PDA

Zobacz pełną wersję : Civic 1.4 IS jaka prędkość maksymalna?:)



Hondziarz84
18-10-10, 00:22
Mam takie pytanko z czystej ciekawości: Honda Civic 1.4 IS 5d hatchback ile wynosi jej prędkość maxymalna?:) Pytam o doświadczenia bo w danych technicznych widziałem. Ja moją jechałem 160 bo jakoś nie mam sposobności szybciej. Ale powyżej 150 to już strasznie powoli się rozpędza:( Nie wiem czy to z tego powodu że ma duży przebieg czy coś innego jest przyczyną?

qureku.
18-10-10, 00:51
Wpierw określ dokładnie jaką wersję masz Civica, gdyż 5d to nie hatchback ( pomiędzy tymi wersjami jest różnica wagowa)

Odnośnie vmaxa to pamiętaj, że 5 bieg jest nabiegiem i służy tylko do redukcji obrotów oraz spalania. Prędkość max powinna oscylować w granicach licznikowego 190km/h( w zależności od opon-ich rozmiaru) i osiągniesz ją na 4 biegu.

Moja była 6 gen hat d14a3( odblokowana) prędkośc v max licznikowe 195 na oponach 195/50/15


le powyżej 150 to już strasznie powoli się rozpędza Bo za mało koni siedzi pod maską :P

Lucas.FK2
18-10-10, 10:27
Ja swoją Słowo daję tylko to już była piła na Maxa na 3 biegu 150km/h jechałem tylko,żeby tyle wyciągnąć to 1,2 bieg do końca trzeba przepinać. Na 4 biegu 160km/h i jakoś szkoda mi było dalej. Wskoczyło 170km/h i dalej ta wskazówka miała bardzo Ciężko,ale po dłuższej jeździe bym ujrzał 180km/h


Moja była 6 gen hat d14a3( odblokowana) prędkośc v max licznikowe 195 na oponach 195/50/15

Hardcore

Hondziarz84
18-10-10, 12:11
Liftback taki jak widać patrząc na avatara mojego:) Opony 175/65/14 Uniroyal 2 osoby na pokładzie+ załadowany bagażnik dość znacznie.

mattro
18-10-10, 12:17
Ja jak jeszcze miałem MA8 1,4i z 95r na oponach 205/45 sam jadąc autostradą max 190 km/h

Dissnej
18-10-10, 13:28
D14A8 185km/h na zimówkach 175/65 ale na 5 biegu. Myślę, że na 4 było by trochę więcej:)

skorpion7
18-10-10, 18:54
Moje D14A8 wyciągnęło 185km/h na obwodnicy toruńskiej :) w 4 osoby z bagażami na 5 biegu. Więcej nie cisnąłem :)

Marecki
19-10-10, 01:15
Ja swoim d14a8 jechałem 160 km/h na "piątce", i czułem że bez problemu poszłoby dalej, ale już nie chciałem cisnąc, bo nie jechałem sam...Aha - no i opony standard.

czara
19-10-10, 08:25
moje 1.4 w 2 osoby, trochę bagażu i na 5 biegu - 207 na A4 i 205 na A1 ( sprawdzane na nawigacji bo licznik juz sporo przekłamywał na tych kołach) :) opony 205/50/16. Fakt trochę trwało zanim sie rozpędził ze 160 do tych 200 ale dał rade i myślę ze jeszcze by poszedł ale bardzo ostre paznokcie mojej dziewczyny wbijane z ogromna siła w przedramię skutecznie hamowały prędkość hehee

uuuplask
19-10-10, 10:49
1.4 i 207 km/h przy 90 koniach ?

kuster
19-10-10, 10:54
1.4 i 207 km/h przy 90 koniach ?

mój 1.4 90km leciał 180km/h (licznikowe) jakieś 172km/h na nawi tak że myślę że na "pomodzonym" silniku (kolektory dol. + wydech. + przelot) i full sprawnych podzespołach jezdnych typu łożyska hamulce i inne :p powinien tyle polecieć bez problemu...

