Zobacz pełną wersję : Jak sprawdzic co wciaga prad z aku??
Mam roczny aku Bosh S4 i postoi paździerz ze 2 dni i nie odpala... podlacze go do prostownika na 30 minut i pali za pierwszym razem...
jak sprawdzic i gdzie co moze wciagac prad?? jakies pomysly?? bo jestem w tym temacie zielony.... :confused::confused:
zacznij od sprawdzenia ładowania, może alternator niedomaga.
aku po tym jak podlaczylem wczoraj do prostownika(kolo 12 w nocy) i odpalilem, przejechalem sie 3 minuty i minute pozniej zmierzylem aku i mial 12,45V czyli naladowany na maxa
dzis rano wsiadam i dupa, nie zatrybil :(
demonobiker
25-11-10, 17:10
mam podobny problem tylko u mnie dłużej trzyma jak sprawdzic alternator?
Sprawdźcie jakie macie napięcie ładowania.Powinno być ok 14.5V a na obciążeniu tzn.włączonych światłach,dmuchawie ok 14.2V
Mam podobny problem, znajomy też mi mówił ze to może być alternator, jak go sprawdzic :(
jak go sprawdzic :(
na początek sprawdzając właśnie ładowanie
no dobra a jak te ladowanie sprawdzic?? :D
Wziąć miernik w rękę i ustawić napięcie stałe na zakres 20V lub większe jeśli nie ma tego zakresu.Odpalić auto i przyłożyć końcówki miernika do akumulatora i odczytać wynik.Potem włączyć światła,dmuchawę i znowu sprawdzić wynik ;)
demonobiker
25-11-10, 19:16
podpinasz miernik do klem pod aku?
nie zauwazylem poprzedniej odpowiedzi
dobra jest taka sprawa, aku mam w pokoju, naladowalem prostownikiem na fulla, pokazalo 12,5V po naladowaniu, teraz po ok 1h jest juz 12,0V...
dobra aku na dzialajacym silniku ma 14,3V a przy wlaczonych swiatlach, nawiewie 14,2V
chyba jest juz poprostu padniety ale kurde to jest Bosh S4 i ma rok wiec cos tu jest nie tak....
Jakaś wadliwa sztuka.A sprawdzałeś poziom elektrolitu?
nie, a jak to zrobic?? :D:D:D
nie, a jak to zrobic?? :D:D:D
odkręcasz korek/korki i sprawdzasz na "oko" :D kwas w środku musi zakrywać te elektrody czy jak to tam się wabi
jak masz za mało to albo dokupujesz kwas i dolewasz albo dolewasz wodę i tak jeździsz a w międzyczasie zbierasz na nowy aku :D
ale to jest bezobslugowy aku, chyba ze ja czegos nie kminie :D:D:D
no dobra, ale gdzie odpowiedz na pytanie? jak sprawdzic czy coś pożera prąd z aku?
bierzesz miernik, odpinasz jedna kleme z aku (najlepiej minus), polaczasz jeden z kabli miernika do odpietej klemy a drugi do slupka aku z ktorego odpioles kleme
miernik ustawiasz na zakres pradowy np. 20A i mierzysz pobor pradu na wylaczonym zaplonie
Jak nie ma tych korków no to jest bezobsługowy
w bezobsługowym też zazwyczaj są korki ukryte pod jakąś zaślepką lub zaklejone najlejką
samochod stal od wczoraj od godz 22 w garazu z ogrzewaniem, teraz zmierzylem aku i pokazal 12,1V
bierzesz miernik, odpinasz jedna kleme z aku (najlepiej minus), polaczasz jeden z kabli miernika do odpietej klemy a drugi do slupka aku z ktorego odpioles kleme
miernik ustawiasz na zakres pradowy np. 20A i mierzysz pobor pradu na wylaczonym zaplonie
pokazalo mi 11,4V
czyli wciaga aku te 0,5V czy co??
