Zobacz pełną wersję : Klocki i tarcze VIII gen.
OEM Honda to chyba Nissiny?
http://screenshooteruswestus.blob.core.windows.net/engine4files/daopimwknrhgyakltwppzbaffpbkxhamrbreifusewdvwlyzwx lsipynzesbljtmacxsfshwsutocbjhdjchjmnmjqsymhrczlpd
Taki zestaw na przód będzie dobry?? A na tył jakie tarcze polecacie by były dobre, oraz wizualnie w miarę pasowały do przodu.
jeździłem na tych black diamond ( poza tym ze okładziny odkleiły się po jednej wizycie na torze ułęż) to były dobre, ale mam teraz EBC yellow stuff i są o wiele lepsze. Bez wahania brałbym EBC a różnica to niecałe 60 zł.
a jeździł ktoś tutaj na klockach Hawk? http://www.klockihamulcowehawk.pl/products.php
a jeździł ktoś tutaj na klockach Hawk? http://www.klockihamulcowehawk.pl/products.php
Ja miałem HPS w zestawie Z tarczami Black Diamond. Dobrze hamowały (o ile można tak powiedzieć o hamulcach z FN2), nigdy nie piszczały i przede wszystkim nie pyliły. Przesiadłem się na nie z Ferodo DS 2500, które były lepsze podczas hamowania ale za to pylenie to maja dosyć duże.
a jeździł ktoś tutaj na klockach Hawk? http://www.klockihamulcowehawk.pl/products.php
Przed BBK w FN2 miałem HAWK Performance HP PLUS na tarczach Tarox Sport Japan. Dopiero wtedy auto na OEM hamulcach zaczęło hamować. Odporne na przegrzanie, brak odgłosów zewnętrznych (piski), pylenie w normie, polecam.
Przed BBK w FN2 miałem HAWK Performance HP PLUS na tarczach Tarox Sport Japan. Dopiero wtedy auto na OEM hamulcach zaczęło hamować. Odporne na przegrzanie, brak odgłosów zewnętrznych (piski), pylenie w normie, polecam.
Ale pewnie kosztują dużo więcej niż np. takie TRW czy ATE ?
Tydzień temu założyłem na tył tarcze TRW i klocki Brembo. W tym momencie jest wszystko w idealnym stanie, nic nie popiskuje, zobaczymy jak będzie dalej.
Klocki TRW mają taką fajną tą część która się styka z tłoczkiem, bo jest klejąca i dzięki temu klocki nigdy nie wibrują i nie piszczą. Przed montażem odkleja się taśmę zabezpieczającą i montuje klocek, który się skleja z tłoczkiem:)
Panowie, czy taka tarcza podejdzie mi pod zacisk z FN2 + do tego klocek Ferodo DS Performance ?
http://allegro.pl/brembo-tarcze-przod-300mm-honda-civic-vii-type-r-i6194863715.html
Brembo jest dobre ale tylko w topowych modelach. Te tanie niskie modele to są bardzo kiepskie.
Właśnie zastanawiam się nad czym gładkim 300mm i pomyślałem o tych. A co mogłoby by być tego lepszym rozwiązaniem w podobnej kwocie?
Zimmerman
sent from mobile
i do tego klocki Endless i będzie hamulec godny:)
Panowie, czy taka tarcza podejdzie mi pod zacisk z FN2 + do tego klocek Ferodo DS Performance ?
http://allegro.pl/brembo-tarcze-przod-300mm-honda-civic-vii-type-r-i6194863715.html
Podejdzie, tylko wysokość tarczy powinna być 48mm ale może to znowu jakieś zaokrąglenie.
Jeżeli chodzi o sam produkt Brembo to dowiedz się czy jest to nowy model wyprodukowany już w 2016 r., zmienił się proces produkcyjny i te są chwalone, natomiast starsze faktycznie nie mają dobrych opinii.
Super, dzięki wielkie za pomoc. :) W takim razie dopytam bo bez sensu ładować pieniądze w coś co ma mi klęknąć w mgnieniu oka.
co polecacie do hondy civic VIII 1.8 140 koni? Teraz miałem przód i tył komplet ATE i nie polecam... po 20.000km skończyły się klocki i tarcza.
Brać oem hondy za 1300zł komplet czy coś jest godne w niższej kwocie?
1300zł za same tarcze czy razem z klockami? Jak komplet to warto.
Brać oem hondy za 1300zł komplet czy coś jest godne w niższej kwocie?
Zdecydowanie polecam TEXTAR. Po "przygodach" z TRW i Brembo wreszcie jestem zadowolony. Komplet tarcz i klocków na obie osie to koszt poniżej 700 zł na portalu aukcyjnym.
Ja z TRW też właśnie jestem niezadowolony (klocki + tarcze). Piszczą, pylą, a z hamowaniem też słabo.
Ja z TRW też właśnie jestem niezadowolony (klocki + tarcze). Piszczą, pylą, a z hamowaniem też słabo.
A masz klocki z tą warstwą samoprzylepną/wyciszającą antypiszczącą która się przykleja do tłoczków?
Bo ja mam w TWR klockach i zero piszczenia.
komplet przód i tył honda oem
Również mam zestaw tarcz i klocków przód i tył TRW i nie jestem zadowolony :/ strasznie pylą ale nie piszczą.
Również mam zestaw tarcz i klocków przód i tył TRW i nie jestem zadowolony :/ strasznie pylą ale nie piszczą.
Długo na nich jezdziles?
Jeszcze śmigam na nich, coś koło 40 tys przejechane
Również mam zestaw tarcz i klocków przód i tył TRW i nie jestem zadowolony :/ strasznie pylą ale nie piszczą.
Mam tak samo
palecbeckham
03-04-17, 19:44
co sądzicie o tym?
https://hamulcesklep.pl/o/08.A147.1X
https://hamulcesklep.pl/o/09.A455.14
https://hamulcesklep.pl/o/P%2028%20038
https://hamulcesklep.pl/o/P%2028%20037
UFO 2.2
zestaw jak zestaw, będzie działał
ze swojej strony polecam tarcze + klocki ATE, dają radę i nie piszczą w przeciwieństwie do TRW
Klocki TRW nie piszczą. Posiadam takowe i mają one taki specjalny miękki klejący podkład, który przykleja się do tłoczka i nie ma prawa nic wibrować/piszczeć.
Panowie jakie są minimalne wartości grubości tarcz hamulcowych w UFO ? na szybko znalazłem przód minimum 21mm tył minimum 8mm - tak jest ?
Panowie, jak dobrać pasujące klocki na przód do sedana VIII 2007r 1.8 140km?
Znalazłem np. ATE 13.0460-5878.2 - na hamulcesklep i ucando jest info, że pasują do tego modelu, ale np. wg wyszukiwarki na intercars już nie pasują (tam też jest podział na kod silnika r18a1 /r18a2 i wg katalogu IC pasują tylko do r18a1 a do r18a2 już nie :confused: ) Ktoś ogarnia o co chodzi? Zamówiłbym te ATE, ale boję się że nie będą pasować...
nie patrz na ten katalog intercars bo tam niezły burdel jest.
Do sedana 1.8 masz: 13.0460-5878.2
Do hatchbacka 1.8: 13.0460-5756.2
Jak szukasz części to patrz w katalogach producentów, bo w sklepach mogą być źle opisane.
Katalog ATE: http://web.tecdoc.net/ate/index.jsp?language=pl&country=pl&articleCountry=pl
Dzięki ;) jeszcze jedna sprawa - oprocz samych klockow potrzebuje jakichs dodatkowych elementow do montazu czy wszystko powinno pasowac w miejsce poprzednich? (Obecnie na przod mam zalozony oryginal z aso, powinno pasowac do obecnych "blaszek" montazowych?)
w ate dostajesz nowe blaszki raczej
Panowie apropo "blaszek" bo też mam z nimi problem. Do klocków Ferodo DS Performance z FN2 tych blaszek nie dodają, natomiast w zaciskach które złapałem tych blaszek nie było w ogóle. Orientuje się ktoś gdzie można takie blaszki zakupić oddzielnie prócz ASO? W IC takich rzeczy nie posiadają. Znalazłem takie cuś na alledrogo http://allegro.pl/zestaw-montazowy-klockow-honda-civic-viii-i5097054990.html Natomiast sprzedawca najwidoczniej traktuje je jako blaszki do każdej wersji a przecież zacisk z FN2 jest dużo większy niż seryjny z Type S, a co się wiąże również klocek, jarzma itd itd to i mocowanie powinno być większe.
W IC takich rzeczy nie posiadają.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/26588/701040000/
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/26588/701040000/
Przepraszam, nie sprecyzowałem, że chodzi mi o oś przednią a IC ma tylko ofertę na oś tylną.
Lecz udało mi się już znaleźć gdyby ktoś coś to:
https://www.czesciauto24.pl/delphi/1765838
Przepraszam, nie sprecyzowałem, że chodzi mi o oś przednią a IC ma tylko ofertę na oś tylną.
Lecz udało mi się już znaleźć gdyby ktoś coś to:
https://www.czesciauto24.pl/delphi/1765838
Ja tez nie zerknalem na opis, sprawdzalem na telefonie, zobaczylem blaszki :)
Czesto skutecznie jest sprawdzic OEM numer w EPC i po tym szukac zamienników
Kupując klocki TRW blaszki już są w komplecie i to jest dobre podejście.