Lucas.FK2
19-10-10, 11:51
moje 1.4 w 2 osoby, trochę bagażu i na 5 biegu - 207 na A4 i 205 na A1 ( sprawdzane na nawigacji bo licznik juz sporo przekłamywał na tych kołach) :) opony 205/50/16. Fakt trochę trwało zanim sie rozpędził ze 160 do tych 200 ale dał rade i myślę ze jeszcze by poszedł ale bardzo ostre paznokcie mojej dziewczyny wbijane z ogromna siła w przedramię skutecznie hamowały prędkość hehee

W życiu nie uwierzę.

alen333
19-10-10, 12:11
moje 1.4 w 2 osoby, trochę bagażu i na 5 biegu - 207 na A4 i 205 na A1 ( sprawdzane na nawigacji bo licznik juz sporo przekłamywał na tych kołach) :) opony 205/50/16. Fakt trochę trwało zanim sie rozpędził ze 160 do tych 200 ale dał rade i myślę ze jeszcze by poszedł ale bardzo ostre paznokcie mojej dziewczyny wbijane z ogromna siła w przedramię skutecznie hamowały prędkość hehee

...i uważasz Czara że nawigacja pokazuje bez przekłamania? ;):D:p
ja jeszcze przed SWAP-em max 185 na A4
w 200 też mi cieżko uwieżyc...

kowal162
19-10-10, 12:35
Moja hania d14a8 90km na 4 biegu zrobiła 170km/h i musiałem hamować bo konczyła mi sie wolna droga. Myslę , że do tych 180 /185 dałaby rade.:D

reXio
19-10-10, 12:48
Ja mu potrafie uwierzyc ale z gorki :) Swoja raz na A4 jechalem 215 ale LICZNIKOWE. Wtedy o nawigacjach nikt nawet nie marzyl :) Opony byly seria 185/60 na 14.

Zeby sie hanna dobrze kulnela to trzeba jej ciagnac na biegach prawie do konca.

uuuplask
19-10-10, 14:01
Mini Countryman Copper S z doładowanym silnikiem 1.6 turbo o mocy 184 koni i momencie 240 nm osiąganym przy 1600 obrotach jedzie 210, mając 8.3 do 100. A wy mówicie, że leciwe auto o mocy każdy wie jakiej i tragicznie niskim momencie obrotowym dodatkowo bez doładowania, zmiennych faz rozrządu, bezpośredniego wtrysku paliwa, podwójnego wałku rozrządu i tym podobnych rozwiązań ma jechać tyle samo :confused:

Po prostu: v-max licznikowe 180 pare czyli prawdziwe 177, zgodnie w fabryką i tyle.

reXio
19-10-10, 18:52
A to juz nie moja wina ze Mini ma ciulata aerodynamike bo jest wyciosane jak kredens :D Malo tego, dodalbym, ze to TRAGICZNY Vmax tego auta i powod do lekkiego wstydu. Accord 2.0 155 PS osiaga z palcem w dupie to 210 licznikowe, to fakt ale on sie na 210 wcale nie konczy!!

uuuplask
19-10-10, 19:39
Dobra proszę dalej:

Ford Focus MK1 2.0 16v 131 koni, 173 Nm i v/max 201 km/h
Toyota Corolla 1.6 16v przy 110 koniach 190 km/h
VW Golf mk4 1.8 125 koni i 170 niutonów daje też 201 km/h

Wiec jak wy chcecie 90 końmi i momentem 120 Nm jeździć ponad 200. Sam mówisz Accord przy 150 koniach jedzie max 217 km/h. Jakby tak patrzeć to Veyron przy swojej mocy spokojnie 500 z hakiem poleci....

I powodem do wstydu jest uraz do turbo. Wszyscy na świecie to stosują i Hondzie uciekają. A wystarczyło by do vteca wrzucić turbine i byłby najlepszy silnik świata choćby do 2.0.

reXio
19-10-10, 20:20
A ja mam gdzies te turbiny. Niech wszyscy robia silniki 1.0 TSI 250 PS. Powodzenia w trwalosci zycze.

