Zobacz pełną wersję : SWAP d15z6 na d16y2
Witam. Jak w temacie. Co sądzicie o tym? co trzeba zmienić i porzeźbić żeby dało się wpakować d16y2 do EK3?
z ktorego roku to D16Y2 jezeli po 95 yo tez jest obd2a tak jak w D15Z6 zostało by podpiecie vtec i zmiana kompa
Metalizator
31-12-10, 17:31
Według tego co tu piszą:http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?10527-SPECYFIKACJA-SILNIK%D3W-HONDA-CIVIC-1988-2000, to y2 jest na obd1 więc trzeba będzie przerobić elektrykę
no trzeba zmieniac wiązke lub zamonować przejsciówke z OBD2a na OBD1 i łaczysz to na wiazce z D15 do tego ciagniesz dodatkowe 2 kable do Vtec i jeszcze zmmieniasz kabelki na krokowcu z 3 pin na 2 i koniec albo prosciej wpakowac cała wiązke z D16Y2 z kompem
Metalizator
31-12-10, 18:02
Dokładnie, najlepiej jest zmienić całą wiązkę silnikową i kompa i wszystko gra. Pozostaje jeszcze sprawa mechaniczna tzn. mocowania silnika tzw. łapy silnika. Musisz się dowiedzieć które mogą zostać a które trzeba wymienić. Ale na pewno z dwóch silników uda Ci się dopasować. Kolejna sprawa to półosie, też trzeba się dowiedzieć czy podchodzą ale podejrzewam że raczej tak bo to taka sama seria D :o Ja już to przechodziłem także wiem że jest trochę roboty
jeżeli bym brał to cały swap albo d16z6 albo d16y2 czyli skrzynia,komp,aparat zapłonowy itp... wraz z wiązką ....tylko jak ogarnąć te obd 1 ....
Skoro kupisz komplet od d16y2 wraz z kabelkami to po założeniu tego do Swojego auta masz już obd1. Nic nie musisz ogarniać
dokładnie przekładasz wszystko razem z łapami silnikiem połosie sa te same i wiązka i komputerem i bangla
łapy mogą przecież zostać te same... nie musisz ich przekładać. półosie też..
A nie lepiej przeznaczyć te pieniądze na jakieś mody obecnego silnika...
tu masz dobry przykład co można wymodzić z D15Z6 :rolleyes:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?91931-Civic-MA8-D15Z6-Salvadore
hmmmm problem jest taki że w moim d15z6 z tego co zostało zmieżone jest owal koło 10 setek na środkowych cylindrach.....i z tym fantem nie wiem co zrobić dlatego szukam jakiejś alternatywy
maniak2007
02-01-11, 11:56
dokładnie przekładasz wszystko razem z łapami silnikiem połosie sa te same i wiązka i komputerem i bangla
czyli z tego co piszesz to swap jest p&p?
Troszkę sieczkę z mózgu koledze robicie...
Obd to tylko i wyłącznie złącze diagnostyczne.
Co do swapa, o ile mechanicznie wszystko pasuje o tyle gorzej z kabelkologią. Komputer od d15z6 ma kostki 3 rzędowe, natomiast ecu y2 2rzędowe (jak niemal wszystkie ecu z civiców 92-95).
Więc masz do wyboru:
1 kupić/ zrobić przejściówkę
2 wybrać inny swap np d16y8
jarosz tak jak pisałem wcześniej swap byłby kompletny(wiązki,komp i reszta gratów)
a co myślicie o d16z6? łatwiej chyba z dostępnością, bo d16y2 na alledrogo są 2 sztuki .... ;/
przeważnie jest wiązka lecz silnikowa, ja piszę o kabinowej... Z6 i Y2 to niemalże bracia bliźniaczy 1 jajowi...
