Zobacz pełną wersję : d16z6 Turbo Graty stage 2
Sodemarco caly czas krece sie wogol turbo nie N/A. To logiczne przeciez ze zakucie bez turbo nic nie da.... Ale moje pytanie bylo na temat, ze dopiero zakuwac z6 czy jakakolwiek d16, a nie d15 jak wczesniej pisalem :p. Moze moglby ktos mi napisac jaki zestaw gratow bym potrzebowal zeby zakuc i uturbic d16 na okolo 1.5 bara? I jakie to mniej wiecej sa koszta, dodam ze sporo moge zrobic sam :)
Dzieki wielkie za odpowiedz ;) Przeczytalem caly ten temat, i wiem ze potrzebuje:
-korby - Prism, Eagle lub przerobic z b20 - nowe prism lub eagle okolo 1500. A te korby skunk2 ?
-panewki acl race komplet - 500
-tloki ?
-turbo TD-04 - 16t - uzywka okolo 1000 ?
-sruby arp glowicy - okolo 500
-uszczelka oem - 200 ?
-wtryski 560cc? - okolo 500
-pompa paliwa walbro - ??
-kolektor baran lub zeliwo - ??
Napewno cos jeszcze, znaki zapytania niezly byloby gdyby ktos znal orientacyjne ceny :)
-korby - Prism, Eagle lub przerobic z b20 - nowe prism lub eagle okolo 1500. A te korby skunk2 ?
Jak iść to grubo. Kup kute, ze śrubami od razu, bo jak kupisz osobno to śrub się w życiu nie doszukasz ;)
-panewki acl race komplet - 500
*400 zł
-tloki ?
ARCO Vitara lub YCP. Nie rozumiem tylko czemu ludzie jarają się teflonem. Kup zwykłe, moc przeniosą, do kutych korb pasują idealnie. Będą trochę głośniej pracowały na zimnym silniku wobec kutych.
-kolektor baran lub zeliwo - ??
Żeliwo, chyba, że ktoś poprawi spawy na baranie. Kolektor ok 400 zł.
A tloki te z vitary bede musial przerabiac pod sworzen z kutych korb ta? wolalbym uniknac kombinacji i poprostu kupic jakies dobre tloki zeby miec z bani i miec baze "na wyrost" zawsze mozna podkrecic kiedys :p
w tym temacie były te pytania przerabiane 15 razy, co chwile ktoś pyta sie o to samo, a wystarczy przeczytań.
Sodemarco caly czas krece sie wogol turbo nie N/A. To logiczne przeciez ze zakucie bez turbo nic nie da.... Ale moje pytanie bylo na temat, ze dopiero zakuwac z6 czy jakakolwiek d16, a nie d15 jak wczesniej pisalem :p. Moze moglby ktos mi napisac jaki zestaw gratow bym potrzebowal zeby zakuc i uturbic d16 na okolo 1.5 bara? I jakie to mniej wiecej sa koszta, dodam ze sporo moge zrobic sam :)
Dzieki wielkie za odpowiedz ;) Przeczytalem caly ten temat, i wiem ze potrzebuje:
-korby - Prism, Eagle lub przerobic z b20 - nowe prism lub eagle okolo 1500. A te korby skunk2 ?
-panewki acl race komplet - 500
-tloki ?
-turbo TD-04 - 16t - uzywka okolo 1000 ?
-sruby arp glowicy - okolo 500
-uszczelka oem - 200 ?
-wtryski 560cc? - okolo 500
-pompa paliwa walbro - ??
-kolektor baran lub zeliwo - ??
Napewno cos jeszcze, znaki zapytania niezly byloby gdyby ktos znal orientacyjne ceny :)
na 1,5bar...aspiracje widzę grube :) .
TD04-16 nie da rady utrzymać 1,5bar..
Wydech z DP ok 1500zł
Wastegate - 700 do1200zł jeśli ma hulać bezawaryjnie
Komplet uszczelek - z 500zł+ spokojnie
Przewody - ok 1000zł
chłodnica oleju + podstawka - 500zł +
IC - 500zł
orurowanie dolot, filtr- 500zł+
wtryski w okolicy 700ccm bym dał
walbro - 400zł
tulejowanie - tu raczej tanio nie będzie, chyba że robisz 1,2..max 1,3bar
map sensor - ?
sprzęgło - ?
hamulce- ?
pojeździsz trochę i łożyska w skrzyni :)...a nuż półośka..
chłodnica wody aluminium bądź VTI
i masa innych pierdół które wyjdą w trakcie. Nowy olej, filtr
Zegary, podstawka tu ponad 1000zł
Regeneracja głowicy - ?
Dobrze hulający soft to koszt 6000zł i to tak lightowo jak w miarę po taniości dobre graty dostaniesz :)
+ tuleje Mahle, Darton, LA Sleeves etc.
Koszt tulejowania na Dartonach serii M.I.D ok. 5-6tys.
Yotomeczek86
03-05-14, 20:21
Bez 25 000zł ( i pewnie zbraknie) nie zbudujesz setupu 350+KM. Trzeba niestety parę zapałów ostudzić, bo zabawa w dmuchanie to nie jest tania zabawa.
