PDA

Zobacz pełną wersję : bak paliwa i rezerwa!!!!



foneone
04-01-11, 15:32
mam coupe z 94roku ktore nie posiada kontrolki rezerwy. zbiornik ma podobno 45l ale gdy wskazowka jest na dole i zatankuje 25 l skacze na fulla. co jest grane??!?!?!?!!?

Skowron48
04-01-11, 15:48
kolego, było xxx tematów związanych z wskazówkami, kontrolką rezerwy i pojemnością zbiornika. Użyj szukajki, to nie boli.

foneone
04-01-11, 16:04
ale chodzi mi o to czy jest mozliwe ze kontrolki nie ma i nie bylo!!! bo gry wyciagnalem caly panel to pod slonce bylo widac kontrolke recznego itp. a rezerwy brak!!!!!!!!!!!!!

Mafia
04-01-11, 16:08
jest możliwe, że nie ma w twojej wersji kontrolki rezerwy jezeli o to Ci chodzi

Skowron48
04-01-11, 16:14
prawdopodobnie nie ma. W moim liczniku też nie ma, bo także patrzyłem pod słońcem. Wskazówka kłamie.

Cytuje swój post z podobnego tematu kilka dni temu
...wskazówka to największy oszust w Hance Ostatnio jeździłem prawie do upadłego. Wskazówka leżała na rezerwie ponad 100 Km. Zatankowałem i tylko 33 litro weszło do odbicia, czyli było z 10-12 litrów.Byłem pewny, że z litr może 2 jest ...

Kirk01
04-01-11, 16:16
otoz tak w hondach jest bo sie tez dowiadywalem :) ja leje np za 50 zeta a wskazowka pokazuje jak bym mial prawie polowe baku:)ale to nie problem juz go wyczulem nawet na gleboko cofnietej wskazowce jezdze:)

foneone
04-01-11, 17:16
no zobaczymy jak to bedzie. dzieki

skolopendra
04-01-11, 17:25
zawsze na upartego możesz sobie dorobić kontrolkę ,lecz jest z tym trochę zabawy

tomi77
04-01-11, 18:46
a ktoś już dołożył czujnik do baku w którym normalnie go nie było? bo mnie to chodziło po głowie ale z braku czasu jeszcze się za to nie wziąłem... teoretycznie dużo roboty by z tym nie było
pozdrawiam
Tomek

skolopendra
04-01-11, 18:56
w którym normalnie go nie było?

tak
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?29436-rezerwa/page2&highlight=kontrolka+paliwa

tomi77
04-01-11, 19:36
no tak, wszystko jest spoko jeśli jest czujnik od rezerwy w baku i na trzecim pinie jest z niego sygnał. mnie chodziło o to czy ktoś dokładał taki czujnik do czujnika poziomu paliwa jeśli nie było w nim czujnika rezerwy (czyli brak sygnału od czujnika na 3 pinie). bo podpięcie samej kontrolki to najłatwiejsza rzecz by była. kiedyś był wątek o tym jak wymienić uszkodzony czujnik rezerwy przy wskaźniku poziomu paliwa, i tam chyba było właśnie pokazane, że w niektórych wersjach wskaźnika poziomu był dodatkowo czujnik rezerwy a w innych nie. i mnie chodzi o ten drugi przypadek i dołożenie czujnika, bo wtyczka 3 pionowa to pewnie taka sama jest niezaleźnie od wersji.

