Zobacz pełną wersję : Klocki i tarcze VIII gen.
powiem wam tak... wszystko zależy od stylu jazdy najważniejsze w tym wszystkim jest dobry klocek który jest najwięcej odpowiedzialny za odprowadzanie temperatury z klocka, wiec jeśli ktoś użytkuje autko normalnie czyli do tych 140km/h i tyle to w pełni możecie czarne bądź zielone klocki montować jeśli zaczynamy już naparzać to śmiało żółte zakładajcie mowie oczywiście o produktach EBC
akurat jezdzilem na zielonych ebc i nie zauwazylem jakiejs szczegolnej roznicy miedzy nimi a ferodo, oczywiscie poza cena..a zolte ebc do seryjnej tarczy to jakies nieporozumienie, tym bardziej do codziennej jazdy
co zalozyc w takim razie bez duzych nakladow do org tarczy? na 1.4 silniku rzadko zdaza sie jechac szybciej niz 140 a progi mam nie duze to mysle tarcze tylko przetoczyc . Chodzi mi o obie osie
temat trochę poboczny ale o tarczach :)Gdzie mogę kupić śruby do przykręcania tarcz hamulcowych?Mam na mysli oczywiscie nowe.W zestwaach np;TRW nie ma .
pzdr
Tutaj http://www.tegiwaimports.com/select-car/honda/fn/brakes/genuine-honda-brake-disc-retaining-screws-all-models.html, albo w ASO.
Gdzie mogę kupić śruby do przykręcania tarcz hamulcowych?
W każdym sklepie ze śrubami/metalowym (śruba M6x12 z łbem stożkowym) ,a jak chcesz szukać po świecie to jak kolega wyżej ;) :D :p
Tylko, że te śruby są wykonane z "miękkiego stopu" i w przypadku trudności, wkręcając śruby w dwa otwory z gwintem, odkształcają się umożliwiając zdjęcie tarcz "metodą siłową".
W każdym sklepie ze śrubami/metalowym
no tego rodzaju śruby to raczej wolę nie z byle jakiego sklepu:)Preferuje coś z lepszych materialow,konkretnie sruby odporne na podwyzszoną temperaturę.Takowa na tarczach występuje.Uznaje cos dedykowanego:)
pzdr i dzieki za namiar.
Tylko, że te śruby są wykonane z "miękkiego stopu" i w przypadku trudności, wkręcając śruby w dwa otwory z gwintem, odkształcają się umożliwiając zdjęcie tarcz "metodą siłową".
ostatnio zdejmowałem tarcze z małym problemem i właśnie zauważyłem ,że te śruby są "miękkie" ,teraz wiem dlaczego tak jest
W jaki sposób się odkształcają ? Pierwsze słyszę że takie inteligentne śruby mamy w civicu.
to nie inteligencja a odpowiedni stop metalu.Tak z metalurgicznego punktu widzenia:)
pzdr
marcin001984
26-10-14, 02:35
Ktoś montował u siebie takie tarcze?
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3218301316330-C34048JCTUOTUV-O19241-tarcza-hamulcowa.html
Witam serdecznie,
w najbliższym czasie czeka mnie wymiana tarcz i klocków hamulcowych w moim sedanie z 2009 roku. Prosiłbym o rade w kwestii wyboru tych elementów dla hamulców przednich i tylnych. Obecnie jeżdżę na standardowym wyposażeniu które przy ostrzejszej jeździe nie spełnia moich oczekiwań. Dodatkowo chciałbym rozwiązać jakoś problem rdzewienia zacisków hamulcowych które mocno kłują w oczy. Zastanawiam się nad regeneracją tych elementów. Czy ktoś ma już doświadczenia w tym temacie? Czy możecie polecić warsztat który w zajmuję się takimi tematami w okolicach Poznania?
Pozdrawiam!
marcin001984
28-10-14, 22:18
Moje też kłuły w oczy rdzą ale je pomalowałem. Jeżeli chcesz to zrobić sam to kup farbę w sklepie motoryzacyjnym albo na allegro, zdejmij koło, oczyść z rdzy zacisk, odtłuść, dokładnie oklej tarczę, klocek, przewody itp. i pomaluj. To metoda tak na szybko. Jeżeli chcesz perfect to lepiej jest zdemontować zacisk.
Co do klocków i tarcz to rad masz całe 77 stron. Powodzenia! :)
Witam serdecznie,
w najbliższym czasie czeka mnie wymiana tarcz i klocków hamulcowych w moim sedanie z 2009 roku. Prosiłbym o rade w kwestii wyboru tych elementów dla hamulców przednich i tylnych. Obecnie jeżdżę na standardowym wyposażeniu które przy ostrzejszej jeździe nie spełnia moich oczekiwań. Dodatkowo chciałbym rozwiązać jakoś problem rdzewienia zacisków hamulcowych które mocno kłują w oczy. Zastanawiam się nad regeneracją tych elementów. Czy ktoś ma już doświadczenia w tym temacie? Czy możecie polecić warsztat który w zajmuję się takimi tematami w okolicach Poznania?
Pozdrawiam!
Odnośnie tarcz to czy będą nacinane czy nie to jest mniej ważne, podstawa to klocki jeździłem na różnych i na chwilę obecną brałbym EBC YELLOW STUFF.
mariusz2605
14-11-14, 22:56
Witam co myślicie o tym zestawie:
http://allegro.pl/tarcze-klocki-trw-przod-honda-civic-viii-krakow-i4780669794.html
Polecam za miarę rozsądne pieniądze zestaw tarcze Zimmermann + klocki Black Diamond Predator
Przejechałem już na tym zestawie 3 tyś. i powiem rewelacja!!!
Zastanawiałem nad wieloma opcjami, ostatecznie nad nawiercanymi ale w końcu wybrałem zwykłe mniej pylą klocki ;) oczywiście jak ktoś ma bardzo ciężką nogę to nic nie pomoże!!!
futureshock
22-11-14, 12:53
Od tygodnia zaczęły mi przy hamowaniu ocierać klocki w tyle, więc chyba najwyższa pora na wymianę. Co myślicie o tych z Ferodo?
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-tyl-ferodo-honda-civic-viii-ufo-i4750721244.html dobra firma czy lepiej dołożyc?
U siebie mam "Premiery" i z przodu i z tyłu i jestem zadowolony. Co zwykłej codziennej jazdy zupełnie wystarczają.
Tarcze :
Mam Zimmermann nawiercane na przód, normalne na tył, polecam!
Bardzo przystępna cena, super jakość i powłoka antykorozyjna.
Ważne: Tarcze trzeba koniecznie utemperować dokładnie według wskazań producenta ( hamowanie z odpowiednich prędkości określoną ilość razy z określonym czasem pomiędzy hamowaniami) , żeby uzyskały swoje pełne właściwości.
Również nie powinno się jeździć jakiś wyścigowych klocków żrących tarcze, ponieważ nie są po prostu do takich klocków przystosowane.
Klocki:
EBC Blackstuff, hamują lepiej niz poprzednie klocki ( nie mam pojęcia co to był za syf), nie piszczą i co najważniejsze nie pylą mocno.
Pył wogóle się nie wżera dlatego można go bez szorowania i ostrych środków usunąć z felg.
Polecam za miarę rozsądne pieniądze zestaw tarcze Zimmermann + klocki Black Diamond Predator
Przejechałem już na tym zestawie 3 tyś. i powiem rewelacja!!!
Zastanawiałem nad wieloma opcjami, ostatecznie nad nawiercanymi ale w końcu wybrałem zwykłe mniej pylą klocki ;) oczywiście jak ktoś ma bardzo ciężką nogę to nic nie pomoże!!!
też mam te klocki, z początku byłem zadowolony ale po paru tys zaczeły potwornie piszczeć i chce się ich pozbyć
Potrzebuję kupić Ferodo ds performance do diesla (Fk3) na przednią oś. Standardowy rozmiar tarcz. Nigdzie nie mogę znaleźć sklepu w którym będzie pasujący zestaw. Podrzuci ktoś linka?
A występują? bo z tego co się orientuje to są tylko pod tarczę 300 mm do type-r
No coz tego sie obawialem. Czy tarcza 300 z zaciskiem od ctr wchodzi pod felge 16?
wysłano z kibla przy użyciu spłuczki
No coz tego sie obawialem. Czy tarcza 300 z zaciskiem od ctr wchodzi pod felge 16?
wysłano z kibla przy użyciu spłuczki
Wchodzi, jak ET bedzie odpowiednie
Są ferodo DS do tarcz 280mm,jakiś czas temu pytałem na Ferodo Racing o klocki DS bo w katalogu ich nie ma i dostałem takiego maila
Witam,
zacznę od końca: tył dostępny w cenie 340pln, przód dostępny tylko na zamówienie w ok 6 tyg.
To co mogę zaproponować szybciej to Mintex M1144 w cenie 450pln przód. Mieszanka bardzo podobna do DS2500, chociaż mniej odporna cieplnie (DS2500 600st, M1144 500st C). Z drugiej strony jak na publicznej drodze hamulec rozgrzewa się powyżej 500st, to może znak, że jedzie sie za szybko :)
Pozdrawiam
TOmek
futureshock
29-11-14, 20:04
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-tyl-ferodo-honda-civic-viii-ufo-i4848795483.html te klocki z ferodo będą dobre + takie tarcze http://allegro.pl/zimmermann-tarcze-tyl-honda-civic-viii-ufo-fn-fk-i4769695838.html ?
bardzo dobry zestaw w rozsądnej kasie :)
Wchodzi, jak ET bedzie odpowiednie
odpowiednie to znaczy jakie? nie wiem jakie mam w swoich stalowych 16, musiałbym sprawdzić.
odpowiednie to znaczy jakie? nie wiem jakie mam w swoich stalowych 16, musiałbym sprawdzić.
Ja mialem w EP3 (a hamulec jest taki sam jak w FN2) taka historie, ze kupilem go w zimie na 18" wiec musialem od razu kupowac dwa komplety kol, zimowe, zeby dotrwac do wiosny i OEM na lato. Dodatkowo po zakupie auta sakiewka byla pusta, wiec trzeba bylo budzetowo. Trafilem 16" stalowki z Civa 8gen (sedana, jezeli dobrze pamietam), zalozylem opony i od lutego do konca zimy przejezdzilem bezproblemowo. Przed zima zalozylem nowe klocki i przy wymianie kol na zimowe okazalo sie, ze jak dokrece nakretki na szplikach to kola sie nie obracaja ;) Musialem na poczatku listopada na gwalt szukac jakis innych felg :) Pewnie sporo zalezy od ksztaltu samej felgi, ale tak jak napisalem, mialem przygode z OEM stalowkami - znajac Honde to bylo ET55.
Ja mialem w EP3 (a hamulec jest taki sam jak w FN2) taka historie, ze kupilem go w zimie na 18" wiec musialem od razu kupowac dwa komplety kol, zimowe, zeby dotrwac do wiosny i OEM na lato. Dodatkowo po zakupie auta sakiewka byla pusta, wiec trzeba bylo budzetowo. Trafilem 16" stalowki z Civa 8gen (sedana, jezeli dobrze pamietam), zalozylem opony i od lutego do konca zimy przejezdzilem bezproblemowo. Przed zima zalozylem nowe klocki i przy wymianie kol na zimowe okazalo sie, ze jak dokrece nakretki na szplikach to kola sie nie obracaja ;) Musialem na poczatku listopada na gwalt szukac jakis innych felg :) Pewnie sporo zalezy od ksztaltu samej felgi, ale tak jak napisalem, mialem przygode z OEM stalowkami - znajac Honde to bylo ET55.
dla mnie tez bylo milym zaskoczeniem, ze udalo mi sie na zaciski z ep3 bez problemu zalozyc kola zimowe na felgach od crz.
z tego, co udalo mi sie ustalic to tam jest et45, ale najsmieszniejsze jest to, ze kiedy mialem seryjne zaciski, to miedzy felga a zaciskiem bylo duzo mniej miejsca niz jest teraz..
dla mnie tez bylo milym zaskoczeniem, ze udalo mi sie na zaciski z ep3 bez problemu zalozyc kola zimowe na felgach od crz.
z tego, co udalo mi sie ustalic to tam jest et45, ale najsmieszniejsze jest to, ze kiedy mialem seryjne zaciski, to miedzy felga a zaciskiem bylo duzo mniej miejsca niz jest teraz..