coś źle zmierzyłeś
http://img219.imageshack.us/img219/2108/beztytuunbx.jpg
teraz to juz wogole nie kminie o co chodzi....
juz mam :)
no i dobra, zle ustawilem wtedy miernik, po ustawieniu jak wskazales miernik pokazuje -0,5V czyli jednak te 0,5 wciaga cos??
demonobiker
28-11-10, 13:30
Panowie u mnie problem wygląda tak:
-napięcie na aku bez zapalonego silnika, wylaczone wszystkie odbiorniki pradu okolo 12,3-12,4(wacha sie)
-napiecie po odpalonym silniku bez odbiorników takich jak swiatla itp 13,2
-napięcie na odpalonym silniku z zapalonymi swiatłami okolo 12,8
w czym może tkwi problem tak słabego ładowania?
dodam iz codziennie jeżdzę na małych odłegłosciach 5km do pracy w jedna strone + ewentualnie w ciagu dnia po miescie wiadomo tu podjechac tam podjechac ciagle gaszenie i zapalanie.moze to byc przyczyna slabniecia aku?
no i dobra, zle ustawilem wtedy miernik, po ustawieniu jak wskazales miernik pokazuje -0,5V czyli jednak te 0,5 wciaga cos??
jeśli faktycznie cos ci ciągnie 0,5A na postoju to wyciągaj po jednym bezpieczniku i sprawdzaj czy coś się zmienia ze wskazaniem na mierniku, w ten sposób zlokalizujesz mniej wiecej w którym obwodzie masz pradożerny odbiornik
w czym może tkwi problem tak słabego ładowania?
sprawdź pasek od alternatora, jeśli jest ok to prawdopodobnie regulator napięcia w alternatorze
dodam iz codziennie jeżdzę na małych odłegłosciach 5km do pracy w jedna strone + ewentualnie w ciagu dnia po miescie wiadomo tu podjechac tam podjechac ciagle gaszenie i zapalanie.moze to byc przyczyna slabniecia aku?
jak najbardziej, słabe ładowanie + jazda na krótkich dystansach przyspieszają zużycie aku
jeśli faktycznie cos ci ciągnie 0,5A na postoju to wyciągaj po jednym bezpieczniku i sprawdzaj czy coś się zmienia ze wskazaniem na mierniku, w ten sposób zlokalizujesz mniej wiecej w którym obwodzie masz pradożerny odbiornik
wyciagac mam na odpietej klemie?? i ktore bezpieczniki?? te z pod maski czy z pod kierownicy??
wyciagac mam na odpietej klemie?? i ktore bezpieczniki?? te z pod maski czy z pod kierownicy??
na odpietej z podłaczonym miernikiem tak zebys widział czy cos sie zmienia, możesz zaczać od tych pod maską (tych przykręcanych szkoda odpinac bo odpowiadają za dużą ilość obwodów więc ciężko będzie coś stwierdzić) a później pod deską
ok, jutro posprawdzam i dam znac jak cos ;)
kiler113 najpierw odepnij radio i sprawdź czy się zmieni wartość poboru prądu
radio + alarm + ECU = pobieranie prądu
ecu zabiera najmniej ale jakby to wszystko podliczyć to się jakaś tam wartość uzbiera...
dobra czegos tu nie ograniam, miernik daje tak jak na obrazku itp, podlaczam tak jak piszesz i pokazuje 0,7 itp i po 2 sek spada do 0,1 i sie utrzymuje tak...
czyli w koncu pobiera te 0,7 czy 0,1??? bo jak podlacze pokazuje 0,7 a po 2sek gdzies spada do 0,1 i stoi tak....:confused:
demonobiker
29-11-10, 21:08
Panowie u mnie problem wygląda tak:
-napięcie na aku bez zapalonego silnika, wylaczone wszystkie odbiorniki pradu okolo 12,3-12,4(wacha sie)
-napiecie po odpalonym silniku bez odbiorników takich jak swiatla itp 13,2
-napięcie na odpalonym silniku z zapalonymi swiatłami okolo 12,8
w czym może tkwi problem tak słabego ładowania?
dodam iz codziennie jeżdzę na małych odłegłosciach 5km do pracy w jedna strone + ewentualnie w ciagu dnia po miescie wiadomo tu podjechac tam podjechac ciagle gaszenie i zapalanie.moze to byc przyczyna slabniecia aku?
czy kupno nowego alternatora rozwiaze sprawe ?uzywki sa za grosze za 50zl mozna kupic z gwarancja. chyba ze problem lezy w czyms innym jak myslicie?
