Zobacz pełną wersję : Szybkie pytanie - szybka odpowiedź TYLKO NADWOZIE MA/MB/MC!
Faktycznie jest oem na hparts, ale temat chwilowo nieaktualny bo wygniotłem węże i układ chłodzenia znowu pracuje prawidłowo. Co jakiś czas coś sie blokuje, spore dolewki borygo do chłodnicy leje ze 2-3L w rok.
https://allegro.pl/rozporka-tylna-1-8-civic-vi-aerodeck-i6838063582.html
co to za rozporka?to jest dolna tyl ktora sie montuje miedzy wahaczami?bylo cos takiego oem czy to jakas samorobka?
kazik2_h9w3
09-09-18, 17:21
To jest oem vti tył dół
Ale do innej budy p&p nie podejdzie bo trzeba dospawać mocowania
Pytanie do znawców, muszę wymienić cukierki w tylnych wahaczach, oryginał kosztuje 89 za sztukę na alledrogo widziałem jakieś zamienniki wzmacniane. Co kupić?
Panowie pytanie, Civic aerodeck z motorem D16W4, wywala kod 23 (Knock sensor) od czego zacząć ?? Świeży rozrząd, regulowane zawory, nowy palec+kopułka.
Pytanie do znawców, muszę wymienić cukierki w tylnych wahaczach, oryginał kosztuje 89 za sztukę na alledrogo widziałem jakieś zamienniki wzmacniane. Co kupić?
Duże cukierki tylko OEM, małe możesz brać np. Febest
Witam kupiłem nowe aku i samochód wgl nie odpala nawet jest brak kontrolek gdy wlanczam go na zapłonie jaka jest tego rzyczyna
Sprawdz masy, sprawdz wylacznik wstrzasowy na srodkowa konsola
Witam gdzie kupię wkładke antypoślizgową we wneke w środkowej konsoli?
https://zapodaj.net/c9002e9cc3ca8.jpg.html
Witam gdzie kupię wkładke antypoślizgową we wneke w środkowej konsoli?
https://zapodaj.net/c9002e9cc3ca8.jpg.html
Wystawialem na forum ze dwa lata, a ostatnio ją remondis odebrało xDDD
Siemka, auto ostatnio mi sie zaczelo gotwac i dzis zaczelo dziwnie smierdziec z kratek wentylacyjnych (ustawione na zimne, smierdzi jak by dym z komina ), jestem na wyjezdzie i nie mam jak wrocic wiec nie wiem czy da rade tak wrocic jakies 350km i podenrzewam UPG:/ macie jakies porady co to moze byc ??
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Siemka, auto ostatnio mi sie zaczelo gotwac i dzis zaczelo dziwnie smierdziec z kratek wentylacyjnych (ustawione na zimne, smierdzi jak by dym z komina ), jestem na wyjezdzie i nie mam jak wrocic wiec nie wiem czy da rade tak wrocic jakies 350km i podenrzewam UPG:/ macie jakies porady co to moze byc ??
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Podejrzewamy upg, może spięcie wentylatora na stałe pozwoli jakoś wrócić :0
Podejrzewamy upg, może spięcie wentylatora na stałe pozwoli jakoś wrócić :0Dzieki, nie pomyslalem o spieciu na stale wentylatora ;) jeszcze myslalem by wykrecic temrostat ;)
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Cześć, potrzebuję wymienić maskę w moim Civic VI 5D 99 i nadarzyła mi się okazja kupna sztuki z wersji Aerodeck VI 95-01. Czy będzie pasowała? konkretny link: https://allegro.pl/maska-kompl-honda-civic-vi-95-01-hb-kombi-i7308887982.html
Aero i 5d do tylnych drzwi pasuje wszystko
Witam,
Nie wiem dokładnie gdzie zamieścić ten temat więc pisze tutaj, liczę na szybką odpowiedź ewentualnie przekierowanie do odpowiedniego wątka. Mianowicie moje pytania:
Posiadam sprężyny obniżające zawieszenie tył i przód zdemontowane z Hondy gen VI, para przód długość jakieś 340 mm, para tył 340mm:
- czy mógłby mi ktoś powiedzieć o ile obniżają one samochód, w sieci nie mogę znaleźć długości sprężyn ani orginalnych ani obniżających są podane tylko wartości obniżenia stąd moje pytanie,
- ile mogą być warte takie sprężyny para przód oraz para tył
- dla pewności sprężyny na tył to te jednolite? a na przód lekko schodzą się w stożek i z jednej strony sprężyna jest ścięta na płask
Poniżej zdjęcia
https://zapodaj.net/cd8736b66b3df.jpg.html
https://zapodaj.net/98c0cebbaecd4.jpg.html
https://zapodaj.net/18bef7e4b8681.jpg.html
https://zapodaj.net/15c2c9af3c893.jpg.html
Witam
czy ktoś z was demontował ramie tylnej wycieraczki? chce pomalować na nowo to ramie lecz po odkręceniu silniczka nadal nie mam możliwości zdemontować ramienia. jakieś pomysły na to?
Jeżeli przerasta cie demontaż to maluj na aucie, logiczne. Ja uznałem ten badyl za zbędny i wsadziłem zaślepke na miejsce mocowania.
Witam
czy ktoś z was demontował ramie tylnej wycieraczki? chce pomalować na nowo to ramie lecz po odkręceniu silniczka nadal nie mam możliwości zdemontować ramienia. jakieś pomysły na to?
Nie musisz odkręcać silniczka, dostajesz się od zewnątrz. Odchylasz/zdejmujesz ten plastikowy kapturek, psikasz wude40podobnym płynem, odkręcasz nakrętkę, a jeśli ramię nie chce zejść z wieloklina, to albo lewo-prawo i do góry (z czuciem), albo użyj ściągacza.
SkylineGTR
25-09-18, 00:12
Tylnej nie ściągałem, ale mogę od siebie polecić ten ściągacz: link (https://allegro.pl/sciagacz-ramion-wycieraczek-klem-alternator-lozysk-i7483598528.html?reco_id=4342e089-c046-11e8-80d7-b8ca3a5b99d8&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product&)
Przednie zdjął bez problemu, a radzi sobie nawet z wycieraczkami przy 40 tonowych Manach, Scianiach które mają półtora miliona przebiegu ;)
dzisiaj próbowałem to odkręcić niestety wyszło na to że chyba mam za mały klucz bo największy mam 22 więc albo nie mogłem go tam wpasować albo jest większa ta nakrętka. Będę walczył z tym na pewno. dostane gdzieś zaślepkę na tą wycieraczkę? praktycznie ona jest mi zbędna więc nie widzę sensu jeździć z nią.
no i czy dostane jeszcze gdzieś gumową wkładkę w tunel środkowy bo cokolwiek am nie położę to mi tam lata na zakrętach
SkylineGTR
25-09-18, 13:13
dzisiaj próbowałem to odkręcić niestety wyszło na to że chyba mam za mały klucz bo największy mam 22 więc albo nie mogłem go tam wpasować albo jest większa ta nakrętka. Będę walczył z tym na pewno. dostane gdzieś zaślepkę na tą wycieraczkę? praktycznie ona jest mi zbędna więc nie widzę sensu jeździć z nią.
no i czy dostane jeszcze gdzieś gumową wkładkę w tunel środkowy bo cokolwiek am nie położę to mi tam lata na zakrętach
Musisz szukać na olx,allegro a najlepiej zapytać na grupie na facebooku (nazwa: Civic 6 5D MA MB MC Czesc Sprzedam/Kupie)
https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/1b/e8/7e/galka-zmiany-biegow-civic-vi-vti-angielka-warszawa-487636603.jpg
dzisiaj próbowałem to odkręcić niestety wyszło na to że chyba mam za mały klucz bo największy mam 22 więc albo nie mogłem go tam wpasować albo jest większa ta nakrętka. Będę walczył z tym na pewno. dostane gdzieś zaślepkę na tą wycieraczkę? praktycznie ona jest mi zbędna więc nie widzę sensu jeździć z nią.
no i czy dostane jeszcze gdzieś gumową wkładkę w tunel środkowy bo cokolwiek am nie położę to mi tam lata na zakrętach
Jeśli chcesz ją usunąć, to faktycznie musisz zdemontować całość. Ale jeśli chcesz, tak jak pisałeś, zdjąć ramię i je pomalować , to odchylasz ten kapturek i odkręcasz tę nakrętkę (chyba 12, nie miałem przy sobie klucza). Dalej tak jak pisałem wcześniej.
https://images90.fotosik.pl/45/36b7190f07f7a6d4med.jpg
Panowie, mocno szumi prawy przod. Ktores z lozysk. Jakie jest prawdopodobienstwo ze zuzylo sie lozysko polosi w skrzyni biegow? Podnioslem kolo, uruchomilem silnik, wrzucilem 2 bieg i dzwiek dobiega jakby ze skrzybi, jak wejde pod auto przy skrzyni jest cicho. Jest jakis sposob na pewna diagnoze ktore z lozysk umiera?
Panowie, mocno szumi prawy przod. Ktores z lozysk. Jakie jest prawdopodobienstwo ze zuzylo sie lozysko polosi w skrzyni biegow? Podnioslem kolo, uruchomilem silnik, wrzucilem 2 bieg i dzwiek dobiega jakby ze skrzybi, jak wejde pod auto przy skrzyni jest cicho. Jest jakis sposob na pewna diagnoze ktore z lozysk umiera?
Prawe koło powinno bardziej wyć na lewym łuku, lewe koło na prawym łuku. Oczywiście wszystko podczas jazdy
Prawe koło powinno bardziej wyć na lewym łuku, lewe koło na prawym łuku. Oczywiście wszystko podczas jazdy
I tu wlasnie jest jakis paradoks bo na lewym luku szum cichnie a na prawym jest glosniej. Pierwsze sprawdzilem lewe kolo bo na to mi wygladalo. Okazalo sie jednak ze szumi prawe.
krzysiu.let1997
30-09-18, 15:02
Cześć, może ktoś mi powie co tu jest nie halo, szybkie przybliżenie steu silnik d14a2 wałek d16z2, kolektor 421, dolot cai, wtryski 240, regulowane koło rozrządu, brak kata reszta wydechu seria czyli 1.75cala, auto ma wygraną inną mapę https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180930/dcdcb31eadb2a75c61ab467ca2e9f845.jpg
Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka
SkylineGTR
30-09-18, 23:46
Mierzyłeś jaką ma kompresje ten silnik? Kiedy były wymieniane świece?
krzysiu.let1997
01-10-18, 01:10
Mierzyłeś jaką ma kompresje ten silnik? Kiedy były wymieniane świece?Świece wymienione jakieś 9msc temu, silnik świeżo po upg, ciśnienia nie mierzyłem
Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka
Witam, wie ktoś jakie oznaczenie budy ma Civic vi 5d hatch (angielka) w wersji z silnikiem 1.6 125 km? Chodzi mi o wersję po lifcie od 1997 roku.
MB4 dla wariantow vtec i non vatec
Vtec 97-98 D16Y2 obd2b
Vtec 99-00 D16W4 obd2a
Dzięki, ciężko było znaleźć jakieś sprawdzone info na ten temat.
Ma ktoś jakiś pomysł żeby uszczelnić górny wąż od chłodnicy ? Są po 2 opaski zaciskowe na dwóch końcach i dalej się płyn sączy... Używkom nie ufam a nie chce wywalać 200zł na te "kolorowe"
Zdjęcie, wyczyszczenie króćca i węża w środku by coś pomogło czy szkoda się w to bawić ?
SkylineGTR
04-11-18, 13:07
Siema!