Informacja dla potomnych : Blaszki podtrzymujące klocek na oś przednią do zacisku z FN2 w ASO to koszt 61,50 PLN za sztuke. :)
Witam :-) czy te klocki będą pasować do TypeS 2009 ??
http://allegro.pl/jurid-klocki-ceramiczne-przod-honda-civic-viii-i5682112979.html
Witam :-) czy te klocki będą pasować do TypeS 2009 ??
http://allegro.pl/jurid-klocki-ceramiczne-przod-honda-civic-viii-i5682112979.html
sprawdzałem wg kodów i rozmiarów - pasują gdy masz tarcze 282mm z przodu ;)
sprawdzałem wg kodów i rozmiarów - pasują gdy masz tarcze 282mm z przodu ;)
Dzięki to zamawiam przód i tył gdyż stare klocki zaczęły pylić na potęgę :-(
Dzięki to zamawiam przód i tył gdyż stare klocki zaczęły pylić na potęgę :-(
każde klocki w jakimś stopniu pylą ;)
wg mnie lepiej jest, gdy zużywają się klocki niż tarcze od twardych klocków;)
ja wczoraj u siebie zmieniłem klocki i tarcze na ATE, a przy okazji rozebrałem i wyczyściłem zaciski :)
http://i.imgur.com/JbrBiIEl.jpg
http://i.imgur.com/OTt87gbl.jpg
http://i.imgur.com/3t1GJi5l.jpg
http://i.imgur.com/Uccrlill.jpg
http://i.imgur.com/tEXWIyBl.jpg
http://i.imgur.com/vioasC3l.jpg
http://i.imgur.com/3nw7g8Ql.jpg
http://i.imgur.com/vo9vzsRl.jpg
http://i.imgur.com/joPWehAl.jpg
http://i.imgur.com/zdUDa4jl.jpg
przód i tył wymieniałeś? ile za taki komplet trzeba dać? testowałeś już jak hamuje?
przód i tył wymieniałeś? ile za taki komplet trzeba dać? testowałeś już jak hamuje?
wczoraj cały dzień siedziałem i zakładałem P+T :) ~10h z regeneracją zacisków i malowaniem ich.
ogólnie miałem jeszcze oryginalne tarcze z tyłu i przodu, a przebieg auta aktualnie to ~133k km
Jeszcze nie dotarłem całego zestawu, dopiero dziś będę jeździć po obwodnicy i docierać ( farba na tarczach cały czas jest :) )
cały zestaw wyszedł mnie 808zł + elementy do regeneracji 4 zacisków ~60zł. Ceny miałem dobre, bo kupowałem u znajomego właściciela hurtowni Gordon.
W ostatnich czasach jest sporo reklamacji na tarcze ATE dlatego z nich zrezygnowałem.
ATE nie produkuje tarcz,robi to za nich inna firma. Dla mnie to badziewie w drogim papierku
ATE nie produkuje tarcz,robi to za nich inna firma. Dla mnie to badziewie w drogim papierku
O widzisz, czyli stąd takie kiepskie opinie i tyle reklamacji. Tak ciężko o dobre tarcze. Tańsze Brembo to jeszcze większa lipa.
Jedynie droższe zestawy są konkretne.
dlatego przy wyborze nowych tarcz nie wybierałem sie do znanych nam wszystkim hurtowni po zniżkach znajomego tylko kupiłem sobie sam Zimmermany w dobrej cenie. Zrobiłem na nich ponad 3000km i jest wporządku,a zaznaczę,że zostały używane grube klocki oem honda,gdzie przeważnie zmienia się się komplet
Bardzo istotne jest to, aby przed montażem dokładne oczyścić powierzchnie styku tarczy z piastą. Czasem jak ktoś tego nie wykona z należytą starannością, to szybko pojawiają się bicia i ludzie zwalają winę na tarcze.
Czy tylne klocki hamulcowe są takie same w FK2 jak i FN2?
butler.gdansk
06-07-17, 14:05
Heble w każdym FK i FN na tyle są takie same.
Ktoś może słyszał o tych tarczach lub ma je zamontowane ?
SPEEDMAX - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3218301316330-C34048JCTUOTUV-O19241-tarcza-hamulcowa.html
Lub te - DOKUJI
http://allegro.pl/tarcze-ryflowane-rs-przod-honda-fr-v-05-stream-i6875105233.html?reco_id=97bc9884-72f6-11e7-b412-246e96321a40&ars_rule_id=201
Bo kłania mi się wymiana i nie wiem co wstawić...
Bo słyszałem że MIKODA GT to szajs a jak z tymi ?
co będzie lepszym wyborem? TRW czy Ferodo?
na allegro znalazłem takie 2 zestawy:
http://allegro.pl/trw-tarcze-klocki-tyl-honda-civic-viii-ufo-i5799505230.html
http://allegro.pl/ferodo-tarcze-klocki-tyl-honda-civic-viii-ufo-i6865861443.html
szukam również zestawu na przód, czy ktoś zna firmę STARLINE (Czeska, z tego co udało mi się znaleźć w necie)
http://allegro.pl/tarcze-klocki-przod-honda-civic-viii-fk-fn-ufo-i6743485769.html#thumb/1
co będzie lepszym wyborem? TRW czy Ferodo?
na allegro znalazłem takie 2 zestawy:
http://allegro.pl/trw-tarcze-klocki-tyl-honda-civic-viii-ufo-i5799505230.html
http://allegro.pl/ferodo-tarcze-klocki-tyl-honda-civic-viii-ufo-i6865861443.html
szukam również zestawu na przód, czy ktoś zna firmę STARLINE (Czeska, z tego co udało mi się znaleźć w necie)
http://allegro.pl/tarcze-klocki-przod-honda-civic-viii-fk-fn-ufo-i6743485769.html#thumb/1
Jak pełne tarcze to bym wybrał ZIMMERMANN bądź też ATE są w powłoce chociaż rdzewieć nie będą ale ja szukam nawiercanych nacinanych w miarę przytępnej jakości i cenie...
Mi ATE rdzewieją, wystarczy dzień po deszczu postoją i widać nalot.
Jak bym miał znów zmieniać tarcze to bym brał Brembo Xtra:
https://www.bremboparts.com/europe/pl/produkty/brembo-xtra/sprawdzone-bezpieczenstwo
Wprawdzie mój post dotyczy tarcz i klocków o parametrach zbliżonych do OEM, ale napiszę:
Ja zdecydowałem się ostatnio na tarcze (tył) i klocki Zimmermann (przód i tył) - polecam. Półka podobna do EBC jakie miałem wcześniej (klocki przód). Cena przystępna.
W razie czegoś polecam sklep z Krakowa, który zajmuje się tylko hamulcami i potrafi doradzić - brakeparts.pl :D
Miałem Speedmaxy w MC2. I złego słowa nie powiem. Hamowało to naprawdę dobrze i nie było problemów z biciem czy coś.
Żałuję, że nie ma już ich w ofercie 282 w wersj 4x114,3 bo bym wziął do rajdówki.
Miałem Speedmaxy w MC2. I złego słowa nie powiem. Hamowało to naprawdę dobrze i nie było problemów z biciem czy coś.
Żałuję, że nie ma już ich w ofercie 282 w wersj 4x114,3 bo bym wziął do rajdówki.
No i mam odpowiedz bo cenowo mi odpowiadaja jeszcze mysle o tych dokuji. Zastanawiam sie jakie bicie maja te speedmaxy czy mieszcza sie w normach. Te dokuji tez sa certyfikowane tuv a dodatkowo sa malowane. A jeszcze te brembo Brembo Xtra cene wyslali mi 345 szt...
No i mam odpowiedz bo cenowo mi odpowiadaja jeszcze mysle o tych dokuji. Zastanawiam sie jakie bicie maja te speedmaxy czy mieszcza sie w normach. Te dokuji tez sa certyfikowane tuv a dodatkowo sa malowane. A jeszcze te brembo Brembo Xtra cene wyslali mi 345 szt...
Ja półtora roku temu założyłem na tył komplet TRW, od grudnia 2015 zrobiłem na nich ok.13 tys.km. , klocki i tarcze jak nówki. Na przodzie tarcze mam oryginały, klocki zmienione w grudniu 2016 na TRW, ale jak już przyjdzie pora na tarcze, to tylko komplet Zimmermann, o takie tarcze http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa-zimmermann-280317152,honda,civic-viii-hatchback-fn-fk-od-2005-09,1-8-140km,45-5498-19241-100032-0-86-280317152.html i klocki http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet-zimmermann-240871751,honda,civic-viii-hatchback-fn-fk-od-2005-09,1-8-140km,45-5498-19241-100030-0-86-240871751.html . Będzie konkret, Zimmermann to naprawdę najlepsza marka, przetestowana na Oplu Insignia, który jest mistrzem w niszczeniu tarcz:)
Ja ostatnio zagotowałem płyn ATE SL6 (ten z niby podwyższoną temperaturą wrzenia) ale to pewnie przez te upały powyżej 30 stopni.
Bardzo dynamiczna jazda po zakrętach + jazda z góry.
Miałem ciepło bo na przewężeniu chciałem mocniej zahamować, aby przepuścić jadące z naprzeciwka auto, a tu niespodzianka - siła hamowania słaba i dusiłem pedał z całych sił, i ledwo się udało. Tarcze oyodo, klocki trw. Ciekawe czy na brembo xtra by jakoś to inaczej wyglądało...
Ja ostatnio zagotowałem płyn ATE SL6 (ten z niby podwyższoną temperaturą wrzenia) ale to pewnie przez te upały powyżej 30 stopni.
Bardzo dynamiczna jazda po zakrętach + jazda z góry.
Miałem ciepło bo na przewężeniu chciałem mocniej zahamować, aby przepuścić jadące z naprzeciwka auto, a tu niespodzianka - siła hamowania słaba i dusiłem pedał z całych sił, i ledwo się udało. Tarcze oyodo, klocki trw. Ciekawe czy na brembo xtra by jakoś to inaczej wyglądało...
Jeśli już to zainwestuj w przewody w oplocie. Wymiana tarcz na kolejne jakieś seryjne nic Ci nie da.
No tak. Przewody w oplocie dużo dają, zawsze w każdym moim motocyklu takie montuję. Ale też i jakiś jeszcze lepszy płyn? Z tym, że z płynami jest tak, że im wyższa temperatura wrzenia, to tym krótszy czas życia płyny więc trzeba często zmieniać.
Ale zapewne gdyby było 20 stopni na zewnątrz a nie ponad 30 (+ bardzo rozgrzany asfalt) to sytuacja taka by chyba nie miała miejsca.
Hamowałem tyle ile musiałem, nie trzymałem bez sensownie wciśniętego hamulca.
Ja ostatnio zagotowałem płyn ATE SL6 (ten z niby podwyższoną temperaturą wrzenia) ale to pewnie przez te upały powyżej 30 stopni.
Bardzo dynamiczna jazda po zakrętach + jazda z góry.
Miałem ciepło bo na przewężeniu chciałem mocniej zahamować, aby przepuścić jadące z naprzeciwka auto, a tu niespodzianka - siła hamowania słaba i dusiłem pedał z całych sił, i ledwo się udało. Tarcze oyodo, klocki trw. Ciekawe czy na brembo xtra by jakoś to inaczej wyglądało...
Zapewne inne tarcze nawiercane nacinane szybciej się chłodzą klocki też lepsze które hamują przy większych temp. powyżej 300 stopni. Zagotowałeś klocki i tarcze zapewne płyn raczej wytzyma gorzej z tarczami i klockami. Ja na krętych drogach też zapiekłem klocki że piszczały jakiś czas, a po górach nie jeździłem...
