montażu parówy będzie nagle przyrost? Uzasadnisz to racjonalnie :rolleyes:
parowa z racji ze ma stozek i taka budowe a nie inna zasysa wiecej powietrza niz seryjny dolot a co za tym idzie mozna chyba oczekiwac jakiegos przyrostu mocy
Pamiętaj że moc się z niczego nie bierze dlatego gdzieś jej będzie więcej, gdzieś indziej mniej ;)
Właśnie założyłem wkładkę Simoty do D15B2. Wywalony rezonator, powietrze spirorurą ze zderzaka, AWG zamiast kata i 4-2-1 od Z6. Odczułem bardzo delikatną poprawę, po zastąpieniu zasyfionego filtra nowiutką Simota. Dźwięk u mnie się chyba nie zmienił jakoś znacząco i o to też mi chodziło, polecam więc taką wkładkę.
Dźwięk dopiero zmieni się jak z dpfi na mpfi się przejdzie. Będzie bulgot ale nie głośno.
stosował ktoś z Was takiego typu filtry do silnika turbo?
https://lh3.googleusercontent.com/-hSjHjppldac/TmjoOde9z6I/AAAAAAAAAO0/G-bgHiTFuIA/HKS%20grzybek2.JPG
czy lepiej zamiast tego CAIa zrobić i niebawić się w grzyba?:)
Z testów wynika, że grzybek jest trujący - mianowicie dużo syfu przepuszcza.
skolopendra
18-02-12, 15:53
mianowicie dużo syfu przepuszcza.
powiedział bym ze prawie nie filtruje
Dźwięk dopiero zmieni się jak z dpfi na mpfi się przejdzie.
zmienia jak się turchawkę zamontuje i ma dwa wałki ;)
chudypiter
03-03-12, 21:13
Pytanie typu zrób to sam: czym rozciągnąć rurę gumową z dolotu, aby weszła na rurę większej średnicy?
skolopendra
03-03-12, 21:21
czym rozciągnąć rurę gumową
ogniem
Podgrzej gumową i naciągnij
ew opalarka albo suszarką.
chudypiter
03-03-12, 22:13
Rozumiem, że opalarką rozciągnę tą gumę tylko na krótką chwilę ? Zależy mi na powiększeniu średnicy na stałe. Już wam piszę ocb: mam dolot z ek4 do silnika b18c4. Rura z b18c4 jest za długa, więc uciąłem ją, i muszę rozciągnąć, aby założyć na puszkę ek4.
Starstruck
03-03-12, 22:14
Rozciągniesz, żeby naciągnąć i założyć. Tak na stałe to chyba nie bardzo.
na stale sie nie da. pod wplywem ciepla material jest elastyczniejszy, wiec uda ci sie to zalozyc i tyle. chyba nie bedziesz tego sciagal i zakladal ponownie, raz w tygodniu?
Czy wkładka K&N z d16z6 podejdzie do puszki d16y7 ?
Jaka będzie różnica między tą wkładką a oryginalną ?
Jaka będzie różnica między tą wkładką a oryginalną ?
Jakieś 150zł:cool: a poważnie to po prostu będzie na duuuuużo dłużej i podobno lepiej filtruje. Różnicy pewnie nie odczujesz.
podobno lepiej filtruje myślisz że k&n lepiej filtruje od papieru ?
dwa pytanka:
1.co sądzicie o filtrze Bronze Racing? Lepsze to niz Simota?
2. jak wiadomo Simota jest filtrem "mokrym" a Fujita "suchym". Lepiej kupic Fujite czy moze Simote a często ją nasączać?
229zł vs. 60zł widzisz róznicę? Simota, a Fujita to trochę inna liga.
Co założyć do serynego d16y8, parówe czy jakiś CAI ???
skolopendra
20-03-12, 17:16
parówe czy jakiś CAI ???
wkładkę w puchę
Kusi mnie taka rurka http://allegro.pl/nadmuch-zimnego-powietrza-na-stozek-power-rura-i2198408804.html. Nie dlatego, że kolorowa tylko dlatego, że łatwo się wygina i zachowuje kształt więc będzie łatwiej ją zmieścić. Pytanie tylko czy nie będzie się bardziej nagrzewać od zwykłej spirorury?
IMO powinna się nawet mniej nagrzewać, bo w końcu spiro to aluminium, a ta rura jest z tworzywa czyli powinna ciepło gorzej przewodzić.
skolopendra
20-03-12, 19:22
powinna się nawet mniej nagrzewać,
dokładnie tak
To się chyba na nią skuszę:)
To się chyba na nią skuszę a Ty chcesz ten obrzydliwie brzydki kawałek plastiku pod maską zamontować ?
Ale to jest takie wąskie w porównaniu do spiro. 77 mm? Zobacz na miarce jakie to cienkie.
napewno to z allegro tansze niz z mtuning
http://mtuning.pl/index.php?category_id=168&page=shop.product_details&product_id=1984&Itemid=588&option=com_virtuemart&vmcchk=1&Itemid=588
a Ty chcesz ten obrzydliwie brzydki kawałek plastiku pod maską zamontować ?
Chyba nie bardziej obrzydliwe niż rura aluminiowa. Poza tym mam dużą puchę z EK4 więc niewiele będzie tego widać.
Ale to jest takie wąskie w porównaniu do spiro. 77 mm? Zobacz na miarce jakie to cienkie.
Do puszki z EK4 i tak wlot jest niewielki.
Aaa, do puszki. Myślałem że na stożek.
donald1992
15-04-12, 17:29
witam
pewnie bylo nie raz ale gdzie mozna dostac kolanko do przepustnicy z d14a4?
z gory dzieki i pozdrawiam
skolopendra
15-04-12, 18:07
pewnie bylo nie raz
na allegro
Albo norauto, mają jacky auto sport-ja tam kupowałem i jest spoko od września nic się nie dzieje. Cena coś koło 25zł.
Witam
poszukuje jakiejś porady,fotki ,montażu zestawu dolotowego CAI jak zamontować by wszystko grało ,ponieważ nie wiem od czego się zabrać ,czy ściągać trzeba zderzak itd ..(civic 1,5 b7)
pozdrawiam
A zakupiłeś już tego CAIa?
tak zakupiłem już kpl z filtrem
Masz wszystkie opaski itp? Jeśli to "zwykły" CAI i masz już dziurę przy lampie, to zrzucasz zderzak dla łatwiejszej pracy, przeciągasz rurę przez wspomniany już otwór, przykręcasz opaski (czy co tam masz do zamocowania), łączysz całość z przepustnicą z jednej strony, a stożkiem z drugiem i tyle.
kupiłem taki
http://www.racingfactory.pl/dane/full/4f78a58eb59c46bf8256b52277891338.jpg
i jeszcze takie pytanie jak filtr osłonic od wody ,jeżeli jest zamontowany pod zderzakiem czy nie trzeba ??
