PDA

Zobacz pełną wersję : D15 minime...stage2 or stage3?



niko
18-01-11, 01:14
Ello

Na poczatek: silnik D15B2/Z6 minime, standardowe modyfikacje+ Crower stage1/strojenie itp.
W poszukiwaniu mocy nosze sie z zamiarem zmiany walka na wiekszy stage oczywiscie tez Crower`a.
Planowanie glowicy+ uszczelka od D16Y8 zeby troche go doprezyc.
I tu mam dylemat czy do auta sluzacego jako daily driver wsadzic stage2 czy moze stage3+ sprezynki, talezyki?!?
- Jak bedzie wygladala sprawa wolnych obrotow przy stage3?
- Czy bedzie odczuwalna roznica miedzy stg1 a stg2?

Z gory thx za wszystkie pomocne sugestie

Pozdro

marcinbynio
18-01-11, 10:55
kolega mial w d15b stage 3 w shuttle bialej moze kojarzysz co z rpm mial. Jak odpalil na zimnym to obroty strasznie falowaly zakres okolo 800 - 1300 jak sie rozgrzal to juz miej ale tez falowaly.

Arturvf500
18-01-11, 12:05
stage 3 absolutnie nie nadaje sie do jazdy na co dzien; poza tym ma duzy overlap i wzniosy, wiec zeby wykorzystac potencjal tego walka musisz porzadnie przedlubac glowice; jak dobrze pogooglasz to znajdziesz wykres S3 przy stockowej glowicy - dodal niebagatelne 10KM wzgledem seryjnego walka;)

niko
18-01-11, 23:24
To w takim razie powiedzcie jakiego rzedu przyrostow mozna sie spodziewac, i czy wogole gra warta swieczki wydawac tyle kasy...?
Taki teraz mam walek/s1:
Advertised Intake Duration 251°
Advertised Exhaust Duration 233°
Intake Duration at 050 inch Lift 222°
Exhaust Duration at 050 inch Lift 200°
Intake Lobe Lift 0.256"
Exhaust Lobe Lift 0.214"

...a taki mialby byc/s2:
Advertised Intake Duration 263°
Advertised Exhaust Duration 245°
Intake Duration at 050 inch Lift 225°
Exhaust Duration at 050 inch Lift 211°
Intake Lobe Lift 0.268"
Exhaust Lobe Lift 0.242"

Mam jeszcze pyt. dotyczace przepustnicy pod ssaka D16Z6, a mianowicie jaka sie najlepiej sprawdzi? Z h22... i jakiej srednicy?

Pozdro

Fawor
19-01-11, 09:23
czemu sie upierasz przy Crowerze? To wcale nie jest wielki szał. Zobacz na oferte i przyrosty z Bisimoto, na prawdę ciekawie.

DjHammer
19-01-11, 09:47
Walki bisimoto sa duzo wydajniejsze daja wiecej mocy poza tym sa bardziej odporne na ścieranie niz Crower

zakit
19-01-11, 10:19
i sa trudniej dostepne ;) i pewnie drozsze...

Arturvf500
19-01-11, 11:46
czemu sie upierasz przy Crowerze? To wcale nie jest wielki szał. Zobacz na oferte i przyrosty z Bisimoto, na prawdę ciekawie.

dla SOHC VTEC?

niko
19-01-11, 12:30
Ello

Znalazłem cos takiego:

Level 3, Z6 billet, vtec

Offers over a 20% improvement in power over factory, lopey idle, with emphasis on the 2000 to 7900 rpm range. Takes 7-10 business days to manufacture. Cam gears, and our pro valve springs plus retainers are a must. 0.443″ valve lift on the intake and 0.439″ exh; 252 deg duration on intake and 232 deg exhaust at 0.040

...tylko w dalszym ciagu nie wiem czy mozna z czyms takim bezproblemowo jezdzic na codzien...?!?

No i jeszcze pytanie czy Bisi ma gotowe walki czy je napawaja?
Co do ceny to nie ma wielkiej roznicy miedzy Crowerem a Bisi, zaledwie 40 baksow...

Pozdro

NoName
19-01-11, 12:57
do Bisi wysyłasz wałek albo doliczasz 100 $ za "core".

Arturvf500
19-01-11, 15:43
przeciez masz napisane wyraznie: "lopey idle, with emphasis on the 2000 to 7900"

DjHammer
19-01-11, 19:26
i sa trudniej dostepne ;) i pewnie drozsze...

tak samo dostepne i wcale nie droższe cena ta sama

majson
20-01-11, 00:44
stage 3 bisi nie nadaje sie do jazdy na codzien.

niko
20-01-11, 01:10
do Bisi wysyłasz wałek albo doliczasz 100 $ za "core".

kuź...a i tu juz sie robia koszta hehhh
Ale w dalszym ciagu nie wiem czy podejdzie jako daily driver...:mad:

Fawor ja sie nie upieram przy Crowerze ale sianem nie sram, a w US ma opinie lepsza od powiedzmy Skunka, Comp Cams itp.



stage 3 bisi nie nadaje sie do jazdy na codzien.

sorka, jak pisalem posta to Twojego jeszcze nie bylo:o thx
To w takim razie wracajac uparcie do Crowera/czy warto zmieniac stg1 na stg2/jestem w stanie powiedzmy dociagnac do 150Hp majac na chwile obecna cos takiego?
http://images37.fotosik.pl/295/4319696ee8aff7a9med.jpg (http://www.fotosik.pl)

81saren
20-01-11, 01:15
150 koni to mozna zrobic Bez walka i bez obrobki glowicy np.. taki czlowiek jak GS-t skadalem mu silnik i ma teraz 147 konikow w d15 + mini.
nastepny przyklad Salvadore d15z1 klawiatura od z6 + walek CompCamsa stage 2 160 Koni. ( wklesle tloki seryjne od d15z1 )
wiec mozna spokonjie z d15 mini i na walku ugrac 160 + tak zeby bylo normalnie na codzien.

