PDA

Zobacz pełną wersję : nie ma siły podczas ruszania bez gazu



Kondek69
07-10-10, 10:33
Witam
kupiłem sobie pierwszą hondę Ej9 D14a3 lpg sekw BRC fly.. i jest duzo rzeczy ktore mnie konkretnie martwi..
1. Praktycznie nie da się ruszać bez gazu..w korku jest po prostu masakra..na dodatek nawet jak ruszam z gazem to juz potem jak auto stoi to obroty spadaja same nawet do 200 i potem sa niskie na okolo 600.. (normalnie jest kolo 800).. to samo na parkingu wiadomo.. auto zachowuje sie tak jakbym probowal bez gazu wjechac na kraweznik..
Dodam ze jezdzilem juz bardzo wieloma autami ale z takim czyms sie spotykam jeszcze raz.. i napewno nie jest to normalne..
Po drugie zauwazylem ze ciezko zapala..czym zimniej tym gorzej.. tez sie nie spotkalem jeszcze z tak slabym odpalaniem.. kazde auto jakie mialem odpalalo na dotyk a wszystkie auta mialem starsze ;>
Niewiem czy dobrze sie zbiera bo nie jezdzilem hondami.. ale porownujac do silnikow 75 konnych mojego starego punta 1.2 i yariski 1.4 d4d to jest podobnie z tym ze honda slabo ciagnie w przedziale 2000-4000obr.. muł.. za to jestem zaskoczony elastycznościa przy 1500-2000 obrotow.. idzie na takich obrotach normalnie jezdzic i przyspieszac chociaz wiem ze sie nie zaleca..
olej 10w40 ale jaki to niewiem.. mam zalozona pełną sekwencje BRC - problem nie jest zwiazany z gazem bo dzieje sie tak na obydwu paliwach
Jeśli ktos sie z tym spotkal to prosze o pomoc..

majdan
07-10-10, 10:44
Dzień dobry.
Nie rozumiem, co masz na myśli pisząc że "praktycznie nie możesz ruszyc bez gazu"?
Odpuszczasz sprzęgło i stoi? To znaczy, że sprzęgło jest do wymiany.

Co do odpalania - było sporo tematów o podobnym zagadnieniu, poczytaj na forum w tym dziale. Tu przyczyn może byc kilka - przekaźnik, aparat zapłonowy itd
Nie jeździłes tym samochodzem przed zakupem?

Od D14 wiele nie wymagaj.

jasiek09
07-10-10, 11:04
przeczyść sobie krokowy przy okazji, a koła to w ogóle się swobodnie obracają?

Kondek69
07-10-10, 11:48
Puszczam sprzeglo bardzo powoli auto zaczyna sie toczyc ale czym bardziej puszczam tym bardziej spadaja obroty..jest jakis opor.. tak samo jest jak jak jade i redukuje do 2.. i auto powinno sie toczyc na 2 a niestety zaczyna przygasac.. wiec to chyba nie jest sprzeglo ale ja sie w sumie nie znam..
rusza sie tym autem normalnie.. bo zawsze ruszam dynamicznie i nie ma problemu..tylko jak przychodzi korek albo parking to sa problemy..
Kola sie obracaja swobodnie.. sa dopompowane.. kazdy najmniejszy spadek auto sie toczy w dol..
Mam nadzieje ze to nie cos z kompresja silnika..bo tego nie jestem pewny..

lar
07-10-10, 14:48
Praktycznie nie da się ruszać bez gazu..w korku jest po prostu masakra..na dodatek nawet jak ruszam z gazem to juz potem jak auto stoi to obroty spadaja same nawet do 200 i potem sa niskie na okolo 600.. (normalnie jest kolo 800).. to samo na parkingu wiadomo.. auto zachowuje sie tak jakbym probowal bez gazu wjechac na kraweznik..
mam dokładnie tak samo, auto strasznie muli przy ruszaniu, obroty spadają strasznie i telepie silnikiem i musze szybko dac po sprzegle bo zdechnie. Ogólnie Ciężko sie rusza na małych obrotach, trzeba noge na sprzęgle trzymać cały czas i nie pozwolić mu zgasnąć.

ygor
07-10-10, 15:13
no niestety tymi samochodami nie rusza sie bez gazu - na upartego mozna ale i tak smaochod bedzie ci szarpal i trzeba to robic bardzo delikatnie - wiec po co ? VW bez problemu rusza sie w korku samym sprzeglem w civicach (przynajmniej 5 i 6 g) trzeba dac gazu - kwestia przywyczajenia

lar
07-10-10, 16:19
no dokładnie i to tak ze 2tys obr i w czasie puszczania sprzęgła gaz nadal wciskać ...

Kriss91
07-10-10, 16:49
Wydaje mi się, że to całkowicie normalne jak na Hondę. Też wkurza mnie jazda w korkach. Ruszać trzeba z gazem. Często także przy powolnym toczeniu trzeba jechać na półsprzęgle, żeby samochód nie żabkował.
Jeśli bardzo Ci to przeszkadza to kup diesla :P

zakit
07-10-10, 16:53
nie wiem jak wy ale ja jakos przy jezdzie na 2 nie musze wciskac sprzegla zeby nie przygasala, wiec chyba jednak jest cos nie tak...

bobikos
07-10-10, 17:24
ostatnio przesiadłem się do civica i też zauważyłem że w tym aucie trzeba dodawać gaz przy ruszaniu bo inaczej jest mu ciężko. Natomiast dziwi mnie właśnie to żabkowanie nieraz na dwójce przy jeździe bez gazu, to nie wydaje mi się normalne.

Kriss91
07-10-10, 17:37
Jeśli chodzi o mnie i "żabkowanie" to tyczy się to pierwszego biegu i jazdy na granicy gazu i "bezgazu" (słowotwórstwo pełną gębą :D ).

jerzynew
07-10-10, 20:03
kup sobie tdi to bedziesz mial moment przy niskich obrotach albo przerob skrzynie i jakis reduktor załoz. jak bedziesz ja obciazał przy tak niskich obrotach to ci nie zrobi dobrego klinu smarnego i porobiosz przetarcia

lar
07-10-10, 20:16
tak źle i tak nie dobrze... jak dasz mało gazy przy ruszaniu to sa duze obciązenia na skrzyni i na wale ze az budą telepie, a jak dasz duzo gazu to sprzegło palisz..

NOLAN
07-10-10, 21:26
Bez przesady z tym paleniem sprzegla,trzeba by chyba na pol sprzegle z 5 tys ruszac.