Ja wtedy trafilem w swietnej cenie fele 16" z HRV, tam tez jest ET45 i bylo wszystko w porzadku. Mysle, ze nawet jakby mialy ET55 byloby ok. Po prostu stalowki maja inny ksztalt i zacisk oparl sie o blache.
Odgrzebuje kotleta:
Czy zaciski z Accorda VIIgen pasują plug&play do civica 8gen? Próbował ktoś przekładać/zakładać/mierzyć?
Proszę bez piany typu "a mi się wydaje..." (bo mi też się wydaje, ale sam nie wiem :) ) tylko sam konkret.
dzięki ;)
Odgrzebuje kotleta:
Czy zaciski z Accorda VIIgen pasują plug&play do civica 8gen? Próbował ktoś przekładać/zakładać/mierzyć?
Proszę bez piany typu "a mi się wydaje..." (bo mi też się wydaje, ale sam nie wiem :) ) tylko sam konkret.
dzięki ;)
Pasują. Od Accorda 6 gen, 7 gen i 8 gen. :)
Ludzie do Acc 7 gen zakladaja zaciski z ATRa 6 gen i ATS/2.4 8 gena. Wszystko P&P, ew z drobnym podcieciem oslon - zalezy od rozmiaru tarcz.
Ja do siebie do Civa zalozylem zacisk z ATS/2.4 8 gena pod tarcze 320mm :) musialem podciac lekko oslone i je nieco odgiac od tarczy. Jest u mnie w temacie :)
Pasują. Od Accorda 6 gen, 7 gen i 8 gen. :)
Ludzie do Acc 7 gen zakladaja zaciski z ATRa 6 gen i ATS/2.4 8 gena. Wszystko P&P, ew z drobnym podcieciem oslon - zalezy od rozmiaru tarcz.
Ja do siebie do Civa zalozylem zacisk z ATS/2.4 8 gena pod tarcze 320mm :) musialem podciac lekko oslone i je nieco odgiac od tarczy. Jest u mnie w temacie :)
Odgrzewam kotleta :)
Orientuje się może ktoś czy przy zaciskach od 6Gen ATR w Ufo obędzie się bez dystansów przy OEM 17kach?
marcin001984
24-01-15, 17:19
Odgrzewane po raz któryś bo pewnie już tu było :)
Czy przedni zacisk od EP3 i FN2 to jest ten sam zacisk? Za jakieś dwa miesiące chciałem zrobić swap hamulców od Type R i nie wiem czy zaciski z EP3 będą pasować p&p
Chyba tak, nie jestem pewien, sam mam dylemat co zrobić...
Albo zaciski od FN2/EP3 albo te z Accorda Type R...
Orientuje się ktoś które były by lepsze?
Chyba jednak od ATR bo mają dwa tłoczki, z FN2 jeden...
Za to ATRa dorwać nie łatwo, drogo dość wychodzi, z FN2 taniocha.
Dlatego zastanawiam się czy brać z ATR czy FN2 :)
Odgrzewane po raz któryś bo pewnie już tu było :)
Czy przedni zacisk od EP3 i FN2 to jest ten sam zacisk? Za jakieś dwa miesiące chciałem zrobić swap hamulców od Type R i nie wiem czy zaciski z EP3 będą pasować p&p
Zarówno zacisk z EP3 jak i FN2 pasują bezproblemowo do FN1 (ja mam z FN2). Różnią się tylko nieznacznie wyglądem i z FN2 ma odlany na korpusie zacisku napis "TYPE R". Trzeba pamiętać, że aby dokonać swapa trzeba mieć komplet zacisków razem z jarzmami, przewody hamulcowe od R-ki (bo są dłuższe), osłony tarcz hamulcowych od R-ki (S-kowe mają mniejszą średnicę) - aby je wymienić trzeba niestety zdjąć piastę a to się wiąże z wyciskaniem i wciskaniem łożyska na prasie. Z osłoną tarczy R-ki też trzeba trochę pomodzić bo ta ma łożyska o większej średnicy i trzeba wywiercić otwory mocujące do zwrotnicy w innym miejscu. I tyle.
To jest rozwiązanie jak chce mieć się na perfekt ;)
Budżetowo można osłonę trochę podciąć i wygiąć do tyłu, kumpel ma tak w FN1 i działa bez problemu z zaciskami FN2 :)
Ja zdecydowałem się jednak na 2 tloczkowe z ATR, właśnie handluje się o cenę, zobaczymy na ilu stanie...
Raz się żyje! :D
P. S. Z ATR mają pasować bez dystansów pod OEM 17ki jak by ktoś rozważał taki zestaw :)
To jest rozwiązanie jak chce mieć się na perfekt ;)
Budżetowo można osłonę trochę podciąć i wygiąć do tyłu, kumpel ma tak w FN1 i działa bez problemu z zaciskami FN2 :)
Ja zdecydowałem się jednak na 2 tloczkowe z ATR, właśnie handluje się o cenę, zobaczymy na ilu stanie...
Raz się żyje! :D
P. S. Z ATR mają pasować bez dystansów pod OEM 17ki jak by ktoś rozważał taki zestaw :)
Z tego co pamiętam to ATR był w VI generacji, to lata produkcji 1997 – 2002 zaciski więc trochę wiekowe.
Były rok temu rewidowane, teraz będą jeszcze na nowo pomalowane :)
Bo jeśli chodzi o technikę to chyba nie zmieniło się cos strasznie pomiędzy 2002 a 2007?
Nie mieszaj mi w głowie Andrzej, już sam nie wiem :D
Jeżeli te: http://allegro.pl/honda-accord-typer-zaciski-hamulcowe-brembo-300x28-i4985114385.html i faktycznie były jak twierdzi sprzedający regenerowane zgodnie z wszelakimi regułami, to myślę, że śmiało można brać, trzeba by tylko się zorientować jak jest z dostępnością klocków hamulcowych bo tarcza standard 300mm.
Chciałem je kupić ale sprzedawca niestety nie reaguje na Emaile, Telefony i SMSy, może jakiś przekręt, nie wiem...
Zestaw o którym mówiłem ma lakier w kiepskim stanie ale niby rewidowane rok temu, razem z 4 tarczami na przód i klockami za 290 Funtów mógł bym załatwić...
Witam,
Chciałem się podzielić swoim doświadczeniem w kwestii klocków (przód), bo wymieniłem u siebie. Po przeczytaniu wielu opinii, odczuć kierowców itp. zdecydowałem się na klocki EBC Black Stuff. Wcześniej jeździłem na klockach Textar, po założeniu EBC, jak dla mnie jest duża różnica - zarówno w zakresie hamowania, jak i tym, że w ogóle nie piszczą, chociaż zobaczymy co będzie dalej, bo z tego co pamiętam to jak miałem Textar'y to na początku też było cicho :D Ale jeśli chodzi o hamowanie to jest na pewno in plus :eek:
Co myślicie, wiecie o firmie mintex?
Gdzie moge dostac klocki na przod Hawk HPS do FN1 ? Szukalem ale jakos nie moge znalezc ...
Witam,
Czym radzicie pomalować te powierzchnie:
http://images68.fotosik.pl/649/2e90a842360e964agen.jpg
W lato przejechałem szczotką drucianą i potem czarną farbą do pieców (kolory farb do zacisków mi nie odpowiadają ;)).
Niestety już są prawie całkiem zardzewiałe...
ja malowalem żaroodporna farba, ale w poprzednim aucie kilka mies przed sprzedaza, wiec nie wiem jak z trwaloscia
czy na tył do 1.4 sa klocki takie same jak w 1.8? Co byscie polecili do mnie na tył,maly silnik wiec szalenstw nie bedzie. Wiem ze jest tu o tym sporo ale linki wygasly albo strony w archiwum
Są specjalne farby do zacisków hamulcowych odporne na temp. np. http://allegro.pl/deco-lakier-farba-spray-do-zaciskow-bebnow-4-kol-i5080642641.html
Ja malowałem taką http://allegro.pl/lakier-wysokotemperaturowy-600c-czarny-k662y-i5074794960.html ale skoro do zacisków też jest kolor czarny to chyba wypróbuję.
co sadzicie o takich klockach na tyl? http://allegro.pl/showitem/description/5067938266.html sprzedawca twierdzi ze nie za miekkie,nie za twarde,w sam raz:) czy ktos zakladal klocki firmy toko? Nie piszcza? Nie pylą? Hamują?
Musze wymienić tarcze i klocki w Czarnej 1,8 2006.
Lekko uparłem się na ATE tarcze i ATE ceramic.
Tylko za cholerę nie mogę dorwać klocków ATE Ceramic.
Gdzie je dostanę??
Zagadka :) czy heble od fk/fn/ep3 pasują do fd ?
co sadzicie o takich klockach na tyl? http://allegro.pl/showitem/description/5067938266.html sprzedawca twierdzi ze nie za miekkie,nie za twarde,w sam raz:) czy ktos zakladal klocki firmy toko? Nie piszcza? Nie pylą? Hamują?
poczytaj gdzie je produkują, co to za marka itp. na japońską Kashiyamę były też narzekania, osobiście wybrał bym coś jak Textar (jeżdżę na przodzie i nie narzekam), TRW ew. FERODO
marcin001984
24-03-15, 21:04
Musze wymienić tarcze i klocki w Czarnej 1,8 2006.
Lekko uparłem się na ATE tarcze i ATE ceramic.
Tylko za cholerę nie mogę dorwać klocków ATE Ceramic.
Gdzie je dostanę??
Jak do czarnej to może być problem :D
poczytaj gdzie je produkują, co to za marka itp. na japońską Kashiyamę były też narzekania, osobiście wybrał bym coś jak Textar (jeżdżę na przodzie i nie narzekam), TRW ew. FERODO
kupilem zalozylem. Zobaczymy,narazie jest ok, nie widze zadnej roznicy
kupilem zalozylem. Zobaczymy,narazie jest ok, nie widze zadnej roznicy
jaka cena za tył? zwróć uwagę za jakiś czas na tarczę - czy klocek jej nie "drze", czyli czy nie jest za twardy, ew. na to, czy nie koroduje podkładka metalowa do której jest przyklejany klocek i czy właśnie ew. sam klocek się nie odkleja od podkładki (miałem tak w przypadku klocka Delphi), może na tył zdadzą egzamin :)
Jak do czarnej to może być problem :D
No to :>
A tak na serio to gdzie dostanę ATE Ceramic??
ok 70zl z przesylka. Nie bylo innych na alledrogo i tak na szybko wzialem. Zwroce uwage na to co mowiisz,tyle ze malo teraz jezdze,no wolal bym zeby nie darlo za bardzo tarcz,bo zostaly stare,progu prawie nie bylo.
Na starym klocku widze literki RW czyli pewnie chodzi o TRW, czy takie byly wkladane od nowosci?
U mnie z tyłu chyba jest jeszcze na klocku duży napis HONDA. W poprzednim aucie z ciekawości założyłem komplet tarcze z klockami marki Hart i co ciekawe, auto zaczęło od tego momentu wreszcie hamować, wcześnie to były raczej spowalniacze (klocki Denkerman czy jakoś tak a tarcze nie wiem bo nie było widać napisu). Hamowało to fajnie, ale to było mniejsze auto i założyłem z ciekawości do potestowania, bo i cena była niewysoka, ale zdało egzamin. Teraz będę zakładał na tył komplet tej firmy tarcze i klocki, ale na przód będę celował już w coś wydajniejszego czyli solidna tarcza najlepiej wysokowęglowa plus klocki ceramiczne.
No to :>
A tak na serio to gdzie dostanę ATE Ceramic??
Nie dostaniesz, bo z tego co mi wiadomo ATE nie ma w ofercie ceramicznych do naszych aut.
Jedyne, które znalazłem i które będę zakładał do siebie to Juridy White'y ceramiczne, podobno spisują się świetnie, ale jak przetestuję to wtedy będę się wypowiadał.
U mnie z tyłu chyba jest jeszcze na klocku duży napis HONDA. W poprzednim aucie z ciekawości założyłem komplet tarcze z klockami marki Hart i co ciekawe, auto zaczęło od tego momentu wreszcie hamować, wcześnie to były raczej spowalniacze (klocki Denkerman czy jakoś tak a tarcze nie wiem bo nie było widać napisu). Hamowało to fajnie, ale to było mniejsze auto i założyłem z ciekawości do potestowania, bo i cena była niewysoka, ale zdało egzamin. Teraz będę zakładał na tył komplet tej firmy tarcze i klocki, ale na przód będę celował już w coś wydajniejszego czyli solidna tarcza najlepiej wysokowęglowa plus klocki ceramiczne.