Nie mozesz patrzec wiecej koni = wiekszy max. Na to sklada sie wiele czynnikow. Im szybciej lecisz tym wiecej psów jest potrzebne by to napedzic, ale nie do konca - np. wspomniany Accord. Pisze o nim dlatego, ze nim jezdzilem po prostu. Nie lubie pisac o autach kupli czy danych papierowych bo to jest o kant okreżnicy potłuc.

A! I to ile auto ma do 100 moze wcale nie przekaldac sie na to ile ma na maxa w papierach.

Reasumujac bo nie ma sensu tego ciagnac. Ja swoja jechalem grubo ponad 200 licznikowe ale byla to autostrada rowna jak stol i byla to delikatna gorka bo na prostej to zapomnij. ALE! pokazalo a o tym sie tutaj dyskusja toczy. Na prostej te licznikowe katalogowe 194 pokaze z bolem. Wracajac do Mini - kredens i tyle :cool:

Ja i tak swoja jezdze max 150 i mi dobrze z tym :)

uuuplask
19-10-10, 20:22
Ale Ty masz 1.6 :p

reXio
19-10-10, 20:28
No tak, ale potrafie uwierzyc w te 200 na 1.4 :p

Lucas.FK2
19-10-10, 23:36
A ja nie uwierzę,dla tego tego auta to już świat i ludzie te 180-185Km/h

uuuplask
20-10-10, 00:14
200 km/h to zrzucone z samolotu 10 km nad ziemią może lecieć 1.4. Jechałem parę razy 200 konnym autem z turbiną i wiem ile się musi namęczyć, żeby łapnąć 200 km/h a co dopiero więcej. Na płaskim Honda leci 185 km/h licznikowe czyli te realne 177 km/h i nic więcej się nie da.

Cloud
20-10-10, 00:18
ja uważam że przy lekkich modach albo trasie z górki pójdzie ok 200 , ja swoją w 3 os + mały bagaż na liczniku miałem 190 ale prosta była za krótka a co do 5. biegu to na nim też się zawsze coś wykrzesać da. Śmieszą mnie wasze dywagacje o stosunku mocy do v-maxa, przecież wiadomo że to głównie od skrzyni zależy. Ferrari ma 5 razy więcej mocy niż H 1.4 a nie jedzie 5 razy szybciej. OCZYWISTE!

darp4
20-10-10, 00:24
Da, na 195/50r15, dwie osoby lekki bagaż, licznikowo miałem 195km/h. Na 100% mogę się zakładać o 190km/h, bo nawet mam filmik. Silnik seria, ale lekka gleba i może lepsza aerodynamika.Więc przy podstawowych modyfikacjach (dolot, wydech) pojedzie 200km/h, a przy nieco dłuższej 5 może minimalnie więcej.

kanciaty6
20-10-10, 09:25
poprzedniczka 1,4 i 75 kucow na oponkach 195/50 R15 latalem na autostradzie pod Hamburgiem 185 km/h ale to juz byl jej max poprostu wiecej nie chciala juz :) jak dobre 1,4 iS to poleci to 200 smialo !

uuuplask
20-10-10, 10:09
Lekkie mody to już nie jest 90 km. Czy prędkość podajecie z nawigacji czy z licznika? Bo jak z licznika :rolleyes:

skolopendra
20-10-10, 11:28
przy mocy ok 100KM i masie lekko ponad tonę, nie osiągnie się prędkości 200km/h

chyba że na jeziorze bonneville ;)

darp4
20-10-10, 11:41
mówiliśmy o wskazaniu licznikowym. W rzeczywistości wiadomo jak jest.

uuuplask
20-10-10, 12:06
No to po co tak mówić, mówmy o rzeczywistym wskazaniu, a to co licznik pokazuję nijak odnosi się do tematu. Kiedyś w 1 generacji Skody Fabii z silnikiem 1.4 która miała v-max 160 km/h przy tych właśnie 160 km/h licznik pokazywał 190 pare...