Wypadałoby kupić hydroshield dla pewności.
Siema,
mam krótkie pytanie i zależy mi na szybkiej odpowiedzi.
Czy po wymianie dolotu na aluminium ze stożkiem silnik może zacząć brać olej? (mam jakiś shitowy stożek dlatego pytam). Jest to możliwe?
Możliwe, bo będziesz testował czy dolot coś dał :p
skolopendra
20-04-12, 20:50
Jest to możliwe?
nie
Dzięki, w takim razie szukam przyczyny gdzie indziej. Pozdro ;)
Możliwe, bo będziesz testował czy dolot coś dał :p
:D
To samo z rzekomo podwyższonym zużyciem paliwa :)
skolopendra
21-04-12, 10:29
gdzie indziej
przyczyna jest prawie zawsze ta sama
zużyte pierścienie ...
Pewno było pytanie takie ale.
D16a9 + przelot 2" , brać stożek odgrodzony od komory, czy wkładkę do filtra i czy będzie różnica poza wkładką simota / kn / japan cars np.
Różnica na pewno będzie w jakości filtracji. K&N bije na głowę wszystkie chińskie produkty jeśli jest porządnie naoliwiony.
skolopendra
22-04-12, 12:11
czy będzie różnica poza wkładką simota / kn
dla ciebie nie ,dla silnika ogromna
Panowie mam pytanie. Czy warto kupić taką używaną wkładkę K&N? (podobno przejechane 1500km)
Chodzi mi o to żebyście lookneli czy jest to filtr w miarę czysty ponieważ nie znam się za bardzo na K&N a nie chce jak na razie kupować zestawu do czyszczenia k&n
http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/76/38/37/2276383755
http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/76/38/37/2276383755_1
jest to coś warte ? http://moto.allegro.pl/uklad-dolotowy-dolot-simota-honda-civic-99-00-si-i2281880666.html
czy lepiej parówę ?
Wg mnie do D14 lepsze to niż parówa. Ja bym to wolał niż parówę do D16. To jest na przepustnicę pionową, jak nie masz zmienionego kolektora ssącego to ci nie podejdzie.
ssak z B7 w drodze dlatego pytam o dolot wlasnie :)
cenowo identyko jak parowa dlatego sie zastanawiam
Starstruck
27-04-12, 14:38
Wg mnie nie warto ani parówy, anie tym bardziej tego drugiego. Zainwestuj we wkładkę K&N do OEM puszki z D16Z6 czy B7 + dolot zimnego i będziesz zadowolony.
mówisz ? ...na pewno by było po taniości
Wg mnie nie warto ani parówy, anie tym bardziej tego drugiego. Zainwestuj we wkładkę K&N do OEM puszki z D16Z6 czy B7 + dolot zimnego i będziesz zadowolony.
Jak najprościej i najbezpieczniej puścić dolot zimnego w B16 z klimą (EK4) by nie rzeźbić w zderzakach/nadkolach etc ? Jaka średnica rurki by weszło do OEM puchy ?
mówisz ? ...na pewno by było po taniości
Znaczy sie wkładka K&N to koło 200zł kosztuje,ale Simoty też daję rade. Nie warto pieprzyć się w jakieś stożki,bo to nie projekt turbo- Noo chyba,ze chcesz CAI to już ciekawsza sprawa.
Starstruck
01-05-12, 22:55
Jak najprościej i najbezpieczniej puścić dolot zimnego w B16 z klimą (EK4) by nie rzeźbić w zderzakach/nadkolach etc ? Jaka średnica rurki by weszło do OEM puchy ?
MAX wchodzi 80 mm rury. Można upychać między pasem przednim a zderzakiem i wyprowadzić w miejscu na halogen.
Zainwestuj we wkładkę K&N do OEM puszki z D16Z6 czy B7 + dolot zimnego i będziesz zadowolony.
A nie można włożyć wkładki K&N do OEM puszki d16y7 ? Przy oem kolektorze ssącym
Chlopaki powiedzcie mi, mam seryjny dolot z a3 + wkladka K&N oraz short rama ze stozkiem simoty.
Mam Oemowa rozporke i nie moge seryjnej puchy dac...
Jest bass refles jako zimne powietrze ze zderzaka i teraz moje pytanie:
Czy short lapiacy cieple powietrze i bedacy srednio szczelny jest lepszy/gorszy od proby zrobienia dolotu bezposrednio zimnego powietrza na wkladce K&N? ;>
Tworzac w ten sposob cos na wzor:
(foto zapozyczone z forum, mam nadzieje, ze nikt nie bedzie mial nic przeciwko)
http://img338.imageshack.us/img338/3866/20120421084.jpg
http://i.imgur.com/RSGv9.jpg
pytanie o parówe...rozumiem ze w ten otwór po lewej wsadza sie rurke od odmy a gdzie w takim razie wędruje ta wtyczka od czujnika temp? tam gdzie jest nakrętka?
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4198a93e4d0e3377
W otwór po lewej wkładasz czujnik temperatury, ta nakrętka to pewnie mała przeróbka polegająca na zaślepieniu otworu na odmę i założeniu na nią filtra.
masz upośledzoną parówę, ktoś z 1 uszczelki wyjął krociec od podłączania odmy.
w do po lewej wkładasz IAT a na odmę lepiej załóż filterek i niech ten 1 otwór w parówie zostanie zaslepiony. Po co ma Ci dmuchać żarem w parówę?
czyli na odme filterek a otwór po lewej czujnik. I o to mi chodzilo:) dzieki
Ja mam tak zrobione, plusy takie że odma nie brudzi przepustnicy i nie podgrzewa zasysanego powietrza. Wie ktoś może, jakie są ewentualne wady takiego rozwiązania?
Ja mam tak zrobione, plusy takie że odma nie brudzi przepustnicy i nie podgrzewa zasysanego powietrza. Wie ktoś może, jakie są ewentualne wady takiego rozwiązania?
nie istnieją poza tym, że gazy (pozostałości spalania itd) idą w atmosferę ;) wad dla samochodów brak, natomiast dla środowiska jakieś tam znikome są
nie istnieją poza tym, że gazy (pozostałości spalania itd) idą w atmosferęprzy tym silniku odmą jest zasysane powietrze a nie wydmuchiwane "pozostałości spalania".
przy tym silniku odmą jest zasysane powietrze a nie wydmuchiwane "pozostałości spalania".