Obróbka silnika, arpy do głowy, uszczelki - to koszt lekko 6000zł, bez tulejowania... A gdzie reszta ;)
Dobra sory ze tak 50 razy pytam. :/ A powiedzmy tak zeby seryjne tuleje wystarczyly i pominac te tulejowanie i zeby bylo okolo 300-310 km bezpieczne ;)
Seryjne tuleje mozesz troche "wzmocnic" kolkujac blok, czy wytrzyma i jesli tak, to ile nikt Ci raczej nie odpowie dokladnie, chcesz bezawaryjnie laduj dartony a jeśli nie to jeździj i módl sie zeby nie klekło
Dobra sory ze tak 50 razy pytam. :/ A powiedzmy tak zeby seryjne tuleje wystarczyly i pominac te tulejowanie i zeby bylo okolo 300-310 km bezpieczne ;)
A może by tak b18c4 + dobry soft? 290KM spokojnie wytrzyma.
Zakute Z6 pojeździ bezpiecznie na poziomie 330KM. Żeby takie zrobić u kogoś to koszta zaczynają się od okolic 18k pln za zestaw napędowy, a urosnąć mogą i do 30 jeśli chcesz robić wszystko na top częsciach. Proste? :)
Taki lekki odkop :P
Z cyklu najpierw kupuj potem pytaj ^^
Czy wtryskiwacze z Rover 620 turbo (PB) 380/420cc będą pasować pod kolektor z civica dserii?
Miałem je w rączce i wydają mi się "grubsze"
Ktoś stosował?
Grubsze na korpusie , grubsze wtyczki czy grubsze co ?
Porób zdjęcia jak miałeś w rączce , pomierz w newralgicznych punktach i coś pomożemy.
Kosnita , zrób sobie najpierw d16z6 na potężnych hamulcach , potem zrób softa i dopiero porywaj się na 300+ , dużo jest kozaków co mają mocne auta i to właśnie te auta mają nad nimi władze a nie kierowcy nad autami , przy 300+ w naszych lekkich autach trzeba już co nieco wiedzieć o przysłowiowym zapier*alaniu.
Porywasz się z motyką na księżyc a co do kosztów o których pisali przedmówcy 95% rzeczy niestety się zgadza.
na 1,5bar...aspiracje widzę grube :) .
TD04-16 nie da rady utrzymać 1,5bar..
Wydech z DP ok 1500zł
Wastegate - 700 do1200zł jeśli ma hulać bezawaryjnie
Komplet uszczelek - z 500zł+ spokojnie
Przewody - ok 1000zł
chłodnica oleju + podstawka - 500zł +
IC - 500zł
orurowanie dolot, filtr- 500zł+
wtryski w okolicy 700ccm bym dał
walbro - 400zł
tulejowanie - tu raczej tanio nie będzie, chyba że robisz 1,2..max 1,3bar
map sensor - ?
sprzęgło - ?
hamulce- ?
pojeździsz trochę i łożyska w skrzyni :)...a nuż półośka..
chłodnica wody aluminium bądź VTI
i masa innych pierdół które wyjdą w trakcie. Nowy olej, filtr
Zegary, podstawka tu ponad 1000zł
Regeneracja głowicy - ?
Dobrze hulający soft to koszt 6000zł i to tak lightowo jak w miarę po taniości dobre graty dostaniesz :)
1.5 utrzyma gt28rs :)
Stabilnie , czy w peaku na moment ?
Najtańszą opcją na stabilnego półtoraka będzie chyba hybryda 16T - > 19T , koło zrobione na bilecie to koszt 400-500 zł
Ale o czym mowa , niech projekt się najpierw ZACZNIE
Stabilnie , czy w peaku na moment ?
Najtańszą opcją na stabilnego półtoraka będzie chyba hybryda 16T - > 19T , koło zrobione na bilecie to koszt 400-500 zł
Ale o czym mowa , niech projekt się najpierw ZACZNIE
Stabilne i nawet da rade więcej :)
arecki18is
27-06-14, 08:19
Taki lekki odkop :P
Z cyklu najpierw kupuj potem pytaj ^^
Czy wtryskiwacze z Rover 620 turbo (PB) 380/420cc będą pasować pod kolektor z civica dserii?
Miałem je w rączce i wydają mi się "grubsze"
Ktoś stosował?
Ja mam takie wtryski czekaja na dokończenie softa podejdą na pewno bo przymierzałem tylko trzeba dobrać oringi przerobić wysokość listwy jak dobrze pamiętam a wtyczki są p&p obd1
Pany 1 pytanie, wydech 2.75 cala czy 2.25 do turbo z mocą na około 220 koni?
2.75 ,2.25 to mozna dac do d16z6 w NA
2.5" to takie minimum do Turbo.
Kupiłeś ode mnie kompletny wydech i chcesz go nie zakładać/sprzedać ? :D
2.75 ,2.25 to mozna dac do d16z6 w NA
co za brednie , skoro do wolnosaka 2.75 to jak ktos buduje 500hp to z 5 cali potrzebne , dawno sie tak nie ubawiłem czytajac "fachowe wypowiedzi"
Przema opanował czytanie ze zrozumieniem ? Bo pisanie też Ci nie za bardzo idzie.
Kolega odpowiedział 2.75 PRZECINEK 2.25 można dać do d16 N/A
to w zasadzie nic nie zmienia , pisanie ze 2.25 cala to mało na 220hp jest równie bzdurne
Faktycznie Radku ale myślałem że może 2.25 też jest ok, Twój setup będzie jeździł dalej:) za niedługo moje 2.25 będzie na sell.
jak ktos buduje 500hp to z 5 cali potrzebne , dawno sie tak nie ubawiłem czytajac "fachowe wypowiedzi"
buahaha odezwał się fachowiec, 625hp 3.2V6 na garrecie gt40r to 3,75 cala to dość haha :D
Motoboy , przema72 jest fachowcem i to bardzo dobrym tylko niepotrzebnie od razu naskakuje nie czytając....
