Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jak sprawdzic co wciaga prad z aku??

kiler113
25-11-10, 00:33
Mam roczny aku Bosh S4 i postoi paździerz ze 2 dni i nie odpala... podlacze go do prostownika na 30 minut i pali za pierwszym razem...

jak sprawdzic i gdzie co moze wciagac prad?? jakies pomysly?? bo jestem w tym temacie zielony.... :confused::confused:

jero11
25-11-10, 07:12
zacznij od sprawdzenia ładowania, może alternator niedomaga.

kiler113
25-11-10, 16:49
aku po tym jak podlaczylem wczoraj do prostownika(kolo 12 w nocy) i odpalilem, przejechalem sie 3 minuty i minute pozniej zmierzylem aku i mial 12,45V czyli naladowany na maxa
dzis rano wsiadam i dupa, nie zatrybil :(

demonobiker
25-11-10, 17:10
mam podobny problem tylko u mnie dłużej trzyma jak sprawdzic alternator?

tommmmm
25-11-10, 18:15
Sprawdźcie jakie macie napięcie ładowania.Powinno być ok 14.5V a na obciążeniu tzn.włączonych światłach,dmuchawie ok 14.2V

headone
25-11-10, 18:19
Mam podobny problem, znajomy też mi mówił ze to może być alternator, jak go sprawdzic :(

tommmmm
25-11-10, 18:29
jak go sprawdzic :(

na początek sprawdzając właśnie ładowanie

kiler113
25-11-10, 19:03
no dobra a jak te ladowanie sprawdzic?? :D

tommmmm
25-11-10, 19:10
Wziąć miernik w rękę i ustawić napięcie stałe na zakres 20V lub większe jeśli nie ma tego zakresu.Odpalić auto i przyłożyć końcówki miernika do akumulatora i odczytać wynik.Potem włączyć światła,dmuchawę i znowu sprawdzić wynik ;)

demonobiker
25-11-10, 19:16
podpinasz miernik do klem pod aku?

nie zauwazylem poprzedniej odpowiedzi

kiler113
25-11-10, 20:23
dobra jest taka sprawa, aku mam w pokoju, naladowalem prostownikiem na fulla, pokazalo 12,5V po naladowaniu, teraz po ok 1h jest juz 12,0V...

dobra aku na dzialajacym silniku ma 14,3V a przy wlaczonych swiatlach, nawiewie 14,2V
chyba jest juz poprostu padniety ale kurde to jest Bosh S4 i ma rok wiec cos tu jest nie tak....

tommmmm
25-11-10, 22:45
Jakaś wadliwa sztuka.A sprawdzałeś poziom elektrolitu?