A to ciekawe, nie wiem jak jest naprawdę ale pierwsze słyszę.
Panowie mam puchę wraz z seryjna rurą z D16Y8 ale bez rezonatora, to wszystko jest podpięte do ssącego B7. Czy jest sens robić jakieś customowe doprowadzenie zimnego powietrza do puchy ? Robił ktoś coś takiego ? Bass reflexy w zderzak odpadają :)
przy tym silniku odmą jest zasysane powietrze a nie wydmuchiwane "pozostałości spalania".
słucham?
Niby po jaką cholerę miałoby być zasysane?
jest wydmuchiwane dobry człowieku
Ja nie chce zakladac nowego tematu wiec zapytam tutaj co lepsze parowa Simoty czy to :
http://www.cartuningpoint.de/all_images_xxl/K&N-Performance-Kit-Rein-Galerie.JPG
PIMPEK_EJ2
07-06-12, 23:19
To nie jest parówa ziom...
Tak ona wygląda
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://img714.imageshack.us/img714/6112/dsc0330m.jpg&imgrefurl=http://www.auto-motor-i-sport.pl/motoforum/lofiversion/index.php/t1569-100.html&h=531&w=800&sz=458&tbnid=HbJ9tH_4xxvZ5M:&tbnh=90&tbnw=136&zoom=1&usg=__F7A3XRjBQelndTBMF3fVQKvtW8g=&docid=LPlbZcE-j-c4RM&sa=X&ei=kxrRT5-EGJCM4gSLovnfDw&ved=0CFsQ9QEwAA&dur=296
Wiem jak wyglada Parowa ziom :D Chyba nie zrozumiales pytania chodzi mi co jest lepsze PAROWA czy taki zestaw k&n ?:)
PIMPEK_EJ2
07-06-12, 23:28
Fuck nie doczytałem..
słucham?
Niby po jaką cholerę miałoby być zasysane?
jest wydmuchiwane dobry człowieku
Żeby w silniku (skrzyni korbowej) było podciśnienie.
Żeby w silniku (skrzyni korbowej) było podciśnienie.
doprawdy? Chyba nie ta odma... Od kiedy to powietrze z pomiędzy dekla a klawiatury ma jakiekolwiek przejście do skrzyni korbowej? :D
Górną odmą WYLATUJĄ pozostałości spalania.
Od kiedy to powietrze z pomiędzy dekla a klawiatury ma jakiekolwiek przejście do skrzyni korbowej? a to olej nie spływa z głowicy do bloku ?
Starstruck
08-06-12, 16:29
a to olej nie spływa z głowicy do bloku ?
POWIETRZE, mowa o POWIETRZU.
POWIETRZE, mowa o POWIETRZU.
Widział ktoś Was silnik w środku? A co jest między klawiaturą a deklem? Silnik olejem nie jest zalany pod korek.... Więc powietrze być tam musi. I czasem, szczególnie gdy olej jest gorący, zaciąga też powietrze.
Od kiedy to powietrze z pomiędzy dekla a klawiatury ma jakiekolwiek przejście do skrzyni korbowej?
Od momentu, gdy silniki smarowane są olejem.
Jeśli stwierdzasz, że powietrze jest jedynie wydmuchiwane przez odmę, to przy odkręceniu korka wlewu oleju powinno Cię wciągnąć do środka? :D
Starstruck
08-06-12, 16:53
Boże, widzisz i nie grzmisz. Napisać o prostej sprawie, jaką jest ****a filterek na odmę i o podstawowej jego funkcji, nie zagłębiając się w technikę (bo PO CO przy takiej pierdółce?!) a zaraz wypada grono "znawców" i przypierdala się o wszystko, o każdy szczególik, który tutaj akurat ma znaczenie wielkości pyłku kurzu. Naprawdę, litości.
http://www.uees.edu.sv/sae_foro/manual/pdf/11-109.pdf
tak lepiej? :)
http://www.uees.edu.sv/sae_foro/manual/pdf/11-109.pdf
tak lepiej? l i tak zaraz będzie pewnie post że manual kłamie :)
Starstruck a po co przytakiwać pod czymś co jest nieprawdą, jeśli powietrze byłoby "wypychane" to po co w ogóle filterek na odmę.
Starstruck
08-06-12, 22:59
Po to, żeby nie pluło na komorę.
przy tym silniku odmą jest zasysane powietrze a nie wydmuchiwane "pozostałości spalania".
dobre:):):)...
może niech ktoś wrzuci definicję:)
Witam,
mam zalozony dolot firmy TSS-Tuning (zalozony w niemczech). Producent zaleca czyszczenie filtra srodkami firmy K&N.
Na allegro znalazlem 2 typy tych zestawow do czyszczenia. Jedne sa czarne, a inne biale...
Czy kolor tego zestawu do czyszczenia ma znaczenie na parametry srodka czyszczacego+oleju, czy kolor wynika tylko z innej serii produkcyjnej, a parametry sa te same?
Z gory dzieki za odp,
Bartek.
Witam,
kolor wynika tylko z innej serii produkcyjnej, a parametry sa te same?
Dokładnie tak, śmiało kupuj tylko nie przesadź z olejkiem przy nasączaniu, zresztą w necie pełno instrukcji jak również jest ona zapewne dołączona do tego zestawu :).
Dzieki za pomoc i szybka odp ;)
Jeśli stwierdzasz, że powietrze jest jedynie wydmuchiwane przez odmę, to przy odkręceniu korka wlewu oleju powinno Cię wciągnąć do środka? :D
Tylko Ty mogłeś coś takiego wymyslić... ja *****.
Jeśli stwierdzam, że powietrze jest wydmuchiwane odmą to stwierdzam również, że po odkręceniu korka również by dmuchało - raczej w tę stronę, bo to co napisałeś nie ma ani grama logicznego sensu.
Oil catch tanki są również po to by z nich zasysało olej a nie do nich wypluwało tak? Manual to jedno, ale górną odmą powietrze jest nie tylko zasysane, ne raz także idzie w przeciwną strone
Jeśli stwierdzam, że powietrze jest wydmuchiwane odmą to stwierdzam również, że po odkręceniu korka również by dmuchało - raczej w tę stronę, bo to co napisałeś nie ma ani grama logicznego sensu.
Obawiam się, że gdyby we wszystkich samochodach na świecie odkręcić korki oleju, to ciśnienie atmosferyczne przybrałoby na tyle, że nikt nie miał by siły wydmuchać powietrza z płuc. Za to logiczny sens ma, że powietrze w silniku jedynie jest wypychane. I oczywiście bierze się znikąd. Gdybyś złożył kiedyś jakiś silnik, to zapewne wiedziałbyś o nim więcej niż to, że wałek rozrządu popycha popychacze, które otwierają zawory.