2.25 owszem nada na styk do 220hp ale zrobienie zapasu w postaci 2.5 albo 2.75 nie będzie miało wpływu na moc a jest przyszłościowe na dalsze modyfikacje.
przepraszam, ja też za bardzo wyskoczyłem, nikomu nie chcę ubliżać ale 5 cali mnie rozbawiło ;) przy 1.6 220KM 2.25 da radę, a raczej 2.5 jest w sam raz ;)
motoboy , wiesz co to sarkazm ?
Motoboy , przema72 jest fachowcem i to bardzo dobrym tylko niepotrzebnie od razu naskakuje nie czytając....
2.25 owszem nada na styk do 220hp ale zrobienie zapasu w postaci 2.5 albo 2.75 nie będzie miało wpływu na moc a jest przyszłościowe na dalsze modyfikacje.
2.25 na styk dla 220koni ?, na tej średnicy robiłem dużo więcej i jakoś ograniczenia mocy nie widziałem ;] , nie mówiac o NA gdzie wydechy średnicy 2.25 lub 2.5 nie robią przyrostu mocy za to zabijają moment , co do mojej wypowiedzi idac tym tokiem rozumowania 250hp 2.5cal , 500hp 5cali ;]
Z Tobą Przema kłócił się nie będę , jak tak mówisz tak zapewne jest - doświadczenie masz ogromne , co do N/A to racja , 220hp na styk to może nie ale po co robić w turbo 2.25 skoro można sobie spokojnie zrobić z zapasem.
od tak , od kilku lat obserwuje tendencje wzrostowa w średnicach wydechu i w końcu coś we mnie pękło ;] , jest zapewne sporo osób które grzebiac w NA ,zaczynaja mysleć o sofcie a zrobiły juz wydech 2.25 , automatycznie kaze im sie przechodzic na wiekszy wydech , zupelnie bez potrzeby i sensu
W końcu jesteś magikiem w dziedzinie kompresorów to obal tą błędną teorie większości tunerów pakowania większych średnic wydechów do turbodoładowanych silników.
No bo bez potrzeby chyba się to nie wzięło ?
No wiadomo w NA powinno być na zasadzie lejka żeby utrzymywać ciśnienie w wydechu ale jak ma się to do Turbo a jak do Kompresora ?
tu nie chodzi o obalanie teorii - wydech 2,25 w żadnym miejscu nie będzie ograniczał setupu na 220 czy 250KM. Grooby zrobił kiedys ITR na 300 z lekkim plusem na wydechu 2,36 i to jeszcze z twinloopem...należy tylko rozgraniczyć stwierdzenia 'da się zrobić', a 'będzie ograniczal'. Wydech ogólnie powoduje backpressure i od pewnej ilości spalin rozluźnienie wydechu spowoduje dalszą możliwość pójścia z zapłonem do góry, żeby zrobić trochę więcej mocy. Inaczej: da się zrobić 300KM na 2,36? Da się. Czy ten sam setup na 2,5 będzie mial możliwości zrobić więcej? Będzie miał. Do wszystkiego trzeba podchodzic z mózgiem :) Nikt nigdzie nie powiedział, ze 2,5" jest 'must have' przy każdym setupie turbo zaczynając od softow d15! Ale też nie znaczy to, ze takie 2,5" w turbosetupie zrobi mu krzywde - a przynajmniej będzie potencjałem na kolejne modzenie już bez konieczności robienia od nowa wydechu.
Co do wydechów w NA - każdy ma swoje doświadczenia i jeśli nie potrafimy nawzajem przyjąć ich do siebie, to przy nich po cichu pozostańmy :)
I o to chodzi , ale chyba Ty jako jedyny potrafisz wytłumaczyć profesjonalnie opierając się na rzeczowych argumentach czemu tak czemu nie.
No nie oszukujmy się ludzie z tego żyją i nikt nie będzie sobie klientów odbierał.
Panowie i to są fachowe odpowiedzi. Dziękuje bardzo
ja zostawiłem wydech z softa 2.2cala i po zakuciu silnika (y8) i na strojeniu im wieksze doładowanie tym wiecej trzeba było cofac zapłon, gdzie przy 0.9b było juz -10*
Panowie mam Turbinke TD04L-12T jak reguluje się ciśnienie doładowania? trzeba skręcić bardziej ten pręt z seryjnego wg? turbina jest seryjna, blow off upuszcza normalnie i głośno, nie stwierdzono nieszczelności a dmucha ledwo 0.2b przy ~ 4 tysiącach
Dokładnie. Metoda prób i błędów aż uzyskasz zadowalające doładowanie, albo bierzesz pompkę, spinasz z manometrem i jedziesz..musi zacząć otwierać przy zadanym ciśnieniu zgodnie z tym jakie chcesz mieć doładowanie. Bywa, że aby było to 0,5..0,6 trzeba dość mocno skręcić owy pręcik :) .
