PDA

Zobacz pełną wersję : d16z6 Turbo Graty stage 2



Strony : 1 [2]

kosnita
03-05-14, 09:11
Sodemarco caly czas krece sie wogol turbo nie N/A. To logiczne przeciez ze zakucie bez turbo nic nie da.... Ale moje pytanie bylo na temat, ze dopiero zakuwac z6 czy jakakolwiek d16, a nie d15 jak wczesniej pisalem :p. Moze moglby ktos mi napisac jaki zestaw gratow bym potrzebowal zeby zakuc i uturbic d16 na okolo 1.5 bara? I jakie to mniej wiecej sa koszta, dodam ze sporo moge zrobic sam :)
Dzieki wielkie za odpowiedz ;) Przeczytalem caly ten temat, i wiem ze potrzebuje:

-korby - Prism, Eagle lub przerobic z b20 - nowe prism lub eagle okolo 1500. A te korby skunk2 ?
-panewki acl race komplet - 500
-tloki ?
-turbo TD-04 - 16t - uzywka okolo 1000 ?
-sruby arp glowicy - okolo 500
-uszczelka oem - 200 ?
-wtryski 560cc? - okolo 500
-pompa paliwa walbro - ??
-kolektor baran lub zeliwo - ??

Napewno cos jeszcze, znaki zapytania niezly byloby gdyby ktos znal orientacyjne ceny :)

Saiti
03-05-14, 10:38
-korby - Prism, Eagle lub przerobic z b20 - nowe prism lub eagle okolo 1500. A te korby skunk2 ?

Jak iść to grubo. Kup kute, ze śrubami od razu, bo jak kupisz osobno to śrub się w życiu nie doszukasz ;)


-panewki acl race komplet - 500

*400 zł


-tloki ?

ARCO Vitara lub YCP. Nie rozumiem tylko czemu ludzie jarają się teflonem. Kup zwykłe, moc przeniosą, do kutych korb pasują idealnie. Będą trochę głośniej pracowały na zimnym silniku wobec kutych.



-kolektor baran lub zeliwo - ??

Żeliwo, chyba, że ktoś poprawi spawy na baranie. Kolektor ok 400 zł.

kosnita
03-05-14, 11:17
A tloki te z vitary bede musial przerabiac pod sworzen z kutych korb ta? wolalbym uniknac kombinacji i poprostu kupic jakies dobre tloki zeby miec z bani i miec baze "na wyrost" zawsze mozna podkrecic kiedys :p

demiss
03-05-14, 11:30
w tym temacie były te pytania przerabiane 15 razy, co chwile ktoś pyta sie o to samo, a wystarczy przeczytań.

wwljohn
03-05-14, 13:13
Sodemarco caly czas krece sie wogol turbo nie N/A. To logiczne przeciez ze zakucie bez turbo nic nie da.... Ale moje pytanie bylo na temat, ze dopiero zakuwac z6 czy jakakolwiek d16, a nie d15 jak wczesniej pisalem :p. Moze moglby ktos mi napisac jaki zestaw gratow bym potrzebowal zeby zakuc i uturbic d16 na okolo 1.5 bara? I jakie to mniej wiecej sa koszta, dodam ze sporo moge zrobic sam :)
Dzieki wielkie za odpowiedz ;) Przeczytalem caly ten temat, i wiem ze potrzebuje:

-korby - Prism, Eagle lub przerobic z b20 - nowe prism lub eagle okolo 1500. A te korby skunk2 ?
-panewki acl race komplet - 500
-tloki ?
-turbo TD-04 - 16t - uzywka okolo 1000 ?
-sruby arp glowicy - okolo 500
-uszczelka oem - 200 ?
-wtryski 560cc? - okolo 500
-pompa paliwa walbro - ??
-kolektor baran lub zeliwo - ??

Napewno cos jeszcze, znaki zapytania niezly byloby gdyby ktos znal orientacyjne ceny :)

na 1,5bar...aspiracje widzę grube :) .

TD04-16 nie da rady utrzymać 1,5bar..
Wydech z DP ok 1500zł
Wastegate - 700 do1200zł jeśli ma hulać bezawaryjnie
Komplet uszczelek - z 500zł+ spokojnie
Przewody - ok 1000zł
chłodnica oleju + podstawka - 500zł +
IC - 500zł
orurowanie dolot, filtr- 500zł+
wtryski w okolicy 700ccm bym dał
walbro - 400zł
tulejowanie - tu raczej tanio nie będzie, chyba że robisz 1,2..max 1,3bar
map sensor - ?
sprzęgło - ?
hamulce- ?
pojeździsz trochę i łożyska w skrzyni :)...a nuż półośka..
chłodnica wody aluminium bądź VTI

i masa innych pierdół które wyjdą w trakcie. Nowy olej, filtr

Zegary, podstawka tu ponad 1000zł
Regeneracja głowicy - ?

Dobrze hulający soft to koszt 6000zł i to tak lightowo jak w miarę po taniości dobre graty dostaniesz :)

lukasjuve
03-05-14, 16:35
+ tuleje Mahle, Darton, LA Sleeves etc.

Koszt tulejowania na Dartonach serii M.I.D ok. 5-6tys.

Yotomeczek86
03-05-14, 20:21
Bez 25 000zł ( i pewnie zbraknie) nie zbudujesz setupu 350+KM. Trzeba niestety parę zapałów ostudzić, bo zabawa w dmuchanie to nie jest tania zabawa.