Nie dostaniesz, bo z tego co mi wiadomo ATE nie ma w ofercie ceramicznych do naszych aut.
Jedyne, które znalazłem i które będę zakładał do siebie to Juridy White'y ceramiczne, podobno spisują się świetnie, ale jak przetestuję to wtedy będę się wypowiadał.
Właśnie się zastanawiam nad tarczami ATE i klockami Jurid White.
Z tego co widze to mają nie najgorsze opinie.
Właśnie się zastanawiam nad tarczami ATE i klockami Jurid White.
Z tego co widze to mają nie najgorsze opinie.
Osobiście wolałbym zestaw na tarczach TEXTARA taki komplet z klockami Jurid White ok. 470 zł :D
Cześć Forumowicze, pragnę się przywitać - to mój pierwszy post :)
Czeka mnie wymiana tarcz i klocków z tyłu w Civicu FK3. Przeczytałem połowę tego tematu i nadal nie wiem na co się zdecydować. Chodzi o zestaw do cywilnej jazdy, ale sporo jeżdżę po autostradzie i czasem trzeba mocno przyhamować. Ogólnie rozważam:
1) Tarcze Zimmermann CoatZ + klocki Zimmermann
2) Tarcze ATE + klocki ATE
3) Tarcze TRW + klocki ATE
- wszystko w podobnej cenie
albo tańsza opcja
4) Tarcze Ferodo + klocki Ferodo Premier
Co polecacie? Skłaniam się ku zestawowi Zimmermann, ale mało o tym opinii. Kusi mnie to, że są lakierowane (mam felgi z cienkimi żeberkami i wszystko widać jak pordzewieje). Bezpieczną alternatywą wydaje się ATE. Za to zestaw Ferodo wychodzi 100zł taniej, ale tutaj były opinie, że piszczy.
Przed zestawem z FN2 miałem nawiercane tarcze Zimmermann Coat Z i były bardzo fajne, zero korozji, z klockami EBC Blackstuff przyzwoicie hamowaly :)
Cześć Forumowicze, pragnę się przywitać - to mój pierwszy post :)
Czeka mnie wymiana tarcz i klocków z tyłu w Civicu FK3. Przeczytałem połowę tego tematu i nadal nie wiem na co się zdecydować. Chodzi o zestaw do cywilnej jazdy, ale sporo jeżdżę po autostradzie i czasem trzeba mocno przyhamować. Ogólnie rozważam:
1) Tarcze Zimmermann CoatZ + klocki Zimmermann
2) Tarcze ATE + klocki ATE
3) Tarcze TRW + klocki ATE
- wszystko w podobnej cenie
albo tańsza opcja
4) Tarcze Ferodo + klocki Ferodo Premier
Co polecacie? Skłaniam się ku zestawowi Zimmermann, ale mało o tym opinii. Kusi mnie to, że są lakierowane (mam felgi z cienkimi żeberkami i wszystko widać jak pordzewieje). Bezpieczną alternatywą wydaje się ATE. Za to zestaw Ferodo wychodzi 100zł taniej, ale tutaj były opinie, że piszczy.
Wszystko zależy jaki masz silnik i do czego to ma być. Jak do spokojnej jazdy po mieście to wszystko z ww. będzie ok, nawet pewnie tańśze zamienniki. Ja na TRW i ATE się sparzyłem, tak jak pisałem wcześniej teraz będę montował Textara bo mam dobre doświadczenie, ale Zimmermann też z tego co pamiętam jest ok. Tarcz Ferodo nigdy nie montowałem tylko klocki - były drogie, hamowały normalnie - ani lepiej ani gorzej od poprzednich, oryginalnych, ale za to strasznie pyliły. U mnie zwykłe klocki średnio zdają egzamin, jak jeździsz ostrzej i masz ostre hamowania to pomyślałbym o ceramicznych, o których pisałem wcześniej, ja do tej pory wśród zwykłych klocków nie znalazłem takich, które by dały w 100% radę, chociaż jedne walczą lepiej inne gorzej :)
Panowie potrzebuje pomocy,
wstawiam zaciski z CTR FN2, razem z nimi dostałem prawie nowe klocki hondy, szukam tarczy pod to, jazda głównie po mieście, w większości na spokojnie :P planowana moc w najbliższym czasie ok 200 koni. Zacisków trochę szkoda wywalać, a budżet na mody już przekroczony :/ ale to ostatni mod (dość ważny), więc jeszcze jestem w stanie coś wyskrobać. Jakieś sugestie?
Panowie potrzebuje pomocy,
wstawiam zaciski z CTR FN2, razem z nimi dostałem prawie nowe klocki hondy, szukam tarczy pod to, jazda głównie po mieście, w większości na spokojnie :P planowana moc w najbliższym czasie ok 200 koni. Zacisków trochę szkoda wywalać, a budżet na mody już przekroczony :/ ale to ostatni mod (dość ważny), więc jeszcze jestem w stanie coś wyskrobać. Jakieś sugestie?
Jak chcesz mieć porządne hamulce to polecam tarcze Tarox np. Sport Japan z klockami Hawk HP Plus, poprawa zauważalna, nawet w FN2. Ale można też na tarczach Brembo (z roku produkcji po grudniu 2014 bo tarcza została poprawiona) i klockach Ferodo DS Performance.
ile trzeba dać za zestaw oryginalny przód i tył tarcz i klocków wie ktoś? i jak coś gdzie kupował?
marcin001984
31-03-15, 21:04
Czy tylne hamulce w 1.8 są takie same jak w Type R?
Czy tylne hamulce w 1.8 są takie same jak w Type R?
Tak
Dzięki za odpowiedzi Winni i CMC.
Wrzuciłem na tył ten zestaw Zimmerman CoatZ z klockami Zimmerman a na przód na razie nowe Ferodo Premier do starych tarcz ATE. Przejechałem dopiero 1000km i póki co wszystko ok, nic nie piszczy, za bardzo nie pyli. Oczywiście w porównaniu z zużytym starym zestawem ATE hamuje o niebo lepiej, ale porównania do lepszych niestety nie mam.
Jakies niecałe 2 tygodnie temu zrobiłem hamulce w FN1.
Zdecydowałem się na swap z type-r (dokładnie z ep3)
Tarcze i klocki Zimmermann
Przewody pizza brakes
Płyn ATE
Chciałem lepsze tarcze ale budżet mi się skonczył.
Po przejechaniu ok 1000km czuć różnicę. Auto lepeij hamuje.
Dziękuję Winniemu za cierpliwośc :D
Wrzuciłem na tył ten zestaw Zimmerman CoatZ z klockami Zimmerman...
Daj znać, jak będą wyglądały te tarcze CoatZ po kilku miesiącach.
Ja dałem się nabrać na slogan reklamowy i zamontowałem pół roku temu na tylnej osi tarcze Textar pokryte dodatkową warstwą antykorozyjną (seria Pro) - dzisiaj są już częściowo zardzewiałe. A liczyłem, że będzie choć na jakiś czas spokój z rdzą.
Właściwie to powinienem je reklamować, bo pięknie pisali: Tarcze hamulcowe Textar PRO – co odróżnia te tarcze od konkurencyjnych produktów, to całkowita ochrona przed korozją dzięki specjalnej powłoce i zwiększony komfort hamowania. Taaa... :D
Jeździłem rok na Zimmermann Coat Z i nic nie rdzewiało :)
Hej,
Wymieniłem przed zimną z przodu tarcze na ATE, i jak jest wilgotny dzień (np. pada w nocy) rano już widać lekką rdze na tarczy? Czy to normalne, że jak jeżdżę codziennie a po nocy już widać zabarwienie z rdzy?
Hej,
Wymieniłem przed zimną z przodu tarcze na ATE, i jak jest wilgotny dzień (np. pada w nocy) rano już widać lekką rdze na tarczy? Czy to normalne, że jak jeżdżę codziennie a po nocy już widać zabarwienie z rdzy?
Całkiem normalne.
Witam mam sedana z 2007 silnik R18A2 jakie wielkości są tarcze przód i tył i stego, co orientowałem są dwa rodzaje klocków, które są właściwe
Witam, ostatnio dogrzałem hamulce i zauważyłem lekkie drgania na kierownicy przy lekkim hamowaniu. Jako że tarcze i klocki ogólnie w średnim stanie szukam szczegółowych informacji co jest potrzebne do zamontowania wiekszych hebli z przodu. Kiedyś taką operację robiłem w golfie mk4, tam do przejścia z 280 na 312 musiałem wymienić całą zwrotnicę + oczywiście tarcza i zacisk.
Wiem że najłatwiej wsadzić wszystko z type-r, ale co dokładnie jest potrzebne ? Zacisk, tarcza i wszystko pasuje ?
Jak wygląda sprawa z hamulcami z np. Accorda, CRV itp. bo dużo łatwiej by było coś kupić używanego w dobrej cenie.
Najchętniej bym widział jakiś zacisk 2 tłoczkowy o ile występowały i tarcze min 300mm.
Potrzebujesz zaciski z typer ep3 badz fn2. Do tego pasujace klocki i tarcz przod oraz przewody w oplocie.
2 miesiace temu to robilem u siebie.
To najprostszy sposob i w miare tani.
Zaciski od type-r troche kosztują i mało ich jest. Zastanawiam się czy np z accorda 2.4 nie są takie same ?
Ja dorwalem z ep3 za 330 z kw w dobrym stanie.
Na forum jest autko co ma heble z accorda.
Potrzebujesz zaciski z typer ep3 badz fn2. Do tego pasujace klocki i tarcz przod oraz przewody w oplocie.
2 miesiace temu to robilem u siebie.
To najprostszy sposob i w miare tani.
A po co mu przewody w oplocie? Oczywiscie fajnie takie miec, ale nie jest to koniecznosc przy swapie..
Zaciski z ep3:
http://allegro.pl/zaciski-hamulcowe-kompletne-honda-civic-type-r-i5434895856.html
http://allegro.pl/zaciski-hamulca-civic-type-r-2-0-vii-2001-2005-i5250480085.html
250pln to nie jest duzo chyba,nie?
Jak już robić swapa to porządnie.... przewody z zaciskami mozesz ale nie musisz dostać. Stan hmmm też może być różny.
Hamulec z Accorda 7gen 2.4 powinien podejsc. Generalnie Civic 8gen jest kompatybilny hamulcowo z Accordem 6, 7 i 8 gen.
Z Accorda 6gen mozna polowac na zacisk dwutloczkowy pod tarcze 300mm. Ale bedzie drogo. Nie wiem czy ktos juz trenowal hamulec z Acc 7gen 2.4, ale tak jak pisalem, chlopaki na Accordklubie maja przetrenowane rozne opcje, a ja przetarlem szlak z zaciskiem z Accorda 2.4 8 gen - czyli tarcza 320mm i dwutloczek.
Masz gdzieś opis jak wsadzić 320 ? Felga 16" wejdzie na to jeszcze?
Kupując uzywane zaciski wiadomo że bedzie regeneracja. Ep3 miały 312 ?
Kupuje zaciski, tarcze i pasuje do 1.8 ?
Moim zdaniem Civic fabrycznie ma fabrycznie bardzo dobre hamulce (jak na normalne użytkowanie drogowe) i nie warto kombinować ze swapami. Wątpię aby auto hamowało odczuwalnie lepiej po zmianie.
Masz gdzieś opis jak wsadzić 320 ? Felga 16" wejdzie na to jeszcze?
Kupując uzywane zaciski wiadomo że bedzie regeneracja. Ep3 miały 312 ?
Kupuje zaciski, tarcze i pasuje do 1.8 ?
u mnie w watku jest fotorelacja z przymiarki. Felga 16 opada. Dodatkowo pod OEM i akcesoryjne fele Hondy z ET55 trzeba dystans.
Co do EP3 - tarcza 300mm. Kupujesz zacisk z jarzmem, tarcze (i chyba przwody hamulcowe bo ktos pisal, ze z 1.8 sa za krotkie - chociaz jest to dosc dziwne, bo ja u siebie przy 320 mam seryjne zostawione). Przy montazu albo lekko modyfikujesz oslony tarcz, wywalasz w ogole albo wstawiasz z FN2
Moim zdaniem Civic fabrycznie ma fabrycznie bardzo dobre hamulce (jak na normalne użytkowanie drogowe) i nie warto kombinować ze swapami. Wątpię aby auto hamowało odczuwalnie lepiej po zmianie.