dzięki Kolego za chęci z odpowiedzią już ogarnełem temat, dokręciłem sztange na maxa to dmucha 0.4 a jak odepne gruszke(aktuator) to potrawi doladowac 1 bar, wniosek jeden aktuator do wymiany... te turbo mnie zrujnuje:)
jaki map sensor kupic najlepiej? niektorzy mowia ze z diesla jakiegos? co nieco slyszalem o MPX 4250 AP ? jest jakas roznica w map sesnorach czy wystarczy byle jaki do 2,5-3 bar?
jaki map sensor kupic najlepiej? niektorzy mowia ze z diesla jakiegos? co nieco slyszalem o MPX 4250 AP ? jest jakas roznica w map sesnorach czy wystarczy byle jaki do 2,5-3 bar?
siemka ja ma taki zdaje egzamin http://allegro.pl/czujnik-mapsensor-opel-astra-ii-2-0-dti-i4529501182.html
Panowie powoli zabieram sie za skladnie D16Z5 na tlokach z vitary (+50),korby B20,turbo td04hl-16 CR jakies 9.0:1 i teraz pytanie czy docierac jako N/A czy moze na mapie na malym doladowaniu?? z gory dziekuej.
dzięki Kolego za chęci z odpowiedzią już ogarnełem temat, dokręciłem sztange na maxa to dmucha 0.4 a jak odepne gruszke(aktuator) to potrawi doladowac 1 bar, wniosek jeden aktuator do wymiany... te turbo mnie zrujnuje:)
Fabryczne wg puszczają właśnie przy tym 0,4 0,5, nawet jeśli skrócisz sztangę to więcej nie utrzyma. musisz założyć regulator doładowania tak zwane MBC Manualne lub EBC Elektroniczne.
Panowie powoli zabieram sie za skladnie D16Z5 na tlokach z vitary (+50),korby B20,turbo td04hl-16 CR jakies 9.0:1 i teraz pytanie czy docierac jako N/A czy moze na mapie na malym doladowaniu?? z gory dziekuej.
lepiej z małym doładowaniem,
Wszystko jedno jak będzie docierany.
Czy wystarczy mapa wgrana na kompa, czy muszę jechać do stroiciela?? Problem jest taki ze w Pile nikt tego nie robi...
Czy wystarczy mapa wgrana na kompa, czy muszę jechać do stroiciela?? Problem jest taki ze w Pile nikt tego nie robi...
Jeśli identyczny setup to tak, jeśli nie to nie :)
Jeśli identyczny setup to tak, jeśli nie to nie
A identyczny setup to taki, gdzie silnik jest TEN SAM, cały osprzęt TEN SAM.
Setup z TAKIM SAMYM silnikiem i TAKIM SAMYM osprzętem nie jest ani trochę identyczny, musisz wybrać czy chcesz tanio popsuć czy dobrze zrobić. Szukaj stroiciela.
Bez przesady, motor spokojnie daje się dotrzeć na mapie pisanej z palca z mniej więcej podobnego silnika.
Identyczne nie jest identyczne. To sie nazywa agresywny marketing xD
krzysiek50
06-09-15, 21:11
warto sie pchac w cos takiego czy kupowac korby eagla i frezowac blok?
http://www.ebay.com/itm/YCP-75mm-D16-Vitara-Pistons-NPR-Rings-Custom-Length-Rods-TEFLON-ARP2000-Kit-/131579398393?hash=item1ea2be48f9&vxp=mtr
Masz blok Nominał że 75mm tłoki i jeszcze Vitary chcesz wkładać ??
Na podobnym zestawie jeżdżą u Nas dwa projekty i problemów nie ma ale na pierwszy nadwymiar składali z pasowaniem ciasniejszym żeby nie stukały vitary.
krzysiek50
08-09-15, 20:01
podalem przykladowo nominal, bo glownie chodzi mi tu o te korby dłuzsze o 1,6mm. jakie zrobili pasowanie i ile tam jest KM/Nm?
jakie pasowanie dokładnie to nie wiem a nie chce w błąd wprowadzać, wiem że ciaśniej :) w innym silniku zrobili więcej (czyt normalnie - suchych danych nie pamiętam) i stukały, EGT i ECT w normie na tym pasowaniu, jeden lata na 1,1b drugi jeszcze na 0,9b, chyba oba na TD04HL 16/19T, korba dłuższa żeby bloku nie ścinać, z takiego setupu wypada tam wtedy coś koło CR 8.8:1 jak dobrze pamiętam przy metalowej 2 częściowej uszczelce OEM.
edit:
jeżeli chcesz pogadać o tym rozwiązaniu to uderz do Przemy, bo to od niego był pierwszy taki setup u Nas.
krzysiek50
29-09-15, 18:49
mysle, ze na 0,07 powinno byc ok. dosc duzo osob takie robilo i bylo wzglednie cicho bez problemow. teraz druga kwestia: czy zostawienie wydechu 2,36" wymusi duze wycofanie zaplonow? plan jest na jakies 300+
Pytanie do stroicieli, ale widziałem już 300+ na takim wydechu, "da się" ale lepiej dać 2,5", WG wew, zew - jeżeli zew i w atmosfere żeby obniżyć koszty to zostaw 2,36", jeżeli wew lub zew do DP to lepiej 2,5".
O co chodzi z tym ciasniejszym pasowaniem?, tez niedlugo biore sie za vitare i temat ciasnego pasowania przewija sie non stop
za luźne pasowanie vitary w przypadku OEM 75mm powoduje stukanie tłoków o gładź cylindrów, jeżeli robisz pasowanie nadwymiaru 75,5 to często robią ciaśniej, żeby nie stukały, ale jak przesadzisz to woda i egt będzie wyższe - silnik będzie się grzał/przegrzewał w stresie...