Obróbka silnika, arpy do głowy, uszczelki - to koszt lekko 6000zł, bez tulejowania... A gdzie reszta ;)

kosnita
03-05-14, 22:00
Dobra sory ze tak 50 razy pytam. :/ A powiedzmy tak zeby seryjne tuleje wystarczyly i pominac te tulejowanie i zeby bylo okolo 300-310 km bezpieczne ;)

Brylant1
03-05-14, 22:17
Seryjne tuleje mozesz troche "wzmocnic" kolkujac blok, czy wytrzyma i jesli tak, to ile nikt Ci raczej nie odpowie dokladnie, chcesz bezawaryjnie laduj dartony a jeśli nie to jeździj i módl sie zeby nie klekło

wwljohn
03-05-14, 23:01
Dobra sory ze tak 50 razy pytam. :/ A powiedzmy tak zeby seryjne tuleje wystarczyly i pominac te tulejowanie i zeby bylo okolo 300-310 km bezpieczne ;)

A może by tak b18c4 + dobry soft? 290KM spokojnie wytrzyma.

Fawor
06-05-14, 17:25
Zakute Z6 pojeździ bezpiecznie na poziomie 330KM. Żeby takie zrobić u kogoś to koszta zaczynają się od okolic 18k pln za zestaw napędowy, a urosnąć mogą i do 30 jeśli chcesz robić wszystko na top częsciach. Proste? :)

kuster
24-06-14, 22:44
Taki lekki odkop :P
Z cyklu najpierw kupuj potem pytaj ^^
Czy wtryskiwacze z Rover 620 turbo (PB) 380/420cc będą pasować pod kolektor z civica dserii?
Miałem je w rączce i wydają mi się "grubsze"

Ktoś stosował?

sodemarco
24-06-14, 22:52
Grubsze na korpusie , grubsze wtyczki czy grubsze co ?
Porób zdjęcia jak miałeś w rączce , pomierz w newralgicznych punktach i coś pomożemy.
Kosnita , zrób sobie najpierw d16z6 na potężnych hamulcach , potem zrób softa i dopiero porywaj się na 300+ , dużo jest kozaków co mają mocne auta i to właśnie te auta mają nad nimi władze a nie kierowcy nad autami , przy 300+ w naszych lekkich autach trzeba już co nieco wiedzieć o przysłowiowym zapier*alaniu.
Porywasz się z motyką na księżyc a co do kosztów o których pisali przedmówcy 95% rzeczy niestety się zgadza.

endriu286
24-06-14, 23:08
na 1,5bar...aspiracje widzę grube :) .

TD04-16 nie da rady utrzymać 1,5bar..
Wydech z DP ok 1500zł
Wastegate - 700 do1200zł jeśli ma hulać bezawaryjnie
Komplet uszczelek - z 500zł+ spokojnie
Przewody - ok 1000zł
chłodnica oleju + podstawka - 500zł +
IC - 500zł
orurowanie dolot, filtr- 500zł+
wtryski w okolicy 700ccm bym dał
walbro - 400zł
tulejowanie - tu raczej tanio nie będzie, chyba że robisz 1,2..max 1,3bar
map sensor - ?
sprzęgło - ?
hamulce- ?
pojeździsz trochę i łożyska w skrzyni :)...a nuż półośka..
chłodnica wody aluminium bądź VTI

i masa innych pierdół które wyjdą w trakcie. Nowy olej, filtr

Zegary, podstawka tu ponad 1000zł
Regeneracja głowicy - ?

Dobrze hulający soft to koszt 6000zł i to tak lightowo jak w miarę po taniości dobre graty dostaniesz :)




1.5 utrzyma gt28rs :)

sodemarco
24-06-14, 23:15
Stabilnie , czy w peaku na moment ?
Najtańszą opcją na stabilnego półtoraka będzie chyba hybryda 16T - > 19T , koło zrobione na bilecie to koszt 400-500 zł
Ale o czym mowa , niech projekt się najpierw ZACZNIE

endriu286
25-06-14, 14:58
Stabilnie , czy w peaku na moment ?
Najtańszą opcją na stabilnego półtoraka będzie chyba hybryda 16T - > 19T , koło zrobione na bilecie to koszt 400-500 zł
Ale o czym mowa , niech projekt się najpierw ZACZNIE

Stabilne i nawet da rade więcej :)

arecki18is
27-06-14, 08:19
Taki lekki odkop :P

Z cyklu najpierw kupuj potem pytaj ^^

Czy wtryskiwacze z Rover 620 turbo (PB) 380/420cc będą pasować pod kolektor z civica dserii?

Miałem je w rączce i wydają mi się "grubsze"



Ktoś stosował?


Ja mam takie wtryski czekaja na dokończenie softa podejdą na pewno bo przymierzałem tylko trzeba dobrać oringi przerobić wysokość listwy jak dobrze pamiętam a wtyczki są p&p obd1

kamil1988
29-06-14, 18:22
Pany 1 pytanie, wydech 2.75 cala czy 2.25 do turbo z mocą na około 220 koni?

tomek16v
29-06-14, 18:31
2.75 ,2.25 to mozna dac do d16z6 w NA

sodemarco
29-06-14, 18:41
2.5" to takie minimum do Turbo.
Kupiłeś ode mnie kompletny wydech i chcesz go nie zakładać/sprzedać ? :D

przema72
29-06-14, 20:48
2.75 ,2.25 to mozna dac do d16z6 w NA

co za brednie , skoro do wolnosaka 2.75 to jak ktos buduje 500hp to z 5 cali potrzebne , dawno sie tak nie ubawiłem czytajac "fachowe wypowiedzi"

sodemarco
29-06-14, 21:01
Przema opanował czytanie ze zrozumieniem ? Bo pisanie też Ci nie za bardzo idzie.
Kolega odpowiedział 2.75 PRZECINEK 2.25 można dać do d16 N/A

przema72
29-06-14, 21:04
to w zasadzie nic nie zmienia , pisanie ze 2.25 cala to mało na 220hp jest równie bzdurne

kamil1988
29-06-14, 21:05
Faktycznie Radku ale myślałem że może 2.25 też jest ok, Twój setup będzie jeździł dalej:) za niedługo moje 2.25 będzie na sell.

motoboy
29-06-14, 21:28
jak ktos buduje 500hp to z 5 cali potrzebne , dawno sie tak nie ubawiłem czytajac "fachowe wypowiedzi"

buahaha odezwał się fachowiec, 625hp 3.2V6 na garrecie gt40r to 3,75 cala to dość haha :D

sodemarco
29-06-14, 22:14
Motoboy , przema72 jest fachowcem i to bardzo dobrym tylko niepotrzebnie od razu naskakuje nie czytając....
2.25 owszem nada na styk do 220hp ale zrobienie zapasu w postaci 2.5 albo 2.75 nie będzie miało wpływu na moc a jest przyszłościowe na dalsze modyfikacje.

motoboy
29-06-14, 22:26
przepraszam, ja też za bardzo wyskoczyłem, nikomu nie chcę ubliżać ale 5 cali mnie rozbawiło ;) przy 1.6 220KM 2.25 da radę, a raczej 2.5 jest w sam raz ;)

przema72
29-06-14, 22:37
motoboy , wiesz co to sarkazm ?


