Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Lekki zamach



billiejoe
24-01-11, 22:19
Może mi ktoś podpowiedzieć jaką średnice ma kółko w D14A4,chce kupić odelżone do sprzęgła z D14 i wsadzić skrzynie ze sprzęgłem i lekkim zamachem do D15Z6/Z8

zakit
24-01-11, 22:22
o ile sie nie mysle to 200mm, ale nie wiem na 100%,
ale zamach nie ma nic do skrzynie tylko do sprzegla.
w kazdym razie powinno pasowac

billiejoe
24-01-11, 22:37
ja słyszałem że w d15z6 jest 200mm a w d16z6 212...podejrzewam w takim razie iż w d14 będzie identyczne jak w econo

elviss09
24-01-11, 22:49
co ma na celu wkladanie skrzyni z econo i lekkiego zamachu?

billiejoe
24-01-11, 22:55
chce przełożyć skrzynie i sprzęgło które mam w d14 do d15...coś będzie nie tak,podpowiadajcie bo dopiero wdrażam się w tematyke ;)

majson
24-01-11, 22:56
tak 200mm ma.

maniak2007
24-01-11, 23:00
chce przełożyć skrzynie i sprzęgło które mam w d14 do d15...coś będzie nie tak,podpowiadajcie bo dopiero wdrażam się w tematyke ;)

a co miałoby być nie tak? przekladasz i jeździsz. jak koła beda inne to przełóż koło razem ze sprzęgłem z tego d14

lozek
24-01-11, 23:37
d14 - 200mm d15z6 - 200mm

elviss09
25-01-11, 11:21
a co miałoby być nie tak? przekladasz i jeździsz. jak koła beda inne to przełóż koło razem ze sprzęgłem z tego d14

i rozrusznikiem jesli sie nie myle:)

billiejoe
25-01-11, 13:36
Skolopendra kiedyś pisał o tym że można "balansować" rozmiarami,czy ja mając seryjnie 200mm mogę wstawić 212mm :confused: Chodzi o to że i tak chce kupić oddzielnie zamach, a stary zostawić,pytam bo widzę że dostępność 212mm jest mimo wszystko większa

lozek
25-01-11, 14:43
mozesz wsadzic zamach 212mm ale musisz też wtedy kupić do niego odpowiednie sprzęgło :)

skolopendra
25-01-11, 20:13
mozesz wsadzic zamach 212mm ale musisz też wtedy kupić do niego odpowiednie sprzęgło

dokładnie tak

krzysiek civic
27-01-11, 10:18
Panowie pozwole sie podpiac pod temat czy w prawda jest ze w d14a4 byly montowane 212 tarcza (rzadziej) i z 200mm??
czy tylko 200??

lozek
27-01-11, 10:51
tylko 200mm

jak bylo 212 to ktoś musiał zmienić

krzysiek civic
27-01-11, 11:20
ok dzieki

Pampek4
28-01-11, 22:22
a ja mam pytanie- jakimi śrubami jest mocowane koło zamachowe?

kuba_guzik110
28-01-11, 22:35
takimi fajnymi dziwnymi :P do których jest potrzebny specjalny klucz chyba 8kątny czy jak on się nazywa :)

krzysiek civic
28-01-11, 23:17
a ja zapytam tak czy jest sens montowac lekki zamach jesli sie nie jezdzi po torze itd..? Jakie z tego beda korzysci a jakie minusy???
pozdrawiam

lozek
28-01-11, 23:20
a ja zapytam tak czy jest sens montowac lekki zamach jesli sie nie jezdzi po torze itd..? Jakie z tego beda korzysci a jakie minusy???
pozdrawiam

proponuje przeczytac tematy, w których się tego dowiesz. Jest ich wystarczająco duzo - sam kiedyś szukałem informacji to wiem.

qureku.
29-01-11, 09:55
a ja mam pytanie- jakimi śrubami jest mocowane koło zamachowe?

Dwunastokątna 17. Polecam załatwienie sobie przedłużki klucza, bo inaczej będzie ciężko ci odkręcić

zakit
29-01-11, 14:41
Dwunastokątna 17. Polecam załatwienie sobie przedłużki klucza, bo inaczej będzie ciężko ci odkręcić

ew pneumat - idzie odrazu...

