Zobacz pełną wersję : Lekki zamach
Może mi ktoś podpowiedzieć jaką średnice ma kółko w D14A4,chce kupić odelżone do sprzęgła z D14 i wsadzić skrzynie ze sprzęgłem i lekkim zamachem do D15Z6/Z8
o ile sie nie mysle to 200mm, ale nie wiem na 100%,
ale zamach nie ma nic do skrzynie tylko do sprzegla.
w kazdym razie powinno pasowac
ja słyszałem że w d15z6 jest 200mm a w d16z6 212...podejrzewam w takim razie iż w d14 będzie identyczne jak w econo
co ma na celu wkladanie skrzyni z econo i lekkiego zamachu?
chce przełożyć skrzynie i sprzęgło które mam w d14 do d15...coś będzie nie tak,podpowiadajcie bo dopiero wdrażam się w tematyke ;)
maniak2007
24-01-11, 23:00
chce przełożyć skrzynie i sprzęgło które mam w d14 do d15...coś będzie nie tak,podpowiadajcie bo dopiero wdrażam się w tematyke ;)
a co miałoby być nie tak? przekladasz i jeździsz. jak koła beda inne to przełóż koło razem ze sprzęgłem z tego d14
d14 - 200mm d15z6 - 200mm
a co miałoby być nie tak? przekladasz i jeździsz. jak koła beda inne to przełóż koło razem ze sprzęgłem z tego d14
i rozrusznikiem jesli sie nie myle:)
Skolopendra kiedyś pisał o tym że można "balansować" rozmiarami,czy ja mając seryjnie 200mm mogę wstawić 212mm :confused: Chodzi o to że i tak chce kupić oddzielnie zamach, a stary zostawić,pytam bo widzę że dostępność 212mm jest mimo wszystko większa
mozesz wsadzic zamach 212mm ale musisz też wtedy kupić do niego odpowiednie sprzęgło :)
skolopendra
25-01-11, 20:13
mozesz wsadzic zamach 212mm ale musisz też wtedy kupić do niego odpowiednie sprzęgło
dokładnie tak
krzysiek civic
27-01-11, 10:18
Panowie pozwole sie podpiac pod temat czy w prawda jest ze w d14a4 byly montowane 212 tarcza (rzadziej) i z 200mm??
czy tylko 200??
tylko 200mm
jak bylo 212 to ktoś musiał zmienić
krzysiek civic
27-01-11, 11:20
ok dzieki
a ja mam pytanie- jakimi śrubami jest mocowane koło zamachowe?
kuba_guzik110
28-01-11, 22:35
takimi fajnymi dziwnymi :P do których jest potrzebny specjalny klucz chyba 8kątny czy jak on się nazywa :)
krzysiek civic
28-01-11, 23:17
a ja zapytam tak czy jest sens montowac lekki zamach jesli sie nie jezdzi po torze itd..? Jakie z tego beda korzysci a jakie minusy???
pozdrawiam
a ja zapytam tak czy jest sens montowac lekki zamach jesli sie nie jezdzi po torze itd..? Jakie z tego beda korzysci a jakie minusy???
pozdrawiam
proponuje przeczytac tematy, w których się tego dowiesz. Jest ich wystarczająco duzo - sam kiedyś szukałem informacji to wiem.
a ja mam pytanie- jakimi śrubami jest mocowane koło zamachowe?
Dwunastokątna 17. Polecam załatwienie sobie przedłużki klucza, bo inaczej będzie ciężko ci odkręcić
Dwunastokątna 17. Polecam załatwienie sobie przedłużki klucza, bo inaczej będzie ciężko ci odkręcić
ew pneumat - idzie odrazu...
Wojtec12345678
22-07-11, 15:32
Mam kilka pytań co do lekkiego zamachu...bo kupiłem za grosze i zastanawiam się czy wsadzać...