Manual to jedno, ale górną odmą powietrze jest nie tylko zasysane, ne raz także idzie w przeciwną strone
Więc się w końcu zdecyduj, co chcesz napisać.
Saiti jakos przy składaniu silnika Hondy nie mogłem doszukać się popychaczy wydraulicznych ;) czy to d czy b serii może więc ziom miałem doczynienia z silnikiem z golfa ?? :D
i nie napinajcie sie tak na ten chiński gadżet bo jakis sprytny inżynier wymyślił ten filterek po to aby młodziludzie to kupowali. Zwyczajna rurka spełnia takie samo zadanie tylko poprostu *****o wyglada po otwarciu maski IHMO
popychaczy wydraulicznych O hydraulicznych nic nie piszę ;) Nie wiem jak to inni nazywają, coś, co jest osiowo podparte i popycha zawór - nazywam popychaczem :D
Zwyczajna rurka spełnia takie samo zadanie tylko poprostu *****o wyglada po otwarciu maski
Dokładnie ;) I według tjuningowców podwyższa temperaturę w dolocie więc od razu moc ucieka :D
Yotomeczek86
09-06-12, 20:59
Tylko Ty mogłeś coś takiego wymyslić... ja *****.
Jeśli stwierdzam, że powietrze jest wydmuchiwane odmą to stwierdzam również, że po odkręceniu korka również by dmuchało - raczej w tę stronę, bo to co napisałeś nie ma ani grama logicznego sensu.
Oil catch tanki są również po to by z nich zasysało olej a nie do nich wypluwało tak? Manual to jedno, ale górną odmą powietrze jest nie tylko zasysane, ne raz także idzie w przeciwną strone
Odkręć korek wlewu oleju na pracującym silniku to Twoja teoria legnie szybko w gruzach :)
Zwyczajna rurka spełnia takie samo zadanie tylko poprostu *****o wyglada po otwarciu maski IHMO
ja bym na tym skończył bo niektórzy (bez wytykania) coraz bardziej sie pogrążają:):):)
Yotomeczek86
10-06-12, 00:07
To tak dla coponiektórych ja dodam to :
http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=22137.0;wap2
Starstruck
10-06-12, 00:16
To tak dla coponiektórych ja dodam to :
http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=22137.0;wap2
I to jest kropka nad "i" w tej dyskusji :).
Koledzy chce kupić filtr K&N do seryjnej puchy (d15b2) wywalić rezonator.Czy doprowadzać tam jakoś powietrze np.z pod zderzaka-coś co by mialo sens?
Tak, jest to nawet wskazane. Sam zadałem podobne pytanie stronę wcześniej ale przy ogólnym przerzucaniu sie kupą jakoś pewnie umknęło.
W wolnej chwili trzeba będzie pojechac do Castoramy, kupić rurę alu do kominków o średnicy jakieś 80mm i to jakoś poprowadzić za zderzakiem.
A ktoś wie jakie średnice mają poszczególne dla danych silników seryjne doloty? Chodzi o średnice rekawa i średnice wejścia do puszki filtra powietrza.
Koledzy chce kupić filtr K&N do seryjnej puchy (d15b2) wywalić rezonator.Czy doprowadzać tam jakoś powietrze np.z pod zderzaka-coś co by mialo sens?
Obczajam ten sam temat tylko w B16. Zimne koniecznie doprowadzać, kwestia tylko czym i skąd. Testował ktoś takie rozwiązanie i podobno zdaje egzamin z jakąś lepszą wkładką, a i taki dolot nie drze mordy tak jak stożek na rurze.
A ktoś wie jakie średnice mają poszczególne dla danych silników seryjne doloty? Chodzi o średnice rekawa i średnice wejścia do puszki filtra powietrza.
Dobre pytanie - też się chętnie dowiem!
Zdemontowałem ostatnio rezystor przy seryjnym filtrze i mam odczucie że trochej lepiej się kręci ale też głośniej się zrobiło.Teraz kupno filtra i jakaś rura z pod zderzaka-raczej będzie to spiro z castoramy.
Witam
Na razie mam dolot zrobiony z PCV który wygląda tak(stożek jest z osłoną, na zdjęciu jej nie ma):
http://images41.fotosik.pl/1586/2fbf3baf7bae63c2m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2fbf3baf7bae63c2)
Mam na oku dolot CAI:
http://allegro.pl/cold-air-intake-honda-civic-1996-98-dx-i2382566344.html
Czy taki dolot poprawi coś osiągi, względem dolotu z PCV? No i chodzi mi o dźwięk, czy dolot zrobiony z pcv a metalu daje inny odgłos?
Miał ktoś może taki dolot i zrobił foto, jak to wygląda po zamontowaniu? Chodzi mi o to w którym miejscu jest umiejscowiony filtr.
skolopendra
13-06-12, 21:01
Czy taki dolot poprawi coś osiągi, względem dolotu z PCV
nie
skolopendra
14-06-12, 16:54
a dźwięk?
nie
Obczajam ten sam temat tylko w B16. Zimne koniecznie doprowadzać, kwestia tylko czym i skąd. Testował ktoś takie rozwiązanie i podobno zdaje egzamin z jakąś lepszą wkładką, a i taki dolot nie drze mordy tak jak stożek na rurze.
Dobre pytanie - też się chętnie dowiem!
Pytania bez odpowiedzi :)
Rurą spiro doprowadzasz powietrze ze zderzaka do puchy :) Polecam wkładki simoty - nieznacznie gorsze od k&n a kupisz za jakieś 80-90zł, gdzie k&n za ponad 200zł to moim zdaniem wysoka cena.
Starstruck
15-06-12, 01:06
Z tym, że są "nieznacznie gorsze" się nie zgodzę, bo są ZNACZNIE gorsze. Potwierdzam swoim doświadczeniem (miałem/mam obie) jak i testów krążących po necie.
skolopendra
15-06-12, 19:27
bo są ZNACZNIE gorsze.
dokładnie tak
kierowca tego nie odczuje ,silnik tak!
dokładnie tak
kierowca tego nie odczuje ,silnik tak!
Jeżeli filtrowanie takiej wkładki jest poniżej zalecanego poziomu seryjnego filtra,i będzie spiro zamiast seryjnego dolotu gdzie jest ten ślimak/rezonator który blokuje trochę syfu to generalnie ryzyko dostania się syfu pod jak by nie było sporym podciśnieniem przez filtr jest duże.