Do regeneracji mechanizm ręcznego w zacisku Lucas z tłoczkiem 34mm (tarcz 260mm).
Jaki zestaw naprawczy będę potrzebował, co możecie polecić?
Siema!
Do regeneracji mechanizm ręcznego w zacisku Lucas z tłoczkiem 34mm (tarcz 260mm).
Jaki zestaw naprawczy będę potrzebował, co możecie polecić?
Kup gumki z autofrena i wymień.
Najważniejsze żeby wszystko rozebrać, wyczyścić i nasmarować łożysko.
Jest sens kupić jakiś tani zestaw uszczelek pokrywa zaworów + gniazda świec? Pamiętam opinię, że tylko OEM się nadaje, ale za jakiś czas (może na wiosnę) myślę, że pokrywa i tak będzie ściągana. Tyle, że sporo pieniędzy idzie na dolewki oleju przez te uszczelki więc przydała by się jakaś tańsza alternatywa tymczasowo. Chyba że uszczelkę pod pokrywą przy zdejmowaniu można zostawić tą samą to mogę i OEM brać. A przy okazji jakie przewody WN polecacie? Silnik D15Z8.
uszczelki elring
przewody NGK
uszczelki elring
przewody NGK
Poza uszczelką dokup silikon wysokotemperaturowy na dokładne uszczelnienie. Podobno już w manualu jest napisane żeby go stosować przy montażu uszczelki dekla zaworów.
siema
co myślicie aby wsadzić do silnika z15z8 skrzynie od d15b7? ma to sens?
kiedyś miałem 5g coupe z 15b7 i lepiej się to zbierało. pytanie tylko czy przełożenie na 5 biegu jest ok czy bardzo krótkie
d15b7 1: 3,250 2: 1,761 3: 1,172 4: 0,909 5: 0,702 final: 4,058
D15z8 1: 3,250 2: 1,782 3: 1,250 4: 0,937 5: 0,750 final: 3,888
nie znam się za bardzo an przełożeniach więc pytam :)
uszczelki elring
przewody NGK
Jest sens tyle płacić za przewody? Macie jakieś doświadczenia uzasadniające wybór NGK? Bo widzę, że np. względem BOSCHa jakaś stówka różnicy.
Ze 2 lata temu zamówiłem kable WN Bosch'a do d15z6 w IC. Okazało się, że nie pasują, wymienili na ciut inne - także nie pasowały. Kolejna podmiana na "katalogowo pasujące" kable Bosch i kolejna lipa. Po trzeciej wymianie zakupiłem NGK, które pasowały od razu. Były chyba droższe o 60zł o ile mnie pamięć nie myli i też chciałem zaoszczędzić, ale IC powiedziało, że z powodu błędów w katalogu nie są w stanie dobrać kabli WN do d15z6 Bosch'a.
W moim przypadku zaoszczędzić się nie udało, ale ciekaw jestem czy ktoś jednak znalazł pasujące kable WN firmy Bosch do tego silnika. Problemem wtedy był kształt końca fajek, który uniemożliwiał poprawny montaż.
Jak można sprawdzić aparat zapłonowy? Silnik d15z8 czasami zgubi zapłon i na ciepłym ciężej odpala i podejrzewam albo kable albo aparat zaplowy bo świecą wymienialem niedawno na ngk
kazik2_h9w3
10-11-18, 19:08
Kable mozna sprawdzic w taki sposób że pryskamy ze zraszacza takiego do kwiatow i obserwujemy czy nie ma przebić najlepiej po zmroku
Sprawdz najpierw czy nie maja gdzieś jasnego nalotu po przebiciach
Pytanie. Idzie wyciągnąć tylną łapę silnika (od skrzyni) jak silnik jest na aucie?
Pytanie. Idzie wyciągnąć tylną łapę silnika (od skrzyni) jak silnik jest na aucie?
Samą poduszkę idzie wymienić normalnie więc łapę pewnie też wytaszczysz przy okazji, oczywiście polecam do tego podnośnik :)
Polecicie dobre, budżetowe sprzęgło do d15?
Czy amortyzatory tylne będą pasować z hb do angielki?
Chcę przy okazji wymiany rozrządu wymienić pękniętą osłonę pod górnym kółkiem.
Tak więc pytanie; czy duży problem jest z odkręceniem koła pasowego wałka rozrządu? Silnik D16Y2
bartek_levis
22-11-18, 10:03
BOUGICORD robi oem przewody na pierwszy montaż, d15z6 i z8 to chyba BOUGICORD 6102
Czy sonda lambda pasuje z d15z8 do d141a8?
BOUGICORD robi oem przewody na pierwszy montaż, d15z6 i z8 to chyba BOUGICORD 6102
Głównie przewody robi firma Sumitomo, drugie spotykane to właśnie Bougicord. Zauważyłem iż te pierwsze są nieco trwalsze po latach używania.
Pomoże ktoś w znalezieniu/wybraniu pasującej rozpórki kielichów do angielki(MB)? Naoglądałem się i już sam nie wiem która będzie pasować a która nie, a nie chcę kupować w ciemno i później zwracać..
panowie pomocy wywala mi bezpiecznik 30A(to jest od szyb i wycieraczek przednich i tylnej) ?? tylną wycieraczke mam wypiętą panowie pomocy??
Od szyb i wycieraczek to chyba 20A, nie mam teraz czasu szperać.
Ale miałem podobny objaw, zobacz -> http://civicklub.pl/forum/showthread.php?236434-MB2-D14Z4-quot-Dziadkow%F3z-quot-by-Radzyn&p=2556739&viewfull=1#post2556739
Cześć, czy możliwa jest regeneracja mechanizmu szyby przedniej lewej elektrycznej Civic MB 1998? Np. ktoś z forum się tym zajmuje?
Cześć, czy możliwa jest regeneracja mechanizmu szyby przedniej lewej elektrycznej Civic MB 1998? Np. ktoś z forum się tym zajmuje?
Pisz do MM63
Siema, jak wam odpalaja hondy ?
Zauwazylem dziwna przypadlosc, czasami honda mi odpala od strzala, praktycznie odrazu z przekreceniem kluczyka a czasami zakreci 2 razy, czy dluzsze trzymanie na zaplonie ma na to wplyw?Jezdze na lpg(sekwencja) i na lpg tez jest gaszona
panowie pomocy wywala mi bezpiecznik 30A(to jest od szyb i wycieraczek przednich i tylnej) ?? tylną wycieraczke mam wypiętą panowie pomocy??
Zobacz czy nie masz przetartych kabli od tylnej wycieraczki w klapie bagażnika
Pisz do MM63
A zanim napisze to od razu powiem, że 200zł.
Tak żeby oszczędzić komuś czasu, bo na forum piszą do mnie jedynie "A bo może ja bym ci wysłał swój i ty byś mi zrobił" albo "a może taniej".
Nie regeneruję, sprzedaję zregenerowane.
Siema, jak wam odpalaja hondy ?
Zauwazylem dziwna przypadlosc, czasami honda mi odpala od strzala, praktycznie odrazu z przekreceniem kluczyka a czasami zakreci 2 razy, czy dluzsze trzymanie na zaplonie ma na to wplyw?Jezdze na lpg(sekwencja) i na lpg tez jest gaszona
Trzeba wozic wiecej niz 1/4 zbiornika benzyny :) serio
panowie proszę was nie działa mi szyba lewa przód prądy dochodzą wszystkie kabelki mają przejscie silnik szyby sprawdziłem na krótko to też działa, wymieniłem moduł co jest w drzwiach i włącznik przeczyściłem styki i dalej nic niechce ruszyć szyba pomóżcie prosze
Dzień dobry
Jestem tu w sumie nowy, ale trafił mi się drogą rodzinnych przekazań Civic VI w liftbacku. Blacharsko w większości to cud miód i orzeszki dlatego mając na uwadze że mam 18 lat wziąłem się za doprowadzenie go do stanu ślicznego dupowoziska (mimo że z 1996 ma natrzaskane tylko 200tys). Z związku z tym pytanie jak zregenerować listwy zbierające wodę z szyb bocznych. Czym je odmalować oraz co wkleić zamiast starych uszczelek? Filc techniczny czy coś innego?
Dzień dobry
Jestem tu w sumie nowy, ale trafił mi się drogą rodzinnych przekazań Civic VI w liftbacku. Blacharsko w większości to cud miód i orzeszki dlatego mając na uwadze że mam 18 lat wziąłem się za doprowadzenie go do stanu ślicznego dupowoziska (mimo że z 1996 ma natrzaskane tylko 200tys). Z związku z tym pytanie jak zregenerować listwy zbierające wodę z szyb bocznych. Czym je odmalować oraz co wkleić zamiast starych uszczelek? Filc techniczny czy coś innego?
Osobiście nie regenerowałem, kupiłem używane w fajnym stanie. Uszczelek nie trzeba wklejać, wystarczy umyć pod ciepłą wodą i poodginać. Ale i tak nie będą dolegać przy opuszczonych szybach, ten typ tak ma.
bartek_levis
14-12-18, 08:26
kup od polifta albo kombi sa dużo trwalsze
wie ktoś może czy czujnik absu tylny w civic mb 99r jest taki sam w hamulcach bebnowych jak i w tarczowych?
wie ktoś może czy czujnik absu tylny w civic mb 99r jest taki sam w hamulcach bebnowych jak i w tarczowych?
na pewno inna wtyczka, bo abs przy bębnach to nie w 5D :>
5D diesle też mają inne wtyczki czujników :>
Mam problem z fiksujacym prędkościomierzem. Nie jest to spowodowane czujnikiem przy skrzyni biegów, ponieważ wskazówka "wraca do żywych" po uderzeniu w daszek zegarów lub przy wyższych prędkościach. Miał ktoś taki przypadek? Co może to powodować? Bawić się w rozmontowanie obecnego/wymienić mechanizm prędkościomierza czy szukać innych zegarów? Licznik z ABS i ECONO, więc trudniejszy do dostania w porównaniu z tymi "biedniejszymi" :p
@up cos nie styka najwidoczniej skoro po uderzeniu wszystko wraca do normy,
Jak dostac sie do podswietlenia pokręteł od nawiewu itd? Duzo rozbierania?
SkylineGTR
15-12-18, 14:44
@up cos nie styka najwidoczniej skoro po uderzeniu wszystko wraca do normy,
Jak dostac sie do podswietlenia pokręteł od nawiewu itd? Duzo rozbierania?
podobno całkiem sporo...
http://oi64.tinypic.com/2eevip4.jpg
@up cos nie styka najwidoczniej skoro po uderzeniu wszystko wraca do normy,
Jak dostac sie do podswietlenia pokręteł od nawiewu itd? Duzo rozbierania?
Tak jak widzisz na zdjęciu @SkylineGTR - odkręcasz środkowy tunel / podłokietnik (czyli zabawę zaczynasz za przednimi fotelami), urywasz śruby mocujące podłokietnik do tunelu podwozia ;) , wykręcasz gałkę, wyciągasz mieszek z panelem, odkręcasz boczne śruby środkowej konsoli i te, które są pod przyciskami (awaryjne itd), wyciągasz co tam trzeba (nie pamiętam - popiołkę? na pewno, gdy i tam masz spaloną żarówkę), a dalej to już tak jak widzisz na zdjęciu ;)
Uwaga ode mnie - jak ktoś zabiera się za wymianę, niech kupi i wymieni komplet (ja tak robię również w zegarach).