Wojtec12345678
22-07-11, 15:32
Mam kilka pytań co do lekkiego zamachu...bo kupiłem za grosze i zastanawiam się czy wsadzać...

Na innym forum znalazłem coś takiego:

Mialem w hondzie seryjny odwazony o prawie polowe dalo to:
*mniejsze spalanie w miescie,
*wieksze spalanie w trasie,
*mniej koni,
*wiekszy moment,

1.Ile w tym jest prawdy ? Mniej koni ?:mad:
2.Czy jest odczuwalne to większe spalanie na trasie ? Jeżeli tak to o ile?
3.A mój mechanik powiedział: po co chcesz zmieniać, żeby auto Ci puchło pod górkę ? Czyli miał na myśli to że będzie słabsze, jadąc pod górkę... jest to mocno odczuwalne ??

4. Dodatkowym minusem lekkiego zamachu jest tragiczna jazda na klimie...szczególnie w korkach, jak się sprężarka załącza to obroty tak spadają że się zapalają kontrolki prawda czy nie prawda ?? chce dołożyć klimę do auta za rok

piroman
22-07-11, 16:02
spalanie to zależy od tego jak operujesz pedałem gazu a nie czy masz lekki zamach czy nie :rolleyes:
poza tym zamach nie dodaje ani nie ujmuje mocy ani momentu

Wojtec12345678
22-07-11, 16:04
spalanie to zależy od tego jak operujesz pedałem gazu a nie czy masz lekki zamach czy nie :rolleyes:
poza tym zamach nie dodaje ani nie ujmuje mocy ani momentu

Troszkę ogólnikowo odp na moje pytania :) no ale dzięki za zainteresowanie się pytaniem :)
Zobaczymy co napiszą inni :)

Rajan
22-07-11, 16:17
A orientuje się ktoś jak wygląda sprawa jazdy z dość mocno obciążonym samochodem?? np. wyjazd ma wakacje ze znajomymi. Czy auto nadal zachowuje swoją dynamikę, czy łatwiej jest wyprzedzać zakładając lekki zamach:confused:

jasiek09
22-07-11, 16:29
Czy jedziesz w jedną osobę czy w 5 osób podczas rozpędzania silnik będzie musiał napędzić mniejszą masę, ja u siebie problemów z tym nie widzę. Pod górkę też nie ma żadnych problemów, auto rozpędza się szybciej.

Rajan
22-07-11, 16:34
Czy jedziesz w jedną osobę czy w 5 osób podczas rozpędzania silnik będzie musiał napędzić mniejszą masę, ja u siebie problemów z tym nie widzę. Pod górkę też nie ma żadnych problemów, auto rozpędza się szybciej.

wielkie dzięki;)

Wojtec12345678
22-07-11, 16:42
A co jak obciąży się silnik dużym poborem prądu, czy klimą ? Co z obrotami ??

Kras
22-07-11, 16:44
Juz dawalem kiedys ten link. Generalnie lekkie kolo daje "wirtualne" odelzenie auta. O ile to juz zalezy od roznicy w masach kol (czyli o ile odelzylismy) oraz wartosci przelozen. Najwiecej zyskuje sie na niskich biegach, a na takiej piatce albo szostce (zwlaszcza jesli jest dluga) to prakycznie nic.

http://www.uucmotorwerks.com/flywheel/how_a_lightweight_flywheel_works.htm

Przy zalaczeniu klimy albo roznych odbiornikow pradu wiadomo, ze na lekkim kole przygasnie bardziej (bo ma w kole zmagazynowane mniej energii). Tyle, ze zaraz powinno sie to wyrownac. Co innego gdy kolo jest zbyt lekkie i w takiej sytuacji silnik zwyczajnie zgasnie.

Wojtec12345678
22-07-11, 16:54
Moje koło które mam to waga 4,1-4,2 oryginał ok 7,5 kg kg także myślę że za lekkie nie jest,skrzynia fd 4,25 bez biegów od CRX

spychu
23-07-11, 10:44
A co jak obciąży się silnik dużym poborem prądu, czy klimą ? Co z obrotami ??
To jest jakas bzdura wzieta z kosmosu.

Jak ktos ma porozpierdzielane krokowe, jakies dziurawe doloty, i np uklad zaplonowy pozostawiajacy bardzo duzo do zyczenia to tak sie moze dziac.