A co do jeziora Boneville. To jeśli mnie pamięć z Top Geara nie myli jest ono pokryte bodajże solą. I prędkości na nim osiągane są przez to nieco niższe, więc dla naszego grona expertów nie byłoby go korzystne zobaczyć na liczniku 160 km/h gdy w rzeczywistości "fruną" 177...

skolopendra
20-10-10, 12:18
I prędkości na nim osiągane są przez to nieco niższe


dlatego stosuje się specjalne ogumienie i jest ok :)

Adler85
20-10-10, 12:40
witam, d14a8 we dwie osoby + cały zapakowany bagażnik , na 195/50 15 na A4 180 km/h i pewnie parę km/h więcej by poszła ale duży ruch był.

czara
21-10-10, 09:20
Wiadomo jedni wierzą inni nie, ja wiem co pokazywał licznik i nawigacja:) być może navi tez trochę przekłamuje ale 200km/h jak najbardziej do zrobienia. Auto miało praktycznie wszystkie ważniejsze podzespoły wymienione + gleba + kompletny dolot + cały zmieniony ukł wydechowy i szła jak burza:) , wiadomo ze trochę sie bujał do takiej prędkości może gdzieś była delikatna górka ale jak widać po komentarzach innych użytkowników D14A8 prędkość jak najbardziej realna:)

Daniello87
21-10-10, 09:50
195 na naszej autostradzie, więcej się bałem.

Elmer89
26-10-10, 13:43
190 wskazówka się przemieszczała bardzo powoli i jeszcze by się kulała ale już strach lekki wiaterek i już czuć że za małe autko do tej prędkości, wiadomo że to trwa bo to nie ta pojemność i moc ale licznikowe 200 da rade wydusić,

zuku
26-10-10, 13:58
d14a2 165/45 14"
Silnik jeszcze seria.
195km/h według licznika mojego.. strasznieeee długo czekałem.. Uważam, że 200 przekroczy..
170-180 na czwórce łapie, odcinając na 2 i 3 biegu (na trójce ok. 165km/h przy odcięciu).

Bless Ya!

uuuplask
26-10-10, 17:40
To dlaczego producent podaje prędkość 177 km/h ? Lubi sprawiać miłe niespodzianki czy może zamiast 90 koni aplikować 105?

zuku
26-10-10, 17:48
To dlaczego producent podaje prędkość 177 km/h ?
To dlaczego nie spytasz producenta?

uuuplask
26-10-10, 17:50
Po prostu bajki opowiadacie i tyle licznik a rzeczywistość to spora różnica, mi tam też kiedyś 190 pokazała ale z górki prosta to jest ze 180 pare licznikowe czyli te 177, a że ktoś tam jechał to jak sam zaznaczył - auto zglebione, z dolotem itd, a to już jest mniejszy opór i ponad 100 koni.

zuku
26-10-10, 18:01
chyba się nie wyspałeś..
na początku pisałem, że prędkość według wskazań mojego licznika..
A Twoim zdaniem widzę żadna 1,4 nie ma maksymalnej ani większej ani mniejszej niż dokładnie 177 podane przez producenta tak?
Moim zdaniem to normalne, że wartość zaniżona.
Kiedyś w golfie według producenta miałem zbiornik 45l, a wlałem 51..

Zresztą jak chcesz to zapraszam na przejażdżkę do Lubawy..

uuuplask
26-10-10, 18:15
Mam całe 436 km do Lubawy. Wiesz jestem pierwszym właścicielem i autko ma 140 tysiecy przebiegu, jest bardzo zadbane i w ogóle więc nie masz mi co udowadniać, no chyba że Twój licznik pokaże 220 km/h. ;)

kanciaty6
26-10-10, 19:03
producent swoje a my swoje ogladalem raz w tvn turbo jak testowali jakiegos tam jeepka co mial miec niby 150 kucow chyba jak go zmierzyli nowego to mial 144i zrobili nim pare tys i potem wyszlo ze 154 o i tak producent podaje czy odwrotnie jakos :) a kto ile jechal to trzeba patrzec na wszystko jaka droga , pogoda , opony wszystko ma wplyw na tyle ile nasza Hania sie rozbuja uwierzcie jezdze duzo po autostradach i idzie wyciagnac rozne predkosci!

