Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic IV 1991 problemy z cewką



ywald
17-01-11, 17:02
Witam.Mam problem z moją Hondą Civic IV 1,5l 16v z roku 1991 (silnik D15B2) (tylko benzyna).Chodzi o to,że bardzo często spalaja mi sie cewki zapłonowe:w czerwcu spaliła mi sie na trasie,następna w listopadzie(tez w trasie),a dzisiaj w garazu(nawet nie odpaliłem).Chciałbym znaleźc przyczynę problemu i ją zlikwidowac bo ciągłe kupowanie nowych cewek (koszt około 100zł) to nie jest najlepsza metoda.Dodatkowo występuje coś takiego,że gdy na stacji wyłączę silnik i zatankuję (zwłaszcza gdy jest już rezerwa i zalewam do pełna) to auto nie chce zapalic przez ok.10 minut.Muszę włączac i wyłączac zapłon tak długo aż kontrolka z bodajże pompy paliwa "tyknie",jeśli tylko zgaśnie bez tego delikatnego dźwięku to nie ma szans na odpalenie.To samo się dzieje gdy auto jest co chwilę odpalane i gaszone,więc ciągle żyję w takiej niepewności czy mi odpali;)
Myślę nad tym,żeby podłączyc je pod komputer,bo podobno gdzieś w tym aucie jest,ale nie mam zielonego pojęcia gdzie jest jakieś podłączenie do komputera.Acha,przy ostatniej wymianie cewki wymieniłem również świece i kable wysokiego napięcia,ale niestety to nic nie dało.
Gdyby ktoś miał jakieś pomysły to bardzo proszę o pomoc.

Rogal89
17-01-11, 20:22
kolego może to być moduł zapłonowy albo przekaźnik ale nie daje sobie ręki uciąć ja miałem z iskrą problem i wina był przekaźnik wiec mozesz w tym sprawdzić:););)

ywald
18-01-11, 12:38
Właśnie udało mi się znaleźc tą diodę która podaje błędy.Mignęła 16 razy,a kod 16 to zgodnie z tabela z jakiej korzystałem "Wtryskiwacz paliwa lub jego obwód (silnik D15B2)".Czy może to byc powodem tego,że cewki tak często sie spalają?Rozmawiałem też z mechanikiem i poradził wymiane modułu.

dEboo
19-01-11, 09:36
sprawa wygląda następująco to że nie chce ci odpalić gdy nie słyszysz po przekręceniu zapóonu tak zwanego dobicia ciśnienia przez pompe paliwa świadczy o tym że musisz przelutować przekaźnik pompy paliwa bo gdzieś nie ma styku i czasami się wiesza. Co do cewek zapłonowych to chyba wygląda na to że masz gdzieś zwarcie w instalacji albo cewki ci korodują przez to że dostaje ci się albo woda do aparatu albo olej. Rozkręć aparat i zobacz w środku czy cewka w czymś nie pływa.