W calkowicie sprawnym aucie nic takiego absolutnie sie nie dzieje. Jezdze na lekkim kole 4.7kg 3 rok, klimy uzywam praktycznie caly czas i kompletnie nic sie nie dzieje. Nawet w bardzo upalne dni, kiedy silnik jest mocno obciazony przez sprezarke, nie ma problemow z jakims falowaniem obrotow, tym bardziej przygasaniem do stanu takiego, ze zapalaja sie kontroli, nie mowiac juz o calkowitym gasnieciu auta.

lozek
23-07-11, 11:44
To jest jakas bzdura wzieta z kosmosu.

Jak ktos ma porozpierdzielane krokowe, jakies dziurawe doloty, i np uklad zaplonowy pozostawiajacy bardzo duzo do zyczenia to tak sie moze dziac.

W calkowicie sprawnym aucie nic takiego absolutnie sie nie dzieje. Jezdze na lekkim kole 4.7kg 3 rok, klimy uzywam praktycznie caly czas i kompletnie nic sie nie dzieje. Nawet w bardzo upalne dni, kiedy silnik jest mocno obciazony przez sprezarke, nie ma problemow z jakims falowaniem obrotow, tym bardziej przygasaniem do stanu takiego, ze zapalaja sie kontroli, nie mowiac juz o calkowitym gasnieciu auta.

Ja mam zamach 4,4kg jeżdżę z takim od dawna i również nie mam ŻADNYCH problemów z przygasaniem itd.

Wojtec12345678
23-07-11, 14:44
Dzięki za odp,nie ma to jak sprawdzone opinie :) mój zamach to 4,2 kg więc u mnie też powinno być ok, więc mogę zakładać spokojnie :)

krisii
25-07-11, 14:55
Z serii masz 4,2 ?? To przykręć go dobrze, żebyś nie został jeźdźcem bez głowy :D Ta waga nie jest bezpieczna, przy odelżaniu seryjnego koła zamachowego :(

majson
25-07-11, 15:20
Ja Wam cos smiesznego pokaze na temat lekkiego zamachu:)
http://www.bynumonline.com/airheads/slash5/lightfly.jpg
tak wyglada odchudzone a tu filmik jak sie na nim jezdzi :)
http://www.youtube.com/watch?v=n0TxZFDLa3w&feature=player_embedded

lozek
25-07-11, 15:28
Ja Wam cos smiesznego pokaze na temat lekkiego zamachu:)
http://www.bynumonline.com/airheads/slash5/lightfly.jpg
tak wyglada odchudzone a tu filmik jak sie na nim jezdzi :)
http://www.youtube.com/watch?v=n0TxZFDLa3w&feature=player_embedded

I pod filmem komentarz "VTEC JUST KICKED IN YO!" hahahahaa


Ten wybuch nie mógłbyć spowodowany tylko za lekkim kołem zamachowym. Nie wierze w to po prostu.

Tak czy siak wiadomo - nie można z odchudzaniem przesadzić. Jak się chce bardzo lekkie to trzeba zainwestować w Fidanzę.

billiejoe
25-07-11, 15:31
Takich filmików jest mnóstwo :D

Dobrze że u nas zamach jest po stronie pasażera :)

majson
25-07-11, 15:40
Ten wybuch nie mógłbyć spowodowany tylko za lekkim kołem zamachowym. Nie wierze w to po prostu.
Jest dalej filmik jak jest pokazane z bliska auto i jak skrzynia jest oddzielona od bloku :)

Wojtec12345678
25-07-11, 21:49
Z serii masz 4,2 ?? To przykręć go dobrze, żebyś nie został jeźdźcem bez głowy :D Ta waga nie jest bezpieczna, przy odelżaniu seryjnego koła zamachowego :(

Dlaczego ?? Co masz na myśli ? Bardzo dużo ludzi jeździ na 4,4 i nic nie mówią żeby było nie teges

P.s. ważyłem koło na łazienkowej wadze więc kto wie ile ma naprawdę :D na pewno więcej niż 4 kg

Że niby się rozleci ??