Na innym forum znalazłem coś takiego:
Mialem w hondzie seryjny odwazony o prawie polowe dalo to:
*mniejsze spalanie w miescie,
*wieksze spalanie w trasie,
*mniej koni,
*wiekszy moment,
1.Ile w tym jest prawdy ? Mniej koni ?:mad:
2.Czy jest odczuwalne to większe spalanie na trasie ? Jeżeli tak to o ile?
3.A mój mechanik powiedział: po co chcesz zmieniać, żeby auto Ci puchło pod górkę ? Czyli miał na myśli to że będzie słabsze, jadąc pod górkę... jest to mocno odczuwalne ??
4. Dodatkowym minusem lekkiego zamachu jest tragiczna jazda na klimie...szczególnie w korkach, jak się sprężarka załącza to obroty tak spadają że się zapalają kontrolki prawda czy nie prawda ?? chce dołożyć klimę do auta za rok
spalanie to zależy od tego jak operujesz pedałem gazu a nie czy masz lekki zamach czy nie :rolleyes:
poza tym zamach nie dodaje ani nie ujmuje mocy ani momentu
Wojtec12345678
22-07-11, 16:04
spalanie to zależy od tego jak operujesz pedałem gazu a nie czy masz lekki zamach czy nie :rolleyes:
poza tym zamach nie dodaje ani nie ujmuje mocy ani momentu
Troszkę ogólnikowo odp na moje pytania :) no ale dzięki za zainteresowanie się pytaniem :)
Zobaczymy co napiszą inni :)
A orientuje się ktoś jak wygląda sprawa jazdy z dość mocno obciążonym samochodem?? np. wyjazd ma wakacje ze znajomymi. Czy auto nadal zachowuje swoją dynamikę, czy łatwiej jest wyprzedzać zakładając lekki zamach:confused:
Czy jedziesz w jedną osobę czy w 5 osób podczas rozpędzania silnik będzie musiał napędzić mniejszą masę, ja u siebie problemów z tym nie widzę. Pod górkę też nie ma żadnych problemów, auto rozpędza się szybciej.
Czy jedziesz w jedną osobę czy w 5 osób podczas rozpędzania silnik będzie musiał napędzić mniejszą masę, ja u siebie problemów z tym nie widzę. Pod górkę też nie ma żadnych problemów, auto rozpędza się szybciej.
wielkie dzięki;)
Wojtec12345678
22-07-11, 16:42
A co jak obciąży się silnik dużym poborem prądu, czy klimą ? Co z obrotami ??
Juz dawalem kiedys ten link. Generalnie lekkie kolo daje "wirtualne" odelzenie auta. O ile to juz zalezy od roznicy w masach kol (czyli o ile odelzylismy) oraz wartosci przelozen. Najwiecej zyskuje sie na niskich biegach, a na takiej piatce albo szostce (zwlaszcza jesli jest dluga) to prakycznie nic.
http://www.uucmotorwerks.com/flywheel/how_a_lightweight_flywheel_works.htm
Przy zalaczeniu klimy albo roznych odbiornikow pradu wiadomo, ze na lekkim kole przygasnie bardziej (bo ma w kole zmagazynowane mniej energii). Tyle, ze zaraz powinno sie to wyrownac. Co innego gdy kolo jest zbyt lekkie i w takiej sytuacji silnik zwyczajnie zgasnie.
Wojtec12345678
22-07-11, 16:54
Moje koło które mam to waga 4,1-4,2 oryginał ok 7,5 kg kg także myślę że za lekkie nie jest,skrzynia fd 4,25 bez biegów od CRX
A co jak obciąży się silnik dużym poborem prądu, czy klimą ? Co z obrotami ??
To jest jakas bzdura wzieta z kosmosu.
Jak ktos ma porozpierdzielane krokowe, jakies dziurawe doloty, i np uklad zaplonowy pozostawiajacy bardzo duzo do zyczenia to tak sie moze dziac.