hmmmm problem jest taki że w moim d15z6 z tego co zostało zmieżone jest owal koło 10 setek na środkowych cylindrach.....i z tym fantem nie wiem co zrobić dlatego szukam jakiejś alternatywy
Ja na twoim miejscu nie bawił bym się w jakieś tam swapy,chyba że bedziesz miał zamiar włożyć B16 lub B18 ale to już oddzielny temat . Odłożone pieniądze włożył bym w remont obecnej jednostki,albo kupił od razu jakiś zdrowy słupek, taniej by wyszło. Potem zaaplikować mu wałek z klawiaturą od D16Z6,większa przepustnica,dobry układ dolotowy i wydechowy,zmienić kompa na OBD1 i coś w granicy 140KM powinieneś spokojnie osiągnąć. A jak bedzie ci mało to ostry wałeczek i trochę głowicy zbierzesz. Zauważ że nasze silniki mają wyższy stopień sprężania, więc stosując mody wymienione powyżej osiągniesz większą moc niż w D16Z6,D16Y2 bez zabawy z jakimiś kablami :D
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?67208-D15Z6-czerwone-ek3-walek-d16z6
To jest moja opinia, a zrobisz jak będziesz uważał ;)
Ja na twoim miejscu nie bawił bym się w jakieś tam swapy,chyba że bedziesz miał zamiar włożyć B16 lub B18 ale to już oddzielny temat . Odłożone pieniądze włożył bym w remont obecnej jednostki,albo kupił od razu jakiś zdrowy słupek, taniej by wyszło. Potem zaaplikować mu wałek z klawiaturą od D16Z6,większa przepustnica,dobry układ dolotowy i wydechowy,zmienić kompa na OBD1 i coś w granicy 140KM powinieneś spokojnie osiągnąć. A jak bedzie ci mało to ostry wałeczek i trochę głowicy zbierzesz. Zauważ że nasze silniki mają wyższy stopień sprężania, więc stosując mody wymienione powyżej osiągniesz większą moc niż w D16Z6,D16Y2 bez zabawy z jakimiś kablami :D To jest moja opinia, a zrobisz jak będziesz uważał ;)
Po tych wszystkich modach i tak nie objedziesz D16Y2. Jest to przezemnie sprawdzone osobiście. EK3 z wałkiem od Z6+przejściówka i P28, CAI, 4-2-1, wydech przelot 2", skrzynia hybryda z 3 i 4 od CRX-a nie dało rady z EJ9 z D16Y2 z shortem, 4-2-1 i na seryjnym wydechu z 1.4 z katalizatorem.
Więc nie warto dłubać D15Z6. Ze swapem nie ma problemu, wszystko jest P&P. Jeżeli chcesz przekładać wiązkę z D16Y2 to musisz troche z kabelkami pokombinować, ale mozna kupić przejściówkę i starą wiązkę podłączyć.
ok. A powiedzcie mi w takim razie, czy z owalami 10 setnych na cylindrach opłaca się kombinować jeszcze z d15z6?? I ewentualnie co da sie z tym zrobić?? Szlifierz powiedział że raczej ciężko coś z tym zrobić i nie da gwarancji że nie będzie dalej oleju wciągała
I ewentualnie co da sie z tym zrobić??
Poczytaj o Tulejowaniu.
szlifierz powiedział że w tym silniku sie raczej tulei nie szlifuje (o ile go dobrze zrozumiałem) bo cośtam ....
d15z6 po modach w moim temacie zapraszam
wyniuchałem jeszcze silnik D16w4 i też niby obd2 jest tak jak u mnie w d15z6... co o tym myślicie??
salvadore zapoznałem sie już z Twoim tematem i powiem że robi wrażenie :) tylko jak pisałem wcześniej w moim d15z6 okazało się że jest spory owal na cylindrach... i nie wiem czy jest sens to robić
Szlifierz powiedział że raczej ciężko coś z tym zrobić i nie da gwarancji że nie będzie dalej oleju wciągała
a ile on ci go bierze?
dobra klamka zapadła....faktycznie spora owalizacja, w niektórych miejscach nawet 14 ale po przekalkulowaniu kosztów to mnie po prostu nie stać na swap tymbardziej że już koszty z d15z6 poniosłem. Zakładam pierścionki nowe i co będzie to będzie. Jak będzie dobrze i pierścionki się ładnie ułożą to będę modził dalej, jak nie to będę miał hybrydę diesel'a i benzyny.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i wszelkie wypowiedzi. Na chwilę obecną zmiana motorowni idzie na bok.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.