Kolego nie obraź się ale z tego co piszesz wnioskuję, ze nie masz elementarnej wiedzy z zakresu elektroniki. Jeśli nie odróżniasz woltów [V] od amperów [A] i nie wiesz jak wpiąć miernik to ciężko Ci będzie cokolwiek pomierzyć i ogarnąć. Podjedź do elektryka, daj na flaszkę i Ci to sprawdzi. Prawdopodobnie radio rozładowuje Ci akumulator, ewentualnie jakieś zwarcie, lub masz podłączony jakiś nieseryjny gadżet np. alarm.
pisalem na szybkosci to i wyszly bzdety :o:o
posprawdzalem dzis i tak
akumulator wciaga 0,12A na postoju, odlaczylem radio i pokazalo 0,11A czyli radio wciaga pradu w normie, wyczytalem ze aku powinien pobierac na postoju MAX 0,05A a powinien kolo 0,03A, a u mnie jest to 0,12A takze ok 0,7 za duzo
jak wroce do domu gdzie mam garaz bede sprawdzal dalej wyjmujac bezpieczniki, narazie to tyle ;)
u mnie przy wlaczonym alarmie i z podpietym radiem ciagnie 0,12A i jest to calkiem normalny pobor pradu
no a ja w necie czytam wszedzie ze pobor powinien byc max 0,05A...
zaraz jeszcze sprawdze na zalaczonym alarmie ile pobiera bo te 0,12A bylo bez alarmu
a wiec tak
bez alarmu i centralnego wciaga 0,12A, z zalaczonym alarmem 0,14A
po wyciagnieciu ze skrzyneczki kolo aku bezpiecznika od ECU, clock pobor spada do 0,01A
po wyciagnieciu bezpiecznika z pod deski rozdzielczej od zegarka dalej jest 0,12A
czyli te 0,12A pobiera ECU... chyba problem rozwiazany :confused: :)
ShiroiTokage
05-12-10, 20:22
Trochę wyjdę z kontekstu... słyszeliście że przy mrozach poniżej ok. -20c akumulator się rozładowuje ... to raczej się nie dotyczy problemu "kiler113" ale może trzeba wziąć pod uwagę to że mamy zimę.
Po drugie, aku. bezobsługowe nie do końca są bez obsługowe, sprawdź czy ci nie chlupie w środku i czy nie trzeba uzupełnić poziom wody destylowanej.
czyli te 0,12A pobiera ECU... chyba problem rozwiazany
pod tym bezpiecznikiem jest też zasilanie dla radia. ECU tyle nie pobiera, więc odłącz radio i sprawdź jeszcze raz. Na 99% zwiększony pobór masz przez nieprawidłowe podłączenie radia lub uszkodzony odbiornik.
Jeśli masz radio ALPINE i podłączenie tak, że radio gra Ci bez włączonej stacyjki to masz swojego winnego zwiększonego poboru ;)
pod tym bezpiecznikiem jest też zasilanie dla radia. ECU tyle nie pobiera, więc odłącz radio i sprawdź jeszcze raz. Na 99% zwiększony pobór masz przez nieprawidłowe podłączenie radia lub uszkodzony odbiornik.
Jeśli masz radio ALPINE i podłączenie tak, że radio gra Ci bez włączonej stacyjki to masz swojego winnego zwiększonego poboru ;)
a co ma do tego marka radia? bo przeciez kazde radio mozna podlaczyc na stale aby dzialalo bez zaplonu?