Nawet jak dodatkowo wydasz 4 x 2,5 zł, to i tak zaoszczędzisz nerwów przy demontażu konsoli, a GWARANTUJĘ ;) - żarówka "z lewej" padnie najdalej tydzień po wymianie tej "z prawej" :cool:
Tak jak widzisz na zdjęciu @SkylineGTR - odkręcasz środkowy tunel / podłokietnik (czyli zabawę zaczynasz za przednimi fotelami), urywasz śruby mocujące podłokietnik do tunelu podwozia ;) , wykręcasz gałkę, wyciągasz mieszek z panelem, odkręcasz boczne śruby środkowej konsoli i te, które są pod przyciskami (awaryjne itd), wyciągasz co tam trzeba (nie pamiętam - popiołkę? na pewno, gdy i tam masz spaloną żarówkę), a dalej to już tak jak widzisz na zdjęciu ;)
Uwaga ode mnie - jak ktoś zabiera się za wymianę, niech kupi i wymieni komplet (ja tak robię również w zegarach).
Nawet jak dodatkowo wydasz 4 x 2,5 zł, to i tak zaoszczędzisz nerwów przy demontażu konsoli, a GWARANTUJĘ ;) - żarówka "z lewej" padnie najdalej tydzień po wymianie tej "z prawej" :cool:
Dzieki za odpowiedz. Jak zobaczylem ile trzeba rozkrecac to stwierdzilem ze w sumie mi to nie przeszkacza
Jakiej długości paski klinowe są potrzebne do całego zestawu - klima, wspomaganie, alternator?
To zalezy id silnika. D14a2 ma inne niz d14a8
Shieet, bo na tych moich to za wiele już nie widać, a nie mam trochę możliwości dopasować. Osprzęt się różni?
kazik2_h9w3
17-12-18, 07:48
A czy przypadkiem w sklepach nie maja katalogów by dobrac paski??
Wiem ze czasem maja błędy ale moze sie uda
Pany jak sprawdzic czy wentylator o chlodnicy sie zalacz prawidlowo?? Bacz czy wogole sie zalacza? Ostatnio wskazowka od temperatury za wysoko podeszla a wentylator nawet nie ruszyl:/
Czujnik pewnie działa prawidłowo, zapewne problem że płynu ubywa. Za dużo powietrza i woda stoi w całym układzie a czujnik odczytuje temperature rozgrzanego powietrza zamiast płynu. Odpalić silnik na zimnym i stopniowo dolewać przez korek chłodnicy do załączenia wiatraka czyli 1/3 skali i jakieś 97 stopni. Pewnie dolejesz za litr albo więcej czyli nie za dobrze.
Przez chlodnice dolewac?? Nie wywali cisnienie wody jak odkrece korek??
Nie, jak odkręcisz na wystudzonym to nic sie nie stanie bo będzie wywalać powietrze i pare przez korek. Zakreci wiatrak to zakręcasz korek chłodnicy i można lekko poluzować korek na wyrównawczym żeby ewentualny nadmiar płynu po zagrzaniu tamtędy uciekł a nie gdzieś na wężach.
No a w takim razie do czego jest zbiornik wyrownawczy?? Plyn tam jest i nie powinien sobie sam z tamtad zaciagnac wody??
No a w takim razie do czego jest zbiornik wyrownawczy?? Plyn tam jest i nie powinien sobie sam z tamtad zaciagnac wody??
Do kompensowania rozszerzalności cieplnej cieczy xD
Powinien. Najpierw dobrze odpowietrz: odkręć korek chłodnicy, włącz silnik, nagrzewnica na ciepłe ustawiona, niech silnik pochodzi tak kilka startów wiatraka. W chłodnicy płynu ma być full, w wyrównawczym masz skale.
zrób zworę na czujniku temp. przed termostatem. Będziesz wiedział czy wiatrak się nie zepsuł.
Wrong topic. (dont know how to delete)
krzysiu.let1997
23-12-18, 20:05
Siemka, czy lotka z dc2 pasuje pod fabryczne mocowania lotki w 5d?
krzysiu.let1997
25-12-18, 13:15
Nie
A dużo trzeba przerabiać?
Jaki jest najprostszy sposób aby dostać się do przedniego prawego kierunkowskazu? Słyszałem już o grzebaniu od nadkola, o zdejmowaniu zderzaka i sam już nie wiem..
Jaki jest najprostszy sposób aby dostać się do przedniego prawego kierunkowskazu? Słyszałem już o grzebaniu od nadkola, o zdejmowaniu zderzaka i sam już nie wiem..
Tylko od nadkola, zdejmowanie zderzaka? bez przesady
A dużo trzeba przerabiać?
Trzeba skracac mocoeania lotki. Szukaj z accorda typer, pasuje, ale jesli masz fabryczna ze stopem to bedzie widac jeden otwor po zmianie
krzysiu.let1997
27-12-18, 19:54
Od accorda byłby najlepszy, ale jednak od atr'a kosztuje około 400 plus koszty malowania, a od dc2 250zl :P
Cześć, pytanko. Od jakich innych hond pasuje silnik wycieraczek przód do ma8? Dzięki.
Cześć, pytanko. Od jakich innych hond pasuje silnik wycieraczek przód do ma8? Dzięki.
Na 99% powinny pasować z V gena, doczytaj jeszcze u mnie -> http://civicklub.pl/forum/showthread.php?236434-MB2-D14Z4-quot-Dziadkow%F3z-quot-by-Radzyn&p=2756577&viewfull=1#post2756577
Takie glupkowate pytanie, czy jazda zima bez tapicerki drzwi pasazera bedzie bardzo uciazliwa? :Dnie bedzie problemow z wodą?
mam problem z odpaleniem auta.. po przekręceniu stacyjki nie słychać rozrusznika.. tylko radio sie resetuje ( czyli jak zawsze przy odpalaniu) aku w dobrym stanie pokazuje 12,2V ,rano normalnie jeździłem potem miałem problem z wyjazdem ze śniegu miejsca parkingowego i 4 razy mi auto zgasło ;/ ale odpalił za każdym razem i wszystko bylo ok po ok 4h chciałem odpalić i cisza.. kontrolki nie świrują ani nic.. jedynie co pamietam że od jakiegoś czasu podczas odpalania terkotały jakieś przekaźniki i słychac było właśnie pojedyńcze rzęzienie przy odpalaniu.. demontować w ciemno rozrusznik i regenerować/wymieniać czy szukać gdzie indziej przyczyny ?? pogoda mało zachęcająca na takią zabawe a auto stoi pod blokiem teraz.. bo nie dojechałem do garażu ;(
Pali mi bezpiecznik od wycieraczek/szyb/spryskiwaczy w momencie zamykania klapy bagażnika. O co może chodzić?
Civic VI Mb2 1998
kazik2_h9w3
26-01-19, 14:03
Pewno pękł jakis przewód lub kilka i zwieraja sie i pali bezpiecznik
Te co ida w peszlu do klapy
Jak się dostać do tej wiązki? Jak najłatwiej zdiagnozować miejsce tego przetarcia?
Jak się dostać do tej wiązki? Jak najłatwiej zdiagnozować miejsce tego przetarcia?
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?236434-MB2-D14Z4-quot-Dziadkow%F3z-quot-by-Radzyn&p=2556739&viewfull=1#post2556739
Prawy górny róg tylnej klapy, dobrze sprawdź tę gumową osłonę/przelotkę/harmonijkę. Tak jak wtedy pisałem - dostęp z d.py, ale dasz radę
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?236434-MB2-D14Z4-quot-Dziadkow%F3z-quot-by-Radzyn&p=2556739&viewfull=1#post2556739
Prawy górny róg tylnej klapy, dobrze sprawdź tę gumową osłonę/przelotkę/harmonijkę. Tak jak wtedy pisałem - dostęp z d.py, ale dasz radę
Pewno pękł jakis przewód lub kilka i zwieraja sie i pali bezpiecznik
Te co ida w peszlu do klapy
Kurcze te kable nie wyglądają źle, ale nie ma jak się tam dostać.. Poruszałem trochę tą wiązka i przed chwilą mi spaliło ten bezpiecznik od razu po włączeniu zapłonu, potem poruszalem znowu i już się nie spalił. Czyli to chyba rzeczywiście tam. Nie wiem jak się za to zabrać..
Mogę gdzieś jakoś łatwo tymczasowo odłączyć ten spriskiwacz /wycieraczke, żeby mi tego tak nie paliło?
https://i.imgur.com/Zws8zrdr.jpg
Mogę gdzieś jakoś łatwo tymczasowo odłączyć ten spriskiwacz /wycieraczke, żeby mi tego tak nie paliło?
Nie jestem pewien na 100%, bo dawno tam nie zaglądałem, ale wydaje mi się, że pod plastikową osłoną słupka C (od wewnątrz) jest kostka, którą możesz rozłączyć. Tylko wtedy rzecz jasna rozłączasz całą wiązkę. Ale to możesz wykonać na próbę, żeby zdiagnozować w przybliżeniu, w którym miejscu wiązki masz zwarcie.
Jak chcesz rozłączyć silniczek wycieraczki musisz zdjąć plastikową osłonę tylnej klapy i po prostu wyjąć wtyczkę z silniczka.
Wg mnie to nie jest wina spryskiwacza (pompka jest w zbiorniczku z płynem, ta wiązka nie ma z nią nic wspólnego).
Wstaw kable silikonowe i spokój na wieki.... , robiłem tak w EK3 w drzwiach kierowcy.
Nie mogę zamknąć klapy bagażnika.
Zamki od 5D i Aero są identyczne?
Nie mogę zamknąć klapy bagażnika.
Zamki od 5D i Aero są identyczne?
Sprawdzałeś regulację śrubami tego ucha, za które łapie zatrzask?
Nigdy tego nie robiłem. Można wymienić chłodnicę w b18 bez spuszczania płynu z bloku ? Jeśli nie, to da radę to zrobić spokojnie tylko podnosząc auto ? 2 miesiące temu był pół remont więc było spuszczane, przez co śruba powinna bez problemu puścić.
Czy czujniki ABS we wszystkich 5D MA/MB są takie same, również w wersji z bębnami? Chodzi mi głównie o te tylne. Pozdro
SkylineGTR
15-02-19, 22:14
Czy czujniki ABS we wszystkich 5D MA/MB są takie same, również w wersji z bębnami? Chodzi mi głównie o te tylne. Pozdro
Jeśli z tyłu były bębny, to chyba bez ABS.
Sklepy pokazują że nawet do 3d są takie same a do 5d na pewno https://www.czesciauto24.pl/abs/9535365
Sklepy pokazują że nawet do 3d są takie same a do 5d na pewno https://www.czesciauto24.pl/abs/9535365
Dzięki :)
Czy czujniki ABS we wszystkich 5D MA/MB są takie same, również w wersji z bębnami? Chodzi mi głównie o te tylne. Pozdro
Przy bębnach nie ma absu.
Wszystkie benzynowe mają takie same tylne czujniki, diesle mają inne wtyczki (jak w roverach).
Przy bębnach nie ma absu.
Wszystkie benzynowe mają takie same tylne czujniki, diesle mają inne wtyczki (jak w roverach).
To znajomy mnie wprowadził w błąd bo ma aero z bębnami z tyłu i twierdzi że posiada abs xD
Tak że dziękuje za rady, na pewno się przydadzą.
Jest ktoś w stanie powiedzieć mi który przewód idzie na jaką stronę? Rozebrałem całe hamulce i przewody mi się pomieszały
https://images89.fotosik.pl/130/1a2c7a523ed73581med.jpg (https://images89.fotosik.pl/130/1a2c7a523ed73581.jpg)
Ostatnio grzebałem z ciekawości w bezpiecznikach, zauważyłem że mam przepalony pod maską ten 15A odpowiedzialny za wentylator chłodnicy.