W calkowicie sprawnym aucie nic takiego absolutnie sie nie dzieje. Jezdze na lekkim kole 4.7kg 3 rok, klimy uzywam praktycznie caly czas i kompletnie nic sie nie dzieje. Nawet w bardzo upalne dni, kiedy silnik jest mocno obciazony przez sprezarke, nie ma problemow z jakims falowaniem obrotow, tym bardziej przygasaniem do stanu takiego, ze zapalaja sie kontroli, nie mowiac juz o calkowitym gasnieciu auta.
To jest jakas bzdura wzieta z kosmosu.
Jak ktos ma porozpierdzielane krokowe, jakies dziurawe doloty, i np uklad zaplonowy pozostawiajacy bardzo duzo do zyczenia to tak sie moze dziac.
W calkowicie sprawnym aucie nic takiego absolutnie sie nie dzieje. Jezdze na lekkim kole 4.7kg 3 rok, klimy uzywam praktycznie caly czas i kompletnie nic sie nie dzieje. Nawet w bardzo upalne dni, kiedy silnik jest mocno obciazony przez sprezarke, nie ma problemow z jakims falowaniem obrotow, tym bardziej przygasaniem do stanu takiego, ze zapalaja sie kontroli, nie mowiac juz o calkowitym gasnieciu auta.
Ja mam zamach 4,4kg jeżdżę z takim od dawna i również nie mam ŻADNYCH problemów z przygasaniem itd.
Wojtec12345678
23-07-11, 14:44
Dzięki za odp,nie ma to jak sprawdzone opinie :) mój zamach to 4,2 kg więc u mnie też powinno być ok, więc mogę zakładać spokojnie :)
Z serii masz 4,2 ?? To przykręć go dobrze, żebyś nie został jeźdźcem bez głowy :D Ta waga nie jest bezpieczna, przy odelżaniu seryjnego koła zamachowego :(
Ja Wam cos smiesznego pokaze na temat lekkiego zamachu:)
http://www.bynumonline.com/airheads/slash5/lightfly.jpg
tak wyglada odchudzone a tu filmik jak sie na nim jezdzi :)
http://www.youtube.com/watch?v=n0TxZFDLa3w&feature=player_embedded
Ja Wam cos smiesznego pokaze na temat lekkiego zamachu:)
http://www.bynumonline.com/airheads/slash5/lightfly.jpg
tak wyglada odchudzone a tu filmik jak sie na nim jezdzi :)
http://www.youtube.com/watch?v=n0TxZFDLa3w&feature=player_embedded
I pod filmem komentarz "VTEC JUST KICKED IN YO!" hahahahaa
Ten wybuch nie mógłbyć spowodowany tylko za lekkim kołem zamachowym. Nie wierze w to po prostu.
Tak czy siak wiadomo - nie można z odchudzaniem przesadzić. Jak się chce bardzo lekkie to trzeba zainwestować w Fidanzę.
Takich filmików jest mnóstwo :D
Dobrze że u nas zamach jest po stronie pasażera :)
Ten wybuch nie mógłbyć spowodowany tylko za lekkim kołem zamachowym. Nie wierze w to po prostu.
Jest dalej filmik jak jest pokazane z bliska auto i jak skrzynia jest oddzielona od bloku :)
Wojtec12345678
25-07-11, 21:49
Z serii masz 4,2 ?? To przykręć go dobrze, żebyś nie został jeźdźcem bez głowy :D Ta waga nie jest bezpieczna, przy odelżaniu seryjnego koła zamachowego :(
Dlaczego ?? Co masz na myśli ? Bardzo dużo ludzi jeździ na 4,4 i nic nie mówią żeby było nie teges
P.s. ważyłem koło na łazienkowej wadze więc kto wie ile ma naprawdę :D na pewno więcej niż 4 kg
Że niby się rozleci ??