Niestetety prawda jest taka, że tarcza 282 to dla UFO, szczególnie diesla to za mało. Ten rozmiar dobrze się sprawdzał w MC2/MB6 czy Prelude ale UFO 2.2 jest cięższe o blisko 250kg od wymienionych wcześniej - i to czuć. Dobrze, że stosunkowo łatwo jest ten fakt poprawić ;) zestaw w EP3/FN2 oprócz lepszej skuteczności w serii daje cały wachlarz możliwości upgrade tarcz i klocków, mieszcząc to wszystko pod seryjną felgą.
Niestetety prawda jest taka, że tarcza 282 to dla UFO, szczególnie diesla to za mało. Ten rozmiar dobrze się sprawdzał w MC2/MB6 czy Prelude ale UFO 2.2 jest cięższe o blisko 250kg od wymienionych wcześniej - i to czuć. Dobrze, że stosunkowo łatwo jest ten fakt poprawić ;) zestaw w EP3/FN2 oprócz lepszej skuteczności w serii daje cały wachlarz możliwości upgrade tarcz i klocków, mieszcząc to wszystko pod seryjną felgą.
I co najlepsze zestaw stosunkowo akceptowalny cenowo.
Sam zrobiłem zestaw zaciski, tarcze, klocki i przewody w oplocie. Nie żałuje!!
Zapewne inne tarcze nawiercane nacinane szybciej się chłodzą klocki też lepsze które hamują przy większych temp. powyżej 300 stopni. Zagotowałeś klocki i tarcze zapewne płyn raczej wytzyma gorzej z tarczami i klockami. Ja na krętych drogach też zapiekłem klocki że piszczały jakiś czas, a po górach nie jeździłem...
Mam klocki TRW prawdopodobnie model GDB3408. To są klocki organiczne?
Na tarczach nie mam znamion przegrzania. Za fading głównie odpowiedzialny jest rodzaj okładziny ciernej na klocku więc wymiana samych klocków powinna już dać jakąś tam odporność na fading.
Co do klocków - może Hawk?
Mam klocki TRW prawdopodobnie model GDB3408. To są klocki organiczne?
Na tarczach nie mam znamion przegrzania. Za fading głównie odpowiedzialny jest rodzaj okładziny ciernej na klocku więc wymiana samych klocków powinna już dać jakąś tam odporność na fading.
Co do klocków - może Hawk?
EBC green :)
a jaki zestaw kloców+tarcz polecacie na oś przednią?
chciałbym żeby hamowało jak żyleta, wcześniej miałem opla i auto przy hamowaniu prawie stawało dęba, a w civicu tak jakoś słabo...da się to poprawić?
Jeśli chcesz poprawić siłę hamowania bez większych ingerencji to przede wszystkim przewody hamulcowe w oplocie + tarcze klocki
no ale jakie ? gdzie kupie ?
no ale jakie ? gdzie kupie ?
A ile kasy chcesz wydać ? To jest numer 1 pyt. Przewody 450, tarcze 500, klocki 350 i mozesz juz zestaw calkiem dobry wstawic.
Tarcze ZIMMERMANN sport , klocki Ferrodo ds lub ebc yellow przewody hel w oplocie
Ja polecam zestaw z ATS-a, za 1000-1200 mozna wyhaczyc pelen zestaw: zacisk na dwoch tloczkach, oem tarcze 320 i klocki, sa p&p. Zupelnie inna bajka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
A czy ktoś śmiga na tarczach Brembo XTRA ? To są te nawiercane, ale nie są drogie.
https://www.bremboparts.com/europe/pl/produkty/brembo-xtra/sprawdzone-bezpieczenstwo
A czy ktoś może coś powiedzieć o hamowaniu oraz stopniu pylenia tych klocków:
http://allegro.pl/jurid-white-ceramiczne-przod-honda-civic-ufo-viii-i5281297324.html
A czy ktoś śmiga na tarczach Brembo XTRA ? To są te nawiercane, ale nie są drogie.
https://www.bremboparts.com/europe/pl/produkty/brembo-xtra/sprawdzone-bezpieczenstwo
Już ja dostałem odp. brembo lepiej omijać szerokim łukiem lepiej zainwestować w Zimmermann sport za 246 zł za szt. Brembo 345 szt. Dodaj kasę na lepsze klocki będzie lepiej hamowało niż na tym brembo
Już ja dostałem odp. brembo lepiej omijać szerokim łukiem lepiej zainwestować w Zimmermann sport za 246 zł za szt. Brembo 345 szt. Dodaj kasę na lepsze klocki będzie lepiej hamowało niż na tym brembo
Przemek, mam rozumieć, że miałeś doświadczenie dokładnie z tarczami z serii Xtra? Czy z jakimiś tanimi modelami z marki Brembo? Bo akurat tanie modele są robione w innej fabryce i faktycznie nie cieszą się zbyt dobrą opinią.
A czy ktoś może coś powiedzieć o hamowaniu oraz stopniu pylenia tych klocków:
http://allegro.pl/jurid-white-ceramiczne-przod-honda-civic-ufo-viii-i5281297324.html
Kolega ma takie w ciężkiej Toyocie Avensis III w dieslu i bardzo sobie chwali te Juridy za dobre hamowanie oraz właśnie niskie pylenie.
Przemek, mam rozumieć, że miałeś doświadczenie dokładnie z tarczami z serii Xtra? Czy z jakimiś tanimi modelami z marki Brembo? Bo akurat tanie modele są robione w innej fabryce i faktycznie nie cieszą się zbyt dobrą opinią.
Możliwe że się mylę a Ty masz rację nie miałem może są lepsze ale za tą cenę 350 za szt. wybrałbym coś innego.
Są w internecie opinie, że Zimmermann sport lubiły pękać. Ale niby to było dawniej i ponoć poprawiono proces produkcji, eliminując pękanie.
Ponoć świetne klocki to Hawk Performance HPS, sa odporne na przegrzanie i siła hamowania wzrasta wraz z nagrzaniem, a nie maleje.
ogólnie ja zawiodłem się na Zimmermanach ponieważ zwichrowały się. od razu zaznaczam,że piasty nie były smarowane miedzią w sprayu jak niektórzy lubią to robić. Tarcze przejechały na moje oko ok. 10k km. z racji,że ciągle są jak świeże przetoczę je
Co bardzo istotne: toczenie tarcz powoduje powstawanie mikrospieków na powierzchni roboczej tarcz i te mikrospieki pod wpływem wysokiej temperatury (ostrego hamowania) powodują pęcznienie tarcz i ich wichrowanie oraz hałas.
DODATKOWO:
Przetoczona tarcza najczęściej będzie miała grubość niewiele większą od minimalnej dopuszczalnej, więc i tak w niedługim czasie trzeba będzie ją wymienić. Zbyt mała grubość zwiększa ryzyko wypadnięcia klocka z jarzma oraz zmniejsza odporność układu na przegrzanie. Natomiast tarcza, która powodowała drgania przy hamowaniu, najczęściej posiada lokalne zmiany w strukturze i po przetoczeniu usterka może się powtórzyć.
Tarcze przejechały na moje oko ok. 10k km.To prawie na 99% swiadczy ze tarcza nierównomiernie zuzyła się jesli jest krzywa, na jej uszkodzenie mial zapewne czynnik zewnętrzny, zerknij sobie na piasty, czy moze nie masz delikatnie krzywej.
zetoczona tarcza najczęściej będzie miała grubość niewiele większą od minimalnej dopuszczalnej, Ze co? odczuwalne bicia na kierownicy są już od 0,05mm bicia tarczy, jesli tokarz jest kumaty to wyrówna krzywą tarcze zabierając jakąs dziesiątkę, dwie materiału.
I czym się toczenie używanej tarczy rozni od obrobki mechanicznej odlewu w fabryce nowych tarcz?
myślę, że to opracowanie rozwieje wątpliwości:
http://www.mechanik.media.pl/pliki/do_pobrania/artykuly/20/0885-0894.pdf
Piasty na pewno nie są krzywe. Wcześniej miałem fabryczne tarcze 282mm i nie biły nawet przy ostrym hamowaniu a teraz są 296mm czyli nowszy rozmiar od CRV wraz z prawie nowymi zaciskami również od CRV. na prawdę nie mam pojęcia czemu się pokrzywiły
myślę, że to opracowanie rozwieje wątpliwości: kazda tarcza jest obrabiana przed wlozeniem do pudełka, na takich samych maszynach, jak osoba która będzie toczyć tarczę używaną, do tego zbierasię dzięsiątki mm, a grubość minimalna to często kilka mm, więc nie wiem czemu nie miałoby się ewentualnie toczyć tarcz. Chyba ze tarcza została mocno nierównomiernie zużyta i robią się różne grubości pierścienie tarczy wentylowanej.
Piasty na pewno nie są krzywe. To potwierdzisz dopiero jak sprawdzisz zujnikiem zegarowym :p często nawet dziewczyna/ żona się nie przyzna, ze walnela w kraweznik, czy duża dziurę... Jeszcze ja bym sprawdził tylną tuleje wahacza oraz czy lozyska nie mają luzu.
Piasty na pewno nie są krzywe. Wcześniej miałem fabryczne tarcze 282mm i nie biły nawet przy ostrym hamowaniu a teraz są 296mm czyli nowszy rozmiar od CRV wraz z prawie nowymi zaciskami również od CRV. na prawdę nie mam pojęcia czemu się pokrzywiły
Sprawdź czy nie masz luzu na łożyskach w piaście.
Mi buda wpadała w wibracje mimo nowych tarcz, opon, i sprawdzenia felg.
Końcowo okazało się że luz na jednym łożysku (prawe koło) powodował drgania przy hamowaniu.
Wymiana łożyska (którego luz był wyczuwalny podczas sprawdzania) rozwiązała problem.
w sumie mozesz mieć rację. sprawdzimy to.
chłopaki są dwa rodzaje tarcz do VIII i do VII na przód
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3034222219171-240123_01101-tarcza-hamulcowa,scr_dItems.html
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3021213020141-240123_01091-tarcza-hamulcowa,scr_dItems.html
różnią się w trzech parametrach 0,1 mm - jak myślicie będzie pasować? szef mi takie zamówił na warsztacie już nie mogą pójść na zwrot i się zastanawiam czy będą mi pasować, a wymiana dopiero w zimie będzie :D
A czy ktoś może coś powiedzieć o hamowaniu oraz stopniu pylenia tych klocków:
http://allegro.pl/jurid-white-ceramiczne-przod-honda-civic-ufo-viii-i5281297324.html
Ja mam takie u siebie pod zaciskiem z Accorda 320mm. Hamuja lepiej niz seria i zdecydowanie mniej pylą. Co do trwałości, hmm wlasnie mi zaczął hałasować ogranicznik z jednej strony (po jakis 15-20kkm) wiec chyba mam problem z zaciskiem, bo to zdecydowanie za mało :) tymbardziej, że dystans pokonany głównie w trasie. Wiec nie przesądzam o trwałości - tymbardziej, że zużycie dotyczy strony, która w poprzednim zestawie też odezwała się jako pierwsza.