Moje nie jest odelżone nawet w 50 %...coś koło 40 % i to u otoczaka więc profi robota

Są ludzie którzy mają w 60 % i więcej

lozek
25-07-11, 22:12
Dlaczego ?? Co masz na myśli ? Bardzo dużo ludzi jeździ na 4,4 i nic nie mówią żeby było nie teges :D

P.s. ważyłem koło na łazienkowej wadze więc kto wie ile ma naprawde :D na pewno więcej niż 4 kg

ogólnie odchudzanie poniżej 4,4/4,5kg już jest powoli wchodzeniem na niebezpieczny grunt :) (możliwości zależą idnywidualnie od każdego koła) Nawet Otoczak, osoba która robiła duuuużej ilości na forum lekkie koła zamachowe mówiła, że 4,5 to w sumie taka bezpieczna granica.

Wojtec12345678
25-07-11, 22:17
Auto jest już u mechanika...mam nadzieję że te 200 g mniej nie zrobią mi jakiejś niemiłej niespodzianki :mad:

A tak z ciekawości...czy są jakieś objawy które można zauważyć jeśli z kołem dzieje się coś złego??

lozek
25-07-11, 23:16
Auto jest już u mechanika...mam nadzieję że te 200 g mniej nie zrobią mi jakiejś niemiłej niespodzianki :mad:

A tak z ciekawości...czy są jakieś objawy które można zauważyć jeśli z kołem dzieje się coś złego??

za duże drgania budy (coś się pokrzywiło) albo po prostu ułamek sekundy i dzieje sie jak w tym crx'ie z filmu od Majsona :o

Wojtec12345678
26-07-11, 05:42
Tyle że na zdjęciu widać jak bardzo to koło jest odelżone... moje wygląda zuuupełnie inaczej

P.S. ;);)

Ten wybuch nie mógłbyć spowodowany tylko za lekkim kołem zamachowym. Nie wierze w to po prostu.

albo po prostu ułamek sekundy i dzieje sie jak w tym crx'ie z filmu od Majsona :o

Czyli wierzysz czy nie wierzysz :o

Daks
26-07-11, 17:41
Panowie potrzebuje namiary na tego gościa Otoczak, chce sobie zrobić lekkie koło do d16z6 i słyszałem że jest właśnie taki typ co robi *****iste koła. Bardzo proszę bo zależy mi na czasie:) Pozdro Daks;)

billiejoe
26-07-11, 18:06
Panowie potrzebuje namiary na tego gościa Otoczak, chce sobie zrobić lekkie koło do d16z6 i słyszałem że jest właśnie taki typ co robi *****iste koła. Bardzo proszę bo zależy mi na czasie:) Pozdro Daks;)
http://allegro.pl/tuning-lekkie-sportowe-kolo-zamachowe-kjs-1-4mili-i1686843821.html :)

Daks
26-07-11, 18:36
Wielkie dzięki:)

MarianoItaliano
12-12-11, 09:18
Ja mam takie pytanko: posiadam Silnik D14A3 z głowicą od D16Y7, skrzynie z FD 4.4. Da poprawę dynamiki koło zamachowe z D13B2? Podobno jest lżejsze od tego z D14? Będzie to mnialo ręce i nogi?

piroman
12-12-11, 10:05
Da poprawę dynamiki koło zamachowe z D13B2? Podobno jest lżejsze od tego z D14?
nie ma sensu, koła są bardzo podobne wagowo, w żaden sposób nie odczujesz zmiany

billiejoe
12-12-11, 10:24
Ja mam takie pytanko: posiadam Silnik D14A3 z głowicą od D16Y7, skrzynie z FD 4.4. Da poprawę dynamiki koło zamachowe z D13B2? Podobno jest lżejsze od tego z D14? Będzie to mnialo ręce i nogi?
Większej bzdury jeszcze nie słyszałem ;) Oczywiście odpuść :)

SCKAPE
14-12-11, 04:19
u otoczaka za jakies o i le dobrze pamientam 100-120zł odelzysz swoje.
Ps. przerazajacy filmik! mi otoczak zrobił 4,1kg (łazienkowa waga;)) do d13... nie chciał bym dostac tym w łep;)
Apropoa te rozne rozmiary kol poza tym ze sprzeglo ma pasowac nie maja czasem jeszcze czegos wspolnego z rozrusznikiem? Tak tylko pytam bo ostatnio wstawiłem wspomniany zamach bo nikt nie robi lekkich 200. a wolałbym lzejszy fidezy czy jakos tam. Czy jest roznica w skrzyni - tzn. czy moze rozrusznik jest troche dalej odsuniety od osi kola zamachowego? czy wystarczy ze kupie inne sprzęgło i wtedy bede mogł wstawic zamach 212 a skrzynia i rozrusznik beda nadal pasowały??
Wiem ze troche nieskładnie napisalem i zwalam to na pore;)

zakit
14-12-11, 12:44
masakra jakie ty pytania zadajesz, pol forum jest o tym a ty nadal tworzysz nowe tematy.


