PDA

Zobacz pełną wersję : Dostałem fajną hondzinke :) zamulona na maxa.



klev
20-10-10, 20:48
Witam pięknie.

Jest to mój pierwszy post na tym forum. Witam wszystkich sympatyków Hondy.

Dostałem od mamy fajną hondke D14A2 1,4i 90KM. Autko jest z 96 roku z grudnia. Przebieg ok. 145.000 km. Od nowości tylko benzynka, nigdy LPG.
Kupione było w salonie i jeździła nim tylko moja mama. (dlatego jest obity z każdej strony, na szczęście tylko delikatne stłuczki miejskie, żadnego dzwona).
Hondzinka nigdy nie zawiodła mojej mamy i nigdy nie stanęła z żadną awarią.

Tyle wystarczy o historii hondzinki, teraz czas na dalsze rozważania i problemy.

Problemów brak :) Jedyne co mnie nurtuje to to ze ten silnik jest strasznie zamulony.... sami wiecie jak kobiety jeżdżą. Ostatnio nie mogłem złapać Astry 1,4, a nawet się oddalała.

Poczytałem trochę tego forum, trochę dowiedziałem się od znajomych i mam pewne plany które chciałbym skorygować z "fachowcami" a przynajmniej sympatykami tej marki.

Chciałbym odmulić to autko i troszkę je zmodernizować żeby było bardziej żwawe:

Co sądzicie o moim planie:

1. Dolot CAI Simoty
2. Jakieś modyfikacje komputera i restart ECU
3. Jakieś modyfikacje wylotu (raczej same tłumiki, bo na cały układ wydechowy mnie chwilowo nie stać)

Co jeszcze można zrobić po kosztach? Może jakieś czyściki wtrysków czy coś?

Myślicie ze to odczuwalnie ożywi moją hondę? Będę wdzięczny za każde sugestie i podpowiedzi.

Pozdrawiam Krzysiek

ps. jeśli jest odpowiedniejszy dział na takiego posta to proszę o przeniesienie.

daveese
20-10-10, 20:56
po pierwsze to nie hondzinka tylko hania ;d
co do planow
o tym silniku duzo nie wiem
ale napewno katalizwaotr mozesz wywalic dac jakis inny koncowy
nie wiem jak takm z kolektorami ale 4-2-1 o ile tam nie ma bylo by dobrym wyjsciem

klev
20-10-10, 21:00
Ale czy bez katalizatora przejdzie rutynowy przegląd ?? Kolektory ma standard, 4-2-1 kosztują koło 800 zł a cały wydech robiony na zamówienie 1700zł Na razie nie dysponuję taką kasą.

A czy kolektory 4-2-1 nie "zabiorą" mi dolnych obrotów? bo ponoć dają środek i góre a za to zabierają dół.

(są tez do tego modelu na allegro 4-2-1 za 365zł, ale zapewne z chin i ponoć dobrze jest jak nie "zwalniają" maszyny)

EDIT: katalizator już wiem ze sie wybija i stawia puszkę z przelotem w środku i po problemie z przeglądem. :)

pitbullbk
20-10-10, 22:57
masz zwężkę na ssaku na pewno

klev
20-10-10, 23:04
Ogólnie auto jak wyszło z salonu jakoś tak lepiej jeździło, i na 2 biegu potrafiło piszczeć, a teraz tak jakby osłabło.

Jeśli to jakaś przelotka zwężona to gdzie jej szukać i zaraz ją wymienię/rozwierce. :)

Co do nazewnicta "hondzinka" to moja mama zawsze ją tak nazywa i tak już zostanie do "śmierci" ;)

mooooja hondzinka :D:D

noctyfer
21-10-10, 08:10
Po pierwsze to silnik D14A2 seryjnie ma 90 KM i żadnej zwężki na ssaku nie ma. Na początek proponuje zacząć od wymiany podstawowych rzeczy filtr powietrza, paliwa, może przewody zapłonowe, świece. Myślę że wina właśnie leży gdzieś tutaj. Potem możesz zająć się modyfikacjami, pole do popisu masz spore bo kompa w D14A2 można przerobić i wgrać sobie inne mapy, jak również jechać na strojenie. Co do ceny 4-2-1 i całego układu wydechowego to troszkę po bandzie pojechałeś z tą ceną. Od D16Z6 kupisz już za 100 pln, a z nierdzewki za około 400 pln. Do tego wydech z kwasówki i jakiś znośny końcowy i w kwocie 1000 - 1200 pln lekko się zmieścisz. Dolot CAI sobie podaruj to nie na nasze warunki pogodowe. Lepiej założyć short ram i dobrze odgrodzić stożek od silnika i dodatkowo puścić jakąś rurę żeby zimne powietrze na niego leciało. Potem możesz się jeszcze pobawić w zmianę kolektora ssącego z D16Z6, itd. itd. Jak jest kasa to można modzić.