Alpine ma wiekszy pobor pradu i tyle. Podlaczyc mozna kazde, ale zapotrzebowanie na prad moze znacznie wzrosnac. Generalnie takie podlaczanie nie jest wskazane
masz żarówki ledowe?
np. takie chip-led?
jeżeli tak to po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki one zaczynają lekko świecić ;] bynajmniej tak jest u mnie ;] w liczniku w lampce z podśw. kabiny i bagażnika tak lekko lekko świeca ale zawsze to jakiś pobór prądu...
thompson17
10-12-10, 20:55
Pany powiedzcie mi co może być przyczyną "uciakania" pradu z aku w golfie IV?
sprawdziłem pobór na wyłączonym i poboru nie ma, otworzyłem drzwi pokazało 0,3A- czyli lampki podsufitki itp w drzwiach.
więc co może być przyczyną pobierania na wyłaczonym? :/
a napewno coś pobiera bo na 3 dni aku był wyjęty z fury i po włożeniu odpalił na dotyk auto stoi w ciepłym garażu
a dziwna sprawa bo miernik nic nie wykazuje na wyłączonym...
ma ktoś jakieś pomysły?
Bosze przeczytaj ten wątek od początku zmierz co pisali koledzy i potem daj swoje wyniki i czekaj na odpowiedź.
Co do alternatora w Civicu 6 gen wszystko jest w środku czyli regulator napięcia też. Czyli jak coś jest nie tak z ładowaniem to alternator, albo ufajdane klemy, albo aku który nie ma picia, albo zgubił jedną sekcje. Moja hanka nawet na braku jednej sekcji odpalała czyli na 10V hehe zanim doszedłem co jest nie tak to i alternator się regeneracji doczekał i klemy :D
Dla ciekawskich, miernik pokazywał ciągle 2V mniej, czy to na postoju czy to na chodzącym silniku, tylko ja zamiast najpierw zmierzyć bez obciążenia wymienilem wszystko inne :D
dzis po 4 dniach chcialem odpalic maszyne i aku padl, nowa centra... po poludniu kumpel mnie odpalil z kabli i zaczelismy szukac przyczyny czemu tak cos wciaga ten prad
no i okazalo sie ze to bezpiecznik 7,5A z pod maski od ..................... zegarka.... :mad:
robilem kiedys takiego moda ktory znalazlem tu na forum ze sie jeden kabelek przecina czy cos i zegarek nie przygasa po zapaleniu swiatel, odlaczylem zegarek i pobor spadl z 0,12A do 0,00A chyba
to teraz jeszcze sprawdź ile ciagnie jak podłaczysz ten kabelek od świateł spowrotem do zegarka:p
no jak pojade do domu gdzie mam garaz to jeszcze to posprawdzam na spokojnie, bo dzis to bylo robione w deszczu na szybkosci :D
witam, u mnie problem pojawił się kilka tygodni temu.
jak moja honda stała ponad tydzień akumulator totalnie padł. naładowałam było dobrze, ale jak ostatnio postała 4 dni to znowu zdechła:/ byłam dzisiaj sprawdzać ładowanie aku.
akumulator sprawny 10,9 V, natomiast ładowanie przy obciążeniu (światła i dmuchawa) 13,5 V.
czy to może być tylko alternator czy jeszcze coś innego?
nie krzyczcie i piszcie najjaśniej jak się da, bo dopiero zaczynam swoją przygodę!:)
Pozdrawiam!
akumulator sprawny 10,9 V, natomiast ładowanie przy obciążeniu (światła i dmuchawa) 13,5 V.
10,9V to nie sprawny akumulator tylko totalna beka...
tak mi powiedzieli w Norauto...
Son - Goku
12-06-12, 21:22
akumulator sprawny 10,9 V,
Przy takim Volcie, auto nie odpala.
Przeczytałeś wątek w tym temacie??
Dużo się tam dowiesz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.