Dzięki za info, następne będą już właśnie te a czy spokojnie można zakładać do używanych tarcz czy ze względu na sporą twardość tylko do nowych, ułożą się ?
czy ktos ma moze numer części zestawu naprawczego tylnego zacisku? we wszystkich wersjach silnikowych 3d/5d zacisk jest taki sam, a być moze bede potrzebowal na szybko zamowic. w inter carsie nie maja, a na allegro znalazlem tylko takie cos nieznanego producenta: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zac-tyl-honda-civic-ufo-38x49mm-i5501191692.html
i z tłoczkiem: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-tloczek-tyl-honda-civic-ufo-38x49-i5501461807.html
tylko ze tego nie przyslą mi w 1 dzien
czy ktos ma moze numer części zestawu naprawczego tylnego zacisku? we wszystkich wersjach silnikowych 3d/5d zacisk jest taki sam, a być moze bede potrzebowal na szybko zamowic. w inter carsie nie maja, a na allegro znalazlem tylko takie cos nieznanego producenta: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zac-tyl-honda-civic-ufo-38x49mm-i5501191692.html
i z tłoczkiem: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-tloczek-tyl-honda-civic-ufo-38x49-i5501461807.html
tylko ze tego nie przyslą mi w 1 dzien
AUTOFREN SEINSA – D4-2262 lub D4-2263C (z tłoczkiem)
FRENKIT 234006 lub 234908 (z tłoczkiem)
Frenkitem handluje ucando.
Jaki zestaw polecacie na tył? Tarcze i klocki, do jazdy codziennej.
Po przeczytaniu paru ostatnich stron juz sam nie wiem, generalnie zdania dosc podzielone.
ja wymienilem ostatecznie na FERODO. Tarcze i klocki. Zarówno przód i tył. Do normalnej jazdy wystarczają. Trochę tarcze zachodzą rdzą po deszczu/wodzie ale hamują jak trzeba
Jaki zestaw polecacie na tył? Tarcze i klocki, do jazdy codziennej.
Po przeczytaniu paru ostatnich stron juz sam nie wiem, generalnie zdania dosc podzielone.
Z czystym sumieniem mogę polecić blueprint.
Nie piszczą jak oem klocki,pylą w normie i nie są zbyt twarde. Tarcze również,pomalowane czopy mają nie mamy na nie reklamacji i są relatywnie tanie
Też polecam blue printy
Bardzo ładnie są wykonane, rownie pierścienie tarczy wentylowanej, są na krawedziach lakierowane,
w tej cenie to nie ma żadnej konkurencji.
Dziekuje, w takim razie zamawiam blueprinty :)
Może się ktoś wypowiedzieć?
http://media2mi.pl/p/2/502/449/photo-753cb7d4-f0c2-4b4f-a0da-1bcbf5be8c3d-original_size.jpg
https://sklep.autotrader.pl/produkty/1512916-tarcze-hamulcowe-nacinano-nawiercane-speedmax-c34048jctuo
Może się ktoś wypowiedzieć?
http://media2mi.pl/p/2/502/449/photo-753cb7d4-f0c2-4b4f-a0da-1bcbf5be8c3d-original_size.jpg
https://sklep.autotrader.pl/produkty/1512916-tarcze-hamulcowe-nacinano-nawiercane-speedmax-c34048jctuo
No właśnie.. a teraz uzasadnij mi po co Ci takie tarcze :rolleyes:
Miałem je i wiem jak się sprawują ale odpowiedz mi najpierw co Cie do nich składnia
W poprzednim mercedesie kupiłem tarcze nacinane, często jeździłem z dużym obciążeniem i długim ostrym hamowaniem. Od tamtego czasu jak mam możliwość to będę kupował tylko nacinane lub nawiercane tarcze bo wiem jak pięknie odprowadzają ciepło. W mojej hondzie tarcze się prawie kończą a czasem jak muszę wyhamować z 180 do praktycznie zera to dobre tarcze mi się przydadzą. A poza tym mam zamiar obniżyć samochód, zmienić felgi więc taka tercza będzie się prezentowała.
Czy moja wyczerpująca odpowiedź pozwoli Ci się na ich temat wypowiedzieć? :P
No i widzisz,a ja mam inne zdanie na ten temat. Speedmaxy to ogólnie dobre budżetowe tarcze. Miałem je,nie wichrowały sie zbytnio,ale jak każda nawiercana i nacinana tarcza zbiera dosyć wyraźnie klocek i przy codziennym użytkowaniu nie odczujesz,że jest coś cokolwiek lepiej. Mało tego-jest bardziej podatna na mikro pęknięcia przy otworach nawiercanych i brudzi felgę
Przy codziennym użytkowaniu jak już wspomniałem ładnie wygląda i nic po za tym chyba,że liczy sie dla Ciebie szacun na dzielni i + 5pkt do respektu :cool:
Tak na poważnie jeśli chcesz zrobić upgrade hamulców wystarczy,że nawet teraz zapodasz przewody w oplocie i zmienisz płyn hamulcowy.
Moim zdaniem takie tarcze mają sens przy zaciskach 4,6 tłoczkowych itd.
Powiem Ci moje obecne zwykłe tarcze z klockami też strasznie pylą więc ja na pylenie nie patrzę a swoją drogą kiedyś miałem nacinane w mercedesie i mniej pyliły niż wcześniejsze zwykłe. Muszę poszukać tarcz tylko nacinanych bo z nawiercanymi faktycznie może być problem z pękaniem. Tak z drugiej strony sobie myślę, że do tego pasowały by jakieś dobre opony bo nici z hamulców jak brzytwa jeżeli opony będą się ślizgały na suchej drodze.
Lukas co Ci po przewodach w oplocie i super świetnym płynie (swoją drogą jaki płyn polecasz?) jak na styku klocek-tarcza będziesz miał fading?
Ja nie wiem jaki on obecnie ma zestaw i na ile zużyty,ale wierz bądź też nie,że po samej wymianie przewodów i płynu widać znaczną różnicę w hamowaniu.
ja mam zalany dot4+ z grupy psa i jest jak najbardziej w porządku. RBF'a mieć nie muszę w codziennej jeździe nikt z was nie wykorzysta właściwości tego płynu
To fakt, po założeniu przewodów w oplocie czuć większą precyzję hamowania niż na gumowych. I tu mamy na myśli każde hamowanie, czy to na zimnych czy na gorących heblach.
Zawsze w każdym motocyklu zakładałem przewody w oplocie (w obecnym nie musiałem bo seryjnie już były:) więc wiem co to daje.
Ale jeżeli chodzi o kwestie przegrzania klocka to tutaj już żaden oplot nie pomoże.
Co do płynu to mam ATE SL DOT 4 i bylem w stanie go przejarać w tegoroczne upały. Smar na zaciskach też się usmażył.
Mam seryjny zestaw, przebieg 80 tys, serwisowany w hondzie więc stan jest raczej ok, ale tak jak mówisz w sumie nie ma opcji, żeby w pełni wykorzystać właściwości sportowych tarcz. Ale skoro mi się moje kończą to już jakieś inne niż seryjne mogę kupić zawsze to + 5 ptk do wyglądu i właściwości jezdnych :)
Co do płynu to mam ATE SL DOT 4 i bylem w stanie go przejarać w tegoroczne upały. Smar na zaciskach też się usmażył.
na torze byłeś czy z tatr z przyczepą zjeżdżałeś ? :P
na torze byłeś czy z tatr z przyczepą zjeżdżałeś ? :P
wystarczyła gonitwa tą traską przy temp. zewn. ok 36 st: https://www.google.pl/maps/dir/Czarna/Ar%C5%82am%C3%B3w/Przemy%C5%9Bl/@49.5535088,22.4105088,10z/data=!3m1!4b1!4m20!4m19!1m5!1m1!1s0x473bef066d9316 6d:0x3af829a99fb16497!2m2!1d22.5870848!2d49.333837 8!1m5!1m1!1s0x473b88b23d8a205d:0x1615a21d282675e6! 2m2!1d22.6306904!2d49.5912305!1m5!1m1!1s0x473b7edf 1fb668d1:0x1efc1701bb993ff0!2m2!1d22.7677908!2d49. 7838623!3e0?hl=pl
Jak komuś przeszkadza pylenie klocków to polecam jurid white. Z przodu mi się sprawdzają dobrze więc jak się skończył tył to też wjechał jurid.
koledzy orientujecie sie jaki jest kod seryjny klocków z ATSa pod tarcze 320? koncza mi się, musze kupic nowe a na portalach sugerują tarcze 300... nie chcę kupic niewlasciwych.
jak mozecie polecic / odradzic cis konkretnie prosba o info
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
koledzy orientujecie sie jaki jest kod seryjny klocków z ATSa pod tarcze 320? koncza mi się, musze kupic nowe a na portalach sugerują tarcze 300... nie chcę kupic niewlasciwych.
jak mozecie polecic / odradzic cis konkretnie prosba o info
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Musisz szukać do wersji 2.4 albo 2.2 TypeS 180KM. Bezproblemowo znajduje całą ofertę w intercarsach, ipartsach czy innych ucando
Jurid Ceramiczny ma symbol 572635JC (polecam, sam jezdze a numer mam pod reka bo niedawno sprawdzalem dostepnosc)
A OEM pokazuje takie
HONDA 45022TL0G50
HONDA 45022TL0G51
Lukas co Ci po przewodach w oplocie i super świetnym płynie (swoją drogą jaki płyn polecasz?) jak na styku klocek-tarcza będziesz miał fading?