Bezpiecznik wymieniłem na nowy ale znów się przepalił (nie wiem w jakim momencie) wiatrak podłączony na krótko do akumulatora działa.
Wczoraj trochę pojeździłem na wysokich obrotach z wyłączonym ogrzewaniem i wentylator się nie załącza..
Zauważyłem że temperatura na zegarach zaczęła iść ponad połowę skali, to ją zbiłem wpuszczając cieple powietrze do kabiny.
Termostat jest sprawny bo ładnie grzeje i otwiera duży obieg tak jak powinien.
Co może być przyczyną tego problemu??
kazik2_h9w3
24-02-19, 16:50
Moze czujnik temperatury?
Moze czujnik temperatury?
Trochę dziwne ale dałem nowy bezpiecznik, odłączyłem czujnik temperatury, zwarłem jego przewody by sprawdzić sprawność instalacji i wentylator ruszył, słychać przekaźnik więc układ działa :D może sam przekaźnik się zawiesił czy coś. Trochę pojeździłem z vitkiem by dobrze układ zagrzać i teraz wentylator się normalnie załącza na postoju więc czujnik przy termostacie jest sprawny. Oby problem nie wrócił, może gdzieś się wilgoć dostała i łapał zwarcie; nie wiem..
Gdy mi wywalało bezpiecznik 10A pod maską po przekręceniu kluczyka też nie wiedziałem gdzie szukać to zacząłem od ostatnio ruszanych elementów. Okazało sie że przetarte kable na sondzie katalizatora robiły zwarcie...
Dobry dzień.
Mam problem ze stukaniem w lewym przednim kole przy wjechaniu w większy "dołek". Wymienione górne wahacze, dolne sworznie, gumy i łączniki stabilizatora i wali jak waliło :) Zastanawiam się czy górne mocowanie amortyzatora może mieć jakiś wpływ?. Aha i z pół roku temu końcówki drążków.
Dobry dzień.
Mam problem ze stukaniem w lewym przednim kole przy wjechaniu w większy "dołek". Wymienione górne wahacze, dolne sworznie, gumy i łączniki stabilizatora i wali jak waliło :) Zastanawiam się czy górne mocowanie amortyzatora może mieć jakiś wpływ?. Aha i z pół roku temu końcówki drążków.
Nie sprawdzałem - masz obniżone zawieszenie? Jakie koła?
U mnie pojawiło się "takie cuś", po założeniu sprężyn H&R + opon 15/195/55. Przy skręconych kołach i wpadnięciu w dołek/zjechaniu z krawężnika, słychać stuknięcie. Tez miałem wszystko powymieniane i nie mogłem dojść przyczyny.
Okazało się że to końcówka drążka "dotyka" do podłużnicy przy uskoku. Nie ma żadnych innych objawów, nie wpływa to na prowadzenie itp., dzieje się tylko w opisanym momencie.
Końcówka nie jest "zdemolowana", jedynie widać moment styku, głównie na podłużnicy.
Mam obniżone jakies -40 może -45mm. Koła obecnie 185/60/14 czyli jak fabryka. Takie stukniecie jak opisujesz też mam ale tym akurat się nigdy nie przejmowałem. Przejmuje się tym pier.... jak wjadę w dziurę nawet przy niskiej prędkości. Dźwięk jakby ktoś przyłożył młotkiem w koło. Dodatkowo czasami towarzyszy temu taki dźwięk jakby ktoś strzelił z osłony tarczy hamulcowej ( takie brzedęęę) :). Oczywiście wymieniałem to wszystko co wcześniej wypisałem u mechanika. On stwierdził ze tylko sworznie były do wywalenia ( fakt przy niskiej temperaturze skrzypiały jak kanapa babci).
Zostaje Ci jeszcze górny sworzeń albo pęknięta sprężyna
kazik2_h9w3
26-03-19, 18:01
Albo pukajacy amorek
A jakiś związek z mokrą nawierzchnia zauważasz? Czasami sprężyna się przesuwa na amortyzatorze, ja to szczególnie odczuwałam jak było mokro. Kiedyś chyba ktoś proponował wyciąć podkładkę z filcu pod sprężynę. Ja bym próbował może kawałek węża zbrojnego naciągnąć na dolny zwój sprężyny.
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Górny sworzeń odpada bo wymieniony cały wahacz. Mam wrażenie, że stukanie się nasila wraz ze spadkiem temperatury. Amortyzatory kayaba agx i zarówno na ustawieniu max miękki jak i max twardy (przelot amorkow to jakies 60-70kkm).
Amortyzator sam w sobie chyba by aż tak nie hałasował. Ale pamiętam jeszcze ze swojego użytkowania Civica, że sprężyna potrafiła wydać taki dźwięk. W Civicu spręzyna opiera się o amortyzator bez żanego odizolowania, czyli metel styka się z metalem i wystaczy niewielki przeskok, a dzwięk jest bardzo głośny i taki rezonujący trochę. Jak wykluczysz wszystko inne, to może warto się tym zając. Na przykład Subaru fabrycznie na dolny zwój sprężyny przychodzi taka plastikowa nakładka, ale np. niektóre ASO przy wymianie naciągają kawałek węża gumowego i też jest git, grunt, żeby było coś pomiędzy amorem a sprężyną.
krzysiu.let1997
27-03-19, 12:30
Robił ktoś z tu obecnych automatyczne otwieranie klapy bagażnika w angielce i chciałby się podzielić już nabytą wiedzą? [emoji16]
Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka
Robił ktoś z tu obecnych automatyczne otwieranie klapy bagażnika w angielce i chciałby się podzielić już nabytą wiedzą? [emoji16]
Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka
Miałem. Fajny bajer, ale czasem denerwuje zamykanie.
krzysiu.let1997
28-03-19, 22:12
Miałem. Fajny bajer, ale czasem denerwuje zamykanie.A możesz powiedzieć coś więcej? Jakie sprężyny tam siedziały? [emoji846]
Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka
A możesz powiedzieć coś więcej? Jakie sprężyny tam siedziały? [emoji846]
Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka
Nie kupowałem jakichś specjalnych. Na allegro widziałem że jest coś takiego, ja dopasowałem to co leżało w garażu.
Siemanko. Jestem trochę zielony w tych sprawach, dlatego piszę tutaj i nie zakładam nowego tematu.
Chodzi mi o mechanizm wycieraczek, przód.
Pacjent to Honda Civic VI (liftback).
Teraz moje pytanie, czy podejcie mechanizm z hatchbacka lub aero?
Oraz czy w piątym genie był ten sam mechanizm? I działa to na tej samej zasadzie?
Siemanko. Jestem trochę zielony w tych sprawach, dlatego piszę tutaj i nie zakładam nowego tematu.
Chodzi mi o mechanizm wycieraczek, przód.
Pacjent to Honda Civic VI (liftback).
Teraz moje pytanie, czy podejcie mechanizm z hatchbacka lub aero?
Oraz czy w piątym genie był ten sam mechanizm? I działa to na tej samej zasadzie?
Z aero na pewno bo to ta sama konstrukcja. Ja sam mechanizm (bez silnika wycieraczek) kupiłem z Rovera, model 400 bodajże.
Z aero na pewno bo to ta sama konstrukcja. Ja sam mechanizm (bez silnika wycieraczek) kupiłem z Rovera, model 400 bodajże.
I pasuje 1:1? ;)
Witam.
Potrzebuje zakupić nakrętki kół do Hondy Accord, nie żadne kolorowe na szpan tylko po prostu dobre, czy ktoś może kupował takie:
https://allegro.pl/oferta/kute-nakretki-kol-jbr-60mm-12x1-5-honda-mazda-ford-7773418879
Czy lepiej kupić tańsze, po prostu nie chce żeby to była jakaś mina tak jak te D1 SPEC, które miałem kilka lat temu w Civicu V gen i to była porażka, i zapłacę za coś niewartego swojej ceny. A może ktoś ma jakiś namiar na jakieś w miarę wytrzymałe? Czasem lepiej dopłacić i kupić coś lepszego.
Czy sruby zawieszenia mozna zastepowac srubami z pelnym gwintem 8.8?
Nie wiem czy można, ale ja bym sam nie próbował. Weź to potem wykręć jak się zapiecze :D
Nie wiem czy można, ale ja bym sam nie próbował. Weź to potem wykręć jak się zapiecze :D
Juz mnie wysmiali na grupie facebookowej,strach sie o cos tam zapytac... 8.8 sa za slabe a w sklepie sprzedali mi info ze dadza radde z zapasem...ale juz dorwalem oem i takie zamontuje :)
Pytanie: Czy taki lacznik stabilizatora poprostu przykreca sie do wahacza?czy trzeba cos jeszcze?
http://jdmshop.eu/%C5%82%C4%85cznik-stabilizatora-honda-0323-CONR
SkylineGTR
07-04-19, 21:38
Juz mnie wysmiali na grupie facebookowej,strach sie o cos tam zapytac... 8.8 sa za slabe a w sklepie sprzedali mi info ze dadza radde z zapasem...ale juz dorwalem oem i takie zamontuje :)
Pytanie: Czy taki lacznik stabilizatora poprostu przykreca sie do wahacza?czy trzeba cos jeszcze?
http://jdmshop.eu/%C5%82%C4%85cznik-stabilizatora-honda-0323-CONR
Zależy jakie masz wahacze, bo są 3 rodzaje chyba - bez dziury (nie da się przykręcić)/z wąską dziurą - trzeba chyba tulejki dystansowe zastosować/z gwintem - pasuje najlepiej
Juz mnie wysmiali na grupie facebookowej,strach sie o cos tam zapytac... 8.8 sa za slabe a w sklepie sprzedali mi info ze dadza radde z zapasem...ale juz dorwalem oem i takie zamontuje :)
Bardzo dobrze, takie pomysły trzeba ostro tępić żeby ktoś później nie próbował robić takich rzeczy.
Oem śruba 8zł o ile dobrze słyszałem.
Bardzo dobrze, takie pomysły trzeba ostro tępić żeby ktoś później nie próbował robić takich rzeczy.
Oem śruba 8zł o ile dobrze słyszałem.
Wlasnie nie wiem skad u was tyle zawisci, nie mialem zamiaru zaoszczedzac, poprostu wszeddzie na necie pisza ze 8.8 to wystarczy, takie tez mi dali w sklepie metalowym stad tez pojaawilo sie pytanie.A zeby nikt nie probowal robic takich rzeczy wystarczy merytoryczna ddyskusja.
Wlasnie nie wiem skad u was tyle zawisci, nie mialem zamiaru zaoszczedzac, poprostu wszeddzie na necie pisza ze 8.8 to wystarczy, takie tez mi dali w sklepie metalowym stad tez pojaawilo sie pytanie.A zeby nikt nie probowal robic takich rzeczy wystarczy merytoryczna ddyskusja.
Dowiedz się co to jest zawiść.
Merytoryczna dyskusja? Odnośnie zastąpieniu oem śruby śrubą z pełnym gwintem? Przecież tutaj trzeba wziąć kija i napierdalać.
Jeszcze jakby taka śruba była trudna do dostania, a przecież na forum jest kilku gości którzy rozbierają te auta i mają takie śruby na kilogramy :0
Dałem śruby 8.8 stab/podłuznice i zapitala już kilkaset tysięcy km ;]
A, żeby się śruba nie zapiekła to wystarczy dać pastę do gwintów.