Yotomeczek86
30-09-15, 14:20
Chyba żartujecie z tym ciasnym pasowaniem? Viatry się pasuje co najmniej 7 setek, bo te tłoki puchną mocno i mogą zatrzeć silnik jak będzie za ciasno. Niestety piston slap będzie słyszalny i tyle... A jak nie chcecie się stukaniem martwić to kupcie kucizne za 2500zł
Chodzi mi wlasnie o pierwszy nadwymiar, czyli trzeba rozwiercic tuleje wiecej niz 75,5 ? W temacie remontow jestem troche zielony wiec to moze glupie pytanie :p
Ja wypowiadam się o projektach od Nas i stukania nie ma znosi bara i nic się nie zaciera, ECT i EGT w normie, poczytaj trochę a później pisz, bo wiele projektów na Vitarach nie stuka i ma się dobrze, pewnie - mam siano na profi graty to je wkładam ale jak kogoś stać na tańsze zabawki to ma sobie odmawiać ?
Siara - nie musisz się znać na remontach bo i tak sam tego nie zrobisz (park maszynowy), wystarczy że będziesz wiedział na ile mają być spasowane graty i ktoś Ci to ogarnie.
Yotomeczek86
01-10-15, 10:17
Ale co ma EGT do tego że tłok puchnie? Po prostu to nie jest kucizna ( i tania kupa), dlatego tak się dzieje, seryjne tłoki też puchną.... To że ktoś tak ma, nie znaczy że jest to prawidłowe i w dalszym użytkowaniu może - nie musi być kuku... Jakby Vitary były takie cudowne to by nikt kutych gratów nie kupował. 1 bara to seryjny tłok zniesie (tłok, nie korba) i też będzie jeździć. Seryjne pasowanie tłoka to około 0,3-0,5 setek, bo silnik kręci się wyżej niż większość innych na rynku, po to się robi w Vitarach minimum 0,7 aby nie było problemu zę przy upalaniu tłok stanie. Róbta co chceta :D Ja Wiseco nowe za 1300zl kupilem, a to polowa wartosci z ebay
Ja tylko znam jedną zasadę przy tuningu - oszczędności powodują to, że 2 razy się potem płaci. Biednych ludzi nie stać na tanie rzeczy
Tłok od zimna nie puchnie :) dodatkowo EGT i ECT ma to do tego że jak jest za ciasno to te parametry rosną i tyle, przy samym strojeniu można się zorientować czy setup się grzeje czy nie, a silniki od Nas składał Przema a On raczej nie strzelał by sobie w kolano.
Każdy bawi się takimi zabawkami na jakie go stać, ja sam nie raz oszczędzałem - byle z głową i bez druta.
krzysiek50
05-10-15, 19:51
jest jakas sensowna alternatywa dla td04 19t? jest sens pchac sie w gt28 albo t04e? chodzi mi o cos bardziej dostepnego i w normalnej kasie, bo na ta chwile ciezko znalezc zdrowe 16t a co dopiero 19t
Jest td05, wstaje później ale trzyma do końca..... przewijało się trochę info o tym modelu gdzieś na forum, występowało chyba zwykłe i na TS.
Ew kupić 16T w dobrej kasie i dać do DZIAK'a na regeneracje i wstawienie wirnika od 19T, spool nadal dobry a wydajność lepsza.
jest jakas sensowna alternatywa dla td04 19t? jest sens pchac sie w gt28
jeżeli mówisz o oryginalnym 28rs to róznica między turbinami będzie masakryczna...td04 to jest stara konstrukcja na ślizgu, garrett to tuningowe turbo na kulce. Zupełnie inna wydajność i lag pod nogą po wciśnięciu WOT czy zmianie biegu.
krzysiek50
06-10-15, 19:28
chodzi mi o ori gt28 ;) a mial ktos stycznosc z replikami gt28 w tak malej pojemnosci? czy tutaj roznica miedzy 19t a chinskim gt28 jest bardzo zauwazalna?
nie wiem dokładnie, ale słyszałem że chińskie podróbki są na łożyskach ślizgowych, jeśli tak, to będzie gorsze od ori garretta.
a mial ktos stycznosc z replikami gt28 w tak malej pojemnosci?
każdy chińczyk wstaje DUZO później niż ori odpowiednik i co gorsza po peaku momentu od razu spada w dół nie trzymając wydajności pomimo stałego doładowania. Sivy na Passwordzie ma GT28 w D16, zobacz wykres. Dla mnie dramat.
krzysiek50
10-10-15, 19:17
wszystko juz wiem :D opcja chinczyka schodzi na dalszy plan
Wie ktos moze gdzie dostac membrane do WG Tiala lub Turbosmarta?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Yotomeczek86
18-11-15, 21:31
http://www.topendpower.pl
Napisz do nich, mają WG tych producentów, może dadzą rade sprowadzić
Nie prościej przez tial.pl?
A co ja mam tam sobie markos zamowic, domene?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Fajny jesteś, ale nie przeszło mi przez myśl, że znajomy już przestał działać pod tą domeną i nawet tego nie sprawdziłem. Do niedawna był dystrybutorem Tiala na Polskę. Sprawdź w takim razie motorsportshop.pl - ten sam człowiek.