Zgodnie z opisem to właśnie wspomniane klocki Jurid White mogą być receptą na fading, ponadto tarcze przy ich stosowaniu żyją 20% dłużej o ile są gładkie.
http://m.auto-swiat.pl/pp5lk
Nieodosobnione są informacje o tym, iż te ceramiczne jurid white pokrzywiły już w niejednym aucie tarcze.
wystarczyła gonitwa tą traską przy temp. zewn. ok 36 st: https://www.google.pl/maps/dir/Czarna/Ar%C5%82am%C3%B3w/Przemy%C5%9Bl/@49.5535088,22.4105088,10z/data=!3m1!4b1!4m20!4m19!1m5!1m1!1s0x473bef066d9316 6d:0x3af829a99fb16497!2m2!1d22.5870848!2d49.333837 8!1m5!1m1!1s0x473b88b23d8a205d:0x1615a21d282675e6! 2m2!1d22.6306904!2d49.5912305!1m5!1m1!1s0x473b7edf 1fb668d1:0x1efc1701bb993ff0!2m2!1d22.7677908!2d49. 7838623!3e0?hl=pl
Za tydzień jadę w 5 osób z Belgii do Mediolanu przez Szwajcarię a tam czeka mnie.
http://www.ecstasycoffee.com/wp-content/uploads/2016/05/Furka-Pass-Switzerland.jpg
http://iliketowastemytime.com/system/files/gotthard-pass-switzerland-wallpaper-hd.jpg?download=1
Trzeba będzie większość Szwajcarii hamować silnikiem. Ale te klocki Jurid White to całkiem dobry pomysł :)
Ponoć do tych ceramicznych klocków trzeba tarcze bardziej odporne na wysokie temperatury aby się właśnie nie krzywiły tak łatwo.
Cześć,
Zbliża mi się wymiana klocków i tarcz w ufo 1.8. Wyjeżdżam do pracy do Włoch, w góry, i będę tam jeździć po tych ich drogach i dróżkach przez 3 miesiące pewnie codziennie. Jaki zestaw polecacie? Ja myślałam o tarczach ATE standard przód i tył + klocki Ferodo Ds. Ewentualnie o tarczach Zimmerman Sport Coat. Dobry to pomysł?
Jeżdżę dość agresywnie, choć po górskich zakrętach to akurat niekoniecznie tak będę robić, bo nigdy nie wiadomo, co się czai za :)
Co do klocków to jak bym miał dziś zmieniać to bral bym mocno pod uwagę Hawk HPS albo EBC Yellow.
Co do tarcz to nie wiem co obecnie jest dobre.
Ale te klocki Jurid White to całkiem dobry pomysł :)
Ponoć do tych ceramicznych klocków trzeba tarcze bardziej odporne na wysokie temperatury aby się właśnie nie krzywiły tak łatwo.
Z tego co wiem to przy takich klockach przede wszystkim tarcza musi być gładka. Znajomy ma od roku w dużym i ciężkim mercedesie ceramiczne klocki + gładkie tarcze ATE i wszystko jest ok. Auto mocne, ponad 300 koni więc jeździ dość dynamicznie.
Co do tarcz to nie wiem co obecnie jest dobre.
No właśnie...
Hawk HPS też wydają się być spoko. Ale co do EBC to jakoś nie mam przekonania, a przynajmniej ich tarcze (standardowe) wyglądają megatandetnie.
Turbo groove od EBC z yellow stuff to dobry zestaw. Jeżdżę od lat na tych zestawach. Miałem wiele kryzysowych hamowań. Dają radę.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Musisz szukać do wersji 2.4 albo 2.2 TypeS 180KM. Bezproblemowo znajduje całą ofertę w intercarsach, ipartsach czy innych ucando
Jurid Ceramiczny ma symbol 572635JC (polecam, sam jezdze a numer mam pod reka bo niedawno sprawdzalem dostepnosc)
A OEM pokazuje takie
HONDA45022TL0G50
HONDA45022TL0G51dzieki!
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
krzysiek87
10-10-17, 20:28
Musze wymienic tarcze i klocki w civic 2.2 . Mam do kupienia tarcze MIKODA nawiercane za 160 zł szt przód i tył 100 zł. Używa ktoś ich produktów ?warto kupić taki zestaw czy lepiej wybrac trw lub cos innego?
Turbo groove od EBC z yellow stuff to dobry zestaw. Jeżdżę od lat na tych zestawach. Miałem wiele kryzysowych hamowań. Dają radę.
Dzięki!
Jeśli ktoś chce kupić sobie Jurid White ceramic to niech odrazu zmieni kierunek poszukiwań. Klocki dziadostwo tyle powiem... :-/
Jeśli ktoś chce kupić sobie Jurid White ceramic to niech odrazu zmieni kierunek poszukiwań. Klocki dziadostwo tyle powiem...:-/
Ponoć tak jest jak piszesz, ale możesz opisać coś bardziej konkretnego? Kolega ma w Toyocie Avensis kombi i sobie chwali.
Ponoć tak jest jak piszesz, ale możesz opisać coś bardziej konkretnego? Kolega ma w Toyocie Avensis kombi i sobie chwali.
Zobacz w moim wątku tam opisałem sprawę :-/
Zobacz w moim wątku tam opisałem sprawę :-/
Przeczytałem. Masakra. Na jakich tarczach jeździłeś z tymi klockami?
Przeczytałem. Masakra. Na jakich tarczach jeździłeś z tymi klockami?
Gładkie tarcze mam żadne nacinane czy wiercone
mareckiabc
02-11-17, 10:18
Sam szukam teraz klocków. Myślałem o ATE lub TRW ale wyczytałem, że bardzo pylą i użytkownicy też średnio są zadowoleni. Co ewentualnie innego w miare dobrego polecacie? Wiem można założyć ferodo DS ale nie chce tyle wydawać. Szukam coś ze średniej półki coś dobrego.
mareckiabc patrzyłeś na EBC Yellow?
Ja jezdze na Juridach z przodu od ponad roku (pod zacisk 2 tloczkowy 320mm), z tylu zalozylem miesiac temu (seria). I nie moge zlego slowa powiedziec. Hamuja bardzo dobrze i nie syfia kol. Wiec albo miales pecha i nie trzymaja standardów albo nie wiem co o tym sadzic.
Ja jezdze na Juridach z przodu od ponad roku (pod zacisk 2 tloczkowy 320mm), z tylu zalozylem miesiac temu (seria). I nie moge zlego slowa powiedziec. Hamuja bardzo dobrze i nie syfia kol. Wiec albo miales pecha i nie trzymaja standardów albo nie wiem co o tym sadzic.
Ja mam serie z przodu i tylu i tak się z nimi stało jak widać na zdjęciach. Wiec tej marce podziękuje za współpracę. Obecnie muszę kupić coś na przód i chyba wylecą tak jak na tył Ferodo Premier Eco Friction i może nowe tarcze tylko sam jeszcze nie wiem co wziasc konkretnie mam czas na przemsylania do przyszłego tygodnia.
W tylnym zacisku hamulcowym coś złego się u mnie dzieje. Po postoju słychać takie "u u u u" z obrotem koła jakby klocek się nie cofnął. Po kilkulokrotnym depnieciu na hamulec przestaje. Znacie to ? Co robic? Jaka przyczyna?
W tylnym zacisku hamulcowym coś złego się u mnie dzieje. Po postoju słychać takie "u u u u" z obrotem koła jakby klocek się nie cofnął. Po kilkulokrotnym depnieciu na hamulec przestaje. Znacie to ? Co robic? Jaka przyczyna?
Podnieść Hondę z tej strony co słychać "u u u u" , zdjąć felgę i najlepiej samemu sprawdzić.
http://www.brakeparts.pl/2006-turbo-diesel-fk-fn/2612-klocki-hamulcowe-galfer-sport-fdt-1055-1925000.html
Ktoś coś wie na temat tej marki ??
Tu masz opinie. Są różne. Chyba lepiej i pewniej założyć EBC Yellow lub Hawk HPS ewentualnie Galfer Racing FDR.
Ktoś może zna numer OE tarcz na przód ?? I czy te będą pasować ??
http://allegro.pl/showitem/description/7027147139.html
Ktoś może zna numer OE tarcz na przód ?? I czy te będą pasować ??
http://allegro.pl/showitem/description/7027147139.html
Dokładnie taki 45251-SMG-E31 ,więc będą pasować
http://www.brakeparts.pl/2006-turbo-diesel-fk-fn/2612-klocki-hamulcowe-galfer-sport-fdt-1055-1925000.html
Ktoś coś wie na temat tej marki ??
Gość ze sklepu brakes.pl polecił mi klocki GALFER SPORT FDT 1055 na przód i na tył. Przejechałam już ok. 3 tys km i jest w porządku. Ciche, skuteczne, nie wymagają nagrzewania, choć po nagrzaniu hamują lepiej. Mam standardowe tarcze, z przodu ATE, z tyłu EBC i dają radę.
Właśnie je zakupiłem i zamontowałem wraz z nacinanymi tarczami i jest bardzo dobrze hamuje tak jak powinno ;-)
maciejprokopek8
28-12-17, 22:29
A co myślicie o zestawie hamulcowym firmy Kamoka, będę przymierzał się do wymiany hamulców na tyle, mam lekko ograniczony budżet i i sprzedawca polecił mi właśnie ich, firmy nie znam, cena bardzo dobra, może macie jakieś spostrzeżenia ?
Nie oszczędza się na oponach i hamulcach. Tyle ode mnie. Zdrowie i życie masz jedno, na ile je wyceniasz?
Ja w 1.8 zamontowane mam od niedawna Zestaw ATE tył (tarcze + klocki), nic nie piszczy i nie ma zbytniego pylenia.
Czas na wymianę tarcz i klocków z przodu i u mnie :) co polecacie z tarcz i klocków jakie zestawy.
Tarcze: FERODO, ATE, Brembo Max, SPEEDMAX, ZIMMERMANN, Textar,
Klocki: FERODO, ATE, Brembo Max, SPEEDMAX, ZIMMERMANN, Textar, BRECK, Jurid,
Zastanawiam się nad połączeniem Brembo Max + Jurid
Tarcze Oyodo + klocki TRW do normalnej jazdy.
Czas na wymianę tarcz i klocków z przodu i u mnie :) co polecacie z tarcz i klocków jakie zestawy.
Tarcze: FERODO, ATE, Brembo Max, SPEEDMAX, ZIMMERMANN, Textar,
Klocki: FERODO, ATE, Brembo Max, SPEEDMAX, ZIMMERMANN, Textar, BRECK, Jurid,
Zastanawiam się nad połączeniem Brembo Max + JuridJa zastanawiałem się na Jurid white ostatnio ale mechanik mi je odradził - założył na przód w ostatnim czasie dwóm osobom i narzekały na siłę hamowania, tak mocno że jedna po miesiącu założyła kolejny komplet ale TRW.