Motoboy , przema72 jest fachowcem i to bardzo dobrym tylko niepotrzebnie od razu naskakuje nie czytając....
2.25 owszem nada na styk do 220hp ale zrobienie zapasu w postaci 2.5 albo 2.75 nie będzie miało wpływu na moc a jest przyszłościowe na dalsze modyfikacje.

2.25 na styk dla 220koni ?, na tej średnicy robiłem dużo więcej i jakoś ograniczenia mocy nie widziałem ;] , nie mówiac o NA gdzie wydechy średnicy 2.25 lub 2.5 nie robią przyrostu mocy za to zabijają moment , co do mojej wypowiedzi idac tym tokiem rozumowania 250hp 2.5cal , 500hp 5cali ;]

sodemarco
29-06-14, 22:59
Z Tobą Przema kłócił się nie będę , jak tak mówisz tak zapewne jest - doświadczenie masz ogromne , co do N/A to racja , 220hp na styk to może nie ale po co robić w turbo 2.25 skoro można sobie spokojnie zrobić z zapasem.

przema72
29-06-14, 23:16
od tak , od kilku lat obserwuje tendencje wzrostowa w średnicach wydechu i w końcu coś we mnie pękło ;] , jest zapewne sporo osób które grzebiac w NA ,zaczynaja mysleć o sofcie a zrobiły juz wydech 2.25 , automatycznie kaze im sie przechodzic na wiekszy wydech , zupelnie bez potrzeby i sensu

sodemarco
29-06-14, 23:27
W końcu jesteś magikiem w dziedzinie kompresorów to obal tą błędną teorie większości tunerów pakowania większych średnic wydechów do turbodoładowanych silników.
No bo bez potrzeby chyba się to nie wzięło ?
No wiadomo w NA powinno być na zasadzie lejka żeby utrzymywać ciśnienie w wydechu ale jak ma się to do Turbo a jak do Kompresora ?

Fawor
29-06-14, 23:35
tu nie chodzi o obalanie teorii - wydech 2,25 w żadnym miejscu nie będzie ograniczał setupu na 220 czy 250KM. Grooby zrobił kiedys ITR na 300 z lekkim plusem na wydechu 2,36 i to jeszcze z twinloopem...należy tylko rozgraniczyć stwierdzenia 'da się zrobić', a 'będzie ograniczal'. Wydech ogólnie powoduje backpressure i od pewnej ilości spalin rozluźnienie wydechu spowoduje dalszą możliwość pójścia z zapłonem do góry, żeby zrobić trochę więcej mocy. Inaczej: da się zrobić 300KM na 2,36? Da się. Czy ten sam setup na 2,5 będzie mial możliwości zrobić więcej? Będzie miał. Do wszystkiego trzeba podchodzic z mózgiem :) Nikt nigdzie nie powiedział, ze 2,5" jest 'must have' przy każdym setupie turbo zaczynając od softow d15! Ale też nie znaczy to, ze takie 2,5" w turbosetupie zrobi mu krzywde - a przynajmniej będzie potencjałem na kolejne modzenie już bez konieczności robienia od nowa wydechu.

Co do wydechów w NA - każdy ma swoje doświadczenia i jeśli nie potrafimy nawzajem przyjąć ich do siebie, to przy nich po cichu pozostańmy :)

sodemarco
30-06-14, 00:06
I o to chodzi , ale chyba Ty jako jedyny potrafisz wytłumaczyć profesjonalnie opierając się na rzeczowych argumentach czemu tak czemu nie.
No nie oszukujmy się ludzie z tego żyją i nikt nie będzie sobie klientów odbierał.

kamil1988
30-06-14, 05:46
Panowie i to są fachowe odpowiedzi. Dziękuje bardzo

demiss
30-06-14, 11:05
ja zostawiłem wydech z softa 2.2cala i po zakuciu silnika (y8) i na strojeniu im wieksze doładowanie tym wiecej trzeba było cofac zapłon, gdzie przy 0.9b było juz -10*

kamil1988
23-08-14, 13:40
Panowie mam Turbinke TD04L-12T jak reguluje się ciśnienie doładowania? trzeba skręcić bardziej ten pręt z seryjnego wg? turbina jest seryjna, blow off upuszcza normalnie i głośno, nie stwierdzono nieszczelności a dmucha ledwo 0.2b przy ~ 4 tysiącach

wwljohn
28-08-14, 00:02
Dokładnie. Metoda prób i błędów aż uzyskasz zadowalające doładowanie, albo bierzesz pompkę, spinasz z manometrem i jedziesz..musi zacząć otwierać przy zadanym ciśnieniu zgodnie z tym jakie chcesz mieć doładowanie. Bywa, że aby było to 0,5..0,6 trzeba dość mocno skręcić owy pręcik :) .

kamil1988
28-08-14, 00:44
dzięki Kolego za chęci z odpowiedzią już ogarnełem temat, dokręciłem sztange na maxa to dmucha 0.4 a jak odepne gruszke(aktuator) to potrawi doladowac 1 bar, wniosek jeden aktuator do wymiany... te turbo mnie zrujnuje:)