zamachy roznia sie tylko i wylacznie wytloczeniem pod sprzeglo, pozatym sa identyczne. wieniec na rozrusznik jest dokladnie taki sam.

SCKAPE
14-12-11, 12:49
masakra jakie ty pytania zadajesz, pol forum jest o tym a ty nadal tworzysz nowe tematy.
Mówisz... przeczytalem caly ten temat i nie przypominam sobie zebym sie na to nadział...

Ale dzięki za odpowiedz.

pioootr
19-08-12, 00:04
Moje obliczenia w temacie obok:

Lekki-zamach-od-Otoczaka (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?141887-Lekki-zamach-od-Otoczaka-do-D14&p=1729191#post1729191)

spychu
23-08-12, 05:48
Mówisz... przeczytalem caly ten temat i nie przypominam sobie zebym sie na to nadział...

Ale dzięki za odpowiedz.
Mowi, bo to raczej nie w tym temacie napisano setki razy, wystarczylo poszukac :)

marcus209
26-08-12, 17:44
Koledzy, chciałbym się upewnić zanim zacznę rozkręcać. Śruby koła zamachowego odkręcę nasadką 12-kątną 17mm, a sprzęgło 11mm?

pioootr
26-08-12, 18:15
Śruby koła zamachowego odkręcę nasadką 12-kątną 17mm
TAK


sprzęgło 11mm
NIE,
12-kątna 10mm

karmel
31-08-12, 12:07
Potwierdzam, info z wtorku :D

qureku.
31-08-12, 12:20
Koledzy, chciałbym się upewnić zanim zacznę rozkręcać. Śruby koła zamachowego odkręcę nasadką 12-kątną 17mm, a sprzęgło 11mm?

Polecam kupić przedłużkę, by łatwiej było odkręcić

pioootr
31-08-12, 21:29
... no i klucz dynamometryczny

Zamach przykręca się momentem 108 Nm, a sprzęgło 25Nm.

Michalll_1991
31-08-12, 23:49
... no i klucz dynamometryczny

Zamach przykręca się momentem 108 Nm, a sprzęgło 25Nm.

zamach do wału 6 śrub na 17- 108Nm
docisk do zamachu 6 śrub na 10 - 25 Nm

tak gwoli jasnosci

smad
05-10-12, 01:21
A tak z ciekawości...czy są jakieś objawy które można zauważyć jeśli z kołem dzieje się coś złego??
Jeżeli jest źle wyważone to wrzucając luz obroty będą bardzo nisko spadać (po czym będą wracać do ustawionych obrotów biegu jałowego), nawet będzie gasnąć silnik - szczególnie pod dużym obciążeniem (wentylator na 4 biegu, włączona klima). Jest wrażenie jakby na chwilę znikała iskra. Efektem źle wyważonego koła zamachowego są wycierające się panewki główne (najmocniej 4 cylindra - najbliższego kołu, gdzie bicie jest największe):

http://zapodaj.net/images/5e2b6aa7853b3.jpg

lozek
05-10-12, 16:25
Jeżeli jest źle wyważone to wrzucając luz obroty będą bardzo nisko spadać (po czym będą wracać do ustawionych obrotów biegu jałowego)[/IMG]


to akurat jest Bzdura. ten objaw pojawia sie również przy dobrze wyważonym kole (zarówno odchudzonym jak i aftermarketowym). To czy on będzie czy nie, zalezy czesto od wagi koła a nie raz od silnika i jego elementów eksploatacyjnych.

pioootr
05-10-12, 19:01
Przy źle ustawionym zapłonie efekt jest identyczny.

smad
05-10-12, 21:05
Ale u mnie akurat źle wyważone koło dawało taki efekt. Po ponownym wyważeniu jest prawidłowo.