Moje nie jest odelżone nawet w 50 %...coś koło 40 % i to u otoczaka więc profi robota
Są ludzie którzy mają w 60 % i więcej
Dlaczego ?? Co masz na myśli ? Bardzo dużo ludzi jeździ na 4,4 i nic nie mówią żeby było nie teges :D
P.s. ważyłem koło na łazienkowej wadze więc kto wie ile ma naprawde :D na pewno więcej niż 4 kg
ogólnie odchudzanie poniżej 4,4/4,5kg już jest powoli wchodzeniem na niebezpieczny grunt :) (możliwości zależą idnywidualnie od każdego koła) Nawet Otoczak, osoba która robiła duuuużej ilości na forum lekkie koła zamachowe mówiła, że 4,5 to w sumie taka bezpieczna granica.
Wojtec12345678
25-07-11, 22:17
Auto jest już u mechanika...mam nadzieję że te 200 g mniej nie zrobią mi jakiejś niemiłej niespodzianki :mad:
A tak z ciekawości...czy są jakieś objawy które można zauważyć jeśli z kołem dzieje się coś złego??
Auto jest już u mechanika...mam nadzieję że te 200 g mniej nie zrobią mi jakiejś niemiłej niespodzianki :mad:
A tak z ciekawości...czy są jakieś objawy które można zauważyć jeśli z kołem dzieje się coś złego??
za duże drgania budy (coś się pokrzywiło) albo po prostu ułamek sekundy i dzieje sie jak w tym crx'ie z filmu od Majsona :o
Wojtec12345678
26-07-11, 05:42
Tyle że na zdjęciu widać jak bardzo to koło jest odelżone... moje wygląda zuuupełnie inaczej
P.S. ;);)
Ten wybuch nie mógłbyć spowodowany tylko za lekkim kołem zamachowym. Nie wierze w to po prostu.
albo po prostu ułamek sekundy i dzieje sie jak w tym crx'ie z filmu od Majsona :o
Czyli wierzysz czy nie wierzysz :o
Panowie potrzebuje namiary na tego gościa Otoczak, chce sobie zrobić lekkie koło do d16z6 i słyszałem że jest właśnie taki typ co robi *****iste koła. Bardzo proszę bo zależy mi na czasie:) Pozdro Daks;)
Panowie potrzebuje namiary na tego gościa Otoczak, chce sobie zrobić lekkie koło do d16z6 i słyszałem że jest właśnie taki typ co robi *****iste koła. Bardzo proszę bo zależy mi na czasie:) Pozdro Daks;)
http://allegro.pl/tuning-lekkie-sportowe-kolo-zamachowe-kjs-1-4mili-i1686843821.html :)
MarianoItaliano
12-12-11, 09:18
Ja mam takie pytanko: posiadam Silnik D14A3 z głowicą od D16Y7, skrzynie z FD 4.4. Da poprawę dynamiki koło zamachowe z D13B2? Podobno jest lżejsze od tego z D14? Będzie to mnialo ręce i nogi?
Da poprawę dynamiki koło zamachowe z D13B2? Podobno jest lżejsze od tego z D14?
nie ma sensu, koła są bardzo podobne wagowo, w żaden sposób nie odczujesz zmiany
Ja mam takie pytanko: posiadam Silnik D14A3 z głowicą od D16Y7, skrzynie z FD 4.4. Da poprawę dynamiki koło zamachowe z D13B2? Podobno jest lżejsze od tego z D14? Będzie to mnialo ręce i nogi?
Większej bzdury jeszcze nie słyszałem ;) Oczywiście odpuść :)
u otoczaka za jakies o i le dobrze pamientam 100-120zł odelzysz swoje.