Lepiej nie oszczędzać i brać KN którego przebiegi są tak duże że nie wychodzi wcale dużo drożej.
witam! zapewne bylo juz takie pytanie, ale nie moge znaleśc, Czy moglby mi ktos mądry podpowiedziec jaka wkładka K&N pasuje do mojego modelu to jest: civic d14a4 3d hatchback. Chodzi o ten numer katalogowy. pozdrawiam jak cos to prosiłbym na pw :))
jakis czas temu załozyłem parówe do siebie, w zestawie był przewód do odmy. Co zrobić z seryjnym przewodem? On jest złączony z innym przewodem wychodzącym z kolektora ssącego wiec nie da sie go wyrzucić. Może sobie tak wisieć? Nie przeszkadza to w niczym?
skolopendra
12-07-12, 19:26
na odmę zakłada sie mały filterek
witam! zapewne bylo juz takie pytanie, ale nie moge znaleśc, Czy moglby mi ktos mądry podpowiedziec jaka wkładka K&N pasuje do mojego modelu to jest: civic d14a4 3d hatchback. Chodzi o ten numer katalogowy. pozdrawiam jak cos to prosiłbym na pw :))
33-2036
jakis czas temu załozyłem parówe do siebie, w zestawie był przewód do odmy. Co zrobić z seryjnym przewodem? On jest złączony z innym przewodem wychodzącym z kolektora ssącego wiec nie da sie go wyrzucić. Może sobie tak wisieć? Nie przeszkadza to w niczym?
Ja wykorzystałem jeden z przewodów chłodzenia i udało się połączyć oba króćce w kolektorze ;) I z głowy, całego metalu się pozbyłem ;)
Mam mały problem z dolotem, chciałem zaciągnąć Waszej opinii.
EJ9, D16Y2, klimatyzacja - przewody klimy przechodzą w miejscu gdzie seryjnie jest pucha (puszka z Y8 nie pasuje właśnie przez te przewody). Planuję wywiercić dziurę w podłużnicy i podciągnąć tamtędy powietrze ze zderzaka, szukam kompromisu między ciszą, a wydajnością. Parówa raczej odpada ze względu na hałas, zastanawiam się nad CAI, dolotem poprowadzonym tak żeby stożek był zaraz przy dziurze w podłużnicy albo obliczonym dolocie od Fawora http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?147482-Przerobione-kolektory-wydechowe-Bseria-Obliczane-doloty-by-NGS-R
Do tego stożek Fujita lub K&N. Chyba, że jest jakiś inny seryjny dolot odpowiedni dla osiągów d16 i pasujący do tak poprowadzonej klimatyzacji? Tak byłoby najlepiej, bo cisza, a przy wkładce i lepsze osiągi. Jakieś inne sugestie?
Mam mały problem z dolotem, chciałem zaciągnąć Waszej opinii.
EJ9, D16Y2, klimatyzacja - przewody klimy przechodzą w miejscu gdzie seryjnie jest pucha (puszka z Y8 nie pasuje właśnie przez te przewody). Planuję wywiercić dziurę w podłużnicy i podciągnąć tamtędy powietrze ze zderzaka, szukam kompromisu między ciszą, a wydajnością. Parówa raczej odpada ze względu na hałas, zastanawiam się nad CAI, dolotem poprowadzonym tak żeby stożek był zaraz przy dziurze w podłużnicy albo obliczonym dolocie od Fawora http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?147482-Przerobione-kolektory-wydechowe-Bseria-Obliczane-doloty-by-NGS-R
Do tego stożek Fujita lub K&N. Chyba, że jest jakiś inny seryjny dolot odpowiedni dla osiągów d16 i pasujący do tak poprowadzonej klimatyzacji? Tak byłoby najlepiej, bo cisza, a przy wkładce i lepsze osiągi. Jakieś inne sugestie?
CAI będzie cichszy niż dolot od Fawora no i dodatkowo dolot od fawora byś musiał odgrodzić i doprowadzić do niego zimne powietrze a do CAIa nie :) Do Twoich wymogów lepiej pasuje CAI i koniecznie FUJITA :) K&N dupy nie urywa a tez troche kosztuje dodatkowo trzeba go nasączać olejkami a fujita jest filtrem suchym i doskonale filtruje o czym się już przekonałem
K&N dupy nie urywa a tez troche kosztuje dodatkowo trzeba go nasączać olejkami a fujita jest filtrem suchym
A K&N nie ma też suchych filtrów? Tak coś mi się wydaje ale pewny nie jestem.
Ale tak jak Lozek napomina - szukaj filtrów DRY :)
A K&N nie ma też suchych filtrów? Tak coś mi się wydaje ale pewny nie jestem.
Ale tak jak Lozek napomina - szukaj filtrów DRY :)
nie wiem czy nie ma w ogóle suchych, wiem, że głównie ma do nasączania.
Poczytałem, poszperałem i jednak zdecyduję się na dolot od Fawora. Zimne powietrze i tak bym robił (przy cai i tak dziurę trzeba zrobić), a osłona stożka zwyczajnie mi się podoba. Dzięki za radę odnośnie filtra, tak zrobię.
Gdzie moge kupic silikonowy lacznik (uszczelke) laczaca dolot (short-ram) z kolektorem, bo w obecnej zrobila sie dziura? Bylem juz w sklepach motoryzacyjnych i w sklepie z czesciami do ciagnikow i nie maja takich :/
EDIT
chyba juz dalem rade :D
Jeszcze jedno pytanie. Ktos przerabial short-rama na CAIa w K serii?
A gdzie macie zaopatrzenie w jakiś dobry stożek typu Fujita itp? Bo na allegro tego trochę jest, tylko obawiam się czy to czasem nie są podruby..
