vetoh
16-12-10, 20:51
Witam,
Nie znalazłem podobnego problemu na forum a męczę sie z nim juz jakiś czas.
Wszystko zaczęło się od wymiany rozrządu, regulacji zaworów i wymianie filtra paliwa w pewnym zakładzie który to robił ewidentnie schrzanił sprawę i rozregulował mi silnik który wcześniej chodził jak żyleta. Przejścia z tym pseudo mechanikami to temat na osobny wątek.
Otóż silnik po nagrzaniu, przy schodzeniu z wyższych obrotów (czyli po puszczeniu gazu i rozsprzegleniu) nie zatrzymuje się na 800 obr/min jak było wcześniej tylko schodzi dużo niżej(na oko 200-400) chwile się na nich potelepie
i powoli wraca do prawidłowych (nigdy nie gaśnie). Jak już sie ustabilizuje raczej się na nich trzyma.
jedyne co niepokojącego można wtedy usłyszeć to jakby krótkie przerwy w pracy silnika (na jeden cykl) - raz na kilkanaście kilkadziesiąt sekund.
Na wyższych obrotach, podczas jazdy nie zauważam problemów.
Problem pojawia się na parę dni po czym znika na kilka kolejnych. I tak juz od miesiaca.
Poza tym zapala sie check engine i wskazuje na błąd 45 (z tego co znalazłem to problem ze składem mieszanki - moze sonda lambda?).
Po skasowaniu błąd pojawia się ponownie po jakimś czasie.
przyczyn szukam tam gdzie mechanicy wsadzali ręce czyli rozrząd, zawory i filtr paliwa, ewentualnie styki albo kable które mogli poruszyć przy grzebaniu przy rozrządzie.
Czy przyczyną takich problemów może być filtr paliwa? Szczerze mówiąc nie mam pojęcia co mi tam wsadzili.
Auto to Civic 2000, d14z1 z usuniętą zwężką.
Może ktoś miał podobny problem? Będę wdzięczny za wskazówki.
Nie znalazłem podobnego problemu na forum a męczę sie z nim juz jakiś czas.
Wszystko zaczęło się od wymiany rozrządu, regulacji zaworów i wymianie filtra paliwa w pewnym zakładzie który to robił ewidentnie schrzanił sprawę i rozregulował mi silnik który wcześniej chodził jak żyleta. Przejścia z tym pseudo mechanikami to temat na osobny wątek.
Otóż silnik po nagrzaniu, przy schodzeniu z wyższych obrotów (czyli po puszczeniu gazu i rozsprzegleniu) nie zatrzymuje się na 800 obr/min jak było wcześniej tylko schodzi dużo niżej(na oko 200-400) chwile się na nich potelepie
i powoli wraca do prawidłowych (nigdy nie gaśnie). Jak już sie ustabilizuje raczej się na nich trzyma.
jedyne co niepokojącego można wtedy usłyszeć to jakby krótkie przerwy w pracy silnika (na jeden cykl) - raz na kilkanaście kilkadziesiąt sekund.
Na wyższych obrotach, podczas jazdy nie zauważam problemów.
Problem pojawia się na parę dni po czym znika na kilka kolejnych. I tak juz od miesiaca.
Poza tym zapala sie check engine i wskazuje na błąd 45 (z tego co znalazłem to problem ze składem mieszanki - moze sonda lambda?).
Po skasowaniu błąd pojawia się ponownie po jakimś czasie.
przyczyn szukam tam gdzie mechanicy wsadzali ręce czyli rozrząd, zawory i filtr paliwa, ewentualnie styki albo kable które mogli poruszyć przy grzebaniu przy rozrządzie.
Czy przyczyną takich problemów może być filtr paliwa? Szczerze mówiąc nie mam pojęcia co mi tam wsadzili.
Auto to Civic 2000, d14z1 z usuniętą zwężką.
Może ktoś miał podobny problem? Będę wdzięczny za wskazówki.