P4try5
14-09-14, 17:20
jaki map sensor kupic najlepiej? niektorzy mowia ze z diesla jakiegos? co nieco slyszalem o MPX 4250 AP ? jest jakas roznica w map sesnorach czy wystarczy byle jaki do 2,5-3 bar?

demiss
15-09-14, 00:14
1.9 tdi

endriu286
15-09-14, 12:07
jaki map sensor kupic najlepiej? niektorzy mowia ze z diesla jakiegos? co nieco slyszalem o MPX 4250 AP ? jest jakas roznica w map sesnorach czy wystarczy byle jaki do 2,5-3 bar?

siemka ja ma taki zdaje egzamin http://allegro.pl/czujnik-mapsensor-opel-astra-ii-2-0-dti-i4529501182.html

Cobain
08-04-15, 20:03
Panowie powoli zabieram sie za skladnie D16Z5 na tlokach z vitary (+50),korby B20,turbo td04hl-16 CR jakies 9.0:1 i teraz pytanie czy docierac jako N/A czy moze na mapie na malym doladowaniu?? z gory dziekuej.

pablo__89
08-04-15, 21:09
dzięki Kolego za chęci z odpowiedzią już ogarnełem temat, dokręciłem sztange na maxa to dmucha 0.4 a jak odepne gruszke(aktuator) to potrawi doladowac 1 bar, wniosek jeden aktuator do wymiany... te turbo mnie zrujnuje:)

Fabryczne wg puszczają właśnie przy tym 0,4 0,5, nawet jeśli skrócisz sztangę to więcej nie utrzyma. musisz założyć regulator doładowania tak zwane MBC Manualne lub EBC Elektroniczne.

Dawidcrx2
09-04-15, 11:18
Panowie powoli zabieram sie za skladnie D16Z5 na tlokach z vitary (+50),korby B20,turbo td04hl-16 CR jakies 9.0:1 i teraz pytanie czy docierac jako N/A czy moze na mapie na malym doladowaniu?? z gory dziekuej.

lepiej z małym doładowaniem,

!markos
09-04-15, 11:37
Wszystko jedno jak będzie docierany.

Cobain
09-04-15, 17:32
Czy wystarczy mapa wgrana na kompa, czy muszę jechać do stroiciela?? Problem jest taki ze w Pile nikt tego nie robi...

pablo__89
09-04-15, 18:03
Czy wystarczy mapa wgrana na kompa, czy muszę jechać do stroiciela?? Problem jest taki ze w Pile nikt tego nie robi...

Jeśli identyczny setup to tak, jeśli nie to nie :)

Saiti
10-04-15, 08:40
Jeśli identyczny setup to tak, jeśli nie to nie


A identyczny setup to taki, gdzie silnik jest TEN SAM, cały osprzęt TEN SAM.
Setup z TAKIM SAMYM silnikiem i TAKIM SAMYM osprzętem nie jest ani trochę identyczny, musisz wybrać czy chcesz tanio popsuć czy dobrze zrobić. Szukaj stroiciela.

!markos
10-04-15, 08:53
Bez przesady, motor spokojnie daje się dotrzeć na mapie pisanej z palca z mniej więcej podobnego silnika.

pablo__89
10-04-15, 10:34
Identyczne nie jest identyczne. To sie nazywa agresywny marketing xD

krzysiek50
06-09-15, 21:11
warto sie pchac w cos takiego czy kupowac korby eagla i frezowac blok?
http://www.ebay.com/itm/YCP-75mm-D16-Vitara-Pistons-NPR-Rings-Custom-Length-Rods-TEFLON-ARP2000-Kit-/131579398393?hash=item1ea2be48f9&vxp=mtr

Mario
08-09-15, 16:15
Masz blok Nominał że 75mm tłoki i jeszcze Vitary chcesz wkładać ??

Na podobnym zestawie jeżdżą u Nas dwa projekty i problemów nie ma ale na pierwszy nadwymiar składali z pasowaniem ciasniejszym żeby nie stukały vitary.

krzysiek50
08-09-15, 20:01
podalem przykladowo nominal, bo glownie chodzi mi tu o te korby dłuzsze o 1,6mm. jakie zrobili pasowanie i ile tam jest KM/Nm?

Mario
14-09-15, 16:33
jakie pasowanie dokładnie to nie wiem a nie chce w błąd wprowadzać, wiem że ciaśniej :) w innym silniku zrobili więcej (czyt normalnie - suchych danych nie pamiętam) i stukały, EGT i ECT w normie na tym pasowaniu, jeden lata na 1,1b drugi jeszcze na 0,9b, chyba oba na TD04HL 16/19T, korba dłuższa żeby bloku nie ścinać, z takiego setupu wypada tam wtedy coś koło CR 8.8:1 jak dobrze pamiętam przy metalowej 2 częściowej uszczelce OEM.

edit:

jeżeli chcesz pogadać o tym rozwiązaniu to uderz do Przemy, bo to od niego był pierwszy taki setup u Nas.

krzysiek50
29-09-15, 18:49
mysle, ze na 0,07 powinno byc ok. dosc duzo osob takie robilo i bylo wzglednie cicho bez problemow. teraz druga kwestia: czy zostawienie wydechu 2,36" wymusi duze wycofanie zaplonow? plan jest na jakies 300+

Mario
29-09-15, 22:06
Pytanie do stroicieli, ale widziałem już 300+ na takim wydechu, "da się" ale lepiej dać 2,5", WG wew, zew - jeżeli zew i w atmosfere żeby obniżyć koszty to zostaw 2,36", jeżeli wew lub zew do DP to lepiej 2,5".

siara87
29-09-15, 22:29
O co chodzi z tym ciasniejszym pasowaniem?, tez niedlugo biore sie za vitare i temat ciasnego pasowania przewija sie non stop

Mario
29-09-15, 23:58
za luźne pasowanie vitary w przypadku OEM 75mm powoduje stukanie tłoków o gładź cylindrów, jeżeli robisz pasowanie nadwymiaru 75,5 to często robią ciaśniej, żeby nie stukały, ale jak przesadzisz to woda i egt będzie wyższe - silnik będzie się grzał/przegrzewał w stresie...