Ja wszedłem w ferodo i jest ok z tarcza OEM honda
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Ponoć Jurid White bardzo mocno ryje tarcze. Wręcz je przegrzewa. Różne są opinie na temat tych klocków. Jeśli chcesz dobre klocki to Hawk Performance HPS. Z nimi byś miał pewność, że to będzie fajnie hamowało. Do tego tarcze np. Zimmerman i super zestaw na drogę.
DBA T3 4000 ktoś ma może coś powiedzieć na ten temat ? Jak to się spisuje bo przez przypadek zakupiłem te tarcze ;p Klocki do tego co polecicie ?
Witam! około rok temu wymieniłem tarcze i klocki w moim UFO, z tego co pamiętam tarcze Delphi i klocki TRW, od samego początku coś piszczało, najpierw myślałem że to tył, ale z tyłu i tarcze i klocki są ok, ale teraz słyszę już wyraźnie przeraźliwy pisk z przednich hamulców, przejechałem ok 12/13tys od czasu wymiany więc niemożliwe żeby klocki się zdarły, mechanik już jakieś pół roku temu powiedział że to przez to że autem nie jeżdżę codziennie i przez to że stoi piszczy( to możliwe, bo jakoś nie wierzę) bardziej wydaje mi się że albo źle były dobrane części albo zły montaż, zapłaciłem sporo bo 600zł i to już po dużej zniżce i nie wiem czy jechać to reklamować do tego co robił czy lepiej gdzie indziej, co radzicie?
Piszczenie powodowane jest poprzez wibracje, w które wpada klocek.
Należy skontrolować poprawność zamontowania klocka w zacisku (czy np. metalowe blaszki zostały prawidłowo osadzone, czy mechanik dał nowe blaszki czy użył starych? TRW zazwyczaj dodaje do klocków zestaw nowych blaszek, więc pewnie ktoś to nieprawidłowo poskładał). Tłumaczenie, że nie jeździsz na co dzień i dlatego piszczy jest wg mnie śmieszne.
Nikt nic nie pisał wybrałem EBC Yellow Stuff do tarcz DBA 4000 z tarcz jedynie muszę zdjąć trochę rantu na tokarce 0,7 mm
https://s6.postimg.org/gheedospt/image.jpg (https://postimages.org/)
Będzie dobrze ?;p
Dobry wybór te Yeloł stafy :) też bym je wybrał do takich tarcz.
Czytałem o ds2500 ale słyszałem o tych piskach 0-20 to normalnie by mnie denerwowało, a znając siebie pewnie bym trafił na takie. Więc zjadę omp i wsadzam yellow.
Deadline92
25-03-18, 10:59
Witam potrzebuje wymienić tarcze , klocki przód i tył +płyn hamulcowy rocznie robie około 10k raczej miasto trasa sie rzadko trafia , Auto FN1 2009r 1.8 benzyna co polecacie co nie piszczy i nie pyli oczywiście w miare możliwości .
Dobre tarcze to Zimmermann a do tego klocki TRW i masz zestaw skrojony na potrzeby jakie określiłeś.
Deadline92
25-03-18, 12:11
a te Zimmermann to chodzi o tarcze wentylowane ?
Ja mam u siebie klocki i tarcze ATE i jestem zadowolony, nie piszczą i koła po trasie nie są jakoś nadzwyczajne brudne. ;)
Deadline92
25-03-18, 14:00
właśnie dużo ludzi pisze ze ATE strasznie pylą ten zestaw co kolega wyzej podał zimmermany + klocki z trw to około 1100 zl za całość
A jeśli chcesz lepsze to klocki Hawk.
Gwoli scislosci. UFO z przodu ma tarcze wentylowane w serii :)
Gwoli scislosci. UFO z przodu ma tarcze wentylowane w serii :)
Dlatego napisałem, że wentylowane w poście #1163. Niektórzy mylą pojęcia i jak tarcza jest nawiercana to mówią na nią "wentylowana", a wentylowane mogą być: gładkie, nacinane, nawiercane.
Dlatego napisałem, że wentylowane w poście #1163. Niektórzy mylą pojęcia i jak tarcza jest nawiercana to mówią na nią "wentylowana", a wentylowane mogą być: gładkie, nacinane, nawiercane.
Dokladnie. Moga tez byc i nacinane i nawiercane ;) takie combo :)
Deadline92
27-03-18, 15:19
A Co sądzicie o całym zestawie ATE przód tył tarcze i klocki + Płyn hamulcowy Motul DOT 3&4 całość 800/900 zl Albo płyn tez ATE DOT4 SL6 / ATE TYP 200
Z powyższego zestawu dobry jest płyn ATE SL6.
Deadline92
27-03-18, 20:29
a jest jakaś różnica w tych płynach ?
ATE DOT4 SL6 - mniejsza lepkość szczególnie w niskich temperaturach,zalecany do nowoczesnych ukł.ham. z kontrolą trakcji- szybsza reakcja
Parametry:
Wygląd jednolity, przejrzysty
Kolor żółty
Temperatura wrzenia min. 265°C
Temperatura wrzenia
płynu zawodnionego min. 175°C
Lepkość w temp. –40°C maks. 700 mm2/s
Lepkość w temp. +100°C od 1,7 do 2,3 mm2/s
Zawartość wody maks. 0,20%
ATE DOT4 TYP200 - większa odporność na wysokie temperatury - do sportu
Parametry:
Wygląd jednolity, przejrzysty
Kolor żółty
Temperatura wrzenia min. 280°C
Temperatura wrzenia
płynu zawodnionego min. 198°C
Lepkość w temp. –40°C maks. 1.400 mm2/s
Lepkość w temp. +100°C od 2,2 do 2,8 mm2/s
Zawartość wody maks. 0,20%
Deadline92
28-03-18, 15:32
Wielkie dzięki za konkretne info czyli ten ATE DOT4 SL6 będzie dobrym wyborem
Witajcie.
Kończą mi się hamulce z tyłu. Czy tarcze i klocki hamulcowe na tylną oś są takie same w 1,4 i 1,8 przedlift?
Szukam po producentach i nr-ach katalogowych. Sporo tego jest i chcę dobrze wyszukać i kupić.
Witajcie.
Kończą mi się hamulce z tyłu. Czy tarcze i klocki hamulcowe na tylną oś są takie same w 1,4 i 1,8 przedlift?
Szukam po producentach i nr-ach katalogowych. Sporo tego jest i chcę dobrze wyszukać i kupić.
Ufo ma z tylu zawsze to samo. 1.4, 1.8, 2.2, TypeR. Roznica moze byc w tarczy kotwicznej bo sa dwa rodzaje.
Dzięki za info. U mnie ta tarcza kotwiczna ma ciut większą średnicę od tarczy hamulcowej.
Ostatnio często wchodzę w zakręty z użyciem hamulca ręcznego w poślizgu kontrolowanym. Jednakże chciałbym,aby ręczny łapał mocniej/ostrzej. Jakieś sugestie?
Ostatnio często wchodzę w zakręty z użyciem hamulca ręcznego w poślizgu kontrolowanym. Jednakże chciałbym,aby ręczny łapał mocniej/ostrzej. Jakieś sugestie?
Ciezki temat. Reczny na hamulcu tarczowym jest malo skuteczny.
Ostatnio często wchodzę w zakręty z użyciem hamulca ręcznego w poślizgu kontrolowanym. Jednakże chciałbym,aby ręczny łapał mocniej/ostrzej. Jakieś sugestie?
Zrobić hydraulikę :)
Hydraulia super sprawa, ale duzo jest z tym roboty? Co trzeba zkupić?
Łatwiej będzie założyć na tył dwie dojazdówki, na Twoje nowe hobby powinno wystarczyć ;)
Hydrolapa w cywilnym aucie w którym sporo elektroniki? Powodzenia.
Zawsze jak się chcę pobawić to wyłączam ESP.
Szukam tarcz przednich malowanych/zabezpieczonych antykorozyjnie (miejsca gdzie tarcza nie styka się z klockiem).
W opisach widzę, że TRW mają takie zabezpieczenie, chociaż jak kiedyś kupowałem na tył to nie było..
Czy jakieś jacyś producenci takie coś mają?
Bardzo solidne takie zabezpieczenie posiadają tarcze Brembo Xtra:
https://www.bremboparts.com/europe/pl/produkty/brembo-xtra/sprawdzone-bezpieczenstwo
(malowanie metodą z tzw. wzmocniona powłoką UV.
Podobają mi się. Cena jednak trochę za wysoka.
Zauważyłem, że na moich tarczach Oyodo warstwa ochronna jest trwalsza niż u znajomego na Zimmermanach. Więc mogę je polecić.
Może jakiś producent robi dobre zabezpieczenie ale ja jeszcze nie trafiłem na takie. Po roku zawsze wychodzi ruda. Znajomy założył na Forka jakieś z wyższej półki i też ten sam efekt.
Koledzy odgrzewam temat tarcz i klocków. Jestem przed wymianą i chciałbym skorzystać z waszych doświadczeń. Polećcie coś dobrego w rozsądnej cenie.
tarcze i klocki ferodo premier
tarcze i klocki ferodo premier
ok dzięki
Witam, mógłby się ktoś podzielić doświadczeniem co do zimmermanów nawiercanych? Skoro pora wymieniać to pomyślałem, że może warto poprawić troszkę wygląd. Dodam, że dużo km nie robię (2x w tyg. trasa 70km, reszta po mieście, bardzo rzadko dłuższy wyjazd), do tego poszłyby klocki TRW z racji tego że nie mają dużego przebiegu i są zdrowe. I tak, wiem, że nawiercane bardziej podatne są na ewentualne zwichrowania/pęknięcia, pytanie jak często to się tak na prawdę dzieje?
Jak nie jeździsz po torze, to o pęknięcia się nie martw. Kiedyś w EJ9 zamontowałem sobie tarcze nacinane i nawiercane firmy Mikoda i do tego klocki Ferodo Premier,i żadnych problemów nie miałem. Za to w porównaniu do OEM tarcz i klocków (bo takie miałem zamontowane) była wyraźna różnica w efektywności hamowania ,a największa różnica to odporność na Fading przy nawiercanych tarczach. Za to nie polecam montażu używanych klocków do nowych tarcz,choć by miały tylko 1000km przejechane.
A dlaczego nie można używanych? Czy można pod jakimiś warunkami?
A ewentualnie nowe klocki do nawiercanych jakie polecacie?
A dlaczego nie można używanych?