Dzieki markos i yotomeczek napisze do nich moze cos pomoga.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
krzysiek50
30-11-15, 20:36
jest sens zakladac blockguard? jesli przy 350KM ma mi peknac tuleja ponizej BG, to wole ta kase przeznaczyc na inny blok
Yotomeczek86
01-12-15, 11:34
Zakołkować lepiej
krzysiek50
01-12-15, 18:21
sa jakies okreslone zasady przy kolkowaniu? chodzi mi o ilosc, dlugosc, rozlozenie kołkow itp.
Yotomeczek86
01-12-15, 23:00
4 kolki na cylinder przypadaja jak dobrze pamietam... a reszte to nie wiem, ale mysle ze kazdy zaklad obrobki silnikow ogarnie to bez problemow
krzysiek50
02-12-15, 18:32
Jeśli chodzi o stronę techniczna to sam to sobie zrobię, bo mam dostęp do sprzętu, a chciałbym to zrobić zanim dam blok do szlifu
Mam pytanie odnośnie przewodów wn do 300 konnej d16, jakie? Seria to obskoczy? Mam teraz jakieś grube 8 mm, ale Czasami wypadają mi zapłony, bo już wiekowe
Mam pytanie odnośnie przewodów wn do 300 konnej d16, jakie? Seria to obskoczy? Mam teraz jakieś grube 8 mm, ale Czasami wypadają mi zapłony, bo już wiekowe
może przerwa na swiecach za duża/ ja mam vms
http://jarusnet.pl/vms-przewody-wysokiego-napiecia
Zatulejowac a nie pisac tam o cudach swiata, darton 300 albo krotoszyn
Msd masz ? Przerwa na swiecach to podstawa, wogule w aparacie wszystko gra ?
Przerwa jest na wszystkich równa 0.55mm. Aparat i kopułka gra.
Andrzej ciekawa opcja te vms, chyba zaryzykuje.
Visiony potrafią być gorsze niż OEM. Nie brałbym do turbo. A skąd taka wielkość przerwy? Ja zawsze jeździłem na 0,7 i tyle mają zimniejsze NGK 7mki. 0,55 to już bardzo mało. Bo rozumiem, że masz 7mki zamiast ori?
Visiony potrafią być gorsze niż OEM. Nie brałbym do turbo. A skąd taka wielkość przerwy? Ja zawsze jeździłem na 0,7 i tyle mają zimniejsze NGK 7mki. 0,55 to już bardzo mało. Bo rozumiem, że masz 7mki zamiast ori?
0,6 powinno byc do T tak ustawialem z niutonem i przy 570 iskry nie zdmuchiwalo ale u mnie fajkocewki sa wiec tez inna historia, zimne wymagane, tylko dawaj miedziaki b
o irydowki padaja jak swieczki szczegolnie jak sa zalane wacha
Ale smiem twierdzic ze problem masz w kablach jak pisal favor a jezeli nie to aparat standardowo, w hondach to najwiekszy problem pomijam fakt ze msd powinienes miec
Mam pytanie odnośnie przewodów wn do 300 konnej d16, jakie? Seria to obskoczy? Mam teraz jakieś grube 8 mm, ale Czasami wypadają mi zapłony, bo już wiekowe
really ? 300 koni bez wzmacniacza zapłonu ?:)
Grube przewody masz czy grubą ilozację?
W sumie w sedanie seryjny zestaw obskakiwał 300KM, nie pamiętam ani jednego wypadnięcia zapłonu na 7mkach z przerwą 0,7.
Niektórych wypadających zapłonów nie jesteś w stanie wyczuć.
Tylko na dyno widać. Ale nie na takim wygładzonym wykresie:
https://lh6.googleusercontent.com/-_6DdqIg4X78/VHctBgc41lI/AAAAAAAADTo/uQZxt0_KeTs/w800-h800/_01_mercedes%2Bml%2B350cdi.jpg
tylko na takim
https://lh5.googleusercontent.com/-3-JE1wiS8I0/TsErzAI7K1I/AAAAAAAAEAg/48P-L1LIWxE/rukman_19psi.jpg
Swiece to denso ik24. Problem się zaczął gdy na dworze zrobiło się bardziej zimno i wilgotno, stąd moje podejrzenia na kable.
Sa jeszcze takie przewody jak Magnecor KV85 (10lat gwarancji) i tam masz wlasnie gruby rdzen a nie izolacje. Tylko ze do dostania tylko na ebayu.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Niektórych wypadających zapłonów nie jesteś w stanie wyczuć.
no niby tak, ale jeśli wlasnie nie jesteś w stanie ich wyczuć na drodze to czy nie znaczy to, że nie robią większej różnicy? ;) Jesli auto jeździ normalnie to sie nie docieka, jesli czuć na tyłku i słychać to cos jest nie tak.
Swiece to denso ik24. Problem się zaczął gdy na dworze zrobiło się bardziej zimno i wilgotno, stąd moje podejrzenia na kable.
hehe zimno i wilgotnio
zmieniaj aparat
Cześć, mam takie pytanko, pewnie głupie dla większości z was. Gdzie się podziewa sonda lambda po montażu turbo?
Za turbo, najczęściej w dp
Dzięki wielkie, zbieram graty i to mnie właśnie męczyło:-)
Cześć, mam takie pytanko, pewnie głupie dla większości z was. Gdzie się podziewa sonda lambda po montażu turbo?