Yotomeczek86
30-09-15, 14:20
Chyba żartujecie z tym ciasnym pasowaniem? Viatry się pasuje co najmniej 7 setek, bo te tłoki puchną mocno i mogą zatrzeć silnik jak będzie za ciasno. Niestety piston slap będzie słyszalny i tyle... A jak nie chcecie się stukaniem martwić to kupcie kucizne za 2500zł

siara87
30-09-15, 20:18
Chodzi mi wlasnie o pierwszy nadwymiar, czyli trzeba rozwiercic tuleje wiecej niz 75,5 ? W temacie remontow jestem troche zielony wiec to moze glupie pytanie :p

Mario
01-10-15, 00:27
Ja wypowiadam się o projektach od Nas i stukania nie ma znosi bara i nic się nie zaciera, ECT i EGT w normie, poczytaj trochę a później pisz, bo wiele projektów na Vitarach nie stuka i ma się dobrze, pewnie - mam siano na profi graty to je wkładam ale jak kogoś stać na tańsze zabawki to ma sobie odmawiać ?

Siara - nie musisz się znać na remontach bo i tak sam tego nie zrobisz (park maszynowy), wystarczy że będziesz wiedział na ile mają być spasowane graty i ktoś Ci to ogarnie.

Yotomeczek86
01-10-15, 10:17
Ale co ma EGT do tego że tłok puchnie? Po prostu to nie jest kucizna ( i tania kupa), dlatego tak się dzieje, seryjne tłoki też puchną.... To że ktoś tak ma, nie znaczy że jest to prawidłowe i w dalszym użytkowaniu może - nie musi być kuku... Jakby Vitary były takie cudowne to by nikt kutych gratów nie kupował. 1 bara to seryjny tłok zniesie (tłok, nie korba) i też będzie jeździć. Seryjne pasowanie tłoka to około 0,3-0,5 setek, bo silnik kręci się wyżej niż większość innych na rynku, po to się robi w Vitarach minimum 0,7 aby nie było problemu zę przy upalaniu tłok stanie. Róbta co chceta :D Ja Wiseco nowe za 1300zl kupilem, a to polowa wartosci z ebay

Ja tylko znam jedną zasadę przy tuningu - oszczędności powodują to, że 2 razy się potem płaci. Biednych ludzi nie stać na tanie rzeczy

Mario
01-10-15, 14:26
Tłok od zimna nie puchnie :) dodatkowo EGT i ECT ma to do tego że jak jest za ciasno to te parametry rosną i tyle, przy samym strojeniu można się zorientować czy setup się grzeje czy nie, a silniki od Nas składał Przema a On raczej nie strzelał by sobie w kolano.

Każdy bawi się takimi zabawkami na jakie go stać, ja sam nie raz oszczędzałem - byle z głową i bez druta.

krzysiek50
05-10-15, 19:51
jest jakas sensowna alternatywa dla td04 19t? jest sens pchac sie w gt28 albo t04e? chodzi mi o cos bardziej dostepnego i w normalnej kasie, bo na ta chwile ciezko znalezc zdrowe 16t a co dopiero 19t

Mario
06-10-15, 09:52
Jest td05, wstaje później ale trzyma do końca..... przewijało się trochę info o tym modelu gdzieś na forum, występowało chyba zwykłe i na TS.
Ew kupić 16T w dobrej kasie i dać do DZIAK'a na regeneracje i wstawienie wirnika od 19T, spool nadal dobry a wydajność lepsza.

Fawor
06-10-15, 13:24
jest jakas sensowna alternatywa dla td04 19t? jest sens pchac sie w gt28
jeżeli mówisz o oryginalnym 28rs to róznica między turbinami będzie masakryczna...td04 to jest stara konstrukcja na ślizgu, garrett to tuningowe turbo na kulce. Zupełnie inna wydajność i lag pod nogą po wciśnięciu WOT czy zmianie biegu.

krzysiek50
06-10-15, 19:28
chodzi mi o ori gt28 ;) a mial ktos stycznosc z replikami gt28 w tak malej pojemnosci? czy tutaj roznica miedzy 19t a chinskim gt28 jest bardzo zauwazalna?

motoboy
06-10-15, 22:12
nie wiem dokładnie, ale słyszałem że chińskie podróbki są na łożyskach ślizgowych, jeśli tak, to będzie gorsze od ori garretta.

Fawor
07-10-15, 08:03
a mial ktos stycznosc z replikami gt28 w tak malej pojemnosci?
każdy chińczyk wstaje DUZO później niż ori odpowiednik i co gorsza po peaku momentu od razu spada w dół nie trzymając wydajności pomimo stałego doładowania. Sivy na Passwordzie ma GT28 w D16, zobacz wykres. Dla mnie dramat.

krzysiek50
10-10-15, 19:17
wszystko juz wiem :D opcja chinczyka schodzi na dalszy plan

bociekpl
18-11-15, 18:06
Wie ktos moze gdzie dostac membrane do WG Tiala lub Turbosmarta?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Yotomeczek86
18-11-15, 21:31
http://www.topendpower.pl

Napisz do nich, mają WG tych producentów, może dadzą rade sprowadzić

!markos
18-11-15, 23:48
Nie prościej przez tial.pl?

bociekpl
19-11-15, 06:29
A co ja mam tam sobie markos zamowic, domene?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

!markos
19-11-15, 20:07
Fajny jesteś, ale nie przeszło mi przez myśl, że znajomy już przestał działać pod tą domeną i nawet tego nie sprawdziłem. Do niedawna był dystrybutorem Tiala na Polskę. Sprawdź w takim razie motorsportshop.pl - ten sam człowiek.

bociekpl
19-11-15, 22:10
Dzieki markos i yotomeczek napisze do nich moze cos pomoga.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

krzysiek50
30-11-15, 20:36
jest sens zakladac blockguard? jesli przy 350KM ma mi peknac tuleja ponizej BG, to wole ta kase przeznaczyc na inny blok

Yotomeczek86
01-12-15, 11:34
Zakołkować lepiej

krzysiek50
01-12-15, 18:21
sa jakies okreslone zasady przy kolkowaniu? chodzi mi o ilosc, dlugosc, rozlozenie kołkow itp.