Kup od oficjalnego dystrybutora: http://www.www.fujita-intakes.com/polska.php
Ja kupowałem od tej osoby
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-fujita-3-77mm-tuning-kn-i2483897916.html
panowie mam takie pytanko jak dobrac stozek ?? chodzi mi o to ze potrzebuje w miare krutki np takiego typu
http://mtuning.pl/sklep-tuning-internetowy-tuning-sklep/uklad-dolotowy/filtry-powietrza/simota/filtr-stozkowy-simota-jau-d02501-20-stalowy.html
i np czym sie roznia filty z ta dziura od gory z ta bez dziury ???? bo obecnie mam short arm ale chce to przerobic i obecny storzek jest za duzy
panowie jeszcze takie pytanie czy rura ze stali aluminiowej taka na wydech nadaje się na dolot czy tylko nierdzewka
panowie jeszcze takie pytanie czy rura ze stali aluminiowej taka na wydech nadaje się na dolot czy tylko nierdzewka
skoro robią i z PCV, laminatu itd to bez różnicy z czego zrobisz ;) Może być nierdzewka, może być kwasówka, może być stal aluminiowana ;)
ja wiem ze ludzie robia rozne cuda ale chyba bedzie z nierdzewki tylko nie wiem co ze stozkiem bo potrzebuje w miare krutki a nie wiem czy to jakos do mocy czy pojemnosci
skolopendra
13-08-12, 18:26
czy to jakos do mocy czy pojemnosci
nie
czyli jak dobrac taki stozek czy porostu idę do sklepu i kupuje taki jak mi potrzeba wizualnie ? bo teraz np mam short arm simoty i mam taki sam stozek jak kumpel w volvie 2.0 na turbinie i dlatego jakoś tego nie rozumiem0jak to dobrać
To filtr, więc ma filtrować, a nie wyglądać. Apexi albo Fujita, dobierasz tylko do szerokości rury dolotu.
Simota filtruje tak, że może Ci muche czy komara zatrzyma... Bo cały drobny pył leci w dolot - wiem z własnej autopsji. Szkoda pieniędzy i silnika..
Simota szału nie robi, ale jej głównym problemem są sami użytkownicy gdzie w 85% nikt nie impregnuje filtra, a bez tego każdy inny "mokry" filtr będzie gówno warty nawet ten z firmową metką.
Zresztą ciężko porównywać filtry za 50zł z tymi 4x droższymi i o nieco innych parametrach. Jeżeli chcemy zestawiać filtr mokry/suchy to bardziej na miejscu będzie porównanie K&N-Fujita, niż Simota-Fujita.
czytalem wlasnie duzo oponi i kazdy pisze o tym ipregnowaniu i sam nie wiem co wybrac bo na miejscu mam dostepna firme wlasnie simota i k&n (ale pod zamowienie )
Gdzie widzisz problem z zamówieniem czegokolwiek? Jeżeli jesteś w stanie wyłożyć 200+ pln to kup coś firmowego, jeżeli uważasz to za zbędny wydatek kup po prostu Simotę:p
Zawsze można kupić rajstopy i naciągnąć na rurę, jeszcze taniej wyjdzie, a też "coś tam" będzie filtrować.
czytajac posty to chyba zdecyduję się na coś lepszego :) a czym się różnią stozki z ta dziura ne góry bo te lepsze to raczej wszystkie mają a te tansze są takie i takie np coś ta dziura daje :) czy jak
To nie dziura, a ukształtowanie obudowy filtra (stożkowate wgłębienie), które ma wpływ na rozchodzenie się powietrza. Może niezbyt dobre zdjęcie, ale coś tam widać.
https://lh6.googleusercontent.com/-keWUDVbiINU/UBKjTj3Zi-I/AAAAAAAAABg/ZGpqvb9-xqE/s720/P1060242.JPG
jak masz kase to bierz fujite, za niecałe 200zl mozna kupic na forum
przy Simocie musisz wydać dodatkowo na olejki wiec ja bym rozwazył coś lepszego
Miałem Simotę mytą co 6 tys km i oporowo nasączaną olejkami
efekt? już nigdy nie założę filtra tej firmy. teraz zainwestowałem w Fujite i jestem zadowolony.
a czemu juz simoty juz nigdy??
Gdzie najlepiej, najpewniej i najtaniej kupić kosmetyki do wyprania i nasączenia wkładki Simota?
Mam, chwalę sobie, widzę syf pod wkładką, do silnika się nie przedostaje moim zdaniem, bo u góry czysto.
Zawsze można kupić rajstopy i naciągnąć na rurę, jeszcze taniej wyjdzie, a też "coś tam" będzie filtrować.
No baaa, Hydroshield będzie od razu :cool:
a czemu juz simoty juz nigdy??
Bo puszcza syfu jak poj*bany pomimo odpowiedniego konserwowania.
Gdzie najlepiej, najpewniej i najtaniej kupić kosmetyki do wyprania i nasączenia wkładki Simota?
Mam, chwalę sobie, widzę syf pod wkładką, do silnika się nie przedostaje moim zdaniem, bo u góry czysto.
To zdejmij rekaw z przepustnicy i przetrzyj czyms - zobaczysz jak dobrze filtruje :)
panowie a filtry AEM ??? cos warte
Jaki Dolot do B18c4 N/a lepiej Cai czy Parówa ? czy mając Cai muszę unikac deszczu jak ognia ?
Mając cai musisz unikać kałuż, sam deszcz nic nie zaszkodzi o ile schowasz cai w nadkole. Cai będzie wydajniejszy niż parówa, ale wtedy musisz właśnie uważać na kałuże, zawsze możesz założyć hydroshield. Ja wybrałem liczony dolot od Fawora, z tego co wiem koleś robił magisterkę własnie z układów dolotowych.
Siema mam pytanie czy zakladajac wkladke warto zrobic dolot?
Sprecyzyj pytanie ? wkladka do seryjnej puszki i dolot zimnego powietrza masz na mysli ?
Też mnie to ciekawi. U siebie chciałbym zostawić seryjny dolot z D16Z6 i włożyć do niego wkładkę K&N. Ciekaw jestem czy doprowadzenie zimnego powietrza pod seryjną puszkę coś da :confused:
Tak da , ale zrob zeby nawiew byl konkretny a nie jakas rurka pogieta polamana szorujaca po ziemi/jezdni z jednej strony , a z drugiej pogieta poszarpana ta sama rurka o znikomym przelocie gdzies w komorze silnika
Zrob jak nalezy , usun rezonator a efekt bedzie jakis napewno do przodu
No i gitara Dzięki za odp :)
Witam :) Panowie mam pytanie mam seryjny dolot powietrza .. w D16Y7 ale chcialbym jakis dolocik stozkowy robie malutkie mody pod maska i zupelnie sie na tym nie znam mozecie mi cos polecic jakis gotowy zestaw?? kasa nie gra roli ... chodzi o dobry efekt :) czekam na propozycje pozdrO :p
Witam :) Panowie mam pytanie mam seryjny dolot powietrza .. w D16Y7 ale chcialbym jakis dolocik stozkowy robie malutkie mody pod maska i zupelnie sie na tym nie znam mozecie mi cos polecic jakis gotowy zestaw?? kasa nie gra roli ... chodzi o dobry efekt :) czekam na propozycje pozdrO :p
Jeśli chcesz osiągnąć dobry efekt to wymień kolektor dolotowy na jakiś z poziomą przepustnicą, np. D15B7, D16Y8, D16Z6. U siebie w D16y7 robiłem robiłem short ram i na starym kolektorze jak i na tym z poziomą przepustnicą i powiem że przy ssaku z D16y7 nie ma sensu się bawić w jakieś fikuśne doloty, najlepiej wychodzi się przy zmianie ssaka nawet z seryjną puchą od nowego ssaka (Założyłem u siebie bo short ram wydawał się dla mnie za głośny, ale co kto lubi ;) )
Potrzebuje konkretnej odpowiedzi bo po przeczytaniu 146 stron tematu mam mętlik w głowie.