To polecam sie przejechac i zaczniesz szukac zaciskow na podmiane :)
Ja bylem zalamany tym jak FK3 hamowalo i raz niewiele zabraklo do wizyty w naczepie tira, ktory wyskoczyl do wyprzedzania drugiego tira na autostradzie tuz przed moim nosem. A hamulce byly swieze i sprawne OEM tarcze 40kkm i klocki 10kkm. Po zmianie na dwutloczek 320mm nie wyobrazam sobie powrotu do 282.
Ale kazdemu wg potrzeb.
Jak już pisałem wcześniej wymieniałem już w jednym aucie 280 na 312 i różnica była ogromna.
Tarcze i klocki i tak mam do wymiany, to pomyślałem że od razu zrobię mały upgrade. W aucie eibach i koni, lubie czasami przelecieć kilka zakretów i wtedy ori hamulec dosyć szybko łapie temp. 300mm może nie będzie strasznej różnicy, ale jak były przygotowane pod 200KM to z 140 powinno sobie niezle radzić.
Jak już pisałem wcześniej wymieniałem już w jednym aucie 280 na 312 i różnica była ogromna.
Tarcze i klocki i tak mam do wymiany, to pomyślałem że od razu zrobię mały upgrade. W aucie eibach i koni, lubie czasami przelecieć kilka zakretów i wtedy ori hamulec dosyć szybko łapie temp. 300mm może nie będzie strasznej różnicy, ale jak były przygotowane pod 200KM to z 140 powinno sobie niezle radzić.
Tak, swap zacisków z FN2 do R18A2 w zupełności wystarczy, do tego trochę lepsze tarcze (Brembo z nowej produkcji, Tarox) + klocki (Hawk, Ferrodo) i więcej naprawdę nie potrzeba, nawet w przypadku ostrzejszej jazdy (mam FN1 gdzie robiłem swap). W FN2 niestety to chyba najsłabsze ogniwo.
Jeżeli chodzi o montaż to tutaj: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?216997-FN1-R18A2-by-marcin001984&p=2470523&viewfull=1#post2470523.
marcin001984
18-06-15, 23:04
Moim zdaniem Civic fabrycznie ma fabrycznie bardzo dobre hamulce (jak na normalne użytkowanie drogowe) i nie warto kombinować ze swapami. Wątpię aby auto hamowało odczuwalnie lepiej po zmianie.
OEM hamulce z przodu to tragedia. Trzeba mocno dusić na pedał żeby zatrzymać samochód. Zestaw z FN2 nie jest jakiś mega super, ale różnicę czuć od razu.
Jestem zdania, że z takim hamulcem auto powinno opuścić fabrykę. Czyli nie są za słabe, nie są za mocne - są w sam raz do codziennej jazdy.
Z tym montażem to najprościej jest przyciąć osłony tarcz boshem. OEM przewód hamulcowy wystarczy, tylko należy coś tam delikatnie przesunąć/podgiąć przy MCPersonie żeby nie był naciągnięty.
Pytanko:
Czy jeśli na tył wrzucę klocki Ferodo DS2500 to czy będzie duża różnica w hamowaniu w porównaniu z TRW które obecnie mam na tyle?
Czy jeśli na tył wrzucę klocki Ferodo DS2500 to czy będzie duża różnica w hamowaniu w porównaniu z TRW które obecnie mam na tyle?
Tył bym zostawił w spokoju. Gra nie warta świeczki. Skup się na przodzie :)
OEM hamulce z przodu to tragedia. Trzeba mocno dusić na pedał żeby zatrzymać samochód. Zestaw z FN2 nie jest jakiś mega super, ale różnicę czuć od razu. Chyba masz jakąś niesprawność układu hamulcowego. Może przejedź się innym egzemplarzem Civica dla porównania? W każdym razie u mnie hamulce są żyleta...
butler.gdansk
19-06-15, 14:47
Bardzo się cieszymy że jesteś zadowolony ze swoich hamulców. Część z nas jednak ma większe wymagania co do sprawności tego układu stąd wszelkiego rodzaju przeróbki i apgrejdy.
Również moim zdaniem OEM hamulce są kiepskie, dopiero po upgrade na hamulce z Type-R + ostre klocki porządnie hamuje :)
Oirownujac to ep1 mialo ori lepsze heble niz fn1 fabryczne. Po wymianie na typer czuc roznice sxczegolnie przy mocniejszym nacisnieciu.
Ep1 nie miało lepszych hebli niż FN1. Było po prostu lżejsze o jakieś 150-200kg :)
FN2 seryjnie ma przyzwoity hamulec do codziennej jazdy. Pewnie jak będę zmieniał klocki w przyszłości to wsadzę na przód Ferodo DS a na tył ATE. Tarcze pewnie też ATE.
Seryjne hamulce moim zdaniem sa za slabe do silnika 1.8. Ktory jednak rozwija 200km/h oraz przyspiesza ponizej 9 sekund do setki. Na codzien jezdze francuskimi wynalazkami ale jak przesiadam sie do civica zony to hamulce dramat. Trzeba bardzo uwazac zeby zdazyc dohamowac, w miescie to nie jest wielki problem ale w trasie mozna sie bardzo zdziwic.
Ep1 nie miało lepszych hebli niż FN1. Było po prostu lżejsze o jakieś 150-200kg :)
FN2 seryjnie ma przyzwoity hamulec do codziennej jazdy. Pewnie jak będę zmieniał klocki w przyszłości to wsadzę na przód Ferodo DS a na tył ATE. Tarcze pewnie też ATE.
Ep1 masa 1120kg fn1masa 1190kg wiec roznica mala. Mam oba ep1 i fn1.
no to faktycznie z ta masa nieduza roznica :D u mnie w FK3 to jednak masa wg autocentrum jest o 150KG wieksza i warto bylo zmienic heble na te z FN2... a i tak pewnie jakby wpadl zestaw od PITa albo cos takiego, jak ma Butler, to bym sie nie obrazil... ale to juz zupelnie inne koszta.
marcin001984
19-06-15, 23:49
Chyba masz jakąś niesprawność układu hamulcowego. Może przejedź się innym egzemplarzem Civica dla porównania? W każdym razie u mnie hamulce są żyleta...
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. A raczej od wymagań kierowcy.
ja do 1.8 5d zdecyduje sie na przód wsadzić:
klocki: Ferodo FDB1859 (200zl)
tarcze: albo ATE – 24.0123-0110.1 (270zl), albo, TRW – DF4486 (185zl) (tarcze "FERODO – DDF1539" kosztuja okolo 430zl, wiec chyba nie warto przeplacac)
jaki plyn hamulcowy zalac ? i ile go potrzeba ? (z tych tutaj) http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/19241/716000000/
ja do 1.8 5d zdecyduje sie na przód wsadzić:
klocki: Ferodo FDB1859 (200zl)
tarcze: albo ATE – 24.0123-0110.1 (270zl), albo, TRW – DF4486 (185zl) (tarcze "FERODO – DDF1539" kosztuja okolo 430zl, wiec chyba nie warto przeplacac)
jaki plyn hamulcowy zalac ? i ile go potrzeba ? (z tych tutaj) http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/19241/716000000/
To wszystko zależy od tego jakie są Twoje wymagania w stosunku do układu hamulcowego, czyli jaki styl jazdy preferujesz. Jeżeli jeździsz normalnie (spokojnie) to wymieniony przez Ciebie zestaw spełni niewymagania. Z tarczą spróbuj w kierunku nowego Brembo bo ta tarcza uzyskuje bardzo pozytywne opinie w stosunku do starszego modelu a cena pewnie przybliżona. Płyn hamulcowy to przynajmniej DOT4 w iloci 0,5l.
ja do 1.8 5d zdecyduje sie na przód wsadzić:
klocki: Ferodo FDB1859 (200zl)
tarcze: albo ATE – 24.0123-0110.1 (270zl), albo, TRW – DF4486 (185zl) (tarcze "FERODO – DDF1539" kosztuja okolo 430zl, wiec chyba nie warto przeplacac)
jaki plyn hamulcowy zalac ? i ile go potrzeba ? (z tych tutaj) http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/19241/716000000/
Tu masz klocki za 160zł: http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet-ferodo-fdb1859,0-62-fdb1859-302065.html
A tarcze za 210 zł : http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa-ate-24012301101,0-3-24012301101-124969.html
Niedawno zamawiałem, bez problemów, a dużo taniej niż ceny co podałeś.
Pzdr.
Dzięki za sugestie. W Ic mam zniżki, wiec pewnie zapłacę podobnie do tego co podałeś @Pelasek. A przy odbiorze osobistym to może i taniej. O jakich tarczach dokladnie piszesz @andkas?
Jeżdżę spokojnie, ale czasami trzeba na autobahnie przyhamowac ostrzej. Myslem o swapie z Type r, ale na razie nie widzę żadnych ofert na aukcjach. Mam jeszcze 3tygodnie na skompletowanie zestawu, wiec zobaczę czy coś się jeszcze do tego czasu pojawi.
Wysłane z mojego ZTE V987 przy użyciu Tapatalka
Jakie klocki polecacie do ostrzejszej jazdy na seryjnym heblu fn1 ?
Jakie klocki polecacie do ostrzejszej jazdy na seryjnym heblu fn1 ?
Wybór jest niestety niewielki, pozytywne opinie czytałem na temat Black Diamond Predator Fast Road.
marcin001984
13-07-15, 08:56
Myslem o swapie z Type r, ale na razie nie widzę żadnych ofert na aukcjach.
Zadaj pytanie w dziale Giełda Type R. Może ktoś będzie chciał się pozbyć, bo dużo ludzi zmienia na lepsze.
Jakie klocki polecacie do ostrzejszej jazdy na seryjnym heblu fn1 ?
do ostrzejszej jazdy to polecić mogę EBC Yellow stuff, bo w Black Diamond Predator Fast Road odkleiła mi się okładzina cierna od klocka.
BD były dobre, dużo lepsze niż te wszystkie seryjne klocki, ale EBC są dużo lepsze i nieprawda że zimne nie hamują :)
O EBC słyszałem znowu głównie negatywne opinie hehe :) Ale za to mogę polecić klocki Ferodo DS Performance w połączeniu z tarczą ATE. Bardzo fajny zestaw.
EBC zielone i czerwona podobno są słabe, czytałem pozytywne opinie o żółtych, zastanawiałem się jeszcze nad GALFER SPORT FDT 1055 ale nie znalazłem żadnych opinni czy testów,
Ferodo DS Performance są do tarcz 282?
Ferodo DS Performance są do tarcz 282?
Tego akurat nie wiem. Miałem w ep2 i fajnie hamowały. Piszczenie też delikatne a żywotność zaskakująco dobra. Kumpel miał w ep3 i też bardzo sobie chwalił.
W FN2 jak będę zmieniał to też pewnie wpadną DSy.
marcin001984
13-07-15, 21:02
Ferodo DS Performance nie ma dostępnych na przód (280mm) do "cywilnego" UFO. Chyba, że na tył - to są dostępne. Ja mam takie klocki na przodzie po swapie hamulców z FN2 (tarcza 300mm).
Ferodo DS Performance nie ma dostępnych na przód (280mm) do "cywilnego" UFO.
Są Ferodo DS2500 FCP 1859H -przód i FCP 1862H -tył. Taką informację dostałem od Ferodo Racing, z tym że na przód są na zamówienie i trzeba czekać 6 tygodni,jak nie chcę czekać to zaproponowali mi Mintex M1144 w cenie 450pln przód. Mieszanka bardzo podobna do DS2500, chociaż mniej odporna cieplnie (DS2500 600st, M1144 500st C).
http://ecat.ferodoracing.com/car-racing/brake-pads/FCP1859
Mintex M1144 450pln EBC YELLOW STUFF 334pln
Ostro piłujecie FN1 że potrzebujecie klocków a'la ds2500 ;) Tak na marginesie :)
marcin001984
14-07-15, 12:25
Jeśli seryjne hamulce to porażka... Jak myślisz, czemu tyle osób robi swap hamulców na te z Type R? Te też szału nie robią, ale mimo wszystko są lepsze i dają radę do jazdy na co dzień.
