Zobacz pe³n± wersjê : Szybkie pytanie minime d16w3 ( odpowiednik d16b2) + g³owica d16z6
Mam takie szybkie pytanko. Potrzebuje zrobic minime z blokiem d16w3 i g³owica d16z6. wie ktos moze jak to sie ma i sprawuje ?? Jak sie bedzie mia³o do kompletego s³upka d16z6 ?? Ma ktos moze link do opisu takiego zabiegu lub wyniku ?? Szukajka mi nie pomog³a
acha, i ewentualnie planowac g³owice ?? jesli tak to ile ?? ( kalkulator dla mnie to czarna magia )
A i znalaz³em jeszcze ze ten silnik to odpowiednik d16b2
Jestem juz po fakcie i opisze bo moze sie komu przyda :)
Wiec tak
Zatar³em panewke w moim D16Z6 i przyszed³ czas na nowy silnik.
Ciezko znajsc zdrowy, sprawdzony z6 wiec ¶wiat³o pad³o na D16W3 montowany w Aerodecku po 97 roku.
Po zciagnieciu g³owicy z W3 okaza³o sie ze t³oki w nim siedzi±ce to P2P, i oryginalnie nie ma
z³o¿onej zwêrzki na kanale olejowym.
Blok D16W3:
http://img209.imageshack.us/img209/9753/zdjcie191.jpg
Blok z Z6 i W3 ró¿ni sie diamtralnie. Przedewszystkim bagnet
z prawej strony obok rozrz±du a nie centralnie jak w Z6, inne przet³oczenia bloku, inna rura ³±cz±ca pompe wody z termostatem. Ró¿nica polega na tym ze w W3 nie ma trójnika do którego podpiety jest w±¿ id±cy do silniczka krokowego, wiêc wode trzeba ci±gn±æ z innego ¼rude³ka
lub zamienic jak ja na ten z Z6.
Foto trójnika:
http://img241.imageshack.us/img241/2456/zdjcie202.jpg
Inna pompa wody, inne ko³o pasowe paska rozrz±du ( z wieñcem na czujnik polozenia wa³u ) i pare ró¿nych nieistotnych bzdetów.
Pompa z D16Z6
http://img529.imageshack.us/img529/1515/zdjcie200j.jpg
Pompa z D16W3
http://img139.imageshack.us/img139/6856/zdjcie199c.jpg
Kolo D16W3:
http://img138.imageshack.us/img138/8766/zdjcie198.jpg
Ko³o D16Z6:
http://img88.imageshack.us/img88/1417/zdjcie201.jpg
G³owica przy okazji dosta³a nowe uszczelniacze. Do zestawu kupilem ciensz± uszczelke z D16Y8 o grubo¶ci 0.7mm ( Trójwarstwowa - metalowa ), do tego splanowa³em g³owice o 0.7mm dla uzyskania wiêkszego stopnia spre¿ania. Wed³ug kalkulatora ( http://www.zealautowerks.com/dseries.html ) CR dla takiedo setupu wynosi: 9.81 : 1
Wiêc wiêcej niz D16Z6.
Do dzie³a: Z racji ze uszczelki w D16W3, D16 Z6 i d !6y8 s± takie samo wszystko spasowa³o bez problemu. Pojawi³ sie problem: Szpilki !!!
Te z D16Z6 s± o oko³o 2 cm d³uzsze niz te z D16W3. W sumie problem rozwiaza³ sie sam bo te z z6 sie nie wkrêca³y do konca. Wkrêci³em wszystkie z W3 i kolejny problem. Szpilka w rogu g³owicy zaraz obok zaoru VTec ³apa³a jedynie oko³o 1.5 mm gwintu bo w tym miejscu odlew g³owicy jest tak zrobiony ze kana³ na szpilke jest d³u¿szy. W tym momencie niezbedna okaza³a sie jedna szpilka z Z6 która jedynie w tym miejscu bez oporu i problemu wkrêci³a sie do samego konca. Podsumowuj±c przy takim minime potrzebna jest jedna szpilka z D16Z6 i reszta z D16W3
Z paskiem rozrz±du nie by³o problemu bo oba silniki maj± takie same paski ( 104 zêby )
Pompa wody w W3 ró¿ni sie od tej z Z6 zema d³u¿sze ko³o pasowe dlatego za³ozy³em profilaktycznie now± pompe z D16Z6, któa pasowa³a dopiero po usunieciu ko³ków ustalaj±cych.
Ko³o pasowe paska rozrz±du tez za³ozy³em z Z6. Nie jest to konieczne bo na pompie i kople z W3 tez bedzie chodzi³o gdy¿ nie ró¿nia sie rozmiarem ani iloscia zêbów.
Os³ony rozrz±du musz± zostaæ z W3 gdy¿ jednoczesnie s± mocowaniem os³ony bagnetu.
Po zalozeniu g³owicy, walk i klawiatury, po regulacji zaworów ( 0.20 na ss±cych i 0.25 na wydechowyh ).
http://img201.imageshack.us/img201/834/zdjcie204.jpg
Przyszed³ czas na kolektory.
Kolektor ss±cy poszed³ z D16Z6, wydechowy "ebajowy" 4-2-1.
http://img101.imageshack.us/img101/8859/zdjcie205h.jpg
Silnik odpali³ bez problemu, chodzi³ na wolnych obrotach ca³y dzieñ, potem tydzien spokojej jazdy zeby wszystko na spokojnie sie pouk³ada³o. Po tygodniu od nowa regulacja zaworów i czas na jazde :D
Silnik chodzi duzo lepiej niz poprzedni D16Z6. Duzo szybciej sie wkrêca na obroty i znacznie lepiej czuæ VTeca.
Za jakies 2 tygodnie wybiore sie na hamownie to pochwale sie co z tego wysz³o.
W miedzy czasnie znajde jeszczedok³±dniejsze fotki i wrzuce.
Gdyby ktos potrzebowa³ pomocy w minime D16W3 to zapraszam na PW
Dobry opis, na pewno kto¶ skorzysta. Czekam na wynik z hamowni.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.