Robsky poszło Pw, ale wstawie i tutaj.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161217/4693c5d0979b558218f5a47c24671835.jpg
Do wszystkich OEMowców. Dlaczego nie śruba 8.8 przemysłowa z atestem - droższa od chińskiej? Takie śruby stosuje się w przemyśle, obciążalność ma ogromną. Robię w tym, podaj jeden argument dlaczego nie śruba 8.8 i wtedy przestanę stosować.
8.8 - 800 MPa na rozciąganie i 21 kN na ścinanie, czyli dla M8 około 550 MPa.
Są jeszcze śruby 12.9.
Dałem śruby 8.8 stab/podłuznice i zapitala już kilkaset tysięcy km ;]
A, żeby się śruba nie zapiekła to wystarczy dać pastę do gwintów.
Robsky poszło Pw, ale wstawie i tutaj.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161217/4693c5d0979b558218f5a47c24671835.jpg
Do wszystkich OEMowców. Dlaczego nie śruba 8.8 przemysłowa z atestem - droższa od chińskiej? Takie śruby stosuje się w przemyśle, obciążalność ma ogromną. Robię w tym, podaj jeden argument dlaczego nie śruba 8.8 i wtedy przestanę stosować.
8.8 - 800 MPa na rozciąganie i 21 kN na ścinanie, czyli dla M8 około 550 MPa.
Są jeszcze śruby 12.9.
Jak chcesz się posiłować na argumenty to najpierw zorientuj się o co chodzi.
Dałem śruby 8.8 stab/podłuznice i zapitala już kilkaset tysięcy km ;]
A, żeby się śruba nie zapiekła to wystarczy dać pastę do gwintów.
Robsky poszło Pw, ale wstawie i tutaj.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161217/4693c5d0979b558218f5a47c24671835.jpg
Do wszystkich OEMowców. Dlaczego nie śruba 8.8 przemysłowa z atestem - droższa od chińskiej? Takie śruby stosuje się w przemyśle, obciążalność ma ogromną. Robię w tym, podaj jeden argument dlaczego nie śruba 8.8 i wtedy przestanę stosować.
8.8 - 800 MPa na rozciąganie i 21 kN na ścinanie, czyli dla M8 około 550 MPa.
Są jeszcze śruby 12.9.
Nie bo gosc chcial zalozyc srube z pelnym gwintem, a tam ma byc sruba kolnierzowa.
Oprocz 12.9 sa tez 10.9 i to o wiele lepszy pomysl niz 8.8, ktora jestem w stanie Ci ukrecic podczas dokrecania, a co dopiero odkrecania
ktora jestem w stanie Ci ukrecic podczas dokrecania, a co dopiero odkrecania
Ukasz to by wam nawet łby poukręcał. Przy samej dupie.
SkylineGTR
02-05-19, 16:48
Cześć, przykładam się do montażu LPG w moim MB3, jakie uszczelki muszę przygotować pod demontaż kolektora ssącego (w celu nawiertów pod wtryski gazu).
Jedna uszczelka pod kolektor czy jeszcze coś pod przepustnicę?
Wysłałem Ci na tej grupie gdzie Cie zjechali jak wyglądały moje śruby bo jakiś debil właśnie takie zamontował ;) I bardzo dobrze że reszta też zbeształa twój debilny pomysł pakowania tam śrub z castoramy bo pan w sklepie powiedział że będzie okej :v
Wysłałem Ci na tej grupie gdzie Cie zjechali jak wyglądały moje śruby bo jakiś debil właśnie takie zamontował ;) I bardzo dobrze że reszta też zbeształa twój debilny pomysł pakowania tam śrub z castoramy bo pan w sklepie powiedział że będzie okej :v
gupku, źle zacytowałeś
Gupi ja
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
gupku, źle zacytowałeś
No debil
Ja plastiki skręcam na oemie, wy skręcacie zawias na castoramie :rolleyes:
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/57180179_2191282120966201_7580998060650528768_o.jp g?_nc_cat=100&_nc_eui2=AeGIEOSiXNPXlAdQrw8H_nrvOgcQlfHF3kLpDmlMH UTsUeUL3znV0WSHlZClpxOQSyfB8lWJVnpTRHSf-2lMkGrFu3DnJW1ozur2lStF7Pta7g&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=6bb5efbc9b2adc285ff34a2a609cb89d&oe=5D6C8B20
krzysiu.let1997
12-05-19, 15:00
Cześć, zastanawiam się czy śruby waskootworowe można zamontować zamiast normalnych śrub?
Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka
https://www.otomoto.pl/oferta/rover-45-mg-zs-2004-fotele-kanapy-siedzenia-skora-ID6BESNM.html?
https://www.otomoto.pl/oferta/rover-45-mg-zs-2004-fotele-kanapy-siedzenia-skora-ID6BESMM.html?
czy takie fotele i kanapa z tych mg podchodzi p&p do naszych MB poliftowych?
Czy ktoś się orientuje, żeby zdjąć przesłonę szyberdachu w mc2 to trzeba demontować podsufitkę?
Pozdr
Czy ktoś się orientuje, żeby zdjąć przesłonę szyberdachu w mc2 to trzeba demontować podsufitkę?
Pozdr
U mnie żeby wyjąć tą przesłonę trzeba było zdjąć podsufitkę i cały szyberdach zdemontować. Inaczej tego nie wyjmiesz.
U mnie żeby wyjąć tą przesłonę trzeba było zdjąć podsufitkę i cały szyberdach zdemontować. Inaczej tego nie wyjmiesz.Przyglądałem się i bez zdjęcia podsufitki tez mi się wydawało, że nie ma jak wyjsć, ale jeszcze szyber...to juz spróbuję to na samochodzie. Chodziło generalnie o podklejenie kawałka materiału...
Dzięki za wyjaśnienie :)
Regenerował ktoś z was pompę wspomagania? moja już trochę jest zużyta bo jak mam większe obroty silnika to lżej kierownica chodzi i do tego łożysko pomału się odzywa i się zastanawiam czy zabierać się samemu do tego mając jakieś tam zdolności manualnie czy lepiej jednak oddać do regeneracji
bartek_levis
28-05-19, 14:25
Regenerował ktoś z was pompę wspomagania? moja już trochę jest zużyta bo jak mam większe obroty silnika to lżej kierownica chodzi i do tego łożysko pomału się odzywa i się zastanawiam czy zabierać się samemu do tego mając jakieś tam zdolności manualnie czy lepiej jednak oddać do regeneracji
uzywane pompy po 50 zł są regeneracja ile ci wyjdzie 4 używki ?
Dziś regulowałem zawory i wymieniałem uszczelki pokrywy zaworów i miski olejowej.. czy taka ilość nagaru to normalna sprawa?
Jeżdżę na Mobilu 5w50, olej zmieniam 2 razy do roku (wiosna, jesień) - mniej więcej co 10tyś km.
Pokrywa zaworów:
https://drive.google.com/open?id=11_os6DM3bh-Rn2ahYcqzd1Bb8EAKlhe1
Dół silnika po zdjęciu miski olejowej:
https://drive.google.com/open?id=1YQLtC6vxvaqGeW22PFM1oJIiFYJvZ5vo
Sprawdzałem też kompresję:
tłok 1 - 12.2 bara,
tłok 2 - 11,5 bara,
tłok 3 - 12.0 barów,
tłok 4 - 12.1 bara
Czy jest powód do niepokoju? Myślałem że wnętrze silnika będzie trochę czystsze, chociaż olej zlewany zawsze z silnika z reguły dość ciemny :(
SkylineGTR
02-06-19, 21:09
Dziś regulowałem zawory i wymieniałem uszczelki pokrywy zaworów i miski olejowej.. czy taka ilość nagaru to normalna sprawa?
Jeżdżę na Mobilu 5w50, olej zmieniam 2 razy do roku (wiosna, jesień) - mniej więcej co 10tyś km.
Pokrywa zaworów:
https://drive.google.com/open?id=11_os6DM3bh-Rn2ahYcqzd1Bb8EAKlhe1
Dół silnika po zdjęciu miski olejowej:
https://drive.google.com/open?id=1YQLtC6vxvaqGeW22PFM1oJIiFYJvZ5vo
Sprawdzałem też kompresję:
tłok 1 - 12.2 bara,
tłok 2 - 11,5 bara,
tłok 3 - 12.0 barów,
tłok 4 - 12.1 bara
Czy jest powód do niepokoju? Myślałem że wnętrze silnika będzie trochę czystsze, chociaż olej zlewany zawsze z silnika z reguły dość ciemny :(
Jeśli ma Ci to pomóc:
https://images81.fotosik.pl/783/bb1cb4fe916881b7med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/bb1cb4fe916881b7)
Tak wyglądał u mnie dół krótko po przywiezieniu auta z Niemiec, od tego czasu tam nie zaglądałem. Natomiast pokrywę zdejmowałem około 20k km później, po dwóch wymianach, jeżdżąc na SHELLu 10w40 i była zdecydowanie dużo czystsza od Twojej :cool:
Kompresja u mnie na wszystkich garach między 12,2 a 12,7 bar, ale na nagar może wpływać wiele czynników.
Jeśli bardzo Ci to przeszkadza, możesz pomyśleć o użyciu płukanki Liqui Moly 2662. Znajomy mający sklep z częściami dużo tego sprzedaje przez internet, ale sam nigdy tego nie testowałem.
bartek_levis
10-06-19, 09:56
zamiast płukanki wystarczy zwykłą naftę zastosować ten sam efekt
zamiast płukanki wystarczy zwykłą naftę zastosować ten sam efekt
Nie wdając się w dyskusję "dobrze" czy "źle", wrzucam link do IMO fajnego testu płukanki.
Jak mi się nie odechce to w wakacje zrobię coś podobnego w D16V1
https://www.youtube.com/watch?v=JtINZrFmWiQ&feature=youtu.be
SkylineGTR
10-06-19, 23:41
Ktoś może się podzielić jakimiś aktualnymi danymi nt. przewodów zapłonowych?
Auto w gazie D15Z8 (wiadomo interwał wymiany przewodów krótszy), czy takie stykną: magneti-marelli-zestaw-przewodow-zaplonowych-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3 (https://aparts.pl/partscatalogue/941319170105-magneti-marelli-zestaw-przewodow-zaplonowych-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3-1997-01-2001-02,10-00045-01275-07816-0002-00685-0100008,0100153-941319170105-0095-00685-000000001-MMAMSQ0105.aspx)
Czy w ogóle nie warto sobie zawracać głowy takim zestawem i lepiej zainwestować w: beru-zestaw-przewodow-zaplonowych-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3 (https://aparts.pl/partscatalogue/zef1099-beru-zestaw-przewodow-zaplonowych-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3-1997-01-2001-02,10-00045-01275-07816-0002-00685-0100008,0100153-ZEF1099-0011-00685-000000001-BERZEF1099.aspx)
Oraz co bym potrzebował, aby porządnie zregenerować układ amortyzacji? Planuję kupić:
-amorki: kyb-amortyzator-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3 (https://aparts.pl/partscatalogue/341131-kyb-amortyzator-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3-1997-01-2001-02,10-00045-01275-07816-0002-00854-0100011,0100121-341131-0085-00854-000000001-KYB~1341131.aspx)
-poduszki: kyb-mocowanie-amortyzatora-teleskopowego-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3 (https://aparts.pl/partscatalogue/sm5058-kyb-mocowanie-amortyzatora-teleskopowego-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3-1997-01-2001-02,10-00045-01275-07816-0002-01180-0100011,0100371-SM5058-0085-01180-000000001-KYB~1SM5058.aspx)
-osłony/odboje: monroe-zestaw-ochrony-przeciwpylowej-amortyzator-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3 (https://aparts.pl/partscatalogue/pk179-monroe-zestaw-ochrony-przeciwpylowej-amortyzator-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3-1997-01-2001-02,10-00045-01275-07816-0002-00919-0100011,0100381,0100372-PK179-0037-00919-000000001-PK179~2MON.aspx)
Jednak nie mogę znaleźć części oznaczonych na schemacie:
https://zapodaj.net/images/c88f666c91f7e.png
Czy zazwyczaj potrzebna jest ich wymiana? Które z powyższych części możecie polecić, a których nie możecie polecić?