Mając ep2 też myślałem nad swapem hebli z ep3. Ale opinie użytkowników po zmianie była podobna jak Twoja - jakąś tam zmianę czuć ale cudów nie ma. Wybrałem opcję zmiany na klocki ze sportowym zacięciem i poprawa była bardzo fajna.
Klocki DS2500 (bądź ich pokroju) będą konkretnie piszcześć w ruchu miejskim :) Chociaż tu może niech się wypowiedzą użytkownicy. DSy już dawały znać o sobie.
marcin001984
14-07-15, 17:49
Pewnie już tutaj było... jaki numer mają klocki Ferodo DS Performance na tył?
EDIT: już znalazłem FDS1862 :p
A jaka tarcza pod te klocki będzie najlepsza pod względem jakość/cena?
Pod uwagę biorę Zimmerman, Ferodo, Brembo, Hawk, Black Diamond, ATE
Kuszą mnie EBC YELLOW STUFF. Jak jest na prawdę z tym rozgrzaniem ? ;) Na razie muszę wymienić tylko klocki - podejdą one pod OEM tarcze i zaciski ?
ATE
Ta :) Znajomy ma VI gena z silnikiem z ITRa. Niemal każde tarcze pokrzywił do pałowania ale ATE była nie do zajechania. Miałem też w epce i bardzo fajnie się spisywała.
Pewnie że podchodzą i nic nie trzeba rozgrzewać, nierozgrzane hamują ja standardowe np. Trw
Klocki DS2500 (bądź ich pokroju) będą konkretnie piszcześć w ruchu miejskim
haha tylko troszke piszcza :cool:
https://www.youtube.com/watch?v=7Vk0kih5M1Q
haha tylko troszke piszcza :cool:
https://www.youtube.com/watch?v=7Vk0kih5M1Q
hehehehe luzik :D :D :D
eeee cos tu jest nie tak bo moje DS 2500 nie piszczaly wogole, ich minusem bylo za to straszne pylenie.
marcin001984
19-07-15, 22:51
Tak czytam o tych DS2500 i w większości opinii są bardzo dobre jak się nagrzeją, ale... pylą i piszczą. Więc na następną wymianę pod uwagę biorę tylko DS Performance. Tylko mam jeszcze dylemat co do tarcz na przód i tył
eeee cos tu jest nie tak bo moje DS 2500 nie piszczaly wogole, ich minusem bylo za to straszne pylenie.
niemam pojecia czemu tak piszcza , jak kiedys byly 3 dohamowania z 150 w 30s to wtedy przez 2 tyg nic nie piszczaly i pozniej znow to samo... a torze jak sie rozgrzeja to tez nic
Tak czytam o tych DS2500 i w większości opinii są bardzo dobre jak się nagrzeją, ale... pylą i piszczą. Więc na następną wymianę pod uwagę biorę tylko DS Performance. Tylko mam jeszcze dylemat co do tarcz na przód i tył
w mojej opini niema co przeplacac za tarcze bo itak sie pogna... a jeszcze lepiej kupic bbk i niema szans zeby tarcze sie pogiely :cool:
marcin001984
20-07-15, 22:17
Mm zaciski z FN2 i na co dzień hamulce są w zupełności wystarczające. Na tor się nie wybieram :) Z tymi tarczami to chodzi mi o jak najlepsze tarcze względem jakość/cena z klockami DS Performance.
Mm zaciski z FN2 i na co dzień hamulce są w zupełności wystarczające. Na tor się nie wybieram Z tymi tarczami to chodzi mi o jak najlepsze tarcze względem jakość/cena z klockami DS Performance.
to kup ds per i bedziesz mega zadowolony! tarcze sa malo wazne liczy sie tylko klocek;)
tarcze sa malo wazne liczy sie tylko klocek
Hehe jaaa szczególnie jak mało ważna tarcza się pokrzywi i będzie miała bicie ;)
Hehe jaaa szczególnie jak mało ważna tarcza się pokrzywi i będzie miała bicie
u mnie oem wytrzymala trzy upalania po torze i pokrzywilem je tylko i wylacznie ze swojej winy.... wiec niema opcji zeby na miescie tarcze pokrzywic chyba ze ktos caly czas bedzie na heblu jechac hehe;)
Tarcze oem mimo wszystko z założenia i ceny są conajmniej dobre jakościowo. Znam tarcze, które w 1.6 się krzywiły od "normalnego" użytkowania.
Jako tarczę do codziennego użytku polecam ATE - świetna jakość za w miarę sensowną cenę. Co rzadkie, nie spotkałem (może i usilnie nie szukałem) osoby, która by się zawiodła z powodu tych tarcz (ew. klocków).
marcin001984
21-07-15, 00:21
Rozważam też Brembo i Ferodo dostępne w Intercarsie. Głównie ten sklep biorę pod uwagę z racji zniżek
Kuszą mnie EBC YELLOW STUFF. Jak jest na prawdę z tym rozgrzaniem i piszczeniem ? ;) Na razie muszę wymienić tylko klocki - podejdą one pod OEM tarcze i zaciski ?
UP bo dzisiaj zamawiam ;)
EBC ys podchodzą pod seryjne hamulce, nie piszczą i nie trzeba rozgrzewać
Czy zestaw na przód jaki mój mechanik poleca jest ok? Chodzi mi o klocki TRW a dokladnie komplet TRW GDB3407 oraz tarcze TRW DF4486.
Czy zestaw na przód jaki mój mechanik poleca jest ok? Chodzi mi o klocki TRW a dokladnie komplet TRW GDB3407 oraz tarcze TRW DF4486.
tak bedzie ok
Czy zestaw na przód jaki mój mechanik poleca jest ok? Chodzi mi o klocki TRW a dokladnie komplet TRW GDB3407 oraz tarcze TRW DF4486.
Mój mechanik ostatnio mi marudził, że miał ileś z rzędu reklamacji ostatnio na tarcze trw - pękały i się wichrowały. Może to była jakaś licha partia towaru a on sam był zaskoczony, że takie buble się pojawiały.
To jaki ewentualnie zestaw na dzien dzisiejszy byscie polecali? Powiedzmy ze mam do wydania ok 600 zł?
To jaki ewentualnie zestaw na dzien dzisiejszy byscie polecali? Powiedzmy ze mam do wydania ok 600 zł?
z klocków to może być: BLACK DIAMOND PREDATOR FAST ROAD cena 292 za komplet lub EBC YELLOW STUFF za 345 a tarcze żeby zmieścić sięw budżecie to może ZIMMERMANN STANDARD 300 za komplet
Ważniejszy jest klocek niż tarcza
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Pozdrawiam
z klocków to może być: BLACK DIAMOND PREDATOR FAST ROAD cena 292 za komplet lub EBC YELLOW STUFF za 345 a tarcze żeby zmieścić sięw budżecie to może ZIMMERMANN STANDARD 300 za komplet
Ważniejszy jest klocek niż tarcza
Wydaje mi się ze taka tarcza nie wytrzyma tych klockow
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Dodam swoje 3 grosze jako, że mam 2x fk3 w domu i oba od nowego u mnie. (112k km i 80k km)
Seryjne hamulce faktycznie to padaka i jeszcze mega pyliły. Po 20kkm skończyły się klocki z przodu.
1. Zmieniłem klocki na EBC Yellow - zabawa na torze w kielcach i klocki się pokruszyły - inaczej mówić przereklamowany syf. (Z resztą na forum evo czy subaru też są o tym wątki)
2. Kupiłem OMP Road&Sport - klocek mniej agresywny niż EBC Y ale przynajmniej u mnie wytrzymał więcej mimo, że dymiły trochę przy ostrej jeździe, ale nic nie padło.
3. Założyłem OMP do drugiego mojego auta - jazda codzienna - 40kkm.
3. Zmiana tarcz na DBA 4000 przód + klocek DS2500 - tak być powinno. Na zimno hamuje jak seria, ale po 2-3 hamowaniach jest jak na zestawie z większa tarczą.
Uwaga minus - do wymiany miałem gumowe uszczelnienia w zaciskach (po ok 100 kkm) - tarcza + klocek + dobry płyn wytrzymują dużo wyższe temperatury niż gumy w zacisku sa w stanie znieść (tarcza do 650 st i klocek z tego co wiem podobnie)
Podsumowanie.
Do seryjnego zacisku w zakresie skuteczności nie znalazłem nic lepszego niż:
Ferodo DS2500 FCP 1859H -przód i FCP 1862H -tył. Tarcza przód DBA 4488S , tył cokolwiek lepszego co by klocki jej nie zjadły. Mam z tyłu ATE i też żyje.
koledzy poradźcie prosze jakieś sensowne klocki do civica 1,8 na przód... im więcej szukam tym mniej wiem...
chodzi mi o klocki z dobrym stosunkiem jakości do ceny (powiedzmy 200 zeta) które nie piszczą i nie znikają za szybko
co do stylu jazdy - żadne tory, żadne sporty, ostatnio preferuję emerycki styl jazdy :D głównie miasto
Ja założyłem brembo i co do jakości hamowania w stosunku do ceny (ok 120 za komplet o ile dobrze pamiętam) to jest rewelacja, co nie zmienia faktu że rewelacja jak na możliwości civica; )
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
na allegro/w intercars w tym przedziale cenowym są głównie ATE, Bosch, Ferodo czy TRW
czy któreś z powyższych są godne uwagi?
marcin001984
23-08-15, 13:08
Ferodo
te będą ok (i czy nie będą piszczeć)? http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet-ferodo-fdb1859,0-62-fdb1859-302065.html
Ferodo
x2
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
te będą ok (i czy nie będą piszczeć)? http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet-ferodo-fdb1859,0-62-fdb1859-302065.html
Dużo zależy też od tarczy jaka masz
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
samochód przed moim zakupem był tylko i wyłącznie serwisowany w ASO, więc tarcze oryginalne hondowskie
Tu masz taniej: http://www.brakes.pl/product_info.php/klocki-hamulcowe-ferodo-premier-p-25376?cPath=63978_63979_67303_67365_67417_67419&osCsid=744ea74421e78c8775306e9c63c94159.
ate moim zdaniem, a piszczenie zależy tylko i wyłącznie od jazdy. twardy klocek (np. kashiyama) będzie wcześniej piszczeć niż miękki, natomiast ogólnie w instrukcji napisane jest, żeby po założeniu jeździć 100-200km spokojnie hamując i niedługo, żeby się ułożyły, a jeżeli się do tego zastosujesz, nie powinny piszczeć nawet jak później je przypalisz. zwróć uwagę czy są podcięte na końcach, jak nie są, to podpiłuj. ate ciężko zeszklić, trochę pylą ale dają radę przy normalnej jeździe. bosch też tylko jest nieco twardszy w moim odczuciu. oba na 40 kkm powinny starczyć
andkas dzięki za linka, skorzystam :)
Panowie podejdą te heble do 5d i czy coś trzeba rzeźbić i czy cena dobra?
http://www.adverts.ie/7963597
Panowie podejdą te heble do 5d i czy coś trzeba rzeźbić i czy cena dobra?
http://www.adverts.ie/7963597
Podejdą, trochę trzeba porzeźbić i wejdą http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?216997-FN1-R18A2-by-marcin001984&p=2470523&viewfull=1#post2470523. Pomyślałbym jeszcze o regeneracji i zestawie naprawczym.
futureshock
23-09-15, 19:50
Podpinam się do pytań. Kupować klocki z Ferodo na przód, czy opłaca się jednak dołożyć do black diamond? Z tyłu mam bodajże klocki i tarcze z boscha.
pytanie o doświadczenie z tarczami hamulcowymi - warto doplacac do ATE czy brać np. TRW albo Boscha które są ok. 100pln tansze na sztuce?
pytanie o doświadczenie z tarczami hamulcowymi - warto doplacac do ATE czy brać np. TRW albo Boscha które są ok. 100pln tansze na sztuce?
Wg mnie warto. Brzytwa jakość. Nie słyszałem żeby ktoś pokrzywił, żeby mu pękły itd. Pozostałe to już różnie. Sam miałem i innych nie zamontuję.
Wg mnie warto. Brzytwa jakość. Nie słyszałem żeby ktoś pokrzywił, żeby mu pękły itd. Pozostałe to już różnie. Sam miałem i innych nie zamontuję.
Do FN2? To wsadź tarcze Tarox (np. Tarox Sport Japan) lub DBA (np. 4000XS) i porządne klocki Hawk (np. HP PLUS) lub Carbone Lorraine to zmienisz zdanie.
