PDA

Zobacz pełną wersję : Hamulce honda civivc 2006r.

Re5pect86
27-12-10, 13:04
Panowie otóż mam takie pytanko dzisiaj w pewnym momencie zaraz po uruchomieniu samochodu i wyjazdy w miasto po cholernie zimnej nocy zahamowalem dosc gwaltownie i podczas hamowania pedal hamulca zaczal tak jakby chrobotać. Czy to oznaka jakiegos problemu? jestem początkującym kierowca i zabardzo się nie znam.. wiec prosze o porade:)

mixturant
27-12-10, 13:18
Może ABS Ci się włączył??

Re5pect86
27-12-10, 13:22
Też o tym właśnie pomyślałem...:)Dziekuje za odp:)

Jacek65
27-12-10, 13:29
Widać nie jeździłeś wcześniej z ABS.:D.Ja miałem to samo.Też byłem zdziwiony takim działaniem hamulców.Przyzwyczaisz się do tego.I zobaczysz jak fajniej się autko prowadzi w poślizgu.Pozdrawiam.:D.

Lucas.FK2
27-12-10, 17:36
A na lodzie choćbyś chciał nie wciśniesz pedału. Max. 1/4 wciśnięcia i bedzie cały czas ABS chrobotał ;)

szymugt
31-12-10, 12:12
Widać nie jeździłeś wcześniej z ABS.:D.Ja miałem to samo.Też byłem zdziwiony takim działaniem hamulców.Przyzwyczaisz się do tego.I zobaczysz jak fajniej się autko prowadzi w poślizgu.Pozdrawiam.:D.

to prawda, jest to ABS ale skoro Re5pect86 jest początkującym kierowcą to przyda mu się wiedza, że wciśnięcie pedału do oporu wcale nie oznacza najszybszego możliwego zatrzymania się. Też kiedyś tak myślałem i o mało co się na tym nie sparzyłem. Polecam artykuł:

http://fastdriving.blogspot.com/2009/10/threshold-braking-how-to-get-it-right.html

a przede wszystkim szkolenie techniki jazdy na torze lub lotnisku (zorganizowane,*w czasie upalania z kolegami może będzie i fajnie ale nauczysz się trochę mniej ;)) - jest wiele szkół (alsds.eu, sjs.pl i inne)

Jacek65 - nie rozumiem co ma ABS do "fajniejszego" prowadzenia auta w poślizgu?

Ca$h
01-01-11, 12:55
chyba to ze jak wpadniesz w poslisk to Ci nie blokuje zupelnie kol i mozesz jeszcze manewrowac autem :P po to jest ABS

Jacek65
01-01-11, 18:21
Jak pojeżdzisz autem bez ABS,a później z nim to zrozumiesz.:)