Ps. przerazajacy filmik! mi otoczak zrobił 4,1kg (łazienkowa waga;)) do d13... nie chciał bym dostac tym w łep;)
Apropoa te rozne rozmiary kol poza tym ze sprzeglo ma pasowac nie maja czasem jeszcze czegos wspolnego z rozrusznikiem? Tak tylko pytam bo ostatnio wstawiłem wspomniany zamach bo nikt nie robi lekkich 200. a wolałbym lzejszy fidezy czy jakos tam. Czy jest roznica w skrzyni - tzn. czy moze rozrusznik jest troche dalej odsuniety od osi kola zamachowego? czy wystarczy ze kupie inne sprzęgło i wtedy bede mogł wstawic zamach 212 a skrzynia i rozrusznik beda nadal pasowały??
Wiem ze troche nieskładnie napisalem i zwalam to na pore;)
masakra jakie ty pytania zadajesz, pol forum jest o tym a ty nadal tworzysz nowe tematy.
zamachy roznia sie tylko i wylacznie wytloczeniem pod sprzeglo, pozatym sa identyczne. wieniec na rozrusznik jest dokladnie taki sam.
masakra jakie ty pytania zadajesz, pol forum jest o tym a ty nadal tworzysz nowe tematy.
Mówisz... przeczytalem caly ten temat i nie przypominam sobie zebym sie na to nadział...
Ale dzięki za odpowiedz.
Moje obliczenia w temacie obok:
Lekki-zamach-od-Otoczaka (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?141887-Lekki-zamach-od-Otoczaka-do-D14&p=1729191#post1729191)
Mówisz... przeczytalem caly ten temat i nie przypominam sobie zebym sie na to nadział...
Ale dzięki za odpowiedz.
Mowi, bo to raczej nie w tym temacie napisano setki razy, wystarczylo poszukac :)
Koledzy, chciałbym się upewnić zanim zacznę rozkręcać. Śruby koła zamachowego odkręcę nasadką 12-kątną 17mm, a sprzęgło 11mm?
Śruby koła zamachowego odkręcę nasadką 12-kątną 17mm
TAK
sprzęgło 11mm
NIE,
12-kątna 10mm
Potwierdzam, info z wtorku :D
Koledzy, chciałbym się upewnić zanim zacznę rozkręcać. Śruby koła zamachowego odkręcę nasadką 12-kątną 17mm, a sprzęgło 11mm?
Polecam kupić przedłużkę, by łatwiej było odkręcić
... no i klucz dynamometryczny
Zamach przykręca się momentem 108 Nm, a sprzęgło 25Nm.
Michalll_1991
31-08-12, 23:49
... no i klucz dynamometryczny
Zamach przykręca się momentem 108 Nm, a sprzęgło 25Nm.
zamach do wału 6 śrub na 17- 108Nm
docisk do zamachu 6 śrub na 10 - 25 Nm
tak gwoli jasnosci
A tak z ciekawości...czy są jakieś objawy które można zauważyć jeśli z kołem dzieje się coś złego??
Jeżeli jest źle wyważone to wrzucając luz obroty będą bardzo nisko spadać (po czym będą wracać do ustawionych obrotów biegu jałowego), nawet będzie gasnąć silnik - szczególnie pod dużym obciążeniem (wentylator na 4 biegu, włączona klima). Jest wrażenie jakby na chwilę znikała iskra. Efektem źle wyważonego koła zamachowego są wycierające się panewki główne (najmocniej 4 cylindra - najbliższego kołu, gdzie bicie jest największe):
http://zapodaj.net/images/5e2b6aa7853b3.jpg
Jeżeli jest źle wyważone to wrzucając luz obroty będą bardzo nisko spadać (po czym będą wracać do ustawionych obrotów biegu jałowego)[/IMG]
to akurat jest Bzdura. ten objaw pojawia sie również przy dobrze wyważonym kole (zarówno odchudzonym jak i aftermarketowym). To czy on będzie czy nie, zalezy czesto od wagi koła a nie raz od silnika i jego elementów eksploatacyjnych.
Przy źle ustawionym zapłonie efekt jest identyczny.
Ale u mnie akurat źle wyważone koło dawało taki efekt. Po ponownym wyważeniu jest prawidłowo.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.