PDA

Zobacz pełną wersję : D15Z6 lubi olej :0



mayday-82
19-12-10, 12:08
panowie jest taka sprawa chodzi mi o diagnozę co może być z hanka ( uszczelniacze czy pierścienie ) hanka bierze mi olej w sumie w nie tak dużych ilościach ale bierze, auto kopci przy wysokich obrotach ale dodam, że mam przepust od B18C4, 4-2-1 bez kata i cały przelot 2,25 końcowy to seria, sprawdzałem kiedyś ciśnienie na tłokach i na każdym pokazło mi równe 14 bar, chce usunąć powód dymienia chociaż wiem że "honda musi dymić" ale nie chcę rozbierać silnika żeby zdiagnozować co jest tego powodem bo jak wiadomo to już nie bedzie to samo po złożeniu wryy pomocy!!!!

oliviero
19-12-10, 12:54
Kto powiedział że "honda musi dymić" chyba ten co oleju nie wymienia, nie kontroluje stanu oleju, jeździ na 1,2 w górnym zakresie obrotów tylko???
Hondy z modelami silników bez modułu vteca jeśli są w dobrym stanie w ogóle nie powinny spalać oleju, te z vtec spalają śladowe ilośći jeśli często pracuje ten moduł. Prawdopodobnie uszczelniacze do wymiany, uszczelka pod głowicą - jeśli widać zaoliwienie.
Silniki hondy praktycznie nie pocą się więc łatwo sprawdzić, sprawdź też oring przy aparacie zapłonowym - ale ilości ubywające z jego powodu są znikome.

mayday-82
19-12-10, 13:01
silnik się nie poci nie załważyłem żadnych nie pokojących wycieków z pod klawiatury oraz oringu aparatu zapłonowego, blok tez jest suchy olej zawsze jest wymieniany na czas ( 8-9 tyś. km ) wraz z filtrem oleju, co do obrotów to bez przesady staram sie jeżdzić ekonomicznie chociaż nie powiem że auto nie widziało nigdy odcinki bo chyba każdego nieraz kusi ażeby usłyszeć ten ryk silnika ;););)

Rajan
19-12-10, 13:09
Na początku wymień uszczelniacze zaworowe bo jest to najsłabszy punkt tych silników

xandu
19-12-10, 13:29
te z vtec spalają śladowe ilośći jeśli często pracuje ten moduł.

'idealna' d-seria bez roznicy czy vtec czy non-vtec oleju nie moze brać. b-seria owszem, ze wzgledu na dysze olejową.

sivy
19-12-10, 13:35
Napisał oliviero


te z vtec spalają śladowe ilośći jeśli często pracuje ten moduł.



'idealna' d-seria bez roznicy czy vtec czy non-vtec oleju nie moze brać. b-seria owszem, ze wzgledu na dysze olejową.
potwierdzam :D

mayday-82
19-12-10, 13:42
ok wiec sivy możesz już tam myśleć o dobrej cenie uszczelniaczy dla mnie :) ale to dopiero po wypłacie a tak ogólnie wymieniał ktoś z was może uszczelniacze bez zrzucania głowicy ( wiadomo koszta uszczelek przerosną koszt naprawy i już nie bedzie to samo co fabryka )?? czy taki zabieg jest wykonalny i bezpieczny dla silnika???

chudypiter
19-12-10, 14:18
Wymienisz uszczelniacze, a okaże się, że masz styrane prowadnice zaworowe. Lepiej zrzucić głowicę. Miałem kiedyś wymieniane uszczelniacze bez zdejmowania głowicy ( Ale w silniku 8 zaworowym, i tak musiałem później zrzucać głowice ) JAk zdejmiesz głowice, zobaczysz stan gładzi cylindrów.

sivy
19-12-10, 15:16
ok wiec sivy możesz już tam myśleć o dobrej cenie uszczelniaczy dla mnie
masz to jak w banku :)

skolopendra
19-12-10, 16:43
tłokach i na każdym pokazło mi równe 14 bar, chce usunąć powód dymienia

powodem dymienia są zjechane pierścienie olejowe .ciśnienie na cylindrach nie ma tu nic do znaczenia

PeJot
19-12-10, 19:27
Na początku wymień uszczelniacze zaworowe bo jest to najsłabszy punkt tych silników

Chyba masz opinię dotyczącą u.z. wyrobioną na oplach :rolleyes:

W Hondach lecą pierścienie tłokowe i prowadnice zaworowe i robiąc je wymienia się przy okazji uszczelniacze zaworowe (oczywiście tylko OEM) ...

mayday-82
19-12-10, 21:37
tak też bedzie trzeba zrobic, wryy znowu wydatki :p:p:p