PDA

Zobacz pełną wersję : Pomoc w doborze amorów i sprezyn



GZ_KocuR
12-01-07, 20:10
Chce zakupic sobie amorki z gamy KYB bo moje sie juz koncza poniewaz mam krotsze sprezyny przy seryjnych amorach. Pytanie tylko ktore wybrac :)
Na AGX mnie nie stac:)
Czy kupic Ultra Sr czy Exel G
Jak wyglada to cenowo, bo nie moge nigdzie znalesc i czy amor ultra sr jest duzo twardszy od exel g jak to jest?

Dexter
12-01-07, 21:44
Ja mam z tylu Ultra Sr i jestem zadowlony, zrobilo sie twardziej (seryjne sprezyny), ale tyl jest lekki wiec wiadomo ze bardziej skacze. Cenowo nie bylo zle, za 2 szt zaplacilem cos ponizej 500zl.

GZ_KocuR
12-01-07, 21:54
No ale na przod sa drozsze prawda?? I ciekawe jakby sie to zachowywalo przy moich sprezynach mam jamexy -35 dodatkowo jeszcze uciete po jednym zwoju:) bo bylo za wysoko ;) Ile komplet kosztuje bo nie moge nigdzie znalesc

!markos
12-01-07, 22:57
mam jamexy -35 dodatkowo jeszcze uciete po jednym zwoju:) bo bylo za wysoko :// :mlotek:

GZ_KocuR
12-01-07, 23:09
Uciolem je zaraz pare dni po kupnie bo przeciez nie bede jezdzil jak w kombajnie stwierdzilem. Zadnych zmian nie zauwazylem zeby autko sie inaczej zachowywalo tyle za amory mi szybko siadly no ale i tak juz bylo do wymiany a mam olejowe jakies no name

Albo doradzcie mi jakie zalozyc amorki do moich lekko stuningowanych jamexow (zaznaczam iz sprezyn nie zmienie) bo uzyskalem taka wysokosc autka na jakiej mi zalezalo, a chce miec dosc twarde zawieszenie za nie duze pieniadze bo w totka jak narazie jeszcze nie wygralem.

wunat
12-01-07, 23:38
zaloz jakiekolwiek amorki. i tak na ucietej sprezynie zrobisz komus krzywde. miejmy nadzieje ze tylko Twojej Hance ...

!markos
13-01-07, 01:16
zaznaczam iz sprezyn nie zmieniezaznaczam iz nie bedziemy doradzac psujom domoroslym tjunerom jak jeszcze efektywniej zrobic sobie i innym kuku. myslenie ma kolosalna przyszlosc...

GZ_KocuR
13-01-07, 11:04
dlaczego mam zrobic komus krzywde ? Przeciez to to samo jak bym zalozyl np. sprezyny obnizajace o -60 i seryjny amor bedzie tak samo pracowal jak na tej. Nie jest tak?? A gdzie tam nawet nie bedzie miala -60 tylko cos okolo -50 bo to przeciez tylko jeden zwoj

No albo kupic sprezyny -60 tylko jakiej firmy zeby byly dosc twarde i do tego ultra sr??
I ile by mnie kosztowala taka operacja amorki i sprezyny?? Z drugiej strony to mnie nie bedzie stac na wyrzucenie $ na sprezynki bo potrzebuje amorow.

I wytlumaczcie mi to z tymi sprezynami

Furious
13-01-07, 13:10
I wytlumaczcie mi to z tymi sprezynami
w jedym słowie - zjebałeś

GZ_KocuR
13-01-07, 16:48
A moze mi ktos blizej powiedziec o zawieszeniu TENCIA on ma chyba -60 ile go to kosztowalo czy jest dosyc twardo, to jest zestaw sprezyna i amor czy osobno??

!markos
13-01-07, 22:49
a znasz taka funkcje jak pw?

elmer
14-01-07, 12:03
Ani UltraSR ani Excel G nie są twarde - to są zamienniki seryjnych i szybko je zabijesz na tych sprężynach.