Yotomeczek86
01-12-15, 23:00
4 kolki na cylinder przypadaja jak dobrze pamietam... a reszte to nie wiem, ale mysle ze kazdy zaklad obrobki silnikow ogarnie to bez problemow

krzysiek50
02-12-15, 18:32
Jeśli chodzi o stronę techniczna to sam to sobie zrobię, bo mam dostęp do sprzętu, a chciałbym to zrobić zanim dam blok do szlifu

demiss
07-12-15, 20:44
Mam pytanie odnośnie przewodów wn do 300 konnej d16, jakie? Seria to obskoczy? Mam teraz jakieś grube 8 mm, ale Czasami wypadają mi zapłony, bo już wiekowe

endriu286
07-12-15, 21:23
Mam pytanie odnośnie przewodów wn do 300 konnej d16, jakie? Seria to obskoczy? Mam teraz jakieś grube 8 mm, ale Czasami wypadają mi zapłony, bo już wiekowe

może przerwa na swiecach za duża/ ja mam vms
http://jarusnet.pl/vms-przewody-wysokiego-napiecia

DjHammer
07-12-15, 22:31
Zatulejowac a nie pisac tam o cudach swiata, darton 300 albo krotoszyn

Msd masz ? Przerwa na swiecach to podstawa, wogule w aparacie wszystko gra ?

demiss
07-12-15, 23:59
Przerwa jest na wszystkich równa 0.55mm. Aparat i kopułka gra.

Andrzej ciekawa opcja te vms, chyba zaryzykuje.

Fawor
08-12-15, 07:45
Visiony potrafią być gorsze niż OEM. Nie brałbym do turbo. A skąd taka wielkość przerwy? Ja zawsze jeździłem na 0,7 i tyle mają zimniejsze NGK 7mki. 0,55 to już bardzo mało. Bo rozumiem, że masz 7mki zamiast ori?

DjHammer
08-12-15, 08:06
Visiony potrafią być gorsze niż OEM. Nie brałbym do turbo. A skąd taka wielkość przerwy? Ja zawsze jeździłem na 0,7 i tyle mają zimniejsze NGK 7mki. 0,55 to już bardzo mało. Bo rozumiem, że masz 7mki zamiast ori?


0,6 powinno byc do T tak ustawialem z niutonem i przy 570 iskry nie zdmuchiwalo ale u mnie fajkocewki sa wiec tez inna historia, zimne wymagane, tylko dawaj miedziaki b
o irydowki padaja jak swieczki szczegolnie jak sa zalane wacha

Ale smiem twierdzic ze problem masz w kablach jak pisal favor a jezeli nie to aparat standardowo, w hondach to najwiekszy problem pomijam fakt ze msd powinienes miec

grafix
08-12-15, 14:44
Mam pytanie odnośnie przewodów wn do 300 konnej d16, jakie? Seria to obskoczy? Mam teraz jakieś grube 8 mm, ale Czasami wypadają mi zapłony, bo już wiekowe
really ? 300 koni bez wzmacniacza zapłonu ?:)
Grube przewody masz czy grubą ilozację?

Fawor
08-12-15, 14:46
W sumie w sedanie seryjny zestaw obskakiwał 300KM, nie pamiętam ani jednego wypadnięcia zapłonu na 7mkach z przerwą 0,7.

grafix
08-12-15, 15:13
Niektórych wypadających zapłonów nie jesteś w stanie wyczuć.
Tylko na dyno widać. Ale nie na takim wygładzonym wykresie:
https://lh6.googleusercontent.com/-_6DdqIg4X78/VHctBgc41lI/AAAAAAAADTo/uQZxt0_KeTs/w800-h800/_01_mercedes%2Bml%2B350cdi.jpg

tylko na takim
https://lh5.googleusercontent.com/-3-JE1wiS8I0/TsErzAI7K1I/AAAAAAAAEAg/48P-L1LIWxE/rukman_19psi.jpg

demiss
08-12-15, 15:14
Swiece to denso ik24. Problem się zaczął gdy na dworze zrobiło się bardziej zimno i wilgotno, stąd moje podejrzenia na kable.

bociekpl
08-12-15, 18:03
Sa jeszcze takie przewody jak Magnecor KV85 (10lat gwarancji) i tam masz wlasnie gruby rdzen a nie izolacje. Tylko ze do dostania tylko na ebayu.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Fawor
08-12-15, 18:32
Niektórych wypadających zapłonów nie jesteś w stanie wyczuć.
no niby tak, ale jeśli wlasnie nie jesteś w stanie ich wyczuć na drodze to czy nie znaczy to, że nie robią większej różnicy? ;) Jesli auto jeździ normalnie to sie nie docieka, jesli czuć na tyłku i słychać to cos jest nie tak.

DjHammer
08-12-15, 21:23
Swiece to denso ik24. Problem się zaczął gdy na dworze zrobiło się bardziej zimno i wilgotno, stąd moje podejrzenia na kable.

hehe zimno i wilgotnio
zmieniaj aparat

BarTec39
27-12-15, 21:57
Cześć, mam takie pytanko, pewnie głupie dla większości z was. Gdzie się podziewa sonda lambda po montażu turbo?

demiss
27-12-15, 23:03
Za turbo, najczęściej w dp

BarTec39
27-12-15, 23:11
Dzięki wielkie, zbieram graty i to mnie właśnie męczyło:-)

Seba27
29-12-15, 23:02
Cześć, mam takie pytanko, pewnie głupie dla większości z was. Gdzie się podziewa sonda lambda po montażu turbo?

