PDA

Zobacz pełną wersję : D14Z4 szarpie przy 2000 tys obr



straznik
04-10-10, 17:18
Witam, dopadł mnie chyba pierwszy problem z samochodem przy 204 tys.
Szukałem, nie znalazlem nic na forum, moze ktos pomoze.
Odczuwalne jest to szczególnie przy ruszaniu, nagle silnik nie ciągnie, obroty spadają do ok 1 tysiąca. Jeżeli rusza się przy 3 tys wyglada na to ze ok. Jezdzic po miescie sie nie bardzo da. Paliwo z dwóch źródeł, teraz dolany środek do czyszczenia wtrysku. Filtr, świece wymienione. Pomocy :)

Samodiagnostyka nie wykazała błędów...

kamil-wawa
05-10-10, 16:51
moze wyrobil sie tps

straznik
05-10-10, 17:05
a co to jest TPS?
I mam takie pytanie - czy to moze być związane z wydechem? Mój końcowy jest jeszcze oryginalny. Moze zapchany albo cos?

Juz wiem co to TPS:) Jak najprosciej to sprawdzic?

meltoner
07-11-10, 21:15
Witam, dopadł mnie chyba pierwszy problem z samochodem przy 204 tys.
Samodiagnostyka nie wykazała błędów...

No i jak tam Michał? Czy udało Ci się ustalić przyczynę tego szarpania, a może już rozwiązałeś całkowicie ten problem. Mam dokładnie taki sam silnik i prawie taki sam przebieg, więc bardzo mnie ciekawi co tez może być przyczyną takiego szarpania.

nikog0
08-11-10, 17:32
może zapchany katalizator... ?
ja miałem raz podobny problem, kiedy jechałem (zimny silnik) w bardzo wilgotnym powietrzu i mgle , kiedy silnikiem szarpało, lampka MIL (check engine) mrugnęła kilka rzy i zgasła podczas jazdy.
Ale skoro teraz właśnie dolałeś środek do czyszczenia wtrysku, to na tym bym się skupił, zobacz czy nie powoduje on nadmiernego zużywania kata czy cos innego na opakowaniu. Jak wyjeździsz troche paliwa to szybko zalej do pełna na jakiejś dobrej stacji i zobacz czy problem ustąpi.

minidet
08-11-10, 19:43
no problem generalnie ciekawy, ponieważ też mam D14Z4 193tys nalotu i podobne objawy się pojawiły co u kolegi straznika ale........

Pierwszy raz objaw pojawił się około 3 miesiące temu i było tak : Ruszanie płynne okej, ale dalsze zmiany biegów i reakcja na pedał przyspieszenia lekko opóżniona + szarpnięcia, przy bardziej zdecydowanym dodaniu gazu lepiej. Wymieniłem świece( były zużyte ) i kilkukrotnie na wyłączonym silniku otwierałem i zamykałem przepustnicę myślać, że może jakiś nagar blokuje otwarcie klapki do końca hehe- problem minął.....

Kilka dni temu problem również pojawił się na krótko, ale mocniejsze objawy tj. na luzie podczas dodawania gazu obroty rosną do 2 tyś i zaraz spadają do ~ 1 tys mimo trzymania lekko gazu. Podczas zmiany biegów i przyspieszania dosyć gwałtowne szarpnięcia.Po kilku minutach minęło. Teraz kolejny dzień jeżdżę i bez jakichkolwiek objawów.( ponownie kilkukrotnie przepustnicę do końca otwierałem) Czyszczona była rok temu, niebawem zamierzam zajrzeć może jakiś syf siedzi. TPS może szwankować , ew MAP Sensor, lub kiepska benzyna .Jak objawy się nasilą będę działał. Aha przewody sprawdzałem mają oporność zbliżoną do 10 k omów więc okej, filtr paliwa wymieniany ok 20 tys temu, powietrza wymienię niebawem choć niedawno sprawdzałem i był czysty

Fakt jest taki, że nie robiłem samodiagnostyki, check też się nie zapalił...

straznik
08-11-10, 21:02
U mnie problem ustąpił po wyczyszczeniu krokowca ;)

kowal162
09-11-10, 16:18
A ja mam pytanie dot silnika podobnego bo d14a8 . Gdzie jest silniczek krokowy? bo nie moge go zlokalizować.

meltoner
09-11-10, 23:27
A ja mam pytanie dot silnika podobnego bo d14a8 . Gdzie jest silniczek krokowy? bo nie moge go zlokalizować.
chyba pod przepustnicą, ale pewny nie jestem.

kowal162
10-11-10, 18:36
Dzieki za opdowiedz . Kurcze czytałem temat o czyszczeniu krokowca ale u mnie nie ma takiego nic podobnego jak w tamtym temaice było. Moe ktos juz sie bawił z tzm w d14a8 ?

troop
20-11-10, 09:55
Dzieki za opdowiedz . Kurcze czytałem temat o czyszczeniu krokowca ale u mnie nie ma takiego nic podobnego jak w tamtym temaice było. Moe ktos juy sie bawi y tzm w d14a8 ?

Ja się bawiłem w czyszczenie. Pod przepustnicą jest tzw. zawór IAC (nazywają to krokowym). Idą do niego 2 rury z wodą. Odkręciłem od przepustnicy (przepustnicę od razu też zdjąłem i wyczyściłem). Śruby zderzakowej nie ruszaj. Wszystko benzyną ekstrakcyjną oprócz uszczelek. Przy krokowym jest plastik na 2 śruby przykręcany, tego też nie trzeba ruszać. Węże łatwo na wd40 wchodzą. pozdro

kowal162
21-11-10, 13:39
Dzieki bardzo jutro pewnie sie wezme za to a powiedz mi czy sruba zderzakowa to jest ta od naciagu linki przepustnicy?? Bo nie bardzo wiem o co chodzi z tym.:p

troop
23-11-10, 15:05
Dzieki bardzo jutro pewnie sie wezme za to a powiedz mi czy sruba zderzakowa to jest ta od naciagu linki przepustnicy?? Bo nie bardzo wiem o co chodzi z tym.:p

Ona ustala położenie zamkniętej przepustnicy. Jak wyjmiesz to zobaczysz. A i jeszcze jak linkę będziesz odpinał od przepustnicy to najpierw ją zdejmij i nie kręć śruby, która reguluje jej naciąg. Są dwie jedna wyżej i jedna niżej - tej niżej nie trzeba ruszać. Linka musi mieć luz dość spory. pzdr

kowal162
23-11-10, 16:25
Dzieki .Juz zrobiłem fura smiga az miło troche syfu było tam .:p

straznik
23-11-10, 17:38
Czyli potwierdza sie ze w takich wypadkach to pomaga:)

kowal162
23-11-10, 20:02
U mnie jedynie sie poprawiło to ze na zimnym silniku starsznie bez gazu szarpał jakby mniał nie rowne obroty a po czyszczeniu ustało to takto fura dobrze sie zbierała.:p Ale jak najbardziej polecam to kazdemu kto kupił niedawno autko bo tam nikt nie zagłada a to 1h roboty ze wszytskim.;)