Dextero
26-10-10, 19:30
Ani licznik, ani nawigacja nie poda wam realnej prędkości. Oba te wskazania mają "błąd pomiaru". Nawigacja przy prędkości powyżej 150km/h może oszukiwać nawet o 20km/h, w zależności od terenu pogody i wielu innych czynników, które wpływają na ich pracę. Jedynie radarem da się precyzyjnie sprawdzić prędkość z jaką się poruszacie. Czy jedziemy 20km/h czy 50km/h da się odczuć, bo jedziemy wyluzowani. 180 czy 210 nie wyczujemy, bo działają na nas takie czynniki jak: adrenalina, skupienie na drodze, wczucie w zachowanie auta.

uuuplask
26-10-10, 19:44
W sumie to kierunek wiatru na pewno też robi swoje. Może zły przykład ale w ostanie wakacje lot do Egiptu zajął mi 4h15 minut, a powrót tym samym samolotem 3h 30 min. A wszystko przez korzystny wiatr :D

kuster
26-10-10, 20:16
W sumie to kierunek wiatru na pewno też robi swoje. Może zły przykład ale w ostanie wakacje lot do Egiptu zajął mi 4h15 minut, a powrót tym samym samolotem 3h 30 min. A wszystko przez korzystny wiatr :D

bo jak lecieliście to się martwili żeby was czasem jacyś zabłąkani separatyści nie zestrzelili
w sensie żebyście jeszcze troche kaski u nich zostawili a jak wracaliście to mieli was już po dziurki w nosie czy tam po prostu w du.ie i nie dbali o to lecieli przez najszybszą ale jak to zawsze bywa najtrudniejszą drogę ;););););)

Daniello87
26-10-10, 20:58
Po prostu bajki opowiadacie i tyle licznik a rzeczywistość to spora różnica, mi tam też kiedyś 190 pokazała ale z górki prosta to jest ze 180 pare licznikowe czyli te 177, a że ktoś tam jechał to jak sam zaznaczył - auto zglebione, z dolotem itd, a to już jest mniejszy opór i ponad 100 koni.
Kiedyś była o tym mowa, że to co masz napisane w książce i dokumentacji tyczy się konkretnego modelu. W tym wypadku maksymalna prędkość podana przez producenta wynosząca 177 km/h jest założeniem, które musi spełniać każdy wyprodukowany model Hondy (w tym wypadku mówimy o naszej VI gen 5D 1,4) a jak wiadomo każdy egzemplarz jest inny. Krótko reasumując dane techniczne według mnie są zaniżone celowo jeśli chodzi o Vmax. Zresztą nie rozumiem o jakie tu bajki chodzi... co mielibyśmy na celu wkręcając takie "bajki"?

straznik
27-10-10, 18:41
A po co te dywagacje? Ma to dla Was jakies znaczenie czy 200 czy 190? Prawda jest taka, że 5D VI gen jest samochodem w którym jazda powyzej 160 jest katorgą, bo jest zbyt głośno. Przejedzcie się np corollką - dzień do nocy. Uwielbiam ten model Hondy ale bądźmy szczerzy - nie jest to auto do szybkiej jazdy.

krzys_o
27-10-10, 18:45
Panowie a ja się zapytam czy zmiana kabli WN poprawi vmax?

I drugie pytanie czy mogłem uszkodzić pompe paliwową, "wyjeżdzaniem" paliwa do końca i przez to daje słabsze ciśnienie??

Dzięki za odp.