Mam EJ1 z silnikiem D16Z9 (wydech seria) i chcę zrobić coś z dolotem, żeby dało się odczuć szczególnie w dolnym zakresie obrotów a i żeby był lepszy dźwięk silnika.
Mam zamontować jakąś parówę z dojściem zimnego ze zderzaka czy w fabryczną puszkę wkładka k&n i dojście zimnego ze zderzaka, a może jeszcze coś innego?
zrób caly dolot poczynajac od zderzaka po przepustnice łacznie z wymiana jej i zrob wydech, wywal katalizator
Jaki filtr do dolotu fujita czy apexi bd lepszy ?
Niby Apexi jest lepszy, Fujita także produkuje bdb filtry. Mogę jeszcze polecić K&N. Wybierz tańszy/dostępniejszy, wszystkie wymienione będą dobre.
Niby Apexi jest lepszy, Fujita także produkuje bdb filtry. Mogę jeszcze polecić K&N. Wybierz tańszy/dostępniejszy, wszystkie wymienione będą dobre.
K&N do Fujity nie ma podejścia
skolopendra
13-09-12, 08:36
K&N do Fujity nie ma podejścia
skąd wiesz ?
http://allegro.pl/filtr-powietrza-apexi-stozkowy-dolot-tanio-hks-i2607685513.html ''stylizowany na produkt apexi '' jak ma się to wszystko do filtrowania pow itp ?
K&N do Fujity nie ma podejścia
po czym wnosisz ??
skolopendra
13-09-12, 14:03
jak ma się to wszystko do filtrowania pow itp ?
stylizowany dobrze napisane
zerżnięty kształt z apexi ,a jakość filtrowania obawiam się że może być marna .jak to zresztą bywa z podróbami
K&N do Fujity nie ma podejścia
Udowodnij
stylizowany dobrze napisane
zerżnięty kształt z apexi ,a jakość filtrowania obawiam się że może być marna .jak to zresztą bywa z podróbami
No wlasnie ,zreszta niewiadomo jak z fujita tak samo moze byc podrobka bo teraz wszystkiego mozna sie spodziewac ,jest sens doplacac? K&n mozna tez dostac w podobnej cenie
Yotomeczek86
13-09-12, 19:43
Pewnie na podstawie tego testu który krąży po necie ;) Ja tam myślę że Fujita i K&N to jedna i ta sama półka ;]
Mam pytanie bo sie nie znam ;) Mam w d14z2 wsadzony ssak z d15b7 i puszke z filtrem od d16y8 i do tego dolot zimnego. Mozna jezdzic na takim zestawie ?
Udowodnij
Chyba się przeliczyłeś, jeżeli myślisz, ze coś Ci będę udowadniał. Mam w dupie to czy ktoś mi wierzy czy nie
Miałem simotę, miałem K&N, MAM Fujite i stwierdzam to na podstawie tego co doświadczyłem - tyle.
Dodatkowa przewaga Fujity jest taka ze jeździsz i tyle a nie musisz impregnować i zwracac uwage na trwałość olejków itd.
Jedyne w czym Fujita jest fajniejsza od K&N to, ze nie trzeba nasaczac filtra olejkiem po myciu (wygoda). Mialem w rekach K&N i jakosc wykonania nie rozni sie niczym, moze jedynie stylistyka na korzysc Fujity bo ma taki fajny plastikowy "grzyb", ktorego i tak nie widac i nic nie daje, ale cieszy oko :D
Obecnie mam filtr Fujity 3" (jak i sporo moich znajomych) i kazdy sobie chwali- ja rowniez polecam.
Mam w dupie to czy ktoś mi wierzy czy nie (...) stwierdzam to na podstawie tego co doświadczyłem - tyle.
lozek, po prostu wyjechales z tym tekstem o braku podejscia jakby to byla jakas prawda objawiona, a tymczasem ciezko o jakiekolwiek argumenty.
Miales chociaz caly czas ten sam setup i tylko zmieniales filtry? Pomiary na hamowni?
Jedno co mozna powiedziec o filtrach, to zeby nie pchac sie w jakies noname'y, tylko produkty firm ktore maja R&D.
Ja osobiscie wiekszym zaufaniem darze K&N, wydaje mi sie tez, ze latwiej o oryginalny produkt niz w przypadku fujity.
Dokładnie tak jak Gorliś pisze, Twój jedyny argument jest taki, że miałeś te filtry ale nic więcej na ich temat powiedzieć nie potrafisz (a szkoda). Jeśli nie chcesz to nie musisz mi nić udowadniać - przecież Cie nie zmuszę, za to zmień ton swojej wypowiedzi bo trujesz atmosferę.
lozek, po prostu wyjechales z tym tekstem o braku podejscia jakby to byla jakas prawda objawiona, a tymczasem ciezko o jakiekolwiek argumenty.
Miales chociaz caly czas ten sam setup i tylko zmieniales filtry? Pomiary na hamowni?
Jedno co mozna powiedziec o filtrach, to zeby nie pchac sie w jakies noname'y, tylko produkty firm ktore maja R&D.
Ja osobiscie wiekszym zaufaniem darze K&N, wydaje mi sie tez, ze latwiej o oryginalny produkt niz w przypadku fujity.
Ale ja nie mowię o hamowni, mocy itd :) To w przypadku filtra powietrza akurat najmniej mnie zawsze interesowało. Chodzi o przepuszczanie syfu.
Simota przepuszczała w opor syfu, K&N też troche puścił (po pewnym czasie) natomiast po Fujicie mam caaaały czas czysty dolot.
skolopendra
14-09-12, 15:04
czas czysty dolot.
może puści po pewnym czasie? :)
może puści po pewnym czasie? :)
może, ale wróżką nie jestem i wykazuje aktualne odczucia a K&N miałem trochę krócej niż Fujite.
thompson17
14-09-12, 22:09
Ja tam zdecydowałem sie na k&n... będzie regularnie myty i oliwiony ;)
naprawde myślisz że ta fujita jest oryginalna żeby pisać fujita?