Co byście zmienili w powyższym zestawie gdybym zdecydował się na zakup takich sprężyn: sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-honda-civic-vi-ejekmamb (https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-honda-civic-vi-ejekmamb-e4019-140-pi-1963.html)
Czy do tych sprężyn potrzebne byłby jakieś specjalne Top hatsy? Gdzie mogę takie kupić? Możecie polecić jakieś tańsze a dobre sprężyny, które wytrzymają z 80k km?
bartek_levis
11-06-19, 09:09
Ktoś może się podzielić jakimiś aktualnymi danymi nt. przewodów zapłonowych?
Auto w gazie D15Z8 (wiadomo interwał wymiany przewodów krótszy), czy takie stykną: magneti-marelli-zestaw-przewodow-zaplonowych-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3 (https://aparts.pl/partscatalogue/941319170105-magneti-marelli-zestaw-przewodow-zaplonowych-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3-1997-01-2001-02,10-00045-01275-07816-0002-00685-0100008,0100153-941319170105-0095-00685-000000001-MMAMSQ0105.aspx)
Czy w ogóle nie warto sobie zawracać głowy takim zestawem i lepiej zainwestować w: beru-zestaw-przewodow-zaplonowych-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3 (https://aparts.pl/partscatalogue/zef1099-beru-zestaw-przewodow-zaplonowych-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3-1997-01-2001-02,10-00045-01275-07816-0002-00685-0100008,0100153-ZEF1099-0011-00685-000000001-BERZEF1099.aspx)
Oraz co bym potrzebował, aby porządnie zregenerować układ amortyzacji? Planuję kupić:
-amorki: kyb-amortyzator-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3 (https://aparts.pl/partscatalogue/341131-kyb-amortyzator-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3-1997-01-2001-02,10-00045-01275-07816-0002-00854-0100011,0100121-341131-0085-00854-000000001-KYB~1341131.aspx)
-poduszki: kyb-mocowanie-amortyzatora-teleskopowego-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3 (https://aparts.pl/partscatalogue/sm5058-kyb-mocowanie-amortyzatora-teleskopowego-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3-1997-01-2001-02,10-00045-01275-07816-0002-01180-0100011,0100371-SM5058-0085-01180-000000001-KYB~1SM5058.aspx)
-osłony/odboje: monroe-zestaw-ochrony-przeciwpylowej-amortyzator-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3 (https://aparts.pl/partscatalogue/pk179-monroe-zestaw-ochrony-przeciwpylowej-amortyzator-honda-civic-vi-fastback-ma-mb-1-5-16v-mb3-1997-01-2001-02,10-00045-01275-07816-0002-00919-0100011,0100381,0100372-PK179-0037-00919-000000001-PK179~2MON.aspx)
Jednak nie mogę znaleźć części oznaczonych na schemacie:
https://zapodaj.net/images/c88f666c91f7e.png
Czy zazwyczaj potrzebna jest ich wymiana? Które z powyższych części możecie polecić, a których nie możecie polecić?
Co byście zmienili w powyższym zestawie gdybym zdecydował się na zakup takich sprężyn: sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-honda-civic-vi-ejekmamb (https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-honda-civic-vi-ejekmamb-e4019-140-pi-1963.html)
Czy do tych sprężyn potrzebne byłby jakieś specjalne Top hatsy? Gdzie mogę takie kupić? Możecie polecić jakieś tańsze a dobre sprężyny, które wytrzymają z 80k km?
przewody jeżeli nie maja przebicia zostaw oem bo są bardzo trwałe, zrobiłem 120 kkm na lpg i nigdy z przewodami nie było problemów, co do zawieszenia na 90% poduszki są ok, sprężyny również wiec sam amorek do wymiany, kyb jest jak najbardziej dobrym wyborem, no chyba ze koniecznie chcesz wymienić dobre na nowe to reszta gratów też będzie ok
Czy aby dostać się do regulatora napiecia w alternatorze w 1,4 5D będe musiał demontować i wyciągać alternator ?
Orientuje się ktoś czy górna listwa szyby przedniej do MB z 2000r. będzie pasowała z Rovera 400?
Wie ktoś może co jest przyczyną pałacem się kontrolki abs? Pokazuje mi błąd 15 i z tego co widziałem to prawy tylny czujnik. Wyczyscilem tam wszystko ale nadal błąd się pali. Raz na jakiś czas błędu nie ma i abs działa prawidlowo
Czujnik do wymiany, nie naprawisz, korozja rozsadza sensor
Dzisiaj zauważyłem że błędu nie pokazuje gdy jest wilkotno. Rano nie padał deszcz i błąd mi pokazało A później po deszczu wsiadłem i błąd się palił. Jutro zmierze opornosc czujnika. Gdzieś czytałem że powinien mieć 2kohm zgadza się?
Koledzy pytanko.
Wymieniane były szczęki hamulcowe w bębnach, bo poprzednie zużyte do 0. Po wymianie jest gorzej niż przed. Tył słabiutko hamuje (nożny i ręczny), a dźwignia ręcznego wędruje strasznie wysoko. Przypuszczam, że samoregulator nie reguluje się sam. Można to jakoś poprawić? Może samemu trzeba wyregulować?
System hamulcowy Lucas.
potrzebuje schemat elektryki nadwozia mb lub jakies instrukcje jak podłączyc przycisk sterowania szybą pasazera z prawej strony, kupiłem od angola i nie mozemy podłaczyc bo wywala bezpieczniki, ta porada gruszki nic sie nie przydala bo jest chaotycznie napisane i brak zdjęc co do czego podpiac
Dzisiaj zauważyłem że błędu nie pokazuje gdy jest wilkotno. Rano nie padał deszcz i błąd mi pokazało A później po deszczu wsiadłem i błąd się palił. Jutro zmierze opornosc czujnika. Gdzieś czytałem że powinien mieć 2kohm zgadza się?
Przednie czujniki: 600-950 Ω
Tylne: 700-1100 Ω
Jakie polecacie zawieszenie obniżające do angielki? Gwint na którym kupiłem auto padł na naszych cudownych drogach i muszę kupić szybko coś nowego i dobrego. Może być to zwykły obniżający zawias lub gwint
Jak jeździsz sam albo w 2 osoby i chcesz same sprężyny to bierz Pro kita. Siądzie pewnie z -50, ale dalej będzie miękko na tyle że będziesz mógł spokojnie jeździć, nie uważając zbytnio na dziury.
Jak jeździsz sam albo w 2 osoby i chcesz same sprężyny to bierz Pro kita. Siądzie pewnie z -50, ale dalej będzie miękko na tyle że będziesz mógł spokojnie jeździć, nie uważając zbytnio na dziury.
ejbach siądzie -50? No raczej nieee
Jaki jest problem z miękkim zawiasem przy obniżeniu? No taki że jak załadujesz auto to ciągniesz brzusio po asfalcie.
Takiego problemu nie ma ze spręzynami H&R, siada -40 i można wozić co dusza zapragnie.
Miałem w innym aucie h&r i sobie chwalilem tylko jeszcze pytanie jakie amortyzatory do tego mam dobrać? Oryginalnych nie dam bo szybko padną przy tych sprezynach
Miałem w innym aucie h&r i sobie chwalilem tylko jeszcze pytanie jakie amortyzatory do tego mam dobrać? Oryginalnych nie dam bo szybko padną przy tych sprezynach
Bzdura :)
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170825/ead957d75c1c1408151ee6942794f13b.jpg
Pikne, bierzcie z gościa przykład.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170825/ead957d75c1c1408151ee6942794f13b.jpg
To sa top hatsy?dziala to?ma sens kombinowac takie ustrojstwo?
Przerobilem mtsy, vogtlandy, teraz mam eibach pro kit dedykowany+kyb excel G, zestaw nowka sztuka i powiem ze rewelacji nie ma, jest duzo lepiej niz na bieda glebie za 300zl ale ping pong dalej wystepuje :/
...jest duzo lepiej niz na bieda glebie za 300zl ale ping pong dalej wystepuje :/
Jak założysz niższą spręzynę na seryjny amortyzator bez top hatsów to zobacz jaki zakres ruchu idzie się *******ić :0
Powinieneś może spróbować :rolleyes:
Albo nie marudzić bo to jednak liftback. Na MTSie i poli nie ma żadnych ping pongów. Ew. digidongi.
Witam, piszę w imieniu kolegi. Posiada silnik D16W4 i chciałby zmienić wałek na ten z D16Y2 (najostrzejszy w D serii)
czy zmiana jest plug and play? Pozdrawiam
Witam.
Szukam ori szybra szklanego Civic V coupe, takiego nie widziałem, ori? Jakaś przekładka?
https://drive.google.com/folderview?id=1-LYz71KMK5y9i0B5E3s41V2BoWrit2KC
Proszę o jakieś sugestie
Temacik ogarnięty.
Dzięki
Panowie, czy wspawanie uniwersalnego-dedykowanego do tego modelu katalizatora w układ wydechowy poprawi jakość spalin emitowanych przez samochód? Dzisiaj na przeglądzie zaskoczyło mnie badanie spalin w Hance (do tej pory nie było to robione). Proponujecie wspawanie właśnie takiego kata czy jakieś inne rozwiązanie?
Panowie, czy wspawanie uniwersalnego-dedykowanego do tego modelu katalizatora w układ wydechowy poprawi jakość spalin emitowanych przez samochód? Dzisiaj na przeglądzie zaskoczyło mnie badanie spalin w Hance (do tej pory nie było to robione). Proponujecie wspawanie właśnie takiego kata czy jakieś inne rozwiązanie?
jeszcze sonda może być ******a.
Cześć, potrzebuję wymienić kolektor wydechowy w D15Z8, mam taki z otworem na sondę lambda od strony chłodnicy centralnie, chciałbym zapytać, czy podejdzie kolektor od innego silnika z serii D z otworem na sondę w innym miejscu?
kazik2_h9w3
17-09-19, 18:44
Kolektory w d seriach sa zamienne
SkylineGTR
17-09-19, 20:10
Kolektory w d seriach sa zamienne
Może przylgnia do bloku jest taka sama, ale kolektor od D15z8 jest zupełnie inny niż w D14 lub D16, gdzie masz inny układ katalizatora i sondy lambda.
kazik2_h9w3
17-09-19, 20:21
Ale ja nie napisalem za są identyczne ale ze sa zamienne
Do swojego d15 tyle ze z6 zakladalem kolektory od oem d16z6 po seryjny 4-1 z jakiegos 1.4
Pytanie zagadka
Wczoraj rano hamulce działały idealnie A po pracy jak wsiadłem do samochodu zaczęły się zachowywać jak bym miał je zapowietrzone. Płyn hamulcowy jest. Samochód hamuje ale zachowuje się jak by mu brakowało powietrza w serwo. Nieszczelności na wężu brak. Myślicie że serwo walnęło czy może coś innego?
Czy lampy tylna w areodeckach są takie same jak w liftbakach? mowa o polifcie.
Czy lampy tylna w areodeckach są takie same jak w liftbakach? mowa o polifcie.