Idac dalej Wkostek d16z6 doprezone 150 koni , Kupowal umnie walek i bez wymiany sprezynek i talezykow
na walku stage 2 165 koni . auto jak najbardziej dzienne..

niko
20-01-11, 01:27
Idac dalej Wkostek d16z6 doprezone 150 koni , Kupowal umnie walek i bez wymiany sprezynek i talezykow
na walku stage 2 165 koni . auto jak najbardziej dzienne..

Wiem, sledze temat... ale to juz D16Z6:p
Chodzilo mi przede wszystkim o opinie na temat stg3, wole uniknac ponownego kupowania walka ktory nie spelni oczekiwan wiec stad pytania do osob w temacie...
Ktos kiedys mi mowil, ze da sie wystroic stg3 zeby byly wolne obroty...szukam potwierdzenia lub zaprzeczenia temu:confused:

Reasumujac: czyli wedlug Was warto przejsc na stg2+springi i talerze... bedzie odczuwalna roznica:confused:

Pozdro

Kras
20-01-11, 09:41
Ktos kiedys mi mowil, ze da sie wystroic stg3 zeby byly wolne obroty...szukam potwierdzenia lub zaprzeczenia temu:confused:
Pewnie ze sie da. Robi sie wolne na 1500 i nie ma problemu:cool:

Konrad84
20-01-11, 09:45
lol

w sumie stg3 fajnie brzmi :)

DjHammer
20-01-11, 09:51
przeciez ci pisali ze stg3 sie nie nadaje na codzien ja wogule sie zastanawiam po co brałes stg1 trzeba było odrazu brac 2 i bys miał problem z głowy a takto wydajesz podwójnie kase

z 1,5 jak zrobisz wszystko porządnie i z głowa to 155KM i 155Nm pluje ci bez problemu

niko
20-01-11, 10:30
ja wogule sie zastanawiam po co brałes stg1 trzeba było odrazu brac 2 i bys miał problem z głowy a takto wydajesz podwójnie kase
poniewaz nie mialem kasy zeby zrobic porzadnie ze sprezynkami i talezykami i zakrecic troche wyzej:p

155Nm pluje ci bez problemu
...tyle Tq juz mi pluje ale jak wiesz na seikole to za malo hehhh

Pozdro

Konrad84
20-01-11, 10:56
wogule sie zastanawiam po co brałes stg1 trzeba było odrazu brac 2 i bys miał problem z głowy a takto wydajesz podwójnie kase

właśnie fajnie, zobaczył jak działa stg1 w stosunku do serii teraz sprzeda stg1 dorzuci ze 2/3 stówki i zobaczy jak działa stg2 w stosunku do stg1. Jedynie strojenie zaboli, ale będzie fajne doświadczenie.

niko
20-01-11, 12:53
tak samo dostepne i wcale nie droższe cena ta sama

no i tu juz sie mijasz z prawda, walek Crowera masz za 310$ a Bisi 350$+ powiedzmy jak kolega pisal 100$ za "core" wiec wychodzi 450$:mad:


właśnie fajnie, zobaczył jak działa stg1 w stosunku do serii teraz sprzeda stg1 dorzuci ze 2/3 stówki i zobaczy jak działa stg2 w stosunku do stg1. Jedynie strojenie zaboli, ale będzie fajne doświadczenie.

i dlatego tym razem chcialbym takiego "doswiadczenia finansowego" uniknac z Wasza pomoca:p
Nie zapomnij, ze w moim przypadku dochodzi jeszcze kwestia kupna ARP-ow, sprezynek i talezykow...a to juz sie robi moneta nie wspominajac o ponownym strojeniu:cool:

Pozdro

Fawor
20-01-11, 13:41
NIkuś, nie da się ukryć, ze podstawą tutaj powinno być dobre doprężenie. Bez CR nie wykorzystasz zalet ostrego wałka. Ja bym został przy obecnym, włożył tłoki po szlifie z nowymi pierścieniami, dotarł, wystroił i cieszył się praktycznie nowym silnikiem, który też wypluje 150KM i będzie miał potencjał na przyszłość. Wałek możesz zmienić za rok.

Kras
20-01-11, 13:56
I to jest chyba najlepsza rada.

majson
18-03-12, 10:39
a Bisi 350$+ powiedzmy jak kolega pisal 100$ za "core" wiec wychodzi 450$

Nie placi sie bisi za zadne core. kupujesz walek ktory jest robiony od podstaw a nie napawany.

Jednak level 3 bisi nadaje sie do jezdzenia na ulice ;) przetestowane.

Fawor
20-03-12, 22:32
I tak juz dawno po ptokach,bo auto bo dluuugich przebojach jest ukończone.