PS. Vmax spadło mi z 200km/h na 170 km/h ( te same warunki pogodowe, jak i sprzętowe, czyli opony, paliwo itd.)

straznik
27-10-10, 23:16
Raczej licznik Ci sie naprawił ;)

adamvti
27-10-10, 23:16
Panowie, jezdzilem (nie jechałem) pięcioma HC. i wygląda to tak:
HC 3D 1991-95 90KM na płaskim 175 z górki 185
HC 3D 1995-2000 75KM na płaskim 165 z górki nie jechałem
HC 3D 1995-2000 90KM na płaskim 180 z górki 195
HC 4D 2001-2006? 110KM na płaskim 195 z górki 210
HC 3D 1995-2000 160KM na płaskim 220 z góki 230 i zaatakuje więcej :o

Deszczyk0000
29-10-10, 17:05
A po co te dywagacje? Ma to dla Was jakies znaczenie czy 200 czy 190? Prawda jest taka, że 5D VI gen jest samochodem w którym jazda powyzej 160 jest katorgą, bo jest zbyt głośno. Przejedzcie się np corollką - dzień do nocy. Uwielbiam ten model Hondy ale bądźmy szczerzy - nie jest to auto do szybkiej jazdy.

Zgadzam sie.
auto fajne ale tylko do 120 km/h pozniej juz "nie przyspiesza"
swoja Hanka lecialem prawie 190 ale byla lekka gorka.
Pozdrawiam :)

Popiel
29-10-10, 21:00
1,4 d14a4 z gdańska do nowych marz A1 na kołach 205/40/R17 180 km/h i nie kręciłem dalej ale myślę że dała by radę ciutek więcej

szkari
04-11-10, 17:08
rozpędzając hanki do tych prędkości zamykacie budzik na poprzednich biegach? Bo wbijając 4 przy 100km/h to jakoś mi się nie chcę wierzyć że poleci więcej niż 150km/h

Popiel
04-11-10, 18:20
na autostradzie na spokojnie osiągniesz taka prędkość bez kręcenia

szkari
04-11-10, 18:29
to ja nie rozumiem, hamownia wypluła 95KM, a 160km/h czy więcej to za cholere

Deszczyk0000
04-11-10, 18:58
moze masz jakis dziwny rozmiar kół ?a poza tym masz gaz z tego co widze w opisie. przyczyn moze byc mnostwo :)

szkari
04-11-10, 18:59
195/50/15 nic nadzwyczajnego, a sprawdzałem na pb

Skowron48
04-11-10, 19:15
a nie byłeś załadowany jak arab, po uszy?? :D Waga sporo zwalnia furkę. Zwłaszcza D14A3/A4.

szkari
04-11-10, 19:26
nie, tylko kierowca i parę pierdół w bagażniku, dlatego myślałem że wy rozpędzacie furki kręcąc na poprzednich biegach do odcinki, może by wtedy dał radę, ale szkoda mi oleju, zresztą i tak by potem tej prędkości nie utrzymał na 5. Ile czasu powiedzmy zajmuję wam powiedzmy przyśpieszenie od 120-180 ?

kuster
04-11-10, 19:30
nie, tylko kierowca i parę pierdół w bagażniku, dlatego myślałem że wy rozpędzacie furki kręcąc na poprzednich biegach do odcinki, może by wtedy dał radę, ale szkoda mi oleju, zresztą i tak by potem tej prędkości nie utrzymał na 5. Ile czasu powiedzmy zajmuję wam powiedzmy przyśpieszenie od 120-180 ?

jakieś 20 do 30 sekund
mi normalnie na 5-tce utrzymuje na prostej te 160-180km/h
owszem jak zejde ponizej 140km/h to na 5-tce ciężko jest się rozkulać a 4-kę żal wrzucać (skrzynia cierpi) ale daje rade

Skowron48
04-11-10, 19:40
no elastyczność w hondach to nie jest za bardzo. Nie powiem dokładnie bo nie sprawdzałem ze stoperem, ale sądzę ze przy zdrowej jednostce to z 20-25 sek.