Taka jest przyjęta zasada ;) , klocek dociera się do tarczy,tarcza używana nie jest płaska,ma wyżłobienia,ranty,korozję ,może być przegrzana. To wszystko powoduje, że jak założysz taki klocek do nowej tarczy,to nie będzie przylegał całą swoją powierzchnią -słaba efektywność hamulców, a zanim dotrze się do nowej tarczy to spowoduje jej delikatne wytarcie,które będzie się pogłębiać z czasem . Jak stare tarcze były przegrzane ,to powierzchnia klocków może być przypalona co ją utwardza i będzie słabo współpracować ( wzajemne dotarcie) z powierzchnią nowej tarczy.
Czy można pod jakimiś warunkami?
Można ostatecznie przeszlifować powierzchnię materiału ciernego klocka tak, aby była płaska . Warunkiem jest aby uzyskać równoległość powierzchni materiału ciernego do płyty nośnej klocka. Jak ktoś ,,dziadował'', to tak robiłem,ale staram się to wyperswadować, przecież nowe klocki (zwykłe do użytku publicznego) to nie majątek.
A ewentualnie nowe klocki do nawiercanych jakie polecacie?
Ja polecam każde markowe-Ferodo Premier, Textar,Ate,Trw,Zimmermann itp. Ciężko jest się określić, bo producenci zmieniają mieszanki cierne - dzisiaj klocek firmy ,X'' jest taki,a jutro może być inny...
Ja po 7000km mam w połowie zużyte klocki TRW a tarcze (oyodo) też już mają widoczne zużycie. W przyszłym roku zakładam zestaw tarcze + klocki HAWK.
Dzięki bardzo za wyczerpujące odpowiedzi :)
Bartoliniusz
06-08-18, 10:34
Cześć, Mam dylemat jaki zestaw na tył wybrać do auta. Mam dwa typy. Albo TRW albo BOSCH. Co powiecie o jednym i drugim ?
Odpuść sobie BOSCH'a - to już nie jest dobra marka jak kiedyś. W tym porównaniu najlepsze są TRW. Alternatywą wg. mnie dla TRW jest FERODO. Trochę tańszy, mniej pyli (wg. mnie) i dobrze się spisuje ale za to "ta sama półka". BOSCH jest stosunkowo co do jakości gorszy.
Bartoliniusz
06-08-18, 11:12
Często kupuje coś BOSCH'a i nigdy nie miałem zastrzeżeń. Nie ukrywam jest troche tańszy od TRW. Dziwi mnie opinia że nie jest już dobrą marką. Zawsze zakładałem do swoich samochodów TRW i też byłem zadowolony
edit. Kupiłem TRW ostatecznie
marcin001984
06-08-18, 18:18
Odpuść sobie BOSCH'a - to już nie jest dobra marka jak kiedyś. W tym porównaniu najlepsze są TRW. Alternatywą wg. mnie dla TRW jest FERODO. Trochę tańszy, mniej pyli (wg. mnie) i dobrze się spisuje ale za to "ta sama półka". BOSCH jest stosunkowo co do jakości gorszy.
A ATE czy Zimmerman?
ATE to tania chińszczyzna
Ja obecnie to tylko pomiędzy tymi trzema bym się zastanawiał, bo hamulce to b. ważna rzecz.
1. Hawk
2. EBC
3. Zimmermann.
Tak na marginesie, mam Zimmemany od jakiegoś czasu i hamuja całkiem dobrze. Niestety mimo tego że niby że są jakoś tam zabezpieczone przed korozją to jednak rdzewieją :(
Jak ktoś chce mieć te tarcze ładne przez dłuższy czas, to polecam przed montażem dołożyć warstwę lakieru do hamulców w miejsca gdzie nie stykają się z klockami.
marcin001984
07-08-18, 22:45
A są jeszcze tarcze black diamont. Ktoś używa? Wyglądają bardzo efektownie.
Edit: sprawdziłem ceny. Drogie.
ATE to tania chińszczyzna
Na zestawie ate zrobiłem 100k i ciągle są ok. Masz dodatkowo możliwość sprawdzenia czy są oryginalne. Ile Ty chcesz jeździć na klockach 10lat? Na tarczy ledwo wyczuwalny ząb bez uszkodzeń i odkształceń
Na zestawie ate zrobiłem 100k i ciągle są ok. Masz dodatkowo możliwość sprawdzenia czy są oryginalne. Ile Ty chcesz jeździć na klockach 10lat? Na tarczy ledwo wyczuwalny ząb bez uszkodzeń i odkształceń
Przepraszam, pomyliłem z ABE :) ATE są w porządku
A są jeszcze tarcze black diamont. Ktoś używa? Wyglądają bardzo efektownie.
Edit: sprawdziłem ceny. Drogie.
Tak, używałem w Toyocie TTE (300kM), tył i przód (nacinane i nawiercane). Pracowały na sześcio z przodu i cztero z tyłu, tłoczkowych zaciskach. Bardzo dobre tarcze, polecam, mają tylko jedną wadę, są bardzo słabo zabezpieczone antykorozyjnie i szybko "dzwon" i brzegi "bieżni" pokrywają się rdzawym nalotem, ale wystarczy prysnąć lakierem i jest OK.
Panowie muszę zmienić z tyłu tarcze i klocki.Niestety skończył się ich żywot. Co polecacie do jazdy miejskiej, rzadko trasa, raczej do spokojnej jazdy. Czy tarcze i klocki firmy trw, ate może zimmerman? O ate gdzieś czytałem, że były reklamacje na tarcze.
załóż sobie BOSCHA'a. Są malowane, więc estetyka na plus, hamują przyzwoicie, nie hałasują, a kupisz je taniej niż ATE czy TRW.
Zastanawiam się jednak nad Zimmermanem tylko nie wiem jakie oznaczenie ma klocek i tarcza. Czy tarcze tej firmy są uniwersalne na przód i tył?
A propos kupowania klocków. Jak ognia wystrzegajcie się sklepu eastmotorsport.pl To sklep oszust. Ceny zachęcające, ale to przykrywka złodzieja. Moja wina, ze z rozpędu skusiłem się na zakup, bo strona jest profesjonalnie zrobiona. Note bene Biała Podlaska, aż szkoda że z tak nam bliskiego miasta pochodzi ten sklep widmo. Ja teraz walczę o zwrot kasy.
Zastanawiam się jednak nad Zimmermanem tylko nie wiem jakie oznaczenie ma klocek i tarcza. Czy tarcze tej firmy są uniwersalne na przód i tył?
Może nie zlapalem...Ale przecież na przód są zupełnie inne tarcze. Jak chodzi o tył to tutaj masz zestaw, napisane ze lakoerowane.
https://allegro.pl/zimmermann-tarcze-klocki-tyl-honda-civic-viii-ix-i6337075551.html
O ate gdzieś czytałem, że były reklamacje na tarcze.
Kiedyś miałem dobre zdanie o ATE a teraz uważam że to syf. Mam w Accordzie zestaw ATE i po niewiele ponad 3 tys km już czuć bicie na kierownicy przy hamowaniu no i mam wrażenie ze klocki są troche za twarde i przegrzewają tarczebo też widać odbarwienia. Zachowały się dokładnie tak jak ferodo które miałem wcześniej
Teraz jak przyjdzie czas zmiany hamulców z Civie to będę wybierał pomiędzy textarem a brembo. Obie tarcze są lakierowane z czego brembo nie lakieruje powierzchni na której pracuje klocek i jeszcze nie miałem reklamacji ani na textara ani na brembo więc chyba jest dobrze.
Może nie zlapalem...Ale przecież na przód są zupełnie inne tarcze. Jak chodzi o tył to tutaj masz zestaw, napisane ze lakoerowane.
https://allegro.pl/zimmermann-tarcze-klocki-tyl-honda-civic-viii-ix-i6337075551.html
Patrzyłem opisy w iparts tarcz i nigdzie nie ma napisane czy jest na przód czy tył dlatego zapytawszy.Ale już zauważyłem że jest różnica w wymiarach. Apropo tych z podanego linka, coś mi nie pasuje, chyba że tego nie rozumiem, tarcze zimmerman a opis i informacje o trw?
Klocki Textar polecam, mam na obu osiach w FK. Tarcze chyba ATE.
Klocki Textar polecam, mam na obu osiach w FK. Tarcze chyba ATE.
Na tylnej osi mam textar klocki i tarcze od około 2 lat i nie było problemów.
A jak z twardością textarów, nie będą się ścierać za szybko?
Jak ścierają się i pylą to znaczy że hamują :D
A co do ścieralności kiedyś w EJ9 miałem klocki TRW to były tak twarde że tarcza się zużywała a po klockach ledwo co było widać zużycie :D
Tak jak beef napisał:) jak na tył powinno być ok. Troszkę pyla Ale muszą. Z przodu mam ds performance to bez porównania, felgi brudne. Ale na tych klockach czułem też poprawę w porównaniu do oem.
Dużą będę miał różnice w przebiegu kilometrów na klockach i tarczach textara w stosunku do ate? Czyli pytanie - które wcześniej zedre ☺Bo rozumiem że jakoś hamowania podobna
ja miałem komplet ATE z przodu, a teraz mam Textara przód i tył i różnicy w hamowaniu nie ma.
Tarcze ATE z przodu wytrzymały 85 tys. km (pierwsze klocki ATE 50 tys., a drugie OEM Honda poleciały przy wymianie tarczy po 35 tys., ale by jeszcze z kilka tys. wytrzymały, tylko rant już był spory na tarczy i jarzmo obcierało o tarczę).
Ile wytrzymają Textary to trudno powiedzieć, ale hamują tak samo jak ATE.
mareckiabc
09-02-19, 23:59
Też mam textary przód i tył tarcze i klocki. Pylenie małe ogólnie polecam.
A czy ktoś używał klocków Hawk z tarczami TRW lub Zimmermann?
Witam. Co sądzicie o takim zestawie? Ktoś ma taki zestaw? Cena adekwatna?
https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki-zimmermann-sport-honda-civic-viii-7449583401
https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki-zimmermann-tyl-honda-civic-viii-7446077119
Edit: Co do wyboru sklepu - widzę, że to z oficjalnego sklepu na allegro - opłaca się dopłacić parę złotówek i mieć z oficjalnego czy można się pokusić o wybór czegoś innego z listy? Czy lepiej nie ryzykować?
Nie opłaca się odnośnie tych podanych zestawów czy co do sklepu?
trw czy textar? Do wymiany mam klocki i tarcze. Czy może coś innego?
trw czy textar?