skolopendra
04-01-11, 20:08
"1. Pierw upewniamy się że nasz model jest wyposażony w kontrolkę rezerwy. Nie wszystkie H mają takowe kontrolki ( konstruktorzy wyszli z założenia że sam wskaźnik wystarcza)
2. Jeśli mamy takową kontrolkę to sprawdzić czy powodem nie jest to że "baliśmy się" zjechać wskazówką poniżej czerwonej kreski poziomu paliwa. Często jest tak że kontrolka zapala się 2-3 mm poniżej czerwonego pola, i nawet nie wiemy o tym bo nigdy nie dopuściliśmy do takiego stanu "osuszenia" zbiornika... A kontrolka może działać Dodam że najlepszym sposobem żeby to sprawdzić to zatankować do kanisterka trochę benzyny i wozić w bagażniku na wszelki wypadek. Nie tankować autka i tak wyjeździć całe paliwo. Zobaczymy na 100% czy kontrolka działa i upewnicie się ile możecie przejechać poniżej czerwonej kreski Sprawdzamy też żaróweczkę czy jest dobra, nie obędzie się przed odkręceniem deski i zegarów ale to jak dobrze pamiętam tylko 5 śrubek. Jeśli żaróweczka jest dobra a nadal nie świeci (żarówka tylko świeci na załączonym zapłonie jak zapalają się wszystkie kontrolki) to musimy zabrać się za pływak i termistor
3. Jeśli zastosowaliście się do punktu 1 i 2 i nadal nie działa to przechodzimy do pkt 4
4. Idziemy do sklepu. Kupujemy parę piwek, bo robótki będzie na 2h, a wiadomo że przy piwkach lepiej się myśli i robi . Mnie wystarczyły 3 piwka
5. Robotę robimy na jak najbardziej pustym zbiorniku i na wyłączonym zapłonie bez kluczyków w stacyjce, przyszykujcie gaśnicę (tak na wszelki wypadek - w końcu dobieramy się do baku)
6. Odchylamy tylną kanapę na poziomo. Za oparciem tylnych siedzeń w podłodze pod dywanikiem (prawie w bagażniku) jest dekielek aluminiowy. Zdejmujemy go odkręcając 3 śruby.
7. Pod dekielkiem (w zależności od modelu H) znajdziemy sam pływak (tak jest u mnie anglik 5D 98) albo pływak z pompą paliwa.
7. Pompa nas nie interesuje (to jest ta większa) - zostawiamy ją w spokoju. Do pływaka jest przyczepiona kostka (często zabudowana gumową osłoną) - odczepiamy ją.
8. Pływak z reguły jest ciężko wyjąc gdyż jest zakręcany a u mnie brudu nie brakowało więc się trochę zblokował. Ja pomogłem sobie WD40. Nie podważajcie pływaka bo to nic nie da, trzeba go mocno docisnąć do baku i próbować wykręcić. Wykręci się już po 90 stopniach obrotu w lewo
9. Jak wykręcimy już pływak to delikatnie go wyciągamy uważając żeby niczego w nim nie złamać (delikatny jest). Naszym oczom ukaże się cały pływak (patrz zdjęcie poniżej)
10. Do wymiany jest termistor pokazany na zdjęciu. Termistor zamyka obwód uziemienia żaróweczki, a działa na zasadzie termicznego domykania układu. Polega to na tym iż jeśli mamy w zbiorniku paliwo to to paliwo obmywa ten termistor i jest on chłodzony i nie przewodzi prądu. Jeśli paliwa nam brakuje i jego stan zejdzie poniżej termistora to termistor zaczyna się grzać i po chwili powoli domyka obwód prądu, a na naszych zegarach objawia się to powolną jaśniejącą żaróweczką od rezerwy ( nie zapala się od razu tylko się rozjaśnia powoli).
11. Trochę wyjaśnienia, ale wracamy do wymiany. Zabieramy pływak do domu gdyż termistor jest wlutowany w obudowę pływaka. Zamawiamy termistor na allegro albo w ASO bo cena podobna (taki jak na zdjęciu poniżej) ASO nie musi być Hondy bo termistory do wielu aut są takie same. Gdy już go mamy wymieniamy wlutowując nowy na miejsce starego (nie musimy obklejać połączonych kabli izolacją gdyż płynie tam tylko minus więc nic się nie stanie, ważne by nowy termistor połączyć tak jak był połączony stary i żeby wszystko dobrze się trzymało. Pamiętajmy że musimy go umieścić na takiej samej wysokości co stary termistor żeby rezerwa zapalała się w odpowiednim momencie...
12. A teraz czynność analogicznie odwrotna do wyjmowania pływaka - trzeba go włożyć z powrotem.
13. Podpinamy wtyczkę do pływaka po jego zakręceniu, zakręcamy dekielek i przymocowujemy z powrotem dywanik.
14. Po całym zabiegu dopiero możemy odpalić autko i cieszyć się działającą rezerwą''.

jacente
04-01-11, 20:09
To kup czujnik z rezerwą wymień i podłącz kontrolkę i będziesz miał. Na pewno ktoś robił. Ja mam zegary z rezerwą ale nie świeci i nie ruszałem bo mi się nie chciało.
Czy aż tak trudno sprawdzić ile pali samochód? Ja śmigam na kilometry i jest dobrze. Spalanie zawyżam o litr więc z czasem odkłada się trochę ekstra paliwa w baku wiec zawsze na stacje się dojedzie.

kaawa
04-01-11, 21:00
ja wlałem ostatnio za 100zł to poszło ledwo ponad rezerwę:) więc zawsze sugeruje sie iloscia przejechanych kilometrow biorad pod uwage spalanie zima rzedu 10l.

Pawelik
05-01-11, 18:07
No to ja mam następujące pytanie. Czy Honda V gen D15b2 posiada kontrolkę rezerwy?

skolopendra
05-01-11, 18:09
V gen D15b2 posiada kontrolkę rezerwy?

sprawdź :rolleyes:

Pawelik
05-01-11, 18:11
Cytat Napisał Pawelik Zobacz post
V gen D15b2 posiada kontrolkę rezerwy?
sprawdź
Wiesz patrzyłem na tę kontrolki. I na moje oko nie ma. Ale kto tam wie jak japońce oznaczają rezerwę. :P :)

skolopendra
05-01-11, 18:14
to nie ma .zawsze możesz sprawdzić żarówkę ,a później wiązkę, wg powyższych instrukcji

Pawelik
05-01-11, 18:21
A powiedz co mi da sprawdzenie żarówki i wiązki skoro kontrolki prawdopodobnie nie ma?
Nie znam się w tym temacie tak jak ty dlatego pytam. ;)