Do FN2? To wsadź tarcze Tarox (np. Tarox Sport Japan) lub DBA (np. 4000XS) i porządne klocki Hawk (np. HP PLUS) lub Carbone Lorraine to zmienisz zdanie.
Nie jeżdżę po torze i nie potrzebuje brzytwy hebla przez 20 minut jadąc na 99% o życie. Na ulicę, do codziennego użytkowania, gładkie ATE mi wystarczają. Dla innych na codzień tarcza 320mm i klocki DS2500 to za mało ;) Kto co lubi i czego potrzebuje.
Kolega pytał o TRW, Bosch, ATE a to zupełnie inna półka cenowa niż Tarox czy DBA. To jak porównywanie Jazza z Accordem ;)
Ja mam komplet tarcz przod/tyl EBC turbogrooved i klocki yellowstuff to byl najlepszy wybor!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nie jeżdżę po torze i nie potrzebuje brzytwy hebla przez 20 minut jadąc na 99% o życie. Na ulicę, do codziennego użytkowania, gładkie ATE mi wystarczają. Dla innych na codzień tarcza 320mm i klocki DS2500 to za mało ;) Kto co lubi i czego potrzebuje.
Kolega pytał o TRW, Bosch, ATE a to zupełnie inna półka cenowa niż Tarox czy DBA. To jak porównywanie Jazza z Accordem ;)
Ja na codzien tez uzywam hamulca delikatnie, ale z hamulcami troche jak z airbagiem :) na codzien nie uzywam, ale w sytuacji awaryjnej wole go miec :) U mnie seria w dieslu dzialala slabo, kiedy w sytuacji awaryjnej jak mi wyskoczyl tir do wyprzedzania na autostradzie to oczyma wyobrazni widzialem sie juz pod naczepa. Zabraklo chyba z pol metra. Wiec poszedlem w 320 dwutloczek bo trafila sie okazja kupic w dobrej cenie, a po drugie planowalem remap wiec tymbardziej trzeba sie jakos zatrzymac ;)
Ja będę wkrótce testował klocki ceramiczne, ale muszę też wymienić tarcze, stare są niepokrzywione i byłyby ok, ale mają już nieduży rant i trochę jakby wżerek, więc klocek ceramiczny już się raczej do nich nie ułoży, więc wymiana klocków wiąże się też z wymianą tarcz, ale z tego co mi wiadomo z doświadczeń znajomych to są skuteczniejsze już przy normalnym hamowaniu, wytrzymują wysokie temperatury i nie zostawiają pyłu na felgach, a ja muszę raz w tygodniu doczyszczać felgi. Znajomy w Golfie założył 2 lata temu nowe tarcze i do tego klocki ceramiczne i mówi, że przez ok. 45 000 km w ogóle nie widzi zużycia klocka :D jakieś chyba dożywotnie te klocki są, chociaż oczywiście nazwa "ceramiczne" jest mocno na wyrost i pewnie trochę opiłków ceramicznych jest w mieszance :) Ale podobno to działa, więc już kupiłem i tylko czekam, aż wykończę stare klocki, potem oczywiście podzielę się wrażeniami :D
jakieś chyba dożywotnie te klocki są, chociaż oczywiście nazwa "ceramiczne" jest mocno na wyrost i pewnie trochę opiłków ceramicznych jest w mieszance
Podrzuć jakiegoś linka do takich klocków.
ale muszę też wymienić tarcze, stare są niepokrzywione i byłyby ok, ale mają już nieduży rant i trochę jakby wżerek, więc klocek ceramiczny już się raczej do nich nie ułoży
Nie bardzo. Wystarczy przetoczyć tarcze i będą jak nowe.
CMC zmierz tarcze, jeżeli są jeszcze grube to wystarczy je przetoczyć.
Podrzuć jakiegoś linka do takich klocków.
Klocki już kupione takie:
http://allegro.pl/klocki-honda-civic-viii-od-2006-ufo-ceramiczne-i5666057138.html
Nie bardzo. Wystarczy przetoczyć tarcze i będą jak nowe.
A jak mam to zmierzyć, jaką mają grubość? nie mam suwmiarki, poza tym jakie koszty przetoczenia? Nowe, lakierowane tarcze, czyli nie będzie już korozji na rantach jak na moich obecnych, kosztują ok. 130 zł/szt. więc przetoczenie musiałoby być naprawdę tanie, aby się opłacało :) Zna ktoś koszty takiej operacji?
nie mam suwmiarki, poza tym jakie koszty przetoczenia?
Wygugluj czy w okolicy nie masz warsztatu który się tym zajmuje. Przetoczenie max powinno wyjść 50 zł za oś tj dwie tracze.
Kupiłem hamulce z ep3, w komplecie gość za 100zł szt dorzucił tarcze. Okazały się praktycznie nowe i proste.
Mam dylemat jakie klocki do nich wsadzić żeby hamowały i nie znikły po 5tyś km…
http://www.fotem.pl/data/abc7822d43c769dfcbce973323b1f6.jpg (http://www.fotem.pl/show/full/abc7822d43c769dfcbce973323b1f6)
Kupiłem hamulce z ep3, w komplecie gość za 100zł szt dorzucił tarcze. Okazały się praktycznie nowe i proste.
Mam dylemat jakie klocki do nich wsadzić żeby hamowały i nie znikły po 5tyś km…
http://www.fotem.pl/data/abc7822d43c769dfcbce973323b1f6.jpg (http://www.fotem.pl/show/full/abc7822d43c769dfcbce973323b1f6)
Nie możesz na pewno zastosować ceramicznych, bo będą zapychały otwory - czytałem o tym na stronie producenta.
Miałem wiercone i nacinane w poprzednim aucie i teraz zdecydowałem się na gładkie tarcze plus klocki ceramiczne - w przypadku wierconych i nacinancych efekt był taki, że klocki wcinało mi w ekspresowym tempie tj. wymieniałem co ok. 8-9 tys. km, skuteczność przy zimnych tarczach była ok, przy rozgrzanych zwykłe klocki nie dawały rady i kiedyś miałem dratyczną sytuację, która spowodowała, że kupiłem klocki ceramiczne - przy trzecim hamowaniu z górki z ok. 160 kph gdy ktoś mi wyjechał niestety w pewnym momencie z pedału hamulca zrobiło się "masło" pedał wpadł w podłogę a auto przestało zwalniać, na szczęście udało mi się ominąć osobę, która mi zajechała drogę, ale gdyby coś jechało drugim pasem i nie miałbym możliwości ominięcia to krucho by to wyglądało. Stąd zakup klocków, które wytrzymują wysokie temperatury, ja już wierconych nie chcę. Inną sprawą jest fakt, że stosowanie takich samych tarcz i klocków w 1.4 ok. 80 Km i w 2.2 Dieslu 140 KM uważam za skandal, niemieckie marki nawet przy pojemności 1.9 tdi stosują odpowiednio większe tarcze wraz ze wzrostem mocy auta.
przetoczenie musiałoby być naprawdę tanie, aby się opłacało :) Zna ktoś koszty takiej operacji?
2mies temu zapłaciłem 15zl od sztuki
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Czyli dalej nie wiem co kupić, tarcz nie chce mi się kupować bo te są prawie nowe.
jak masz prawie nowe tarcze to dałbym do przetoczenia jak pisali koledzy wcześniej i do tego klocki ceramiczne!
ja u siebie chyba wymienię jednak też tarcze, komplet tarcz Textara wyjdzie mnie ok. 260 zł, a toczenie w Łodzi ok. 60-100 zł a tarcze jednak nie są za grube u mnie
Tarcze były na sprawdzeniu na maszynie i nie ma co przetaczać.
Z poprzednich postów ceramiczne są właśnie odradzane…
ale z tego co mi wiadomo z doświadczeń znajomych to są skuteczniejsze już przy normalnym hamowaniu, wytrzymują wysokie temperatury i nie zostawiają pyłu na felgach, a ja muszę raz w tygodniu doczyszczać felgi. Znajomy w Golfie założył 2 lata temu nowe tarcze i do tego klocki ceramiczne i mówi, że przez ok. 45 000 km w ogóle nie widzi zużycia klocka
Z tego co ja słyszałem do słabiej hamują i nie brudzą felgi. Generalnie większość wyrzucała jeszcze w miarę grube klocki do kosza i wracała do zwykłych. Jednak to był ATE Cermic.
Czekam na Twoją opinię po założeniu Jurid, oby były lepsze niż ATE Ceramic.
Znajomy zakładał do ciężkiego auta jakim jest Audi A8 4,2 TDI i mówił, że skuteczność hamowania rzeczywiście jest lepsza, a on naprawdę ostro traktuje to auto, zresztą i tak już kupiłem te klocki i teraz muszę dokupić tarcze, przetaczać jednak nie będę, 130 zł kosztuje sztuka tarczy lakierowanej, jadę i zakładają, a jak mam gdzieś kombinować z przetaczaniem i przy każdym hamowaniu stresować się, czy aby nie pękną to jednak wolę nie ryzykować, nie po to kupiłem ceramiczne klocki, żeby teraz delikatnie traktować hamulce, przy hamowaniu ze 180 na autostradzie jak tir wyjedzie można zobaczyć już czasem się oczami wyobraźni w jego naczepie, więc kupię tarcze, zastanawiam się jeszcze jakie, ale będą to raczej Textary
jaka jest minimalna grubość tarcz hamulcowych przód w sedanie?nie wiem czy ktoś już pisał,ale nie moge znaleźć
jaka jest minimalna grubość tarcz hamulcowych przód w sedanie?nie wiem czy ktoś już pisał,ale nie moge znaleźć
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3021353032210-DF4486-O20348-tarcza-hamulcowa.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/...hamulcowa.html
dzięki
futureshock
08-10-15, 23:34
A co sądzicie o klockach Ferodo Premier?
Czytam opinię o nich na brakes.pl i z trzech ocen dwie są negatywne.
A co sądzicie o klockach Ferodo Premier?
Na tył może być. Chociaż raz przycisnąłem w górach i tylne premiery się dymiły a przednie DSy nawet się nie zająknęły. Wolałbym już ATE.
A co sądzicie o klockach Ferodo Premier?
Czytam opinię o nich na brakes.pl i z trzech ocen dwie są negatywne.
klocki jak klocki, jezdzilem na nich przed swapem hamulcow i nie mialem zastrzezen - nie piszczały, pylenie w normie, w porownaniu do zielonych ebc, ktore mialem wczesniej hamowaly podobnie a kosztowaly polowe tego..
A co sądzicie o klockach Ferodo Premier?
Czytam opinię o nich na brakes.pl i z trzech ocen dwie są negatywne.
miałem kiedyś w Toyocie Celice, nie wyróżniały się niczym, poza wysoką ceną i mocnym, trudnym do usunięcia pyleniem, znajomy zamontował w Lexusie LS460 Ferodo i mu piszczą, więc ja już bym ich nie założył, z tej klasy klocków tj. standardowych mam dobre zdanie o Textarze i cena też jest naprawdę niezła Textara
miałem kiedyś w Toyocie Celice, nie wyróżniały się niczym, poza wysoką ceną i mocnym, trudnym do usunięcia pyleniem, znajomy zamontował w Lexusie LS460 Ferodo i mu piszczą, więc ja już bym ich nie założył, z tej klasy klocków tj. standardowych mam dobre zdanie o Textarze i cena też jest naprawdę niezła Textara
widzisz, a ja je zalozylem bo byly jednymi z bardziej przystepnych cenowo sposrod renomowanych firm...co do piszczenia, to moze znajomy zeszklil je tuz po zalozeniu? mi ferodo nigdy nie piszczaly...
ceny w tym samym sklepie:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3116313421220-130460_57562-O19242-klocek-hamulcowy-kpl.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3035183520150-24087_175_1_5-O19242-klocek-hamulcowy-kpl.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3021353222340-FDB1859-O19242-klocek-hamulcowy-kpl.html
gdzie przy tej samej cenie ferodo daje wszystkie blaszki (łącznie z amortyzująca - żeby klocek nie piszczał,a ate, trw i bosch mają zamiast tej blaszki specjalny smar) ) i srubki, a textar tylko sruby.
Płyn hamulcowy Motul dot 3/4 będzie ok i czy pół litra wystarczy by cały wymienić?
Płyn hamulcowy Motul dot 3/4 będzie ok i czy pół litra wystarczy by cały wymienić?