Textar
Tańśza alternatywa to np. BOSCH - do cywilnej jazdy spokojnie da radę.
Ktoś latał na tych klockach i może coś powiedzieć ?
SP Performance klocki z USA
https://i.postimg.cc/fbrShLFT/2019-02-20-093151.jpg (https://postimages.org/)
https://www.brakes.pl/product_info.php/klocki-hamulcowe-sp-performance-street-plus-p-26063?cPath=63978_63979_67303_67352_67353_67354
> Klocków SP już nie sprowadzamy od ok. 2 lat - w nowym sklepie który
> niebawem będzie utworzony już ich nawet nie wprowadzimy.
> Stąd tak odległe terminy realizacji. Te klocki były bardzo specyficzne i
> bardzo "nierówne" pod względem zachowania. Zgodnie z naszą filozofią -
> pozbyliśmy się czegoś co mogło nie spełniać oczekiwań klientów.
>
> Dział Sprzedaży brakes.pl
Dobra już wiem coś na ten temat...
Ktoś miał doświadczenie z BREMBO Xtra?
https://www.bremboparts.com/europe/pl/catalogue/disc/09-A455-1X
Ktoś miał doświadczenie z BREMBO Xtra?
https://www.bremboparts.com/europe/pl/catalogue/disc/09-A455-1X
Szwagier ma w astrze J zdają egzamin jeszcze nie powichrowało, w górach dają rade. Bo na standardowych się ostro grzały auta 1,5 tony...
witam, jaki mniej wiecej na dzien dzisiejszy jest koszt swapu z accorda 8 gen do 2.2 diesel ? Pozdrawiam
witam, jaki mniej wiecej na dzien dzisiejszy jest koszt swapu z accorda 8 gen do 2.2 diesel ? Pozdrawiam
W zasadzie calkowity koszt zalezy od kosztu zakupu zestawu. Zdarzaly sie komplety (zaciski, klocki i tarcze) ponizej 1000, a zdarzaja sie same zaciski za 1200-1300 - przy tym wariancie z tarczami i klockami lądujesz powyzej 2k
Jestem w trakcie skladania BBK do swojego Ufo.
Wyglada to nastepujaco:
Zaciski Brembo z Clio 3 RS - 600zl + nowe klocki TRW ktore dostalem za free :)
Tarcze TRW - 400zl
Adaptery do montazu zaciskow - 400zl
Nowe blaszki i bolce do zaciskow - 60zl
Dystanse na piaste - 50zl
Dystanse na felgi bo mam OEM z FN2 - 250zl
Bralem pod uwage swap z Acco TypeS, ale tak jak Filip mowi, zalezy jak trafisz :)
W zasadzie calkowity koszt zalezy od kosztu zakupu zestawu. Zdarzaly sie komplety (zaciski, klocki i tarcze) ponizej 1000, a zdarzaja sie same zaciski za 1200-1300 - przy tym wariancie z tarczami i klockami lądujesz powyzej 2k
A jeszcze to zregeneruj :) To chyba że ktoś jest będzie zakładał nic nie robiąc z nimi na własne ryzyko...
A jeszcze to zregeneruj :) To chyba że ktoś jest będzie zakładał nic nie robiąc z nimi na własne ryzyko...
To zalezy w jakim stanie kupisz. Accord 8gen to relatywnie swieze auto. Jak zaciski nie lezaly gdzies na szrocie przez lata to w wiekszosci przypadkow mozna je montowac po wyczyszczeniu druciakiem :D A jezeli cos trzeba zrobic to komplet gumek to groszowe sprawy. Nie trzeba od razu wymieniac wszystkiego łącznie z tłoczkami, blaszkami itp. Problem sie pojawia jak brakuje blaszek - wtedy moze byc drogo.
Blaszki mozna dokupic, bez przesady ;) nie kosztuja nie wiadomo ile
Ale warto miec wszystko z blaszkami.
Blaszki mozna dokupic, bez przesady ;) nie kosztuja nie wiadomo ile
Ale warto miec wszystko z blaszkami.
wiadomo ile :) na ogol sporo. Np blaszki do dwutłoczków z Accorda/Legenda ze starszych generacji stabilizujace klocek kosztują 30€ za sztukę :D mi się udało po rabatach kupić za 90 zł. Nie są dostępne w zamienniku w Europie więc o ile w USA mozna je kupic tanio to z wysylka wychodzi na to samo. Jestem sklonny zaryzykowac, ze do dwutloczka z Accorda 8gen nie bedzie duzo taniej :)
A przypominam chodzi o cos takiego (te na górze)
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41Iyv-O1-gL.jpg
ja zakupiłem komplet z ATS 8gen: zaciski po regeneracji jak nowe plus tarcze i klocki używane za 1200,-
klocki już zdążyłem wymienić na nowe ale tarcze jeszcze dają radę, pewnie zmienię razem z klockami następnym razem
z mojego punktu widzenia najlepszy mod jaki można zrobić do R18 - relatywnie niedrogo, a zmiana jest drastyczna, na początku można powybijać zęby sobie lub pasażerom naciskając hebel XD
wiadomo ile :) na ogol sporo. Np blaszki do dwutłoczków z Accorda/Legenda ze starszych generacji stabilizujace klocek kosztują 30€ za sztukę :D mi się udało po rabatach kupić za 90 zł. Nie są dostępne w zamienniku w Europie więc o ile w USA mozna je kupic tanio to z wysylka wychodzi na to samo. Jestem sklonny zaryzykowac, ze do dwutloczka z Accorda 8gen nie bedzie duzo taniej :)
A przypominam chodzi o cos takiego (te na górze)
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41Iyv-O1-gL.jpg
A do FN2 u Jarusnet'a 65 zł sztuka ^^ brak zamienników chodzi o przód... Już nie pytam ile w ASO jak u Jarka za 65 zł
Akurat do ATS'a są tańsze i nie mają tych górnych blach w ogóle.
Starstruck
28-03-19, 18:27
Już nie pytam ile w ASO jak u Jarka za 65 zł
I tu się mocno można zdziwić, bo ten człowiek ma niekiedy chore ceny. Np. naklejkę na tylną szybę do EP3 z 30th ma za ponad 100 zł, gdzie w ASO detal to niecałe 70 zł. Także gościu tnie w ch... na ludziach i nie tylko z takimi rzeczami :).
A w temacie: teraz będę zmieniał hamulce w swoim FD7: na przód wlatuje OEM tarcza + OEM klocek. Zobaczymy jak to się będzie spisywało.
I tu się mocno można zdziwić, bo ten człowiek ma niekiedy chore ceny. Np. naklejkę na tylną szybę do EP3 z 30th ma za ponad 100 zł, gdzie w ASO detal to niecałe 70 zł. Także gościu tnie w ch... na ludziach i nie tylko z takimi rzeczami :).
A w temacie: teraz będę zmieniał hamulce w swoim FD7: na przód wlatuje OEM tarcza + OEM klocek. Zobaczymy jak to się będzie spisywało.
HaParts od ręki tyle samo :) Zamawiałem z japonii ale czekałem ponad miesiąc ale wyszło połowę taniej. 32 za sztukę czy coś takiego.
Dzwoń zapytaj ^^ 45237-S2A-003
O jest promocja tylko doliczyć wysyłkę ;p
https://www.hondapartsnow.com/genuine/honda~retainer~45237-s2a-003.html
4x prawie 200 z wysyłką ;p
wiadomo ile :) na ogol sporo. Np blaszki do dwutłoczków z Accorda/Legenda ze starszych generacji stabilizujace klocek kosztują 30€ za sztukę :D mi się udało po rabatach kupić za 90 zł. Nie są dostępne w zamienniku w Europie więc o ile w USA mozna je kupic tanio to z wysylka wychodzi na to samo. Jestem sklonny zaryzykowac, ze do dwutloczka z Accorda 8gen nie bedzie duzo taniej :)
A przypominam chodzi o cos takiego (te na górze)
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41Iyv-O1-gL.jpg
ano i tu sie mylisz :)
blaszki do Accord 8 gena pod dwatłoczki kosztują uwaga - 27 zł za komplet - FRENKIT 901840- macie numer części :)
Te górne o kórych mówisz są z zacisków z ATRa/Legenda/Acco coupe6 gen i tu faktycznie cena zabija :)
ano i tu sie mylisz :)
blaszki do Accord 8 gena pod dwatłoczki kosztują uwaga - 27 zł za komplet - FRENKIT 901840- macie numer części :)
Te górne o kórych mówisz są z zacisków z ATRa/Legenda/Acco coupe6 gen i tu faktycznie cena zabija :)
No właśnie mówię że ATS jeszcze spoko gorej jak masz R z na końcu :)
Tak samo jak z tarczami jak przeglądałem jak już R to cena wyższa... ;p
Na jednym przykładzie tarcze EBC standard Accord 7 300mm - Komplet 482 zł
https://www.brakes.pl/product_info.php/tarcze-hamulcowe-ebc-standard-p-464?cPath=43608_43609_45773_45774_45804_45805&osCsid=71bd871cbbd8e770ff5f07a6c1196dad
https://ebcbrakes.pl/tarcza-hamulcowa-d1399,3,206445,1207
Ta sama tarcza EBC standard FN2 300 mm - Komplet 824 zł
https://ebcbrakes.pl/tarcza-hamulcowa-d1118,3,207031,1078
https://www.brakes.pl/product_info.php/tarcze-hamulcowe-ebc-standard-p-83?cPath=43608_43609_45773_45830_45870_45874&osCsid=71bd871cbbd8e770ff5f07a6c1196dad
Nawet sprzedawcy nie kryją że TypeR zobowiązuje ^^
Ta sama tarcza EBC standard FN2 300 mm - Komplet 824 zł
https://ebcbrakes.pl/tarcza-hamulcow...,3,207031,1078
https://www.brakes.pl/product_info.p...5f07a6c1196dad
Nawet sprzedawcy nie kryją że TypeR zobowiązuje ^^
Nieżle ktos z cena poplynąl:D Zwykłe gładkie tarcze mozna kupic poniżej 400 zł za kpl przód. EBC to też nie jest jakaś super półka żeby tyle za nie płacic:)
Nieżle ktos z cena poplynąl:D Zwykłe gładkie tarcze mozna kupic poniżej 400 zł za kpl przód. EBC to też nie jest jakaś super półka żeby tyle za nie płacic:)
No ale lepsze niż ate, trw, bosch zimmerman czy inne standardowe tarcze :) Sam kupiłem EBC standard do ATR'ów jako gładkie tarcze są dobre.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.