A po co komu sonda lambda po montażu turbo?

grafix
29-12-15, 23:11
Moze aby robiła korekty w niskich obciążeniach i abyś miał normalne spalanie?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

pablo__89
29-12-15, 23:52
A po co komu sonda lambda po montażu turbo?

W sumie to po to samo co bez turbo.

Yotomeczek86
30-12-15, 00:53
Jak ktoś kto stroi i ma pojęcie co robi, można spokojnie sie sondy pozbyć

pablo__89
30-12-15, 01:34
Jak ktoś kto stroi i ma pojęcie co robi, można spokojnie sie sondy pozbyć

Też prawda. ale musi być bardzo ładnie wystrojony afr w całym zakresie.

grafix
30-12-15, 08:54
Jak ktoś kto stroi i ma pojęcie co robi, można spokojnie sie sondy pozbyć
Tak można się pozbyć i ją wyłączyć, ale jeśli sonda działa powinno się ją zostawić włączona.
Dlaczego?
Sonda ma na celu korektę dawki paliwa w niskich obciążeniach i cały czas to robi nawet jak auto wystroimy idealnie w każdym zakresie.
Mapa z biegiem czasu może się rozjechać. Wpływa na to używanie auta zarówno w trybie "hardcore" jak i "emeryt".
Do tego każda zmiana świec, inne paliwo, inne warunki atmosferyczne wpłyną na AFR.
Sonda wtedy reaguje i koryguje dawkę w zakresie % w jakim jej zadamy.

Robiłem testy na swoim aucie i zawsze mi wychodziło że sonda jednak miała co robić po jakimś czasie, nawet jeśli perfekcyjnie ustawiłem sobie mapę.
Wyłączanie sondy z automatu w autach do normalnego użytkowania to czysta amatorka i droga na skróty.
Auta do sportu raczej jej nie potrzebują ponieważ sonda będzie się po prostu nudzić :)

Seba27
03-01-16, 21:52
Więc kròtko - bo i tak bedziesz to stroił... Zostawić ta cholerną lambde? Soł mowił by ją wyłączyć i po problemie padających sond...

grafix
03-01-16, 22:46
Jeśli będę cokolwiek stroil to zdecyduje :) Chyba że z góry wiadomo czy sonda ma 20 lat czy 2.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Seba27
03-01-16, 22:58
Jeśli będę cokolwiek stroil to zdecyduje :) Chyba że z góry wiadomo czy sonda ma 20 lat czy 2.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Powiedzmy ze mam niewyczerpany zapas uzywanych OEM sond ale wolalbym jej nie mieć bo chyba lepiej jak jest pod maska mniej rzeczy ktore moze sie zepsuc 😉

grafix
04-01-16, 15:01
Jak masz niewyczerpany zapas to bym nie wyłączał.
A przy turbo szedł bym w kierunku szerokopasmowej na stałe :)

Seba27
04-01-16, 16:59
Jak masz niewyczerpany zapas to bym nie wyłączał.
A przy turbo szedł bym w kierunku szerokopasmowej na stałe :)

Ty to zawsze potrafisz pocieszyc...
A czy pocieszysz dodatkowo i powiesz ze jest cos tanszego niz INNOVATE co warto zainstalować?

pablo__89
04-01-16, 17:57
Ac Stag wypuścił coś ostatnio, ale cena nie wiele niższa :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

grafix
04-01-16, 22:59
1. Innovate LC-2 - dobry nowy kontroler z możliwością użycia nowszych szybszych/dokładniejszych boshowskich sond LSU4.9 jak i starszych bardzo popularnych LSU4.2
Dwa kanały w pełni konfigurowalne 0-5V więc jeden leci na dowolny wskaźnik jako AFR a drugi np do ECU.

2. PLX - fajne nowe szybkie kontrolery, toszkę duże w porównaniu do malucha od Innovate ale równie dobre.
Wskaźnik OELD.
Cena podobna a możne nawet atrakcyjniejsza od LC2 (szukać na ebayu trzeba - sklep xenocron)
Obsługa o ile dobrze pamiętam tylko LSU 4.9

3. AEM UEGO - obsługuja LSU 4.2 - chyba nadal troszkę drogie :)
Jest też wersja INLINE
https://3swarehouse.com/product/aem-inline-wideband-airfuel-uego-controller/

Mamy jeszcze
4. Zeitronix Zt-2/Zt-3 - bardzo dobry sprawdzony kontroler - nie wiem jak z dostepnościa
5. Kontroler produkcji ホンダRulez's Garage - autorski bardzo dobry kontroler, Autor konwersji na fajkocewki, RTP i innych hondbajerów
6. STAG tak jak pisał pablo__89
7. ?

krzysiek50
08-01-16, 18:37
YCP montuje sie strzalka do zamachu? wole sie upewnic :)

demiss
09-01-16, 11:17
Raczej do rozrządu.

krzysiek50
09-01-16, 14:20
Normalnie się montuje do rozrządu, ale gdzieś ktoś pisał, że vitary daje się odwrotnie. Teoretycznie miałoby to sens, skoro silnik kręci się w druga stronę ;)

Yotomeczek86
10-01-16, 20:26
Z tego co pamiętam, to odwrotnie się je montuje

demiss
24-01-16, 23:10
Czy da radę bez problemu ustawić rozrząd na znaki po odprężeniu dwoma uszczelkami i przekładka 1mm?? Blok z6 głowica y8??

pablo__89
25-01-16, 00:54
Tak

krzysiek50
21-02-16, 14:36
jaki map sensor brac? była mowa o mpx4250, ale to 2,5 bar. jaki jest z opla 2.0 cdti? jeszcze cos sie przewinelo o 2.2 dti. ktos jezdzi na ktoryms z nich? szukam bardziej 3 barowego i mile widziane byłoby jakies oznaczenie, zebym wiedzial co konkretnie kupic

demiss
21-02-16, 21:01
1.9 tdi 130-150 km

endriu286
21-02-16, 22:05
jaki map sensor brac? była mowa o mpx4250, ale to 2,5 bar. jaki jest z opla 2.0 cdti? jeszcze cos sie przewinelo o 2.2 dti. ktos jezdzi na ktoryms z nich? szukam bardziej 3 barowego i mile widziane byłoby jakies oznaczenie, zebym wiedzial co konkretnie kupic

ja mam od opla zdaje egzamin bez problemu jutro mogę podac numer

krzysiek50
22-02-16, 11:04
ja mam od opla zdaje egzamin bez problemu jutro mogę podac numer