Nie
Koledzy muszę wymienić rozrząd i najlepiej pompę wody. Ile placiliscie za wymianę rozrządu z pompą wody i regulacja zaworów bo warto to zrobić za jednym zamachem bo czapkę trzeba i tak zdjąć? Będę wdzięczny pozdrawiam
Koledzy muszę wymienić rozrząd i najlepiej pompę wody. Ile placiliscie za wymianę rozrządu z pompą wody i regulacja zaworów bo warto to zrobić za jednym zamachem bo czapkę trzeba i tak zdjąć? Będę wdzięczny pozdrawiam
Rozrząd z wymianą 450 zł, regulacja zaworów (warto, a jesli masz LPG to tym bardziej) 80 zł
Siema,
zna ktoś dokładne oznaczenia piasty prawej przód do MC2 Aerodeck z b18c4 ?. Nigdzie nie mogę znaleźć zamiennnika : (. Chyba że ktoś ma używkę to z chęcią odkupię.
EDIT: Czy to aero b18 pasuje piasta nr OEM 44600-ST3-E00 ?
Nie, z tego co widzę to wyszukuje rozstaw 4x100 a Ty masz 4x113. Według mądrej strony numer piasty to 44600-S10-000 i jak widać nic znajduje :) Popytaj w haparts/jdmshop bo w hurtowniach na 90% jeśli coś znajdą to nie będzie pasować.
Nie, z tego co widzę to wyszukuje rozstaw 4x100 a Ty masz 4x113. Według mądrej strony numer piasty to 44600-S10-000 i jak widać nic znajduje :) Popytaj w haparts/jdmshop bo w hurtowniach na 90% jeśli coś znajdą to nie będzie pasować.
Racja, tamten numer to 4x100 niestety. Na hurtowniach brak. Tylko oryginał, 750zł , 6 tygodni czekania.
Wziąłem używkę za 100 zł.
Potrzebuje numer/oznaczenie zarowki do kontrolki check engine w mb8. Dzieki za pomoc
Ma ktoś może pomysł jak w miarę bezinwazyjnie zdjąć palec rozdzielacza który się "zakleszczył" ? Po zdjęciu kopułki okazało się że śruba się odkręciła i zrobiła trochę bałagan, ale palec siedzi "za gwintem" i nie mogę go ani ściągnąć, ani śruby wkręcić...
kazik2_h9w3
17-10-19, 17:11
Mi sie kiedyś udalo pomagając sobie malym młoteczkiem
Złapałem palec po dwóch stronach i pukalem w niego po środku
Ale nie polecam bo można go uszkodzic
Mi nie zależało bo zmienialem na nowy ale zszedł w jednym kawałku
Jak go rozdupcze to nie problem bo z układu zapłonowego mam wszystko w zapasie pod ręką, tylko się boje żeby mi w kawałku w aparacie nie został bo bez auta się do pracy nie dostane. Na razie zostawiłem jak jest licząc na to że się samo rozpadnie nie robiąc szkód w aparacie i zajme się tym w weekend.
Dzieki, będę próbował, chyba że ktoś ma jeszcze jakiś inny pomysł :D
Ma ktoś jakiegoś linka do instrukcji ustawiania zaworów w 1,4 (mój D14Z3), w linku "zrób to sam" nic takiego już niema.
Co ja będę szukał, jak tu na pewno ktoś wie ;) - czy nasze angielki były „eksportowane” do Japonii, a jeśli tak, to czy masowo, czy raczej niewiele ich było na tamtym rynku? :confused:
Edit: "eksportowane", czyli właściwie - czy w ogóle pojawiły się w Japonii?
Co ja będę szukał, jak tu na pewno ktoś wie ;) - czy nasze angielki były „eksportowane” do Japonii, a jeśli tak, to czy masowo, czy raczej niewiele ich było na tamtym rynku? :confused:
Edit: "eksportowane", czyli właściwie - czy w ogóle pojawiły się w Japonii?
Nie musieli niczego eksportować bo przecież 5D występował trochę zmodyfikowany na rynku wschodnim oraz Japonii w latach 91-97 pod nazwą Domani z buzią przedlifta i innym wnętrzem
Nie musieli niczego eksportować bo przecież 5D występował trochę zmodyfikowany na rynku wschodnim oraz Japonii w latach 91-97 pod nazwą Domani z buzią przedlifta i innym wnętrzem
OK, ale to (Domani) wiadomo, protoplasta.
Chodziło mi o to, czy coś z produkcji w Swindon trafiło do Japonii?
OK, ale to (Domani) wiadomo, protoplasta.
Chodziło mi o to, czy coś z produkcji w Swindon trafiło do Japonii?
Myślę że na taką skalę nie, a powiedziałbym nawet że przypadków kiedy jakiemuś Japończykowi zamarzyła się angielka nie było.
Skąd to pytanie przy święcie? xD
Myślę że na taką skalę nie, a powiedziałbym nawet że przypadków kiedy jakiemuś Japończykowi zamarzyła się angielka nie było.
Skąd to pytanie przy święcie? xD
Zupełnie nieświątecznie, od czapy, bez powodów - czysta ciekawość! ;)
No bo niby "to wiadomo" (choć ja kilku wątków nie wiedziałem) -> http://autobezsens.blogspot.com/2016/08/przeglad-civic-vi-z-rodzina.html
Ale może trafił się jakiś Japoniec, któremu zamarzył się niejapoński civic? ;) Skoro były RHD...
Używał/montował ktoś kiedyś?
Meyle: 31-16 050 0016
https://i.imgur.com/vPX0PMm.jpg?1
Siemano!
Wymieniam amortyzatory w mojej Hani, powiedźcie mi jakie odboje wchodzą na przód z osłonami ? Coś polecacie dobrego ?
SkylineGTR
07-01-20, 18:27
Siemano!
Wymieniam amortyzatory w mojej Hani, powiedźcie mi jakie odboje wchodzą na przód z osłonami ? Coś polecacie dobrego ?
Ja montowałem Febi FE48439
https://images90.fotosik.pl/250/d537fda809a46276.jpg
To te pojedyńcze? One są razem z osłonami ?
Bez problemu z montażem?
SkylineGTR
07-01-20, 22:50
To te pojedyńcze? One są razem z osłonami ?
Bez problemu z montażem?
Te w workach, są razem z odbojami.
Nie pamiętam aby były jakieś problemy, te Monroe na tył były bardziej upierdliwe chyba.
Fajna miękka guma była jak montowałem te harmonijki.
Trochę się męczyłem ze ściskaniem, ale pierwszy raz składałem zawiechę i to od razu z krótszymi springami i top hatsami, więc nie mam porównania.
JarkoCivic
08-01-20, 02:01
Siemano!
Wymieniam amortyzatory w mojej Hani, powiedźcie mi jakie odboje wchodzą na przód z osłonami ? Coś polecacie dobrego ?
OEM nie chcesz używek w ładnym stanie?
Daj zdj :D i ile byś chciał ?
SkylineGTR
14-01-20, 22:43
Cześć!
Mam kilka pytań, z góry dziękuję za odpowiedzi ;)
1. Czy da się rozebrać mechanizm ręcznego, bez rozbierania całego zacisku - tj. zdjąć tylko zacisk z jarzma, odpiąć linkę i wtedy wysunąć dźwigienkę? Czy konieczne jest wzięcie zacisku na stół i kompletne rozebranie go?
2. Czy da się bez problemu przełożyć szybę z klapy '00 (stop na górze szyby) do klapy '98 (stop na dole szyby z zaślepkami w szybie) i ile zamiana szyb może kosztować w warsztacie, jeśli bym podjechał dwoma samochodami i chciałbym zwyczajnie zamienić - instalację przełożyłbym samodzielnie?
3. Czy wam również samochód poszarpuje podczas toczenia się na wolnych obrotach bez gazu na jedynce/dwójce w korku? Latem winiłem klimę ale nawet bez klimy czasem odczuwam, że się dusi i szarpie całym samochodem, trzeba wdusić sprzęgło i z gazem go uspokoić, ale ogólnie nie chce się swobodnie toczyć na niskich obrotach. Ten typ tak ma, czy coś jest padnięte? (jest to jedyny objaw jaki odczuwam)
Koledzy. Potrzebuję wiedzieć jakie są potrzebne zaroweczki do panela środkowego od pokretel ciepło zimno prędkości nawiewu i pozycji wiem że 2 szt ale nie mogę znaleźć oznaczenia a w internecie znalazłem sprzeczne informacje. Dzięki za pomoc
JarkoCivic
15-01-20, 17:46
koledzy. Potrzebuję wiedzieć jakie są potrzebne zaroweczki do panela środkowego od pokretel ciepło zimno prędkości nawiewu i pozycji wiem że 2 szt ale nie mogę znaleźć oznaczenia a w internecie znalazłem sprzeczne informacje. Dzięki za pomoc
w2w t5
Kiedyś skorzystałem, więc posyłam dalej, niech służy:
https://images92.fotosik.pl/305/6491d228fdaba6d5med.png
2. Czy da się bez problemu przełożyć szybę z klapy '00 (stop na górze szyby) do klapy '98 (stop na dole szyby z zaślepkami w szybie) i ile zamiana szyb może kosztować w warsztacie, jeśli bym podjechał dwoma samochodami i chciałbym zwyczajnie zamienić - instalację przełożyłbym samodzielnie?
Koszt przełożenia w warsztacie musisz sprawdzić sam, ja jedynie mogę podpowiedzieć że:
- Moim zdaniem tylna jest wklejona mocniej niż przednia, więc za robotę mogą sobie policzyć (ale sprawdź)
- Skąd wiem? Ano kupiłem całą klapę "w kolor" (170 zł z transportem, jeśli dobrze pamiętam), z przyciemnianą szybą (bez stopu, ten jest w spoilerze, bo to z vti, uświadomił mnie lookaty, opis gdzieś w moim wątku). Swoją kompletną klapę (z niewielką wgniotką) wystawiłem na "oddam za darmo" (na forum i olx), przez klika miesięcy nikt się nie zgłosił, więc postanowiłem wywieźć na złom. A tam zonk - tylko metal, bez szyby i plastików. No to to do gminnego punktu zbiórki odpadów - nie przyjmują części samochodowych. Rozwiązanie - plastiki do żółtego pojemnika, a szybę... młotkiem! ;) (gdyby ktoś to robił, niech uważa i podłoży pod spód jakąś płachtę, będzie łatwiej zbierać tysiące drobnych szkieł...) Teraz już mogłem oddać klapę na złom ;)
- Morał - sprawdź czy może bardziej opłaca się kupić całą klapę? Może znajdziesz w bdb stanie? (wymiana jest prosta, ale warto mieć pomocnika;))
Dla przykładu - https://www.otomoto.pl/oferta/klapa-bagaznika-honda-civic-vi-lift-5d-98-01-ID6CMYlb.html?
