PDA

Zobacz pełną wersję : B16a2 + Lpg jakie emulatory



zajcef69
13-10-10, 22:36
Witam !

Jak w temacie civic Vti b16a2 chce załozyc gaz i teraz rodzi sie pytanie gdzie i jakie emulatory kupic wiem ze trzeba dwie sondy lambda i wtryskiwaczy
i nie piszcie ze B seria i gaz ZŁO bo szkoda spamu a troche nizej jest o K20Z3 wiesz szkoda zamulac
prosze o pomoc
z góry dziekuje :)

OSCAR
14-10-10, 12:41
Witam !

Jak w temacie civic Vti b16a2 chce załozyc gaz i teraz rodzi sie pytanie gdzie i jakie emulatory kupic wiem ze trzeba dwie sondy lambda i wtryskiwaczy
i nie piszcie ze B seria i gaz ZŁO bo szkoda spamu a troche nizej jest o K20Z3 wiesz szkoda zamulac
prosze o pomoc
z góry dziekuje :)

hmm nie rozumiem pytania, ale napisze co mysle ;)
zadnych emulatorow, sondnie trzeba kupowac, wybij sobie z glowy w tym silniku I, II czy IIIgen. LPG !!!
Jesli ma to jezdzic to tylko dobra sekwencja, na kompie stag300 plus lub landi renzo (omegas) ewentualnie brc seq24 na dobrych wtryskiwaczach i mocnym reduktorze tez bedzie jezdzic. Oczywiscie nie moze to byc instalka za 2000pln z haczykiem, bo nie wroze szczescia.

zajcef69
14-10-10, 15:42
dlaczego niby nie pojedzie na zwyklym gazie parownikowym nie sekwencji :>?

duzo wieksze pojemnosci i nowoczesniejsze silniki widizalem i mam ktore jezdza i jakos zyja wiec w czym tkwi problem z Vti :>?

jasiek09
14-10-10, 19:35
bo to będzie rzeźba w gównie przy tym silniku, chyba że nie przeszkadza Ci mikserek który zdławi moc gdzieś do 130KM:cool:, a blosa Ci żaden gazownik nie założy raczej bo za bardzo nie wiedzą co to

OSCAR
15-10-10, 07:31
dlaczego niby nie pojedzie na zwyklym gazie parownikowym nie sekwencji :>?

duzo wieksze pojemnosci i nowoczesniejsze silniki widizalem i mam ktore jezdza i jakos zyja wiec w czym tkwi problem z Vti :>?

hmm, nie no nie ma problemu, bedzie to jezdzic nawet na Igen. ! nie chodzi wcale o pojemnosc, mala czy duza, ani o moc, ani o to czy stare czy nowe auto. Jesli masz doswiadczenie i posiadasz auta jezdzace na poprzednich generacjach i sobie chcialisz to nie widze problemu. Zamontuj, ale podziel sie po jakis 3tys.km opinia jak tam sie jezdzi, jak tam z moca na gorze, jak z obrotami na wolnych, czy nie przygasa przy zmianie biegow, czy dokrecasz do konca obrotow, jak tam sie lambda zachowuje po przekroczeniu 4tys.rpm i jak tam sie czuja gniazda zaworow :) .... jasiek dobrze ci napisal ......
A tak na serio szystko zalezy jakim jestes wymagajacym kierowca posiadajacym vti ?? Jesli bedziesz sobie pyrkal do 3-4tys.rpm to owszem mozna zyc z mikserowa instalka, bez uszczerbku na silniku i tanio podrozowac.

pozdrawiam

ps. Nie wiem w czym problem ? w pieniadzach na instalke ?? czy z sentymentu do instalek mikserowych ? ja bym na twoim miejscu mocno przemyslal temat i jednak zalozyl sekwencje, ale jesli chodzi o kase i ma byc to tania sekwencja to tez sie mija z celem, bo nie bedziesz do konca zadowolony z polaczenia vti z lpg+instalka za 2tysie - taka prawda.

Thomas80
16-10-10, 01:02
popieram przedmówców, tylko dobra sekwencja daje rade, takie moje zdanie. Wiem bo sam mam i nie narzekam, nie ma różnicy czy na benie czy na lpg, ale instalka kosztowała ponad 3 tysiaki, a teraz ciesze się z bezawaryjnej jazdy z Vitkiem na pokładzie ;p no i rzecz jasna o polowe taniej się jeździ, ale to inny plus podtlenku LPG ;)

paweld
16-10-10, 23:58
Polecam stag 300 Plus + matrix 544 + Scorpion GT (niby 360KM działa przy 200 i to jest jego max) miedz 8 + wielozawór turbo. Jest to jedyny zestaw z którego będziesz na 100% zadowolony i praktycznie najtańszy który jest w stanie utrzymac prawidłową mieszankę w całym zakresie obrotów i obciązeń. Sam mam LPG i osiagam na nim 198KM. Większość sekwencji montowanych przez instalatorów po 2 tygodniowym szkoleniu nie mających pojęcia jak działa silnik zakłada chłam na którym albo nie będzie dołu albo góry a jak będziesz jezdził dynamicznie to 2 cylindry bedą chodzić na lpg a dwa na bęzynie. Nikt o tym nie mówi ale tak jest instalacja gazowa sekwencyjna w momencie braku wydajności przełącza silnik częściowo na benzyne, chyba ze wyłączysz tą funkcję w sterowniku.