Jeżeli nie masz zapowietrzonego układu to 0,5l w zupełności wystarczy. Płyn to jak piszesz DOT 3/4 ze wskazaniem na porządny DOT 4.
Jeżeli nie masz zapowietrzonego układu to 0,5l w zupełności wystarczy. Płyn to jak piszesz DOT 3/4 ze wskazaniem na porządny DOT 4.
Bo np. Motul (którego używam olej do silnika) ma coś takiego:
http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-motul-dot-4-syntetyczny-500ml-i5283968622.html
Jest napisane 3 & 4, więc pewnie po prostu spełnia normy obu płynów. Dobre to to?
Bo np. Motul (którego używam olej do silnika) ma coś takiego:
http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-motul-dot-4-syntetyczny-500ml-i5283968622.html
Jest napisane 3 & 4, więc pewnie po prostu spełnia normy obu płynów. Dobre to to?
płyn to płyn, jak kupisz organike dot 4 tez bedzie ok, on ma spelniać okreslone normy i tyle, a wymienic musisz po kilku latach bo nawet najdrozszy straci wlasciwosci chlonąc wode..
Bo np. Motul (którego używam olej do silnika) ma coś takiego:
http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-motul-dot-4-syntetyczny-500ml-i5283968622.html
Jest napisane 3 & 4, więc pewnie po prostu spełnia normy obu płynów. Dobre to to?
Jeżeli nie upalasz i nie potrzebujesz wysokiej temp. wrzenia to jest OK.
jasne, każdy ma jakieś doświadczenia i dobrze się podzielić nimi na forum, ja po prostu mam od kilku lat zaufanie do textarów a testowałem różne klocki i póki co w żadnym aucie się nie zawiodłem, znajomi również, więc je polecam :) teraz założę ceramiczne, więc już rzadziej będę wymieniał, ale na tyle będę pewnie testował różne z ciekawości jak się sprawdzą :)
Pytanie do posiadaczy tarcz ATE (mam zwykłe ale w nacinanych może jest podobnie), kupiłem tarcze na przód, przyszły w opakowaniu nieoryginalnym, na rancie mają oznaczenia które między sobą się różnią:
1.inny rozmiar 'czcionki' (1 mniejsze , 2 większe)
2.inaczej wybite logo ate (na 1 jest drukowanymi, na 2 tak jak logo na ich stronie/ala odręczne pismo)
3.wygląda na to iż tam jest też wybity miesiąc i rok produkcji? na 1 14 na 2 15 (2014/2015?)
środkowa część symbolu jest taka sama 123-110 wybita na obu
możecie napisać jak to wygląda u was?
Pytanie do posiadaczy tarcz ATE (mam zwykłe ale w nacinanych może jest podobnie), kupiłem tarcze na przód, przyszły w opakowaniu nieoryginalnym, na rancie mają oznaczenia które między sobą się różnią:
1.inny rozmiar 'czcionki' (1 mniejsze , 2 większe)
2.inaczej wybite logo ate (na 1 jest drukowanymi, na 2 tak jak logo na ich stronie/ala odręczne pismo)
3.wygląda na to iż tam jest też wybity miesiąc i rok produkcji? na 1 14 na 2 15 (2014/2015?)
wymieniałem w weekend przód komplet na ate,co prawda w sedanie,ale napisze Ci jutro jak to wygląda u mnie,z opakowania to mam tylko spód
środkowa część symbolu jest taka sama 123-110 wybita na obu
możecie napisać jak to wygląda u was?
wymieniałem w weekend przód komplet na ate,co prawda w sedanie,ale napisze Ci jutro jak to wygląda u mnie,z opakowania to mam tylko spód
Gdzieś wyżej w tym wątku pisałem, że zamontowałem klocki OMP R&S. Teraz mogę się podzielić info jak zakończyły żywot.
Seria wytrzymała z przodu u mnie 24 000km. Te OMP przejechały 53 000km i były raz na torze kielce i raz na torze jastrząb. Razem ok 120km w warunkach torowych. Kupiłem je po raz drugi choć byłem blisko zakupu DS2500. Mam wrażenie, że tylko swap większych rozwiązałby problem ostatecznie. Na torze po 5-8 minutach gotował się płyn, który miał 3-4 miesiące. Fakt nie był to wyczynowy płyn ale lepszy shell. W każdym razie klocki mogę polecić. Teraz założyłem też tarcze DBA T3. Są nacinane i od razu to słychać - lekko szumią przy hamowaniu z większych prędkości.
Witam Was.
Chcialem sie zapytac czy jezeli chodzi o tarcze i klocki na tyl to macie cos do polecenia? Chodzi mi tutaj o normalna jazde, czesto autostradowa.
Na przodzie mam zamontowany caly zestaw ATE, na tyl tez moge taki zestaw dac?
Pozdrawiam
Zmieniałem w wakacje z tyłu i wsadziłem właśnie tarcze i klocki ATE
Do normalnej jazdy na pewno wystarczą.
A ja zmieniłem dwa tygodnie temu tył fabryczny na tarcze ABE + klocki TRW , trochę pedał wyżej łapie ale hania śmiga po city bez problemu,zobaczymy czy przy wyższych temperaturach i deszczu ABE sie nie pogną ;) jeśli tak to mój mechanik http://www.sherv.net/cm/emoticons/fighting/whipping-someone-smiley-emoticon.gif
Czy ktoś samodzielnie wymieniał z tyłu klocki? Jeśli tak to jaka praskę (wciskarke) użyć ? Czy podobnie jak w MB trzeba je wkręcić ? Praska ma być prawo czy lewo skrętna.?
Wysłane z mojego SM-T800 przy użyciu Tapatalka
Czy ktoś samodzielnie wymieniał z tyłu klocki? Jeśli tak to jaka praskę (wciskarke) użyć ? Czy podobnie jak w MB trzeba je wkręcić ? Praska ma być prawo czy lewo skrętna.?
Wysłane z mojego SM-T800 przy użyciu Tapatalka
Wystarczy zaopatrzyć się np. w taki zestaw separatorów i kłopot z głowy: http://allegro.pl/separator-do-hamulcow-yato-yt-0682-18cz-zestaw-i5954647700.html.
No właśnie nie chce kupować całego kompletu tylko po to aby zrobić sobie w 2 civiach klocki. Do takiej jednorazowej akcji raz myślałem o takim narzędziu http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6017011831
Wysłane z mojego SM-T800 przy użyciu Tapatalka
No właśnie nie chce kupować całego kompletu tylko po to aby zrobić sobie w 2 civiach klocki. Do takiej jednorazowej akcji raz myślałem o takim narzędziu http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6017011831
Wysłane z mojego SM-T800 przy użyciu Tapatalka
Na początku też myślałem, że jest to zakup na jedną, góra dwie wymiany, potem, ze względu na to, że w dużych zestawach są separatory do prawie wszystkich modeli aut, był wykorzystywany częściej. Na pewno się zwrócił. Myślę, że warto.
Przecież ten tłoczek można wkręcić byle czym, żadna filozofia :)
Przecież ten tłoczek można wkręcić byle czym, żadna filozofia :)
Nie no oczywiście, można i byle czym np. impulsatorem kinetycznym, ale można i specjalistycznym narzędziem właśnie do tego celu przeznaczonym, bo trzeba pamiętać, że wraz z wkręcaniem tłoczka trzeba go z dość znaczną siłą wtłaczać do zacisku.
Czy ktoś samodzielnie wymieniał z tyłu klocki? Jeśli tak to jaka praskę (wciskarke) użyć ? Czy podobnie jak w MB trzeba je wkręcić ? Praska ma być prawo czy lewo skrętna.?
Pierwsze tłoczki wciskałem dociskiem stolarskim, ale tak mnie to wnerwiło że kupiłem sobie "profesjonalny" zestaw. Teraz wcale nie żałuję, bo bez problemu i przeklinania załatwiam i tylne i przednie klocki. Mam też drugie auto z innymi średnicami tłoczków i tam też go wykorzystuję. Nie żałuję ani złotówki.
Link do wymiany klocków jest TUTAJ (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/eksploatacja/klocki_ham_przod.htm), a praskę kupiłem mniej więcej taką:
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-12-eleme-i5961533597.html
PS.
Gwint prawy - czyli taki normalny, jak się wkręca śruby :)
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskan...961533597.html
Dzięki, taki też zamówiłem. W sumie cena zbliżona do samej, uniwersalnej praski.
Przed chwila skończyłem wymieniać tylne klocki. Wciskanie przy jednoczesnym wkrecaniu tylnego tłoczka - przy pomocy tego narzędzia to bajka! Polecam. Doskonale wydane 43zl ;)
Wyklepane z Note 4
Obecnie mam tarcze Zimmermana gładkie, kończą mi się klocki EBC GREEN STUFF i będę poszukiwał coś ciekawego na wymianę od innego producenta. Co możecie polecić do R18A2?
Ja latam na JURID WHITE, polecam, można z 200 hamować i się nie przypalają, nie przegrzewają też tarcz. Zakładałem w tym samym mniej więcej czasie tarcze i klocki przód i tył - na przód ceramiczne JURIDY WHITE a na tył zwykłe, auto ma nieco podniesioną moc, którą po prostu lubię wykorzystać. Tył już mam przegrzany - tarcze mają fioletowe ślady, klocki po ostrym hamowaniu śmierdzą jak spalone sprzęgło. Przód bez problemu, jak nowy.
chłopaki jaki komplet na tył polecacie?
w Krakowie w sklepie na allegro widzę jest za 325 PLN komplet ATE - to co o tym myślicie?
jest jeszcze TEXTAR i BOSCH w tej samej cenie praktycznie to chyba ATE będą najlepsze z tych trzech opcji?
ewentualnie FERODO jest za 270 PLN to 50 PLN w kieszenie, ale myślę, że mogą piszczeć :/
zależy mi na tym żeby nic nie piszczało bo wiadomo siła hamowania z tyłu ma małe znacznie :)
Witam, równiez dołoże się do pytania o klocki + tarcze na tył, jakie byście polecili ? Mozna zmienić sam tył? Byłem na wymianie kół i polecono mi wymienić tył.
na tył tarcze textar klocki ate i nic nie piszczy .
Czy komplet tarcze + klocki zimmermann będą wystarczające do FK2 1.8 seria? Czy w cenie tego zestawu lub niewiele większej można mieć jakiś lepszy zestaw spowalniający:)?
Ze standardowych hamulców bardzo dobrze jeździło mi się na TEXTARZE
Też dziś pomyślałem nad Textarem:
Tarcze Textar przód - 92144403
Tarcze Textar tył - 92164303 lub 92164300
Klocki przód Textar 2408701
Klocki tył Textar 2408601
ale jest doza niepewności w dwóch kwestiach?
Na tył występują tarcze 92164300 i tarcze 92164303
Czym one się różnią?
Oraz druga sprawa: dziś znajomy mi powiedział, że kila lat temu używał tarcz textar w civiku 6gen i ktoś tam jeszcze z foce i sie pokrzywiły.
Czy te nowe tarcze Textar PRO sa już poprawione?
Z moich doświadczeń wynika, że najczęstszą przyczyną wyginania tarcz jest niedokładnie oczyszczona piasta. Zimmermann jest bardzo podatny na niedokładne oczyszczenie piasty, Textar zdecydowanie mniej. Końcówka 00 to chyba jeszcze stara tarcza, nielakierowana, a 03 to PRO czyli lakierowana. Osobiście jeździłem na Textarze i nic się nie pokrzywiło :) Teraz np. testuję tarcze Metelli (jak się poczyta w Internecie, to jest to ta sama fabryka, która robi dla ATE) cena Metelli to ok. 90 zł/szt. ATE ok. 190 zł/szt. :) Jeżdżę z klockami ceramicznymi JURID i jest naprawdę super :D Zrobiłem ok. już pewnie 7-8 000 km i nic się nie krzywi itp. ale wiedziałem, że ryzykuję, bo były to tańsze tarcze.
Czy komplet tarcze + klocki zimmermann będą wystarczające do FK2 1.8 seria? Czy w cenie tego zestawu lub niewiele większej można mieć jakiś lepszy zestaw spowalniający:)?
Ja mam na tyle i są ok. W porównaniu do ATE nie widzę różnicy, ale przynajmniej nie rdzewieją (CoatZ).
Teraz zastanawiam się nad przodem Zimmerman Sport 282mm (nawiercane) nr. kat 280.3171.52? Jeździł ktoś na tych tarczach?