Popiel
04-11-10, 19:42
popieram kolegę kuster, 180 na 5 biegu bez problemu da rade sie rozpędzić

ja na moim 215/40/17 daje bez najmniejszego problemu radę 180-190

magnetslim
04-11-10, 20:00
180 km czwarty bieg 6500 obr seria opony 195/50 15

Deszczyk0000
05-11-10, 09:07
180 km czwarty bieg 6500 obr seria opony 195/50 15
u mnie prawie to samo- jedynie obroty 7200 :D

Westfield
05-11-10, 09:44
Mi przy laczkach 195/55/15 pociśnie na czwórce nie więcej, niż 195, a na piątce 180. Gdy wrzucę węższe i lżejsze zimówki (185/??/14), to pójdzie odpowiednio 200 i 185.

kuster
05-11-10, 09:52
Mi przy laczkach 195/55/15 pociśnie na czwórce nie więcej, niż 195, a na piątce 180. Gdy wrzucę węższe i lżejsze zimówki (185/??/14), to pójdzie odpowiednio 200 i 185.

zimówki?:D
ja tam mam współczynnik do 160km/h tak że wolę tej bariery na bieżnikowanych laczkach nie przekraczać :P

Westfield
05-11-10, 10:07
zimówki?:D
ja tam mam współczynnik do 160km/h tak że wolę tej bariery na bieżnikowanych laczkach nie przekraczać :P

Oj tam oj tam, to tylko sugestia ;)

Deszczyk0000
05-11-10, 11:58
westfield ale Ty masz d15 z tego co widze a my o d14 mowimy :P

Westfield
05-11-10, 12:17
Damn! Wydało się... ;D

Popiel
05-11-10, 17:00
;););););););) cwaniak

Deszczyk0000
06-11-10, 11:03
no i co nas oszukujesz hehe :D
tak czy siak dane techniczne mowią o 173 km/h moze sie tego trzymajmy:) IMO ta cala predkosc uzalezniona jest od tak wielu czynnikow ze nie da sie tego ogarnac :D

suchy2004
06-11-10, 20:28
Ja swoim 1.4 jechałem najwięcej na A2 wg licznika 200km/h. Chyba nie muszę mówić, że rozpędzałem się "godzine"?!:p

lar
06-11-10, 20:44
no to musiałeś strasznie długo pałować pewnie z 6k rpm przez "godzine" to nie bylo za zdrowe dla motoru. imho kilka min to juz jest zarzynanie silnika

skolopendra
08-11-10, 12:26
pałować pewnie z 6k rpm

nawet pod 7000

cornel82
25-11-10, 21:03
jak miałem d14a2 pod maską to ledwie 170 wyciągałem :) o 200 km/h mogłem jedynie pomarzyć :)

giez
26-11-10, 11:01
to ja się podłączę pod temat - jaka jest najbardziej ekonomiczna prędkość/obroty na 5 biegu na długiej trasie w Aerodeck 1.4 90KM:confused:

szkari
26-11-10, 11:03
Ja bym powiedział że te koło prędkości 90-100km/h

kuster
26-11-10, 11:24
to ja się podłączę pod temat - jaka jest najbardziej ekonomiczna prędkość/obroty na 5 biegu na długiej trasie w Aerodeck 1.4 90KM:confused:

w granicach między 90 a 110km/h
tak między 2-3k obrotów to się jakoś klasyfikuje
osobiście nie potrafię tego pułapu utrzymać :D zazwyczaj ponad 3k obrotów

giez
26-11-10, 12:18
dzięki, a powiedzcie mi jeszcze czy na jałowym biegu powinno być 1500 RPM czy może być 1200 bo jak trochę pojeżdżę to obroty spadają na 1200 jak stoję na światłach

szkari
26-11-10, 12:20
Ja mam 800-1200 na rozgrzanym, 1500RPM to trochę za dużo

kuster
26-11-10, 16:01
dzięki, a powiedzcie mi jeszcze czy na jałowym biegu powinno być 1500 RPM czy może być 1200 bo jak trochę pojeżdżę to obroty spadają na 1200 jak stoję na światłach