A po co komu sonda lambda po montażu turbo?
Moze aby robiła korekty w niskich obciążeniach i abyś miał normalne spalanie?
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
A po co komu sonda lambda po montażu turbo?
W sumie to po to samo co bez turbo.
Yotomeczek86
30-12-15, 00:53
Jak ktoś kto stroi i ma pojęcie co robi, można spokojnie sie sondy pozbyć
Jak ktoś kto stroi i ma pojęcie co robi, można spokojnie sie sondy pozbyć
Też prawda. ale musi być bardzo ładnie wystrojony afr w całym zakresie.
Jak ktoś kto stroi i ma pojęcie co robi, można spokojnie sie sondy pozbyć
Tak można się pozbyć i ją wyłączyć, ale jeśli sonda działa powinno się ją zostawić włączona.
Dlaczego?
Sonda ma na celu korektę dawki paliwa w niskich obciążeniach i cały czas to robi nawet jak auto wystroimy idealnie w każdym zakresie.
Mapa z biegiem czasu może się rozjechać. Wpływa na to używanie auta zarówno w trybie "hardcore" jak i "emeryt".
Do tego każda zmiana świec, inne paliwo, inne warunki atmosferyczne wpłyną na AFR.
Sonda wtedy reaguje i koryguje dawkę w zakresie % w jakim jej zadamy.
Robiłem testy na swoim aucie i zawsze mi wychodziło że sonda jednak miała co robić po jakimś czasie, nawet jeśli perfekcyjnie ustawiłem sobie mapę.
Wyłączanie sondy z automatu w autach do normalnego użytkowania to czysta amatorka i droga na skróty.
Auta do sportu raczej jej nie potrzebują ponieważ sonda będzie się po prostu nudzić :)
Więc kròtko - bo i tak bedziesz to stroił... Zostawić ta cholerną lambde? Soł mowił by ją wyłączyć i po problemie padających sond...
Jeśli będę cokolwiek stroil to zdecyduje :) Chyba że z góry wiadomo czy sonda ma 20 lat czy 2.
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Jeśli będę cokolwiek stroil to zdecyduje :) Chyba że z góry wiadomo czy sonda ma 20 lat czy 2.
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Powiedzmy ze mam niewyczerpany zapas uzywanych OEM sond ale wolalbym jej nie mieć bo chyba lepiej jak jest pod maska mniej rzeczy ktore moze sie zepsuc 😉
Jak masz niewyczerpany zapas to bym nie wyłączał.
A przy turbo szedł bym w kierunku szerokopasmowej na stałe :)
Jak masz niewyczerpany zapas to bym nie wyłączał.
A przy turbo szedł bym w kierunku szerokopasmowej na stałe :)
Ty to zawsze potrafisz pocieszyc...
A czy pocieszysz dodatkowo i powiesz ze jest cos tanszego niz INNOVATE co warto zainstalować?
Ac Stag wypuścił coś ostatnio, ale cena nie wiele niższa :)
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
1. Innovate LC-2 - dobry nowy kontroler z możliwością użycia nowszych szybszych/dokładniejszych boshowskich sond LSU4.9 jak i starszych bardzo popularnych LSU4.2
Dwa kanały w pełni konfigurowalne 0-5V więc jeden leci na dowolny wskaźnik jako AFR a drugi np do ECU.
2. PLX - fajne nowe szybkie kontrolery, toszkę duże w porównaniu do malucha od Innovate ale równie dobre.
Wskaźnik OELD.
Cena podobna a możne nawet atrakcyjniejsza od LC2 (szukać na ebayu trzeba - sklep xenocron)
Obsługa o ile dobrze pamiętam tylko LSU 4.9
3. AEM UEGO - obsługuja LSU 4.2 - chyba nadal troszkę drogie :)
Jest też wersja INLINE
https://3swarehouse.com/product/aem-inline-wideband-airfuel-uego-controller/
Mamy jeszcze
4. Zeitronix Zt-2/Zt-3 - bardzo dobry sprawdzony kontroler - nie wiem jak z dostepnościa
5. Kontroler produkcji ホンダRulez's Garage - autorski bardzo dobry kontroler, Autor konwersji na fajkocewki, RTP i innych hondbajerów
6. STAG tak jak pisał pablo__89
7. ?
krzysiek50
08-01-16, 18:37
YCP montuje sie strzalka do zamachu? wole sie upewnic :)
krzysiek50
09-01-16, 14:20
Normalnie się montuje do rozrządu, ale gdzieś ktoś pisał, że vitary daje się odwrotnie. Teoretycznie miałoby to sens, skoro silnik kręci się w druga stronę ;)
Yotomeczek86
10-01-16, 20:26
Z tego co pamiętam, to odwrotnie się je montuje
Czy da radę bez problemu ustawić rozrząd na znaki po odprężeniu dwoma uszczelkami i przekładka 1mm?? Blok z6 głowica y8??
krzysiek50
21-02-16, 14:36
jaki map sensor brac? była mowa o mpx4250, ale to 2,5 bar. jaki jest z opla 2.0 cdti? jeszcze cos sie przewinelo o 2.2 dti. ktos jezdzi na ktoryms z nich? szukam bardziej 3 barowego i mile widziane byłoby jakies oznaczenie, zebym wiedzial co konkretnie kupic
jaki map sensor brac? była mowa o mpx4250, ale to 2,5 bar. jaki jest z opla 2.0 cdti? jeszcze cos sie przewinelo o 2.2 dti. ktos jezdzi na ktoryms z nich? szukam bardziej 3 barowego i mile widziane byłoby jakies oznaczenie, zebym wiedzial co konkretnie kupic
ja mam od opla zdaje egzamin bez problemu jutro mogę podac numer
krzysiek50
22-02-16, 11:04
ja mam od opla zdaje egzamin bez problemu jutro mogę podac numer
Daj numer i ile bar obrabia?
pawel83waski
13-04-16, 10:25
Panowie pomocy.