Daj numer i ile bar obrabia?

pawel83waski
13-04-16, 10:25
Panowie pomocy.
Nowy zawor WG 44mm od FMIC, po uruchomieniu silnika powinien byc zamkniety a jest otwarty. Wyglada tak jak by otwieralo go podcisnienie a przecierz powinno nadcisnienie.
Spotkal sie ktos z takim problemem?

Wi@S4 via Taptalk

bociekpl
13-04-16, 10:30
Wezyk podlaczasz pod dolny kruciec.

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

pawel83waski
13-04-16, 12:00
http://fmic.pl/wastegate/42203-wastegate-wg-zewnetrzny-wastegate-zewnetrzny-wg-zewnetrzne-wg-zewnetrzne-wastegate-wg-50mm.html

Tylko ze tu nie ma dolnego :/

Wi@S4 via Taptalk

bociekpl
13-04-16, 15:34
Jak dobrze widze to z tylu na dole jest miejsce na kruciec ktore jest zamkniete sruba, zapewne musisz ja wykrecic i wkrecic kruciec. Tego WG nie mialem w rekach ale wnioskuje ze zdjec ze tak to powinno byc.

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

pawel83waski
14-04-16, 22:06
Zaslepka znaleziona.Ale sie ukryla ebaniutka XD
Wszystko gra jak trzeba, THX :)

Wi@S4 via Taptalk

pawel83waski
17-04-16, 20:31
Panowie nastepny problem :( :( :(
Silnik na dotarciu, zapalila sie kontrolka cisnienia oleju, stan jest.
Moze to byc czujnik lub mogl sie zawiesci zawor w pompie.
Na jalowym odpalilem vtec-a na krotko - silnik zareagowal wiec jakies cisnienie jest.
Pomozecie?

Wi@S4 via Taptalk

grafix
17-04-16, 20:34
Manometr pomoże.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

pawel83waski
17-04-16, 21:30
No tak tylko trzeba go miec i miec pod reka kanal :/ bede kombinowal.
A tak na szybko: vtec sie odpali przy 0.8 bara? (z tego co wiem to tyle jest caly czas przy zacietym zaworze).

Ogarniete :D

Wi@S4 via Taptalk

HakerPL1
05-09-16, 00:08
mam taki problem, walczę z zamontowaniem turbo wraz z kompresorem klimy w autku i znalazłem takie coś:


http://tomas-tuning.com/data/UserFiles/image/kolektory/kolektor-civic-d-series.png

http://tomas-tuning.com/data/UserFiles/image/kolektory/kolektor-civic-d-series2.png

http://tomas-tuning.com/data/UserFiles/image/kolektory/kolektor-civic-d-series3.png

fotki zapożyczone z jakiejś aukcji z alledrogo ;)

http://i725.photobucket.com/albums/ww252/rapa_racecars/P1000064Large.jpg


turbine mam 16t z volvo, domyślam się że będe musiał wyspawać przejściówkę między nią a kolektor oraz wspawać w nią flansze pod wg, bo nie widze miejsca na wg w tym kolektorze.
ale najważniejsze pytanie za 100 punktów, ile jest wart żeliwny kolektor do d16? warto go kupić?
nie planuje dmuchać więcej jak 0.8 maks 1 bar, wystarczy on na takie doładowanie? ;)

ŁysyWAF
05-09-16, 08:12
Z tego co wiem to td04l-16t ma wbudowanego westage

HakerPL1
05-09-16, 08:23
u mnie wewnętrzny jest wyłączony i mam zewnętrzny ;)

HakerPL1
05-09-16, 20:45
Nikt nic nie wie na temat tego kolektora?

pablo__89
05-09-16, 21:09
Wszyscy wywalali klimę. Jak dobrze zrobisz przejście to dasz rade.

kamilgt
05-09-16, 22:01
Kolektor jest ok. :)

endriu286
05-09-16, 22:58
mam taki problem, walczę z zamontowaniem turbo wraz z kompresorem klimy w autku i znalazłem takie coś:


http://tomas-tuning.com/data/UserFiles/image/kolektory/kolektor-civic-d-series.png

http://tomas-tuning.com/data/UserFiles/image/kolektory/kolektor-civic-d-series2.png

http://tomas-tuning.com/data/UserFiles/image/kolektory/kolektor-civic-d-series3.png

fotki zapożyczone z jakiejś aukcji z alledrogo ;)

http://i725.photobucket.com/albums/ww252/rapa_racecars/P1000064Large.jpg


turbine mam 16t z volvo, domyślam się że będe musiał wyspawać przejściówkę między nią a kolektor oraz wspawać w nią flansze pod wg, bo nie widze miejsca na wg w tym kolektorze.
ale najważniejsze pytanie za 100 punktów, ile jest wart żeliwny kolektor do d16? warto go kupić?
nie planuje dmuchać więcej jak 0.8 maks 1 bar, wystarczy on na takie doładowanie? ;)

warto są tez takie z wyjsciem na wg mam takiego

pawel83waski
29-10-16, 16:50
Panowie poszukuję muszli (gorącej strony turbiny) TD04HL-16T -7.
Robię hybryde 23T ale niestety okazało się że mam muszle ze zwężeniem (6cm2) a potrzebuje 7cm2 bez zwezki jak na foto.
Ktoś coś? Może być cale turbo, dymiece/d o regeneracji ;)
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161029/fe91c043d61e0f28d02855694cd0d6de.jpg

Wi @ MotoX