1500 to ja mam jak się silnik rozgrzewa
jak jest zagrzany to mam coś w granicach 500-600 obrotów

coś masz nie tak przeczyść układ (przepustnica krokówka itp) powinno pomóc bo tak to spalanie rośnie

uuuplask
26-11-10, 18:31
to ja się podłączę pod temat - jaka jest najbardziej ekonomiczna prędkość/obroty na 5 biegu na długiej trasie w Aerodeck 1.4 90KM:confused:


Ja mam 5d i kiedyś zrobiłem eksperyment na autostradzie, przejechałem około 60 km, lane do pełna do 1 odbicia. Jechałem licznikowe 130 km/h, 4 tysiące obrotów, ale dodam że jak nigdy może z 2, 3 razy zwalniałem i w przeliczeniu na 100 km wyszło mi 5.8 litra.

giez
27-11-10, 14:14
mówiłem właśnie niestety o zimnym silniku, jak na razie nie nadążam go rozgrzać, ogólnie coś wolno się nagrzewa, może tekturę włożyć?

uuuplask
27-11-10, 14:27
To chyba masz coś nie tak, co to CI nie powiem bo się na tym nie znam. Ale u mnie bardzo szybko się nagrzewa.

mafia35
27-11-10, 16:01
mówiłem właśnie niestety o zimnym silniku, jak na razie nie nadążam go rozgrzać, ogólnie coś wolno się nagrzewa, może tekturę włożyć?

A włączasz nadmuch ciepłego powietrza w kabinie? Jeśli tak to baardzo wolno Ci się nagrzeje. Przyspieszysz rozgrzewanie włączając zimny nadmuch.

giez
27-11-10, 16:33
a widzisz, dziękuję, sprawdzę

uuuplask
27-11-10, 17:03
Ja jak jest taka pora to ustawiam nadmuch zimno ciepło na środek, jak widzę że wskaźnik temperatury się podnosi to przesuwam w prawo i jest dobrze :D

MichuCivic1997
05-01-11, 00:50
Witam
Honda Civic 1997r 5-drzwiowa MB2 1,4iS 90KM 140.000km przejechane.
II - 96km/h, III - 142km/h, IV - 181km/h i V - 197km/h.
Zwykle tak nie śmigam, tylko tak z ciekawości.
Prędkość maksymalna na zimówkach 175/65 R14

Mam na zdjęciach.
Mogę przesłać na @, bo tu nie mogę jakoś wkleić.
A może nie mogę wkleić.

szkari
05-01-11, 00:55
z górki na pazurki

MichuCivic1997
05-01-11, 01:29
i z wiatrem w plecy ale tyle było na patelnii

kuster
05-01-11, 08:31
Mam na zdjęciach.
Mogę przesłać na @, bo tu nie mogę jakoś wkleić.
A może nie mogę wkleić.

i na co one komuś?

Hana z silnikiem 1.4 tyle poleci... jak na OEM gratach i zaciskających się tylnych ham. poleciałem 180 licznikowe to czemu nie...

greqq
05-01-11, 08:39
w 3 osoby i na lpg sekwencja wg gps 168 km/h na V i raczej więcej nie pojedzie

mcgyver555
05-01-11, 14:58
MA8, D14A2, 175/65 R14, 1996, 144 000km, PB
- max z góry poszła 190 (na liczniku)

Teraz ma LPG na mikserze i 197 000 km na budziku
- 170 po płaskim a z góry ledwo 180 :( ( rozmiar opon ten sam) - przełączanie z LPG na PB nie robi różnicy.

rider143
05-01-11, 18:10
przełączanie z LPG na PB nie robi różnicy. Zamontuj blosa-problem muła zniknie.

murgrabia
06-01-11, 15:48
d15z3 z gazem opony 175/65/14 cztery osoby na pokładzie i było 190:)

Lucas.FK2
28-01-11, 23:52
D14A7 wreszcie odmulone. 180km/h w 4 osoby na pokładzie. Była chęć na 190km/h :)

Karzełek
29-01-11, 00:40
D14A8 na oponce 175/65 R14 z czterema osobami i z jakimiś tobołami w kufrze 180km/h leci, dalej ciężko ;/

uuuplask
29-01-11, 01:15
Czyli tyle ile powinno ;)