Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z wolnymi obrotami + check engine



vetoh
16-12-10, 20:51
Witam,

Nie znalazłem podobnego problemu na forum a męczę sie z nim juz jakiś czas.
Wszystko zaczęło się od wymiany rozrządu, regulacji zaworów i wymianie filtra paliwa w pewnym zakładzie który to robił ewidentnie schrzanił sprawę i rozregulował mi silnik który wcześniej chodził jak żyleta. Przejścia z tym pseudo mechanikami to temat na osobny wątek.

Otóż silnik po nagrzaniu, przy schodzeniu z wyższych obrotów (czyli po puszczeniu gazu i rozsprzegleniu) nie zatrzymuje się na 800 obr/min jak było wcześniej tylko schodzi dużo niżej(na oko 200-400) chwile się na nich potelepie
i powoli wraca do prawidłowych (nigdy nie gaśnie). Jak już sie ustabilizuje raczej się na nich trzyma.
jedyne co niepokojącego można wtedy usłyszeć to jakby krótkie przerwy w pracy silnika (na jeden cykl) - raz na kilkanaście kilkadziesiąt sekund.
Na wyższych obrotach, podczas jazdy nie zauważam problemów.
Problem pojawia się na parę dni po czym znika na kilka kolejnych. I tak juz od miesiaca.

Poza tym zapala sie check engine i wskazuje na błąd 45 (z tego co znalazłem to problem ze składem mieszanki - moze sonda lambda?).
Po skasowaniu błąd pojawia się ponownie po jakimś czasie.

przyczyn szukam tam gdzie mechanicy wsadzali ręce czyli rozrząd, zawory i filtr paliwa, ewentualnie styki albo kable które mogli poruszyć przy grzebaniu przy rozrządzie.
Czy przyczyną takich problemów może być filtr paliwa? Szczerze mówiąc nie mam pojęcia co mi tam wsadzili.
Auto to Civic 2000, d14z1 z usuniętą zwężką.

Może ktoś miał podobny problem? Będę wdzięczny za wskazówki.

mayday-82
17-12-10, 06:40
żle ustawiony rozrząd ;););)

Skoti
17-12-10, 09:30
możesz mieć źle rozrząd ustawiony. warto też przemierzyć sondę czy jest sprawna

Baracuzzz
17-12-10, 10:05
Sprawdź rozrząd na znakach i ewentualnie zapłon bo zalecana jest zawsze jego regulacja po grzebaniu przy rozrządzie. Co do luzów zaworowych też nie był bym taki pewien bo widziałem jak niektórzy mechanicy ustawiają zawory to ręce opadają. To jest czynność precyzyjna i dość czasochłonna ale zrobiona dobrze od razu daje efekt. Błąd 45 jak dobrze pamiętam bo nie mam akurat teraz manuala to błąd w obwodzie podgrzewacza lambdy. Mi też go raz wywaliło ale przeczyściłem styki i problemu nie ma. Lambdę można łatwo sprawdzić jak masz miernik elektryczny.

vetoh
17-12-10, 16:21
Dzięki za sugestię. Sprawdzę tą sondę.
Rozrząd był sprawdzany dwa razy (ponoc) a zawory ponownie ustawione. Oczywiscie wszystko w tym samym zakładzie wiec pewności nie mam żadnej.
Poza tym Hania na wysokich obrotach chodzi całkiem OK a problem potrafi zniknąć całkowicie na pewien czas wiec obstawiam raczej czujnik lub kable.

sivy
18-12-10, 17:25
rozrzad odpada ;) nie ma opcji zeby tak nisko zeszła z obrotów,
przyczyną błedu nr 45 moze być
a) sonda (odpada)
b) układ paliwowy (odpada)
c) układ dolotowy(odpada chodź nie do końca warto byłoby sprawdzić czujnik połozenia przepustnicy)
to tyle na temat błedu
poza tym:
moze być takżę problem z elektryką np jeden z 3 czujników w aparacie zapłonowym
narazie tyle co mi do głowy przychodzi

udy
21-02-13, 13:54
Witam,

Czy ktoś może miał podobny problem jak kolega wyżej i go rozwiązał.
Ja mam w 100% identycznie. Rozrząd miałem zmieniany 30 tysięcy temu razem z reg. zaworów, tak więc raczej nie ma to nic wspólnego, najdziwniejsze jest to że mu przechodzi.
Podejrzewałem paliwo gdyż pierwszy raz miałem to gdy zatankowałem na małej stacji gazowej Speed. po przejechaniu 20 km pojawił się check i huśtawka obrotów. Pojeździłem trochę na benzynie, było lepiej, dotankowałem do pełna na dobrej stacji gazu, błąd powyższy sondy usunąłem i było git. Błąd nie wraca. Teraz znowu zatankowałem na prywatnej stacji i problem wrócił, ale sam też się automatycznie naprawił. co sprawdzić, gdzie szukać przyczyny, widzę że nie tylko ja mam taki problem tak więc może być podobnie. Silnik to 1.4 odmulony na 90km. 99rok 3d

Pozdr