SkylineGTR
16-01-20, 16:54
Koszt przełożenia w warsztacie musisz sprawdzić sam, ja jedynie mogę podpowiedzieć że:
- Moim zdaniem tylna jest wklejona mocniej niż przednia, więc za robotę mogą sobie policzyć (ale sprawdź)
- Skąd wiem? Ano kupiłem całą klapę "w kolor" (170 zł z transportem, jeśli dobrze pamiętam), z przyciemnianą szybą (bez stopu, ten jest w spoilerze, bo to z vti, uświadomił mnie lookaty, opis gdzieś w moim wątku). Swoją kompletną klapę (z niewielką wgniotką) wystawiłem na "oddam za darmo" (na forum i olx), przez klika miesięcy nikt się nie zgłosił, więc postanowiłem wywieźć na złom. A tam zonk - tylko metal, bez szyby i plastików. No to to do gminnego punktu zbiórki odpadów - nie przyjmują części samochodowych. Rozwiązanie - plastiki do żółtego pojemnika, a szybę... młotkiem! ;) (gdyby ktoś to robił, niech uważa i podłoży pod spód jakąś płachtę, będzie łatwiej zbierać tysiące drobnych szkieł...) Teraz już mogłem oddać klapę na złom ;)
- Morał - sprawdź czy może bardziej opłaca się kupić całą klapę? Może znajdziesz w bdb stanie? (wymiana jest prosta, ale warto mieć pomocnika;))
Dla przykładu - https://www.otomoto.pl/oferta/klapa-bagaznika-honda-civic-vi-lift-5d-98-01-ID6CMYlb.html?
Dzięki za info, no ja mam klapę zdrową, prostą, najchętniej bym ją zostawił, a znajomy ma civica z 2000 r. i ma szybę z ostatniego lifta z ledowym stopem na górze i przyciemnianą szybę, ale klapę pordzewiałą i z wgnieceniami.
A w mojej klapie nie podobają mi sie te zaślepki w szybie i wolałbym stop na górze oraz chciałem przyciemniać szybę. Tylko właśnie nie wiem jak z kosztami...
Dzięki za info, no ja mam klapę zdrową, prostą, najchętniej bym ją zostawił, a znajomy ma civica z 2000 r. i ma szybę z ostatniego lifta z ledowym stopem na górze i przyciemnianą szybę, ale klapę pordzewiałą i z wgnieceniami.
A w mojej klapie nie podobają mi sie te zaślepki w szybie i wolałbym stop na górze oraz chciałem przyciemniać szybę. Tylko właśnie nie wiem jak z kosztami...
No to pewnie warto powalczyć o podmianę. Nie będę tu radził jak to zrobić, bo sam uczestniczyłem tylko w wycinaniu przedniej (i stłuczeniu tylnej;))
Może ew. uda Ci się wyciąć samemu, a zawieźć do zainstalowania do warsztatu?
Ale zacząłbym od sprawdzenia, ile cała operacja, gdzie nie musisz nic robić poza ew. rozebraniem plastików i wycieraczki, kosztuje u "szybowców" w twojej okolicy.
Żeby się dostać do mechanizmu ręcznego, trzeba rozebrać zacisk na części pierwsze.
Cześć.
Jeśli ktoś potrzebuje to mam tylną klapę (uszkodzoną) z całą szybą do civic 5D 1998, klapa do wyrzucenia. Szyba cała ze światłem stop na dole plus silniczek do wycieraczki.
Oddam za darmo - zalega mi. Okolice Rzeszowa. Szczegóły na pv. Odbiór tylko osobisty.
Cześć.
Jeśli ktoś potrzebuje to mam tylną klapę (uszkodzoną) z całą szybą do civic 5D 1998, klapa do wyrzucenia. Szyba cała ze światłem stop na dole plus silniczek do wycieraczki.
Oddam za darmo - zalega mi. Okolice Rzeszowa. Szczegóły na pv. Odbiór tylko osobisty.
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?92430-Oddam-za-darmo!/page44
SkylineGTR
19-02-20, 20:54
Cześć,
jak odróżnić krótszą maglownicę z MC2/MB6 od maglownicy występującej w słabszych modelach z D serią/Roverach?
JarkoCivic
20-02-20, 00:03
Cześć,
jak odróżnić krótszą maglownicę z MC2/MB6 od maglownicy występującej w słabszych modelach z D serią/Roverach?
Jak masz ją na stole - policzyć liczbę obrotów wałka w stosunku do przesuwu listwy. W innym przypadku tylko numery z magla pomogą.
Opuszczone drzwi kierowcy = wymiana zawiasów czy jakiś inny patent?
kazik2_h9w3
10-03-20, 15:26
Zawiasy z anglika
Choc kiedyś lewarowalismy drzwi i sie podniosly he he
U mnie to raczej kwestia luzu na sworzniach, nie mam wprawy w lewarowaniu drzwi i nie wiem czy to ma szanse poprawić sytuację u mnie, ale przemyśle temat ;)
kazik2_h9w3
10-03-20, 16:30
Ktos kiedys sprzedawał te ośki do zawiasów ale to bylo jakiś czas temu
A o tych zawiasach z anglika mozesz pomyslec bo tam te ktore Ci potrzebne na pewno będą mniej ekspoatowane niz te europejskie
Pacjent MB6 '98.
Pytanie - czy tylne kanapy we wszystkich rocznikach 5D są zamienne?
Kuzyn ma taki temat - urodziły się trojaczki i chce zamontować 3 foteliki i właśnie taką kanapę jak na foto.
https://i.imgur.com/T9WXdWK.jpg
Jak to jest konstrukcyjnie rozwiązane z pasami bezpieczeństwa? Wystarczy podmienić kanapy?
Z tego co się orientowałem po roku 2000 chyba większość aut już ma pasy właśnie montowane w ten sposób, a nie biodrowe.
Dzięki z góry za info.
JarkoCivic
11-03-20, 21:08
Pacjent MB6 '98.
Pytanie - czy tylne kanapy we wszystkich rocznikach 5D są zamienne?
Kuzyn ma taki temat - urodziły się trojaczki i chce zamontować 3 foteliki i właśnie taką kanapę jak na foto.
https://i.imgur.com/T9WXdWK.jpg
Jak to jest konstrukcyjnie rozwiązane z pasami bezpieczeństwa? Wystarczy podmienić kanapy?
Z tego co się orientowałem po roku 2000 chyba większość aut już ma pasy właśnie montowane w ten sposób, a nie biodrowe.
Dzięki z góry za info.
Są zamienne, ale trzeba uważać aby i posiadać na podmianę haki mocujące oparcia (występowały różne rozmiary) a co za tym idzie i te plastikowe osłony słupków (ewentualnie rzeźba pod uchwyt). Klamry wiadomo pod kpl.
Przymierzam się do wymiany rozrządu i chciałbym przy okazji wymienić dla spokoju pompę wody. Dotychczas wstawiałem zawsze GMB tu polecaną... problem jest taki że już chyba nie są dostępne bo szukam i nie mogę znaleźć. Kiedyś polecano AISIN ale podobno się zepsuł... co polecacie?
Przerabiał ktoś temat swapa stabilizatora tył? Kupiłem stabilizator od diesla, średnica 18mm i nie mogę nigdzie znaleźć gum mocujących stabilizator. Katalogowe zamienniki do 5d mają średnice wew 15mm. Kupiłem poliuretany niby dedykowane do 5d o średnicy 18mm ale rozmiarowo są za małe i latają w obejmach. Podobno pasuje z IV gen lub crx z przodu na tył do angielki. Ma ktoś jakieś doświadczenia z takim tematem?
Zawsze szukam paska i pompy Gates. Pompa co drugą wymiane paska czyli max 180tys o ile jeżdżone normalnie, czyli nie u mnie.
Przymierzam się do wymiany rozrządu i chciałbym przy okazji wymienić dla spokoju pompę wody. Dotychczas wstawiałem zawsze GMB tu polecaną... problem jest taki że już chyba nie są dostępne bo szukam i nie mogę znaleźć. Kiedyś polecano AISIN ale podobno się zepsuł... co polecacie?
Mi mechanik polecał pompę NPW i taką kupiłem. Do B18C4 była made in japan.
Zawsze szukam paska i pompy Gates. Pompa co drugą wymiane paska czyli max 180tys o ile jeżdżone normalnie, czyli nie u mnie.
Niestety Gates sprzedaje kompletne zestawy, samej pompy nie ma w sklepach. A ja mam już kupione pasek z napinaczem z Haparts'u (napinacz NSK i pasek Gates) - pompy nie kupowałem bo mają tylko oryginał na stronce, a z drugiej strony nie wiem czy jest sens pompę wymieniać, bo dopiero ma 65tys przelatane (o ile pamiętam to była GMB), tylko pytanie czy wytrzyma kolejne 70tys km??
Witajcie. Wiem, że temat pewnie stary jak świat ale jestem w sytuacji gdzie muszę to szybko załatwić. Mianowicie czy posiadając Angielkę MB2 2000 rok z silnikiem D14Z3 z ABS mogę kupić tarcze i klocki na tył z Civica VII do 2005 roku z silnikiem 1.4-1.6? Z tego co widzę mam tarcze tylne 260mm. Prblem pojawia się w katalogach. Straszny bałagan, ciężko znaleźć coś do mojego modelu w rozsądnych pieniądzach widzę, że do VII gen cenowo to lepiej wypada i chyba są to te same klocki i tarcze (mowa o 260mm). Kolejna sprawa to system zacisków. Jedni piszą, że angielki zawsze mają Lucasa a inni, że polifty Akebono. Czy ktoś już przerabiał taki temat? Pozdrawiam i z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.
Lubię moją Hondkę bo przez lata jeździ absolutnie bezawaryjnie ale jak mam coś do niej kupić to jestem chory :/
ATE ma dobry katalog.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200607/b017d9cf87ee58512b028311e7c12558.jpg
JarkoCivic
09-06-20, 23:16
Witajcie. Wiem, że temat pewnie stary jak świat ale jestem w sytuacji gdzie muszę to szybko załatwić. Mianowicie czy posiadając Angielkę MB2 2000 rok z silnikiem D14Z3 z ABS mogę kupić tarcze i klocki na tył z Civica VII do 2005 roku z silnikiem 1.4-1.6? Z tego co widzę mam tarcze tylne 260mm. Prblem pojawia się w katalogach. Straszny bałagan, ciężko znaleźć coś do mojego modelu w rozsądnych pieniądzach widzę, że do VII gen cenowo to lepiej wypada i chyba są to te same klocki i tarcze (mowa o 260mm). Kolejna sprawa to system zacisków. Jedni piszą, że angielki zawsze mają Lucasa a inni, że polifty Akebono. Czy ktoś już przerabiał taki temat? Pozdrawiam i z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.
Lubię moją Hondkę bo przez lata jeździ absolutnie bezawaryjnie ale jak mam coś do niej kupić to jestem chory :/
Tarcze i klocki te same co w VIIg, jeśli chodzi o średnicę 260mm ;)
Witam. W trakcie rozmowy przy browarku wynikla dyskusja odnośnie lacznikow stabilizatora. Wychodzily angielki z fabryki bez lacznikow?
JarkoCivic
17-06-20, 21:52
Witam. W trakcie rozmowy przy browarku wynikla dyskusja odnośnie lacznikow stabilizatora. Wychodzily angielki z fabryki bez lacznikow?
Konkretnie tych browarków już było. Pytanie takie bez sensu. Dużo domysłów. Jak może wychodzić bez łączników? To jak stab ma być umocowany? Przód? tył? Zapewne chciałeś zapytać czy wychodziły bez stabilizatorów. Nie, nie wychodziły jeśli chodzi o oś przednią. Wszystkie posiadały staby, jedynie różnica była w grubościach. W Japonkach zdarzało się że nie posiadały stabów.
No wlasnie ja sie upieralem ze to niemozliwe, ziomek mechanik twierdzil ze robil kilka angielek ktore nie mialy lacznikow.. dzieki za odpowiedz
SkylineGTR
18-06-20, 18:05
Słabsze wersje nie miały w ogóle stabilizatorów z tyłu. Może ten mechanik nie traktuje tych tulejek gumowych jako łączniki stabilizatora, bo to fakt w większości osobówek, łączniki stabilizatora wyglądają inaczej ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.