czara
21-10-10, 10:08
tak jak podpowiadają koledzy zanim zaczniesz cokolwiek dłubać do wymiany podstawowe podzespoły: oleje, płyny, filtry, kable i świece. Jesli chodzi o układ wydechowy to jeśli brak CI frutu możesz polecieć trochę po kosztach : kolektor 4w2w1 z Z6 - 100pln, wycięcie kata, jakiś środkowy z allegro za 45ziko , cały układ na 2' - w sumie 500 pln ( z robotą i materiałem - nie musisz robić z nierdzewki no chyba ze chcesz jeździć tym autem 10 lat), na koniec jakąś przelotową puszkę za 150 pln i masz cały układ zrobiony za 700-750 pln a warto bo auto odmula sie ładnie:) na forum jest specjalny bardzo długi watek o przeróbkach wydechu, polecam lekturę bo dowiesz sie wszystkiego łącznie z dźwiękami jakie wydaja poszczególne tłumiki hehe

MikeFoto
21-10-10, 11:25
Jako świerzak (5 postów i niedawno zarejestrowany) na forum - raczej polecam Ci poczytać dokładnie forum, a znajdziesz odpowiedzi na swoje zagadnienia poruszane setki razy....

klev
21-10-10, 12:48
Dzięki za podpowiedzi !

Szczególnie przydatna jest ze kolektor pasuje z D16Z6 :) to mnie bardzo cieszy.

Plan jest taki:

1. Olej + filtr (bo juz i tak sie termin zbliża)
2. Przewody i świece (przewody jeszcze od nowości a świece 3 lata temu wymieniane)
3. Filtry powietrza wymieniałem w zeszłym roku ale sprawdzę w jakim są stanie.
4. Postaram się o ten kolektor z D16
5. Wlot jakiś jeszcze wymyśle, Wydaje mi sie że mniej bedzie kombinacji kupując CAI niż krótki i kombinować żeby na niego wiało i był oddzielony od komory silnika... na zime bym zakładał z powrotem oryginalny dolot.
6. Jakieś przelotowe tłumiki
7. wybije katalizator i zostawię pustą puszkę żeby się nie czepiali na przeglądach.
8. na sam koniec jakies kombinacje w kompie + strojenie wszystkiego w jakiejś "mądrej" firmie.

Mam nadzieję że z tym odczuje już jakieś konkretne zmiany w mocy :)

Oczywiście będe tu montował jakieś fotorelacje z moich poczynań :) (wiem jakie to pomocne dla innych)

Pozdrawiam
Krzysiek

noctyfer
21-10-10, 13:13
Oczywiście będe tu montował jakieś fotorelacje z moich poczynań :) (wiem jakie to pomocne dla innych)

Pozdrawiam
Krzysiek

Ja proponuje założyć temat o swojej Hondzie w dziale http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/forumdisplay.php?59-5D-i-Aerodeck i tam pisać o modyfikacjach.

mafia35
21-10-10, 14:04
Regulację zaworów proponuję jeśli nie była robiona przy przeglądzie po 120 000 km...
A tak poza tematem - ta astra nie powinna Ci uciec ;)

klev
21-10-10, 14:56
aa sprawdze w książeczce serwisowej bo nie wiem czy robili.

Astra 1,4 też 90KM z gruchą w dolocie i ostrym kolesiem za kółkiem :)

Po przeróbkach mi nie ucieknie :D

superman2
21-10-10, 18:02
Ja już kiedyś poruszałem te temat na forum, i ogólnie to tak - można ugrać parę KM, ale to raczej droga zabawa modzenie tego silnika, słabe perspektywy. Z wolnossącego 1.4 to rakiety nie zrobisz :) Lepiej pomyśleć o swapie np. na 1.6 sohc vtec ;)

klev
21-10-10, 19:31
sek w tym ze ja wcale nie chce rakiety, codziennie worze tym autem dziecko do przedszkola ;) Chce tylko żeby był żwawszy niż inne civic'ki 1,4i. Do tego może wyskrobie przy dobrych wiatrach razem z 1500 zł na cały "tuning".

Powiem ci ze jak uzyskam dodatkowych 15-20KM to mi wystarczy - jeśli autko będzie odczuwalnie mocniejsze, lepsze w prowadzeniu (rozpórki) i będzie pięknie brzmieć akustycznie. Do tego właśnie dążę. Do większej radości podczas prowadzenia mojej hondzinki ;)

Jak bym chciał rakiete to bym sobie sprezentował za grosze CRXa (w którego sie akurat ledwo mieszcze bo mam 2m wzrostu) ale nie oto mi chodzi.