Jednak stanęło na tarczach Oyodo i klockach TRW.
Panowie potrzebuje porady.
Otóż w moim Type Sie już hamulce kończą się do cna i do wymiany byłaby tarcza i klocek z przodu jak i z tyłu, natomiast wiemy dobrze jak te seryjne hamulce hamują... Myślałem nad tym by dość tanim kosztem zwiększyć jakość hamowania pakując na przód zaciski z FN2 i do tego tarcza 300mm gładka tylko dalej mam dylemat jaką + klocek Ferodo DS Performance a na tył oddać tarcze do przetoczenia i założyć jakiś dobry klocek.
Przeglądałem na aukcjach zaciski i są dwie oferty które zakręciły się wokół mnie mianowicie:
1# http://allegro.pl/zaciski-hamulcowe-honda-civic-viii-ufo-type-r-i6132012800.html#thumb/1
2# http://allegro.pl/civic-8-viii-ufo-type-r-2-0b-zacisk-przod-lewy-i6042990383.html + druga aukcja prawego zacisku też za dwie stówki.
Widać na pierwszy rzut oka, że wizualnie te tańsze pozostawiają wiele do życzenia natomiast pod tym względem bym nie patrzył ponieważ i tak ja je sobie odmaluje i przeczyszcze ile bym mógł + nowe przewody. Tylko teraz pytanie czy warto dopłacać do tych droższych ? Czy to tylko kwestia jest estetyki czy warto spojrzeć na inne aspekty przy zakupie używanego zacisku?
Czy może jaką inną obrać strategie zmiany hamulców?
Po3gan, bierz te tańsze. Jeśli gumki będą do wymiany to zestaw naprawczy do tych zacisków kosztuje 17zł. Wymiana jest banalnie prosta.
ma ktoś porównanie miedzy ATE i TEXTAR?
niby 20 PLN różnicy, a nie mogę się zdecydować co założyć na tył :o :rolleyes: :mad:
ma ktoś porównanie miedzy ATE i TEXTAR?
niby 20 PLN różnicy, a nie mogę się zdecydować co założyć na tył :o :rolleyes: :mad:
Ja zainstalowalem Zimmermann coat z (malowane) na tył. Po roku jestem zadowolony. tarcze wyglądają bardzo dobrze.
Właśnie ATE vs TRW co polecacie ? cena ta sama 180 zł :-) słyszałem ze TRW bardziej niszcza tarczce.. z kolei ATE gorzej sobie radza w deszczu... ?
jedne i drugie tarcze to szajs.
Mi mój mechanik założył tarcze oyodo i klocki trw i zestaw jest bardzo fajny, już z 1000km przejechane i bez uwag.
W moim samochodzie są zamontowane tarcze i klocki blue print. Przejechałem na nich ponad 30 tyś km. Bez większych uwag co do zestawu. Niedługo będę musiał wymienić klocki hamulcowe.
jedne i drugie tarcze to szajs.
a mógłbyś napisać więcej :p
Jaki upgrate do sedana si fa5? Widziałem że od tsx zaciski i tarcze pasują p&p. Jest grubsza tarcza i większe klocki. Ktoś słyszał o innych opcjach? Ue type s accord chyba ma inne hamulce niz tsx?
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
a mógłbyś napisać więcej :p
Których bym nie miał to każde biły. Ludzie zagrzewają sie kupują pomalowane już ATE i zadowoleni,że bedą świetnie się sprawować. Pracowałem kiedyś w IC i była masa reklamacji. Czy to power disc czy inne to są podatne na zgięcia. To samo tyczy się TRW.
Generalnie jeśli chodzi o zwykłe tarcze to polecam Bosch,Brembo,Speedmax
To, że krzywi tarcze, nie koniecznie oznacza słabej jakości tarcze, tylko często niefachowy montaż, albo błędne ich docieranie/traktowanie.
Bardzo, bardzo ważne jest (o ile nie najważniejsze) super dokładne oczyszczenie piasty w miejscu gdzie stykać się będzie z nową tarczą, a już nie wspomnę o dokładnym dokręceniu właściwym momentem kół. Podejrzewam że 90% zwykłych serwisów robi na odwal się i nawet dynamometrycznym nie dokręca tylko na pałe.
Brembo dostępne obecnie w pl to dno i nie ma zupełnie nic wspólnego z dawnym Brembo (lub tym dostępnym na zachodnich rynkach lub w usa).
murinek777
01-08-16, 19:14
Witam Panowie jakie klocki hamulcowe możecie polecić bo moje już się kończą :) cena nie gra roli na chwile obecna nie zmieniam zacisnów bo zbieram na coś innego więc klocki musza być porządne :) !!!
Witam Panowie jakie klocki hamulcowe możecie polecić bo moje już się kończą :) cena nie gra roli na chwile obecna nie zmieniam zacisnów bo zbieram na coś innego więc klocki musza być porządne :) !!!
Witam
U mnie też się kończą i zastanawiam się nad Jurid White. Są to klocki ceramiczne i w teorii nie powinny tak pylić.
murinek777
01-08-16, 20:11
Witam
U mnie też się kończą i zastanawiam się nad Jurid White. Są to klocki ceramiczne i w teorii nie powinny tak pylić.
No właśnie tez o nich myślałem ale nie wiem czy ktoś ma z nimi doświadczenie jak sie sprawują
Ja zamówiłem tarcze Zimmermany powlekane (mam dobre doświadczenia z nawiercanych w WRX) plus klocki ATE. Myślę, że na moc 140 koni wystarczy ;).
Ja już ponad 1000 km po zmianie całego zestawu na tarcze Oyodo + klocki TRW i jestem bardzo zadowolony.
Barti-VTEC
09-08-16, 11:40
Klocki i tarcze odradzam firmy TRW. Mocno rozczarowałem się. Na wstępie napomnę, że nie jestem zwolennikiem nadmiernego hamowania. Rok czasu po wymianie (30 000 km temu) na tyle tarcze wyglądają tragicznie, a klocki nieco lepiej ale spasowanie klocków do zacisków nie jest tak idealne. Gdzieś po pół roku (ok. 18-20 tys. km) kupiłem na przód komplet klocków firmy Ate !!!! i jestem bardzo zadowolony z "hamowni" :D a pasowały do zacisków jak puzel z układanki ;) coś przyjemnego wymieniać klocki tej firmy. A ścieralność owych klocków jest znikoma !!! Gorąco POLECAM ! Moim zdaniem Ate najlepsze klocki na rynku jakie można dostać na rynku nie tylko do naszej kochanej marki.
Nawiasem mówiąc kolega założył Ate do swojej e39 i jest zachwycony.
Pozdawiam
ATE jest czesto montowane na pierwszy montaż i nie da sie ukryć,że to klocki z górnej ogólnodostępnej. Są lepsze,ale to zalezy komu do czego ma służyć.
a TRW nie robi klocków na pierwszy montaż?
Robi,ale o ATE mówiłem ogólnikowo
No właśnie tez o nich myślałem ale nie wiem czy ktoś ma z nimi doświadczenie jak sie sprawują
Ja na takich jeżdżę i jestem bardzo zadowolony :)
Możesz doprecyzować, jak oceniasz hamowanie w stos.do "zwykłych klocków" lepiej/gorzej? Jak oceniasz stopień pylenia?
Też przy następnej zmianie planuję ceramikę.
Ma lub miał ktoś zestaw: zwykłe gładkie tarcze (ATE,TRW,Textar,Brembo, itd) + klocki ceramiczne JURID WHITE? Interesuje mnie jak to się sprawdza w praktyce? Jak hamuje, jak hałasuje, jak pyli? Obecnie mam tarcze + kolcki brembo przod oraz tył i niestety porażka totalna. Najgorszy zakup jaki do obecnego auta zrobiłem. Hamuje to słabo, głośno i pyli jak cholera. Przymierzam się do zmiany klocków na JURID WHITE? Doradzi ktoś coś :)
Są jakieś klocki już fabrycznie czerwone pasujące do Civica 1.4 83KM chodzi mi o aspekt wizualny typowo.
Są jakieś klocki już fabrycznie czerwone pasujące do Civica 1.4 83KM chodzi mi o aspekt wizualny typowo.
Nie ma, nie pod tę średnicę tarczy: http://www.brakes.pl/index.php/14-2006-c-63978_63979_67303_67365_67373_67387?osCsid=744ea74 421e78c8775306e9c63c94159, ale zawsze możesz pomalować.
Nie ma, nie pod tę średnicę tarczy: http://www.brakes.pl/index.php/14-2006-c-63978_63979_67303_67365_67373_67387?osCsid=744ea74 421e78c8775306e9c63c94159, ale zawsze możesz pomalować.
http://screenshooteruswestus.blob.core.windows.net/engine4files/daopimwknrhgyakltwppzbaffpbkxhamrbreifusewdvwlyzwx lsipynzesbljtmacxsfshwsutocbjhdjchjmnmjqsymhrczlpd
Taki zestaw na przód będzie dobry?? A na tył jakie tarcze polecacie by były dobre, oraz wizualnie w miarę pasowały do przodu.
A któreś z tych polecasz? I tak wymieniam klocki + tarcze, a przy okazji dodam troszkę wyglądu.
To wszystko zależy od tego ile przeznaczyłeś na to $ i co chcesz osiągnąć?
Jeżeli coś w niewielkim budżecie i służące do normalnej eksploatacji to może tarcze: http://www.brakes.pl/product_info.php/tarcze-hamulcowe-zimmermann-sport-coat-p-28986?cPath=43608_43609_45773_45830_45837_45846&osCsid=744ea74421e78c8775306e9c63c94159 i klocki: http://www.brakes.pl/product_info.php/klocki-hamulcowe-ate-standard-p-24162?cPath=63978_63979_67303_67365_67373_67387&osCsid=744ea74421e78c8775306e9c63c94159, tarczą poprawisz wygląd (mają dobrą opinię) a klocek w normalnej jeździe spełni swoje zadanie.
Jeżeli coś lepszego to polecam tarcze: http://www.brakes.pl/product_info.php/tarcze-hamulcowe-dba-4000-t3-p-30564?cPath=43608_43609_45773_45830_45837_45846&osCsid=744ea74421e78c8775306e9c63c94159 i klocki: http://topbrakes.pl/klocki-hamulcowe/o-przednia/honda/civic/14/2006/34168-klocki-hamulcowe-black-diamond-predator-fast-road.html.
do 83 KM nie wiadomo jakich nie trzeba zapewne :) Chodzi o zwykłą jazdę + aspekt wizualny to wszystko.
Do takiego słabego to kup zwykłe polskie klocki np. breck
Są jakieś klocki już fabrycznie czerwone pasujące do Civica 1.4 83KM chodzi mi o aspekt wizualny typowo.
To pomaluj zaciski.
sent from mobile
http://screenshooteruswestus.blob.core.windows.net/engine4files/daopimwknrhgyakltwppzbaffpbkxhamrbreifusewdvwlyzwx lsipynzesbljtmacxsfshwsutocbjhdjchjmnmjqsymhrczlpd
Taki zestaw na przód będzie dobry?? A na tył jakie tarcze polecacie by były dobre, oraz wizualnie w miarę pasowały do przodu.
Klocki kupuje się w kompletach na os. Nie na każde kolo z osobno. Do wymiany potrzeba ci 1 komplet a tu widzę dodane 2 komplety klocków. No chyba ze to zamierzone.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Klocki kupuje się w kompletach na os. Nie na każde kolo z osobno. Do wymiany potrzeba ci 1 komplet a tu widzę dodane 2 komplety klocków. No chyba ze to zamierzone.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Tak to wiem, nie spojrzałem, że cena jest za komplet :)
no i dojechałem przód i tył na urlopie w trakcie jazdy po polskich górach i awaryjnie musiałem w ASO w Świdnicy zmieniać przed dalszą jazdą na południe Europy:
- przód miałem ATE tarcze + klocki, klocki wytrzymały 51 tys. km. Tarcze ok, więc zostały jeszcze,
- tył miałem EBC Green klocki + tarcza z ASO (chyba BluePrint) - 73 tys.km. Tarcze ok, więc też zostały jeszcze.
Przód i tył wymienione na OEM Honda i powiem Wam, że jakieś się lepsze trafiły albo z tymi tarczami co mam to lepiej hamują. Poprzednie zestawy z ASO to było jakieś nieporozumienie, a te lepiej hamują niż poprzedni zestaw.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.