Yotomeczek86
14-09-12, 22:52
Bez wiarygodnych testów co lepsze uważam że Fujita i K&N są na tej samej półce jakościowej ;] Bo pisać sobie że mam i jest lepszy nie jest według mnie na miejscu... ;] Zresztą każdy kupuje co chce ;]
Ja tam zdecydowałem sie na k&n... będzie regularnie myty i oliwiony ;)
naprawde myślisz że ta fujita jest oryginalna żeby pisać fujita?
a masz pewność, że Twój K&N to oryginał? durne pytania... NIKT NIE MOZE MIEC PEWNOŚCI
Brałem od dystrybutora Fujity na Polskę, żadnego innego bardziej wiarygodnego źródła nie miałem.
Ja nikogo nie namawiam, mowię tylko że nie byłem w 100% zadowolony tak jak jestem z Fujity.
Po simocie był SYF w dolocie, po K&N było co nieco a po Fujicie nie ma nic.
Skąd się bierze waflowanie nad fejkami Fujity, ktokolwiek widział w ogóle takowy filtr, czy wszyscy dosłownie p****a bo usłyszeli "urban legend" jak to kolega sąsiada kolegi brata chłopaka siostry kupił filtr i to właśnie ten filtr był mityczną podróbą? Szybciej kupisz podróbkę Apexi czy HKS'a (tutaj akurat aremyki nie odkryłem :P) które naprawdę często bywają fejkami niż Fujitę za 229zł (bo taki jest detal) z której podróbą nigdy w Polsce się nie spotkałem, z tego co na szybko przejrzałem allegro, wszystkie sklepy oferujące Fujitę mają ją bezpośrednio od Polskiego dystrybutora (no chyba, że właśnie stamtąd kupuje się fejki w takim razie sorry nie wiedziałem), więc błagam skończcie to wyssane z fajki biadolenie.
Poza OT:
Wg. mnie główną przewagą Fujity nad K&Nem jest to, że po prostu jest filtrem suchym, nie trzeba go oliwić, przez co przynajmniej w teorii nieco wolniej się syfi, co do samej filtracji ciężko o rzeczowy test, tak naprawdę, żeby to ocenić trzeba by przetestować obydwa filtry na takim samym dystansie w identycznych warunkach, wtedy byłoby to miarodajne (najlepiej w jednym aucie w tym samym czasie). Krążące po necie porównanie kilku filtrów na którym niektórzy opierają swoje teorie, traktowałbym również z przymrużeniem oka
O tej simocie ciągle słyszę jak to nie syfi i jaka jest zła, chyba będzie wkładka simoty do sprzedania niedługo. ;) Ściągnąłem ostatnio rurę z dolotu i coś tam pyłku było ale nie mogę powiedzieć czy po simocie, czy po prostu z ostatnich 20 lat życia samochodu. Wytarłem, zobaczę przy okazji jeszcze raz.
a masz pewność, że Twój K&N to oryginał? durne pytania... NIKT NIE MOZE MIEC PEWNOŚCI
Ja mam;)
Dobra, skonczmy bo sie robi rozmowa na poziomie B kontra D seria. Mysle, ze kazdy co mial ciekawego do powiedzenia to powiedzial, a co do wyboru miedzy K&N a Fujita to kazdy niech bierze co lubi;)
Dokładnie, dlatego nie wiem czemu na mnie naskoczyliście abym coś udowadniał - nie muszę. Ja nikogo nie przekonywałem, tylko wyraziłem swoje zdanie, którę posiadać mogę :) Każdy ma inne zdanie, każdy ma inne doswiadczenia. ;)
pany, a fujita na parówie lepiej brzmi niż simota ?:P
Simota ssie a Fujita zasysa :)
panowie mam pytanie gdzie dać czujnik temp.ten co jest w OEM dolocie jak mam dolot spawany bez tego otworu :)
skolopendra
21-09-12, 23:12
jak mam dolot spawany bez tego otworu
to zrób dziurę
panowie mam pytanie gdzie dać czujnik temp.ten co jest w OEM dolocie jak mam dolot spawany bez tego otworu :)
Do ssącego.
Do ssącego.
łatwiej będzie do dolotu jeżeli ssący nie ma miejsca na ten czujnik, no a D14 nie miały... tam seryjnie jest w dolocie
Racja, ja mam ssący z B7.
cześć mam pytanie choć pewnie juz nie raz padło w tym wątku ale przeglądanie 150 stron jakos mnie nie cieszy wiec pytam. zamierzam kupic sportową wkładke do dolotu i nie wiem co wybrać simote czy k&n ? większość powie k&n ale czy stosunek ceny do "lepszości" jest opłacalny bo w sumie simota o 100zł tańsza więc czy warto kupić k&n i wydac te 100zł więcej czy simota będzie podobnie spełniac swoja funkcje i nie warto przepłacać. bardzo proszę o odpowiedz
Pewno wywolam wojne, ale z moich obserwacji i opini innych wynika ze jesli w kwestii wkladek jest tak samo jak filtrow stozkowych to simota najnormalniej w swiecie "puszcza syf " a K&N juz nie, albo inaczej - o wiele mniej, ale nie ze w ogole . Takze za Simota przemawia cena i chyba to wszystko a za K&N jakosc , tak bym to podsumowal
mam pytanie bo kupiłem dolot od d16z6 i chce się upewnić czy ta wkładka będzie pasować ? http://www.motointegrator.pl/produkty/306226-filtr-powietrza-kn-honda-civicdel-sol-91-01-33-2047
Ja tam Simoty nie bronię, ale po wyczyszczeniu i zaimpregnowaniu dwa razy zdejmowałem rurę za filtrem i jest cały czas czysto. Nie ma co rozpoczynać znów rozmowy, ale jak niektórzy jadą po Simocie, to ja obiektywnie ją obronię.
mam pytanie bo kupiłem dolot od d16z6 i chce się upewnić czy ta wkładka będzie pasować ?
http://www.knfilters.com/search/appsearch_pl.aspx
Maniek19855
14-11-12, 15:35
nie
Panowie, dzisiaj w moim EK3 (wydech przelot) wymieniłem w seryjnym dolocie (z rezonatorem) wkładkę SIMOTA na zwykły filtr FILTRONA i mam wrażenie, że auto "idzie" lepiej niż na wkładce sportowej? DLACZEGO? Czy wkładka sportowa bez doprowadzenia zimnego nie daje "ujemnych" efektów? A może mam mylne wrażenia?
może jest ciszej a na simocie auto "buczało" i oczekiwałeś relatywnie podobnego przyśpieszenia do dźwieku spod maski:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.