GZ_KocuR
14-01-07, 12:19
Troche poczytalem na forumie i stwierdzilem ze jeszcze sie troszke wstrzymam z kupnem tych amorkow i dozbieram troche kasy i zaiwestuje moze w bilsteina b8 sprint chyba dobry wybor??? (Ale czy on nie jest dosc twardy, nie polamia mi sie kosci?:)) Chcialbym zrobic zawieche juz na cacy :) Jakie springi -60 byly by odpowiednie do tego zestawu, zeby sie to ladnie zgralo

!markos
14-01-07, 14:24
-60 to idiotyczny pomysl, bo amortyzator nie ma juz pracy przy takim obnizeniu i zawias pracuje bez przerwy na dobiciu, na gumach. na moje oko do takiego obnizenia potrzebujesz gwint z regulacja wysokosci, ktora nie wplywa na regulacje wstepnego naprezenia, czyli np. d2.

elmer
14-01-07, 16:08
J.w.

GZ_KocuR
14-01-07, 16:35
No przeciez TENCIO jezdzi na Weitecu i springach -60 i mowi ze jest bardzo zadowolony z prowadzenia autka. No a ten D2 to pewnie kosmiczne pieniadze kosztuje

wunat
14-01-07, 16:47
ziom, skoro tak caly czas piszesz o Nim to moze walnij Mu pw ?

!markos
14-01-07, 19:53
ten D2 to pewnie kosmiczne pieniadze 3000pln. nie tak duzo jak na gwint z tak duzymi mozliwosciami..

LIO
14-01-07, 22:38
Przeciez to to samo jak bym zalozyl np. sprezyny obnizajace o -60 i seryjny amor bedzie tak samo pracowal jak na tej. Nie jest tak?? A gdzie tam nawet nie bedzie miala -60 tylko cos okolo -50 bo to przeciez tylko jeden zwoj
postaw sobie chlopie ucieta sprezyne obok tej -60 i porównaj.
To ze obnizaja o tyle samo, nie znaczy ze sa takie same. Twoja byla projektowana na -35 i poza jej wysokoscia, obliczone byly grubosci zwojów, ich ksztalt itd. Sprezyna badana byla pod wzgledem sil, które na nia moga dzialac. Teraz kiedy ja uciąłeś zmieniles zupelnie jej charakterystyke i nikt nie wie, ile ona moze wytrzymac, czy pracuje odpowiednio (napewno nie) itd. Wiecej nie chce mi sie nawet rozpisywac i zaglebiac w ten durny temat obcinania sprezyn. Wahacze przegiete sa juz wtedy w druga strone, kąty (których seryjnie sie nie reguluje) robia sie juz tak duze, ze auto ani dobrze sie nie prowadzi, ani opony nie zurzywaja sie równomiernie...
KYB jest z dupy. Kup np B8 lub cos innego o krótszym skoku i do tego daj sprezyne max -40 i w zupelnosci to wystarczy, albo gwint, z tym ze jak juz pisano, wieksza gleba jest nieporozumieniem.

Feniks
15-01-07, 07:35
jako konstruktor z zawodu potwierdze ze obcinanie springow to najglupsza rzecz na swiecie, zmeczenie materialu w takiej sprezynie nastepuje straszliwie i na wypadek mozna juz tylko czekac, takie sa poprostu prawa fizyki i tyle. pozdrawiam

Furious
15-01-07, 11:08
I moze to wytłuścimy i powiekszymy:

jako konstruktor z zawodu potwierdze ze obcinanie springow to najglupsza rzecz na swiecie, zmeczenie materialu w takiej sprezynie nastepuje straszliwie i na wypadek mozna juz tylko czekac, takie sa poprostu prawa fizyki i tyle

Chloru
15-01-07, 23:44
Ani UltraSR ani Excel G nie są twarde - to są zamienniki seryjnych i szybko je zabijesz na tych sprężynach.

Ultra-SR jest amortyzatorem mocniej tlumiacym niz Excel-G. Nie jest strasznie twardy ale z seryjna sprezyna calkiem niezle gra na codzien.

elmer
16-01-07, 01:08
Żaden nie jest sportowy i nie nadaje się do obniżeń.

GZ_KocuR
07-02-07, 21:40
Amorki Bilstein b8 i springi weitec 60/60 dobre zestawienie??
Napewno chce zainwestowac w amorki bilsteina to juz nie podlega dyskusji a co do springow ciagle w glowie mam metlik. Zastanawiam sie jeszcze czy te weiteci 60/60 rzeczywiscie obnizaja o te 60 mm?? A jak nie weiteci to jakie springi o obnizeniu -60?