Nowy zawor WG 44mm od FMIC, po uruchomieniu silnika powinien byc zamkniety a jest otwarty. Wyglada tak jak by otwieralo go podcisnienie a przecierz powinno nadcisnienie.
Spotkal sie ktos z takim problemem?
Wi@S4 via Taptalk
Wezyk podlaczasz pod dolny kruciec.
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
pawel83waski
13-04-16, 12:00
http://fmic.pl/wastegate/42203-wastegate-wg-zewnetrzny-wastegate-zewnetrzny-wg-zewnetrzne-wg-zewnetrzne-wastegate-wg-50mm.html
Tylko ze tu nie ma dolnego :/
Wi@S4 via Taptalk
Jak dobrze widze to z tylu na dole jest miejsce na kruciec ktore jest zamkniete sruba, zapewne musisz ja wykrecic i wkrecic kruciec. Tego WG nie mialem w rekach ale wnioskuje ze zdjec ze tak to powinno byc.
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
pawel83waski
14-04-16, 22:06
Zaslepka znaleziona.Ale sie ukryla ebaniutka XD
Wszystko gra jak trzeba, THX :)
Wi@S4 via Taptalk
pawel83waski
17-04-16, 20:31
Panowie nastepny problem :( :( :(
Silnik na dotarciu, zapalila sie kontrolka cisnienia oleju, stan jest.
Moze to byc czujnik lub mogl sie zawiesci zawor w pompie.
Na jalowym odpalilem vtec-a na krotko - silnik zareagowal wiec jakies cisnienie jest.
Pomozecie?
Wi@S4 via Taptalk
Manometr pomoże.
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
pawel83waski
17-04-16, 21:30
No tak tylko trzeba go miec i miec pod reka kanal :/ bede kombinowal.
A tak na szybko: vtec sie odpali przy 0.8 bara? (z tego co wiem to tyle jest caly czas przy zacietym zaworze).
Ogarniete :D
Wi@S4 via Taptalk
mam taki problem, walczę z zamontowaniem turbo wraz z kompresorem klimy w autku i znalazłem takie coś:
http://tomas-tuning.com/data/UserFiles/image/kolektory/kolektor-civic-d-series.png
http://tomas-tuning.com/data/UserFiles/image/kolektory/kolektor-civic-d-series2.png
http://tomas-tuning.com/data/UserFiles/image/kolektory/kolektor-civic-d-series3.png
fotki zapożyczone z jakiejś aukcji z alledrogo ;)
http://i725.photobucket.com/albums/ww252/rapa_racecars/P1000064Large.jpg
turbine mam 16t z volvo, domyślam się że będe musiał wyspawać przejściówkę między nią a kolektor oraz wspawać w nią flansze pod wg, bo nie widze miejsca na wg w tym kolektorze.
ale najważniejsze pytanie za 100 punktów, ile jest wart żeliwny kolektor do d16? warto go kupić?
nie planuje dmuchać więcej jak 0.8 maks 1 bar, wystarczy on na takie doładowanie? ;)
Z tego co wiem to td04l-16t ma wbudowanego westage
u mnie wewnętrzny jest wyłączony i mam zewnętrzny ;)
Nikt nic nie wie na temat tego kolektora?
Wszyscy wywalali klimę. Jak dobrze zrobisz przejście to dasz rade.
mam taki problem, walczę z zamontowaniem turbo wraz z kompresorem klimy w autku i znalazłem takie coś:
http://tomas-tuning.com/data/UserFiles/image/kolektory/kolektor-civic-d-series.png
http://tomas-tuning.com/data/UserFiles/image/kolektory/kolektor-civic-d-series2.png
http://tomas-tuning.com/data/UserFiles/image/kolektory/kolektor-civic-d-series3.png
fotki zapożyczone z jakiejś aukcji z alledrogo ;)
http://i725.photobucket.com/albums/ww252/rapa_racecars/P1000064Large.jpg
turbine mam 16t z volvo, domyślam się że będe musiał wyspawać przejściówkę między nią a kolektor oraz wspawać w nią flansze pod wg, bo nie widze miejsca na wg w tym kolektorze.
ale najważniejsze pytanie za 100 punktów, ile jest wart żeliwny kolektor do d16? warto go kupić?
nie planuje dmuchać więcej jak 0.8 maks 1 bar, wystarczy on na takie doładowanie? ;)
warto są tez takie z wyjsciem na wg mam takiego
pawel83waski
29-10-16, 16:50
Panowie poszukuję muszli (gorącej strony turbiny) TD04HL-16T -7.
Robię hybryde 23T ale niestety okazało się że mam muszle ze zwężeniem (6cm2) a potrzebuje 7cm2 bez zwezki jak na foto.
Ktoś coś? Może być cale turbo, dymiece/d o regeneracji ;)
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161029/fe91c043d61e0f28d02855694cd0d6de.jpg
Wi @ MotoX
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.