Pozdrawiam

superman2
21-10-10, 19:38
Przeszukaj forum... Bo był fajny temat o modzeniu D14 - zaczynając od usunięcia zwężki (której nie masz :) ), poprzez wałki rozrządu, wydech, dolot, komp itd, osiągając moment obrotowy na poziomie VTI :) Nie mogę dziś znaleźć tego tematu, ale poszukaj bo tam będzie dużo na ten temat :)

reXio
21-10-10, 19:39
15 - 20 PS to wieeeeeeeeeeeele jak na ta motorynke :D

Lucas.FK2
21-10-10, 19:58
Na początek ja bym tak dla pewności zresetował kompa i przystąpił do działania. Nie próbowałbym od razu przesiadając się po mamie palować od razu do 7.000rpm. na początku przyzwyczajaj go do wyższych obrotów dopiero po jakimś czasie odcinka ;D dla pewności bym tak zrobił,był taki przypadek jak znajomy przesiadł sie po babci w inne auto i od razu uszczelke wydmuchało ,a to coś innego także trening najpierw.

klev
04-07-11, 11:33
Witam

No i przyszedł czas na tą moją hondzie :)

W tym momencie auto stoi u lakiernika który ja robi całą dookoła (usuwa wszelkie oznaki rdzy i popękane szpachle po tych wszystkich stłuczkach miejskich)

Do tej pory zrobiłem restart ECU i powiem szczerze ze nie wiele to dało.

Zakupiłem za to kolektor 4-2-1 z d16z6 który podobnoć pasuje do mojego silnika. Oto fotka tego co kupiłem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ce7554b56eb6776.html
Przy wymianie kolektorów mechanik od razu wybije mi katalizator z tej "osłony" a osłonę zostawi żeby nie było problemów z przeglądami :)

Następne moje zakupy to będą tłumiki przelotowe (środkowy i końcowy-z Db'killerem)

Tu pojawia się moje amatorskie pytanie.... na jakie średnice mam szukać tych tłumików - wydech cały jest oryginalny ale ja sie na tym nie znam a tam są różne średnice wlotu i wylotu z tych tłumików.... chciałbym zakupić od razu taki pasujący jak z tematu o tuningu układu wydechowego z odpowiednią średnicą.... może ktoś wie jakie tam średnice powinienem szukać? Jeszcze raz napisze ze wydech oryginalny z 1,4i D14A2 i nie znam jego średnic. Może ktoś życzliwy podpowie mi z tą zagadką.....

Na koniec dolocik z osłoną od kuby_guzika z carbonu :) + odpowiedni stożek K&M

W weekend mam odebrać hondzinke to strzele fotke auta i silnika jeszcze w oryginale :)

Co do regulacji zaworów to auto nigdy tego nie miało (tak mi sie wydaje) bo nie znalazłem w ksiażce serwisowej ani wzmianki na ten temat. Auto nie stuka zaworami.... znam ten odgłos i nigdy w hondzince nie występował.
Czy to się robi w autoryzowanych serwisach czy zrobi mi to normalny "dobry" mechanik ?

Dzięki i pozdrawiam

teofileq
04-07-11, 16:45
jak wlozysz ten 4-2-1 to zdaj relacje bo mam takie same auto i tez zastanawialem sie nad tym ze moze by cos takiego wlozyc, napisz czy jest jakas odczuwalna poprawa. ze swojej strony dodam ze mam skrzynie biegow z d13 ktora ma krotsze przelozenie niz standardowa w d14 i poprawa jest odczuwalna. moze blyskawica to to nie jest ale troszke bardziej elastyczny sie samochod zrobil i lepiej przyspiesza

martin1988
05-07-11, 14:25
Kolega Lucas.FK2 ma rację - najpierw trening. Polecam najpierw wymienić podstawowe rzeczy - olej, filtry, rozrząd, następnie wyregulować zawory. Później zacząć jeździć agresywniej, ale też nie do odcinki ;). Stopniowo staraj się przyzwyczajać Hankę do mocniejszej jazdy. Jeśli wszystko będzie grać dopiero proponowałbym dalsze mody :cool:. Mogę się mylić i niech mnie bardziej doświadczeni Koledzy poprawią.
Pozdrawiam.

klev
05-07-11, 15:50
olej, filtry, rozrząd wymienione. Została regulacja i ewentualnie przewody.

Jeżdżę nią już dość agresywnie i nie ma żadnych złych objawów. Wszystko gra i buczy jak zawsze :)

W weekenda odbiore od lakiernika to pstryknę fotki.

kuster
05-07-11, 16:12
W naszych haniach tłumik środkowy nie jest już przelotowy?

ja mam 4-2-1 z D16 i powiem tak... jest różnica odczuwalna na samym początku ale mała... jak sie nie ścigasz to tego nie odczujesz
ja do tego zmieniałem kolektor ssący z D16... niestety przepustnicy nie zamontowałem bo krokówki nie są te same (inne wejście obd)

całkiem przyzwoicie sie to zbiera (100 razy lepiej niż mój stary Lanos 1.5 8v)