Założenie I lub II gen obniży znacznie moc auta i zabije motor (brak mozliwości utrzymania prawidłowego składu mieszanki) chyba ze go grubo zalejesz (I gen) ale wtedy użytkowanie LPG będzie bez sensu bo spalanie będzie tyle wyższe że lepiej pozostać przy benzynie.
W dodatku ciągłe ustawianie i jeszcze raz ustawianie a przy zmianie filtra powietrza znów ustawianie... I, II gen to nadaje się do d13b2 lub d15b2 gdzie nie ma możliwości założenia sekwencji a moc silnika jest znikoma...

OSCAR
18-10-10, 11:07
A m e n !!!

zajcef69
21-10-10, 23:16
Mialem problemy z kompem
dobra w temacie jest napisane jakies emulatory do 1 gen gazu bo wiem ze musi byc emulator sondy lambda i wtryskiwaczy ?

OSCAR
22-10-10, 07:17
Mialem problemy z kompem
dobra w temacie jest napisane jakies emulatory do 1 gen gazu bo wiem ze musi byc emulator sondy lambda i wtryskiwaczy ?

hmmm w temacie nie ma nic o Igen. ......... a poza tym nie chcesz sluchac, ze do tego silnika tylko sekwencja zda egzamin i to dobra, dobrze zamontowana i wyregulowana. Szkoda bo fajny silniczek masz - niedlugo powiem miales .....

ps. co do emulatora do prehistorycznej pierwszej generacji lpg niestety nie pomoge, moja wiedza nie siaga tyle wstecz :) ale ogolnooo dostepne google pewnie cos podpowie. Ja jednak polecam rozwazenie dolozenia paru groszy do sekwencji - szczegolnie jesli mowa o b-serii.

powodzenia

paweld
24-10-10, 09:45
Każdy standardowy emulator da radę masz 16 omowe wtryski (tak około) problem jest ja wtryst ma mniej om niż 7 np d15b2. Powodzenia z tą I generacją. A tak na marginesie coś mi się wydaje ze jest ona już w aucie i nie działa za dobrze stąd męczenie tematu w stronę i gen :)

Ciekawi mnie tylko ile wyszedł ten I gen bo dobra sekwencja do tego mottoru z butlą w koło to koszt rzędu 2500zł

KOWAL ziom
29-10-10, 15:25
historia zna przypadki, kiedy to magicy tak ustawiali gaz, że przy wdepnięciu (tak jak pisał paweld) 2 cylindry szamią LPG, a dwa PB. gość był zadowolony, że B-seria pali mu tylko 7-8l gazu, dopóki nie wyczaił, że w baku pusto hehe. Wyszło 7-8 l lpg i ok 6 l Pb, czy to taka znów oszczędność??? :) chyba, że ktoś chce być one and only i latać na 2 paliwkach :)

Niech kolega zajcef69, poczyta sobie na forum, jakie ludzie mają problemy z gazem starszych generacji, przy chociażby samym V-tecu... a na dwóch wałeczkach... to już w ogóle

BTW, ja miałem 3 gena w d16y8. była to sekwencja, ale jeszcze na bańkach, a nie na listwie, jeździło bardzo słabo!!! dopiero jak założyłem listwę, poczułem, że mam v-tec :)

ratyo
02-11-11, 09:51
v-tec

VTEC, gwoli ścisłości :)

Również ostatnimi czasy zastawiam się na instalacją LPG, przy czym istotne jest dla mnie, żeby nie odczuć specjalnie spadku mocy. Rozumiem, że przy nowych sekwencjach nie ma już podobnych problemów jak przy instalacji Igen (mój Ojciec miał kiedyś taką w Golfie) z zamarzaniem parownika itp?

artek0903
02-11-11, 14:56
jak parownik byl zle dobrany/zamontowany to i zamarzal ;)

kyzer
02-11-11, 21:06
Parownik musi mieć swoją temperaturę pracy bo i tak zamarznie.
Jeśli nowa instalacja to tylko sekwencja, każda inna przymula samochód.

inferno
06-11-11, 19:25
blosa Ci żaden gazownik nie założy raczej bo za bardzo nie wiedzą co to
Owszem, są problemy żeby znaleźć magika który ogarnie temat blosa ale nie ma rzeczy niemożliwych. Mnie się udało i nawet za śmieszne pieniądze. Co prawda ja mam tylko d16z6 ale blosa jak najbardziej polecam założyć, jeśli pakujesz się w lpg a nie chcesz sekwencji. Mnie też wszyscy dookoła mówili że tylko sekwencja ale się uparłem i już. Jeździ to tak samo jak na benzynce, maksymalne spalanie bardzo przyzwoite, vtec działa, nic nie muli. Jedyna wada? Brak procedury startowej na lpg

bont
08-02-12, 15:42
inferno dobrze pisze, tak mi sie przypomniało że swego czasu było na forum CRX'x chyba najmocniejszy crx w polsce o ile nie wogóle. Teraz już nie pamiętam dokładnie D albo B16 zaturbione na gazie i blosie i wypluwalo na hamowni ponad 300km tak samo na gazie jak i benie :) także dla chciącego nic trudnego jak sie to gada ale musi to ktoś dobrze ogarnąć bo spiepszyć też idzie wszystko

nostro
08-02-12, 15:55
miałem w z6, co prawda na początku mikserek, jazda tylko do 5 tys, niestabilność obrotów itp.. tragedia, zamontowałem blosa, duża poprawa, podobne spalanie jak na mikserze i taka sama moc jak w serii, po blosie wpadła sekwencja BRC seq24 i chodził pięknie, spalanie w trasie 7 litrów (sprawdzone na odcinku 500km) moc w pełnym zakresie obrotów...

zmieniłem samochód i znowu mam mikser, jak najszybciej musi wpaść sekwencja, ewentualnie na moment blos.